categorie

Spieren / skelet - spierverslappers

Vergelijk de ervaringen met medicijnen in de categorie

De laatste ervaringen in de categorie: Spieren / skelet - spierverslappers

03-06-2019

Botox (botulinetoxine A)

Wegens langdurig klemmen en verlies van kiezen Botox injecties gehad in grote kauwspieren. Als ergste bijwerking waar ik de Botox van verdenk: fors gehoorverlies in 1 oor, waarin ik al tinnitus had. (Die ik nog wel hoor uiteraard.) Ben hier erg van geschrokken en hoop dat het nog omkeerbaar is... Wees dus voorzichtig met het nieuwe wondermiddel Botox!!
26-04-2019

Spierspasmes

gebruik t als de Aromataseremmer escaleert (bijwerkingen onhoudbaar) en ik daardoor enorme spierskrampen krijg, puur korte termijn (tot 2 weken) om te deescaleren, en daarna 1-2 keer per week 1 tablet om als de krampen weer gaan toenemen. Als ik er Meer neem ( een 2e op een dag), wordt ik enorm suf en slaperig, "vreemd hoofd" en Meer last van maag-darmen.
18-02-2019

Alcoholverslaving

Hoi, Baclofen heeft echt mijn leven veranderd, na de NA, AA en kliniek bleef ik maar cravings houden en werd depri van iedere dag met de verslaving bezig zijn. Naar meetings, en werkboek bijhouden en de schijn hoog houden dat clean zijn zo goed gaat. Ben ik via internet er achter gekomen dat Baclofen wel eens zou kunnen helpen dus naar de huisarts en wat fijn dat zij he[lees meer...]t ook zag zitten. Begonnen met 10 mgr per dag en tot 75 mgr. Vanaf de eerste dag jeetje wat voelde ik me goed en dan langzaam opbouwen nou daar kwam bijwerking 1 slaap, ik kon echt de ogen niet open houden op het werk dus terug gegaan naar 20 mg per dag en krijg ze nu iedere 3 maanden op recept en lekker opgespaard. Op vakantie het boek van Ameisen gaan lezen en de dosering opgehoogd tot 200 mgr per dag omdat Ameisen dit ook gedaan heeft en daarna afkeer kreeg van de alcohol. Dit was echt te veel ik kreeg spasmen en hallucinaties en bleef gewoon drinken dus maar weer terug naar de 20 mgr. Nu een jaar na de eerste tablet kan ik zeggen dat ik de juiste dosering en leefwijze gevonden heb. Door de weeks geen alcohol en ik dronk ongeveer 2 flessen wijn per dag, nu kan ik als een normaal mens af en toe iets drinken in het weekend. Als ik nu voel dat ik cravings krijg neem ik een pilletje extra. Ja ik ben er blij mee.
23-01-2019

Spierspasmes

Spierspanning neemt af, niet helemaal. De bijwerkingen daarintegen zijn erger dan de kwaal zelf. Door de vermoeidheid kom ik weinig ergens aan toe en mijn stemming is drastisch minder happy. Gelukkig hoef ik het maar tijdelijk te slikken tot een andere behandeling waar ik op wacht. Nee, niets voor mij.
29-11-2018

Polyurie

Vanwege veelvuldigen plassen zowel overdag als 'snachts, heb ik twee weken geleden botox in mijn blaas laten spuiten (..). De behandeling op zich stelt niets voor en is na inspuiting van een verdovingsvloeistof in de blaas zeker niet pijnlijk.Ik was wel geinformeerd dat ik na de behandeling misschien niet meer zou kunnen plassen en wellicht moest katheterisere. Helaas is d[lees meer...]at bij mij nog steeds het geval en ik word hier hartstikke gek van temeer omdat ik nog even veel aandrang heb als voor de behandeling Geprobeerd om mijn uroloog om adviies te vragen maar druk,druk,druk. voor mij voorlopig geen botox meer
22-07-2018

Baclofen (baclofen)

De pijnpoli arts wilde Amitryptiline voorschrijven. In mijn dossier staat dat ik dat nooit meer mag hebben. Nou dan geef ik Baclofen. En dat verhevigde juist de zenuwpijn in mijn voet. Werkte wel goed voor nek en uitstraling naar mijn beide armen, maar niet voor mijn been en voet. Binnen twee weken gestopt in samenspraak met huisarts. Even niks. Later toch maar na lang [lees meer...]nadenken terug overleg met huisarts en aan de Diazepam gegaan.
24-06-2018

Alcoholverslaving

Dit is het enige wat werkt. Diverse therapieën, Campral, aantal keer afkicken (met behulp van benzo's)... 2 maand volledig gestopt... Herval, elke keer weer! Baclofen gaf me heel snel vervelende bijwerkingen (duizeligheid, kouden handen, verdoofd gevoel in handen, ...) waardoor ik snel dacht aan stoppen, maar na enkele dagen al een drastisch verschil in de drang (craving) [lees meer...]naar alcohol. Nu zit ik op 90Mg/dag (25Mg ochtend - 30Mg middag - 35Mg avond) en drink nu nog 10 tot 12 eenheden alcohol per week, dit was voor de Baclofen behandling 75 tot 100 eenheden per week. AUB: bent u alcoholverslaafd, of kent u iemand --> https://baclofentreatment.com/ of google 'Olivier Ameisen Baclofen'. Mijn leven ziet er nu TOTAAL anders uit, ik kan terug aan de toekomst denken en mijn leven ziet er terug rooskleurig uit. Ga ervoor!
06-02-2018

Spierspasmes

Als fibromyalgiepatiënt kreeg ik middel voorgeschreven tegen spierspasmen thv nek/rug/bekken en paresthesieën in beide voeten. Morgen en middag 5mg. Dit werkt heel goed. Voel een normale spiertonus. Bij de inname nadien merk ik bij iets hef zn tillen een heftige tegenreactie om en werkt het middel niet meer. Dus geen zware of gewoon niks tillen!
05-02-2018

Sirdalud (tizanidine)

na een val met skieën heb ik dit in Oostenrijk voorgeschreven gekregen tegen de pijn in mijn schouder. Echter heb ik ook een zenuwbeschadiging in een ander deel van mijn lichaam, waar ik met deze medicatie echt veel minder hinder van ondervind! Een fijne bijkomstigheid. Mijn been is veel rustiger en ik slaap 's nachts. Nadeel is dat als ik 4mg slik ik moe ben en vergee[lees meer...]tachtig. Ik slik nu dus 1x 2mg per dag in de avond voor het slapen gaan.
27-01-2018

Dystonie

Ik heb een gegeneraliseerde dystonie en ik word voor mijn torticollis spasmodisch behandeld met botunline toxine (600e/2 maanden). Mijn eerste behandeling vond plaats in 1995 en het heeft mijn leven in goede zin veranderd. Een groot deel van mijn spierspanning verdween, waardoor ik geen constante spanningshoofdpijn meer had, weer stil in bed kon liggen en beter ging slapen[lees meer...] en een meer ontspannen houding aan kon nemen. Helaas worden mijn klachten lang niet volledig gecorrigeerd. Omdat er spieren bij mijn keel gespoten worden (sternocleido mastoidius), kan ik gedurende een a twee weken slikklachten hebben waar ik erg voorzichtig mee moet zijn. Kleine hapjes en bewust eten, vooral met vlees. De injecties zelf zijn hooguit wat vervelend, maar dat is gebeurd in een handomdraai. En gezien de verlichting die het geeft, is dat het meer dan waard. Het wordt door een neuroloog toegediend onder begeleiding van een EMG, dus je moet ervoor naar het ziekenhuis.
26-01-2018

Baclofen (baclofen)

Aangezien ik door artrose en stenose uitstraling kreeg in schouders, armen en handen, schreef de pijnpoli arts baclofen 1x 10 mg voor het slapen voor. Helemaal blij de eerste week, ik sliep, had geen dpierkrampen en zenuwpijn meer in mijn armen. De tweede week al sliep ik minder, maar merkte dat mijn handen minder pijnlijk waren. De 3e week veel wakker, weer meer pijn. Hui[lees meer...]sarts moest van pijnpoli medicijn opvolgen en hij zei, je mag wel hoger, maar helemaal pijnvrij zul je nooit worden. Ik begon echter ontzettende zenuwpijn terug te krijgen in been en heup, maar begon te vermoeden dat Baclofen en Rivotril wat ik voor zenuwpijn gebruik in mijn voet, omdat daar de neurostimulator niet komt, tegen elkaar aan het vechten zijn. Afbouwe begonnen eergisteren van de baclofen, 5 mg, drie dagen en dan is het vanavond mijn laatste 5 mg. Ik wil deze troep echt nooit meer gebruiken.
19-01-2018

Baclofen (baclofen)

- ik ben al 3 jaar verslaafd geweest aan GHB. Het was op en af. 2 keer detox. En als ik uiteindelijk abstinet was, was ik angstig. Het leven voelde vlakkig. Ik was super prikkelgevoelig voor licht en geluid en bewegingen. Na het lezen op internet zag ik baclofen staan, en dat zorgt ervoor dat ik wat “normaler” voel. De zucht naar GHB word verminderd en kon weer licht[lees meer...]elijk genieten. Ik was niet meer zo paniekerig . En ja, je hebt natuurlijk de bijwerkingen zoals beetje vergeetachtigheid en niet goed kunnen focussen. Maar ik weet niet of het te maken heeft met het jarenlang gebruik. Ik heb het wel voorover om NOOOIT meer terug te zijn in de detox. Ik gebruik het samen met pregabine. Beste combinatie wat tot nu toe niet “wetenschappelijk” is getest waardoor je niet zomaar uit de verslavingskliniek voorschreven kreeg. Je moet het geluk hebben dat je huisarts wil meewerken.
10-10-2017

Lioresal (baclofen)

Thoracalehernia kreeg ik na de derde operatie krampen aan mijn benen. Medicijn helpt wel, maar ik kreeg ernstige jeuk van de tabletten. Als ik geen steunkousen draag wordt de kramp erger. In het begin was ik erg duf, maar dat was snel verdwenen. Medicijnen gekregen voor de jeuk, maar dat wil niet altijd helpen.
10-09-2017

Spierspasmes

Ik gebruik dit middel reeds 20 jaar en naar volle tevredenheid, sinds februari j.l. krijg ik het betreffende medicijn in een nieuwe verpakking (RVG 12983), sinds dien ervaar ik meer zenuwpijnen van handen en onderarmen en de capsules hebben een onaangename smaak gekregen! Zou graag de sirdalud 6 mg mr . van voor februari 2017 willen krijgen. Hoe eerder hoe beter.
07-09-2017

Tizanidine (tizanidine)
Beenkrampen

Ik gebruik dit medicijn tegen voornamelijk beenkrampen en het laatste jaar ook tegen kramp in mijn handen en vingers. Het helpt mondjesmaat .Dan heel goed,dan helemaal niet.Ik ben nu op vakantie in Griekenland en heb hier nog maar 1x kramp gehad in mijn vingers.Terwijl ik thuis(Nederland) bijna iedere nacht kramp heb in mijn benen/kuiten en in mijn handen overdag.
05-09-2017

Spierspasmes

Baclofen: Het antispasticiteit middel: A. Lopen wordt er niet door verbeterd. B. Het vermindert de pijn van de kramp niet. C. Wat heb je eraan: helemaal niks!
10-07-2017

Spierspasmes

Gekregen tegen continu gespannen spier. Merk geen positieve werking. Wel eventuele bijwerkingen.
12-06-2017

Chronisch pijnsyndroom

Als medisch specialist kende ik dit middel al lang. Alle bijwerkingen ook. Derhalve begin - ondanks voorschrift - met 2,5 mg voor slapen en verhoog tot 0,5 mg na 2 dagen. Hou het daarbij. De stof werkt goed op deze dosering. Laat het daarbij.
27-04-2017

Lioresal (baclofen)
MS (multiple sclerose)

Spastische bewegingen verminderen, spierpijnen te verminderen
13-04-2017

Alcoholverslaving

Je moet vechten voor dit medicijn! Maar het gaat je helpen daar ben ik van overtuigd. Ik vind het geen wonderpil, omdat dat de indruk wekt dat het geen moeite zou kosten. Ik zit op een dosis van 180 ml/g en krijg het nog steeds niet volledig op recept. Het is heel frustrerend dat artsen niet meewerken. Ze schrijven allemaal troep voor, maar iets wat werkt willen of durfen [lees meer...]ze niet voor te schrijven. Je moet zelf je huiswerk doen en met de feiten komen. In Frankrijk zijn ze heel ver. Je huisarts kan de onderzoeken opvragen. En als die daar te lui voor is, heb je het recht om een nieuwe huisarts te zoeken. Maar blijf zoeken! Blijf bij baclofen! Het heeft echt mijn leven gered. Het werkt ook voor autisme en nog veel meer. Er wordt geen onderzoek meer gedaan omdat er geen geld meer mee te verdienen is. De farmaceutische bedrijven houden het tegen denk ik. Dat vind ik echt maffia. Er zijn veel websites over baclofen en uiteindelijk toch veel onderzoeken. Lees bijvoorbeeld eerst eens het boek van ameisen. Succes!!
27-02-2017

Drugsverslaving

in 2012 kwam ik in aanraking met baclofen, ben zelf jarenlang een weekendgebruiker geweest van de party drug GHB en in mijn kennissenkring werd gezegd dat dit middel licht dezelfde werking geeft en het de drang om te gebruiken vermindert of geheel wegneemt. Na mijn relatie breuk in 2010 merkte ik dat ik geestelijk erg verslaafd was geraakt aan GHB en buiten die wereld had [lees meer...]ik eigenlijk geen vrienden op een paar na. Ook lijd ik aan zware depressie en kreeg de stempel bipolaire stoornis met soms periodes dat ik dingen hoor en zie die eigenlijk niet bestaan, kortom mijn wereld is op dat moment een hel op aarde, maar een buitenstaander merkt daar weinig van. In 2012 kreeg ik 4 x daags 10 mg baclofen voorgeschreven en gebruikte in voor de nacht 100mg seroquel. Na een aantal weken verdween mijn zware depressie tot een draagbaar nivo en mijn drugsgebruik verminderde van elk weekend naar eens in de maand, zelfs een klein jaar helemaal niet meer, na een opname bij de verslavingszorg. Het nadeel van baclofen vind ik dat het mijn spieren verslapt in het gezicht, dus de rimpels hangen er gewoon bij en dat voelt verschrikkelijk, verder is het echt een wonderpil. In 2015 heb ik besloten te stoppen met alle medicatie in overleg met het GGZ, sindsdien sliep ik erg slecht en had last van depressie, april 2016 raakte ik weer helemaal in de war en werd weer psychotisch, ik wist geen raad en ben weer zwaar aan de GHB gegaan, bijna een half jaar 24/7 gebruikt en via de huisarts 4 x 25 mg baclofan gekregen en 1 x daags 100 mg seroquel. November 2016 weer opgenomen in de verslavings-kliniek voor mijn GHB gebruik, na die periode heb ik de baclofen afgebouwd van 100 mg naar 40 mg daags, op de pillen van 25 mg stuiter ik gewoon. Het is eigenlijk drugs van de huisarts, ik word er vrolijk van en ben erg druk en tot gelijk rust in mijn geest, op 4 x10 mg werd ik weer wat rustiger, maar ik zie er nog steeds slecht uit. Mijn huid op mijn gezicht hangt en voelt niet fijn aan, ik kan ook nauwelijks lachen, dit alles heb ik ook aangegeven bij de huisarts en bij verslavingszorg. Ik was afgelopen weekend gestopt met baclofen, maar voelde me erg somber en angstig. De minuten kropen voorbij en werd steeds depressiever en banger. Ik ben heel veel alleen en met baclofen kan ik mezelf vrij goed vermaken, ga er gewoon op uit. Het geeft enigszins levenslust en de rust om bvb een boek te lezen. dus uit angst heb ik maar weer 10 mg genomen, ben toch erg benieuwd of er meer mensen zijn die het ook zo ervaren en wat zit er in godsnaam in die pil wat mij de rust geeft en zorgt dat ik niet continu in gevecht ben me mij gedachte? De keerzijde is de spiegel, van baclofen ga ik er beroerd uitzien, maar voel me goed van binnen...
14-12-2016

Alcoholverslaving

Superpil!!!Jarenlang geworsteld met echtgenoot zijn alcoholverslaving. Doordat de oorzaak van drinkgedrag niet wordt weggenomen door er over te praten met een psychiater of door een paar weken in een afkickkliniek te verblijven (Bij wie lukt dat wel?!). Ben eerlijk gezegd geschokt door het feit dat dit middel niet standaard wordt voorgeschreven bij verslaving!!! Het werkt [lees meer...]bij alcohol verslaving maar ook verslaving aan cocaine/ sigaretten enz. Dit is een levensreddend middel. Het zou de gezondheidszorg sieren als ze zouden stoppen met het uitvoeren van nutteloze behandelingen bij verslaafden. Eindeloze praatsessies, medicijnen die totaal niet werken: wat een ongelooflijke verspilling van ieders tijd en geld. (Dan heb ik het nog niet eens over de Methadon die aan heroineverslaafden wordt toegediend!) Weet nu uit eigen ervaring dat de positieve verhalen die op internet te vinden zijn gewoon helemaal kloppen. Wanneer je van een verslaving af wil komen zonder een dagelijks gevecht tegen je zucht naar dat verslavende middel, gewoon, door een pilletje te slikken die nauwelijks bijwerkingen heeft zou ik zeggen; ga voor Baclofen.
03-10-2016

MS (multiple sclerose)

Ik gebruik sinds kort de maximale dosering, 3 tabletten per etmaal. Toen ik nog een lagere dosering slikte, had ik ook minder last van de bijwerkingen. Maar nu vind ik de sufheid erg vervelend worden. Omdat het effect niet meer genoeg is en ik niet meer wil en mag gebruiken, gebruik ik daarnaast het volksmedicijn (mediwiet/cbd) tegen de spasmen en dat werkt goed, maar daar[lees meer...] is zoveel over te vertellen, dat is te vinden onder cannabis (NIET roken/jointjes)
28-09-2016

MS (multiple sclerose)

Baclofen zorgde ervoor dat is geen spasmes meer had, maar ik werd er zo moe van dat ik overdag moeizaam functioneerde. Ik had moeite om helder te denken en het gevoel dat mijn hoofd vol watten zat.
28-09-2016

MS (multiple sclerose)

Fijn middel, na Baclofen een verademing. Veel minder moe overdag. Spasmen vrijwel weg, enkele keer nog licht aanwezig, acceptabel.
08-09-2016

Baclofen (baclofen)

Ik lijd al een tijd aan slaapproblemen en een angststoornis (vooral met slapen te maken). Nu las ik positieve reacties van het gebruik van baclofen voor de angst en slaapproblemen, dus aan mijn specialist gevraagd om dat te proberen, begonnen met 2x10 mg, ik moet zeggen dat ik er redelijk op sliep, gebruik daarbij nog 0,5 mg alprazolam en 7,5 mg mirtazapine. Maar naar 2/3 [lees meer...]weken werd ik als maar depressiever, dus ben van ellende maar gestopt. Herkent iemand dit probleem? Baal ervan dat het geen gunstig effect op mijn heeft, naar zoveel positieve verhalen die ik lees.
28-08-2016

Baclofen (baclofen)

Ik gebruik Baclofen een maand tegen depressie en angstaanvallen. Ik merk dat ik er rustiger van wordt. Vind het nog moeilijk om naar buiten te gaan, maar het lijkt wel iets makkelijker te worden.
04-08-2016

Alcoholverslaving

Ben benieuwd naar dit medicijn. De behandelend arts wou het me helaas niet uitschrijven ivm expirimenteel medicijn ?
18-04-2016

Spierspasmes

Beste mensen, Ik heben dit medicijn een aantal jaren geslikt met nare consequenties. Ik gebruikte dit medicijnen vanwege spasme aan de linkerkant van mijn lichaam.. Heel die kant heb ik last van spasme. Het had wel het gewenste effect, maar het enige nadeel was dat mijn darmen stil kwam te liggen en consequenties daarvan waren niet te overzien allemaal negatieve dingen.[lees meer...].. Toen we erachter kwamen ben ik onmiddellijk gestopt godzijdank... Nu ga ik gelukkig de goede kant op met mij darmen, maar ben er lang niet niet. Dus dit medicijn voor mij nooit meer. Groetjes Salina
24-02-2016

Beenkrampen

Ik heb de baclofen pomp voor mijn spasmes onder voor mijn enkel en voet te onderdrukken. Ik heb jarenlang door mijn spasme van de enkel behoorlijk te schoppen als ik in bed lag. Zo al 16 jaar lang. Mijn vrouw word er ook wakker van, dat vind ik niet zo leuk. Ook gebroken nachtrust. Ik zei dat mijn nippel van de baclofen niet goed zat. Iedere keer zwaardere pijnstiller voor[lees meer...] mijn en keer van mijn pijn in rug de baclofen pomp verhoogd. De arts komt voor je spasme moet verhoogd worden. Het was zo heftig, laatste moment rontgenfoto gemaakt bij mijn rug en bleek toch dat slangetje gescheurd is. Met spoed operaties gedaan worden. Lastige operatie de rug moest open voor slangetje en de nippel eruit de rug uit gehaald worden en de nieuwe baclofen pomp weer in gezet worden in rug in de zenuwbaan. Na de operatie bleef het hersenvocht lekken. De baclofen pomp meer uit mijn. Met zwaardere pillen onder controle. Twee weken in ziekenhuis gelegen als erg ziek van met tweede operatie. Nu slik ik baclofen pillen 100% meer dan in baclofen pomp. 4 keer 25 mg per dag. De hersenvocht 2 weken met de pillen onder de controleren in ziekenhuis goed was. De baclofen pomp wordt weer teruggeplaatst. Wel naar ander ziekenhuis, de andere arts heb ik geen meer vertrouwen in. Dat wil ik even kwijt in hart te luchten voor ander hoe ik denk over mijn zelf. Nadeel van mijn Baclofen: lippen duf en slappe spieren, niet goed nadenken en val in slaap enz. Dus goede reden om de baclofen pomp terug te zetten. Let niet op mijn schrijfstijl. Ik heb afasie. Hartelijke groet, Guido.

Categorieën met de meeste ervaringen

Depressie - antidepressiva SSRI (4804)
Anticonceptie - overig (3525)
Cholesterol (2777)
Depressie - antidepressiva overig (2577)
Psychose / schizofrenie - antipsychotica (2194)
Pijn - morfine-achtigen (2106)
Pijn (1896)
ADHD - psychostimulantia (1832)
Verslavingsziekten (1809)
Bloeddruk - betablokkers (1583)
Maagzuur - protonpompremmers (1500)
Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend) (1435)
Anticonceptie - eenfase (1318)
Angststoornissen (1122)
Bloed / stolling - thrombose (bloedstolsels) (1063)
Diabetes (suikerziekte) - orale middelen (1062)
Depressie - antidepressiva TCA (990)
Antibiotica - penicillines breedspectrum (920)