categorie

Bloeddruk - angiotensine-antagonisten

Vergelijk de ervaringen met medicijnen in de categorie

De laatste ervaringen in de categorie: Bloeddruk - angiotensine-antagonisten

05-04-2020

Ik was tevreden maar bloeddruk was o0 momenten te hoog
05-04-2020

Candesartan (candesartan)

Ik ben juist op zoek naar ervaring van anderen
28-02-2020

Candesartan (candesartan)

Ik heb migraine met uitval verschijnselen sinds ik 12 jaar ben. Kreeg medicijnen raziptran 5mg zodra ik een aanval voelde komen moest ik die innemen. Eindelijk in 2019 naar een neuroloog geweest die helaas zei dat je met deze chronische hersenziekte maar moet leren leven. Ik heb nieuwe medicijnen gekregen voor een aanval de eletriptan. En ook dus de Candesartan 4mg [lees meer...]om elke dag in te nemen. En jeetje wat ben ik blij dat ik medicijn gehad heb! Sinds oktober de afspraak met neuroloog geen aanval meer gehad en ook geen hoofdpijn! Ook geen bijwerkingen van gehad dus ik ben echt super blij ermee.
17-02-2020

Candesartan (candesartan)

Al jarenlang migraine en van alles aan medicatie gebruikt. Helaas had ik zeker 5 x per maand steeds 72 uur migraine. Uiteindelijk bij de neuroloog Candesartan voorgeschreven gekregen. 4 mg per dag en ik geloof het zelf nauwelijks maar vanaf november 2019 al 3 mnd geen migraine meer gehad. Tot nu toe kan ik vooruit met deze lage dosering en zelfs de neuroloog vindt het wo[lees meer...]nderlijk.....
13-02-2020

Aprovel (irbesartan)

Een tijd Aprovel geslikt. Ging allemaal goed. Totdat de ziektekostenverzekering het niet meer betaalde. Toen gestopt. Kreeg andere pillen waarvan ik de naam niet meer weet, maar met veel bijwerkingen. Daarna Lisopronil/chloortiadiazide 1 x per dag. Veel verveledende bijwerkingen zoals hoesten, afwezigheid, stemmingswisselingen, depressief, erectieproblemen en jeuk, uitslag[lees meer...] van kleine rode bultjes. Nu gestopt. Ik gebruik nu gewoon even niets.
11-02-2020

Hartinfarct

Gebruik het wel maar .. stop er soms een paar dagen ermee om het geheel van mijn lichaam tot rust te laten komen..bij mij zijn de bijwerken dus heftig,in het begin had ik wel toen ik het medicijn voor de eerste weken innam dat ik geen zeurende pijn op de borst meer had,daar was ik al blij om
07-02-2020

Hartfalen

3 pogingen om de speciale pacemaker te plaatsen= 3 maal volledige narcose op 4 maanden
17-01-2020

Olmesartan (olmesartan medoxomil)

Gebruik het nu een paar maanden en ik moet zeggen dat het voorbij tot nu toe het beste middel is met de minste bijwerkingen. Trouw iedere ochtend rond het zelfde tijdstip innemen en mijn bloeddruk is significant lager. Ik aarzelde even om over te stappen van Losartan naar Olmesartan maar omdat het een middel uit dezelfde 'familie' is kon dat vrij eenvoudig. Slikte hiervoo[lees meer...]r Losartan icm Amlodipine en dat was een drama. Wazig zien/denken, duizeligheid en libido nam drastisch af. Met Olmesartan heb ik die vervelende bijwerkingen gelukkig niet meer. Voor mij werkt het uitstekend !
06-01-2020

Telmisartan (telmisartan)

In verband met terugroep aktie van Valsartan naar Telmisartan overgezet. Bij Valsartan geen bijwerkingen maar bij Telmisartan des te meer. Bloeddruk weer veel te hoog. Gelukkig nu weer over naar Valsartan
31-12-2019

Hypertensie

04-12-2019

Candesartan (candesartan)

14 dagen gebruikt, waarvan 13 dagen zeer heftige migraine, na elke inname weer nieuwe aanval, ontzettend misselijk, afgemat gevoel
21-11-2019

Irbesartan (irbesartan)

wat ik nog toe wou voegen,mijn klachten waren bij teva en bij aurobindo: pijnen in rug, armen en benen, sn'achts vervelende benen. hoofdpijn, moe, weinig energie, rillingen bij rust en het gevoel van kramp op de borst
21-11-2019

Irbesartan (irbesartan)

als reumapatient vallen de klachten niet meteen op omdat je gewend bent aan pijn in de gewrichten. lang heb ik irbesartan gebruikt van aprovel, geheel naar tevredenheid. Bij wisseling van merk naar aurobindo en later nog een keer neer teva begonnen de klachten. Mijn artsen wisten geen raad met deze algehele malaise, ben daarom voor een second opinion naar St Maartens k[lees meer...]liniek geweest ,op advies van een reumatoloog daar ben ik de ibesartan gaan testen. tot mijn grote verbazing verdwenen de klachten na twee tot drie weken. Helaas ben ik er nog een keer in gestonken door het merk teva, het kost maanden van ellende om erachter te komen en om weer van de klachten af te komen.
17-11-2019

Kaliumlosartan (losartan)

Als ik moe word, dan draaiduizeligheid, ga ik niet rusten in bed, dan begint hoofdpijn,pijn in nek en schouders. Omdat ik ook mijn uren slaap niet haal s nachts, moet ik elke middag gaan rusten, anders kom ik de dag niet door. Vreselijk, voel me vaak geradbraakt. Algeheel gevoel van malaise. Ga terug naar de arts voor ander medicijn, dit is geen leven. Ik lijk wel een bab[lees meer...]y,die elke dag een middagslaapje moet doen,belachelijk. Normaal ben ik gewoon actief met hobbies,kleinkinderen, beetje sport enz.
13-11-2019

Candesartan (candesartan)

Na jarenlang 4 x per maand migraine te hebben gehad kreeg ik na een scheurtje in de halsader (Carotis dissectie) met vervelende bijwerkingen waarna ik de diagnose clusterhoofdpijn kreeg met de mededeling dat ik er maar mee moest leven. Uiteindelijk Candesartan Aurobindo 16 mg toegediend gekregen na een combinatie van andere medicijnen. Gebruik het nu 3 jaar en in deze 3 j[lees meer...]aar nog maar 2 keer migraine gehad en nagenoeg geen hoofdpijn. Wat een lifechanger na 38 jaar migraine en hoofdpijn! Andere merken hebben of minder effect of bij bijv. Teva vervelende bijwerkingen (jeuk, huidrollen, tot bloedens toe)
08-11-2019

Hartfalen

Kreeg dit toch wel dure (€ 5,-- p.d.)medicijn i.v.m. hartfalen, verlaagt de bloeddruk wonderbaarlijk. Kreeg echter te laag HB en daardoor erge pijn in benen en nek. Kreeg hiervoor Ferrofumaraat(ijzertabl.) echter ben allergisch voor die ijzertabletten, vroeg om ijzerinfuus, kreeg die echter niet en heb nu dus een maagslijmvlies ontsteking. 3 maanden ellende van braken, mis[lees meer...]selijkheid en pijn en niet te vergeten extra MDL specialist kosten dankzij eigenwijze hartfalenverpleegkundige. Geconstateerd na gastroscopie, en ben 11 kg afgevallen in 2 maanden. Krijg nu voortaan ijzerinfuus. Dus let op HB en eventuele ijzertabletten.
28-10-2019

Bloedverdunnen

duizelig ik weet niet waarvan dat komt ?
14-10-2019

Valsartan (valsartan)
Aangeboren hartafwijking

Met de valsartan actavis had ik geen problemen whatsoever. Toen ik verplicht werd naar de diovan over te stappen is een lijdensweg begonnen die zijn weerga niet kent en bijna erger was als de ellende met de cholesterol medicatie. Overall tevreden over de valsartan actavis maar wees gewaarschuwd: de diovan brengt je als patient na een aantal maanden tot half jaar steeds [lees meer...]verder in een levende hel
14-10-2019

Diovan (valsartan)
Aangeboren hartafwijking

Diovan heb ik gekregen toen de valsartan actavis besmet was wat toen in het nieuws was. In het begin ging het goed maar na een par maanden begon mijn gewicht onverklaarbaar en substantieel toe te nemen(terwijl mijn beweeg- en eet patroon onveranderx goed waren), begon ik steeds vaker maagzuur-achtige aanvallen te krijgen cq unheimlich gevoel in maag en buik waardoor alle e[lees meer...]nergie uit mijn lijf getrokken werd en met opstaan erg veel pijn in mijn voeten. Inmiddels al tig onderzoeken en checks weer gehsd maar met mij is niks mis (en als je zulke klachten hebt zijn artsen oostindisch doof door niet naar patienten luisteren). Uit enige wanhoop gewoon gestopt met de diovan en nu een week later is de pijn in mijn maag/buikstreek weg, doen mijn voeten geen zeer meer met opstaan. Ik blijf van de diovan af. Waarom begrijpen artsen niet dat bijwerkingen per persoon kunnen verschillen, moet je allemaal onderzoeken door voordat t toch wellicht aan een medicijn ligt. Als ik zie wat al die bezoeken kosten en dat onderzoek en mijn produktieverlies dan kan dat niet opwegen tegen het voorschrijven van een iets duurder medicijn waaebij die bijwerkingen er niet zijn? Dat vind ik het frustrerende aan medicatie en de bijwerkingen en de artsen.
06-10-2019

Valsartan (valsartan)
Hartfalen

Hypertensie bleef te hoog vandaar overgang naar Entresto
06-10-2019

Hartfalen

Kreeg eerst Entresto voorgeschreven in de laagste dosering, toen begonnen zich al de eerste tekenen van een ijzertekort te manifesteren in de vorm van een lage hemoglobine, begonnen met 100mg Ferrofumaraat, dosering van Entresto naar 48/52 mg, nog steeds niets aan de hand, toen overgegaan naar de maximum instelling 97/103 mg, na een paar maanden ineens ontzettend nachtzwet[lees meer...]en, duurde 1 week toen begon de ellende van die verschrikkelijke spierpijn, waarvan ik in eerste instantie dacht aan spierreuma (zelfde verschijnselen) huisarts liet me bloed prikken, geen ontsteking echter nog steeds een behoorlijk ijzertekort, dosering verhoogt naar 3 x daags 200mg. gebruik dit nu 2 maanden, helpt een beetje maar nog steeds veel pijn. Krijg nu binnenkort ijzerinfuus wat hopelijk zal helpen. Zal tijd worden na een half jaar van pijn.
02-10-2019

Candesartan (candesartan)

Ik gebruik Candasartan wegens hoge bloeddruk meer dan 20 jaar. Omdat mijn bloeddruk ca. 5 jaar geleden boven de 140/90 kwam is de dosering in overleg met mijn huisarts verhoogd van 8 naar 16mg per etmaal. Omdat het geringe effect ten gevolge van mijn voortschrijdende leeftijd (68jr) onvoldoende werd en mijn bloeddruk nu gemiddeld 98/145 is in overleg met mijn huisarts de d[lees meer...]osering verhoogd naar 32mg per etmaal. Het effect daarvan is na 7 dagen echter nihil. Ik ga over een week in overleg met mijn huisarts kijken naar een effectiever medicijn.
05-09-2019

Candesartan (candesartan)

het werkt wel, maar heb de hele dag een zwaargevoel in mijn hoofd, de ene dag meer als de andere
16-08-2019

15-08-2019

Kaliumlosartan (losartan)

Slik nu al een aantal jaran Kalium Losartan 100 mg en sinds kort werd het merk veranderd van Sandos niet meer leverbaar nu PCH meer zeer veel bijwerkingen Slaap slecht Droom erg loomk en erg moe Erectie problemen Wil terg naar vorig merk maar blijkt niet te kunnen Info... Ik heb bij een dubbele liesbreuk operatie een matje in mijn buik gekregen met nu zeer veel pr[lees meer...]oblemen nu al 10 jaar Had nooit toestemming moeten geven
06-08-2019

Candesartan (candesartan)

Ik gebruik maar 4mg per dag, maar ik ben na 10 jaar van mijn chronische hoofdpijn af. Ook heb ik nu nog maar 1x per maand een migraine aanval i.p.v. 3 á 4 x per maand. Dit medicijn is voor mij echt een verademing!
03-08-2019

Cardiomyopathie

vanaf start in januari geleidelijk meer moeheid, krachtsverlies. laatste 2 maanden dagelijks erg misselijk, af en toe braken. Hele dagen op bed . Moe moe slapen . Onder behandeling bij MDL arts, Cardioloog, Verwijzing voor Nefroloog. Sinds 3 dagen stop . Vandaag voor het eerst niet meer misselijk. Zit de hele middag op en kijkt tv. Lab: Kalium hoog, Kreatinine hoog. Ge[lees meer...]en enkele arts heeft gekeken of het een bijwerking van één van de medicijnen zou kunnen zijn.Ik heb het zelf bedacht , met de huisarts gecommuniceerd. ij heeft overleg gehad met het ziekenhuis .
01-08-2019

Telmisartan (telmisartan)

11-07-2019

Candesartan (candesartan)

Ik ben begonnen met 8 mg en na een week opgebouwd naar 16 mg. Al snel nauwelijks meer migraine gehad (1 x in 24 dagen ... eerst 1 à 2 x per week) maar al snel jeukende uitslag (galbulten/netelroos). Ik had in eerste instantie niet meteen door dat het aan de Candersatan lag. Antihistamine geslikt maar na het stoppen daarvan kwam de jeuk binnen 2 dagen terug. Gestopt met Can[lees meer...]dersatan en na 2 weken jeukvrij. Toen geprovoceerd, dus weer gestart met 8 mg maar diezelfde dag nog weer vreselijke jeuk... Ik kan er helaas dus niet tegen. Maar tegen migraine hielp het prima!
03-07-2019

Cozaar (losartan)

Sinds 9 maand gebruik ik de echte Cozaar 100mg. Deze betaal ik zelf 26.50 per 86 stuks Nu de bloeddruk hoog 195 / 70 en zou ik weer wat anders moeten nemen ik kan niet tegen betablokkers of ACE remmers en weet niet meer welke ik wel kan verdragen...

Categorieën met de meeste ervaringen

Depressie - antidepressiva SSRI (4979)
Anticonceptie - overig (3668)
Cholesterol (2854)
Depressie - antidepressiva overig (2662)
Psychose / schizofrenie - antipsychotica (2271)
Pijn - morfine-achtigen (2158)
ADHD - psychostimulantia (2003)
Pijn (1946)
Verslavingsziekten (1887)
Bloeddruk - betablokkers (1635)
Maagzuur - protonpompremmers (1536)
Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend) (1489)
Anticonceptie - eenfase (1357)
Angststoornissen (1174)
Bloed / stolling - thrombose (bloedstolsels) (1119)
Diabetes (suikerziekte) - orale middelen (1093)
Depressie - antidepressiva TCA (1027)
Antibiotica - penicillines breedspectrum (940)