Ervaringen met Zopiclon

Slapeloosheid (140 meningen)

Bojan Nikolik (27-04-2015)

13-04-2018 | Vrouw | 31
ADHD
Door mijn heftige adhd heb ik insomnia. Ik heb totaal geen rem in mijn hersenen en soms word ik heeelemaaal gek van denken de hele dag en nacht. Het stopt nooit

30-01-2018 | Man | 41
zopiclon (7,5mg)
Fijn slaapmiddel, voor als je echt een goede nacht wilt maken, kalmeert, en maakt slaperig. Echter wel bij uitzondering gebruiken, verliest bij veelvuldig gebruik zijn kracht

13-11-2017 | Man | 67
zopiclon (7,5mg)
Ik gebruik af en toe een kwart pilletje per keer. Ik doe met 30 tabletten ruim drie jaar, dat is dik over de max gebruiksdatum, maar de werking blijft hetzelfde. Toen ik nog werkte nam ik alleen als ik het gevoel had dat ik niet goed zou slapen en het nog geen 22:00 uur was, omdat ik om zes uur weer op moest. Thans maakt het niet zoveel, uit omdat ik met pensioen ben en du[lees meer...]s kan uitslapen zolang ik wil.

03-11-2017 | Vrouw | 28
Overspannen/burn-out
Ik heb een halve tot maximaal een hele per keer genomen. De pillen zijn door de helft heel erg bitter, ik nam ze daarom met wat fris en een koekje. Het is een goed middel voor kort gebruik, het werkt snel en voldoende, maar uiteindelijk word je er afhankelijk van en neemt de werking af. De dag erna was ik zo suf als wat en had helemaal geen energie, werd pas echt wakker al[lees meer...]s het alweer tijd was om naar bed te gaan (en dus de volgende dosis te nemen). Ik ben na ongeveer 3 weken gestopt met dit middel.

15-09-2017 | Man | 75

30-08-2017 | Vrouw | 57
zopiclon (7,5mg)
Zoals met alle middelen: gebruik ze niet als je verslavingsgevoelig bent. wat ze ook zeggen, als je een slechte slaper bent is het natuurlijk verleidelijk pillen steeds vaker te nemen. Zelf ben ik begonnen ze op reis te nemen: nachtvluchten of bij grote tijdsverschillen/jetlag. Maar steeds vaker nam ik er ook een als ik een belangrijke dag heb de volgende dag, ik echt goe[lees meer...]d wil slapen. En geef je eenmaal aan toe, dan heb je heel veel belangrijke dagen ;-). Waar ik in '96 begon met 10 per half jaar, gebruik ik er nu 10 per maand. Ook te maken met de overgang, die slapeloosheid versterkt. Maar sinds 2 jaar met de huisarts afgesproken dat niet meer mag worden en nu houd ik me daar ook aan. Een halve pil doet me amper (meer) iets maar op een hele slaap ik nog altijd 6 uur als een blok en dat is toch heerlijk. Jammer dat er zo weinig goed onderzoek is, of op lange termijn kwaad kan.

05-07-2017 | Vrouw | 60
zopiclon (7,5mg)
Mijn ervaringen met 2 Zopiclon zijn heel anders. Achteraf en gewoon toevallig heb ik een kennis die ook Zopiclon nam en ook de dosis ongeveer dezelfde tijd verhoogd 'kreeg'en die had dezelfde ervaringen als ik: de volgende dag beroerd en enorme maag- darmproblemen en hoofdpijn. Dit was voor mij dan ook een enorme stijging: ik gebruik elke avond maar 1/4 van een tablet, in[lees meer...] combi met een antihistamine. Het was om een tijdelijke crisis het hoofd te bieden, die verhoging van de Zopiclon, maar het gaf alleen maar meer ellende. Toen ik stopte met die 2 en geleidelijk weer terugging in dosering, hielden de maag darmklachten etc. op.

02-07-2017 | Man | 37
je mag op mij reageren

24-04-2017 | Man | 37
zopiclon (7,5mg)
ik kan ook niet zonder dus weet hoe het voelt

01-04-2017 | Man | 60
zopiclon (7,5mg)
Ik slik nu al zo'n 10 of 11 jaar lang Zoplicon, meestal een kwart of een derde tablet per nacht, omdat ik anders erg weinig slaap en overdag niet goed functioneer. Ik ervaar niet veel bijwerkingen, hooguit wat geheugenverlies, maar ik weet niet of dit een directe relatie met deze tabletten heeft. Dit medicijn zorgt er voor dat ik meestal redelijk tot goed slaap en daarna[lees meer...] overdag prima kan functioneren. Maar ik realiseer me goed dat ik de dosis niet moet verhogen.Ik probeer er van af te komen, maar dat lukt erg slecht. Zonder tablet blijf ik maar wakker en maak me steeds meer zorgen dat ik niet slaap. Het gevolg is dat ik na een uur wakker liggen toch maar weer een tabletje neem. Toch over algemeen best tevreden met dit medicijn.

27-08-2016 | Vrouw | 64
zopiclon (7,5mg)
Mijn leven lang slaap ik al heel weinig en licht en zodoende gebruik ik soms af en toe Zopiclon om even bij te tanken betreft slaap. ik neem nooit meer dan slechts een kwart of een half tabletje. ik ga dan vroeger naar bed en ik sta altijd vroeg op. De ene keer werkt het beter dan de andere keer maar dat heeft ook te maken met andere factoren zoals: kijk je veel t.v.,[lees meer...] computer, of drukke gesprekken of activiteiten in de avond; onvoldoende beweging en buitenlucht; hebben ook invloed. Verder eet ik 's avonds na de laatste maaltijd niet meer zodat de maag niet overlast is.

17-06-2016 | Vrouw | 69
zopiclon (7,5mg)
Ik slaap al jaren heel slecht, ik kom heel moeilijk in slaap, en daarom slik ik elke avond een halve zopiclon. Dan slaap ik prima vaak wel 7 à 8 uur achter elkaar. Door dat halfje Zopiclon kan ik goed functioneren op het werk en in het dagelijks leven. Zonder Zopiclon ben ik overdag gebroken door vermoeidheid en moet ik na een paar slapeloze nachten gewoon in de ziektewet[lees meer...] of ik krijg ik migraine aanvallen met aura.

15-05-2016 | Vrouw | 61
zopiclon (7,5mg)
Ik slaap er heel goed op. Daarom gebruik ik het. Wel denk ik dat ik de laatste tijd suffer word.

27-03-2016 | Vrouw | 43
zopiclon (7,5mg)
Het werkt meestal snel, na max. 30 min. ben ik wel in slaap. Gisteren duurde het wat langer wat ik toe schrijf aan stress/niet lekker liggen. Toen ik vanochtend vroeg wakker werd kon ik eerst nog wel lekker 'dommelen' zonder dat ik echt sliep. Ik voelde mij heerlijk ontspannen. Ben heel tevreden over dit middel alleen jammer dat de werking heel snel terug loopt. Ik bedoel [lees meer...]dat wanneer ik vanavond weer een pil neem, ik vannacht iets minder goed slaap en de nacht daarop nog minder goed. Ik val wel in slaap, maar minder diep. Daarom heb ik gisternacht geen pil genomen met als gevolg dat ik gisternacht de hele nacht wakker heb gelegen. Dan kan ik me ook niet ontspannen, voel me erg onrustig en van ellende ga ik maar leuke YouTube filmpjes met een positieve boodschap kijken. Soms kan ik daarna wel in slaap vallen.

21-12-2015 | Vrouw | 14
zopiclon (7,5mg)
Het middel werkt bij mij wel goed. Alleen die bijwerkingen zijn wel echt vervelend. Ik ben wel iets jonger, ik ben 14 jaar. En wel duizelig en sloom enz door dit medicijn. Volgens mij stoned :p

05-04-2024 | Vrouw | 44
Door dit slaap ik goed