categorie

Bloeddruk - angiotensine-antagonisten

Vergelijk de ervaringen met medicijnen in de categorie

De laatste ervaringen in de categorie: Bloeddruk - angiotensine-antagonisten

Valsartan

27-09-2020 | Man | 65
valsartan
Slik alleen Valsartan 160 mg en Hydrochloortiazitide 12,5 mg

Irbesartan

21-09-2020 | Vrouw | 50
Hartkloppingen
Sinds een jaar gebruik ik 75 mg irbesartan Teva en Bisoprololfumaraat aurobindo 5 mg maar deze heb ik afgebouwd tot een kwart van het tablet ivm duizeligheid en te lage pols. Nu heb ik weinig last van mijn hartkloppingen die waarschijnlijk door de hogere bloeddruk kwam. Mijn bloeddruk was 145/95, die nu wat lager is. Maar nu is mij nierfunctie wat verminderd en bloedsuik[lees meer...]er nuchter beetje verhoogt. Ook heb ik nachts veel last doof gevoel in armen en handen en erge droge ogen en mond. Ik twijfel nu behoorlijk of het verstandig is om door te gaan.

14-09-2020 | Vrouw | 53
candesartan
Na 40 jaar ernstige migraine was dit voor mij de oplossing! Ik kreeg een heel leven terug. Toch moet ik af en toe stoppen met de medicatie omdat de gewrichtspijn en spierpijn dan te pijnlijk worden. Met name heupen, knieën, enkels en lies doen enorm pijn. Ik hoop dan altijd dat de migraine over is maar ik moet dan toch wel weer opbouwen met medicatie.

13-09-2020 | Vrouw | 57
candesartan
Na een paar maanden gestopt Extreem moe en slapeloosheid Na het stoppen nu 10x meer migraine:((

01-09-2020 | Vrouw | 73
losartan
Mijn bloeddruk was gemiddeld 150 / 85, nu 130/70 Ik deel mijn ervaring omdat ik nu al een paar maanden met klachten loop, en geen idee had waar dit vandaan komt. Nu mijn klachten erger worden, heb ik pas de bijsluiter gelezen. Het zijn rare klachten, dan wél 2 weken diarree en pijn, dan weer gaat het dagen goed. Er. Was niet écht de vinger op te leggen. Ik nam tablet ‘s-[lees meer...]morgens in , kreeg dan na 3-4 uur diarree, door proef op de som te nemen, neem ik hem savonds in en ja hoor 3-4 uur later diarree.

06-08-2020 | Man | 55
Hartfalen
Op voorstel arts perindopril 2 mg vervangen door entresto 24/26 mg. Pauze in overstap van 36 uur. Eerste inname van entresto voor slapen gaan. Voelde me na inname al niet geweldig. Volgende ochtend 2e tablet. Binnen korte tijd erg duizelig en moest me overal aan vast houden. Erg onrustige darmen en dunne ontlasting. Hoofdpijn. Misselijk. Kon niet fietsen, dus geen beweging[lees meer...]. Naar bed gegaan en 6 uur op bed gelegen. Voelde me daarna iets beter. Na 36 uur weer over naar perindopril en na korte wen periode weer stukken beter en vrijwel alle klachten verdwenen. Arts gaf aan dat er meer patiënten heftig reageerden op entresto en een aantal goed. Heb vervolgens een Amerikaanse review site bezocht omtrent entresto. De meeste ervaringen die ik tegen kom zijn erg negatief. Het middel is vrij nieuw en met een grote reclamecampagne in de markt gezet. Voor mij is het niet het wondermiddel dat de fabrikant zegt dat het is, maar een goed verdienmodel. Ik heb het ervaren als een verschrikking. Ik zou iedereen die dit middel krijgt voorgeschreven adviseren kritisch te zijn en reviews te lezen. Zijn reviews (Amerika) dat mensen al na 2 tot 3 pilletjes op de SEH terecht zijn gekomen. Bijwerkingen verdwijnen niet zomaar en er zijn verhalen dat na langere tijd gebruiken van entresto plots erge bijwerkingen optreden, zoals o.a. verlies nierfunctie en hartritmestoornissen.

Telmisartan

31-07-2020 | Vrouw | 64
telmisartan
ik heb altijd Micardis Plus geslikt maar werden niet meer vergoed door zorgverzekering volgens apotheek. Toen als vervanging Telmisartan gekregen waar ik veel bijwerkingen van kreeg. Ik heb met mijn zorgverzekering contact opgenomen en krijg de Micardis Plus gewoon vergoed. Dus apotheek beslist zelf om goedkopere variant te geven helaas. Nu hoop ik dat de bijwerkinge[lees meer...]n verdwijnen nu ik weer Micardis Plus ben gaan slikken.

27-07-2020 | Man | 56
Aderverkalking
Ik ben 1 van de 0,01%Die niks van Sandoz kan verdragen

Irbesartan

26-07-2020 | Vrouw | 81
irbesartan
Sinds gebruik een half jaar lang heb ik bovengenoemde verschijnselen Ook mijn hb gehalte Is gezakt van 7 naar 6,1. Is dus niet normaal naar mijn mening. Is dit medicijn tegen hoge bloeddruk misschien niet geschikt . Wat te doen ?

23-07-2020 | Vrouw | 60
losartan
Ik slikte dit middel voor hoge bloeddruk eerst met 25 mg . Maar dit deed niets voorde hoge bloeddruk . Ik had toen licht klachten zoals hier boven. Daarna overgegaan op 50 mg . Een uur na inname kwamen deze verschijnselen. Na 3 dagen gestopt de klachten werden minder in de loop van 10 dagen

21-07-2020 | Vrouw | 53
Nierinsufficiëntie
Nam 2 dagen een halve tablet. 12,5 mg. Heb mij 2 dagen zeer moe, somber en duizelig gevoeld. Moest op bed blijven liggen. Ik beweeg graag en ben meestal vrolijk. Na inname 12.5 mg voelde ik de energie uit mij wegglijden. Daarom gestopt.

Cozaar

12-07-2020 | Vrouw | 52
losartan
Slik cozaar voor de hoge bloeddruk. Lijkt bij lichte inspanning wel steeds hoger re worden.220/120 Slaap slecht droom veel ben down.depri.onrust..miselijk duizelig..kan ook niet tegen ace remmers dit is mijn 20e soort ben radeloos

03-07-2020 | Man | 35

12-06-2020 | Vrouw | 48
candesartan
Werkt zeer effectief en weinig last van bijwerkingen bij mij

09-06-2020 | Man | 65
losartan
Gebruik kaliumlosartan 100mg in combinatie met bisoprolol fumaraat 1,25mg tegen mijn hoge bloeddruk. Boeddruk blijft hetzelfde maar, ik zie wazif mijn libido is verminderd en ik voel me moe. Ook is mijn nierfunctie verminderd en ben ik nu doorverwezen naar een nierspecialist.

08-06-2020 | Vrouw | 50
candesartan
Ik heb mijn hele leven al zware migraine, alles al geprobeerd, hiervoor 17 jaar propranolol, sinds september candersartan. Eerst 3 maanden doodziek geweest, veel migraine, maar waarschijnlijk was dat het afkicken van de bètablokkers. Na 5 maanden verminderde mijn migraine, frequentie en hevigheid. Kreeg rizatriptan in combinatie met 2 eletriptan voor de aanvallen, wat in h[lees meer...]et begin nog 3 dagen migraine waren, werd nu 1. Dit is het eerste middel in 50 jaar wat mij hoop geeft, ik heb nu al een heel ander leven.

Aprovel

08-06-2020 | Man | 67
irbesartan
gebruik het al meer dan 12 jaar. Wilde over naar aprovel, kreeg een vervangend goedkoop middel en alleen maar steeds meer spier en gewrichtpijn en zuurbranden waarbij een rennie al niet meer hielp en ik maagbeschermers slik. Ben gestopt en langzamerhand begint het beter te worden. Geen maagbeschermers meer nodig en voel me fitter. RR 138/ 76 gemiddeld. dus ik blijf wel ev[lees meer...]en zonder! Als het gaat stijgen vraag ik weer aprovel, betaal zelf wel.

24-05-2020 | Vrouw | 54
losartan
Heb altijd bloeddruk 120 over 80 gehad... en in eens was rond 150/94.. Het schommelde die weken erna erg en vandaar deze kaliumlosartan, maar waarpm gelijk 50mg en niet eerst 25mg proberen...

22-05-2020 | Vrouw | 70
losartan
Sedert intrede marktwerking medicatie is mijn medicatie afkomstig van meer dan 10 verschillende fabrikanten. Bijwerking bij wisseling fabrikant: diarree minstens 2 weken achtereen. Dat heeft met het bindmiddel te maken, volgens mijn huisarts. Vandaag alweer een nieuwe fabrikant, derde in 3 maanden. Tot 3 maand terug betaalde ik zelf voor mijn medicatie van de fabrikant[lees meer...] zonder bijwerking. 3 maand terug werd mij meegedeeld dat mijn merk niet meer werd geleverd. Starte met Hyzaar .......... 3 maand terug werd Sandox, toen Pharmachemie bv. en nu medical Valley Invest AB, deze laatste naam suggereert -wat ik al jaren vermoed- dat onze medicatie een enorm VERDIENMODEL is. VRAAG: wat kan ik hiertegen doen?

08-05-2020 | Vrouw | 60
Ademhalingsproblemen
Hoge ,bkoedruk

Olmetec

18-04-2020 | Vrouw | 75
olmesartan
Hypertensie
Goed geholpen, bloeddruk blijft stabiel

18-04-2020 | Man | 61
candesartan
Ieder mens is verschillend dus het medicijn heeft bij ieder zijn eigen uitwerking. Ik gebruik dit medicijn sinds 2004. Gewoon perfect. Mijn bloeddruk is hiermee gewoon goed onder controle. Zowel de bloedrukmeter thuis als die van de huisarts tijdens de jaarlijkse controle geven perfecte waardes aan. Bijwerkingen heb ik niet en als ze er wel zijn dan merk ik daar niks va[lees meer...]n.

05-04-2020 | Man | 67
Ik was tevreden maar bloeddruk was o0 momenten te hoog

05-04-2020 | Man | 67
candesartan
Ik ben juist op zoek naar ervaring van anderen

28-02-2020 | Vrouw | 28
candesartan
Ik heb migraine met uitval verschijnselen sinds ik 12 jaar ben. Kreeg medicijnen raziptran 5mg zodra ik een aanval voelde komen moest ik die innemen. Eindelijk in 2019 naar een neuroloog geweest die helaas zei dat je met deze chronische hersenziekte maar moet leren leven. Ik heb nieuwe medicijnen gekregen voor een aanval de eletriptan. En ook dus de Candesartan 4mg [lees meer...]om elke dag in te nemen. En jeetje wat ben ik blij dat ik medicijn gehad heb! Sinds oktober de afspraak met neuroloog geen aanval meer gehad en ook geen hoofdpijn! Ook geen bijwerkingen van gehad dus ik ben echt super blij ermee.

17-02-2020 | Vrouw | 58
candesartan
Al jarenlang migraine en van alles aan medicatie gebruikt. Helaas had ik zeker 5 x per maand steeds 72 uur migraine. Uiteindelijk bij de neuroloog Candesartan voorgeschreven gekregen. 4 mg per dag en ik geloof het zelf nauwelijks maar vanaf november 2019 al 3 mnd geen migraine meer gehad. Tot nu toe kan ik vooruit met deze lage dosering en zelfs de neuroloog vindt het wo[lees meer...]nderlijk.....

Aprovel

13-02-2020 | Man | 67
irbesartan
Een tijd Aprovel geslikt. Ging allemaal goed. Totdat de ziektekostenverzekering het niet meer betaalde. Toen gestopt. Kreeg andere pillen waarvan ik de naam niet meer weet, maar met veel bijwerkingen. Daarna Lisopronil/chloortiadiazide 1 x per dag. Veel verveledende bijwerkingen zoals hoesten, afwezigheid, stemmingswisselingen, depressief, erectieproblemen en jeuk, uitslag[lees meer...] van kleine rode bultjes. Nu gestopt. Ik gebruik nu gewoon even niets.

11-02-2020 | Man | 61
Hartinfarct
Gebruik het wel maar .. stop er soms een paar dagen ermee om het geheel van mijn lichaam tot rust te laten komen..bij mij zijn de bijwerken dus heftig,in het begin had ik wel toen ik het medicijn voor de eerste weken innam dat ik geen zeurende pijn op de borst meer had,daar was ik al blij om

07-02-2020 | Man | 64
Hartfalen
3 pogingen om de speciale pacemaker te plaatsen= 3 maal volledige narcose op 4 maanden

Olmesartan

17-01-2020 | Man | 52
olmesartan medoxomil
Gebruik het nu een paar maanden en ik moet zeggen dat het voorbij tot nu toe het beste middel is met de minste bijwerkingen. Trouw iedere ochtend rond het zelfde tijdstip innemen en mijn bloeddruk is significant lager. Ik aarzelde even om over te stappen van Losartan naar Olmesartan maar omdat het een middel uit dezelfde 'familie' is kon dat vrij eenvoudig. Slikte hiervoo[lees meer...]r Losartan icm Amlodipine en dat was een drama. Wazig zien/denken, duizeligheid en libido nam drastisch af. Met Olmesartan heb ik die vervelende bijwerkingen gelukkig niet meer. Voor mij werkt het uitstekend !

Categorieën met de meeste ervaringen

Depressie - antidepressiva SSRI (5164)
Anticonceptie - overig (3771)
Cholesterol (2900)
Depressie - antidepressiva overig (2732)
Psychose / schizofrenie - antipsychotica (2359)
Pijn - morfine-achtigen (2209)
ADHD - psychostimulantia (2072)
Pijn (1996)
Verslavingsziekten (1954)
Bloeddruk - betablokkers (1683)
Maagzuur - protonpompremmers (1568)
Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend) (1526)
Anticonceptie - eenfase (1393)
Angststoornissen (1218)
Bloed / stolling - thrombose (bloedstolsels) (1162)
Diabetes (suikerziekte) - orale middelen (1139)
Depressie - antidepressiva TCA (1042)
Antibiotica - penicillines breedspectrum (964)