categorie

Darmproblemen - verstopping

Een nuttige ervaring van een mede-patient

Vergelijk de ervaringen met medicijnen in de categorie

De laatste ervaringen in de categorie: Darmproblemen - verstopping

Metamucil

05-07-2020 | Vrouw | 18
Misselijkheid
Had deze gekregen van MDL-arts tegen misselijkheid, maar de misselijkheid werd er alleen maar erger van.

14-06-2020 | Man | 34
Constipatie
Ik had al pijn aan de rechterzijde net onder mijn rib. Als ik vettig eet heb ik wel eens dat het daar echt pijn kan doen. Ik dacht ik probeer dit pilletje eens. In de loop van 6 uur begon de pijn erger en erger te worden. Na 8 uur wanneer ik thuis kwam van mijn werk heb ik moeten 3 dafalgan codeine 's nemen en een uur later was de pijn weg. Ik ben maar de dag erna naar het[lees meer...] toilet gegaan. Dus het enige dat die pil heeft gedaan is me meer pijn gegeven. Ik raad dit niet aan. Koop Movicol , het smaakt niet maar helpt wel. En als het dringend is koop je een Enema.

Psylliumvezels

09-06-2020 | Vrouw | 69
Obstipatie
Werkt prima. Gewoon capsules slikken en geen gedoe met dat vieze poeder

06-06-2020 | Vrouw | 35
Obstipatie
Ik kon al langere tijd niet goed naar de wc, dit is een terugkerend probleem sinds mijn geboorte. Ik heb prikkelbaardarm syndroom. Nu had ik in heftige gevallen altijd zakjes gehad van andere merken. Ik had al twee weken last van nare buikklachten; veel buikpijn, misselijk bij alles wat ik at, opgezwollen buik, borrelende buik en winderigheid. Mijn huisarts schreef mij Mac[lees meer...]rogol voor. De eerste 3 dagen gebeurde er niets. Maar daarna kreeg ik ontzettende diarree. Ik heb echt nooit last van diarree gehad, mijn hele leven niet. Dus ik wist niet wat mij overkwam. Ik ben al meerdere dagen gestopt maar heb nog steeds heftige diarree. Ik zou dit zeker niemand aanraden. Voor mij veel te heftige met nare bijwerkingen.

Movicolon

31-05-2020 | Vrouw | 50
macrogol/elektrolyten
Na verwijdering van maag en dunne darm en omlegging van de galwegen ivm ernstige complicaties na een GBP, kan ik niet meer normaal eten. Hierdoor zware pijnaanvallen waarvoor ook weer zware medicatie waaronder oxycodon en morfine soms Fentanyl injecties. Hierdoor dus obstipatie en niets lijkt te helpen. 4x movicolon en nog 20 ml X-prep. Tips zijn welkom !!

Metamucil

26-05-2020 | Vrouw | 68
Darmontsteking
Ik heb Volcolon gekregen ivm veranderd preferentiebeleid van de zorgverzekeraar. Ik gebruikte eerst Metamucil, ik was daar tevreden over en had ook deze bijwerkingen niet. Volcolon is heel erg grof gemalen en wat ik ook probeer, ik krijg deze niet goed afgeslikt waardoor deze veel irritatie in mijn keel veroorzaakt en ik hoestbuien krijg. Vervolgens ontlokt dit bij mij as[lees meer...]tma-aanvallen met temperatuursverhoging door de (allergische?) ontstekingsreactie.

Volcolon

26-05-2020 | Vrouw | 68
plantago ovata
Darmontsteking
Volcolon veroorzaakt bij mij hoestbuien. Ik heb astma en word er vervolgens benauwd van met allergische ontstekingsreactie en temperatuursverhoging. Ik heb dit gekregen ivm preferentiebeleid van de zorgverzekeraar. Ik gebruikte voorheen Metamucil dat bij niet deze klachten veroorzaakt. Het kan zijn omdat het poeder veel fijner gemalen is. Volcolon is heel veel grover, het[lees meer...] blijft hangen in mijn keel ondanks vla, yoghurt en heel veel water erna.

16-05-2020 | Vrouw | 18
Darmproblemen - verstopping
Ik kocht dit omdat ik altijd last heb van verstopping, Ik nam het in om 3 uur s’nachts en werd om 7 uur wakker met enorme buikpijn en misselijkheid, het voel echt alsof ik moet overgeven, de buikpijn is bijna niet te doen. Ik keek juist maar snel op het internet waarom ik me zo beroerd voelde, nou alle reviews hierover zijn blijkbaar zo, ik gebruik dit nooit meer. (Ben n[lees meer...]og niet naar de wc geweest maar ik voel wel dat er wat gebeurt is in mijn darmen)

25-04-2020 | Man | 71
Aambeien en vaatscheurtjes

21-04-2020 | Vrouw | 21
Voorbereiding coloscopie / endoscopie
Ik had sochtends om 09:45 een coloscopie gepland staan, de avond van te voren moest ik de eerste liter moviprep drinken met daarnaast nog één liter helder drinken. Ik had de smaak sinaasappel en het viel me heel erg moe hoe vies het was. Door aanraden van anderen had ik er ijsklontjes bijgegooid en binnen anderhalfuur was het op. Ik moest ongeveer om het kwartiertje naar d[lees meer...]e wc en het was al vrij snel heel dun en heel licht. Verder alleen wat misselijk geweest. De ochtend erna moest ik om 5 uur de tweede liter pakken. Snachts ben ik een aantal keren wakker geworden door ontzettende honger, stiekem dacht ik dat ik het echt niet zou redden om niet te eten. Door de 2 liter water die je daarna drinkt raak je wel weer enigszins vol maar ik merkte echt dat mijn lichaam voedsel nodig had. De 2de liter had ik binnen een uur leeg en ook dit viel me heel erg mee. Ook nu alleen wat misselijkheid. Al met al is het allemaal heel erg meegevallen, ondanks de extreme honger.

19-04-2020 | Vrouw | 38
Darmproblemen - verstopping
Paardenmiddel in mijn geval! Na 2 dgn deze zakjes gebruikt te hebben enorm aan de diarree, gestopt. 5 dagen na gestopt te zijn nog steeds aan de diarree, darmklachten, buikpijn, ziek voelen, moe, etc. Gekregen nav obstipatie na de bevalling, movicolon en lact. hielpen niet.. Volgens huisarts kan het prima icm borstvoeding. Baby had echter plots ook enorme spuitluiers, hui[lees meer...]lde voortdurend, enorm veel kramp, spugen.. Toeval?

17-04-2020 | Man | 57
Dikkedarmkanker
Dit is de 2de keer in mijn leven dat ik zo'n kuur moet doen. Is bijna niet binnen te krijgen/houden en brengt de stoelgang bij mij niet onmiddellijk op gang. Waar ik 't meeste schrik voor heb: Ik ben nu aan mijn laatste 2 liter bezig en moet seffens richting ziekenhuis, een trip van 'n uurtje met openbaar vervoer, want omdat ik onder narcose moet mag ik niet zelf rijden en[lees meer...] door corona maatregelen mag niemand me voeren (ben alleenstaande). Hopelijk begint in de bus het product niet te werken...

Bisacodyl

01-03-2020 | Vrouw | 62
Voorbereiding coloscopie / endoscopie
Voorlaatste avond voor darmonderzoek om 22.00 2 tabletten ingenomen volgens voorschrift.Om 1.00 en 4.30 wat dunnere ontlasting gehad ,overdag nog 1x.dunne ontlasting. ‘s-nachts gewoon geslapen, geen buikkrampen, voor mij in ieder geval een prima medicijn

18-02-2020 | Vrouw | 52
Obstipatie
Ik gebruik het al jaren 1x p.w zetpil nooit last van bijwerkingen en buikkrampen ik herken ook helemaal niets van de horror verhalen . Ik heb zelf spastische darmen dus heel gevoelig, daar in tegen kan ik weer niet tegen laxeermiddelen

11-02-2020 | Vrouw | 33
Voorbereiding coloscopie / endoscopie
Ik heb het innemen van de moviprep helemaal niet als afschuwelijk ervaren. Nee het was niet lekker, maar prima te doen, helemaal als je er 2 uur de tijd voor hebt. Gewoon 5 grote glazen verdelen en er voor gaan. Goede tip, zet een glaasje zoete ranja klaar, als je dan een paar slokken moviprep genomen hebt, een slokje ranja erachteraan, dan ben je die vieze smaalk zo kwi[lees meer...]jt.

10-02-2020 | Vrouw | 66
Afslanken - overgewicht

04-02-2020 | Man | 39
Voorbereiding coloscopie / endoscopie
Geen enkel probleem met dit middel. In 2 dagen 4 liter weggedronken en dat gaat prima. Ik snap niet dat mensen hier zo enorm klagen over dit middel..

29-01-2020 | Vrouw | 30

Microlax

29-01-2020 | Man | 2
natriumlaurylsulfoacetaat/natriumcitraat/sorbitol
Darmproblemen - verstopping
Mijn zoontje van 2 had 9 dagen niet gepoept. Toen microlax ingezet. Er gebeurde letterlijk niks. 2 dagen later 2x microlax gegeven. Hij kreeg ontzettende buikpijn. Maar verder gebeurde er helemaal niks. Niet persen niks. De andere dag meerdere zakjes forlax gegeven en toen kwam alles eruit

25-01-2020 | Vrouw | 61
Rectale / anale fissuur
Voor de anale fissuur, werkt het goed, maar ik neem alleen zo nodig in, anders ben ik bang dat ik luie darmen krijg, ik heb hier veel baat bij, ik ben er ooit mee begonnenals bijwerking van medicijnen tegen obstipatie, met veel vsn deze medicatie ben ik inmiddels gestopt, maar gebruik het nu indien nodig

19-01-2020 | Man | 40
Voorbereiding coloscopie / endoscopie
Met dank aan alle verhalen wil ik ook mijn verhaal delen. En tips geven. Ik moest voor een endoscopie. Ik ben drie dagen van tevoren gestopt met vast voedsel, en dat heeft mij enorm geholpen. Je kunt echt wel met wat minder voedsel, je valt er ook nog een klein beetje van af ;)) Gewoon bouillon, en water. En één keer per dag wat wit brood met rosbief. En een eitje. Dan ku[lees meer...]n je prima op leven. Ik had Moviprep met citroen smaak Moest om 18.30 uur starten, mijn onderzoek was de volgende ochtend. Advies: drink op deze dag tot 18.30u niet te veel, want je moet in twee uur tijd meer dan 2 liter drinken. Het is dus prima als je goed dorst hebt. Ik vond het spul niet heel vervelend, het is een beetje gel achtig. Neem gewoon grote slokken en gaan!! Ik deed elk kwartier een groot glas. Toegegeven, na drie glazen zit je goed vol. En het vierde glas is even doorzetten. Daarna nog een liter water in een uur verwerkt. Elk kwartier een glas. Dat is eigenlijk prima te doen omdat het een hele lichte vloeistof is ter vergelijking. Bij mij begon het te werken exact twee uur na de eerste inname. Tja, dan is de WC je grootste vriend en zit je daar ook 2 uurtjes best wel veel op en aan. Niet nadenken en gewoon de natuur zijn werk laten doen. Ik ben 6 uren voor de start van het onderzoek begonnen met de tweede liter en ook weer water daarna. Het klopt dat je die nacht misschien een beetje onrustig slaapt, omdat je ook nerveus bent. De tweede liter werkt sneller omdat je al soort van leeg bent. Dan voelt het ook minder raar, want je weet waarvoor je het doet. Het onderzoek zelf is spannend, maar per saldo valt het mee. In mijn situatie heb ik het zonder Roesje ondergaan, dat was even pittig, maar ik ben nog nooit zo trots op mezelf geweest Maar ik kan begrijpen dat de meesten het met roesje willen. Het onderzoek geeft heel veel duidelijkheid over je situatie en in mijn geval waren de uitslagen zeer positief en was ik heel erg opgelucht. Als het achter de rug is, ga je het leven steeds weer meer waarderen. En nogmaals, wees trots dat je het ondergaat, en daarna gewoon weer lekker eten en genieten! Iedereen die het moet ondergaan, veel succes, ga ervoor, want als wij het hier allemaal kunnen, dan kun jij het ook!!

15-01-2020 | Man | 65
Voorbereiding (slok-)darmonderzoek
Ben nu met mijn laatste zakje bezig. Halve liter appelsap en een halve liter water. In de koelkast en drinken met een rietje. Geur en smaak van de appelsap overheerst dan. Geen problemen met drinken gehad. Denk wel dat ik de eerste jaren geen appelsap meer drink.

Psylliumvezels

10-01-2020 | Man | 34
Colitis ulcerosa
Na de diagnose Colitis Ulcerosa heb ik 5 jaar aan de infusen en dagelijkse medicatie gezeten. Op dit moment is de ziekte in remise en ben ik medicijnvrij (in overleg met de specialist) en dit gaat perfect. Toch merkte ik dat mijn ontlasting breiig bleef en na een tip van een collega heb ik de vezels geprobeerd en dit had ik veel eerder moeten doen. Mijn darmen zijn veel ru[lees meer...]stiger en de ontlasting is gewoon zoals het vroeger (voor de diagnose) was. In plaats van 3 keer per dag naar de wc hoef ik nu maar 1 keer per dag. Ik meng elke ochtend en elke avond een eetlepel van de vezels door griekse yoghurt die ik verdun met een klein beetje water. Wat havermout en rozijnen erbij en het is prima weg te krijgen. Door de dikke, klonterige structuur van de yoghurt merk ik niet eens dat de vezels erin zitten. (Ik geef het niet graag toe, gezien de verhalen die ik hier lees, maar de yoghurt zonder vezels vind ik niet eens meer lekker :) :P)

07-01-2020 | Man | 72
Voorbereiding coloscopie / endoscopie
Het eerste glas Moviprep was te doen. Het tweede glas eigenlijk niet en vanaf het derde glas heb ik de rest al kokhalzend naar binnen gewerkt. Wat een bagger. Tijdens de controle van het vervolgonderzoek, dat nog gaat komen, vraag ik of ik voor het derde controleonderzoek Eziclen mag gebruiken. De ervaringen hiermee zijn zeer positief, de bijwerkingen hopelijk minder, [lees meer...]de darm is schoner en de totale hoeveelheid vloeistof is de helft van die van het gebruik van Moviprep, tenminste als ik de artikelen op het internet mag geloven. Als het aan mij ligt nooit meer Moviprep. Jakkes en nog eens jakkes, wat een troep.

28-12-2019 | Vrouw | 44
Obstipatie
Dit product gebruik ik nu een aantal maanden en naar grote tevredenheid! Door problemen met het verteren van voedsel kon ik niet goed naar het toilet. Dit middel voorgeschreven gekregen (Teva), zonder zoetstoffen. Ik ga nu netjes iedere dag naar het toilet. Het middel neem ik iedere dag rond hetzelfde tijdstip in, op een nuchtere maag. Daarna nog een glas extra water. [lees meer...]Ongeveer een kwartiertje later ontbijt ik. Nog voor ik naar het werk ga, ben ik mijn ontlasting kwijt. Let wel op: je moet bij dit middel echt iedere dag minimaal 1 1/2 liter vocht gebruiken. Doe je dat niet, dan werkt het averechts en raak je juist verstopt! Het middel is eigenlijk niets anders dan vezels en vezels hebben veel vocht nodig om soepel te blijven! Gebruik dit middel niet in de avond, bijv voor het slapen gaan. Dat geeft verstopping doordat er 's nachts weinig tot geen vocht wordt ingenomen.

16-12-2019 | Vrouw | 60
Macrogol-elektrolyten
mijn ervaring is bij de eerste 2 zakjes niks, de dag erop 3e zakje, ik werd ineens behoorlijk ziek, moest naar de wc en had allemaal diarree. en voelde me echt beroerd, ik dacht wat gebeurt me nou.. m'n buik ging te keer en weer diarree 3 x de pot vol en flinke naweeën . en de hele nacht ziek. dat middel moet eigenlijk uit de handel, is zo heftig, pak een paar pruimen, wan[lees meer...]t net als vandaag een dag later, heb ik nog steeds behoorlijk buikpijn, ik adviseer dit middel niet te nemen, is niet hetzelfde als movicolon veel heftiger, nou doe wat je wilt maar dit is een waarschuwing.....

06-12-2019 | Vrouw | 62
Obstipatie
Smerig, mierzoet, vreselijk chemisch. Voornamelijk Sorbitol, maar dat wordt in de bijsluiter van de apotheek niet vermeld. Het wordt je door elke arts die morfine voorschrijft (en dat doen ze al heel snel tegenwoordig) door de strot geduwd en weigeren lukt bijna niet. Ook de apotheek reageert als een hert in de koplampen als je zegt dat je er niet om gevraagd hebt ("de ve[lees meer...]rzekering betaalt, hoor") en het ook niet wil hebben ("ja maar... obstipatie...."). Resultaat geeft het ook niet, een paar gewelde pruimen werkt beter. Snel overgestapt op psylliumvezels met inuline. De smaak daarvan is ook niet alles maar het is tenminste natuurlijker en het werkt veel beter op je stoelgang.

Bisacodyl

03-12-2019 | Man | 31
Obstipatie
Na het avondeten begon ik een vervelende pijn in mijn onderbuik te krijgen, waarvan ik dacht dat het diarree was aangezien ik PDS (Prikkelbare Darm Syndroom) heb en ik vaker pijn in mijn buik krijg na het avondeten. Het was een eentonige pijn in mijn onderbuik die maar aanhield, met af en toe een opkomende kramp tussendoor en veel winderigheid. Ik had een paar dagen hiervo[lees meer...]or al obstipatie met één keer diarree tussendoor, maar omdat de wc bezoek niet hielp en de pijn niet wegging gokte ik dat ik verstopt was. Mijn schoonmoeder raadde mij daardoor twee van haar pillen aan die zij kreeg wegens obstipatie door haar morfine pleisters. Ik nam daar twee van rond een uur of 10 - half 11 en de pijn begon wat te zakken erdoor. Rond kwart voor 3 s'nachts in bed begon ik uiteindelijk kramp in de vorm van wc spoed te krijgen, waardoor ik eindelijk mijzelf kon verlossen. Ik had waterige diarree en ook veel valse lucht, maar het hielp wel om de pijn weg te krijgen. Waarschijnlijk was het toch verstopping, of misschien de valse lucht wat dwars zat. Mijn maag knort nu nog wel een beetje en er zal vast misschien nog een tweede en derde wc bezoek bij komen, maar tot nu toe voel ik me heel goed en tevreden over het medicijn. Heb geen andere bijwerkingen gehad en voel me prima. Hopelijk kan ik nu even een paar uurtjes slapen.

30-11-2019 | Vrouw | 45
Obstipatie
Macrogol voorgeschreven gekregen samen met Oxycodon. Opiaten veroorzaken obstipatie. Drankje is vies, maar vooruit. Het werkt voor mij echter niet. Voor zover er al ontlasting kwam (2 x per week ofzo) ging het ontlasten erg moeilijk. Mijn ontlasting was kurkdroog, bijna niet uit te poepen. En aangezien ik gebroken ribben heb (vandaar pijnstilling) deed persen erg pijn. Bis[lees meer...]acodyl werkt voor mij veel beter.

27-11-2019 | Vrouw | 23
Obstipatie
Zit nu bijna 2 weken aan de magrocol en her werkt zeker goed. Nu had ik een hele lichte obstipatie (ging nog steeds elke dag toilet alleen niet genoeg) nu ga ik elke dag 2x naar de toilet en genoeg. Ik heb geen bijwerkingen, misschien alleen meer dorst dan normaal en meer aandrang maar dat is het. Smaak vind ik ook mee vallen, nee het is niet lekker maar het is ook niet[lees meer...] ranzig.

Categorieën met de meeste ervaringen

Depressie - antidepressiva SSRI (5056)
Anticonceptie - overig (3714)
Cholesterol (2877)
Depressie - antidepressiva overig (2699)
Psychose / schizofrenie - antipsychotica (2318)
Pijn - morfine-achtigen (2184)
ADHD - psychostimulantia (2041)
Pijn (1969)
Verslavingsziekten (1914)
Bloeddruk - betablokkers (1664)
Maagzuur - protonpompremmers (1552)
Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend) (1504)
Anticonceptie - eenfase (1377)
Angststoornissen (1196)
Bloed / stolling - thrombose (bloedstolsels) (1143)
Diabetes (suikerziekte) - orale middelen (1117)
Depressie - antidepressiva TCA (1036)
Antibiotica - penicillines breedspectrum (950)