categorie

Neus

Vergelijk de ervaringen met medicijnen in de categorie

De laatste ervaringen in de categorie: Neus

Prevalin neusspray

01-05-2021 | Vrouw | 59
cromoglicinezuur
Hooikoorts
Omdat ik suf word van levocetirizine, de prevalin direct plus spray gekocht n.a.v. een tv reklame. De mentholgeur vind ik niet bezwaarlijk, het brandend/prikkend gevoel wel. De hooikoortsklachten verminderen ietsje, maar de bijwerkingen vind ik alarmerend. Gigantische hoofdpijn, misselijkheid, buikklachten, verandering van smaak en wat me enorm beangstigt: hartkloppingen![lees meer...] Linea recta de kliko in!!!!

Bisolnasal

01-05-2021 | Vrouw | 35
tramazoline
Heb het langere tijd gebruikt. Niet slim. Na enkele weken zeer onrustig gevoel, angst en trillerig.

Prevalin neusspray

27-04-2021 | Vrouw | 50
cromoglicinezuur
Hooikoorts
Duur! En de hele dag een vieze geur van eucalyptus in mijn neus. Waarom moeten dergelijke stoffen worden toegevoegd? Ik heb niet het idee dat het een effectief middel is.

Bactroban neuszalf

27-04-2021 | Vrouw | 60
mupirocine
deze zalf gekregen 5 dagen voorafgaand op een heupoperatie. insmeren van de neusgaten 3 keer per dag preventief. door de zalf erg geïrriteerde slijmvliezen , nieuen , loopneus en hoofdpijn.

Nasonex

25-04-2021 | Vrouw | 75
Allergie
Heb ruim 20 jaar nasonex gebruikt. Was altijd tevreden. 10 jaar geleden kreeg ik neusbloedingen, aan één kant. Deze werden steeds erger. De KNo arts schreef een zalfje voor. Dat hielp nauwelijks. Ik had steeds meer last van chronische eenzijdige hoofdpijn. Heel moeilijk. Onlangs kreeg ik een goedkope vervanger voorgeschreven: mometason. Daar reageerde ik heftig allergis[lees meer...]ch op. Ben gestopt en heb ook geen nasonex meer gebruikt. Sindsdien zijn mijn ogen minder gezwollen, zijn de neusbloedingen, vooral de diepe, vrijwel verdwenen, en is mijn chronische eenzijdige hoofdpijn vrijwel verdwenen. Ik ben de koning te rijk. Nasonex beschouw ik nu als een gevaarlijk medicijn. Ik gebruik nu nog tweemaal daags een tabletje desloratadine. Ik nies zelfs minder en heb geen chronische loopneus meer.

16-04-2021 | Vrouw | 54
Allergie
Na jaren lang verschillende middelen gebruiken zonder effect heb ik sinds 1 week dit wonder middel.ik ben er heel tevreden mee.uk kan weer slapen lucht krijgen en geen snotterig snotterig neus meer en niezen

Xylometazoline Neusdruppels/Neusspray

06-04-2021 | Man | 17
xylometazoline
Verkoudheid
Jaren geleden, ik vermoed zo'n 6 jaar, ben ik begonnen met het gebruik van Xylometazoline (neusspray). Ik wist toen nog niet dat het schadelijk was en wat de bijwerkingen waren. Langzaam begon ik me te beseffen dat normale mensen niet elke dag verkouden zijn, ik dus wel. Ook hoorde ik dat het gebruik van neusspray door de dokter geadviseerd wordt om maar 1 week te gebruike[lees meer...]n. Ik schrok hier toch wel van en ben er toen mee gestopt. Bij elke verkoudheid die daarna kwam begon ik toch weer. In Juli 2020 ben ik er echt helemaal mee gestopt omdat ik mijn verkoudheid van neusspray vaak verwarde met coronaklachten. Ik december kreeg ik corona, niet veel van gemerkt maar wel dat ik nog kwetsbaarder ben gebleven voor verkoudheid etc. Nu gebruik ik het weer een aantal weken en merk dat mijn keel schuurt en het gebruik op lange termijn echt pijn is gaan doen. Ik raad het dus echt zeker af om neusspray langer dan een aantal weken te gebruiken. Op lange termijn maakt het je enorm kwetsbaar voor elke virusje en maakt het je neusslijmvies kapot.

31-03-2021 | Man | 50
Hooikoorts
Was het enige medicijn die bij mij hielp. Heb al 45 jaar hooikoorts wordt het medicijn ineens niet meer geleverd door Astra Zenica. Zullen waarschijnlijk meer geld krijgen voor het maken van het Covid19 medicijn. Wij heeft voor mij een oplossing, elders in de wereld kopen gaat ook niet, heb dat ook al geprobeerd. Wie heeft voor mij een alternatief.

Budesonide Neusspray

29-03-2021 | Man | 51
Hooikoorts
Werkte totaal niet meer. Jaren gebruikt waarbij het een beetje hielp, maar laatste paar jaar totaal nutteloos. Overgestapt om Dymista wat wel goed werkt

29-03-2021 | Man | 51
Hooikoorts
Jaren Budesonide gebruikt, wat maar zeer matig werkt voor mij. Sinds twee jaar overgestapt op Dymista wat veel beter werkt. Klachten (jeukende ogen en niezen) worden duidelijk verminderd.

28-03-2021 | Man | 76
Hooikoorts
Wondermiddel. Na 50 jaar hooikoorts ellende van feb. T/m April en talloze medicijnen eindelijk zo goed als klachtenvrij na gebruik van dit middel. Echt geweldig en geen bijwerkingen!!!!!

24-03-2021 | Man | 40
Allergie
Mag ik u vragen a.u.b al is het een hele oude review . Hoe ging verder met u ? Ik ervaar sinds 4 jaar geleden het zelfde klachten en heb dagelijks een verstopte neus heb idd weer de flixonase neusspray besteld .ik krijg deze in een plastic flesje hopelijk dat het zelfde effect als vroeger toen ik deze gebruikte vanaf 1996 . Was zeer tevreden over tot met 2016 ongeveer na [lees meer...]het nieuwe verpakking van fluticason andere merken .maar geen flixobase als merk naam .grt.

20-03-2021 | Man | 40
Allergie
Hallo . Ik wil vragen waar men de flixonase van glaxo smithkline verkrijgbaar is ? Ik mis deze neusspray enorm .ik heb 'm jarenlang gebruikt en ging heel goed met mijn neusklachten die snel verdwijnen na het gebruik van deze neusspray . Ik gebruik laatste jaren fluticason van andere merken en dat helpt niet . Graag een reactie a.u.b . Grt.

17-03-2021 | Man | 54
mometason
Eustatius buis verstopt druk op de oren, vocht achter de trommel vliezen Na één maand veelal bloed neus

14-03-2021 | Vrouw | 66
fluticason
Regelmatig vreselijk oorpijn en de neusspray helot dan goed

09-03-2021 | Vrouw | 31
Allergie
gebruikt vanwege allergie maar na een paar dagen mee gestopt. ik viel na gebruik als een blok in slaap en was helemaal weg, zelfs harde geluiden deden amper wat, paar keer op een ander tijdstip van de dag geprobeerd maar steeds viel ik in slaap. kreeg ook erge spierkrampen in mijn kaak en nek dus mee gestopt want het was niet verantwoord om dit te blijven gebruiken.

05-03-2021 | Man | 58
Allergie
Bij gebruik dymista kwam mijn neus alleen maar dichter te zitten waardoor ik naar otrivin moest grijpen om lucht te krijgen. Dymista heeft dus eerder verslechtering van mijn klachten beeld veroorzaakt dan dat het iets heeft opgeleverd

05-03-2021 | Man | 58
Allergie
Na het gebruik van 3 andere sprays( flixonase, dymista, avimys ) die geen resultaten gaven nu MOMETASON neus spray van de huisarts meegekregen. Dit corticosteroïde werkte reeds al na 3 dagen gebruik. Ik ben tevreden en heb de gehele dag lucht. Inname 1x per dag twee keer sprayen beide neusgaten

22-02-2021 | Man | 24
Verkoudheid
3 dagen gebruikt en uit het niets ineens kuchen en hoesten en binnen een paar uur een onaangename keelpijn gekregen erdoor en na gestopt te zijn namen ook de klachten van de keel af. Heb nu een ander middel voorgeschreven gekregen in de hoop dat dit gaat werken tegen mijn al 3 maanden durende verkoudheid maar voor mij absoluut geen fluticason meer

Zoutoplossing Neusdruppels/Neusspray

02-02-2021 | Man | 56
natriumchloride
Bijholteontsteking
Mijn naam is Henk Ben 9 maanden geleden gestopt met roken alleen maar ellende bijholte onstekkingen in de neus. Nu fluctason 50 neusdruppels gehad in flacon moeilijk al om het goed ter verdelen over twee neus gaten. Ik krijg korsten in de neus zeer droge neus en na slapen bal in de keel en keel doet zeer. Maar bijholteonsteking blijft gaat niet weg en de dokter roepen[lees meer...] maar blijven gebruiken gaat werken. Ben gewoon gestopt mijn neus deed voort zo zeer dat ik er niet aan komen komen. Heb hymalaija zout gehaald en gaan spoelen met lauw water duurt even maar gaat langzaam vooruit Was ik maar niet gestopt met roken denk ik af en toe

02-02-2021 | Man | 56
Bijholteontsteking
Niet pakken ga voor gewoon spoelen met zout water En kuurtje pretnisalon Werkt het beste blijft het lang aanhouden laten schoonmaken door kno arts

31-01-2021 | Vrouw | 51
Apneu
Ik kreeg dit om te proberen terwijl mijn allergie test negatief was, ben nergens allergisch voor, maar mijn neus zit vaak s’nachts dicht en werd elke dag met hoofdpijn wakker wat soms tot 15.00 aanhield. Daarom wilde de kno arts dat ik even ging proberen met Dymista ook al was ik nergens allergisch voor. Bleek ik niks meer in de verte te kunnen zien, de dag na start gebr[lees meer...]uik, doodmoe, 2 kilo kwijt in 3 dagen , dat was minder erg maar slecht zien das echt niet leuk .

Budesonide Neusspray

28-01-2021 | Vrouw | 61
budesonide
Het medicijn werkte na ongeveer 14 dagen. De bijwerkingen ongeveer na 3 weken: opgejaagd gevoel, snelle hartslag, kort lontje, groeien en gevoel dat mijn ogen dicht zitten en een rood hoofd

27-01-2021 | Vrouw | 66
fluticason
Ik gebruik dit voor vocht achter de trommelvlies suizen in mijn hoofd wordt wel wat minder

Avamys

27-01-2021 | Vrouw | 69
Ademhalingsproblemen
Ik heb een PNDS ofwel een post nasale drip syndroom! Het werkte wel, maar vond het vreselijk! Toen ik na maanden van gebruik, slecht ging zien en na onderzoek en OCT scan te hebben gehad, bleek er een blaar in mijn oog te zijn ontstaan!,, Na het stoppen met Avamys, heeft mijn oogarts geconstateerd dat de blaar weer was verdwenen, maar heeft wel schade aan mijn netvlies[lees meer...] gebracht! Dit moet vermeld worden! Vr gr

18-01-2021 | Man | 40
Ademhalingsproblemen
Ik gebruik jarenlang fluticason in een glazen flesje ging perfect . S' avonds sprayen beide neus gaten en ik kan makkelijk ademen . Sinds 5 jaar de tijd kreeg ik een fluticason plastic flesje en daar ging toen helemaal anders over .ik kon niet goed ademen .buikklachten gewekt . Angst . Sufheih .hartkloppingen .slecht slapen .hyperventilatie etc etc ..ik ben tot nu toe[lees meer...] in een vicieuse cirkel gebleven en nog steeds . Waar ik in die periode naar otrivin ben overgestapt die nog erger heeft gemaakt bij mij . Ik ben verslaafd aan dat spul zonder sprayen kan niet slapen .erg benauwd en heb gevoel van stikken en doodgaan . Toch maar vaker naar de KNO maar die hebben me weinig geholpen het enige is concha ( neusschelpen weg halen ) maar na deze ingreep voelde r nog steeds geen goede verbetering . Ik heb van qlles en nog wat geprobeerd om af te kicken van otrivin maar lukt me nog steeds niet .al heb ik weer van kno en huisarts dymista en ook flixonase maar die werken nuet meer bij mij. Ik denk dat mijn neus kapot is gegaan en zwaar beschadigd . Door die farmaceutishe " fout" van het wisselen van flixobase glazen flesje naar die plastic zeker ging daar wat mis mee of met andere woord hebben ze het medicijn nagemaakt waardoor deze minder sterk in zijn werking is .sterkte allemaal

13-01-2021 | Vrouw | 71
Allergie
Ben wel blij dat ik niet heel de dag meer nies en mijn neus hoeft te snuiten maar de bijwerkingen zijn ook lastig maar dan kies ik er voor om toch te doen

10-01-2021 | Vrouw | 54
Bijholteontsteking
1keer. Operatie. Zeker 10 jaar gebruikt Nu een spray vloeibaar. Weer opnieuw alles dicht Bij de buikholtes Ik ga contact opnemen met kno arts Rhinocort moet terug komen ! Alsjeblieft Ook voor al die andere cliënten. Die goede resultaten hiermee hadden Vriendelijke groet

26-12-2020 | Vrouw | 56
Allergie
Ik heb last van huisstofmijt, boompollen, grassen en honden en mindere mate katten. Had vaak loopneus en tranende ogen. was s'avonds doodmoe hiervan. Na gebruik dymista van al mijn klachten af. een wondermiddel. Ik heb nauwelijks last van de bijwerkingen en die nare smaak raak je na het drinken van een slokje water zo weg. Ik heb niet dikwijls een medicijn gehad wat lekke[lees meer...]r was :) kortom ben zeer tevreden. en die kleine bijwerkingen neem ik voor lief. stelt niets voor met de klachten die ik voorheen had!

24-12-2020 | Vrouw | 41
Verkoudheid
Heeft iemand nog een opzetstuk van de Rhinocort turbuhaler over? Daar zou ik erg blij mee zijn! (Red: in de gebruiksvoorwaarden staat dat er geen 'handel in medicijnen' gedreven mag worden op mijnmedicijn. Medicijngebruik dient via een voorschrijvend arts plaats te vinden en aflevering van medicatie via een geregistreerde apotheek. We herinneren u eraan dat persoonlijke[lees meer...] gegevens niet worden meegedeeld.)

Categorieën met de meeste ervaringen

Depressie - antidepressiva SSRI (5383)
Anticonceptie - overig (3944)
Cholesterol (2961)
Depressie - antidepressiva overig (2806)
Psychose / schizofrenie - antipsychotica (2471)
Pijn - morfine-achtigen (2275)
ADHD - psychostimulantia (2191)
Pijn (2059)
Verslavingsziekten (2036)
Bloeddruk - betablokkers (1731)
Maagzuur - protonpompremmers (1609)
Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend) (1555)
Anticonceptie - eenfase (1437)
Angststoornissen (1271)
Bloed / stolling - thrombose (bloedstolsels) (1228)
Diabetes (suikerziekte) - orale middelen (1192)
Depressie - antidepressiva TCA (1079)
Antibiotica - urineweginfectie (1005)