categorie

Slaap- en kalmeringsmiddelen

Vergelijk de ervaringen met medicijnen in de categorie

De laatste ervaringen in de categorie: Slaap- en kalmeringsmiddelen

30-06-2022 | Man | 34
temazepam
Ik heb nu al 6 maand temazepam 20 mg voor slaapproblemen door stress duur me ziekter en gebruik temazepam om de 3 dagen werk goed val je binen 1 uur in slaap

Valdispert

24-06-2022 | Vrouw | 53
valeriaan
Overgang valdispert, aangekomen, nu gewicht verlies, weinig depressief

21-06-2022 | Vrouw | 18
ADHD

21-06-2022 | Vrouw | 66
temazepam
Ik ben 35 jaar verslaafd geweest. Dit slaapmedicijn onderdrukt ook angsten (was mij toen niet bekend). Ik gebruikte het ook in stressvolle momenten, emotionele gebeurtenissen. Nu ben ik 66 en afgekickt hiervan. Na deze afkickperiode is bij mij ADHD+ vastgesteld. De + staat voor morbiditeit want door adhd heb je eerder kans op depressies en angsten. Dit is dus de rode dr[lees meer...]aad in mijn leven! Pas op met deze medicatie is echt zeer verslavend maar heeft mij ook 35 jaar geholpen!

16-06-2022 | Man | 80
temazepam
slaap in voor twee uur en wordt wakker dan weer innemen slaap voor twee uur enz. en er wel blij mee , kan zo mijn tijd indelen

08-06-2022 | Vrouw | 68
temazepam
Helpt niet met doorslapen, na twee of drie uur weer wakker en dan is het gedaan met de slaap.

28-05-2022 | Man | 26
zolpidem
Slaap al maanden slecht en weinig lijkt te werken zonder al te veel bijwerkingen

17-05-2022 | Vrouw | 38
Stress
Ik neem dit om rust te vinden voor het slapen gaan, en indien nodig overdag. Met sedistress lig ik niet eerst uren te piekeren Ik ervaar geen bijwerkingen. Het maakt niet moe, maar legt de molen in mijn hoofd stil. In het verleden kreeg ik bij langdurig verstoorde nachtrust wel eens slaapmedicate, maar ik had er erg veel last van. Sedistress werkt voor mij veel beter o[lees meer...]mdat het puur op het piekeren en angsten, het mentale dus, inspeelt

30-04-2022 | Vrouw | 31
zolpidem
Ik heb inmiddels veel slaapmiddelen gehad wegens slaapstoornis(mijn keuze blijft nu bij 50,mg quatiapine) ik heb gister toch nog maar voor t laatst zoplidem geprobeerd maar ik word ten eerste 8x wakker en hallucineert ik als een gek. Ik hallucineert geluiden en beelden in m'n hoofd. Niet als ik m'n ogen open doe. Alsof k droom maar ben gewoon wakker. Van normale dingen tot[lees meer...] bizarre dingen. Ik stop er om die reden mee en ga weer over naar de quitiapine.

20-04-2022 | Vrouw | 27
melatonine
Ik sliep altijd al vrij moeilijk in, maar na omstandigheden sliep ik bijna helemaal niet meer toen heb ik oxazepam gekregen, maar hier voelde ik me dag erna zo vreemd van. zelf overgestapt op melatonine en het helpt mij echt goed ik val veel sneller in slaap, en word uitgeruster wakker.

13-04-2022 | Vrouw | 34
Posttraumatische stressstoornis (PTSS)
Het werkt als je het gebruikt, je hebt wel snel meer nodig. Ik ben totaal niet verslavingsgevoelig maar had na een week temazepam al afkickverschijnselen. Maar als je stopt, ben je terug bij het oude en slaap je niet.

12-04-2022 | Vrouw | 58
passiebloem extract
Ik neem sedistress 200mg en ook sedistress voor te slapen. Ik heb dit voorgeschreven gekregen, omdat ik een detox van de xanax gedaan heb in het ziekenhuis. Maar ik zie er verdorie nog goed vanaf !! En dat is ondertussen al 7 weken. Daarom die sedistress. Het helpt me wel om kalm te blijven, maar slapen is nog niet perfect,of ik heb nare dromen. Ik vraag mij af, of ik door[lees meer...] die sedistress 200mg draaierig ben of niet. Ik zou er graag mee stoppen, maar dan komen mijn angsten terug. Ik zou dit nog drie maand moeten slikken...

Midazolam

10-04-2022 | Vrouw | 56
Epilepsie
Eerste keer gebruikt met een te hoge dosis bij epileptische aanval.

Flunitrazepam

09-04-2022 | Vrouw | 39
flunitrazepam
Ik heb een ongeluk vorig week gehad en ik kon niet slapen. (RED. originele tekst : I had an accident last week in the car and cannot sleep.)

30-03-2022 | Vrouw | 71
zopiclon
2020 / 2021 - Na overlijden zoon (kanker) is 9 maanden daarna mijn man overleden (kanker). Vanwege slapeloze nachten heeft mijn huisarts Zopiclon 7,5 mg voorgeschreven. In het najaar 2021 ben ik overgestapt op 3,75 mg omdat ik graag wil afbouwen.

28-03-2022 | Vrouw | 25
zopiclon
Ivm slecht slapen door mentale problemen dit medicijn gaan gebruiken. K probeer om de dag het te nemen en k merk dat k wel iets beter slaap dan op de dagen dat ik t niet neem. Vgm wel iets meer drogere mond, maar kan ook van antidepressiva komen. In de ochtend niet een slaperig gevoel.

Dormicum

11-03-2022 | Vrouw | 64
midazolam
Na gebruik zolpidem. Overgegaan op dormicum. Resultaat dieper slapen. Geen onrust meer.

Flunitrazepam

07-03-2022 | Man | 24
flunitrazepam
Temazepam etc werkt niet meer bij mij. Nu Flunitrazepam 1mg voorgeschreven. Eerste nacht 3 mg moeten nemen om in slaap te komen. (maar wel hele erge nachtmerries) Nu 2 mg genomen maar 3 uur later lag ik nog wakker. Werkt gewoon niet bij mij..

Circadin

26-02-2022 | Man | 38
melatonine
Heb dit middel genomen omwille van doorslaap-problemen. Maar met dit middel slaap ik nog slechter dan ervoor. Ik hou het dan ook voor bekeken. Mogelijke bijwerkingen van dit product zijn dan ook letterlijk slapeloosheid onder andere.

07-02-2022 | Man | 37
zolpidem
Ik slikt 10mg 3xper week om de dag neem ik ze in. Elke dag innnemenemen neemt de werking sterk af. de helft van de werking neemt af of meer. ik neem ook trazolan is een AD word daar ook slaperig van trazolan neem ik standaard elke dag 100mg en soms neem ik ze samen met 10mg zolpidem voor de nacht dat doe ik als ik merkt dat ik niet in slaap kom met alleen de trazolan [lees meer...] 100mg tablet . Bijwerkingen zijn heel relaxed voor zolpidem 10mg voor mij het werkt zolpidem gwn als sterk slaapmutsje doel zeer ontspannen gevoel geven. Overdag merk amper bijwerkingen slaap altijd 7/8 uurtjes Trazolan bij werkingen zijn ook mild iets versuft opstaan uurtje later ben ik goed wkkr ik droom. Meer geen nachtmerieus en als trazodon inwerkt krijg ik vermoeide oogleden moei slapen spieren sufheid neus verstoppingen die niet vooral alleen aanhouden tijdens het inwerken.

26-01-2022 | Man | 21
melatonine
Dit "melatonine" moet illegaal gemaakt worden, het maakt mensen super strak en houd je wakker. Het is nog sterker dan speed en dat zegt wat. Geen grap ik lig nu al nachten wakker van dit spul. Echt wat een wereld leven we in.

Midazolam

23-01-2022 | Vrouw | 21
Dystonie
Ik krijg zo nodig midazolam neusspray, om heftige dystonie aanvallen te stoppen. Het werkt goed gezien de aanval onderbroken wordt en de spieren ontspannen. Hierna kan ik een aantal uren ontspannen door komen. En resetten mijn spieren en zenuwen zich helemaal.

Stilnoct

22-01-2022 | Vrouw | 65
zolpidem
Wanneer ik af en toe te moe ben en toch niet slaap, neem ik een halfje.slaap vlug in en slaap diep. Volgende morgen ben ik dan vaak erg kribbig en depri en huilerig.ook spierpijn. Her heeft wel eventjes geduurd voor ik het verband zag. Zal het niet meer gebruiken.

Circadin

21-01-2022 | Vrouw | 23
melatonine
Werkt uitstekend! Nam voordien gewoon melatonin maar ik kon hiermee niet doorslapen. Door circadian slaap ik ook heerlijk door en ik word s morgens wakker.

13-01-2022 | Man | 42
temazepam
Ik neem om de dag een pil en ik moet zeggen het werkt prima , word nog wel vaak wakker maar ik weet niet meer hoe laat en ben uitgerust. Geen bijwerking voor mij .

08-01-2022 | Vrouw | 53
melatonine
Al langere tijd slecht slapen en van alles gebruikt, ook melatonine pilletjes weinig tot geen effect. Nu slik ik al half jaar lorazepam waar ik van af wil. Tot mijn dochter vertelde dat ze geleerd had dat hormonen vloeibaar zijn, zoals melatonine. Op internet vond ik vloeibare melatonine van vitaplex. 1 druppel 0, 25 mg wat zij aanraden, maar begon zelf iets te enthous[lees meer...]iast met 6 druppels. Eerste nacht kreeg ik hartkloppingen dus niet bepaald bevorderlijk voor een uitgerust gevoel. Daarna terug gegaan naar 3 a 4 druppels op een theelepel langzaam laten oplossen in de mond. Ik heb de lorazepam nog wel nodig om te slapen, probeer in kleine beetjes af te bouwen, maar het lijkt of ik met de vloeibare melatonine nu weer vaker droom en dan toch wat uitgeruster wakker wordt.

Nitrazepam

07-01-2022 | Vrouw | 51
nitrazepam
Tinnitus
Van de regen in de drup. Na 3,5 uur nog niet in slaap gevallen. Mag van huisartsenpost niets anders ernaast gebruiken. Met oorsuizen een groot probleem dat wakker zijn.

07-01-2022 | Vrouw | 46
passiebloem extract
Na het innemen had ik ook zeer levendige, angstige dromen...

03-01-2022 | Vrouw | 55
zolpidem
Ik neem nu al jaren zolpidem en kan er niet meer zonder ben voor ontwenning geweest en nam toen nog maar een halfje een tijdje ging het goed nu zit ik weer terug op 2 wel in de nacht ga om negen slapen rond 2 in de nacht het tweede en dan slaap ik tot 8&9 uur neem overdag niks meer weet dat het niet gezond is maar wil kunnen slapen

29-12-2021 | Vrouw | 63
zopiclon
Het is zwaarder dan Zolpidem maar werkt ook trager. Volgende dag stond ik heel vermoeid,enigszins verward en met gezwollen gezicht en vingers op! Apotheker had geen Zolpidem meer en gaf mij dus dit .Want dit zou hetzelfde zijn .Niks is minder waar. Zoplicon is veel zwaarder dan Zolpidem! En blijkbaar zit er een stof in waarvoor ik allergisch ben.Dus neen voor mij nooit [lees meer...]meer al werkt het goed tegen de pijn Maar ik pas

Categorieën met de meeste ervaringen

Depressie - antidepressiva SSRI (5685)
Anticonceptie - overig (4186)
Cholesterol (3079)
Depressie - antidepressiva overig (2917)
Psychose / schizofrenie - antipsychotica (2622)
Pijn - morfine-achtigen (2385)
ADHD - psychostimulantia (2347)
Pijn (2142)
Verslavingsziekten (2141)
Bloeddruk - betablokkers (1809)
Maagzuur - protonpompremmers (1675)
Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend) (1611)
Anticonceptie - eenfase (1493)
Angststoornissen (1378)
Diabetes (suikerziekte) - orale middelen (1354)
Bloed / stolling - thrombose (bloedstolsels) (1317)
Depressie - antidepressiva TCA (1150)
Antibiotica - urineweginfectie (1119)