categorie

Bloeddruk - angiotensine-antagonisten

Vergelijk de ervaringen met medicijnen in de categorie

De laatste ervaringen in de categorie: Bloeddruk - angiotensine-antagonisten

03-07-2020 | Man | 35

12-06-2020 | Vrouw | 48
candesartan
Werkt zeer effectief en weinig last van bijwerkingen bij mij

09-06-2020 | Man | 65
losartan
Gebruik kaliumlosartan 100mg in combinatie met bisoprolol fumaraat 1,25mg tegen mijn hoge bloeddruk. Boeddruk blijft hetzelfde maar, ik zie wazif mijn libido is verminderd en ik voel me moe. Ook is mijn nierfunctie verminderd en ben ik nu doorverwezen naar een nierspecialist.

08-06-2020 | Vrouw | 50
candesartan
Ik heb mijn hele leven al zware migraine, alles al geprobeerd, hiervoor 17 jaar propranolol, sinds september candersartan. Eerst 3 maanden doodziek geweest, veel migraine, maar waarschijnlijk was dat het afkicken van de bètablokkers. Na 5 maanden verminderde mijn migraine, frequentie en hevigheid. Kreeg rizatriptan in combinatie met 2 eletriptan voor de aanvallen, wat in h[lees meer...]et begin nog 3 dagen migraine waren, werd nu 1. Dit is het eerste middel in 50 jaar wat mij hoop geeft, ik heb nu al een heel ander leven.

Aprovel

08-06-2020 | Man | 67
irbesartan
gebruik het al meer dan 12 jaar. Wilde over naar aprovel, kreeg een vervangend goedkoop middel en alleen maar steeds meer spier en gewrichtpijn en zuurbranden waarbij een rennie al niet meer hielp en ik maagbeschermers slik. Ben gestopt en langzamerhand begint het beter te worden. Geen maagbeschermers meer nodig en voel me fitter. RR 138/ 76 gemiddeld. dus ik blijf wel ev[lees meer...]en zonder! Als het gaat stijgen vraag ik weer aprovel, betaal zelf wel.

24-05-2020 | Vrouw | 54
losartan
Heb altijd bloeddruk 120 over 80 gehad... en in eens was rond 150/94.. Het schommelde die weken erna erg en vandaar deze kaliumlosartan, maar waarpm gelijk 50mg en niet eerst 25mg proberen...

22-05-2020 | Vrouw | 70
losartan
Sedert intrede marktwerking medicatie is mijn medicatie afkomstig van meer dan 10 verschillende fabrikanten. Bijwerking bij wisseling fabrikant: diarree minstens 2 weken achtereen. Dat heeft met het bindmiddel te maken, volgens mijn huisarts. Vandaag alweer een nieuwe fabrikant, derde in 3 maanden. Tot 3 maand terug betaalde ik zelf voor mijn medicatie van de fabrikant[lees meer...] zonder bijwerking. 3 maand terug werd mij meegedeeld dat mijn merk niet meer werd geleverd. Starte met Hyzaar .......... 3 maand terug werd Sandox, toen Pharmachemie bv. en nu medical Valley Invest AB, deze laatste naam suggereert -wat ik al jaren vermoed- dat onze medicatie een enorm VERDIENMODEL is. VRAAG: wat kan ik hiertegen doen?

08-05-2020 | Vrouw | 60
Ademhalingsproblemen
Hoge ,bkoedruk

Olmetec

18-04-2020 | Vrouw | 75
olmesartan
Hypertensie
Goed geholpen, bloeddruk blijft stabiel

18-04-2020 | Man | 61
candesartan
Ieder mens is verschillend dus het medicijn heeft bij ieder zijn eigen uitwerking. Ik gebruik dit medicijn sinds 2004. Gewoon perfect. Mijn bloeddruk is hiermee gewoon goed onder controle. Zowel de bloedrukmeter thuis als die van de huisarts tijdens de jaarlijkse controle geven perfecte waardes aan. Bijwerkingen heb ik niet en als ze er wel zijn dan merk ik daar niks va[lees meer...]n.

05-04-2020 | Man | 67
Ik was tevreden maar bloeddruk was o0 momenten te hoog

05-04-2020 | Man | 67
candesartan
Ik ben juist op zoek naar ervaring van anderen

28-02-2020 | Vrouw | 28
candesartan
Ik heb migraine met uitval verschijnselen sinds ik 12 jaar ben. Kreeg medicijnen raziptran 5mg zodra ik een aanval voelde komen moest ik die innemen. Eindelijk in 2019 naar een neuroloog geweest die helaas zei dat je met deze chronische hersenziekte maar moet leren leven. Ik heb nieuwe medicijnen gekregen voor een aanval de eletriptan. En ook dus de Candesartan 4mg [lees meer...]om elke dag in te nemen. En jeetje wat ben ik blij dat ik medicijn gehad heb! Sinds oktober de afspraak met neuroloog geen aanval meer gehad en ook geen hoofdpijn! Ook geen bijwerkingen van gehad dus ik ben echt super blij ermee.

17-02-2020 | Vrouw | 58
candesartan
Al jarenlang migraine en van alles aan medicatie gebruikt. Helaas had ik zeker 5 x per maand steeds 72 uur migraine. Uiteindelijk bij de neuroloog Candesartan voorgeschreven gekregen. 4 mg per dag en ik geloof het zelf nauwelijks maar vanaf november 2019 al 3 mnd geen migraine meer gehad. Tot nu toe kan ik vooruit met deze lage dosering en zelfs de neuroloog vindt het wo[lees meer...]nderlijk.....

Aprovel

13-02-2020 | Man | 67
irbesartan
Een tijd Aprovel geslikt. Ging allemaal goed. Totdat de ziektekostenverzekering het niet meer betaalde. Toen gestopt. Kreeg andere pillen waarvan ik de naam niet meer weet, maar met veel bijwerkingen. Daarna Lisopronil/chloortiadiazide 1 x per dag. Veel verveledende bijwerkingen zoals hoesten, afwezigheid, stemmingswisselingen, depressief, erectieproblemen en jeuk, uitslag[lees meer...] van kleine rode bultjes. Nu gestopt. Ik gebruik nu gewoon even niets.

11-02-2020 | Man | 61
Hartinfarct
Gebruik het wel maar .. stop er soms een paar dagen ermee om het geheel van mijn lichaam tot rust te laten komen..bij mij zijn de bijwerken dus heftig,in het begin had ik wel toen ik het medicijn voor de eerste weken innam dat ik geen zeurende pijn op de borst meer had,daar was ik al blij om

07-02-2020 | Man | 64
Hartfalen
3 pogingen om de speciale pacemaker te plaatsen= 3 maal volledige narcose op 4 maanden

Olmesartan

17-01-2020 | Man | 52
olmesartan medoxomil
Gebruik het nu een paar maanden en ik moet zeggen dat het voorbij tot nu toe het beste middel is met de minste bijwerkingen. Trouw iedere ochtend rond het zelfde tijdstip innemen en mijn bloeddruk is significant lager. Ik aarzelde even om over te stappen van Losartan naar Olmesartan maar omdat het een middel uit dezelfde 'familie' is kon dat vrij eenvoudig. Slikte hiervoo[lees meer...]r Losartan icm Amlodipine en dat was een drama. Wazig zien/denken, duizeligheid en libido nam drastisch af. Met Olmesartan heb ik die vervelende bijwerkingen gelukkig niet meer. Voor mij werkt het uitstekend !

Telmisartan

06-01-2020 | Vrouw | 51
telmisartan
In verband met terugroep aktie van Valsartan naar Telmisartan overgezet. Bij Valsartan geen bijwerkingen maar bij Telmisartan des te meer. Bloeddruk weer veel te hoog. Gelukkig nu weer over naar Valsartan

31-12-2019 | Man | 51
Hypertensie

04-12-2019 | Vrouw | 40
candesartan
14 dagen gebruikt, waarvan 13 dagen zeer heftige migraine, na elke inname weer nieuwe aanval, ontzettend misselijk, afgemat gevoel

21-11-2019 | Vrouw | 65
irbesartan
wat ik nog toe wou voegen,mijn klachten waren bij teva en bij aurobindo: pijnen in rug, armen en benen, sn'achts vervelende benen. hoofdpijn, moe, weinig energie, rillingen bij rust en het gevoel van kramp op de borst

21-11-2019 | Vrouw | 65
irbesartan
als reumapatient vallen de klachten niet meteen op omdat je gewend bent aan pijn in de gewrichten. lang heb ik irbesartan gebruikt van aprovel, geheel naar tevredenheid. Bij wisseling van merk naar aurobindo en later nog een keer neer teva begonnen de klachten. Mijn artsen wisten geen raad met deze algehele malaise, ben daarom voor een second opinion naar St Maartens k[lees meer...]liniek geweest ,op advies van een reumatoloog daar ben ik de ibesartan gaan testen. tot mijn grote verbazing verdwenen de klachten na twee tot drie weken. Helaas ben ik er nog een keer in gestonken door het merk teva, het kost maanden van ellende om erachter te komen en om weer van de klachten af te komen.

17-11-2019 | Vrouw | 64
losartan
Als ik moe word, dan draaiduizeligheid, ga ik niet rusten in bed, dan begint hoofdpijn,pijn in nek en schouders. Omdat ik ook mijn uren slaap niet haal s nachts, moet ik elke middag gaan rusten, anders kom ik de dag niet door. Vreselijk, voel me vaak geradbraakt. Algeheel gevoel van malaise. Ga terug naar de arts voor ander medicijn, dit is geen leven. Ik lijk wel een bab[lees meer...]y,die elke dag een middagslaapje moet doen,belachelijk. Normaal ben ik gewoon actief met hobbies,kleinkinderen, beetje sport enz.

13-11-2019 | Man | 58
candesartan
Na jarenlang 4 x per maand migraine te hebben gehad kreeg ik na een scheurtje in de halsader (Carotis dissectie) met vervelende bijwerkingen waarna ik de diagnose clusterhoofdpijn kreeg met de mededeling dat ik er maar mee moest leven. Uiteindelijk Candesartan Aurobindo 16 mg toegediend gekregen na een combinatie van andere medicijnen. Gebruik het nu 3 jaar en in deze 3 j[lees meer...]aar nog maar 2 keer migraine gehad en nagenoeg geen hoofdpijn. Wat een lifechanger na 38 jaar migraine en hoofdpijn! Andere merken hebben of minder effect of bij bijv. Teva vervelende bijwerkingen (jeuk, huidrollen, tot bloedens toe)

08-11-2019 | Man | 76
Hartfalen
Kreeg dit toch wel dure (€ 5,-- p.d.)medicijn i.v.m. hartfalen, verlaagt de bloeddruk wonderbaarlijk. Kreeg echter te laag HB en daardoor erge pijn in benen en nek. Kreeg hiervoor Ferrofumaraat(ijzertabl.) echter ben allergisch voor die ijzertabletten, vroeg om ijzerinfuus, kreeg die echter niet en heb nu dus een maagslijmvlies ontsteking. 3 maanden ellende van braken, mis[lees meer...]selijkheid en pijn en niet te vergeten extra MDL specialist kosten dankzij eigenwijze hartfalenverpleegkundige. Geconstateerd na gastroscopie, en ben 11 kg afgevallen in 2 maanden. Krijg nu voortaan ijzerinfuus. Dus let op HB en eventuele ijzertabletten.

28-10-2019 | Vrouw | 68
Bloedverdunnen
duizelig ik weet niet waarvan dat komt ?

Valsartan

14-10-2019 | Man | 44
Aangeboren hartafwijking
Met de valsartan actavis had ik geen problemen whatsoever. Toen ik verplicht werd naar de diovan over te stappen is een lijdensweg begonnen die zijn weerga niet kent en bijna erger was als de ellende met de cholesterol medicatie. Overall tevreden over de valsartan actavis maar wees gewaarschuwd: de diovan brengt je als patient na een aantal maanden tot half jaar steeds [lees meer...]verder in een levende hel

Diovan

14-10-2019 | Man | 44
Aangeboren hartafwijking
Diovan heb ik gekregen toen de valsartan actavis besmet was wat toen in het nieuws was. In het begin ging het goed maar na een par maanden begon mijn gewicht onverklaarbaar en substantieel toe te nemen(terwijl mijn beweeg- en eet patroon onveranderx goed waren), begon ik steeds vaker maagzuur-achtige aanvallen te krijgen cq unheimlich gevoel in maag en buik waardoor alle e[lees meer...]nergie uit mijn lijf getrokken werd en met opstaan erg veel pijn in mijn voeten. Inmiddels al tig onderzoeken en checks weer gehsd maar met mij is niks mis (en als je zulke klachten hebt zijn artsen oostindisch doof door niet naar patienten luisteren). Uit enige wanhoop gewoon gestopt met de diovan en nu een week later is de pijn in mijn maag/buikstreek weg, doen mijn voeten geen zeer meer met opstaan. Ik blijf van de diovan af. Waarom begrijpen artsen niet dat bijwerkingen per persoon kunnen verschillen, moet je allemaal onderzoeken door voordat t toch wellicht aan een medicijn ligt. Als ik zie wat al die bezoeken kosten en dat onderzoek en mijn produktieverlies dan kan dat niet opwegen tegen het voorschrijven van een iets duurder medicijn waaebij die bijwerkingen er niet zijn? Dat vind ik het frustrerende aan medicatie en de bijwerkingen en de artsen.

Valsartan

06-10-2019 | Man | 76
Hartfalen
Hypertensie bleef te hoog vandaar overgang naar Entresto

Categorieën met de meeste ervaringen

Depressie - antidepressiva SSRI (5061)
Anticonceptie - overig (3720)
Cholesterol (2878)
Depressie - antidepressiva overig (2704)
Psychose / schizofrenie - antipsychotica (2321)
Pijn - morfine-achtigen (2185)
ADHD - psychostimulantia (2041)
Pijn (1972)
Verslavingsziekten (1917)
Bloeddruk - betablokkers (1665)
Maagzuur - protonpompremmers (1553)
Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend) (1505)
Anticonceptie - eenfase (1378)
Angststoornissen (1198)
Bloed / stolling - thrombose (bloedstolsels) (1144)
Diabetes (suikerziekte) - orale middelen (1119)
Depressie - antidepressiva TCA (1037)
Antibiotica - penicillines breedspectrum (950)