Ervaringen met Zopiclon

Slapeloosheid (140 meningen)

Bojan Nikolik (27-04-2015)

11-07-2019 | Man | 37
Tinnitus
Ik gebruik zo’n 30mg per nacht voor een duur van 15jr Er zijn echt niet zoveel negatieve dingen behalve de biterre smaak ..

02-07-2017 | Man | 37
je mag op mij reageren

24-04-2017 | Man | 37
zopiclon (7,5mg)
ik kan ook niet zonder dus weet hoe het voelt

15-03-2024 | Man | 38

bittere smaak rusteloos

Prima slaapmiddel. Gebruik dit af en toe wanneer het slapen niet gaat. De smaak van het medicijn is wel echt goor. Met een half pilletje slaap ik binnen het uur en maak dan een nacht van zo'n 7 uur.

24-01-2024 | Man | 40
zopiclon (3.75)
Begin hier niet aan. Na een week ben je verslaafd. Ik heb dit middel 12 dagen gebruikt(10vhalve tabletjes) en daarna gestopt. De eerste paar dagen voel jij je heerlijk uitgerust maar na een dag of 5 krijg je smiddags al cravings en hartkloppingen, je lichaam schreeuwt om de tablet. Na het stoppen kreeg ik vreselijke angst, hartkloppingen en slaapverlamming bij inslapen. J[lees meer...]e gaat door een hel!

21-09-2022 | Vrouw | 40
zopiclon (7,5mg)
Ik word er wat moe van, maar meer ook niet. Weinig effect.

23-09-2019 | Vrouw | 40
zopiclon (7,5mg)
Help. Ik ben dom geweest. Ik heb 60 zolpiclon en 25 quetiapine geslikt. Val ik in slaap en afwachten of us het erger. Wat moet ik nu doen. Ben alleen thuis

04-03-2021 | Vrouw | 41
zopiclon (7,5mg)
Heerlijk die roes. Heel gevaarlijk. Met 2 glazen wijn beland ik als een junk met 1 voet in de wc. Opgesloten in mijn douchecabine. Terwijl ik slechts de deur moet openen. Na inname, na 2 uur wakker met angsten. De grootste rommel die er is. Heel verslavend.

30-01-2018 | Man | 41
zopiclon (7,5mg)
Fijn slaapmiddel, voor als je echt een goede nacht wilt maken, kalmeert, en maakt slaperig. Echter wel bij uitzondering gebruiken, verliest bij veelvuldig gebruik zijn kracht

06-11-2022 | Vrouw | 42
zopiclon (15mg)
Het begon eerst best goed, ik voelde me beter alhoewel ik na 6 uurtjes standaard wakker werd. Het rare vind ik ook dat ik in ene weg ben, geen moeheid niks. Zo patsboem weg. Het erste gebeurde na een week of 2, toen kwamen de nachtmerries, echt enge nare ook. Ik kon alles horen en zien. Ik werd gemarteld voor mn eigen ogen, dat is nu al 2x gebeurd, ik wist me te kunnen [lees meer...]ontsnappen. Maar deze troep slik ij nooit meer. Ik lig nu doodsbang op mn bed.

16-04-2017 | Vrouw | 42
zopiclon (7,5mg)
Begonnen na een longontsteking met kwart tablet. Nu 4 jaar later gebruik ik 2 tabletten voor de nacht en helaas...ik slaap nauwelijks nog. Kan zelfs met 2 tabletten nachten achter elkaar klaarwakker zijn! Overdag slaap ik ook absoluut niet. Smaak is vreselijk bitter bij halve tabletten. Een snoepje meteen erna helpt wat. Verder erg droge mond maar dit is ook door andere m[lees meer...]edicatie....extra vaak naar tandarts is aan te raden!

29-10-2022 | Man | 43
zopiclon (7,5mg)
Slik soms overdag 0,5 of 1 tablet tegen spanningen en paniek en 's avonds slik ik altijd 1 of 2 tableten voor slapeloosheid en complexe ptss, en overdag tegen de paniek. 'S avonds neem ik er ook nog 2 oxasepam. Ik slaap nog niet altijd soms 4 tot 6 uur en ivm de gewenning slaap ik niet altijd niet evengoed. En als ik het idee krijg dat het slapen 's avonds niet lijk[lees meer...]t te lukken dan neem ik er een biertje of twee bij, dat versterkt de werking. Dit maakt m'n leven iets dragelijker. Ben hiermee tevreden na het proben van bijna de hele medicijnen kast vaan de apotheek.

24-02-2020 | Man | 43
zopiclon (7,5mg)
Ik heb Zopiclon voor geschreven gekregen voor maximaal 3 keer in de week omdat ik flinke slaap problemen had. Mijn ervaring van Zopiclon zijn zeer goed, maar ik begon met 7,5mg dat was veel te veel, hele dag duf en zwakke benen. Toen een halve pil ingenomen en dat ging prima, je rust er goed van uit en de kwaliteit van je slaap gaat niet achteruit, de volgende morgen eve[lees meer...]n duf maar na een bak koffie nergens meer last van en dan voel ik me geweldig uit gerust, geen afvlakking van me gevoel ,geen bijwerkingen! Probeer eerst een kwart of een halve en kijk wat er gebeurd.

06-07-2019 | Man | 43
Stress
Vroeger nam ik dit middel heel af en toe en dan een halve tablet. Slaap je goed van. Toen er ernstige medische toestanden in de familie waren gebruikte ik het middel een aantal maanden dagelijks. Dat kan ik niet aanbevelen. De werking werd minder en ik merkte concentratieverlies en woedeaanvallen opkomen. Dit gebeurde in situaties op het werk, waarbij er wel aanleiding was[lees meer...] om boos te worden, maar het was niet effectief. Ik werd cynisch en grumpy naar mijn collega's. Oppassen met regelmatig gebruik dus!

20-05-2017 | Vrouw | 43
Heeft iemand ervaring met 2 tegelijk innemen

27-03-2016 | Vrouw | 43
zopiclon (7,5mg)
Het werkt meestal snel, na max. 30 min. ben ik wel in slaap. Gisteren duurde het wat langer wat ik toe schrijf aan stress/niet lekker liggen. Toen ik vanochtend vroeg wakker werd kon ik eerst nog wel lekker 'dommelen' zonder dat ik echt sliep. Ik voelde mij heerlijk ontspannen. Ben heel tevreden over dit middel alleen jammer dat de werking heel snel terug loopt. Ik bedoel [lees meer...]dat wanneer ik vanavond weer een pil neem, ik vannacht iets minder goed slaap en de nacht daarop nog minder goed. Ik val wel in slaap, maar minder diep. Daarom heb ik gisternacht geen pil genomen met als gevolg dat ik gisternacht de hele nacht wakker heb gelegen. Dan kan ik me ook niet ontspannen, voel me erg onrustig en van ellende ga ik maar leuke YouTube filmpjes met een positieve boodschap kijken. Soms kan ik daarna wel in slaap vallen.

Amoxicilline (600) - Antibiotica - penicillines breedspectrum