categorie

Neus

Vergelijk de ervaringen met medicijnen in de categorie

De laatste ervaringen in de categorie: Neus

07-12-2021 | Man | 23
Huisstofallergie
Altijd veel last gehad van huisstofmijt en hooikoorts. Werd iedere ochtend wakker met een vol hoofd en was altijd een paar keer per jaar snot verkouden. Sinds 4 jaar gebruik ik nu deze neusspray en heb eigenlijk nergens last meer van. Ik ben nu bezig met afbouwen want ik ben nu bezig met het huisstofmijt vrij maken van het huis. Wel had ik af en toe een bloedneus van het[lees meer...] gebruik van deze neusspray, en wanneer het erg koud was had ik een drukkend gevoel op mijn voorhoofdholte maar als ik dan weer naar binnen ging was het over

10-11-2021 | Vrouw | 40
Sinusitis
Chronische sinusitis Heel lang gebruikt werkte altijd prima Maar uiteindelijk twee keer geopereerd aan mijn sinussen, bijholtes en neus. Daarna werkte het niet meer, nu moet ik wel zeggen heb het een 20 jaar gebruikt 😬

Mometason neusspray

06-11-2021 | Vrouw | 25
mometason
Vanwege chronische verkoudheid en vocht achter de trommelvlies deze neusspray voorgeschreven. Klachten die ik heb zijn oorsuizen en druk op de oren. Na een maand geen verschil, zelfs oorpijn nu maar geen idee of dat door de neusspray kom. Maar wat echt extreem is is elke dag nu extreme hoofdpijn. Maar echt extreem. Ik ga ermee stoppen.

06-11-2021 | Vrouw | 58
Tinnitus
Had een kleine oorontsteking met oorsuizen. Oorontsteking was snel weg met druppels, maar het oorsuizen bleef. Neusspray gekregen en heel langzaam (met terugslagen) nam het oorsuizen af. Wel belangrijk dat de neus open blijft. Ook met zoutoplossing sprayen. Na ruim 1 maand is het oorsuizen weg. Zal de neusspray nog een tijdje blijven gebruiken.

28-10-2021 | Man | 27

Otrivin neusverkoudheid

27-10-2021 | Vrouw | 20
xylometazoline
Verkoudheid
Dit is met afstand de slechtste neusspray die ik in mijn leven gebruikt heb. Na het gebruiken van Otrivine ‘opent’ je neus, dan ben je heel even blij. Kort daarna voelt je neus ongelofelijk droog aan. Zó droog dat het gewoonweg pijn doet. Je neus snuiten wordt quasi onmogelijk omdat alle slijmen binnenin je neus hard en stug geworden zijn, gevolg; je neusdoorgang wordt vol[lees meer...]ledig geblokkeerd door deze harde slijmen. De droogte verspreidt zich op korte tijd heel leuk verder naar je keel (en luchtpijp). Je hele keel voelt droog en schor aan, vreselijk. Dit effect houdt 3-4 dagen aan, joepie. Er bestaan honderd maal betere neussprays op de markt die je neus (en keel!) niet zo verdomd droog maken.

23-10-2021 | Vrouw | 31
Hypofysetumor
Na een operatie van een hypofsetumor via de neus en de sphenoide sinus moest ik van de NKO arts enkele weken Nasonex gebruiken om de neus te ontzwellen. Naast deze spray moest ik ook een zoutoplossing gebruiken. Van de zoutoplossing voor het spoelen van de neus uiteraard geen last. Van de Nasonex wel heel veel last: bloedneuzen, slechte geur en smaak in de neus, gezwollen [lees meer...]keel en branderig gevoel. Ook voelde ik dat de spray mijn neus extra irritereerde. Ik moest heel erg niezen na het gebruik ervan terwijl ik na mijn operatie absoluut niet mocht niezen! Dan las ik op de koop toe dat ke die spray eigenlijk na een neusoperatie niet mag gebruiken omdat cortisone ervoor zorgt dat het genezingsproces afgeremd wordt! Ik heb de spray een 3 tal weken gebruikt. Nadat ik een 5tal dagen gestopt was met de spray, geen bloedneuzen meer en ook niet meer niezen, noch irritatie in de neus. Wel kreeg ik enkele dagen na het stoppen met de spray een druk op mijn rechteroog. In ieder geval geen aanrader! Ik versta niet dat dit voorgeschreven wordt. Absoluut geen zacht middel dat je veilig maanden aan een stuk kan gebruiken zoals mijn NKO arts vertelde.

11-10-2021 | Man | 59
Allergie
Ik had last van bijholte ontstekingen. Bleek vrij serieus te zijn. Met ontstoken botweefsel en eenzijdige potentieel kwaadaardige poliepen. Twee goede operaties die prima zijn geslaagd. Complimenten aan de KNO arts. Kreeg wel voor een zeer lange tijd nacontrole (jaren). Ook Avamys voorgeschreven en gebruikt. Geen last en het zou poliepen tegen houden of afremmen. Na een pa[lees meer...]ar jaar kreeg ik hoofdpijnen en irritaties in de neus. Waarschijnlijk doordat ik ineens een ander merk kreeg. Daarna af en toe niet meer gebruikt. Ik had gewoon veel last van deze hoofdpijn en droogte. Weer terug op de Avamys, maar dat werkte ook niet. Gestopt tegen het advies in. Ik had er zo veel last van. Nu 2 jaar veel klachten en weinig steun van de KNO artsen. Ik experimenteer veel met cocosvet smeren en olijfolie (eerste persing en naturel). Deze nemen de droogte weg. Dus heb ik van de Avamys wel een ernstige bijwerking overgehouden waar ik heel veel last van heb. Nu heb ik Flixonase, maar ben daar erg onzeker over. Ik ben er nog niet mee begonnen. Die bijholtes zijn echt een serieus probleem die veel invloed hebben op de lol in mijn leven. Ook bij mij is dit allemaal gestart nadat ik van de stand naar een dorp ben verhuist. Avamys, wel gebruiken maar nooit erg lang doen. Je neusslijmvlies kan hier niet zo goed tegen. Sterkte allemaal.

27-09-2021 | Man | 33
Allergie
spul werkt perfect maar na een paar dagen kreeg ik rare keel klachten, steeds een dik gevoel en moest elke keer mijn keel schrapen (anders werd mijn schem schor). Het kon niet aan de spray liggen werd gezegd, maar nu 4 maanden later was ik het zo zat dat ik zelf er maar mee ben gestopt. En jawel, na 4 dagen waren de klachten een enorm stuk minder. kortom: spul w[lees meer...]erkt perfect maar de bijwerkingen zorgen ervoor dat ik het niet meer gebruik.

19-09-2021 | Vrouw | 64
Allergie
Mijn ervaring met avamys is dat ik er niet meer dan 1xdgs1 moet gebruiken en anders heel veel bijwerkingen heb en de slijm die ik vanuit m'n neus in m'n keel krijg hiermee niet verholpen is en hoop dat m'n oog weer goed komt.

17-09-2021 | Man | 45
Allergie
Rhinocort is wel nog verkrijgbaar! Ik heb veel allergieen en even wisselen van medicatie is vaak een groot probleem. Ik gebruik Rhinocort 32 nevel al heel lang meden ook omdat het een medicijn is wat ook op de lange termijn weinig tot geen bijwerkingen heeft. Alleen kreeg ik de eene keer te horen het was niet meer te krijgen in mijn sterkte alleen in de 64 nevel. Of het [lees meer...]was helemaal niet meer te krijgen net zoals ik hier van vele van jullie lees. Het is uit de handel genomen. Wat ik heel erg jammer vond want ik kan me met dit medicijn samen met de rest van medicijnen goed helpen en heb niet zoals van andere neusspray steeds een bloedneus of wondjes in mijn neus. Maar jongens er is hoop het is der nog WEL maar het wordt ingevoerd uit Portugal! Apothekers doen heel moeilijk omdat sommige van hun groothandels het niet hebben. Dat is mijn inziens de grootste flauwekul dat het gewoon verkrijgbaar is maar dat je afhankelijk bent van of je apotheek de goede groothandel heeft. Het is o.a. verkrijgbaar bij de Benu apotheken. Het heet pulmicort Nasal Aqua . De registratiehouder /ompakker Dr. fisher Farma B.V. , Schutweg 23, 8243 PC Lelystad. Je kunt het laten voor schrijven als Budesonide 32 microgram/dosis Fisher neusspray , suspensie. Ik hoop dat de fabriekant inziet dat ook wij hier in Nederland niet zonder dit medicijn kunnen en dat het ook in de toekomst beschikbaar blijft!

Mometason neusspray

13-09-2021 | Vrouw | 54
Allergie
De inhoud is wel prima maar wat een drama van een (goedkope?) spray. Ik gebruik al 20 jaar dit soort sprays maar krijg tegenwoordig vanwege de kosten waarschijnlijk die van 1A Pharma via de apotheek. Helft van de tijd werkt de spray functie niet goed dus of je gebruikt te veel of te weinig of sprayt het in de lucht om te kijken waarom ie t niet doet en haalt dus nooit de b[lees meer...]eloofde 140 doses. Ik begrijp echt niet waarom hier niks aan gedaan wordt, klopt niks van.

09-09-2021 | Man | 39
Huisstofallergie
Neus gaat goed op, maar vind de bijwerkingen verre van prettig. Klink misschien raar voor anderen,maar vooral smorgens is het voor mij net een pep middel. Savonds wazig.

Flixonase neusspray/neusdruppels

01-09-2021 | Man | 62
fluticason
Na 1 jaar Fluticason genomen te hebben wat in het begin prima werkt was na verloop van de tijd het middel erger dan de kwaal. Flixonase neusdruppels gebruikt ivm neuspoliepen die ontstaan door chronische Rhinitus . In het begin werkt het uitstekend, maar na 1 jaar elke dag gebruikt werd het middel erger dan de kwaal . Had constante opzwelling van neusslijmvliezen en[lees meer...] er zit nu een forse poliep in de neus links wat verstopte neusklachten . Ook een geïrriteerde keel was vervelend. In ieder geval slonken de poliepen bij mij niet echt met Flixonase op het laatst, maar nam het zelfs toe. Een prednison stootkuur gekregen van de KNO arts, wel dan ben je in 2 a 3 dagen van je probleem af . Echter na de weekkuur zijn de klachten weer terug na 2 a 3 weken bij mij helaas. En door blijven gaan ermee is absoluut geen optie, en krijg je ook niet van de KNO arts . Ik heb het vermoeden dat mijn neusslijmvliezen nu overactief zijn geworden door de vele medicamenten die ik heb gebruikt en het continue spoelen met nasaal zout 2 a 3 x per dag. Ik heb het idee dat je de beschermlaag van de neusslijmvliezen eraf zijn gespoeld aangezien de neus zeer droog aanvoelt en echt verstopt zit . Nu een tijdje niets gebruiken voelt dat de omgeving weer langzaam tot rust komt en de klachten iets afnemen . Het vervelendste zijn de nachten, het sloopt je . Nu wachten op de Fess operatie en dan hopen dat de klachten hopelijk tot het verleden behoren.

31-08-2021 | Man | 33
Huisstofallergie
+ het helpt, neus en oren zijn volledig open + Minder vol gevoel in het hoofd - het idee dat ik een groot hap ijs heb gegeten, heb dit gevoel de hele middag al. Misschien dat mijn voorhoofd holte slinkt. - licht duizelingen Voor af en toe om even de boel te laten slinken wel goed is. Maar vind de neusspray wel heftig. Ik gebruik eigenlijk al jaren A.Vogel neus spr[lees meer...]ay voor pollen maar vond deze te licht en moest deze ook vaker gebruikt om het effect te krijgen. Prevallin maar 1x

20-07-2021 | Man | 26
Allergie
Is er iemand waarbij het verwisselen van het dopje van de rhinocort op de pulmicort ook niet hetzelfde ervaart als de oude rhinocort? Mijn neus blijft dicht zitten wat apart is omdat het dezelfde stof bevat? Heeft iemand de oplossing?

23-06-2021 | Man | 61
Hooikoorts
Gebruik het al jaren en heb géén last van hooikoorts behalve soms jeukende ogen. Zonnebril op buiten en soms de ogen even deppen met water en het is daarna goed te doen. Het is wel een middel waarmee je eerder moet beginnen dan dat je last krijgt van hooikoorts. Gebruik het elke dag en je creëert een spiegel, die ervoor zorgt dat je geen klachten hebt. In juli kan ik stopp[lees meer...]en omdat ik dan geen last van hooikoorts meer heb

22-06-2021 | Man | 45
Hooikoorts
Wat een ellende is dit. Ik word er suf van en loop alsnog de hele dag te niezen en heb jeukende ogen. Ik heb vorige week een hooikoortsprik gehaald bij de hooikoortskliniek in Amsterdam en ik heb nergens meer last van. Ben blij dat ik van deze kwakzalverij af ben.

01-06-2021 | Man | 46
Allergie
Ik ben al sinds mijn vroege jeugd allergisch voor huisstof, huisdieren en bepaalde boompollen. Mijn neusamandelen zijn geknipt maar het maakte geen verschil. Op mijn 40e heb ik nogmaals een allergie onderzoek af laten nemen via de huisarts bij het Bravis ziekenhuis in Roosendaal. Daar kwamen dezelfde allergieën uit naar voren. De KNO art schreef me Budesonide voor. Aanvan[lees meer...]kelijk was ik erg tevreden over het medicijn omdat mijn allergie vrijwel verdween. Na een jaar of 4 namen de klachten langzaamaan weer toe. Uiteindelijk raakte mijn neus veelvuldig ontstoken alsmede mijn ogen. Pusbultjes die zeer pijnlijk waren tijdens het verloop van de ontstekingen. Ook op mijn huid verschenen steeds ontstekingen die niet vanzelf weg gingen en bij de huisarts opengesneden en leeggedrukt dienden te worden. Mijn huisarts wist niet waar het door kon komen en na de zoveelste antibiotica kuur verslechterde mijn gezondheid aanzienlijk. Uiteindelijk ben ik middels een ontlasting onderzoek (wat ik op eigen initiatief heb geïnitieerd) erachter gekomen dat ik een gluten intolerantie heb en een milde noten allergie. Door een gluten arm dieet ben ik nu na 3 maanden volledig van mijn klachten af en voel ik me vitaler dan de afgelopen jaren.

20-05-2021 | Vrouw | 35
Allergie
Middel werkt goed tegen verstopte neus. Echter ben ik neerslachtig als ik dit gebruik en heb ik een druk op het hoofd. Meer mensen met deze ervaring?

01-05-2021 | Vrouw | 59
Hooikoorts
Omdat ik suf word van levocetirizine, de prevalin direct plus spray gekocht n.a.v. een tv reklame. De mentholgeur vind ik niet bezwaarlijk, het brandend/prikkend gevoel wel. De hooikoortsklachten verminderen ietsje, maar de bijwerkingen vind ik alarmerend. Gigantische hoofdpijn, misselijkheid, buikklachten, verandering van smaak en wat me enorm beangstigt: hartkloppingen![lees meer...] Linea recta de kliko in!!!!

Bisolnasal

01-05-2021 | Vrouw | 35
tramazoline
Heb het langere tijd gebruikt. Niet slim. Na enkele weken zeer onrustig gevoel, angst en trillerig.

27-04-2021 | Vrouw | 50
Hooikoorts
Duur! En de hele dag een vieze geur van eucalyptus in mijn neus. Waarom moeten dergelijke stoffen worden toegevoegd? Ik heb niet het idee dat het een effectief middel is.

Bactroban neuszalf

27-04-2021 | Vrouw | 60
mupirocine
deze zalf gekregen 5 dagen voorafgaand op een heupoperatie. insmeren van de neusgaten 3 keer per dag preventief. door de zalf erg geïrriteerde slijmvliezen , nieuen , loopneus en hoofdpijn.

25-04-2021 | Vrouw | 75
Allergie
Heb ruim 20 jaar nasonex gebruikt. Was altijd tevreden. 10 jaar geleden kreeg ik neusbloedingen, aan één kant. Deze werden steeds erger. De KNo arts schreef een zalfje voor. Dat hielp nauwelijks. Ik had steeds meer last van chronische eenzijdige hoofdpijn. Heel moeilijk. Onlangs kreeg ik een goedkope vervanger voorgeschreven: mometason. Daar reageerde ik heftig allergis[lees meer...]ch op. Ben gestopt en heb ook geen nasonex meer gebruikt. Sindsdien zijn mijn ogen minder gezwollen, zijn de neusbloedingen, vooral de diepe, vrijwel verdwenen, en is mijn chronische eenzijdige hoofdpijn vrijwel verdwenen. Ik ben de koning te rijk. Nasonex beschouw ik nu als een gevaarlijk medicijn. Ik gebruik nu nog tweemaal daags een tabletje desloratadine. Ik nies zelfs minder en heb geen chronische loopneus meer.

16-04-2021 | Vrouw | 54
Allergie
Na jaren lang verschillende middelen gebruiken zonder effect heb ik sinds 1 week dit wonder middel.ik ben er heel tevreden mee.uk kan weer slapen lucht krijgen en geen snotterig snotterig neus meer en niezen

Xylometazoline Neusdruppels/Neusspray

06-04-2021 | Man | 17
xylometazoline
Verkoudheid
Jaren geleden, ik vermoed zo'n 6 jaar, ben ik begonnen met het gebruik van Xylometazoline (neusspray). Ik wist toen nog niet dat het schadelijk was en wat de bijwerkingen waren. Langzaam begon ik me te beseffen dat normale mensen niet elke dag verkouden zijn, ik dus wel. Ook hoorde ik dat het gebruik van neusspray door de dokter geadviseerd wordt om maar 1 week te gebruike[lees meer...]n. Ik schrok hier toch wel van en ben er toen mee gestopt. Bij elke verkoudheid die daarna kwam begon ik toch weer. In Juli 2020 ben ik er echt helemaal mee gestopt omdat ik mijn verkoudheid van neusspray vaak verwarde met coronaklachten. Ik december kreeg ik corona, niet veel van gemerkt maar wel dat ik nog kwetsbaarder ben gebleven voor verkoudheid etc. Nu gebruik ik het weer een aantal weken en merk dat mijn keel schuurt en het gebruik op lange termijn echt pijn is gaan doen. Ik raad het dus echt zeker af om neusspray langer dan een aantal weken te gebruiken. Op lange termijn maakt het je enorm kwetsbaar voor elke virusje en maakt het je neusslijmvies kapot.

31-03-2021 | Man | 50
Hooikoorts
Was het enige medicijn die bij mij hielp. Heb al 45 jaar hooikoorts wordt het medicijn ineens niet meer geleverd door Astra Zenica. Zullen waarschijnlijk meer geld krijgen voor het maken van het Covid19 medicijn. Wij heeft voor mij een oplossing, elders in de wereld kopen gaat ook niet, heb dat ook al geprobeerd. Wie heeft voor mij een alternatief.

29-03-2021 | Man | 51
Hooikoorts
Werkte totaal niet meer. Jaren gebruikt waarbij het een beetje hielp, maar laatste paar jaar totaal nutteloos. Overgestapt om Dymista wat wel goed werkt

Categorieën met de meeste ervaringen

Depressie - antidepressiva SSRI (5544)
Anticonceptie - overig (4061)
Cholesterol (3022)
Depressie - antidepressiva overig (2870)
Psychose / schizofrenie - antipsychotica (2553)
Pijn - morfine-achtigen (2334)
ADHD - psychostimulantia (2273)
Pijn (2111)
Verslavingsziekten (2097)
Bloeddruk - betablokkers (1776)
Maagzuur - protonpompremmers (1654)
Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend) (1590)
Anticonceptie - eenfase (1464)
Angststoornissen (1316)
Bloed / stolling - thrombose (bloedstolsels) (1265)
Diabetes (suikerziekte) - orale middelen (1243)
Depressie - antidepressiva TCA (1116)
Antibiotica - urineweginfectie (1074)