Temazepam

Dormicum (44 meningen)
Lormetazepam (34 meningen)

08-04-2018

Temazepam (temazepam)

Het hielp in het begin heel goed maar zijn effectiviteit neemt helaas af.
12-02-2017

Temazepam (temazepam)

ik nam ze een paar dagen in, maar werd steeds om t uur wakker, te draaien in bed, lag wel comfortabeler er door maar sliep niet sneller.
17-01-2017

Temazepam (temazepam)

Mijn ervaring is niet echt goed met dit middel. Ik moest mijn nacht bijhouden op papier. Hier dag 1 van inname: Nacht 1 16 januari : Het is inmiddels 00:39, me lichaam is nu nog onrustiger dan ooit. heb hem om 22:32 ingenomen en ben nu nog wakker, me ademhaling is zwaar, ik barst in tranen uit voor niets; 01:18 weer wakker; 02:23 weer wakker geworden; 04:27 weer wakker g[lees meer...]eworden, nog steeds onrustige ademhaling en zweten; 05:43 weer wakker...; 07:17 weer wakker, heel angstig, 08:32 weer wakker. 09:21 wakker.
20-05-2013

Temazepam (temazepam)

Na twee jaar aanhoudend slecht te slapen en na al het andere te hebben geprobeerd (pillen met valeriaan, melatonine, bachbloesem, warme melk, douchen, sporten, yoga), kreeg ik temazepam 10 mg voorgeschreven. Het lijkt niet te werken, tot ik maar weer uit bed ga en merk dat ik wel duizelig ben. Slapen wil echter niet; pas als ik er een paracetamol bij neem lijkt het effect [lees meer...]te hebben. Dan slaap ik wel zo'n zes uur achter elkaar, maar zoals bij de andere meningen al staat, werkt het een beetje verslavend, dus ik zoek liever verder naar iets wat me ook op de lange termijn kan helpen, zodat ik misschien uiteindelijk weer zelfstandig goed kan slapen.
14-07-2014

ADHD

Eerder melatonine (5mg) gehad voor aanhoudende slaapproblemen. Dit werkte niet/nauwelijks. Slaapproblemen bleven aanhouden dus toch maar weer naar de huisarts, deze keer temazepam gekregen. De slaapproblemen ervaar ik dagelijks, tenzij ik bijvoorbeeld heel veel gedronken heb. Het probleem met temazepam is dat het enorm verslavend is (net als andere benzo's), je merkt dat j[lees meer...]e er enorm duf van wordt alsof je een hele fles vodka op hebt, bovendien bouw je heel snel tolerantie op. Hierdoor kan je het dan ook maximaal 3x per week gebruiken als je niet verslaafd wil raken, benzo's geven enorm heftige afkickverschijnselen dus niet aan te raden. In het begin werkte de temazepam heel goed, inmiddels werkt het matig, slaapproblemen blijven aanhouden en ik kan het meestal niet gebruiken, tenzij ik echt vroeg op moet voor iets belangrijks.
15-03-2020

Temazepam (temazepam)

Het werkt goed als als ik 20 mg gebruik. Ik Lees hier veel klachten over weinig effect en nare bijwerkingen. Zelf geen last van gehad. Ik neem het 2x per week 20 mg en dat werkt prima. Ik denk door de snelle opbouw van tolerantie (dagelijks nemen bijvoorbeeld). Dat de beschreven klachten en het minieme effect plaatsvind. Zelf geen problemen gehad :)
06-12-2016

Temazepam (temazepam)

Ik kreeg temazepam vanwege slapeloosheid. Het werkte zeer goed, 30 tot 45 minuten na inname sliep ik. Ik had eerst weinig energie overdag omdat ik weinig sliep, maar ondanks dat ik wel goed ging slapen door de temazepam, kreeg ik niet meer energie. Toch was het wel lekker om niet de hele nacht wakker liggend in bed door te brengen.
07-11-2016

Temazepam (temazepam)

Ik heb 10mg gekregen tegen slapeloosheid. Het middel werkt na ongeveer 30 minuten bij mij. Dan slaap ik de hele dag door. De volgende dag wel last van hoofpijn, misselijkheid en slaperigheid.
06-02-2013

11-07-2012

Temazepam (temazepam)

Ik val in slaap half, daarna wil ik wakker worden. Dit lukt niet, ik ben bang, ik heb net anderhalf uur geslapen en dacht dat ik 20 uur geslapen heb ik heb al mijn dromen onthouden, dit spul maakt je gek. Dit is echt een afrader ik voel me altijd goed ik slaap goed en nu denk ik gek te worden. Dit spul gaat door de wc en dit zal ik mijn dokter ook melden. rotzooi dit. Als [lees meer...]ik nu weeer ga slapen hoop ik normaal te slapen. Dit is de raarste paar uurt slaap van mn leven je kan nog beter aan de drugs zitten
21-12-2019

Bipolaire stoornis

Wegens slapeloosheid temazepam voorgeschreven gekregen, viel er makkelijker van in slaap, maar na max 3u slaap weer non stop wakker. Volgende dag veel last van hoofdpijn en irritatie. Bijwerkingen wogen niet op tegen matige effect van de temazepam.
18-02-2016

Temazepam (temazepam)

Een jaar geleden heb ik een dosis van 20 mg in het vliegtuig van New York naar Amsterdam genomen. Ik viel pas 2 uur voor het vliegtuig landde in slaap, en kon niet wakker worden toen we geland waren. Ik moest bijna uit het vliegtuig worden gedragen omdat ik nog half sliep ;) Gister heb ik 10 mg temazepam om 22:00 ingenomen, om 00:00 lag ik nog klaar wakker in bed. Even [lees meer...]later in een diepe slaap gevallen, waarbij ik veel enge dromen had. Toen om 08:00 de wekker ging had ik veel moeite met opstaan en had ik niet het gevoel dat ik had geslapen. Ik ben dus niet erg tevreden over dit middel, maar dat kan natuurlijk aan mij liggen.
28-11-2017

Temazepam (temazepam)

Recentelijk last van een depressie en PTSS daarom had ik veel moeite met slapen en werd ik vaak waker. Dit brak mij mentaal nog meer op. Door de huisarts Tamezepam voorgeschreven gekregen, hierdoor slaap ik nu aan een stuk door. Werkt top! Enige nadeel is als je stopt met het medicijn dat slapen weer moeilijk zal worden. Dat is bij mij in ieder geval. Zeker aan te raden [lees meer...]bij slapeloosheid.
27-11-2014

Temazepam (temazepam)

Ik gebruikte 2 maanden Temazepan tijdens het gebruik sliep ik goed en vrijwel direct na inwerking al nu 1 jaar verder ondervind ik nog steeds slaapprobleemen (erger dan voor het gebruik van temazepan) ik raad iedereen aan om goed na te denken bij het gebruik van temazepan! Bij voorkeur zou ik siruqel gebruiken niet verslavend en geen blijvende bijwerking maar toch net zo k[lees meer...]rachtig (gebruikte het 2 maanden en ben nu 1 maand gestopt.)
12-07-2016

Temazepam (temazepam)

Na chronische slaapproblemen heel hoopvol begonnen aan temazepam. De huisarts gaf dit mee voor de 'lastige' nachten. Echter helpt temazepam mij nauwelijks. Ik val snel in slaap, maar dit was voor mij nooit het grote probleem. Ik word voor mijn gevoel zelfs nog vaker wakker dan normaal. Rond 5 uur lig ik zelfs een langere tijd wakker, omdat het spul uitgewerkt leek. De werk[lees meer...]ing is natuurlijk voor iedereen anders, maar voor mij is dit zeker geen succes.
14-01-2013

Temazepam (temazepam)

ik gebruik ongeveer 2 a 3 keer in de week een een temazepam 10mg, val lekker duf in slaap en heb niet dat ik midden in de nacht wakker word ofzo,word gewoon wakker als de wekker gaat,wel een beetje duf nog, maar kan gewoon aan het werk daarna.en heb overdag geen last meer van piekeren!,mijn advies aan jullie is:probeer gewoon eerst te slapen zonder temazepam,als na een uur[lees meer...] niet wil neem dan pas 1.en ga dan niet 2 te doen want je lichaam went snel aan dat spul,en verslaafd aan temazepam kan je worden,maar dat ligt dan vooral aan jezelf....

Thyrax Duotab (848) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (540) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (497) - Antibiotica - penicillines breedspectrum