categorie

Slaap- en kalmeringsmiddelen

Vergelijk de ervaringen met medicijnen in de categorie

De laatste ervaringen in de categorie: Slaap- en kalmeringsmiddelen

14-11-2019

Rohypnol (flunitrazepam)
Restless legs syndrome (rusteloze benen)

Ik heb al jarenlang RL, in erge vorm met pijn, wat ook niet mee werkt is mijn suikerziekte. Rapynol is mijn laatste redmiddel. Gebruik het al maanden ineens begin ik flauw te vallen en ben bij tijd en wijle verward en duizelig. Vertrouw het nu niet meer. Na lezen van deze stukjes
06-11-2019

Nitrazepam (nitrazepam)

Kreeg het voorgeschreven ter vervanging van bromazepan,reden:onrustig en slecht slapen
31-10-2019

Koortslip

Koortslippen en geheugenverlies Een bijeffect van koortslippen is dat het ook geheugenverlies (Alzheimer) tot gevolg kan hebben. Door de koortslippen te voorkomen is ook het geheugenverlies te beperken. Koortslippen zijn te bestrijden met een antivirus therapie (..): Zodra een uitbraak van koortslippen te voelen is: 1000 mg Valacyclovir en 12 uur later nog 1000 mg. [lees meer...] Zelf heb ik gevonden dat effectief is: Zodra een uitbraak van koortslippen te voelen is: 125 mg Valeriaan (Valdispert) en 250 mg Valacyclovir en deze in de mond oplossen (na bij de lippen) en 8-12 uur later nog 500 mg Valacyclovir (inslikken). Met deze één daagse medicatie is de koortslipuitbraak vaak al in de kiem te smoren. --------------------------------------------------------------- Het lijk er op dat vanaf middelbare leeftijd het hersenvlies doorlaatbaar wordt voor het koortslip-virus (Herpes Simplex Virus type 1, HSV1). Gevonden is dat het als het koortslip-virus in de hersenen komt, het een factor is in de ontwikkelen van Alzheimer (Wikipedia English, HSV-1). Verondersteld wordt dat het virus, indien aanwezig in de hersenen, het er een ontstekingsreactie geeft en zo een factor is de ontwikkeling van Alzheimer. Bij een koortslip-uitbraak wordt het koortslip-virus o.a. in de lippen aangemaakt en komt dan ook in de bloedbaan. Vervolgens kan het virus van de bloedbaan naar de hersenen diffunderen. Om de diffusie van het virus naar de hersenen te voorkomen, moet het virus in de bloedbaan snel geïnactiveerd worden. Bekend is dat antivirale medicijnen het virus inactiveert. Voor mensen die last hebben van geheugenverlies en koortslip uitbraken hebben, is een therapie met een antiviraal medicijn gewenst. Het antiviraal medicijn bestrijd het ontstaan van een koortslip en het bestrijd het virus als het in de bloedbaan komt. Een antivirale therapie tegen koortslippen (koortslip virus) is: Zodra een uitbraak van koortslippen te voelen is: 1000 mg Valacyclovir en 12 uur later nog 1000 mg (..). Zelf heb ik gevonden dat effectief is: Zodra een uitbraak van koortslippen te voelen is: 125 mg Valeriaan (Valdispert) en 250 mgr Valacyclovir en deze in de mond oplossen (nabij de lippen) en 8-12 uur later nog 500 mg Valacyclovir (inslikken). Met deze medicatie is de koortslipuitbraak vaak al in de kiem te smoren. Zelfs als een koortslip toch ontwikkeld dan kan het virus in de bloedbaan geïnactiveerd worden nog voordat het tijd heeft gehad om naar de hersenen diffunderen. Valeriaan tabletten zijn bij de drogisterijen te verkrijgen. Het antivirale middel dat effectief blijkt te zijn is Valacyclovir en kan door de huisarts voorgeschreven worden. Valacyclovir is al lang op de markt en heeft weinig bijwerkingen. In vergelijking tot andere methoden is deze medicatie effectief. Valeriaan (Valdispert) en Valcyclovir hebben vrijwel geen bijwerkingen, zeker niet bij de ééndaagse medicatie. De tabletten zijn gemakkelijk in te nemen.
25-10-2019

Lage rugpijn

Ik nam af en toe zolpidem omdat ik oververmoeid was door dikwijls last van men rug en het me een uitgerust gevoel smorgens gaf het werkte voor mij goed als inslaper ik was uitgeruste maar de bijwerkingen werden erger bij mijningenieur nam het begon mensen raar berichten te sturen dus gsm weg als ik het genomen had vorige week vroeg ik me af hoe en waarom er 60€ in mijn p[lees meer...]ortefeule zo raar zat opgevouwen tegen de avond kon ik me vaag herinneren dat ik blijkbaar iets voor men partner moest gaan halen maar eind vorige week na wat rare voorvallen heb ik besloten het niet meer te gebruiken had carnaval kleren en ballonnen uit de kast gaan halen en die lagen int salon waarvan ik ni wist hoe THE f da ze er zijn gekomen dus idd de gouden tip met zolpidem sluit u op in uw bed zonder gsm ik heb net aan men dokter iets anders gevraagd want vind het niet fijn dak precies hard drugs heb gepakt terwijl ik gewoon uitgerust wil zijn
22-10-2019

Temazepam (temazepam)
Tinnitus

22-10-2019

Posttraumatische stressstoornis (PTSS)

Na een moeilijke periode in mijn leven had ik problemen om echt goed te slapen. Huisarts schreef vrij snel zolpidem voor. Inslapen is met zolpidem geen probleem, en 4 uur slapen meestal wel gegarandeerd, maar de kwaliteit van de slaap is bedenkelijk. Na verloop van tijd kon ik, zelfs wanneer ik doodmoe was, niet meer inslapen zonder. Na wat opzoekingswerk over bijwerkingen[lees meer...] en ervaringen van anderen heb ik zelf besloten het gebruik af te bouwen. Geen gemakkelijke klus, maar na 4 maand kan ik enkel met behulp van melatonine al heel goed inslapen en de slaapkwaliteit is al veel beter. Voor mij nooit geen huisarts meer die nog zolpidem voorschrijft.
20-10-2019

Zolpidem (zolpidem)

Door zolpidem is mijn huwelijk kapot. Werk zeer verslavend je vergeet alles en doet de gekste dingen en idd je wil er soms niet van slapen omdat je je beter voelt. Dit is eer een hartdrug. Ik was er zelf ook aan verslaaft geworden maar na ik drie straten verder in een gracht wakker werd ben ik er mee gestopt, en dat was maanden hel om er vanaf te geraken. Groetjes J.
18-10-2019

Zolpidem (zolpidem)

Ik neem bijna elke dag een halve zolpidem en werkt meestal, nu nam ik een hele en stond na min . weer in de woonkamer. is dat normaal?
12-10-2019

Nitrazepam (nitrazepam)

Afgelopen nacht voor het eerst van mijn leven een 5 mgr Nitrazepam ingenomen. Ik dacht dat ik eindelijk weer eens een nacht zou kunnen doorslapen. Helaas. Ik nam de medicatie om 22.45 uur in. Ik viel niet meteen in slaap en vervolgens werd ik wakker om 01.10 uur, om 02.10 uur, om 3.19 uur, om 5.21 uur, om 06.06 uur en om 07.00 uur. Dit valt me zo ontzettend tegen. Waaro[lees meer...]m werkt deze medicatie niet bij mij?
10-10-2019

Posttraumatische stressstoornis (PTSS)

Ik gebruik verse wortelthee van Jacob Hooy wanneer ik het nodig acht. Ik week het minimaal 5 minuten in gekookt water voor optimaal effect. Hoe langer de wortelstukjes intrekken, hoe beter. Het is wel een intense geur en smaak maar daar kun je zeker aan wennen. Met honing is het best lekker. Ik voel duidelijk verschil en het heeft een verdovende werking in mijn hoofd. Een [lees meer...]hele andere soort verlichting dan een voorgeschreven ontspanner. Ik voel me hier ook beter bij dan oxazepam bijvoorbeeld, waarvan ik midden in de nacht trek krijg in eten, van opblaas, aankom en een droge mond krijg. Valeriaan werkt dus voor mij en ben er zeer over te spreken. Ook werkt het goed om in slaap te komen. Goed en bewust ademen is voor mij ook heel belangrijk om spanning in mijn lijf te kunnen vrijmaken.
10-10-2019

Zopiclon (zopiclon)

Temazepam deed eigenlijk niks, nu een halve van deze zo nodig, maximaal 2 keer per week. Ik laad enorm op na een nacht zopiclon. Word nog steeds veel wakker maar val dan binnen 2 minuten weer heerlijk in slaap. Zo ontspannen, het piekeren verdwijnt. De volgende dag voel ik me niet duf maar echt opgeladen. De bittere smaak houdt wel tot in de middag de volgende dag aan.
23-09-2019

Zopiclon (zopiclon)

Help. Ik ben dom geweest. Ik heb 60 zolpiclon en 25 quetiapine geslikt. Val ik in slaap en afwachten of us het erger. Wat moet ik nu doen. Ben alleen thuis
03-09-2019

Zolpidem (zolpidem)

Ik kon slecht inslapen en vervolgens snel en regelmatig weer wakker. Met zolpidem slaap je makkelijk in en slaap je door. LET OP! Dit is een slaap pil. M.a.w, ga slapen na het innemen van de pil.
20-08-2019

Temazepam (temazepam)
Alvleesklierontsteking

Gebruik temazepam vanaf 1997,zit nu op 40.mg p.d. Heb er geen last van, slaapt goed, moet ook wel want de pancreas moet rust hebben.
16-08-2019

Melatonine (melatonine)
Stress

Mee begonnen in 1996. Ik sliep, door stress op 't werk, 2 uur/nacht, voor de duur van 'n jaar. De stress in die tijd heeft iets gedaan met mijn hersenen, waardoor ik niet meer op natuurlijke wijze in slaap val. Ik gebruik 't als slaapmiddel: 3 mg als ik ga slapen (daar slaap ik 2 a 3 uur op) en halverwege de nacht nog 'ns 3 mg (om nog 'ns 2 a 3 uur te kunnen slapen). Voork[lees meer...]omt dat ik gestoord word als gevolg van slaapgebrek. Melatonine is 1000x beter dan slaapmiddelen op recept. Wat is uberhaupt 't probleem, wanneer je melatonine als slaapmiddel gebruikt? De kracht van melatonine zit juist in't feit, dat je bij 'n jetlag op commando kan slapen. Natuurlijk, gebruik je 't dan als slaapmiddel.
11-08-2019

Valdispert (valeriaan)

Werkt niet. Ik val er niet van in slaap. Dan maar overgestapt naar zolpidem. Met voorschrift van dokter.
09-08-2019

Nitrazepam (nitrazepam)

Werkt bij mij echt niet. Huisarts schreef dit voor nadat ik nog amper sliep. Ik merkte betreft het slapen echt geen enkel verschil. Wel werd ik hier tot 2x toe, licht van in me hoofd als of ik elk moment zou kunnen flauwvallen, en kreeg onwijze hoofdpijn. Dit begon beide keren, na zo'n 20 minuten na inname.
04-08-2019

Lormetazepam (lormetazepam)

Pak het nu 10 dagen heb er een slecht gevoel bij Neerslachtig moe in mijn lichaam en hoofdpijn als ik wakker word. Nam voorheen Bromazepam 3mg al jaren nooit geen last of bijwerkingen gehad.Is nu niet meer te verkrijgen zegt de Apotheker Dit is niet goed, ga morgen uitleg vragen
04-08-2019

Valeriaan (valeriaan)

Wanneer ik niet kan slapen gebruik ik Valeriaan en heb ik een goede nachtrust. Het lijkt wel alsof ik wat meer droom. Voor mij is Valeriaan een effectief middel om goed te slapen als ik wat meer stress heb.
19-07-2019

Melatonine (melatonine)
Stress

Omdat er veel zorgen in mijn familie zijn en ik daardoor slecht kon slapen melotanine gekregen van de huisarts en omdat ik ze zelf moet betalen gewoon gekocht bij de trekpleister. Na 5 weken lag ik hele nachten onrustig wakker, toen dacht ik ik kan beter zonder dan met troep wakker liggen, ik sliep de nacht erna 4,5 uur, dat was lang geleden, ik dacht het is onschuldig dus[lees meer...] ik hoef de bijwerkingen niet te lezen, dat ging ik erna doen, bijna alle bijwerkingen vermeldt had ik, slapeloosheid, enorm zweten, buikpijn, zwakke spieren, zere handen en voeten, dorst en een verschrikkelijk slechte adem. Wat een troep zeg en bijzonder dat je het gewoon kan kopen. Ik breek het niet af en het is dus nog niet uit mijn systeem helaas.
15-07-2019

Dormonoct (loprazolam)

Neem dit al dertig jaar om in slaap te vallen en rustig te slapen -super product met Oor mij geen bijwerkingen -spijtig genoeg is het al een paar maanden niet meer Te verkrijgen
14-07-2019

Zopiclon (zopiclon)

Diverse medicaties geprobeerd. Alle medicaties hebben bijwerkingen. In het begin nam ik 1 hele elke avond . Ik heb de vreselijkste nachtmerries beleefd in drie dagen dat ik niet meer durfde te slapen.( Dat mijn brein zo iets afschuwelijks kan fabriceren als die nachtmerries, in mijn leven nog niet zoiets naars beleefd ) over gegaan op een halve per dag . Mijn geheugen w[lees meer...]erkte niet goed meer waardoor communiceren lastig ging omdat ik niet meer wist waar ik het over had tijdens het gesprek of niet meer wist wat ik daarvoor had gezegd. Even gestopt een paar dagen en dan weer wel genomen om het gewenning effect tegen te gaan. Dat werkt goed. Over gegaan op een kwart. Wel last van bittere smaak door het gebroken tablet . De smaak blijft soms even hangen in je mond. Naar verloop van tijd last van zwelling van de speekselklieren . Daarvoor bij de kno. Mijn vermoeden is door het indikken van het speeksel door Zoplicon de speekselklieren verstopt raken? Het is na echo en uitgebreid onderzoek onverklaard gebleven. Na inname Zoplicon heb ik de volgende dag last van gezwollen speekselklieren . Bij geen inname Zoplicon incidenteel een zwelling vd speekselklier ,maar dan nog opvolgend van de dag ervoor. Ik neem het nu zo nodig. Bij teveel spanning ik niet kan slapen. Soms is de spanning te hoog waardoor het slapen met Zoplicon niet lukt. Dan voelt dat heel naar de volgende dag. Wat mij opvalt is dat ik nadat ik Zoplicon heb ingenomen ( kwart) ik smiddags wat somber ben en verdrietig / emotioneel voel. Dat trekt in de loop van de dag voorbij . Meestal nog wel wat suf en onoplettend de dag na inname Zoplicon . Bij verlaagde dosis , geen nachtmerries meer.
13-07-2019

Reuma

Hallo Ik gebruik het middel zopicon al heel wat jaren.s'avond 1 tablet 7,5 mg. Bij mijn werkt hij nog perfect geen bij werkingen. Ik las net overiemand hier op de site,met veel bij werkingen. Slikte er veel overdags. Maar hoe kan dat???? Dit is een inslaper,ik denk dat de dosering van haar/hem totaal verkeerd is.
11-07-2019

Tinnitus

Ik gebruik zo’n 30mg per nacht voor een duur van 15jr Er zijn echt niet zoveel negatieve dingen behalve de biterre smaak ..
11-07-2019

Stilnoct (zolpidem)

Ik neem Stilnoct nu al een aantal jaar maar alleen na een lange periode slecht slapen. Door een rugprobleem heb ik periodes waarin ik slecht slaap, 6 a 7 x wakker in een nacht. Daardoor krijg ik teveel last van vermoeidheidsklachten en neem ik 1x in de 2 a 3 maanden 1 tabletje in om even een nacht goed te kunnen slapen. Vaak helpt dit om het slaapritme weer op te pakken e[lees meer...]n door te kunnen slapen voor een x aantal tijd.
06-07-2019

Stress

Vroeger nam ik dit middel heel af en toe en dan een halve tablet. Slaap je goed van. Toen er ernstige medische toestanden in de familie waren gebruikte ik het middel een aantal maanden dagelijks. Dat kan ik niet aanbevelen. De werking werd minder en ik merkte concentratieverlies en woedeaanvallen opkomen. Dit gebeurde in situaties op het werk, waarbij er wel aanleiding was[lees meer...] om boos te worden, maar het was niet effectief. Ik werd cynisch en grumpy naar mijn collega's. Oppassen met regelmatig gebruik dus!
26-06-2019

Valdispert (valeriaan)

26-06-2019

Stress

minder spierpijn, minder suizingen in oren, rustiger en minder angstig, meer bewegingsmogelijkheden. En dat voor iemand die niet geloofd in alternatieve kruiden!!
23-06-2019

Stress

Veel stress thuis situatie gehad verwerking van vroeger en heb last van mijn hormonen, menopauze. En ik draai vaste nachtdiensten 8 tot soms 10 nachten. En dan nog COPD/Astma Ik kan moeilijk inslapen en door slapen dit brak mij op. Door arts nu vast voorschrijven 3 á4 in een week gebruiken. Ik vind het een top tablet. Als ik nachtdienst heb slik ik het niet. Slecht s[lees meer...]lapen daardoor en kan mij verheugen als ik weer uit de nachtdienst ben. Top tablet ik slaap en ben uitgerust wakker. Ja de na smaak neem ik voor lief
18-06-2019

Flunitrazepam (flunitrazepam)

Ik gebruik dit tegen spanning & Angst (Zonodig) en nu om weer slaapritme te krijgen. De eerste iname was perfect! ik sliep als een roosje en werd uitgerust wakker, wel kon ik mij niks meer herinneren van de vorige avond. na vaker gebruik neemt de werking af. Dit middel krijg ik nu van de Huisarts, en voorheen bij de Psychiatrie en tevens bij de Huisartsenpost. TIP:[lees meer...] vraag of de voorschrijvende arts er een B2 code op wil zetten (Letterlijk alleen B2 op het recept) dan krijg je het medicijn namelijk vergoed!

Categorieën met de meeste ervaringen

Depressie - antidepressiva SSRI (4841)
Anticonceptie - overig (3541)
Cholesterol (2790)
Depressie - antidepressiva overig (2590)
Psychose / schizofrenie - antipsychotica (2213)
Pijn - morfine-achtigen (2114)
Pijn (1901)
ADHD - psychostimulantia (1870)
Verslavingsziekten (1823)
Bloeddruk - betablokkers (1584)
Maagzuur - protonpompremmers (1506)
Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend) (1439)
Anticonceptie - eenfase (1323)
Angststoornissen (1132)
Bloed / stolling - thrombose (bloedstolsels) (1070)
Diabetes (suikerziekte) - orale middelen (1065)
Depressie - antidepressiva TCA (999)
Antibiotica - penicillines breedspectrum (921)