Slapeloosheid (124 meningen)
Onrust (1 mening)

19-12-2014 | Man | 42
temazepam
werkt in het begin fijn 10mg is voor mij echt te weinig weeg 100kg bij 187cm. dus 20mg werkt goed voor inslapen lekker net of je een fles vodka hebt gedronken, maar de afkick verschijnselen zijn ernstig,bij langer gebruik dan 3keer in de week ben ik na een tijdje gestopt maar had nog meer slaap problemen en lijkte net alsof ik slaap en wakker tegelijk was na het afkicken[lees meer...]. echt erge afkick problemen. matig gebruiken aub.

13-12-2014 | Man | 37
Tinnitus
De 10mg helpt voor mij nauwelijks met inslapen en kan er maximaal 5uur slaap uit slepen. Uur eerder innemen en naar bed betekent voor mij ook echt een uur eerder wakker en niet meer verder kunnen slapen.

27-11-2014 | Man | 23
temazepam (10mg)
Ik gebruikte 2 maanden Temazepan tijdens het gebruik sliep ik goed en vrijwel direct na inwerking al nu 1 jaar verder ondervind ik nog steeds slaapprobleemen (erger dan voor het gebruik van temazepan) ik raad iedereen aan om goed na te denken bij het gebruik van temazepan! Bij voorkeur zou ik siruqel gebruiken niet verslavend en geen blijvende bijwerking maar toch net zo k[lees meer...]rachtig (gebruikte het 2 maanden en ben nu 1 maand gestopt.)

30-10-2014 | Vrouw | 35
Onrust
Door hyperalerte geest/stress, angst, burn-out ben ik steeds slechter gaan slapen. Op het laatst lukte het nagenoeg niet meer. Na flink overleggen met de huisarts pas 20 stuks Temazepam 10 mg gekregen. Kreeg dit pas mee nadat ik hem had weten te overtuigen slechts 3 nachten een tablet te nemen en daarna weer 7 nachten niet. Het middel werkt bij mij prima, vooral bij insla[lees meer...]pen; waar het voornamelijk ook voor bedoeld is. Ik slaap dan een uur of 4 à 5 en daarna nog een uur of 3 achter elkaar. Dat is enorme winst in vergelijking met hoe ik in de afgelopen 5 maanden had geslapen! Het feit dat ik ze nu in huis heb, voelt ook prettig voor me. Geen last van bijwerkingen verder zoals suf- of moeheid.

08-10-2014 | Man | 35
temazepam
Door veel te veel stress had ik last van extreme slapeloosheid. De huisarts gaf mij een kuur voor 2 weken mee van 10mg capsules. De eerste nacht werkte het goed, ik sliep voor het eerst sinds tijden 7 uur door. Kenmerkend was diezelfde nacht een bizarre droom die voor mijn gevoel wel 72 uur lang duurde. De volgende dag ging prima, beetje nog onder de indruk. De tweede nach[lees meer...]t sliep ik ook binnen een uur in, je voelt je slap worden en moe en valt zonder het te merken weg. Weer die nare en heftige dromen. De dag daarop voelde ik me niet scherp en kon niet helemaal helder nadenken, dit duurde ongeveer tot 21:00. En wederom die nacht dromen die lang duren en beangstigend zijn. Die dag daarop was het concentratieniveau al helemaal om te huilen. Katerig, alsof je veel sterke drank gedronken hebt, moe, suf en lusteloos. Ook eetlust neemt af. Maar wat mij het meeste tegenstond was het depressieve gevoel zonder aanleiding. Ik neem het niet meer, liever moe maar helder van slapeloosheid dan met mist in je kop rondlopen. Uiteraard werkt het middel voor een ieder anders, echter lees ik hier zeer herkenbare verhalen. Een enkele keer bij nood is het wellicht te doen.

14-07-2014 | Man | 19
ADHD
Eerder melatonine (5mg) gehad voor aanhoudende slaapproblemen. Dit werkte niet/nauwelijks. Slaapproblemen bleven aanhouden dus toch maar weer naar de huisarts, deze keer temazepam gekregen. De slaapproblemen ervaar ik dagelijks, tenzij ik bijvoorbeeld heel veel gedronken heb. Het probleem met temazepam is dat het enorm verslavend is (net als andere benzo's), je merkt dat j[lees meer...]e er enorm duf van wordt alsof je een hele fles vodka op hebt, bovendien bouw je heel snel tolerantie op. Hierdoor kan je het dan ook maximaal 3x per week gebruiken als je niet verslaafd wil raken, benzo's geven enorm heftige afkickverschijnselen dus niet aan te raden. In het begin werkte de temazepam heel goed, inmiddels werkt het matig, slaapproblemen blijven aanhouden en ik kan het meestal niet gebruiken, tenzij ik echt vroeg op moet voor iets belangrijks.

20-06-2014 | Man | 48
temazepam
In een periode dat ik slecht sliep en angstig was gebruikte ik temazepam. Het hielp in het begin goed, maar de angst om verslaafd te raken zorgde ervoor dat ik toch geen rust kreeg. Ik begon met 10 mg en ging later over op 20 mg, toch werd ik steeds angstiger en ging ik steeds slechter slapen. Ik raakte uitgeput en door mijn suïcidale neiging stuurde mijn psychotherapeut m[lees meer...]ij naar de crisisdienst. Hier heb ik seroquel voorgeschreven gekregen en heb de temazepam afgebouwd. Dit werkt prima bij mij. Nu gebruik ik af en toe nog enkele dagen 25 of 50 mg seroquel voor het slapen.

09-03-2014 | Man | 58
temazepam (20mg)
Tinnitus
Ik gebruik af en toe Temazepam pch 20 mg om in slaap te komen, dit i.v.m. oorsuizen (Tinnitus) Sinds 2003 gebruikte ik regelmatig Dormicum hiervoor (voorgeschreven door toenmalig huisarts). Vanwege werkomstandigheden nam enkele jaren geleden het oorsuizen flink toe. Mijn nieuwe huisarts verbood mij onmiddelijk nog Dormicum (is voor palliatieve patienten!) in te nemen, e[lees meer...]n schreef mij dus Temazepam 20 mg voor. Bij mij werkt het ongeveer 8 uur, maar als ik gelijk op bed ga liggen duurt het soms een uur voordat ik in slaap raak. Het beste is om een half uurtje na het innemen nog wat bezig te zijn. 's Morgens weet ik soms niet meer hoe ik in bed ben gekomen, en kan dan heel de dag niet veel aan mijn hoofd verdragen. Het nadeel van het gebruik is ook, dat ik de eerstvolgende nacht niet in slaap kan komen. (zonder Temazepam gebruik!) Ik bemerk ook dat, waarschijnlijk door langdurig gebruik, o.a. de armspieren wat verzwakken. Dus is het belangrijk om o.a. aan fitness/ zwemmen te doen.

08-01-2014 | Man | 29
temazepam
Gisteren voor het eerst 1 capsule van 10mg temazepam geprobeerd. na anderhalve maand bijna niet te slapen 2 tot max 4 uur per nacht had ik het gevoel dat ik niet anders kon. begon uitgeput te raken, maar toch als ik weer in bed lag voelde me hoofd helder en wilde de slaap niet komen. ik kon ongeveer 45 min na inname slapen kan me niet eens goed herinneren dat ik moe w[lees meer...]erd. wat dat betreft dus zeer positief. heb ongeveer een uur of 7 kunnen slapen. toen ik wakker werd voelde ik mij wel erg moe en een tikketje suf nu een uur later begint het langzaam weg te trekken. heb me voorgenomen 1 pil per week te nemen. geen flauw idee of dit realistisch is. ben ook zeer benieuwd hoe ik mij voel als ik vannacht niet kan slapen.

03-12-2013 | Vrouw | 44
temazepam
Temazepam helpt een paar maanden, dan bouw ik het af, meestal 2 tot 4 weken zonder. Dan start ik het gebruik weer op.

11-10-2013 | Vrouw | 31
Stress
Hallo iedereen raar om mijn verhaal zo te doen, maar wil het toch kwijt en misschien dat anderen dit ook meemaken. Ik ben 31jr en een vrouw en ik gebruik nu ongeveer 4 mnd 10 mg temazepam en gebruik het tegen alle regels in overdag. En het werkt prima voor mij. Ik heb ook geen bijwerkingen en heb zoveel energie erdoor en mijn libido is ook weer helemaal terug. Ik heb met[lees meer...] het 2de al heel lang last. Ook heb ik geen behoefte om meer te nemen. Door stress door mijn oude werkgever heb ik op advies van mijn huisarts dit voorgeschreven gekregen met de bedoeling om dit voor het slapen te gebruiken, maar doordat ik zoveel stress had en wel goed sliep ben ik het overdag gaan gebruiken en ik voel me er stukken beter door dan al die jaren voorheen. Ik ben van mezelf een heel rustig persoon en mijn bloeddruk is zo laag dat zelfs de huisarts zei dat als ik zo doorga dat ik nooit hoge bloeddruk zal krijgen. Maar voor mijn gevoel mis ik bepaalde stofjes wat mijn oude huisarts ook een keer heeft gezegd wat temazepam weer aanvult. Ik heb echt alleen maar positieve dingen te melden ik ben niet suf, heb meer libido, kan beter functioneren overdag, slaap goed en ik ben vrolijker. Ook kan ik beter nadenken over alles. Ik wil ook niet dat men denkt door mijn bericht dat dit een wondermiddel is want medicijnen werken op ieder lichaam anders, maar misschien dat iemand dit ook ervaart

29-09-2013 | Man | 49
temazepam
Door spanning en stress, en door wisseldiensten, ook nachtdiensten, ging ik steeds slechter slapen. Op het laatst helemaal niet meer. Met heel veel pijn en moeite 10 stuks Temazepam 10 mg gekregen. Werkt bij mij prima. Ik slaap op zijn minst 6 uur achter elkaar, dat is me jaren niet gelukt. Het feit dat ik ze in huis heb, wil soms ook wel helpen. Jammer dat artsen er moe[lees meer...]ilijk over doen om slaapmedicatie voor te schrijven. Een tijd lang slecht of helemaal niet slapen lijkt me ook niet bevorderlijk voor je gezondheid. Eens zal die slaappil komen die niet verslavend werkt. Trouwens, ik gebruik niet elke dag Temazepam. Gemiddeld 1 tablet in de 10 dagen.

03-09-2013 | Man | 62
temazepam
Ik neem voor ik slapen ga een capsule van 20 mg. Ik slaap heerlijk en 7 tot 8 uur. Ik heb geen bij werkingen en ben overdag fit en kan dan goed mijn werk doen. ik gebruik het medicijn nu 3 maanden en ik ben blij dat ik weer goed kan slapen.

20-05-2013 | Vrouw | 18
temazepam
Na twee jaar aanhoudend slecht te slapen en na al het andere te hebben geprobeerd (pillen met valeriaan, melatonine, bachbloesem, warme melk, douchen, sporten, yoga), kreeg ik temazepam 10 mg voorgeschreven. Het lijkt niet te werken, tot ik maar weer uit bed ga en merk dat ik wel duizelig ben. Slapen wil echter niet; pas als ik er een paracetamol bij neem lijkt het effect [lees meer...]te hebben. Dan slaap ik wel zo'n zes uur achter elkaar, maar zoals bij de andere meningen al staat, werkt het een beetje verslavend, dus ik zoek liever verder naar iets wat me ook op de lange termijn kan helpen, zodat ik misschien uiteindelijk weer zelfstandig goed kan slapen.

12-05-2013 | Man | 47
Pijn (algemeen)
Ik gebruik het nu al een aantal jaar en het werkt bij mij zeer goed maar weet wel dat het erg verslavend werkt en je er moeilijk van af kunt komen , heb er vaak aan gedacht te minderen en afbouwen tot 0 maar de stap is moeilijk , verder geen bijwerkingen of dufheid , zou fijn zijn als ik zonder dit spul gewoon in slaap zou vallen maar helaas is dat lastig IVM pijnklachten [lees meer...]in de schouder

11-05-2013 | Vrouw | 53
Acne/puistjes
Ik slaap er heerlijk op en voel mij zeer uitgerust na gebruik. ik gebruik het na mijn nachtdienst om goed te slapen overdag en af en toe om weer eens goed te slapen in mijn nachterlijke opvliegerstijd.Ik vraag wel om tabletten en neem dan een halfje Ik mij er zeer van bewust dat het verslavend kan worden waardoor ik het met beleid gebruik maar voor mij werkt het uitsekend

Thyrax Duotab (867) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (585) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline / Clavulaanzuur (433) - Antibiotica - penicillines breedspectrum