categorie

Spieren / skelet - spierverslappers

Vergelijk de ervaringen met medicijnen in de categorie

De laatste ervaringen in de categorie: Spieren / skelet - spierverslappers

29-09-2021 | Man | 53
Alcoholverslaving
Ik kreeg een weekje 25 mg Sandoz, nou ik kreeg gelijk weer trek, werkt totaal niet, volgende week weer Mylan hebben ze me beloofd

14-07-2021 | Man | 72
Beenkrampen

Tizanidine

10-07-2021 | Man | 55
tizanidine
Spierspasmes
Ik ben dit gaan gebruiken nadat ik een beroerte heb gehad. Ik kreeg veel last van kramp/spasmen in de eerder verlamde kant in arm/been. Vooral bij inname op nuchtere maag word ik heel slaperig. Ik moet echt inplannen op welke tijdstippen ik het in neem

07-06-2021 | Man | 49
Alcoholverslaving
remt de zucht , zeer effectief

07-04-2021 | Man | 40
Alcoholverslaving
In 2010 experimenteel voorgeschreven gekregen als ondersteuning na jarenlange ghb verslaving. Craving 100% verminderd. Na ingesteld te zijn op 3 x 50 mg per dag volgde een periode van complete abstinentie van alle middelen van 5 jaar. Ondertussen afgebouwd naar onderhoudsdosering van 3 x 25mg per dag. Uiteraard werkt baclofen alleen als ondersteunend middel. Verslaving is [lees meer...]een complex probleem wat niet opgelost wordt door een pilletje. Wel heeft de baclofen meer ruimte gegeven om de geleerde therapie onderdelen daadwerkelijk toe te passen omdat de craving veel minder de overhand had.

08-03-2021 | Man | 35
baclofen
Deze baclofen werkt bijna niet van dit merk. Ik had voorheen baclofen van Mylan 10mg dat werkte echt beter. zowel mijn spieren ontspande meer, kon beter slapen maar de laatste keer kreeg ik het van dit merk sandoz. Nog in hogere dosering van 25mg maar doet niets, merk er niets van. Hopelijk kan ik binnenkort weer terug naar Mylan voor me fibromyalgie en chronische pijn wa[lees meer...]nt de baclofen van dit merk is 3xniks.

27-12-2020 | Man | 47
Urine-incontinentie
Na medicatie en fysio geprobeerd te hebben op voorstel van uroloog besloten botox te proberen. Al snel 4 tot 5x daags katheteriseren, constant aandrang gevoel en stress. In ieder geval niet voor herhaling vatbaar. Incontinentiemateriaal ook niet perfect natuurlijk maar geen ellende zoals nu. Voor mij niet weer dus.

26-12-2020 | Man | 50
Alcoholverslaving
Ik drink reeds tientallen jaren teveel alcohol. Ik heb een leuk gezin, goede baan, ben sportief. Maar ik kan de strijd nooit winnen, ik voelde dat ik uiteindelijk aan de alcohol ten onder zou gaan. Mijn doel was niet stoppen, maar ‘normaal’ omgaan met alcohol. Na zelf op zoek te gaan op internet ben ik Baclofen tegengekomen. Boek van Olivier Ameisen gekocht (2de hands, nie[lees meer...]uw niet meer beschikbaar). Mijn huisarts stond er voor open. Traag gestart. Moet ook wel, want bij te sterke ophoging van de dosis heb je vervelende bijwerkingen. Opgehoogd tot 225mg/dag. Bijwerkingen zijn dan groot, maar ik kon wel normaal gaan werken, dus niet onoverkomelijk. Ik bleef ook gewoon drinken, s avonds, gemiddeld een 9-10 eenheden per dag. Op een bepaald ogenblik had ik de indruk dat ik ‘vol’ Baclofen zat. Ik kon de hoge dosis niet volhouden wegens raar gevoel in mijn hoofd, duizelig, ademhalingsonderdrukking: ik was even in paniek. Nu ben ik 2 weken verder en heb ik de dosis alweer gehalveerd: omdat mijn lichaam verzadigd was kan ik nu met veel kleinere dosis verder. Het belangrijkste: ik heb de meeste dagen niets meer gedronken. Het is nu kerst, en er komt wel s iemand op bezoek. Ik drink gewoon iets mee. Maar: ik doe dat nu zeer rustig, minder dan de anderen, wat absoluut een waanzinnig verschil maakt met vroeger. En als het bezoek weg is kan ik ook gemakkelijk terug overschakelen op prikwater. Dat had vroeger helemaal nooit gekund. Dan moest ik gewoon doordrinken. Het is nu allemaal nog pril, maar tot hiertoe is het een fantastisch resultaat. Of jet het moet blijven nemen weet ik niet. Ik ben van plan om dat 6 maanden te doen, en dan afbouwen en zien wat er gebeurt. Als het niet lukt kan ik terug de cyclus opstarten. Ik ga in alle geval het resultaat hier posten, met referentie BACLOFAN

28-11-2020 | Vrouw | 36
Fibromyalgie
Ik ben gestart met baclofen 25mg om te slapen tegen de spierpijn, bovenop mijn slaappil zopiclone. Dit ging maanden goed. Tot ik overdag meer en meer pijn begon te krijgen. Nam ik s'morgens ook 1. En de middag ook 1 en in de avond ook 1. Ik ben nu zodanig verslaafd dat wanner ik opsta direct 2 er neem. Na 3 uren weer 2, na 4 uren weer 2, en rond 20u weer 2. Ik ben een schi[lees meer...]m van wie ik geweest ben. Ik heb er een soort dronken gevoel van en slaap veel overdag waardoor ik s'nachts amper slaap. Donkere wallen rond mijn ogen. Ik vraag bij verschillende dokters baclofen om zo rond te komen. Ik heb in het verleden een zwaar alcohol verslaving gehad. Waardoor ik nu geniet van het dronken gevoel van baclofen. Ik heb geprobeerd te stoppen. Ik kreeg direct een benauwd gevoel en paniek. Direct terug h.a laten komen en terug hervallen. Ik doe dit nu al 5 weken. Ik wil ervan af maar weet niet goed hoe. Had ik het geweten was ik nooit gestart met dit! Ik steek dit ook weg voor mijn partner. Ik heb overal wel een kaartje verstopt zodat ik ongezien mijn dosis kan nemen! Ik heb schrik als ik nu stop dat ik terug ga drinken....

14-11-2020 | Vrouw | 57
Dystonie
1x per 3 mnd 14 inj. nek, op zich een goed middel helaas met wat nare bijwerkingen.

27-09-2020 | Vrouw | 35
MS (multiple sclerose)
Op het begin viel ik binnen 30 minuten hiervan in slaap en overdag was ik erg suf en niet in staat om auto te rijden daardoor. Na 1 maandje inname verminderen deze klachten en tegenwoordig kan ik tot ver in de nacht wakker blijven ondanks dat ik baclofen heb ingenomen. Verder helemaal geen bijwerkingen van gehad en nu de vermoeidheid ook weg is helemaal geen klachten. Mijn[lees meer...] spieren verslappen wat de pijn eruit haalt plus dat het ook een zenuwpijn middel is en de prikkel van pijn dus slechter doorgegeven wordt. Hierdoor eindelijk weer pijnloze nachten.

07-09-2020 | Man | 41
Fibromyalgie
Ik heb dit medicijn voorgeschreven omdat de pijn die ik ervoer zeer extreem was. Ook slikte ik het tijdens de overgang van Oxycodon naar Methadon, nu twee weken geleden. Het doet in principe goed haar werk echter zijn de bijwerkingen dusdanig dat ik proefondervindelijk gestopt ben omdat het voor mij niet meer mogelijk was om op een normale manier te slapen. In rust namen d[lees meer...]e stuiptrekkingen of jerks buitenproportioneel toe waardoor ik telkens wakker geschud werd. Nadat ik gestopt was nam dat voor 75% af de volgende dag, de dag erna werd het geminimaliseerd tot 1 a 2 jerks in de nacht en daar moet ik het kennelijk mee blijven doen. Omdat ik het voorgeschreven kreeg ten tijde van helse pijn was ik niet bij machten om de beschrijving te lezen. Daarin staat dat het medicijn niet geslikt mag worden als je een maagzweer hebt gehad. Toen ik vorige week weer een beetje bij de pinken was dus aan het lezen geslagen. Ik heb vorige jaar, door een medische misser bij de huisartsenpraktijk, een half jaar rond gelopen met een dubbele maagzweer en het lijkt er enorm op dat die teruggekeerd. Op exact dezelfde plekken steken, dezelfde ademhalingsissues vanwege de enorme zure oprispingen in de nacht. Jammer want de Baclofen hielp enorm goed tegen de extreme spierspanning in mijn lijf. Er zal met de pijnpoli en huisarts gekeken moeten gaan worden wat ik het beste kan gebruiken maar eerst maar eens mijn maag op orde krijgen.

20-08-2020 | Man | 37
Drugsverslaving
Baclofen helpt mij om van de ghb af te blijven, in combinatie met diazepam, buprion, en temazepam.

01-08-2020 | Vrouw | 27
Drugsverslaving
Dit medicijn heeft me gered!

03-05-2020 | Vrouw | 54
baclofen
Iemand bekend met paniekaanvallen sinds gebruik van Baclofen?

12-04-2020 | Vrouw | 68
baclofen
Baclofen gaan gebruiken om van verslaving aan Lorazepam af te komen en beter te slapen. Van arts uit Parijs via mail al vernomen dat de bijwerkingen van Lorazepam erger zijn dan die van Baclofen. Toch geprobeerd. Sliep de eerste dagen prima. Wel last van misselijkheid en een hele rare smaak. Alles smaakte naar petroleum. Een week later hielp het al niet meer tegen slapel[lees meer...]oosheid en kreeg ik een extreem droge huid die sterk ging vervellen en heel droog haar. Er viel niet tegen op te smeren. Heeft iemand deze ervaring ook? Hoe komt het dat huid en haar zo droog worden? Droogt het je lichaam uit? Wel veel water en thee gedronken. Ben gestopt met Baclofen. Werkt niet en geeft slechts hele vervelende bijwerkingen.

09-02-2020 | Man | 32
Drugsverslaving
Na 8 jaar GHB gebruikt te hebben, nu met behulp van Baclofen en een opname bij de verslavingszorg 5 jaar 'clean. Nu gebruik ik ongeveer 3 tot 5 keer per jaar op een festival. 50 ml op het feest(5 ml per keer), 50 ml de dag erna (5ml per keer) tijdens de dag erna en 30 ml voor de nacht daarna (10ml per keer om te kunnen slapen en dat zo'n 3 keer). Tijdens het festival en[lees meer...] de after gebruik ik dan ook speed erbij (1 tot 2 gram). Wanneer ik voor de laatste keer wakker wordt gebruik ik geen GHB meer(de maandagochtend). Op maandagochtend begin ik dan met 100mg Baclofen en na ongeveer 6 tot 8 uur begin ik al af te bouwen naar 90mg. Dit herhaalt zich tot ik weer op een onderhoudsdosis zit van 40 mg. Mocht ik me toch ellendig voelen neem ik dezelfde hoeveelheid als de afgelopen keer. Leuke bijkomstigheid is dat ik ook gestopt ben met roken en er nu juist een afkeer van gekregen heb(behalve wanneer ik aan het terugvallen ben). Kortom ik ben mijn verslaving hiermee de baas en kan nu mijn gebruik goed in de hand houden!

08-02-2020 | Man | 32

28-01-2020 | Man | 34
baclofen
Absoluut geweldig medicijn. kamp met chronische stijve pijnlijke spieren en pezen door zelfbeschadiging. en meer onverklaarbare ligamelijke klachten, toenemende sociale angst hierdoor door, chronisch pijnlijk /ondraaglijk voelend lichaam. en dit medicijn heeft me echt een boost gegeven qua zelfvertrouwen zowel mentaal als fysiek. Instant mentale verlichting. Mentale hoo[lees meer...]gspanning door chronisch ondraaglijk lijf is verminderd. Minder heftige pijn, meer rust in me hoofd. geen vervelende bijwerkingen. In isolement door chronisch ondraaglijk aanvoelend lijf. Ook hier merk ik verbetering. slaap beter, ben minder gevoelig voor verslavingen(alchocol,porno), beter onder controle door dit medicijn. Ik stop hier echt nooit meer mee!. eerst probeerde ik 5htp en gaba supplementen alsmede amytriptilyne en gabapentine maar zonder resultaat. Hoop wel dat Mylan dtit leest en zorgt dat de 25mg versie frequenter beschikbaar wordt. Nu alleen 10mg beschikbaar bij apotheek. Ben sceptisch om over te stappen na ander merk doordat hogere dosering(25mg tabletten) niet beschikbaar is. en nu van Sandoz moet proberen, helemaal nu de ervaringen met dit merk goed zijn.

30-12-2019 | Vrouw | 44
baclofen
RLS, ik gun het helemaal niemand....wat een drama. De eerste medicijnen die ik kreeg hielpen mij niets....dit was ropinirol, snel ook weer mee gestopt want ik kreeg ik niet alleen hoofdpijn van maar werd er ook misselijk van. Ik gebruik nu sinds enkele jaren 2,5 tablet (10mg per stuk) elke avond na het eten. In het begin was dit enorm wennen want ik had het idee dat dit n[lees meer...]iets hielp, maar na een aantal weken JA eindelijk werden de klachten minder en verdwenen ze.....jeetje wat was ik dolgelukkig. Ik slaap altijd binnen (ik zou bijna zeggen 1 min) maar het in slaap blijven is een drama. Ik slaap een uur of 3 a 4 dan 2 uur wakker en dan val ik weer in slaap voor een uurtje of 3 a 4....en dit elke nacht ook een aantal jaar, ik neem dit maar op de koop toe want dit is niet zo vreselijk als die RLS klachten. Ik raad baclofen zeer zeker aan, neem in acht dat t even een aantal dagen misschien wel een week hooguit 2 nodig heeft wil dit medicijn je helpen. Ik wens iedereen heel veel klachtvrije RLS jaren.

13-11-2019 | Vrouw | 49
Veel plassen
Twee weken geleden is er botox in de blaaswand gespoten, na al een hele rits aan onderzoeken medicijnen etc gehad te hebben wat geen effect had op het vele plassen en de aandrang. De verdoving is goed te doen maar de botox inspuiting was bij mij wel enigszins pijnlijk( denk dat de verdoving niet helemaal goed zijn werk had gedaan) . Ik hoopte echt dat dit zou helpen tegen[lees meer...] de aandrang die vooral s nachts zo naar is. Minimaal 5 tot 10 keer eruit per nacht, dat sloop je. Helaas heb ik na de botox inspuiting nog meer aandrang gekregen, eigenlijk continue, druk in de onderbuik(blaas) kan niet goed uitplassen en de druk blijft. Dus aan het catheriseren. Ik doe dit 3 keer soms 4 keer per dag, dan is de druk er iets af. Het is niet wat ik had gehoopt, zelfs erger geworden. De assistente vd uroloog gebeld, wordt overleg gepleegd hierover en ik word teruggebeld over hoe en wat.

Dantrium

31-10-2019 | Vrouw | 25
dantroleen oraal
Hersenbloeding
Ik heb 2 jaar geleden een hersenbloeding gehad en als gevolg daarvan spasticiteit in mijn rechterhand en -voet. Andere medicijnen werkten niet dus probeerde ik op advies van mijn arts Dantrium. Ik gebruik de hoogste dosering omdat dat het beste effect heeft. Mijn lever waarden blijven uitstekend. Ik prik om de 2 maanden. Nadeel is dat ik erg moet oppassen met alcohol en li[lees meer...]chte acné heb gekregen op mijn wangen maar dat neem ik voor lief. Droge mond heb ik eigenlijk bijna nooit last van, alleen als ik er op let.

03-06-2019 | Vrouw | 56
botulinetoxine A
Wegens langdurig klemmen en verlies van kiezen Botox injecties gehad in grote kauwspieren. Als ergste bijwerking waar ik de Botox van verdenk: fors gehoorverlies in 1 oor, waarin ik al tinnitus had. (Die ik nog wel hoor uiteraard.) Ben hier erg van geschrokken en hoop dat het nog omkeerbaar is... Wees dus voorzichtig met het nieuwe wondermiddel Botox!!

Sirdalud

26-04-2019 | Vrouw | 55
tizanidine
Spierspasmes
gebruik t als de Aromataseremmer escaleert (bijwerkingen onhoudbaar) en ik daardoor enorme spierskrampen krijg, puur korte termijn (tot 2 weken) om te deescaleren, en daarna 1-2 keer per week 1 tablet om als de krampen weer gaan toenemen. Als ik er Meer neem ( een 2e op een dag), wordt ik enorm suf en slaperig, "vreemd hoofd" en Meer last van maag-darmen.

18-02-2019 | Man | 44
Alcoholverslaving
Hoi, Baclofen heeft echt mijn leven veranderd, na de NA, AA en kliniek bleef ik maar cravings houden en werd depri van iedere dag met de verslaving bezig zijn. Naar meetings, en werkboek bijhouden en de schijn hoog houden dat clean zijn zo goed gaat. Ben ik via internet er achter gekomen dat Baclofen wel eens zou kunnen helpen dus naar de huisarts en wat fijn dat zij he[lees meer...]t ook zag zitten. Begonnen met 10 mgr per dag en tot 75 mgr. Vanaf de eerste dag jeetje wat voelde ik me goed en dan langzaam opbouwen nou daar kwam bijwerking 1 slaap, ik kon echt de ogen niet open houden op het werk dus terug gegaan naar 20 mg per dag en krijg ze nu iedere 3 maanden op recept en lekker opgespaard. Op vakantie het boek van Ameisen gaan lezen en de dosering opgehoogd tot 200 mgr per dag omdat Ameisen dit ook gedaan heeft en daarna afkeer kreeg van de alcohol. Dit was echt te veel ik kreeg spasmen en hallucinaties en bleef gewoon drinken dus maar weer terug naar de 20 mgr. Nu een jaar na de eerste tablet kan ik zeggen dat ik de juiste dosering en leefwijze gevonden heb. Door de weeks geen alcohol en ik dronk ongeveer 2 flessen wijn per dag, nu kan ik als een normaal mens af en toe iets drinken in het weekend. Als ik nu voel dat ik cravings krijg neem ik een pilletje extra. Ja ik ben er blij mee.

23-01-2019 | Vrouw | 31
Spierspasmes
Spierspanning neemt af, niet helemaal. De bijwerkingen daarintegen zijn erger dan de kwaal zelf. Door de vermoeidheid kom ik weinig ergens aan toe en mijn stemming is drastisch minder happy. Gelukkig hoef ik het maar tijdelijk te slikken tot een andere behandeling waar ik op wacht. Nee, niets voor mij.

29-11-2018 | Man | 68
Polyurie
Vanwege veelvuldigen plassen zowel overdag als 'snachts, heb ik twee weken geleden botox in mijn blaas laten spuiten (..). De behandeling op zich stelt niets voor en is na inspuiting van een verdovingsvloeistof in de blaas zeker niet pijnlijk.Ik was wel geinformeerd dat ik na de behandeling misschien niet meer zou kunnen plassen en wellicht moest katheterisere. Helaas is d[lees meer...]at bij mij nog steeds het geval en ik word hier hartstikke gek van temeer omdat ik nog even veel aandrang heb als voor de behandeling Geprobeerd om mijn uroloog om adviies te vragen maar druk,druk,druk. voor mij voorlopig geen botox meer

22-07-2018 | Vrouw | 62
baclofen
De pijnpoli arts wilde Amitryptiline voorschrijven. In mijn dossier staat dat ik dat nooit meer mag hebben. Nou dan geef ik Baclofen. En dat verhevigde juist de zenuwpijn in mijn voet. Werkte wel goed voor nek en uitstraling naar mijn beide armen, maar niet voor mijn been en voet. Binnen twee weken gestopt in samenspraak met huisarts. Even niks. Later toch maar na lang [lees meer...]nadenken terug overleg met huisarts en aan de Diazepam gegaan.

24-06-2018 | Man | 34
Alcoholverslaving
Dit is het enige wat werkt. Diverse therapieën, Campral, aantal keer afkicken (met behulp van benzo's)... 2 maand volledig gestopt... Herval, elke keer weer! Baclofen gaf me heel snel vervelende bijwerkingen (duizeligheid, kouden handen, verdoofd gevoel in handen, ...) waardoor ik snel dacht aan stoppen, maar na enkele dagen al een drastisch verschil in de drang (craving) [lees meer...]naar alcohol. Nu zit ik op 90Mg/dag (25Mg ochtend - 30Mg middag - 35Mg avond) en drink nu nog 10 tot 12 eenheden alcohol per week, dit was voor de Baclofen behandling 75 tot 100 eenheden per week. AUB: bent u alcoholverslaafd, of kent u iemand --> https://baclofentreatment.com/ of google 'Olivier Ameisen Baclofen'. Mijn leven ziet er nu TOTAAL anders uit, ik kan terug aan de toekomst denken en mijn leven ziet er terug rooskleurig uit. Ga ervoor!

06-02-2018 | Vrouw | 28
Spierspasmes
Als fibromyalgiepatiënt kreeg ik middel voorgeschreven tegen spierspasmen thv nek/rug/bekken en paresthesieën in beide voeten. Morgen en middag 5mg. Dit werkt heel goed. Voel een normale spiertonus. Bij de inname nadien merk ik bij iets hef zn tillen een heftige tegenreactie om en werkt het middel niet meer. Dus geen zware of gewoon niks tillen!

Categorieën met de meeste ervaringen

Depressie - antidepressiva SSRI (5515)
Anticonceptie - overig (4036)
Cholesterol (3011)
Depressie - antidepressiva overig (2855)
Psychose / schizofrenie - antipsychotica (2529)
Pijn - morfine-achtigen (2323)
ADHD - psychostimulantia (2253)
Pijn (2097)
Verslavingsziekten (2078)
Bloeddruk - betablokkers (1768)
Maagzuur - protonpompremmers (1646)
Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend) (1585)
Anticonceptie - eenfase (1462)
Angststoornissen (1305)
Bloed / stolling - thrombose (bloedstolsels) (1257)
Diabetes (suikerziekte) - orale middelen (1223)
Depressie - antidepressiva TCA (1106)
Antibiotica - urineweginfectie (1057)