Slapeloosheid (127 meningen)
Onrust (1 mening)

07-01-2016 | Man | 54
temazepam (20mg)
Kreeg het middel voorgeschreven via een psychiater, maar al vanaf het allereerste begin werkte dit niet bij mij. Heb weleens een week wakker gelegen met alle nadelige gevolgen van dien.

04-07-2015 | Vrouw | 45
temazepam (20mg)
heb t voor t eerst ingenomen maar ben nog de helenacht wakker

16-01-2015 | Man | 31
temazepam
net 5 keer 10mg ingenomen en kan nog niet slapen..wat een flut spul.. geef mij voortaan maar een joint..

08-10-2014 | Man | 35
temazepam
Door veel te veel stress had ik last van extreme slapeloosheid. De huisarts gaf mij een kuur voor 2 weken mee van 10mg capsules. De eerste nacht werkte het goed, ik sliep voor het eerst sinds tijden 7 uur door. Kenmerkend was diezelfde nacht een bizarre droom die voor mijn gevoel wel 72 uur lang duurde. De volgende dag ging prima, beetje nog onder de indruk. De tweede nach[lees meer...]t sliep ik ook binnen een uur in, je voelt je slap worden en moe en valt zonder het te merken weg. Weer die nare en heftige dromen. De dag daarop voelde ik me niet scherp en kon niet helemaal helder nadenken, dit duurde ongeveer tot 21:00. En wederom die nacht dromen die lang duren en beangstigend zijn. Die dag daarop was het concentratieniveau al helemaal om te huilen. Katerig, alsof je veel sterke drank gedronken hebt, moe, suf en lusteloos. Ook eetlust neemt af. Maar wat mij het meeste tegenstond was het depressieve gevoel zonder aanleiding. Ik neem het niet meer, liever moe maar helder van slapeloosheid dan met mist in je kop rondlopen. Uiteraard werkt het middel voor een ieder anders, echter lees ik hier zeer herkenbare verhalen. Een enkele keer bij nood is het wellicht te doen.

13-04-2022 | Vrouw | 34
Posttraumatische stressstoornis (PTSS)
Het werkt als je het gebruikt, je hebt wel snel meer nodig. Ik ben totaal niet verslavingsgevoelig maar had na een week temazepam al afkickverschijnselen. Maar als je stopt, ben je terug bij het oude en slaap je niet.

14-10-2021 | Vrouw | 58
temazepam (10mg)
Ook ik slik al jaren af en toe een Temazepam, 10 mg, soms een halfje. Sliep hier prima op. Maar sinds kort de volgende dag, jeuk, huiduitslag. Ik ga hier mee stoppen, heel erg vervelend

11-07-2021 | Man | 53
Bipolaire stoornis
Ik kreeg dit medicijn voorgeschreven als extra hulpmiddel bij slaaptekort in een manische fase. Echter, inslapen is bij mij gelukkig van nature zelden een issue. Het probleem is de korte slaapduur. Als ik voor het slapen gaan dit slaapmiddel inneem, slaap ik hooguit 1 of 2 uur langer. Inname na vroeg ontwaken een aantal keren geprobeerd, dat leverde mij wel een aantal [lees meer...]extra uren slaap op. Maar dus bovengenoemde bijwerkingen Conclusie: Ik gebruik ze zelden.

03-05-2021 | Vrouw | 70
temazepam (10mg)
Ik krijg een vreselijke aanslag, het jeukt. Roden plaque die jeukt, op mijn benen, maar ok op mijn hele lichaam. jamer ik slaap zo goed met 10 mg

06-01-2020 | Man | 44
temazepam (20mg)
Paar keer een paar pillen gekregen. Eerste nacht doet het een beetje, de nacht daarna niets. Ik moet minimaal een week tussen de pillen houden wil het een beetje effect hebben.

21-12-2019 | Vrouw | 21
temazepam (25)
Bipolaire stoornis
Wegens slapeloosheid temazepam voorgeschreven gekregen, viel er makkelijker van in slaap, maar na max 3u slaap weer non stop wakker. Volgende dag veel last van hoofdpijn en irritatie. Bijwerkingen wogen niet op tegen matige effect van de temazepam.

04-02-2019 | Vrouw | 38
temazepam (10mg)
ik hebben tijd gerbruik om dan niet kon slapen. maar ik moest er steed meer van gaan nemen

05-08-2018 | Vrouw | 58
temazepam (10mg)
Helpt met inslapen, maar kwaliteit slaap zelf verbetert niet.

17-01-2017 | Vrouw | 18
temazepam (10mg)
Mijn ervaring is niet echt goed met dit middel. Ik moest mijn nacht bijhouden op papier. Hier dag 1 van inname: Nacht 1 16 januari : Het is inmiddels 00:39, me lichaam is nu nog onrustiger dan ooit. heb hem om 22:32 ingenomen en ben nu nog wakker, me ademhaling is zwaar, ik barst in tranen uit voor niets; 01:18 weer wakker; 02:23 weer wakker geworden; 04:27 weer wakker g[lees meer...]eworden, nog steeds onrustige ademhaling en zweten; 05:43 weer wakker...; 07:17 weer wakker, heel angstig, 08:32 weer wakker. 09:21 wakker.

12-07-2016 | Vrouw | 24
temazepam (10mg)
Na chronische slaapproblemen heel hoopvol begonnen aan temazepam. De huisarts gaf dit mee voor de 'lastige' nachten. Echter helpt temazepam mij nauwelijks. Ik val snel in slaap, maar dit was voor mij nooit het grote probleem. Ik word voor mijn gevoel zelfs nog vaker wakker dan normaal. Rond 5 uur lig ik zelfs een langere tijd wakker, omdat het spul uitgewerkt leek. De werk[lees meer...]ing is natuurlijk voor iedereen anders, maar voor mij is dit zeker geen succes.

16-06-2016 | Man | 82
temazepam (10mg)
Reden van gebruik : Kom slaap te kort, niet in slaap kunnen komen,stress. Gebruik reeds dik jaar Temazepam CF 10mg capsule 1 x dag. Na gebruik heb/krijg ik een "duffe kop", geen hoofdpijn, maar vreemd gevoel in het hoofd en werkt op je spieren, stijf en soms krampen. Inslapen na 20 minuten inname, maar het probleem: ben na 3 uur weer wakker en kan niet lekker en goed doors[lees meer...]lapen. Hele dag lopen gapen, maar slapen gaat niet. Huisarts nog geprobeerd eerst Oxazepam PCH tablet 10 mg 2 a 3 weken.

18-02-2016 | Vrouw | 21
temazepam (10mg)
Een jaar geleden heb ik een dosis van 20 mg in het vliegtuig van New York naar Amsterdam genomen. Ik viel pas 2 uur voor het vliegtuig landde in slaap, en kon niet wakker worden toen we geland waren. Ik moest bijna uit het vliegtuig worden gedragen omdat ik nog half sliep ;) Gister heb ik 10 mg temazepam om 22:00 ingenomen, om 00:00 lag ik nog klaar wakker in bed. Even [lees meer...]later in een diepe slaap gevallen, waarbij ik veel enge dromen had. Toen om 08:00 de wekker ging had ik veel moeite met opstaan en had ik niet het gevoel dat ik had geslapen. Ik ben dus niet erg tevreden over dit middel, maar dat kan natuurlijk aan mij liggen.

Amoxicilline (551) - Antibiotica - penicillines breedspectrum