categorie

Slaap- en kalmeringsmiddelen

Vergelijk de ervaringen met medicijnen in de categorie

De laatste ervaringen in de categorie: Slaap- en kalmeringsmiddelen

16-04-2021 | Vrouw | 50
zopiclon
ik slaap er heel goed op hoor

14-04-2021 | Vrouw | 65
zopiclon
Ik neem s,avonds om half 11, 1 tablet en ga na een half uur slapen. Maar helaas ben ik dan ook weer om half 3 wakker. Neem ik nog 1 tablet, dan doet hij soms niets. Dan krijg ik veel pijn in mijn lichaam van mijn handicap Ik ben wel eens 2 gaan nemen, maar slaap niet langer. Ik heb de slaap nodig voor mijn pijn. Help ik lees hier dat ze met 1 tablet hele nacht slapen. H[lees meer...]eeft iemand raad voor mij. Ik moet slapen want anders kom ik de dag niet door met mijn pijn Help

14-04-2021 | Man | 50
zopiclon
K gebruik t overdag en mijn angsten zijn na n half uur weg en k heb weer zin om naar buiten te gaan. Wordt r ook niet slaperig van en krijg rust in mijn hoofd.

08-04-2021 | Vrouw | 56
flurazepam
ZONDER STAURODORM IS DE HEL!! Gewoon bestellen en voorschrift opsturen naar apotheek in Duitsland. Staurodorm neu. Dezelfde samenstelling. Na 4 weken 5 slaappillen gebrobeerd te hebben, echt huilen met de pet op. Niets hielp.Nu 🙏❤️Mijn redding. Hoop jullie te kunnen helpen, groetjes Emilia

Valeriaan

06-04-2021 | Vrouw | 37
Stress
Sinds een aantal ingrijpende gebeurtenissen heb ik periodes dat ik stress slecht aan kan en weinig slaap. Mijn lijf zit dan zo vol onrust dat ik oververmoeid word. Ik gebruik liever geen zware middelen om tot rust te komen. Valeriaan helpt mijn lijf en geest weer te ontspannen zodat dat ik weer goed kan slapen. Ik ervaar geen bijwerkingen.

Dormicum

01-04-2021 | Vrouw | 57
Voorbereiding coloscopie / endoscopie
Ik was blij met dit roesje omdat je dan geen spanning en geen pijn voelt. Ik heb zodoende eigenlijk niets gemerkt van de ingreep. Dus het is fijn dat dit middel wordt aangeboden.

Dormicum

27-03-2021 | Vrouw | 32
Allergische reactie
Ik heb onterecht midazolam per neusspray toegediend gekregen van de ambulance omdat ze niet wisten wat ik had en gokte op een epileptische insult. Ik heb nee gezegd dat ik geen medicatie wilde en allergie gezegd toch hebben ze tot 2 keer toe ingediend. Bij de eerste keer begon het meteen te branden in mijn neus en scherpe stekende pijn in mijn gezicht te geven. Na de tweed[lees meer...]e toediening werd ik heel erg misselijk, nog meer hoofdpijn dan ik al had en het brandende gevoel in mijn gezicht was echt niet normaal. Nu een aantal uren later kan ik nog steeds niet goed door mijn neus ademhalen en mijn keel doet erg zeer. Nog steeds stekende en brandende pijn dat neemt langzaam af. Ik koel mijn gezicht met een doekje. Ik bleek een veel te hoge schildklierwaarde te hebben die de spiertrillingen hebben veroorzaakt. Mijn pupillen waren wisselend groot en klein. En ik had enorm veel hoofdpijn bij mijn slaap. Mido heeft het alleen maar erger gemaakt. Ik ben benieuwd hoe lang het duurt voor de klachten weg zijn.

27-03-2021 | Man | 50
ADD
Werkt uiterst effectief tegen onrust in je hoofd bij gebruik overdag. Je wordt er niet slaperig van maar kunt t leven weer aan.

23-03-2021 | Man | 51
zolpidem
Hallo ik gebruik nu een 3tal jaar Zolpidem 2x10mg per dag voor het slapen gaan. Daarbij neem ik ook nog 25 mg Quetiapine. Dit alles om na 45 a 1 uur in slaap te vallen. Doe ik dat niet dan val ik niet in slaap, en worden de nachten een hel. Wat moet ik doen, ik wil er wel van af, maar mijn gedachten kunnen er niet vanaf. Ik ben ook bang om te stoppen.

17-03-2021 | Vrouw | 50
zolpidem
Van deze pillen viel ik heerlijk in slaap en werd ik uitgerust wakker. Echter... tijdens mijn zogenaamde slaap deed ik vreemde dingen. Slaapwandelen, gevaarlijke capriolen zoals plat achterover vallen, uit het raam klimmen etc etc. Ik mis mijn slaap ontzettend en ben weer dood en doodmoe maar toch ga ik het nooit meer gebruiken.

15-03-2021 | Vrouw | 57
flurazepam
ik heb al 20 jaar epilepsie en de prof in leuven had staurodorm voor geschreven 1 tablet ik was hier goed idee en plots nemen ze dat weg er helpt geen ander slaapmiddel nu moet ik naar een slaaplabo om te leren slapen en therapeut ik ben hier niet voor te vinden staurodorm moet terug komen

07-03-2021 | Man | 60
zolpidem
Ik heb mijn hele leven last van Insomnia, inslaap probleem. Insomnia is een probleem van speciaal mensen met Asperger Syndrome. Hersenen van AS mensen kunnen zeer moeilijk afsluiten, speciaal tijdens de nachtelijke uren. AS hersenen werken anders dan normale hersenen. Hersenen zijn hetzelfde als een zeer grote computer met super geheugen (harddrive) en groot direct [lees meer...]geheugen om alle zaken direct te kunnen interpreteren. AS mensen echter moeten hun directe geheugen aanspreken niet op “automatic mode” maar moeten nadenken zoals puzzels maken. AS hersenen kunnen gemakkelijker crashen dan normale hersenen. Crashen betekent dat AS mensen vaker moeten recapituleren dan mensen met een normale hersenen. Aldus .... Insomnia is een nare situatie voor AS mensen. Inslapen van AS mensen gaat vaker gepaard met een lange(re) wachttijd dan normale mensen. Zolpidem is een inslaper. Temazepam is een doorslaper. Insomnia is inslapen. Zolpidem is dus de enige medicatie om snel(ler) te kunnen inslapen. Zolpidem intake voor mijzelf is de enige -en perfecte oplossing om snel te kunnen inslapen. Zolpidem voor mijzelf heeft geen enkele bijwerking. Alleen de situatie dat ik zo ontzettend diep heb geslapen, dat ik mijzelf circa 30 minuten de tijd moet gunnen om weer in de wereld te zijn. Zolpidem heeft voor mijzelf geen enkele gewenning. Ik gebruik Zolpidem al 8 jaar elke dag 1 tablet van 10 Mg. Soms breek ik het tablet in tweeën, dus 5 Mg, als ik zo vermoeid ben, maar ik niet in slaap kan geraken. Zolpidem is dus de enige medicatie om snel -en goed -en juist in slaap te vallen. Zolpidem wordt vergoed door elke zorgverzekeraar. Huisartsen moeten Zolpidem voorschrijven omdat Insomnia de taak is van een huisarts. Insomnia is geen taak, dus geen zaak van een psychiater. GGZ zijn psychologen -en psychiaters. GGZ denken dat zij de juiste behandelaars zijn van het Insomnia probleem, maar dat is niet waar. De huisarts is de aangewezen persoon om Insomnia te behandelen, en zijn/haar taak is om Zolpidem voor te schrijven. Zolpidem is perfect. Zolpidem is 100% de enige -en perfecte oplossing om eenieder’s probleem van Insomnia te behandelen. Zolpidem ... Paul

04-03-2021 | Vrouw | 41
zopiclon
Heerlijk die roes. Heel gevaarlijk. Met 2 glazen wijn beland ik als een junk met 1 voet in de wc. Opgesloten in mijn douchecabine. Terwijl ik slechts de deur moet openen. Na inname, na 2 uur wakker met angsten. De grootste rommel die er is. Heel verslavend.

Valdispert

27-02-2021 | Man | 35
Alcoholverslaving
Ik ben in 1x gestopt met drinken en in de avond voel ik dan even wat zenuwen van je moet een biertje. dan neem ik een valdispert en voel ik me weer rustig en kom ik mijn avond door

27-01-2021 | Vrouw | 56
flurazepam
ik nam sinds jaren 1/2 staurodorm en bij het wakker komen midden in de nacht nog 1/2... nu sinds maanden uit de handel en kreeg ik van de huisarts dormonoct voorgeschreven... wat mij niet liet slapen.... daarna doorverwezen naar een psychiater die mij op 1 trazodone en 1/2 zolpidem gezet heeft... na 9 dagen : duizelig, wazig, quasi NIET slapen, zweten, geen appetijt en moe[lees meer...]lijk kunnen eten... maar mijn vraag blijft : wanneer ga ik kunnen slapen... dat is alles wat ik nu wil... iemand enige ervaring?

26-01-2021 | Vrouw | 56
flurazepam
Ik nam sinds jaren 1/2 Staurodorm bij het slapengaan... en meestal nam ik er midden in de nacht 1/2 bij. Van Staurodorm zelf heb ik nooit bijwerkingen gehad... maar is nu uit de handel waardoor ik Dormonoct voorgeschreven kreeg maar die hielp bij mij niet... uiteindelijk bij een neuroloog en psychiater terecht gekomen die mij beide op 1 Trazodone van 100 mg gezet hebben sa[lees meer...]men met 1/2 Zolpidem : ik neem die nu 8 dagen en slaap er quasi niet mee... ik heb alle neveneffecten : waarschijnlijk door de afbouw van de Staurodorm en Dormonoct en het opstarten van Trazodone en Zolpidem : zweten, niet slapen, duizelig en ijl in het hoofd, jeuk, tintelingen in de vingers, vermageren, geluiden veel sterker horen,...ik ben gelukkig thuis van het werk want zo kan ik onmogelijk werken, kan zelfs heel moeilijk koken en smaken doet het mij zeker niet... Wie heeft hier nog ervaringen mee... ik hoop dat ik weldra kan slapen en van die akelige bijwerkingen af ben

10-01-2021 | Vrouw | 60
zopiclon
Vanaf mijn 40e ernstige slapeloosheid door stressgevoeligheid en paniekaanvallen. Ik slik zoplicon nu 20 jaar. Elke avond 1 tabletje van 7,5 mg voor het slapen, en soms 1,5 tablet. Daar slaap ik heel goed op. Zou er graag mee stoppen maar tot op heden niet gelukt. Ik functioneer er goed op trouwens. Hoop er ooit vanaf te kunnen komen.

07-01-2021 | Man | 65
flurazepam
zeer goed slaapmiddel zonder enige bijwerking, jammer niet meer te verkrijgen, al de overige hebben te veel bijwerkingen, of werken helemaal niet waarvoor ze bedoeld zijn.

27-12-2020 | Man | 36

18-12-2020 | Vrouw | 20
temazepam
Al jaren last van een angst stoornis. Door corona werd dit erg heftig. Ik kreeg een angst voor niet kunnen slapen. En ja, als je denkt 'als ik maar slaap!!' dan ga je niet slapen. Dus na een paar weken moest ik wel een alternatief zoeken. De dokter schreef dit middel voor. Het is erg prettig om in slaap te vallen. Echter met dit middel wordt ik erg vaak snachts wakker. Ik [lees meer...]slaap wel weer door want je wordt maar heel eventjes wakker. Alleen als ik het middel niet gebruik en natuurlijk in slaap val, dan heb ik hier geen last van. Maar omdat het middel dus niet extreem sterk is en alleen je echt 'in slaap' brengt. Voel je je ook niet zo verschrikkelijk duf de volgende dag. (Ik gebruik 10mg). Je voelt uiteraard dat je een slaapmiddel gebruikt hebt maar net oxazepam voelde ik me vaak heel erg disconnected. Ik raad het middel aan als je even een break moet!

Valdispert

13-12-2020 | Vrouw | 67
valeriaan
Sliep al sinds augustus 2020 met Zolpidem (10 mg)en daarna Oxazepam (10mg) waar ik van af wilde. Ben eerst gaan minderen van 1/2 naar 1/3 . Toen Zolpidem (5 mg) aangevraagd. Maar 1 X een halve geslikt. Nu twee nachten met Valdispert Nacht Extra Sterk redelijk maar licht geslapen. Wakker geworden voor toiletbezoek, ontspanningsoefeningen (ademhaling) gedaan en een Va[lees meer...]leriaan 125 genomen. Tevreden al ik wil ik op den duur zonder extra middelen kunnen slapen. Heb schildklierafwijking dat o.a. slaapproblemen als symptoom geeft.

Midazolam

09-12-2020 | Vrouw | 7
midazolam
Trekken van tand of kies
Mijn dochter (7) kreeg dit toegediend voor er een grote kies getrokken moest worden. Ze zou slaperig er van worden en de behandeling “vergeten” zodat de scherpe randjes eraf gingen... Helaas reageerde ze zo heftig; hallucinaties, euforisch, en extreem huilerig, dwangmatig willen lopen (terwijl dat door deze neusspray ze ook verslapte qua spierkracht) dat ik niet weet of w[lees meer...]e het ooit weer gaan gebruiken. Gelukkig weet ze er zelf niks meer van.

29-11-2020 | Vrouw | 45
flurazepam
Heb 8 jaar lang stauradorm gebruikt, nu uit de handel. Heb met laatste doosje proberen af te bouwen, maar na 2 weken zonder kreeg ik hevige paniekaanvallen, spanningshoofdpijn, oorsuizingen, maagzuur, .. Ik heb al van alles geprobeerd ter vervanging, andere benzo's om van daaruit te kunnen afbouwen, maar daar werd ik ijl van in mijn hoofd, dan anti-depressiva, maar heb mee[lees meer...]r last van de bijwerkingen dan dat het werkt. Temesta werkt bij mij wel tegen de paniekaanvallen, maar is niet voor langdurig gebruik.

28-11-2020 | Vrouw | 17
flurazepam
Ik nam trazodone 100 mg, maar dat hielp me niet meer. Dan overgestapt op Staurodorm, het werkte goed. Ik sliep beter in, kon doorslapen en langer slapen. Ik was niet moe overdag. Jammer genoeg niet meer verkrijgbaar..

26-11-2020 | Vrouw | 50
Hartinfarct
Na hartproblemen slapeloosheid, nu slik ik om de dag een halve, die nachten slaap ik 6 uren door Geen last van bijwerkingen.

20-11-2020 | Vrouw | 47
flurazepam
Neem het middel al meer dan 20 jaar was er heel goed mee .´ Nu last zweten , bijna niet slapen , hartkloppingen , hyperventileren , prikkelbaar .

12-11-2020 | Man | 24
temazepam
Ik ben werk op onregelmatige tijden, waarbij het vaak voorkomt dat ik snachts werk waarbij het resulteert in overdag slapen. Omdat ik soms 7 nachtdiensten achter elkaar draai en overdag soms moeizaam kan slapen kreeg ik op advies temazepam voor zo nu en dan in te nemen om een dag goed te kunnen slapen. Ik heb in totaal ongeveer 6 x een temazepam 10mg ingenomen buitenom dat[lees meer...] ik er goed op sliep (8 uren) was ik zeker tot 12/15 uren na inname suffig. Sinds het gebruik van de temazepam is mijn normale nachtrust abnormaal slecht ik ben vaak vanaf 03:00 klaarwakker en dan savonds weer extreem moe ookal rek ik dan tot 23:00 alvorens te gaan slapen ik blijf halverwege de nacht wakker worden. Mijn eetlust is afgenomen, misselijk bij het eten. Terwijl ik goed kan en moet eten om op gewicht te blijven. Ik had al van veel collega's gehoord dat temazepam enorm verslavend en zeer veel bijwerkingen had. Maar omdat het geadviseerd word en je het minimaal gebruikt verwacht je geen of nauwelijks bijwerkingen maar niets is minder waar. Mijn advies, gebruik dit middel niet, zoek naar oorzaken waarom je niet kan slapen en probeer die op te lossen ipv temazepam te nemen. Of besprek andere medicatie ipv temazepam. Ik slik verder geen medicatie, geheel blanco qua voorgeschiedenis, en voor zover ik weet kerngezond.

05-11-2020 | Vrouw | 36
zopiclon
Door slechte ervaring had ik slaapprobleem. HA schreef me Zopiclone EG voor. Ik heb 3jaar op 1 pilletje geslapen. Ik nam ze in, rookte een cigi en ging in bed. Ik sliep in 5 min tijd voor ruim 8u. Na 3j zit ik nu wel op 2 pillen. Zelfde routine... Ga direct gaan slapen of je doet dingen waar je da andere dag geen weet meer van hebt! Enigste bijwerking die ik heb is slechte[lees meer...] smaak, maar na het ontbijten en tanden poetsen is die weg. Ik slaap lekker en voel me lekker uitgeslapen. En raad dit alleen maar aan.

03-11-2020 | Man | 38
Stress
Vanaf 10mg begin je te flashen.

Loramet

24-10-2020 | Man | 49
lormetazepam
na een operatie heel veel last van slaapstoornissen behouden en na bijna drie weken niet kunnen slapen werd me loramet voorgeschreven. Hierdoor sliep ik wel enkele uurtjes, maar was nooit uitgerust en was ik 24u per dag suf alsof ik gedrogeerd was

Categorieën met de meeste ervaringen

Depressie - antidepressiva SSRI (5359)
Anticonceptie - overig (3924)
Cholesterol (2951)
Depressie - antidepressiva overig (2799)
Psychose / schizofrenie - antipsychotica (2459)
Pijn - morfine-achtigen (2264)
ADHD - psychostimulantia (2174)
Pijn (2051)
Verslavingsziekten (2027)
Bloeddruk - betablokkers (1723)
Maagzuur - protonpompremmers (1605)
Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend) (1554)
Anticonceptie - eenfase (1428)
Angststoornissen (1269)
Bloed / stolling - thrombose (bloedstolsels) (1212)
Diabetes (suikerziekte) - orale middelen (1189)
Depressie - antidepressiva TCA (1071)
Antibiotica - urineweginfectie (998)