categorie

Darmproblemen - verstopping

Een nuttige ervaring van een mede-patient

Vergelijk de ervaringen met medicijnen in de categorie

De laatste ervaringen in de categorie: Darmproblemen - verstopping

18-09-2020 | Vrouw | 75
Obstipatie
Koop ze bij Kruidvat/eigen merk. Heb hier goede resultaten mee.

Eziclen

15-09-2020 | Man | 57
natrium-/kalium-/magnesiumsulfaat
Voorbereiding coloscopie / endoscopie
Het drankje smaakt smerig, maar dit kun je compenseren door het water (1,5 liter) dat je hierna drink te mengen met limonadesiroop. Ik heb ook kauwgom op. Het is zeer effectief, want je rent al snel naar het toilet. 1 keer een drankje in de avond (ca. 6 keer toilet) en 1 keer een drankje in de ochtend. Die ochtend ben ik wel 10 keer geweest. Terugkijken: op het moment[lees meer...] suprême is het ellende dat toiletgedoe, maar achteraf gezien is het beter dan een middel wat minder effectief is,

14-09-2020 | Vrouw | 31
Obstipatie
Ontzettend last van obstipatie. Na het gebruiken van een zetpil begon het binnen een kwartier te werken. Nog uit kunnen uithouden tot een half uur. Stoelgang was minder verhard en was iets dunner. Na het toiletbezoek was alles er goed uit. Heel fijn product en zeker aan te raden!

Forlax

06-09-2020 | Man | 6
macrogol
Obstipatie
Ons zoontje krijgt preventief Forlax om obstipatie te voorkomen (door chemo, hij heeft leukemie). Wij hebben de indruk dat de plasfrequentie door de Forlax erg omhoog gaat, maar zeker weten doen we het ook niet. Iets om te ondezoeken. We zijn ons ervan bewust dat obstipatie zelf het uitplassen kan verhinderen, maar dat lijkt hier toch niet aan de hand.

01-09-2020 | Vrouw | 42
Obstipatie
Zeer tevreden. Doet wat het moet doen. Al na twee uur na het innemen van de tabletjes kwam de stoelgang op gang. Gaat wel gepaard met darmkrampen, maar niet extreem.

Volcolon

29-08-2020 | Man | 82
plantago ovata
Aangezichtspijn
Veel krampen weinig effect

28-08-2020 | Vrouw | 68
Aambeien en vaatscheurtjes
Prima stoelgang, als ik stop meteen obstipatie. Maar toch een vraagje. Wie is er sinds gebruik ook zoveel aangekomen en kan dat hierdoor komen?

Lactulose Poeder/ Stroop

17-08-2020 | Vrouw | 29
lactulose
Obstipatie
Ontlasting komt in kleine beetjes. Veel lucht in darmen. Enorme stinkscheten dagen lang.

Microlax

14-08-2020 | Vrouw | 41
natriumlaurylsulfoacetaat/natriumcitraat/sorbitol
Darmproblemen - verstopping
Microlax is voor mij niet prettig in gebruik. Het pippetje van achteren leeg knijpen is al een dingetje maar de extreme krampen en brandende aneus is niet te doen.

14-08-2020 | Vrouw | 41
Darmproblemen - verstopping
Voor mij doet ze wat het moet doen. Ja, je krijgt er hevige krampen van wat bij mij soms volledig door naar mijn benen trekt., maar het is mijn redder in nood. Soms zit ik weer zo verstopt dat ik een brok in mijn keel krijg en geen hap meer naar binnen krijg. Dan gebruik ik EEN HALVE en 10 minuten later kan ik naar het toilet. Soms gebruik ik het 1x per maan[lees meer...]d, soms per week en heeeeel soms wel 3 ochtenden achter elkaar om goed te legen. Ik bereid mij altijd goed voor op de krampen en neem de tijd, met een klein half uur is alles weer voorbij

13-08-2020 | Vrouw | 58
Ademhalingsproblemen
Doordat ik slecht kon drukken, werd mijn buik steeds dikker en opgeblazen , waardoor mijn longen in de knel kwamen. Ik heb COPD 4 ben dus vaak erg benauwd. Ook op het moment erge rugpijn , daar heb ik oxycodon 10mg 2x daags gekregen. Ook dat zorgt voor obsitpatie.Ik heb vanmorgen op 6 uur 2 tabletjes (Bisacodyl 5mg) om al om 6:45 moest ik al naar de wc.En zonder gedoe,pij[lees meer...]n of persen kwam er erg veel uit , dat zorgde voor zoveel opluchting. Gebruik het vestandig en niet iedere dag.

08-08-2020 | Vrouw | 28
Obstipatie
Normaal neem ik de pillen van dulcolax. Apotheek heeft deze gegeven bij een verstopping (vandaag 11 dagen niet uit mezelf geweest). Heb alles al geprobeerd. Tot nu toe nog geen resultaat of bijwerkingen. Heb ze om 23.30 gister avond ingenomen het is nu 9 u s'ochtends. Ik wacht het nog even af

05-08-2020 | Vrouw | 21
PDS (prikkelbare darmsyndroom)
Ik heb PDS sinds mijn geboorte en daarbij is vaak ook hevige verstopping gekomen, soms zelfs met ziekenhuisbezoeken voor meerdere 0.5L klysma’s. Macrogol is iets wat ik standaard moest nemen, maar nu ik PDS meer onder controle heb neem ik het indien nodig. Het werkt na 1-2 dagen bij mij. Ik begin wanneer ik een week een moeilijkere stoelgang heb dan normaal, begindosering [lees meer...]is 2 zakjes voor mij in de avond. Bij erge afwijking zelfs 2x daags 2 zakjes. Als het los komt dan bouw ik het in 2 weken af. Enige nare bijwerking is de buikpijn door de lucht die vastzit in de darmen. Deze lucht moet eruit en die verplaatsing in de darmen doet pijn (bij mij). Het werkt heel goed bij mij.

04-08-2020 | Vrouw | 32
Obstipatie
Hele leven al last van obstipatie, na bevalling ook last van een verzakking. De obstipatie houdt de verzakking in stand dus aan dit medicijn. En helemaal tevreden! Ik drink het met Optimel, dan is de smaak nog lekker ook. Meestal 1 zakje per dag, op ongezonde dagen 2 per dag. Geen bijwerkingen en een geweldige stoelgang!

01-08-2020 | Vrouw | 48
PDS (prikkelbare darmsyndroom)
De eerste 2 ä 3 dagen merkte ik niet veel maar daarna wel. Ik moest eerst 1 zakje gebruiken. Dit hielp 2 weken en daarna niet meer. Nu gebruik ik 2 keer per dag en dit werkt heel goed. Heb nog nooit diarree gehad. Ik voel me er gewoon nu een heel ander mens door ook psychisch en ben helemaal tevreden. Wel moet je dit medicijn niet gelijk met andere medicijnen slikken w[lees meer...]ant dan worden ze ook weggespoeld als het ware. Je moet minstens 3 uur voor of na je andere medicijnen innemen. Dit kreeg ik als doktersadvies.

Psylliumvezels

23-07-2020 | Man | 57
psylliumzaad
Na 14 dagen met darm infectie naar huisarts. 5 dagen antibiorica en het waterdunne was over. Echter ipv standaard 2x stoelgang per dag bleef het op vele malen. Pro biotica zorgde ervoor dat de winderigheid afnam, maar stoelgang bleef vaak en was soms weer waterdun. Psyllium vezels zou uitkomst moeten bieden. Maar helaas het zeurend gevoel in buik werd stevige pijnen en en[lees meer...]orm actieve darmen. Gevolg slapeloze nachten. Verder ruikt het muf, geleert het, is het korrellig op de tong en moet het weer naar sinaasappel smaken. Gatverdamme.

Moviprep

18-07-2020 | Man | 34
Voorbereiding coloscopie / endoscopie
Laat je alsjeblieft niet gek maken door alle spookverhalen. Ik heb vandaag een coloscopie gehad en als voorbereiding moest ik Moviprep gebruiken (citroensmaak). Ik heb veel gehad aan de tips om het (ijs)koud te drinken en dat met een rietje te doen. Dat hielp enorm. Natuurlijk, het is geen uitgebalanceerde frisdrank en lekker is anders. Maar met de juiste focus en voorbere[lees meer...]iding werk je het ook zo weg. Stoelgang kwam snel op gang en hongergevoel vond ik meevallen. Ik heb 1 zakje (A+B) om 18:30 uur op en 1 zakje de volgende ochtend om 09:30 uur (onderzoek stond pas 's middags). Ook op de nuchtere maag lukt het om Moviprep vrij gemakkelijk op te drinken. Kortom, mijn ervaring is positief en het middel zeer effectief.

13-07-2020 | Man | 69
Voorbereiding (slok-)darmonderzoek
Ik las de ervaringen van de eerdere gebruikers, Ik schrok van sommige verhalen, flauw vallen enz. Ik dacht ik zie wel wat er gebeurd. Maar er gebeurde helemaal niet vervelends, buiten dat ik vaker naar toilet moest. Dus je leest natuurlijk altijd de vervelende ervaringen en dat zijn de uitzonderingen. Succes met het gebruik van dit medicijn.

Metamucil

05-07-2020 | Vrouw | 18
Misselijkheid
Had deze gekregen van MDL-arts tegen misselijkheid, maar de misselijkheid werd er alleen maar erger van.

14-06-2020 | Man | 34
Constipatie
Ik had al pijn aan de rechterzijde net onder mijn rib. Als ik vettig eet heb ik wel eens dat het daar echt pijn kan doen. Ik dacht ik probeer dit pilletje eens. In de loop van 6 uur begon de pijn erger en erger te worden. Na 8 uur wanneer ik thuis kwam van mijn werk heb ik moeten 3 dafalgan codeine 's nemen en een uur later was de pijn weg. Ik ben maar de dag erna naar het[lees meer...] toilet gegaan. Dus het enige dat die pil heeft gedaan is me meer pijn gegeven. Ik raad dit niet aan. Koop Movicol , het smaakt niet maar helpt wel. En als het dringend is koop je een Enema.

Psylliumvezels

09-06-2020 | Vrouw | 69
Obstipatie
Werkt prima. Gewoon capsules slikken en geen gedoe met dat vieze poeder

06-06-2020 | Vrouw | 35
Obstipatie
Ik kon al langere tijd niet goed naar de wc, dit is een terugkerend probleem sinds mijn geboorte. Ik heb prikkelbaardarm syndroom. Nu had ik in heftige gevallen altijd zakjes gehad van andere merken. Ik had al twee weken last van nare buikklachten; veel buikpijn, misselijk bij alles wat ik at, opgezwollen buik, borrelende buik en winderigheid. Mijn huisarts schreef mij Mac[lees meer...]rogol voor. De eerste 3 dagen gebeurde er niets. Maar daarna kreeg ik ontzettende diarree. Ik heb echt nooit last van diarree gehad, mijn hele leven niet. Dus ik wist niet wat mij overkwam. Ik ben al meerdere dagen gestopt maar heb nog steeds heftige diarree. Ik zou dit zeker niemand aanraden. Voor mij veel te heftige met nare bijwerkingen.

Movicolon

31-05-2020 | Vrouw | 50
macrogol/elektrolyten
Na verwijdering van maag en dunne darm en omlegging van de galwegen ivm ernstige complicaties na een GBP, kan ik niet meer normaal eten. Hierdoor zware pijnaanvallen waarvoor ook weer zware medicatie waaronder oxycodon en morfine soms Fentanyl injecties. Hierdoor dus obstipatie en niets lijkt te helpen. 4x movicolon en nog 20 ml X-prep. Tips zijn welkom !!

Metamucil

26-05-2020 | Vrouw | 68
Darmontsteking
Ik heb Volcolon gekregen ivm veranderd preferentiebeleid van de zorgverzekeraar. Ik gebruikte eerst Metamucil, ik was daar tevreden over en had ook deze bijwerkingen niet. Volcolon is heel erg grof gemalen en wat ik ook probeer, ik krijg deze niet goed afgeslikt waardoor deze veel irritatie in mijn keel veroorzaakt en ik hoestbuien krijg. Vervolgens ontlokt dit bij mij as[lees meer...]tma-aanvallen met temperatuursverhoging door de (allergische?) ontstekingsreactie.

Volcolon

26-05-2020 | Vrouw | 68
plantago ovata
Darmontsteking
Volcolon veroorzaakt bij mij hoestbuien. Ik heb astma en word er vervolgens benauwd van met allergische ontstekingsreactie en temperatuursverhoging. Ik heb dit gekregen ivm preferentiebeleid van de zorgverzekeraar. Ik gebruikte voorheen Metamucil dat bij niet deze klachten veroorzaakt. Het kan zijn omdat het poeder veel fijner gemalen is. Volcolon is heel veel grover, het[lees meer...] blijft hangen in mijn keel ondanks vla, yoghurt en heel veel water erna.

16-05-2020 | Vrouw | 18
Darmproblemen - verstopping
Ik kocht dit omdat ik altijd last heb van verstopping, Ik nam het in om 3 uur s’nachts en werd om 7 uur wakker met enorme buikpijn en misselijkheid, het voel echt alsof ik moet overgeven, de buikpijn is bijna niet te doen. Ik keek juist maar snel op het internet waarom ik me zo beroerd voelde, nou alle reviews hierover zijn blijkbaar zo, ik gebruik dit nooit meer. (Ben n[lees meer...]og niet naar de wc geweest maar ik voel wel dat er wat gebeurt is in mijn darmen)

25-04-2020 | Man | 71
Aambeien en vaatscheurtjes

Moviprep

21-04-2020 | Vrouw | 21
Voorbereiding coloscopie / endoscopie
Ik had sochtends om 09:45 een coloscopie gepland staan, de avond van te voren moest ik de eerste liter moviprep drinken met daarnaast nog één liter helder drinken. Ik had de smaak sinaasappel en het viel me heel erg moe hoe vies het was. Door aanraden van anderen had ik er ijsklontjes bijgegooid en binnen anderhalfuur was het op. Ik moest ongeveer om het kwartiertje naar d[lees meer...]e wc en het was al vrij snel heel dun en heel licht. Verder alleen wat misselijk geweest. De ochtend erna moest ik om 5 uur de tweede liter pakken. Snachts ben ik een aantal keren wakker geworden door ontzettende honger, stiekem dacht ik dat ik het echt niet zou redden om niet te eten. Door de 2 liter water die je daarna drinkt raak je wel weer enigszins vol maar ik merkte echt dat mijn lichaam voedsel nodig had. De 2de liter had ik binnen een uur leeg en ook dit viel me heel erg mee. Ook nu alleen wat misselijkheid. Al met al is het allemaal heel erg meegevallen, ondanks de extreme honger.

19-04-2020 | Vrouw | 38
Darmproblemen - verstopping
Paardenmiddel in mijn geval! Na 2 dgn deze zakjes gebruikt te hebben enorm aan de diarree, gestopt. 5 dagen na gestopt te zijn nog steeds aan de diarree, darmklachten, buikpijn, ziek voelen, moe, etc. Gekregen nav obstipatie na de bevalling, movicolon en lact. hielpen niet.. Volgens huisarts kan het prima icm borstvoeding. Baby had echter plots ook enorme spuitluiers, hui[lees meer...]lde voortdurend, enorm veel kramp, spugen.. Toeval?

Klean-Prep

17-04-2020 | Man | 57
Dikkedarmkanker
Dit is de 2de keer in mijn leven dat ik zo'n kuur moet doen. Is bijna niet binnen te krijgen/houden en brengt de stoelgang bij mij niet onmiddellijk op gang. Waar ik 't meeste schrik voor heb: Ik ben nu aan mijn laatste 2 liter bezig en moet seffens richting ziekenhuis, een trip van 'n uurtje met openbaar vervoer, want omdat ik onder narcose moet mag ik niet zelf rijden en[lees meer...] door corona maatregelen mag niemand me voeren (ben alleenstaande). Hopelijk begint in de bus het product niet te werken...

Categorieën met de meeste ervaringen

Depressie - antidepressiva SSRI (5160)
Anticonceptie - overig (3768)
Cholesterol (2900)
Depressie - antidepressiva overig (2730)
Psychose / schizofrenie - antipsychotica (2356)
Pijn - morfine-achtigen (2209)
ADHD - psychostimulantia (2071)
Pijn (1996)
Verslavingsziekten (1953)
Bloeddruk - betablokkers (1683)
Maagzuur - protonpompremmers (1565)
Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend) (1526)
Anticonceptie - eenfase (1392)
Angststoornissen (1215)
Bloed / stolling - thrombose (bloedstolsels) (1160)
Diabetes (suikerziekte) - orale middelen (1137)
Depressie - antidepressiva TCA (1042)
Antibiotica - penicillines breedspectrum (964)