Ervaringen met Zopiclon

Slapeloosheid (140 meningen)

Bojan Nikolik (27-04-2015)

27-03-2021 | Man | 50
ADD
Werkt uiterst effectief tegen onrust in je hoofd bij gebruik overdag. Je wordt er niet slaperig van maar kunt t leven weer aan.

26-11-2020 | Vrouw | 50
Hartinfarct
Na hartproblemen slapeloosheid, nu slik ik om de dag een halve, die nachten slaap ik 6 uren door Geen last van bijwerkingen.

26-10-2018 | Vrouw | 50
zopiclon (7,5mg)
Ik gebruik Zopiclon alleen als ik écht een paar dagen niet of nauwelijks heb geslapen. Dan probeer ik toch eerst zonder tabletje te slapen, maar als ik voel dat dat écht niet lukt, neem ik een half tabletje, maar niet later dan 1 uur 's nachts. Ik wéét dan dat ik binnen een kwartier slaap en dat geeft al een "gerust" gevoel. Geen bijwerkingen.... misschien juist omdát ik m[lees meer...]aar een half tabletje in neem.

31-07-2016 | Vrouw | 51
zopiclon (7,5mg)
Vanwege de diagnose kanker en alle behandelingen (en bijkomende zorgen en piekermomenten) heb ik slaapmedicatie gevraagd en kreeg ik Zopiclon. Ik heb matige effectiviteit gegeven omdat na enige weken, de uren slaap steeds minder werden. Daarom ook gekozen voor het staken van de slaapmedicatie want iedere nacht om 4.00 uur wakker liggen: Dan maar zonder medicatie wakker[lees meer...] liggen. In het begin werkte het goed; al binnen een kwartier was is wiebelig en viel ik als een blok in slaap, zonder wakker te worden van geluiden/licht. Toen ik mijn arts vroeg of ik het iedere nacht kon nemen, was dat geen probleem. Daarvan heb ik nu spijt. Het afbouwen betekent slapeloze nachten (echt slapeLOOS). Helaas niet goed voorgelicht. Maar los van dat: De werking werd dus ook minder in de loop van de tijd.

15-11-2023 | Vrouw | 52
zopiclon (7,5mg)
Al 15 jaar slik ik deze medicijnen, maar nu worden ze opeens niet meer geleverd. Krijg je 2x een ander merk, die totaal niet werken. Bij de apotheek doen ze ook al zo vaag erover. Ik ga morgen eerst verhaal halen, want iedere nacht niet slapen hou ik niet meer vol. Op internet kan ik ook niks vinden. Ik ben boos

16-05-2021 | Man | 53
zopiclon (7,5mg)
Ik gebruik het al jaren. Ben in die jaren niet meer gaan gebruiken, het laatste half jaar zit ik zelfs op een halve pil ipv. een hele. Jammer dat ik het via internet moet kopen i.p.v. dat ik het voorgeschreven krijg van de huisarts. De kwaliteit via internet wisselt nogal.. Ik ken best wel mensen die het ook gebruiken, waarom zo moeilijk? Je mag wel elke dag de hele dag la[lees meer...]m zijn van het blowen maar een slaappilletje kan niet elke dag voor het slapen gaan?

23-06-2019 | Vrouw | 53
Stress
Veel stress thuis situatie gehad verwerking van vroeger en heb last van mijn hormonen, menopauze. En ik draai vaste nachtdiensten 8 tot soms 10 nachten. En dan nog COPD/Astma Ik kan moeilijk inslapen en door slapen dit brak mij op. Door arts nu vast voorschrijven 3 á4 in een week gebruiken. Ik vind het een top tablet. Als ik nachtdienst heb slik ik het niet. Slecht s[lees meer...]lapen daardoor en kan mij verheugen als ik weer uit de nachtdienst ben. Top tablet ik slaap en ben uitgerust wakker. Ja de na smaak neem ik voor lief

12-04-2024 | Vrouw | 54

bittere smaak Misselijk

Zopliclon 7,5 mg nieuw gekregen vanwege niet leverbaar Temazepam . ( gebruik voor slapeloosheid ). Gebruik ik zonodig als ik een aantal nachten niet geslapen heb om bij te tanken Ingenomen goed in slaap gevallen, ook heerlijk geslapen. Maar werd wakker met vreselijke bittere smaak in mijn mond, nu begin van de middag nog last van. Verder licht misselijk en niet zo fit. [lees meer...]Dus zelf niet tevreden hierover. Temazepam voldoet mij zeer goed , jammer dat dit tegenwoordig niet verkrijgbaar is

29-01-2024 | Vrouw | 54
zopiclon (7,5mg)
Zoplicon Sandoz is uit de handel gehaald! Het enige merk wat echt werkte. Nu zijn er allemaal nieuwe merken die totaal geen effect hebben! En wij mensen maar betalen! Schandalig ! Maanden wachten op een nieuwe merk van zoplicon Teva en weer geen effect! //// RED. MijnMedicijn.nl - Let op: deze mening is aangepast, tekst die buiten de context valt, is verwijderd)./////

31-10-2023 | Vrouw | 54
zopiclon (7,5mg)
Waar is Zopiclon Sandoz gebleven?? ( ik gebruik dit merk al jaren! ) Nu Krijg ik elke keer nieuwe merken die dus niet werken ik betaal mij zo langzamerhand scheel aan al die kosten. Elke keer vertelt de apotheek dat ze over een maand leverbaar zijn. Ben al 5 maanden aan het wachten. Weet iemand een goede Zopiclon die WEL WERKT! Laatst merk Centra Farm gekregen werkte ook[lees meer...] niet!! Moest het dubbele bedrag betalen wat ik normaal voor Sandoz betaal.! Alle vier de potjes zo n de prullenbak! En apotheker maar zeggen , ja wij kunnen er ook niets aan doen. Waarom zitten in andere merken niet gewoon exact dezelfde samenstelling stoffen en vulstoffen? Heeft iemand een tip! Apothekers geven ook geen duidelijkheid! Mylan ook gehad werkt een beetje maar geeft veel bijwerkingen!

20-01-2024 | Man | 55
Rugpijn
Enige middel wat mij helpt om tedelijk door de rugpijn heen te slapen Helaas al tijden niet leverbaar. Is er iemand die weet of en wanneer het weer verkrijbaar is? Alternatieven die ik nu krijg werken zo goed als niet

13-07-2019 | Vrouw | 55
Reumatoïde artritis
Hallo Ik gebruik het middel zopicon al heel wat jaren.s'avond 1 tablet 7,5 mg. Bij mijn werkt hij nog perfect geen bij werkingen. Ik las net overiemand hier op de site,met veel bij werkingen. Slikte er veel overdags. Maar hoe kan dat???? Dit is een inslaper,ik denk dat de dosering van haar/hem totaal verkeerd is.

12-05-2018 | Vrouw | 55
zopiclon (7,5mg)
Ik slik al edn aantal jaren zopiclon 2x per week vanwege het niet kunnen slapen,met hoge uitzndering 3x per week. Maar ik heb een erg gevoelige maag en deze mini tabletjes zijn ZEER bitter,ook veroorzaken zij een erg droge mond. Let hierop mensen want die droge mond heeft mij 2 jaar geleden AL mijn tanden gekost!!! Toen slikte ik ze tijdens een zeer heftige periode dagelij[lees meer...]ks. Maar wat ik nu merk,en daar ga ik Maandag mijn huisarts over bellen.....ik word er KOTS misselijk van, tot brakens toe...maar dit nieuwe doosje met pillen is volgens mij van een andere frabricant!!! Er zit iets bij waar ik niet tegen kan en de pilletjes zijn NOG bitterder dan voorheen😨 seieuze ellende voor mij en mijn gevoelige maag!

09-04-2018 | Vrouw | 55
zopiclon (7,5mg)
Toen mijn vader 3 jaar geleden kwam te overlijden werkte de temazapam niet meer bij mij. Sinsdien heeft mijn dokter Zopiclon mij gegeven en dat werkt prima. Heb net wel gelezen dat ik er metaal achtige smaak in me mond kon krijgen en dat klopt. Ik heb verder geen klachten ik slaap prima nu

13-02-2024 | Man | 56
Lage rugpijn

versuft

Na maanden niet leverbaar, vandaag weer mogen ophalen. Enige middel wat mij door de rugpijn heen laat slapen

27-01-2024 | Vrouw | 56
zopiclon (7,5mg)
Ik gebruik sedert enkele jaren Zopiclon vanwege slapeloosheid door tinnitus. Heb vele andere benzo's geprobeerd maar op deze kan redelijk goed slapen, ben overdag niet suf waardoor ik nu volledig kan functioneren.