categorie

Slaap- en kalmeringsmiddelen

Vergelijk de ervaringen met medicijnen in de categorie

De laatste ervaringen in de categorie: Slaap- en kalmeringsmiddelen

Staurodorm

07-07-2020 | Vrouw | 68
flurazepam
langdurige depressie 20 jaar

21-06-2020 | Vrouw | 40
temazepam
werkt prima bij slecht slapen! mits je het niet elke dag inneem . het is wel erg verslavend dus pas hier mee op . ik heb periodes gehad waarbij ik heel erg depressief was dan werkt dit middel niet!

08-06-2020 | Man | 55
zolpidem
Ik heb vaak onregelmatige dinsten en dan komt een slaappil al eens goed van pas. Wat echter wel opviel, als ik ze al es gedurende een week of zo nam, ik angstig werd, stemmingswisselingen kreeg en en ook heel erg zenuwachtig kon zijn. Nam ik de pillen enkele dagen niet, dan ging dat weer over. Ze zijn heel erg effectief, maar met die bijwerkingen? Neen, bedankt, voor mij [lees meer...]niet meer.

03-06-2020 | Vrouw | 28
zolpidem
Ik had al bijna 2 weken geen oog dicht gedaan. Ook te maken met mijn paniekstoornis. Hier kreeg ik citalopram 20 mg voor. Maar dit hielp in iedergeval niet met slapen. Dus toen kreeg in Zolpidem voorgeschreven. Eerst 2 weken elke dag 1. Maar dit werd al na een paar dagen 0.5 tablet omdat ik heel erg duf werd overdag van de 10 mg. Maar met 5 mg ging het fantastisch. Na de 2[lees meer...] weken heb ik rustig afgebouwd. Eerst om de dag. Dan een keer in de drie dagen enz. Ik heb hier geen bijwerkingen om gekregen. Sindsdien slik ik het zodien nodig. En dat is gemiddeld een keer in de 2 weken.

29-05-2020 | Man | 56
zolpidem
Gebruik al zeer lange tijd ,begon met een halve pil na een paar jaar(5) ging ik naar een hele pil en al vlug naar 1,5 en zeer snel naar 2 pillen per nacht soms 2,5.. Nu zit ik niet lekker in mijn vel en denk zelfs dat ik wanen heb en depressief en emotioneel ben geworden door dit middel, op internet lees je allerlei ervaringen maar het lijkt er op dat je niet het antwoord[lees meer...] vind waar je naar zoekt, ben nu naar 1,5 pil terug gegaan en hoop dat ik snel naar 1 of 0,5 kan gaan en uiteindelijk stoppen en me beter zal gaan voelen ,of zal ik me nog slechter gaan voelen..

Melatonine

28-05-2020 | Vrouw | 59
melatonine
Ik neem de melatonine al een paar jaar en ben er heel tevreden over. Let wel: bij het opstarten van de melatonine moet je er rekening mee houden dat je deze een geruime tijd moet nemen, ongeveer 10dagen voor je de gewenste resultaten boekt.

Valeriaan

24-05-2020 | Vrouw | 51
valeriaan
Ik had de eerste dag last van diarree. Volgende dag brandende maag en een onrustig gevoel met lichte hoofdpijn. Zelf last van opvliegers als ik alcohol gebruik krijg ik hartkloppingen. Blijkt dat dit product 70 % alcohol bezit. Dus raadt het niet een als je in de overgang bent.

15-05-2020 | Vrouw | 40
zolpidem
Met zolpidem kon ik geen paniekaanval krijgen , Dus die was erg belangrijk! En ik voel me gewoon beter als ik een zolpidem op heb .

15-05-2020 | Vrouw | 63
zolpidem
Hielp ook niet tegen slapeloosheid. Doet bij mij helemaal niks. Dus ook geen bijwerkingen. Ook Seroquel laat mij niet slapen. Het lijkt wel of er niets anders dan pammen (Oxazepam etc.) bestaan waarmee ik nog enigszins wat uurtjes slaap.

14-05-2020 | Man | 27
zolpidem
Dit middel een tijdje geprobeerd, maar ik reageer er heftig op. het is al een aantal keren voorgekomen dat 1 stuk niet effectief was waardoor ik er nog een in nam, en hier ging het mis want hier verloor ik totale controle en deed vage dingen. de volgende dag werd ik wakker met de gedachte 'wat heb ik allemaal gedaan?' om er achter te komen dat het halve doosje op was, ook[lees meer...] zag m'n huis eruit alsof er een bom ontploft was. pas op met dit middel en neem er niet meer dan 1,je kan je totale bij bewust zijn verliezen! Ik heb veel meer baat bij alprazolam .50mg werkt rustgevend zonder helemaal knettah te worden.

08-05-2020 | Vrouw | 57
zolpidem
Obstructief Slaapapneu Syndroom (OSAS)
zolpidem werkte vroeger wel maar na vele jaren niet meer.

Lormetazepam

08-05-2020 | Vrouw | 30
lormetazepam
Ik gebruik het middel al vrij lang. In het begin werkte het wel aardig. Maar ik had steeds meer nodig om te kunnen slapen. Bij 2 mg werd ik standaard rond 3 uur wakker. Ik moest dan eerst mijn bed verschonen door ernstig nachtzweten, En begon dan snachts vanalles te eten. Maar daar kwam ik vaak sochtends pas achter. Ik was het vergeten. Nu bij 4 mg wat inmiddels al niet me[lees meer...]er genoeg is ga ik overstappen op een ander middel. Al zal dat wel een tijdje duren ivm zoeken naar een goede vervanger en het moeten afbouwen van de medicatie. Ik neem nu het tablet (4mg) om half elf in en begin ik met ‘Spoken’ vanalles eten (Brood, crackers, koekjes maar ook drinken van thee tot sterker (alcohol) dan rond 11/12 uur word ik ineens moe en lig ik in bed.( gebruik geluidsopnames om dit na te volgen omdat ik niet goed meer weet wat ik savonds en snachts heb gedaan. In het begin kon ik aardig doorslapen maar inmiddels word ik Midden in de nacht wakker en val pas in de ochtend in slaap. Ik wil niet nog meer gebruiken met al deze bijwerkingen. Het werkt kortdurend maar zeker niet aan te raden voor langer termijn. Ik voel me ontoerekeningsvatbaar na inname ga gekke dingen doen / eten terwijl ik dat niet wil. ( soort dronkenschap lijkt het op) En zit vaak heel de nacht op na 3 uur slaap. Geheugen is enorm verslechterd En concentratie vermogen is slecht kan bijna niet meer lezen. NachtZweten ook groot probleem Enorm verslavend. Steeds meer nodig en zonder niet kunnen slapen.

06-05-2020 | Man | 32
temazepam
Ik.ben eeen bijzonder gevial. Dat geen medicatie maar behoren werkt met een lage dosering. Maar temazepam awel. Maar maar krijg het niet voorgeschu. Waasrdoor ik altijd bet op de zwarte markr mowr kopen

10-04-2020 | Man | 38
zolpidem
Mijn partner neemt het nu al een aantal jaren.. Het is verschrikkelijk spul, Hij is zichzelf verloren.. En als er niks veranderd verliest hij mij ook.. Hij weet niet meer wat hij doet zodra hij het neemt veranderd die in een monster... net alsof hij aan de harddugs zit. Valt om , praat heel moeilijk.. vernederd mij.

05-04-2020 | Man | 72
Allergische reactie
gebruik temazepam al jaren maar heb nu allergische uit slag en niets helpt me heb nu zelf de jeuk over het hele lichaam de jeuk is zeer ernstig krap me totaal open gebruik nu pretnison 3 stuks van 30 mg hebben meer mensen dit mee gemaakt ?ga nu stoppen met gebruik om te zien of het over gaat !!!!!

21-03-2020 | Vrouw | 40
temazepam
Na 20 jaar af en aan antidepressiva ivm chronische depressiviteit en angststoornis en helaas al 20 jaar niet diep kunnen slapen en doorslapen. Namelijk 10x per nacht wakker. Elke ochtend wakker worden met griep gevoel en overdag weinig energie en irritatie ben ik sinds kort begonnen aan Temazepam. Wetende dat ik dit niet elke dag mag nemen. Ik neem 30 mg paar x per week[lees meer...]. Ik slaap wel 6 uur door, word vrolijker wakker. Geen last van sufheid overdag, juist meer zin om dingen te doen en kom happier en energieker de dag door. Ben heel blij dat mijn huisarts dit heeft gegeven. En weet zeker dat goede slaap echt een medicijn is.

15-03-2020 | Man | 20
temazepam
Het werkt goed als als ik 20 mg gebruik. Ik Lees hier veel klachten over weinig effect en nare bijwerkingen. Zelf geen last van gehad. Ik neem het 2x per week 20 mg en dat werkt prima. Ik denk door de snelle opbouw van tolerantie (dagelijks nemen bijvoorbeeld). Dat de beschreven klachten en het minieme effect plaatsvind. Zelf geen problemen gehad :)

Dormicum

14-03-2020 | Man | 63
midazolam
Geeft erg snel gewenning. En bij mij vreetkicks. Krijg behoorlijke trek (al slaperig zijnde) Als ik toe geef eet ik alles. Zelfs water is bijna lekker. Volgende dag wakker worden met sardientjes in je mond en een volle buik.

Midazolam

27-02-2020 | Vrouw | 21
midazolam
Epilepsie
Niets helpt: nvs niet chirurgie niet medicatie niet

26-02-2020 | Vrouw | 38
zolpidem
Als ik dit niet pak slaap ik soms 3 nachten achter elkaar niet...het is een echte life safer voor mij

24-02-2020 | Man | 43
zopiclon
Ik heb Zopiclon voor geschreven gekregen voor maximaal 3 keer in de week omdat ik flinke slaap problemen had. Mijn ervaring van Zopiclon zijn zeer goed, maar ik begon met 7,5mg dat was veel te veel, hele dag duf en zwakke benen. Toen een halve pil ingenomen en dat ging prima, je rust er goed van uit en de kwaliteit van je slaap gaat niet achteruit, de volgende morgen eve[lees meer...]n duf maar na een bak koffie nergens meer last van en dan voel ik me geweldig uit gerust, geen afvlakking van me gevoel ,geen bijwerkingen! Probeer eerst een kwart of een halve en kijk wat er gebeurd.

19-02-2020 | Man | 54
Aderverkalking

18-02-2020 | Vrouw | 22
Hypersomnia
Ik heb door zolpidem verschrikkelijk veel last van vergeetachtigheid en vermindering van emoties. Ik vergeet sinds ik dit neem zo veel dat het eng word en ik ben moeten stoppen met deze medicatie. Ik raad het af, het maakt je depressief

Melatonine

16-02-2020 | Vrouw | 70
melatonine
Na 1x gebruik merkte ik gelijk de volgende dag dat ik snel geïrriteerd was en een kort lontje had. Dit heb ik met tussenpozen uitgeprobeerd. Ook vreselijke nachtmerries kreeg ik er van.

04-02-2020 | Vrouw | 72
zopiclon
Ik gebruik het al jaren zonder problemen en slaap prima elke nacht. Ik ben er wel teveel aan gewend geraakt. Als ik het niet heb, slaap ik de hele nacht niet.

Valdispert

02-02-2020 | Vrouw | 54
Stress
Ik heb zowel de Valdispert Rust extra sterk, als de Valdispert Nacht extra sterk. Het werkt bij mij maar een dag of 3, maar dan wel heel goed. Daarna helpt het helemaal niet meer. Ook een hogere dosis pakken dan aangegeven, bv 2 slaaptabletten, helpt dan niet meer, eerder het tegenovergestelde. Maar voor mij is het heerlijk om tenminste af en toe wat rust in mijn hoofd te [lees meer...]hebben, en af en toe een keer echt goed te slapen. Ik knap daar weer een stuk van op, en kan dan weer even verder met mijn leven.

02-02-2020 | Vrouw | 18
zopiclon
Dit medicijn kort gebruikt tijdens periode dat ik slecht sliep. Dit medicijn doet zeker zijn werk je wordt zo duf/moe ervan. Ik sliep hier de gehele nacht goed op. Alleen het nadeel : Een halfuur na de inname raakte ik een soort van de wereld. Ik raakte in een soort lage bewustzijn en leek telkens wel stoned. Ik ging naar beneden lopen en rare verhalen vertellen tegen m[lees meer...]ijn familie. Ook liep ik wat wankel en eigenlijk leek ik dronken. Het is ook enkel voorgekomen dat ik er erg in panniej van raakte. De volgende dag wist ik hier niks meer van. Kortom: doet zijn werk maar zaten voor mij teveel nare bijwerkingen aan.

Valeriaan

30-01-2020 | Man | 33
Onrust
Enorme onrust, spanning en af en toe moeite met doorslapen. Erg goede ondersteuning hiervan, zonder heftige bijwerkingen. Zeer tevreden

28-01-2020 | Man | 69
temazepam
niet samen met koffie gebruiken, drink rooibos thee mirtazapine mag niet samen met temazepam mirtazapine werkt beter als dosis hoger is dan 15 mg zeg maar 22,5mg werkt goed voor inslapen maar niet bij iedereen temazepam starten 10 mg hogere dosis kan maar is niet verstandig want er blijft in 24 uur nog wat in het bloed achter bij gebruik temazepam na 1 week stoppe[lees meer...]n en overschakelen op mirtazapine!!

27-01-2020 | Vrouw | 47
zolpidem
Na jaren aan de serequel vanwege ADD en slapeloosheid, zolpidem gekregen om de serequel af te bouwen, maar van de regen in de drup. De eerste week ging het prima, en inmiddels al 4 weken zonder serequel (25 mg, hele lage dosis ) maar de sufheid wordt nu ik dus 4 weken aan de zolpidem zit erger en erger. Daar waar ik eerst me leeg voelde , voel ik me nu gejaagd en onrus[lees meer...]tig en toch lusteloos. Ik slaap ook sinds een paar dagen onrustiger en alles in mij roept, stoppen. Dus morgen naar de huisarts en ik wil terug naar 1/4 serequel en weg met zolpidem, voor dat ik helemaal de weg kwijt ben. Ik heb er ook veel over gelezen en mensen gaan rare dingen doen , en lijden geheugenverlies. Dit is toch absurd !. Dat is gelijk aan een black out van alcohol dus. Ik ga aan de supplementen die slaap bevorderen , op natuurlijke basis en ga hardlopen en wandelen en nog beter op voeding letten. Ik wil mezelf terug vinden. Niet als een zombie door gaan. Dus ik raad het alleen aan als je het kort gebruikt, een week of twee tops, of af en toe een halve . Zorg dat je er niet verslaafd aan raakt. Dit is heftig spul .

Categorieën met de meeste ervaringen

Depressie - antidepressiva SSRI (5060)
Anticonceptie - overig (3718)
Cholesterol (2877)
Depressie - antidepressiva overig (2703)
Psychose / schizofrenie - antipsychotica (2321)
Pijn - morfine-achtigen (2185)
ADHD - psychostimulantia (2041)
Pijn (1969)
Verslavingsziekten (1916)
Bloeddruk - betablokkers (1665)
Maagzuur - protonpompremmers (1553)
Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend) (1504)
Anticonceptie - eenfase (1378)
Angststoornissen (1197)
Bloed / stolling - thrombose (bloedstolsels) (1144)
Diabetes (suikerziekte) - orale middelen (1118)
Depressie - antidepressiva TCA (1037)
Antibiotica - penicillines breedspectrum (950)