categorie

Bloeddruk - angiotensine-antagonisten

Vergelijk de ervaringen met medicijnen in de categorie

De laatste ervaringen in de categorie: Bloeddruk - angiotensine-antagonisten

23-01-2023 | Vrouw | 65
valsartan
Hoofdpijn begon na ca. 4 weken en werd daarna steeds erger, werd er ‘s nachts wakker van. Ook veel last van spierzwakte, vooral in benen. Durfde geen afstanden meer te lopen, was bang door mijn benen te zakken. Gestopt met Valsartan, krijg voor de zoveelste keer weer iets anders. Dit terwijl ik al jaren Metropolol slikte naar tevredenheid, maar de specialist vond dit te be[lees meer...]lastend voor de nieren.

30-12-2022 | Vrouw | 69
valsartan
Wat een verschrikkelijk spul Na 24 dagen opgehouden Hartkloppingen. Suisendhooft Yet wel of ik in de brand sta Nu maar mee opgehouden hoop dat het gauw overgaat

20-12-2022 | Vrouw | 41
candesartan
Heb al vanaf mijn 13e migraine. Startte met 1x per week. Bouwde op tot 3 x per maand tot de eerste zwangerschap. Tijdens zwangerschap 1 aanval gehad en daarna geen last meer gehad, ook niet tijdens borstvoedingperiode. Na het stoppen met de borstvoeding van nummer 3 kreeg ik zeer veel aanvallen. Had 2 a 3 aanvallen per week, Sumatriptan werkte niet meer, waardoor ik enorm[lees meer...] in de knoei kwam met werk en gezin. Candesartan maakte aan die hoeveelheid aanvallen gelijk een eind. Na 1 week gebruik merkte ik dat de Sumatriptan weer werkte. Ik heb daarna een tijdje 1 a 2 aanvallen per maand gehad, waarbij ik terug kon vallen op Sumatriptan. Gelijk vanaf het begin heb ik last gehad van draaiduizelingen die niet overgingen en vermoeidheid. Ik ging eerder slapen dan mijn jongste kind. Daarvoor terug kreeg ik wel meer 'vrije tijd'. Heb Candesartan ongeveer een half jaar gebruikt. Na een half jaar kreeg ik in 3 weken tijd 5 migraine aanvallen en ook last van kramp tijdens de slaap, eerst in mijn voeten. Een week later in mijn kuiten en weer een week later rond mijn heupen. Het was ontzettend fijn even een periode te hebben in mijn leven waar migraine niet op de voorgrond stond. Helaas is dit medicijn niet echt een succes voor mij.

15-12-2022 | Man | 61
losartan
Begonnen met 1 keer daags meteen 100mg capsules. Ging na 5 dagen al fout, kransslagader hart sloeg dicht, hartinfarct. Huisarts gevraagd of er een verband is tussen medicijn en infarct. Kon hij niet zeggen. Ikzelf vind het te toevallig. In ieder geval nooit met zo'n hoge dosering beginnen. Eerst 50 mg nemen en pas na 6 weken 100mg is mijn bescheiden advies.

Entresto

04-11-2022 | Man | 58
sacubitril / ​valsartan
Hartfalen
Hartpompkracht na ritme stoornissen nog 22% na 4 weken Entresto 38% . Slecht geheugen slecht autorijden slecht slapen vreselijk moe deze klachten werden zeker niet minder maar je went eraan. Wel fietsen 3 x per week. Toen de pomp kracht ineens zakte dubbele dosis, binnen 4 dagen helemaal van de kaart l. Trillend wakker worden. Direct gestopt lijkt nu na 3 dagen echt veel [lees meer...]beter. Mijn hoofd lijkt “verlicht” goed op jezelf letten dus.

10-10-2022 | Vrouw | 57
candesartan
Twee weken geleden dit medicijn voorgeschreven gekregen door mijn huisarts omdat ik al jaren veel te vaak Sumatriptan slik. Wat overigens heel goed werkt tegen mijn migraine. Omdat mijn hartslag laag is kreeg ik 4mg. Ik heb geen last van hoge bloeddruk. Vond het best eng om het weer te proberen. In het verleden ook al eens een ander soort geprobeerd maar toen viel ik bij[lees meer...]na flauw en had nachtmerries en angstaanvallen. Ik heb nu al 2 weken geen migraine gehad en ook (nog) geen last van bijwerkingen. Vandaag bloed laten prikken om te kijken hoe de nieren het doen. Ben benieuwd. Als dit zo goed blijft gaan ben ik er blij mee.

10-10-2022 | Vrouw | 53
candesartan
Deze medicijnen via neuroloog voorgeschreven gekregen ivm migraine, na 5 dagen gestopt vanwege kreeg griep achtige verschijnselen ,had t erg koud sliep en had een opgejaagd gevoel met hoge hartslag. Daarbij was ik erg misselijk. Ga nu hopenlijk weer terug naar oude medicijnen, amitriptiline. Misschien minder effectief in het voorkomen van migraine maar ik voelde mij v[lees meer...]erder gewoon 10x beter.

06-10-2022 | Vrouw | 44
candesartan
De laatste jaren had ik zeer veel last van migraine. Vier à vijf migrainedagen per week. De aanvallen waren dan van die aard dat ik met behulp van medicatie mijn werk nog net kon volhouden. Tijd en energie voor gezin en vrije tijd was er nauwelijks. Nu gebruik ik sinds een half jaar Candesartan 8mg/dag. Het resultaat is spectaculair. Nu pas besef ik dat ik dagelijks hoofd[lees meer...]pijn had. Intussen heb ik nog ongeveer 1 aanval per maand. Deze behandel ik zoals vroeger met andere medicatie. De tijdspanne tussen de aanvallen wordt nog steeds langer. Verder heb ik nauwelijks last van bijwerkingen van de medicatie. Enkele keren wat licht in het hoofd door een lage bloeddruk, maar zonder hinder in mijn bezigheden. Goed om te weten dat mijn bloeddruk voor het gebruik van de medicatie normaal tot laag was.

28-09-2022 | Vrouw | 51
candesartan
De eerste dag niet vooruit te branden, alsof ik door een wolk watten liep. Hetzelfde nadat ik de dosis verdubbelde (van een halve tablet naar een hele). Duizelingen.

27-09-2022 | Man | 70
Hoofdpijn
Al 43 jaar migraine. Behandeld met injectie sumatripan. 3 x per week zware hoofdpijn. Belastte mijn hele werkzame leven. Gebruik injecties: ca 60 keer per jaar. Na bezoek neuroloog november 2021 tablet Candesartan lage dosering. voorgeschreven gekregen . Werkte al na enkele dagen. Nu, na 11 maanden slecht 3 x migraine gehad en injectie moeten gebruiken. Mijn leven ziet [lees meer...]er nu heel wat beter uit.

Aprovel

20-09-2022 | Man | 63
irbesartan
Ben niet bekend met hoge bloeddruk maar vanwege dm2 wordt dit medicijn preventief voorgeschreven

02-09-2022 | Vrouw | 67
candesartan
ik gebruik candasertan 8 mg sinds 4 jaar tegen mijn migraine aanvallen,die daardoor sterk verminderen. ook mijn bloeddruk is daardoor minder hoog geworden, ik had volgens de artsen een ietsjes verhoogde bloeddruk , maar dat is de onderdruk , deze was 90 .mijn moeders familie hadden deze verhoogde onderdruk ook en zijn bijna allen getroffen door een hersenbloeding. door[lees meer...] het gebruik van een simpel pilletje is mijn onderdruk nu rond de 65 en ik voel me er goed door, de migraine is minder fel en niet steeds zo langdurig als eerst. kortom een heel fijn medicijn

23-08-2022 | Vrouw | 41
losartan
Na eerder metroprolol gebruikt te hebben en daarna amlodipine, nu eindelijk bloeddruk mooi stabiel en natuurlijke waarden. Geen dikke enkels meer en vocht vasthouden wat hiervoor bij andere medicatie wel bleef. Zeer tevreden over deze medicatie.

05-08-2022 | Vrouw | 55
candesartan
Ik heb 17 jaar Coaprovel geslikt. In 2021 zijn die uit de handel genomen vanwege vervuiling. Ik ben altijd tevreden geweest met de Coaprovel. Ik slik ook al jaren de Acetylsalizuur. Die combinatie is nooit vervelend geweest. Toen kreeg ik die Candesartan en apart de Hydrochloorthiazide. Vanaf dat moment ging het niet goed. Mijn benen werden weer dikker. En de enkels ook. I[lees meer...]k kreeg last van verschillende bijwerkingen. Ook slaap ik slecht vanwege krampen in beide benen. Na veel research ben ik erachter gekomen dat die pillen niet samen gaan met de bloedverdunner. De symptomen komen overeen met de bijwerkingen die ik ervaar. Die huisarts had dat moeten weten. Maar hij doet net of zijn neus bloed. Ook de apotheek in het ziekenhuis in Roermond had dit moeten zien. Ik heb ondertussen een andere huisarts. Deze man heeft al vaker bij mij gefaald. Ik ben ook gelijk gestopt met die troep. Ik had net zo goed de vervuilde Coaprovel kunnen slikken. Het is rotzooi die Candesartan..

30-07-2022 | Vrouw | 28
candesartan
Vorig jaar via de huisarts met spoed doorverwezen naar de internist. Bloeddruk was 220/170. Na eerst Amlodipine voorgeschreven te hebben gekregen welke iets effect had besloten in overleg volledig over te gaan op Candesartan. Niemand vertelde me dat ik deze beter s'nachts innam i.v.m. eventuele duizeligheid. Aanvankelijk begonnen met 8mg maar dit hielp onvoldoende waarna w[lees meer...]e het verhoogde naar 16mg. Daarnaast was mijn eigen oplossing: afvallen. De mannelijke arts gaf me hierin gelijk, de vrouwelijke gaf de stress in mijn leven de schuld. Er zijn in mijn geval meerdere factoren maar na ruim 1 jaar later 15kg kwijt te zijn en weliswaar nog steeds een BMI te hebben van 31 vind ik een bloeddruk van momenteel 174/127 met alle dagelijkse beweging en letten op voeding, belachelijk hoog. Andere reviews van medicijnen geven mij ook weinig hoop. Stress elimineren uit je leven is makkelijker gezegd dan gedaan..had derhalve iets meer hoop dat 16mg me in ieder geval weer tot gezondere waardes kon brengen. Ik blijf volhouden..

28-07-2022 | Vrouw | 62
losartan
8 maanen gebruik en 7 kilo zwaarder ! daarvoor een stabiel gewicht. Ik stop liever met dit medicijn. Hiervoor gebruikte ik Enapril, maar had veel last van kriebelhoest.

28-07-2022 | Man | 63
valsartan
Wat een ellende ik kreeg amlodipine, geen enkele bijwerking bloeddruk was hierbij 158/87, dat was niet laag genoeg dus valsartan erbij bloeddruk bleef 155/87 maar ontzettend veel bijwerkingen, steen op je maag, duizelig, niet meer fatsoenlijk op kunnen staan , onzeker en een zombie gevoel, ben ermee gestopt bloeddruk geen verschil maar wel het gevoel wakker te zijn, duizel[lees meer...]igheid weg en maagklachten ook weg. Mijn conclusie is dat valsartan mij ziek maakt en geen enkele bijdrage levert om mijn bloeddruk te verlagen. Nu weer enkel amlopidine zonder merkbare bijwerkingen. Heeft mijn bovendruk met 25 mbar verlaagd.

Micardis

26-07-2022 | Vrouw | 62
telmisartan
Ik heb Micardis, bisoprolol en aldactazyne voorgeschreven gekregen door cardioloog. Om dat ik steeds zo moe was en amper de dag kon doorkomen zonder steeds mijn bed op te zoeken, ben ik naar een andere huisarts geweest. Zij nam mijn bloeddruk en die was amper 9 op 6 en had een hartslag van 42 op aanraden heb ik de bisoprolol moeten stoppen en was ik minder moe. maar mo[lees meer...]menteel terug heel moe, volgens mij komt dit van de Micardis. Ook heb ik veel pijn in mijn onderrug. Hebben hier nog mensen last van

Telmisartan

05-07-2022 | Man | 56
telmisartan
na 3 uur eerste inname bloeddruk uitstekend Geen bijwerkingen ervaren Slik het nu 1 jaar

30-06-2022 | Vrouw | 69
Hartfalen
Gebruik nu al een jaar dit middel en was opgebouwd naar 10mg per dag. Ik voelde me geregeld erg naar, en had soms het gevoel mijn ene been niet voor het andere te krijgen en mijn armen waren zo zwaar alsof er lood in zat. Ik wijtte dat aan mijn kwaal. En moest elke dag even een middagrust nemen. (Astma/copd en hartfalen.) Tot ik op een dag opeens veel beter en fitter voeld[lees meer...]e. Ik vroeg me af hoe dat zo ineens kwam en herinnerde me dat ik die ochtend die candasartan was vergeten in te nemen. Na een paar keer te hebben getest of dat klopte, kwam ik tot de conclusie dat het door die candasartan kwam.

30-06-2022 | Vrouw | 45
candesartan
Ik heb dit middel 1 dag gebruikt, en moest 1 tabl van 4 mg slikken. Ik heb de halve dosering gebruikt, en was de dag erna gelijk stront ziek ervan. Erge nekpijn, rugpijn, keelpijn,hoesten, hoofdpijn, griep gevoel. Ik ben gevoelig voor medicijnen, en dacht laat ik eerst de helft proberen, maar dat je zo ziek kan zijn van een helftje had ik niet gedacht. Ben inmiddels al 2[lees meer...] dagen ziek ervan, en hoop dat het snel over is.wat een troep! Voor mij nooit meer! !

29-06-2022 | Vrouw | 45
candesartan
Slecht voelen, erge nekpijn, zweten, koude handen en voeten, rugpijn, stijf, loopneus, griepachtig na inname van helftje van 4 mg! ik ben overgevoelig voor van alles en nog wat. Geen aanrader voor mij

23-06-2022 | Man | 60
Hartfalen
Ben vorig jaar gedotterd, erfelijk hoge cholesterol en diabetes type 2 veroorzaakten een infarct. Slukte al even amlodipine daarbij nooit problemen. Onlangs laatste( hoop ik) controle bij de cardioloog ivm dikke enkels in de avond ( bijwerking) dit preparaat omgezet naar losartan kalium. Al na een dag if 2 doodmoe, spierpijn met name schouders en armen. Wazig zien en dru[lees meer...]k op de oren met suizen. Ook duizelig…. Ga morgen overleggen om weer terug te stappen op amlodipine. Losartan zou beter zijn in combi met diabetes type 2……. Niets dan narigheid

07-06-2022 | Vrouw | 50
candesartan
Vanwege bijna chronische migraine Candesartan voorgeschreven gekregen. Omdat je de eerste dagen wat misselijk kan zijn, werd aangeraden de pillen voor het slapen gaan te nemen. Helaas was dat geen goed idee omdat ik een opgejaagd gevoel van de pillen kreeg en er dus niet goed van kon slapen. Ook begon na een paar dagen het hoesten. Dat werd alleen maar erger. Op aanraden h[lees meer...]uisarts gestopt. Toen de klachten weg waren, opnieuw begonnen met de pillen, maar de bijwerkingen kwamen terug. Met name het hoesten. Ik ben dus gestopt met deze pillen.

18-05-2022 | Man | 75

17-05-2022 | Vrouw | 62
losartan
Heb niet veel bijwerkingen, af en toe wat warm maar dat ik zwaarder ben geworden vind ik een lastige..... Juist je gewicht is belangrijk als je hoge bloeddruk hebt.

13-05-2022 | Vrouw | 71
losartan
Makkelijk in te nemen pilletje, maar de arts/doktersassistente heeft mijn dosis verhoogt zonder mij op de hoogte te brengen vorig jaar.Deze dosis slik ik nu zo'n maand of 8 en vrees dat ik hierdoor last heb van slapeloosheid ; ben elke ochtend om 5 u. wakker en soms slaap ik geheel niet in! Heb mijn leven lang goed geslapen. In mijn geval extra irritant omdat ik mantel[lees meer...]zorger ben voor mijn man. Ga vragen om de dosis te verlagen nu.

03-05-2022 | Man | 44
1x gebruikt, kreeg zware migraine. Ben gelijk gestopt

26-03-2022 | Vrouw | 36
candesartan
Na 15 jaar migraine die zich de laatste jaren steeds meer ontwikkelde tot chronische hoofdpijn ben ik sinds 2 maanden gestart met Candesartan en dit heeft mij zoveel goed gebracht. Ik slikte teveel triptanen om de hoofdpijn te onderdrukken. In plaats van elke week wel wat hoofdpijndagen en 2x per maand migraine ben ik sinds Candesartan naar 2 dagen migraine per maand gegaa[lees meer...]n, alleen tijdens menstruatie. Ik heb mijn leven terug en kan het iedereen aanbevelen! Nul bijwerkingen!

04-03-2022 | Vrouw | 39
candesartan
De aanvallen zijn enorm verminderd, en als ik wel een aanval heb dan is deze veel minder erg.

Categorieën met de meeste ervaringen

Depressie - antidepressiva SSRI (5893)
Anticonceptie - overig (4318)
Cholesterol (3148)
Depressie - antidepressiva overig (2973)
Psychose / schizofrenie - antipsychotica (2720)
Pijn - morfine-achtigen (2442)
ADHD - psychostimulantia (2409)
Verslavingsziekten (2200)
Pijn (2186)
Bloeddruk - betablokkers (1847)
Maagzuur - protonpompremmers (1705)
Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend) (1636)
Anticonceptie - eenfase (1519)
Angststoornissen (1471)
Diabetes (suikerziekte) - orale middelen (1459)
Bloed / stolling - thrombose (bloedstolsels) (1359)
Depressie - antidepressiva TCA (1180)
Antibiotica - urineweginfectie (1168)