categorie

Slaap- en kalmeringsmiddelen

Vergelijk de ervaringen met medicijnen in de categorie

De laatste ervaringen in de categorie: Slaap- en kalmeringsmiddelen

10-01-2021 | Vrouw | 60
zopiclon
Vanaf mijn 40e ernstige slapeloosheid door stressgevoeligheid en paniekaanvallen. Ik slik zoplicon nu 20 jaar. Elke avond 1 tabletje van 7,5 mg voor het slapen, en soms 1,5 tablet. Daar slaap ik heel goed op. Zou er graag mee stoppen maar tot op heden niet gelukt. Ik functioneer er goed op trouwens. Hoop er ooit vanaf te kunnen komen.

07-01-2021 | Man | 65
flurazepam
zeer goed slaapmiddel zonder enige bijwerking, jammer niet meer te verkrijgen, al de overige hebben te veel bijwerkingen, of werken helemaal niet waarvoor ze bedoeld zijn.

27-12-2020 | Man | 36

18-12-2020 | Vrouw | 20
temazepam
Al jaren last van een angst stoornis. Door corona werd dit erg heftig. Ik kreeg een angst voor niet kunnen slapen. En ja, als je denkt 'als ik maar slaap!!' dan ga je niet slapen. Dus na een paar weken moest ik wel een alternatief zoeken. De dokter schreef dit middel voor. Het is erg prettig om in slaap te vallen. Echter met dit middel wordt ik erg vaak snachts wakker. Ik [lees meer...]slaap wel weer door want je wordt maar heel eventjes wakker. Alleen als ik het middel niet gebruik en natuurlijk in slaap val, dan heb ik hier geen last van. Maar omdat het middel dus niet extreem sterk is en alleen je echt 'in slaap' brengt. Voel je je ook niet zo verschrikkelijk duf de volgende dag. (Ik gebruik 10mg). Je voelt uiteraard dat je een slaapmiddel gebruikt hebt maar net oxazepam voelde ik me vaak heel erg disconnected. Ik raad het middel aan als je even een break moet!

13-12-2020 | Vrouw | 67
valeriaan
Sliep al sinds augustus 2020 met Zolpidem (10 mg)en daarna Oxazepam (10mg) waar ik van af wilde. Ben eerst gaan minderen van 1/2 naar 1/3 . Toen Zolpidem (5 mg) aangevraagd. Maar 1 X een halve geslikt. Nu twee nachten met Valdispert Nacht Extra Sterk redelijk maar licht geslapen. Wakker geworden voor toiletbezoek, ontspanningsoefeningen (ademhaling) gedaan en een Va[lees meer...]leriaan 125 genomen. Tevreden al ik wil ik op den duur zonder extra middelen kunnen slapen. Heb schildklierafwijking dat o.a. slaapproblemen als symptoom geeft.

Midazolam

09-12-2020 | Vrouw | 7
midazolam
Trekken van tand of kies
Mijn dochter (7) kreeg dit toegediend voor er een grote kies getrokken moest worden. Ze zou slaperig er van worden en de behandeling “vergeten” zodat de scherpe randjes eraf gingen... Helaas reageerde ze zo heftig; hallucinaties, euforisch, en extreem huilerig, dwangmatig willen lopen (terwijl dat door deze neusspray ze ook verslapte qua spierkracht) dat ik niet weet of w[lees meer...]e het ooit weer gaan gebruiken. Gelukkig weet ze er zelf niks meer van.

29-11-2020 | Vrouw | 45
flurazepam
Heb 8 jaar lang stauradorm gebruikt, nu uit de handel. Heb met laatste doosje proberen af te bouwen, maar na 2 weken zonder kreeg ik hevige paniekaanvallen, spanningshoofdpijn, oorsuizingen, maagzuur, .. Ik heb al van alles geprobeerd ter vervanging, andere benzo's om van daaruit te kunnen afbouwen, maar daar werd ik ijl van in mijn hoofd, dan anti-depressiva, maar heb mee[lees meer...]r last van de bijwerkingen dan dat het werkt. Temesta werkt bij mij wel tegen de paniekaanvallen, maar is niet voor langdurig gebruik.

28-11-2020 | Vrouw | 17
flurazepam
Ik nam trazodone 100 mg, maar dat hielp me niet meer. Dan overgestapt op Staurodorm, het werkte goed. Ik sliep beter in, kon doorslapen en langer slapen. Ik was niet moe overdag. Jammer genoeg niet meer verkrijgbaar..

26-11-2020 | Vrouw | 50
Hartinfarct
Na hartproblemen slapeloosheid, nu slik ik om de dag een halve, die nachten slaap ik 6 uren door Geen last van bijwerkingen.

20-11-2020 | Vrouw | 47
flurazepam
Neem het middel al meer dan 20 jaar was er heel goed mee .´ Nu last zweten , bijna niet slapen , hartkloppingen , hyperventileren , prikkelbaar .

12-11-2020 | Man | 24
temazepam
Ik ben werk op onregelmatige tijden, waarbij het vaak voorkomt dat ik snachts werk waarbij het resulteert in overdag slapen. Omdat ik soms 7 nachtdiensten achter elkaar draai en overdag soms moeizaam kan slapen kreeg ik op advies temazepam voor zo nu en dan in te nemen om een dag goed te kunnen slapen. Ik heb in totaal ongeveer 6 x een temazepam 10mg ingenomen buitenom dat[lees meer...] ik er goed op sliep (8 uren) was ik zeker tot 12/15 uren na inname suffig. Sinds het gebruik van de temazepam is mijn normale nachtrust abnormaal slecht ik ben vaak vanaf 03:00 klaarwakker en dan savonds weer extreem moe ookal rek ik dan tot 23:00 alvorens te gaan slapen ik blijf halverwege de nacht wakker worden. Mijn eetlust is afgenomen, misselijk bij het eten. Terwijl ik goed kan en moet eten om op gewicht te blijven. Ik had al van veel collega's gehoord dat temazepam enorm verslavend en zeer veel bijwerkingen had. Maar omdat het geadviseerd word en je het minimaal gebruikt verwacht je geen of nauwelijks bijwerkingen maar niets is minder waar. Mijn advies, gebruik dit middel niet, zoek naar oorzaken waarom je niet kan slapen en probeer die op te lossen ipv temazepam te nemen. Of besprek andere medicatie ipv temazepam. Ik slik verder geen medicatie, geheel blanco qua voorgeschiedenis, en voor zover ik weet kerngezond.

05-11-2020 | Vrouw | 36
zopiclon
Door slechte ervaring had ik slaapprobleem. HA schreef me Zopiclone EG voor. Ik heb 3jaar op 1 pilletje geslapen. Ik nam ze in, rookte een cigi en ging in bed. Ik sliep in 5 min tijd voor ruim 8u. Na 3j zit ik nu wel op 2 pillen. Zelfde routine... Ga direct gaan slapen of je doet dingen waar je da andere dag geen weet meer van hebt! Enigste bijwerking die ik heb is slechte[lees meer...] smaak, maar na het ontbijten en tanden poetsen is die weg. Ik slaap lekker en voel me lekker uitgeslapen. En raad dit alleen maar aan.

03-11-2020 | Man | 38
Stress
Vanaf 10mg begin je te flashen.

Loramet

24-10-2020 | Man | 49
lormetazepam
na een operatie heel veel last van slaapstoornissen behouden en na bijna drie weken niet kunnen slapen werd me loramet voorgeschreven. Hierdoor sliep ik wel enkele uurtjes, maar was nooit uitgerust en was ik 24u per dag suf alsof ik gedrogeerd was

24-10-2020 | Man | 49
melatonine
Na jarenlang gebruik van slaappillen als lorametazepan en zonder effect, werd me in een reformwinkel aangeraden om eens melatonine te proberen. Ik kreeg de melatonine capsulen van 1 mg van sanct bernhard. Het was de bedoeling dat ik niets anders dan deze capsule zou nemen om te slapen. De dame zei me dat ik 1 capsule een half uurtje voor het slapengaan diende in te nemen e[lees meer...]n liefst alles goed donker diende te maken in de kamer, wat is sowieso al deed. Twintig minuten later, lag ik nog op de bank tv te kijken, maar voelde me plots zo slaperig worden dat ik maar naar bed ben gegaan. Ik wist amper nog dat ik me in bed had gevleid en werd 9u later wakker door een overvolle blaas. Ook iets wat me al een tijdje voor extra slaapproblemen zorgde, aangezien ik wat last begin te krijgen van de prostaat en daarvoor een drietal keren per nacht diende op te staan. Mijn geluk was zo groot dat ik het de volgende avond natuurlijk weer probeerde en ja hoor, deze keer had ik zelfs 10u aan een stuk doorgeslapen. Ik neem de melatonine nu ongeveer sedert een drietal weken. Ik lijd ook al jaren aan chronische gewrichtsaandoeningen. De pijn hiervan is sedert het gebruik zo goed als volledig verdwenen, het lijkt er op dat de prostaat er zich beter bij voelt, want het plassen gaat een heel stuk makkelijker en ik word er niet meer door gewekt. Verder heb ik al jaren overgewicht en geen enkel dieet gaf nog resultaat. Sedert mijn gebruik van melatonine ben ik zonder dieet reeds 4kg verloren. Als die zo verder gaat, is er misschien ook hoop dat ik niet langer zal lijden aan obesitas. Voor mij is het een super voedingssupplement.

21-10-2020 | Vrouw | 32
melatonine
Door een burnout en depressie slaapnis al maanden slecht. Ik heb dit middel zo n 8 dagen ingenomen en kreeg gauw aftes en mondhoeken. Vanacht om 4 uur snachts begon ik tijdens een diepe slaap helemaal draaierig te worden misselijk overgeven en flauw vallen. Ik kon nie meer staan en zitten of ik viel weer flauw. Ik las net de bijwerkingen en zie dat allemaal tegen komen.[lees meer...] Vanavond slaap ik lekker zonder melatoline. Deze was van merk lucatival ofzo. Weet nu niet hoe ik het precies moet schrijven tis ook 2.12 snachts hehe. Iedergeval mensen pas goed op! Voordat net als bij mij de ambulance moest komen en de hele dag naar de klote is

18-10-2020 | Vrouw | 29
Sikkelcelanemie
Te veel pijn dus geen slaap

15-10-2020 | Man | 32
zolpidem
Ik neem er af en toe 2.5.mjjn ervaring is ook dat de kans dat je gaat slaapwandelen en de koelkast leegeet erg groot is.daarbij is het regelmatig voorgekomen dat je er achter komt dat je er achter komt dat je het halve doosje naar binnen hebt gewerkt zonder dat je het door had.erg vervelend.

12-10-2020 | Man | 29
zopiclon
Ik gebruik Zopiclon 1 x soms 2x in de maand. Dit heb de afgelopen vier maanden gedaan. Zoals ook vanavond, 2 uur geleden. Ik merk niks! Ben nog super helder in mijn hoofd.. Morgen gaat de wekker vroeg dus ik baal er van en vraag me af waarom ik niet moe word van de Zopiclon.. Ik gebruik het maar heel af en toe dus aan gewenning zou je nu al nog niet denken toch?

10-10-2020 | Vrouw | 41
temazepam
Ik gebruik het nu al een aantal maanden dagelijks en Ik ervaar nauwelijks bijwerkingen en het werkt nog steeds prima. 20 milligram elke avond en ik slaap binnen een half uur rustig in. daarnaast slik ik ook nog elke avond valium. Ik slik verder sertraline, depakine en quietiapine voor mijn autisme, ptss en chronische depressie.

07-10-2020 | Vrouw | 61
valeriaan
al vanaf mijn 30e levensjaar (ik bn nu 61 jaar) moest ik veeeeel te veel denken over alles, negatieve en positieve dingen, het hield nooit op. kreeg er soms ook angst en paniekgevoelens bij. ik probeerde veel om van al die drukte af te komen, doch was huiverig voor de echte geneesmiddelen. 2 jaar geleden ben ik met zelf dokteren met valdispert begonnen. jee dat had ik[lees meer...] veel eerder moeten doen, dat had mijn leven echt veel meer kwaliteit van leven gegeven. enfin ik gebruik het ongeveer om de 4 a 5 uur. ik merk echt weer wanneer het uit begint te werken., dan begint het vele malen en denken me weer te overvallen. ik neem overdag om de 4 a 5 uur 3 tabletjes van valdispert extra sterk ‘Rust”. 1 uur voor het slapen gaan 1 tablet van de Valdispert “Nacht” extra sterk ook met valeriaan en o.a. met 1 mg melatonine en passiebloemextract. deze combinatie heb ik zelf een beetje uitgezocht, werkt uitstekend , werkelijk heel fijn! en ik heb geen bijwerkingen! tenzij je wat minder gestresst en minder snel geïrriteerd een bijwerking kunt noemen. ik zie minder beren op de weg, maak me minder zorgen en ga heerlijk makkelijker door het leven! het heeft mijn leven echt makkelijker gemaakt!

22-09-2020 | Vrouw | 54
zolpidem
Na lang aandringen kreeg ik dus Zolpidem voorgeschreven. En dan zo nodig. Ik wil me er niet aan wennen. Geen bijwerkingen. Toen zag ik reclame met Melatonine 5 mg. Ik dacht dat ga ik gewoon proberen. Van Valdispert. Dat liep dus voor mij fout af. Ik heb nooit geen bijwerkingen van medicijnen. Ik was nu compleet van de wereld. Duizelig, onrustig wakker, hele nare dromen, [lees meer...]angst en paniek. Zelfs mijn man was bezorgd. Dus voor mij nooit weer.

22-09-2020 | Vrouw | 54
melatonine
Ik dacht laat ik eens Valdispert 5 mg Melatonine proberen. Aangezien dat ik maar 4 uur per nacht slaap. Een uur van te voren ingenomen. Na 20 minuten werd ik duizelig en voelde me niet goed. Gelijk op bed gegaan. Heel naar en vreemd gedroomd. Zweten. Angst om weer terug te vallen in een nieuwe overspannenheid. Ik kom net uit een overspannenheid. Ging heel goed. Maar even[lees meer...] een kleine terugval. Ik blijf in het vervolg wel langer wakker als het moet.

15-09-2020 | Vrouw | 53
flurazepam
Ik neem al 10 jaar een half pilletje voor het slapen. Na drie maanden niet meer te krijgen voel ik me heel slecht. De arts schreef trazodone voor maar helpt niet. Ik ben duizelig, zie wazig,heb oorsuizingen, hartkloppingen, zweten, moe.... Wie dit leest en weet daar mee, help mij aub....ik ben ten einde raad

13-09-2020 | Vrouw | 24
Stress
Na veel stress ben ik dit middel gaan gebruiken. Ik sliep eindelijk weer. Al snel merk je dat je “junk” wordt want op het moment dat je het niet hebt ontstaat er paniek. Na 3 jaar dagelijks gebruik en rustig vaarwater besloten om te stoppen. Toen ben ik eigenlijk pas gaan inzien wat het met me deed, terwijl ik dit eerder alleen aan vroegere stress en trauma’s weide. Tijden[lees meer...]s het afbouwen kreeg ik afkickverschijnselen: moe, zweten, trillen, hartkloppingen en een onwijs kort lontje. Ik ging van een half tablet naar een kwart. Ik schrok hoeveel last ik had van deze minimale afbouw. Ondanks dat die eerste periode erg moeilijk was ben ik gaan inzien wat voor troep het is. Ik was onwijs vlak en meer dan een halve dag wazig. Dit maakte me altijd onwijs onzeker en pas rond het avond eten vond ik mezelf weer een beetje terug en op het moment van slapen was ik natuurlijk weer helemaal actief. Als ik het niet nam was ik moe en kwam ik de nacht moeizamer door, maar voelde me prima en niet wazig. Zelfs als ik een kwart nam zag mijn vriend dit al aan me. Ik raad dit middel dan ook zeker af! Prima als je dit gebruikt voor een detox, maar zorg dat dit voor een korte periode is en je dit middel niet meer in huis hebt.

07-09-2020 | Vrouw | 33
valeriaan
In het begin werkte het maar zodra je het langer als 3 dagen gebruikt en stopt krijg je nare bijwerkingen. De paniekaanvallen worden erger, zelfs tot trillen aan toe en zweten, lijkt net op afkicken. Dit is de 2de keer dat ik deze bijwerkingen heb gekregen dat ik zelfs op de huisartsenpost ben beland. De bijwerkingen of na werking als je stopt waren o.a. Niet kunnen[lees meer...] slapen hoofdpijn Trillen Nog meer paniek ervaren Totaal ontregeld zijn Ik raad het af dit te gebruiken!

05-09-2020 | Vrouw | 62
flurazepam
Neem al 30 jaar 1 Staurodorm voor het slapen gaan. Ik sliep er zeer goed mee, had nooit meer dan 1 nodig. Nu uit de handel genomen en kreeg van de huisarts 1 lormetazepam 2 mg en 1/2 Trazodone ter vervanging.maar ik slaap zeer slecht, krijg hyperventilatie door, zweten, niet vast op mijn benen staan, wazig zicht, zeer nerveus en zeer prikkelbaar, hartkloppingen.... Voo[lees meer...]r mij helpt die vervanging niet en vraag mij af of er geen andere manier bestaat om af te bouwen of beter te slapen en mij vooral beter tijdens de dag te voelen.

30-08-2020 | Vrouw | 56
melatonine
Het middel 5 weken gebruikt, ging alleen maar slechter slapen en had daarnaast ook heel veel vervelende bijwerkingen.Het heeft 5 maanden geduurd voordat ik weer in staat was normaal te functioneren, het middels is vrij verkrijgbaar maar schadelijk als je het niet af kan breken wat bij 10% van de bevolking zo schijnt te zijn.

Circadin

27-08-2020 | Vrouw | 68
melatonine
Ik neem al een aantal dagen circadin 2 mg. Spijtig genoeg heeft dit geen enkel resultaat op mijn slaapgedrag. Ik slaap nog altijd heel slecht in en ben gedurende de nacht heel veel wakker.

26-08-2020 | Vrouw | 69
flurazepam
Verontrustend door he te lange gebruik nu ontwenning symptomen al 3maaden niemand vind ik mij te helpen mijn huistarts gaf zelfs geen vervanging heb ik lorpidem zeer gevaarlijk help mij aub ïk ben radeloos help me aub

Categorieën met de meeste ervaringen

Depressie - antidepressiva SSRI (5287)
Anticonceptie - overig (3848)
Cholesterol (2930)
Depressie - antidepressiva overig (2776)
Psychose / schizofrenie - antipsychotica (2417)
Pijn - morfine-achtigen (2236)
ADHD - psychostimulantia (2130)
Pijn (2028)
Verslavingsziekten (1996)
Bloeddruk - betablokkers (1714)
Maagzuur - protonpompremmers (1587)
Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend) (1539)
Anticonceptie - eenfase (1416)
Angststoornissen (1250)
Bloed / stolling - thrombose (bloedstolsels) (1188)
Diabetes (suikerziekte) - orale middelen (1166)
Depressie - antidepressiva TCA (1063)
Antibiotica - penicillines breedspectrum (980)