categorie

Bloeddruk - angiotensine-antagonisten

Vergelijk de ervaringen met medicijnen in de categorie

De laatste ervaringen in de categorie: Bloeddruk - angiotensine-antagonisten

28-09-2022 | Vrouw | 51
candesartan
De eerste dag niet vooruit te branden, alsof ik door een wolk watten liep. Hetzelfde nadat ik de dosis verdubbelde (van een halve tablet naar een hele). Duizelingen.

27-09-2022 | Man | 70
Hoofdpijn
Al 43 jaar migraine. Behandeld met injectie sumatripan. 3 x per week zware hoofdpijn. Belastte mijn hele werkzame leven. Gebruik injecties: ca 60 keer per jaar. Na bezoek neuroloog november 2021 tablet Candesartan lage dosering. voorgeschreven gekregen . Werkte al na enkele dagen. Nu, na 11 maanden slecht 3 x migraine gehad en injectie moeten gebruiken. Mijn leven ziet [lees meer...]er nu heel wat beter uit.

Aprovel

20-09-2022 | Man | 63
irbesartan
Ben niet bekend met hoge bloeddruk maar vanwege dm2 wordt dit medicijn preventief voorgeschreven

02-09-2022 | Vrouw | 67
candesartan
ik gebruik candasertan 8 mg sinds 4 jaar tegen mijn migraine aanvallen,die daardoor sterk verminderen. ook mijn bloeddruk is daardoor minder hoog geworden, ik had volgens de artsen een ietsjes verhoogde bloeddruk , maar dat is de onderdruk , deze was 90 .mijn moeders familie hadden deze verhoogde onderdruk ook en zijn bijna allen getroffen door een hersenbloeding. door[lees meer...] het gebruik van een simpel pilletje is mijn onderdruk nu rond de 65 en ik voel me er goed door, de migraine is minder fel en niet steeds zo langdurig als eerst. kortom een heel fijn medicijn

23-08-2022 | Vrouw | 41
losartan
Na eerder metroprolol gebruikt te hebben en daarna amlodipine, nu eindelijk bloeddruk mooi stabiel en natuurlijke waarden. Geen dikke enkels meer en vocht vasthouden wat hiervoor bij andere medicatie wel bleef. Zeer tevreden over deze medicatie.

05-08-2022 | Vrouw | 55
candesartan
Ik heb 17 jaar Coaprovel geslikt. In 2021 zijn die uit de handel genomen vanwege vervuiling. Ik ben altijd tevreden geweest met de Coaprovel. Ik slik ook al jaren de Acetylsalizuur. Die combinatie is nooit vervelend geweest. Toen kreeg ik die Candesartan en apart de Hydrochloorthiazide. Vanaf dat moment ging het niet goed. Mijn benen werden weer dikker. En de enkels ook. I[lees meer...]k kreeg last van verschillende bijwerkingen. Ook slaap ik slecht vanwege krampen in beide benen. Na veel research ben ik erachter gekomen dat die pillen niet samen gaan met de bloedverdunner. De symptomen komen overeen met de bijwerkingen die ik ervaar. Die huisarts had dat moeten weten. Maar hij doet net of zijn neus bloed. Ook de apotheek in het ziekenhuis in Roermond had dit moeten zien. Ik heb ondertussen een andere huisarts. Deze man heeft al vaker bij mij gefaald. Ik ben ook gelijk gestopt met die troep. Ik had net zo goed de vervuilde Coaprovel kunnen slikken. Het is rotzooi die Candesartan..

30-07-2022 | Vrouw | 28
candesartan
Vorig jaar via de huisarts met spoed doorverwezen naar de internist. Bloeddruk was 220/170. Na eerst Amlodipine voorgeschreven te hebben gekregen welke iets effect had besloten in overleg volledig over te gaan op Candesartan. Niemand vertelde me dat ik deze beter s'nachts innam i.v.m. eventuele duizeligheid. Aanvankelijk begonnen met 8mg maar dit hielp onvoldoende waarna w[lees meer...]e het verhoogde naar 16mg. Daarnaast was mijn eigen oplossing: afvallen. De mannelijke arts gaf me hierin gelijk, de vrouwelijke gaf de stress in mijn leven de schuld. Er zijn in mijn geval meerdere factoren maar na ruim 1 jaar later 15kg kwijt te zijn en weliswaar nog steeds een BMI te hebben van 31 vind ik een bloeddruk van momenteel 174/127 met alle dagelijkse beweging en letten op voeding, belachelijk hoog. Andere reviews van medicijnen geven mij ook weinig hoop. Stress elimineren uit je leven is makkelijker gezegd dan gedaan..had derhalve iets meer hoop dat 16mg me in ieder geval weer tot gezondere waardes kon brengen. Ik blijf volhouden..

28-07-2022 | Vrouw | 62
losartan
8 maanen gebruik en 7 kilo zwaarder ! daarvoor een stabiel gewicht. Ik stop liever met dit medicijn. Hiervoor gebruikte ik Enapril, maar had veel last van kriebelhoest.

Valsartan

28-07-2022 | Man | 63
valsartan
Wat een ellende ik kreeg amlodipine, geen enkele bijwerking bloeddruk was hierbij 158/87, dat was niet laag genoeg dus valsartan erbij bloeddruk bleef 155/87 maar ontzettend veel bijwerkingen, steen op je maag, duizelig, niet meer fatsoenlijk op kunnen staan , onzeker en een zombie gevoel, ben ermee gestopt bloeddruk geen verschil maar wel het gevoel wakker te zijn, duizel[lees meer...]igheid weg en maagklachten ook weg. Mijn conclusie is dat valsartan mij ziek maakt en geen enkele bijdrage levert om mijn bloeddruk te verlagen. Nu weer enkel amlopidine zonder merkbare bijwerkingen. Heeft mijn bovendruk met 25 mbar verlaagd.

Micardis

26-07-2022 | Vrouw | 62
telmisartan
Ik heb Micardis, bisoprolol en aldactazyne voorgeschreven gekregen door cardioloog. Om dat ik steeds zo moe was en amper de dag kon doorkomen zonder steeds mijn bed op te zoeken, ben ik naar een andere huisarts geweest. Zij nam mijn bloeddruk en die was amper 9 op 6 en had een hartslag van 42 op aanraden heb ik de bisoprolol moeten stoppen en was ik minder moe. maar mo[lees meer...]menteel terug heel moe, volgens mij komt dit van de Micardis. Ook heb ik veel pijn in mijn onderrug. Hebben hier nog mensen last van

Telmisartan

05-07-2022 | Man | 56
telmisartan
na 3 uur eerste inname bloeddruk uitstekend Geen bijwerkingen ervaren Slik het nu 1 jaar

30-06-2022 | Vrouw | 69
Hartfalen
Gebruik nu al een jaar dit middel en was opgebouwd naar 10mg per dag. Ik voelde me geregeld erg naar, en had soms het gevoel mijn ene been niet voor het andere te krijgen en mijn armen waren zo zwaar alsof er lood in zat. Ik wijtte dat aan mijn kwaal. En moest elke dag even een middagrust nemen. (Astma/copd en hartfalen.) Tot ik op een dag opeens veel beter en fitter voeld[lees meer...]e. Ik vroeg me af hoe dat zo ineens kwam en herinnerde me dat ik die ochtend die candasartan was vergeten in te nemen. Na een paar keer te hebben getest of dat klopte, kwam ik tot de conclusie dat het door die candasartan kwam.

30-06-2022 | Vrouw | 45
candesartan
Ik heb dit middel 1 dag gebruikt, en moest 1 tabl van 4 mg slikken. Ik heb de halve dosering gebruikt, en was de dag erna gelijk stront ziek ervan. Erge nekpijn, rugpijn, keelpijn,hoesten, hoofdpijn, griep gevoel. Ik ben gevoelig voor medicijnen, en dacht laat ik eerst de helft proberen, maar dat je zo ziek kan zijn van een helftje had ik niet gedacht. Ben inmiddels al 2[lees meer...] dagen ziek ervan, en hoop dat het snel over is.wat een troep! Voor mij nooit meer! !

29-06-2022 | Vrouw | 45
candesartan
Slecht voelen, erge nekpijn, zweten, koude handen en voeten, rugpijn, stijf, loopneus, griepachtig na inname van helftje van 4 mg! ik ben overgevoelig voor van alles en nog wat. Geen aanrader voor mij

23-06-2022 | Man | 60
Hartfalen
Ben vorig jaar gedotterd, erfelijk hoge cholesterol en diabetes type 2 veroorzaakten een infarct. Slukte al even amlodipine daarbij nooit problemen. Onlangs laatste( hoop ik) controle bij de cardioloog ivm dikke enkels in de avond ( bijwerking) dit preparaat omgezet naar losartan kalium. Al na een dag if 2 doodmoe, spierpijn met name schouders en armen. Wazig zien en dru[lees meer...]k op de oren met suizen. Ook duizelig…. Ga morgen overleggen om weer terug te stappen op amlodipine. Losartan zou beter zijn in combi met diabetes type 2……. Niets dan narigheid

07-06-2022 | Vrouw | 50
candesartan
Vanwege bijna chronische migraine Candesartan voorgeschreven gekregen. Omdat je de eerste dagen wat misselijk kan zijn, werd aangeraden de pillen voor het slapen gaan te nemen. Helaas was dat geen goed idee omdat ik een opgejaagd gevoel van de pillen kreeg en er dus niet goed van kon slapen. Ook begon na een paar dagen het hoesten. Dat werd alleen maar erger. Op aanraden h[lees meer...]uisarts gestopt. Toen de klachten weg waren, opnieuw begonnen met de pillen, maar de bijwerkingen kwamen terug. Met name het hoesten. Ik ben dus gestopt met deze pillen.

18-05-2022 | Man | 75

17-05-2022 | Vrouw | 62
losartan
Heb niet veel bijwerkingen, af en toe wat warm maar dat ik zwaarder ben geworden vind ik een lastige..... Juist je gewicht is belangrijk als je hoge bloeddruk hebt.

13-05-2022 | Vrouw | 71
losartan
Makkelijk in te nemen pilletje, maar de arts/doktersassistente heeft mijn dosis verhoogt zonder mij op de hoogte te brengen vorig jaar.Deze dosis slik ik nu zo'n maand of 8 en vrees dat ik hierdoor last heb van slapeloosheid ; ben elke ochtend om 5 u. wakker en soms slaap ik geheel niet in! Heb mijn leven lang goed geslapen. In mijn geval extra irritant omdat ik mantel[lees meer...]zorger ben voor mijn man. Ga vragen om de dosis te verlagen nu.

03-05-2022 | Man | 44
1x gebruikt, kreeg zware migraine. Ben gelijk gestopt

26-03-2022 | Vrouw | 36
candesartan
Na 15 jaar migraine die zich de laatste jaren steeds meer ontwikkelde tot chronische hoofdpijn ben ik sinds 2 maanden gestart met Candesartan en dit heeft mij zoveel goed gebracht. Ik slikte teveel triptanen om de hoofdpijn te onderdrukken. In plaats van elke week wel wat hoofdpijndagen en 2x per maand migraine ben ik sinds Candesartan naar 2 dagen migraine per maand gegaa[lees meer...]n, alleen tijdens menstruatie. Ik heb mijn leven terug en kan het iedereen aanbevelen! Nul bijwerkingen!

04-03-2022 | Vrouw | 39
candesartan
De aanvallen zijn enorm verminderd, en als ik wel een aanval heb dan is deze veel minder erg.

01-03-2022 | Vrouw | 52
sacubitril / ​valsartan
Hart gemiddeld 120/80, bij inname 1 tablet, is goed toch? Toch word aangeraden om 2 tabletten per dag te nemen, dan gaat mijn hart nog lager met boven en onder druk, dan kan ik niet meer functioneren. Blijf snel moe, sport wel, vroeg slapen

01-02-2022 | Vrouw | 55
candesartan
Iedere keer meer omhoog,nu op 32 mg per dag en nog zo'n 6 aanvallen per maand.. Ander medicijn voorgeschreven, moet 4 mg per week nu gaan afbouwen van neuroloog, terwijl ik lees dat je meteen mag stoppen, dat vind ik raar... Slik liefste zo weinig mogelijk

26-01-2022 | Vrouw | 46
candesartan
Ik neem sinds enkele jaren candsartan, tot 2 weken geleden goed gewerkt. Ik heb bu al 2 weken terug hoofdpijn. Sta er vooral ‘s morgens mee op!? Ligt het aan de boosterprik van 4 januari (begonnen na 2 dagen) of het merk candesartan krka. Hiervoor kreeg ik candesartan EG. zou er een stofje niet inzitten jij eerstgenoemde?!? Ik word de er gek van; terug die spanning op mi[lees meer...]jn hoofd, elke dag weer 😢. Sumatriptan erbij nemen helpt maar ik wil dat mijn preventieve pillen werken. 😨

14-01-2022 | Vrouw | 65
Hartfalen
Voor mijn gevoel en wat mij wordt verteld krijgt iedereen met hartfalen dezelfde medicatie. De gouden 4 noemen ze het. Entresto, Carvedilol, Furosmide, en straks worden er nog 2 toegevoegd. Ik leef nu al als een zombie, er veranderd niet zoveel, bloeddruk stijgt zelfs en de hartslag is nog altijd rond de 80. Ik denk dat niet iedereen hetzelfde op medicatie reageert, maar m[lees meer...]aak dat de artsen maar wijs. Ik kwam een jaar geleden binnen met luchtweginfectie en dan maken ze natuurlijk ook direct een ecg! Verder geen klachten, geen dikke enkels, gewoon sporten trappen lopen enz. gezonde vrolijke energieke vrouw en per ongeluk hebben ze hartfalen ontdekt bij de ecg. Van deze vrouw is weinig meer over! Had ik het maar nooit geweten!!!

Valsartan

14-01-2022 | Man | 65
valsartan
Voor mij helpt het goed, m’n bloeddruk is op het normale peil. Ook door het zoutloos/zoutarm voel ik me prima, en nu ongeveer 10 kg gewicht verloren, zonder moeite

Irbesartan

13-01-2022 | Vrouw | 57
irbesartan
Tal van bloeddruk verlagers geprobeerd, blijf dezelfde bijwerkingen houden.

21-12-2021 | Man | 43
candesartan
Ik kreeg er bij dag 1 een hele zware migraine aanval van. gelijk mee gestopt.

26-11-2021 | Man | 74
Hartfalen
Hartritmestoornis geconstateerd na black out. Hartspier die nog maar voor 14 % werkte in 6 maanden tijd verbeterd naar 25% met Entresto. Geen alcohol meer gebruikt. Niet meer gerookt sinds constatering.van de stoornis. Hartritmestoornis daarmee niet opgelost maar na plaatsing Pacemaker wel verminderd. Geen noemenswaardige bijwerkingen opgetreden. Kortademigheid (me[lees meer...]de door COPD) wel verminderd, dus beter, maar niet verdwenen. Jaarlijkse bloedtesten zijn in orde. Geen nierfalen. Mijn enige zorg is een Amerikaans onderzoek waarin een vermoeden wordt geopperd dat door een bepaald aangemaakt eiwit in de hersenen door gebruik van Entresto de vergrootte kans op de ziekte van Alzheimer bestaat.

Categorieën met de meeste ervaringen

Depressie - antidepressiva SSRI (5769)
Anticonceptie - overig (4243)
Cholesterol (3107)
Depressie - antidepressiva overig (2938)
Psychose / schizofrenie - antipsychotica (2675)
Pijn - morfine-achtigen (2414)
ADHD - psychostimulantia (2371)
Verslavingsziekten (2167)
Pijn (2158)
Bloeddruk - betablokkers (1822)
Maagzuur - protonpompremmers (1687)
Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend) (1623)
Anticonceptie - eenfase (1504)
Diabetes (suikerziekte) - orale middelen (1416)
Angststoornissen (1415)
Bloed / stolling - thrombose (bloedstolsels) (1339)
Depressie - antidepressiva TCA (1162)
Antibiotica - urineweginfectie (1135)