categorie

Slaap- en kalmeringsmiddelen

Vergelijk de ervaringen met medicijnen in de categorie

De laatste ervaringen in de categorie: Slaap- en kalmeringsmiddelen

Melatonine

20-09-2021 | Man | 65
melatonine
Ik heb een teveel aan cortisol daarom gebruik ik melatonine om de cortisol te verlagen zodat ik beter kan slapen.

19-09-2021 | Vrouw | 64
flurazepam
Na jaren Staurodorm gebruikt te hebben zonder bijwerkingen wordt het uit de handel genomen,reeds meerdere andere pillen geprobeerd,maar deze geven vele bijwerkingen. Waarom hebben ze in Godsnaam een medecijn uit de handel gehaald waar de mensen echt beter van waren,zonder die vervelende bijwerkingen van de andere medicijnen.

Flurazepam

16-09-2021 | Man | 43
flurazepam
Doet niets lig er gewoon wakker van. Dit is waarschijnlijk de lichtste benzo die bestaat.

12-09-2021 | Vrouw | 74
flurazepam
Ik leed aan tinnitus en werd daar depressief van ,ik heb aan de dokter gezegd dat hij mij iets moest geven want dat ik mezelf iets zou aandoen, ik kreeg eerst zolpidem voorgeschreven zonder resultaat en daarna kreeg ik staurodorm en na 1 pilletje werd ik de volgende morgen wakker zonder tinnitus,nu zou ik graag weten waar en hoe je in Duitsland staurodorm kan kopen en onde[lees meer...]r welke naam

03-09-2021 | Vrouw | 56
flurazepam
Ik gebruik dit medicijn ook al jaren dus zoeken naar een vervang middel was een ramp. Nu bestel ik het in Duitsland. Binnen de week was ik weer de oude.

31-08-2021 | Man | 25
HIV
Gekocht online. perfect

27-08-2021 | Vrouw | 23
Chronische insomnie.

25-08-2021 | Man | 34
zopiclon
Half tabletje werkt prima. Je wordt binnen een half uur tot een uur rustig en slaperig. Dit bevalt mij velen malen beter dan zolpidem.

Nitrazepam

21-08-2021 | Man | 61
nitrazepam
Slaap al 40 jaar zeer slecht. Soms 3 uur per nacht, soms 0 uur.

21-08-2021 | Man | 69
flurazepam
Amyotrofe laterale sclerose (ALS)
Ik hoop dat het terug komt Staurodorm ik kon er heel goed van slapen en nu, sinds ik andere neem lukt me dat nog is zelden, da is niet om toeleven zo Groetjes! Ik nam deze medicatie al zeker 25 j en plots word daar mee gestopt dat begryp ik echt niet, ik hoop dat het medicament vlug terug in de handel komt!!!

Valdispert

17-08-2021 | Vrouw | 34
valeriaan
Stress

Zolpidem

16-08-2021 | Man | 45
zolpidem
Ik kreeg zolpidem voorgeschreven wegens slapeloosheid. Op zich sliep ik er wel goed op in, maar had overdag teveel last van dufheid en afwezig gevoel, mentaal ook instabiel. Werd niet echt uitgerust wakker. Overgestapt op zopiclon omdat ik daar in het verleden al goede ervaringen mee had. Dat werkt ook wat beter tegen angsten naar mijn idee. Zolpidem is meer puur een sla[lees meer...]apmiddel zonder anxiolytische werking. Voor sommige mensen werkt het misschien wel prima. Qua dosering zou het ook nog verschil kunnen maken of je veel bijwerkingen hebt. 10mg is de normale dosering, maar 5mg zou ook afdoende kunnen zijn.

16-08-2021 | Man | 45
zopiclon
Werkte voor mij prima in een stressvolle periode toen ik niet of nauwelijks meer sliep. Halve tablet was voor mij voldoende om prettig in slaap te vallen (dus 3,75 mg per avond). Het brengt zowel je lijf als je hoofd tot rust. Weinig bijwerkingen, alleen in het begin wat duf overdag. Maar alles is beter dan eindeloos veel nachten wakker liggen. Het helpt om weer even in [lees meer...]een ritme te komen en je kunt overdag het leven dan beter aan. Wegens kans op gewenning is het aan te raden om na 2 of 3 weken weer af te bouwen of om het alleen incidenteel te gebruiken indien nodig. Als zelfstandig slapen dan nog niet lukt, bijv door aanhoudende stress of depressie dan is het wellicht beter om over te stappen op Mirtazapine in lage dosering (7,5 mg). Dat heb ik ook gedaan na overleg met de huisarts. Ik slaap daar net zo goed op en geeft me overdag wat rust in mijn hoofd. Het geeft alleen wel wat meer bijwerkingen in het begin.

Dormicum

15-08-2021 | Vrouw | 42
midazolam
Het is verschrikkelijk effectief. Binnen 5 minuten ben ik compleet van de wereld, bijna comateus. Na 3,4 uren wordt ik weer wakker en heb ik weer een halfje nodig. Ik zit op 22,5 MG per nacht. Ik slik het nu al zo'n 3 maanden en ik weet dat het verschrikkelijk zal zijn om er weer af te moeten. Ik heb alle andere slaapmiddelen al gehad. Dit was het enige wat nog over bleef.[lees meer...] Hierna moet ik naar het slaapcentrum. Het is echt een laatste redmiddel, dus als er een alternatief is, gebruik dat eerst!

Lormetazepam

10-08-2021 | Vrouw | 57
lormetazepam
Ik gebruik het al 10 jaar lang. 0,5 mg per nacht en nooit meer dan dit. Ik slaap als een os, word fris wakker, geen enkele bijwerkingen. Top molecule.

08-08-2021 | Man | 41
flurazepam
Staurodorm is niet meer bedchikbaar in belgië daarom flurazepam 27.4mg bestellen via Nederland maastricht ziekenhuis. Kan je gaan ophalen met voorschrift van de huisdokter. Best eerst bestellen via mail, maar dagen later aanwezig daar. Flurazepam is actieve bestanddeel en is praktisch zelfde als staurodorm maar generische versie.

Zolpidem

26-07-2021 | Vrouw | 39
zolpidem
Moeheid
Kan gewoon dagen niet slapen daarom krijg ik ze. 10 mg per dag. Kan soms gespreken die dan niet erg fijn zn dan flinke discussies aan ga met partner kan t niet herinderen.Ook komt wel eens voor dan heb je ff voor spel en sex en de volgende dag kan me niks van herindere dacht die neem me in de maling . Heb wel minder remmingen. (RED mijnmedicijn.nl: Let op: deze menin[lees meer...]g is aangepast, persoonlijke verwijzingen zijn verwijderd, verkorte tekst).

11-07-2021 | Man | 53
Bipolaire stoornis
Ik kreeg dit medicijn voorgeschreven als extra hulpmiddel bij slaaptekort in een manische fase. Echter, inslapen is bij mij gelukkig van nature zelden een issue. Het probleem is de korte slaapduur. Als ik voor het slapen gaan dit slaapmiddel inneem, slaap ik hooguit 1 of 2 uur langer. Inname na vroeg ontwaken een aantal keren geprobeerd, dat leverde mij wel een aantal [lees meer...]extra uren slaap op. Maar dus bovengenoemde bijwerkingen Conclusie: Ik gebruik ze zelden.

Dormonoct

09-07-2021 | Vrouw | 57
loprazolam
ik gebruik dormonoct sinds een tijdje : ik vind het geen zwaar slaapmiddel maar ik heb reeds 25 jaren last van slaapproblemen : ik had staurodorm maar dat is uit de markt waar ik heel goed mee was met 1/2 pilletje.... nu dormonoct gekregen sinds enkele maanden en ik neem 1/2 rond 9 uur en dan nog 1/2 om 1 uur 's nachts : het uur waar ik meestal wakker kom en de slaap niet [lees meer...]kan hervatten : ik voel er mij goed mee en verslaafd of niet : ik blijf ze nemen : beter chemisch slapen dan heel de nacht woelen en piekeren.

30-06-2021 | Man | 56
zopiclon
Ik heb deze medicijn sins kort,rede?slapeloze nachten.maar is mijn 3de dag en ik ben heel tevreden. Gekregen via de huisarts. Hoop zonder dit in te nemen te kunnen slapen op ten duur.

23-06-2021 | Vrouw | 22
temazepam
Slaap slecht door gebruik fluoxetine. Temazepam zorgt ervoor dat ik sneller in slaap val. Word nogsteeds wakker savonds maar minder vaak dan zonder.

10-06-2021 | Vrouw | 43

22-05-2021 | Man | 52
temazepam
Het zou een slaapmiddel zijn. Inmiddels er van overtuigd dat ik iets anders moet gaan vragen. Het doet werkelijk niets bij me. Alleen het brak zijn voel ik.

16-05-2021 | Man | 53
zopiclon
Ik gebruik het al jaren. Ben in die jaren niet meer gaan gebruiken, het laatste half jaar zit ik zelfs op een halve pil ipv. een hele. Jammer dat ik het via internet moet kopen i.p.v. dat ik het voorgeschreven krijg van de huisarts. De kwaliteit via internet wisselt nogal.. Ik ken best wel mensen die het ook gebruiken, waarom zo moeilijk? Je mag wel elke dag de hele dag la[lees meer...]m zijn van het blowen maar een slaappilletje kan niet elke dag voor het slapen gaan?

12-05-2021 | Vrouw | 63
Epilepsie
Jaren staurodorm.perfect medicatie.nu een hel zonder.wie kan mij ergens een adres geven waar ze het nog hebben?

12-05-2021 | Man | 50
temazepam
In tegenstelling tot een hoop andere, vind ik dit prima spul ! Ja je voelt je een beetje suf na afloop ,maar thats all ! Heb vanochtend zelfs 20 push-ups gedaan, zo uitgerust voelde ik mij. Je moet wel een beetje sterk zijn voor dit spul want het is een paardemiddel. Dit middel is niet geschikt voor mentaal en fysiek zwakke mensen. Maar ben je een sportman zoals[lees meer...] ik die een paar uur slaap tekort komt, neem het gerust en je slaapt als een roos.

03-05-2021 | Vrouw | 70
temazepam
Ik krijg een vreselijke aanslag, het jeukt. Roden plaque die jeukt, op mijn benen, maar ok op mijn hele lichaam. jamer ik slaap zo goed met 10 mg

Midazolam

03-05-2021 | Vrouw | 52
midazolam
Inslapen vrijwel meteen, maar sliep er maar 3u.op, op zo een hoge dosis! Gevaarlijke dosis vlgs apotheker. Daarbij werd ik erg vergeetachtig en angstig, gevoel achtervolgd werd. Had radiowekker gezet? Weet v.niets! Spullen vergeten waar neer te leggen..etc. Werkt te kort om te slapen. Pijn benen op elkaar bij wakker worden..bloedsomloop? Zware benen. Werkt te kort om een h[lees meer...]ele nacht door te slapen.

Flurazepam

18-04-2021 | Man | 47
flurazepam
Ondertussen 20 jaar geleden. Naar aanleiding van een complete instorting en volledige slapeloosheid voor meerdere weken : flurzepam. Een zegen. 1 pil van 30 mg zorgt ervoor dat ik drie dagen goed slaap. Je hebt een rare nasmaak voor enkele dagen en versuft overdag. Niet lang genomen want volgens neuroloog te zwaar en eigenlijk ongeschikt als slaapmiddel. Nu zolpidem. Re[lees meer...]eds jaren. Werkt nog steeds perfect. Overdag : cymbalta 60 mg en indien nodig lorazepam tot 3 mg. 47 yo.

Lormetazepam

18-04-2021 | Vrouw | 36
lormetazepam
Gezien ik door zolpidem soms begon te slaapwandelen vroeg ik de arts naar een alternatief. Zo ben ik op Lormetazepam gekomen. Al van de eerste nacht echter moest ik zoveel zweten s nachts dat ik al midden in de nacht wakker werd van natte lakens en hoofdkussen. Echt heel vies. Ik ging dan op de andere droge helft van mijn bed liggen, tegen ik moest opstaan was dus het hele[lees meer...] bed nat, mijn haar ook en mijn huid voelde alsof ik te lang in bad had gezeten. Ik heb erna nog een paar dagen geprobeerd het te nemen in de hoop dat het zou weggaan, maar dat gebeurde niet. Ik ben ermee gestopt, zo smerig wakker worden en de lakens kletsnat, dat is geen optie. Maar volgens de bijsluiter is dat zelden, misschien ligt het dus enkel aan mij.

Categorieën met de meeste ervaringen

Depressie - antidepressiva SSRI (5498)
Anticonceptie - overig (4025)
Cholesterol (3005)
Depressie - antidepressiva overig (2851)
Psychose / schizofrenie - antipsychotica (2521)
Pijn - morfine-achtigen (2317)
ADHD - psychostimulantia (2246)
Pijn (2093)
Verslavingsziekten (2075)
Bloeddruk - betablokkers (1761)
Maagzuur - protonpompremmers (1641)
Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend) (1581)
Anticonceptie - eenfase (1459)
Angststoornissen (1300)
Bloed / stolling - thrombose (bloedstolsels) (1250)
Diabetes (suikerziekte) - orale middelen (1220)
Depressie - antidepressiva TCA (1102)
Antibiotica - urineweginfectie (1049)