categorie

Bloeddruk - angiotensine-antagonisten

Vergelijk de ervaringen met medicijnen in de categorie

De laatste ervaringen in de categorie: Bloeddruk - angiotensine-antagonisten

24-09-2021 | Man | 76
losartan
Bij het gebruik van Nifedipine voor hoge bloeddruk moest ik naar de cardioloog en naar de hartfunctie voor de fietsproef, daar gekomen werdt eerst mijn bloeddruk gemeten, die was maar liefst 220, dus de arts die mij moest controleren bij de fietsproef weigerde de dproef uit te voeren en nam contact op met een collega, besloten werd om de proef de volgende dag uit te voere[lees meer...]n als ik 2 Nifedipine had in genomen, de volgende dag was mijn bloeddruk gedaald tot 140 en kon de fietsproef door gaan. na de fietsproef die werd afgeblazen omdat ijn bloeddruk was gestegen tot 250. Daarna ging ik terug naar de cardioloog die mij Losartankalium 0,25 voorschreef als aanvulling op de Nifedipine die ik al slikte van 8 mg, nu is mijn bloeddruk ruim 2 jaar keurig rond 130 over 80.

08-09-2021 | Vrouw | 34
candesartan
Gestart met 1 maal daags 1 tablet. Meteen bijwerkingen gekregen en grote twijfel of ik moest gaan opbouwen naar 2 maal daags vanwege de vervelende bijwerkingen. Ik was duizelig had spierpijn, hoofdpijn en werd erg verkouden. Veel griepsverschijnselen. Maar omdat ik meerdere keren per week een migraine aanval had wilde ik doorzetten. Opgebouwd naar twee maal daags. Verkoudh[lees meer...]eid werd minder maar wel heeeel moe. Sporten was ook moeilijker dan normaal. Maar na 3 weken begonnen de bijwerkingen minder te worden en voelde ik mij elke dag wat beter. Nu ben ik ruim 8 weken verder en heb geen migraine aanval meer gehad na week 3. Ben echt zo blij! Ik heb nog wel eens hoofdpijn en voel dat er op dat moment een migraine aanval 'onderdrukt' wordt. Maar met paracetamol op te lossen. Het doel van de neuroloog was om enkele hoofdpijnvrije dagen per week te hebben, maar ik heb enkele hoofdpijndagen en de meeste dagen ben ik hoofdpijn vrij!

Valsartan

05-09-2021 | Vrouw | 89
valsartan

19-08-2021 | Man | 68
Hartfalen
ik heb een aneurysma gehad ?longkanker en nu hartfalen ,ik heb nu Entresto gekregen en kan nu door de lage rugpijn bijna niet meer lopen of fietsen. ik moet bewegen van de specialist maar kan nu door deze klachten bijna niets dus ga kijken of ze iets anders voor kunnen schrijven zodat ik weer wat meer kan. ik zorg dat ik niet meer drink dan anderhalve liter per dag en o[lees meer...]ok het natriumarm dieet bevalt me goed maar deze medicatie is niet wat ik nu wil. ik wil ook nog wat kunnen fietsen wandelen en gewoon kunnen bewegen.

14-08-2021 | Man | 64
Chronisch vermoeidheidssyndroom (CVS)
Dit zou voor mij wonderen verrichten, ben er al na 1 week mee gestopt omdat het tegen over gestelde gebeurde . . Zeer vermoeid en lusteloos. Geen daglicht kunnen verdragen.

13-08-2021 | Man | 75
candesartan
Direct na inname van de eerste pil duikelt de bloeddruk spectaculair. Gaandeweg het gebruik stijgt de bloeddruk naar waarden als voor het gebruik van Candesartan. Als ik verhoog dan stijgt de bloeddruk mee. De achterzijde van de tong en de keel worden gaandeweg rood geïrriteerd. Mogelijk door zuurdampen uit de maag. De praktijkbegeleider van mijn huisarts had juist Candes[lees meer...]artan geselecteerd omdat ik met meerdere andere medicaties voordien maagzuur problemen had die met maagzuurremmers alleen maar erger werden. Ik ben gestopt met de farmaceutica en ben het alternatieve circuit ingegaan. Werkt prima.

12-08-2021 | Vrouw | 24
irbesartan
Bloeddruk wordt dusdanig verlaagd dat hij weer "gezond" is, dat.is ook waarvoor dit medicijn is bedoeld, dus dat is goed. Echter veel last van bijwerkingen: Rusteloze benen (Restless Legs Syndrom), hoofdpijn en plotseling opkomende duizeligheid. Wegens de bijwerkingen niet aan te raden.

01-08-2021 | Vrouw | 52
candesartan
Jarenlang heb ik chronischmigraine. Rond de overgang begon ik dagelijks hoofdpijn aanvallen te krijgen met name tijdens de slaap. Werd elke dag wakker of na 't opstaan begon de pijn aan een kant. Waardoor 't op een migraine aanval leek. Wanneer ik een zolmitriptan in nam hielp het enigszins. Vaak kreeg ik een zware aanval. Nu slik ik al ruim 3 maanden dit middel en ik merk[lees meer...] voor het eerst sinds jaren wat het is om geen hoofdpijn te hebben. Ik heb nog regelmatig een aanval maar geen dagelijkse hoofdpijn meer. Ben zeer tevreden. Ik heb trouwens altijd een lage bloeddruk gehad.

30-07-2021 | Vrouw | 48
losartan
Van cozaar naar meer shit…. Mijn bloeddruk steeg alleen maar. Ben door de Cozaar op de eerste hulp beland. Gestopt met alle medicatie….Mijn internist zei dat ik zo niet lang te leven had, Bam bloeddruk omhoog. Ik heb geluisterd naar mijn lichaam. Q10 en selenium gaan gebruiken en kalium tabletten. Mijn bloeddruk is van 170/120 gedaald naar 111/73 en dan zonder bijwerki[lees meer...]ngen

16-07-2021 | Vrouw | 48

Aprovel

14-07-2021 | Vrouw | 55
irbesartan
Slik dit middel nu 10 jaar, eerst 75 mg en later 150 mg. Wel problemen met gewichtstoename en vocht vasthouden, maar dat zou ook andere oorzaken kunnen hebben. De bloeddruk is goed onder controle ermee (120-80). De apotheek probeerde me recent een merkloze irbesetan te laten gebruiken maar daar had ik 5 jaar geleden al slechte ervaringen mee (hoofdpijn), dus ik betaal nu[lees meer...] zelf bij voor dit medicijn. Voorlopig voor mij geen overstap.

Diovan

14-07-2021 | Vrouw | 77
valsartan
Gebruik dit medicijn al meer dan 15 jaar. Krijg nu 14-7-2021 een brief van de Apotheek dat er een stofje in de medicijnen zit dat kanker verwekt. Heb het orgineel merk Diovan waar ik voor betaalt. Nu staat er in de brief om het terug te brengen. Wat is dan mijn alternatief voor mijn bloeddruk omlaag te brengen? Dat is de tweede keer al dat er een stof in zit dat kanke[lees meer...]r kan op wekken. Dacht nu een veilig medicijn te hebben maar helaas. Gaat morgen naar de Apotheek om het doosje te controleren op het verdachte stofje.

14-07-2021 | Vrouw | 34
candesartan
Al 20 jaar meerdere dagen in de week hoofdpijn. Met name na een werkdag of intensieve dag. Eerder andere medicijnen, fysio en houdingstherpie geprobeerd ook ogen laten controleren maar mocht geen baat hebben. Uiteindelijke gevraagd voor een verwijzing naar de hoofdpijnpoli, de neuroloog kwam met de diagnose migraine met component van spanningshoofdpijn. Hij schreef di[lees meer...]t middel voor, voor 3 maanden. Eerste week leek het erger te worden maar na deze eerste week is de hoofdpijn geheel weggebleven. Na de 3 maanden de pillen te hebben genomen is de hoofdpijn nog 2 maanden weggebleven. Ik kreeg mijn avonden weer terug en had energie om 's avonds iets te doen. Na dus in totaal 5 maanden hoofdpijn vrij kwam de hoofdpijn weer en daarmee ook het besef wat een invloed die hoofdpijn op je leven heeft. Gelukkig nu weer een recept gekregen voor 3 maanden.

25-06-2021 | Vrouw | 43
losartan
Dit middel werkt goed, bloeddruk van gemiddeld 150/110 naar 125/92. Voel me soms wel sneller moe, duizelig maar wat mij het meeste opvalt is dat ik opeens 2,5 kilo ben aangekomen. Het lijkt of ik overal vocht vasthoud. Ik lees dit niet terug in de bijwerkingen.

23-06-2021 | Vrouw | 48

16-06-2021 | Vrouw | 76

06-06-2021 | Vrouw | 32
candesartan
Gebruik in combinatie met depakine. 3 keer per dag depakine en 2 keer per dag Candersatan. Dit is het enige wat werkt om mijn migraine aanvallen onder controle te houden. Nu zo’n 5 aanvallen per maand anders dagelijks. Aanvallen behandelen met sumatriptan, dit werkt soms.

03-06-2021 | Vrouw | 53
losartan
Bloeddruk zakt goed .maar veel klachten helaas .ziekzwak en vaak misselijk en slap en moe

02-06-2021 | Man | 60

31-05-2021 | Vrouw | 25
candesartan
Ik heb sinds 8 jaar ongeveer ontzettend veel last van (chronische) migraine, dit samen met ongeveer 2 migraine aanvallen per week, was de ene naar 2-3 dagen voorbij begon de andere weer een dag later. Veel medicatie geprobeerd, uiteindelijk overgestapt van neuroloog. Deze heeft mij candesartan 4 mg voorgeschreven, in combinatie met Rizatriptan bij een aanval. Ik merkte ec[lees meer...]hter wel dat de druk in mijn hoofd nog steeds aanwezig was. In overleg met de Neuroloog mijn dosering verhoogd naar 8 mg, en nu nergens last meer van. Soms denk ik dat ik een aanval krijg maar dan ebt deze met een half uurtje weg dus echt ideaal. Het enige is dat ik er wat vermoeid door ben, maar ik heb liever die vermoeidheid dan mijn migraine. Ik kan weer doen en laten wat ik wil!

20-05-2021 | Vrouw | 53
irbesartan
Heb irbesartan gekregen vanwege verhoogde bloeddruk, kreeg enorm vervelende bijwerkingen, erg duizelig, vreselijke spierpijnen schouders en benen, pijn in al mijn kiezen. Kon nauwelijks opstaan door de pijn. Ben het middel gestopt.

14-05-2021 | Vrouw | 49

09-05-2021 | Man | 60
losartan
Gebruik nu een jaar kaliumlosartan aangezien ik last had van Valsartan. Geen eerst goed, later steeds meer griepachtige klachten en hartkloppingen. Om te proberen eens 10 dagen gestopt me t losartan. Ik voelde mij daarna 200 % beter. Maar wel een hogere bloeddruk. Daarom weer begonnen. Na een dikke week zijn de klachten ook weer terug. Volgende week maar weer wat anders v[lees meer...]ragen... of Leven met hoge bloeddruk (160/95)

28-04-2021 | Man | 60
Hartfalen
Ter vervanging van Ramipril. Eerst een lagere dosis welke ook al lichte klachten gaf. Voornamelijk spierpijn en lichthoofdigheid. Nu blijkt uit de gegevens van mijn sporthorloge dat ik minder rustige slaapuren heb ( van 85 naar 75%). Ik heb ook het gevoel dat mijn conditie alleen maar achteruit gaat.

Aprovel

19-04-2021 | Man | 58
irbesartan
bloddruk onder controle en stabiel verder sinds gebruik aprovel veel minder (tot bijna 0) last van migraine-achtige hoofdpijn

17-04-2021 | Vrouw | 52
Nvt

Micardis

17-04-2021 | Vrouw | 60
telmisartan
Ik gebruik het al jaren maar heb de laatste tijd meer last van moeheid daardoor vaak uit mijn doen. Niet fijn voor een positief ingesteld mens, laatste tijd zware benen tijdens wandelen . oorsuizen . Ik heb nu Telmisartan merkloos

05-04-2021 | Vrouw | 53
candesartan
Ik slik nu sinds 1 week dit middel voorgeschreven door mijn kno arts ivm hevige aanvallen meerdere keren per week door de ziekte van Meniere. Eerste dagen na inname duizelig en moe ( hoop dat dit weg gaat ) Iemand ervaring met dit middel ivm Meniere?

04-04-2021 | Vrouw | 70
irbesartan
Omdat ik ook Metropolol, soms krijg ik daar selokeen voor en vasaxsten slik, weet ik nooit goed wat de bijwerking veroorzaakt. Dat traplopen komt me zo bekend voor. Als ik, heel rustig, de eerste trap op ben leun ik even op mijn bed om bij te komen. Moet ik naar zolder, dus nog een trap, dan leun ik boven eerst een poosje over het traphek om weer lucht te krijgen. Heel [lees meer...]naar.

04-04-2021 | Man | 73
Hypertensie
Covid infectie, 7 dagen hoge temp, met atriumfibrilleren lage frequentie 30-20 en 0 per min als gevolg, cardioversie met succes, normaal sinusiritme met 1 e grids AV blok, RR 240/ 140 na gebruik van 2 tabl Entresto was RR vrijwel normaal 155/97 dosering werd verhoogt naar 2x2 na het eten geringe bijwerkingen gedurende 1 week, 1 x verlamd,doof li onderbeen met klapvoet. [lees meer...]Echter na pacemaker implantatie niet gegeten wel 2 tabl ingenomen, s ochtends halfzijdige verlamming met afasie die in de loop van de dag na veel drinken ,wegtrok. Li been en voet zijn nu na 4 weken nog niet geheel hersteld. Duur middel met spectaculaire werking en afschuwelijke bijwerking.

Categorieën met de meeste ervaringen

Depressie - antidepressiva SSRI (5515)
Anticonceptie - overig (4036)
Cholesterol (3011)
Depressie - antidepressiva overig (2855)
Psychose / schizofrenie - antipsychotica (2529)
Pijn - morfine-achtigen (2323)
ADHD - psychostimulantia (2253)
Pijn (2097)
Verslavingsziekten (2078)
Bloeddruk - betablokkers (1768)
Maagzuur - protonpompremmers (1646)
Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend) (1585)
Anticonceptie - eenfase (1462)
Angststoornissen (1305)
Bloed / stolling - thrombose (bloedstolsels) (1257)
Diabetes (suikerziekte) - orale middelen (1223)
Depressie - antidepressiva TCA (1106)
Antibiotica - urineweginfectie (1057)
Antibiotica - penicillines breedspectrum (1006)
Immuunsysteem - immunosuppressiva (997)
Slaap- en kalmeringsmiddelen (946)
Acne (925)
Kanker - hormonen en antihormonen (796)
Migraine (791)
Bloeddruk - calciumantagonisten (784)
Bloeddruk - angiotensine-antagonisten (749)
Bloeddruk - ACE-remmers (715)
Darmproblemen - verstopping (693)