categorie

Darmproblemen - verstopping

Een nuttige ervaring van een mede-patient

Vergelijk de ervaringen met medicijnen in de categorie

De laatste ervaringen in de categorie: Darmproblemen - verstopping

Movicolon

27-01-2023 | Man | 43
macrogol/elektrolyten
Dit werd mij aangeraden door de huisarts en later door de MDL arts. Bij de Proctos Kliniek werd het meteen afgeraden bij Obstructieve Defecatie Syndroom. Ik heb het ooit weleens eerder genomen tijdens de chemo en bij constipatie is het wel goed spul. Bij ODS wil je dat de ontlasting juist indikt, dus psyllium.

Psylliumvezels

27-01-2023 | Man | 43
psylliumzaad
Bij de eerste paar keer dat ik dit kreeg voorgeschreven door de huisarts en MDL arts werd mij aangeraden om dit met ruim water in te nemen. Bij de Proctos Kliniek zeiden ze van niet. In yoghurt of kwark in nemen en een half uur ervoor of erna niets eten of drinken. Dat wil ik iedereen even meegeven. Met water kreeg ik er enorme diarree van.

17-01-2023 | Man | 44
Darmproblemen - verstopping
Ik had een serieuze verstopping in mijn dikke darm, zo erg dat ik na eten over moest geven omdat mn darmen vol zaten. Daarnaast constant pijnlijke steken in de buik. In het begin te voorzichtig begonnen met 2 zakjes per dag (Apotex 13,8g). Omdat ik nogal wat negatieve ervaringen las op het internet te snel ermee gestopt. Helaas waren de klachten niet minder geworden. Di[lees meer...]verse buikonderzoeken gehad, maar alles was verder ok, dus op last van de dokter een week lang 3x 2 zakjes per dag gaan nemen, na die week waren de klachten aanzienlijk minder geworden. Hierna over op 3x1 zakje per dag (je moet een koeienvlaai poepen zoals de dokter zegt om het week te maken in je darmen, zodat de harde ontlasting op kan lossen), tot de buikpijn compleet verdwenen was. Ik kon zelfs weer normaal plassen. Ook ik heb een beetje last van de bijwerkingen: winderigheid, ietwat opgeblazen gevoel en beetje misselijk direct na inname (maar neemt snel af). Het smaakt ook niet echt lekker, dus je kan het op 2 manieren doen: oplossen in klein beetje water en in 1x naar binnen gieten en dan een glas water er achteraan. Of oplossen in een groot glas water, de zoute smaak is dan bijna weg zodat het makkelijker (rustig) te drinken is. Conclusie: het heeft mij enorm geholpen. De bijwerkingen zijn er, maar zijn zeker te overkomen. Zeker als je merkt dat het werkt. De fout die ik gemaakt heb, is in het begin te sceptisch te zijn begonnen. Hierdoor met een te lage dosering gestart, waardoor ik het veel langer heb moeten gebruiken dan eigenlijk nodig was en natuurlijk ook langer met buikpijn rond gelopen heb. Succes!

14-01-2023 | Vrouw | 70
Voorbereiding (slok-)darmonderzoek
Onderzoek verliep perfect. Voorbereiding zeer moeilijk door de slechte smaak. Het medicijn was wel effectief. Darmen waren volledig leeg. Geen krampen noch buikpijn. Ben nu al drie dagen verder en heb nog steeds problemen om mij wakker te houden en ben extreem moe (uitgedroogd?)

11-01-2023 | Vrouw | 37
Endometriose
Ik heb dit middel moeten gebruiken ivm een ct scan om evt endometriose aan te kunnen tonen. Tips: Zet 1 liter water lekker koud Drink het met een rietje Neem tussendoor bouillon en frisdrank Ga rustig op de toilet zitten en veeg met vochtig toiletpapier. Neem de tijd. Maak het jezelf comfortabel. Je kan gerust een uurtje zitten.

Metamucil

08-01-2023 | Man | 78
Darmproblemen - verstopping
Endeldarmbloeding gehad. Divertikels als oorzaaak...Nooit meer teruggekomen gelukkig. Ik zou vanwege de buikkrampen enigszins willen afbouwen.

07-01-2023 | Vrouw | 27
Obstipatie
Nooit meer! Ik had al een tijdje last van onstipatie en heb dus een pil genomen van de kruidvat eigen merk laxeermiddel. Ik heb zo een heftige buikpijn gehad dat ik heb overgegeven en dat ik meerdere malen ben flauwgevallen. Ik kon niets meer dan alleen liggen. Heb mij nooit zo ellendig gevoeld. Voor mij nooit meer, troep.

29-12-2022 | Man | 46
Aambeien en vaatscheurtjes
Dit middel voorgeschreven gekregen ivm met een anaal fissuur om de ontlasting soepel te houden. Het goedje smaak chemische en dat gaat je al snel tegenstaan. Kort na inname misselijkheid en gedurende de hele dag een opgeblazen gevoel. Daarnaast veel winderigheid ook in bed wat voor je partner niet aantrekkelijk is. Zoals in een andere review vermeld heb ik ook gewichts[lees meer...]toename, normaal is mijn gewicht redelijk constant maar de laatste tijd ben ik 10kg aangekomen zonder overmatige voedsel consumptie. Kan het zijn dat je lichaam hierdoor meer vocht gaat vast houden? Ben ook sneller moe en behoorlijk kortademig ook als ik rust. Volgens darm-lever arts moet ik dit middel de rest van mijn leven gebruiken, ik denk dat ik maar eens wat anders ga proberen.

27-12-2022 | Vrouw | 37
Macrogol-elektrolyten
In verband met een achterwandverzakking mag ik niet persen op het toilet. Daarom moet ik dagelijks 1 zakje gebruiken om de ontlasting soepel te houden. Naarmate ik het langer gebruik (nu 2 maanden) heb ik het gevoel dat de werking minder wordt. Ik vind het poeder ontzettend smerig en dan moet je er ook nog een glas vol van hebben. Waarom bestaat dit niet in tabletvorm... Z[lees meer...]ou het een stuk makkelijker maken.

Microlax

18-12-2022 | Vrouw | 25
natriumlaurylsulfoacetaat/natriumcitraat/sorbitol
Darmproblemen - verstopping
Door bepaalde medicatie heb ik vaak last van verstopping. Wat een geweldig middel is dit! Vooral als de verstopping lager zit. Ik heb helemaal geen bijwerkingen en alles kwam er binnen 5 minuten zonder pijn en persen uit. Orale tabletten kan ik niet verdragen en geven mij maagpijn, zetpillen vind ik niet fijn inbrengen maar dit middel van microlax is perfect!!! En ook fijn[lees meer...] dat als het eruit is, het ook klaar is. Met laxeertabletten voor oraal gebruik moet ik er een hele dag voor uittrekken omdat je niet weet wanneer het komt, hoe lang het gaat duren en hoe vaak je naar het toilet moet. 1 tube was voor mij voldoende en daarnaast neem ik nu ook extra vezels. Ik weet nu in ieder geval dat dit middel bestaat voor noodsituaties zoals deze. De bijwerkingen van laxeertabletten zorgden er namelijk voor dat ik zelfs wanneer het echt moest, geen tabletten nam met alle gevolgen van dien. Ik heb vandaag gelijk een voorraad aangeschaft omdat het vaak uitverkocht is. Een nadeel van deze site is dat ik verplicht bijwerkingen moet melden terwijl ik deze helemaal niet heb. ///RED mijnmedicijn.nl als er geen bijwerking zijn geweest dan heb u goed ingevuld- ///

Dulcolax

14-12-2022 | Vrouw | 22
Darmproblemen - verstopping
Ik was 6 dagen na mijn coloscopie niet meer naar de grote wc kunnen gaan. Dus ik ga naar de apotheek en vroeg iets ervoor. Hij zei ook dat dit geen buikkrampen ging geven dus ik dacht ideaal! Zaterdag avond heb ik 2 pilletjes genomen en om 3 uur snachts begon ik buikpijn te krijgen dus ik ga naar wc... het werd erger elke minuut ik kreeg het echt warm ! Ook werd ik super m[lees meer...]isselijk en heb ik moeten overgeven. Ik had het gevoel dat ik ging flauwvallen en ik had geen kracht meer alsof ik een vod was. Ik dacht dat ik mss toevallig buikgriep had gekregen. Hoe konden 2 pilletjes mij zo naar de hel brengen. Ik was gewoon een beest geworden lol Dus ik heb het nog een kans gegeven (5 dagen later) en maar 1 pilletje genomen. 4 uur erna begon dezelfde hel weer. Overgeven buikpijn flauwvallen trillen. Dus dit ga ik NOOIT meer nemen

08-12-2022 | Vrouw | 41
Voorbereiding (slok-)darmonderzoek
Prima te doen. Voorbereiding darmonderzoek. 18.00’uur 2 pillen ingenomen. Rond 2.00 uur in de nacht naar de wc. Lichte krampen maar prima te doen. In de ochtend ook nog aantal keer geweest. Deed wat het moest doen.

05-12-2022 | Vrouw | 21
Voorbereiding (slok-)darmonderzoek
Om 20u ingenomen en om 2u in de nacht wakker geworden omdat ik zo misselijk was.. niet overgegeven maar ik zat er niet ver vanaf. Buik voelt echt keihard aan is heel gevoelig. Niet echt de drang gehad dat ik naar de wc moest.

Eziclen

04-12-2022 | Vrouw | 23
natrium-/kalium-/magnesiumsulfaat
Voorbereiding coloscopie / endoscopie
Drank klaar gemaakt zoals op de verpakking. Na een paar slokken heel erg misselijk geworden waardoor het innemen niet meer lukte. Uiteindelijk moest ik ervan braken. Verder duurde het bij mij ruim 4u voordat er resultaat was. Met een harde pijnlijke buik als gevolg

Metamucil

04-12-2022 | Vrouw | 75
Darmproblemen - verstopping
Ik heb last van verstopping en gebruik Metamucil. Ik heb ook last van hartritmestoornissen maar legde geen link naar het gebruik van Metamucil met aspertaam. Totdat ik een review las van een persoon die dit ook ervaarde. Ik stop onmiddelijk en zoek wel wat natuurlijkers.

Volcolon

29-11-2022 | Man | 111
plantago ovata
Eerlijk gezegd snap ik niet waarom ik dit spul voorgeschreven kreeg, heb namelijk geen klachten zoals de meeste hier. Wat een vies spul is dit, dit zou inkapselde moeten zijn met laagje zodat het makkelijk weg te spoelen is en dat pas in de maag oplost. Spul kleeft overal aan, is erg moeilijk weg te krijgen, kleeft aan glas en in je mond aan alles wat er zit.

07-11-2022 | Vrouw | 24
Ziekte van Crohn
De dag voor het onderzoek moest ik 1 liter moviprep innemen, dit ging verbazingwekkend makkelijk. Ik vond het niet vies en het ging zo naar binnen. De liter heldere vloeistof ging ook makkelijk. Het werkte bij mij pas na 1,5 uur na de laatste slok. Op de dag van het onderzoek wederom 1 liter moviprep moet innemen, deze keer ging het moeizamer. Voornamelijk misselijkheid er[lees meer...]varen, maar dat vond ik zelf ook niet gek gezien de tijd van inname(05:30). Uiteindelijk is het gelukt om alles op te drinken en de heldere vloeistof daarna voelt als een verlossing. Al met al vond ik het reuze meevallen. Daarna kreeg ik de coloscopie en dat was zo voorbij. Je leest er veel slechte verhalen over, maar het deed bij mij totaal geen pijn en was zo voorbij.

03-11-2022 | Vrouw | 21
Voorbereiding (slok-)darmonderzoek
Na horror verhalen gelezen te hebben op deze site was ik mega bang om ze te nemen. Voor een darm onderzoek die morgen gepland staat moest ik gister avond om 22;00 2 mini pilletjes ervan innemen. Het is me heel erg meegevallen!!! Om 03;00 werd ik voor t eerst wakker met hele lichte krampen. Wel een half uurtje op de wc gezeten maar nadat bijna alles eruit was trokken de kra[lees meer...]mpen weg en daarna weer gewoon geslapen tot 07;30! Nu soms nog een beetje heeeele lichte krampjes maar heeel makkelijk te verdragen

02-11-2022 | Vrouw | 19
Darmproblemen - verstopping
Heerlijk spul ! Buik doet een beetje pijn wanneer het begint te werken , ik neem het als ik wakker word en dan savonds kan alles der uit

01-11-2022 | Vrouw | 39
Macrogol-elektrolyten
Ik heb deze zakjes van de dokter gekregen nadat ik een week lang met de zelfde pijn rondliep, heftige pijn onder mijn maag. De dokter had geconstateerd dat het mijn darmen zijn en dat mijn spijsvetering niet goed werkte. Nu gebruik ik Macrogol en Electrolyten al meer dan 2 weken, mijn stoelgang is soepel, maar ik ben niet van de pijn af, ook heb ik extra klachten bij gekr[lees meer...]egen, met name opgeblazen gevoel en heel veel last van vieze windjes de hele tijd door. Ik moet de dosis ophogen van de dokter, ik vraag me af of dit wel gaat werken.

26-10-2022 | Vrouw | 32
Voorbereiding (slok-)darmonderzoek
Bisacodyl gebruikt voor de voorbereiding op een coloscopie. Ongelooflijke buikkrampen ongeveer 7,5 uur na inname. Om 22:00 uur pillen ingenomen, misselijk geweest ongeveer een uur na inname, toch in slaap gevallen. Om 05:20 wakker geworden van de pijn. Zulke buikkrampen dat is van de pijn begon te spugen, want de misselijkheid was al over. Flauwgevallen en enorme koude ril[lees meer...]lingen, ondanks dat ik warm was aangekleed. Hield niets meer binnen. Laxeren doet het zeker. Ongeveer een halve dag na inname kwam er al niets meer uit mijn darmen wat enigzins op ontlasting leek.

Forlax

25-10-2022 | Vrouw | 32
macrogol
Darmproblemen - verstopping
De smaak ia sowieso al lekker zoet. Mengen gaat prima wn het doet zn werk. Bij obstipatie door stress neem ik om de dag 1 sachet en dat ks voldoende dan.

Psylliumvezels

20-10-2022 | Vrouw | 85
PDS (prikkelbare darmsyndroom)
veel last vanongekontroleerde sloelgang kramp kande deur niet uit.naar Spesilist geweest kreeg Metamucil dat werkte goed maar apotheek verander hetinveel goedkopere Psylliumvezels die bijmij niet werken met deze ben ik terug bij af en heb weer heel de dag last vandunne ontlasting.

16-10-2022 | Vrouw | 49
Voorbereiding (slok-)darmonderzoek
Heb moviprep vaak moeten gebruiken en de citroen smaak is niet te doen voor mij. Troebel en zout. Constant kokhalzen. Sinaasappel smaak is beter, helder en minder zout. Drink het ijskoud met ijsklontjes, drink door en neem erna een slok appelsap of iets anders. Een sterke kauwgom vlak ervoor helpt ook echt. Verder wordt het tijd voor andere oplossingen. Waarom geen klysm[lees meer...]a's?? Werkt voor mij veel beter en je bent niet 2 dagen bezig met het drinken van liters vocht.

15-10-2022 | Vrouw | 45
Darmproblemen - verstopping
Werkt prima, mits je er ook voldoende bij drinkt.

X-praep

29-09-2022 | Vrouw | 66
sennosiden A+B
MS (multiple sclerose)
Ik gebruik het al 20 jaar...altijd tevreden geweest...je moet geen doses vergeten...want dan kan je meteen niet meer. Alleen de laatste dagen heb ik een vervelende pijn in mijn onderbuik als ik weer xprep inneem...toch even naar laten kijken...verder tevreden over xprep. Zonder dit medicijn zag mijn leven er veel vervelender uit...

28-09-2022 | Vrouw | 40
Voorbereiding coloscopie / endoscopie
Niet nadenken, gewoon opdrinken. Ik heb het spul in van die grote glazen gedaan waardoor je er maar 3 hoeft te drinken (werkt psychisch toch fijner dan 4 haha). Verstand op 0, proberen niet te “proeven” tussendoor en gewoon weg gieten. Daarna jezelf belonen met wat appelsap of ranja. Puzzelboekje of leesboek op de WC neerleggen, leg een lekker warme badjas klaar (want [lees meer...]je krijgt het koud!), en aftellen. Het állerergste vind ik het niet mogen eten, daarvan was ik echt ziek zwak misselijk, echt het gevoel dat mijn lichaam voedingsstoffen miste. Gelukkig is ook dat tijdelijk. Succes allemaal, het is even wat vervelend, maar niet het ergste dat er is. Kop op!

Movicolon

28-09-2022 | Vrouw | 53
Darmproblemen - verstopping
Helaas genoodzaakt dit middel twee maal daags te gebruiken ivm Verapamil gebruik wat verstopping veroorzaakt. Vies drankje maar te doen. Alleen de bolle buik winderigheid en vreselijk stinkende scheten ..het doet mij wegrennen voor mezelf. Wat een drama. Als.iemand daar een oplossing voor weet!

22-09-2022 | Vrouw | 51
Macrogol-elektrolyten
Naarmate ik dit langer gebruik, hoe meer dit behangplaksel mij tegenstaat en ik zou nog bijna 3 maanden moeten. Een vieze sinaasappelgeur komt je tegemoet en dan moet je het smakeloze spul ook nog opdrinken. Het lijkt wel of er een slak in gezwommen heeft! Daarnaast werkt het bij mij haast niet. Maar zo'n 1½ uur na inname zou het moeten werken? Niet dus. Ik drink veel, e[lees meer...]et gezond, geen suiker, geen witmeel, veel vezels. Dan zou het toch wat beter moeten gaan, maar nee. Weinig effect dus.

Dulcolax

15-09-2022 | Vrouw | 28
PDS (prikkelbare darmsyndroom)
Ik heb erg last van obstipatie, nu was ik op vakantie maar ik kreeg geen ontlasting. Dus een tabletje ingenomen om 8 uur s avonds om 4 uur in de ochtend kreeg ik krampen gepaard met diarree. Naarmate de dag vorderde kreeg ik krampen en diarree beetje duizelig. Het werkt, maar ik gebruik het nooit meer.

Categorieën met de meeste ervaringen

Depressie - antidepressiva SSRI (5889)
Anticonceptie - overig (4314)
Cholesterol (3143)
Depressie - antidepressiva overig (2972)
Psychose / schizofrenie - antipsychotica (2717)
Pijn - morfine-achtigen (2442)
ADHD - psychostimulantia (2409)
Verslavingsziekten (2198)
Pijn (2185)
Bloeddruk - betablokkers (1846)
Maagzuur - protonpompremmers (1705)
Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend) (1636)
Anticonceptie - eenfase (1519)
Angststoornissen (1470)
Diabetes (suikerziekte) - orale middelen (1456)
Bloed / stolling - thrombose (bloedstolsels) (1357)
Depressie - antidepressiva TCA (1180)
Antibiotica - urineweginfectie (1167)