categorie

Slaap- en kalmeringsmiddelen

Vergelijk de ervaringen met medicijnen in de categorie

De laatste ervaringen in de categorie: Slaap- en kalmeringsmiddelen

12-11-2022 | Vrouw | 38
temazepam
De afgelopen maanden kreeg ik steeds een ander merk Temazepam. Momenteel sta ik vol met huiduitslag en ik word gek van de jeuk. Volgens de apotheek zit in alle merken dezelfde stoffen. Ik betwijfel het. Ik ben nu aan het afbouwen.

Normison

11-11-2022 | Man | 46
temazepam
Bij forse paniekaanvallen tijdens een burnout gekregen i.c.m. oxazepam en citalopram. De laatste 2 binnen een aantal weken kunnen afbouwen en stoppen. Had ook veel last van deze medicatie. Nu bezig met afbouwen temazepam in stappen van 2,5mg voor een aantal dagen, en dan weer verder afbouwen. Zit nu op 5mg. Hoe meer ik met al die rommel afbouw en stop, hoe beter ik mij ga [lees meer...]voelen. Temazepam geeft mij een kunstmatige onnatuurlijke slaap. Volgens mij sla je een aantal cruciale fases in de slaapcyclus over, waarbij je je geestelijke lasten normaal gesproken zou verwerken. Ik slaap warempel kwalitatief beter en langer, hoe meer ik hiermee afbouw. Huisarts en apotheek weten niets van afbouwschema's. Laten jezelf maar aan lummelen. Ik ben zelf op zoek gegaan. Kwam de "Ashton manual" tegen. (Tips via google m.b.t. afbouwen benzo's) Heb mijn eigen afbouwschema gemaakt. Als ik hier straks ook van af ben, raak ik al deze rotzooi nooit meer aan. Ik heb op aanraden van een bevriende psychiater een tip gekregen over "droomsap". (Zie google). Dat heeft goede gebruikerservaringen. Te bestellen vanuit België. Er zit naast natuurlijke ingrediënten, een anti histaminicum in, waar de Nederlandse regelgeving moeilijk over doet. (Lees: De farmaceuten willen liever dat je verslavende benzo's gebruikt, dan een natuurlijk, effectief, niet verslavend middel.) Stop met deze rommel! ///////////(Mijn medicijn.nl - Red Medicijngebruik dient via een voorschrijvend arts plaats te vinden en aflevering van medicatie via een geregistreerde apotheek.) //

06-11-2022 | Vrouw | 42
zopiclon
Het begon eerst best goed, ik voelde me beter alhoewel ik na 6 uurtjes standaard wakker werd. Het rare vind ik ook dat ik in ene weg ben, geen moeheid niks. Zo patsboem weg. Het erste gebeurde na een week of 2, toen kwamen de nachtmerries, echt enge nare ook. Ik kon alles horen en zien. Ik werd gemarteld voor mn eigen ogen, dat is nu al 2x gebeurd, ik wist me te kunnen [lees meer...]ontsnappen. Maar deze troep slik ij nooit meer. Ik lig nu doodsbang op mn bed.

02-11-2022 | Man | 45
zolpidem
Goede slaappil maar kijkt u astublieft goed uit met alkohol!!!

Flurazepam

30-10-2022 | Man | 39
flurazepam
Waar begin ik? Ik kon niet slapen door tinnitus en kreeg Benzos voorgeschreven. Flurazepam leek een wondermiddel en heb er een paar maanden goed op geslapen... althans, dacht ik. Alle Benzos en Z-Medicatie voor slaap: het werkt maar tijdelijk. Na 6 jaar vond ik het tijd om er mee te stoppen. My God ik ben bijna overleden aan de gevolgen van een te snelle Benzodiazepineontw[lees meer...]enning: ik maak er nu een podcast over en schrijf een boek. De prijs van slaapmiddelen is veel te hoog. Als jullie een slaapmiddel slikken, lees a.u.b. de Ashton Manual. Benzos en Z-medicatie zijn wellicht een effectief middel voor een paar dagen, maar langer dan dat niet doen! Superverslavend en in de ontwenning slaap je nauwelijks meer. Afschuwelijk!

29-10-2022 | Man | 43
zopiclon
Slik soms overdag 0,5 of 1 tablet tegen spanningen en paniek en 's avonds slik ik altijd 1 of 2 tableten voor slapeloosheid en complexe ptss, en overdag tegen de paniek. 'S avonds neem ik er ook nog 2 oxasepam. Ik slaap nog niet altijd soms 4 tot 6 uur en ivm de gewenning slaap ik niet altijd niet evengoed. En als ik het idee krijg dat het slapen 's avonds niet lijk[lees meer...]t te lukken dan neem ik er een biertje of twee bij, dat versterkt de werking. Dit maakt m'n leven iets dragelijker. Ben hiermee tevreden na het proben van bijna de hele medicijnen kast vaan de apotheek.

27-10-2022 | Vrouw | 29
temazepam
Dit medicijn voorgeschreven gekregen via de GGZ, omdat ik laatste tijd veel stress heb en daardoor moeilijk in slaap kan komen. Zowel mn behandelaar als ervaringen op internet waren over het algemeen wel positief, dus ik besloot het een kans te geven. Maar wat een hel! Ongeveer een halfuur na inname kreeg ik last van hartkloppingen, zweten en kon ik amper meer ademen. Hier[lees meer...]door kon ik alsnog niet slapen. Uiteindelijk ben ik wel in slaap gevallen, maar ben na 4 uurtjes weer wakker geworden en vanaf dat moment was ik zo suf dat ik compleet van de wereld was. Ik viel elke keer weer in slaap, maar als ik wakker was dan waren mijn ogen open, maar verder was ik niet aanwezig. Ook deed mijn geheugen het amper meer en wist ik bijvoorbeeld niet meer welke dag het was. Heb mijn behandelaar maar gevraagd om Promethazine, omdat ik daar wel goede ervaringen mee heb. Maar Temazepam NOOIT meer!!!

Staurodorm

22-10-2022 | Vrouw | 61
flurazepam
GOED NIEUWS! Staurodorm is eind december terug verkrijgbaar! Nog even op de tanden bijten mensen, binnen paar maanden kunnen we terug slapen!

14-10-2022 | Vrouw | 37
zolpidem
Werkt goed. Ene dag een halve amdere dag niets en volgende dag weer halve of hele. Waar koopt men deze ( betrouwbaar) als de huisarts ze niet schrijft? Mijn huisarts is zeer panisch en heeft er maar 5 gegeven

Lendormin

13-10-2022 | Man | 34
brotizolam

Sedistress

11-10-2022 | Vrouw | 32
passiebloem extract
Ik neem sedistress omdat ik altijd wat zenuwachtig en onrustig ben. Ik heb ook last van sociale angst. Sedistress haalt er voor mij de scherpe randjes af. Ik neem ook iedere ochtend en avond metarelax. Ook slaap ik veel dieper met het middel. Ik raad het zeker aan!

08-10-2022 | Man | 28
Moeheid

29-09-2022 | Man | 17
melatonine
Ik heb al een tijde last van een slecht slaapritme hebben en ik kreeg het gewoon echt niet goed. Van mijn vrienden wist ik dat zij wel eens melatonine gebruikte dus ik dacht "dat kan handig zijn." Nu is het 3÷03 en ben ik klaar wakker na nachtmerries, hartkloppingen, rare geluiden in mijn hoofd en een soort rillingen over mijn lichaam. Ik denk dat mijn dosering niet goed w[lees meer...]as. 1 tablet heb ik genomen, maar die tabletten in dit pakje gaan per 5mg en dat is zeker teveel.

27-09-2022 | Vrouw | 60
Dwangstoornis
Einde van mijn latijn kreeg ik zoplicon, heb er 1 uur op geslapen De volgende dag weer 1 genomen, die deed helemaal niets bij mij, ja ik werd beetje duizelig.

21-09-2022 | Vrouw | 40
zopiclon
Ik word er wat moe van, maar meer ook niet. Weinig effect.

09-09-2022 | Vrouw | 28
Dystonie
Bij gegeneraliseerde aanvallen is het prettig om neusspray te gebruiken of te laten spuiten gezien orale tablet vaak de tijd moet hebben op te lossen. Daarna ben je wat moe en ontspannen de spieren.

09-09-2022 | Man | 66
temazepam
Eenmalig 10mg gebruikt, geen effect, ook geen bijwerkingen.

06-09-2022 | Vrouw | 27
zolpidem
Ik word 13x per uur wakker zeiden ze bij de slaapkliniek. Heel slecht slapen zit in de familie. Dit is de enige pil die me effectief helpt om te slapen (inslapen vooral, doorslapen lijkt beter te lukken, maar vooral snel terug in slaap kunnen vallen helpt). Ik probeer het slechts 1 keer per week te nemen. Soms minder, soms vaker. Soms werkt hij helemaal niet, maar meest[lees meer...]al wel. Heb al zoveel andere pillen geprobeerd, maar deze is de beste. 1/7 krijg ik wel 1-3u durende hallucinaties. Ik neem ze dan ook enkel als mijn vriendin bij me is, en me kan kalmeren mocht ik nog eens hallucineren.

06-09-2022 | Man | 26
zolpidem
Voor het eerste gekregen toen ik 14 was in verband met slapeloosheid. Ik kreeg het toentertijd in korte periodes. Toen ik 17 was, was ik er een poosje verslaafd aan. De huisarts bleef het voorschrijven (wat ik overigens niet erg vond aangezien ik er goed op ging). Inmiddels er nu 4,5 jaar weer aan. In december de afkickkliniek in geweest wegens problematisch gebruik. Half [lees meer...]jaar volgehouden niet te gebruiken, op 2 keer een paar dagen na. Sinds een paar 1,5 week weer terug bij af. Ook weer op m'n oude dosering van 110 mg. Het werkt goed, maar boven de 20 mg geen controle meer over m'n gebruik en dan ook standaard een black-out.

05-09-2022 | Vrouw | 25
Epilepsie
Flesjes lekken vaak. Je krijgt maar een max aantal mee zit altijd in noodsituatie echt om hoog! Vele kapotte maar iets nieuws krijgen ho maar!!!

28-08-2022 | Vrouw | 59
melatonine
Overactieve hersens zorgen ervoor dat ik niet in mijn diepe slaap kom. Ik wil graag slapen maar mijn hersens nemen het over

16-08-2022 | Vrouw | 64
zolpidem
Slecht slapen is een familiekwaal, piekeren 's nachts, komt veel voor. Ik wilde dat leven niet, altijd slecht slapen..... dus in overleg met de huisarts met Zoldpidem 1 tablet voor het slapen gaan, gestart, ruim 30 jaar geleden. Op eigen initiatief na een paar maanden overgestapt op een 1/2 tablet. Ik ben er ontzettend tevreden over, en blij mee, heb nooit geen slaappr[lees meer...]oblemen meer. Het werkt ook snel en goed, na een half uur/45 minuten, ben ik in droomland. Ik ervaar ook geen bijverschijnselen, maar ik moet er wel voor zorgen, dat ik ze altijd op voorraad heb, of voldoende meeneem als ik op vakantie ga, wat je kunt er donder op zeggen, als ik het halve tabletje niet inneem, dat ik die nacht niet slaap. Je kunt dat verslaving noemen...... maar als een half tabletje mij een goede nachtrust oplevert, dan zij dat maar zo. Mijn man gebruikt het nu ook, sinds hij ongeneeslijk ziek is en in zijn terminale fase zit. hij heeft er ook heel veel baat bij. Ik heb het meerdere mensen al aanbevolen....... maar een goed gesprek vooraf met je huisarts vind ik wel een must.... ik weet natuurlijk niet hoe een ander op dit medicijn reageert. Succes!

14-08-2022 | Man | 23
Epilepsie
last van epilepsie en moeite met slapen. na een klein epileptische aanval gebruik ik het om angstgevoelens te onderdrukken.

Stilnoct

14-08-2022 | Man | 66
zolpidem
Wakker worden in een vreemd depressief en agressieve persoon. Wakker worden in een andee persoon. .

30-07-2022 | Man | 67
zolpidem
Na Unisom het beste middel, kan makkelijk overslaan als ik weer tot rust gekomen ben de lockdowns in China met alle beperkingen zijn bij mij vervlakt door de goede slaap zeer effectief

27-07-2022 | Vrouw | 53
zolpidem
Weken en zelf maanden niet kunnen slapen

Lormetazepam

21-07-2022 | Vrouw | 34
lormetazepam
Ik had 2mg. Nu 3 nachten geprobeerd. Elke nacht wakker. Ik slaap er 1 a 2 uurtjes van. In slaap vallen lukt wel. Maar doorslapen niet. Ik werd wakker in zweet en kon niet meer in slaap komen. Veel angst gevoelens weer. Ik stop ermee, hopelijk zijn er betere.

30-06-2022 | Man | 34
temazepam
Ik heb nu al 6 maand temazepam 20 mg voor slaapproblemen door stress duur me ziekter en gebruik temazepam om de 3 dagen werk goed val je binen 1 uur in slaap

Valdispert

24-06-2022 | Vrouw | 53
valeriaan
Overgang valdispert, aangekomen, nu gewicht verlies, weinig depressief

21-06-2022 | Vrouw | 18
ADHD

Categorieën met de meeste ervaringen

Depressie - antidepressiva SSRI (5819)
Anticonceptie - overig (4280)
Cholesterol (3119)
Depressie - antidepressiva overig (2951)
Psychose / schizofrenie - antipsychotica (2697)
Pijn - morfine-achtigen (2425)
ADHD - psychostimulantia (2396)
Verslavingsziekten (2186)
Pijn (2169)
Bloeddruk - betablokkers (1830)
Maagzuur - protonpompremmers (1698)
Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend) (1627)
Anticonceptie - eenfase (1510)
Angststoornissen (1440)
Diabetes (suikerziekte) - orale middelen (1437)
Bloed / stolling - thrombose (bloedstolsels) (1349)
Depressie - antidepressiva TCA (1169)
Antibiotica - urineweginfectie (1149)