categorie

Neus

Vergelijk de ervaringen met medicijnen in de categorie

De laatste ervaringen in de categorie: Neus

Mometason neusspray

17-03-2024 | Man | 72
mometason
Bijholteontsteking
Bijholte ontsteking na elke lichte verkoudheid. Zolang de afvoer van vocht niet blokkeerd geen pijn. Zodra de afvoer geblokkeerd wordt door gezwollen slijmvliezen in de neusholte flinke hoofdpijn. Dan gelijk beginnen met Mometason, na een week gaat het beter zo niet tijdelijk iets hogere dosering. Zoutwater spoelen met kannetje en ananas eten helpt ook

16-03-2024 | Man | 85
Verkoudheid
Geen effectiviteit. Al 2 weken gebruikt. Hoest en slijm niet vermindert.

05-03-2024 | Vrouw | 72

zichtproblemen spasme

Met Avamys geen problemen. Die verstuiver werkte perfect. De flutication loopt helemaal de keel in. Na 3 maanden dit middel genoemde klachten. Zelfs naar de neuroloog en daar alle mogelijke onderzoeken gehad . Veel kosten dus voor de maatschappij. Gestopt met de flutication en geen klachten meer.

03-03-2024 | Vrouw | 10
Huisstofallergie
Mijn dochter van 10 gebruikt al 6 jaar Avamys tegen huisstofmijtallergie en helpt perfect! Helaas uit de handel en heeft sinds een jaar fluticason. Dit product is veel minder effectief, meer snotteren en vocht achter het trommelvlies. Kan iemand aangeven wanneer Avamys weer verkrijgbaar is? Of soortgelijk met zelfde effect?

02-03-2024 | Vrouw | 69
fluticasonfuroaat
Chronische sinusitis Meer dan 10 jaar sinutab gebruikt niets hielp. Tot ik 11jaar geleden Avamys kreeg voorgeschreven. Weg pijn weg sinusitis. Probleem Avamys is al van December 2023 niet meer te krijgen, groot probleem, gebruikte dagelijks 1pufje .

27-02-2024 | Vrouw | 46
Huisstofallergie
Ik heb een huisstofallergie maar er lijkt wat meer aan de hand te zijn. Dagen erbij van continu niezen en tranende ogen. Huisarts had dit voorgeschreven en vanaf zo goed als dag 1 overal vanaf en weer energie. Niet de negatieve ervaring dus zoals anderen, geen last van bijwerkingen.

27-02-2024 | Man | 34
Verkoudheid

overtollig slijm Keelpijn bruin slijm in de keel droge neus

Otrivin Duo gaan gebruiken vanwege een verkoudheid, maar na gebruik lijken de klachten alleen maar erger te zijn geworden. Het product doet wat het beloofd, namelijk een verstopte neus en loopneus verhelpen. Twee dagen later zit ik echter met extreem verstopte neusholtes, vrij heftige keelpijn bij slikken en enorme ophopingen van slijm. Om die reden heb ik het product [lees meer...]weggegooid en probeer ik de normale Otrivin, om m’n verstopte neus te verhelpen.

26-02-2024 | Vrouw | 25
Verkoudheid
Korstjes en bloedneus na 2 dagen gebruik. Werkt supergoed tegen benauwd gevoel maar de bijwerkingen zijn echt verschrikkelijk.

25-02-2024 | Vrouw | 38
Hooikoorts
Gebruikte al meer dan 10 jaar avamys neusspray tegen hooikoorts. Sindskort geeft de apotheek aan dat deze niet meer leverbaar is . Ook niet te bestellen. Nu een andere merk gehad met dezelfde bestanddelen, alleen werkt dit gewoon niet! Baal hier erg van!!

16-02-2024 | Man | 29
azelastinehydrochloride/fluticasonpropionaat
Moet ie ook steeds gaan niezen en na het niezen ontzettend verstopte neus? (Voor het gebruik van de spray)

12-02-2024 | Man | 36
fluticason
veel bijwerkingen je hele neusvlieslijm gaat juist kapot door dit medicijn bloeden, er moet een medicijn komen die het neusslijmvlies juist beschermd en ontsteking remmend is door de droogte komen alle pollen direct op je huid waardoor de hooikoorts erger is, het slijm snot beschermd je neus en heb je nodig

09-02-2024 | Man | 74
fluticasonfuroaat
Jaren Avamys gebruikt en bevalt prima voor mijn chronische allergie. Hierdoor kan ik beter slapen met open neus. Nus is mij sinds een half jaar Fluticasonfuroaat ongevraagd opgedrongen door mijn Apotheek onder het mom dat het niet meer leverbaar zou zijn en dus ook niet meer wordt gemaakt. Dit product haalt het niet bij Avamys, ik snap ook niet waarom (want dezelfde[lees meer...] stof) maarna een tijdje merkt ik dat het negatief ging werken en dat is natuurlijk niet de bedoeling. Raar ook dat het met een leugen wordt gebracht terwijl het gewoon gemaakt en verkocht wordt! Ga maar eens uitgebreid Googlen! Slecht voor het vertrouwen .....

28-01-2024 | Vrouw | 67
fluticasonfuroaat
Altijd fantastisch gewerkt, nu een alternatief vd apotheek, constant voorhoofdsholte ontstekingen!

23-01-2024 | Vrouw | 63
azelastinehydrochloride/fluticasonpropionaat
Ik gebruikte eerst Flixonaise, die goed effect had, deze is uit de handel. Als eerste had ik Fluticason spray, klacht duizeligheid, oorsuizen niet lekker voelen, onstabiel lopen. Hierna kreeg ik Dymista 137/ 50 microgram. Nu mometason, werkt minder goed, s'avonds voel ik me niet lekker, licht in mijn hoofd. Blijf last van snot in mijn neus houden, ondanks dat ik [lees meer...]met zout en water spoel, en elke dag stomen. Ik weet nu niet meer wat ik moet doen .

23-01-2024 | Vrouw | 58
azelastinehydrochloride/fluticasonpropionaat
Na vermoedelijk covid te hebben gehad eind 2019, heb ik een chronisch verstopte neus. Een neusschelpverkleining gehad maar dat hielp niet. Alleen Otrivin helpt maar dat mag je niet lang gebruiken. Dus toch weer naar de KNO-arts. Ditmaal Dymista gekregen. De eerste 2 dagen waren fijn want ik kon redelijk ademen door mijn neus maar toen begon de ellende: enorme druk op[lees meer...] mijn neus alsof ik een bloeding zou krijgen, pijn in de wangholten, alsof mijn gezicht was opgezet onder de ogen, hoofdpijn vlak boven de ogen en pijn in de bovenkaak. Enorm moe. Ik ben er na 6 dagen mee gestopt.

19-01-2024 | Man | 67
Ademhalingsproblemen
Jaren problemen gehad om door de neus te ademen. Vreselijk benauwd ‘s nachts . Na gebruik van avamys was dit voor bijna 100% verdwenen . Helaas is dit middel niet meer te verkrijgen en word dit vervangen door fluiticason. Dit is absoluut niet het zelfde en werkt bijna niet . Wordt tijd dat dit terug op de markt komt .

17-01-2024 | Vrouw | 42
Hooikoorts
Wat een zonde dat Avamys niet meer verkrijgbaar is. Na overstap op ander middel, veel klachten.

17-01-2024 | Vrouw | 42
Hooikoorts
Wat een ramp van een medicijn. Het werkingsmechanisme/verstuiver werkt niet goed, waardoor de vloeistof niet goed naar binnen komt maar eruit sijpelt. Ook verstuift het in dikke, grote druppels en komt zo niet goed daar waar het moet werken. Ik hoopte nog dat ze Avamys terug zouden halen, maar na dit alles gelezen te hebben geen hoop meer. Wat nu? Straks als het lente en z[lees meer...]omer wordt kan ik niet meer naar buiten. Voor de fabrikant (Basic Pharma): dit medicijn werkt gewoon niet!

15-01-2024 | Man | 56
fluticasonfuroaat
Goede ervaringen. Sinds gebruik avamys vrijwel geen problemen met neus en longen gehad

13-01-2024 | Vrouw | 68
Verkoudheid
ik kwam bij de huisarts voor m,n oor,nog geen eens verkouden. en waarschijnlijk de buis van eustastieus.geef ze mij eerst xylometeazoline. en na 2 dagen mee gestopt. met reden me niet lekker voelen misselijk en naar in m,n hoofd. dus ik weer terug en kreeg ik fluticason propionaat daar ook mee begonnen en na 2 dagen voelde ik mij weer ziek.dus weer weggedaan. na een pa[lees meer...]ar dagen dacht ik ik ga het weer proberen en weer een recept gevraagd voor fluticasonpropionaat 50. ik wilde mij niet aanstellen en weer eraan beginnen. ik gebruik ook antidepressiva. dus vol goede moed begonnen 1×per dag 2x spuiten in elk neusgat. nou dezelfde dag voelde ik mij weer niet goed worden,en nog 3 dagen volgehouden en heel naar in m,n hoofd om dol van te worden en last van m,n ogen die ik al een tijd geleden heb laten behandelen voor staar,waar ik last van heb. maar het ergste is m,n hoofd.vreselijk.morgen stop ik ermee wat een rotzooi is dat. ik vroeg nog kan ik dat met mijn andere medicijnen gebruiken,antwoord ja hoor. ze geven maar wat mee. zonder te beseffen wat het met je doet. wat een rotzooi is dat. gebruik het nooit. ik wilde het niet geloven van andere,maar ik heb het nu weer ondervonden.het is gewoon gif . ik hoop dat het nog goed komt.

25-12-2023 | Vrouw | 24
fluticason
Na 2 jaar Avamys dit nieuwe goedje meegekregen van de apotheek want Avamys is niet meer leverbaar. Ik kreeg Avamys ivm chronische verkoudheid, allergie en hooikoorts. Sinds ik deze andere neusspray heb en in gebruik heb, ruikt de omgeving naar chloor, daarnaast lopen mijn holtes vol en heb ik vrijwel dagelijks hoofdpijn. Oftewel alle klachten die ik had voor ik Avamys kree[lees meer...]g zijn terug door deze lullige neusspray.

Flixonase neusspray/neusdruppels

11-12-2023 | Man | 53
fluticason
ik was zeer tevreden over Flixonase het was het enige wat goed bij mij werkten nu ze gestopt zijn met de productie hoop ik dat er snel een derde partij het weer ga maken ik ben nu een beetje radeloos .

11-12-2023 | Man | 53
fluticason
ik heb deze neus spray gekergen van mijn huisarts omdat Flixonase neus druppels niet meer verkrijgbaar is omdat het bedrijf gestopt is met het produceren er van . ik heb het 3 dagen gebruikt .ik wou dat ik het nooit had gebruikt wat een bocht is dit spul ik had heel de dag een droge mond vieze chemiese smaak in me mond eet slust was weg proefde me eten niet meer ik ro[lees meer...]ok heel de dag een soort van chemische lucht wat je kan vergelijken met Glassex maar dan zurig chemisch vooral bij het warm eten en hoofdpijn werd misselijk er van .ik ben nu 1 dag gestopt ruik het nog steeds ik hoop dat het weg ga die gore lucht . mensen die dit lezen denk goed na voor je deze troep ga gebruiken het is echt wagelijk spul

05-12-2023 | Man | 57
Verkoudheid
Otrivin duo is afschuwelijk spul ! Je slijmvliezen drogen helemaal uit,je krijgt er een zere keel van en je hebt een algeheel gevoel van onbehagen,het is net alsof je er gewoon ziek van wordt,ik ga het echt nooit weer gebruiken !gewone otrivin is prima maar duo is echt vreselijk.

Xylometazoline Neusdruppels/Neusspray

26-11-2023 | Vrouw | 35
xylometazoline
Verkoudheid
Verschrikkelijk. Voorgeschreven door arts vanwege vocht achter het trommelvlies. Op advies moest ik dit 3 x daags gebruiken. Kreeg veel bijwerkingen zoals zeer kort adem, snelle hartslag, en slapeloosheid. Zal dit middel nooit meer gebruiken. Op een zaterdag ermee gestart, gelukkig dinsdag mee gestopt, zag toen pas het verband met dit middel. Kijk hier mee uit, het [lees meer...]is zo makkelijk te krijgen. Hartkloppingen zijn nog met regelmaat aanwezig

10-11-2023 | Vrouw | 43
Verkoudheid
Gebruik het sinds augustus 2016. Duurde ongeveer 10-14 dagen voordat ik het gevoel had dat het echt aansloeg. Daarna mijn klachten fors verminderd. Fijn bijkomstigheid was dat mijn oren minder onrustig waren en ik aanzienlijk minder oorontstekingen had. In het begin had ik nog weleens een bloedneus. Staat ook keurig vermeld op de bijsluiter. Maar dit is vanaf 2019/2020 ei[lees meer...]genlijk niet meer voorgekomen.

10-11-2023 | Vrouw | 43
Verkoudheid
Door leveringsproblemen met Avamys Fluticason neusspray meegekregen. Zou exact hetzelfde zijn. Wat een ramp. Gigantische hoofdpijn, holtes verstopt, ben steeds aan het sniffen en steeds het gevoel dat je moet snuiten. Ben er nee gestopt en de klachten namen na een paar dagen af. Maar de klachten waarvoor ik het kreeg zijn er dus ook weer. Iemand een goed alternatief gevon[lees meer...]den?

20-10-2023 | Man | 76
fluticasonfuroaat
Ik gebruik al 4 jaar Avamys neusspray en ik heb geen last meer van nachtelijk vollopen van de neusholtes. Nu krijg ik van de apotheek te horen dat Avamys niet meer leverbaar is. Het generieke produkt heeft een verstuiver die veel minder werkt en dus snachts meer klachten geeft. WAAROM ?

Mometason neusspray

19-10-2023 | Vrouw | 32
mometason
Bijholteontsteking
Vanaf 18 sep met momentasonfuraat neusspray begonnen 1x daags. In het begin merkte ik binnen een paar uur verschil. De bijwerkingen: De dagen daarna vaak hoofdpijn na gebruik van neusspray (na 2-4 uur) druk op de voorhoofd, en in het hoofd en achter mijn rechter oog, Een droge neus en droge ogen (wazig zien en met momenten duizelig) en soms met spierpijn achter het oog. [lees meer...] Stemmingswisselingen, en soms een opgejaagd gevoel. Nu 2 weken verder (2 maanden sprayen) ben ik klaar met het gebruik van momentason en alle klachten zijn weg. De bijwerkingen waren zeer vervelend en moest mezelf dwingen om de neusspray af te maken. Achteraf blij mee want ik had een flinke onsteking, en was ook hardnekkig. De meer bijwerkingen des te beter het zijn werk doet.

15-10-2023 | Vrouw | 44
azelastinehydrochloride/fluticasonpropionaat
Ik ben 2 x geopereerd aan neuspoliepen. Heb ook last van huisstofmijt soms vd pollen. Ik gebruik allergiepillen niet dagelijks. De neusspray gebruik ik ook niet dagelijks omdat t zo chemisch is en ik snel last krijg van bijwerkingen. Behalve dat het ongeloofelijk smerig is en lang in je mond blijft hangen. En als ik op vakantie ben in een warm land. Heb ik zelden last er[lees meer...]gens van. Dus gebruik dan geen allergie pillen Ik gebruik het nu een maand maar misschien 2/3 x per week. In het begin ging er veel troep uit me neus. Ademen gaat beter, maar heb nu wel een lichte opgezette plek onder mijn rechteroog wat groter begint te worden. En volgens mij is dit begonnen sinds ik de spray gebruik. Begint nu ook te jeuken. Mijn KNO arts zei als ik t niet dagelijks wil gebruiken hoeft dat niet.

Categorieën met de meeste ervaringen

Depressie - antidepressiva SSRI (6311)
Anticonceptie - overig (4470)
Cholesterol (3277)
Depressie - antidepressiva overig (3104)
Psychose / schizofrenie - antipsychotica (2858)
ADHD - psychostimulantia (2530)
Pijn - morfine-achtigen (2516)
Verslavingsziekten (2299)
Pijn (2252)
Bloeddruk - betablokkers (1915)
Maagzuur - protonpompremmers (1778)
Diabetes (suikerziekte) - orale middelen (1702)
Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend) (1662)
Anticonceptie - eenfase (1586)
Angststoornissen (1569)
Bloed / stolling - thrombose (bloedstolsels) (1444)
Antibiotica - urineweginfectie (1266)
Depressie - antidepressiva TCA (1227)