categorie

Bloeddruk - angiotensine-antagonisten

Vergelijk de ervaringen met medicijnen in de categorie

De laatste ervaringen in de categorie: Bloeddruk - angiotensine-antagonisten

Entresto

28-03-2024 | Vrouw | 66
sacubitril / ​valsartan
Hartfalen
Voorafgaand een heel goed gesprek met de cardioloog gehad. De voors en tegens besproken. Het beoogde effect was meer dan gehoopt. Mijn bloeddruk blijft mooi laag. De benauwdheid waar ik vaak last van had verdween na zo'n 3 weken geheel naar de achtergrond en was niet meer noemenswaardig. En ik weet niet of onderstaande eerder al werd waargenomen; Jarenlang last van spi[lees meer...]erknopen in de rug en bovenbenen gehad. Zeer pijnlijk en veel problemen met op gang komen. Maar ook hier dus een significante vermindering van die klachten. Verder nog wel last van duizeligheid. Maar dat wil ik langer de kans geven. Mogelijk zakt dat toch nog een keer. Geduld is een schone zak. Mijn eerste reactie op Entresto 49/51 mg is zeer positief. De uitleg en voorbereidingen met mijn cardioloog over starten met Entresco droegen daaraan bij.

19-03-2024 | Man | 65

Verkouden griepachtige symptomen

Eerste 4 dagen milde bijwerking zoals licht gevoel in het hoofd en verkoudheid.

14-03-2024 | Vrouw | 57

Bijwerkingen

droge hoest spierpijn griepachtige symptomen Misselijk

Gekregen voor hypertentie. Bloeddruk daalde eerst tot goed niveau. Eerste paar weken weinig bijwerkingen echter na 4 weken steeds meer bijwerkingen. Griepachtig klachten zonder koorts, moeheid, misselijk, bandgevoel borst, wazig hoofd e.a. ernstige klachten. Mijn bloeddruk daalde te hard waardoor hartbonzen vooral tijdens de nachtrust waar ik wakker van werd en mijn hart w[lees meer...]eer wat op gang moest helpen. van een te hoge bloeddruk naar een te lage bloeddruk. Na een paar weken doodziek direct doorverwezen naar de spoedeisende hulp waarna op advies van de artsen direct met het medicijn gestopt. Herstel na stoppen gaat zeer langzaam.

10-03-2024 | Vrouw | 52

Bijwerkingen

Jeuk over het hele lichaam

Ik slik nu 5 mnd cand 8 mg met als doel migraine aanvallen te verminderen. Het aantal aanvallen is van 3 naar 2 per maand en slik eigenlijk nog altijd teveel triptanen ( 6 per maand zoiezo). Daarbij heb ik in mn gezicht nu ook hele irritante jeukende uitslag rond mn neus. Ik ben niet echt tevreden over wat het doet en ga weer terug naar huisarts om verder te kijken

Valsartan

05-03-2024 | Vrouw | 67
valsartan

overal spierpijn

Erge Spierpijn spierzwakte, hartbonzen, erg naar Licht in het hoofd, minder eetlust alsof je steen op maag hebt liggen Hethaaldelijk Bloedneus bij gebruik 80 mg Overgegaan op 40 mg maar andere klachten bleven. Bloeddruk ging wel baar beneden

Valsartan

04-03-2024 | Vrouw | 69
valsartan

spierpijn vermoeidheid

Sinds een paar maanden gebruik ik Valsartan en ik kreeg steeds meer spierpijn en vermoeidheid. Zo erg dat ik amper meer kon lopen door de spierpijn in mijn benen, maar ik legde eerst geen link met dit medicijn. Via deze site zie ik dat meer mensen daar last van hebben. Ik ga zo snel mogelijk naar de huisarts voor een ander middel!

Micardis

27-02-2024 | Vrouw | 77
telmisartan

huiduitslag hele lichaam

Aanvankelijk tevreden over micardis. Omdat het niet meer vergoed werd kreeg ik andere telmisartan van de apotheek. Deze gaven veel jeuk en huiduitslag. Na een poos weer micardis (zelf betaald), maar soms ging dat mis bij de apotheek en kreeg ik weer een ander merk. Laatste keer weer micardis, maar nu werd huiduitslag met jeuk alleen maar erger.

13-02-2024 | Vrouw | 74
werkt prima

18-01-2024 | Vrouw | 30
candesartan
20 jaar nonstop hoofdpijn gehad en wekelijks last van migraine aanvallen sinds candesartan nauwelijks meer hoofdpijn en zelden een migraine aanval.

15-01-2024 | Vrouw | 59
losartan
Door nierziekte ADPKD hoge bloeddruk niertransplantatie 4 jaar geleden steeds hogere bloeddruk kreeg losartankalium. Bloeddruk omlaag maar nierfunctie van 54 naar 42!! terug naar perindopril 4 mg . Bijwerkingen verdwenen.

04-01-2024 | Man | 42
irbesartan
Slik nu al ruim 2 jaar ibersartan voor mijn hoge bloeddruk ik heb geen last van bijwerkingen.

20-12-2023 | Vrouw | 63
irbesartan
Hees, ik ben een half jaar naar de logopedie geweest toen ik stopte en een ander medicijn kreeg was het over. Het was Iberdartan van het merk xiromet

07-12-2023 | Man | 33

27-11-2023 | Vrouw | 26
candesartan
Ik gebruik nu bijna een jaar candesartan. Voordat ik begon had ik iedere week migraine waarvoor ik Sumatriptan nodig had. Na de start van de candesartan heb ik nog maar 2 x migraine gehad! En 0 bijwerkingen, ook heel prettig.

27-11-2023 | Vrouw | 51
candesartan
3 weken geleden gestart met 4 mg en al 3 weken GEEN enkele hoofdpijn enof migraine. Zonder candarsatan had ik om de week wel een paar dagen migraine, nu gewoon al 3 weken niets😊 Ik kan alleen maar hopen dat het blijft werken....

11-11-2023 | Vrouw | 57
irbesartan
Ik slik dit medicijn nu 2.maand en ik heb giga last van spierpijn in armen en benen. Alles doet me zeer zodat ik niet meer slaap of haast niet meer slaap.

15-10-2023 | Man | 72
candesartan
Gebruik al bijna 30 jaar bloeddrukverlagers. Eerst betablokkers maar omdat ik een nierziekte heb moest ik Cardesartan gebruiken. Groot probleem duizelig misselijk. Gebruik nu 2 mg en nog duzelig bij opstaan of lopen Gebruik nu alleen wanneer de tensie boven de 140/90 is . Op advies nefroloog maar blijft moeilijk.

11-10-2023 | Vrouw | 74
losartan
Gebruik het nu een jaar ,maar ik wordt iedere dag met pijn in mijn lijf wakker, in overleg huisarts, mag ik stoppen. Voor 3 weken ,als de klachten over zijn gaan ze wat anders zoeken .

06-10-2023 | Vrouw | 40
candesartan
Ook voorgeschreven gekregen ivm migraine te verminderen, t idd erg verminderd gelukkig ..maar andere bijwerkingen : duizeligheid, verminderde eerlust, griepgevoel

16-09-2023 | Vrouw | 44

13-09-2023 | Man | 73
losartan
Na inname eerste x al na 2 uur last van de bijwerkingen. Heeft inpact op je algemeen welbevinden. Bloeddruk zakt wel maar is ook wel variabel. Ipv van meer plassen juist minder en donkere urine. In 14 dgn 1 kg gewichts toename. Vooral het gevoel of je hoofd en bovenlijf zeer warm, gloeiend is als zonnebrand is waardeloos. Had ook last met wandelen dat de benen niet meer g[lees meer...]oed wilden en kreeg dan benauwd gevoel. Na even stoppen kan je dan weer verder. Na overleg met arts gestopt vanmorgen en even een weekje afwachten of klachten verdwijnen en dan evt ander medicijn.

Aprovel

09-09-2023 | Vrouw | 66
irbesartan
Ik vraag mij af hoe ik de originele Aprovel heb, ditis van het merk Sanofi, gekocht in Spanje. Waar kan ik de originele Aprovel aan herkennen ? Dank je voor een eventueel antwoord

31-08-2023 | Vrouw | 67
Hartfalen
Acuut hartfalen gehad ( 15 jaar geleden )en bloeddruk al jaren te hoog , Ik heb jaren perindopril gehad van 4 mg en later 8 mg , kreeg een op allergie lijkende klachten en sinds een week candesatan het is nog steeds hetzelfde ,ik lees dat veel mensen dit voor migraine gebruiken maar niet over waarvoor ik het gebruik, mijn vraag is dan ook wie heeft deze klachten ook? ( er[lees meer...] is mij gezegd dat je na jaren slikken van perindopril alsnog een allergische kunt krijgen ) dus vandaar nun de candesatan

24-08-2023 | Vrouw | 51
candesartan
Bijna elke dag migraine en candesartan voorgeschreven gekregen. Het helpt direct en migraine is echt weg. Maar ik durf bijna niet meer te slapen. Zeer heftige nachtmerries en wordt elke dag overstuur wakker. Ik neem ze nu in de avond en ga dat nu veranderen naar de ochtend want dit wil ik niet meer

08-08-2023 | Man | 65

05-08-2023 | Vrouw | 67
irbesartan
Slik dit middel al best lang. Heb enorm veel last van haaruitval terwijl ik een dikke bos krullen had. Er liggen enorme bossen haar in de badkamer, iedere dag. Daarnaast regelmatig licht in het hoofd, misselijk, veel gasvorming, lage hartslag, oprispingen en zuurbranden, vaak erg moe.

Telmisartan

02-08-2023 | Man | 63
telmisartan
Hypertensie
Na drie dagen begon ik vermoeid te raken. Ik moest een paar uur naar bed elke dag om de dag door te komen. Na 7 dagen mee gestopt en twee dagen later totaal geen last meer. Dit is geen middel wat geschikt is voor mij, in ieder geval wil ik dit niet vanwege deze bijwerking. Het had wel wat positief effect op mijn bloeddruk

18-07-2023 | Man | 50
candesartan
Jarenlang wekelijks hoofdpijn/migraine. Vooral als ik s'avonds ging sporten dan had ik snachts of de volgende ochtend migraine. Deze was alleen te behandelen met soms meerdere dagen triptanen te nemen. Ben daarom uiteindelijk toch gestart met dagelijks metoprolol.Op zich werkte dit al goed maar kreeg toch enkele bijwerkingen. Daarom candesartan geprobeerd en ben heel tevr[lees meer...]eden. Nu nog maar 1x in de maand lichte migraine.

07-07-2023 | Man | 62
candesartan
Ik ben er nu net een aantal dagen mee begonnen. Ik kan zelf met mijn eigen bloeddrukmeter al zien dat dit medicijn echt werkt! En bijwerkingen zijn er nauwelijks als ik de bijsluiter bekijk. en dat klopt ook want ik merk er nagenoeg niets van. Zelfs mijn bestaande tinnitus,(oorsuizen) is er niet door verergerd! Vooralsnog een prima bloeddrukverlager!

03-07-2023 | Vrouw | 50
candesartan
Ik slik dit medicijn nu 5 dagen, ik heb helemaal geen migraine of hoofdpijn gehad, ik ben zo blij! Metoprolol eerst geprobeerd, toen had ik constant een vervelende hoofdpijn, dus ik was erg terughoudend om candesartan te gaan proberen, ik ben blij dat ik heb doorgezet.

Categorieën met de meeste ervaringen

Depressie - antidepressiva SSRI (6341)
Anticonceptie - overig (4481)
Cholesterol (3285)
Depressie - antidepressiva overig (3117)
Psychose / schizofrenie - antipsychotica (2865)
ADHD - psychostimulantia (2537)
Pijn - morfine-achtigen (2518)
Verslavingsziekten (2308)
Pijn (2257)
Bloeddruk - betablokkers (1922)
Maagzuur - protonpompremmers (1782)
Diabetes (suikerziekte) - orale middelen (1714)
Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend) (1665)
Anticonceptie - eenfase (1593)
Angststoornissen (1574)
Bloed / stolling - thrombose (bloedstolsels) (1447)
Antibiotica - urineweginfectie (1278)
Depressie - antidepressiva TCA (1233)