categorie

Spieren / skelet - osteoporose / botziekten

Vergelijk de ervaringen met medicijnen in de categorie

De laatste ervaringen in de categorie: Spieren / skelet - osteoporose / botziekten

28-09-2020 | Man | 64
Osteoporose/botontkalking
Bij mij werd door een landurig niet herkend schildklierprobleem botontkalking geconstaterd. Z curve -2,8 gemiddeld Heb nooit last gehad en nooit wat gebroken. Fiets en wandel elke dag en voel me altijd fit. Op aanraden arts ben ik begonnen met slikken van alendroninezuur 70 mg 1x p wk Ik ben begonnen met de tablet. Kreeg direct last van mijn maag. Net of ik in een achtb[lees meer...]aan zat en naar beneden zakte. Daarna begonnen met het flesje bonasol . Ging veel beter met de maag. Maar aan het einde van de derde week kreeg ik zware schouderblad pijn met uitstraling naar rechtterarm. Kon niet slapen, maar gelukkig na twee dagen hersteld. Maar direct daarna voelde mijn linkervoet gekneusd aan. Gewoon snachts in mijn slaap ontstaan. Heb ondanks dat voor de vierde keer het middel genomen. Kijk het nog 1x aan en anders stop ik. Slik nu ook vitamine d en calcium 500mg vitamini D gebruik ik 50 mmg Ik wil ook kijken of er natuurlijke middelen zijn die bijdragen aan botdichtheid Verder leef ik behoorlijk gezond en wandel nu elke dag minstens een uur.

27-09-2020 | Vrouw | 67
Osteoporose/botontkalking
Ik heb er weinig last van. Wel spierpijn, maar ik weet niet of het van de halfjaarlijkse injecties komt. Ik heb wel een probleem met mijn gewicht en vraag me af of er nog mensen zijn die zoveel aangekomen zijn in de periode dat ze die injecties gekregen hebben?

17-09-2020 | Man | 64
Osteoporose/botontkalking
Deze Prolia injecties 5 jaar gebruikt met positief resultaat. Echter nu totaal geen werking meer osteoporose is weer toegenomen. Nu weer op zoek naar ander medicijn

04-09-2020 | Vrouw | 49
Osteoporose/botontkalking
Heel kort kan men zijn: botontkalking gang naar de reumatoloog, verhaal aangehoord, plempen met bisfosfonaat, geeft het bijwerkingen dan staan nog 3 van dit soort middelen in de wachtrij, Geen zorg, geen alternatieven, geen enkel ander aanbod zoals dietist of fysiotherapie laat staan gesprekstherapie. Alleen thuis neemt men het middel dan in en red je maar. Maakt niet ui[lees meer...]t of het helpt of niet als de reumatoloog maar haar middelen aan de vrouw kan brengen. Ik heb nog liever een botbreuk dan dit gif in mijn lijf.

27-08-2020 | Vrouw | 71
Osteoporose/botontkalking
Na een polsbreuk bleek ik bij onderzoek lichte botontkalking te hebben. Ik was verbaasd: neem genoeg calcium en 20mg vit d per dag. Daar bij ben ik lange stafmedewerker, ik fiets veel en ik ga naar de fysiofitness. Heb het middel slechts 3x gebruikt en had meteen ernstige bijwerkingen. Ik kon niet meer lopen, niet uit bed komen, niks van de grond pakken. Verder geen eetlu[lees meer...]st en heel vermoeid. Ook zie ik slechter. Na 3 innames acuut moeten stoppen maar intussen ben ik er nog steeds zo slecht aan toe. Het blijft blijkbaar heel lang in je lijf zitten. En ik vind nergens info, ook niet in het ziekenhuis, over de duur van deze ellende. Gaat dit nog weg? Word ik nog fit?Ik ga dit nooit meer slikken, net zo min als vervangers.

12-08-2020 | Vrouw | 61
Osteoporose/botontkalking
Na 4 spuiten van Prolia, langzaam steeds meer klachten van spieren, in december laatste prolia gehad en toen heel erg ziek geworden. Zwaare ischias van beide kanten met zenuw in de knel, alle spiren en pezen uit mijn lichaam getrokken naar de benen,ik kon geen stap zetten, Na 8 maanden ben nog niet hersteld, ik ging door de hel. Voor mijn nooit meer prolia. Dat is geen me[lees meer...]dicijn maar een gift.

Natriumrisedronaat Sandoz Wekelijks

10-08-2020 | Vrouw | 58
risedroninezuur/ calciumcarbonaat
Osteoporose/botontkalking
Op zaterdagmorgen ingenomen volgens de voorschriften en 's avonds klachten begonnen. Gewrichts- en spierpijn over gehele lijf, pijn achter borstbeen, pijn over gehele lijf. Kan efffectiviteit niet invullen, na 1 pil onmiddellijk met gebruik gestopt.

Actonel

18-06-2020 | Man | 70
risedroninezuur
Lage rugpijn
Ik weet niet of ik door moet gaan,want de maagdarm is erg van streek en pijnlijk en constipatie en vol gevoel. Ik ben sinds kort resident in spanje en wil ermee stoppen. Kan ik dat doen,om het uit te leggen in spasns is voor mij niet te doen.

14-06-2020 | Vrouw | 68
Osteoporose/botontkalking
Er is in 2019 botontkalking vastgesteld door middel van een dexascan bij internist. Hij stelde voor om half jaarlijks een spuit te zetten. In oktober de eerste gekregen, kreeg wat meer last van lage pijn en dacht ja ik weet, ben nou eenmaal rug patient. Kon verder gewoon mijn ding doen, met mijn hondje wandelen enz. Afgelopen april heb ik de tweede gezet en toen begonnen d[lees meer...]e pijn klachten wel erg heftig te worden, kon ineens niet meer lopen van de pijnen, nog geen 20 meter ver, dacht ik zak in elkaar, zwabber benen. Al mijn gewrichten deden hevig pijn ,kon amper op mijn benen staan. Contact gezocht met de internist , ontkende natuurlijk dat het van de prolia kwam en verwees mij naar de huisarts, en daar eindelijk een stuk erkenning gekregen, maar ja het zit in je lichaam tot wel een half jaar, dus kon er nu ook niets aan doen. Naast de prolia gebruik ik extra calcium plus vitamimine D 3 in hoge dosis. Nooit wil ik meer deze troep in mijn lichaam hebben, ik heb nog nooit iets gebroken ondanks val partijen in huis. Dus dit middel is erger dan de kwaal zelf, ik vind het puur gif !!! Een gewaarschuwd mens telt voor 2

11-06-2020 | Vrouw | 72
zoledroninezuur
Deze maand 3 de keer Aclasta gekregen (tuis toegediend door verpleegkundige zeer goed gedaan)De eerste keer veel koorts gehad en griepachtige toestanden ,tweede keer hetzelfde niettegenstaande de huisdokter melde dat het minder zou zijn als de eerste keer,dus niet waar .Nu derde keer eerste dag niets gevoeld ,een dag later hevige hoofdpijn nu drie dagen geleden nog hoofd[lees meer...]pijn gaat niet over met paracetamol .Heb voordien wel een bot meting laten doen en mijn osteoporose was goed verbeterd.Wat moet een mens nu doen verder doen met Aclasta of er mee stoppen ik weet het ook niet meer.

10-06-2020 | Man | 60
Osteoporose/botontkalking
Ik heb nu de 2de maal Prolia -inspuiting gekregen. Ik heb geen enkele bijwerking. De ene specialist raadt mij aan om toch dit medicijn niet te lang te nemen, de andere specialist zegt dat het wel degelijk noodzakelijk is en er geen enkele reden is om ermee te stoppen... Ik voel mij er goed mee en hoop op positief resultaat bij de volgende meting, normaal binnen 4 jaar.

Zometa

02-04-2020 | Vrouw | 70
Borstkanker
na 1 x infuus (ook met zeer vervelende bijwerkingen ) begonnen mijn kiezen los te zitten . Prognose : kiezen trekken, geen implantaten, vanwege bisphosphonaat, Wild dat ik het NOOIT gedaan had, wat n rotspul!

26-03-2020 | Man | 68
Osteoporose/botontkalking
Ik heb 2 ingezakte wervels. Mijn arts had eerst alendroninezuur tabletten voorgeschreven, daar kreeg ik maagproblemen van, daarna risedroninezuur tabletten. Ook weer maagklachten. Ik was van plan om te stoppen. Mijn apotheek wees mij op het bestaan van een drankje van alendroninezuur (Bonasol). Wat een verbetering. Geen klachten tot nu toe.

17-03-2020 | Vrouw | 54
Botbreuk
Heb bot scan gehad en erngstige bot afbraak eerst pillel maar heel veel spierpijn en voor de 2de keer injectie gehad prolia nooit meer dat ik dit middel neem zoveel pijn in benen en heupen en vocht vast houden vooral in de benen en hele dag geen uithoudings vermogen kan klein stukje lopen met heel veel pijn en dat elke dag ook snacht s

07-03-2020 | Man | 75
Osteoporose/botontkalking
Zeer slechte ervaringen door te lang gebruik, wel 8 jaar lang !!! Monde uit in een ernstige kaakbeen beschadiging, met een kaakoperatie als gevolg. Tandartsen huiverig voor dit medicijn; alleen behandeling na lange antibiotica kuur. Heb dit middel onder toezicht van een neuroloog zo'n 8 jaar gebruikt. Mij is toen gebleken, dat ik dit middel slechts max. Een paar [lees meer...]jaar had mogen gebruiken !!!!

Zometa

16-02-2020 | Vrouw | 53
Borstkanker
Enkele dagen na het infuus last van pijnlijke botten, stijfheid en spierpijn. Daarnaast last van jeukende huiduitslag.

05-02-2020 | Vrouw | 64
Osteoporose/botontkalking
Aclasta gekregen bijna 2 maand geleden verschrikkelijke pijn in nek spierspasmen in nek en bovenarmen pijnstillers helpen niet dag en nacht paracetamol genomen ook kine 9 beurten moeten doen kreeg ook opgezwollen voet die in het verleden al 2 maal gebroken is geweest misselijk geweest buikpijn 2 maal onwel geworden verschrikkelijke ervaring nog soms last in nek nee dit ge[lees meer...]bruik ik nooit meer

26-01-2020 | Vrouw | 67

02-01-2020 | Vrouw | 65
Osteoporose/botontkalking
Osteoporose wervelbreuken / botmassa is na5 jr met +10 % toegenomen .

29-12-2019 | Vrouw | 64
Osteoporose/botontkalking
Zware pijn in nek niet te houden kan nek niet draaien ogen hoofd bovenarmen gans stijf al 8 dagen nekpijn niet te doen de hel diare al gehad onpasselijk 2 maal zwart voor ogen zweten dacht dat ik doodging wanneer stopt dit en gaat het nog wel helemaal over

Fosamax

15-12-2019 | Vrouw | 61
Osteoporose/botontkalking
In de 10 jaar dat ik Fosamax heb gebruikt, heb ik alleen darmklachten gehad. Niet heel ernstig maar wel meer last van winderigheid. Mijn darmen zijn overigens altijd mijn zwakke plek geweest.

15-12-2019 | Vrouw | 61
Osteoporose/botontkalking
Ik heb het middel van 1996 tot 2006 geslikt en moest er toen mee stoppen omdat je het maximaal 10 jaar achter elkaar mag slikken. In 2017 ging de botdichtheid snel achteruit en ben ik in overleg met de reumatoloog weer begonnen met Alendroninezuur. Het blijkt dat als je 10 jaar bent getopt, je het weer mag gebruiken. Ik vind het moeilijk te bepalen of de lichte gewrichts[lees meer...]pijn die ik heb van het medicijn komt of van de reumatische aandoening die ik heb. De haaruitval is na een paar maanden veel minder geworden. Ik heb niet veel last van het medicijn en ik heb bij mijn moeder gezien wat ingezakte wervels met je doen aan pijn dus ik kies ervoor door te gaan met dit medicijn.

Zoledroninezuur

24-10-2019 | Vrouw | 64
zoledroninezuur
Anderhalve week geleden voor de eerste keer infuus aan huis gekregen i.v.m. hormoonbehandeling na borstkanker. Het moet mijn botten versterken/verdichten, zodat eventuele zwervende kankercellen zich niet (makkelijk) aan het bot kunnen hechten. Ik was gewaarschuwd voor de bijwerkingen. Die begonnen na zo'n 24 uur. Na 24 uur pijn aan gewrichten. Ging op dag 3 beter. Zeer ver[lees meer...]moeid. Na 4 dagen oogontsteking. Pijn achter het oog, net geen hoofdpijn, maar zeer hinderlijk en vermoeiend. Ik werd ook bang: wat is dat zuur aan het doen met mijn oog? Hiervoor naar huisarts geweest en kreeg oogdruppels. Na 7 dagen: licht misselijk, weinig eetlust. Algehele malaisse. Veelvuldig rust nemen en slapen. E.e.a. moet na een week of 2 over gaan. Dat heb ik er graag voor over, zie het als een investering, het is immers voor een zeer goed doel. Effectiviteit schijnt groot te zijn, maar kan ik zelf niet bepalen.

18-09-2019 | Vrouw | 56
Osteoporose/botontkalking
Ik heb de spuit nu 1x gehad. Meteen na het zetten heb Ik het benauwd gekregen. Ik had al een half jaar geen astma medicijn nodig nu weer een week wel nodig gehad na de spuit. Ik heb maanden erge verstopping gehad. Ook heb ik diabetes 2, die is verslechterd door de prolia. Ik neem al jaren 1 tablet maar moet er nu 3 innemen sinds ik prolia heb gekregen. Mijn smaak is veran[lees meer...]derd. Bah wat een vreselijk medicijn. Ik weet dus nog niet of het medicijn effect heeft.

02-08-2019 | Vrouw | 52
Osteoporose/botontkalking
Ik krijg nu calcium en vitamine d3 plus alendroninezuur. Dit zonder bloedonderzoek of Botscan. Is dit normaal? Ik ga hierdoor 2 dagen in de week met zeer veel pijn naar mijn werk en dat sloopt mij-:(

19-07-2019 | Vrouw | 60
Osteoporose/botontkalking
Ik ben erg tevreden met dit medicijn . Op de tabletten had ik vaak last van zuurbranden. Mijn apotheker heeft mij overgezet naar dit drankje en nu heb ik geen bijwerkingen meer.

02-06-2019 | Man | 49
Osteoporose/botontkalking
Zeer slecht soul voor je lijf, omzettende pijn in mijn kiezen 7 stuks.ben een dag later Nasr het ziekenhuis gegaan en kreeg tramadol de pijn kwam er gewoon doorheen wel in mindere mate

07-05-2019 | Vrouw | 72
Osteoporose/botontkalking
Tot eind 2017 liep ik nog hard en jaarlijks de kustmarathon zeeland. In juli 2017 kreeg ik n.a.v. een gebroken sleutelbeen mijn eerste Prolia injectie. Vervolgens gingen de looptrainingen mij steeds zwaarder af en kwam ik in oktober met ongekende moeite over de finish. De klachten werden steeds erger en in januari 2018 kon ik geen 10 meter meer hartlopen. Via de huisart[lees meer...]s ging ik naar de cardioloog, onderging een hartkatheterisatie en verder uitgebreid onderzoek, alles was (gelukkig) goed. Vervolgens uitgebreid onderzocht door de longarts, waaronder een uitgebreide scan, ook daar bleek alles zeer goed vanwege mijn sport activiteiten. Vervolgens, via de internist, naar de neuroloog die een mri scan liet maken van mijn hoofd. Ook dat liet niets bijzonders zien. Deze onderzoeken vonden plaats in een regionaal en academisch ziekenhuis waarbij in totaal, naast de huisarts, 7 specialisten betrokken waren. Omdat de klachten zich openbaarden na de aanvang met de Prolia injecties vroeg ik aan verschillende behandelaars of daar de oorzaak zou kunnen liggen maar zij zagen hierin geen probleem. Zelf was ik niet op de hoogte van eventuele bijwerkingen. Na het gevoel uitgedokterd te zijn ben ik deze mogelijkheid zelf gaan onderzoeken met als resultaat dat mijn klachten veelal overeenkomen met de beschreven product bijwerkingen en klachten van andere (voormalige) Prolia gebruikers. Helaas heb ik 2 maanden terug mijn laatste Prolia injectie nog gehad dus duren mijn klachten nog even voort. In overleg met mijn huisarts ga ik er wel mee stoppen en verwacht daarna weer snel te herstellen van die ellendige periode. Behalve mijn eenmalige sleutelbeenbreuk breek ik nooit iets dus de effectiviteit van het middel is door mij niet te meten.

26-04-2019 | Vrouw | 55
Osteoporose/botontkalking
Sinds Chemotherapie en begin Aromataseremmer bij Osteopenie LWK en heupen. Deels enorm sterke pijnen in de voornamelijk platte botten ( costae, bekken, wervels, Sternum) gedurende een aantal dagen na de injecties, heb dan ook best veel pijnstillers nodig gedurende de eerste dagen ( Co-Dafalgan meestal, tot 3-4 keer per dag 1 MG)

21-03-2019 | Vrouw | 70
Osteoporose/botontkalking
Eens maar nooit meer. Zeer slechte ervaring. Ik ben nu 7 maanden verder en heb nog steeds last van stijve en zere spieren en/of botten over mijn hele lichaam. Kan moeilijk opstaan uit een stoel . Als ik opsta kan ik soms niet gelijk lopen omdat mijn heupen niet gelijk staan met mijn benen ( moeilijk uit te leggen ). Zeer ernstige oogontsteking gehad ( moest met spoed naar [lees meer...]de oogarts ). Nog steeds hoofdpijn. Van tand en kies zijn stukken van losgegaan. Het infuus zelf stelde niet veel voor, ging soepel. Kreeg de bijsluiter pas na het infuus was ingebracht . Er is tot nu toe geen medicijn dat helpt. Wie weet wat ik zou kunnen innemen om mijn pijn te verlichten?

Categorieën met de meeste ervaringen

Depressie - antidepressiva SSRI (5186)
Anticonceptie - overig (3788)
Cholesterol (2905)
Depressie - antidepressiva overig (2738)
Psychose / schizofrenie - antipsychotica (2372)
Pijn - morfine-achtigen (2216)
ADHD - psychostimulantia (2087)
Pijn (1999)
Verslavingsziekten (1962)
Bloeddruk - betablokkers (1693)
Maagzuur - protonpompremmers (1570)
Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend) (1528)
Anticonceptie - eenfase (1396)
Angststoornissen (1225)
Bloed / stolling - thrombose (bloedstolsels) (1170)
Diabetes (suikerziekte) - orale middelen (1140)
Depressie - antidepressiva TCA (1046)
Antibiotica - penicillines breedspectrum (967)