categorie

Bloeddruk - angiotensine-antagonisten

Vergelijk de ervaringen met medicijnen in de categorie

De laatste ervaringen in de categorie: Bloeddruk - angiotensine-antagonisten

01-08-2021 | Vrouw | 52
candesartan
Jarenlang heb ik chronischmigraine. Rond de overgang begon ik dagelijks hoofdpijn aanvallen te krijgen met name tijdens de slaap. Werd elke dag wakker of na 't opstaan begon de pijn aan een kant. Waardoor 't op een migraine aanval leek. Wanneer ik een zolmitriptan in nam hielp het enigszins. Vaak kreeg ik een zware aanval. Nu slik ik al ruim 3 maanden dit middel en ik merk[lees meer...] voor het eerst sinds jaren wat het is om geen hoofdpijn te hebben. Ik heb nog regelmatig een aanval maar geen dagelijkse hoofdpijn meer. Ben zeer tevreden. Ik heb trouwens altijd een lage bloeddruk gehad.

30-07-2021 | Vrouw | 48
losartan
Van cozaar naar meer shit…. Mijn bloeddruk steeg alleen maar. Ben door de Cozaar op de eerste hulp beland. Gestopt met alle medicatie….Mijn internist zei dat ik zo niet lang te leven had, Bam bloeddruk omhoog. Ik heb geluisterd naar mijn lichaam. Q10 en selenium gaan gebruiken en kalium tabletten. Mijn bloeddruk is van 170/120 gedaald naar 111/73 en dan zonder bijwerki[lees meer...]ngen

16-07-2021 | Vrouw | 48

Aprovel

14-07-2021 | Vrouw | 55
irbesartan
Slik dit middel nu 10 jaar, eerst 75 mg en later 150 mg. Wel problemen met gewichtstoename en vocht vasthouden, maar dat zou ook andere oorzaken kunnen hebben. De bloeddruk is goed onder controle ermee (120-80). De apotheek probeerde me recent een merkloze irbesetan te laten gebruiken maar daar had ik 5 jaar geleden al slechte ervaringen mee (hoofdpijn), dus ik betaal nu[lees meer...] zelf bij voor dit medicijn. Voorlopig voor mij geen overstap.

Diovan

14-07-2021 | Vrouw | 77
valsartan
Gebruik dit medicijn al meer dan 15 jaar. Krijg nu 14-7-2021 een brief van de Apotheek dat er een stofje in de medicijnen zit dat kanker verwekt. Heb het orgineel merk Diovan waar ik voor betaalt. Nu staat er in de brief om het terug te brengen. Wat is dan mijn alternatief voor mijn bloeddruk omlaag te brengen? Dat is de tweede keer al dat er een stof in zit dat kanke[lees meer...]r kan op wekken. Dacht nu een veilig medicijn te hebben maar helaas. Gaat morgen naar de Apotheek om het doosje te controleren op het verdachte stofje.

14-07-2021 | Vrouw | 34
candesartan
Al 20 jaar meerdere dagen in de week hoofdpijn. Met name na een werkdag of intensieve dag. Eerder andere medicijnen, fysio en houdingstherpie geprobeerd ook ogen laten controleren maar mocht geen baat hebben. Uiteindelijke gevraagd voor een verwijzing naar de hoofdpijnpoli, de neuroloog kwam met de diagnose migraine met component van spanningshoofdpijn. Hij schreef di[lees meer...]t middel voor, voor 3 maanden. Eerste week leek het erger te worden maar na deze eerste week is de hoofdpijn geheel weggebleven. Na de 3 maanden de pillen te hebben genomen is de hoofdpijn nog 2 maanden weggebleven. Ik kreeg mijn avonden weer terug en had energie om 's avonds iets te doen. Na dus in totaal 5 maanden hoofdpijn vrij kwam de hoofdpijn weer en daarmee ook het besef wat een invloed die hoofdpijn op je leven heeft. Gelukkig nu weer een recept gekregen voor 3 maanden.

25-06-2021 | Vrouw | 43
losartan
Dit middel werkt goed, bloeddruk van gemiddeld 150/110 naar 125/92. Voel me soms wel sneller moe, duizelig maar wat mij het meeste opvalt is dat ik opeens 2,5 kilo ben aangekomen. Het lijkt of ik overal vocht vasthoud. Ik lees dit niet terug in de bijwerkingen.

23-06-2021 | Vrouw | 48

16-06-2021 | Vrouw | 76

06-06-2021 | Vrouw | 32
candesartan
Gebruik in combinatie met depakine. 3 keer per dag depakine en 2 keer per dag Candersatan. Dit is het enige wat werkt om mijn migraine aanvallen onder controle te houden. Nu zo’n 5 aanvallen per maand anders dagelijks. Aanvallen behandelen met sumatriptan, dit werkt soms.

03-06-2021 | Vrouw | 53
losartan
Bloeddruk zakt goed .maar veel klachten helaas .ziekzwak en vaak misselijk en slap en moe

02-06-2021 | Man | 60
Hartfalen

31-05-2021 | Vrouw | 25
candesartan
Ik heb sinds 8 jaar ongeveer ontzettend veel last van (chronische) migraine, dit samen met ongeveer 2 migraine aanvallen per week, was de ene naar 2-3 dagen voorbij begon de andere weer een dag later. Veel medicatie geprobeerd, uiteindelijk overgestapt van neuroloog. Deze heeft mij candesartan 4 mg voorgeschreven, in combinatie met Rizatriptan bij een aanval. Ik merkte ec[lees meer...]hter wel dat de druk in mijn hoofd nog steeds aanwezig was. In overleg met de Neuroloog mijn dosering verhoogd naar 8 mg, en nu nergens last meer van. Soms denk ik dat ik een aanval krijg maar dan ebt deze met een half uurtje weg dus echt ideaal. Het enige is dat ik er wat vermoeid door ben, maar ik heb liever die vermoeidheid dan mijn migraine. Ik kan weer doen en laten wat ik wil!

20-05-2021 | Vrouw | 53
irbesartan
Heb irbesartan gekregen vanwege verhoogde bloeddruk, kreeg enorm vervelende bijwerkingen, erg duizelig, vreselijke spierpijnen schouders en benen, pijn in al mijn kiezen. Kon nauwelijks opstaan door de pijn. Ben het middel gestopt.

14-05-2021 | Vrouw | 49

09-05-2021 | Man | 60
losartan
Gebruik nu een jaar kaliumlosartan aangezien ik last had van Valsartan. Geen eerst goed, later steeds meer griepachtige klachten en hartkloppingen. Om te proberen eens 10 dagen gestopt me t losartan. Ik voelde mij daarna 200 % beter. Maar wel een hogere bloeddruk. Daarom weer begonnen. Na een dikke week zijn de klachten ook weer terug. Volgende week maar weer wat anders v[lees meer...]ragen... of Leven met hoge bloeddruk (160/95)

28-04-2021 | Man | 60
Hartfalen
Ter vervanging van Ramipril. Eerst een lagere dosis welke ook al lichte klachten gaf. Voornamelijk spierpijn en lichthoofdigheid. Nu blijkt uit de gegevens van mijn sporthorloge dat ik minder rustige slaapuren heb ( van 85 naar 75%). Ik heb ook het gevoel dat mijn conditie alleen maar achteruit gaat.

Aprovel

19-04-2021 | Man | 58
irbesartan
bloddruk onder controle en stabiel verder sinds gebruik aprovel veel minder (tot bijna 0) last van migraine-achtige hoofdpijn

17-04-2021 | Vrouw | 52
Nvt

Micardis

17-04-2021 | Vrouw | 60
telmisartan
Ik gebruik het al jaren maar heb de laatste tijd meer last van moeheid daardoor vaak uit mijn doen. Niet fijn voor een positief ingesteld mens, laatste tijd zware benen tijdens wandelen . oorsuizen . Ik heb nu Telmisartan merkloos

05-04-2021 | Vrouw | 53
candesartan
Ik slik nu sinds 1 week dit middel voorgeschreven door mijn kno arts ivm hevige aanvallen meerdere keren per week door de ziekte van Meniere. Eerste dagen na inname duizelig en moe ( hoop dat dit weg gaat ) Iemand ervaring met dit middel ivm Meniere?

04-04-2021 | Vrouw | 70
irbesartan
Omdat ik ook Metropolol, soms krijg ik daar selokeen voor en vasaxsten slik, weet ik nooit goed wat de bijwerking veroorzaakt. Dat traplopen komt me zo bekend voor. Als ik, heel rustig, de eerste trap op ben leun ik even op mijn bed om bij te komen. Moet ik naar zolder, dus nog een trap, dan leun ik boven eerst een poosje over het traphek om weer lucht te krijgen. Heel [lees meer...]naar.

04-04-2021 | Man | 73
Hypertensie
Covid infectie, 7 dagen hoge temp, met atriumfibrilleren lage frequentie 30-20 en 0 per min als gevolg, cardioversie met succes, normaal sinusiritme met 1 e grids AV blok, RR 240/ 140 na gebruik van 2 tabl Entresto was RR vrijwel normaal 155/97 dosering werd verhoogt naar 2x2 na het eten geringe bijwerkingen gedurende 1 week, 1 x verlamd,doof li onderbeen met klapvoet. [lees meer...]Echter na pacemaker implantatie niet gegeten wel 2 tabl ingenomen, s ochtends halfzijdige verlamming met afasie die in de loop van de dag na veel drinken ,wegtrok. Li been en voet zijn nu na 4 weken nog niet geheel hersteld. Duur middel met spectaculaire werking en afschuwelijke bijwerking.

31-03-2021 | Vrouw | 53
losartan
Losartan is het 3de medicijn dat ik kreeg voor hoge bloeddruk, van de vorige 2 veel bijwerkingen. Heb het medicijn een week gebruikt, weer vervelende bijwerkingen. Kreeg druk op mijn borst, hoofdpijn, werd er slaperig van. Kreeg wazig zicht, keelpijn, pijn in mijn onderrug, pijn in mijn schouderbladen. Zou fijn zijn als er medicatie tegen hoge bloeddruk is, zonder al tev[lees meer...]eel (ernstige) bijwerkingen

27-03-2021 | Man | 71

03-03-2021 | Man | 68
Angina pectoris

Telmisartan

20-02-2021 | Vrouw | 72
Hypertensie
De bijwerkingen zijn dusdanig van aard dat de bijwerkingen bijna erger zijn dan de kwaal. Ermee gestopt. Huisarts is ingelicht en probeert oplossing te vinden.

16-02-2021 | Man | 68
Angina pectoris
Zou de pompfuctie van het hart moeten verbeteren. Ik heb er heel slechte ervaringen mee, heb drie maanden als een zombie rond gelopen met zeer lage bloeddruk. Nierfuctie ging achteruit. Het viel mij ook al op dat ik de eerste 4 maanden regelmatig om de drie weken bloed moest laten prikken en op controle moest bij hartfalen. Dat heb ik nog nooit met geen een nieuw medicijn [lees meer...]gehad. Dan denk ik men was op de hoogte van de ernstige bijwerkingen. Waarom dan toch dat medicijn

Micardis

12-02-2021 | Vrouw | 75
telmisartan
Ik gebruik de medicijnen al decennia en heb het laatste jaar af en toe oorsuizen in de nacht

Diovan

05-02-2021 | Vrouw | 56
valsartan

Categorieën met de meeste ervaringen

Depressie - antidepressiva SSRI (5462)
Anticonceptie - overig (3997)
Cholesterol (2995)
Depressie - antidepressiva overig (2829)
Psychose / schizofrenie - antipsychotica (2502)
Pijn - morfine-achtigen (2300)
ADHD - psychostimulantia (2232)
Pijn (2080)
Verslavingsziekten (2063)
Bloeddruk - betablokkers (1747)
Maagzuur - protonpompremmers (1624)
Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend) (1576)
Anticonceptie - eenfase (1451)
Angststoornissen (1286)
Bloed / stolling - thrombose (bloedstolsels) (1243)
Diabetes (suikerziekte) - orale middelen (1203)
Depressie - antidepressiva TCA (1089)
Antibiotica - urineweginfectie (1031)