categorie

Spieren / skelet - osteoporose / botziekten

Vergelijk de ervaringen met medicijnen in de categorie

De laatste ervaringen in de categorie: Spieren / skelet - osteoporose / botziekten

29-01-2023 | Vrouw | 56
Osteoporose/botontkalking
Ik slik ze nu bijna 1 jaar, en heb overal pijn in mijn lichaam bijna elke dag hoofdpijn en nekpijn ik loop moeilijker en heb last van oorsuizen ,mijn haar is ook heel dun geworden en zie mijn hoofdhuid er doorheen komen heb ook last van obstipatie. Ik ga met de arts overleggen om te stoppen met het medicijn

Zometa

16-01-2023 | Vrouw | 43
Borstkanker
Na een dag begonnen de bijwerkingen: 3 dagen hevige griepverschijnselen: slap, hoofdpijn, koorts, apathisch, vermoeid bijna niet meer kunnen praten van vermoeidheid. Na drie dagen en nachten trok dit weg Daarna hevige gewrichtspijn die lopen erg moeilijk maakt. Deze gewrichtspijn/spierpijn is echt heel heftig kan nu ruim drie weken na het infuus nog steeds moeilijk l[lees meer...]open

30-12-2022 | Vrouw | 58
Osteoporose/botontkalking
Ik heb lang getwijfeld, want die lijst met bijwerkingen vond ik maar niks... ik heb ook nergens last van. Dus dit is puur preventief. Is het effectief? Dat weet ik nog niet. Dat hoop ik. Afijn. Infuus laten zetten en afwachten maar. 'S nachts, zo'n 12h later, merkte ik dat ik behoorlijke rugpijn had. S ochtends, 18h later, leek het of ik mijn hele ribbenkast, voorkant [lees meer...]en achterkant, gekneusd had. Ik weet uit ervaring hoe dat voelt. Kon niet lachen of hoesten... druk op mijn buik ook en 's middags pijn in mijn buikspieren erbij, alsof ik hard gesport had. De dag erop ging dat al veel beter, maar had ik ineens pijn in mijn voetzolen, bij het lopen dus. Maar ook dat was binnen een dag weer weg. Als het hierbij blijft, heb ik echt geluk gehad...

Forsteo

11-12-2022 | Vrouw | 59
teriparatide
Osteoporose/botontkalking
Na 5 jaar risedroninezuur gebruikt te hebben overgestapt naar teriparitide, vanaf dag drie last gekregen van enorme plasdrang ( om de vijf minuten paar druppeltjes plassen, om gek van te worden). Reumatoloog had er nog nooit van gehoord, geen begeleiding, geen advies. Na twee weken gestopt van pure ellende.

06-12-2022 | Vrouw | 65
Osteoporose/botontkalking
Diagnose osteoporose. Ik ben gestart met prolea denosumab. Daar reageerde ik erg sterk op, de eerste drie weken erg veel pijn in heel het lichaam en kilo’s aangekomen. Na een half jaar bij de arts terug, de kilo’s gingen er langzaam weer af. De arts in het ziekenhuis rade alendrolinezuur aan. 1 pil geslikt. Daar was ik zo ziek van. Erge maagklachten, darm klachten, koortsi[lees meer...]g, hoofdpijn, slecht en wazig zien en duizelig. Telefonisch contact gehad. Toen ik mijn verhaal vertelde zei ze “ dit kan niet , je hebt er vast net een griepje bij gehad”. Toen begon ik te twijfelen, dat kan natuurlijk. Oké ik sta er open voor om het toch nog eens te proberen. De eerst ging redelijk goed, wel veel hoofdpijn en een opgeblazen gevoel in de maag. De tweede een week later, voelde ik me slechter dan de week er voor. Ik heb de derde pil ingenomen en kreeg dezelfde reactie als de eerste pil waarvan de dokter zei; dat dat niet kon zoveel bijwerkingen. Voor mij is het klaar, ik stop met dit middel.

26-10-2022 | Vrouw | 65
Osteoporose/botontkalking
Na vorig jaar drie wervelbreuken, op advies internist prolia gaan gebruiken. Na eerste injectie dit jaar in februari in begin ongeveer een week branderige huid en grieperig gevoel. Daarna vooral 's nachts vervelende pijn in knieën en heupen. Ook meer lage rugpijn. Geen tweede injectie meer genomen. Nu ongeveer 8 maanden na eerste injectie nog steeds last van spierpijn [lees meer...]en zere knieën/gewrichten. Ik deed veel aan yoga, maar de spier en stijfheid klachten verhinderen soepel te bewegen. Probeer nu met voldoende beweging en voedingsadviezen ayurvedisch arts, o.a. extra vit d, calcium, msm weer op een gezonde manier verder te gaan..

27-09-2022 | Vrouw | 50
Osteoporose/botontkalking
Na 1/2 jr verspringende neurologische doofheid uitval in armen en benen , eers t kwam gevoel terug, later niet meer, kapotte axon . Kreeg helaas verkeerde diagnose en medicatie wat het klachten erger en definitief maakte. Geur veranderde ook en kreeg obstipatie. medicatie stop en zink slikken, ging beter .Kreeg helaas verkeerde diagnose en medicatie wat het klachten er[lees meer...]ger en definitief maakte.. Men kent het niet, mogelijk door combinatie met calciumcitraat.

22-09-2022 | Man | 40
Osteoporose/botontkalking
Dag na het infuus flinke griepverschijnselen, botpijn, vermoeidheid en rode ogen. Daarna snel opgeknapt en dag 2 na infuus waren bijwerkingen nagenoeg verdwenen.

03-09-2022 | Vrouw | 61
Osteoporose/botontkalking
Na vaststellen osteoporose nu 3 weken bezig. Na alle verhalen over bijwerkingen was ik huiverig om het middel in te nemen - maar vooralsnog lijkt het prima te gaan. Geen noemenswaardige bijwerkingen.

30-08-2022 | Vrouw | 67
Osteoporose/botontkalking
Na een botdichtheidsmeting (-3,5) kreeg ik dit paardenmiddel voorgeschreven. Ik heb het 1 maal geslikt. De ellende begon vrijwel direct. Omdat ik nog aan het genezen was van een gebroken heup en al veel pijn had, bleek ik dag erop niet meer te kunnen lopen van de toegenomen bot- en gewrichtspijn. Een aantal dagen daarna begon de haaruitval. Dit was in november 2021. Ik be[lees meer...]n na de 1ste pil ogenblikkelijk gestopt, mede door het lezen van jullie ervaringen. Het is nu een jaar later. Mijn haar valt nog steeds uit, maar minder en er valt ook wat nieuwe aanwas te bespeuren, bij de slapen bijvoorbeeld. De nieuwe haren zijn dunner dan de oorspronkelijke en ik heb nog maar een treurig bosje haar op mijn hoofd. Ik vind het een schande dat dit medicijn uberhaupt wordt voorgeschreven. Het lijkt wel een chemokuur. Liever nog een bot breken dan 5 jaar alle kwaliteit van leven kwijt te zijn. Er werd mij een nog vreselijker variant aangeboden, ben de naam even kwijt, maar de assistente vertelde mij dat dat middel nog meer bijwerkingen had. waarna ik heb bedankt. Tenslotte kreeg ik een voorstel om 35mg alendroninezuur te mixen met 35 mg van een soortgelijk middel. Lekker. Alsof ik gekke Gerritje ben. Ik heb vervolgens alle afspraken met de rheumatoloog afgezegd en leef mijn leven. De heup is vrijwel genezen en mocht ik weer wat breken, ook dan geen alendroninezuur voor mij. Ik vermoed dat de medische stand gewoon gegevens wil verzamelen over dit medicijn. Het zou verboden moeten worden.

07-08-2022 | Man | 52
Osteoporose/botontkalking
Gebruikt wegens ernstige osteoporose (T-score -6,5). Hierdoor tientallen breuken, ingezakte wervels en veel rugpijn. Begonnen toen ik ca 35 was. Met een onderbreking van 2 jaar heb ik het 15 jaar gebruikt. De eerste jaren een waanzinnig goed resultaat gehad, daarna steeds minder tot een plateau bereikt werd. Mijn chronische lage rugpijn is geheel verdwenen. Ik heb nog maar[lees meer...] 1 nieuwe wervelinzakking gehad, wel nog enkele andere breuken. Mijn T score is nu -3,7 Absoluut geen bijwerkingen gehad. 1 x per week ruim voor het ontbijt innemen en dan geen kalk of melk bij het ontbijt vond ik goed te doen.

Zoledroninezuur

05-06-2022 | Vrouw | 61
Osteoporose/botontkalking
In april 2022 zoledroninezuur gekregen ivm osteoporose en 4 wervelinzakkingen.Had wel pijn maar meestal in avonduren.Kon hier goed mee omgaan en kon alles doen.Op advies van ha na laatste breuk infuus genomen.Na 1 dag leek het wel of ik overreden was zo'n pijn had ik en kon heel moeilijk ademhalen.Dag 2 kreeg ik ontzettend pijn aan slokdarm en hoofdpijn.Daarna kwamen er s[lees meer...]teeds meer klachten botpijn, tanden en kaak pijnlijk,droge ogen, duizelig opgezette benen, kramp in benen, heupen ontzettend pijn en stijf.Inmiddels 2 mnd verder en nog steeds alleen maar verslechtering.Lichaam is constant stijf bij lopen en op staan.Voorheen was ik mobiel.Elke dag is een strijd aan het worden.Voel me gevangen in mn eigen lichaam.Elke nacht nu ineens super droge mond.Mijn ogen zijn achteruit gegaan.Wordt er moedeloos van.Was tegen de pijn en breuken.Dat kan ik inmiddels ontkrachten je krijgt er juist meer pijn van.Heel mn leven staat op zn kop. Ik wil ook geen infuus meer.Er zijn teveel bijwerkingen die je niet verteld worden.Maar kan je zomaar stoppen?

28-05-2022 | Vrouw | 53
Osteoporose/botontkalking
Na botbreuk herstel met gips en fysio, maar er bleek ook osteoporose,. Alendroninezuur van Aurobindo gehad en na half jaar buikklachten, obstipatie, verandering van consistentie, later bleek verlaging van zink in bloed en zenuwuitval verspringend in alle ledematen. en diverticulose door de obstipatie .Levensgevaarlijk medicijn.

Forsteo

21-05-2022 | Vrouw | 59
teriparatide
Osteoporose/botontkalking
Mijn twee jaar forsteo zitten er bijna op, ik vond het iedere dag injecteren totaal geen probleem en heb geen last van bijwerkingen gehad , mijn botdichtheid is verbeterd van -5.4 naar -4.0

17-05-2022 | Man | 67
Osteoporose/botontkalking
NOOIT MEER WAT EEN VERGIF IST DAT . Mijn man heeft NAH , is sinds de baxter volledig van de kaart , kan niet meer stappen en heeft hoge koorts en is verward . Nooit laat ik mijn man dit nog zetten .

11-05-2022 | Vrouw | 71
Osteoporose/botontkalking
In februari vorig jaar (2021) mijn linker onderarm gebroken/ in gips 6 weken en langzame revalidatie. Nu nog steeds minder spierkracht in linkerhand (ruim 1 jr. na dato) Na de DEXA scan bleek osteoporose. Omdat ik mantelzorger ben voor mijn man, wil ik deze ellende van een botbreuk niet nógmaals meemaken. Ik ben té zeer nodig - man is palliatief kankerpatiënt. Eerst 1 [lees meer...]x per week een pil alendroninezuur, maar vanwege 48 uur obstipatie (!) overgestapt op 1x per dag een pil, een half uur vóór het eten. Dit moet ik dus 5 jaar volhouden. Sinds inname in oktober vorig jaar last van slapeloosheid. Weet niet of dit verband houdt, want ik lees er nooit over. Misschien ben ik uniek? Vindt het wel frappant. Elke dag om een uur of 5 wakker en dan niet meer inslapen. Ben maar overgestapt op vroeg opstaan om half 7 en dan de hond maar uitlaten. (ben gepensioneerd, dus zou liever na 41 jaar werken, lekker uitslapen). Het dagelijks innemen van de pil is routine geworden, een half uur vóór het ontbijt, met glas water. Lukt aardig maar lekker is anders.

27-04-2022 | Vrouw | 61

17-04-2022 | Vrouw | 65
Osteoporose/botontkalking
Ik ben nu al 8 weken verder na infuus van aclasta , maar dus nooit meer !!! Enorme pijn aan slokdarm en maag reeds 5 kg vermagerd en weeg nu 58 kg dus geen overgewicht , het voelt als een soort vergif dat in mijn lichaam is gespoten , ik hoop dat dit snel uit mijn lichaam verdwijnt ! Ben radeloos op het moment 😞

06-04-2022 | Man | 53
Botbreuk
Heup gebroken tijdens val van mijn racefiets, dexascan toonde lichte botontkalking aan. Het achterlijke is dat de doctoren oorzaak en gevolg omdraaien. Je loopt nl. geen botbreuk op door osteoporose maar door een flinke ongelukkige val! Valbreken leren door op Judo te gaan werkt preventiever dan Alendroninezuur. Maar goed, gehoorzaam als ik ben toch kuur gevolgd maar na ee[lees meer...]n aantal maanden mee gestopt ivm nekpijn. Ik werd toch overgehaald door mijn huisarts er mee door te gaan. Door voorraadgebrek reeds 3 verschillende merken gehad. Na ongeveer een half jaar kreeg ik plots borstbeenpijn met ademhalingsproblemen, volgens huisarts ribben? Volgens mij Alendroninezuur. Paar maanden daarna 3 weken diarree die pas stopte na stoppen met het slikken van alendroninezuur. 1 week gewacht en toch nog om zeker te gaan dat Alendroninezuur de boosdoener was.... na het eerste pilletje meteen weer 3 dagen diarree. Mijn conclusie is dat alendroninezuur verre van ongevaarlijk is en niet opweegt tegen de zogenaamde voordelen! Dus mijn advies is dat n.a.v. een botbreuk ik een osteoporose constarering met een korrel zout zou nemen. Hiermee bedoel ik dan niet ernstige osteoporose waarbij iets breekt door ergens licht tegenaan te stoten.

12-03-2022 | Vrouw | 61
Osteoporose/botontkalking
Eerste infuus Aclasta, thuis gekregen. Dat ging goed. De bijwerkingen die na infuus konden ontstaan en een week zou duren, werd mij ook goed uitgelegd. Zoals verwacht 12 uur later begonnen de bijnwerkingen: beven/ trillen, hoofdpijn, overal spierpijn, algehele malaise, niet kunnen slapen, lusteloos. Dag drie werden deze klachten steeds minder. De spierpijn en botpijn werd[lees meer...]en met de dag erger. Nu een maanda na aclasta infuus en ik heb ontzettend last van botpijn: ribben, bekken, onderrug (doet verschrikkelijk veel pijn). Ik ben een beetje ten einde raad. Soms vraag ik me af of ik de juiste beslissing heb genomen voor dit middel. Mijn rugpijn wordt met de dag erger. Paracetamol helpt niet. Heeft iemand advies voor mij?

27-01-2022 | Vrouw | 65
Osteoporose/botontkalking
2 maanden geleden 1ste spuit gekregen- Het is dus afwachten…

21-01-2022 | Vrouw | 53
Osteoporose/botontkalking
Nou ik ben benieuwd...al die reviews . Word r niet vrolijk van. Ik ben net begonnen moet maandag 2e pil slikken. Heb wel wat last van mijn benen en vooral mijn voeten en voel me raar . In mijn onderste 4 wervels van mijn rug heb ik osteoporose en mijn bovenbenen beginnen ook. Dat kan komen door tamoxifen antihormoon pil tegen borstkanker en mischien ook erfelijk, maar [lees meer...]dat weet ik niet ivm dat ik geadopteerd ben. Ik twijfel zo erg om door te gaan, omdat ik nog nooit iets gebroken heb en ernstige pijn klachten heb van de osteoporose. Ik heb wel t gevoel dat t echt troep is. Dus eigenlijk slik ik ze liever niet. Kan t niet als t echt nodig is? Ik heb al zoveel aan mijn kop door de borstkanker en alles erom heen. Xx

Evista

26-12-2021 | Vrouw | 62
raloxifeen
Osteoporose/botontkalking
Ik heb deze medicatie een 19 jaar ingenomen, maar door indeukingen in de wervelkolom (wegens een ongeval), moest ik overstappen naar Aclasta infuus 5mg. Ik heb geen enkel klacht over Evista zij hebben gezorgd dat ik 20 jaar geen breuken heb opgelopen, en zelf mijn bot hebben versterkt.

26-12-2021 | Vrouw | 62
Osteoporose/botontkalking
Ik neem vanaf de leeftijd 38 jaar medicatie voor osteoporose (ik heb ook indeukingen), dus al een 24 jaar neem ik medicatie voor botontkalking. De laatste 3 jaar krijg ik Aclasta infuus 5mg (zoledroninezuur) eens per jaar in het dagziekenhuis, voordien nam ik Evista tabetten 1 per dag. Ik ga eens per jaar naar het ziekenhuis. Klachten: de eerste infuus wat grieperig, [lees meer...]andere jaren geen nevenwerkingen. Ik ben blij dat er medicatie bestaat voor osteoporose, en dat deze medicatie ervoor zorgen dat ik minder breuken heb. Liever wat nevenwerkingen, dan gelijk mijn moeder in een rolstoel te eindigen met veel pijn. Bij iedere medicatie zijn er nevenwerkingen, maar wees blij dat ze bestaan.

18-12-2021 | Vrouw | 56
Osteoporose/botontkalking
Pols gebroken. Bleek botontkalking. Gecompliceerde breuk met complicaties in bloedsomloop. Heb snel last van !jaarlijks en duizelig zijn. Maar dit???? Heb 2 weken elke week 1 pil gehad. Afschuwelijk. Ong na 2,5 week was ik weer 'normaal'. Omdat ik mijn ribben tijdens gebruik bezeerd had, na enkele weken nog 1 keer geprobeerd. Ben weer doodziek geweest. Ik kon de eerste 4 d[lees meer...]agen niets. Vooral sHetlwxht zien, ontstoken ogen, pijn overal, niet kunnen wandelen en eten. Kotsbak mee. Van bed naar bank. Echt niet te doen. Ike erd er angsrig van. Wat nu? Dit wil ik nooit meer! Het viel me tegen en vond het niet te doen. Ben sinds dat ik ermee begon mezelf niet meer. Huilbuien en warrig, depressief. Natuurlijk kan dit alles bij elkaar zijn. Maar van de meeste de bijwerkingen zijn die duidelijk door dit medicijn. Echt afzien!!!!

10-12-2021 | Vrouw | 51
Osteoporose/botontkalking
Infuus was snel. Binnen een uur sta je weer buiten. Hoop dat de bijwerkingen snel over gaan.

Ibandroninezuur

10-12-2021 | Vrouw | 77
ibandroninezuur
Borstkanker
Enkele uren na inname kreeg ik vreselijke rug-, knie-en gewrichtspiijn. Ik wist niet meer hoe ik zitten moest. Maar ook staan en liggen ging haast niet. Dit heeft 3 weken geduurd.

Zometa

10-12-2021 | Vrouw | 77
Borstkanker
Eerst moest ik 1x per maand Ibandroninezuur in nemen. De eerste keer vreselijke bijwerkingen die 3 weken duurde. Dit bestond uit rugpijn en pijn in knieën en gewrichten. Daarom hiermee moeten stoppen en nu gedurende 3 jaar 2x per jaar een infuus met Zometa en dan nog 2 jaar 1x per jaar. Er was verteld dat ik dezelfde bijwerkingen kon hebben omdat ik overal nogal heftig op [lees meer...]reageer. Maar dan zou ik het maar 2x per jaar hebben, in plaats van maandelijks. Van het infuus het ik eigenlijk op wat stijve gewrichten na geen enkele last. Dit is heel goed te doen.

Zoledroninezuur

23-11-2021 | Vrouw | 52
Borstkanker
Effectiviteit onduidelijk omdat ik het 1 x heb toegediend gekregen. Helemaal geen bijwerkingen.

23-11-2021 | Vrouw | 61
Osteoporose/botontkalking
Na een maand begon ik steeds slechter te zien. Wazig lichtflitsen en zwarte vlekken. Mijn oog begon geel te worden en had twee keer in 10 dagentijd een enorme gesprongen ader in een oog. Toen ik vanmorgen wakker werd en zwarte strepen zag ben ik bij de oogarts geweest die heeft niets gekunnen constateren. Gestopt met de pillen langzamerhand is het oog weer bijna normaal ge[lees meer...]worden. Bij het lareb waren hier ook gevallen van bekend.

Categorieën met de meeste ervaringen

Depressie - antidepressiva SSRI (5893)
Anticonceptie - overig (4318)
Cholesterol (3148)
Depressie - antidepressiva overig (2973)
Psychose / schizofrenie - antipsychotica (2720)
Pijn - morfine-achtigen (2442)
ADHD - psychostimulantia (2409)
Verslavingsziekten (2200)
Pijn (2186)
Bloeddruk - betablokkers (1847)
Maagzuur - protonpompremmers (1705)
Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend) (1636)
Anticonceptie - eenfase (1519)
Angststoornissen (1471)
Diabetes (suikerziekte) - orale middelen (1459)
Bloed / stolling - thrombose (bloedstolsels) (1359)
Depressie - antidepressiva TCA (1180)
Antibiotica - urineweginfectie (1168)