categorie

Neus

Vergelijk de ervaringen met medicijnen in de categorie

De laatste ervaringen in de categorie: Neus

10-10-2019

Voorhoofdsholteontsteking

In het verleden heb ik een jaar lang azathioprine gebruikt. Hier zitten ook corticosteroïden in. Een jaar lang ziek geweest. Ziekenhuis verklaarde me voor gek wanneer ik weer kwam klagen over de bijwerkingen. Mijn extreme vermoeidheid en hartkloppingen lagen aan het feit dat ik stress had en een burn out volgens de arts. (Ik was toen net 21 jaar oud yeah right). Klachten w[lees meer...]erden erger en erger. Spieren verslapte en kon nauwelijks uit bed komen zo zwak en uitgeput voelde ik me. Na een jaar zelf besloten te stoppen. Guess what? Na 2 dagen bijna klachten vrij. Nu deze klote neusspray gekregen voor voorhoofdholte ontsteking. Na 3 dagen gebruik weer ziek, lamlendig, en moe. Dokter ontkent mijn klachten. De neusspray kan volgens de dokter nauwelijks bijwerkingen geven. BELACHELIJK. MENSEN KIJK HIER MEE UIT ALSJEBLIEFT. LUISTER NAAR JE EIGEN LICHAAM
01-10-2019

Bijholteontsteking

Gebruik dit medicijn al jaren. Vroeger altijd bijholte en voorhoofdholte ontstekingen. Meerdere malen de daarbij behorende behandelingen ondergaan ( holtes spoelen, vergroten doorgangen etc. etc. Niets hielp totdat ik de Rhinocort inhaler ging gebruiken. Al jaren geen holte onsteking meer gekregen. Zodra symptomen zich aandienen, rhinocort gebruiken en het beperkt zich to[lees meer...]t een verkoudheid plus geeft verlichting/lucht. Nu Rhinocort uit de handel is gebruik ik nu een spray. Van deze generieke spray krijg ik hoofdpijnen. Waarom is Rhinocort uit de handel genomen als dit voor velen zo goed werkt? Heeft iemand suggesties wat nu?
24-09-2019

Allergische reactie

gebruik Rhinocort 100 budesonide in droge dosis, inhaleren van korreltjes nu al enige jaren. Dit is het enige middel wat ik verdraag. De vloeibare sprays hebben oplosmiddelen die averechts werken. Dit na veel uitproberen en zoeken met de KNO specialist uitgevonden. Ben nu ook ontzet, dat dit uit de handel is , volgens de apotheek. Wie weet waar of hoe het nog wel verkr[lees meer...]ijgbaar is ?
15-09-2019

Sinusitis

Eng medicijn, ook als ik andere (internationale) ervaringen lees. Leek eerst redelijk te gaan, klachten van te grote neusschelp verminderden. Maar elke dag een half uur na gebruik begon een immense migraine achtige hoofdpijn. Ook kon ik niet meer normaal functioneren door uitputting. Ik kreeg griepachtige klachten en een rauwe keel. Oogontsteking. Toen begon ik te vermoede[lees meer...]n dat het Dymista kon zijn. Gezocht, vele anderen met dezelfde klachten. Gestopt en migraine direct afgelopen. Eng spul, ik raad het niemand aan.
12-09-2019

Hooikoorts

Ik kan mijn bed niet bereiken kijk uit als je meerdere middelen slikt. Levensgevaarlijk. Dit middel moet van de markt af
05-09-2019

31-08-2019

Rhinocort (budesonide)

Neuspoliepen blijven al 20 jaar weg. Bij andere middelen NIET heb in het verleden 3 operaties gehad. De Poliepen kwamen na 1 jaar weer terug. Weliswaar onder plaatselijke verdoving geopereerd, maar ja wie doet dat nu noch? Astmatische klachten en neusverstoppingen zijn verdwenen! Er is in NederlaND GEEN MIDDEL MEER OM ook neuspoliepen TE VOORKOMEN. Wel in Duitsland, m[lees meer...]aar dan een druppelflesje.
29-08-2019

Beclometason Neusspray (beclometason)
Hooikoorts

Na een keer dit medicijn te hebben gebruikt heb ik 4 uur lang lopen snotteren, niezen, droge ogen en smakeloosheid ondervonden. Aangezien ik heb voorgeschreven kreeg om snotterbuien van ongeveer 1 uur te verhelpen is dat dus geen verbetering. Ik ben blij dat ik de eerste dosis overdag, thuis, terwijl ik niks te doen had heb gebruikt. Als ik dit 's ochtends voordat ik in de[lees meer...] auto stapte om naar werk te gaan had gebruikt had ik zeker een vreselijke dag gehad. Ik moet nog steeds om de minuut mijn neus snuiten.
21-08-2019

Otrivin neusallergie (azelastine)
Allergie

Dit gebruikte ik voor enkele maanden voor mijn allergieën. Ik heb er de hele dag last van en ik hoopte door de neusspray dat mijn neus niet meer dicht zat. Ik ben gewend geraakt aan mijn vorige medicijn dus ik probeerde iets nieuws. Helaas is dit medicijn niet sterk genoeg voor mij. Het werkt maar voor enkele uren.
19-08-2019

Allergie

Helaas is het uit de handel. Ik heb gebeld met fabrikant, maar de licentie is verlopen. Daarom komt het niet meer terug. Dat wordt weer zoeken... vooral omdat de vernevelneussprays alleen maar erger maken. Dit komt door de conserveringsmiddelen.
17-08-2019

Apneu

na circa 6 weken gebruik heb ik een verschrikkelijk smerige smaak in mijn mond gekregen; het eten smaakt niet meer, ik ben er een maand geleden na 3 maanden gebruik maar op eigen initiatief mee gestopt maar probleem neemt maar heel langzaam af. ik hoop dat ik mijn smaak weer een beetje terug krijg.
15-08-2019

Livocab neusspray (levocabastine)
Allergie

Livocab neusspray gebruikt ivm een constante loopneus, hele jaar door. Het helpt n beetje, gebruikte het tot 4x per dag 2 sprays per neusgat. Ben overgestapt naar Budesonide neusspray 100 mg, dit werkt een stuk beter. Livocab gebruik ik af en toe nog extra erbij.
15-08-2019

Budesonide Neusspray (budesonide)
Allergie

Sinds 10 weken gebruik ik Budesonide 100 mg tegen n constante loopneus. Probleem heb ik al jaren en het hele jaar door. In de zomer zijn de klachten wel erger. Uit de bloedtest komt geen allergie. Huisarts adviseerde 2x daags 1 spray per neusgat. Ik heb dit 6 weken gedaan maar het had amper effect. Daarna ben ik 1x daags 2 sprays per neusgat gaan gebruiken en dit werkt een[lees meer...] stuk beter. Het is niet zo dat mijn klachten volledig weg zijn, maar ze zijn wel een heel stuk verbeterd. Tot op heden (nog) geen bijwerkingen.
03-08-2019

Fluticason neusspray (fluticason)

Ik gebruik dit middel nu twee weken. Ik heb waarschijnlijk opgezette slijmvliezen of een poliep en geen smaak en reuk. Nog steeds geen resultaten!
29-07-2019

Allergie

Hoi, gebruik dit ook al jaren! En kan het nu niet meer krijgen. Heb nu al meteen veel last van me allergie. Ben ook benieuwd of het ergens nog te krijgen is? Hoop het zo...
17-07-2019

Allergie

Gebruik het al jaren en zeer tevreden. Het is nu uit de handel en ik krijg rare allergische reacties van spray s. Het werd al niet vergoed en nu is er geen aternatief. Weet iemand of het nog in het buitenland te krijgen is.
08-07-2019

Beclometason Neusspray (beclometason)
Bijholteontsteking

Al 3 maanden een bijholteontsteking. Ging niet over ondanks dagelijks druppelen/spoelen met zout water. Door de huisarts beclometason neusspray voorgeschreven gekregen. Na 3 weken blijven spoelen en gebruik van deze neusspray ging het steeds beter. Na 4 weken bijna klachtenvrij. Nu maar hopen dat de ontsteking weg blijft.
06-07-2019

Hooikoorts

Ik gebruik al jaren Rhinocort turbohaler. heb daardoor geen klachten meer van niesen en verkoudheid vanwege allergie. Nu kwam ik mijn nieuwe turbohaler ophalen bij de apotheek, kunnen ze het niet meer leveren: het is uit de handel!!! Wat nu? die vieze budesonide spray hoef ik niet, druipt je keel in en het werkt niet. Vroeger gebruikte ik natrium cromoglicaat, maar dat we[lees meer...]rkt niet meer afdoende.
04-07-2019

Hooikoorts

Zeer goed wondermiddel, voortdurend last van verstopte neus, niezen en verstopte neus-oorgang (waardoor minder goed horen), eigenlijk het hele jaar door. Sinds ik vanaf begin maart via KNO arts dit voorgeschreven heb gekregen vrijwel geen last meer en werkte ook vrijwel meteen, horen is daarna ook fors verbeterd!
02-07-2019

Hooikoorts

Nu 2 weken in gebruik. Veel moeite met het gebruiken door kokhals effect van de nare nasmaak. Komt helaas toch in keelholte terecht. Wel bevrijdend gevoel in neus, maar na gebruik ook pijnlijke neus. Alsof iemand even flink in mijn neusgaten heeft zitten porren... Na 6 weken zijn de bijwerkingen over zegt de HA maar dan is mijn hooikoortseizoen ook al over. Hopelijk k[lees meer...]an ik een ander minder chemisch middel krijgen.
29-06-2019

Allergie

Zeer verstopte neus van de hooikoorts. Na gebruik van deze neusspray kan ik weer slapen.
28-06-2019

Allergie

Sinds deze medicatie 1x daags geen allergische reacties meer op pollen en huisstof
23-06-2019

Hooikoorts

Na een week of twee echt directe verlichting werden de klachten steeds heftiger. Het is net als krabben wanneer je jeuk hebt, maar krabben met schuurpapier in het geval van de neusspray.. dus niet zomaar gebruiken
22-06-2019

Allergie

Voor mij werkt dit middel wel. Heb al vele middelen gebruikt. De allergoloog heeft zowat alles al eens voorgeschreven. Maar deze spray werkt opmerkelijk goed. Het is dan wel de enige waarbij de menthol je neusgaten dicht brandt. En de vieze slijmerige smaak lang in je mond achterblijft. Maar ik ben allergisch voor ongeveer alles. (hooikoorts, huisstofmijt, katten, honden, [lees meer...]pollen, bepaalde metalen, latex, spuitbus sprays zoals schoenspray, parfums, kruisallergie) Ik merk zelfs dat als ik gesprayed heb de bultjes rondom mn mond we lijven als ik bijv een appel en peer eet. Ik heb kruisallergie. Dus dan moet het toch iets doen lijkt me. Je moet hem wel consistent gebruiken en meteen zodra je last krijgt. Niet te lang wachten. Ik gebruik 2 sprays in ieder neusgat. Ook de jeuk in mn ogen verminderd. En ik ben normaliter enorm skeptisch omdat ik al zoveel rommel geslikt heb. Ik krijg van sommige allergie middelen zelfs heftige darmkramp. Het was voor mij altijd afwegen tussen bijwerkingen en de planning v mn dag. Ik krijg ook lichte hoofdpijn en zwaar gevoel in mn hoofd van deze spray. Maar als je alles al geprobeerd hebt dan neem je dat voor lief. Dus misschien ligt het ook aan de ernst v de allergie en het lijden eronder hoe je tegen deze spray aankijkt. (mits hij werkt natuurlijk voor je)
22-06-2019

Xylometazoline Neusdruppels/Neusspray (xylometazoline)
Verkoudheid

Toen ik verkouden werd eerst aantal dagen zoutoplossing geprobeerd. Dat hielp niet. Deze spray klaart vrijwel direct je verstopte neus. Ik heb alleen heel erg last van de bijwerking en slaap al dagen niet. Ga er dus mee stoppen.
12-06-2019

Hooikoorts

We hebben al diverse malen onze klachten geuit over het gevaar in gebruik van dit spul. Zeer pijnlijk in gebruik, en tot bloedens aan toe stuk. Reactie uwer zijde is een tegoedbon voor een nieuw product. Wat denkt Uzelf. Dit moet uit de handel genomenvworden. Direct
12-06-2019

Budesonide Neusspray (budesonide)
Allergie

Heb veel pillen geprobeerd voor mijn diverse allergieën, maar de Budesonide werkt voor mij het best. Iedere ochtend een keer sprayen in ieder neusgat en ik kan er de hele dag weer tegen. Longarts vond dat ik terug moest aan de tabletten, en dat heb ik ook gedaan, met weer fikse aanvallen tot gevolg. Sinds ik weer terug ben op de neusspray heb ik geen last meer en kan gewoo[lees meer...]n slapen. Heb voor zover ik constateer geen bijwerkingen.
08-06-2019

Hooikoorts

Na het in de neus spuiten onmiddellijk heftige allergie reactie gekregen. Het werkt juist ave rechts. Vervolgens de hele dag een loopneus gehad. De prevalin wordt meteen uit geniest, waardoor het niet een harde laag kan vormen in het neus slijmvlies. Lekker zonde om steeds 16 / 70 = 23 EUR CT. Uit te niezen. Wat een troep. Het kost vervolgens dan ook nog eens meer handzeep[lees meer...] om mijn handen en gezicht te wassen.
07-06-2019

Hooikoorts

Naar aanleiding van de t.v. reclame gekocht. Vond het behoorlijk aan de prijs 15 euro. Het verergert de klachten in plaats van ze te verhelpen. Neigd naar oplichting dus NIET KOPEN
05-06-2019

Allergie

Tientallen middelen geprobeerd, van cortisone tot epefidrine en antihistaminicum. Vele artsen en specialisten geconsulteerd. Toen was ik in Nederland met vakantie en vast tapijt op de vloer. Onmiddellijk loopneus, prikkende ogen en kortademig. Onmiddellijk naar kruidvat gegaan en dit geprobeerd. Ongelooflijk, symptomen volledig verdwenen! In België is het niet verkijgbaa[lees meer...]r , dus ik bestel het online. Ik heb noga wat last, maar niets in vergelijking met vroeger. Ik kan gewoon mijn werk doen en moet niet meer ziek op de bank kruipen. Is de hoofdpijn te erg, neem ik een paracetamol. Ik heb hooikoorts en huisstofallergie. Supermiddel!

Categorieën met de meeste ervaringen

Depressie - antidepressiva SSRI (4803)
Anticonceptie - overig (3522)
Cholesterol (2775)
Depressie - antidepressiva overig (2576)
Psychose / schizofrenie - antipsychotica (2193)
Pijn - morfine-achtigen (2106)
Pijn (1895)
ADHD - psychostimulantia (1829)
Verslavingsziekten (1809)
Bloeddruk - betablokkers (1582)
Maagzuur - protonpompremmers (1498)
Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend) (1435)
Anticonceptie - eenfase (1316)
Angststoornissen (1122)
Bloed / stolling - thrombose (bloedstolsels) (1063)
Diabetes (suikerziekte) - orale middelen (1060)
Depressie - antidepressiva TCA (990)
Antibiotica - penicillines breedspectrum (920)