categorie

Neus

Vergelijk de ervaringen met medicijnen in de categorie

De laatste ervaringen in de categorie: Neus

Flixonase neusspray/neusdruppels

26-04-2024 | Vrouw | 71
fluticason
Na meer dan 20 jaar neus dicht en bijholten ontsteking naar een allergoloog gegaan. Onderzoek gehad en bleek dat ik super overgevoelige slijmvlies had Toen flixonase nasule ampul en loratadine voor geschreven Nadien een xper jaar verkouden Er ging een nieuwe wereld voor mij open geweldig Nu een probleem omdat het uit de handel is genomen

Budesonide Neusspray

23-04-2024 | Man | 38
budesonide

beangstigende gedachten

Wegens poliepen in de neus gebruikte ik vroeger flixonase, wegens het stoppen van dit medicijn overgestapt op budosenide neussspray (voorheen druppels). Op advies van de KNO arts de dosis naar 2x per dag gezet. Sindsdien (Na het verhogen van de dosis) angstgevoelens en depresieve gedachtes en een opgejaagd gevoel met hartkloppingen. Begrijp ook niet gezien andere reacties [lees meer...]hier dat hier meer aandacht voor is. Onmiddels mee gestopt en KNO arts geinformeerd.

22-04-2024 | Vrouw | 52
Hooikoorts

allergie jeuk in en rond de ogen Jeuk over het hele lichaam jeuk in mijn oren acute hoofdpijn slaperigheid

Avamys is niet meer leverbaar en nu dit gekregen. Mijn hooikoorts klachten waren altijd onder controle, nu is het ineens in zeer heftige mate terug. Waardeloos.

18-04-2024 | Vrouw | 45
Hooikoorts
Ik wil graag een tip hier vermelden. Ik heb zelf jarenlang Avamys gebruikt na een lange zoektocht naar een echt helpend medicijn tegen hooikoorts. Omdat het nu niet meer leverbaar is en ik de negatieve verhalen over fluticasonfuroaat alternatieven had gelezen, heb ik de gok gewaagd om de nieuwe neusspray van A. Vogel, Pollinosan met Ectoin te gaan gebruiken. En deze werkt [lees meer...]eigenlijk bovenverwachting voor mij! De oude Pollinosan tabletten hielpen vroeger overigens niet. Dus zoek je naar een alternatief, zonder bijwerken, is dit echt een topper. Ik schrijf niet snel iets op forums, maar ik hoop hiermee anderen te helpen : )

18-04-2024 | Vrouw | 45
Hooikoorts
Ik wil graag een tip hier vermelden: Neusspray Pollinosan met Ectoin van A. Vogel. Ik heb zelf jarenlang Avamys gebruikt na een lange zoektocht naar een echt helpend medicijn tegen hooikoorts. Omdat het nu niet meer leverbaar is en ik de negatieve verhalen over fluticasonfuroaat alternatieven had gelezen, heb ik de gok gewaagd om de nieuwe neusspray van A. Vogel, Pollin[lees meer...]osan met Ectoin te gaan gebruiken. En deze werkt eigenlijk bovenverwachting voor mij! De oude Pollinosan tabletten hielpen vroeger overigens niet. Dus zoek je naar een alternatief, zonder bijwerken, is dit echt een topper. Ik schrijf niet snel iets op forums, maar ik hoop hiermee anderen te helpen : )

16-04-2024 | Man | 74
azelastinehydrochloride/fluticasonpropionaat

verlies van smaak hoofdpijn buikpijn vermoeidheid reuk concentratieproblemen

Na een lange periode van griepklachten dit middel gekregen. Het is verschrikkelijk in 1 woord! Chemisch , haalt je reuk en smaak weg lamlendig gevoel, moe , hoofdpijn , buikklachten concentratie verlies kortom : Nooit nemen ! Ik vraag mij af of dit wel goed getest is?

Prevalin neusspray

14-04-2024 | Vrouw | 69
cromoglicinezuur
Hooikoorts

neus sinus pijn vieze geur branderig gevoel in de ogen hoesten maagpijn voor misselijkheid/braken

meteen na het eerste gebruik binnen 2 uur bovenstaande bijwerkingen.. meteen gestopt.

Flixonase neusspray/neusdruppels

10-04-2024 | Vrouw | 62

neusbloedingen droge neus

Opgelost in zoutwater neus spoelen werkte het beste. Ik heb vooral last van sinussen en oren.

28-03-2024 | Vrouw | 30

bittere smaak

Neusspray gekregen voor hooikorts allergie. 3 weken aan een stuk door gebruikt.. week gestopt en nu krijg ik ineens bijwerkingen zoals vieze bittere smaak in mijn mond, het is zo erg dat ik niet eens meer kan eten want niks smaakt meer.. vreselijk

26-03-2024 | Vrouw | 60
fluticasonfuroaat
Waar in het buitenland is deze verkrijgbaar? alternatief werkt totaal niet goed!

24-03-2024 | Man | 68
Hooikoorts
Ik gebruik het een half jaar. S'morgens 2 snuifjes per neusgat. Sindsdien zijn verstopte neus, jeuk en niezen grotendeels verdwenen. Daarbij is mijn nachtrust aanzienlijk verbeterd.

23-03-2024 | Vrouw | 42

gestrest verstoorde slaap migraine

Deze spray gekregen nadat ik al jaren last heb van chronische rhinitis. Negatieve allergietest, maar wel continue loopneus, oogklachten en slijm ophoesten. Het middel werkt goed. Alleen kreeg ik last van een opgejaagd gevoel, oog flitsen (heb vaker migraine gehad) en ook raakte mijn slaap verstoord. Nog steeds geen nieuw middel gevonden dat écht optimaal werkt.

20-03-2024 | Vrouw | 69
Huisstofallergie
Heb al 45 jaar last van neuspoliepen, neusslijmvlies , allergieën, astma ,vooral huisstofmijt. Heb nu al lange tijd ander medicijn gehad, wegens geen voorraad van avamys en langzaam weer mijn reuk en smaak verdwenen. Kan ik weer aan de prednison. Ik weet dat het gewoon verkrijgbaar is in het buitenland. Niet eerlijk.

Mometason neusspray

17-03-2024 | Man | 72
mometason
Bijholteontsteking
Bijholte ontsteking na elke lichte verkoudheid. Zolang de afvoer van vocht niet blokkeerd geen pijn. Zodra de afvoer geblokkeerd wordt door gezwollen slijmvliezen in de neusholte flinke hoofdpijn. Dan gelijk beginnen met Mometason, na een week gaat het beter zo niet tijdelijk iets hogere dosering. Zoutwater spoelen met kannetje en ananas eten helpt ook

16-03-2024 | Man | 85
Verkoudheid
Geen effectiviteit. Al 2 weken gebruikt. Hoest en slijm niet vermindert.

05-03-2024 | Vrouw | 72

zichtproblemen spasme

Met Avamys geen problemen. Die verstuiver werkte perfect. De flutication loopt helemaal de keel in. Na 3 maanden dit middel genoemde klachten. Zelfs naar de neuroloog en daar alle mogelijke onderzoeken gehad . Veel kosten dus voor de maatschappij. Gestopt met de flutication en geen klachten meer.

03-03-2024 | Vrouw | 10
Huisstofallergie
Mijn dochter van 10 gebruikt al 6 jaar Avamys tegen huisstofmijtallergie en helpt perfect! Helaas uit de handel en heeft sinds een jaar fluticason. Dit product is veel minder effectief, meer snotteren en vocht achter het trommelvlies. Kan iemand aangeven wanneer Avamys weer verkrijgbaar is? Of soortgelijk met zelfde effect?

02-03-2024 | Vrouw | 69
fluticasonfuroaat
Chronische sinusitis Meer dan 10 jaar sinutab gebruikt niets hielp. Tot ik 11jaar geleden Avamys kreeg voorgeschreven. Weg pijn weg sinusitis. Probleem Avamys is al van December 2023 niet meer te krijgen, groot probleem, gebruikte dagelijks 1pufje .

27-02-2024 | Vrouw | 46
Huisstofallergie
Ik heb een huisstofallergie maar er lijkt wat meer aan de hand te zijn. Dagen erbij van continu niezen en tranende ogen. Huisarts had dit voorgeschreven en vanaf zo goed als dag 1 overal vanaf en weer energie. Niet de negatieve ervaring dus zoals anderen, geen last van bijwerkingen.

Otriven duo

27-02-2024 | Man | 34
ipratropium / xylometazoline
Verkoudheid

overtollig slijm Keelpijn bruin slijm in de keel droge neus

Otrivin Duo gaan gebruiken vanwege een verkoudheid, maar na gebruik lijken de klachten alleen maar erger te zijn geworden. Het product doet wat het beloofd, namelijk een verstopte neus en loopneus verhelpen. Twee dagen later zit ik echter met extreem verstopte neusholtes, vrij heftige keelpijn bij slikken en enorme ophopingen van slijm. Om die reden heb ik het product [lees meer...]weggegooid en probeer ik de normale Otrivin, om m’n verstopte neus te verhelpen.

Otriven duo

26-02-2024 | Vrouw | 25
ipratropium / xylometazoline
Verkoudheid
Korstjes en bloedneus na 2 dagen gebruik. Werkt supergoed tegen benauwd gevoel maar de bijwerkingen zijn echt verschrikkelijk.

25-02-2024 | Vrouw | 38
Hooikoorts
Gebruikte al meer dan 10 jaar avamys neusspray tegen hooikoorts. Sindskort geeft de apotheek aan dat deze niet meer leverbaar is . Ook niet te bestellen. Nu een andere merk gehad met dezelfde bestanddelen, alleen werkt dit gewoon niet! Baal hier erg van!!

16-02-2024 | Man | 29
azelastinehydrochloride/fluticasonpropionaat
Moet ie ook steeds gaan niezen en na het niezen ontzettend verstopte neus? (Voor het gebruik van de spray)

12-02-2024 | Man | 36
fluticason
veel bijwerkingen je hele neusvlieslijm gaat juist kapot door dit medicijn bloeden, er moet een medicijn komen die het neusslijmvlies juist beschermd en ontsteking remmend is door de droogte komen alle pollen direct op je huid waardoor de hooikoorts erger is, het slijm snot beschermd je neus en heb je nodig

09-02-2024 | Man | 74
fluticasonfuroaat
Jaren Avamys gebruikt en bevalt prima voor mijn chronische allergie. Hierdoor kan ik beter slapen met open neus. Nus is mij sinds een half jaar Fluticasonfuroaat ongevraagd opgedrongen door mijn Apotheek onder het mom dat het niet meer leverbaar zou zijn en dus ook niet meer wordt gemaakt. Dit product haalt het niet bij Avamys, ik snap ook niet waarom (want dezelfde[lees meer...] stof) maarna een tijdje merkt ik dat het negatief ging werken en dat is natuurlijk niet de bedoeling. Raar ook dat het met een leugen wordt gebracht terwijl het gewoon gemaakt en verkocht wordt! Ga maar eens uitgebreid Googlen! Slecht voor het vertrouwen .....

28-01-2024 | Vrouw | 67
fluticasonfuroaat
Altijd fantastisch gewerkt, nu een alternatief vd apotheek, constant voorhoofdsholte ontstekingen!

23-01-2024 | Vrouw | 63
azelastinehydrochloride/fluticasonpropionaat
Ik gebruikte eerst Flixonaise, die goed effect had, deze is uit de handel. Als eerste had ik Fluticason spray, klacht duizeligheid, oorsuizen niet lekker voelen, onstabiel lopen. Hierna kreeg ik Dymista 137/ 50 microgram. Nu mometason, werkt minder goed, s'avonds voel ik me niet lekker, licht in mijn hoofd. Blijf last van snot in mijn neus houden, ondanks dat ik [lees meer...]met zout en water spoel, en elke dag stomen. Ik weet nu niet meer wat ik moet doen .

23-01-2024 | Vrouw | 58
azelastinehydrochloride/fluticasonpropionaat
Na vermoedelijk covid te hebben gehad eind 2019, heb ik een chronisch verstopte neus. Een neusschelpverkleining gehad maar dat hielp niet. Alleen Otrivin helpt maar dat mag je niet lang gebruiken. Dus toch weer naar de KNO-arts. Ditmaal Dymista gekregen. De eerste 2 dagen waren fijn want ik kon redelijk ademen door mijn neus maar toen begon de ellende: enorme druk op[lees meer...] mijn neus alsof ik een bloeding zou krijgen, pijn in de wangholten, alsof mijn gezicht was opgezet onder de ogen, hoofdpijn vlak boven de ogen en pijn in de bovenkaak. Enorm moe. Ik ben er na 6 dagen mee gestopt.

19-01-2024 | Man | 67
Ademhalingsproblemen
Jaren problemen gehad om door de neus te ademen. Vreselijk benauwd ‘s nachts . Na gebruik van avamys was dit voor bijna 100% verdwenen . Helaas is dit middel niet meer te verkrijgen en word dit vervangen door fluiticason. Dit is absoluut niet het zelfde en werkt bijna niet . Wordt tijd dat dit terug op de markt komt .

17-01-2024 | Vrouw | 42
Hooikoorts
Wat een zonde dat Avamys niet meer verkrijgbaar is. Na overstap op ander middel, veel klachten.

Categorieën met de meeste ervaringen

Depressie - antidepressiva SSRI (6347)
Anticonceptie - overig (4484)
Cholesterol (3288)
Depressie - antidepressiva overig (3120)
Psychose / schizofrenie - antipsychotica (2869)
ADHD - psychostimulantia (2538)
Pijn - morfine-achtigen (2518)
Verslavingsziekten (2309)
Pijn (2259)
Bloeddruk - betablokkers (1924)
Maagzuur - protonpompremmers (1782)
Diabetes (suikerziekte) - orale middelen (1720)
Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend) (1665)
Anticonceptie - eenfase (1595)
Angststoornissen (1574)
Bloed / stolling - thrombose (bloedstolsels) (1448)
Antibiotica - urineweginfectie (1279)
Depressie - antidepressiva TCA (1234)
Antibiotica - penicillines breedspectrum (1129)
Slaap- en kalmeringsmiddelen (1115)
Immuunsysteem - immunosuppressiva (1111)
Acne (988)
Bloeddruk - calciumantagonisten (937)
Kanker - hormonen en antihormonen (918)
Darmproblemen - verstopping (841)
Bloeddruk - angiotensine-antagonisten (838)
Neus (820)