categorie

Neus

Vergelijk de ervaringen met medicijnen in de categorie

De laatste ervaringen in de categorie: Neus

27-05-2020

Avamys (fluticason)
Allergische reactie

Door dat ik in Begin februari een heftige griep heb gehad al 3 maanden veel last van vermoeidheid en allerlei allergieën en astmatische klachten ontwikkeld
23-05-2020

Allergie

Mijn apotheek heeft mij vorig week naar lang wachten eindelijk weer "Rhinocort" geleverd. De 64 zou niet leverbaar zijn, daarom heb ik de 32 gekregen die ik dan 2 keer in elk neusgat kon spuiten. Het doosje lijk van oorsprong uit Spanje te komen en er staat nu Pulmicort Nasal Aqua op. Registratiehouder/ompakker is E.R.C. b.v. uit Krimpen a/d IJssel. Pulmicort was voo[lees meer...]rheen van dezelfde fabrikant als Rhinocort dus ik denk dat dit nu als het originele middel gezien mag worden.
17-05-2020

Bijholteontsteking

Breng het aub weer in de handel, ik ook 3x geopereerd. Niet geholpen. Rhinocort 64 al meer dan 25 jaar de oplossing voor mij, nooit meer een holteontsteking gehad.
16-05-2020

Bactroban neuszalf (mupirocine)

Al half jaar staffilococcen infectie neus alvorens ik naar de huisarts ging. Bactroban nasal neuszalf gekregen. Na 1 dag gebruik was het slijmvlies van de neus al geslonken waardoor ik snachts meer lucht kreeg. Na 2 dagen was het pus/ontsteking verminderd. Na 5 dagen was het zo goed als over.
11-05-2020

Allergie

Heb veel baat gehad bij rhinocort en elk jaar geen hooikoortsklachten meer gehad terwijl ik het maar kort gebruikte. De droge stof bevatte geen conserveringsmiddelen waar ik ook allergisch voor blijk te zijn. Nu blijkt het ineens uit de handel genomen te zijn en heb ik een vervanger gekregen (Avamys) die lang niet zo effectief is en waar ik wel last heb van bijverschijnse[lees meer...]len .
09-05-2020

Hooikoorts

Dit jaar voor het eerst last van hooikoorts. Door vriend geattendeerd op prevalin direct neusspray. Maar twee dagen gebruikt.... het is gewoon troep. Helpt absoluut niet ...integendeel : situatie is verergerd!! Neus brandt voortdurend, loopneus met bloed, slijmvlies neus ernstig aangetast waardoor er een constante branderig gevoel is. Neus lijkt wel verstopt! Wat een rots[lees meer...]pray. Helpt absoluut niet. Zonde van mijn geld...bijna €17. Zou fabrikant bijna willen aanklagen voor de troep die ze verkopen!
09-05-2020

Rhinocort (budesonide)

Ik bevestig hierbij wat sommige andere reeds gevraagd hebben breng dit medicijn aub weer op de markt. Ik gebruik het al meer dan 15jaar zonder nevenwerking en naar volle tevredenheid. Om chronische sinusondsteking in de hand te houden. Ik ben tussen 20j en 15j geleden 4x geopereerd sinds ik rhinocor gebruikt kwasi geen last meer van ondstekingen. En er is voor zover ik we[lees meer...]et geen degelijk alternatief dus waarom dit niet verder produceren?
06-05-2020

Hooikoorts

gekocht i.v.m. hooikoortsklachten een verstopte neus. direct bij het gebruiken voelde het sprayen pijnlijk, ruikt sterk naar mint. Mijn neus is nu alleen maar meer verstopt. In de bijwerkingen staat dat je tot een uur last kan hebben van een verstopte neus. Het is nu uren later en mijn neus zit nu meer dicht dan eerst. Wat een rot spul. en dat voor die prijs!
02-05-2020

Zie boven, hartritmestoornissen stoornissen
28-04-2020

Astma

Het dopje verwisselen van de rhinocort op de pulmicort en de pulmicort gebruiken als alternatief werkt voor mij niet zoals de rhinocort. Ik dacht dat ik de oplossing had gevonden maar nee.
27-04-2020

Dymista (azelastinehydrochloride/fluticasonpropionaat)
Hooikoorts

Sinds ik het gebruik zijn mijn klachten bijna 100% verdwenen.
26-04-2020

Allergodil Nevel (azelastine)
Allergie

Mijn dochter van 6 gebruikt dit sinds een aantal weken en heeft geen last meer van neusverstopping en niesbuien. Het toedienen was in het begin even lastig/vervelend voor haar, maar gaat nu snel en makkelijk! We hebben geen bijwerkingen kunnen ontdekken.
22-04-2020

Astma

BRENG DIT MEDICEIN AUB TERUG OP DE MARKT
22-04-2020

Bisolnasal (tramazoline)
Allergische reactie

21-04-2020

Allergie

Al drie soorten neusspray gebruikt tegen a typische hooikoorts. Na verloop van tijd verdwijnt de werking van de spray.
16-04-2020

Allergie

Ik kreeg idd vandaag te horen dat rhinocort niet meer te verkrijgen was, maar ik heb dus ook met mijn arts overlegt en heb dus nu ook pulmicort 100 gekregen, dopje omgewisseld en kan het nu dus weer met de neus inhaleren. Laat nog weten of het net zo goed werkt, zou wel zo moeten zijn, want het is dezelfde werkzame stof (budesonide).
14-04-2020

Hooikoorts

Neus verstopt door hooikoorts. Dit dure spul een keer proberen. Nou koop het nooit meer, duur en werkt ook nog voor geen meter!
12-04-2020

Allergie

Het helpt wel om je holtes open te houden.. maar niet gebruiken wanneer je ook erg neusverkouden bent! Blijkt dan avarechts te werken wat ik niet wist. Weken met een mega loopneus en keelpijn gelopen ging maar niet over. Eenmaal gestopt met de neusspray namen de klachten af. Helaas heb ik wel een brandend gevoel achterop tong over gehouden en soms ook in de keelholte. Nu e[lees meer...]en anti mondschimmel kuur gekregen kijken of dat helpt...
01-04-2020

Allergo-COMOD neusspray (cromoglicinezuur)
Hooikoorts

Slechtste neusspray die ik ooit heb gebruikt!!!! Helpt voor gene meter €13 verspild aan deze 'neusspray'
31-03-2020

Hooikoorts

Gebruik deze inhaler al sinds 1988, naar volle tevredenheid, voorgeschreven door een allergoloog. Nu kom ik bij de apotheek en krijg de mededeling dat hij niet meer leverbaar is en wat anders krijg. In het verleden heb ik meerdere keren iets anders geprobeerd maar nooit met de gewenste resultaten. Dat waren dan neussprays. Hierdoor kreeg ik korstjes en bloedneuzen en de [lees meer...]vloeistof liep zo mijn keel in, bah. Ik wil de Rhinocort turbuhaler weer terug. Ik ben het hele voorjaar en de zomer ziek van de hooikoorts.
28-03-2020

Fluticason neusspray (fluticason)

Het werkt niet .. Dat kan je wel zeggen na 2 maanden denk ik .
27-03-2020

Rhinocort (budesonide)

Gebruikte dit middel al jaren om klachten van chronische rhinitis tegen te gaan. In het begin vanalles geprobeerd aan neussprays en ampules. Uiteindelijk uitgekomen op Rhinocort 100. Een zeer goed middel met nauwelijks bijwerkingen. Nu dit middel niet meer in de handel is is mij weer een neusspray voorgeschreven, waardoor de klachten als verstopte neus en daardoor ernsti[lees meer...]ge benauwdheid weer flink toenemen. De licentie is verlopen zegt de apotheek. Ik lees hier dat een andere fabrikant een alternatief aan het maken is. Kan iemand mij uitleggen als de receptuur van dit medicijn er toch is, er niet gewoon geproduceerd kan worden. Kost weer allemaal extra geld, dat beter besteedt kan worden?
24-03-2020

Xylometazoline Neusdruppels/Neusspray (xylometazoline)
Verkoudheid

Ik heb dit gekocht vanwege zwangerschapsverkoudheid. Hierdoor zit mn neus dicht zodra ik ga liggen. Van dit middel gaat mn neus open als ik slaap, maar overdag voel ik me juist snotterig (na dag 1 al, ik heb het 4 dagen gebruikt en moest hierna al "afkicken"). Dan maar een dichte neus in de nacht en 10x wakker worden omdat mn mond zo droog is door het door mn mond ademen. [lees meer...]Liever dan deze rommel.
20-03-2020

Budesonide Neusspray (budesonide)
Allergie

Ik gebruik deze neusspray voor mijn hooikoorts. Wanneer ik het gebruik krijg ik een droge hoest en ook spiertrekkingen in mijn gezicht. Als ik het langer gebruik is het wel effectief maar de spiertrekkingen zijn zeer vervelend. Ik heb ze vooral bij mijn oog.
20-03-2020

Rhinocort (budesonide)

Beste mede hooikoorts patiënten, Ik lees erg veel terug op forums dat ook jullie net als ik zelf dagelijks niet de dag door kwam zonder de Rhinocort Turbuhaler 100. Altijd enorm veel last gehad van hooikoorts, vanaf het begin tot het einde van het seizoen. Enorm last gehad van huisstof en daarnaast ook nog beesten. Mijn antwoord op dit alles kreeg ik in 2016, helaas[lees meer...] is de Rhinocort Turbuhaler niet meer verkrijgbaar en zal dit in de toekomst ook niet te verkrijgen zijn meer zijn in deze vorm. Na de farmaceut te hebben gecontacteerd ben ik er achter gekomen dat na 20 jaar de licentie is verlopen op dit product. Een andere farmaceut genaamd Johnson en Johnson zijn echter wel bezig met een goed alternatief, helaas zal dit nog een tijd duren. Na het zoeken van alternatieven kwam ik terecht bij een forum post waar er een ander medicijn werd geadviseerd, namelijk Pulmicort Turbuhaler 100. Dit advies kwam van een arts op de afdeling allergologie. De inhaler is bedoeld voor de mond, het kopstukje is echter te vervangen door het kopstukje van de nasale inhaler van Rhinocort. Dit zorgt ervoor dat de turbuhaler nasaal kan worden gebruikt. 5 dagen terug ben ik naar de huisarts gegaan voor een recept en heb deze gekregen. Na het gebruik van het nieuwe medicijn vertoon ik geen klachten van hooikoorts of dergelijke meer. De ervaring aan Rhinocort zijn in deze gelijk. Echter merk ik wel een kleine heesheid, wellicht dat dit door iets anders komt. De test periode van 5 dagen is te kort om dit vast te stellen. Ik hoop iedereen hiermee te helpen. Let op: het betreft de Pulmicort Turbuhaler ((100))!
13-03-2020

Bijholteontsteking

Ik gebruik de neusspray voor mijn bijholte ontsteking. Ik moest het de 1e week 2x sprayen. In mijn 2e week moest ik het 1x sprayen. Nu zit ik in mijn 2e week en komt er aardig wat los. Ik ben 3 maanden verkouden geweest en dat heeft zich op een gegeven moment opgehoopt denk ik. Ik heb veel loopneuzen gehad, omdat de spray de holtes open zet. Er zitten wel veel korstjes in [lees meer...]mijn neus en soms haal ik ze weg en dan komt er vaak wel veel bloed bij kijken (te vergelijken met een bloedneus). Verder doet het zijn werk ik heb nog wel last van hoofdpijn, maar dat zal binnen 6 weken ook weg moeten zijn.
11-03-2020

Allergie

Ik ben door een collega gewezen op dit product jaren geleden na vele pillen en sprays te hebben gebruikt voor mijn hooikoorts. Van de pillen werd ik suffig en de sprays kreeg ik steeds bloedneus. Ik gebruik nu al jaren Rhinocort wat heel goed werkt, heb nergens last van. Zelfs mijn kinderen die ook hooikoorts hebben gebruiken het en het is zeer effectief. Ik kan het gewoo[lees meer...]n niet geloven dat dit product er nu niet meer is. En ik hoop dat dit product alsnog op de markt komt.
09-03-2020

Dymista (azelastinehydrochloride/fluticasonpropionaat)
Bijholteontsteking

Na 2 maanden gebruik 2 x per dag 1 spray nu al 4 weken non stop enorme migraine achtige bijwerkingen. Pijn achter ogen, slapen, en achterin neus. Ga nu heftig afbouwen om te kijken of het helpt. Het medicijn werkt enorm goed, maar als dit de bijwerkingen zijn stop ik direct. Ik ga nu afbouwen naar 1 x per twee dagen.
07-03-2020

Mometason neusspray (mometason)

Deze neuspray werkt maar drogis xylomeazoline 1,0 mg/ml (zonder cortico) werkt vrij snel en een paar uur. Shorre/ hese stem en neusverstopping en loopneus continu door langwerkend inhalator met corticosteroïd.
27-02-2020

Rhinocort (budesonide)

Ik liep al 4 jaar rond met verstopte neus geen smaak en geur meer tot ik Rhinocort ging gebruiken. Nu is het er niet meer!! ik lees veel reacties met dezelfde klachten, maar zijn er al mensen met een oplossing?? Mijn vader had het ook die heeft geopereerd maar dat wil ik niet,hij is zijn geur en smaak verloren.. Is Rhinocort beschikbaar in anderen landen?? Graag l[lees meer...]inks van betrouwbare webshops

Categorieën met de meeste ervaringen

Depressie - antidepressiva SSRI (5023)
Anticonceptie - overig (3697)
Cholesterol (2870)
Depressie - antidepressiva overig (2687)
Psychose / schizofrenie - antipsychotica (2298)
Pijn - morfine-achtigen (2176)
ADHD - psychostimulantia (2021)
Pijn (1954)
Verslavingsziekten (1905)
Bloeddruk - betablokkers (1655)
Maagzuur - protonpompremmers (1545)
Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend) (1501)
Anticonceptie - eenfase (1371)
Angststoornissen (1191)
Bloed / stolling - thrombose (bloedstolsels) (1134)
Diabetes (suikerziekte) - orale middelen (1106)
Depressie - antidepressiva TCA (1034)
Antibiotica - penicillines breedspectrum (948)