Ervaringen met Temazepam

temazepam

gestrest zweten hartklopping depressie versuft ataxie

Slapeloosheid (142 meningen)
Onrust (1 mening)

12-05-2021 | Man | 50
temazepam (20mg)
In tegenstelling tot een hoop andere, vind ik dit prima spul ! Ja je voelt je een beetje suf na afloop ,maar thats all ! Heb vanochtend zelfs 20 push-ups gedaan, zo uitgerust voelde ik mij. Je moet wel een beetje sterk zijn voor dit spul want het is een paardemiddel. Dit middel is niet geschikt voor mentaal en fysiek zwakke mensen. Maar ben je een sportman zoals[lees meer...] ik die een paar uur slaap tekort komt, neem het gerust en je slaapt als een roos.

03-05-2021 | Vrouw | 70
temazepam (10mg)
Ik krijg een vreselijke aanslag, het jeukt. Roden plaque die jeukt, op mijn benen, maar ok op mijn hele lichaam. jamer ik slaap zo goed met 10 mg

27-12-2020 | Man | 36

18-12-2020 | Vrouw | 20
temazepam (10mg)
Al jaren last van een angst stoornis. Door corona werd dit erg heftig. Ik kreeg een angst voor niet kunnen slapen. En ja, als je denkt 'als ik maar slaap!!' dan ga je niet slapen. Dus na een paar weken moest ik wel een alternatief zoeken. De dokter schreef dit middel voor. Het is erg prettig om in slaap te vallen. Echter met dit middel wordt ik erg vaak snachts wakker. Ik [lees meer...]slaap wel weer door want je wordt maar heel eventjes wakker. Alleen als ik het middel niet gebruik en natuurlijk in slaap val, dan heb ik hier geen last van. Maar omdat het middel dus niet extreem sterk is en alleen je echt 'in slaap' brengt. Voel je je ook niet zo verschrikkelijk duf de volgende dag. (Ik gebruik 10mg). Je voelt uiteraard dat je een slaapmiddel gebruikt hebt maar net oxazepam voelde ik me vaak heel erg disconnected. Ik raad het middel aan als je even een break moet!

12-11-2020 | Man | 24
temazepam (10mg)
Ik ben werk op onregelmatige tijden, waarbij het vaak voorkomt dat ik snachts werk waarbij het resulteert in overdag slapen. Omdat ik soms 7 nachtdiensten achter elkaar draai en overdag soms moeizaam kan slapen kreeg ik op advies temazepam voor zo nu en dan in te nemen om een dag goed te kunnen slapen. Ik heb in totaal ongeveer 6 x een temazepam 10mg ingenomen buitenom dat[lees meer...] ik er goed op sliep (8 uren) was ik zeker tot 12/15 uren na inname suffig. Sinds het gebruik van de temazepam is mijn normale nachtrust abnormaal slecht ik ben vaak vanaf 03:00 klaarwakker en dan savonds weer extreem moe ookal rek ik dan tot 23:00 alvorens te gaan slapen ik blijf halverwege de nacht wakker worden. Mijn eetlust is afgenomen, misselijk bij het eten. Terwijl ik goed kan en moet eten om op gewicht te blijven. Ik had al van veel collega's gehoord dat temazepam enorm verslavend en zeer veel bijwerkingen had. Maar omdat het geadviseerd word en je het minimaal gebruikt verwacht je geen of nauwelijks bijwerkingen maar niets is minder waar. Mijn advies, gebruik dit middel niet, zoek naar oorzaken waarom je niet kan slapen en probeer die op te lossen ipv temazepam te nemen. Of besprek andere medicatie ipv temazepam. Ik slik verder geen medicatie, geheel blanco qua voorgeschiedenis, en voor zover ik weet kerngezond.

10-10-2020 | Vrouw | 41
temazepam (20mg)
Ik gebruik het nu al een aantal maanden dagelijks en Ik ervaar nauwelijks bijwerkingen en het werkt nog steeds prima. 20 milligram elke avond en ik slaap binnen een half uur rustig in. daarnaast slik ik ook nog elke avond valium. Ik slik verder sertraline, depakine en quietiapine voor mijn autisme, ptss en chronische depressie.

13-07-2020 | Vrouw | 18
Posttraumatische stressstoornis (PTSS)
Ik had 4 tot 5 nachtmerries per nacht voor ik Temazepam ging gebruiken. Ik gebruik het in combinatie met trauma therapie en het werkt erg goed. Ik neem het niet elke nacht, maar eens in de paar nachten om te voorkomen dat ik oververmoeid raak. Met Temazepam zijn al mijn nachtmerries weg en kan ik 8 uren achter elkaar doorslapen, waar dit zonder Temazepam slechts 1,5 uur is[lees meer...]. Erg tevreden

10-07-2020 | Man | 27
temazepam (20mg)
Dit middel werkt oké in het begin, maar de effectiviteit neemt snel af. ook neemt de kwaliteit van mijn slaap af, in de zin dat ik op willekeurige tijden plots klaar wakker kan zijn. gewenning treedt ook snel op wat inslapen nog moeilijker maakt mocht ik dit middel niet gebruiken. kortom werkt goed als inslaper voor af en toe.

21-06-2020 | Vrouw | 40
temazepam (10mg)
werkt prima bij slecht slapen! mits je het niet elke dag inneem . het is wel erg verslavend dus pas hier mee op . ik heb periodes gehad waarbij ik heel erg depressief was dan werkt dit middel niet!

06-05-2020 | Man | 32
temazepam (20mg)
Ik.ben eeen bijzonder gevial. Dat geen medicatie maar behoren werkt met een lage dosering. Maar temazepam awel. Maar maar krijg het niet voorgeschu. Waasrdoor ik altijd bet op de zwarte markr mowr kopen

05-04-2020 | Man | 72
Allergische reactie
gebruik temazepam al jaren maar heb nu allergische uit slag en niets helpt me heb nu zelf de jeuk over het hele lichaam de jeuk is zeer ernstig krap me totaal open gebruik nu pretnison 3 stuks van 30 mg hebben meer mensen dit mee gemaakt ?ga nu stoppen met gebruik om te zien of het over gaat !!!!!

21-03-2020 | Vrouw | 40
temazepam (10mg)
Na 20 jaar af en aan antidepressiva ivm chronische depressiviteit en angststoornis en helaas al 20 jaar niet diep kunnen slapen en doorslapen. Namelijk 10x per nacht wakker. Elke ochtend wakker worden met griep gevoel en overdag weinig energie en irritatie ben ik sinds kort begonnen aan Temazepam. Wetende dat ik dit niet elke dag mag nemen. Ik neem 30 mg paar x per week[lees meer...]. Ik slaap wel 6 uur door, word vrolijker wakker. Geen last van sufheid overdag, juist meer zin om dingen te doen en kom happier en energieker de dag door. Ben heel blij dat mijn huisarts dit heeft gegeven. En weet zeker dat goede slaap echt een medicijn is.

15-03-2020 | Man | 20
temazepam (10mg)
Het werkt goed als als ik 20 mg gebruik. Ik Lees hier veel klachten over weinig effect en nare bijwerkingen. Zelf geen last van gehad. Ik neem het 2x per week 20 mg en dat werkt prima. Ik denk door de snelle opbouw van tolerantie (dagelijks nemen bijvoorbeeld). Dat de beschreven klachten en het minieme effect plaatsvind. Zelf geen problemen gehad :)

28-01-2020 | Man | 69
temazepam (10mg)
niet samen met koffie gebruiken, drink rooibos thee mirtazapine mag niet samen met temazepam mirtazapine werkt beter als dosis hoger is dan 15 mg zeg maar 22,5mg werkt goed voor inslapen maar niet bij iedereen temazepam starten 10 mg hogere dosis kan maar is niet verstandig want er blijft in 24 uur nog wat in het bloed achter bij gebruik temazepam na 1 week stoppe[lees meer...]n en overschakelen op mirtazapine!!

06-01-2020 | Man | 44
temazepam (20mg)
Paar keer een paar pillen gekregen. Eerste nacht doet het een beetje, de nacht daarna niets. Ik moet minimaal een week tussen de pillen houden wil het een beetje effect hebben.

29-12-2019 | Vrouw | 55
temazepam (20mg)
Na een ongeluk waardoor ik veel pijn had sliep ik slecht. Daarom iom de huisarts begonnen met temazepam. Na 2 weken had ik al het gevoel niet meer in slaap te kunnen vallen zonder pil. Ook werd ik ‘s nachts angstig wakker. Daarna erg onrustig. Enorme spierpijn in mijn benen. Spiertrekkingen. Grieperig gevoel. Darmklachten. Één en al ellende. Het slapen ging steeds slechter[lees meer...]. Uiteindelijk helemaal niet meer. Na 2 maanden in 1 keer gestopt en alle klachten verdwenen. Ook het slapen ging daarna steeds beter.Een erg slechte ervaring dus.