categorie

Neus

Vergelijk de ervaringen met medicijnen in de categorie

De laatste ervaringen in de categorie: Neus

19-08-2019

Allergie

Helaas is het uit de handel. Ik heb gebeld met fabrikant, maar de licentie is verlopen. Daarom komt het niet meer terug. Dat wordt weer zoeken... vooral omdat de vernevelneussprays alleen maar erger maken. Dit komt door de conserveringsmiddelen.
17-08-2019

Fluticason neusspray (fluticason)
Apneu

na circa 6 weken gebruik heb ik een verschrikkelijk smerige smaak in mijn mond gekregen; het eten smaakt niet meer, ik ben er een maand geleden na 3 maanden gebruik maar op eigen initiatief mee gestopt maar probleem neemt maar heel langzaam af. ik hoop dat ik mijn smaak weer een beetje terug krijg.
15-08-2019

Livocab neusspray (levocabastine)
Allergie

Livocab neusspray gebruikt ivm een constante loopneus, hele jaar door. Het helpt n beetje, gebruikte het tot 4x per dag 2 sprays per neusgat. Ben overgestapt naar Budesonide neusspray 100 mg, dit werkt een stuk beter. Livocab gebruik ik af en toe nog extra erbij.
15-08-2019

Budesonide Neusspray (budesonide)
Allergie

Sinds 10 weken gebruik ik Budesonide 100 mg tegen n constante loopneus. Probleem heb ik al jaren en het hele jaar door. In de zomer zijn de klachten wel erger. Uit de bloedtest komt geen allergie. Huisarts adviseerde 2x daags 1 spray per neusgat. Ik heb dit 6 weken gedaan maar het had amper effect. Daarna ben ik 1x daags 2 sprays per neusgat gaan gebruiken en dit werkt een[lees meer...] stuk beter. Het is niet zo dat mijn klachten volledig weg zijn, maar ze zijn wel een heel stuk verbeterd. Tot op heden (nog) geen bijwerkingen.
03-08-2019

Fluticason neusspray (fluticason)

Ik gebruik dit middel nu twee weken. Ik heb waarschijnlijk opgezette slijmvliezen of een poliep en geen smaak en reuk. Nog steeds geen resultaten!
29-07-2019

Allergie

Hoi, gebruik dit ook al jaren! En kan het nu niet meer krijgen. Heb nu al meteen veel last van me allergie. Ben ook benieuwd of het ergens nog te krijgen is? Hoop het zo...
17-07-2019

Allergie

Gebruik het al jaren en zeer tevreden. Het is nu uit de handel en ik krijg rare allergische reacties van spray s. Het werd al niet vergoed en nu is er geen aternatief. Weet iemand of het nog in het buitenland te krijgen is.
08-07-2019

Beclometason Neusspray (beclometason)
Bijholteontsteking

Al 3 maanden een bijholteontsteking. Ging niet over ondanks dagelijks druppelen/spoelen met zout water. Door de huisarts beclometason neusspray voorgeschreven gekregen. Na 3 weken blijven spoelen en gebruik van deze neusspray ging het steeds beter. Na 4 weken bijna klachtenvrij. Nu maar hopen dat de ontsteking weg blijft.
06-07-2019

Hooikoorts

Ik gebruik al jaren Rhinocort turbohaler. heb daardoor geen klachten meer van niesen en verkoudheid vanwege allergie. Nu kwam ik mijn nieuwe turbohaler ophalen bij de apotheek, kunnen ze het niet meer leveren: het is uit de handel!!! Wat nu? die vieze budesonide spray hoef ik niet, druipt je keel in en het werkt niet. Vroeger gebruikte ik natrium cromoglicaat, maar dat we[lees meer...]rkt niet meer afdoende.
04-07-2019

Hooikoorts

Zeer goed wondermiddel, voortdurend last van verstopte neus, niezen en verstopte neus-oorgang (waardoor minder goed horen), eigenlijk het hele jaar door. Sinds ik vanaf begin maart via KNO arts dit voorgeschreven heb gekregen vrijwel geen last meer en werkte ook vrijwel meteen, horen is daarna ook fors verbeterd!
02-07-2019

Hooikoorts

Nu 2 weken in gebruik. Veel moeite met het gebruiken door kokhals effect van de nare nasmaak. Komt helaas toch in keelholte terecht. Wel bevrijdend gevoel in neus, maar na gebruik ook pijnlijke neus. Alsof iemand even flink in mijn neusgaten heeft zitten porren... Na 6 weken zijn de bijwerkingen over zegt de HA maar dan is mijn hooikoortseizoen ook al over. Hopelijk k[lees meer...]an ik een ander minder chemisch middel krijgen.
29-06-2019

Allergie

Zeer verstopte neus van de hooikoorts. Na gebruik van deze neusspray kan ik weer slapen.
28-06-2019

Allergie

Sinds deze medicatie 1x daags geen allergische reacties meer op pollen en huisstof
23-06-2019

Hooikoorts

Na een week of twee echt directe verlichting werden de klachten steeds heftiger. Het is net als krabben wanneer je jeuk hebt, maar krabben met schuurpapier in het geval van de neusspray.. dus niet zomaar gebruiken
22-06-2019

Allergie

Voor mij werkt dit middel wel. Heb al vele middelen gebruikt. De allergoloog heeft zowat alles al eens voorgeschreven. Maar deze spray werkt opmerkelijk goed. Het is dan wel de enige waarbij de menthol je neusgaten dicht brandt. En de vieze slijmerige smaak lang in je mond achterblijft. Maar ik ben allergisch voor ongeveer alles. (hooikoorts, huisstofmijt, katten, honden, [lees meer...]pollen, bepaalde metalen, latex, spuitbus sprays zoals schoenspray, parfums, kruisallergie) Ik merk zelfs dat als ik gesprayed heb de bultjes rondom mn mond we lijven als ik bijv een appel en peer eet. Ik heb kruisallergie. Dus dan moet het toch iets doen lijkt me. Je moet hem wel consistent gebruiken en meteen zodra je last krijgt. Niet te lang wachten. Ik gebruik 2 sprays in ieder neusgat. Ook de jeuk in mn ogen verminderd. En ik ben normaliter enorm skeptisch omdat ik al zoveel rommel geslikt heb. Ik krijg van sommige allergie middelen zelfs heftige darmkramp. Het was voor mij altijd afwegen tussen bijwerkingen en de planning v mn dag. Ik krijg ook lichte hoofdpijn en zwaar gevoel in mn hoofd van deze spray. Maar als je alles al geprobeerd hebt dan neem je dat voor lief. Dus misschien ligt het ook aan de ernst v de allergie en het lijden eronder hoe je tegen deze spray aankijkt. (mits hij werkt natuurlijk voor je)
22-06-2019

Xylometazoline Neusdruppels/Neusspray (xylometazoline)
Verkoudheid

Toen ik verkouden werd eerst aantal dagen zoutoplossing geprobeerd. Dat hielp niet. Deze spray klaart vrijwel direct je verstopte neus. Ik heb alleen heel erg last van de bijwerking en slaap al dagen niet. Ga er dus mee stoppen.
12-06-2019

Hooikoorts

We hebben al diverse malen onze klachten geuit over het gevaar in gebruik van dit spul. Zeer pijnlijk in gebruik, en tot bloedens aan toe stuk. Reactie uwer zijde is een tegoedbon voor een nieuw product. Wat denkt Uzelf. Dit moet uit de handel genomenvworden. Direct
12-06-2019

Budesonide Neusspray (budesonide)
Allergie

Heb veel pillen geprobeerd voor mijn diverse allergieën, maar de Budesonide werkt voor mij het best. Iedere ochtend een keer sprayen in ieder neusgat en ik kan er de hele dag weer tegen. Longarts vond dat ik terug moest aan de tabletten, en dat heb ik ook gedaan, met weer fikse aanvallen tot gevolg. Sinds ik weer terug ben op de neusspray heb ik geen last meer en kan gewoo[lees meer...]n slapen. Heb voor zover ik constateer geen bijwerkingen.
08-06-2019

Hooikoorts

Na het in de neus spuiten onmiddellijk heftige allergie reactie gekregen. Het werkt juist ave rechts. Vervolgens de hele dag een loopneus gehad. De prevalin wordt meteen uit geniest, waardoor het niet een harde laag kan vormen in het neus slijmvlies. Lekker zonde om steeds 16 / 70 = 23 EUR CT. Uit te niezen. Wat een troep. Het kost vervolgens dan ook nog eens meer handzeep[lees meer...] om mijn handen en gezicht te wassen.
07-06-2019

Hooikoorts

Naar aanleiding van de t.v. reclame gekocht. Vond het behoorlijk aan de prijs 15 euro. Het verergert de klachten in plaats van ze te verhelpen. Neigd naar oplichting dus NIET KOPEN
05-06-2019

Allergie

Tientallen middelen geprobeerd, van cortisone tot epefidrine en antihistaminicum. Vele artsen en specialisten geconsulteerd. Toen was ik in Nederland met vakantie en vast tapijt op de vloer. Onmiddellijk loopneus, prikkende ogen en kortademig. Onmiddellijk naar kruidvat gegaan en dit geprobeerd. Ongelooflijk, symptomen volledig verdwenen! In België is het niet verkijgbaa[lees meer...]r , dus ik bestel het online. Ik heb noga wat last, maar niets in vergelijking met vroeger. Ik kan gewoon mijn werk doen en moet niet meer ziek op de bank kruipen. Is de hoofdpijn te erg, neem ik een paracetamol. Ik heb hooikoorts en huisstofallergie. Supermiddel!
03-06-2019

Avamys (fluticason)

03-06-2019

24-05-2019

Xylometazoline Neusdruppels/Neusspray (xylometazoline)
Verkoudheid

Door verkoudheid holtes in mijn gezicht ontstoken. Neus zelf niet dicht. Deze neusspray gaf mij zo'n erge hoofdpijn dat ik niet meer kon functioneren (vergelijkbaar met migraine).
19-05-2019

Avamys (fluticason)
Hooikoorts

In het begin werkte Avamys beter dan in andere jaren (ligt er ook een beetje aan hoe t weer is en hoe lang de zaken in bloei staan waarvoor ik allergisch ben). Ik had niet echt het gevoel dat het super hielp tegen kattenallergie, althans niet bij slechts 1x gebruik wat op het recept stond. Ik sprayde ook altijd veel vaker dan voorgeschreven werd. Soms had ik t idee dat het[lees meer...] niet goed genoeg werkte. Ik had het idee dat het flacon veel te snel leeg was.
19-05-2019

Hooikoorts

Ivm hooikoorts (en kattenallergie) heb ik deze zonnige zondag ter voorbereiding van een lange wandeling in t Twiske, bij het Kruidvat Prevalin direct neusspray gekocht. Normaliter heb ik Avamys neusspray met hormonen (via de huisarts), omdat andere antihistaminica niet hielpen (zoals tabletten en neussprays), maar deze was op. Ik had al wat last van jeukende ogen en neus, [lees meer...]oren en keel, maar dit is verholpen door het fantastisch werkend middel Prevalin Direct (extra sterk). Erg fijn! Tegen droge ogen heb ik Vicisic zalf, dus daar heb ik geen last van gehad. Wel vind ik de neusspray chemisch ruiken (stinken) vooral in het begin. Tijdens de wandeling heb ik nog wel n keer eventjes gehoest maar dat was alles. Super goed middel! Ik merkte direct dat het erg sterk is.
24-04-2019

Hooikoorts

Eigen merk van kruidvat was uitverkocht en noodgedwongen prevalin moeten kopen. Zonde van m’n geld , helpt nog geen fractie van het eigen kruidvat merk. De oogdruppels van prevalin zijn trouwens wel super goed. Erg jammer dat ik door de neusspray te kopen en gebruiken een paar vervelende dagen heb gehad. Ben uiteraard nu weer overgestapt op m’n vertrouwende goedkope merk.
22-04-2019

Hooikoorts

last van niezen, jeuk, branderige ogen door allergieën voor katten, huisstofmijt en pollen. Spray gekocht en gelijk na sprayen enorm branderig gevoel, erger gaan niesen en direct hoofdpijn. Super duur spul en werkt bij mij absoluut niet. Werkt inderdaad na paar minuten maar als het is uitgewerkt heb je nog ergere klachten dan voorheen. Wat een troep. Het ligt al in de vuil[lees meer...]nisbak.
21-04-2019

Allergodil Nevel (azelastine)
Allergische reactie

Voorgeschreven door huisarts ivm hooikoorts. Gebruikt naast cetrizine. Geen effect op neusverstoppingen (had eerder het idee dat het erger werd).
19-04-2019

Hooikoorts

Wat een rotzooi, helpt niet, hoofdpijn, keelpijn, neus verstopt... geen aanrader moet verboden worden

Categorieën met de meeste ervaringen

Depressie - antidepressiva SSRI (4743)
Anticonceptie - overig (3492)
Cholesterol (2742)
Depressie - antidepressiva overig (2550)
Psychose / schizofrenie - antipsychotica (2174)
Pijn - morfine-achtigen (2078)
Pijn (1881)
Verslavingsziekten (1786)
ADHD - psychostimulantia (1764)
Bloeddruk - betablokkers (1571)
Maagzuur - protonpompremmers (1490)
Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend) (1425)
Anticonceptie - eenfase (1299)
Angststoornissen (1094)
Diabetes (suikerziekte) - orale middelen (1050)
Bloed / stolling - thrombose (bloedstolsels) (1045)
Depressie - antidepressiva TCA (978)
Antibiotica - penicillines breedspectrum (912)