categorie

Neus

Vergelijk de ervaringen met medicijnen in de categorie

De laatste ervaringen in de categorie: Neus

01-10-2022 | Man | 38
Allergie
Ik heb al jaren lang last van hevige allergieën. Zo slik ik allergie tabletten en krijg ik 2 spuiten kenakort in de zomer om dit te onderdrukken. Maar omdat ik toch nog last blijf hebben van een loopneus en niezen weer langs de huisarts geweest en die schreef deze neusspray voor. Een verademing!!! Amper last van jeukende ogen en een loopneus. En smorgens ook geen ver[lees meer...]stopte neus meer na het slapen. Voor mij tot nu toe echt een wondermiddel.

Fluticason neusspray

04-09-2022 | Man | 45
Ademhalingsproblemen
Mijn probleem is dat als ik ga slapen ik veel moeite heb met slapen doordat mijn neus dicht klapt. De rechterkant blijft vaak open waardoor ik vrijwel altijd op mij rechterzij slaap. Dit al vele jaren waardoor ik nu veel lichamelijke klachten heb. Gewrichten vaak vast en spieren niet meer soepel. Ook nekpijn en kaakpijn. Otrivin is geweldig!!! Werkt PERFECT. Helaas zoals[lees meer...] vele van jullie misschien al weten mag je dit middel maar een paar dagen achter elkaar gebruiken. Daarom ben ik Fluticason gaan proberen. Bij eerste gebruik Fluticason neusspray de eerste nacht merkte ik al een verbetering. Neus ging lekker open. Ik hoorde ook dacht ik geluiden van binnen. Ik dacht een goed begin. Nu weet ik niet meer of ik die nacht heel slecht had geslapen of de volgende nacht. Hoe dan ook, ik kon absoluut niet goed slapen. Ik was heel onrustig. Nu lijdt ik al aan "anxiety" en veel onrust, maar nu was het toch erger. Normaal slaap ik toch wel door, ondanks nare dromen. Nu leek het alsof ik half wakker en half slapende was. Na 3 dagen gebruik ben ik ermee gestopt! Vandaag is dag 4. Gisteren kreeg ik opeens griepverschijnselen. Ik voelde me niet lekker. Extreme loopneus. Alleen de linkerkant! Dit is de kant die vaak dichtzit 's nachts. Gedurende de dag echt elke 20 seconden neus snuiten. Waar komt dat allemaal vandaan? Gezwollen lymfklieren. Pijn in mij nek. Pijn in mijn keel. Inmiddels al 24 uur niet meer gebruikt en mij klachten zijn er nog. Kijk, terwijl ik dit nu typte vielen en gewoon druppels uit mijn neus! Lijkt op een infectie. Hoe weet ik niet. Ik kan het wel aan mijn arts of KNO vragen, maar met alle respect lijkt het alsof zij vaak ook in het duister tasten. Antwoord is natuurlijk vaak, "blijf doorgaan ermee of stop maar". Tja, dat kan ik zelf ook wel verzinnen. Natuurlijk kan het ook toeval zijn. Wel heeeeel toevallig dan vind u niet?

03-09-2022 | Man | 28
Allergie
Ik gebruikte jarenlang rhinocort maar er is geen alternatief met als gevolg dat ik niet voluit kan leven zoals ik altijd deed.

30-06-2022 | Vrouw | 39
Huisstofallergie
Al jaren aan het tobben met mijn allergiëen! Sinds ik deze spray gebruik heb ik nergens meer last van. Werkte snel, en heb geen enkele bijwerking gehad. De smaak is wel erg vies die achterblijft in je keel, dus sprayen en gelijk drinken helpt bij mij heel goed!

29-06-2022 | Vrouw | 35
Allergie
Al 5 jaar problemen met ruiken, inmiddels 2x geopereerd aan neuspoliepen. Neuspoliepen groeien na enkele weken alweer aan waardoor de reuk vrij snel weer weg gaat. Ook last van vele allergieën oa. huisstofmijt en pollen. Deze medicatie als toevoeging op mijn huidige medicatie gekregen. Gebruik het nu 3 weken en er is een wereld voor me open gegaan. Van helemaal niks kunnen[lees meer...] ruiken, naar bijna altijd kunnen ruiken. Voor mij is deze neusspray echt een verademing. Ik heb alleen in het begin wat last gehad van hoofdpijn. Dat is na 1.5 week weggegaan.

23-06-2022 | Man | 55
Hooikoorts
Ogen percies gezwollen en dan ademhaling die moeilijker was dus gestopt

17-06-2022 | Vrouw | 64
Allergie
Heb het nu een week maar veel hoofdpijn en loopneus is er nog steeds duizelig hartkloppingen en zeer vies

17-06-2022 | Vrouw | 64
Allergie
Gebruik het nu 8 dagen zeer vies en veel hoofdpijn en loopneus is niet weg iemand ervaring mee

07-06-2022 | Vrouw | 47
Hooikoorts
Bij de eerste klachten van hooikoorts werkt deze spray redelijk, maar hoe meer klachten des te minder de spray werkt. (Prevalin Direct). Vaak levert het nog extra niesbuien op na gebruik. Toch gebruik ik het al jaren aangezien ik na 40 jaar alle pilletjes wel heb geprobeerd. Het is voor mij meer het idee dat ik iets bij me heb, maar werken doet het niet echt.

02-06-2022 | Vrouw | 32
Allergie
Vreselijk zo erge hoofdpijn elke dag m’n oorzuisingen blijven erg duizelig ook elke dag ik stop ermee

Beclometason Neusspray

31-05-2022 | Vrouw | 54
beclometason
Hooikoorts
Na jaren hooikoorts-ellende, alle medicijnen geprobeerd, inclusief 4 jaar injectiekuur die weinig deed. Kwam bij nieuwe huisartsen die schreef me dit voor met name voor de brandende ogen??? Jazeker het helpt zowel bij verkoudheid als geïrriteerde ogen ten gevolge van hooikoorts. Twee keer daags 1 shot in beide neusgaten. Duurt wel een weekje voordat je echt effect hebt maa[lees meer...]r dan werkt het ook goed bij mij. Had ik dit maar jaren eerder geweten, had mij veel vervelende zomermaanden met ziek zijn gescheeld. Maar goed, ben erg blij nu met dit middel.

19-05-2022 | Man | 53

Xylometazoline Neusdruppels/Neusspray

13-05-2022 | Man | 70
xylometazoline
Met en xylometazoline neusspray 0,1 mg/ml in een 2% zout oplossing kan ik een verstopte neus 's nachts verhelpen. Omdat xylometazoline op termijn minder effectief is en ook nog verslavend werkt heb ik met vele middelen geprobeerd om dit te voorkomen. Bij mij werkt een 4 % zout oplossing een beetje en xylometazoline neusspray 1 mg/ml, goed. Als alternatief voor de 1mg/ml[lees meer...] xylometazoline heb ik de concentratie met een factor 10 verlaagd naar 0,1 mg/ml. Verassenderwijs gaf deze zeer lage concentratie voor mij al voldoende verlichting. Om de oplossing te conserveren heb ik vervolgens zout toegevoegd. Een 2% zout oplossing is goed en een 4% zout oplossing is ook goed maar iets minder prettig. De oplossing begint te werken na 15-30 minuten. Na bijna nachtelijksgebruik gedurende 6 maanden is de 0,1 mg/ml xylometazoline in een 2% zoutoplossing nog steeds effectief. De sterk verdunde xylometazoline lijkt dus ook nog te werken met minder bijwerkingen. Uit een 10 ml flesje met 1 mg/ml xylometazoline haal ik 1 ml met een 1 ml spuitje. De 1 ml gaat in een 10 ml leeg oud spray flesje en vul ik aan met een zout oplossing (2,2 gram in 100 ml) tot 10 ml. Zo heb ik een 0,1 mg/ml xylometazoline in 2% zout oplossing. Het keukenzout dat ik gebruik is Jodium vrij omdat het Jodium zout wat irritaties geeft. Jodiumvrij zout is bij de supermarkt te verkrijgen.

05-05-2022 | Vrouw | 20
Hooikoorts
ik ben door dit spul al meer dan een week mn reukvermogen kwijt enigste wat ik nog ruik is de geur van het medicijn en dan een vieze zurige versie ervan en de kauwgom geur die hij heeft is niet fijn en brand met het gebruiken van het product. je betaald bijna 20 euro voor een flesje wat helemaal niks doet en mn neus is nog steeds verstopt en ik blijf maar niezen zonde van [lees meer...]je geld.

NasuMel

01-05-2022 | Vrouw | 56
enzymrijke honing
Ik had last van pijnlijke korstjes in mijn neus. Ik peuterde ze (tegen beter weten in) telkens weg wat weer leidde naar pijnlijke open wondjes. Een vicieuze cirkel dus. Huisarts schreef deze zal voor en al na 1 keer gebruikt te hebben was het al bijna weg. Heb het uiteindelijk 3 keer gebruikt en daarna was het helemaal over! Enig minpuntje, het wordt niet vergoed en is erg[lees meer...] prijzig

Budesonide Neusspray

01-05-2022 | Vrouw | 56
Verkoudheid
Het duurd ongeveer 4 weken voordat het effect heeft. Ik heb dit wel vaker gebruikt. Ook toen voor chronische loopneus. Dit keer kreeg ik een 5 uur durende bloedneus van . Ik slik sinds een half jaar Bloedverdunners dus het was een regelrechte slagveld welke alleen de KNO arts kon verhelpen . Misschien is deze neusspray niet verstandig als je ook bloedverdunners slikt

29-04-2022 | Man | 24
Allergie
Dit is het enige product wat werkt. Nu al 3 keer geopereerd nadat rhinocort uit de handel is gegaan en nog steeds geen verbetering in vombinatie met andere medicijnen . BRENG HET AUB TERUG OP DE MARKT.

29-04-2022 | Vrouw | 58
Allergie
Pulmicort als vervanger gebruikt en ook uit de handel.nu uitesten van spray.maar misselijk ,loopneus en bloedneus

24-04-2022 | Vrouw | 65
Hooikoorts
Rhinocort thurbohaler uit de handel Met alle gevolgen van dien Wat heb ik ondernomen Astra zeneca gemaild vervolgens naar j&j spanje Duitsland Zwitserland en Canada … wat een drama, licentie verlopen dus niet meer verkrijgbaar, ik dien ook het verzoek in kan iemand mij alsjeblieft helpen een een opzetstuk wat zou ik gelukkig zijn ik functioneer niet meer vast heel erg b[lees meer...]edankt

16-04-2022 | Man | 18
vocht achter het trommelvlies

07-04-2022 | Man | 48
Allergie
Dit middel voorgeschreven gekregen ivm geïrriteerd en gezwollen neusslijmvlies agv berkenpollenallergie. Resultaat is op zijn best 0,0. Maar het lijkt er zelfs sterk op dat de klachten verergeren na gebruik.

28-03-2022 | Man | 66
Hooikoorts
Ik gebruik al minstens 25 jaar rhinocort 100 in de turbuhaler sommige jaren weinig of geen hooikoorts maar nu ineens weer een heftige aanval vroeg specifiek om rhinocort 100 maar de apotheek wist me te vertellen dat er alleen nog maar neus spray budesonide 100 is maar daar ga ik alleen maar meer van niezen weet ik uit ervaring .. astrazeneca had het te druk met dat gef[lees meer...]aalde covid vaccin van hun denk ik Dat was naderhand niet zo goed als voorgespiegeld werd Nu hadden ze al jaren een goed product (rhinocort ) en dan leveren ze het niet meer heel teleurstellend allemaal

23-03-2022 | Vrouw | 53
Allergie
Mag ik vragen hoe je het opzetstukje van de Rhinocort af krijgt, zodat je het op de Pulmicort kunt plaatsen?

05-03-2022 | Vrouw | 60
Hooikoorts
Direct na gebruik verstopte en droge neus. Bij de extra variant keelpijn, erg prikkende neus die later branderig wordt en, brandende keel en oorpijn. Helpt verder nauwelijks. Veel te duur, slechte werking nare bijwerkingen.

22-02-2022 | Man | 57
Tinnitus
Ik gebruik het nu 3 weken achter elkaar, maar in het begin na 3 dagen 4 dagen gestopt wegens hoofdpijn. Nu dus 2 weken achtereen. Klachten zijn zeker nog niet weg, maar kreeg vandaag plots hoge bloeddruk en een zeer onaangenaam opgewonden gevoel. Ik ga morgen afbouwen en na een week stoppen. Ik denk dat dit middel de adrenaline verhoogd in mijn bloed. In het begin ervaarde[lees meer...] ik trouwens het omgekeerde, ik werd er eigenlijk lekker rustig van.

30-01-2022 | Vrouw | 26
Sinusitis
Door een chronische bijholteontsteking gebruik gemaakt van Mometason ... Ik moest de Neusspray 4 weken gebruiken van de arts. Echter, ben ik gestopt met dit middel na 3 weken. Weinig tot geen positieve werking van het middel op mijn aandoening. De bijwerkingen daar in tegen waar nog veel erger. Ik kreeg last van paniekachtige aanvallen en een ontiegelijke hoofdpijn. In de [lees meer...]ochtend bij het wakker worden, had ik het gevoel alsof ik flauw kon vallen. En dit elke ochtend opnieuw... Tussen door nog last gehad van misselijkheid en verergeringen van de klachten. Wat een verschrikking middel zeg! Ik zou het echt IEDEREEN afraden!!!

Xylometazoline Neusdruppels/Neusspray

27-01-2022 | Vrouw | 39
xylometazoline
Oorsuizen
Voor mijn oorpijn met daarbij pulserende oorzuizen kreeg ik dit middel voorgeschreven. Er is niet bij verteld dat het mogelijk een probleem op zou leveren in combinatie met antidepressiva. Het lijkt erop dat het niet te combineren is. Ik heb een extreme hoofdpijn, bijna migraineachtig. Duizeligheid, niet kunnen functioneren. Ook een hele droge mond. Heeft ook niets geholp[lees meer...]en tegen de pulserende tinnitus. Ik stop hiermee.

08-01-2022 | Vrouw | 22
Allergie
De meest walgelijke smaak wat je kan bedenken maar dan 10x erger, dat is wat je in je mond krijgt. Na elke slik steeds weer. Cola vermindert de smaak niet. Tomatensaus daarin tegen wel een beetje. Als je denkt oh vervelend me neus is dicht een neusspray kan geen kwaad doen, denk dan opnieuw. Ik heb letterlijk alles geprobeerd maar na 5uur heb ik nog steeds last.

Otriven duo

02-01-2022 | Vrouw | 47
ipratropium / xylometazoline
Verkoudheid
Ik had last van een verstopte neus en loopneus dus heb otriven duo geprobeerd, mijn neus ging vrij snel open maar kreeg direct last van een droge neus, wondjes in mijn neus, hoofdpijn en slapeloosheid. Ik heb het na 2 dagen in de prullenbak gegooit en raad aan gewoon een zoutoplossing te gebruiken. Kijk uit voor de bijwerkingen!

22-12-2021 | Vrouw | 55
Bijholteontsteking
Na anderhalve dag gebruik, rode, droge branderige ogen, zo erg dat ik mijn lenzen niet in kan houden duizelig en doodmoe. Voor mij niet meer.

Categorieën met de meeste ervaringen

Depressie - antidepressiva SSRI (5771)
Anticonceptie - overig (4246)
Cholesterol (3107)
Depressie - antidepressiva overig (2938)
Psychose / schizofrenie - antipsychotica (2676)
Pijn - morfine-achtigen (2414)
ADHD - psychostimulantia (2371)
Verslavingsziekten (2169)
Pijn (2158)
Bloeddruk - betablokkers (1822)
Maagzuur - protonpompremmers (1687)
Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend) (1623)
Anticonceptie - eenfase (1505)
Angststoornissen (1417)
Diabetes (suikerziekte) - orale middelen (1416)
Bloed / stolling - thrombose (bloedstolsels) (1339)
Depressie - antidepressiva TCA (1162)
Antibiotica - urineweginfectie (1136)