categorie

Slaap- en kalmeringsmiddelen

Vergelijk de ervaringen met medicijnen in de categorie

De laatste ervaringen in de categorie: Slaap- en kalmeringsmiddelen

Midazolam

23-01-2022 | Vrouw | 21
midazolam
Dystonie
Ik krijg zo nodig midazolam neusspray, om heftige dystonie aanvallen te stoppen. Het werkt goed gezien de aanval onderbroken wordt en de spieren ontspannen. Hierna kan ik een aantal uren ontspannen door komen. En resetten mijn spieren en zenuwen zich helemaal.

Stilnoct

22-01-2022 | Vrouw | 65
zolpidem
Wanneer ik af en toe te moe ben en toch niet slaap, neem ik een halfje.slaap vlug in en slaap diep. Volgende morgen ben ik dan vaak erg kribbig en depri en huilerig.ook spierpijn. Her heeft wel eventjes geduurd voor ik het verband zag. Zal het niet meer gebruiken.

Circadin

21-01-2022 | Vrouw | 23
melatonine
Werkt uitstekend! Nam voordien gewoon melatonin maar ik kon hiermee niet doorslapen. Door circadian slaap ik ook heerlijk door en ik word s morgens wakker.

13-01-2022 | Man | 42
temazepam
Ik neem om de dag een pil en ik moet zeggen het werkt prima , word nog wel vaak wakker maar ik weet niet meer hoe laat en ben uitgerust. Geen bijwerking voor mij .

Melatonine

08-01-2022 | Vrouw | 53
melatonine
Al langere tijd slecht slapen en van alles gebruikt, ook melatonine pilletjes weinig tot geen effect. Nu slik ik al half jaar lorazepam waar ik van af wil. Tot mijn dochter vertelde dat ze geleerd had dat hormonen vloeibaar zijn, zoals melatonine. Op internet vond ik vloeibare melatonine van vitaplex. 1 druppel 0, 25 mg wat zij aanraden, maar begon zelf iets te enthous[lees meer...]iast met 6 druppels. Eerste nacht kreeg ik hartkloppingen dus niet bepaald bevorderlijk voor een uitgerust gevoel. Daarna terug gegaan naar 3 a 4 druppels op een theelepel langzaam laten oplossen in de mond. Ik heb de lorazepam nog wel nodig om te slapen, probeer in kleine beetjes af te bouwen, maar het lijkt of ik met de vloeibare melatonine nu weer vaker droom en dan toch wat uitgeruster wakker wordt.

Nitrazepam

07-01-2022 | Vrouw | 51
nitrazepam
Tinnitus
Van de regen in de drup. Na 3,5 uur nog niet in slaap gevallen. Mag van huisartsenpost niets anders ernaast gebruiken. Met oorsuizen een groot probleem dat wakker zijn.

Sedistress

07-01-2022 | Vrouw | 46
passiebloem extract
Na het innemen had ik ook zeer levendige, angstige dromen...

Zolpidem

03-01-2022 | Vrouw | 55
zolpidem
Ik neem nu al jaren zolpidem en kan er niet meer zonder ben voor ontwenning geweest en nam toen nog maar een halfje een tijdje ging het goed nu zit ik weer terug op 2 wel in de nacht ga om negen slapen rond 2 in de nacht het tweede en dan slaap ik tot 8&9 uur neem overdag niks meer weet dat het niet gezond is maar wil kunnen slapen

29-12-2021 | Vrouw | 63
zopiclon
Het is zwaarder dan Zolpidem maar werkt ook trager. Volgende dag stond ik heel vermoeid,enigszins verward en met gezwollen gezicht en vingers op! Apotheker had geen Zolpidem meer en gaf mij dus dit .Want dit zou hetzelfde zijn .Niks is minder waar. Zoplicon is veel zwaarder dan Zolpidem! En blijkbaar zit er een stof in waarvoor ik allergisch ben.Dus neen voor mij nooit [lees meer...]meer al werkt het goed tegen de pijn Maar ik pas

Dormicum

29-12-2021 | Man | 26
midazolam
Ik gebruik dit medicijn nu ongeveer 1 jaar in tabletvorm (15MG). Reden is een (in)slaapstoornis waar ik al jaren mee kamp. Na meerdere slaapmedicatie geprobeerd te hebben (temazepam / zopiclon) van mijn huisarts Midazolam voorgeschreven gekregen. Voor mij werkt het perfect, binnen 20 minuten na inname word ik rustig en val doorgaans binnen 45 minuten na inname als een bl[lees meer...]ok in slaap. De volgende dag word ik uitgerust wakker en na 1 jaar gebruik kan ik mij niet heugen dat ik ooit last heb gehad van een bijwerking.

04-12-2021 | Vrouw | 20
valeriaan
Al mijn hele leven ben ik gevangen door ernstige angsten waardoor ik eigenlijk bijna nooit optimaal kon functioneren, meerder malen paniekaanvallen gehad, zweet handen trillende handen, hoofd die overspoelt wordt met informatie. Gek worden van jezelf noem het maar op. 2 keer in mijn leven zeiden verschillende psychologen dat ik moest gaan nadenken over het gebruik van medi[lees meer...]cijnen, daar was ik zwaar op tegen dus heb de afgelopen tijd eerst de ‘natuurlijke medicatie’ onderzocht en uitgekomen op ‘Valdispert stress moments’. En wauw! wat een verandering, ik gebruik het nu een week 1 keer per dag en wat een verschil, ik kan normaal nadenken, communiceren als ik enorm in mijn spanning of angst zit, mijn handen trillen niet meer en voel me veel zelfverzekerder dan voorheen. Voor mij is dit echt een verademing hoe ik er nu bij zit. De eerste 2 dagen had ik in de avond wat hoofdpijn, geen idee of dat hier van komt maar denk het zelf wel, de rest van de week heb ik dat niet meer gehad, wat erg fijn is. Mijn conclusie is dat ik erg tevreden ben en het iedereen aanraad die geteisterd wordt door enorme angst en paniekklachten/aanvallen, dus ik ga dit zeker nog lang gebruiken.

03-12-2021 | Man | 24
temazepam
Het doet helemaal niet. Absoluut helemaal niets ervan gemerkt.

18-11-2021 | Man | 21
zopiclon
Voor mij werkt dit medicijn niet optimaal. Ik heb het geprobeerd om te stoppen met de Lorzapam op 1/2 MG voor het slapen gaan omdat ik met de Lorazepam s'nachts toch vaak wakker word. Helaas vond ik het "ontspannen" effect van Zopiclon niet aangenaam en voelde me zwaar en had pijn aan mijn spieren. Daarnaast de zelfde nacht nog een nachtmerrie gehad waar ik als ik wakker [lees meer...]werd en weer in slaap viel weer terug in kwam en de volgende dag voel ik mij erg brak en versufd. Misschien voor andere mensen een goede optie voor tijdelijk als slaapmiddel maar voor mij slechte reactie op. Echter viel ik wel snel in slaap, maar niet op een fijne manier.

01-11-2021 | Vrouw | 86
temazepam
Na temazepam 4 x gebruikt te hebben om de dag 1 capsule, is er tijdens de nacht erge jeuk ontstaan terwijl ik het juist ingenomen had voor slapeloosheid. Door de erge jeuk ben ik nu juist wakker. Ik zal hierdoor het niet meer innemen

22-10-2021 | Man | 18
valeriaan
Maakt paniek aanvallen erger voor mij doet niet wat er beschreven staat

18-10-2021 | Vrouw | 32
zopiclon
Aardig geslapen met behulp van Zopiclon, maar ik werd er suf van en voelde me 's morgens nooit erg uitgerust. Nu gebruik ik Mirtazapine en dat helpt mij beter om goed te slapen. Ik word echt uitgerust wakker en was alleen in het begin een beetje suf overdag.

17-10-2021 | Man | 45
valeriaan
Het-doet-helemaal-niets. Gewoon weer van 2 tot 6 wakker als normaal. dit was de extra sterk/nachtvariant. 6 dragrees doen ook niets. Gewoon moderne kwakzalverij.

14-10-2021 | Vrouw | 58
temazepam
Ook ik slik al jaren af en toe een Temazepam, 10 mg, soms een halfje. Sliep hier prima op. Maar sinds kort de volgende dag, jeuk, huiduitslag. Ik ga hier mee stoppen, heel erg vervelend

Melatonine

20-09-2021 | Man | 65
melatonine
Ik heb een teveel aan cortisol daarom gebruik ik melatonine om de cortisol te verlagen zodat ik beter kan slapen.

19-09-2021 | Vrouw | 64
flurazepam
Na jaren Staurodorm gebruikt te hebben zonder bijwerkingen wordt het uit de handel genomen,reeds meerdere andere pillen geprobeerd,maar deze geven vele bijwerkingen. Waarom hebben ze in Godsnaam een medecijn uit de handel gehaald waar de mensen echt beter van waren,zonder die vervelende bijwerkingen van de andere medicijnen.

Flurazepam

16-09-2021 | Man | 43
flurazepam
Doet niets lig er gewoon wakker van. Dit is waarschijnlijk de lichtste benzo die bestaat.

12-09-2021 | Vrouw | 74
flurazepam
Ik leed aan tinnitus en werd daar depressief van ,ik heb aan de dokter gezegd dat hij mij iets moest geven want dat ik mezelf iets zou aandoen, ik kreeg eerst zolpidem voorgeschreven zonder resultaat en daarna kreeg ik staurodorm en na 1 pilletje werd ik de volgende morgen wakker zonder tinnitus,nu zou ik graag weten waar en hoe je in Duitsland staurodorm kan kopen en onde[lees meer...]r welke naam

03-09-2021 | Vrouw | 56
flurazepam
Ik gebruik dit medicijn ook al jaren dus zoeken naar een vervang middel was een ramp. Nu bestel ik het in Duitsland. Binnen de week was ik weer de oude.

31-08-2021 | Man | 25
HIV
Gekocht online. perfect

27-08-2021 | Vrouw | 23
Chronische insomnie.

25-08-2021 | Man | 34
zopiclon
Half tabletje werkt prima. Je wordt binnen een half uur tot een uur rustig en slaperig. Dit bevalt mij velen malen beter dan zolpidem.

Nitrazepam

21-08-2021 | Man | 61
nitrazepam
Slaap al 40 jaar zeer slecht. Soms 3 uur per nacht, soms 0 uur.

21-08-2021 | Man | 69
flurazepam
Amyotrofe laterale sclerose (ALS)
Ik hoop dat het terug komt Staurodorm ik kon er heel goed van slapen en nu, sinds ik andere neem lukt me dat nog is zelden, da is niet om toeleven zo Groetjes! Ik nam deze medicatie al zeker 25 j en plots word daar mee gestopt dat begryp ik echt niet, ik hoop dat het medicament vlug terug in de handel komt!!!

17-08-2021 | Vrouw | 34
Stress

Zolpidem

16-08-2021 | Man | 45
zolpidem
Ik kreeg zolpidem voorgeschreven wegens slapeloosheid. Op zich sliep ik er wel goed op in, maar had overdag teveel last van dufheid en afwezig gevoel, mentaal ook instabiel. Werd niet echt uitgerust wakker. Overgestapt op zopiclon omdat ik daar in het verleden al goede ervaringen mee had. Dat werkt ook wat beter tegen angsten naar mijn idee. Zolpidem is meer puur een sla[lees meer...]apmiddel zonder anxiolytische werking. Voor sommige mensen werkt het misschien wel prima. Qua dosering zou het ook nog verschil kunnen maken of je veel bijwerkingen hebt. 10mg is de normale dosering, maar 5mg zou ook afdoende kunnen zijn.

Categorieën met de meeste ervaringen

Depressie - antidepressiva SSRI (5570)
Anticonceptie - overig (4099)
Cholesterol (3036)
Depressie - antidepressiva overig (2880)
Psychose / schizofrenie - antipsychotica (2561)
Pijn - morfine-achtigen (2340)
ADHD - psychostimulantia (2283)
Pijn (2120)
Verslavingsziekten (2105)
Bloeddruk - betablokkers (1782)
Maagzuur - protonpompremmers (1660)
Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend) (1594)
Anticonceptie - eenfase (1467)
Angststoornissen (1326)
Bloed / stolling - thrombose (bloedstolsels) (1277)
Diabetes (suikerziekte) - orale middelen (1264)
Depressie - antidepressiva TCA (1121)
Antibiotica - urineweginfectie (1088)