categorie

Slaap- en kalmeringsmiddelen

Vergelijk de ervaringen met medicijnen in de categorie

De laatste ervaringen in de categorie: Slaap- en kalmeringsmiddelen

22-09-2020 | Vrouw | 54
zolpidem
Na lang aandringen kreeg ik dus Zolpidem voorgeschreven. En dan zo nodig. Ik wil me er niet aan wennen. Geen bijwerkingen. Toen zag ik reclame met Melatonine 5 mg. Ik dacht dat ga ik gewoon proberen. Van Valdispert. Dat liep dus voor mij fout af. Ik heb nooit geen bijwerkingen van medicijnen. Ik was nu compleet van de wereld. Duizelig, onrustig wakker, hele nare dromen, [lees meer...]angst en paniek. Zelfs mijn man was bezorgd. Dus voor mij nooit weer.

22-09-2020 | Vrouw | 54
melatonine
Ik dacht laat ik eens Valdispert 5 mg Melatonine proberen. Aangezien dat ik maar 4 uur per nacht slaap. Een uur van te voren ingenomen. Na 20 minuten werd ik duizelig en voelde me niet goed. Gelijk op bed gegaan. Heel naar en vreemd gedroomd. Zweten. Angst om weer terug te vallen in een nieuwe overspannenheid. Ik kom net uit een overspannenheid. Ging heel goed. Maar even[lees meer...] een kleine terugval. Ik blijf in het vervolg wel langer wakker als het moet.

15-09-2020 | Vrouw | 53
flurazepam
Ik neem al 10 jaar een half pilletje voor het slapen. Na drie maanden niet meer te krijgen voel ik me heel slecht. De arts schreef trazodone voor maar helpt niet. Ik ben duizelig, zie wazig,heb oorsuizingen, hartkloppingen, zweten, moe.... Wie dit leest en weet daar mee, help mij aub....ik ben ten einde raad

13-09-2020 | Vrouw | 24
Stress
Na veel stress ben ik dit middel gaan gebruiken. Ik sliep eindelijk weer. Al snel merk je dat je “junk” wordt want op het moment dat je het niet hebt ontstaat er paniek. Na 3 jaar dagelijks gebruik en rustig vaarwater besloten om te stoppen. Toen ben ik eigenlijk pas gaan inzien wat het met me deed, terwijl ik dit eerder alleen aan vroegere stress en trauma’s weide. Tijden[lees meer...]s het afbouwen kreeg ik afkickverschijnselen: moe, zweten, trillen, hartkloppingen en een onwijs kort lontje. Ik ging van een half tablet naar een kwart. Ik schrok hoeveel last ik had van deze minimale afbouw. Ondanks dat die eerste periode erg moeilijk was ben ik gaan inzien wat voor troep het is. Ik was onwijs vlak en meer dan een halve dag wazig. Dit maakte me altijd onwijs onzeker en pas rond het avond eten vond ik mezelf weer een beetje terug en op het moment van slapen was ik natuurlijk weer helemaal actief. Als ik het niet nam was ik moe en kwam ik de nacht moeizamer door, maar voelde me prima en niet wazig. Zelfs als ik een kwart nam zag mijn vriend dit al aan me. Ik raad dit middel dan ook zeker af! Prima als je dit gebruikt voor een detox, maar zorg dat dit voor een korte periode is en je dit middel niet meer in huis hebt.

Valdispert

07-09-2020 | Vrouw | 33
valeriaan
In het begin werkte het maar zodra je het langer als 3 dagen gebruikt en stopt krijg je nare bijwerkingen. De paniekaanvallen worden erger, zelfs tot trillen aan toe en zweten, lijkt net op afkicken. Dit is de 2de keer dat ik deze bijwerkingen heb gekregen dat ik zelfs op de huisartsenpost ben beland. De bijwerkingen of na werking als je stopt waren o.a. Niet kunnen[lees meer...] slapen hoofdpijn Trillen Nog meer paniek ervaren Totaal ontregeld zijn Ik raad het af dit te gebruiken!

05-09-2020 | Vrouw | 62
flurazepam
Neem al 30 jaar 1 Staurodorm voor het slapen gaan. Ik sliep er zeer goed mee, had nooit meer dan 1 nodig. Nu uit de handel genomen en kreeg van de huisarts 1 lormetazepam 2 mg en 1/2 Trazodone ter vervanging.maar ik slaap zeer slecht, krijg hyperventilatie door, zweten, niet vast op mijn benen staan, wazig zicht, zeer nerveus en zeer prikkelbaar, hartkloppingen.... Voo[lees meer...]r mij helpt die vervanging niet en vraag mij af of er geen andere manier bestaat om af te bouwen of beter te slapen en mij vooral beter tijdens de dag te voelen.

30-08-2020 | Vrouw | 56
melatonine
Het middel 5 weken gebruikt, ging alleen maar slechter slapen en had daarnaast ook heel veel vervelende bijwerkingen.Het heeft 5 maanden geduurd voordat ik weer in staat was normaal te functioneren, het middels is vrij verkrijgbaar maar schadelijk als je het niet af kan breken wat bij 10% van de bevolking zo schijnt te zijn.

Circadin

27-08-2020 | Vrouw | 68
melatonine
Ik neem al een aantal dagen circadin 2 mg. Spijtig genoeg heeft dit geen enkel resultaat op mijn slaapgedrag. Ik slaap nog altijd heel slecht in en ben gedurende de nacht heel veel wakker.

26-08-2020 | Vrouw | 69
flurazepam
Verontrustend door he te lange gebruik nu ontwenning symptomen al 3maaden niemand vind ik mij te helpen mijn huistarts gaf zelfs geen vervanging heb ik lorpidem zeer gevaarlijk help mij aub ïk ben radeloos help me aub

Lendormin

13-08-2020 | Man | 37
brotizolam
Werkt niet goed. Toch liever zolpidem

13-07-2020 | Vrouw | 18
Posttraumatische stressstoornis (PTSS)
Ik had 4 tot 5 nachtmerries per nacht voor ik Temazepam ging gebruiken. Ik gebruik het in combinatie met trauma therapie en het werkt erg goed. Ik neem het niet elke nacht, maar eens in de paar nachten om te voorkomen dat ik oververmoeid raak. Met Temazepam zijn al mijn nachtmerries weg en kan ik 8 uren achter elkaar doorslapen, waar dit zonder Temazepam slechts 1,5 uur is[lees meer...]. Erg tevreden

10-07-2020 | Man | 27
temazepam
Dit middel werkt oké in het begin, maar de effectiviteit neemt snel af. ook neemt de kwaliteit van mijn slaap af, in de zin dat ik op willekeurige tijden plots klaar wakker kan zijn. gewenning treedt ook snel op wat inslapen nog moeilijker maakt mocht ik dit middel niet gebruiken. kortom werkt goed als inslaper voor af en toe.

07-07-2020 | Vrouw | 68
langdurige depressie 20 jaar

21-06-2020 | Vrouw | 40
temazepam
werkt prima bij slecht slapen! mits je het niet elke dag inneem . het is wel erg verslavend dus pas hier mee op . ik heb periodes gehad waarbij ik heel erg depressief was dan werkt dit middel niet!

08-06-2020 | Man | 55
zolpidem
Ik heb vaak onregelmatige dinsten en dan komt een slaappil al eens goed van pas. Wat echter wel opviel, als ik ze al es gedurende een week of zo nam, ik angstig werd, stemmingswisselingen kreeg en en ook heel erg zenuwachtig kon zijn. Nam ik de pillen enkele dagen niet, dan ging dat weer over. Ze zijn heel erg effectief, maar met die bijwerkingen? Neen, bedankt, voor mij [lees meer...]niet meer.

03-06-2020 | Vrouw | 28
zolpidem
Ik had al bijna 2 weken geen oog dicht gedaan. Ook te maken met mijn paniekstoornis. Hier kreeg ik citalopram 20 mg voor. Maar dit hielp in iedergeval niet met slapen. Dus toen kreeg in Zolpidem voorgeschreven. Eerst 2 weken elke dag 1. Maar dit werd al na een paar dagen 0.5 tablet omdat ik heel erg duf werd overdag van de 10 mg. Maar met 5 mg ging het fantastisch. Na de 2[lees meer...] weken heb ik rustig afgebouwd. Eerst om de dag. Dan een keer in de drie dagen enz. Ik heb hier geen bijwerkingen om gekregen. Sindsdien slik ik het zodien nodig. En dat is gemiddeld een keer in de 2 weken.

29-05-2020 | Man | 56
zolpidem
Gebruik al zeer lange tijd ,begon met een halve pil na een paar jaar(5) ging ik naar een hele pil en al vlug naar 1,5 en zeer snel naar 2 pillen per nacht soms 2,5.. Nu zit ik niet lekker in mijn vel en denk zelfs dat ik wanen heb en depressief en emotioneel ben geworden door dit middel, op internet lees je allerlei ervaringen maar het lijkt er op dat je niet het antwoord[lees meer...] vind waar je naar zoekt, ben nu naar 1,5 pil terug gegaan en hoop dat ik snel naar 1 of 0,5 kan gaan en uiteindelijk stoppen en me beter zal gaan voelen ,of zal ik me nog slechter gaan voelen..

28-05-2020 | Vrouw | 59
melatonine
Ik neem de melatonine al een paar jaar en ben er heel tevreden over. Let wel: bij het opstarten van de melatonine moet je er rekening mee houden dat je deze een geruime tijd moet nemen, ongeveer 10dagen voor je de gewenste resultaten boekt.

Valeriaan

24-05-2020 | Vrouw | 51
valeriaan
Ik had de eerste dag last van diarree. Volgende dag brandende maag en een onrustig gevoel met lichte hoofdpijn. Zelf last van opvliegers als ik alcohol gebruik krijg ik hartkloppingen. Blijkt dat dit product 70 % alcohol bezit. Dus raadt het niet een als je in de overgang bent.

15-05-2020 | Vrouw | 40
zolpidem
Met zolpidem kon ik geen paniekaanval krijgen , Dus die was erg belangrijk! En ik voel me gewoon beter als ik een zolpidem op heb .

15-05-2020 | Vrouw | 63
zolpidem
Hielp ook niet tegen slapeloosheid. Doet bij mij helemaal niks. Dus ook geen bijwerkingen. Ook Seroquel laat mij niet slapen. Het lijkt wel of er niets anders dan pammen (Oxazepam etc.) bestaan waarmee ik nog enigszins wat uurtjes slaap.

14-05-2020 | Man | 27
zolpidem
Dit middel een tijdje geprobeerd, maar ik reageer er heftig op. het is al een aantal keren voorgekomen dat 1 stuk niet effectief was waardoor ik er nog een in nam, en hier ging het mis want hier verloor ik totale controle en deed vage dingen. de volgende dag werd ik wakker met de gedachte 'wat heb ik allemaal gedaan?' om er achter te komen dat het halve doosje op was, ook[lees meer...] zag m'n huis eruit alsof er een bom ontploft was. pas op met dit middel en neem er niet meer dan 1,je kan je totale bij bewust zijn verliezen! Ik heb veel meer baat bij alprazolam .50mg werkt rustgevend zonder helemaal knettah te worden.

08-05-2020 | Vrouw | 57
zolpidem
Obstructief Slaapapneu Syndroom (OSAS)
zolpidem werkte vroeger wel maar na vele jaren niet meer.

Lormetazepam

08-05-2020 | Vrouw | 30
lormetazepam
Ik gebruik het middel al vrij lang. In het begin werkte het wel aardig. Maar ik had steeds meer nodig om te kunnen slapen. Bij 2 mg werd ik standaard rond 3 uur wakker. Ik moest dan eerst mijn bed verschonen door ernstig nachtzweten, En begon dan snachts vanalles te eten. Maar daar kwam ik vaak sochtends pas achter. Ik was het vergeten. Nu bij 4 mg wat inmiddels al niet me[lees meer...]er genoeg is ga ik overstappen op een ander middel. Al zal dat wel een tijdje duren ivm zoeken naar een goede vervanger en het moeten afbouwen van de medicatie. Ik neem nu het tablet (4mg) om half elf in en begin ik met ‘Spoken’ vanalles eten (Brood, crackers, koekjes maar ook drinken van thee tot sterker (alcohol) dan rond 11/12 uur word ik ineens moe en lig ik in bed.( gebruik geluidsopnames om dit na te volgen omdat ik niet goed meer weet wat ik savonds en snachts heb gedaan. In het begin kon ik aardig doorslapen maar inmiddels word ik Midden in de nacht wakker en val pas in de ochtend in slaap. Ik wil niet nog meer gebruiken met al deze bijwerkingen. Het werkt kortdurend maar zeker niet aan te raden voor langer termijn. Ik voel me ontoerekeningsvatbaar na inname ga gekke dingen doen / eten terwijl ik dat niet wil. ( soort dronkenschap lijkt het op) En zit vaak heel de nacht op na 3 uur slaap. Geheugen is enorm verslechterd En concentratie vermogen is slecht kan bijna niet meer lezen. NachtZweten ook groot probleem Enorm verslavend. Steeds meer nodig en zonder niet kunnen slapen.

06-05-2020 | Man | 32
temazepam
Ik.ben eeen bijzonder gevial. Dat geen medicatie maar behoren werkt met een lage dosering. Maar temazepam awel. Maar maar krijg het niet voorgeschu. Waasrdoor ik altijd bet op de zwarte markr mowr kopen

10-04-2020 | Man | 38
zolpidem
Mijn partner neemt het nu al een aantal jaren.. Het is verschrikkelijk spul, Hij is zichzelf verloren.. En als er niks veranderd verliest hij mij ook.. Hij weet niet meer wat hij doet zodra hij het neemt veranderd die in een monster... net alsof hij aan de harddugs zit. Valt om , praat heel moeilijk.. vernederd mij.

05-04-2020 | Man | 72
Allergische reactie
gebruik temazepam al jaren maar heb nu allergische uit slag en niets helpt me heb nu zelf de jeuk over het hele lichaam de jeuk is zeer ernstig krap me totaal open gebruik nu pretnison 3 stuks van 30 mg hebben meer mensen dit mee gemaakt ?ga nu stoppen met gebruik om te zien of het over gaat !!!!!

21-03-2020 | Vrouw | 40
temazepam
Na 20 jaar af en aan antidepressiva ivm chronische depressiviteit en angststoornis en helaas al 20 jaar niet diep kunnen slapen en doorslapen. Namelijk 10x per nacht wakker. Elke ochtend wakker worden met griep gevoel en overdag weinig energie en irritatie ben ik sinds kort begonnen aan Temazepam. Wetende dat ik dit niet elke dag mag nemen. Ik neem 30 mg paar x per week[lees meer...]. Ik slaap wel 6 uur door, word vrolijker wakker. Geen last van sufheid overdag, juist meer zin om dingen te doen en kom happier en energieker de dag door. Ben heel blij dat mijn huisarts dit heeft gegeven. En weet zeker dat goede slaap echt een medicijn is.

15-03-2020 | Man | 20
temazepam
Het werkt goed als als ik 20 mg gebruik. Ik Lees hier veel klachten over weinig effect en nare bijwerkingen. Zelf geen last van gehad. Ik neem het 2x per week 20 mg en dat werkt prima. Ik denk door de snelle opbouw van tolerantie (dagelijks nemen bijvoorbeeld). Dat de beschreven klachten en het minieme effect plaatsvind. Zelf geen problemen gehad :)

Dormicum

14-03-2020 | Man | 63
midazolam
Geeft erg snel gewenning. En bij mij vreetkicks. Krijg behoorlijke trek (al slaperig zijnde) Als ik toe geef eet ik alles. Zelfs water is bijna lekker. Volgende dag wakker worden met sardientjes in je mond en een volle buik.

Categorieën met de meeste ervaringen

Depressie - antidepressiva SSRI (5160)
Anticonceptie - overig (3768)
Cholesterol (2900)
Depressie - antidepressiva overig (2730)
Psychose / schizofrenie - antipsychotica (2356)
Pijn - morfine-achtigen (2209)
ADHD - psychostimulantia (2071)
Pijn (1996)
Verslavingsziekten (1953)
Bloeddruk - betablokkers (1683)
Maagzuur - protonpompremmers (1565)
Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend) (1526)
Anticonceptie - eenfase (1392)
Angststoornissen (1215)
Bloed / stolling - thrombose (bloedstolsels) (1160)
Diabetes (suikerziekte) - orale middelen (1137)
Depressie - antidepressiva TCA (1042)
Antibiotica - penicillines breedspectrum (964)