categorie

Slaap- en kalmeringsmiddelen

Vergelijk de ervaringen met medicijnen in de categorie

De laatste ervaringen in de categorie: Slaap- en kalmeringsmiddelen

03-09-2019

Zolpidem (zolpidem)

Ik kon slecht inslapen en vervolgens snel en regelmatig weer wakker. Met zolpidem slaap je makkelijk in en slaap je door. LET OP! Dit is een slaap pil. M.a.w, ga slapen na het innemen van de pil.
20-08-2019

Temazepam (temazepam)
Alvleesklierontsteking

Gebruik temazepam vanaf 1997,zit nu op 40.mg p.d. Heb er geen last van, slaapt goed, moet ook wel want de pancreas moet rust hebben.
16-08-2019

Melatonine (melatonine)
Stress

Mee begonnen in 1996. Ik sliep, door stress op 't werk, 2 uur/nacht, voor de duur van 'n jaar. De stress in die tijd heeft iets gedaan met mijn hersenen, waardoor ik niet meer op natuurlijke wijze in slaap val. Ik gebruik 't als slaapmiddel: 3 mg als ik ga slapen (daar slaap ik 2 a 3 uur op) en halverwege de nacht nog 'ns 3 mg (om nog 'ns 2 a 3 uur te kunnen slapen). Voork[lees meer...]omt dat ik gestoord word als gevolg van slaapgebrek. Melatonine is 1000x beter dan slaapmiddelen op recept. Wat is uberhaupt 't probleem, wanneer je melatonine als slaapmiddel gebruikt? De kracht van melatonine zit juist in't feit, dat je bij 'n jetlag op commando kan slapen. Natuurlijk, gebruik je 't dan als slaapmiddel.
11-08-2019

Valdispert (valeriaan)

Werkt niet. Ik val er niet van in slaap. Dan maar overgestapt naar zolpidem. Met voorschrift van dokter.
09-08-2019

Nitrazepam (nitrazepam)

Werkt bij mij echt niet. Huisarts schreef dit voor nadat ik nog amper sliep. Ik merkte betreft het slapen echt geen enkel verschil. Wel werd ik hier tot 2x toe, licht van in me hoofd als of ik elk moment zou kunnen flauwvallen, en kreeg onwijze hoofdpijn. Dit begon beide keren, na zo'n 20 minuten na inname.
04-08-2019

Lormetazepam (lormetazepam)

Pak het nu 10 dagen heb er een slecht gevoel bij Neerslachtig moe in mijn lichaam en hoofdpijn als ik wakker word. Nam voorheen Bromazepam 3mg al jaren nooit geen last of bijwerkingen gehad.Is nu niet meer te verkrijgen zegt de Apotheker Dit is niet goed, ga morgen uitleg vragen
04-08-2019

Valeriaan (valeriaan)

Wanneer ik niet kan slapen gebruik ik Valeriaan en heb ik een goede nachtrust. Het lijkt wel alsof ik wat meer droom. Voor mij is Valeriaan een effectief middel om goed te slapen als ik wat meer stress heb.
19-07-2019

Melatonine (melatonine)
Stress

Omdat er veel zorgen in mijn familie zijn en ik daardoor slecht kon slapen melotanine gekregen van de huisarts en omdat ik ze zelf moet betalen gewoon gekocht bij de trekpleister. Na 5 weken lag ik hele nachten onrustig wakker, toen dacht ik ik kan beter zonder dan met troep wakker liggen, ik sliep de nacht erna 4,5 uur, dat was lang geleden, ik dacht het is onschuldig dus[lees meer...] ik hoef de bijwerkingen niet te lezen, dat ging ik erna doen, bijna alle bijwerkingen vermeldt had ik, slapeloosheid, enorm zweten, buikpijn, zwakke spieren, zere handen en voeten, dorst en een verschrikkelijk slechte adem. Wat een troep zeg en bijzonder dat je het gewoon kan kopen. Ik breek het niet af en het is dus nog niet uit mijn systeem helaas.
15-07-2019

Dormonoct (loprazolam)

Neem dit al dertig jaar om in slaap te vallen en rustig te slapen -super product met Oor mij geen bijwerkingen -spijtig genoeg is het al een paar maanden niet meer Te verkrijgen
14-07-2019

Zopiclon (zopiclon)

Diverse medicaties geprobeerd. Alle medicaties hebben bijwerkingen. In het begin nam ik 1 hele elke avond . Ik heb de vreselijkste nachtmerries beleefd in drie dagen dat ik niet meer durfde te slapen.( Dat mijn brein zo iets afschuwelijks kan fabriceren als die nachtmerries, in mijn leven nog niet zoiets naars beleefd ) over gegaan op een halve per dag . Mijn geheugen w[lees meer...]erkte niet goed meer waardoor communiceren lastig ging omdat ik niet meer wist waar ik het over had tijdens het gesprek of niet meer wist wat ik daarvoor had gezegd. Even gestopt een paar dagen en dan weer wel genomen om het gewenning effect tegen te gaan. Dat werkt goed. Over gegaan op een kwart. Wel last van bittere smaak door het gebroken tablet . De smaak blijft soms even hangen in je mond. Naar verloop van tijd last van zwelling van de speekselklieren . Daarvoor bij de kno. Mijn vermoeden is door het indikken van het speeksel door Zoplicon de speekselklieren verstopt raken? Het is na echo en uitgebreid onderzoek onverklaard gebleven. Na inname Zoplicon heb ik de volgende dag last van gezwollen speekselklieren . Bij geen inname Zoplicon incidenteel een zwelling vd speekselklier ,maar dan nog opvolgend van de dag ervoor. Ik neem het nu zo nodig. Bij teveel spanning ik niet kan slapen. Soms is de spanning te hoog waardoor het slapen met Zoplicon niet lukt. Dan voelt dat heel naar de volgende dag. Wat mij opvalt is dat ik nadat ik Zoplicon heb ingenomen ( kwart) ik smiddags wat somber ben en verdrietig / emotioneel voel. Dat trekt in de loop van de dag voorbij . Meestal nog wel wat suf en onoplettend de dag na inname Zoplicon . Bij verlaagde dosis , geen nachtmerries meer.
13-07-2019

Reuma

Hallo Ik gebruik het middel zopicon al heel wat jaren.s'avond 1 tablet 7,5 mg. Bij mijn werkt hij nog perfect geen bij werkingen. Ik las net overiemand hier op de site,met veel bij werkingen. Slikte er veel overdags. Maar hoe kan dat???? Dit is een inslaper,ik denk dat de dosering van haar/hem totaal verkeerd is.
11-07-2019

Tinnitus

Ik gebruik zo’n 30mg per nacht voor een duur van 15jr Er zijn echt niet zoveel negatieve dingen behalve de biterre smaak ..
11-07-2019

Stilnoct (zolpidem)

Ik neem Stilnoct nu al een aantal jaar maar alleen na een lange periode slecht slapen. Door een rugprobleem heb ik periodes waarin ik slecht slaap, 6 a 7 x wakker in een nacht. Daardoor krijg ik teveel last van vermoeidheidsklachten en neem ik 1x in de 2 a 3 maanden 1 tabletje in om even een nacht goed te kunnen slapen. Vaak helpt dit om het slaapritme weer op te pakken e[lees meer...]n door te kunnen slapen voor een x aantal tijd.
06-07-2019

Stress

Vroeger nam ik dit middel heel af en toe en dan een halve tablet. Slaap je goed van. Toen er ernstige medische toestanden in de familie waren gebruikte ik het middel een aantal maanden dagelijks. Dat kan ik niet aanbevelen. De werking werd minder en ik merkte concentratieverlies en woedeaanvallen opkomen. Dit gebeurde in situaties op het werk, waarbij er wel aanleiding was[lees meer...] om boos te worden, maar het was niet effectief. Ik werd cynisch en grumpy naar mijn collega's. Oppassen met regelmatig gebruik dus!
26-06-2019

26-06-2019

Valeriaan (valeriaan)
Stress

minder spierpijn, minder suizingen in oren, rustiger en minder angstig, meer bewegingsmogelijkheden. En dat voor iemand die niet geloofd in alternatieve kruiden!!
23-06-2019

Stress

Veel stress thuis situatie gehad verwerking van vroeger en heb last van mijn hormonen, menopauze. En ik draai vaste nachtdiensten 8 tot soms 10 nachten. En dan nog COPD/Astma Ik kan moeilijk inslapen en door slapen dit brak mij op. Door arts nu vast voorschrijven 3 á4 in een week gebruiken. Ik vind het een top tablet. Als ik nachtdienst heb slik ik het niet. Slecht s[lees meer...]lapen daardoor en kan mij verheugen als ik weer uit de nachtdienst ben. Top tablet ik slaap en ben uitgerust wakker. Ja de na smaak neem ik voor lief
18-06-2019

Flunitrazepam (flunitrazepam)

Ik gebruik dit tegen spanning & Angst (Zonodig) en nu om weer slaapritme te krijgen. De eerste iname was perfect! ik sliep als een roosje en werd uitgerust wakker, wel kon ik mij niks meer herinneren van de vorige avond. na vaker gebruik neemt de werking af. Dit middel krijg ik nu van de Huisarts, en voorheen bij de Psychiatrie en tevens bij de Huisartsenpost. TIP:[lees meer...] vraag of de voorschrijvende arts er een B2 code op wil zetten (Letterlijk alleen B2 op het recept) dan krijg je het medicijn namelijk vergoed!
17-06-2019

26-05-2019

Temazepam (temazepam)

Hey Ik zit hier met slaap probleme te lang ik drink vaak alcohol rook soms wat wiet dat brengt mij zelfs niet in slaap verslaafd aan alcohol of drugs ben ik niet nu neem ik elkedag 20 MG van die temazepan nu 3 dage ofso ik slaap maar te kort zou ik 40 Mg neme ik denk zelf niet dat het werkt Ik heb wel zware probleme bij mij werkte dat soort medicijne als lorazepam w[lees meer...]el beter Ik nam 2.5 mg van dat het werkt ook zyprexa olanzapine werkt ook maar Stress en bullshit komt bij mij er bij ik denk soms ik zit in een hele diepe put en ik kom er niet meer uit het wens je het beste hoop dat je hier iets aan hebt
14-05-2019

Zolpidem (zolpidem)

Na een burn-out. En overgang werd mijn slaappatroon zeer slecht. Ik sliep nog maar zo’n 2 a 3 uur. Ik heb andere middelen geprobeerd en ben uitgekomen op zolpidem. Ik slik het de laatste 3 kaar elke avond 10 Mg. Ik val er redelijk van in slaap voor zo’n 4 uurtjes. Dan weer klaarwakker en uitbied en na zo’n 2 uurtjes lukt het me vaak weer om te slapen. Ik heb nog nooit ra[lees meer...]re dingen gedaan of meegemaakt. Ja wel eten in de nacht. Ben ook niet suf of duf. Ik voel me smotsend normaal al ben ik wel vaak moe.ik wil aan de ene kant kijken of ik zonder kan maar zie gelijktijdig weer tegen die nachten wakker moeten zijn op. Dus voor mij blijft het maar zo het nu gaat
13-05-2019

Zopiclon (zopiclon)

Ik vraag om hulp want denk dat Zoplicon erg slecht voor mij is. Ik gebruik het 3 a 4 keer daags 7,5mg. Ik heb last van tintelingen dikke tong, angst. Acute staar aan beiden ogen terwijl 44 ben. Ik denk dat ik hartproblemen heb maar kan dit het zijn? Tintelingen en vooral slapende armen en rechterbeen..Ook heb een miskraam gehad met 10 weken. Ben de wanhoop nabij..
23-04-2019

Stilnoct (zolpidem)

Medicatie voorgeschreven gekregen nadat Seroquel leidde tot diabetes welke was voorgeschreven voor slaapproblemen/stress/psychische klachten. De afgelopen 2 jaar is de doses verhoogt van 10 mg per dag naar 15 mg per keer. Die "keren" kwamen uit op tweemaals per dag om de (PTSS) stress te onderdrukken en de dag door te komen omdat klachten uit het verleden weer toenamen.[lees meer...] Sinds anderhalve week ik mijn medicatie op en gebruik ik deze niet meer. De eerste dagen erg onrustig en verlangde ik naar het middel om tot rust te komen/ in slaap te vallen. Na de dagen van onrust, heftige van nachtmerries en slecht slapen zijn de "afkickverschijnselen" aanmerkelijk verminderd. Ondanks mijn angst om te gaan slapen zonder medicatie slaap ik na 2 weken ongeveer 8 uur per dag. Weliswaar wordt mijn nachtrust diverse malen onderbroken maar waar ik voorheen na 4 uur "hyper" uit mijn bed stapte, kom ik nu enigszins loom uit bed, maar slaap ik gewoon langer. Doordat mijn PTSS klachten/depressie de afgelopen 2 jaar zijn toegenomen, bemerk ik dat sinds ik geen Zolpidem meer gebruik mijn depressie langzaam verdwijnt. Of dit gelegen is dat ik beter slaap. minder angst heb om te slapen of de angst om de dag door te komen, dat kan ik nu nog niet verklaren. Na gedegen "Google" geraadpleegd te hebben, blijkt Zolpidem toch te leiden tot suïcidale gedachten, nachtmerries, verlaagd bewustzijn, ondermijning zelfredzaamheid te te veroorzaken. Ik heb dit middel tot 2 weken geleden ruim 11 jaar gebruikt. Nu besloten om dit middel niet meer te gebruiken. Uberhaupt: na een eerste gesprek aangaande een psycho-diagnotisch onderzoek waarin al direct gesteld werd dat een behandeling enkel mogelijk zou zijn met medicatie, heb ik besloten om geen "rommel" voor psychische klachten meer in mijn lichaam toe te laten. P.S. Slaapmiddelen, anti-deprissiva, anti-psychotica etc. zijn een prima middel om de klachten bij aanvang te verminderen. Mijn inziens ligt de oplossing van deze klachten voor 90% bij het hebben van een goede vrienden, prettig sociaal netwerk, werk/baan, lotngenotengroepen etc. Maar goed dit is slechts mijn verhaal.
19-04-2019

Stilnoct (zolpidem)

Regelmatig gebruikt. Ik viel er redelijk snel van in slaap, maar ging er ook van "spoken" en wist de volgende ochtend hier niets meer van. Mee gestopt. Dan maar iets later slapen.
13-04-2019

Nitrazepam (nitrazepam)

Het medicijn doet NIets !sterker nog. Het verergerdet probleem dik 2uur voordat ik insliep en ipv 2a3x wakker. Nu 4a5 keer !
11-04-2019

Zolpidem (zolpidem)

Moeilijk is in slaap vallen, met dit ben ik zeker en slaap ik gelukkig in en altijd goed wakkerkomen Pas op bij meerder op een avond
11-04-2019

Nitrazepam (nitrazepam)

Vanaf kindzijn last van slaapproblemen. Deze verergerden bij volwassenheid. Ik heb diverse medicijnen voorgeschreven gekregen zoals oxazepam. Het resultaat was minimaal. Ik weet dat mijn kwaal een aangeboren kwaal is vanaf mijn moederskant. Ik was teneinde raad en dreigde zelfs arbeidsongeschikt te raken. Door toeval 20 jaar geleden heb ik dit middel uitgeprobeerd. Mijn vr[lees meer...]ouw kreeg het namelijk voorgeschreven. Het was voor mij de ultieme oplossing. Op slag was ik verlost van mijn slaapproblemen zonder bijwerkingen. Daarnaast kon ik vasthouden aan dezelfde dosering. Eens in de zoveel tijd moet ik een gesprek aangaan met de huisarts maar uiteindelijk bieden zij geen alternatief.
06-04-2019

Zopiclon (zopiclon)

Slaap problemen door stress.
26-03-2019

Zopiclon (zopiclon)

Werkt als een tierelier. Val snel in slaap en slaap dan de hele nacht door. Neem dit middel af en toe in
26-03-2019

Zolpidem (zolpidem)

Ik gebruik Zolpidem 10mg nu ongeveer een jaar. Altijd van fabrikant Sandoz gehad, nu door leverlingsproblemen van de Apotheek van het merk Aurobindo. Vreemd, het lijkt alsof de nieuwe Zolpidem (Aurobindo) óf een langzamere inwerking heeft, óf een minder goede werking heeft dan de variant van Sandoz. Ik gebruik het in principe elke avond. Mijn ervaring is dat je inderdaad o[lees meer...]p moet passen met Alcohol. Wanneer gecombineerd heb ik mezelf al eens (naar horen zeggen) onder aan de trap gevonden en ben ik onderuit gegaan met schaafwonden als resultaat. Zolpidem is in principe een prima middel, mits goed gebruikt. Mijn advies door ervaring: Ga direct op bed na inname, wacht niet en al helemaal niet als je alcohol genuttigd hebt. Ga direct op bed, leg ook telefoon en andere electronica weg en probeer direct te gaan slapen. Ik ben namelijk ook al eens wakker geworden met vraagtekens in een whatsapp groep nadat ik honderden letters had verstuurd in verschillende berichten, waar ik niets meer van wist. Kortom, uitstekend inslaap middel, schrik niet van de ervaringen, maar ga er zeer wijs mee om! Innemen en liggen, wacht hier geen seconde mee, dan werkt Zolpidem uitstekend zonder bijwerkingen (voor mij) als inslaper!

Categorieën met de meeste ervaringen

Depressie - antidepressiva SSRI (4776)
Anticonceptie - overig (3503)
Cholesterol (2761)
Depressie - antidepressiva overig (2561)
Psychose / schizofrenie - antipsychotica (2183)
Pijn - morfine-achtigen (2084)
Pijn (1888)
Verslavingsziekten (1797)
ADHD - psychostimulantia (1793)
Bloeddruk - betablokkers (1574)
Maagzuur - protonpompremmers (1493)
Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend) (1427)
Anticonceptie - eenfase (1310)
Angststoornissen (1110)
Diabetes (suikerziekte) - orale middelen (1056)
Bloed / stolling - thrombose (bloedstolsels) (1054)
Depressie - antidepressiva TCA (980)
Antibiotica - penicillines breedspectrum (915)