Ervaringen met Zopiclon

Slapeloosheid (140 meningen)

Bojan Nikolik (27-04-2015)

31-07-2016 | Vrouw | 51
zopiclon (7,5mg)
Vanwege de diagnose kanker en alle behandelingen (en bijkomende zorgen en piekermomenten) heb ik slaapmedicatie gevraagd en kreeg ik Zopiclon. Ik heb matige effectiviteit gegeven omdat na enige weken, de uren slaap steeds minder werden. Daarom ook gekozen voor het staken van de slaapmedicatie want iedere nacht om 4.00 uur wakker liggen: Dan maar zonder medicatie wakker[lees meer...] liggen. In het begin werkte het goed; al binnen een kwartier was is wiebelig en viel ik als een blok in slaap, zonder wakker te worden van geluiden/licht. Toen ik mijn arts vroeg of ik het iedere nacht kon nemen, was dat geen probleem. Daarvan heb ik nu spijt. Het afbouwen betekent slapeloze nachten (echt slapeLOOS). Helaas niet goed voorgelicht. Maar los van dat: De werking werd dus ook minder in de loop van de tijd.

02-10-2023 | Vrouw | 50
zopiclon (7,5mg)
Na 30j tinnitus aan beide oren, nu een extra pulserend klop geluid erbij rechts. Om knettergek van te worden. Al weken geen slaap. Ik rookte weed om te kunnen slapen. Maar daar wordt dat pulserend geluid juist harder van. Dus gestopt sinds een paar dagen. Begin nu aan 7,5mg Ik ben benieuwd. Ik las hier dat een meneer 30mg per nacht neemt. Kan dat? Ik ben bang om die 7,5[lees meer...] te nemen en vervolgens niet in slaap te vallen. Een van de bijwerkingen bij plotseling stoppen is "geluiden lijken harder dan ze zijn" uhmmm...lijkt me niet handig. Hoop dat dat niet het geval is wanneer je zou op en afbouwen.

12-03-2023 | Man | 49
zopiclon (7,5mg)
Ik slaap eigenlijk mijn hele leven al slecht en heel licht. Ook heb ik ADHD wat het naar bed gaan er zeker niet makkelijker op maakt. Elke avond opzien tegen de nacht om bang te zijn niet in te kunnen slapen, wakker te worden na een paar uurtjes en gedachten, heel veel gedachten. Al jaren koop ik mijn slaapmedicatie op internet omdat ik het van de huisarts niet kreeg. Blij[lees meer...]kbaar kon ik mijn problemen niet goed overbrengen. Door deze zelf medicatie heb ik veel verschillende slaapmedicatie geprobeerd. Onlangs op advies van de Psychiater Zopiclon voorgeschreven gekregen. 7.5mg voor het slapen. Zopiclon is anders dan alle andere benzodiazepinen. De enige bijwerking die ik ervaar is een bittere smaak. Deze smaak blijft helaas ook de volgende dag nog aanwezig. De ene keer wat meer dan de andere keer. Wat ik zelf het vervelendste vind van Zopiclon is dat het niet altijd lijkt te werken. Het kan voorkomen dat ik 3 dagen achter elkaar perfect slaap (maar nooit langer dan 6 uur) en er zijn dagen dat ik het neem en echt helemaal niks merk maar dan ook echt helemaal niks. Ook de inwerktijd van het middel heb ik gemengde ervaringen mee. De ene keer werkt het binnen 20 minuten de andere keer werkt het pas na 1.5 uur en zoals ik al eerder schreef soms doet het helemaal niks. Helaas vind ik hier weinig over op internet. Ook zijn de tabletten zo klein dat ik soms bij inname het idee heb dat de tablet ergens halverwege mijn keel blijft plakken of hangen. Het voelt voor mij dus als een onbetrouwbaar slaapmiddel omdat ik bij inname niet weet wat het mij gaat brengen die nacht. Het zusje van Zopiclon, Zolpidem werkt helemaal niet bij mij. Het is een atypisch slaapmiddel.

21-06-2022 | Vrouw | 18
ADHD

29-12-2021 | Vrouw | 63
zopiclon (7,5mg)
Het is zwaarder dan Zolpidem maar werkt ook trager. Volgende dag stond ik heel vermoeid,enigszins verward en met gezwollen gezicht en vingers op! Apotheker had geen Zolpidem meer en gaf mij dus dit .Want dit zou hetzelfde zijn .Niks is minder waar. Zoplicon is veel zwaarder dan Zolpidem! En blijkbaar zit er een stof in waarvoor ik allergisch ben.Dus neen voor mij nooit [lees meer...]meer al werkt het goed tegen de pijn Maar ik pas

14-07-2019 | Vrouw | 48
zopiclon (7,5mg)
Diverse medicaties geprobeerd. Alle medicaties hebben bijwerkingen. In het begin nam ik 1 hele elke avond . Ik heb de vreselijkste nachtmerries beleefd in drie dagen dat ik niet meer durfde te slapen.( Dat mijn brein zo iets afschuwelijks kan fabriceren als die nachtmerries, in mijn leven nog niet zoiets naars beleefd ) over gegaan op een halve per dag . Mijn geheugen w[lees meer...]erkte niet goed meer waardoor communiceren lastig ging omdat ik niet meer wist waar ik het over had tijdens het gesprek of niet meer wist wat ik daarvoor had gezegd. Even gestopt een paar dagen en dan weer wel genomen om het gewenning effect tegen te gaan. Dat werkt goed. Over gegaan op een kwart. Wel last van bittere smaak door het gebroken tablet . De smaak blijft soms even hangen in je mond. Naar verloop van tijd last van zwelling van de speekselklieren . Daarvoor bij de kno. Mijn vermoeden is door het indikken van het speeksel door Zoplicon de speekselklieren verstopt raken? Het is na echo en uitgebreid onderzoek onverklaard gebleven. Na inname Zoplicon heb ik de volgende dag last van gezwollen speekselklieren . Bij geen inname Zoplicon incidenteel een zwelling vd speekselklier ,maar dan nog opvolgend van de dag ervoor. Ik neem het nu zo nodig. Bij teveel spanning ik niet kan slapen. Soms is de spanning te hoog waardoor het slapen met Zoplicon niet lukt. Dan voelt dat heel naar de volgende dag. Wat mij opvalt is dat ik nadat ik Zoplicon heb ingenomen ( kwart) ik smiddags wat somber ben en verdrietig / emotioneel voel. Dat trekt in de loop van de dag voorbij . Meestal nog wel wat suf en onoplettend de dag na inname Zoplicon . Bij verlaagde dosis , geen nachtmerries meer.

06-07-2019 | Man | 43
Stress
Vroeger nam ik dit middel heel af en toe en dan een halve tablet. Slaap je goed van. Toen er ernstige medische toestanden in de familie waren gebruikte ik het middel een aantal maanden dagelijks. Dat kan ik niet aanbevelen. De werking werd minder en ik merkte concentratieverlies en woedeaanvallen opkomen. Dit gebeurde in situaties op het werk, waarbij er wel aanleiding was[lees meer...] om boos te worden, maar het was niet effectief. Ik werd cynisch en grumpy naar mijn collega's. Oppassen met regelmatig gebruik dus!

20-01-2019 | Man | 30
zopiclon (7,5mg)
IK WIL SANDOZ, Ik kreeg lamotrigine, natriumvalproaat, mirtazapine allemaal van auribindo. Ik moest bij ieder innamen bijna over geven. (Mijmedicijn: tekst verkort tot eigen ervaring)

29-12-2018 | Vrouw | 30
zopiclon (7,5mg)
Door ernstige slaapproblemen waar oxazepam niet meer werkte dit voorgeschreven gekregen werk goed je valt rustig maar snel in slaap alleen wel erg veel bijwerkingen vergeleken met de oxazepam langer duf, wankel op de benen, enwat me ernstig stoord is de bittere smaak die dagen later nog aanwezig is een middel om alleen te nemen als je langer dan een week niet geslapen heb[lees meer...] om een keer een nacht goed door te komen

20-04-2024 | Vrouw | 77
zopiclon (7,5mg)
Al 66 jaar tinitus. Laatste jaren goed geslapen op Zopiclon van Centrapharm. Laatste maanden helaas niet. Mis jullie, Centrapharm! Zopiclon van andere leveranciers werken niet voor mij.

27-01-2024 | Vrouw | 56
zopiclon (7,5mg)
Ik gebruik sedert enkele jaren Zopiclon vanwege slapeloosheid door tinnitus. Heb vele andere benzo's geprobeerd maar op deze kan redelijk goed slapen, ben overdag niet suf waardoor ik nu volledig kan functioneren.

20-01-2024 | Man | 55
Rugpijn
Enige middel wat mij helpt om tedelijk door de rugpijn heen te slapen Helaas al tijden niet leverbaar. Is er iemand die weet of en wanneer het weer verkrijbaar is? Alternatieven die ik nu krijg werken zo goed als niet

12-01-2024 | Vrouw | 67
zopiclon (7,5mg)
Heeft iemand nog stripje over ? Ze zijn momenteel niet leverbaar bij de apotheek. anja ////// RED mijn medicijn.nl - Let op: : wij herinneren u eraan dat wij volgens onze richtlijnen het ruilen of kopen van medicijnen niet faciliteren. De wet verbiedt ons dit te doen. In de gebruiksvoorwaarden staat dat er geen 'handel in medicijnen' gedreven mag worden op mijnmedic[lees meer...]ijn. Medicijngebruik dient via een voorschrijvend arts plaats te vinden en aflevering van medicatie via een geregistreerde apotheek.) ///////

15-11-2023 | Vrouw | 52
zopiclon (7,5mg)
Al 15 jaar slik ik deze medicijnen, maar nu worden ze opeens niet meer geleverd. Krijg je 2x een ander merk, die totaal niet werken. Bij de apotheek doen ze ook al zo vaag erover. Ik ga morgen eerst verhaal halen, want iedere nacht niet slapen hou ik niet meer vol. Op internet kan ik ook niks vinden. Ik ben boos

03-12-2022 | Vrouw | 37
zopiclon (7,5mg)
Werkte heel goed maar na een paar maanden was 1 pil niet meer genoeg tevens last van oorsuizen. Nu gebruik ik oxazepam maar doe letterlijk geen oog dicht. Ik ga weer terug naar zopiclon want ik wil slapen, dan maar oorsuizen

30-03-2022 | Vrouw | 71
zopiclon (3,75)
2020 / 2021 - Na overlijden zoon (kanker) is 9 maanden daarna mijn man overleden (kanker). Vanwege slapeloze nachten heeft mijn huisarts Zopiclon 7,5 mg voorgeschreven. In het najaar 2021 ben ik overgestapt op 3,75 mg omdat ik graag wil afbouwen.

Amoxicilline (600) - Antibiotica - penicillines breedspectrum