categorie

Darmproblemen - verstopping

Een nuttige ervaring van een mede-patient

Vergelijk de ervaringen met medicijnen in de categorie

De laatste ervaringen in de categorie: Darmproblemen - verstopping

20-10-2021 | Vrouw | 51
Darmproblemen - diarree
Vanmiddag begonnen met het drinken van de smerige moviprep. Kreeg het amper weg, zo vies, straalmisselijk. Nog geen uur erna barste de diarree los terwijl ik nog maar net op de helft was. Met veel moeite alle s weggeklokt. Daarna begonnen met water en thee drinken. Na uren kreeg ik pijnlijke buik, maag en darmen, boeren en enorme winden. Koude rillingen en misselijk. Morg[lees meer...]enochtend moet ik weer aan die zooi maar mijn ontlasting is zo goed als doorzichtig water. Toch zal ik proberen om nog wat ervan te drinken maar vrees dat ik weer enorm misselijk word en het niet binnen zal houden. In de middag heb ik het onderzoek maar heb nu al schrik er van, mijn anus brand als de hel. Maar ergste is nog die smeurie moviprep....

09-10-2021 | Vrouw | 41
Obstipatie
Kon altijd prima naar het toilet. Standaard s' ochtends om 7 uur. En hoefde verder nooit meer op de dag. Maar sinds paar weken kon ik niet, onwijs dikke buik. En de hele dag aandrang. Van de dokter dit gehad. En het werkt perfect, ga weer zoals altijd!

04-10-2021 | Vrouw | 58
Darmproblemen - verstopping
Na verzakking dunne- en endeldarm operatie macrogol gekregen om ontlasting soepel te houden. 1/2zakje per dag is voldoende. Helaas veel lucht in darmen en vieze stinkende winden waardoor ik niet graag op pad ga. Overweeg te stoppen met gebruik omdat ik door de bijwerkingen teveel beperkt word.

01-10-2021 | Vrouw | 47
Voorbereiding (slok-)darmonderzoek
Gezien alle horrorverhalen in mijn omgeving en online zag ik nogal op tegen t innemen van de twee moviprep liters. T venijn zit m echt in t laatste glaasje, dan hangt t wel je strot uit maar ik vond t enorm meevallen. Mijn tip zou zijn wat de meesten zeggen: gekoeld drinken en eventueel tussendoor ff n mint snoepje in je mond (niet opeten, maar voor de smaak). Nul krampe[lees meer...]n of extreme drang. Wel koud gekregen maar dat schijnt door de honger te komen. Succes allemaal!

27-09-2021 | Vrouw | 57
Voorbereiding (slok-)darmonderzoek
Voorbereiding colonoscopie ivm collitis ulcerosa. Om 21:30 2 illen ingenomen. Om 22:30 krijg ik heftige maagpijn, alsof er dolken in mijn maag gestoken werd. Ik wer misselijk en had braakneigingen (ik kan niet braken anders had ik het zeer zeker gedaan). Buikkrampen, boven de wc hangen of erop gaan zitten, ik wist het niet meer. Ik had zo veel pijn. Het zweet brak me uit, [lees meer...]zo erg dat het leek alsof ik met mijn kleren aan onder de douche had gestaan. Uit eindelijk moeten vechten om niet flauw te vallen, ik woon alleen dus dat moest ik voorkomen. Ben op de vloer van het toilet gaan liggen tot het iets zakte en ik op handen en knieen naar de bank kon. Na ongeveer 45 minuten was ik in staat om naar boven te kruipen, daar nog een keer zeer dunne ontlasting, mijn bed ingekropen, na 5 minuten nog een keer zeer dunne ontlasting. Daarna in een heel onrustige slaap gevallen tot vanmorgen 5:30 uur. Ik moet vanmiddag en vannacht nog aan de laxeerdrankjes beginnen. Vorig onderzoek in 2014 had ik geen bisacodyl en dt verliep allemaal veel beter. Ik was gewoon naar mijn werk gegaan vanmorgen om 8:00 uur maar voelde mij zo zwak dat ik om 10:45 naar huis ben gegaan. Volgende keer voor mij geen bisacodyl meer. Wat een troep.

Colofort

24-09-2021 | Vrouw | 67
Darmproblemen - verstopping
Verstopping ivm Oxycodon. Meer Oxycodon meer Macrogolol en electrolyten. Niet waar, nu een half zakje en nog steeds buikkrampen.

Microlax

23-09-2021 | Vrouw | 24
natriumlaurylsulfoacetaat/natriumcitraat/sorbitol
Darmproblemen - verstopping
Ik ben op dit moment 21weken zwanger en last van obstipatie. Dit samen gemengd met bandenpijn gil je je longen eruit.. toen Mircrolax gebruikt en direct opgelucht. Bij het in knijpen van medicijn een opgeblazen gevoel en buikpijn maar wel met 5min bevrijd!

Picoprep

21-09-2021 | Vrouw | 64
picozwavelzuur/magnesiumoxide/citroenzuur
In samenwerking met 2 tabletjes zeer effectief om de darmen schoon te maken ivm een coloscopie. Te gebruiken met heldere vloeistoffen en water. Dus geen vieze dikke pap die je moet innemen. Product zeer effectief. 2 zakjes per 12 uur innemen. Daarnaast alleen maar heldere vloeistoffen/water/appelsap/limonade alles zonder koolzuur. Zeer goed te doen.

Volcolon

16-09-2021 | Vrouw | 38
plantago ovata
Obstipatie
Ik had geen problematische ontlastingsproblemen want ga elke dag zeker 2x naar het toilet (naast het plassen dan), maar wel veel last van winderigheid en vaak dunnere ontlasting en eens om de 1 à 2 maanden flinke buikkramp. Huisarts constateerde een opstopping dus op haar advies van de huisarts volcolon gekregen, 2x per dag voor een maand. Eerst met vla ingenomen maar dat [lees meer...]vind ik geen aanrader. Dan lijkt het op Brinta (niet mijn favoriet). Ik neem het in met appelmoes, dat is wat grover van structuur en zo proef/voel ik de vezeltjes niet. De eerste paar dagen wat meer buikkrampen, diarree. Maar daarna werkt het als een tierelier! Er komt veel meer uit dan ik gewend was, dus blijkbaar bleef er voorheen toch wat achter in mijn darmen. Groot nadeel bij mij is dat zodra ik nu stop met elke dag 1 zakje, het lijkt alsof mijn darmen lui zijn geworden. Dan ga ik moeilijker naar het toilet dan voorheen.

07-09-2021 | Vrouw | 48
Darmproblemen - verstopping
Blijkbaar heeft mijn lichaam heel heftig gereageerd. Maar dit pas 20u na inname! Dokter van wacht moeten opbellen. Inspuiting buscopan gehad. 2 dagen later nog steeds krampen en misselijk! Terug dokter laten komen, opnieuw inspuiting buscopan en gans de week werkonbekwaam! Nooit meer Dulcolax voor mij!

03-09-2021 | Man | 37
Darmproblemen - verstopping
Kreeg dit middel vanwege mogelijke verstopping door pijnstillers na een operatie. Na een uur kreeg ik buikkrampen, hartkloppingen en werd ik duizelig. Daardoor ook angstig, want je denkt meteen dat er iets mis is. Dit alles duurt zo'n paar uur. De volgende dag, dit middel niet genomen, en geen buikpijn gehad. Wel de sterke pijnstillers geslikt om uit te sluiten dat het daa[lees meer...]rdoor kwam. De dag erop weer dit middel genomen (ter check), en alles begon weer van voor af aan. Ben direct gestopt en heb maar pruimen en vijgen gekocht om verstopping tegen te gaan. Werkte veel beter. Ben niet direct angstig aangelegd, maar dit middel zorg voor symptomen waardoor je denkt dat je tegen de grond gaat.

Movicolon

13-08-2021 | Man | 77

06-07-2021 | Vrouw | 54
Aambeien en vaatscheurtjes
Aambeien dmv elastiekjes laten verwijderen in het ziekenhuis en de behandelingen werden steeds pijnlijker totdat er ook vaatscheurtjes bij kwamen en elk toiletbezoek pijnlijk was met bloed. Uiteindelijk een kliniek in Rotterdam bezocht die de klachten serieus nam. Deze heeft zalf voor inwendig gebruik en de poeder Magrogol en elektrolyten 13,7 voorgeschreven. De jarenlang[lees meer...]e klachten verbeterde en het zalfje was niet meer nodig. Op dit moment gebruik ik elke dag 1 zakje poeder op nuchtere maag en binnen 1 uur ben ik grootste deel van mijn ontlasting kwijt. In de loop van de dag nog een keertje. Wel wat lucht in mijn darmen.

28-06-2021 | Man | 70
Darmproblemen - verstopping
Al mijn hele leven (70 jaar) last van verstopping en harde ontlasting gehad (familiekwaal). Na gebruik van Forlax nu dagelijks normale ontlasting. Geen enkele bijwerking (alleen de allereerste dag 3 maal snel naar toilet gemoeten). Ik ben dus heel tevreden over Forlax.

21-06-2021 | Vrouw | 72
Voorbereiding (slok-)darmonderzoek
Vreselijk middel, heb maar een tablet gebruik. Ben echt ziek. Moet nu nog beginnen met drinken moviprep.

09-06-2021 | Man | 18
Voorbereiding (slok-)darmonderzoek
2 dagen vantevoren 2 tabletjes bisacodyl ingenomen, zoals voorgeschreven. Volgende ochtend wakker geworden met buikkrampen, gepaard met buikpijn. Halfuurtje later een aantal keer naar de wc gegaan door diarree. 1 dag voor het onderzoek 1 liter moviprep gedronken met aardbei siroop. Moviprep(citroensmaak) is een troebelachtig laxeermiddel. Eerst geprobeerd met een rietje, m[lees meer...]aar dit ging veel te langzaam. Ik raad echt aan om geen rietje te gebruiken, want dit gaat langzamer en je laat veel boertjes. Maar wel even kijken wat je zelf het beste vind. Door de boertjes werd ik misselijker. De smaak is citroenwater gemixt met zout en suiker. Rare combinatie maar smaakte wel zo. Voor mij was het enigzins lastig om in te nemen door de troebelheid en smaak. De aardbei siroop heeft enigzins geholpen maar de smaak van de moviprep was overheersend. Volgende ochtend nog een liter moviprep gedronken. Ik had geen honger, maar ik denk dat dit te maken heeft met de moviprep. Jullie kunnen dit!

06-06-2021 | Vrouw | 57
Trage schildklier
Door obstipatie erachter gekomen dat ik een traag werkende schildklier heb. Slik daar nu medicijnen voor maar obstipatie bleef. 1 zakje per dag macrogynol gaan gebruiken. Goede stoelgang nu maar wel met enorme stank.

Klean-Prep

02-06-2021 | Vrouw | 54
Voorbereiding (slok-)darmonderzoek
Niet weg te krijgen zo veel en zo vies. En op het laatst braakneigingen. Volgen de keer vraag ik om picoprep. 150 ml vieze vloeistof ipv 3 liter en daarna 3 liter water drinken. Lijkt me beter te doen

Movicolon

26-05-2021 | Man | 39
Darmproblemen - verstopping
Door morphine pijnstillers. Kon ik alleen nog 2 a 3 konijnen keutels poepen . Ik moest 4 zakjes movicol of zijn witte variant in 1 liter water doen . De eerste weken opgeblazen gevoel pijnlijke buik . Kon zelfs mijn centuur niet todo of broek open laten . En ik moest liggen of mijn vel ging scheuren aan de buik . Werkt traag en de onderhoud dossis deed het ook niet 2 zakje[lees meer...]s diaree 1 zakje terug dagen niet gaan naar toilette. Ik beveel u bij volledige verstopping het preparaat dat ze geven voor u darmonderzoek doet . Met die grote pot en 4 zakjes . Dan plas je het er zo uit . Dan elke ochtend op nuchtere maag 3 kiwi's en het was terug natuurlijk opgang maar niet stoppen met kiwi's op nuchtere maag

24-05-2021 | Man | 74
Voorbereiding (slok-)darmonderzoek
Het zou tussen 6 en 12 uur de ontlasting op gang brengen, maar na 24 uur geen resultaat. Daarna Moviprep en dat wilde wel ontlasten!

19-05-2021 | Vrouw | 44
Obstipatie
Na darm onderzoek en ook daar het in de familie voorkomt de diagnose chronische obstipatie gekregen van internist. Na soms 1,5 week niet na de wc te kunnen ( geen aandrang of wel aandrang maar geen ontlasting) is dit een verrijking van mijn leven! Ik had veel last van brandend maagzuur en misselijkheden doordat mijn dikke darm vol bleef en op m’n Maag drukte. Dat is nu h[lees meer...]elemaal weg. Verder heeft deze t grote voordeel dat deze goed smaakt en als je t met sinaasappellimonade inneemt helemaal. Had laatst een andere gekregen ivm andere apotheker maar dat was net of je zoute as drink tot je nam daar werd ik super misselijk van. Gelukkig via Efarma nu weer florax. Ik speel een beetje met mn dosering m’n maag geeft al snel een seintje dus ik neem zo om de dag 1 zakje maar als ik veel stress (adhd) heb dan gaan darmen op slot en dan moet ik echt iedere dag een zakje. Kortom ik kan hier goed mee leven!

14-05-2021 | Vrouw | 56
Darmproblemen - verstopping
Na operatie had ik veel last van verstopping . Zakjes macrogol werkten niet. Na 5 dagen dit middel maar geprobeerd. 1 tablet om 23.00 uur en om 9 uur ineens kramperig gevoel en ontlasting. Toch wel half uur op de pot gezeten voor de aandrang weg was, en flink zweterig en krampen. Beetje diarree gevoel zeg maar. Was niet fijn, maar wel een enorme opluchting.

08-05-2021 | Man | 77
Darmproblemen - verstopping
Dit middel is volgens mijn ervaringen nog slechter dan de kwaal. Je wordt er doodziek van en slaapt nachts niet van de buikpijn. Het is een complete uitputtingsslag, terwijl je aan het herstellen bent van een zware chemokuur. En er komt maar geen ontlasting vrij. Ik begrijp nu ook waarom de klanttevredenheid slechts 46% is. Na gebruik van zemelen, havermout, pruimensap[lees meer...] en drinken met citroen zuur, olijfolie en lijnzaadolie wel ontlasting!!

02-05-2021 | Vrouw | 21
Darmproblemen - verstopping
Aangezien movicolon/macrogol niets meer deed voor mij over gegaan op forlax. Andere samenstelling en andere fabrikant. Tot nu toe met 1zakje elke dag ontlasting gehad! Wel heb ik meer bijwerkingen dan andere laxeermiddelen. Erg opgeblazen gevoel en last van winderigheid....

Picoprep

25-04-2021 | Man | 42
picozwavelzuur/magnesiumoxide/citroenzuur
Voorbereiding (slok-)darmonderzoek
Dit middel al diverse keren mogen gebruiken. Moet elk jaar een darmonderzoek ondergaan en ben zo enorm blij met picoprep. Met afstand het beste middel ooit wat ik heb gehad voor het ledigen van mijn darmen. Je hoeft slechts 2 glazen hiervan te nemen en het mooie is, het is niet eens vies! Wel goed roeren gedurende minimaal 2 minuten, dit is zeer belangrijk voor de smaak[lees meer...]! Korter roeren leverde bij mij een mindere smaak op. In tegenstelling tot andere laxeermiddelen is dit middel dus zeer goed te verdragen. Zelfs op een lege maag, hoewel je bij een lege maag beter eerst een kopje bouillon kunt nemen alvorens je 2e portie picoprep. Picoprep werkte bij mij wel later ten opzichte van andere laxeermiddelen zoals phosphoral of kleanprep. Het kan echt wel 3 uur duren voor je de eerste keer naar het toilet moet. Uiteraard is dit bij iedereen anders maar maak je dus geen zorgen als je na 2 uur nog geen ontlasting hebt gehad, die komt echt wel! Bijwerkingen amper gehad op wat buikkrampen en hoofdpijn na, maar dat is te verwaarlozen. Voor iemand die jaarlijks een darmonderzoek moet ondergaan is dit middel echt een uitkomst. En ook voor mensen die eenmalig een onderzoek hebben, zie er niet tegenop, dit middel is echt niet vies. en het onderzoek zelf is prima te doen, in tegenstelling tot een slokdarmonderzoek (slang via mond naar binnen, dat was een hel) maar een darmonderzoek is peanuts.

10-04-2021 | Vrouw | 50
Voorbereiding (slok-)darmonderzoek
2 dagen voor het onderzoek 2 tabletjes ingenomen om de darmwerking op gang te krijgen. Hier heb ik meer buikpijn van gekregen dan de Moviprep. De eerste halve liter Moviprep opdrinken viel wel mee maar daarna had ik er enige moeite mee. Het is een beetje gelachtig spul. Tot mn verbazing geen darmkrampen gehad. Het begon na 2 uur te werken. Volgende ochtend 2de liter ge[lees meer...]dronken. Al met al viel het me mee gezien alle verhalen die ik gehoord had. De coloscopie was op sommige momenten behoorlijk pijnlijk omdat men flink moest drukken op mn buik. Ik had een roesje maar was gewoon bij en heb meegekeken met het onderzoek. Arts en verpleegkundigen waren erg aardig bij de Bergmankliniek. Per persoon kunnen de bijwerkingen behoorlijk verschillen (bv. Bij een ontsteking ed) Maar het is echt te doen! Heb alleen nog wel napijn van het onderzoek.

Volcolon

07-04-2021 | Vrouw | 65
plantago ovata
Darmproblemen - verstopping
Ik heb al lange tijd last van mijn darmen. Tijdens vakanties of na een ziekenhuis opname duurt het zo maar twee weken voordat ik ontlasting krijg. Van alles geprobeerd maar werkelijk niets werkte naar tevredenheid. Zakjes Macrogol werkte een beetje maar de ontlasting kwam te pas en te onpas. Ik durfde niet meer gaan wandelen bv met een vriendin of op bezoek te gaan. Het [lees meer...]kon zo maar gebeuren dat ik aandrang kreeg en de wc niet haalde. Na een darmonderzoek kreeg ik Volcolon voorgeschreven en ik ben een ander mens geworden. In de ochtend roer ik het zakje door de yoghurt en 's avonds in een glas water of sap. Iedere ochtend ga ik durf weer op pad te gaan.

26-03-2021 | Vrouw | 26
PDS (prikkelbare darmsyndroom)
Ik heb prikkelbare darmen dus ben wel wat gewend. Ik heb het rond 17u savonds genomen. Nu tegen 2u snachts al 2x geweest. Fel buik krampen en je voelt dat u darmen aan het werken zijn. Raar gevoel in de onderbuik. De bujwrtkingd zijn niet min maar voor 1x wekelijks heb ik het er wel voor over.

25-03-2021 | Vrouw | 18
Obstipatie
Ik had last van obstipatie en kon met geen mogelijkheid naar het toilet, omdat het zoveel pijn deed. Toen als laatste redmiddel dit maar gehaald bij de kruidvat. Ik vond het idee van een zetpil nemen heel eng maar achteraf heeft het mij enorm geholpen. Ik kon na 20 minuten al naar de wc. Alles is er toen uitgegaan zonder enige problemen.

24-03-2021 | Man | 63
Voorbereiding coloscopie / endoscopie
Kreeg Moviprep voorgeschreven voor coloscopie. Netjes volgens de voorschriften om 18.00 uur de dag er voor mee begonnen. De smaak valt wel mee, het is weg te krijgen. Na 1 liter Moviprep zeker 3 liter heldere vloeistof gedronken. Maar de enige reden om naar het toilet te gaan was om te urineren; en veel. Na 3 uur contact opgenomen met de organisatie die het voorschreef. Op[lees meer...] hun aanraden nog 2 uur gewacht en water gedronken. Na deze 2 uur opnieuw contact opgenomen, daar zei men mij te stoppen met drinken.(gelukkig!!!). De volgende morgen opnieuw contact opgenomen, maar nu met de arts. Deze stelde dat ik een obstipatie had en dat het onderzoek niet door kon gaan. (Volgens mij door het voorgeschreven vezelarme dieet). Nieuwe afspraak moeten maken en nu krijg ik een recept voor het innemen van 3 eenheden. Zeer ontevreden over de gang van zaken!!!!

Categorieën met de meeste ervaringen

Depressie - antidepressiva SSRI (5518)
Anticonceptie - overig (4039)
Cholesterol (3014)
Depressie - antidepressiva overig (2856)
Psychose / schizofrenie - antipsychotica (2532)
Pijn - morfine-achtigen (2324)
ADHD - psychostimulantia (2258)
Pijn (2099)
Verslavingsziekten (2078)
Bloeddruk - betablokkers (1768)
Maagzuur - protonpompremmers (1647)
Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend) (1585)
Anticonceptie - eenfase (1462)
Angststoornissen (1306)
Bloed / stolling - thrombose (bloedstolsels) (1258)
Diabetes (suikerziekte) - orale middelen (1227)
Depressie - antidepressiva TCA (1107)
Antibiotica - urineweginfectie (1057)