categorie

Spieren / skelet - spierverslappers

Vergelijk de ervaringen met medicijnen in de categorie

De laatste ervaringen in de categorie: Spieren / skelet - spierverslappers

07-09-2022 | Man | 32
Drugsverslaving
Ik ben al jaren onder de pannen geweest in de verslavingszorg vanwege mijn GHB en phenibut verslaving. Baclofen wordt nu iets vaker voorgeschreven. Dit middel heeft mij geholpen om compleet abstinent te blijven (ook van alcohol etc), in combinatie met zelfhulpgroepen en de daarbij behorende methodes. Het middel (baclofen) zelf is niet de oplossing en ik als verslaafde h[lees meer...]eb me strak moeten houden om me aan de dosering te houden. Of het nu ghb, phenibut of baclofen is, ik krijg de neiging om meer te nemen naar mate de tijd vordert. Ik lees hier enorm veel "wonderverhalen" en ik vraag mij vaak af hoe het nu met deze mensen gaat. Hoe zit het met de tolerantie? Dosering? Etc. Ik heb het succesvol afgebouwd en ben compleet abstinent. De oplossing zit 'm in het gedrag te veranderen, niet het middel ;). Succes allemaal!

03-09-2022 | Vrouw | 56
botulinetoxine A
39 botox spuiten gehad in schedel, nek en schouders tegen chronische migraine. Een dag later werd mijn oorsuizen/ tinnitus erger. Dit terwijl dit door gehoorverlies al jaren constant is. Injecties zijn 12 dagen geleden gegeven, dus nog te kort om te zeggen of het werkt tegen de migraine. Dat oorsuizen is nog steeds harder. Heel vervelend. Iemand ervaring ermee dat bot[lees meer...]ox dit verergert?

31-08-2022 | Man | 34
Alcoholverslaving
Wederopstanding van de Phoenix. Ben nog maar pas bezig met dit medicijn maar het resultaat is verbluffend (bij mij)! Ik ben veel rustiger, meer relaxed en heb minder last van angstigheid of stress en stemmingswisselingen. De drang naar alcohol is zo goed als weg. Soms voel ik het nog opkomen, maar het is zoveel beter te managen. Als ik in één woord moet beschrijven hoe ik [lees meer...]mij voel is het 'vredig'. Ik kan me zelfs niet meer herinneren dat ik mij ooit zo goed en gelukkig heb gevoeld. Ik heb nota bene al alles geprobeerd om ervan af te geraken: campral, selincro, antabuse, hypnose, AA...niks hielp! Ik was eerlijk gezegd ten einde raad. Het ging slecht aflopen want ik was al overgestapt van bier en wijn naar sterke drank. Het werd ofwel mijn dood of die van iemand anders want ik deed echt ongelofelijk domme dingen onder invloed. Toen ben ik uitgekomen op het boek 'Het einde van mijn verslaving' van Olivier Ameisen, een alcoholist die zichzelf behandelde met Baclofen en zo nuchter werd. Mijn huisarts stemde gelukkig mee in om de behandeling op te starten want het is 'off label', waarvoor dank. Ik raad iedereen aan die kampt met deze verschrikkelijke, allesbeheersende verslaving om dit medicijn een kans te geven. Ikzelf ben er zo goed als zeker van dat ik deze negenkoppige draak nu kan verslaan! Het gaat mij eindelijk lukken na al die verspilde jaren, die ik nooit meer terugkrijg... Maar net als de mythische vuurvogel ben ik nu opgestaan uit mijn assen en ben ik erop gebrand om iets toch nog iets van mijn leven te maken en eindelijk die lieve, betrouwbare persoonlijkheid te kunnen zijn voor mijn naasten en dierbaren, die mij zo lang hebben moeten missen.

Lioresal

30-08-2022 | Man | 34
Alcoholverslaving
Wederopstanding van de Phoenix. Ben nog maar pas bezig met dit medicijn maar het resultaat is verbluffend (bij mij)! Ik ben veel rustiger, meer relaxed en heb minder last van angstigheid of stress en stemmingswisselingen. De drang naar alcohol is zo goed als weg. Soms voel ik het nog opkomen, maar het is zoveel beter te managen. Als ik in één woord moet beschrijven h[lees meer...]oe ik mij voel is het 'vredig'. Ik kan me zelfs niet meer herinneren dat ik mij ooit zo goed en gelukkig heb gevoeld. Ik heb nota bene al alles geprobeerd om ervan af te geraken: campral, selincro, antabuse, hypnose, AA...niks hielp! Ik was eerlijk gezegd ten einde raad. Het ging slecht aflopen want ik was al overgestapt van bier en wijn naar sterke drank. Het werd ofwel mijn dood of die van iemand anders want ik deed echt ongelofelijk domme dingen onder invloed. Toen ben ik uitgekomen op het boek 'Het einde van mijn verslaving' van Olivier Ameisen, een alcoholist die zichzelf behandelde met Baclofen en zo nuchter werd. Mijn huisarts stemde gelukkig mee in om de behandeling op te starten want het is 'off label', waarvoor dank. Ik raad iedereen aan die kampt met deze verschrikkelijke, allesbeheersende verslaving om dit medicijn een kans te geven. Ikzelf ben er zo goed als zeker van dat ik deze negenkoppige draak nu kan verslaan! Het gaat mij eindelijk lukken na al die verspilde jaren, die ik nooit meer terugkrijg... Maar net als de mythische vuurvogel ben ik nu opgestaan uit mijn assen en ben ik erop gebrand om iets toch nog iets van mijn leven te maken en eindelijk die lieve, betrouwbare persoonlijkheid te kunnen zijn voor mijn naasten en dierbaren, die mij zo lang hebben moeten missen.

Lioresal

16-07-2022 | Man | 63
baclofen
Op advies van de specialist gebruik ik dit na de CVA(2014) toen de spasmen begonnen Na een paar jaar de hoeveelheid van inname verdubbeld. Met als resultaat minder spasmen en krampen. Maar wel als bijwerking: al jaren vermoeidheid. Doodmoe begin ik elke dag dat stemt niet tot vrolijkheid.

28-03-2022 | Vrouw | 24
baclofen
Zeer effectief medicijn tegen mijn zucht naar GHB.

21-02-2022 | Vrouw | 32
(..)

27-11-2021 | Vrouw | 44
Aangezichtspijn
Veel last van kaakklemmen en nekpijn daarom gekozen voor Botox kauwspieren. Botox in kauwspieren gehad van kaakchirurg maar na inwerkingstelling tijd geen last meer van kaakklemmen maar wel bizarre oorsuis. Een niet vermelde ernstige bijwerking. Nooit meer voor mij. Meer veel spijt dus. Nu titinus erdoor.

22-10-2021 | Vrouw | 34
Veel plassen
Na allerlei medicatie en ptns vanwege vaak plassen (elk uur), wat geen effect had, uiteindelijk botox in laten spuiten 3 maanden geleden. De behandeling opzich viel reuze mee; door verdovende vloeistof in de blaas op enkele plekken wel pijnlijk maar het duurt ook maar kort. Van te voren antibiotica gehad om blaasontsteking te voorkomen. Na de Botox helaas alleen maar m[lees meer...]eer aandrang gekregen, binnen 2 weken had ik alsnog een blaasontsteking en nu eigenlijk continu blaasontsteking gevoel en pijn in de blaas. Omdat ik ook niet voldoende uitplas moet ik ook nog katheriseren. Nooit meer botox voor mij!

29-09-2021 | Man | 53
Alcoholverslaving
Ik kreeg een weekje 25 mg Sandoz, nou ik kreeg gelijk weer trek, werkt totaal niet, volgende week weer Mylan hebben ze me beloofd

14-07-2021 | Man | 72
Beenkrampen

Tizanidine

10-07-2021 | Man | 55
tizanidine
Spierspasmes
Ik ben dit gaan gebruiken nadat ik een beroerte heb gehad. Ik kreeg veel last van kramp/spasmen in de eerder verlamde kant in arm/been. Vooral bij inname op nuchtere maag word ik heel slaperig. Ik moet echt inplannen op welke tijdstippen ik het in neem

07-06-2021 | Man | 49
Alcoholverslaving
remt de zucht , zeer effectief

07-04-2021 | Man | 40
Alcoholverslaving
In 2010 experimenteel voorgeschreven gekregen als ondersteuning na jarenlange ghb verslaving. Craving 100% verminderd. Na ingesteld te zijn op 3 x 50 mg per dag volgde een periode van complete abstinentie van alle middelen van 5 jaar. Ondertussen afgebouwd naar onderhoudsdosering van 3 x 25mg per dag. Uiteraard werkt baclofen alleen als ondersteunend middel. Verslaving is [lees meer...]een complex probleem wat niet opgelost wordt door een pilletje. Wel heeft de baclofen meer ruimte gegeven om de geleerde therapie onderdelen daadwerkelijk toe te passen omdat de craving veel minder de overhand had.

08-03-2021 | Man | 35
baclofen
Deze baclofen werkt bijna niet van dit merk. Ik had voorheen baclofen van Mylan 10mg dat werkte echt beter. zowel mijn spieren ontspande meer, kon beter slapen maar de laatste keer kreeg ik het van dit merk sandoz. Nog in hogere dosering van 25mg maar doet niets, merk er niets van. Hopelijk kan ik binnenkort weer terug naar Mylan voor me fibromyalgie en chronische pijn wa[lees meer...]nt de baclofen van dit merk is 3xniks.

27-12-2020 | Man | 47
Urine-incontinentie
Na medicatie en fysio geprobeerd te hebben op voorstel van uroloog besloten botox te proberen. Al snel 4 tot 5x daags katheteriseren, constant aandrang gevoel en stress. In ieder geval niet voor herhaling vatbaar. Incontinentiemateriaal ook niet perfect natuurlijk maar geen ellende zoals nu. Voor mij niet weer dus.

26-12-2020 | Man | 50
Alcoholverslaving
Ik drink reeds tientallen jaren teveel alcohol. Ik heb een leuk gezin, goede baan, ben sportief. Maar ik kan de strijd nooit winnen, ik voelde dat ik uiteindelijk aan de alcohol ten onder zou gaan. Mijn doel was niet stoppen, maar ‘normaal’ omgaan met alcohol. Na zelf op zoek te gaan op internet ben ik Baclofen tegengekomen. Boek van Olivier Ameisen gekocht (2de hands, nie[lees meer...]uw niet meer beschikbaar). Mijn huisarts stond er voor open. Traag gestart. Moet ook wel, want bij te sterke ophoging van de dosis heb je vervelende bijwerkingen. Opgehoogd tot 225mg/dag. Bijwerkingen zijn dan groot, maar ik kon wel normaal gaan werken, dus niet onoverkomelijk. Ik bleef ook gewoon drinken, s avonds, gemiddeld een 9-10 eenheden per dag. Op een bepaald ogenblik had ik de indruk dat ik ‘vol’ Baclofen zat. Ik kon de hoge dosis niet volhouden wegens raar gevoel in mijn hoofd, duizelig, ademhalingsonderdrukking: ik was even in paniek. Nu ben ik 2 weken verder en heb ik de dosis alweer gehalveerd: omdat mijn lichaam verzadigd was kan ik nu met veel kleinere dosis verder. Het belangrijkste: ik heb de meeste dagen niets meer gedronken. Het is nu kerst, en er komt wel s iemand op bezoek. Ik drink gewoon iets mee. Maar: ik doe dat nu zeer rustig, minder dan de anderen, wat absoluut een waanzinnig verschil maakt met vroeger. En als het bezoek weg is kan ik ook gemakkelijk terug overschakelen op prikwater. Dat had vroeger helemaal nooit gekund. Dan moest ik gewoon doordrinken. Het is nu allemaal nog pril, maar tot hiertoe is het een fantastisch resultaat. Of jet het moet blijven nemen weet ik niet. Ik ben van plan om dat 6 maanden te doen, en dan afbouwen en zien wat er gebeurt. Als het niet lukt kan ik terug de cyclus opstarten. Ik ga in alle geval het resultaat hier posten, met referentie BACLOFAN

28-11-2020 | Vrouw | 36
Fibromyalgie
Ik ben gestart met baclofen 25mg om te slapen tegen de spierpijn, bovenop mijn slaappil zopiclone. Dit ging maanden goed. Tot ik overdag meer en meer pijn begon te krijgen. Nam ik s'morgens ook 1. En de middag ook 1 en in de avond ook 1. Ik ben nu zodanig verslaafd dat wanner ik opsta direct 2 er neem. Na 3 uren weer 2, na 4 uren weer 2, en rond 20u weer 2. Ik ben een schi[lees meer...]m van wie ik geweest ben. Ik heb er een soort dronken gevoel van en slaap veel overdag waardoor ik s'nachts amper slaap. Donkere wallen rond mijn ogen. Ik vraag bij verschillende dokters baclofen om zo rond te komen. Ik heb in het verleden een zwaar alcohol verslaving gehad. Waardoor ik nu geniet van het dronken gevoel van baclofen. Ik heb geprobeerd te stoppen. Ik kreeg direct een benauwd gevoel en paniek. Direct terug h.a laten komen en terug hervallen. Ik doe dit nu al 5 weken. Ik wil ervan af maar weet niet goed hoe. Had ik het geweten was ik nooit gestart met dit! Ik steek dit ook weg voor mijn partner. Ik heb overal wel een kaartje verstopt zodat ik ongezien mijn dosis kan nemen! Ik heb schrik als ik nu stop dat ik terug ga drinken....

14-11-2020 | Vrouw | 57
Dystonie
1x per 3 mnd 14 inj. nek, op zich een goed middel helaas met wat nare bijwerkingen.

27-09-2020 | Vrouw | 35
MS (multiple sclerose)
Op het begin viel ik binnen 30 minuten hiervan in slaap en overdag was ik erg suf en niet in staat om auto te rijden daardoor. Na 1 maandje inname verminderen deze klachten en tegenwoordig kan ik tot ver in de nacht wakker blijven ondanks dat ik baclofen heb ingenomen. Verder helemaal geen bijwerkingen van gehad en nu de vermoeidheid ook weg is helemaal geen klachten. Mijn[lees meer...] spieren verslappen wat de pijn eruit haalt plus dat het ook een zenuwpijn middel is en de prikkel van pijn dus slechter doorgegeven wordt. Hierdoor eindelijk weer pijnloze nachten.

07-09-2020 | Man | 41
Fibromyalgie
Ik heb dit medicijn voorgeschreven omdat de pijn die ik ervoer zeer extreem was. Ook slikte ik het tijdens de overgang van Oxycodon naar Methadon, nu twee weken geleden. Het doet in principe goed haar werk echter zijn de bijwerkingen dusdanig dat ik proefondervindelijk gestopt ben omdat het voor mij niet meer mogelijk was om op een normale manier te slapen. In rust namen d[lees meer...]e stuiptrekkingen of jerks buitenproportioneel toe waardoor ik telkens wakker geschud werd. Nadat ik gestopt was nam dat voor 75% af de volgende dag, de dag erna werd het geminimaliseerd tot 1 a 2 jerks in de nacht en daar moet ik het kennelijk mee blijven doen. Omdat ik het voorgeschreven kreeg ten tijde van helse pijn was ik niet bij machten om de beschrijving te lezen. Daarin staat dat het medicijn niet geslikt mag worden als je een maagzweer hebt gehad. Toen ik vorige week weer een beetje bij de pinken was dus aan het lezen geslagen. Ik heb vorige jaar, door een medische misser bij de huisartsenpraktijk, een half jaar rond gelopen met een dubbele maagzweer en het lijkt er enorm op dat die teruggekeerd. Op exact dezelfde plekken steken, dezelfde ademhalingsissues vanwege de enorme zure oprispingen in de nacht. Jammer want de Baclofen hielp enorm goed tegen de extreme spierspanning in mijn lijf. Er zal met de pijnpoli en huisarts gekeken moeten gaan worden wat ik het beste kan gebruiken maar eerst maar eens mijn maag op orde krijgen.

20-08-2020 | Man | 37
Drugsverslaving
Baclofen helpt mij om van de ghb af te blijven, in combinatie met diazepam, buprion, en temazepam.

01-08-2020 | Vrouw | 27
Drugsverslaving
Dit medicijn heeft me gered!

03-05-2020 | Vrouw | 54
baclofen
Iemand bekend met paniekaanvallen sinds gebruik van Baclofen?

12-04-2020 | Vrouw | 68
baclofen
Baclofen gaan gebruiken om van verslaving aan Lorazepam af te komen en beter te slapen. Van arts uit Parijs via mail al vernomen dat de bijwerkingen van Lorazepam erger zijn dan die van Baclofen. Toch geprobeerd. Sliep de eerste dagen prima. Wel last van misselijkheid en een hele rare smaak. Alles smaakte naar petroleum. Een week later hielp het al niet meer tegen slapel[lees meer...]oosheid en kreeg ik een extreem droge huid die sterk ging vervellen en heel droog haar. Er viel niet tegen op te smeren. Heeft iemand deze ervaring ook? Hoe komt het dat huid en haar zo droog worden? Droogt het je lichaam uit? Wel veel water en thee gedronken. Ben gestopt met Baclofen. Werkt niet en geeft slechts hele vervelende bijwerkingen.

09-02-2020 | Man | 32
Drugsverslaving
Na 8 jaar GHB gebruikt te hebben, nu met behulp van Baclofen en een opname bij de verslavingszorg 5 jaar 'clean. Nu gebruik ik ongeveer 3 tot 5 keer per jaar op een festival. 50 ml op het feest(5 ml per keer), 50 ml de dag erna (5ml per keer) tijdens de dag erna en 30 ml voor de nacht daarna (10ml per keer om te kunnen slapen en dat zo'n 3 keer). Tijdens het festival en[lees meer...] de after gebruik ik dan ook speed erbij (1 tot 2 gram). Wanneer ik voor de laatste keer wakker wordt gebruik ik geen GHB meer(de maandagochtend). Op maandagochtend begin ik dan met 100mg Baclofen en na ongeveer 6 tot 8 uur begin ik al af te bouwen naar 90mg. Dit herhaalt zich tot ik weer op een onderhoudsdosis zit van 40 mg. Mocht ik me toch ellendig voelen neem ik dezelfde hoeveelheid als de afgelopen keer. Leuke bijkomstigheid is dat ik ook gestopt ben met roken en er nu juist een afkeer van gekregen heb(behalve wanneer ik aan het terugvallen ben). Kortom ik ben mijn verslaving hiermee de baas en kan nu mijn gebruik goed in de hand houden!

08-02-2020 | Man | 32

28-01-2020 | Man | 34
baclofen
Absoluut geweldig medicijn. kamp met chronische stijve pijnlijke spieren en pezen door zelfbeschadiging. en meer onverklaarbare ligamelijke klachten, toenemende sociale angst hierdoor door, chronisch pijnlijk /ondraaglijk voelend lichaam. en dit medicijn heeft me echt een boost gegeven qua zelfvertrouwen zowel mentaal als fysiek. Instant mentale verlichting. Mentale hoo[lees meer...]gspanning door chronisch ondraaglijk lijf is verminderd. Minder heftige pijn, meer rust in me hoofd. geen vervelende bijwerkingen. In isolement door chronisch ondraaglijk aanvoelend lijf. Ook hier merk ik verbetering. slaap beter, ben minder gevoelig voor verslavingen(alchocol,porno), beter onder controle door dit medicijn. Ik stop hier echt nooit meer mee!. eerst probeerde ik 5htp en gaba supplementen alsmede amytriptilyne en gabapentine maar zonder resultaat. Hoop wel dat Mylan dtit leest en zorgt dat de 25mg versie frequenter beschikbaar wordt. Nu alleen 10mg beschikbaar bij apotheek. Ben sceptisch om over te stappen na ander merk doordat hogere dosering(25mg tabletten) niet beschikbaar is. en nu van Sandoz moet proberen, helemaal nu de ervaringen met dit merk goed zijn.

30-12-2019 | Vrouw | 44
baclofen
RLS, ik gun het helemaal niemand....wat een drama. De eerste medicijnen die ik kreeg hielpen mij niets....dit was ropinirol, snel ook weer mee gestopt want ik kreeg ik niet alleen hoofdpijn van maar werd er ook misselijk van. Ik gebruik nu sinds enkele jaren 2,5 tablet (10mg per stuk) elke avond na het eten. In het begin was dit enorm wennen want ik had het idee dat dit n[lees meer...]iets hielp, maar na een aantal weken JA eindelijk werden de klachten minder en verdwenen ze.....jeetje wat was ik dolgelukkig. Ik slaap altijd binnen (ik zou bijna zeggen 1 min) maar het in slaap blijven is een drama. Ik slaap een uur of 3 a 4 dan 2 uur wakker en dan val ik weer in slaap voor een uurtje of 3 a 4....en dit elke nacht ook een aantal jaar, ik neem dit maar op de koop toe want dit is niet zo vreselijk als die RLS klachten. Ik raad baclofen zeer zeker aan, neem in acht dat t even een aantal dagen misschien wel een week hooguit 2 nodig heeft wil dit medicijn je helpen. Ik wens iedereen heel veel klachtvrije RLS jaren.

13-11-2019 | Vrouw | 49
Veel plassen
Twee weken geleden is er botox in de blaaswand gespoten, na al een hele rits aan onderzoeken medicijnen etc gehad te hebben wat geen effect had op het vele plassen en de aandrang. De verdoving is goed te doen maar de botox inspuiting was bij mij wel enigszins pijnlijk( denk dat de verdoving niet helemaal goed zijn werk had gedaan) . Ik hoopte echt dat dit zou helpen tegen[lees meer...] de aandrang die vooral s nachts zo naar is. Minimaal 5 tot 10 keer eruit per nacht, dat sloop je. Helaas heb ik na de botox inspuiting nog meer aandrang gekregen, eigenlijk continue, druk in de onderbuik(blaas) kan niet goed uitplassen en de druk blijft. Dus aan het catheriseren. Ik doe dit 3 keer soms 4 keer per dag, dan is de druk er iets af. Het is niet wat ik had gehoopt, zelfs erger geworden. De assistente vd uroloog gebeld, wordt overleg gepleegd hierover en ik word teruggebeld over hoe en wat.

Categorieën met de meeste ervaringen

Depressie - antidepressiva SSRI (5769)
Anticonceptie - overig (4243)
Cholesterol (3107)
Depressie - antidepressiva overig (2938)
Psychose / schizofrenie - antipsychotica (2675)
Pijn - morfine-achtigen (2414)
ADHD - psychostimulantia (2371)
Verslavingsziekten (2167)
Pijn (2158)
Bloeddruk - betablokkers (1822)
Maagzuur - protonpompremmers (1687)
Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend) (1623)
Anticonceptie - eenfase (1504)
Diabetes (suikerziekte) - orale middelen (1416)
Angststoornissen (1415)
Bloed / stolling - thrombose (bloedstolsels) (1339)
Depressie - antidepressiva TCA (1162)
Antibiotica - urineweginfectie (1135)