categorie

Slaap- en kalmeringsmiddelen

Vergelijk de ervaringen met medicijnen in de categorie

De laatste ervaringen in de categorie: Slaap- en kalmeringsmiddelen

Flurazepam

22-02-2024 | Vrouw | 62
flurazepam
Ik gebruik flurazepam 15 mg hooguit 3 keer in de week, vaker 2 of 1 keer in de week. Ik word er wel wat moe van, ook heb ik een wat vieze smaak in mijn mond maar het helpt bij mij als ik een hele drukke dag heb. Zonder flurazepam kan ik mijn slaap op mijn buik schrijven. Ik gebruik de andere dagen L tryptofaan met magnesium. Werkt prima maar maximaal 3 dagen, daarna is fl[lees meer...]urazepam even nodig als duwtje in de rug. Ik heb hiermee een combi gevonden die redelijk werkt. Ik vind het alleen bizar dat je dit middel niet zonder recept kan krijgen, wel flurazepam van 30 mg. Veel te zwaar en voor mjj onbegrijpelijk vawege de zwaardee dosage.

19-02-2024 | Vrouw | 31

geheugenverlies versuft

Na lang 3x 7.5mg Zoplicon gebruikt te hebben overgestapt op 20mg Zolpidem. Zeer tevreden over het effect, ondanks dat het een minder zwaar middel is werkt het voor mij beter dan Zoplicon. Ik slaap snel en zeker ook minimaal 6uur door. Helaas wel erg veel last van gaten in mijn geheugen sinds het gebruik ervan. En vreemde activiteiten in de nacht, zoals appels willen ko[lees meer...]ken etc.

16-02-2024 | Vrouw | 45

gestrest zweten depressie

Na een paar uur is het uitgewerkt en voel ik me onrustig. De nieuwe doorzichtige pillen geven mij nog meer stress en ook zweet aanvallen. Ik voel me hierdoor overdag opgejaagd, vreselijke pillen. De oude kleine pillen werkte beter en gaf overdag rust. Maar deze absoluut niet.

13-02-2024 | Man | 56
Lage rugpijn

versuft

Na maanden niet leverbaar, vandaag weer mogen ophalen. Enige middel wat mij door de rugpijn heen laat slapen

11-02-2024 | Man | 48
temazepam
Temazepam 10 mg recept gekregen tegen slapeloosheid. Had temazepam al eerder gehad tegen slpeloosheid. Dus dacht ok. Bij de apotheker pakte hij een grote standaard pot. En deed de hoeveelheid in een klein potje. Erop staat temazepam geprint erop centra farm. Maar zijn doorzichtige liquid caps. Werking bij mij is contra voor wat het bedoeld was. Tegen slapeloosheid.[lees meer...] Maar je kan beter zeggen voor slapeloosheid. Weliswaar ik wordt wel moe slaperig +-1 uur na inname En kan gaan inslapen., maar doorslapen niet. Krijg nare dromen, waar ik wakker van wordt. En dan is me hoofd ook te hyper wakker om nog Verder te slapen. Dus voor mij niet tegen slapeloosheid. Zeker geen doorslaper. Iemand anders hier met dezelfde klachten Van dit ptodukt en merk.

09-02-2024 | Man | 46
temazepam
Problemen met inslapen en doorslapen. Ook vaak nachtelijk worden door veel plassen, en hyperactiviteit Kreeg na wat moeite van de huisarts toch een middel. Na alternatieven te hebben geprobeerd. Zoals kammilehoning thee, Passieflora complex, valeriaan. E.d. en Me lorazepam prolepha 2,5 s,nachts te gebruiken. Het middel wat ik kreeg was temazepam, alleen geen tabl[lees meer...]etten. Gebruik was 1 per nacht en 1 nacht niet, Apotheker had alleen generieke liquid caps in een grote pot. Vroeg heeft u geen tabletten. Maar daar was heel moeilijk aan te komen Volgens de apotheker, alle slaap medicatie pil vorm stond in na bestelling Op het potje wat ik meekreeg stond het merk geprint centra farm bv. 1ex na 2 uur wat vermoeid/duf/slaperig. Dus dacht werkt wel. Maar na een paar uurtjes al weer wakker, ook weer hyperactiviteit. Dag niet gebruikt 2ex voelde ik het effect bijna meteen wat vermoeid/duf/slaperig Dus gaan slapen, en weer problemen met het doorslapen. Wel moe maar hyperactief. Dus bij mij werkt deze medicatie niet. Had in het verleden apotex tabletten die werkte wel. Maar dat is nu overgenomen door aurobindo en die werken niet. Geven bij mij alleen buikloop, maar voor de rest geen werking Op het brein. Wellicht zijn er andere die dit middel ook gebruiken, en dezelfde Klachten hebben of andere.

08-02-2024 | Man | 22
Moeheid
Nooist slapen, duizendste andere dingengeprobobeert

02-02-2024 | Vrouw | 63
zolpidem
Ik had altijd zopiclon en nam dan een halve,sliep ik 7 uurtjes op,niet meer leverbaar en kreeg ik zolpidem,met een hele slaap ik maar 4 uurtjes,wil de zopiclon terug!

30-01-2024 | Vrouw | 37
zolpidem
Ik gebruik sinds een poosje zolpidem omdat er leveringsproblemen zijn met zopiclon. Wat een verschrikkelijk medicijn! Ik heb aan het begin van mijn slaap half wakkere nachtmerries, elke avond in tranen, dan slaap ik heel raar en ik word ook heel raar wakker. Smorgens ben ik duizelig, draaierig en een beetje 'dronken'. Heel vreemd, ik heb gelukkig een partner die alles in g[lees meer...]oede banen leidt savonds, anders werd het helemaal raar. Ik heb normaal zopiclon met 0 bijwerkingen en goede slaap, ik hoop dat dit snel weer leverbaar is.

29-01-2024 | Vrouw | 54
zopiclon
Zoplicon Sandoz is uit de handel gehaald! Het enige merk wat echt werkte. Nu zijn er allemaal nieuwe merken die totaal geen effect hebben! En wij mensen maar betalen! Schandalig ! Maanden wachten op een nieuwe merk van zoplicon Teva en weer geen effect! //// RED. MijnMedicijn.nl - Let op: deze mening is aangepast, tekst die buiten de context valt, is verwijderd)./////

28-01-2024 | Vrouw | 57
zopiclon
Hier ook al steeds niet leverbaar lig al 10 dg wakker met afkick verschijnselen. Ook van een op andere dag. Ga door een hel op dit moment

27-01-2024 | Vrouw | 56
zopiclon
Ik gebruik sedert enkele jaren Zopiclon vanwege slapeloosheid door tinnitus. Heb vele andere benzo's geprobeerd maar op deze kan redelijk goed slapen, ben overdag niet suf waardoor ik nu volledig kan functioneren.

Midazolam

26-01-2024 | Vrouw | 39
midazolam
Epilepsie
Sinds bijna 3 jaar gebruik ik nu de nidazolam neusspray 2,5 mg. Ik heb meerdere aanvallen op een dag en veelal voel ik deze vooraf aankomen. 1 x sprayen is vaak afdoende om de aanval niet actief door te laten zetten, soms zet deze wel door (vaak de hevigere) en is het nodig dat iemand nog 1 of 2 maal een spray toedient. Dan 98% met succes. Helaas vind ik de 2 bijwerkinge[lees meer...]n die ik hierdoor heb wel erg hinderlijk. Ik had altijd een ontzettend goed geheugen, maar nu vergeet ik soms hele dagen of delen van een dag/ week enz. Daar valt wel mee te leven, maar natuurlijk best frustrerend. De andere bijwerking is het verlies van mijn reuk (volledig). Ik ruik echt niks meer (smaak is wel hetzelfde gebleven, gelukkig). Zodra je niks meer kunt ruiken voor inmiddels jaren, merk je pas hoeveel invloed dit heeft op je gesteldheid. Buiten dat ruiken heel praktisch is (zweet ik? Brandlucht, voedsel, enz. )is het (voor mij) ook van grote invloed op mijn gemoedstoestand. Zo kon ik héél ontspannen raken van een bad of douche met heerlijke geur van douchegel oid, werd ik rustig en gewoon een heel fijn gevoel van een heerlijke geurkaars of diffuser, dan heb je nog parfum wat ervoor kan zorgen dat je je zekerder of fijner voelt.... daar weegt allemaal niet op tegen de enkele voordelen: alle nare vieze ranzige luchten zijn ook verleden tijd. Ik vrees dat mijn reukorgaan beschadigd is doordat de spray dermate agressief is, het prikt immers ook altijd erg wanneer het in je neusholte terecht komt. Hebben meer mensen deze bijwerking???? Dan lees ik dat héél graag.

Melatonine

25-01-2024 | Man | 18
melatonine
Griep
Heb al een hele week de griep en lig doodziek op bed Van alles geprobeerd antigripine werkt redelijk paracetamol etc maar heb daadwerkelijk nog nooit een medicijn gezien dat voor geen enkele werking nuttig is 7 euro verspild aan een potje shiepz melatonine en nogsteeds niet kunnen slapen pffff

24-01-2024 | Man | 40
zopiclon
Begin hier niet aan. Na een week ben je verslaafd. Ik heb dit middel 12 dagen gebruikt(10vhalve tabletjes) en daarna gestopt. De eerste paar dagen voel jij je heerlijk uitgerust maar na een dag of 5 krijg je smiddags al cravings en hartkloppingen, je lichaam schreeuwt om de tablet. Na het stoppen kreeg ik vreselijke angst, hartkloppingen en slaapverlamming bij inslapen. J[lees meer...]e gaat door een hel!

24-01-2024 | Vrouw | 63
zolpidem
5 mg is niet veel, dus matig effect bij inslapen. Slaap wel beter door.

20-01-2024 | Man | 55
Rugpijn
Enige middel wat mij helpt om tedelijk door de rugpijn heen te slapen Helaas al tijden niet leverbaar. Is er iemand die weet of en wanneer het weer verkrijbaar is? Alternatieven die ik nu krijg werken zo goed als niet

12-01-2024 | Vrouw | 67
zopiclon
Heeft iemand nog stripje over ? Ze zijn momenteel niet leverbaar bij de apotheek. anja ////// RED mijn medicijn.nl - Let op: : wij herinneren u eraan dat wij volgens onze richtlijnen het ruilen of kopen van medicijnen niet faciliteren. De wet verbiedt ons dit te doen. In de gebruiksvoorwaarden staat dat er geen 'handel in medicijnen' gedreven mag worden op mijnmedic[lees meer...]ijn. Medicijngebruik dient via een voorschrijvend arts plaats te vinden en aflevering van medicatie via een geregistreerde apotheek.) ///////

06-01-2024 | Man | 56
temazepam
Piep in me kop , wakker na twee en half uur omdat zopiclon niet meer leverbaar was en ook daar was de kwaliteit sterk naar beneden gegaan van wegen andere leverancier weer weet niet meer wat te doen nu 🤬 Werkt voor gene meter eerste nacht wakker na twee en half uur Geen idee hoe nu normaal te kunnen slapen nu

05-01-2024 | Vrouw | 32
zolpidem
1 tabletje van 10 mg deed mij niks. Toen nogmaals 1 tabletje genomen. 20 mg totaal. Viel wel in slaap maar naar mijn idee sliep ik nogal vaag...volgende ochtend misselijk, duizelig, en extreem moe.

15-12-2023 | Vrouw | 45
zopiclon
Ik heb veel slaapmedicatie geprobeerd maar niets hielp. Nu Zoplicon 7.5mg maar weer niet erop geslapen. Beetje suf en relax maar meer ook niet. Geen bittere smaak totaal geen bijwerkingen

15-12-2023 | Vrouw | 53

04-12-2023 | Man | 25
zopiclon
Ooit Zopiclon voorgeschreven gekregen ivm tinnitus. Dit spul werkt bij mij zo goed dat soms een kwart al voldoende is. Zelden dat ik het tegenwoordig nog nodig heb, maar als het een keer tegen zit werkt het perfect. Met name met een volledige pil voel je gewoon alle zorgen van je af vallen vlak voor het slapen gaan terwijl je in een soort plesante dronken toestand naar bed[lees meer...] strompelt. Het fijne is dat bijv. met tinnitus het die negatieve cyclus kan doorbreken waarbij je anders meer gaat piekeren van het gebrek aan slaap. Een klein nadeel is dat de pil enorm smerig is. Als je hem niet in één keer weet door te slikken kan je van die smaak nog heel de avond zolang je nog wakker bent genieten. 's ochtends geeft het ook een "fijne" adem. Ook kan de pil snel verslavend werken, al is de afbouw van zo'n verslaving niks bijzonders.

Imovane

03-12-2023 | Vrouw | 58
zopiclon
Ik nam altijd een halve of een heel klein stukje van een tablet en sliep daar goed op. Na verloop van tijd begon ik te merken dat ik lichamelijke en geestelijke veranderingen kreeg...depressief,moe,hartkloppingen,en afzonderen van iedereen. Ook dubbele dosis van een ander medicijn ingenomen onder invloed van dit middel zonder dat ik me daar bewust van was....was erg geva[lees meer...]arlijk. Nu ik gestopt ben voel ik me weer normaal. Voor mij niet meer. Let op je lichaam en geest met dit medicijn! Het is voor kort gebruik...niet langer dan een paar keer.

28-11-2023 | Vrouw | 42
temazepam
Dat herken ik ook! Dezelfde symptomen :( Helemaal niet optimaal.

Staurodorm

27-11-2023 | Man | 62
flurazepam
Ik ben uitermate verheugd dat Staurodorm terug in de handel is. Ik slaap wederom als een roos en heb dankzij 1 pil Stauro per dag probleemloos het dagelijks gebruik van maar liefst 3x alprozalem 1mg en Lendormin in ongeveer een maand kunnen afbouwen zonder noemenswaardige bijwerkingen. Hopelijk wordt dit slaapmiddel nooit meer van de markt gehaald!

21-11-2023 | Vrouw | 50
temazepam
Voor korte tijd helpende maar niet voor lange tijd

15-11-2023 | Vrouw | 52
zopiclon
Al 15 jaar slik ik deze medicijnen, maar nu worden ze opeens niet meer geleverd. Krijg je 2x een ander merk, die totaal niet werken. Bij de apotheek doen ze ook al zo vaag erover. Ik ga morgen eerst verhaal halen, want iedere nacht niet slapen hou ik niet meer vol. Op internet kan ik ook niks vinden. Ik ben boos

Dormicum

04-11-2023 | Man | 75
midazolam
chronische slapeloosheid

Melatonine

01-11-2023 | Vrouw | 56
melatonine
Fijn in gebruik. Lag altijd uren wakker. Nu krijg ik nog niet één bladzijde meer gelezen. Zo snel val ik in een heerlijke slaap. Totaal geen last van nachtmerries en wat ik hier voor gekke dingen nog meer lees. Het is een lichaamseigen stof, melatonine, die vul je aan door een pilletje. Blij dat het bestaat. Want er is niets erger dan willen slapen en t lukt niet!

Categorieën met de meeste ervaringen

Depressie - antidepressiva SSRI (6298)
Anticonceptie - overig (4462)
Cholesterol (3270)
Depressie - antidepressiva overig (3099)
Psychose / schizofrenie - antipsychotica (2856)
ADHD - psychostimulantia (2522)
Pijn - morfine-achtigen (2513)
Verslavingsziekten (2293)
Pijn (2251)
Bloeddruk - betablokkers (1909)
Maagzuur - protonpompremmers (1773)
Diabetes (suikerziekte) - orale middelen (1693)
Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend) (1661)
Anticonceptie - eenfase (1580)
Angststoornissen (1564)
Bloed / stolling - thrombose (bloedstolsels) (1441)
Antibiotica - urineweginfectie (1263)
Depressie - antidepressiva TCA (1224)