categorie

Darmproblemen - verstopping

Een nuttige ervaring van een mede-patient

Vergelijk de ervaringen met medicijnen in de categorie

De laatste ervaringen in de categorie: Darmproblemen - verstopping

14-03-2024 | Vrouw | 31
Ziekte van Crohn

acute hoofdpijn vertraagde maagfunctie maagpijn

Heb eerdere Colonoscopie gehad met picoprep, dat was niet te drinken. Moviprep is wel wat beter, maar nog steeds moeilijk om op te drinken. Eerste dag ging nog wel, maar moest bij de laatste slok bijna overgeven. Het heeft bijna 3 uur geduurd voordat het begon te werken. Tijdens de eerste 3 uren veel last van hoofdpijn en een pijnlijke maag. Heb bijna niet geslapen omd[lees meer...]at ik zo lang naar het toilet moest. De dag daarna was het bijna onmogenlijk om de volgende sachet op te drinken, de hoofdpijn en maagklachten kwamen ook terug. Het werkt wel, maar ik wou dat het niet gepaard ging met all die onplezierige ervaringen.

04-03-2024 | Man | 47

opgezette buik

Uiterst vervelend. Ook zolang geen eten. Twee dagen lang. Flink geïrriteerde anus. Vieze nasmaak. 10 jaar geleden gewoon een simpel laxeer middel paar uur van te voren, dan spoelen in ziekenhuis met spuit. Stuk prettiger.

29-02-2024 | Man | 21

opgezette buik buikkrampen misselijkheid

Om 17:00 nog een lichte maaltijd gegeten. Ik ben begonnen om 18:00 het is nu 18:31 en heel moeilijk binnen te krijgen. Ik neem ondansetron om de misselijkheid te onderdrukken en niet te braken verder weet en voel ik nog niet veel ik geef zo een update!! Het is nu 19:45 en heb mijn eerste stoelgang gemaakt mijn drankje was op om 19:05 eerst vast en dan komt het er als[lees meer...] de donder snel uit. Ik geef 1 tip blijf zitten want het komt met vlagen. Als je denkt dat het eruit is ben je mis. Je hebt wel krampen en je hoort je buik grommen. Het is nu 20:08 ik ben van het wc. Ik geef nog een update!! 20:16 en zit weer met stoelgang op het toilet. Dit keer een urine kleur ik denk dat het aan het werken is. Het is nu 06:17 onderzoek om 11:00 ik drink het op samen met koffie voor de smaak weg te halen en het lukt beter dan gisterenavond.

16-02-2024 | Vrouw | 40

droge lippen gasachtig

al paar maanden door jaren geluidsoverlast buren, flinke slaaptekort heb ik moeite met ontlasting. komt met moeite eruit. veel te hard, en pijnlijk. bij persen word ik al duizelig. Gebruik deze merk macrogol zakjes, maar na korte periode gebruik, droge lippen, uitgedroogt met schilfers. Maar geen dorst. Zeer vervelend. Komt bovenop je problemen die je al hebt.

Microlax

31-12-2023 | Vrouw | 75
natriumlaurylsulfoacetaat/natriumcitraat/sorbitol
Darmproblemen - verstopping
Ik heb Microlax gebruikt vanmorgen ,Ik heb een zenuwontsteking in mijn dijbeen Doordat ik dus niet veel beweging heb Krijg ik last van verstopping Maar het is nu nacht en ik kan niet slapen door een iritante pijn in mijn buik

31-12-2023 | Man | 35
Darmproblemen - verstopping
Ik heb al 3 weken niet kunnen poepen. Toen heb ik de pillentjes gehaald bij de kruidvat. Eerste paar uur merkte ik niks. Maar om 10 uur in de avond kreeg ik krampen. Die krampen werden steeds heftiger en pijnlijker. Mijn ontlasting werd wel dunner dus de pillen werken wel. Maar met deze bijwerkingen is het niet waard. Heb heel de nacht wakker gelegen van de krampen.

17-12-2023 | Vrouw | 59
Voorbereiding (slok-)darmonderzoek
Het viel mij echt alles mee. Ik begon met een warm kopje thee zodat je geen koude plons op een lege maag krijgt wat misslijkheid kan veroorzaken. Ja het is niet lekker maar als je even flink doordrinkt en wat zoete limonade er achteraan of tussendoor drinkt is het prima te doen. Ik had het in drie kwartier op. Daarna een lekkere warme kop thee. Verder 1700 ml helder[lees meer...]e dranken in de drie uur erna. Dit gaat ook prima omdat je niet mag eten en je door het drinken geen honger hebt. Ik had geen bijwerkingen, geen krampen, niet misselijk, geen opgeblazen gevoel en geen branderig gevoel bij anus. Al met al...... maak je niet te druk, het is echt heel goed te doen. Succes 👍

Colex Klysma

29-11-2023 | Vrouw | 31
natriumfosfaat rectaal
Darmproblemen - verstopping
Klysma gekregen voor ernstige buikpijn rechtsonder. Echo en bloed zijn goed, wel enorm veel lucht te zien. Mijn partner heeft het ingespoten, was helemaal niet vervelend. Krampen wel… vooral op de plek waar het al zeer deed. Ging echt stuk van de pijn, nog uren last van gehad. Lucht bij mij niet veel op, er zat ook niet veel ontlasting in mijn darmen. Niet aan te raden als[lees meer...] je al enorme buikpijn hebt. Ik kan mij wel voorstellen dat het veel mensen kan opluchten.

29-11-2023 | Vrouw | 54
Voorbereiding (slok-)darmonderzoek
Perfect te doen, al veel slechtere dingen moeten drinken, is noet echt lekker maar geen enkel probleem om dit in te nemen, werking ok, beetje krampen, en 2 keer 's nachts ook moeten opstaan. Maar zou er de volgende keer niet meer van wakker liggen , al die negatieve mensen... get over it, het is voor je goed!

24-11-2023 | Vrouw | 63
Darmproblemen - diarree
vreselijke buikpijn stond gewoon op de kop , van de pijn wist niet waar ik het moest zoeken had eerst macrogol gaf ook vreslijk veel pijn in de bovenbuik ben nu gestopt met al die troep heb darmklachten na galblaas verwijdering nooit meer van die troep ga nu op zoek naar een natuurarts om iets te vinden wat gaat helpen

01-11-2023 | Vrouw | 18
Eetstoornis

24-10-2023 | Vrouw | 74
Endeldarmkanker
Gebruik al vele jaren Psyllium. De vezels zijn lastig in te nemen en ben daarom overgestapt op capsules. Daarvoor Metamucil. Wel beter te doen dan sachets maar duur. Caps zijn ideaal voor mij. Neem eentje per dag in met niet teveel water. Dat verschilt echter per persoon.

Bisacodyl

22-10-2023 | Vrouw | 18
Voorbereiding (slok-)darmonderzoek
Ik heb om 22.00 uur 2 mini pilletjes ingenomen, na een paar uur al last gekregen van darmkrampen. Midden in de nacht rond 04:00 uur wakker geworden door misselijkheid, maar geen braken. Rond 07:00 uur in de ochtend kreeg ik ontlasting, wel waterdun. Gepaard met duizeligheid en overgeven. Het kwam er letterlijk uit 2 kanten uit 😂. Heb wel n uur op de wc gezeten omdat het g[lees meer...]ewoon zo erg was. Het is wel troep maar het doet wat het moet doen.

17-10-2023 | Vrouw | 65
Buikpijn

Volcolon

01-10-2023 | Vrouw | 65
plantago ovata
PDS (prikkelbare darmsyndroom)
Al jaaaaren darmklachten; vooral heel vaak dunne ontlasting. Soms angst om het toilet niet te halen. Ik wilde dat ik dit eerder voorgeschreven had gekregen. Niet met water innemen! Dat is vies en kan zelfs averechts werken. Ik neem het met een beetje yoghurt of vla. Niet er doorheen roeren, maar in gedeeltes op de lepel strooien en doorslikken. Neutrale smaak; gaat prima

30-09-2023 | Vrouw | 53
Darmproblemen - verstopping
Huiduitslag, hoofdpijn Op zich fijn dat ik weer naar toilet kon na 1-2 dagen. Maar daarna juist veel last gehad van rommelige darmen, diarree, verminderde eetlust . Alles wat ik at, liep er na 1-2 uur weer doorheen. Niet handig na Heupop

17-09-2023 | Vrouw | 66
Geen fijn middel

10-09-2023 | Vrouw | 40
Voorbereiding coloscopie / endoscopie
De eziclen is ronduit smerig, echt niet te doen. Ik heb het met water gemengd en daarna nog verder verdund met appelsap. Rietje gebruikt. Eerste dosis duurde 45 min voor ik t op had daarna nog extra drinken, na een uur begon ik een borrelende buik te krijgen, dan zit je elke 5-10 minuten op de wc en is het echt water diaree. Plassen heb ik niet gehoeven, alles komt via je[lees meer...] kont eruit. Na een 2-3 uur stopt t en kon ik gaan slapen, prima nacht gehad, volgende ochtend 2e dosis. Dat is nog erger, ik heb met hangen en wurgen de eziclen naar binnen gekregen met appelsap, daarna de grootste moeite gehad om niet over te geven, heb dan ook geen liter daarna meer gedronken, buik ging na een half uur al rommelen en laxeren begon, een uurtje of 2 en daarna was t wel klaar. Had wel echt een zere schrale anus van t laxeren. Ook vochtig toiletpapier brandt gewoon op de huid en crèmes deden alleen maar pijn. Al met al doet t wat t moet doen, maar de smaak is echt walgelijk wat je misselijk maakt en dus eigenlijk het grootste obstakel. Tijdens het laxeren heb ik t erg koud gehad. Het was 28 graden maar zat met joggingbroek en trui aan onder een dekentje. Het onderzoek zelf was geen probleem. Maakte me er druk over maar allesoverziend vond ik de voorbereiding veel vervelender

Lactulose Poeder/ Stroop

02-09-2023 | Vrouw | 65
lactulose
Obstipatie
Extreem veel krampen. Nog erger dan de verstopping zelf Ik ga terug op gebruik van wapiti Goed product zonder veel bijwerkingen

Microlax

02-09-2023 | Vrouw | 32
natriumlaurylsulfoacetaat/natriumcitraat/sorbitol
PDS (prikkelbare darmsyndroom)
Mijn PDS heeft chronische obstipatie als gevolg. Met orale laxeermiddelen is dit redelijk onder controle te houden maar soms ontstaat er toch een verstopping lager in de darm. Ik weet inmiddels precies hoe deze voelt en dan komt Microlax hier uit de kast. Na inbrengen ben ik meestal even misselijk maar het werkt in binnen 5 minuten en na dan even op de wc ben ik direct ver[lees meer...]licht en verdwijnt het misselijke ook. Daarna gaat de rest van de ontlasting ook beter omdat de lage verstopping verminderd is en de andere laxeermiddelen hun werk weer kunnen doen. Een perfecte, snelle en effectieve manier om voor mij de dag weer een heel stuk makkelijker en lichter te maken.

19-08-2023 | Vrouw | 24
Darmproblemen - verstopping
Ik had een aantal dagen geen ontlasting en ik heb dit normaal gesproken elke dag. Ik was op vakantie en m’n buik deed zo pijn dat ik dit medicijn heb gekocht. Ik had beter research moeten doen want het was een absolute hell nacht. Ik had het rond 21:00 uur voor het slapen ingenomen. Rond 2:00 uur werd ik wakker met ernstige buikkrampen, alsof iemand m’n darmen uit m’n lich[lees meer...]aam rukte. Wél kon ik gelijk naar de wc maar kwam niet alles er in één keer uit. Ik moest wel zo’n acht keer op en neer, gepaard met intense misselijkheid, duizeligheid en de laatste paar keer diarree. Ja, het medicijn helpt wel want ik kon weer naar het toilet maar de bijwerkingen die je ervan krijgt zijn het niet waard. De volgende ochtend voelde m’n maag nog steeds raar maar de klachten waren wel wat afgenomen. Wel heb ik nu hoofdpijn, een dikke tong en keelpijn, terwijl ik niet heb overgegeven. Wat een apart spul zeg, ik neem dit NOOIT meer weer.

Volcolon

08-08-2023 | Vrouw | 35
plantago ovata
PDS (prikkelbare darmsyndroom)
Ik heb al jaren last van PDS. Sinds maanden had ik bijna elke dag kleine beetjes diarree en slijm. Er was geen peil op te trekken welk soort voedsel dit veroorzaakten. Sinds ik de zakjes Volcolon gebruik is de diarree helemaal gestopt. Bij mij doet dit product precies wat het belooft en dit maakt mij super blij en opgelucht. Had ik dit maar eerder geweten! Met water inne[lees meer...]men vind ik vies maar in de mag. yoghurt met een beetje honing vind ik goed te doen.

30-07-2023 | Vrouw | 64
bisacodyl
Het werkt wel maar ik ga het nooit meer gebruiken. Heb 24 uur lang vreselijke krampen gehad en bovengenoemde bijwerkingen.

18-07-2023 | Man | 63
ADHD
Veel last van obsipatie. Tegen darmafsluiting aan

Movicolon

07-07-2023 | Vrouw | 68
Darmproblemen - verstopping
15 jaar 1tot 2 zakjes per jaar gebruikt i.v.m. Diverticulitis en daardoor slechte werking van de dikke darm. 2 jaar geleden kreeg ik een slokdarmontsteking en ernstige slikklachten. Ook had ik al jaren Lichen Planus in de mond. Voor onderzoek moest ik 2 weken stoppen met de Movicolon. Ik ben niet meer gestart en voel me nu stukken beter, gebruik Roosvicee laxo (pruimen) en[lees meer...] gebroken lijnzaad. De klachten en bijwerkingen zijn grotendeels verdwenen en de Lichen Planus is rustig.

28-06-2023 | Vrouw | 52
PDS (prikkelbare darmsyndroom)
Regelmatig obstipatie door PDS en divertikels. Gebruik het al 2 jaar op advies van MDL arts en huisarts Ben al anderhalf jaar zoekende naar waarom mijn maag zoveel pijn doet en waarom ik zo goed als niets kan eten.. Jaar geleden gastroscopie gehad vanwege klachten, geen bijzonderheden. Sinds Februari aan de drinkvoeding omdat ik ondervoed bleek, maar zelfs dat veroorza[lees meer...]akte veel pijn zoals alle andere dingen die ik at of dronk. Ik ga over op natuurlijke laxeermiddelen, chia, thee voor stoelgang, magnesiumoxide. Geen enkele arts die me erop heeft gewezen dat dit alles bijwerkingen konden zijn van de macrogol, alles moet je tegenwoordig zelf uitvinden...

Picoprep

27-06-2023 | Vrouw | 30
picozwavelzuur/magnesiumoxide/citroenzuur
Voorbereiding coloscopie / endoscopie
Voor zowel een coloscopie als een videocapsule endoscopie heb ik picoprep als voorbereiding gebruikt. Deze lagen 3 weken uit elkaar. De eerste keer duurde het ruim 6 uur voor de ontlasting op gang kwam en de 2e keer nog geen uur. Het innemen is niet lekker maar gelukkig kleine hoeveelheid. Mijn darmen maakten gedurende de middag en avond erg veel lawaai en ik voelde veel r[lees meer...]ommelingen. Geen echte pijn. Ook werd ik duizelig van het laxeren icm het vasten. Maar dextrose tabletje hier en daar hielp daar goed bij. Uiteindelijk goed schone darmen.

26-06-2023 | Vrouw | 73
Darmproblemen - verstopping
Vanwege diverticulitis littekenweefsel nu ernstige darm vernauwing , ik heb daarom residuarm dieet en 1 macrogol met elect p dag. In het begin wat misselijk, nu rustige buik en goede stoelgang. Nadeel ik val af, in mijn geval niet goed, nu van 58 naar 55 kg. Moet daar oplossing voor vinden.

26-06-2023 | Man | 31
PDS (prikkelbare darmsyndroom)
Dit product bevalt goed in pure poedervorm zonder toevoegingen. Door de huisarts werd Macrogol en Elektrolyten voorgeschreven t.b.v. p.d.s. Ik wilde over naar een natuurlijke vorm die in principe de zelfde werking heeft. Zo uitgekomen op de Psyllium vezels. Wel wat spelen met de dosering water om dunne ontlasting te voorkomen, maar zeker niet te weinig, om verstopp[lees meer...]ing te vermijden. De smaak is niet geweldig, maar de voordelen zijn me alles waard.

21-06-2023 | Vrouw | 47
Darmproblemen - verstopping
zetpil gebruikt. Na 10 minuten naar wc. Ik denk dat ik alles kwijt ben. Had geen diaree, of vreselijk krampen. Zetpil inbrengen was gelijk een branderig gevoel. Na de toiletten gang gaat dat over.

Categorieën met de meeste ervaringen

Depressie - antidepressiva SSRI (6312)
Anticonceptie - overig (4470)
Cholesterol (3277)
Depressie - antidepressiva overig (3104)
Psychose / schizofrenie - antipsychotica (2858)
ADHD - psychostimulantia (2530)
Pijn - morfine-achtigen (2516)
Verslavingsziekten (2299)
Pijn (2252)
Bloeddruk - betablokkers (1915)
Maagzuur - protonpompremmers (1778)
Diabetes (suikerziekte) - orale middelen (1702)
Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend) (1662)
Anticonceptie - eenfase (1587)
Angststoornissen (1569)
Bloed / stolling - thrombose (bloedstolsels) (1444)
Antibiotica - urineweginfectie (1266)
Depressie - antidepressiva TCA (1227)