Ervaringen met Temazepam

temazepam

gestrest zweten hartklopping depressie versuft ataxie

Slapeloosheid (142 meningen)
Onrust (1 mening)

05-05-2017 | Vrouw | 66
temazepam (10mg)
Door de misselijkheid na inname en hoofdpijn, waarna ik moest overgeven, daar ik addisson patiënt ben en afhankelijk van hydrocortison, heb ik solo cortef bij moeten spuiten om te voorkomen in het ziekenhuis te belanden. Heb dit aangegeven bij apotheek welke mij een ander merk (Sandoz) heeft beloofd. Onze waarnemend huisarts was niet genegen om een nieuw recept uit te schr[lees meer...]ijven. Dus wachten tot onze huisarts terug is.

31-03-2017 | Man | 30
Drugsverslaving
Als ik onder invloed ben van iets oppeppend, dan is dit ideaal om binnen een half uur te slapen.

28-03-2017 | Vrouw | 26
temazepam (20mg)
Angst nachtmerrie en niet durven te gaan slapen.

12-02-2017 | Man | 18
temazepam (10mg)
ik nam ze een paar dagen in, maar werd steeds om t uur wakker, te draaien in bed, lag wel comfortabeler er door maar sliep niet sneller.

17-01-2017 | Vrouw | 18
temazepam (10mg)
Mijn ervaring is niet echt goed met dit middel. Ik moest mijn nacht bijhouden op papier. Hier dag 1 van inname: Nacht 1 16 januari : Het is inmiddels 00:39, me lichaam is nu nog onrustiger dan ooit. heb hem om 22:32 ingenomen en ben nu nog wakker, me ademhaling is zwaar, ik barst in tranen uit voor niets; 01:18 weer wakker; 02:23 weer wakker geworden; 04:27 weer wakker g[lees meer...]eworden, nog steeds onrustige ademhaling en zweten; 05:43 weer wakker...; 07:17 weer wakker, heel angstig, 08:32 weer wakker. 09:21 wakker.

11-01-2017 | Vrouw | 41
temazepam (20mg)
Ik lijd aan slapeloosheid, maar reageer nogal heftig op medicatie, dus gebruik ik dit het liefst zo weinig mogelijk. Echter dit middel werkt erg goed bij mij omdat ik deze zeer onregelmatig (1x per week gemiddeld) gebruik. Ik heb echter wel 20mg nodig voor het gewenste effect van 'kunnen doorslapen'. Ik gebruik overigens liever Temazepam in tabletvorm omdat ik vegetariër b[lees meer...]en (de capsules zijn van gelatine) maar deze zijn al lange tijd niet verkrijgbaar bij de apotheek. Hopelijk komen ze vroeg of laat toch weer binnen. Verder vind ik de tragere werking van de tabletjes ook prettiger. Een capsule overvalt mij wat meer. Maar goed, dat is natuurlijk mijn individuele ervaring :-)

22-12-2016 | Vrouw | 30
temazepam (10mg)
Last van slapeloosheid ten gevolge van een zware burn-out. Was heel de dag angstig en opgejaagd en kon dan savonds niet slapen, hoogstens een uurtje lichte slaap. Dit breekt je echt op (de dag erna ben je nog beroerder) dus terwijl ik bezig was met cognitieve therapie en acupunctuur heb ik deze tabletten gebruikt om op energie te komen. Het is een soort nep-slaap die niet [lees meer...]zo fijn voelt als echte slaap. Daarnaast is het erg verslavend. Ik was na 2 weken "verslaafd" in totaal heb ik ze 5 maanden gebruikt. Inclusief afbouwen de laatste 2,5 maand. Dit was goed te doen, vooral in de zomerperiode. Geen horrorverhaal gelukkig. Ik pak er nu af en toe eentje als ik alleen thuis slaap (vind ik moeilijk).

06-12-2016 | Vrouw | 20
temazepam (10mg)
Ik kreeg temazepam vanwege slapeloosheid. Het werkte zeer goed, 30 tot 45 minuten na inname sliep ik. Ik had eerst weinig energie overdag omdat ik weinig sliep, maar ondanks dat ik wel goed ging slapen door de temazepam, kreeg ik niet meer energie. Toch was het wel lekker om niet de hele nacht wakker liggend in bed door te brengen.

07-11-2016 | Vrouw | 20
temazepam (10mg)
Ik heb 10mg gekregen tegen slapeloosheid. Het middel werkt na ongeveer 30 minuten bij mij. Dan slaap ik de hele dag door. De volgende dag wel last van hoofpijn, misselijkheid en slaperigheid.

19-08-2016 | Man | 55
temazepam (20mg)
If not abused and used as prescribed, I think this is a good medicine to recover from a longer period of exhausting yourself with little sleep, mainly due to lack of time and going to bad very late (Internet verslaving...). Never used it more than 2 days in a row, and mainly just one night, then not within a week, or usually longer. Long sleep (9-10 hours with Temazepam) [lees meer...]has its effect and so far I do not have any problems, but I am using it very seldom.

03-08-2016 | Vrouw | 42
temazepam (10mg)
Ik heb meer dan een jaar geleden ze gekregen, omdat ik niet in slaap viel. Mijn huisarts gebeld en had alles al geprobeerd, toen nam ik er 1 en was dan na 20 in slaap gevallen. Nu heb ik ze opnieuw gevraagd, omdat ik erg laat pas in slaap val, maar slik er nu 2 van 10 mg, omdat als ik er 1 neem na een uur moet plassen en dan kan ik niet in slaap vallen meer. Nu ik er op di[lees meer...]t moment er 2 slik heb ik ook wel dat ik naar de wc moet, maar kan daarna gewoon weer verder slapen.

31-07-2016 | Vrouw | 56
temazepam (20mg)
Op advies van de huisarts gestart met Temazepam omdat dit middel mij meer ontspannen laat ontwaken dan Diazepam (wat mij slaperig hield tot ver in de ochtend). Zeer tevreden over het gebruiksgemak. Ik neem het alleen als ik weet dat ik weer toe ben aan een goede nachtrust. Omdat ik vaak mijn bed uitmoet voor mijn man die hulpbehoevend is. Soms is dan een goede nachtrust ge[lees meer...]en overbodige luxe. Niet verslaafd omdat ik eens in de drie weken een heel tablet slik.

26-07-2016 | Man | 54
Bovenmatige slaperigheid

18-07-2016 | Vrouw | 55
temazepam (20mg)
slaap hier goed van, maar krijgt veel honger.

12-07-2016 | Vrouw | 24
temazepam (10mg)
Na chronische slaapproblemen heel hoopvol begonnen aan temazepam. De huisarts gaf dit mee voor de 'lastige' nachten. Echter helpt temazepam mij nauwelijks. Ik val snel in slaap, maar dit was voor mij nooit het grote probleem. Ik word voor mijn gevoel zelfs nog vaker wakker dan normaal. Rond 5 uur lig ik zelfs een langere tijd wakker, omdat het spul uitgewerkt leek. De werk[lees meer...]ing is natuurlijk voor iedereen anders, maar voor mij is dit zeker geen succes.

25-06-2016 | Vrouw | 69
temazepam (10mg)
Ik gebruik het alleen als ik weg ga de volgende dag, ik slaap dan de hele nacht niet, wat het ook is. Ik kan me dan niet ontspannen, dan is Temazepam een mooie uitkomst. slaap als een roos alleen een klein beetje suffig als ik wakker word, maar dat heb ik er graag voor over, beter dan een hele nacht niet slapen.