zolpidem

Moeheid (1 mening)

Bojan Nikolik (17-05-2015)

21-08-2017 | Vrouw | 35
zolpidem (10mg)
Zolpidem heb ik ruim 10 jaar geslikt. In het begin nam ik het een paar keer per week, later elke nacht een derde, en nog wat later ben ik onder druk van mijn werk elke nacht een hele tablet gaan gebruiken. Ik had veel extreem vroege diensten en de stress daarvoor was genoeg om hoe dan ook steeds zolpidem te nemen, zelfs als ik het wellicht niet nodig had. Ik heb aardig wat[lees meer...] rare dingen gedaan onder invloed van zolpidem. Onlangs heb ik een paar niet bedoelde overdosissen genomen in combinatie met alcohol, en de laatste was zo extreem (8 tabletten, ik kon niet meer op mijn scooter rijden en kwam als een zombie aan op mijn werk..ik kon alleen maar brabbelen) dat ik acuut besloten heb ermee te stoppen. Heb afgebouwd, gecombineerd met een ander middel, en ben nu twee dagen helemaal van de zolpidem af. Het is dus nog heel erg afwachten of ik dit volhoud. Mijn motivatie is echter sterk. Ik wil hiermee alleen zeggen dat de kans op misbruik bij zolpidem aanwezig is. Mij gaf het altijd een sterke "high", zeker icm alcohol, en vanwege het effect op je geheugen en gedrag (Ik kreeg vaak een zekere schijt aan dingen waardoor ik ook makkelijk meerdere pillen ging nemen) is het wellicht een wat risicovol middel. Als je echter gewoon 1 pil neemt en meteen gaat slapen acht ik de kans op rare dingen niet groot. Je moet er alleen niet wakker mee blijven want dan kan het fout gaan.

09-12-2018 | Vrouw | 34
zolpidem (10mg)
Na een gesprek met gynaecoloog, zei hij dat het beter was om een lichte inslaper te gebruiken dan trazodone 100 mg ivm zwangerschap. Ik starte met 5 mg, maar had geen effect. Volgende dag nam ik 10 mg, maar mijn slaap is daarmee nog niet optimaal. Ik sliep direct in en sliep ongeveer 4u aan een stuk, wat een hele prestatie is voor me. Na die 4u sliep ik niet meer, was[lees meer...] er nog niet volledig bewust bij. Bij het opstaan voelde ik me heel erg onrustig en de onrust is gedurende hele dag aanwezig. Dus conclusie: stoppen met die zolpidem. :( Terug naar af met die slaap.

15-10-2020 | Man | 32
zolpidem (10mg)
Ik neem er af en toe 2.5.mjjn ervaring is ook dat de kans dat je gaat slaapwandelen en de koelkast leegeet erg groot is.daarbij is het regelmatig voorgekomen dat je er achter komt dat je er achter komt dat je het halve doosje naar binnen hebt gewerkt zonder dat je het door had.erg vervelend.

08-12-2019 | Vrouw | 31
zolpidem (10mg)
Hallo, graag wil ik mijn eerlijk verhaal delen over Zolpidem. Ik zit al zo'n 7 jaar vast aan dit middel. Bij gecontroleerd gebruik (een halfje of een hele voor het slapen gaan) was nooit een probleem. Het heeft me ook steeds goed geholpen om te slapen, ook al gebruikte ik deze in het begin langer dan twee weken , zoals bij alle benzo's er gewenning ontstaat. Ik ben ook enk[lees meer...]ele keren opgenomen geweest in ziekenhuizen, waarbij de verpleging je medicatie uitdeelt en heb steeds genoeg gehad aan een halfje. Na mijn opnames toen ik weer thuis was, maar wegens nog steeds ziek zijn niet werken (verveling, je volledig nutteloos en waardeloos voelen,..) heb ik de fout gemaakt om dit spul ook nog eens overdag te nemen. Natuurlijk geraakt zo'n doosje van 30 tabletjes dan heel snel op en wegens schaamte niet op tijd nieuw voorschrift gehaald = verschrikkelijke ontwenningsvrrschijnselen die zelfs niet in de bijsluiter staan: extreme draaiduizeligheid waardoor ik niet meer op mn benen kon staan, en braken, braken, maar door verslaving aan dit spul heb je feitelijk geen eetlust meer dus ik braakte eerst gal tot ik bloed begon over te geven. Deze eerste "ervaring" eindigde op spoed, maar geen enkele dokter of verpleging zei me dat het door de zolpidem kwam. Ze zeiden "dit komt omdat je te weinig eet en een flauwte hebt gedaan". Dus deed ik mijn verslaving gewoon verder. Tot snel "ervaring nummer 2" volgde, weer ritje spoed met de ambulance. Daar hebben ze mij gelukkig wel verteld door wat het kwam en zelf kreeg ik het ook wel door...Ik ben ermee gestopt door stilletjesaan af te bouwen maar heb een volledige maand niet kunnen slapen. Ik was een wrak en ging weer terug aan de zolpidem want ik zou een moord plegen om terug te kunnen slapen...En dus weer het zolpidemverhaal ging verder. Ik ben hierna nog hondsziek geweest (zowel als ze weer op waren of als ik er teveel nam (werd na twee-drie uur wakker en dan nam ik nog eentje om terug in slaap te geraken, maar blijkbaar was dat een overdosering want ik werd weer hondsziek wakker geworden rond 9u en heb weer de hele dag in mijn hoofd op "de carousel" gezeten en mijn lijf uitgebraakt. Ik ben volledig op omdat ik de strijd met dit middel maar niet kan winnen. Mijn lijf kan niet meer ontspannen zonder dit middel en dus uiteraard niet slapen. Ik krijg hierdoor zelfs zelfmoordgedachten omdat ik denk dat ik hier nooit meer vanaf raak omdat ik le zonder niet kan ontspannen of slapen. Geen promethazine, trazadone, valeriaan, of andere al dan niet homeopathische middelen helpen niet. Sorry voor deze lange getuigenis, maar als ik al 1 persoon hiermee kan helpen is dit het waard geweest. Dus als je iemand bent die dit middel gecontroleerd kan gebruiken (en er geen gewoonte van maakt om steeds meer te gebruiken en zeker ook overdag en je kan houden aan 0,5 of 1 tabletje): ik adviseer het niet maar het helpt, zeker als je het occasioneel gebruikt. Maar aub: maak niet dezelfde fout als ik. En je denkt misschien "wat een dom wicht", maar voor je het zelf goed en wel beseft hang je eraan. Probeer liever toch een valeriaantje of passieflora, of je kan pilletjes laten bereiden waarin deze beiden inzitten, maar begin niet te snel met dit spul. Het kost me al mijn energie om telkens na 10 dagen (want zo ver zit ik momenteel: 3 pillen per dag) naar de huisarts te gaan, ik ben terug depressief, ik kan in feite van niets meer genieten, enkel als ik me te slapen leg met een zolpidem achter de kiezen. Dit is geen leven meer. Voor de duizendste keer ga ik nu een poging wagen om eerst en vooral daar overdag van af te blijven (de nachten blijven moeilijk maar het zou al geweldig zijn kon ik de dag zonder doorkomen, dan werkt mijn 1 tabletje 's nachts op zn minste terug) en daarna stilaan naar een halve en dan kijk ik hoe het slapen 's nachts lukt om helemaal naar 0 te gaan). Maar het is een ongelofelijke strijd dus aub bezint eer ge begint. Bedankt om dit lang berichtje te lezen en heel veel sterkte alvast voor al diegenen die door hetzelfde gaan xxx

24-08-2018 | Vrouw | 30
zolpidem (10mg)
Ik heb helaas een haat/liefde verhouding met dit medicijn. Ik heb veel slaapmedicatie geprobeerd en helaas is zoldipidem het enige dat goed werkt. Echter, de bijwerkingen zijn verschrikkelijk! Ik herinner me niets meer, ga midden in de nacht mijn bed uit, val daarbij vaak en weet vervolgens in de ochtend niet waar de schaafwonden vandaan komen. Ik ben er nu zo klaar mee da[lees meer...]t ik ermee gestopt ben. . Ik sms snachts mensen de raarste dingen, laatst ben ik zelfs de auto in gestapt onder invloed van deze dingen. Godzijdank snachts en is er niets gebeurd, maar ik kon me zelf niet eens herinneren dat ik auto gereden had, mijn vriend vertelde het me. (Daar was ik heen gereden).Levensgevaarlijk medicijn voor mij dus. Stel je rijd iemand aan, of laat je gas aan (ben ook wel eens snachts gaan koken onder invloed van deze pillen). Ik zou ze iedereen afraden, vooral omdat je gewoon geen idee hebt wat je gaat doen als je ineens snachts wakker wordt

05-06-2018 | Vrouw | 30
zolpidem (10mg)
Ik dacht dat dit een placebo was, pas na 4 tabletten voelde ik iets dus wist ik meteen dat dit niks voor mij was, inslapers hadden geen effect op mij heb er veel geprobeerd, enkel spier ontspanners hadden wel effect op mij.

03-06-2020 | Vrouw | 28
zolpidem (10mg)
Ik had al bijna 2 weken geen oog dicht gedaan. Ook te maken met mijn paniekstoornis. Hier kreeg ik citalopram 20 mg voor. Maar dit hielp in iedergeval niet met slapen. Dus toen kreeg in Zolpidem voorgeschreven. Eerst 2 weken elke dag 1. Maar dit werd al na een paar dagen 0.5 tablet omdat ik heel erg duf werd overdag van de 10 mg. Maar met 5 mg ging het fantastisch. Na de 2[lees meer...] weken heb ik rustig afgebouwd. Eerst om de dag. Dan een keer in de drie dagen enz. Ik heb hier geen bijwerkingen om gekregen. Sindsdien slik ik het zodien nodig. En dat is gemiddeld een keer in de 2 weken.

02-08-2018 | Man | 16
zolpidem (10mg)
Nadat ik veel moeite had met slapen door nachtmerries kreeg ik dit om te proberen. Het helpt wel maar de bijwerking is zo vervelend dat ik het over algemeen niet neem tenzij ik zeker weet dat ik inslaap val. Ook nooit over 10mg gram gaan.

Thyrax Duotab (866) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (580) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (532) - Antibiotica - penicillines breedspectrum