categorie

Spieren / skelet - osteoporose / botziekten

Vergelijk de ervaringen met medicijnen in de categorie

De laatste ervaringen in de categorie: Spieren / skelet - osteoporose / botziekten

15-03-2024 | Vrouw | 62
Osteoporose/botontkalking

gebrek aan energie vermoeidheid hoofdpijn rillen

Na 10 jaar Prolia een Dexia scan hieruit bleek dat mijn botontkalking een stuk verbeterd was en deels sprake was van osteoponie. Het volgende advies kreeg ik 2x een infuus met aclasta om een boost te geven. Bij niets doen grote kans op inzakkingen. Andere optie is er niet. Huisarts waarschuwde mij voor heftige bijwerkingen….. de behandeling werd gedaan door het ziekenhui[lees meer...]s. De physicool assistent gaf aan dat de bijwerkingen meevallen na het infuus kan je een beetje grieperig voelen. Oke dacht ik welke keuze heb ik; geen. Ieder lichaam is weer anders…. Dus gaan ervoor. Dinsdag kreeg ik mijn eerste infuus. Wel had ik het advies gekregen de dag ervoor en daarna flink te drinken 2,5 liter per dag. Dinsdag ook tijdens het infuus water gedronken. Voelde mij verder prima, woensdag nergens last van. Donderdag kreeg ik lichte hoofdpijn en was ontzettend moe toen ik mijn bed uitging. Heb mijn werkjes een half uurtje geprobeerd te doen maar ben toen gelijk weer mijn bed in gegaan omdat ik geen kracht of energie meer had. Overdag vroeg ik mij af hoe ik uit bed kon komen……….dat viel tegen. Nu vrijdag ben ik nog moe en voel kramp in mijn benen. Hopelijk trek alles weer snel weg en zal een update maken hoe het verloop verder gaat

08-03-2024 | Vrouw | 74
Osteoporose/botontkalking

droge keel rugspierpijn acute pijn

Osteoporose na borstkanker: Had eerst alendroninezuur maar kon ik niet verdragen. Toestemming gekregen voor 1x per jaar infuus met zolendroninezuur. Kreeg ik op 27 febr. Infuus prima, eerste dag prima maar daarna begon de ellende. Pijn in spieren en botten, pijn in de nek, hoofdpijn en zo vreselijk moe. Mijn. Keel is droog en mijn stem is hees. Ik ben zangeres dus dubbel v[lees meer...]reselijk! Incontinentie erger geworden. Binnenkort weer een MRI van de lendenwervels. Ik hoop dat het na twee weken over is.

28-02-2024 | Vrouw | 72
Osteoporose/botontkalking

moeilijk in slaap vallen allergisch

Hoop dat ‘t minder wordt , want anders moet ik toch wat anders . Om 5 jr dit te doen is geen leven . Misselijk ,uren kramp , hele erge spierpijn , meer d e dag hele erge winderigheid , duizelig , zware moeie benen , bloedneuzen , hogere bloeddruk , dus zeg maar alle bijwerkingen ook nog erg kramp op de borst ,. Probeer nog een keer de laatste , dus de 4 de . M vr gr Ada.

18-02-2024 | Vrouw | 61
Osteoporose/botontkalking
2019 begonnen met alendroninezuur. Na botmaking. Osteoporose diagnose. Vond het een heftig middel .maar ik heb doorgezet.bang om ern wervel breuk te krijgen. 2024 na de botmeting ben ik blij verrast .nu geen Osteoporose meer maar ostopenie diagnose. Zo goed is de botdichtheid van -3,8 naar -2,2 gegaan. Heel blij mee .nu 2 jaar stoppen dan weer een botmeting .

14-01-2024 | Vrouw | 64
Osteoporose/botontkalking
Na borstkanker in 2020, aan de hormoonkuur begonnen. Daarbij alendroninezuur pillen. Erge maagklachten en botpijn, kramp. Over op prolia injecties. 1e ging nog, na de 2e was het mis. Botpijn, vooral in de linjer knie. Kan soms haast niet lopen, en snachts veel pijn. Vermoeidheid speel een rol en gewrichtspijn ook. Heb de 3e injectie in october 2023 gehad en wil niet meer.[lees meer...] Men adviseert nu een infuus. Zijn hier ervaringen van bekend? Ik vertrouw het niet meer.....

01-01-2024 | Vrouw | 67

Bonasol

31-12-2023 | Vrouw | 73
Osteoporose/botontkalking
Omdat de tabletten met Alendroninezuur, die ik reeds gedurende 3 jaren trouw slik wekelijks, niet meer verkrijgbaar zijn in heel Almere, moest ik van de apotheek maar overstappen op Bonasoldrank. Het zijn per verpakking 4 flesjes met wel 70 ml feloranje gekleurde drank, welke in één keer opgedronken moet worden op een nuchtere maag. Vandaag (31 dec.2023) had ik mijn eerst[lees meer...]e flesje en ik moet zeggen dat het me wat moeite kostte dit naar binnen te werken, zéker in vergelijking met de oude vertrouwde pilletjes die ik gewend was al 3 jaar om met wat water naar binnen te slikken. Dit is dus écht heel veel drank!! Het viel me dan ook zwaar op de maag Had moeite om mijn weerzin te onderdrukken plus bijbehorend misselijk gevoel. Ben maar meteen met de hond gaan lopen, want dit drankje moet ook een half uur vóórdat je je ontbijt hebt, ingenomen worden. Ik las pas iets later dat je er een derde glas water nog na moet innemen, heb dat dus pas na een half uurtje gedaan.....vooralsnog blijft het zitten, maar ik hoop van ganser harte dat dit spul maar tijdelijk is! En dat de pillen ALendroninezuur weer gauw in de handel komen!! Dit is iets waar je tegenop ziet en dat véél te veel bijwerkingen heeft, zo lees ik in de bijsluiter.

13-12-2023 | Vrouw | 51
Osteoporose/botontkalking
Ik heb 12 injecties gehad (6 jaar) en geen bijwerkingen ervaren. Na 6 jaar is mijn botdichtheid verbeterd en ben ik teruggegaan naar osteopenie (voorstadium van osteoporose). In november nog een acladta infuus gehad om rebound effect tegen te gaan. Nu medicijnvrij en over 3 jaar een nieuwe scan ter controle

Evenity

20-11-2023 | Vrouw | 70
romosozumab
Osteoporose/botontkalking
er zijn te weinig alternatieven voor ernstige botontkalking. De bijwerkingen kunnen heftig zijn.

Zometa

19-11-2023 | Vrouw | 76
Borstkanker
Een bak ellende deze kuur ik heb uitgezaaide borstkanker zes jaar geleden geopereerd Helaas terug gekomen slik nu hormoon tabletten 1 maal per dag Mijn ongeloog vond het nodig on een een zometa de doen nou het ik kan je zeggen je krijgt dit om een probleem op te lossen. maar je de bijwerkingen zijn vreselijk. Ben ziek geworden overgeven hoge koorts hoofdpijn [lees meer...]vreselijke gewrichten pijnen dat ik haast niet meer kon lopen, Met spoed opgenomen in het ziekenhuis na een week ervaar ik nog steeds vervelende klachten O/A maagklachten ik weet wel ik hoef die rommel niet meer.

Forsteo

15-10-2023 | Vrouw | 71
teriparatide
Osteoporose/botontkalking
Na eerder een bisfonaat voorgeschreven gekregen van mijn huisarts nu Sondelbay (Teriparatide) op recept van mijn specialist i.v.m. osteoporose. (-2.7) Gebruikservaring; pijnlijkere gewrichten en spieren, met name in armen en benen. Soms lichte duizeligheid. Vermoeiender. Het lichaam moet er ook even aan wennen natuurlijk. Ik ben onder behandeling van een heel prettige v[lees meer...]rouwelijke specialist die goed kan luisteren, goed uitlegd en dito advies geeft. Voel me door haar goed begrepen en geholpen. De 1e belangrijke stap denk ik. Osteoporose is een ziekte die, zonder behandeling, steeds verder toeneemt. Ondanks gezonde eetgewoontes en goed blijven bewegen etc, kan mijn lijf zonder dit medicijn dit proces van botafname op eigen kracht niet doen stoppen. Vandaar begonnen, sinds nu 3,5 mnd. Ik dacht eerst ook, 'kop in de wind en ik zoek het zelf wel uit, aan mijn lijf.... etc. Tot het besef van mijn eigen 'eigengereidheid' niet de beste instelling is. Ik ben er inmiddels aan gewend geraakt en in het belang van de noodzaak ervan ga ik er mee door dankzij de goede hulp en prettige begeleiding van mijn specialist. Enigszins een nadeel; het moet in de koelkast bewaard worden en op vakantie moet je er extra aandacht bij houden m.b.t. het vervoer onderweg (koel houden). Kost even 'vinger aan de pols' maar zolang je het belang er van in blijft zien went het ook. Voor het behoud van gezonde(re) botten, is het mij voornamelijk te doen.

Ibandroninezuur

09-10-2023 | Vrouw | 58
ibandroninezuur
Osteoporose/botontkalking
Hirsutisme is eigenlijk de enige bijwerking die mij is opgevallen. Andere klachten die ik heb waren aanwezig voor gebruik.

10-09-2023 | Vrouw | 75
zoledroninezuur
Na het infuus had ik nergens last van,maar ik kreeg na een paar weken vreselijke pijn in de bovenarm. De huisarts dacht dat het een ontstoken pees was, dus kreeg een n injectie in de schouder. Nu na een paar maanden en 3 injectie s verder nog steeds erg veel pijn in de botten van mijn arm. Voor mij is het kwartje wel gevallen nu, het komt door deze medicijn. Dus een tweede[lees meer...] keer is er echt niet meer bij.

06-09-2023 | Vrouw | 59
Osteoporose/botontkalking
Ik was van de trap gevallen en ja bekken breuk schaam beenbreuk en voetbreuk nu heel erge osteoporse maar mag alleen infuus nou ik ben zo ziek ik kan niet meer lopen hoofdpijn misselijk hogekoorst en hallucinaties maar ook mijn buik ogen en rug niet te doen pracetemol doet niks eten en drinken gaat niet

Terrosa

26-08-2023 | Vrouw | 63
teriparatide
Ernstige osteoporose met 7 wervel breuken. Ik heb geprobeerd door te zetten aangezien dit voor mij het beste middel zou zijn. Ik gebruik het nu 13 maanden, de bijwerkingen worden steeds heftiger ik moet eerlijkheidshalve wel melden dat ik medicatie slecht tolereer.

18-08-2023 | Vrouw | 57
Osteoporose/botontkalking
Voel me verschrikkelijk slecht heb verschrikkelijk veel spierpijn en ben steeds uitgeput

26-07-2023 | Vrouw | 65
Osteoporose/botontkalking
Na kuitbeenbreuk botdichtheidsonderzoek gehad met uitslag osteoporose. Gestart met calcium/vit.D dagelijks 1 tablet en 1x per 6 maanden Polia inj. Sinds die tijd meer spier- en gewrichtspijnklachten naast fibromyalgie. Dat was te handelen, gevoel dat de injecties het erger maakt. Sta nu al op met klachten, terwijl ik een hoge pijngrens heb, daar is momenteel niet veel van [lees meer...]over.

02-07-2023 | Vrouw | 66
Osteoporose/botontkalking
Na de eerste spuit o´geveer na 3 dagen vreselijke spierpijn in bovenrug en maagpijn

27-06-2023 | Vrouw | 79
Osteoporose/botontkalking
Ik was heel goed te been wandelde elke dag minstens 1 uur kon mijn werk makelijk aan tot 3 dagen na de prolia spuit alleen nog de pijn en de slapeloosheid. Mijn bloed uitslag voor de spuit werd door de dokter aan xien als , hier kun je 100 jaar mee worden tot 3 dagen alles anders werd . Mijn mening is om direct te stoppen met de prolia spuit want het is geen medicijn maar [lees meer...]een gif .

05-06-2023 | Vrouw | 65
Osteoporose/botontkalking
Gestart met alendroninezuur 70mg via ouderengeriater AMC, diverse botbreuken gehad, pols, elleboog, enkel (t-score -2,5). Botleeftijd rond de 90jaar gemiddeld. de eerste 4 maanden veel buikpijn, diarree, spierpijn, veel hoofdpijn,rug- heup en nekpijn, doof gevoel in mijn keel na slikken. Heel vervelend. Aldus ZH zouden de klachten wel minder worden en inderdaad nu bijna we[lees meer...]g op pijn in mijn nek en rug na maar daar zit de meeste schade (ontkalking). Ik heb het gevoel geen keuze te hebben dan minstens 5 jaar dit medicijn te blijven gebruiken. Die botleeftijd moet naar beneden dus ik hou mij aan de dosering en dieet. De aanhouder wint en als mijn volgende botscan beter is dan kan ik het mijzelf niets verwijten.

21-05-2023 | Vrouw | 75
Osteoporose/botontkalking
Na het toedienen van het infuus, heb ik nergens last van gehad. Maar een aantal weken later begon ik pijn te krijgen in de botten van mijn bovenarmen. Ik kan nu mijn armen moeilijk omhoog krijgen.Vooral het omdraaien in bed is een ramp. Inmiddels beginnen de ellebogen ook pijn te doen. Als ik dit geweten had, was ik er nooit aan begonnen.

Pamidronaat

20-05-2023 | Vrouw | 60
pamidroninezuur
Osteoporose/botontkalking
SCCH. 2 jaar elke 3 maanden 3 dagen aan het infuus. Nog steeds enorm veel pijn in spieren en botten. Na een infuus ziek, moe. De pijn in spieren en botten is niet minder geworden, juist veel erger.

05-05-2023 | Vrouw | 60
Osteoporose/botontkalking
Armbotbreuk na val, na dexascan bleek osteoporose ondanks gezonde leefstijl en goede conditie. Zag erg op tegen gebruik van dit medicijn na alle reacties gelezen te hebben, echter het valt me tot nog toe erg mee. Gebruik het nu 2 maanden en heb alleen de eerste paar keer na inname last gehad van beetje hoofd- en spierpijn.

24-04-2023 | Vrouw | 75
Osteoporose/botontkalking
Verpleegkundige bracht infuus thuis aan. Was de eerste keer en alle horror verhalen op internet schrokken me wel af. Was binnen een uur klaar. Infuus zelf 15 minuten. Rest voorbereidingen en infuus spoelen. Geen centje pijn gehad. Ook geen griepachtige verschijnselen!

17-04-2023 | Man | 68
Osteoporose/botontkalking
Infuus voor het 2e jaar gekregen. Na 12 uur begonnen de eerste bijwerkingen zoals de 1e keer. Hoofdpijn en misselijk en spierpijn.Geen koorts maar heel erg moe en 2e dag bijna mijn bed niet uit geweest.. Nu 4 weken verder en alles doet me pijn. Achter het borstbeen mijn armen polsen en onderrug. Soms ook misselijk.En dagen weinig eetlust. Paracetamol helpt een uurtje[lees meer...] of 2 en dan komt het weer terug. Contact gehad met mijn Reumatoloog en kreeg als antwoord dat het middel zijn werk aan het doen is. Overleg gehad met mijn huisarts hoe nu verder. Hij kan er ook geen antwoord op geven dus daar kan ik niets mee.Zwaardere pijnstillers kan ik niet nemen ivm maagoperatie die ik jaren geleden heb gehad. Dus we moeten het er maar mee doen. Volgend jaar eerst Dexa scan voor ik het infuus weer laat instromen.En dan beslis ik wel of ik die pijnlijke ervaring weer voor lief neemt.Kan gelukkig wel gewoon fietsen en ontspanning zoeken.

12-04-2023 | Man | 58
Osteoporose/botontkalking
Ik gebruik Alendroninezuur 70 mg. nu 1x per week, en heb als bijwerkingen heel veel hoofdpijn en ik zie wazig.

30-03-2023 | Vrouw | 57
Osteoporose/botontkalking
Invaliderende myalgie. Rugpijn kon mij niet omdraaien in bed. Daarbij grieperig gevoel. Dat heeft ca. 48 uur geduurd.

Ibandroninezuur

30-03-2023 | Vrouw | 57
ibandroninezuur
Osteoporose/botontkalking
Net begonnen met dit medicijn. Over effectiviteit is nog niets te zeggen. Dit medicijn geeft mij een naar gevoel in de rug ter hoogte vd maag.

24-03-2023 | Vrouw | 61
word veel te dik

01-03-2023 | Vrouw | 80
Osteoporose/botontkalking
Ik heb 8 jaar Alendrinenzuur geslikt maar kreeg telkens opnieuw problemen met verder inzakken v wervels en derg. Na bijna 5 gevraagd om een dexascan en de huisarts dacht dat het middel redelihk gewerkt had. Op mijn verzoek een reumatoloog geraadpleegd die vaststelde dat ik niet genoeg botopbouw had gehad bovendien had ik bij een vla meerdere breuken opgelopen. Advies was [lees meer...]: Prolia. Die injecties heb ok nu 5 x gehad maar desondanks brak vorig jaar spontaan een rib. Op dit moment heb ik veel pijn in mijn botten en derg en zou het liefst stoppen met alles maar de reumatoloog zegt dat dan het effect van de medicatie in no time weg is en dat het skelet ahw in elkaar zakt ala een harmonica….. Wat moet ik nu?????

Categorieën met de meeste ervaringen

Depressie - antidepressiva SSRI (6312)
Anticonceptie - overig (4470)
Cholesterol (3277)
Depressie - antidepressiva overig (3104)
Psychose / schizofrenie - antipsychotica (2858)
ADHD - psychostimulantia (2530)
Pijn - morfine-achtigen (2516)
Verslavingsziekten (2299)
Pijn (2252)
Bloeddruk - betablokkers (1915)
Maagzuur - protonpompremmers (1778)
Diabetes (suikerziekte) - orale middelen (1702)
Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend) (1662)
Anticonceptie - eenfase (1587)
Angststoornissen (1569)
Bloed / stolling - thrombose (bloedstolsels) (1444)
Antibiotica - urineweginfectie (1266)
Depressie - antidepressiva TCA (1227)