categorie

Darmproblemen - verstopping

Een nuttige ervaring van een mede-patient

Vergelijk de ervaringen met medicijnen in de categorie

De laatste ervaringen in de categorie: Darmproblemen - verstopping

23-05-2022 | Vrouw | 70
psylliumzaad
de stoelgang is prima maar heb teveel lst van bijwerkingen zoals buikkrampen en jeuk aan de anus

Relistor

18-05-2022 | Vrouw | 45
methylnaltrexonbromide
Darmproblemen - verstopping
Dit middel moet je injecteren, ff wennen om bij je zelf te doen. Het middel werkte wisselend bij mij, maar als het werkte was dit ook binnen een half uur. Bijna geen bijwerkingen zoals kramp. Ik mocht het een maand uit proberen, maar het middel is erg prijzig, dus weet niet of het voor langere tijd mocht. Ook was de kans op een darm perforatie van de dunne darm wat grot[lees meer...]er volgens mijn MDL arts.

Dulcolax

17-05-2022 | Vrouw | 22
bisacodyl
Doet wat het moet doen maar kreeg erg veel onprettige bijwerkingen. Zou hierdoor nooit meer gebruik maken van dit medicijn.

Colofort

12-05-2022 | Vrouw | 58
Darmproblemen - verstopping
Ik zwel op als een zwellichaam en dat gaat gepaard met ernstige brandende pijn in mijn buik. Ik heb het op recept, maar overweeg nu toch om het niet meer te nemen.. Ik word gek bij de gedachte dat ik weer dik ga worden. er zit zoveel sorbitol in dat ik weer ga aankomen. Ik ben 3 kg gegroeid sinds vorig jaar en mijn keto is niet te doen hiermee..

04-05-2022 | Vrouw | 45
Voorbereiding (slok-)darmonderzoek
Als darmvoorbereiding moest ik twee dagen voor de colonoscopie om 22.00 twee tabletten Bisacodyl nemen. De dag erna en de ochtend van het onderzoek ook nog 2 liter Moviprep en 2 liter heldere drank. De nacht op inname van Bisacodyl heb ik de ergste darmkrampen in mijn leven meegemaakt, ik heb van 02.00 tot 08.00 huilend en schreeuwend van pijn op het toilet gezeten. Alsof[lees meer...] mijn darmen werden fijn geknepen en uit elkaar getrokken. Ik had zo'n verschrikkelijke pijn. En ik ben pijn gewend, ben bekend met ondermeer zenuwpijn, endometriose, reumatische ontstekingspijn en ziekte van Crohn pijn. Onbegrijpelijk waarom ik deze marteling moest ondergaan. Ik heb eerder colonoscopiën ondergaan en altijd was Moviprep voldoende. Ik ben een 45-jarige vrouw van 65 kilo zwaar die al jaren veganist is dus wat de arts verwachtte in mijn darmen en daarom dit middel uit de hel voorschreef geen idee maar het is een verschrikking.

28-04-2022 | Vrouw | 36
Darmproblemen - verstopping
Omdat ik 3 weken nauwelijks naar de wc kon en een aantal dagen behoorlijke streken in mijn buik kreeg, en het gevoel had stenen in mijn buik te hebben, heb ik de dokter gesmeekt om iets voor te schrijven. Eerst een echo voordat ze moviprep voorschrijven om te kijken of je echt wel obstipatie hebt. 2 dagen later uitslag en moviprep kunnen gebruiken. Na 2 uur werkte het ma[lees meer...]ar er kwam alleen water en kleine brokjes uit. Bijna geen ontlasting….

11-04-2022 | Vrouw | 37
Voorbereiding (slok-)darmonderzoek
Wat is dit spul vies. Mijn lichaam kan het niet verdragen, bij iedere slok moet ik hopen dat ie binnenblijft. Geen 1 tip op internet heeft geholpen. Mega misselijk. Ik doe dit nooit meer.

09-04-2022 | Vrouw | 51
Obstipatie
Na al 10 jaar last van extreem chronische obstipatie te hebben(totaal geen aandrang, ik ga rustig 2 maanden niet als ik er niets aan doe, al lijk ik dna inmiddels hoogzwanger en laten we het over de buikpijn maar niet hebben) Gebruik ik nu 1x per week een stuk of 10 tabletten(soms meer), ik neem ze de avond ervoor in, word vervolgens na een uurtje al misselijk, soms midden[lees meer...] in de nacht al spugen , rillingen, het gevoel van jezelf een flinke buikgriep te hebben bezorgt Als ik geluk heb gaat het medicijn de volgende dag rond de namiddag werken en kan ik mijn darmen l+gedeeltelijk) legen, De buikkrampen en het ziek voelen kunnen nog aanhouden tot de dag erna , andere medicijnen ook al geprobeerd , dit is nog het "gebruiksvriendelijkste "

08-04-2022 | Vrouw | 45
Darmproblemen - verstopping
Psylliumvezel is voor mij een echt wondermiddel voor een goede, gezonde darmwerking. Ik neig nogal naar obstipatie, afhankelijk van de periode in mijn cyclus. Maar enkele koffielepeltjes psylliumvezel door mijn yoghurt werkt voor mij perfect. En zoals iemand anders hier reeds vermeldde, het scheelt je nogal aan toiletpapier. Ik lees hier veel commentaren over sinaasappels[lees meer...]maak, maar ik koop gewoon zuivere psylliumhusk in een grote pot. Er is niks aan toegevoegd dus het geeft weinig smaak af. Om zo te drinken opgelost in water, vind ik het ook niet aangenaam. Ideaal vind ik het gemengd in yoghurt, of ik durf ook wel eens een koffielepeltje over mijn slaatje strooien (zeker met tomaten erbij werkt het goed, het mengt met het sap van de tomaten). Ik zou het iedereen aanraden.

07-04-2022 | Vrouw | 73
Endeldarmkanker
Doe psylliumvezels in een glas water. Roeren en dan een scheut Karvan Cevitam erbij. Scheelt heel veel. Als je de vezels alleen met water drinkt is het bijna niet te doen. Voor mij tenminste.

05-04-2022 | Vrouw | 44
Voorbereiding (slok-)darmonderzoek
Waarom toch kunnen we mensen naar de maan sturen, maar kunnen we dit sorry drankjes niet gewoon in een smaak maken die te drinken is? Mijn eerste halve liter zit er pas net in, en het drankje doet zijn werk al, dus over de werking geen klagen. Op de site van moviprep.be gelezen dat je na het helemaal oplossen van het poeder, er wat siroop door kan mengen om de smaak te[lees meer...] bevorderen. Maar de smaak van de moviprep zelf is zo overheersend dat dit boven de siroop uitkomt. Na elke slok weet kokhals neigingen en ik moet nog een halve liter… en morgenochtend nog een hele liter.

04-04-2022 | Vrouw | 41
Aambeien en vaatscheurtjes
1 zakje per dag vanwege harde ontlasting, aambeien. Meteen de eerste 2 dagen niet gepoept en ook geen scheetjes gehad, dat voelde eigenlijk een beetje verontrustend.. Eerste dag buikpijn, tweede dag ook erg misselijk, kon hierdoor weinig eten. Tegen de middag/avond (2e dag) ernstig vermoeid, niet alleen door het weinig eten, mijn hele lichaam voelde uitgeput, ik kon mijn [lees meer...]werk niet aan en moest eerder naar huis. Heel eng gevoel. Sliep 11u lang en belde de volgende ochtend de gezondheidslijn om advies omdat ik dit gevoel niet nogmaals wou meemaken. Ze belde na een uur terug met het advies om door te gaan. Dus ik ben op de 3e dag doorgegaan, was nog vermoeid en lag de hele dag in bed (ondanks dat ik moeder ben, dus dit was een zware soort vermoeidheid) eind van de middag opgestaan en naar buiten gegaan, savonds had ik eindelijk trek in eten en kort daarna gepoept! Perfecte konsistentie, zacht. Nu in de vroege ochtend van dag 4 nog steeds buikpijn maar ik voel me niet moe. Ik heb het idee dat het werkt maar ik schrok enorm van de bijwerkingen.

23-03-2022 | Vrouw | 66
Darmproblemen - verstopping
Trage schildklier. Veel plassen, droge ogen, neus, haren. Was bij uroloog, zag in hele colon faeces. Was net bij huisarts praten over haaruitval, droogte etc. Vertelde ik vaak ademproblemen, afbrekende haren had. Of ik door veel plassen niet minerale zouten tekort kwam? Had eens keltisch zeezout gedronken, in 20 min. Depressie weg! Leek ik elektrische lading had gehad. Was[lees meer...] perplex. En of opgehoopte feces door minerale zouten tekort kwam of thyroxine? Want ik plaste wel heel erg veel! Elk kwartier. Omdat mijn vader recent is overleden aan ileus, darmen puilde uit! En ik net vernam door uroloog in mijn colon ook opgehoopt zit...maak ik mij nu ernstig zorgen! Ik heb video you tube gezien over zouten die cellen nodig hebben om voeding, water ín de cel te trekken en agvalstoffen eruit. Ik ga na kuur macrogol, hopelijk verdwijnt ontlasting, me bexig houden met elke dag oplossing keltisch zeezout te drinken! Het gekke is ik voel niks, geen opstopping. Ik ga elke dag, soms meer. Brijachtig wel, soms wat steviger. Geen klachten buik. Door trage schildklier wel 12 kg zwaarder? Of door poep???😆 bij huisarts hiet eens serieus genomen... zei nog overvader, ik niet hypochondrisch wil overkomen. Maar verontrust ben on mijn colon dit zit. Missvhien krijg ik wel ontsteking van en dáárom schildklierfunctie niet goed werkt?!

Picoprep

22-03-2022 | Man | 50
picozwavelzuur/magnesiumoxide/citroenzuur
Voorbereiding coloscopie / endoscopie
Had een flinke darmbloeding gehad (4 liter bloed verloren) en moest nadat dit was gestopt enkele weken later weer een colonoscopie.( deze werd ook gedaan om te onderzoeken waarom ik bloedde maar toen was ik niet 'schoon' dus dat moest opnieuw). ik kreeg een recept picoprep en 2 pilletjes bisacodyl. was bang gemaakt met horrorverhalen over het drinken van dat spul, maar da[lees meer...]t bleek moviprep te zijn. Had het onderzoek om 14:00 op de maandag. Op zaterdag begonnen met diëten en op zondag gestopt met eten (10:00 uur). Om 16:00 die pilletjes ingenomen maar die hebben denk ik niet gewerkt. na het innemen van de eerst picoprep om 19:30 begon het ontlasten vrij snel. het stopte om 22:30 en toen ben ik een beetje gaan slapen). moest s ’nachts nog een keer ontlasten. maakte me enorm zorgen omdat de kleur niet leek op die uit de folder. ben de dag erna eerder begonnen met het tweede zakje (08:30) en kreeg vrij snel ontlasting. dit hield aan tot 11:30 en toen was het groen/wit met korrels erin. die korrels blijken vezels te zijn. dat is niet erg maar als je dat niet wilt moet je eerder (4 dagen voor je onderzoek) stoppen met vezels eten. het roesje pakte niet maar dat was niet erg. het onderzoek ging prima en ik kon meekijken en praten en vragen stellen. darmen waren iig goed schoon. Tips: begin op tijd met je dieet en haal lichte dranken in huis: aanmaak bouillon, appelsap en thee, van water alleen word je niet lekker. werd erg flauw en hangerig van het laxeren en dat kun je opvangen met een druivensuiker.

19-03-2022 | Vrouw | 55
Darmproblemen - verstopping
Nu al 5dg 3 pd .. nog steeds verstopping. Werkt totaal niet. 2zware antibiotica kuren gehad ivm schouder operatie.. zelfs oma's recept erbij. Lauw water met zonnebloemolie.. nu toch maar laxeermiddelen gekocht.. hoop dat dit wel helpt.

Volcolon

16-03-2022 | Vrouw | 24
plantago ovata
PDS (prikkelbare darmsyndroom)
Hi, de afgelopen twee jaar heb ik enorm veel last van buikkrampen, een "opgeblazen" buik (alsof ik werkelijk waar + 6 maanden zwanger ben), enerzijds soms een week niet naar de wc kunnen maar nu sinds 3 maanden veel misselijk, diarree of wat dunnere ontlasting en continue het gevoel hebben dat na het ontlasten niet alles eruit is. Daarnaast is er ook sprake van ontzette[lees meer...]nd veel slijmproductie en een altijd aanwezig zeurend gevoel in de buikt. Ik ben nu een jaar gestopt met lactose en dit werkt wel. Maar toch niet volledig optimaal. Het frustreert mij al twee jaar dat ik zoveel klachten heb in mijn buik. Voorheen heb ik ook veel klachten gehad vanuit mijn baarmoeder, dit is op het moment gelukkig wat rustiger. Maar het zorgt wel voor een bepaalde vorm van onzekerheid omdat je altijd bezig bent met het verbloemen van de opgeblazen buik, de buikpijn etc. Nu heeft de huisarts het vermoeden van PDS en hier heb ik VOLCOLON voor gekregen. Ik heb gelukkig geen last meer van verstoppingen maar mijn ontlasting is nu iets vaster dan diarree, met diarree krampen en nog steeds het gevoel dat niet alles eruit komt. Ook moet ik er eerlijk bij zeggen dat ik PDS ook niet helemaal geloof omdat er ook wat gynaecologische klachten bij komen.. Maar goed.. Ik ben geen dokter dus laten we er vanuit gaan dat de huisarts het bij het goede eind heeft en de zakjes misschien ter zijner tijd toch gaan meewerken aan een stabiel ontlastingspatroon. Maar tips zijn en blijven welkom haha.

13-03-2022 | Man | 71
PDS (prikkelbare darmsyndroom)
Ik heb al jaren gevoelige darmen met afwisselend obstipatie en diarree. De klachten waren de laatste tijd zo toegenomen dat ik af en toe onderweg plotseling mijn ontlasting liet lopen. Daardoor verloor ik het vertrouwen in mijn lichaam en durfde bijna de straat niet meer op. Het hielp al sinds een paar maanden door te stoppen met suiker. Ik ben een enorme snoeperd en ben s[lees meer...]teeds meer allergisch geworden voor suiker. Krijg er forse diarree door. Toch maar naar de huisarts geweest. Hij schreef Macrogol en electrolyten voor, hetgeen leidde tot flinke obstipatie. Dat was het dus niet. Twee weken geleden begonnen met Psylliumvezels met inuline van het Kruidvat. Vijf gram in yogurt met een groot glas water na het avondeten. Na een paar dagen al positief effect: veel vastere ontlasting en regelmatiger stoelgang. En als bonus niet meer de behoefte om 's avonds nog te snacken (chips, popcorn etc.). Psyllium geeft een flink gevuld gevoel. Toch zoek ik nog naar de juiste dosering. Dat is alleen maar fine-tuning! Ik heb het vertrouwen terug in mijn lichaam. Maar heb toch nog wat obstipatie. Tegen de tijd dat ik me onprettig begin te voelen, moet ik gelukkig naar het toilet. Tenslotte nog een extra bonus: ik gebruik veel minder toiletpapier!

Metamucil

04-03-2022 | Vrouw | 65
PDS (prikkelbare darmsyndroom)
Na jarenlang buikpijn en diaree raadde mijn maag/darm specialist mij dit aan. Het werkt bij verstopping., maar ook bij diaree. Na 1 week (elke dag 1 zakje) kwamen mijn darmen al tot rust. Buikpijn heb ik nog maar af en toe en heb nu een normale stoelgang. Ik geef dit middel een 10 🏅

17-02-2022 | Vrouw | 62
psylliumzaad
eerst gebruikte ik metamucil wat goed werkte en nu krijg ik psylliumvezels van de apotheek omdat metamucil niet leverbaar is. ik ben niet tevreden. de poedervorm in water is net zeepsop smaak. en ik heb daar niet het gewenste resultaat mee, mijn sluitspier werkt niet meer.

08-02-2022 | Vrouw | 22
Darmproblemen - verstopping
Ik heb dit middel gebruikt omdat ik door medicijngebruik niet naar de wc kon. Nam om 21:00 2x5mg, en werd een uur later wakker van enorme misselijkheid en een tinteling over mijn hele lichaam. Ik kon er vrij weinig aan doen, dus weer gaan slapen. Een uur later weer wakker geworden door enorme buikkramp en weer tintelingen door mijn hele lichaam. Vervolgens een half uur o[lees meer...]p de wc gezeten met enorme buikpijn en zweetaanvallen. Werke wel, maar als ik dit geweten had dan had ik eerst andere dingen uitgeprobeerd.

Picoprep

04-02-2022 | Man | 41
picozwavelzuur/magnesiumoxide/citroenzuur
Ik nam 2x picoprep ivm het legen van mijn darmen tbv colonoscopie. Daarvoor is het gebruik zeer effectief. Binnen een paar uren volgde er meerdere keren ontlasting en dat verliep bij mij zonder pijn. Het is wel belangrijk om echt direct na inname te beginnen met drinken want ik dronk elke 10 minuten maar had nog steeds moeite om aan de vereiste 2 a 3 liter te komen. Goed [lees meer...]afwisselen van water, appelsap en bouillon hielp wel. Kort voor het onderzoek kwam er nog een laatste restje uit en bij het onderzoek waren mijn darmen mooi schoon.

03-02-2022 | Vrouw | 23
Darmproblemen - verstopping
Last van verstopping dus ik dacht probeer dit eens, van Kruidvat. Na 1,5 uur kreeg ik erge steken in mijn buik en werd ik misselijk. Ook kreeg ik hartkloppingen. Na 3 uur kreeg ik aandrang en er kwam een hele boel waterdunne ontlasting. Na de tijd wat opgelucht maar bleef vreemd gevoel in mn buik houden. Gedurende dag bleef de diarree aanhouden. Het werkt dus wel om je dar[lees meer...]men leeg te maken alleen de bijwerkingen zijn niet mals.

23-01-2022 | Vrouw | 42
Macrogol-elektrolyten
Wegens een Tailor,s bunion operatie heb ik deze zakjes gekregen omdat een week Oxycodon slik voor de pijn. Pas na 3 dagen kwam er wat bij mij,wat een opluchting. Kan dus niet zeggen dat het snel werkt.Drink er mega veel water bij en zelfs nog extra vezels.Gelukkig bijna van de Oxycodon af! Maar geef mij maar Psyllium Husks,veel effectiever en sneller,samen met probiotica[lees meer...].

19-01-2022 | Vrouw | 34
Rectale / anale fissuur
Na maanden verschrikkelijke pijnen tijdens het toiletbezoek en de halve dag daarna eindelijk naar de dokter gestapt. Ivm borstvoeding kon ik niet de benodigde medicijnen gebruiken, dus schreef hij me dit voor om te zorgen dat de ontlasting nog zachter werd. Begonnen met een half zakje na het lezen van de heftige reacties hier, maar na twee dagen een heel zakje gaan gebruik[lees meer...]en en ben nu voor het eerst in maanden zonder pijn naar de wc gegaan en het lijkt zelfs al iets te helen. Geen gekke krampen of diarree, gewoon dunnere ontlasting en verder nergens last van. Voor het eerst hoop dat ik er vanaf ga komen nu. Gebruik het nog maar kort maar zou het tot zover ik het nu kan zeggen echt aanraden.

10-01-2022 | Vrouw | 68
Macrogol-elektrolyten
Soms toch, ondanks elke dag een zakje, ontstoken divertikels. Erg pijnlijk en doodziek.

Forlax

06-01-2022 | Man | 25
macrogol
Darmproblemen - verstopping
ik voel me ongemakkelijk door forlax na inname een half uur later moet ik al naar de WC mijn darmen zijn overactief met als resultaat dat de ontlasting al in mijn onderbroek zit. Dat is superongemakkelijk.

Dulcolax

03-01-2022 | Vrouw | 29
Darmproblemen - verstopping
Voorbereiding darmonderzoek. Zou dit drie dagen moeten nemen en dan nog een oplossing in een drank erbovenop. Ik ga het houden bij de drank alleen…

Lactulose Poeder/ Stroop

02-01-2022 | Man | 85
lactulose

15-12-2021 | Vrouw | 47
Darmproblemen - verstopping
Macrogol bevat als werkzame stof E1521 Polyethyleenglycol PEG Helaas verdraag ik door overgevoeligheid deze stof niet. Langer dan 2 dagen innemen was niet mogelijk. Ik kreeg dan last van slapeloosheid en werd ontzettend druk in mijn hoofd. Door een heftige verergering van mijn obstipatie klachten was langer innemen wel noodzakelijk daarom via via uiteindelijk overgestapt o[lees meer...]p x-praep

X-praep

15-12-2021 | Vrouw | 47
sennosiden A+B
Darmproblemen - verstopping
Nadat macrogol niet te doen blijkt vanwege een overgevoeligheid voor E1521 , Lactulose niet te doen was vanwege gasvorming en Volcolon nauwelijks iets helpt heb ik via de mdl-arts x-praep voorgeschreven gekregen. Ik ben hoog sensitief en dat ook voor medicatie / meestal vooral de hulpstoffen. E1520 is het chemisch eenvoudige zusje van E1521 en doet me ook iets lastigs (em[lees meer...]otionele en lichamelijke geremdheid en lichte constante buikpijn), maar het gaat beter dan met E1521. Helaas blijvend noodzakelijk omdat de interne glijbaan niet goed werkt. x-praep is wèl een wondermiddel voor mij. Loop ik vast, dan 1 of 2 ml extra en het systeem werkt weer. Fijn spul voor de fijn tuning!!

Categorieën met de meeste ervaringen

Depressie - antidepressiva SSRI (5659)
Anticonceptie - overig (4162)
Cholesterol (3068)
Depressie - antidepressiva overig (2903)
Psychose / schizofrenie - antipsychotica (2604)
Pijn - morfine-achtigen (2373)
ADHD - psychostimulantia (2327)
Pijn (2133)
Verslavingsziekten (2126)
Bloeddruk - betablokkers (1801)
Maagzuur - protonpompremmers (1674)
Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend) (1604)
Anticonceptie - eenfase (1483)
Angststoornissen (1355)
Diabetes (suikerziekte) - orale middelen (1315)
Bloed / stolling - thrombose (bloedstolsels) (1305)
Depressie - antidepressiva TCA (1138)
Antibiotica - urineweginfectie (1108)