categorie

Bloeddruk - angiotensine-antagonisten

Vergelijk de ervaringen met medicijnen in de categorie

De laatste ervaringen in de categorie: Bloeddruk - angiotensine-antagonisten

13-11-2019

Candesartan (candesartan)

Na jarenlang 4 x per maand migraine te hebben gehad kreeg ik na een scheurtje in de halsader (Carotis dissectie) met vervelende bijwerkingen waarna ik de diagnose clusterhoofdpijn kreeg met de mededeling dat ik er maar mee moest leven. Uiteindelijk Candesartan Aurobindo 16 mg toegediend gekregen na een combinatie van andere medicijnen. Gebruik het nu 3 jaar en in deze 3 j[lees meer...]aar nog maar 2 keer migraine gehad en nagenoeg geen hoofdpijn. Wat een lifechanger na 38 jaar migraine en hoofdpijn! Andere merken hebben of minder effect of bij bijv. Teva vervelende bijwerkingen (jeuk, huidrollen, tot bloedens toe)
08-11-2019

Entresto (sacubitril / ​valsartan)
Hartfalen

Kreeg dit toch wel dure (€ 5,-- p.d.)medicijn i.v.m. hartfalen, verlaagt de bloeddruk wonderbaarlijk. Kreeg echter te laag HB en daardoor erge pijn in benen en nek. Kreeg hiervoor Ferrofumaraat(ijzertabl.) echter ben allergisch voor die ijzertabletten, vroeg om ijzerinfuus, kreeg die echter niet en heb nu dus een maagslijmvlies ontsteking. 3 maanden ellende van braken, mis[lees meer...]selijkheid en pijn en niet te vergeten extra MDL specialist kosten dankzij eigenwijze hartfalenverpleegkundige. Geconstateerd na gastroscopie, en ben 11 kg afgevallen in 2 maanden. Krijg nu voortaan ijzerinfuus. Dus let op HB en eventuele ijzertabletten.
28-10-2019

Bloedverdunnen

duizelig ik weet niet waarvan dat komt ?
14-10-2019

Aangeboren hartafwijking

Met de valsartan actavis had ik geen problemen whatsoever. Toen ik verplicht werd naar de diovan over te stappen is een lijdensweg begonnen die zijn weerga niet kent en bijna erger was als de ellende met de cholesterol medicatie. Overall tevreden over de valsartan actavis maar wees gewaarschuwd: de diovan brengt je als patient na een aantal maanden tot half jaar steeds [lees meer...]verder in een levende hel
14-10-2019

Diovan (valsartan)
Aangeboren hartafwijking

Diovan heb ik gekregen toen de valsartan actavis besmet was wat toen in het nieuws was. In het begin ging het goed maar na een par maanden begon mijn gewicht onverklaarbaar en substantieel toe te nemen(terwijl mijn beweeg- en eet patroon onveranderx goed waren), begon ik steeds vaker maagzuur-achtige aanvallen te krijgen cq unheimlich gevoel in maag en buik waardoor alle e[lees meer...]nergie uit mijn lijf getrokken werd en met opstaan erg veel pijn in mijn voeten. Inmiddels al tig onderzoeken en checks weer gehsd maar met mij is niks mis (en als je zulke klachten hebt zijn artsen oostindisch doof door niet naar patienten luisteren). Uit enige wanhoop gewoon gestopt met de diovan en nu een week later is de pijn in mijn maag/buikstreek weg, doen mijn voeten geen zeer meer met opstaan. Ik blijf van de diovan af. Waarom begrijpen artsen niet dat bijwerkingen per persoon kunnen verschillen, moet je allemaal onderzoeken door voordat t toch wellicht aan een medicijn ligt. Als ik zie wat al die bezoeken kosten en dat onderzoek en mijn produktieverlies dan kan dat niet opwegen tegen het voorschrijven van een iets duurder medicijn waaebij die bijwerkingen er niet zijn? Dat vind ik het frustrerende aan medicatie en de bijwerkingen en de artsen.
06-10-2019

Hartfalen

Hypertensie bleef te hoog vandaar overgang naar Entresto
06-10-2019

Entresto (sacubitril / ​valsartan)
Hartfalen

Kreeg eerst Entresto voorgeschreven in de laagste dosering, toen begonnen zich al de eerste tekenen van een ijzertekort te manifesteren in de vorm van een lage hemoglobine, begonnen met 100mg Ferrofumaraat, dosering van Entresto naar 48/52 mg, nog steeds niets aan de hand, toen overgegaan naar de maximum instelling 97/103 mg, na een paar maanden ineens ontzettend nachtzwet[lees meer...]en, duurde 1 week toen begon de ellende van die verschrikkelijke spierpijn, waarvan ik in eerste instantie dacht aan spierreuma (zelfde verschijnselen) huisarts liet me bloed prikken, geen ontsteking echter nog steeds een behoorlijk ijzertekort, dosering verhoogt naar 3 x daags 200mg. gebruik dit nu 2 maanden, helpt een beetje maar nog steeds veel pijn. Krijg nu binnenkort ijzerinfuus wat hopelijk zal helpen. Zal tijd worden na een half jaar van pijn.
02-10-2019

Candesartan (candesartan)

Ik gebruik Candasartan wegens hoge bloeddruk meer dan 20 jaar. Omdat mijn bloeddruk ca. 5 jaar geleden boven de 140/90 kwam is de dosering in overleg met mijn huisarts verhoogd van 8 naar 16mg per etmaal. Omdat het geringe effect ten gevolge van mijn voortschrijdende leeftijd (68jr) onvoldoende werd en mijn bloeddruk nu gemiddeld 98/145 is in overleg met mijn huisarts de d[lees meer...]osering verhoogd naar 32mg per etmaal. Het effect daarvan is na 7 dagen echter nihil. Ik ga over een week in overleg met mijn huisarts kijken naar een effectiever medicijn.
05-09-2019

Candesartan (candesartan)

het werkt wel, maar heb de hele dag een zwaargevoel in mijn hoofd, de ene dag meer als de andere
16-08-2019

15-08-2019

Kaliumlosartan (losartan)

Slik nu al een aantal jaran Kalium Losartan 100 mg en sinds kort werd het merk veranderd van Sandos niet meer leverbaar nu PCH meer zeer veel bijwerkingen Slaap slecht Droom erg loomk en erg moe Erectie problemen Wil terg naar vorig merk maar blijkt niet te kunnen Info... Ik heb bij een dubbele liesbreuk operatie een matje in mijn buik gekregen met nu zeer veel pr[lees meer...]oblemen nu al 10 jaar Had nooit toestemming moeten geven
06-08-2019

Candesartan (candesartan)

Ik gebruik maar 4mg per dag, maar ik ben na 10 jaar van mijn chronische hoofdpijn af. Ook heb ik nu nog maar 1x per maand een migraine aanval i.p.v. 3 á 4 x per maand. Dit medicijn is voor mij echt een verademing!
03-08-2019

Cardiomyopathie

vanaf start in januari geleidelijk meer moeheid, krachtsverlies. laatste 2 maanden dagelijks erg misselijk, af en toe braken. Hele dagen op bed . Moe moe slapen . Onder behandeling bij MDL arts, Cardioloog, Verwijzing voor Nefroloog. Sinds 3 dagen stop . Vandaag voor het eerst niet meer misselijk. Zit de hele middag op en kijkt tv. Lab: Kalium hoog, Kreatinine hoog. Ge[lees meer...]en enkele arts heeft gekeken of het een bijwerking van één van de medicijnen zou kunnen zijn.Ik heb het zelf bedacht , met de huisarts gecommuniceerd. ij heeft overleg gehad met het ziekenhuis .
01-08-2019

11-07-2019

Candesartan (candesartan)

Ik ben begonnen met 8 mg en na een week opgebouwd naar 16 mg. Al snel nauwelijks meer migraine gehad (1 x in 24 dagen ... eerst 1 à 2 x per week) maar al snel jeukende uitslag (galbulten/netelroos). Ik had in eerste instantie niet meteen door dat het aan de Candersatan lag. Antihistamine geslikt maar na het stoppen daarvan kwam de jeuk binnen 2 dagen terug. Gestopt met Can[lees meer...]dersatan en na 2 weken jeukvrij. Toen geprovoceerd, dus weer gestart met 8 mg maar diezelfde dag nog weer vreselijke jeuk... Ik kan er helaas dus niet tegen. Maar tegen migraine hielp het prima!
03-07-2019

Cozaar (losartan)

Sinds 9 maand gebruik ik de echte Cozaar 100mg. Deze betaal ik zelf 26.50 per 86 stuks Nu de bloeddruk hoog 195 / 70 en zou ik weer wat anders moeten nemen ik kan niet tegen betablokkers of ACE remmers en weet niet meer welke ik wel kan verdragen...
29-06-2019

Telmisartan (telmisartan)

van wege de hoge bloeddruk heb ik toen medicijnen gekregen waar ik de naam van kwijt ben, ik ben hiermee gestopt en kreeg 4 jaar later weer een beroerte (CVA) en heb toen termisartan voorgeschreven gekregen, ik had wel wat vervelende verschijnselen maar heb dit nooit aan de telmisartan geweten, daar vorige week mijn bloeddrukzakte van 97/76 ben ik toch maar even naar de hu[lees meer...]isarts gegaan, mede door mijn zere been waardoor ik een heel medisch traject door lopen heb kwam ik eindelijk tot het besef dat ik de bijsluiter eens moest gaan lezen, omdat ik nogal sterk op medicijnen reageer was het grootste gedeelte van de bijwerkingen op mij van toepassing, omdat mijn bloeddrrukwel erg laag was ook bij meting huisarts mocht ik de telmisartan niet meer gebruiken, nu moet ik weekelijks een lijstje bijhouden om te kijken wat de waarden van mijn bloeddruk blijft, de meeste klachten zijn nu verdwenen en het eten smaakt me weer en ben sinds jaren weer alleen boodschappen gaan doen, ik voel me er heerlijk bij en ben best wel rots op mezelf dank zij mijn fijne mee denkende huisarts.
19-06-2019

Candesartan (candesartan)

Mijn dochter van 13 is door dit medicijn op advies van neuroloog (Roermond) van wekelijks een migraineaanval (dus ook veel verzuim van school) naar max 1 keer per mnd gegaan. Wat een verbetering! Fantastisch. De dosering is nu verhoogd naar 2 tabletjes per dag in de hoop dat de frequentie van de aanvallen nog meer zal afnemen. Ze heeft geen bijwerkingen, alleen de eerste [lees meer...]dagen wat duizelig en lichte hoofdpijn.
18-06-2019

Candesartan (candesartan)

Ik gebruik dit medicijn sinds een half jaar en had alleen en erg verhoogde hartslag bij inspanning . Nadat ik de 16 mg verdeeld had in 2X8 , 's morgens en 's avonds ging het stukken beter. Op een gegeven moment kreeg ik een ander merk medicijn i.p.v. TEVA kreeg ik MYLAN en binnen een paar dagen was ik een wrak dus laat u door uw apotheker niet zomaar een ander merk in de m[lees meer...]aag splitsen omdat ze het toevallig op dat moment niet in voorraad hebben

Aangeboren hartafwijking

3 jaar aangemodderd met vaginale smeerseltjes tot ik tijdelijk mocht stoppen,nu moet ik weer slikken,na 1 pil klachten weer terug. Ik slik die bende niet meer.

Valsartan (valsartan)

In eerste instantie 80 Mg 's morgens. Na 24-uurs meting bloeddruk, bleek dat voor de nacht niet voldoende. Om die reden 's avonds ook nog 40 Mg.

Telmisartan (telmisartan)

Eerder Valsartan 80 (morgen)+ 40 Mg (avond). Problemen met Chinees vulmiddel moeten stoppen
13-06-2019

geen verhaal
03-06-2019

Valsartan (valsartan)

het merk is veranderd maar de samenstelling zou hetzelfde zijn. Met Valsartan was er niets aan de hand, met Losartan veel bijwerkingen.
20-05-2019

Kaliumlosartan (losartan)

Heb jarenlang valsartan 80 Mg geslikt. Geen problemen. Middel is uit de handel. Vervangen door Lisinopril 20mg, bloeddruk is weliswaar verlaagd , maar kreeg diarree. Een maand zonder deed wonderen. Omdat bloeddruk enorm steeg , toch weer geprobeerd en meteen weer diarree. Dus een ander middel gekregen, nl Losartan kalium, 25 Mg. Na twee dagen al weer diarree en oo[lees meer...]k een droge tong.
09-05-2019

Candesartan (candesartan)

Ivm (chronische) migraine ben ik candesartan gaan slikken. Het werkt regelijk goed zeker in samenwerking met de microgynon 50 anticonseptie die ik slik. Hierdoor ben ik van 5-12x per maand een migraine aanval naar maximaal 3x per maand een migraine aanval gegaan.
05-05-2019

Candesartan (candesartan)

Kreeg dit middel ipv inovan 160 mg zomaar van de apotheek en dat tesamen met het middel sinemet 125 mg daar had ik nog bij sifrol2,1 mg 1× per dag stalevo125 mg 6× per dag en 1×per dag levocetirizine 5 mg en coloecalc benferol 5600ie .een keer per week ..
01-05-2019

Candesartan (candesartan)

Een half uur na inname ´smorgens moet ik naar de w.c. Geen diarree maar gerommel in mijn buik en licht misselijk. Tot na de middag gaat dat door, dan neemt het af. Ben ook duizelig.
27-04-2019

Irbesartan (irbesartan)

Via een (sport)medische controle bij mijn werkgever kwam ik er achter dat mijn bloeddruk veel te hoog was, in rust variërend tussen 145/120 en 180/145 en dat terwijl ik op dat moment pas net 35 was... Uitgebreide bloed- en urineanalyse leverden geen duidelijke oorzaak op en ook aan mijn BMI of zoutgebruik kon het niet liggen. Dus daarom heb ik via de huisarts Irbesarta[lees meer...]n voorgeschreven gekregen en dat gebruik ik inmiddels al vier jaar lang naar volle tevredenheid. Mijn bloeddruk is nu netjes stabiel op de waarde die het zou moeten zijn, zo'n 120/85. Ook heb ik stukken meer energie dan voor de medicatie en kan ik nu weer sporten / trappen lopen zonder meteen helemaal buiten adem te zijn. Momenteel gebruik ik de merkloze tabletten van Focus (preferent middel), maar ik ben meer tevreden over die van Sandoz ivm de filmomhulde tabletten, wat slikken makkelijker maakt (tablet valt niet meteen uit elkaar in water en blijft niet op je tong plakken). Wat bijwerkingen heb ik er wel van, met name meer zweten (ook op plekken waar ik normaal niet zo zweette en daardoor huidirritatie rondom de anus) en duizelingen wanneer ik snel opsta, of op mijn hurken gezeten heb. Volgens de bijsluiter zou dit na een aantal weken niet meer op moeten treden, maar als het na vier jaar nog zo is geloof ik daar niet zo in. Ik ben me er van bewust, voel de duizelingen goed aan komen en hou er rekening mee. Al met al ben ik er tevreden over dit medicijn!
15-04-2019

Candesartan (candesartan)

Werkt super, ipv 4x migraine per week, nu nog maar max 1 of 2x per maand. Meestal heeft dat dan ook een oorzaak.

Categorieën met de meeste ervaringen

Depressie - antidepressiva SSRI (4840)
Anticonceptie - overig (3540)
Cholesterol (2788)
Depressie - antidepressiva overig (2588)
Psychose / schizofrenie - antipsychotica (2212)
Pijn - morfine-achtigen (2114)
Pijn (1901)
ADHD - psychostimulantia (1868)
Verslavingsziekten (1823)
Bloeddruk - betablokkers (1584)
Maagzuur - protonpompremmers (1506)
Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend) (1439)
Anticonceptie - eenfase (1322)
Angststoornissen (1131)
Bloed / stolling - thrombose (bloedstolsels) (1069)
Diabetes (suikerziekte) - orale middelen (1065)
Depressie - antidepressiva TCA (999)
Antibiotica - penicillines breedspectrum (921)