categorie

Slaap- en kalmeringsmiddelen

Vergelijk de ervaringen met medicijnen in de categorie

De laatste ervaringen in de categorie: Slaap- en kalmeringsmiddelen

05-04-2020

Allergische reactie

gebruik temazepam al jaren maar heb nu allergische uit slag en niets helpt me heb nu zelf de jeuk over het hele lichaam de jeuk is zeer ernstig krap me totaal open gebruik nu pretnison 3 stuks van 30 mg hebben meer mensen dit mee gemaakt ?ga nu stoppen met gebruik om te zien of het over gaat !!!!!
21-03-2020

Temazepam (temazepam)

Na 20 jaar af en aan antidepressiva ivm chronische depressiviteit en angststoornis en helaas al 20 jaar niet diep kunnen slapen en doorslapen. Namelijk 10x per nacht wakker. Elke ochtend wakker worden met griep gevoel en overdag weinig energie en irritatie ben ik sinds kort begonnen aan Temazepam. Wetende dat ik dit niet elke dag mag nemen. Ik neem 30 mg paar x per week[lees meer...]. Ik slaap wel 6 uur door, word vrolijker wakker. Geen last van sufheid overdag, juist meer zin om dingen te doen en kom happier en energieker de dag door. Ben heel blij dat mijn huisarts dit heeft gegeven. En weet zeker dat goede slaap echt een medicijn is.
15-03-2020

Temazepam (temazepam)

Het werkt goed als als ik 20 mg gebruik. Ik Lees hier veel klachten over weinig effect en nare bijwerkingen. Zelf geen last van gehad. Ik neem het 2x per week 20 mg en dat werkt prima. Ik denk door de snelle opbouw van tolerantie (dagelijks nemen bijvoorbeeld). Dat de beschreven klachten en het minieme effect plaatsvind. Zelf geen problemen gehad :)
14-03-2020

Dormicum (midazolam)

Geeft erg snel gewenning. En bij mij vreetkicks. Krijg behoorlijke trek (al slaperig zijnde) Als ik toe geef eet ik alles. Zelfs water is bijna lekker. Volgende dag wakker worden met sardientjes in je mond en een volle buik.
27-02-2020

Midazolam (midazolam)
Epilepsie

Niets helpt: nvs niet chirurgie niet medicatie niet
26-02-2020

Zolpidem (zolpidem)

Als ik dit niet pak slaap ik soms 3 nachten achter elkaar niet...het is een echte life safer voor mij
24-02-2020

Zopiclon (zopiclon)

Ik heb Zopiclon voor geschreven gekregen voor maximaal 3 keer in de week omdat ik flinke slaap problemen had. Mijn ervaring van Zopiclon zijn zeer goed, maar ik begon met 7,5mg dat was veel te veel, hele dag duf en zwakke benen. Toen een halve pil ingenomen en dat ging prima, je rust er goed van uit en de kwaliteit van je slaap gaat niet achteruit, de volgende morgen eve[lees meer...]n duf maar na een bak koffie nergens meer last van en dan voel ik me geweldig uit gerust, geen afvlakking van me gevoel ,geen bijwerkingen! Probeer eerst een kwart of een halve en kijk wat er gebeurd.
19-02-2020

Aderverkalking

18-02-2020

Hypersomnia

Ik heb door zolpidem verschrikkelijk veel last van vergeetachtigheid en vermindering van emoties. Ik vergeet sinds ik dit neem zo veel dat het eng word en ik ben moeten stoppen met deze medicatie. Ik raad het af, het maakt je depressief
16-02-2020

Melatonine (melatonine)

Na 1x gebruik merkte ik gelijk de volgende dag dat ik snel geïrriteerd was en een kort lontje had. Dit heb ik met tussenpozen uitgeprobeerd. Ook vreselijke nachtmerries kreeg ik er van.
04-02-2020

Zopiclon (zopiclon)

Ik gebruik het al jaren zonder problemen en slaap prima elke nacht. Ik ben er wel teveel aan gewend geraakt. Als ik het niet heb, slaap ik de hele nacht niet.
02-02-2020

Valdispert (valeriaan)
Stress

Ik heb zowel de Valdispert Rust extra sterk, als de Valdispert Nacht extra sterk. Het werkt bij mij maar een dag of 3, maar dan wel heel goed. Daarna helpt het helemaal niet meer. Ook een hogere dosis pakken dan aangegeven, bv 2 slaaptabletten, helpt dan niet meer, eerder het tegenovergestelde. Maar voor mij is het heerlijk om tenminste af en toe wat rust in mijn hoofd te [lees meer...]hebben, en af en toe een keer echt goed te slapen. Ik knap daar weer een stuk van op, en kan dan weer even verder met mijn leven.
02-02-2020

Zopiclon (zopiclon)

Dit medicijn kort gebruikt tijdens periode dat ik slecht sliep. Dit medicijn doet zeker zijn werk je wordt zo duf/moe ervan. Ik sliep hier de gehele nacht goed op. Alleen het nadeel : Een halfuur na de inname raakte ik een soort van de wereld. Ik raakte in een soort lage bewustzijn en leek telkens wel stoned. Ik ging naar beneden lopen en rare verhalen vertellen tegen m[lees meer...]ijn familie. Ook liep ik wat wankel en eigenlijk leek ik dronken. Het is ook enkel voorgekomen dat ik er erg in panniej van raakte. De volgende dag wist ik hier niks meer van. Kortom: doet zijn werk maar zaten voor mij teveel nare bijwerkingen aan.
30-01-2020

Valeriaan (valeriaan)
Onrust

Enorme onrust, spanning en af en toe moeite met doorslapen. Erg goede ondersteuning hiervan, zonder heftige bijwerkingen. Zeer tevreden
28-01-2020

Temazepam (temazepam)

niet samen met koffie gebruiken, drink rooibos thee mirtazapine mag niet samen met temazepam mirtazapine werkt beter als dosis hoger is dan 15 mg zeg maar 22,5mg werkt goed voor inslapen maar niet bij iedereen temazepam starten 10 mg hogere dosis kan maar is niet verstandig want er blijft in 24 uur nog wat in het bloed achter bij gebruik temazepam na 1 week stoppe[lees meer...]n en overschakelen op mirtazapine!!
27-01-2020

Zolpidem (zolpidem)

Na jaren aan de serequel vanwege ADD en slapeloosheid, zolpidem gekregen om de serequel af te bouwen, maar van de regen in de drup. De eerste week ging het prima, en inmiddels al 4 weken zonder serequel (25 mg, hele lage dosis ) maar de sufheid wordt nu ik dus 4 weken aan de zolpidem zit erger en erger. Daar waar ik eerst me leeg voelde , voel ik me nu gejaagd en onrus[lees meer...]tig en toch lusteloos. Ik slaap ook sinds een paar dagen onrustiger en alles in mij roept, stoppen. Dus morgen naar de huisarts en ik wil terug naar 1/4 serequel en weg met zolpidem, voor dat ik helemaal de weg kwijt ben. Ik heb er ook veel over gelezen en mensen gaan rare dingen doen , en lijden geheugenverlies. Dit is toch absurd !. Dat is gelijk aan een black out van alcohol dus. Ik ga aan de supplementen die slaap bevorderen , op natuurlijke basis en ga hardlopen en wandelen en nog beter op voeding letten. Ik wil mezelf terug vinden. Niet als een zombie door gaan. Dus ik raad het alleen aan als je het kort gebruikt, een week of twee tops, of af en toe een halve . Zorg dat je er niet verslaafd aan raakt. Dit is heftig spul .
22-01-2020

17-01-2020

Dormicum (midazolam)

Ivm Ptss en niet kunnen slapen kreeg ik dormicum om te proberen. Nadat ik het medicijn ingenomen had werd ik binnen een half uur suffig en viel ik al snel in slaap. Wel werd ik na drie uur alweer wakker en was het effect weg dus helaas niet meer geslapen. De volgende dag kreeg ik pijn in mijn hals, de huid was rood en pijnlijk en werd steeds dikker. Toen ik in bad gin[lees meer...]g en eruit ging, viel ik bijna flauw en begon als een gek te trillen over mijn lijf. Na een paar dagen was mijn hals nog erg pijnlijk en steeds dikker geworden, waarna het is open gebroken. Veel pus eruit. Elke dag kwam er prut uit en er heeft drie weken een gat in mijn hals gezeten. Ik heb het één keer gebruikt maar voor mij geen dormicum meer.
15-01-2020

Melatonine (melatonine)

Al vanaf kinds af aan heb ik problemen gehad met in slaap komen. Wanneer ik om 10 uur naar bed ging, werd het vaak pas 1 uur voordat ik in slaap kwam. Ik weet niet hoe dit komt. Zover ik weet was ik niet gestrest en heb ik geen grote zorgen gehad. Ik ben simpelweg een geboren avond mens en wordt pas laat moe. Ik was 16 of 17 toen ik melatonine kreeg voorgeschreven[lees meer...]. Het spul werkte fantastisch en mijn slaapproblemen waren eindelijk over. Ook was het een stuk fijner en consequenter dan temazepam en de andere rotzooi die de huisarts kan voorschrijven bij slaapproblemen. Al gauw nam ik elke dag melatonine en in de loop der jaren merkte ik dat ik een hogere dosis nodig had om het gewenste effect te krijgen. Inmiddels ben ik 26 jaar en slik ik nu 10 mg per dag. Nu merk ik de nadelen van Melatonine. Ik kan niet meer slapen zonder. Soms zijn er momenten dat ik bijv. onverwachts ergens anders slaapt of dat het op is en ik zonder moet doen. Ik durf er dan geld op in te leggen dat ik de hele nacht wakker blijf liggen. Een ander groot nadeel is het suf zijn. Meeste dagen gaat het goed en merk ik de volgende dag niks, maar om de zoveel dagen heb ik zo’n suf gevoel in mijn hoofd dat ik het idee hebt dat ik onder water ben. Soms kan ik het verklaren, als ik bijvoorbeeld meer genomen hebt omdat ik alsnog niet kon slapen, maar soms ook bij de gebruikelijke innamen. Melatonie kan zeker een uitkomst zijn, maar wees er niet net als ik roekeloos mee. Want het is niet zonder risico’s.
06-01-2020

Temazepam (temazepam)

Paar keer een paar pillen gekregen. Eerste nacht doet het een beetje, de nacht daarna niets. Ik moet minimaal een week tussen de pillen houden wil het een beetje effect hebben.
30-12-2019

Stilnoct (zolpidem)
Chronische depressie

29-12-2019

Temazepam (temazepam)

Na een ongeluk waardoor ik veel pijn had sliep ik slecht. Daarom iom de huisarts begonnen met temazepam. Na 2 weken had ik al het gevoel niet meer in slaap te kunnen vallen zonder pil. Ook werd ik ‘s nachts angstig wakker. Daarna erg onrustig. Enorme spierpijn in mijn benen. Spiertrekkingen. Grieperig gevoel. Darmklachten. Één en al ellende. Het slapen ging steeds slechter[lees meer...]. Uiteindelijk helemaal niet meer. Na 2 maanden in 1 keer gestopt en alle klachten verdwenen. Ook het slapen ging daarna steeds beter.Een erg slechte ervaring dus.
21-12-2019

Bipolaire stoornis

Wegens slapeloosheid temazepam voorgeschreven gekregen, viel er makkelijker van in slaap, maar na max 3u slaap weer non stop wakker. Volgende dag veel last van hoofdpijn en irritatie. Bijwerkingen wogen niet op tegen matige effect van de temazepam.
16-12-2019

Zolpidem (zolpidem)

Hallo Ik ben 40 jaar en heb door stressgerelateerde zaken een tijd niet goed kunnen inslapen.. nu met Zolpidem wel goed maar wil overschakelen op een natuurlijk middel. Wie kan er mij tips geven om toch beter en snel in te slapen?
11-12-2019

Temazepam (temazepam)

Door vreemde bewegingen in n mijn hoofd door een stoot tegen een stenen muur,kreeg ik vreemde bewegingen in mij hoofd,ik sta op de wachtlijst van het duizeligsheids centrum in @ Apeldoorn.die bewegingen heb ik vooral snachts als ik ga slapen,en mijn hoofd op het kussen leg..
08-12-2019

Zolpidem (zolpidem)

Hallo, graag wil ik mijn eerlijk verhaal delen over Zolpidem. Ik zit al zo'n 7 jaar vast aan dit middel. Bij gecontroleerd gebruik (een halfje of een hele voor het slapen gaan) was nooit een probleem. Het heeft me ook steeds goed geholpen om te slapen, ook al gebruikte ik deze in het begin langer dan twee weken , zoals bij alle benzo's er gewenning ontstaat. Ik ben ook enk[lees meer...]ele keren opgenomen geweest in ziekenhuizen, waarbij de verpleging je medicatie uitdeelt en heb steeds genoeg gehad aan een halfje. Na mijn opnames toen ik weer thuis was, maar wegens nog steeds ziek zijn niet werken (verveling, je volledig nutteloos en waardeloos voelen,..) heb ik de fout gemaakt om dit spul ook nog eens overdag te nemen. Natuurlijk geraakt zo'n doosje van 30 tabletjes dan heel snel op en wegens schaamte niet op tijd nieuw voorschrift gehaald = verschrikkelijke ontwenningsvrrschijnselen die zelfs niet in de bijsluiter staan: extreme draaiduizeligheid waardoor ik niet meer op mn benen kon staan, en braken, braken, maar door verslaving aan dit spul heb je feitelijk geen eetlust meer dus ik braakte eerst gal tot ik bloed begon over te geven. Deze eerste "ervaring" eindigde op spoed, maar geen enkele dokter of verpleging zei me dat het door de zolpidem kwam. Ze zeiden "dit komt omdat je te weinig eet en een flauwte hebt gedaan". Dus deed ik mijn verslaving gewoon verder. Tot snel "ervaring nummer 2" volgde, weer ritje spoed met de ambulance. Daar hebben ze mij gelukkig wel verteld door wat het kwam en zelf kreeg ik het ook wel door...Ik ben ermee gestopt door stilletjesaan af te bouwen maar heb een volledige maand niet kunnen slapen. Ik was een wrak en ging weer terug aan de zolpidem want ik zou een moord plegen om terug te kunnen slapen...En dus weer het zolpidemverhaal ging verder. Ik ben hierna nog hondsziek geweest (zowel als ze weer op waren of als ik er teveel nam (werd na twee-drie uur wakker en dan nam ik nog eentje om terug in slaap te geraken, maar blijkbaar was dat een overdosering want ik werd weer hondsziek wakker geworden rond 9u en heb weer de hele dag in mijn hoofd op "de carousel" gezeten en mijn lijf uitgebraakt. Ik ben volledig op omdat ik de strijd met dit middel maar niet kan winnen. Mijn lijf kan niet meer ontspannen zonder dit middel en dus uiteraard niet slapen. Ik krijg hierdoor zelfs zelfmoordgedachten omdat ik denk dat ik hier nooit meer vanaf raak omdat ik le zonder niet kan ontspannen of slapen. Geen promethazine, trazadone, valeriaan, of andere al dan niet homeopathische middelen helpen niet. Sorry voor deze lange getuigenis, maar als ik al 1 persoon hiermee kan helpen is dit het waard geweest. Dus als je iemand bent die dit middel gecontroleerd kan gebruiken (en er geen gewoonte van maakt om steeds meer te gebruiken en zeker ook overdag en je kan houden aan 0,5 of 1 tabletje): ik adviseer het niet maar het helpt, zeker als je het occasioneel gebruikt. Maar aub: maak niet dezelfde fout als ik. En je denkt misschien "wat een dom wicht", maar voor je het zelf goed en wel beseft hang je eraan. Probeer liever toch een valeriaantje of passieflora, of je kan pilletjes laten bereiden waarin deze beiden inzitten, maar begin niet te snel met dit spul. Het kost me al mijn energie om telkens na 10 dagen (want zo ver zit ik momenteel: 3 pillen per dag) naar de huisarts te gaan, ik ben terug depressief, ik kan in feite van niets meer genieten, enkel als ik me te slapen leg met een zolpidem achter de kiezen. Dit is geen leven meer. Voor de duizendste keer ga ik nu een poging wagen om eerst en vooral daar overdag van af te blijven (de nachten blijven moeilijk maar het zou al geweldig zijn kon ik de dag zonder doorkomen, dan werkt mijn 1 tabletje 's nachts op zn minste terug) en daarna stilaan naar een halve en dan kijk ik hoe het slapen 's nachts lukt om helemaal naar 0 te gaan). Maar het is een ongelofelijke strijd dus aub bezint eer ge begint. Bedankt om dit lang berichtje te lezen en heel veel sterkte alvast voor al diegenen die door hetzelfde gaan xxx
04-12-2019

Lormetazepam (lormetazepam)

Hoop dat ik geen 4 5 .8...8...uur lig te wachten. In de donker, in het niets ...tot (als) ik slaap , want dan kan ik enkel piekeren . Maar ik blijf piekeren en analyseren over van alles en nog wat terwijl ik ergens wel al geloof dat mijn angtsten ongegrond zijn. krop ik dat gevoel echter opkomk helemaal gek ! En mijn vriend kan ni altijd na mij luistere he midden in de nac[lees meer...]ht heeft ook een job en is moe. hoop dat deze pil werkt . (Mijnmedicijn.nl: tekst verkort tot ervaring)
03-12-2019

Stilnoct (zolpidem)

Als ik in nachtdienst werk heb ik hem nodig . Na mijn nachtdiensten is het veel moeilijk naar dagdienst te gaan
29-11-2019

Melatonine (melatonine)

Sinds begin 2018 gebruik ik Melatonine 2mg en wel van het merk Lucovitaal. Ik neem meestal een halve tablet (even met een aardappelmesje door midden) en bij mij helpt het om in slaap te vallen en de nacht door te komen. Ik slik dit liever dan die Temazepam capsules van 10mg. Je valt hiermee wel snel inslaap, maar daarnaast ben je weer erg vroeg wakker. En op den duur we[lees meer...]rken die Temazepammetjes ook korter, en kom je niet aan de 8 uur slaap toe. Wat ik wel van Melatonine vind is dat wanneer het druk in je hoofd is, dat ze dan niet optimaal werken om in slaap te vallen. Spreekwoordelijk gzegd: Het zit dan tussen je oren .... zo van........ ik hoop dat ik in slaap kan vallen. Ik gebruik ze nu bijna 2 jaar. Volgens mijn huisarts maak ik te weinig melatonine aan, en zijn deze melatonine tabletjes een hulp en steuntje om in slaap te vallen. Eerlijk gezegd werken ze niet altijd, maar ik ben er content mee. Alles beter dan chemische slaapmiddelen. NB: Bij mij werken alleen de 2mg tabletjes van Lucovitaal. Andere merken die werken niet bij mij. En als ik bijv een tabletje van 5mg neem werkt die ook niet. Dus alleen 2mg van Lucovitaal en wel en halve tablet
24-11-2019

Dormicum (midazolam)

Midazolam, ja midazolam het tabletje a 15mg riep me al maanden om eens uit te proberen. Het lag daar maar eenzaam in mijn medicijnendoosje met valium, zo alleen, eenzaam en onbegrepen. Nadat ik valium al op mijn kuit had laten tattoeeren uit respect voor de medicatie(C16H13ClN2O) en de molaire massa 284,7 g/mol) dacht ik het is eens tijd om het midazolammetje(C18H13ClFN3) [lees meer...]te nuttigen. Ik durfde niet vanwege mijn voorliefde naar valium, ik was benieuwd maar enigszins angstig naar het gebruik, vandaar dat het maandenlang alleen maar in mijn doosje lag. Het was tijd dacht ik. Ik heb een dormicummetje doormidden gebroken en daarmee ook gelijk het ijs. Wat een ervaring! Na de inslag zoals een benzokenner weet is het wachten op de effecten. Nou dames en heren deze waren waanzinnig, mijn reden voor gebruik is angst en slaapproblemen maar wat viel dit benzootje als geroepen, enigszins angstig omdat ik een valiumkenner ben in hart en nieren, moet ik bekennen dat het midazolammetje mij tevreden heeft gemaakt, zo tevreden als een poes die spint wanneer haar baasje thuiskomt na werk. De werking was lekker, rust en alles verdween, een beetje zoals een thaise monnik in zijn diepe meditatietoestand na het nuttigen van een heldere kamillethee met een scheutje cognac. Al met al zeer tevreden

Categorieën met de meeste ervaringen

Depressie - antidepressiva SSRI (4977)
Anticonceptie - overig (3666)
Cholesterol (2853)
Depressie - antidepressiva overig (2661)
Psychose / schizofrenie - antipsychotica (2269)
Pijn - morfine-achtigen (2157)
ADHD - psychostimulantia (2001)
Pijn (1944)
Verslavingsziekten (1884)
Bloeddruk - betablokkers (1634)
Maagzuur - protonpompremmers (1535)
Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend) (1488)
Anticonceptie - eenfase (1357)
Angststoornissen (1172)
Bloed / stolling - thrombose (bloedstolsels) (1117)
Diabetes (suikerziekte) - orale middelen (1092)
Depressie - antidepressiva TCA (1027)
Antibiotica - penicillines breedspectrum (940)