temazepam

Slapeloosheid (124 meningen)
Onrust (1 mening)

09-03-2016 | Man | 25
Overspannen/burn-out
Van de huisarts Temazepam gekregen, naar aanleiding van slaapproblemen als het gevolg van angsten, trillerigheid, hartkloppingen en spanningen. Helaas niet helemaal tevreden over dit middel. Het werkt voor mij een uur of zes, en daarna is het afgelopen en word ik wakker. Soms moet ik nog oxazepam bijslikken om verder te kunnen slapen voor de nacht. Vergeleken met bijvoorbe[lees meer...]eld bromazepam ben ik dus niet zo erg tevreden.

21-02-2016 | Vrouw | 30
ADD
Ik lig vaak in de nacht alles te overdenken in bed, met name door mijn ADD. Als ik er dan vroeg uit moet, of als ik nachtdienst heb gehad, neem ik 1 zo'n liquid cap en val binnen 10 minuten in slaap ipv na 4u, ik slaap daarna ook lekker 'nuchter' door!

18-02-2016 | Vrouw | 21
temazepam (10mg)
Een jaar geleden heb ik een dosis van 20 mg in het vliegtuig van New York naar Amsterdam genomen. Ik viel pas 2 uur voor het vliegtuig landde in slaap, en kon niet wakker worden toen we geland waren. Ik moest bijna uit het vliegtuig worden gedragen omdat ik nog half sliep ;) Gister heb ik 10 mg temazepam om 22:00 ingenomen, om 00:00 lag ik nog klaar wakker in bed. Even [lees meer...]later in een diepe slaap gevallen, waarbij ik veel enge dromen had. Toen om 08:00 de wekker ging had ik veel moeite met opstaan en had ik niet het gevoel dat ik had geslapen. Ik ben dus niet erg tevreden over dit middel, maar dat kan natuurlijk aan mij liggen.

03-02-2016 | Vrouw | 59
temazepam (20mg)
slapeloosheid nam gedurende het gebruik langzaam weer toe, daarom een alternatief gekregen

07-01-2016 | Man | 54
temazepam (20mg)
Kreeg het middel voorgeschreven via een psychiater, maar al vanaf het allereerste begin werkte dit niet bij mij. Heb weleens een week wakker gelegen met alle nadelige gevolgen van dien.

25-09-2015 | Man | 45
temazepam (20mg)
Door meerdere traumatische ervaringen wat al op jonge leeftijd (2 jaar) is begonnen. Was het verwerken hiervan in de nachtrust niet te doen, nachtmerrie na nachtmerrie hielden mij wakker. Op advies van de huisarts ben ik toen temazepam 2x 20 mg per nacht. Temazepam is een medicijn wat je normaal gesproken een paar weken mag gebruiken i.v.b. met afhankelijkheid hierv[lees meer...]an, dit was mij nooit verteld. Na bijna 10 jaar gebruik van temazepam kwam er eindelijk een arts die dit tegen mij vertelde en mijn heeft proberen te helpen om een alternatief hier voor te vinden. Het is nu 10 jaar later en de slapeloze nachten met de nachtmerrie' s zijn er nog steeds alleen dan tig keer zo erg als ik al had. Hiermee wil ik aangeven dat wat je huisarts ook zegt, check het altijd even voor de zekerheid. Dat kan je heel wat jaren van ellende besparen.

25-09-2015 | Man | 31
temazepam (10mg)
Ongelofelijk hoe makkelijk sommige mensen hier over denken. Je zou echt zo snel mogelijk moeten stoppen met deze rotzooi en de werkelijke problemen aanpakken die je slapeloosheid veroorzaken. Dit medicijn is erg verslavend en moeilijk om mee te stoppen. Ik heb dit middel ongeveer 2,5 tot 3 jaar gebruikt wegens een angststoornis, ik had de 10 mg tabletjes. Door deze tabl[lees meer...]etjes werd ik minder gespannen en kon daardoor s'avonds makkelijker in slaap vallen. Ik zal niet ontkennen dat ik deze tabletten nodig had om me enigzins goed te voelen, ik was gewoon verslaafd. Gelukkig ben ik er nu er 5 maanden vanaf maar dat was wel afzien soms. Ik heb het veel te snel afgebouwd, in 4 weken had ik het afgebouwd omdat ik er helemaal klaar mee was, maar dit was achteraf veel te snel. En dat zonder hulp. Tijdens het afbouwen viel het wel mee maar ik had echt last van ontwenningsverschijnselen zoals hartkloppingen (in rust), hoofdpijn, angstgevoelens, diarree, slecht slapen. Op het moment is mijn ontlasting nog steeds niet goed maar dat heeft even de tijd nodig. Ik voel me nu veel fitter, energieker, kan weer helder nadenken, en ik slaap ook weer lekker. Mijn tips zijn als je gaat stoppen is bouw het rustig af, praat er over met naaste mensen/vrienden, zoek professionele hulp en ga lekker sporten! Dat heeft mij echt geholpen, ook al was ik hartstikke moe ik ging altijd lekker sporten.

13-07-2015 | Vrouw | 57
temazepam (10mg)
Indien nodig slik ik Temazepam 10 mg. Ik heb dit middel van de huisarts voorgeschreven gekregen. Door te veel stres heb ik slaapproblemen. Temzapam voel ik een 30 minuten na innemen dat het gaat werken en val ik vlot in slaap. Ik slaap er zeker 7 tot 8 uur per nacht mee. En dan word ik uitgerust wakker. Het werkt dus prima voor mij.

04-07-2015 | Vrouw | 45
temazepam (20mg)
heb t voor t eerst ingenomen maar ben nog de helenacht wakker

24-03-2015 | Man | 58
temazepam (10mg)
na een brute mishandeling (van achter tegen mijn rug geschopt) op mijn schouder terecht gekomen, hevige pijn en al ruim 2 maanden niet of slecht slapen. op eigen verzoek om een slaapmiddel gevraagd. i.v.m een gastric bypass heb ik van de huisarts Temazepam 10PCH gekregen. maar helaas totaal geen effect. is er nog een ander medicijn zo dat ik is een nacht kan doorslapen?

23-03-2015 | Man | 50
temazepam (10mg)
Twee jaar last gehad van extreme slapeloosheid, zeker in tijden van stress. Neem nu een half tabletje van 10 mg en slaap goed. Wel vroeg wakker, maar ben al een gelukkig man met 5 tot 6 uur slaap.

04-03-2015 | Man | 45
temazepam (10mg)
25 minuten na inname komt er een warm gevoel over me heen en dan ik beter al in mijn bed liggen. Slaap de hele nacht door.

28-02-2015 | Vrouw | 33
temazepam (10mg)
Helaas sta ik langere tijd (ruim een jaar) onder grote spanning en ga gebukt onder een vorm van extreme stress, een erg onrustige periode in mijn leven. (Hoog cortisol) Slapen is daarin een groot probleem geworden. Maar een mens heef nou eenmaal slaap nodig om te kunnen functioneren. Naast een gezond eetpatroon, ademhalingsoefeningen, vitaminepillen, voldoende beweging, bu[lees meer...]iten zijn en toch proberen de hoeveelheid stress binnen de perken te houden. Temazepam neem ik zo nodig. Als het mij echt te gek wordt. Vaak neem ik dan twee nachten achter elkaar dit medicijn. Ik slaap er heerlijk op. Al ben ik vaak al weer vroeg wakker, meestal pak ik zo wel 5 uur slaap achter elkaar. En dat is heerlijk!

26-02-2015 | Man | 52
Reumatoïde artritis
Het middel helpt mij goed

09-02-2015 | Vrouw | 33
temazepam (10mg)
Ik word elke nacht 3 keer wakker. Ik slaap niet veel uren achter elkaar en ik kan niet in diep slaap vallen. Ik moest een halfje van 10 innemen, maar ik doe 20 mg in een keer en verrassing! nog steeds hetzelfde probleem. Conclusie de pillen werken niet.

16-01-2015 | Man | 31
temazepam
net 5 keer 10mg ingenomen en kan nog niet slapen..wat een flut spul.. geef mij voortaan maar een joint..

Thyrax Duotab (867) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (585) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline / Clavulaanzuur (433) - Antibiotica - penicillines breedspectrum