categorie

Neus

Vergelijk de ervaringen met medicijnen in de categorie

De laatste ervaringen in de categorie: Neus

18-02-2020

Oorontsteking

Ik heb deze neusspray gekregen om vocht achter het trommelvlies te krijgen. Het heeft helaas geen enkel effect gehad.
18-02-2020

Fluticason neusspray (fluticason)

In het begin bleek het te werken maar na een tijdje smaak en geur compleet verdwenen . Op een gegeven moment werkte het totaal niet meer sterker nog het werd erger. Huis dokter bleef hameren op gebruik ervan maar dacht krijg de rambam maar en ben gaan zoeken op internet en kwam flixonase tegen en dan de neusdruppel variant . Dit via de huisarts aangevraagd en hij ging akk[lees meer...]oord met een proef van 1 doos . Resultaat verbluffend na 2 weken waren de verstopping klachten bijna verdwenen. In het begin 3 x per dag zo`n capsule en later 1 genomen. ben zeer tevreden.
17-02-2020

Sinusitis

Ik heb al maanden last van een chronische voorhoofdsholte ontsteking ( sinusitis) en hiervoor heb ik een flesje van dit spul gebruikt. Zonder enig resultaat, wel last van bijwerkingen : keelpijn, 3 weken geen stem meer, reuk en smaak weg! Ik heb doorgezet omdat het schijnt dat het na een paar weken pas gaat helpen maar ik vind dit echt troep! Nu probeer ik het met ca[lees meer...]psinol en dit werkt beter.
15-02-2020

Xylometazoline Neusdruppels/Neusspray (xylometazoline)
Verkoudheid

Last van een enorme verkoudheid. Deze spay werkt wel per direct waar door ik vrij kan ademen. De bijwerkingen die ik er van hem zijn heel veel niezen, waterige ogen, Hoofdpijn, spontane prikkels in me keel en vreselijke jeuk bij jukbenen voorhoofd en kaak. ( in de bijholtes) Na ruim 8 uur was de jeuk pas verdwenen . Ik ben weer overstapt naar de zoutoplossing heb lie[lees meer...]ver minder lucht dan die vreselijke jeuk!
13-02-2020

Allergie

Hoorde via mijn apotheker dat hij de turbuhaler in België en Duitsland kan bestellen. Kosten zijn 45 euro. Zou een optie kunnen zijn als niet anders werkt.
13-02-2020

Hooikoorts

Eind december wilde ik een nieuwe Rhinocort inhaler ophalen bij de apotheek. Daar hoorde ik dat deze niet meer beschikbaar is en dat ik een spray mee kon krijgen. Van de spray krijg ik bloedneuzen en dat helpt niet. Inmiddels heb ik weer enorm last van mijn hooikoorts. Weet iemand waar je deze inhaler kunt bestellen?
10-02-2020

Allergie

Niet meer te krijgen via de apotheek. Onbegrijpelijk omdat dit middel heel effectief is bij hooikoortsproblemen.
07-02-2020

Sinusitis

Mijn huisarts schreef Momentason voor ter behandeling van mijn chronische sinusitis als gevolg van allergie (huisstofmijt en pollen). Ik gebruik het inmiddels al grofweg iedere dag voor 10 jaar. Ik ben zo dankbaar voor dit medicijn! Als ik het middel een paar weken/maanden niet gebruik, dan komt mijn chronische sinusitis bijna altijd terug (vooral in het hooikoortsseizo[lees meer...]en). Als ik eenmaal een acute sinusitis heb, dan ben ik extra vatbaar voor griep- en verkoudheidsvirussen. Ik ga dan van sinusitis, naar verkoudheid, naar oorontsteking en terug. Als ik trouw Mometason gebruik, dan heb ik deze problematiek niet. De bijwerkingen zijn minimaal. Ik heb soms lichte neusslijmvliesbloedingen. Maar op aanraden van mijn huisarts, staak ik mijn gebruik dan enkele dagen. Dan heelt het neusslijmvlies snel. Ook is mijn geurvermogen ietsje slechter dan vroeger (maar dat kan ook door mijn allergieën komen). Ik herken mijzelf niet in de bijwerken die door anderen hier beschreven worden (bijv. hoofdpijn, misselijkheid, duizeligheid). NB: De eerste jaren gebruikte ik het merk Nasonex, de laatste jaren gebruik ik een goedkoop generiek merk. Ik merk geen verschil.
04-02-2020

Prevalin neusspray (cromoglicinezuur)
Hooikoorts

pijnlijk om te sprayen in de neus. Maar het helpt wel. flesje is na 1 á 2 x gebruiken niet meer werkzaam. sprayt niet meer en kan zo weg gegooid worden. Waardeloos dus. nu al 2 flesjes zo weg gegooid.
30-01-2020

Beclometason Neusspray (beclometason)
Ademhalingsproblemen

De vraag is hoelang moet je het gebruiken en als de klieren geslonken zijn en komt het dan nog terug zo lang je het middel niet meer gebruikt.
29-01-2020

Avamys (fluticason)

Na jarenlang Budesonide te hebben gebruikt (overgevoeligheid neusslijmvlies) - waar ik overigens tevreden over was - ben ik na ontstane hoestklachten op advies van mijn huisarts overstapt op Avamys. Er werd gedacht dat er slijm achter in mijn keel terecht kwam waardoor de hoest veroorzaakt werd. Avamys zou wat effectiever werken. Afgezien het feit dat het flesje heel s[lees meer...]nel leeg is en je slecht kunt zien hoeveel er nog in het flesje zit, doet de werking naar mijn idee niet meer dan Budesonide. Ik merk weinig verschil. Enige bijwerking die ik ervaar met Avamys is dat ik het idee heb dat mijn smaak en geur achteruit is gegaan. Dit vind ik best wel vervelend. Ik denk dan ook dat ik weer overstap naar Budesonide om te zien of deze bijwerking verdwijnt.
27-01-2020

Bijholteontsteking

Schokkend om te lezen dat zoveel mensen dezelfde ervaring hebben als ik. Helaas kom ik er nu pas achter, na dagenlange extreme pijn en alleen zittend kunnen slapen. Kennelijk hoor ik bij de groep bij wie de spray ook niet helpt, hoewel ik pas na een paar maanden de klachten terugkwamen.
27-01-2020

Huisstofallergie

Ik heb het jaren gebruikt, was er erg blij mee, want mijn klachten waren verdwenen. Nu het uit de handel gegaan is, is het een drama. Ik heb 2 vervangende middelen gebruikt (sprays) en die helpen niet. Neusloop en enorm hoesten. Heel vervelend dus. Ik zou heel graag zien dat het weer in de handel komt. Tip: wanneer je op internet zoekt op "Rhinocort turbuhaler alternatie[lees meer...]f", is er iemand die op het Longforum een tip geeft. Hiermee ga ik naar de huisarts, want ik heb gelukkig nog een oude turbuhaler liggen.
26-01-2020

NasuMel (enzymrijke honing)

Ik gebruik nasumel neus zalf sinds gister omdat ik vervelende korsten hoog in me neus heb door het gebruik van fluticason helaas..nu vandaag zijn de korsten veel minder en maar is mij neusslijmvlies nog niet rustig en lijkt het wel of ze nog meer slijm produceren of lijkt dat maar zo. Mij neus is nog steeds niet vrij doorgankelijk voor lucht heel vervelend dit en alsof dat[lees meer...] niet genoeg is zitten me oren ook half dicht ben wel vandaag bij de spoedpost geweest maar ze zeggen dat er niks te zien is. Ik slik wel prednison 30 mg voor me slijmvliezen voor tien dagen ik zit nu op de 8ste dag Weet iemand hoelang het duurt voordat de slijmvliezen weer rustig zijn en normaal funcioneren? En hoelang het duurt voordat de nasumel en de prednison zn werk gaan doen en je het ook merkt dat het minder word. Alvast bedankt voor het mee denken en eventueel reageren Groetjes
23-01-2020

Mometason neusspray (mometason)

geïrriteerd neusslijmvlies, altijd geur van bloed/ijzer in de neus, sterkere geur bij aanraking van de neus, vaak en veel niezen, jeuk aan de ogen
22-01-2020

Aangezichtspijn

Kieste in ooghoogte kan niet geopereerd worden gelukkig dat rhinicort64 helpt Komt het nu ook weer bij de apotheek
19-01-2020

Nasonex (mometason)

Na een week gebruik van Nasonex zijn de klachten niet verdwenen, ik heb dit voorgeschreven gekregen tegen een neusspray verslaving xylomethasloline. Mijn neus zit nog steeds dicht en nu mijn oor dus ook. Ik ben niet verkouden dus vraag mij af of het de buis van eusthagius is die dichtzit. Ik vind het een heel naar gevoel.
17-01-2020

Xylometazoline Neusdruppels/Neusspray (xylometazoline)
Middenoorontsteking

Mijn neus gaat door deze spray direct open, al heeft het niet mijn oorontsteking verholpen. Alleen de bijwerkingen zijn vervelend; hartkloppingen en slecht slapen.
15-01-2020

Allergie

Bij mij werkt Fluticason propionaat ook niet. Ik had eerst flixonase voorgeschreven gekregen dat goed hielp maar de apotheek heeft de flixonase vervangen door fluticason omdat de verzekering de flixonase niet meer vergoedt. Ik heb last van tegelijk verstopte en loopneus, dichte oren, heel vaak niezen, hoofdpijn, vermoeidheid, geen reuk, minder smaak enz. Ik heb in de [lees meer...]loop der jaren al twee keer het traject k.no. arts doorlopen. Dat wil zeggen: scan van het hoofd, prednison kuur en neusdruppels wat dan een tijdje helpt. Sinds de verzekeraar de flixonase niet meer vergoedt helpt er dus alleen nog maar de prednison tabletten die ik al heb voor C.O.P.D. Maar die kan je niet constant in blijven nemen vanwege de vele kwalijke bijwerkingen. Dus nu constant loopneus, slecht slapen. Moet maar weer eens naar de kno arts.
10-01-2020

Hooikoorts

Hoorde vandaag dat het niet meer leverbaar is. Ben intussen een jaar of 15 van mijn hooikoorts af. Als hooikoorts toch dreigde dan was 2x sprayen per neus gat voldoende om de dag door te komen. Kreeg het voorgeschreven van de KNO arts om te kijken of mijn gehoor zou verbeteren als vrij zou zijn van de hooikoorts. Heb nu een spray gekregen, ben er bang voor dat die niet [lees meer...]gaat werken. En nog banger voor wat er gaat gebeuren op de lange termijn. Ik hoop dat het medicijn weer terug komt. Bij mijn vorige bezoek aan de apotheek (2 jaar geleden) kreeg ook een alternatief maar na aandringen toch nog een Rhinocort Turbu gekregen.
07-01-2020

Dymista (azelastinehydrochloride/fluticasonpropionaat)

IK gebruik Dymista voor niet allergische rhinitus toen ik deze neusspray ipv 1 x per dag ,2 x per dag (wat ook voorgeschreven was) ging gebruine kreeg ik zeer ernistige bijwerkingen. Het vermakkelijkt wel de ademhaling maar heb het nu weg gegooid ,ik ben er ziek van geworden
26-12-2019

Huisstofallergie

Ik gebruik dit medicijn nu 5 jaar. En ik ruik de afgelopen 4 maanden niets meer. Echt helemaal niets meer. Ik heb nog wel smaak. De huisarts denkt dat het aan dit medicijn kan liggen. Er is verder voor de hand liggende oorzaak. Ik moet nu 3 maanden stoppen met dit medicijn. Hopelijk komt mijn reukvermogen weer terug. Dat is niet zeker. Maar nu ik 2 weken het medicijn niet [lees meer...]meer gebruik heb ik daar echt last van. Hoofdpijn van ontstoken holtes. Niet slapen door verstopte neus. (ruik nog steeds niets) Dus een vervelende keuze: niets ruiken, of niet goed kunnen ademhalen met verstopte holtes. Hopelijk kan ik binnenkort doorverwezen worden naar een specialist die mij verder kan helpen.
24-12-2019

Aangezichtspijn

Kieste in oogholte
20-12-2019

Dymista (azelastinehydrochloride/fluticasonpropionaat)
Bijholteontsteking

Bijholtes schoongemaakt, poliepen verwijderd. Kreeg Dymista voorgeschreven, 2 maal daags. Doodmoe,zeer benauwd ,slecht zien en griep verschijnselen . Voor Dymista nooit deze klachten gehad. Stop nu onmiddellijk, ben benieuwd of de klachten verdwijnen.
17-12-2019

Rhinocort (budesonide)

Vroeger altijd holte ontstekingen 3x geopereerd Tot ik Rhinocort 64, nu is mijn kwaal al meer dan 20jaar over en geen bijwerkingen. Ik kreeg dan ook de schrik van mijn leven dat ik vandaag hoorde dat ze het niet leveren. Dan weet ik nu al dat ik vaak ziek wordt. Alstublieft breng het weer in gebruik
12-12-2019

Allergie

Gebruikte dit al jaren naar heel veel tevredenheid,sinds het uit de handel is weer veel meer last van allergie!!!! Andere spray helpt totaal niet!!!!
06-12-2019

Avamys (fluticason)

Op aanraden van ha begonnen aan deze neusspray omdat ik voor de zoveelste keer weer verkouden was. 1x daags 2 pufjes in beide neusgaten. Na ongeveer anderhalf week kreeg ik last van hoofdpijn. Nu heb ik zelden hoofdpijn, en dit was ook een hele zware. Alsof iets heel zwaars op mijn hoofd drukte. Bukken was helemaal drama. Paracetamol hielp niets en na een aantal dage[lees meer...]n de ha gevraagd of ik met de neusspray mocht stoppen. Ik ben meteen gestopt en na 2a 3 dagen nam de hoofdpijn af. Ook voelde ik me met de dag helderder worden. Voor mij dit spul nooit weer. Mijn verkoudheid werd er ook niets niet beter van. Wel af en toe wat bloed in de zakdoekjes.
01-12-2019

Beclometason Neusspray (beclometason)
Allergie

Neus aan binnenkant kapot en bloedneus, na langere tijd gebruikt te hebben werd ik allergisch voor het product en verergerde het probleem
01-12-2019

Allergie

Ik gebruik rhinocort al jaren en het werk heel goed. Ik heb totaal geen bijwerkingen en het werkt snel en effectief. In het verleden neusspray gebruikt, dat was verschrikkelijk, kapotte neus en regelmatig een bloedneus. Waarom is rhinocort uit de handel genomen terwijl zoveel mensen er baat bij hebben? Alsjeblieft breng het weer terug op de markt.ik heb nu weer neusdruppe[lees meer...]ls gekregen, verschrikkelijk !
30-11-2019

Verkoudheid

Vorig jaar 2018 kreeg ik dit medicijn voor het eerst voorgeschreven. Dit vanwege een hevige verkoudheid . Het heeft mij zeker geholpen. In juni 2019 weer flink verkouden / taai slijm / een wat dichtgeklapte trommelvlies. En ook toen heeft Avamys mij goed geholpen. Ik gebruikte toen neusspray van Kruidvat etc, maar die hielp niet. Ruim een week ben ik weer flink verkoude[lees meer...]n, en naast Acetylcysteine en codeïne gebruik ik nu ook weer Avamys erbij. Ik zie het echt als een medicinale neusspray waar geen andere neuspray tegen op kan. Tja anders moet ik weer aan de antibiotica/Amoxiline. Eind volgend jaar vlieg ik naar Indonesië en meestal ben ik bij aankomst zwaar verkouden en dat door de airconditioning in het vliegtuig. Deze keer zal ik zeker het flesje Avymys meenemen, anders moet ik weer aan de antibiotica. Ik vind Avymys een effectieve medicinale neusspray. Heb voor zover ik weet geen bijwerkingen. Dus ben content met deze neusspray

Categorieën met de meeste ervaringen

Depressie - antidepressiva SSRI (4951)
Anticonceptie - overig (3636)
Cholesterol (2835)
Depressie - antidepressiva overig (2649)
Psychose / schizofrenie - antipsychotica (2253)
Pijn - morfine-achtigen (2144)
ADHD - psychostimulantia (1968)
Pijn (1934)
Verslavingsziekten (1865)
Bloeddruk - betablokkers (1626)
Maagzuur - protonpompremmers (1529)
Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend) (1476)
Anticonceptie - eenfase (1348)
Angststoornissen (1164)
Bloed / stolling - thrombose (bloedstolsels) (1109)
Diabetes (suikerziekte) - orale middelen (1085)
Depressie - antidepressiva TCA (1021)
Antibiotica - penicillines breedspectrum (936)