Ervaringen met Zopiclon

Slapeloosheid (140 meningen)

Bojan Nikolik (27-04-2015)

29-01-2024 | Vrouw | 54
zopiclon (7,5mg)
Zoplicon Sandoz is uit de handel gehaald! Het enige merk wat echt werkte. Nu zijn er allemaal nieuwe merken die totaal geen effect hebben! En wij mensen maar betalen! Schandalig ! Maanden wachten op een nieuwe merk van zoplicon Teva en weer geen effect! //// RED. MijnMedicijn.nl - Let op: deze mening is aangepast, tekst die buiten de context valt, is verwijderd)./////

24-01-2024 | Man | 40
zopiclon (3.75)
Begin hier niet aan. Na een week ben je verslaafd. Ik heb dit middel 12 dagen gebruikt(10vhalve tabletjes) en daarna gestopt. De eerste paar dagen voel jij je heerlijk uitgerust maar na een dag of 5 krijg je smiddags al cravings en hartkloppingen, je lichaam schreeuwt om de tablet. Na het stoppen kreeg ik vreselijke angst, hartkloppingen en slaapverlamming bij inslapen. J[lees meer...]e gaat door een hel!

15-12-2023 | Vrouw | 45
zopiclon (7,5mg)
Ik heb veel slaapmedicatie geprobeerd maar niets hielp. Nu Zoplicon 7.5mg maar weer niet erop geslapen. Beetje suf en relax maar meer ook niet. Geen bittere smaak totaal geen bijwerkingen

20-08-2023 | Vrouw | 63
zopiclon (7,5mg)
Veel pijn meer dan 60 jaar. Daardoor slecht slapen pijnstillers werken niet meer. Gelukkig sta ik nog wel positief in het leven. En als ik een goede dag heb kan ik de hele wereld aan .als ik een slechte dag heb dan wil ik niet meer.en dan roep ik kom mij maar halen. Helaas gaan de slaappillen ook steeds minder goed werken. Heb al van verschillende fabrikanten zoplicon [lees meer...]gebruikt. De Teva reager ik helemaal niet op. Weet het niet meer wil heel graag leven en leuke dingen doen en door met leven .maar het ondraaglijk lijden is vaker dan de goede dagen.

29-01-2023 | Vrouw | 72
zopiclon (7,5mg)
Imovane zoals oorspronkelijk was voorgeschreven werkte prima, zonder noemenswaardige bijwerking, (droge mond) Bij het plots veranderen naar Zopiclon ervaarde ik ernstige bijwerking, misselijk/braken na inname. Bang om niet te kunnen slapen een 2e tablet ingenomen. Het vertrouwen in het slaapmiddel verdween volledig, waardoor er weer woelnachten ontstonden en zombie dagen. [lees meer...]Nu weer terug aan Imovane, maar door meerdere artsen gewezen op de afhankelijkheid met advies om te stoppen, weinig vertrouwen of alle pillen wel werken of misschien placebo er tussen zitten. Dus erg jammer, vaker wakker per nacht dus minder uitgerust.

06-11-2022 | Vrouw | 42
zopiclon (15mg)
Het begon eerst best goed, ik voelde me beter alhoewel ik na 6 uurtjes standaard wakker werd. Het rare vind ik ook dat ik in ene weg ben, geen moeheid niks. Zo patsboem weg. Het erste gebeurde na een week of 2, toen kwamen de nachtmerries, echt enge nare ook. Ik kon alles horen en zien. Ik werd gemarteld voor mn eigen ogen, dat is nu al 2x gebeurd, ik wist me te kunnen [lees meer...]ontsnappen. Maar deze troep slik ij nooit meer. Ik lig nu doodsbang op mn bed.

21-09-2022 | Vrouw | 40
zopiclon (7,5mg)
Ik word er wat moe van, maar meer ook niet. Weinig effect.

17-04-2021 | Vrouw | 29
zopiclon (7,5mg)
Hoelang voor het slapen gaan neemt u m in? Gelijk er voor half uur of n uur?? Daar ben ik namelijk nog aan het zoeken zoald afgelopen nacht bijna niet geslapen... ik slik nu wel naproxen ivm gekneusde rug dus misschien werkt die daardoor niet hoor... Liefs jennifer

04-03-2021 | Vrouw | 41
zopiclon (7,5mg)
Heerlijk die roes. Heel gevaarlijk. Met 2 glazen wijn beland ik als een junk met 1 voet in de wc. Opgesloten in mijn douchecabine. Terwijl ik slechts de deur moet openen. Na inname, na 2 uur wakker met angsten. De grootste rommel die er is. Heel verslavend.

12-10-2020 | Man | 29
zopiclon (7,5mg)
Ik gebruik Zopiclon 1 x soms 2x in de maand. Dit heb de afgelopen vier maanden gedaan. Zoals ook vanavond, 2 uur geleden. Ik merk niks! Ben nog super helder in mijn hoofd.. Morgen gaat de wekker vroeg dus ik baal er van en vraag me af waarom ik niet moe word van de Zopiclon.. Ik gebruik het maar heel af en toe dus aan gewenning zou je nu al nog niet denken toch?

13-05-2019 | Vrouw | 44
zopiclon (7,5mg)
Ik vraag om hulp want denk dat Zoplicon erg slecht voor mij is. Ik gebruik het 3 a 4 keer daags 7,5mg. Ik heb last van tintelingen dikke tong, angst. Acute staar aan beiden ogen terwijl 44 ben. Ik denk dat ik hartproblemen heb maar kan dit het zijn? Tintelingen en vooral slapende armen en rechterbeen..Ook heb een miskraam gehad met 10 weken. Ben de wanhoop nabij..

12-05-2018 | Vrouw | 55
zopiclon (7,5mg)
Ik slik al edn aantal jaren zopiclon 2x per week vanwege het niet kunnen slapen,met hoge uitzndering 3x per week. Maar ik heb een erg gevoelige maag en deze mini tabletjes zijn ZEER bitter,ook veroorzaken zij een erg droge mond. Let hierop mensen want die droge mond heeft mij 2 jaar geleden AL mijn tanden gekost!!! Toen slikte ik ze tijdens een zeer heftige periode dagelij[lees meer...]ks. Maar wat ik nu merk,en daar ga ik Maandag mijn huisarts over bellen.....ik word er KOTS misselijk van, tot brakens toe...maar dit nieuwe doosje met pillen is volgens mij van een andere frabricant!!! Er zit iets bij waar ik niet tegen kan en de pilletjes zijn NOG bitterder dan voorheen😨 seieuze ellende voor mij en mijn gevoelige maag!

09-04-2018 | Vrouw | 70
zopiclon (7,5mg)
heb altijd lormetazapam gehad nooit geen klachten nu niet meer verkrijgbaar en op zopicolon gezet[ onvoorstelbaar dat ze dit voorschrijven]

03-02-2018 | Man | 44
zopiclon (7,5mg)
Je slaapt er lekker op maar wat een troep. Overdag ben je een zombie. Kan amper op mijn benen blijven staan. Heel erg last van sufheid en duizelig...kan helemaal niets meer. Ben 44 maar voor mij zwaar bejaard

30-01-2018 | Vrouw | 59
zopiclon (7,5mg)
Omdat Lormetazepam (Lormetazepam Mylan) opeens uit de handel was genomen sinds januari 2018, schreef mijn huisarts Zopiclon 7,5 mg voor, omdat ik al jaren een (in)-slaapmiddel gebruik. De Zopiclon geeft bij mij vervelende bijwerkingen. Een bijwerking is bekend, staat ook in de bijsluiter, een vieze bittere, metaalachtige smaak in de mond, zowel 's nachts waardoor ik onrust[lees meer...]ig sliep en overdag. De smaak is niet weg te krijgen. Daarbij kreeg ik ook weer last van verkramping van de slokdarm. Heb ik jaren geleden ook gehad bij het gebruik van Amitriptyline, een pijn die naar de kaken, keel en borst uitstraalt, je denkt aan een hartinfarct op dat moment, vreselijke ervaring. Om die reden contact opgenomen met huisarts en hij heeft aangeraden meteen te stoppen met dit medicijn. Nu 2 Diazepam gaan gebruiken om af te kunnen gaan bouwen van het gebruik van de Lormetazepam. Ze doen de mensen wat aan door ineens uit de handel nemen van Lormetazepam zonder aankondiging vooraf aan huisartsen en apotheken.

03-08-2017 | Vrouw | 18
zopiclon (7,5mg)
Doordat ik aripiprazol slik voor psychoses heb ik slapeloze nachten. Toen kreeg ik zopiclon voorgeschreven en ben ik die gaan slikken 7,5 mg. Door de zopiclon ben ik 0,5 á 1 kilo per dag afgevallen. Eerst had ik overgewicht 79 kilo, daarna toen ik met de zopiclon moest stoppen woog ik 59 kilo, zo snel in zo'n korte tijd (21 dagen). Ik leefde toen heel gezond. De arts had g[lees meer...]een verklaring. Sinds ik die medicijnen niet meer slik, heb ik weer een goed gewicht opgebouwd.