categorie

Darmproblemen - verstopping

Een nuttige ervaring van een mede-patient

Vergelijk de ervaringen met medicijnen in de categorie

De laatste ervaringen in de categorie: Darmproblemen - verstopping

Klean-Prep

05-01-2021 | Vrouw | 65
Voorbereiding coloscopie / endoscopie
3 liter in 3 uur de dag voor het onderzoek en 1 liter 5 uur voorafgaand aan het onderzoek. Ruikt naar vanille, maar weeïge smaak. Best een opgave. Ik zette maatbeker in de koelkast en schonk steeds 1 glas in en zette glas met appelsap ernaast klaar. Met een rietje gedronken, knijper op mijn neus om de geur niet te ruiken, zoveel mogelijk slokken in een keer, afwisselen m[lees meer...]et appelsap. De eerste 3 liter gingen wel, maar moeizaam. De laatste liter was lastig, maar wel voor elkaar gekregen. Volgende keer zou ik citroen toevoegen.

Lactulose Poeder/ Stroop

21-12-2020 | Vrouw | 57
lactulose
Darmproblemen - verstopping
na operatie (van schouder) lagen blijkbaar mijn darmen nog te slapen na 5 dagen ,ik had dit nog staan siroop vorm heb er twee grote slokken van gedaan op nuchtere maag en daarna gegeten en gedronken en ziet !!! :-) he he voel me een stuk lichter nu :-) dus werkt prima voor mij ,wel een uurtje deftige krampen gehad ,denk dat toen de darmen wakker werden .

Movicolon

21-12-2020 | Man | 39
macrogol/elektrolyten
Ik neem methadone al 19 jaar . En sinds 4 jaar al ga ik maar 1 keer per week naar toilette. 1 zakje heeft geen nu . U neemt in de ochtend nuchtere maag 2 kiwis. Daarna 4 zakjes movicolon. Geen paniek , voor qware verstopping duurt het 1 tot 3 dagen voor movicol goed inwerkt . Maar tijdens dag 1 en 2 begint het in mijn buik pijn te doen omdat movicol inwerkt en stoelgang[lees meer...] vloeibaar maakt met het water dat je inneemt 4 zakjes in 1 liter dag 2 .2 zakjes , dag 3 kan je al gaan en blijf dan om de 2 dagen 2 zakjes innemen. Om normale stoelgang te bekomen

Moviprep

01-12-2020 | Man | 63
Voorbereiding (slok-)darmonderzoek
Heb dit gebruikt ter voorbereiding onderzoek dikke darm. Bevolkingsonderzoek opsporing darmkanker. Zeer effectief. Eerste inname werkte al na 45 minuten. Had nog niet eens alles opgedronken. Na de tweede inname de volgende dag ga je pad echt helemaal leeg. Is wel heel vies spul.

22-11-2020 | Vrouw | 42
Voorbereiding coloscopie / endoscopie
Ik heb ze niet volgens voorgeschreven tijd geslikt omdat ik me in de ochtend niet kan permitteren lang op het toilet te zittene ( 3 jonge kinderen en n hond met n vast ochtendprogramma) vandaar besloten ze rond 11:30 te slikken. Heb ze niet tegelijk geslikt maar met 50 minuten tussentijd zodat het niet in één keer te heftig zou toeslaan. Je kunt wdb niet voorzichtig genoeg[lees meer...] zijn, denk ik dan maar ) Dit ging eigenlijk heel erg goed. Na 5 uurtjes merkte ik dat het begon te werken. Ik werd ongeveer 5 minuten vóór het eerste hoog nodige toiletbezoek wat misselijk maar dat was direct na het ontlasten voorbij. Ik eet doorgaans weinig dus m'n darmen waren ook al snel leeg. Dan wordt het wel wat vervelend omdat je alsnog wegens aandrang moet rennen maar enkel een wat slijmerige kleurloze substantie lost. Pas vanaf dat moment had ik wat last van een vervelende gevoel in m'n buik maar, op zich niet echt ernstig of belemmerend. Tenslotte heb je laxeermiddel geslikt met de bedoeling de hele zaak leeg en schoon te krijgen dus je bent feitelijk voorbereid op wat er komt na het slikken van laxeermiddel. Al met al lag de uiteindelijke werking van het middel in de lijn der verwachting en gebeurde er niets afwijkends.

12-11-2020 | Vrouw | 63
Voorbereiding coloscopie / endoscopie
Ter voorbereiding endoscopie om 18 uur 2 pilletjes ingenomen. Was uitgegaan van een slapeloze nacht ivm werking na 6-10 uur en veel buikkramp. Om 5.30 wakker geworden van beetje kramp, 3x toiletbezoek en vanaf 6 uur weer heerlijk verder geslapen. Andere dag nog 2x toiletbezoek ( na ontbijt en lunch). Na alle verhalen hier dus heel erg meegevallen

25-10-2020 | Vrouw | 22
Voorbereiding coloscopie / endoscopie
Hier werd ik niet zo blij van. Inname rond 11/12 uur in de avond ervoor en rond half 10 in de ochtend kwamen de eerste krampen. Tot de ochtend tot avond 4 of 5 keer op de wc gezeten met diarree en heftige krampen. Het is eng, vooral als je geen ontlasting meer hebt maar alleen maar slijm en vocht in de pot ziet liggen en je blijft maar gaan. Er zit geen rem aan. Erg versta[lees meer...]ndig om veel te drinken en niet naar buiten te gaan en dicht bij een wc te blijven. Ik moest het voor een darmonderzoek nemen. Maar neem voortaan maar 1 tablet want 2 is niet te doen. Is inmiddels al bijna een hele dag dat ik op 2 tabletten heb gezeten en ik moet er nog 2..ben ook vreselijk misselijk er van.

18-10-2020 | Vrouw | 85
PDS (prikkelbare darmsyndroom)
Mijn moeder heeft ook veel problemen gehad met deodorant apotheek geleverde vezels met sorbitol en of smaakstoffen die er aan toegevoegd worden!!!! Voor patiënten met darmpnkroblemen veroorzaken alle extra toevoegingen nog meer ellende dan PDS. Toch al met zich meebrengt . Bij de biologische winkel zijn fantastische zuivere psylliumvezels te koop zondertoevoegingen, waard[lees meer...]oor je effectief geholpen wordt. Wel heel goedleggen op extra drinken.

09-10-2020 | Man | 63
Voorbereiding coloscopie / endoscopie
Ter voorbereiding op het coloscopie onderzoek Eziclen gebruikt,wat een smerige goedje. Het innemen heb ik gedaan door Eziclen ijkoud door een rietje te drinken en dan 3-4 slokjes even wachten 4-5 min weer 3-4 slokjes en dit zo uitgesmeerd over ongeveer 3 kwartier totdat de halve liter vloeistof op was. Na iedere serie slokjes direct een kauwgum in de mond om die nare smaa[lees meer...]k maar weg te krijgen. Echter als je het binnen hebt en je drinkt de voorgeschreven hoeveelheid vloeistof erna is het zeer effectief en ga je snel naar het toilet en is het spul na ongeveer 1.30-2 uur uitgewerkt en kan je weer normaal functioneren. Dan komt voor de meesten waarschijnlijk het grootste probleem hen innemen van de 2e dosis meestal midden in de nacht of 's morgens heel vroeg als je net wakker bent. Hetzelfde ritueel als de 1e dosis al lijkt het nu nog viezer te smaken. Het lijkt mij dat het toch mogelijk moet zijn voor de fabrikant om het goedje te voorzien van een iets betere smaak. Als de smaak beter cq normaal word zal iedereen dit een top produkt vinden denk ik.

08-10-2020 | Vrouw | 41
Darmproblemen - verstopping
Als kind al last gehad van maag en darmen. Als tiener is PDS gediagnosticeerf. Van alles geprobeerd, van maagbeschermers tot metamucil. Afgelopen jaar erge bovenbuikpijnen gehad, vermoeden diverticulitis. Een echo kon dit niet bevestigen, maar ze zagen wel volle darmen. Sinds april 2020 aan de pyslliumvezel zakjes van Sandoz en tot dusverre niets dan goeds. Makkelijk in t[lees meer...]e nemen met water, smaakt ook prima naar sinaasappel, ik kan bijna dagelijks naar het toilet, de ontlasting is veel zachter en ik heb geen opgeblazen buikgevoel meer.

05-10-2020 | Man | 65
MS (multiple sclerose)
Ben tevreden over de werking van het medicijn. Helaas heeft het een vervelende bijwerking in de vorm van een geïrriteerde anus met soms bloedverlies.

29-09-2020 | Vrouw | 59
natrium-/kalium-/magnesiumsulfaat
Vanaf het moment dat ik wist dat ik een endoscopie moest ondergaan was ik als de dood voor het drinken van een laxeermiddel. Ik raakte voorkomen in Paniek bij de gedachte. Ik lijd al sinds ik mijn heugen kan aan een braakfobie. Het moest gebeuren ik kwam er niet onderuit. Ik heb mijn dokter om Oxazepam Gevraagd en heb dit ook gekregen. Een uur voordat ik moest beginnen met[lees meer...] laxeren heb ik een Oxazepam ingenomen. Hierdoor werd ik rustig. Ik heb een scheut limonadesiroop aan het middel toegevoegd en begon langzaam te drinken. Totaal geen braakneigingen gehad. Lekker is het niet, maar om nou te zeggen dat het heel vies is nee. Het is echt goed te doen. Gisteravond ben ik 10 keer naar het toilet geweest. Ik was bang dat het na drie keer wel pijnlijk zou ik worden, maar ook dit is niet gebeurd. Het viel dus allemaal reuze mee. Hier heb ik mij 14 dagen druk om gemaakt. Zonde van mijn tijd. Een paar tips zijn, kauwen op een stukje gember, drinken met een rietje en kauwen op kauwgom. Veel succes voor iedereen die dit in de toekomst moet ondergaan.Geloof me het valt reuze mee.

29-09-2020 | Man | 21
Aambeien en vaatscheurtjes
Door de macrogol na 6 weken weer pijnvrij kunnen ontlasten! Het poeder smaakt niet heel lekker maar goed, het gaat ook im de werking en je neemt de poeder niet omdat het een lekkerheid is.

18-09-2020 | Vrouw | 75
Obstipatie
Koop ze bij Kruidvat/eigen merk. Heb hier goede resultaten mee.

15-09-2020 | Man | 57
Voorbereiding coloscopie / endoscopie
Het drankje smaakt smerig, maar dit kun je compenseren door het water (1,5 liter) dat je hierna drink te mengen met limonadesiroop. Ik heb ook kauwgom op. Het is zeer effectief, want je rent al snel naar het toilet. 1 keer een drankje in de avond (ca. 6 keer toilet) en 1 keer een drankje in de ochtend. Die ochtend ben ik wel 10 keer geweest. Terugkijken: op het moment[lees meer...] suprême is het ellende dat toiletgedoe, maar achteraf gezien is het beter dan een middel wat minder effectief is,

14-09-2020 | Vrouw | 31
Obstipatie
Ontzettend last van obstipatie. Na het gebruiken van een zetpil begon het binnen een kwartier te werken. Nog uit kunnen uithouden tot een half uur. Stoelgang was minder verhard en was iets dunner. Na het toiletbezoek was alles er goed uit. Heel fijn product en zeker aan te raden!

Forlax

06-09-2020 | Man | 6
macrogol
Obstipatie
Ons zoontje krijgt preventief Forlax om obstipatie te voorkomen (door chemo, hij heeft leukemie). Wij hebben de indruk dat de plasfrequentie door de Forlax erg omhoog gaat, maar zeker weten doen we het ook niet. Iets om te ondezoeken. We zijn ons ervan bewust dat obstipatie zelf het uitplassen kan verhinderen, maar dat lijkt hier toch niet aan de hand.

01-09-2020 | Vrouw | 42
Obstipatie
Zeer tevreden. Doet wat het moet doen. Al na twee uur na het innemen van de tabletjes kwam de stoelgang op gang. Gaat wel gepaard met darmkrampen, maar niet extreem.

Volcolon

29-08-2020 | Man | 82
plantago ovata
Aangezichtspijn
Veel krampen weinig effect

28-08-2020 | Vrouw | 68
Aambeien en vaatscheurtjes
Prima stoelgang, als ik stop meteen obstipatie. Maar toch een vraagje. Wie is er sinds gebruik ook zoveel aangekomen en kan dat hierdoor komen?

Lactulose Poeder/ Stroop

17-08-2020 | Vrouw | 29
lactulose
Obstipatie
Ontlasting komt in kleine beetjes. Veel lucht in darmen. Enorme stinkscheten dagen lang.

Microlax

14-08-2020 | Vrouw | 41
natriumlaurylsulfoacetaat/natriumcitraat/sorbitol
Darmproblemen - verstopping
Microlax is voor mij niet prettig in gebruik. Het pippetje van achteren leeg knijpen is al een dingetje maar de extreme krampen en brandende aneus is niet te doen.

14-08-2020 | Vrouw | 41
Darmproblemen - verstopping
Voor mij doet ze wat het moet doen. Ja, je krijgt er hevige krampen van wat bij mij soms volledig door naar mijn benen trekt., maar het is mijn redder in nood. Soms zit ik weer zo verstopt dat ik een brok in mijn keel krijg en geen hap meer naar binnen krijg. Dan gebruik ik EEN HALVE en 10 minuten later kan ik naar het toilet. Soms gebruik ik het 1x per maan[lees meer...]d, soms per week en heeeeel soms wel 3 ochtenden achter elkaar om goed te legen. Ik bereid mij altijd goed voor op de krampen en neem de tijd, met een klein half uur is alles weer voorbij

13-08-2020 | Vrouw | 58
Ademhalingsproblemen
Doordat ik slecht kon drukken, werd mijn buik steeds dikker en opgeblazen , waardoor mijn longen in de knel kwamen. Ik heb COPD 4 ben dus vaak erg benauwd. Ook op het moment erge rugpijn , daar heb ik oxycodon 10mg 2x daags gekregen. Ook dat zorgt voor obsitpatie.Ik heb vanmorgen op 6 uur 2 tabletjes (Bisacodyl 5mg) om al om 6:45 moest ik al naar de wc.En zonder gedoe,pij[lees meer...]n of persen kwam er erg veel uit , dat zorgde voor zoveel opluchting. Gebruik het vestandig en niet iedere dag.

08-08-2020 | Vrouw | 28
Obstipatie
Normaal neem ik de pillen van dulcolax. Apotheek heeft deze gegeven bij een verstopping (vandaag 11 dagen niet uit mezelf geweest). Heb alles al geprobeerd. Tot nu toe nog geen resultaat of bijwerkingen. Heb ze om 23.30 gister avond ingenomen het is nu 9 u s'ochtends. Ik wacht het nog even af

05-08-2020 | Vrouw | 21
PDS (prikkelbare darmsyndroom)
Ik heb PDS sinds mijn geboorte en daarbij is vaak ook hevige verstopping gekomen, soms zelfs met ziekenhuisbezoeken voor meerdere 0.5L klysma’s. Macrogol is iets wat ik standaard moest nemen, maar nu ik PDS meer onder controle heb neem ik het indien nodig. Het werkt na 1-2 dagen bij mij. Ik begin wanneer ik een week een moeilijkere stoelgang heb dan normaal, begindosering [lees meer...]is 2 zakjes voor mij in de avond. Bij erge afwijking zelfs 2x daags 2 zakjes. Als het los komt dan bouw ik het in 2 weken af. Enige nare bijwerking is de buikpijn door de lucht die vastzit in de darmen. Deze lucht moet eruit en die verplaatsing in de darmen doet pijn (bij mij). Het werkt heel goed bij mij.

04-08-2020 | Vrouw | 32
Obstipatie
Hele leven al last van obstipatie, na bevalling ook last van een verzakking. De obstipatie houdt de verzakking in stand dus aan dit medicijn. En helemaal tevreden! Ik drink het met Optimel, dan is de smaak nog lekker ook. Meestal 1 zakje per dag, op ongezonde dagen 2 per dag. Geen bijwerkingen en een geweldige stoelgang!

01-08-2020 | Vrouw | 48
PDS (prikkelbare darmsyndroom)
De eerste 2 ä 3 dagen merkte ik niet veel maar daarna wel. Ik moest eerst 1 zakje gebruiken. Dit hielp 2 weken en daarna niet meer. Nu gebruik ik 2 keer per dag en dit werkt heel goed. Heb nog nooit diarree gehad. Ik voel me er gewoon nu een heel ander mens door ook psychisch en ben helemaal tevreden. Wel moet je dit medicijn niet gelijk met andere medicijnen slikken w[lees meer...]ant dan worden ze ook weggespoeld als het ware. Je moet minstens 3 uur voor of na je andere medicijnen innemen. Dit kreeg ik als doktersadvies.

23-07-2020 | Man | 57
psylliumzaad
Na 14 dagen met darm infectie naar huisarts. 5 dagen antibiorica en het waterdunne was over. Echter ipv standaard 2x stoelgang per dag bleef het op vele malen. Pro biotica zorgde ervoor dat de winderigheid afnam, maar stoelgang bleef vaak en was soms weer waterdun. Psyllium vezels zou uitkomst moeten bieden. Maar helaas het zeurend gevoel in buik werd stevige pijnen en en[lees meer...]orm actieve darmen. Gevolg slapeloze nachten. Verder ruikt het muf, geleert het, is het korrellig op de tong en moet het weer naar sinaasappel smaken. Gatverdamme.

Moviprep

18-07-2020 | Man | 34
Voorbereiding coloscopie / endoscopie
Laat je alsjeblieft niet gek maken door alle spookverhalen. Ik heb vandaag een coloscopie gehad en als voorbereiding moest ik Moviprep gebruiken (citroensmaak). Ik heb veel gehad aan de tips om het (ijs)koud te drinken en dat met een rietje te doen. Dat hielp enorm. Natuurlijk, het is geen uitgebalanceerde frisdrank en lekker is anders. Maar met de juiste focus en voorbere[lees meer...]iding werk je het ook zo weg. Stoelgang kwam snel op gang en hongergevoel vond ik meevallen. Ik heb 1 zakje (A+B) om 18:30 uur op en 1 zakje de volgende ochtend om 09:30 uur (onderzoek stond pas 's middags). Ook op de nuchtere maag lukt het om Moviprep vrij gemakkelijk op te drinken. Kortom, mijn ervaring is positief en het middel zeer effectief.

Categorieën met de meeste ervaringen

Depressie - antidepressiva SSRI (5287)
Anticonceptie - overig (3848)
Cholesterol (2930)
Depressie - antidepressiva overig (2776)
Psychose / schizofrenie - antipsychotica (2417)
Pijn - morfine-achtigen (2236)
ADHD - psychostimulantia (2130)
Pijn (2028)
Verslavingsziekten (1996)
Bloeddruk - betablokkers (1714)
Maagzuur - protonpompremmers (1587)
Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend) (1539)
Anticonceptie - eenfase (1416)
Angststoornissen (1250)
Bloed / stolling - thrombose (bloedstolsels) (1188)
Diabetes (suikerziekte) - orale middelen (1166)
Depressie - antidepressiva TCA (1063)
Antibiotica - penicillines breedspectrum (980)