categorie

Neus

Vergelijk de ervaringen met medicijnen in de categorie

De laatste ervaringen in de categorie: Neus

06-12-2019

Avamys (fluticason)

Op aanraden van ha begonnen aan deze neusspray omdat ik voor de zoveelste keer weer verkouden was. 1x daags 2 pufjes in beide neusgaten. Na ongeveer anderhalf week kreeg ik last van hoofdpijn. Nu heb ik zelden hoofdpijn, en dit was ook een hele zware. Alsof iets heel zwaars op mijn hoofd drukte. Bukken was helemaal drama. Paracetamol hielp niets en na een aantal dage[lees meer...]n de ha gevraagd of ik met de neusspray mocht stoppen. Ik ben meteen gestopt en na 2a 3 dagen nam de hoofdpijn af. Ook voelde ik me met de dag helderder worden. Voor mij dit spul nooit weer. Mijn verkoudheid werd er ook niets niet beter van. Wel af en toe wat bloed in de zakdoekjes.
01-12-2019

Allergie

Neus aan binnenkant kapot en bloedneus, na langere tijd gebruikt te hebben werd ik allergisch voor het product en verergerde het probleem
01-12-2019

Allergie

Ik gebruik rhinocort al jaren en het werk heel goed. Ik heb totaal geen bijwerkingen en het werkt snel en effectief. In het verleden neusspray gebruikt, dat was verschrikkelijk, kapotte neus en regelmatig een bloedneus. Waarom is rhinocort uit de handel genomen terwijl zoveel mensen er baat bij hebben? Alsjeblieft breng het weer terug op de markt.ik heb nu weer neusdruppe[lees meer...]ls gekregen, verschrikkelijk !
30-11-2019

Avamys (fluticason)
Verkoudheid

Vorig jaar 2018 kreeg ik dit medicijn voor het eerst voorgeschreven. Dit vanwege een hevige verkoudheid . Het heeft mij zeker geholpen. In juni 2019 weer flink verkouden / taai slijm / een wat dichtgeklapte trommelvlies. En ook toen heeft Avamys mij goed geholpen. Ik gebruikte toen neusspray van Kruidvat etc, maar die hielp niet. Ruim een week ben ik weer flink verkoude[lees meer...]n, en naast Acetylcysteine en codeïne gebruik ik nu ook weer Avamys erbij. Ik zie het echt als een medicinale neusspray waar geen andere neuspray tegen op kan. Tja anders moet ik weer aan de antibiotica/Amoxiline. Eind volgend jaar vlieg ik naar Indonesië en meestal ben ik bij aankomst zwaar verkouden en dat door de airconditioning in het vliegtuig. Deze keer zal ik zeker het flesje Avymys meenemen, anders moet ik weer aan de antibiotica. Ik vind Avymys een effectieve medicinale neusspray. Heb voor zover ik weet geen bijwerkingen. Dus ben content met deze neusspray
26-11-2019

Xylometazoline Neusdruppels/Neusspray (xylometazoline)

Mijn neus zit potdicht, waardoor ik niet goed kan ademhalen. Zodra ik slik of praat trekt mijn gehemelte, oren en alles wat daar in de buurt zit helemaal vacuüm. Daardoor 2 dagen geen slaap gehad, geen rust en veel last van oorpijn. Door het puur door mijn mond ademen zijn mijn lippen ook kapot gegaan, wat pijnlijk is. Omdat ik aan het herstellen ben van een flinke he[lees meer...]rsenschudding en een drukke peuter rond heb lopen in huis, kan ik dit er nu dus absoluut niet bij hebben... Om deze reden gebruik ik deze neusspray ( huismerk etos) in de ochtend en in de avond ( 1 spray per neusgat). Het werkt extreem goed en lang. Ik gebruik het nu 4 dagen en denk dat vandaag of morgen de laatste dag zal zijn... ( hopelijk) De bijwerkingen zijn naar; het werkt waarschijnlijk te goed ( deze bijwerkingen staan overigens netjes vermeld in de gebruiksaanwijzing zie ik net, ook onder het kopje komt niet vaak/ zelden voor.. dus misschien heb ik gewoon dikke pech) Het geeft meer hoofdpijn en veel vermoeidheid en vermoeide ogen. Ik moet erg vaak niezen en zodra spray gebruikt is voel je het prikken en branden in je neus ( je voelt gewoon dat het agressief spul is). Het is zo agressief dat ik gemerkt heb dat het mijn neusschot kapot maakt. Het is dunner en er zit zelfs een gaatje in nu! Gelukkig heb ik gemerkt dat verse aloe vera het weer wat steviger maakt en het gaatje ook al iets verkleind...dus waarschijnlijk komt het wel weer goed..., maar het geeft zeker aan hoe agressief dit middel is... Ik gebruik het nu dan ook alleen omdat het echt niet te doen is nu anders. .. Misschien ben ik er ook wel gevoeliger voor dan anderen... Maar ik zou wel zeggen wees voorzichtig hiermee...
24-11-2019

Xylometazoline Neusdruppels/Neusspray (xylometazoline)
Verkoudheid

Het is net alsof het teveel werkt. Kort na gebruik geen verstopte neus meer, maar wel heel vervelend gevoel in de neus en veel niezen. Superfijn om even niet verkouden te zijn en goed te slapen. 2 x gebruikt. Eens voor het slapengaan en eens in de ochtend, maar nu al 3 dagen beetje pijnlijk trekkend of tikkend gevoel in de neus en veel niezen. Ik gebruik het niet nog eens.
18-11-2019

Mometason neusspray (mometason)
Bijholteontsteking

Ik heb deze neusspray gekregen voor een bijholte ontsteking welke niet over ging. Ik heb de neusspray een paar dagen gebruikt en mijn neus ging na 5 dagen inderdaad weer open, maar mijn reuk en smaak zijn volledig weg. Volgens de huisarts en apotheek moet dit weer terugkomen maar dit is helaas nog niet het geval. Op internet kwam ik de bijsluiter van de merk variant en [lees meer...]daar stond dat je reuk door dit middel blijvend weg kan verdwijnen. Naast deze klachten had ik last van een zere mond, tong en keel. Ik vind het echt een paardenmiddel en ik snap werkelijk niet waarom ze dit een milde neusspray noemen,
10-11-2019

Voorhoofdsholteontsteking

05-11-2019

Bijholteontsteking

Veel druk op het hoofd waarna ik deze spray nam, nam dit af.
04-11-2019

Rhinocort (budesonide)

Rhinocort was een uitvinding voor mij. Van kinds af aan 4x per jaar last van de holtes. Sinds ik rhinocort gebruik nog maar 1x per jaar. Neussprays en neusdruppels drijven mij langs de keel weg. Goor. Ik heb nu weer last en krijg een neusspray voorgeschreven. Ik heb het weer geprobeerd....helaas. BRENG RHINOCORT AUB TERUG.
25-10-2019

Mometason neusspray (mometason)

In 2015 deze neusspray voorgeschreven gekregen door de KNO arts vanwege chronische rinitis door huisstofmijtallergie. Daarvoor was ik nooit ziek. Vanaf het moment dat ik de neusspray ben gaan gebruiken was ik continue ziek. Altijd luchtweginfecties die ik normaal nooit had. Zelfs tot bijholte ontstekingen aan toe. Na 2,5 jaar kwam mijn huisarts tot de conclusie dat bij con[lees meer...]tinue gebruik van dit middel (zitten corticosteroïden in en prednison volgens hem) dat ik daar alle klachten van kreeg. Ik moest per direct stoppen met dit middel en de klachten werden direct al minder en 2 dagen later was de keelontsteking die ik al 2 weken had opeens weg. Sinds juli 2017 ben ik nog maar 1 echt goed verkouden geweest en we zijn nu inmiddels 2 jaar verder. In 2018 er achter gekomen dat ik een tarwe intolerantie heb en dat kan ook verstopte neus als reactie hebben (naast dat mijn darmen er compleet spastisch van worden met diarree tot gevolg). Ik eet nu geen tarwe meer en mijn neus is nooit meer verstopt snachts.
24-10-2019

Bijholteontsteking

De Rhinocort was het enige middel dat bij mij hielp tegen de holte-en bijholte onstekingen. Tot mijn ontzetting is de Rhinocort niet meer te verkrijgen. Als alternatief mag ik nu een neusspray gebruiken waarvan ik meer ongemak heb dan gemak. Breng aub de Rhinocort Turbuhaler weer op de markt.
20-10-2019

Budesonide Neusspray (budesonide)
Sinusitis

Door werk in Amerika, in het zuiden dus zeer warm in de zomer, in en uit een huis met airco gewerkt dus warm, koud, warm, koud enz. Hierdoor sinisitus opgelopen. Hier 3 jaar mee rondgelopen. Terug in Nederland Budisonide spray van Sandoz door de dokter voorgeschreven gekregen met de opmerking eerst dit te proberen voor er geopereerd werd. En ook dat het de sinisitus niet g[lees meer...]eheel zou genezen. Na gebruik was de sinisitus enorm verlicht tot bijna genezen. Hoewel bij verkoudheid nog steeds last. Uiteindelijk toch geopereerd. Helaas terug gekomen na tijd verlichting. Nu weer aan de Budesonide maar mu van Apotex voor verlichting. Lijkt minder goed te werken.
10-10-2019

Voorhoofdsholteontsteking

In het verleden heb ik een jaar lang azathioprine gebruikt. Hier zitten ook corticosteroïden in. Een jaar lang ziek geweest. Ziekenhuis verklaarde me voor gek wanneer ik weer kwam klagen over de bijwerkingen. Mijn extreme vermoeidheid en hartkloppingen lagen aan het feit dat ik stress had en een burn out volgens de arts. (Ik was toen net 21 jaar oud yeah right). Klachten w[lees meer...]erden erger en erger. Spieren verslapte en kon nauwelijks uit bed komen zo zwak en uitgeput voelde ik me. Na een jaar zelf besloten te stoppen. Guess what? Na 2 dagen bijna klachten vrij. Nu deze klote neusspray gekregen voor voorhoofdholte ontsteking. Na 3 dagen gebruik weer ziek, lamlendig, en moe. Dokter ontkent mijn klachten. De neusspray kan volgens de dokter nauwelijks bijwerkingen geven. BELACHELIJK. MENSEN KIJK HIER MEE UIT ALSJEBLIEFT. LUISTER NAAR JE EIGEN LICHAAM
01-10-2019

Bijholteontsteking

Gebruik dit medicijn al jaren. Vroeger altijd bijholte en voorhoofdholte ontstekingen. Meerdere malen de daarbij behorende behandelingen ondergaan ( holtes spoelen, vergroten doorgangen etc. etc. Niets hielp totdat ik de Rhinocort inhaler ging gebruiken. Al jaren geen holte onsteking meer gekregen. Zodra symptomen zich aandienen, rhinocort gebruiken en het beperkt zich to[lees meer...]t een verkoudheid plus geeft verlichting/lucht. Nu Rhinocort uit de handel is gebruik ik nu een spray. Van deze generieke spray krijg ik hoofdpijnen. Waarom is Rhinocort uit de handel genomen als dit voor velen zo goed werkt? Heeft iemand suggesties wat nu?
24-09-2019

Allergische reactie

gebruik Rhinocort 100 budesonide in droge dosis, inhaleren van korreltjes nu al enige jaren. Dit is het enige middel wat ik verdraag. De vloeibare sprays hebben oplosmiddelen die averechts werken. Dit na veel uitproberen en zoeken met de KNO specialist uitgevonden. Ben nu ook ontzet, dat dit uit de handel is , volgens de apotheek. Wie weet waar of hoe het nog wel verkr[lees meer...]ijgbaar is ?
15-09-2019

Sinusitis

Eng medicijn, ook als ik andere (internationale) ervaringen lees. Leek eerst redelijk te gaan, klachten van te grote neusschelp verminderden. Maar elke dag een half uur na gebruik begon een immense migraine achtige hoofdpijn. Ook kon ik niet meer normaal functioneren door uitputting. Ik kreeg griepachtige klachten en een rauwe keel. Oogontsteking. Toen begon ik te vermoede[lees meer...]n dat het Dymista kon zijn. Gezocht, vele anderen met dezelfde klachten. Gestopt en migraine direct afgelopen. Eng spul, ik raad het niemand aan.
12-09-2019

Hooikoorts

Ik kan mijn bed niet bereiken kijk uit als je meerdere middelen slikt. Levensgevaarlijk. Dit middel moet van de markt af
05-09-2019

31-08-2019

Rhinocort (budesonide)

Neuspoliepen blijven al 20 jaar weg. Bij andere middelen NIET heb in het verleden 3 operaties gehad. De Poliepen kwamen na 1 jaar weer terug. Weliswaar onder plaatselijke verdoving geopereerd, maar ja wie doet dat nu noch? Astmatische klachten en neusverstoppingen zijn verdwenen! Er is in NederlaND GEEN MIDDEL MEER OM ook neuspoliepen TE VOORKOMEN. Wel in Duitsland, m[lees meer...]aar dan een druppelflesje.
29-08-2019

Hooikoorts

Na een keer dit medicijn te hebben gebruikt heb ik 4 uur lang lopen snotteren, niezen, droge ogen en smakeloosheid ondervonden. Aangezien ik heb voorgeschreven kreeg om snotterbuien van ongeveer 1 uur te verhelpen is dat dus geen verbetering. Ik ben blij dat ik de eerste dosis overdag, thuis, terwijl ik niks te doen had heb gebruikt. Als ik dit 's ochtends voordat ik in de[lees meer...] auto stapte om naar werk te gaan had gebruikt had ik zeker een vreselijke dag gehad. Ik moet nog steeds om de minuut mijn neus snuiten.
21-08-2019

Otrivin neusallergie (azelastine)
Allergie

Dit gebruikte ik voor enkele maanden voor mijn allergieën. Ik heb er de hele dag last van en ik hoopte door de neusspray dat mijn neus niet meer dicht zat. Ik ben gewend geraakt aan mijn vorige medicijn dus ik probeerde iets nieuws. Helaas is dit medicijn niet sterk genoeg voor mij. Het werkt maar voor enkele uren.
19-08-2019

Allergie

Helaas is het uit de handel. Ik heb gebeld met fabrikant, maar de licentie is verlopen. Daarom komt het niet meer terug. Dat wordt weer zoeken... vooral omdat de vernevelneussprays alleen maar erger maken. Dit komt door de conserveringsmiddelen.
17-08-2019

Apneu

na circa 6 weken gebruik heb ik een verschrikkelijk smerige smaak in mijn mond gekregen; het eten smaakt niet meer, ik ben er een maand geleden na 3 maanden gebruik maar op eigen initiatief mee gestopt maar probleem neemt maar heel langzaam af. ik hoop dat ik mijn smaak weer een beetje terug krijg.
15-08-2019

Livocab neusspray (levocabastine)
Allergie

Livocab neusspray gebruikt ivm een constante loopneus, hele jaar door. Het helpt n beetje, gebruikte het tot 4x per dag 2 sprays per neusgat. Ben overgestapt naar Budesonide neusspray 100 mg, dit werkt een stuk beter. Livocab gebruik ik af en toe nog extra erbij.
15-08-2019

Budesonide Neusspray (budesonide)
Allergie

Sinds 10 weken gebruik ik Budesonide 100 mg tegen n constante loopneus. Probleem heb ik al jaren en het hele jaar door. In de zomer zijn de klachten wel erger. Uit de bloedtest komt geen allergie. Huisarts adviseerde 2x daags 1 spray per neusgat. Ik heb dit 6 weken gedaan maar het had amper effect. Daarna ben ik 1x daags 2 sprays per neusgat gaan gebruiken en dit werkt een[lees meer...] stuk beter. Het is niet zo dat mijn klachten volledig weg zijn, maar ze zijn wel een heel stuk verbeterd. Tot op heden (nog) geen bijwerkingen.
03-08-2019

Fluticason neusspray (fluticason)

Ik gebruik dit middel nu twee weken. Ik heb waarschijnlijk opgezette slijmvliezen of een poliep en geen smaak en reuk. Nog steeds geen resultaten!
29-07-2019

Allergie

Hoi, gebruik dit ook al jaren! En kan het nu niet meer krijgen. Heb nu al meteen veel last van me allergie. Ben ook benieuwd of het ergens nog te krijgen is? Hoop het zo...
17-07-2019

Allergie

Gebruik het al jaren en zeer tevreden. Het is nu uit de handel en ik krijg rare allergische reacties van spray s. Het werd al niet vergoed en nu is er geen aternatief. Weet iemand of het nog in het buitenland te krijgen is.
08-07-2019

Bijholteontsteking

Al 3 maanden een bijholteontsteking. Ging niet over ondanks dagelijks druppelen/spoelen met zout water. Door de huisarts beclometason neusspray voorgeschreven gekregen. Na 3 weken blijven spoelen en gebruik van deze neusspray ging het steeds beter. Na 4 weken bijna klachtenvrij. Nu maar hopen dat de ontsteking weg blijft.

Categorieën met de meeste ervaringen

Depressie - antidepressiva SSRI (4867)
Anticonceptie - overig (3558)
Cholesterol (2798)
Depressie - antidepressiva overig (2599)
Psychose / schizofrenie - antipsychotica (2216)
Pijn - morfine-achtigen (2116)
Pijn (1909)
ADHD - psychostimulantia (1902)
Verslavingsziekten (1836)
Bloeddruk - betablokkers (1592)
Maagzuur - protonpompremmers (1512)
Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend) (1443)
Anticonceptie - eenfase (1326)
Angststoornissen (1136)
Bloed / stolling - thrombose (bloedstolsels) (1075)
Diabetes (suikerziekte) - orale middelen (1069)
Depressie - antidepressiva TCA (1001)
Antibiotica - penicillines breedspectrum (922)