categorie

Neus

Vergelijk de ervaringen met medicijnen in de categorie

De laatste ervaringen in de categorie: Neus

Xylometazoline Neusdruppels/Neusspray

13-05-2022 | Man | 70
xylometazoline
Met en xylometazoline neusspray 0,1 mg/ml in een 2% zout oplossing kan ik een verstopte neus 's nachts verhelpen. Omdat xylometazoline op termijn minder effectief is en ook nog verslavend werkt heb ik met vele middelen geprobeerd om dit te voorkomen. Bij mij werkt een 4 % zout oplossing een beetje en xylometazoline neusspray 1 mg/ml, goed. Als alternatief voor de 1mg/ml[lees meer...] xylometazoline heb ik de concentratie met een factor 10 verlaagd naar 0,1 mg/ml. Verassenderwijs gaf deze zeer lage concentratie voor mij al voldoende verlichting. Om de oplossing te conserveren heb ik vervolgens zout toegevoegd. Een 2% zout oplossing is goed en een 4% zout oplossing is ook goed maar iets minder prettig. De oplossing begint te werken na 15-30 minuten. Na bijna nachtelijksgebruik gedurende 6 maanden is de 0,1 mg/ml xylometazoline in een 2% zoutoplossing nog steeds effectief. De sterk verdunde xylometazoline lijkt dus ook nog te werken met minder bijwerkingen. Uit een 10 ml flesje met 1 mg/ml xylometazoline haal ik 1 ml met een 1 ml spuitje. De 1 ml gaat in een 10 ml leeg oud spray flesje en vul ik aan met een zout oplossing (2,2 gram in 100 ml) tot 10 ml. Zo heb ik een 0,1 mg/ml xylometazoline in 2% zout oplossing. Het keukenzout dat ik gebruik is Jodium vrij omdat het Jodium zout wat irritaties geeft. Jodiumvrij zout is bij de supermarkt te verkrijgen.

Prevalin neusspray

05-05-2022 | Vrouw | 20
cromoglicinezuur
Hooikoorts
ik ben door dit spul al meer dan een week mn reukvermogen kwijt enigste wat ik nog ruik is de geur van het medicijn en dan een vieze zurige versie ervan en de kauwgom geur die hij heeft is niet fijn en brand met het gebruiken van het product. je betaald bijna 20 euro voor een flesje wat helemaal niks doet en mn neus is nog steeds verstopt en ik blijf maar niezen zonde van [lees meer...]je geld.

NasuMel

01-05-2022 | Vrouw | 56
enzymrijke honing
Ik had last van pijnlijke korstjes in mijn neus. Ik peuterde ze (tegen beter weten in) telkens weg wat weer leidde naar pijnlijke open wondjes. Een vicieuze cirkel dus. Huisarts schreef deze zal voor en al na 1 keer gebruikt te hebben was het al bijna weg. Heb het uiteindelijk 3 keer gebruikt en daarna was het helemaal over! Enig minpuntje, het wordt niet vergoed en is erg[lees meer...] prijzig

Budesonide Neusspray

01-05-2022 | Vrouw | 56
Verkoudheid
Het duurd ongeveer 4 weken voordat het effect heeft. Ik heb dit wel vaker gebruikt. Ook toen voor chronische loopneus. Dit keer kreeg ik een 5 uur durende bloedneus van . Ik slik sinds een half jaar Bloedverdunners dus het was een regelrechte slagveld welke alleen de KNO arts kon verhelpen . Misschien is deze neusspray niet verstandig als je ook bloedverdunners slikt

29-04-2022 | Man | 24
Allergie
Dit is het enige product wat werkt. Nu al 3 keer geopereerd nadat rhinocort uit de handel is gegaan en nog steeds geen verbetering in vombinatie met andere medicijnen . BRENG HET AUB TERUG OP DE MARKT.

29-04-2022 | Vrouw | 58
Allergie
Pulmicort als vervanger gebruikt en ook uit de handel.nu uitesten van spray.maar misselijk ,loopneus en bloedneus

24-04-2022 | Vrouw | 65
Hooikoorts
Rhinocort thurbohaler uit de handel Met alle gevolgen van dien Wat heb ik ondernomen Astra zeneca gemaild vervolgens naar j&j spanje Duitsland Zwitserland en Canada … wat een drama, licentie verlopen dus niet meer verkrijgbaar, ik dien ook het verzoek in kan iemand mij alsjeblieft helpen een een opzetstuk wat zou ik gelukkig zijn ik functioneer niet meer vast heel erg b[lees meer...]edankt

16-04-2022 | Man | 18
vocht achter het trommelvlies

07-04-2022 | Man | 48
Allergie
Dit middel voorgeschreven gekregen ivm geïrriteerd en gezwollen neusslijmvlies agv berkenpollenallergie. Resultaat is op zijn best 0,0. Maar het lijkt er zelfs sterk op dat de klachten verergeren na gebruik.

28-03-2022 | Man | 66
Hooikoorts
Ik gebruik al minstens 25 jaar rhinocort 100 in de turbuhaler sommige jaren weinig of geen hooikoorts maar nu ineens weer een heftige aanval vroeg specifiek om rhinocort 100 maar de apotheek wist me te vertellen dat er alleen nog maar neus spray budesonide 100 is maar daar ga ik alleen maar meer van niezen weet ik uit ervaring .. astrazeneca had het te druk met dat gef[lees meer...]aalde covid vaccin van hun denk ik Dat was naderhand niet zo goed als voorgespiegeld werd Nu hadden ze al jaren een goed product (rhinocort ) en dan leveren ze het niet meer heel teleurstellend allemaal

23-03-2022 | Vrouw | 53
Allergie
Mag ik vragen hoe je het opzetstukje van de Rhinocort af krijgt, zodat je het op de Pulmicort kunt plaatsen?

Prevalin neusspray

05-03-2022 | Vrouw | 60
cromoglicinezuur
Hooikoorts
Direct na gebruik verstopte en droge neus. Bij de extra variant keelpijn, erg prikkende neus die later branderig wordt en, brandende keel en oorpijn. Helpt verder nauwelijks. Veel te duur, slechte werking nare bijwerkingen.

22-02-2022 | Man | 57
Tinnitus
Ik gebruik het nu 3 weken achter elkaar, maar in het begin na 3 dagen 4 dagen gestopt wegens hoofdpijn. Nu dus 2 weken achtereen. Klachten zijn zeker nog niet weg, maar kreeg vandaag plots hoge bloeddruk en een zeer onaangenaam opgewonden gevoel. Ik ga morgen afbouwen en na een week stoppen. Ik denk dat dit middel de adrenaline verhoogd in mijn bloed. In het begin ervaarde[lees meer...] ik trouwens het omgekeerde, ik werd er eigenlijk lekker rustig van.

30-01-2022 | Vrouw | 26
Sinusitis
Door een chronische bijholteontsteking gebruik gemaakt van Mometason ... Ik moest de Neusspray 4 weken gebruiken van de arts. Echter, ben ik gestopt met dit middel na 3 weken. Weinig tot geen positieve werking van het middel op mijn aandoening. De bijwerkingen daar in tegen waar nog veel erger. Ik kreeg last van paniekachtige aanvallen en een ontiegelijke hoofdpijn. In de [lees meer...]ochtend bij het wakker worden, had ik het gevoel alsof ik flauw kon vallen. En dit elke ochtend opnieuw... Tussen door nog last gehad van misselijkheid en verergeringen van de klachten. Wat een verschrikking middel zeg! Ik zou het echt IEDEREEN afraden!!!

Xylometazoline Neusdruppels/Neusspray

27-01-2022 | Vrouw | 39
Oorsuizen
Voor mijn oorpijn met daarbij pulserende oorzuizen kreeg ik dit middel voorgeschreven. Er is niet bij verteld dat het mogelijk een probleem op zou leveren in combinatie met antidepressiva. Het lijkt erop dat het niet te combineren is. Ik heb een extreme hoofdpijn, bijna migraineachtig. Duizeligheid, niet kunnen functioneren. Ook een hele droge mond. Heeft ook niets geholp[lees meer...]en tegen de pulserende tinnitus. Ik stop hiermee.

08-01-2022 | Vrouw | 22
Allergie
De meest walgelijke smaak wat je kan bedenken maar dan 10x erger, dat is wat je in je mond krijgt. Na elke slik steeds weer. Cola vermindert de smaak niet. Tomatensaus daarin tegen wel een beetje. Als je denkt oh vervelend me neus is dicht een neusspray kan geen kwaad doen, denk dan opnieuw. Ik heb letterlijk alles geprobeerd maar na 5uur heb ik nog steeds last.

Otriven duo

02-01-2022 | Vrouw | 47
ipratropium / xylometazoline
Verkoudheid
Ik had last van een verstopte neus en loopneus dus heb otriven duo geprobeerd, mijn neus ging vrij snel open maar kreeg direct last van een droge neus, wondjes in mijn neus, hoofdpijn en slapeloosheid. Ik heb het na 2 dagen in de prullenbak gegooit en raad aan gewoon een zoutoplossing te gebruiken. Kijk uit voor de bijwerkingen!

22-12-2021 | Vrouw | 55
Bijholteontsteking
Na anderhalve dag gebruik, rode, droge branderige ogen, zo erg dat ik mijn lenzen niet in kan houden duizelig en doodmoe. Voor mij niet meer.

NasuMel

10-12-2021 | Vrouw | 60
enzymrijke honing
Jarenlang last van ontstekingen in neus, korstvorming. Steeds antibioticazalf, hielp even maar probleem kwam steeds terug. Toen bij de antibiotica deze zalf werd gegeven als onderhoud was het direct een verademing. Ik kan beter ademen door neus, veel schoner , geen aangekoekte neus meer. Heel heel erg blij! Na drie weken totaal geen last meer.

07-12-2021 | Man | 23
Huisstofallergie
Altijd veel last gehad van huisstofmijt en hooikoorts. Werd iedere ochtend wakker met een vol hoofd en was altijd een paar keer per jaar snot verkouden. Sinds 4 jaar gebruik ik nu deze neusspray en heb eigenlijk nergens last meer van. Ik ben nu bezig met afbouwen want ik ben nu bezig met het huisstofmijt vrij maken van het huis. Wel had ik af en toe een bloedneus van het[lees meer...] gebruik van deze neusspray, en wanneer het erg koud was had ik een drukkend gevoel op mijn voorhoofdholte maar als ik dan weer naar binnen ging was het over

Nasonex

10-11-2021 | Vrouw | 40
Sinusitis
Chronische sinusitis Heel lang gebruikt werkte altijd prima Maar uiteindelijk twee keer geopereerd aan mijn sinussen, bijholtes en neus. Daarna werkte het niet meer, nu moet ik wel zeggen heb het een 20 jaar gebruikt 😬

06-11-2021 | Vrouw | 25
mometason
Vanwege chronische verkoudheid en vocht achter de trommelvlies deze neusspray voorgeschreven. Klachten die ik heb zijn oorsuizen en druk op de oren. Na een maand geen verschil, zelfs oorpijn nu maar geen idee of dat door de neusspray kom. Maar wat echt extreem is is elke dag nu extreme hoofdpijn. Maar echt extreem. Ik ga ermee stoppen.

06-11-2021 | Vrouw | 58
Tinnitus
Had een kleine oorontsteking met oorsuizen. Oorontsteking was snel weg met druppels, maar het oorsuizen bleef. Neusspray gekregen en heel langzaam (met terugslagen) nam het oorsuizen af. Wel belangrijk dat de neus open blijft. Ook met zoutoplossing sprayen. Na ruim 1 maand is het oorsuizen weg. Zal de neusspray nog een tijdje blijven gebruiken.

28-10-2021 | Man | 27

28-10-2021 | Man | 52
chronische holte ontsteking

Otrivin neusverkoudheid

27-10-2021 | Vrouw | 20
Verkoudheid
Dit is met afstand de slechtste neusspray die ik in mijn leven gebruikt heb. Na het gebruiken van Otrivine ‘opent’ je neus, dan ben je heel even blij. Kort daarna voelt je neus ongelofelijk droog aan. Zó droog dat het gewoonweg pijn doet. Je neus snuiten wordt quasi onmogelijk omdat alle slijmen binnenin je neus hard en stug geworden zijn, gevolg; je neusdoorgang wordt vol[lees meer...]ledig geblokkeerd door deze harde slijmen. De droogte verspreidt zich op korte tijd heel leuk verder naar je keel (en luchtpijp). Je hele keel voelt droog en schor aan, vreselijk. Dit effect houdt 3-4 dagen aan, joepie. Er bestaan honderd maal betere neussprays op de markt die je neus (en keel!) niet zo verdomd droog maken.

Nasonex

23-10-2021 | Vrouw | 31
Hypofysetumor
Na een operatie van een hypofsetumor via de neus en de sphenoide sinus moest ik van de NKO arts enkele weken Nasonex gebruiken om de neus te ontzwellen. Naast deze spray moest ik ook een zoutoplossing gebruiken. Van de zoutoplossing voor het spoelen van de neus uiteraard geen last. Van de Nasonex wel heel veel last: bloedneuzen, slechte geur en smaak in de neus, gezwollen [lees meer...]keel en branderig gevoel. Ook voelde ik dat de spray mijn neus extra irritereerde. Ik moest heel erg niezen na het gebruik ervan terwijl ik na mijn operatie absoluut niet mocht niezen! Dan las ik op de koop toe dat ke die spray eigenlijk na een neusoperatie niet mag gebruiken omdat cortisone ervoor zorgt dat het genezingsproces afgeremd wordt! Ik heb de spray een 3 tal weken gebruikt. Nadat ik een 5tal dagen gestopt was met de spray, geen bloedneuzen meer en ook niet meer niezen, noch irritatie in de neus. Wel kreeg ik enkele dagen na het stoppen met de spray een druk op mijn rechteroog. In ieder geval geen aanrader! Ik versta niet dat dit voorgeschreven wordt. Absoluut geen zacht middel dat je veilig maanden aan een stuk kan gebruiken zoals mijn NKO arts vertelde.

11-10-2021 | Man | 59
Allergie
Ik had last van bijholte ontstekingen. Bleek vrij serieus te zijn. Met ontstoken botweefsel en eenzijdige potentieel kwaadaardige poliepen. Twee goede operaties die prima zijn geslaagd. Complimenten aan de KNO arts. Kreeg wel voor een zeer lange tijd nacontrole (jaren). Ook Avamys voorgeschreven en gebruikt. Geen last en het zou poliepen tegen houden of afremmen. Na een pa[lees meer...]ar jaar kreeg ik hoofdpijnen en irritaties in de neus. Waarschijnlijk doordat ik ineens een ander merk kreeg. Daarna af en toe niet meer gebruikt. Ik had gewoon veel last van deze hoofdpijn en droogte. Weer terug op de Avamys, maar dat werkte ook niet. Gestopt tegen het advies in. Ik had er zo veel last van. Nu 2 jaar veel klachten en weinig steun van de KNO artsen. Ik experimenteer veel met cocosvet smeren en olijfolie (eerste persing en naturel). Deze nemen de droogte weg. Dus heb ik van de Avamys wel een ernstige bijwerking overgehouden waar ik heel veel last van heb. Nu heb ik Flixonase, maar ben daar erg onzeker over. Ik ben er nog niet mee begonnen. Die bijholtes zijn echt een serieus probleem die veel invloed hebben op de lol in mijn leven. Ook bij mij is dit allemaal gestart nadat ik van de stand naar een dorp ben verhuist. Avamys, wel gebruiken maar nooit erg lang doen. Je neusslijmvlies kan hier niet zo goed tegen. Sterkte allemaal.

27-09-2021 | Man | 33
Allergie
spul werkt perfect maar na een paar dagen kreeg ik rare keel klachten, steeds een dik gevoel en moest elke keer mijn keel schrapen (anders werd mijn schem schor). Het kon niet aan de spray liggen werd gezegd, maar nu 4 maanden later was ik het zo zat dat ik zelf er maar mee ben gestopt. En jawel, na 4 dagen waren de klachten een enorm stuk minder. kortom: spul w[lees meer...]erkt perfect maar de bijwerkingen zorgen ervoor dat ik het niet meer gebruik.

19-09-2021 | Vrouw | 64
Allergie
Mijn ervaring met avamys is dat ik er niet meer dan 1xdgs1 moet gebruiken en anders heel veel bijwerkingen heb en de slijm die ik vanuit m'n neus in m'n keel krijg hiermee niet verholpen is en hoop dat m'n oog weer goed komt.

Categorieën met de meeste ervaringen

Depressie - antidepressiva SSRI (5656)
Anticonceptie - overig (4158)
Cholesterol (3066)
Depressie - antidepressiva overig (2900)
Psychose / schizofrenie - antipsychotica (2602)
Pijn - morfine-achtigen (2372)
ADHD - psychostimulantia (2325)
Pijn (2133)
Verslavingsziekten (2126)
Bloeddruk - betablokkers (1800)
Maagzuur - protonpompremmers (1673)
Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend) (1604)
Anticonceptie - eenfase (1483)
Angststoornissen (1353)
Diabetes (suikerziekte) - orale middelen (1314)
Bloed / stolling - thrombose (bloedstolsels) (1305)
Depressie - antidepressiva TCA (1138)
Antibiotica - urineweginfectie (1108)