categorie

Neus

Vergelijk de ervaringen met medicijnen in de categorie

De laatste ervaringen in de categorie: Neus

Nasonex

09-08-2020 | Man | 55
mometason
NASONEX NEUSSPRAY waardeloze rommel. NASONEX NEUSSPRAY geen aanrader voor mensen met Tinitus oorsuizingen. normaal ga ik naar mijn oorspecialist , omdat deze een heel maand bezet is ben ik naar een huisarts geweest waar ik woon. die keek in mijn rechteroor en zag een haartje in mijn trommelvlies steken. in plaats dat hij het haartje uit mijn oor haalt schrijft h[lees meer...]ij mij een NASONEX neusspray voor. ik spray ij mijn neus en de dag nadien kreeg ik meteen kleine branderige kleine blaasjes op mijn tong.

Avamys

04-08-2020 | Man | 65
fluticason
Ademhalingsproblemen
Gebruik het medicijn nu 3 kwart jaar. En ik heb het idee dat ik langzamerhand kortademig ben geworden. Ben een fervent kajakker op ruwe wateren Markermeer met minimaal windkracht 4. Bij aanvang van mijn tocht merk ik dat ik iedere keer neiging heb tot bijademen. Ik heb dit vroeger ook gehad toen ik heel veel aan het hardlopen was. Ik rookte toen nog wel, en kreeg toen dez[lees meer...]elfde verschijnselen van kortademigheid. Toen ik spontaan stopte met roken, verdwenen deze verschijnselen. Ik rook inmiddels al 40 jaar niet meer. Ook heb ik verhoogde hartslag, en onregelmatige hartslag.

28-07-2020 | Man | 65
Hooikoorts
prevalin direct wekt een hoest aanval op.

Xylometazoline Neusdruppels/Neusspray

23-07-2020 | Man | 65
xylometazoline
Ademhalingsproblemen
Ik heb veel ervaring met de neusspray Xylometazoline . Wat ik toch wel regelmatig gebruikte. Iedere avond voor het slapen gaan 1 pufje in beide neusgaten. Werkt super! Maar wat ik aan bijwerkingen krijg is de laatste tijd wel erge last van kortademigheid, en versnelde hartslag. Dit meet ik, omdat ik een fervent kajakker ben, en daarbij de hartslagmeter van Polar gebruik [lees meer...]om de hartslag in de gaten te houden tijdens mijn tocht door/over de golven. De ene dag heb ik gewoon een goede hartslag (gemiddeld 125) met een max van 156. De andere dag heb ik als ik de haven uitvaar al hartslag 133, en op top 178. Tevens merk ik in de avond als ik in bed lig een onregelmatige hartslag, en kortademig. Probeer dan diep in te ademen en dat gaat heel moeilijk. Tevens voel ik de hartslag door mijn hele lichaam. Wat naar mate ik rustiger wordt afneemt. Mijn normale hartslag bij stilzitten of liggen lezen is soms 48 oplopend naar 68. Maar tegenwoordig bijvoorbeeld wanneer ik dit schrijf zit ik op 103 - 115. Niet echt in ruststand dus. Ik heb nu 1 nacht de spray niet gebruikt, maar de kortademigheid blijft. Maar heb wel het gevoel dat het ietsje minder geworden is.

13-07-2020 | Vrouw | 49

09-07-2020 | Vrouw | 62
Benauwdheid
Jarenlang Rhinocort Turbo Inhaler gebruikt. Ineens niet meer leverbaar..balen. Oplossing: Pulmicort met opzetstuk van Rhinocort. Werkt prima. Maar....eergisteren per ongeluk Rhincort opzetstuk weggegooid.....schrik. Kan iemand me helpen aan zo'n opzetstuk? Tegen betaling uiteraard. Of weet je waar het te krijgen is? Ik zou er erg mee gebaat zijn.

08-07-2020 | Man | 69
budesonide
Reeds enkele 10-tallen jaren gebruikte ik rhinocort voor mijn ernstige hooikoorts tot begin 2019. Begin 2019 kreeg ik nl. te horen van de apotheek dat de rhinocort niet meer was te leveren. Daarna iom mijn huisarts enkele neussprays geprobeerd die geen van allen hielpen. Gedurende een jaar heb ik een verstopte en natte neus gehad met veel niezen, snotteren en slecht zien[lees meer...] want het had ook effect op mijn ogen. Voorjaar 2020 had ik contact met mijn allergie-arts van het ziekenhuis voor mijn wespenallergie en zij vroeg terloops naar mijn andere medicatie. Heb haar toen bovenstaand verhaal verteld. Haar reactie was: maar dan neem je toch pulmicort want daar zit exact dezelfde stof in (budesonide) met exact dezelfde dosering als in rhinocort!!! Ik was met stomheid geslagen... Zij heeft voor mij een recept uitgeschreven voor pulmicort, daarna vervang ik de dop van de pulmicort door de dop van de rhinocort en voila! Sindsdien heb ik weer mijn uitstekend werkende rhinocort/pulmicort zonder enige bijwerking en is mijn leven 100% verbeterd vergeleken met het afgelopen jaar!!!

08-07-2020 | Vrouw | 62
Benauwdheid
Sinds Rhinocort uit de handel is deed ik de truc met Pulmicort met het Rhinocortopzetstuk. Werkte prima voor me. Tot gisteren, vlak voor ik op vakantie ging. Oude verpakking weggegooid dacht ik. Kom ik op mijn bestemming, blijk ik de goede versie inclusief Rhinocortopzetstuk te hebben weggegooid....zooooo dom! Weet iemand wellicht of er ergens losse opzetstukken te kri[lees meer...]jgen zijn? Of heeft iemand er eentje voor me? Tegen vergoeding uiteraard!! Ik zou er echt heel erg mee geholpen zijn!

Budesonide Neusspray

28-06-2020 | Man | 25
Hoofdpijn, dizzy en spiertrekkingen

26-06-2020 | Vrouw | 43
Allergie
Ik heb een jaar bij een kno gelopen omdat mijn neus continu verstopt zat waardoor ik erg benauwd was. Is kreeg alleen corticosteroïden. Ik heb meermaals verteld dat het niet werkte maar moest ermee doorgaan. Second opinion aangevraagd in een ander ziekenhuis. Hier kreeg ik gelijk dymista. Binnen een paar dagen kon ik weer normaal door mijn neus ademen!! Gebruik het nu pre[lees meer...]ventief. Mijn neus voelt soms wel droog, maar als ik ga slapen smeer ik een beetje nasu neuscreme in mijn neus. Perfect.

24-06-2020 | Man | 44
Hooikoorts
Prevalin direct, Verstopt neus meer, zit al deels dicht door allergie reactie. Brand sterk in je neus tot achter in je keel. Lijkt alsof je extra bloemige pollen opzettelijk inspuit. En direct meer gaat niezen helaas. Pruts product en te duur!

23-06-2020 | Vrouw | 43
Hooikoorts
Door de toevoeging van mint krijg ik enorme last van niesbuien. Ik begrijp werkelijk niet waarom zo'n sterk mint extract is toegevoegd. Het geeft voor mij hetzelfde effect als dat je Sterilon in je ogen gaat druppelen. Dat doe je toch ook niet? Daarnaast heb ik de ervaring met deze maar ook alle andere neussprays dat je neus hier enorm van uitdroogt. De vochtbalans in je[lees meer...] neus raakt compleet verstoord. Vind je het dan gek dat je bijwerkingen krijgt? Het is dweilen met de kraan open. Ik ga kijken of ik een andere manier kan vinden om de klachten te verminderen. Misschien wel immuno therapie. Kan ik pas in de herfst mee starten.

19-06-2020 | Man | 25

16-06-2020 | Man | 26

15-06-2020 | Vrouw | 63
Hooikoorts
Na gebruik een zeer pijnlijke neus en een hele vieze smaak in je mond die de hele dag aanhoudt en bovendien helpt het ook hélemaal niet. Ik zou zeggen: NIET KOPEN.

06-06-2020 | Man | 34
Hooikoorts
Beste, 10-tallen mensen op dit forum hebben hetzelfde probleem. Rhinocort is uit de handel, zelf alternatieven met budesonide zijn niet meer te verkrijgen in België. Kunnen we hier geen campagne voor voeren via de media. Het kan toch niet dat een product zomaar verdwijnt waarbij ze duizenden mensen laten in de kou staan!!!

05-06-2020 | Vrouw | 45
Hooikoorts
Echt oplichterij dit spul voor 17 euro zo,n flesje gekocht, met allerlei veelbelovende en misleidende teksten zoals” binnen paar minuten verlichting”. Helemaal niets van waar, de klachten verergerden meteen. Oke dacht ik even doorgebruiken misschien werkt het na een tijdje. Na een paar dagen is mijn neus nog erger verstopt, opgezwollen en aan het bloeden. Dat dit zomaar [lees meer...]kan en dit soort fabrikanten hier mee weg komen en ons door misleiding het geld aftroggelen.

04-06-2020 | Vrouw | 47
Allergie
Ik gebruik al jaren rhinocort 100 turbohaler (poedervorm) met een super goed resultaat omdat ik echt niet een spray kan gebruiken. Nu is die uit de handel, er is geen alternatief voor de poedervorm. Dan krijg je weer een spray waar ik echt helemaal gek van wordt het brand krijg er hoofdpijn van, prik en mijn hooikoorts is terug en blijft dus 10x meer klachten erbij i.p.[lees meer...]v. minder dus HAAL HET TERUG zodat ik en vele andere als mij ook normaal kunnen genieten van het buiten leven in de zon.

04-06-2020 | Vrouw | 29
Hooikoorts
De vieze bittere smaakt blijft lange tijd aanwezig en ook krijg ik hoofdpijn van deze spray.

01-06-2020 | Vrouw | 48
Hooikoorts
Ik ben immuun voor alle medicijnen geworden, 3 jaar desensibilisatie gedaan, medical taping, noem het maar op. Uiteindelijk op rhinocort uitgekomen, wat ik inde winter op halve dosering mocht blijven gebruiken. Ik kon sinds 40 jaar weer gewoon in de zomer naar buiten! Nu is het uit de handel! Ik zit nu weer binnen met dit prachtige weer. Neem het aub snel weer in productie[lees meer...]!

Avamys

27-05-2020 | Vrouw | 33
fluticason
Allergische reactie
Door dat ik in Begin februari een heftige griep heb gehad al 3 maanden veel last van vermoeidheid en allerlei allergieën en astmatische klachten ontwikkeld

23-05-2020 | Man | 41
Allergie
Mijn apotheek heeft mij vorig week naar lang wachten eindelijk weer "Rhinocort" geleverd. De 64 zou niet leverbaar zijn, daarom heb ik de 32 gekregen die ik dan 2 keer in elk neusgat kon spuiten. Het doosje lijk van oorsprong uit Spanje te komen en er staat nu Pulmicort Nasal Aqua op. Registratiehouder/ompakker is E.R.C. b.v. uit Krimpen a/d IJssel. Pulmicort was voo[lees meer...]rheen van dezelfde fabrikant als Rhinocort dus ik denk dat dit nu als het originele middel gezien mag worden.

17-05-2020 | Vrouw | 59
Bijholteontsteking
Breng het aub weer in de handel, ik ook 3x geopereerd. Niet geholpen. Rhinocort 64 al meer dan 25 jaar de oplossing voor mij, nooit meer een holteontsteking gehad.

Bactroban neuszalf

16-05-2020 | Vrouw | 64
mupirocine
Al half jaar staffilococcen infectie neus alvorens ik naar de huisarts ging. Bactroban nasal neuszalf gekregen. Na 1 dag gebruik was het slijmvlies van de neus al geslonken waardoor ik snachts meer lucht kreeg. Na 2 dagen was het pus/ontsteking verminderd. Na 5 dagen was het zo goed als over.

11-05-2020 | Vrouw | 61
Allergie
Heb veel baat gehad bij rhinocort en elk jaar geen hooikoortsklachten meer gehad terwijl ik het maar kort gebruikte. De droge stof bevatte geen conserveringsmiddelen waar ik ook allergisch voor blijk te zijn. Nu blijkt het ineens uit de handel genomen te zijn en heb ik een vervanger gekregen (Avamys) die lang niet zo effectief is en waar ik wel last heb van bijverschijnse[lees meer...]len .

09-05-2020 | Man | 55
Hooikoorts
Dit jaar voor het eerst last van hooikoorts. Door vriend geattendeerd op prevalin direct neusspray. Maar twee dagen gebruikt.... het is gewoon troep. Helpt absoluut niet ...integendeel : situatie is verergerd!! Neus brandt voortdurend, loopneus met bloed, slijmvlies neus ernstig aangetast waardoor er een constante branderig gevoel is. Neus lijkt wel verstopt! Wat een rots[lees meer...]pray. Helpt absoluut niet. Zonde van mijn geld...bijna €17. Zou fabrikant bijna willen aanklagen voor de troep die ze verkopen!

09-05-2020 | Man | 57
budesonide
Ik bevestig hierbij wat sommige andere reeds gevraagd hebben breng dit medicijn aub weer op de markt. Ik gebruik het al meer dan 15jaar zonder nevenwerking en naar volle tevredenheid. Om chronische sinusondsteking in de hand te houden. Ik ben tussen 20j en 15j geleden 4x geopereerd sinds ik rhinocor gebruikt kwasi geen last meer van ondstekingen. En er is voor zover ik we[lees meer...]et geen degelijk alternatief dus waarom dit niet verder produceren?

06-05-2020 | Vrouw | 24
Hooikoorts
gekocht i.v.m. hooikoortsklachten een verstopte neus. direct bij het gebruiken voelde het sprayen pijnlijk, ruikt sterk naar mint. Mijn neus is nu alleen maar meer verstopt. In de bijwerkingen staat dat je tot een uur last kan hebben van een verstopte neus. Het is nu uren later en mijn neus zit nu meer dicht dan eerst. Wat een rot spul. en dat voor die prijs!

02-05-2020 | Vrouw | 14
Zie boven, hartritmestoornissen stoornissen

28-04-2020 | Man | 25
Astma
Het dopje verwisselen van de rhinocort op de pulmicort en de pulmicort gebruiken als alternatief werkt voor mij niet zoals de rhinocort. Ik dacht dat ik de oplossing had gevonden maar nee.

Categorieën met de meeste ervaringen

Depressie - antidepressiva SSRI (5113)
Anticonceptie - overig (3744)
Cholesterol (2889)
Depressie - antidepressiva overig (2713)
Psychose / schizofrenie - antipsychotica (2333)
Pijn - morfine-achtigen (2190)
ADHD - psychostimulantia (2060)
Pijn (1980)
Verslavingsziekten (1934)
Bloeddruk - betablokkers (1673)
Maagzuur - protonpompremmers (1560)
Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend) (1513)
Anticonceptie - eenfase (1386)
Angststoornissen (1208)
Bloed / stolling - thrombose (bloedstolsels) (1150)
Diabetes (suikerziekte) - orale middelen (1129)
Depressie - antidepressiva TCA (1039)
Antibiotica - penicillines breedspectrum (955)