categorie

Spieren / skelet - osteoporose / botziekten

Vergelijk de ervaringen met medicijnen in de categorie

De laatste ervaringen in de categorie: Spieren / skelet - osteoporose / botziekten

18-09-2019

Osteoporose/botontkalking

Ik heb de spuit nu 1x gehad. Meteen na het zetten heb Ik het benauwd gekregen. Ik had al een half jaar geen astma medicijn nodig nu weer een week wel nodig gehad na de spuit. Ik heb maanden erge verstopping gehad. Ook heb ik diabetes 2, die is verslechterd door de prolia. Ik neem al jaren 1 tablet maar moet er nu 3 innemen sinds ik prolia heb gekregen. Mijn smaak is veran[lees meer...]derd. Bah wat een vreselijk medicijn. Ik weet dus nog niet of het medicijn effect heeft.
02-08-2019

Osteoporose/botontkalking

Ik krijg nu calcium en vitamine d3 plus alendroninezuur. Dit zonder bloedonderzoek of Botscan. Is dit normaal? Ik ga hierdoor 2 dagen in de week met zeer veel pijn naar mijn werk en dat sloopt mij-:(
19-07-2019

Bonasol (alendroninezuur)
Osteoporose/botontkalking

Ik ben erg tevreden met dit medicijn . Op de tabletten had ik vaak last van zuurbranden. Mijn apotheker heeft mij overgezet naar dit drankje en nu heb ik geen bijwerkingen meer.
02-06-2019

Osteoporose/botontkalking

Zeer slecht soul voor je lijf, omzettende pijn in mijn kiezen 7 stuks.ben een dag later Nasr het ziekenhuis gegaan en kreeg tramadol de pijn kwam er gewoon doorheen wel in mindere mate
07-05-2019

Osteoporose/botontkalking

Tot eind 2017 liep ik nog hard en jaarlijks de kustmarathon zeeland. In juli 2017 kreeg ik n.a.v. een gebroken sleutelbeen mijn eerste Prolia injectie. Vervolgens gingen de looptrainingen mij steeds zwaarder af en kwam ik in oktober met ongekende moeite over de finish. De klachten werden steeds erger en in januari 2018 kon ik geen 10 meter meer hartlopen. Via de huisart[lees meer...]s ging ik naar de cardioloog, onderging een hartkatheterisatie en verder uitgebreid onderzoek, alles was (gelukkig) goed. Vervolgens uitgebreid onderzocht door de longarts, waaronder een uitgebreide scan, ook daar bleek alles zeer goed vanwege mijn sport activiteiten. Vervolgens, via de internist, naar de neuroloog die een mri scan liet maken van mijn hoofd. Ook dat liet niets bijzonders zien. Deze onderzoeken vonden plaats in een regionaal en academisch ziekenhuis waarbij in totaal, naast de huisarts, 7 specialisten betrokken waren. Omdat de klachten zich openbaarden na de aanvang met de Prolia injecties vroeg ik aan verschillende behandelaars of daar de oorzaak zou kunnen liggen maar zij zagen hierin geen probleem. Zelf was ik niet op de hoogte van eventuele bijwerkingen. Na het gevoel uitgedokterd te zijn ben ik deze mogelijkheid zelf gaan onderzoeken met als resultaat dat mijn klachten veelal overeenkomen met de beschreven product bijwerkingen en klachten van andere (voormalige) Prolia gebruikers. Helaas heb ik 2 maanden terug mijn laatste Prolia injectie nog gehad dus duren mijn klachten nog even voort. In overleg met mijn huisarts ga ik er wel mee stoppen en verwacht daarna weer snel te herstellen van die ellendige periode. Behalve mijn eenmalige sleutelbeenbreuk breek ik nooit iets dus de effectiviteit van het middel is door mij niet te meten.
26-04-2019

Osteoporose/botontkalking

Sinds Chemotherapie en begin Aromataseremmer bij Osteopenie LWK en heupen. Deels enorm sterke pijnen in de voornamelijk platte botten ( costae, bekken, wervels, Sternum) gedurende een aantal dagen na de injecties, heb dan ook best veel pijnstillers nodig gedurende de eerste dagen ( Co-Dafalgan meestal, tot 3-4 keer per dag 1 MG)
21-03-2019

Osteoporose/botontkalking

Eens maar nooit meer. Zeer slechte ervaring. Ik ben nu 7 maanden verder en heb nog steeds last van stijve en zere spieren en/of botten over mijn hele lichaam. Kan moeilijk opstaan uit een stoel . Als ik opsta kan ik soms niet gelijk lopen omdat mijn heupen niet gelijk staan met mijn benen ( moeilijk uit te leggen ). Zeer ernstige oogontsteking gehad ( moest met spoed naar [lees meer...]de oogarts ). Nog steeds hoofdpijn. Van tand en kies zijn stukken van losgegaan. Het infuus zelf stelde niet veel voor, ging soepel. Kreeg de bijsluiter pas na het infuus was ingebracht . Er is tot nu toe geen medicijn dat helpt. Wie weet wat ik zou kunnen innemen om mijn pijn te verlichten?
20-03-2019

Osteoporose/botontkalking

Nu 4 weken gebruikt, vooral zware hoofdpijn en vermoeidheid is erg vervelend. Dat zou na de eerste maanden af moeten nemen. Voordat je er aan begint eerst je gebid laten controleren, die voorlichting vond ik onduidelijk. Ik was er al aan begonnen en moest toevallig voor controle naar de tandarts. Gemeld bij mijn tandarts dat ik dit medicijn slik, die gaf meteen aan dat a[lees meer...]ls ik iets aan mijn gebit ga mankeren hij mij zal doorverwijzen naar het ziekenhuis, tandarts neemt hierin geen risico. Met name tand of kies trekken doet tandarts niet als je dit medicijn gebruikt, te groot risico op complicaties. Dus laat eerst je gebit controleren en zorg dat je gebit in goede conditie is en dan pas beginnen met dit medicijn.
02-03-2019

Osteoporose/botontkalking

heb vroege osteoporose. Arts raadde injectie aan. In 2020 opnieuw botdensitonomie en scan. Nu 4 jaar 2 x per jaar injectie. Na de injectie paar dagen beetje griepgevoel. Voel mij dan niet zo lekker. Daarna geen verdere bijwerkingen/klachten. Ik voel mij er goed bij. Gebruik het samen met calcium/vit D, daar mocht ik niet mee stoppen. p.s of het effectief is weet ik nog ni[lees meer...]et
19-02-2019

Osteoporose/botontkalking

Dit middel wil ik nooit weer gebruiken. Ben van de tabletten ook al zo ziek geweest, daarom overgegaan op spuiten. Dit is voor mij echt de oplossing niet, omdat de bijwerkingen te ernstig zijn. Met tabletten kun je nog stoppen. De spuit is voor 6 maanden! Kan niet afwachten dat het juni wordt en de prolia hopelijk is uitgewerkt.
30-01-2019

Osteoporose/botontkalking

Ik gebruikte het al eerder en er was toen een dusdanige verbetering in twee jaar dat er geen sprake volgens de arts meer was van osteoperose maar osteopernie. Deze vond het niet nodig om behandeling voortte zetten Na twee jaar andere arts en opnieuw dexascan toen bleek dat er een fout in de eerdere beoordeling was gemaakt. Er was geen bonedron meer dus aan de Alenca. Na[lees meer...] een maand begon de ellende met mijn gebit . Tanden braken spontaan af. TA concludeerde dat door het eerdere gebruik en het hervatten de schade veroorzaakte. Contact met specialist . Moest direct stoppen . Na drie maanden moest mijn bovengebit eruit dus heb nu een bovenprothese. Heelaas ben ik ook iets van mijn lengte kwijt . In drie jaar drie centimeter. Maar mag absoluut geen alenca oid meer gebruiken. Wel vit D en Calcium
23-01-2019

Artrose

Ik gebruik het voor osteoporose. Het middel is verschrikkelijk. Ik wil het nooit meer! Is puur vergif. De kans op kaakbeen necrose is groot.
13-01-2019

Fosavance (alendroninezuur/colecalciferol)

10-12-2018

Zoledroninezuur (zoledroninezuur)
Osteoporose/botontkalking

Ter preventie ivm borstkanker. Spijt als haren op mijn hoofd. Ik voelde me prima totdat ik dit middel heb gekregen. Heel erg ziek voor drie dagen. Ik kon gelijk al niet meer lopen. Spieruitval en gevoeluitval in benen. Ribbenpijn, misselijk, hoofdpijn, koorts. Noem maar op en ik had er last van. Na 10 dagen een ziekenhuisopname in verband met hevige pijn in mijn benen en k[lees meer...]ramp in tenen, voet en kuit. Blijkt uit het kleine bekken te komen. Ik gebruik het nooit meer. Het middel is erger dan de kwaal, en het is de vraag of ik de kwaal ooit zal krijgen.
04-12-2018

Evista (raloxifeen)
Osteoporose/botontkalking

Ik ben zeer tevreden van Evista, neem dit in van 19/12/2012 tot nu december 2018. Mijn botdichtheid waarden in wervelkolom zijn bij de botmeting met 7,5% verbetert op al deze jaren, mijn heup is wel met 5,2% naar beneden. Op 17 december 2018 ga ik tijdelijk voor max 5 jaar naar ACLASTA overstappen omwille van een wervelfractuur of indeuking. Ik word jaarlijks opgevolgd do[lees meer...]or UZ ziekenhuis . Hopelijk valt ACLASTA dit ook goed mee.
18-11-2018

Osteoporose/botontkalking

Nadat ik spontaan een middenvoetsbeentje heb gebroken, maand mee doorgelopen, Dexascan gehad. Bleek ik "behoorlijke" wat dat ook moge betekenen,osteoperose te hebben. aan de pillen 1x per week. Ik kreeg na gebruik bij de eerste de beste keer al enorme bijwerkingen. Volhouden dacht ik. Dat was niet te doen. Dit middel is erger dan de kwaal. Ik kon niet meer normaal lopen. J[lees meer...]e moet veel bewegen, ik kon niet eens mijn schoenen aan. Enkels helemaal gezwollen en stijf. In overleg met huisarts gestopt, nu aan de calcium met vitamine D pillen. Langzaamaan verdwijnen mijn klachten. Duurt nu al een poos. Bij de specialist werd ik niet terug verwacht. "de huisarts"volgt dit op, daar heb ik het te druk voor. Wel doorgestuurd naar Reumatoloog door Huisarts. Wat een troep. Voor de breuk nooit problemen met gewrichten gehad. Ik ga hier nooit meer mee beginnen.
03-09-2018

Osteoporose/botontkalking

Na jarenlang ellende met pillen die ik slecht verdraag, door mijn internist op Prolia gewezen. In 2012 met de injecties gestart zonder bijwerkingen. Vorig jaar, juli 2017, waren mijn botten weer prima in orde. Op advies van de internist gestopt met de medicatie, wel de Calcium met vitamine D blijven slikken. Dit jaar, in juli, een nieuwe Dexa scan laten maken, helaas is he[lees meer...]t weer terug naar af met mijn bot dichtheid. De internist heeft aangegeven dat ik de rest van mijn leven aan de injecties vastzit. Ik heb hier absoluut geen problemen mee, 2x per jaar een injectie of de rest van je leven bang zijn voor breuken en het inzakken van de wervels. Die keus is niet moeilijk. Ik heb al 20 jaar osteoporose, gelukkig is het ontdekt toen er een risico inventarisatie werd gemaakt. Het schijnt erfelijk te zijn, vandaar het onderzoek. Mijn botten waren toen al behoorlijk slecht. Ik ben superblij met dit medicijn!!
03-09-2018

Osteoporose/botontkalking

Ik kreeg de prolia spuit ong 10 dagen geleden Ik heb weinig of geen bijwerkingen Het enige wat ik ervaar is af en toe uitstraling in de bil Maar dat kan ook met de wervel indeuking te maken hebben Ik denk dat het belangrijk is dat de botten verstevigd worden om verdere fracturen te voorkomen Ik ben geruster nu ik de medicatie kreeg Samen met de spuit is het ook bel[lees meer...]angrijk om genoeg calcium binnen te krijgen ( ook een supplement 500 mg bijnemen) Ik kan de effectiviteit nog niet bevestigen omdat de medicatie gedurende 4 jaren moet genomen worden Vandaar mijn negatieve score (die ik verplicht was in te vullen )
03-08-2018

Zometa (zoledroninezuur)
Prostaatkanker

Sinds 1 maand krijgt mijn man die aan prostaatkanker lijdt met uitzaaiingen, sinds mei 2016, dit toegediend. Eerste infuus (aan huis) eind juni 2018. Zéér veel bijwerkingen, vooral de dag erná: hevige griepverschijnselen! Totale moeheid, je niet kunnen bewegen bijna van de moeheid. Dit duurt een paar dagen. We begrijpen dat dit middel noodzakelijk is, hoewel er eerst 3x [lees meer...]geprikt moest worden eer de infuusnaald juist geplaatst was, maar we moeten de bijwerkingen er maar voor lief bij nemen. We hopen wel dat het effect heeft, hoewel niet meetbaar of zichtbaar...
04-07-2018

30-06-2018

Osteoporose/botontkalking

Vanwege een ernstige auto immuunziekte kreeg ik over een langere periode een hoge dosis prednison. Omdat prednison osteoporose kan veroorzaken kreeg ik ter preventie alendrinozuur, eenmaal per week. Dat heb ik geweten. Op de dag zelf plus de dag na het innemen duizelig en zwak. Mijn haar begon uit te vallen na 4 maanden wekelijks gebruik. Artsen ontkennen nog altijd dat da[lees meer...]t daarmee te maken heeft terwijl het in elke bijsluiter staat vermeld. Vreemd. Ondertussen aan een lage dosis prednison en 4 weken gen alendrinozuur meer. Mijn haaruitval begint heel langzaam te minderen, spierzwakte heeft zich voor 90% hersteld, hoofdpijn en duizeligheid is weg.
29-06-2018

Osteoporose/botontkalking

de injectie zelf voel je niet, sindsdien wel veel last in de schouder waar de injectie werd ingegeven, bijna een frozen shoulder effect en rugpijn maar of dit een gevolg van de injectie is, weet ik niet zeker, ook last in de andere schouder.
28-06-2018

Natriumrisedronaat Sandoz Wekelijks (risedroninezuur/ calciumcarbonaat)

Vanaf 2012 gaan slikken, na val met gevolg 1 ingezakte en een gescheurde wervel. Om het jaar botdichtheid gemeten, het werd niet beter. Maar ook niet minder zeiden ze in ziekenhuis. In 2017 kreeg ik weer heel veel pijn en op foto was te zien dat er weer een (andere) wervel was ingezakt, Ook heb ik een tijdje alendroninezuur geslikt, waarom ander merk, geen idee, maar d[lees meer...]aar werd ik misselijk van. Na de 2de inzakking, heb ik nu Forster, is wel een gedoe, je moet elke dag prikken. Of dit gaat helpen weet ik niet, na 3 maanden controle was het enige commentaar na bloedonderzoek; het doet zijn werk.
21-06-2018

Alendroninezuur/Colecalciferol (alendroninezuur/colecalciferol)

Osteoporose !!!
19-06-2018

Alendroninezuur (alendroninezuur)

Ik gebruik prednison daarom kreeg ik deze tabletten bij. Gelijk na in Ane van eerste tablet kreeg ik pijnlijke benen. Week later tweede tablet, gelijk opgezette gezwollen knieën en enkels, pijn snachts kon ik niet verdragen, sliep ik de hele nacht niet. Twee dagen later naar spoed dienst, achter gekomen dat pijn van deze pillen komt. Naar de huisarts gegaan om pijnstillers[lees meer...] te vragen, kreeg ibuprofen 600 Mg. Had gehoopt dat ik weer ga slapen na 4 slapeloze nachten. Helaas ! Im 11 uur savonds ibuprofen ingenomen om 1 uur snachts wakker met inverdragrlijken pijn. 1000 Mg paracetamol er bij geslikt en geen enkele verandering. Ik moet stoppen met deze pil maar dat zit nu in mijn bloed tot volgende pil dus ik moet nog 3 dagen met pujn lopen en hopen dat daarna bijwerking weg trekt. Daarnaast heb ik infectie in mijn mond, wondjes in mijn mond, opgeblazen buik, heel opgezet gezicht en buik. Ik zie wazig. Ik krijg prednison voor de ziekte van geaves en Dior deze medicijn is mijn oog weer erger geworden. Ook nog hoge bloedruk en hartslag. Vreselijk middel is dit!
18-06-2018

Alendroninezuur/Colecalciferol (alendroninezuur/colecalciferol)
Myasthenia gravis

Als MG-patient kreeg ik eind 2014 Prednison ( 10 mg p.d.) voorgeschreven en als tegenhang-er voor evt. bijwerkingen (botontkalking) alendronine-zuur, t.w. 1 tablet van 70 mg.per week. De afgelopen jaren zijn alle tanden en kiezen uit onderkaak verdwenen. Kortgeleden kreeg ik een kaakontsteking en werd naar kaakchirurg verwezen. Deze schrok van 8 jr. gebruik van Alendr. [lees meer...]en liet scan maken. Toen bleek kaakbot ernstig aangetast en er kwa-men ook splinters vrij. Kaakchirurg vond het een ernstig geval, dat op een ingrijpende operatie uit zou kunnen draaien. Direct (!) stoppen met deze tabletten en beginnen met 6 weken antibiotica, t.w. 6 capsules a 300 mg p/dag. Die kuur loopt nog.
09-06-2018

Artrose

Heb het nu een paar maanden maar heb geen voldoening ervan. Heb 2 weken geleden een foto laten maken van nek en wervelkolom omdat ik erge pijn in mijn nek heb. 2 wervels ingezakt. Dus heb het idee dat het niet helpt.
16-05-2018

08-05-2018

Osteoporose/botontkalking

na prolia inspuiting dag nadien heel veel gewrichtspijnen en spierpijnen; enkel van bed naar zetel en terug gedurende 3 weken, zeer moe, futloos,alle energie weg, slaaploosheid door pijnen;zeer benauwd en gevoel geen lucht te krijgen; later... blaasontsteking gekregen, allemaal blaasjes in mond en lippen, zona hevig opgeflakkerd, voelde me heel slecht en ik kon niets meer[lees meer...], zelfs geen fles opendraaien.de gewrichtspijnen over heel mijn lichaam waren verschrikkelijk, bijna onmenselijk. De botscan gaf wel duidelijk een verbetering aan door de prolia inspuiting.
12-03-2018

Natriumrisedronaat Sandoz Wekelijks (risedroninezuur/ calciumcarbonaat)
Osteoporose/botontkalking

Het bot is dusdanig verhard , dat alle elasticiteit er uit is. Er zit nu een pin in van mijn knie tot aan het heupgewricht. Vraag om controles d.m.v. scan en foto's . Dan ben je beter voorbereid. Bij mij is het medicijn helemaal niet aangeslagen.

Categorieën met de meeste ervaringen

Depressie - antidepressiva SSRI (4776)
Anticonceptie - overig (3503)
Cholesterol (2761)
Depressie - antidepressiva overig (2561)
Psychose / schizofrenie - antipsychotica (2183)
Pijn - morfine-achtigen (2084)
Pijn (1888)
Verslavingsziekten (1797)
ADHD - psychostimulantia (1793)
Bloeddruk - betablokkers (1574)
Maagzuur - protonpompremmers (1493)
Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend) (1427)
Anticonceptie - eenfase (1310)
Angststoornissen (1110)
Diabetes (suikerziekte) - orale middelen (1056)
Bloed / stolling - thrombose (bloedstolsels) (1054)
Depressie - antidepressiva TCA (980)
Antibiotica - penicillines breedspectrum (915)