categorie

Bloeddruk - angiotensine-antagonisten

Vergelijk de ervaringen met medicijnen in de categorie

De laatste ervaringen in de categorie: Bloeddruk - angiotensine-antagonisten

23-06-2022 | Man | 60
Hartfalen
Ben vorig jaar gedotterd, erfelijk hoge cholesterol en diabetes type 2 veroorzaakten een infarct. Slukte al even amlodipine daarbij nooit problemen. Onlangs laatste( hoop ik) controle bij de cardioloog ivm dikke enkels in de avond ( bijwerking) dit preparaat omgezet naar losartan kalium. Al na een dag if 2 doodmoe, spierpijn met name schouders en armen. Wazig zien en dru[lees meer...]k op de oren met suizen. Ook duizelig…. Ga morgen overleggen om weer terug te stappen op amlodipine. Losartan zou beter zijn in combi met diabetes type 2……. Niets dan narigheid

07-06-2022 | Vrouw | 50
candesartan
Vanwege bijna chronische migraine Candesartan voorgeschreven gekregen. Omdat je de eerste dagen wat misselijk kan zijn, werd aangeraden de pillen voor het slapen gaan te nemen. Helaas was dat geen goed idee omdat ik een opgejaagd gevoel van de pillen kreeg en er dus niet goed van kon slapen. Ook begon na een paar dagen het hoesten. Dat werd alleen maar erger. Op aanraden h[lees meer...]uisarts gestopt. Toen de klachten weg waren, opnieuw begonnen met de pillen, maar de bijwerkingen kwamen terug. Met name het hoesten. Ik ben dus gestopt met deze pillen.

18-05-2022 | Man | 75

17-05-2022 | Vrouw | 62
losartan
Heb niet veel bijwerkingen, af en toe wat warm maar dat ik zwaarder ben geworden vind ik een lastige..... Juist je gewicht is belangrijk als je hoge bloeddruk hebt.

13-05-2022 | Vrouw | 71
losartan
Makkelijk in te nemen pilletje, maar de arts/doktersassistente heeft mijn dosis verhoogt zonder mij op de hoogte te brengen vorig jaar.Deze dosis slik ik nu zo'n maand of 8 en vrees dat ik hierdoor last heb van slapeloosheid ; ben elke ochtend om 5 u. wakker en soms slaap ik geheel niet in! Heb mijn leven lang goed geslapen. In mijn geval extra irritant omdat ik mantel[lees meer...]zorger ben voor mijn man. Ga vragen om de dosis te verlagen nu.

03-05-2022 | Man | 44
1x gebruikt, kreeg zware migraine. Ben gelijk gestopt

26-03-2022 | Vrouw | 36
candesartan
Na 15 jaar migraine die zich de laatste jaren steeds meer ontwikkelde tot chronische hoofdpijn ben ik sinds 2 maanden gestart met Candesartan en dit heeft mij zoveel goed gebracht. Ik slikte teveel triptanen om de hoofdpijn te onderdrukken. In plaats van elke week wel wat hoofdpijndagen en 2x per maand migraine ben ik sinds Candesartan naar 2 dagen migraine per maand gegaa[lees meer...]n, alleen tijdens menstruatie. Ik heb mijn leven terug en kan het iedereen aanbevelen! Nul bijwerkingen!

04-03-2022 | Vrouw | 39
candesartan
De aanvallen zijn enorm verminderd, en als ik wel een aanval heb dan is deze veel minder erg.

01-03-2022 | Vrouw | 52
sacubitril / ​valsartan
Hart gemiddeld 120/80, bij inname 1 tablet, is goed toch? Toch word aangeraden om 2 tabletten per dag te nemen, dan gaat mijn hart nog lager met boven en onder druk, dan kan ik niet meer functioneren. Blijf snel moe, sport wel, vroeg slapen

01-02-2022 | Vrouw | 55
candesartan
Iedere keer meer omhoog,nu op 32 mg per dag en nog zo'n 6 aanvallen per maand.. Ander medicijn voorgeschreven, moet 4 mg per week nu gaan afbouwen van neuroloog, terwijl ik lees dat je meteen mag stoppen, dat vind ik raar... Slik liefste zo weinig mogelijk

26-01-2022 | Vrouw | 46
candesartan
Ik neem sinds enkele jaren candsartan, tot 2 weken geleden goed gewerkt. Ik heb bu al 2 weken terug hoofdpijn. Sta er vooral ‘s morgens mee op!? Ligt het aan de boosterprik van 4 januari (begonnen na 2 dagen) of het merk candesartan krka. Hiervoor kreeg ik candesartan EG. zou er een stofje niet inzitten jij eerstgenoemde?!? Ik word de er gek van; terug die spanning op mi[lees meer...]jn hoofd, elke dag weer 😢. Sumatriptan erbij nemen helpt maar ik wil dat mijn preventieve pillen werken. 😨

14-01-2022 | Vrouw | 65
Hartfalen
Voor mijn gevoel en wat mij wordt verteld krijgt iedereen met hartfalen dezelfde medicatie. De gouden 4 noemen ze het. Entresto, Carvedilol, Furosmide, en straks worden er nog 2 toegevoegd. Ik leef nu al als een zombie, er veranderd niet zoveel, bloeddruk stijgt zelfs en de hartslag is nog altijd rond de 80. Ik denk dat niet iedereen hetzelfde op medicatie reageert, maar m[lees meer...]aak dat de artsen maar wijs. Ik kwam een jaar geleden binnen met luchtweginfectie en dan maken ze natuurlijk ook direct een ecg! Verder geen klachten, geen dikke enkels, gewoon sporten trappen lopen enz. gezonde vrolijke energieke vrouw en per ongeluk hebben ze hartfalen ontdekt bij de ecg. Van deze vrouw is weinig meer over! Had ik het maar nooit geweten!!!

14-01-2022 | Man | 65
valsartan
Voor mij helpt het goed, m’n bloeddruk is op het normale peil. Ook door het zoutloos/zoutarm voel ik me prima, en nu ongeveer 10 kg gewicht verloren, zonder moeite

Irbesartan

13-01-2022 | Vrouw | 57
irbesartan
Tal van bloeddruk verlagers geprobeerd, blijf dezelfde bijwerkingen houden.

21-12-2021 | Man | 43
candesartan
Ik kreeg er bij dag 1 een hele zware migraine aanval van. gelijk mee gestopt.

26-11-2021 | Man | 74
Hartfalen
Hartritmestoornis geconstateerd na black out. Hartspier die nog maar voor 14 % werkte in 6 maanden tijd verbeterd naar 25% met Entresto. Geen alcohol meer gebruikt. Niet meer gerookt sinds constatering.van de stoornis. Hartritmestoornis daarmee niet opgelost maar na plaatsing Pacemaker wel verminderd. Geen noemenswaardige bijwerkingen opgetreden. Kortademigheid (me[lees meer...]de door COPD) wel verminderd, dus beter, maar niet verdwenen. Jaarlijkse bloedtesten zijn in orde. Geen nierfalen. Mijn enige zorg is een Amerikaans onderzoek waarin een vermoeden wordt geopperd dat door een bepaald aangemaakt eiwit in de hersenen door gebruik van Entresto de vergrootte kans op de ziekte van Alzheimer bestaat.

23-11-2021 | Vrouw | 50
candesartan
Sinds mijn 18e last van Migraine, paar keer per maand. Al jaren gebruik ik daarvoor Rizatriptan (eerst Maxalt) om aanvallen te couperen/blokkeren. In de afgelopen jaren is mijn medicatiegebruik drastisch toegenomen. Het afgelopen jaar soms weken achtereen dagelijks triptanen om hoofpijn/migraine te stoppen. Daardoor ontwikkelde ik medicatie-afhankelijke hoofdpijn. Afgelop[lees meer...]en september was ik hier helemaal klaar mee: elke dag medicijnen slikken en een zwaar/wazig hoofd alsof er een dikke deken over me heen lag. In overleg met mijn huisarts heb ik besloten om te stoppen met alle medicatie: cold-turkey afkicken. Ik mocht geen enkel medicijn gebruiken gedurende 6 weken. Dit goed besproken met familie/gezin en werk en vrienden, want ik wist wat dit ging betekenen: in die weken een aantal lange, hevige migraine-aanvallen gehad waar ik dus geen medicatie voor mocht gebruiken. Dagelijks een dagboek bijgehouden en daaruit bleek dat mijn oorspronkelijke migraine in frequentie en hevigheid was toegenomen. Nadat dit goed in beeld was gekomen ben ik begonnen met Candesartan 4 mg 1 x dd om te kijken of dit zou helpen om het aantal aanvallen per maand terug te dringen. Het resultaat is fantastisch: ik houd nog steeds een dagboek bij en zie de migraine-dagen drastisch naar beneden gaan. Net een periode van 17 hoofdpijnvrije dagen achter de rug, gevolgd door een milde migraine die na 1 x rizatriptan ook over ging en niet direct weer terugkwam. 17 Dagen hoofdpijnvrij, ik kan me niet herinneren wanneer dat voor het laatst zo was........ Ik ben heel opgelucht dat ik deze stap heb gezet en ga geduldig door met de Candesartan. Ik mag deze gaan ophogen, maar mijn huisarts adviseert vooral ook geduld: neem de tijd om te kijken wat het effect van deze dosis is en ga niet te snel ophogen. Bijwerkingen? Nee, helemaal niet. Mijn bloeddruk is iets gezakt, maar dat is een mooie bijkomstigheid omdat die de laatste jaren aan de hoge kant was (ik zat op 145/90 en nu sinds de Candesartan 4 mg op 125/75). Het was heel heftig om af te kicken van mijn triptanen gebruik, maar ik ben ontzettend blij dat ik die stap heb gezet. Het heeft mij geholpen om dit met mijn naasten en collega's goed door te spreken, dat maakte dat ik mij niet schuldig voelde op het moment dat ik dagenlang in bed lag met zware migraine en dus niet kon functioneren. Ook had ik met mijn man afgesproken dat hij mij geen pillen mocht geven als ik erom vroeg. Gelukkig had ik genoeg wilskracht om het allemaal los te laten en te laten gebeuren. En het heeft mij heel veel goeds gebracht.

30-10-2021 | Man | 73
valsartan
Ben kort geleden over gestapt van Losartan naar Valsartan krka.80mg.Kreeg eerst Valsartan Xiromed 80mg maar daar had ik niet zo baat bij.Soms word je er moedeloos van die fabrikanten met al die veranderingen zoals verpakkingen en sommige met andere stoffen er in,en wat zeggen ze dan bij de Apotheek allemaal het zelfde of zij zelf die medicijnen slikken.Ik heb heel wat vers[lees meer...]chillende medicijnen geslikt tegen hogebloeddruk met veel bijwerkingen waar ik al meer dan 40 jaar mee kamt.Van de internist kreeg Lisinopril bij een andere internist kreeg Aprovell met veel bijwerkingen..Met Valsartan krka gaat het nu redelijk..Valsartan heb je ook verschillen in zo wat ik eerder genoemd heb..

Telmisartan

23-10-2021 | Man | 61
telmisartan
Hartritmestoornis gehad. Oorzaak onbekend. Ablatie in beide boezemkamers heeft er voor gezorgd dat hart weer in een normaal ritme klopt. Moet van de arts Telmisartan en bloedverdunner blijvend slikken. Krijg onvoldoende antwoord waarom.

Telmisartan

21-10-2021 | Man | 75
telmisartan
ik gebruik dit medicijn ca. 20 jaar, eerst Micardis en later dan Telmisartan. fabrikant Teva. enige tijd geleden is er een hulpstof veranderd en sinds die tijd heb ik ernstige hoofdpijn die door niets wordt verdreven. nu heb ik fabrikant Sandoz en de hoofdpijn is minimaal. de hulpstoffen zijn geheel anders dan in Teva-fabrikaat. ik had hetzelfde met Gliclazide (diabetes[lees meer...] II) gekmakende hoofdpijn. ik reageer sterk op medicijnen. ook gebruik ik al bijna 40 jaar een beta-blokker atenolol/chloortalidon en al deze medicijnen bij elkaar maken mij ziek.

24-09-2021 | Man | 76
losartan
Bij het gebruik van Nifedipine voor hoge bloeddruk moest ik naar de cardioloog en naar de hartfunctie voor de fietsproef, daar gekomen werdt eerst mijn bloeddruk gemeten, die was maar liefst 220, dus de arts die mij moest controleren bij de fietsproef weigerde de dproef uit te voeren en nam contact op met een collega, besloten werd om de proef de volgende dag uit te voere[lees meer...]n als ik 2 Nifedipine had in genomen, de volgende dag was mijn bloeddruk gedaald tot 140 en kon de fietsproef door gaan. na de fietsproef die werd afgeblazen omdat ijn bloeddruk was gestegen tot 250. Daarna ging ik terug naar de cardioloog die mij Losartankalium 0,25 voorschreef als aanvulling op de Nifedipine die ik al slikte van 8 mg, nu is mijn bloeddruk ruim 2 jaar keurig rond 130 over 80.

08-09-2021 | Vrouw | 34
candesartan
Gestart met 1 maal daags 1 tablet. Meteen bijwerkingen gekregen en grote twijfel of ik moest gaan opbouwen naar 2 maal daags vanwege de vervelende bijwerkingen. Ik was duizelig had spierpijn, hoofdpijn en werd erg verkouden. Veel griepsverschijnselen. Maar omdat ik meerdere keren per week een migraine aanval had wilde ik doorzetten. Opgebouwd naar twee maal daags. Verkoudh[lees meer...]eid werd minder maar wel heeeel moe. Sporten was ook moeilijker dan normaal. Maar na 3 weken begonnen de bijwerkingen minder te worden en voelde ik mij elke dag wat beter. Nu ben ik ruim 8 weken verder en heb geen migraine aanval meer gehad na week 3. Ben echt zo blij! Ik heb nog wel eens hoofdpijn en voel dat er op dat moment een migraine aanval 'onderdrukt' wordt. Maar met paracetamol op te lossen. Het doel van de neuroloog was om enkele hoofdpijnvrije dagen per week te hebben, maar ik heb enkele hoofdpijndagen en de meeste dagen ben ik hoofdpijn vrij!

05-09-2021 | Vrouw | 89

19-08-2021 | Man | 68
Hartfalen
ik heb een aneurysma gehad ?longkanker en nu hartfalen ,ik heb nu Entresto gekregen en kan nu door de lage rugpijn bijna niet meer lopen of fietsen. ik moet bewegen van de specialist maar kan nu door deze klachten bijna niets dus ga kijken of ze iets anders voor kunnen schrijven zodat ik weer wat meer kan. ik zorg dat ik niet meer drink dan anderhalve liter per dag en o[lees meer...]ok het natriumarm dieet bevalt me goed maar deze medicatie is niet wat ik nu wil. ik wil ook nog wat kunnen fietsen wandelen en gewoon kunnen bewegen.

14-08-2021 | Man | 64
Chronisch vermoeidheidssyndroom (CVS)
Dit zou voor mij wonderen verrichten, ben er al na 1 week mee gestopt omdat het tegen over gestelde gebeurde . . Zeer vermoeid en lusteloos. Geen daglicht kunnen verdragen.

13-08-2021 | Man | 75
candesartan
Direct na inname van de eerste pil duikelt de bloeddruk spectaculair. Gaandeweg het gebruik stijgt de bloeddruk naar waarden als voor het gebruik van Candesartan. Als ik verhoog dan stijgt de bloeddruk mee. De achterzijde van de tong en de keel worden gaandeweg rood geïrriteerd. Mogelijk door zuurdampen uit de maag. De praktijkbegeleider van mijn huisarts had juist Candes[lees meer...]artan geselecteerd omdat ik met meerdere andere medicaties voordien maagzuur problemen had die met maagzuurremmers alleen maar erger werden. Ik ben gestopt met de farmaceutica en ben het alternatieve circuit ingegaan. Werkt prima.

Irbesartan

12-08-2021 | Vrouw | 24
irbesartan
Bloeddruk wordt dusdanig verlaagd dat hij weer "gezond" is, dat.is ook waarvoor dit medicijn is bedoeld, dus dat is goed. Echter veel last van bijwerkingen: Rusteloze benen (Restless Legs Syndrom), hoofdpijn en plotseling opkomende duizeligheid. Wegens de bijwerkingen niet aan te raden.

01-08-2021 | Vrouw | 52
candesartan
Jarenlang heb ik chronischmigraine. Rond de overgang begon ik dagelijks hoofdpijn aanvallen te krijgen met name tijdens de slaap. Werd elke dag wakker of na 't opstaan begon de pijn aan een kant. Waardoor 't op een migraine aanval leek. Wanneer ik een zolmitriptan in nam hielp het enigszins. Vaak kreeg ik een zware aanval. Nu slik ik al ruim 3 maanden dit middel en ik merk[lees meer...] voor het eerst sinds jaren wat het is om geen hoofdpijn te hebben. Ik heb nog regelmatig een aanval maar geen dagelijkse hoofdpijn meer. Ben zeer tevreden. Ik heb trouwens altijd een lage bloeddruk gehad.

Cozaar

30-07-2021 | Vrouw | 48
losartan
Van cozaar naar meer shit…. Mijn bloeddruk steeg alleen maar. Ben door de Cozaar op de eerste hulp beland. Gestopt met alle medicatie….Mijn internist zei dat ik zo niet lang te leven had, Bam bloeddruk omhoog. Ik heb geluisterd naar mijn lichaam. Q10 en selenium gaan gebruiken en kalium tabletten. Mijn bloeddruk is van 170/120 gedaald naar 111/73 en dan zonder bijwerki[lees meer...]ngen

Cozaar

16-07-2021 | Vrouw | 48
losartan

Categorieën met de meeste ervaringen

Depressie - antidepressiva SSRI (5680)
Anticonceptie - overig (4183)
Cholesterol (3079)
Depressie - antidepressiva overig (2916)
Psychose / schizofrenie - antipsychotica (2619)
Pijn - morfine-achtigen (2382)
ADHD - psychostimulantia (2342)
Pijn (2141)
Verslavingsziekten (2137)
Bloeddruk - betablokkers (1809)
Maagzuur - protonpompremmers (1675)
Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend) (1611)
Anticonceptie - eenfase (1492)
Angststoornissen (1374)
Diabetes (suikerziekte) - orale middelen (1346)
Bloed / stolling - thrombose (bloedstolsels) (1315)
Depressie - antidepressiva TCA (1147)
Antibiotica - urineweginfectie (1118)