categorie

Slaap- en kalmeringsmiddelen

Vergelijk de ervaringen met medicijnen in de categorie

De laatste ervaringen in de categorie: Slaap- en kalmeringsmiddelen

22-01-2020

17-01-2020

Dormicum (midazolam)

Ivm Ptss en niet kunnen slapen kreeg ik dormicum om te proberen. Nadat ik het medicijn ingenomen had werd ik binnen een half uur suffig en viel ik al snel in slaap. Wel werd ik na drie uur alweer wakker en was het effect weg dus helaas niet meer geslapen. De volgende dag kreeg ik pijn in mijn hals, de huid was rood en pijnlijk en werd steeds dikker. Toen ik in bad gin[lees meer...]g en eruit ging, viel ik bijna flauw en begon als een gek te trillen over mijn lijf. Na een paar dagen was mijn hals nog erg pijnlijk en steeds dikker geworden, waarna het is open gebroken. Veel pus eruit. Elke dag kwam er prut uit en er heeft drie weken een gat in mijn hals gezeten. Ik heb het één keer gebruikt maar voor mij geen dormicum meer.
15-01-2020

Melatonine (melatonine)

Al vanaf kinds af aan heb ik problemen gehad met in slaap komen. Wanneer ik om 10 uur naar bed ging, werd het vaak pas 1 uur voordat ik in slaap kwam. Ik weet niet hoe dit komt. Zover ik weet was ik niet gestrest en heb ik geen grote zorgen gehad. Ik ben simpelweg een geboren avond mens en wordt pas laat moe. Ik was 16 of 17 toen ik melatonine kreeg voorgeschreven[lees meer...]. Het spul werkte fantastisch en mijn slaapproblemen waren eindelijk over. Ook was het een stuk fijner en consequenter dan temazepam en de andere rotzooi die de huisarts kan voorschrijven bij slaapproblemen. Al gauw nam ik elke dag melatonine en in de loop der jaren merkte ik dat ik een hogere dosis nodig had om het gewenste effect te krijgen. Inmiddels ben ik 26 jaar en slik ik nu 10 mg per dag. Nu merk ik de nadelen van Melatonine. Ik kan niet meer slapen zonder. Soms zijn er momenten dat ik bijv. onverwachts ergens anders slaapt of dat het op is en ik zonder moet doen. Ik durf er dan geld op in te leggen dat ik de hele nacht wakker blijf liggen. Een ander groot nadeel is het suf zijn. Meeste dagen gaat het goed en merk ik de volgende dag niks, maar om de zoveel dagen heb ik zo’n suf gevoel in mijn hoofd dat ik het idee hebt dat ik onder water ben. Soms kan ik het verklaren, als ik bijvoorbeeld meer genomen hebt omdat ik alsnog niet kon slapen, maar soms ook bij de gebruikelijke innamen. Melatonie kan zeker een uitkomst zijn, maar wees er niet net als ik roekeloos mee. Want het is niet zonder risico’s.
06-01-2020

Temazepam (temazepam)

Paar keer een paar pillen gekregen. Eerste nacht doet het een beetje, de nacht daarna niets. Ik moet minimaal een week tussen de pillen houden wil het een beetje effect hebben.
30-12-2019

Stilnoct (zolpidem)
Chronische depressie

29-12-2019

Temazepam (temazepam)

Na een ongeluk waardoor ik veel pijn had sliep ik slecht. Daarom iom de huisarts begonnen met temazepam. Na 2 weken had ik al het gevoel niet meer in slaap te kunnen vallen zonder pil. Ook werd ik ‘s nachts angstig wakker. Daarna erg onrustig. Enorme spierpijn in mijn benen. Spiertrekkingen. Grieperig gevoel. Darmklachten. Één en al ellende. Het slapen ging steeds slechter[lees meer...]. Uiteindelijk helemaal niet meer. Na 2 maanden in 1 keer gestopt en alle klachten verdwenen. Ook het slapen ging daarna steeds beter.Een erg slechte ervaring dus.
21-12-2019

Bipolaire stoornis

Wegens slapeloosheid temazepam voorgeschreven gekregen, viel er makkelijker van in slaap, maar na max 3u slaap weer non stop wakker. Volgende dag veel last van hoofdpijn en irritatie. Bijwerkingen wogen niet op tegen matige effect van de temazepam.
16-12-2019

Zolpidem (zolpidem)

Hallo Ik ben 40 jaar en heb door stressgerelateerde zaken een tijd niet goed kunnen inslapen.. nu met Zolpidem wel goed maar wil overschakelen op een natuurlijk middel. Wie kan er mij tips geven om toch beter en snel in te slapen?
11-12-2019

Temazepam (temazepam)

Door vreemde bewegingen in n mijn hoofd door een stoot tegen een stenen muur,kreeg ik vreemde bewegingen in mij hoofd,ik sta op de wachtlijst van het duizeligsheids centrum in @ Apeldoorn.die bewegingen heb ik vooral snachts als ik ga slapen,en mijn hoofd op het kussen leg..
08-12-2019

Zolpidem (zolpidem)

Hallo, graag wil ik mijn eerlijk verhaal delen over Zolpidem. Ik zit al zo'n 7 jaar vast aan dit middel. Bij gecontroleerd gebruik (een halfje of een hele voor het slapen gaan) was nooit een probleem. Het heeft me ook steeds goed geholpen om te slapen, ook al gebruikte ik deze in het begin langer dan twee weken , zoals bij alle benzo's er gewenning ontstaat. Ik ben ook enk[lees meer...]ele keren opgenomen geweest in ziekenhuizen, waarbij de verpleging je medicatie uitdeelt en heb steeds genoeg gehad aan een halfje. Na mijn opnames toen ik weer thuis was, maar wegens nog steeds ziek zijn niet werken (verveling, je volledig nutteloos en waardeloos voelen,..) heb ik de fout gemaakt om dit spul ook nog eens overdag te nemen. Natuurlijk geraakt zo'n doosje van 30 tabletjes dan heel snel op en wegens schaamte niet op tijd nieuw voorschrift gehaald = verschrikkelijke ontwenningsvrrschijnselen die zelfs niet in de bijsluiter staan: extreme draaiduizeligheid waardoor ik niet meer op mn benen kon staan, en braken, braken, maar door verslaving aan dit spul heb je feitelijk geen eetlust meer dus ik braakte eerst gal tot ik bloed begon over te geven. Deze eerste "ervaring" eindigde op spoed, maar geen enkele dokter of verpleging zei me dat het door de zolpidem kwam. Ze zeiden "dit komt omdat je te weinig eet en een flauwte hebt gedaan". Dus deed ik mijn verslaving gewoon verder. Tot snel "ervaring nummer 2" volgde, weer ritje spoed met de ambulance. Daar hebben ze mij gelukkig wel verteld door wat het kwam en zelf kreeg ik het ook wel door...Ik ben ermee gestopt door stilletjesaan af te bouwen maar heb een volledige maand niet kunnen slapen. Ik was een wrak en ging weer terug aan de zolpidem want ik zou een moord plegen om terug te kunnen slapen...En dus weer het zolpidemverhaal ging verder. Ik ben hierna nog hondsziek geweest (zowel als ze weer op waren of als ik er teveel nam (werd na twee-drie uur wakker en dan nam ik nog eentje om terug in slaap te geraken, maar blijkbaar was dat een overdosering want ik werd weer hondsziek wakker geworden rond 9u en heb weer de hele dag in mijn hoofd op "de carousel" gezeten en mijn lijf uitgebraakt. Ik ben volledig op omdat ik de strijd met dit middel maar niet kan winnen. Mijn lijf kan niet meer ontspannen zonder dit middel en dus uiteraard niet slapen. Ik krijg hierdoor zelfs zelfmoordgedachten omdat ik denk dat ik hier nooit meer vanaf raak omdat ik le zonder niet kan ontspannen of slapen. Geen promethazine, trazadone, valeriaan, of andere al dan niet homeopathische middelen helpen niet. Sorry voor deze lange getuigenis, maar als ik al 1 persoon hiermee kan helpen is dit het waard geweest. Dus als je iemand bent die dit middel gecontroleerd kan gebruiken (en er geen gewoonte van maakt om steeds meer te gebruiken en zeker ook overdag en je kan houden aan 0,5 of 1 tabletje): ik adviseer het niet maar het helpt, zeker als je het occasioneel gebruikt. Maar aub: maak niet dezelfde fout als ik. En je denkt misschien "wat een dom wicht", maar voor je het zelf goed en wel beseft hang je eraan. Probeer liever toch een valeriaantje of passieflora, of je kan pilletjes laten bereiden waarin deze beiden inzitten, maar begin niet te snel met dit spul. Het kost me al mijn energie om telkens na 10 dagen (want zo ver zit ik momenteel: 3 pillen per dag) naar de huisarts te gaan, ik ben terug depressief, ik kan in feite van niets meer genieten, enkel als ik me te slapen leg met een zolpidem achter de kiezen. Dit is geen leven meer. Voor de duizendste keer ga ik nu een poging wagen om eerst en vooral daar overdag van af te blijven (de nachten blijven moeilijk maar het zou al geweldig zijn kon ik de dag zonder doorkomen, dan werkt mijn 1 tabletje 's nachts op zn minste terug) en daarna stilaan naar een halve en dan kijk ik hoe het slapen 's nachts lukt om helemaal naar 0 te gaan). Maar het is een ongelofelijke strijd dus aub bezint eer ge begint. Bedankt om dit lang berichtje te lezen en heel veel sterkte alvast voor al diegenen die door hetzelfde gaan xxx
04-12-2019

Lormetazepam (lormetazepam)

Hoop dat ik geen 4 5 .8...8...uur lig te wachten. In de donker, in het niets ...tot (als) ik slaap , want dan kan ik enkel piekeren . Maar ik blijf piekeren en analyseren over van alles en nog wat terwijl ik ergens wel al geloof dat mijn angtsten ongegrond zijn. krop ik dat gevoel echter opkomk helemaal gek ! En mijn vriend kan ni altijd na mij luistere he midden in de nac[lees meer...]ht heeft ook een job en is moe. hoop dat deze pil werkt . (Mijnmedicijn.nl: tekst verkort tot ervaring)
03-12-2019

Stilnoct (zolpidem)

Als ik in nachtdienst werk heb ik hem nodig . Na mijn nachtdiensten is het veel moeilijk naar dagdienst te gaan
29-11-2019

Melatonine (melatonine)

Sinds begin 2018 gebruik ik Melatonine 2mg en wel van het merk Lucovitaal. Ik neem meestal een halve tablet (even met een aardappelmesje door midden) en bij mij helpt het om in slaap te vallen en de nacht door te komen. Ik slik dit liever dan die Temazepam capsules van 10mg. Je valt hiermee wel snel inslaap, maar daarnaast ben je weer erg vroeg wakker. En op den duur we[lees meer...]rken die Temazepammetjes ook korter, en kom je niet aan de 8 uur slaap toe. Wat ik wel van Melatonine vind is dat wanneer het druk in je hoofd is, dat ze dan niet optimaal werken om in slaap te vallen. Spreekwoordelijk gzegd: Het zit dan tussen je oren .... zo van........ ik hoop dat ik in slaap kan vallen. Ik gebruik ze nu bijna 2 jaar. Volgens mijn huisarts maak ik te weinig melatonine aan, en zijn deze melatonine tabletjes een hulp en steuntje om in slaap te vallen. Eerlijk gezegd werken ze niet altijd, maar ik ben er content mee. Alles beter dan chemische slaapmiddelen. NB: Bij mij werken alleen de 2mg tabletjes van Lucovitaal. Andere merken die werken niet bij mij. En als ik bijv een tabletje van 5mg neem werkt die ook niet. Dus alleen 2mg van Lucovitaal en wel en halve tablet
24-11-2019

Dormicum (midazolam)

Midazolam, ja midazolam het tabletje a 15mg riep me al maanden om eens uit te proberen. Het lag daar maar eenzaam in mijn medicijnendoosje met valium, zo alleen, eenzaam en onbegrepen. Nadat ik valium al op mijn kuit had laten tattoeeren uit respect voor de medicatie(C16H13ClN2O) en de molaire massa 284,7 g/mol) dacht ik het is eens tijd om het midazolammetje(C18H13ClFN3) [lees meer...]te nuttigen. Ik durfde niet vanwege mijn voorliefde naar valium, ik was benieuwd maar enigszins angstig naar het gebruik, vandaar dat het maandenlang alleen maar in mijn doosje lag. Het was tijd dacht ik. Ik heb een dormicummetje doormidden gebroken en daarmee ook gelijk het ijs. Wat een ervaring! Na de inslag zoals een benzokenner weet is het wachten op de effecten. Nou dames en heren deze waren waanzinnig, mijn reden voor gebruik is angst en slaapproblemen maar wat viel dit benzootje als geroepen, enigszins angstig omdat ik een valiumkenner ben in hart en nieren, moet ik bekennen dat het midazolammetje mij tevreden heeft gemaakt, zo tevreden als een poes die spint wanneer haar baasje thuiskomt na werk. De werking was lekker, rust en alles verdween, een beetje zoals een thaise monnik in zijn diepe meditatietoestand na het nuttigen van een heldere kamillethee met een scheutje cognac. Al met al zeer tevreden
14-11-2019

Rohypnol (flunitrazepam)
Restless legs syndrome (rusteloze benen)

Ik heb al jarenlang RL, in erge vorm met pijn, wat ook niet mee werkt is mijn suikerziekte. Rapynol is mijn laatste redmiddel. Gebruik het al maanden ineens begin ik flauw te vallen en ben bij tijd en wijle verward en duizelig. Vertrouw het nu niet meer. Na lezen van deze stukjes
06-11-2019

Nitrazepam (nitrazepam)

Kreeg het voorgeschreven ter vervanging van bromazepan,reden:onrustig en slecht slapen
31-10-2019

Valeriaan (valeriaan)
Koortslip

Koortslippen en geheugenverlies Een bijeffect van koortslippen is dat het ook geheugenverlies (Alzheimer) tot gevolg kan hebben. Door de koortslippen te voorkomen is ook het geheugenverlies te beperken. Koortslippen zijn te bestrijden met een antivirus therapie (..): Zodra een uitbraak van koortslippen te voelen is: 1000 mg Valacyclovir en 12 uur later nog 1000 mg. [lees meer...] Zelf heb ik gevonden dat effectief is: Zodra een uitbraak van koortslippen te voelen is: 125 mg Valeriaan (Valdispert) en 250 mg Valacyclovir en deze in de mond oplossen (na bij de lippen) en 8-12 uur later nog 500 mg Valacyclovir (inslikken). Met deze één daagse medicatie is de koortslipuitbraak vaak al in de kiem te smoren. --------------------------------------------------------------- Het lijk er op dat vanaf middelbare leeftijd het hersenvlies doorlaatbaar wordt voor het koortslip-virus (Herpes Simplex Virus type 1, HSV1). Gevonden is dat het als het koortslip-virus in de hersenen komt, het een factor is in de ontwikkelen van Alzheimer (Wikipedia English, HSV-1). Verondersteld wordt dat het virus, indien aanwezig in de hersenen, het er een ontstekingsreactie geeft en zo een factor is de ontwikkeling van Alzheimer. Bij een koortslip-uitbraak wordt het koortslip-virus o.a. in de lippen aangemaakt en komt dan ook in de bloedbaan. Vervolgens kan het virus van de bloedbaan naar de hersenen diffunderen. Om de diffusie van het virus naar de hersenen te voorkomen, moet het virus in de bloedbaan snel geïnactiveerd worden. Bekend is dat antivirale medicijnen het virus inactiveert. Voor mensen die last hebben van geheugenverlies en koortslip uitbraken hebben, is een therapie met een antiviraal medicijn gewenst. Het antiviraal medicijn bestrijd het ontstaan van een koortslip en het bestrijd het virus als het in de bloedbaan komt. Een antivirale therapie tegen koortslippen (koortslip virus) is: Zodra een uitbraak van koortslippen te voelen is: 1000 mg Valacyclovir en 12 uur later nog 1000 mg (..). Zelf heb ik gevonden dat effectief is: Zodra een uitbraak van koortslippen te voelen is: 125 mg Valeriaan (Valdispert) en 250 mgr Valacyclovir en deze in de mond oplossen (nabij de lippen) en 8-12 uur later nog 500 mg Valacyclovir (inslikken). Met deze medicatie is de koortslipuitbraak vaak al in de kiem te smoren. Zelfs als een koortslip toch ontwikkeld dan kan het virus in de bloedbaan geïnactiveerd worden nog voordat het tijd heeft gehad om naar de hersenen diffunderen. Valeriaan tabletten zijn bij de drogisterijen te verkrijgen. Het antivirale middel dat effectief blijkt te zijn is Valacyclovir en kan door de huisarts voorgeschreven worden. Valacyclovir is al lang op de markt en heeft weinig bijwerkingen. In vergelijking tot andere methoden is deze medicatie effectief. Valeriaan (Valdispert) en Valcyclovir hebben vrijwel geen bijwerkingen, zeker niet bij de ééndaagse medicatie. De tabletten zijn gemakkelijk in te nemen.
25-10-2019

Lage rugpijn

Ik nam af en toe zolpidem omdat ik oververmoeid was door dikwijls last van men rug en het me een uitgerust gevoel smorgens gaf het werkte voor mij goed als inslaper ik was uitgeruste maar de bijwerkingen werden erger bij mijningenieur nam het begon mensen raar berichten te sturen dus gsm weg als ik het genomen had vorige week vroeg ik me af hoe en waarom er 60€ in mijn p[lees meer...]ortefeule zo raar zat opgevouwen tegen de avond kon ik me vaag herinneren dat ik blijkbaar iets voor men partner moest gaan halen maar eind vorige week na wat rare voorvallen heb ik besloten het niet meer te gebruiken had carnaval kleren en ballonnen uit de kast gaan halen en die lagen int salon waarvan ik ni wist hoe THE f da ze er zijn gekomen dus idd de gouden tip met zolpidem sluit u op in uw bed zonder gsm ik heb net aan men dokter iets anders gevraagd want vind het niet fijn dak precies hard drugs heb gepakt terwijl ik gewoon uitgerust wil zijn
22-10-2019

Tinnitus

22-10-2019

Posttraumatische stressstoornis (PTSS)

Na een moeilijke periode in mijn leven had ik problemen om echt goed te slapen. Huisarts schreef vrij snel zolpidem voor. Inslapen is met zolpidem geen probleem, en 4 uur slapen meestal wel gegarandeerd, maar de kwaliteit van de slaap is bedenkelijk. Na verloop van tijd kon ik, zelfs wanneer ik doodmoe was, niet meer inslapen zonder. Na wat opzoekingswerk over bijwerkingen[lees meer...] en ervaringen van anderen heb ik zelf besloten het gebruik af te bouwen. Geen gemakkelijke klus, maar na 4 maand kan ik enkel met behulp van melatonine al heel goed inslapen en de slaapkwaliteit is al veel beter. Voor mij nooit geen huisarts meer die nog zolpidem voorschrijft.
20-10-2019

Zolpidem (zolpidem)

Door zolpidem is mijn huwelijk kapot. Werk zeer verslavend je vergeet alles en doet de gekste dingen en idd je wil er soms niet van slapen omdat je je beter voelt. Dit is eer een hartdrug. Ik was er zelf ook aan verslaaft geworden maar na ik drie straten verder in een gracht wakker werd ben ik er mee gestopt, en dat was maanden hel om er vanaf te geraken. Groetjes J.
18-10-2019

Zolpidem (zolpidem)

Ik neem bijna elke dag een halve zolpidem en werkt meestal, nu nam ik een hele en stond na min . weer in de woonkamer. is dat normaal?
12-10-2019

Nitrazepam (nitrazepam)

Afgelopen nacht voor het eerst van mijn leven een 5 mgr Nitrazepam ingenomen. Ik dacht dat ik eindelijk weer eens een nacht zou kunnen doorslapen. Helaas. Ik nam de medicatie om 22.45 uur in. Ik viel niet meteen in slaap en vervolgens werd ik wakker om 01.10 uur, om 02.10 uur, om 3.19 uur, om 5.21 uur, om 06.06 uur en om 07.00 uur. Dit valt me zo ontzettend tegen. Waaro[lees meer...]m werkt deze medicatie niet bij mij?
10-10-2019

Valeriaan (valeriaan)
Posttraumatische stressstoornis (PTSS)

Ik gebruik verse wortelthee van Jacob Hooy wanneer ik het nodig acht. Ik week het minimaal 5 minuten in gekookt water voor optimaal effect. Hoe langer de wortelstukjes intrekken, hoe beter. Het is wel een intense geur en smaak maar daar kun je zeker aan wennen. Met honing is het best lekker. Ik voel duidelijk verschil en het heeft een verdovende werking in mijn hoofd. Een [lees meer...]hele andere soort verlichting dan een voorgeschreven ontspanner. Ik voel me hier ook beter bij dan oxazepam bijvoorbeeld, waarvan ik midden in de nacht trek krijg in eten, van opblaas, aankom en een droge mond krijg. Valeriaan werkt dus voor mij en ben er zeer over te spreken. Ook werkt het goed om in slaap te komen. Goed en bewust ademen is voor mij ook heel belangrijk om spanning in mijn lijf te kunnen vrijmaken.
10-10-2019

Zopiclon (zopiclon)

Temazepam deed eigenlijk niks, nu een halve van deze zo nodig, maximaal 2 keer per week. Ik laad enorm op na een nacht zopiclon. Word nog steeds veel wakker maar val dan binnen 2 minuten weer heerlijk in slaap. Zo ontspannen, het piekeren verdwijnt. De volgende dag voel ik me niet duf maar echt opgeladen. De bittere smaak houdt wel tot in de middag de volgende dag aan.
23-09-2019

Zopiclon (zopiclon)

Help. Ik ben dom geweest. Ik heb 60 zolpiclon en 25 quetiapine geslikt. Val ik in slaap en afwachten of us het erger. Wat moet ik nu doen. Ben alleen thuis
03-09-2019

Zolpidem (zolpidem)

Ik kon slecht inslapen en vervolgens snel en regelmatig weer wakker. Met zolpidem slaap je makkelijk in en slaap je door. LET OP! Dit is een slaap pil. M.a.w, ga slapen na het innemen van de pil.
20-08-2019

Alvleesklierontsteking

Gebruik temazepam vanaf 1997,zit nu op 40.mg p.d. Heb er geen last van, slaapt goed, moet ook wel want de pancreas moet rust hebben.
16-08-2019

Stress

Mee begonnen in 1996. Ik sliep, door stress op 't werk, 2 uur/nacht, voor de duur van 'n jaar. De stress in die tijd heeft iets gedaan met mijn hersenen, waardoor ik niet meer op natuurlijke wijze in slaap val. Ik gebruik 't als slaapmiddel: 3 mg als ik ga slapen (daar slaap ik 2 a 3 uur op) en halverwege de nacht nog 'ns 3 mg (om nog 'ns 2 a 3 uur te kunnen slapen). Voork[lees meer...]omt dat ik gestoord word als gevolg van slaapgebrek. Melatonine is 1000x beter dan slaapmiddelen op recept. Wat is uberhaupt 't probleem, wanneer je melatonine als slaapmiddel gebruikt? De kracht van melatonine zit juist in't feit, dat je bij 'n jetlag op commando kan slapen. Natuurlijk, gebruik je 't dan als slaapmiddel.
11-08-2019

Valdispert (valeriaan)

Werkt niet. Ik val er niet van in slaap. Dan maar overgestapt naar zolpidem. Met voorschrift van dokter.

Categorieën met de meeste ervaringen

Depressie - antidepressiva SSRI (4918)
Anticonceptie - overig (3600)
Cholesterol (2822)
Depressie - antidepressiva overig (2623)
Psychose / schizofrenie - antipsychotica (2243)
Pijn - morfine-achtigen (2130)
ADHD - psychostimulantia (1938)
Pijn (1920)
Verslavingsziekten (1847)
Bloeddruk - betablokkers (1611)
Maagzuur - protonpompremmers (1522)
Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend) (1462)
Anticonceptie - eenfase (1338)
Angststoornissen (1148)
Bloed / stolling - thrombose (bloedstolsels) (1095)
Diabetes (suikerziekte) - orale middelen (1075)
Depressie - antidepressiva TCA (1014)
Antibiotica - penicillines breedspectrum (929)