categorie

Neus

Vergelijk de ervaringen met medicijnen in de categorie

De laatste ervaringen in de categorie: Neus

21-10-2020 | Man | 43
Huisstofallergie
Het goede nieuws; het medicijn werkt en haalt tranende ogen, niesen en loopneus weg bij mijn huisstofmijt allergie. Het slechte nieuws: de nadelen en bijwerkingen zijn zeer heftig; hoofdpijn, depressieve gevoelens, zeer slaperig. Ik ben er na 5 dagen mee gestopt. Tip; hou jezelf goed in de gaten bij gebruik van dit medicijn.

Allergo-COMOD neusspray

12-10-2020 | Vrouw | 53
Allergie
Fijne neusspray zonder conservering middelen

09-10-2020 | Man | 74
azelastinehydrochloride/fluticasonpropionaat
Geweldig werkt na 1 dag - nooit meer OTRIVIN BISOLNASAL AVAMYS eyc. allemaal onzin

09-10-2020 | Man | 74
azelastinehydrochloride/fluticasonpropionaat
Sinds 2012 voortdurend verstopte neus. Dus mondademing, 24/7, overdag en 's nachts. Tijdens gesprekken en cursusgeven kortademig door mondademing. CPAP-gebruiker dus verstopte neus 's nachts erg lastig. Oplossing: Fullfacemasker om ook door mond te ademen. Gevolg: uitgedroogde mondholte ondanks luchtbevochtiger. Alle middelen getest: alleenVASO-CONSTRICTORS zoal[lees meer...]s xylomethazoline, tramazoline, oxymethazoline HCl o.a. Otrivin bleken effectief voor ca. 3-4 uur. Zo ontstond Neussprayverslaving: 4-6 shots per dag. Heeft me overigens nooit gestoord maar alleen wel opletten: altijd overal sprays in kleding, auto, sporttas meedragen etc. Door een toeval kon ik in juli 2020 een paar inhalaties DYMISTA 137/50 μgram gebruiken. *** VANAF DAG ÉÉN NÓÓIT MEER ENIGE NEUSSPRAY GEBRUIKT ***. Na 8 jaar. Fenomenaal. Welke van de twee componenten daarvoor verantwoordelijk is? Zal me een zorg zijn - het WERKT 100% Effectief !

Mometason neusspray

07-10-2020 | Vrouw | 55
mometason
Na een middenoorontsteking (antibiotica en neuspray) bleef er vocht achter mijn trommelvlies zitten. Nu 2 weken elke keer voor het slapen gaan deze neusspray gebruikt. Ik werd wakker met achterliggende hoofdpijn en het gevoel van flauwvallen over de gehele dag. Verder geur en smaak verlies. Nu ik gestopt ben met dit medicijn welke mij niet heeft geholpen ben ik verder [lees meer...]ook weer klachtenvrij van de bijwerkingen! Vocht achter het trommelvlies is niet weg!

Fluticason neusspray

15-09-2020 | Vrouw | 63
fluticason
na uitspuiten oor kreeg ik klachten aan beide oren toen kreeg ik dit medicijn maar toen begon het volgengde probleem spierpijn kort van adem droge mond en moe slecht slapen.

Fluticason neusspray

13-09-2020 | Vrouw | 45
fluticason
Heb neusspray gekregen voor neuspoliepen, gebruik het 2 weken maar het helpt niet. Vraag me af of het neuspoliepen zijn.

Flixonase neusspray/neusdruppels

10-09-2020 | Vrouw | 52
Allergie
Paar jaar flixonase neusspray gebruikt. Medicijn werkte wel goed tegen de allergie. Op een bepaald moment erachter gekomen dat mijn ogen waziger werden en dat dit versterkt werd door de spray. De wazigheid verminderde sterk na het stoppen met de spray. Na tip van collega overgestapt op de cetrizine tabletten van de Lidl, nu Kruidvat omdat de voorraad steeds leeg is bij de[lees meer...] Lidl.

31-08-2020 | Vrouw | 30
Astma
Ik gebruik het omdat mijn longarts het op het ziekenhuis mij heeft geadviseerd. Wel tevreden alleen super vervelend is de smaak die in je keel komt. Heel vies en bitter en blijft ook een tijdje hangen.

30-08-2020 | Vrouw | 57
azelastinehydrochloride/fluticasonpropionaat
Na meerdere keren bijholteontsteking gehad te hebben Dymista gekregen van h.a Hiervoor alleen maar ziek gevoel gehad weken lang en ik geen a.b meer mocht hebben.Werd dus chronisch. Apotheek vertelde goede werking pas na 4 wkn. Nou ik voelde mij gelijk stukken beter na 1 dag. Griep gevoel is gelijk verdwenen en voel me nu al zoveel beter! Bittere smaak valt mee en verd[lees meer...]er geen klachten...top product.

Xylometazoline Neusdruppels/Neusspray

22-08-2020 | Vrouw | 46
xylometazoline
Verkoudheid
Xylometazoline is een lifesaver tijdens verkoudheid. Als je neus helemaal dicht zit door een verkoudheid, helpt xylometazoline gewoon supergoed. Na een paar minuten voel je het slijm in de neusholten oplossen en kun je weer door je neus ademen. Ik gebruik altijd het eigen merk van het Kruidvat. Dat werkt fijner dan bijv. Otrivin. Wel is het zo dat ik altijd de kinderdo[lees meer...]sering koop (0,5 mg i.p.v. 1,0). Xylometazoline staat erom bekend averechts te kunnen gaan werken en daarom mag je het niet langer dan een week gebruiken. Mijn ervaring met de dosering voor volwassenen is dat deze bij mij al binnen die week averechts begint te werken, nog voordat de verkoudheid over is, en dan is het heel moeilijk om te stoppen met de neusspray. Maar... dat heb ik niet als ik de kinderdosering gebruik! Terwijl die voor mij verder net zo prima werkt. Bij de kinderdosering kan ik de neusspray een week gebruiken en in de loop van de week hoef ik steeds minder vaak te sprayen omdat de verkoudheid steeds minder wordt. Bij de dosering voor volwassenen daarentegen merk ik na een dag of vijf dat mijn slijmvliezen geïrriteerd beginnen te raken en dat ik juist steeds vaker op een dag moet blijven sprayen om weer lucht te krijgen. Op een gegeven moment is de verkoudheid dan over, maar kun je toch bijna niet meer zonder die neusspray omdat je neus evengoed toch nog verstopt is door de opgezwollen slijmvliezen. En zie daar een vicieuze cirkel waar bijna niet uit te komen is. Mijn tip voor hoe je hier toch uit kunt komen: voel welk neusgat het meest verstopt is en spray de neusspray een paar dagen alleen in dát neusgat. Het slijmvlies in het andere neusgat krijgt daardoor de kans om tot rust te komen en zal na een paar dagen steeds minder verstopt raken. Ondertussen kun je toch redelijk goed door je neus ademhalen via het neusgat waar je wel in sprayt, en ws. zul je door het neusgat waar je niet in sprayt steeds beter kunnen ademhalen. Na een dag of wat, als je door het met rust gelaten neusgat echt goed weer normaal kunt ademhalen, stop je helemaal met de neusspray. Het andere neusgat zal aanvankelijk flink verstopt zijn, maar ademen doe je dan door het andere neusgat. Zo kun je toch redelijk makkelijk helemaal stoppen met de neusspray.

Nasonex

09-08-2020 | Man | 55
mometason
NASONEX NEUSSPRAY waardeloze rommel. NASONEX NEUSSPRAY geen aanrader voor mensen met Tinitus oorsuizingen. normaal ga ik naar mijn oorspecialist , omdat deze een heel maand bezet is ben ik naar een huisarts geweest waar ik woon. die keek in mijn rechteroor en zag een haartje in mijn trommelvlies steken. in plaats dat hij het haartje uit mijn oor haalt schrijft h[lees meer...]ij mij een NASONEX neusspray voor. ik spray ij mijn neus en de dag nadien kreeg ik meteen kleine branderige kleine blaasjes op mijn tong.

Avamys

04-08-2020 | Man | 65
Ademhalingsproblemen
Gebruik het medicijn nu 3 kwart jaar. En ik heb het idee dat ik langzamerhand kortademig ben geworden. Ben een fervent kajakker op ruwe wateren Markermeer met minimaal windkracht 4. Bij aanvang van mijn tocht merk ik dat ik iedere keer neiging heb tot bijademen. Ik heb dit vroeger ook gehad toen ik heel veel aan het hardlopen was. Ik rookte toen nog wel, en kreeg toen dez[lees meer...]elfde verschijnselen van kortademigheid. Toen ik spontaan stopte met roken, verdwenen deze verschijnselen. Ik rook inmiddels al 40 jaar niet meer. Ook heb ik verhoogde hartslag, en onregelmatige hartslag.

28-07-2020 | Man | 65
Hooikoorts
prevalin direct wekt een hoest aanval op.

Xylometazoline Neusdruppels/Neusspray

23-07-2020 | Man | 65
xylometazoline
Ademhalingsproblemen
Ik heb veel ervaring met de neusspray Xylometazoline . Wat ik toch wel regelmatig gebruikte. Iedere avond voor het slapen gaan 1 pufje in beide neusgaten. Werkt super! Maar wat ik aan bijwerkingen krijg is de laatste tijd wel erge last van kortademigheid, en versnelde hartslag. Dit meet ik, omdat ik een fervent kajakker ben, en daarbij de hartslagmeter van Polar gebruik [lees meer...]om de hartslag in de gaten te houden tijdens mijn tocht door/over de golven. De ene dag heb ik gewoon een goede hartslag (gemiddeld 125) met een max van 156. De andere dag heb ik als ik de haven uitvaar al hartslag 133, en op top 178. Tevens merk ik in de avond als ik in bed lig een onregelmatige hartslag, en kortademig. Probeer dan diep in te ademen en dat gaat heel moeilijk. Tevens voel ik de hartslag door mijn hele lichaam. Wat naar mate ik rustiger wordt afneemt. Mijn normale hartslag bij stilzitten of liggen lezen is soms 48 oplopend naar 68. Maar tegenwoordig bijvoorbeeld wanneer ik dit schrijf zit ik op 103 - 115. Niet echt in ruststand dus. Ik heb nu 1 nacht de spray niet gebruikt, maar de kortademigheid blijft. Maar heb wel het gevoel dat het ietsje minder geworden is.

13-07-2020 | Vrouw | 49

09-07-2020 | Vrouw | 62
Benauwdheid
Jarenlang Rhinocort Turbo Inhaler gebruikt. Ineens niet meer leverbaar..balen. Oplossing: Pulmicort met opzetstuk van Rhinocort. Werkt prima. Maar....eergisteren per ongeluk Rhincort opzetstuk weggegooid.....schrik. Kan iemand me helpen aan zo'n opzetstuk? Tegen betaling uiteraard. Of weet je waar het te krijgen is? Ik zou er erg mee gebaat zijn.

08-07-2020 | Man | 69
budesonide
Reeds enkele 10-tallen jaren gebruikte ik rhinocort voor mijn ernstige hooikoorts tot begin 2019. Begin 2019 kreeg ik nl. te horen van de apotheek dat de rhinocort niet meer was te leveren. Daarna iom mijn huisarts enkele neussprays geprobeerd die geen van allen hielpen. Gedurende een jaar heb ik een verstopte en natte neus gehad met veel niezen, snotteren en slecht zien[lees meer...] want het had ook effect op mijn ogen. Voorjaar 2020 had ik contact met mijn allergie-arts van het ziekenhuis voor mijn wespenallergie en zij vroeg terloops naar mijn andere medicatie. Heb haar toen bovenstaand verhaal verteld. Haar reactie was: maar dan neem je toch pulmicort want daar zit exact dezelfde stof in (budesonide) met exact dezelfde dosering als in rhinocort!!! Ik was met stomheid geslagen... Zij heeft voor mij een recept uitgeschreven voor pulmicort, daarna vervang ik de dop van de pulmicort door de dop van de rhinocort en voila! Sindsdien heb ik weer mijn uitstekend werkende rhinocort/pulmicort zonder enige bijwerking en is mijn leven 100% verbeterd vergeleken met het afgelopen jaar!!!

08-07-2020 | Vrouw | 62
Benauwdheid
Sinds Rhinocort uit de handel is deed ik de truc met Pulmicort met het Rhinocortopzetstuk. Werkte prima voor me. Tot gisteren, vlak voor ik op vakantie ging. Oude verpakking weggegooid dacht ik. Kom ik op mijn bestemming, blijk ik de goede versie inclusief Rhinocortopzetstuk te hebben weggegooid....zooooo dom! Weet iemand wellicht of er ergens losse opzetstukken te kri[lees meer...]jgen zijn? Of heeft iemand er eentje voor me? Tegen vergoeding uiteraard!! Ik zou er echt heel erg mee geholpen zijn!

Budesonide Neusspray

28-06-2020 | Man | 25
Hoofdpijn, dizzy en spiertrekkingen

26-06-2020 | Vrouw | 43
Allergie
Ik heb een jaar bij een kno gelopen omdat mijn neus continu verstopt zat waardoor ik erg benauwd was. Is kreeg alleen corticosteroïden. Ik heb meermaals verteld dat het niet werkte maar moest ermee doorgaan. Second opinion aangevraagd in een ander ziekenhuis. Hier kreeg ik gelijk dymista. Binnen een paar dagen kon ik weer normaal door mijn neus ademen!! Gebruik het nu pre[lees meer...]ventief. Mijn neus voelt soms wel droog, maar als ik ga slapen smeer ik een beetje nasu neuscreme in mijn neus. Perfect.

24-06-2020 | Man | 44
Hooikoorts
Prevalin direct, Verstopt neus meer, zit al deels dicht door allergie reactie. Brand sterk in je neus tot achter in je keel. Lijkt alsof je extra bloemige pollen opzettelijk inspuit. En direct meer gaat niezen helaas. Pruts product en te duur!

23-06-2020 | Vrouw | 43
Hooikoorts
Door de toevoeging van mint krijg ik enorme last van niesbuien. Ik begrijp werkelijk niet waarom zo'n sterk mint extract is toegevoegd. Het geeft voor mij hetzelfde effect als dat je Sterilon in je ogen gaat druppelen. Dat doe je toch ook niet? Daarnaast heb ik de ervaring met deze maar ook alle andere neussprays dat je neus hier enorm van uitdroogt. De vochtbalans in je[lees meer...] neus raakt compleet verstoord. Vind je het dan gek dat je bijwerkingen krijgt? Het is dweilen met de kraan open. Ik ga kijken of ik een andere manier kan vinden om de klachten te verminderen. Misschien wel immuno therapie. Kan ik pas in de herfst mee starten.

19-06-2020 | Man | 25

16-06-2020 | Man | 26

15-06-2020 | Vrouw | 63
Hooikoorts
Na gebruik een zeer pijnlijke neus en een hele vieze smaak in je mond die de hele dag aanhoudt en bovendien helpt het ook hélemaal niet. Ik zou zeggen: NIET KOPEN.

06-06-2020 | Man | 34
Hooikoorts
Beste, 10-tallen mensen op dit forum hebben hetzelfde probleem. Rhinocort is uit de handel, zelf alternatieven met budesonide zijn niet meer te verkrijgen in België. Kunnen we hier geen campagne voor voeren via de media. Het kan toch niet dat een product zomaar verdwijnt waarbij ze duizenden mensen laten in de kou staan!!!

05-06-2020 | Vrouw | 45
Hooikoorts
Echt oplichterij dit spul voor 17 euro zo,n flesje gekocht, met allerlei veelbelovende en misleidende teksten zoals” binnen paar minuten verlichting”. Helemaal niets van waar, de klachten verergerden meteen. Oke dacht ik even doorgebruiken misschien werkt het na een tijdje. Na een paar dagen is mijn neus nog erger verstopt, opgezwollen en aan het bloeden. Dat dit zomaar [lees meer...]kan en dit soort fabrikanten hier mee weg komen en ons door misleiding het geld aftroggelen.

04-06-2020 | Vrouw | 47
Allergie
Ik gebruik al jaren rhinocort 100 turbohaler (poedervorm) met een super goed resultaat omdat ik echt niet een spray kan gebruiken. Nu is die uit de handel, er is geen alternatief voor de poedervorm. Dan krijg je weer een spray waar ik echt helemaal gek van wordt het brand krijg er hoofdpijn van, prik en mijn hooikoorts is terug en blijft dus 10x meer klachten erbij i.p.[lees meer...]v. minder dus HAAL HET TERUG zodat ik en vele andere als mij ook normaal kunnen genieten van het buiten leven in de zon.

04-06-2020 | Vrouw | 29
Hooikoorts
De vieze bittere smaakt blijft lange tijd aanwezig en ook krijg ik hoofdpijn van deze spray.

Categorieën met de meeste ervaringen

Depressie - antidepressiva SSRI (5191)
Anticonceptie - overig (3791)
Cholesterol (2906)
Depressie - antidepressiva overig (2738)
Psychose / schizofrenie - antipsychotica (2373)
Pijn - morfine-achtigen (2216)
ADHD - psychostimulantia (2088)
Pijn (1999)
Verslavingsziekten (1964)
Bloeddruk - betablokkers (1694)
Maagzuur - protonpompremmers (1571)
Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend) (1528)
Anticonceptie - eenfase (1397)
Angststoornissen (1228)
Bloed / stolling - thrombose (bloedstolsels) (1171)
Diabetes (suikerziekte) - orale middelen (1141)
Depressie - antidepressiva TCA (1046)
Antibiotica - penicillines breedspectrum (968)