categorie

Bloeddruk - angiotensine-antagonisten

Vergelijk de ervaringen met medicijnen in de categorie

De laatste ervaringen in de categorie: Bloeddruk - angiotensine-antagonisten

19-06-2019

Candesartan (candesartan)

Mijn dochter van 13 is door dit medicijn op advies van neuroloog (Roermond) van wekelijks een migraineaanval (dus ook veel verzuim van school) naar max 1 keer per mnd gegaan. Wat een verbetering! Fantastisch. De dosering is nu verhoogd naar 2 tabletjes per dag in de hoop dat de frequentie van de aanvallen nog meer zal afnemen. Ze heeft geen bijwerkingen, alleen de eerste [lees meer...]dagen wat duizelig en lichte hoofdpijn.
18-06-2019

Candesartan (candesartan)

Ik gebruik dit medicijn sinds een half jaar en had alleen en erg verhoogde hartslag bij inspanning . Nadat ik de 16 mg verdeeld had in 2X8 , 's morgens en 's avonds ging het stukken beter. Op een gegeven moment kreeg ik een ander merk medicijn i.p.v. TEVA kreeg ik MYLAN en binnen een paar dagen was ik een wrak dus laat u door uw apotheker niet zomaar een ander merk in de m[lees meer...]aag splitsen omdat ze het toevallig op dat moment niet in voorraad hebben

Aangeboren hartafwijking

3 jaar aangemodderd met vaginale smeerseltjes tot ik tijdelijk mocht stoppen,nu moet ik weer slikken,na 1 pil klachten weer terug. Ik slik die bende niet meer.

Valsartan (valsartan)

In eerste instantie 80 Mg 's morgens. Na 24-uurs meting bloeddruk, bleek dat voor de nacht niet voldoende. Om die reden 's avonds ook nog 40 Mg.

Telmisartan (telmisartan)

Eerder Valsartan 80 (morgen)+ 40 Mg (avond). Problemen met Chinees vulmiddel moeten stoppen
13-06-2019

geen verhaal
03-06-2019

Valsartan (valsartan)

het merk is veranderd maar de samenstelling zou hetzelfde zijn. Met Valsartan was er niets aan de hand, met Losartan veel bijwerkingen.
20-05-2019

Kaliumlosartan (losartan)

Heb jarenlang valsartan 80 Mg geslikt. Geen problemen. Middel is uit de handel. Vervangen door Lisinopril 20mg, bloeddruk is weliswaar verlaagd , maar kreeg diarree. Een maand zonder deed wonderen. Omdat bloeddruk enorm steeg , toch weer geprobeerd en meteen weer diarree. Dus een ander middel gekregen, nl Losartan kalium, 25 Mg. Na twee dagen al weer diarree en oo[lees meer...]k een droge tong.
09-05-2019

Candesartan (candesartan)

Ivm (chronische) migraine ben ik candesartan gaan slikken. Het werkt regelijk goed zeker in samenwerking met de microgynon 50 anticonseptie die ik slik. Hierdoor ben ik van 5-12x per maand een migraine aanval naar maximaal 3x per maand een migraine aanval gegaan.
05-05-2019

Candesartan (candesartan)

Kreeg dit middel ipv inovan 160 mg zomaar van de apotheek en dat tesamen met het middel sinemet 125 mg daar had ik nog bij sifrol2,1 mg 1× per dag stalevo125 mg 6× per dag en 1×per dag levocetirizine 5 mg en coloecalc benferol 5600ie .een keer per week ..
01-05-2019

Candesartan (candesartan)

Een half uur na inname ´smorgens moet ik naar de w.c. Geen diarree maar gerommel in mijn buik en licht misselijk. Tot na de middag gaat dat door, dan neemt het af. Ben ook duizelig.
27-04-2019

Irbesartan (irbesartan)

Via een (sport)medische controle bij mijn werkgever kwam ik er achter dat mijn bloeddruk veel te hoog was, in rust variërend tussen 145/120 en 180/145 en dat terwijl ik op dat moment pas net 35 was... Uitgebreide bloed- en urineanalyse leverden geen duidelijke oorzaak op en ook aan mijn BMI of zoutgebruik kon het niet liggen. Dus daarom heb ik via de huisarts Irbesarta[lees meer...]n voorgeschreven gekregen en dat gebruik ik inmiddels al vier jaar lang naar volle tevredenheid. Mijn bloeddruk is nu netjes stabiel op de waarde die het zou moeten zijn, zo'n 120/85. Ook heb ik stukken meer energie dan voor de medicatie en kan ik nu weer sporten / trappen lopen zonder meteen helemaal buiten adem te zijn. Momenteel gebruik ik de merkloze tabletten van Focus (preferent middel), maar ik ben meer tevreden over die van Sandoz ivm de filmomhulde tabletten, wat slikken makkelijker maakt (tablet valt niet meteen uit elkaar in water en blijft niet op je tong plakken). Wat bijwerkingen heb ik er wel van, met name meer zweten (ook op plekken waar ik normaal niet zo zweette en daardoor huidirritatie rondom de anus) en duizelingen wanneer ik snel opsta, of op mijn hurken gezeten heb. Volgens de bijsluiter zou dit na een aantal weken niet meer op moeten treden, maar als het na vier jaar nog zo is geloof ik daar niet zo in. Ik ben me er van bewust, voel de duizelingen goed aan komen en hou er rekening mee. Al met al ben ik er tevreden over dit medicijn!
15-04-2019

Candesartan (candesartan)

Werkt super, ipv 4x migraine per week, nu nog maar max 1 of 2x per maand. Meestal heeft dat dan ook een oorzaak.
11-04-2019

Irbesartan (irbesartan)

Na een jaar gebruik van 150 mg de dosering verhoogd naar 300 mg per dag. Naast de barnidipine en de triamtereen helpt het nu goed en brengt het mijn bloeddruk tot ongeveer 130 naar beneden zonder al te veel bijwerkingen.
11-04-2019

Kaliumlosartan (losartan)

sinds 17 september 2018 dit middel. na 3 dagen werd ik wakker met nekpijn, pijn in rug en de arnen. linker arm tinteldt soms. heb het vaak koud. of ik zweet enorm. veel last van jeuk op de rug. s avonds kramp in de kuite. in januari weer huisarts voor mijn nek. dit zou wel een kou zijn maar omdat het al zo lang duurt moest ik maar na de fisio.. na negen keer daar mee gesto[lees meer...]pt. huis arts kent nekpijn niet als bijwerking. de laatste dagen branderig gezicht mijn keel zwelt niet meer op. meer mensen met nekpijn?
09-04-2019

29-03-2019

Candesartan (candesartan)

Ik gebruik nu 4 weken dit medicijn, eerst 32mg maar door de lactose die erin zit waar ik niet tegen kan ben ik terug gegaan naar 16mg. Dat gaat goed als ik maar geen melkproducten gebruik. Ik ben aardig tevreden over dit medicijn. Mijn bloeddruk blijft op peil. Waar ik wel last van heb is oorsuizen dat is erg vervelend.
20-03-2019

Candesartan (candesartan)

Ipv Valsartan. Had amper gewrichtspijn....alleen na zwaar sjouwen o.i.d.
11-03-2019

Aprovel (irbesartan)

In een woord Goed! Wat een logica, als er geen bijwerkingen zijn, zijn er ook geen ernstige bijwerkingen. waarom moet je dit dan aangeven?
25-02-2019

Valsartan (valsartan)

Sinds medio 2018 is bekend dat het medicijn al jarenlang vervuild is met maar liefst 2 a 3 kankerverwekkende stoffen. Zie artikel in het NRC. Zeer verontrustend. Ook andere 'Sartanen' als Irbesartan zijn mogelijk vervuild. Wees alert!
13-02-2019

Olmetec (olmesartan)

Na een lange zoektocht eindelijk een middel met niet teveel bijwerkingen en wat werkt voor mij. Nu noodzaak om andere medicatie te gaan vinden omdat er giftige stoffen in de sartanen groep dus ook olmetec zou zijn gevonden. Enorm balen en ook beangstigend dat ik een middel heb geslikt met verhoogde kans op kanker!!
10-02-2019

Kaliumlosartan (losartan)

Medicijn gekregen, terwijl ik al spironolacton gebruik: funesta combinatie. Heeft geen enkel bloeddruk verlagend effect. Veroorzaakt extreme moeheid, zeer vaak waterdunne diarree, spierkrampen benen, onregelmatige hartslag en uiteindelijk nu extreme hyponatriëmie. Ben er na laatste meting natrium in bloed, mee gestopt. Dit was geen leven. Ben benieuwd wat het volgende exp[lees meer...]eriment is, dat de dokter bij me wil uitvoeren.
07-02-2019

Kaliumlosartan (losartan)

Gekregen als vervanger van Lisinopril waar ik veel spierkrampen van kreeg. Maar binnen een week zwol ik helemaal op. Mijn handen en voeten en keel vooral. Ik had moeite met slikken en mijn ring kon ik niet omhouden, zo erg knelde het. Terwijl normaliter mijn ring zelfs los zit. Dus ben ik gestopt en heb de huisarts per mail geinformeerd.

Valsartan (valsartan)

helaas , het verhaal over Valsartan is bekend, na Valsartan heb ik Diovan gekregen, ook helemaal goed tot dat ook niet meer op voorraad was toen Losartan gekregen en de beschreven bijwerkingen gekregen, vreselijk! nu op zoek naar ander middel, advies?

Kaliumlosartan (losartan)

na start gebruik hoge hartslag, overslagen, hoofdpijn, spierpijn en kramp in de benen 's nachts

Valsartan (valsartan)

Ik had hier weinig klachten van dacht ik, maar werd door de Apotheek op de hoogte gebracht dat er een vervangend middel klaar lag
02-02-2019

Kaliumlosartan (losartan)

Zeer slecht medizijn. Geeft enorm veel bijwerkingen. Zoals hoofdpijn, duizelig, somber, dubbel zien.
31-01-2019

Hypertensie

25-01-2019

Candesartan (candesartan)

Eerste migraine 03/2009 tijdens een fietstocht (klimmen). In 2010 valt mijn zicht weg omwille van een aura, ongerust (dacht dat ik een tumor had) en bezoekje aan neuroloog, deze schrijft me sumatriptan voor en stelt voor een migraine dagboek bij te houden. Ben bij Yin-Yang dokters geweest, accupunctuur, shiatsu, sacraal behandelingen,. speciale diëten,. Iedereen kent w[lees meer...]el iemand die er op zulke manier vanaf is geraakt,... Je probeert alles! Ondertussen weet ik dat het erfelijk is, hormonaal, heb ik inspanningsmigraine (fietsen), E-nummers (chinees eten), alcohol (bubbels+witte wijn), stress,... te lang wachten met eten, te kort, te lang slapen,. Ik ben altijd héél voorzichtig geweest met pijnstillers. Op het einde van de aanval, soms 's avonds of 2 dagen later spijt hebben dat je toch niet eerder een triptaan hebt genomen!!! Mij vele jaren thuis opgesloten wegens minstens 15-20 aanvallen (zwaar en lichte met constante druk: welk je gewoon bent, deze horen ondertussen bij je leven!) Het werd me weer te veel en in januari 2018 bij neuroloog 2 terechtgekomen en topiramaat voorgeschreven gekregen. Dit 8 maanden genomen,. ik was de constante druk kwijt en de aanvallen waren naar 5 per maand gezakt maar was ondertussen ook mijn werk kwijt, mijn eigen ;), bijna mijn partner, mijn vrienden en kennissen,. ik was een robot, kon niet meer functioneren,. kg's kwijt, niet op mijn woorden komen, geen interesse, super negatief, rare gedachten, heel wantrouwig,..... !!! Deze medicatie heeft mijn hele leven overhoop gehaald. 09/2018 Neuroloog 3 pakte het heel anders aan en onderzocht me daadwerkelijk en ging een rustig gesprek met me aan en nam haar tijd. Ze merkte dat ik moest leren loslaten en dat ik alles te goed wou doen,.. Ze raadde me yoga of mind-fulness aan. Ook is ze ervan overtuigd dat het niet van voeding komt dat je migraine krijgt!? Ze heeft me andere inzichten gegeven. Ze schreef me ondanks mijn lage bloeddruk toch een verlagend middel voor: Candesartan 8mg. Het gaat me goed af, de constante druk en 'het wazige' is weg. De migraine is beperkt tot 3-5 per maand. Ik merk wel dat ik vaker wakker word van hoofdpijn/druk 's morgens rond 5u,..maar als ik op sta, gaat deze over.
24-01-2019

Kaliumlosartan (losartan)

Valsartan is uit de handel nu losartankalium. Sinds 2 maanden gebruik ik de nieuwe medicijn . Voel mij de laatste tijd duizelig,hoofdpijn en pijn in mijn handen . Soms heb ik het gevoel of ik mijn ademhaling niet onder controle krijg. Heb diabetes en sinds kort ineens S nachts zweten , weet niet of het van losartankalium komt .

Categorieën met de meeste ervaringen

Depressie - antidepressiva SSRI (4665)
Anticonceptie - overig (3447)
Cholesterol (2720)
Depressie - antidepressiva overig (2515)
Psychose / schizofrenie - antipsychotica (2151)
Pijn - morfine-achtigen (2055)
Pijn (1856)
Verslavingsziekten (1767)
ADHD - psychostimulantia (1727)
Bloeddruk - betablokkers (1559)
Maagzuur - protonpompremmers (1480)
Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend) (1423)
Anticonceptie - eenfase (1279)
Angststoornissen (1064)
Diabetes (suikerziekte) - orale middelen (1042)
Bloed / stolling - thrombose (bloedstolsels) (1025)
Depressie - antidepressiva TCA (968)
Antibiotica - penicillines breedspectrum (904)