categorie

Darmproblemen - verstopping

Een nuttige ervaring van een mede-patient

Vergelijk de ervaringen met medicijnen in de categorie

De laatste ervaringen in de categorie: Darmproblemen - verstopping

22-09-2022 | Vrouw | 51
Macrogol-elektrolyten
Naarmate ik dit langer gebruik, hoe meer dit behangplaksel mij tegenstaat en ik zou nog bijna 3 maanden moeten. Een vieze sinaasappelgeur komt je tegemoet en dan moet je het smakeloze spul ook nog opdrinken. Het lijkt wel of er een slak in gezwommen heeft! Daarnaast werkt het bij mij haast niet. Maar zo'n 1½ uur na inname zou het moeten werken? Niet dus. Ik drink veel, e[lees meer...]et gezond, geen suiker, geen witmeel, veel vezels. Dan zou het toch wat beter moeten gaan, maar nee. Weinig effect dus.

15-09-2022 | Vrouw | 28
PDS (prikkelbare darmsyndroom)
Ik heb erg last van obstipatie, nu was ik op vakantie maar ik kreeg geen ontlasting. Dus een tabletje ingenomen om 8 uur s avonds om 4 uur in de ochtend kreeg ik krampen gepaard met diarree. Naarmate de dag vorderde kreeg ik krampen en diarree beetje duizelig. Het werkt, maar ik gebruik het nooit meer.

Picoprep

12-09-2022 | Man | 27
picozwavelzuur/magnesiumoxide/citroenzuur
Voorbereiding coloscopie / endoscopie
Ter voorbereiding van een coloscopie heb ik Picoprep mogen gebruiken. Ik zag enorm op tegen het vele drinken aangezien ik nooit een grote drinker ben geweest en bang was om misselijk te worden. Na online onderzoek kwam ik tot de conclusie dat Picoprep het middel is dat mij de meeste kans van slagen gaf (specifiek aan mijn arts gevraagd). En dat was zo! In plaats van een[lees meer...] liter smerige smurrie zoals bij Moviprep of Kleanprep, is Picoprep te mengen met slechts 150 ml water. Zelfs de smaak valt niet tegen. Het lijkt op een sportdrankje. Naast het glas van 150 ml water moet je binnen 2 á 3 uur twee liter heldere vloeistoffen drinken. Dit is vervelend maar niet onmogelijk aangezien je zelf een drankje kan kiezen die je lekker vind (zolang deze maar helder is). Water afwisselen met heldere dranken maakt het iets dragelijker. Bijwerken heb ik totaal niet ervaren. Zelfs geen buikkrampen. Het middel gaat binnen 1 tot 3 uur werken. Het enige wat ik heb gemerkt is dat je plotseling naar de toilet moet. Maar dat dit zonder buikkrampen zou gaan, had ik niet verwacht. Houd er rekening mee dat je met Picoprep een aantal dagen voor het onderzoek een aangepast dieet moet volgen. Dit is echter goed te doen. Kortom, Picoprep is een echte aanrader en maakt het laxeerproces een stuk dragelijker!

30-08-2022 | Vrouw | 102
Darmproblemen - verstopping
Vijf dagen verstopt. Dulcolax in mijn darm geschoven en na 20 minuten resultaat.

29-08-2022 | Vrouw | 39
Darmproblemen - verstopping
Ik heb pds en ga vaak maar 1 keer om de 2weken naar het toilet, alsof ik alles opneem en niks verwerk? De dokter schreef me laatst dulcolax voor (ik nam al movicol, lijnzaad,alle natuurlijke en medische opties zijn al gepasseerd maar het lijkt dat mijn darmen er steeds gewoon aan worden) en de 1ste nacht had ik ongelofelijk veel spijt dat ik het genomen had. Krampen, maa[lees meer...]gpijn, enorm heftig. In de ochtend kon ik eindelijk naar het toilet. De 2 avond weer 2 genomen, weer krampen, weer diarree. Ik nam ze de laatste 3weken telkens ongeveer 2x per week maar telkens heftige krampen en diarree. Alleen, duurde het steeds langer voordat ik naar het toilet kon. 1st ongeveer 12u,dan een 18u,dan 24u. Nu week heb ik ze al 2 avonden genomen en nog steeds niet naar het toilet. Zijn mijn darmen ook hier weer gewoon aan geworden? Ik weet het niet... maar helaas werkt het niet meer.

26-08-2022 | Man | 55
PDS (prikkelbare darmsyndroom)
het is puur natuur en werkt geweldig goed bij mij. Ik begin de ochtend met water drinken en daarna een flinke theelepel bio psyliumvezels in een groot glas water en dat meng je met een handgarde, snel ronddraaien tot het is opgelost en meteen opdrinken. Geen enkele bijwerking. Wordt ook gebruikt voor paarden om zand uit hun darmen te krijgen. Krijg er geen diarree van. [lees meer...] Ik ben geen voorstander van dit spul in capsules of menging met suikers, etc., gewoon het pure spul gebruiken is het beste én goedkoopste.

14-08-2022 | Vrouw | 59
Macrogol-elektrolyten
Ik heb chronische pijnklachten, hiervoor gebruik ik een hoge dosering Tramadol. Om te voorkomen dat ik een verstopping krijg , ben ik genoodzaakt om de Macrogol dagelijks te gebruiken.Gelukkig heb ik totaal geen bijwerkingen. Ik gebruik het al 17 jaar nu. Als ik het een keer vergeet in te nemen, is de kans op verstopping groot. Ik gebruik 1 zakje per dag.

Volcolon

01-08-2022 | Man | 68
plantago ovata
Collagene colitis
Ik had 2 dagen gebruikt, 1e dag prima, 2e dag goed tot ik naar bed ging. Ik kon niet meer in bed liggen van de pijn ik Han namelijk een onaangenaam vol gevoel in de boven buik, een opgeblazen gevoel, buikpijn, misselijkheid en braakneigingen. Het was zo erg dat ik s- nachts de huisartsenpost heb gebeld welke mij uit eindelijk aanraadde om een extra omeprazol en 2 paracetam[lees meer...]ols te nemen. Deze verlichten uiteindelijk de pijn waardoor ik om ongeveer 5 uur in de ochtend in sla ben gevallen. De 3e dag heb ik flinke diarree gekregen wat wel opluchtte. Nu nog 2 dagen verder gaat het wel weer beter maar nog niet goed ik heb nog steeds vreemd/raar gevoel in mijn buik. Dit medicijn gebruik ik dus niet meer!!!

30-07-2022 | Vrouw | 33
Darmproblemen - verstopping
Ivm vakantie ruim 5 dagen niet naar de wc gekunt. 23:00 2 tabletten ingenomen. 07:30 een opgezette buik en krampen. 08:00 eerste toiletbezoek, flink wat krampen voor de ontlasting kwam maar ik had niet anders verwacht. Je neemt laxeermiddelen dus logisch dat je ongemak gaat ervaren. Ontlasting was zacht, maar geen diarree. Zeker een opluchting!

28-07-2022 | Man | 56
Darmproblemen - verstopping
Na 5 dagen de zet pil hebben in gezet. Kwam het goed los Geen bij werkingen.

27-07-2022 | Vrouw | 44
Obstipatie
Werkte onvoldoende overgestapt op constella

25-07-2022 | Vrouw | 40
Voorbereiding (slok-)darmonderzoek
Ik had vorig jaar ook een darmonderzoek ik moest toen laxeren met Plenvu Mango smaak ( dat was toen echt niet te doen ) ik hoorde 2 weken geleden dat ik wederom een darmonderzoek moest ondergaan ivm diaree, zo erg dat ik soms bijna de deur niet uit durfde te gaan. Oke dacht ik toen weer een darmonderzoek en weer het laxeermiddel drinken hoe ga ik dat doen, dit ook aangeg[lees meer...]even bij de arts die vertelde mij dat ik nu Moviprep met sinasappelsmaak zou krijgen. 2 x 1 zakjes met sachet A &B waarvan ik 1 liter plus zakje A&B in de avond moest drinken en 1 liter plus zakje A&B de volgende ochtend. Ik zag er ontzettend tegen op maar het is mij ontzettend meegevallen ik heb het koud en al lopend gedronken en het was binnen 1.15 uur op (10-15 min per glas) Na drie kwartier begon het te werken. Probeer positief te blijven het komt echt goed. Voor iedereen die dit leest : laat je niet gek maken door de negatieve ervaringen maar lees ook vooral de positieve verhalen. Je bent echt sterker dan je zelf denkt . 🍀 TIPS, dit heeft mij geholpen: - probeer niet te veel na te denken - zet vast een kan met water koud in de koelkast - drink het met een rietje - loop tijdens het drinken - vraag eventueel iemand om tegen je te praten terwijl je drinkt

14-07-2022 | Vrouw | 64
Darmproblemen - diarree
Elke dag 2 thewlepels in een half glas water. Dorroeren gelijk opdrunken, dan nog een glas warer. Darmen binnen paar dagen tot rust gekomen. Spul niet laten staan dan drink je behanglijm...

Eziclen

11-07-2022 | Vrouw | 31
natrium-/kalium-/magnesiumsulfaat
Voorbereiding coloscopie / endoscopie
In vergelijking met mijn ergste verwachtingen en vorige recensies, is dit een fantastisch product! Ik kan vrij veel pijn verdragen, maar ben als de dood om misselijk te worden. Ik heb net een eerste dosis binnen. Had me goed voorbereid: 3 verschillende soorten grenadine aangekocht en een pakje kauwgom. Bij het openen van het flesje besliste ik al snel geen grenadin[lees meer...]e toe te voegen aan het medicijn zelf. Het product heeft de geur van hoestsiroop en is doorzichtig als water, ook bij toevoeging van water. Het heeft een sterke anijssmaak, niet meteen mijn favoriete smaak, maar ook niet bepaald van de misselijkmakende soort. Ik dronk het met een rietje, telkens een half glas per keer, verspreid over een uur. Na elk half glas nam ik een paar slokken water aangevuld met grenadine en stak meteen een kauwgom in mijn mond. Op die manier is het makkelijk vol te houden! Helemaal niets om wakker van te liggen, echt! De kauwgom werkte ook om mijn hongergevoel te onderdrukken. Na 30 minuten voelde ik wat gerommel in mijn buik. Geen krampen, maar ik merkte dat er iets aan het gebeuren was. Na 45 minuten had ik het gevoel toch naar het toilet te moeten en vanaf toen ging het heel snel. Momenteel zit ik een 20-tal minuten op het toilet. De eerste stoelgang was nog vrij vast, maar ondertussen is het enkel nog een troebele vloeistof. Ik ben nog niet van het toilet durven komen, het gaat vrij snel allemaal. Maar ik vermoed dat het nu niet zo lang meer zal duren. Er gebeurt nu al een tijdje niks meer. Tegen het einde van deze recensie is het voorbij vermoed ik. Conclusie, hiervoor heb ik teveel slaap gelaten en teveel recensies gelezen! Geen krampen, niet misselijk, ça va van smaak. Veel succes aan iedereen die er ook door moet, het komt goed, echt waar!

11-07-2022 | Vrouw | 43
Aambeien en vaatscheurtjes
Ik heb dit voorgeschreven gekregen van mijn arts in de proctokliniek. Vanwege fissuur waar ik elke dag nog vreselijke pijn aan heb. Gebruikte hiervoor macrogol moest ik mee stoppen. Maar innemen met glas water is niet te doen zo vies,neem het nu in met yoghurt iemand ervaringen mee?.. Wel diarree gehad een dag later

01-07-2022 | Vrouw | 25
Darmproblemen - verstopping
4 maanden geleden kreeg ik dit voorgeschreven wegens buikklachten. Na een laprascopie moest ik t het blijven gebruiken maar de darmen blijven problematisch. Volgens dokter verstopping, in myn beleving echt iets anders en voel me zo beroerd van myn buik. 1 stuk is prima, bij 2 of meer ervaar ik veel bijwerkingen. Ik ken myn lichaam niet meer door alle ongemak wat het meebre[lees meer...]ngt. Inmiddels by een mdl-arts die denk dat het een bekkenbodemprobleem is wat ik betwijfel maar tot die tijd moet ik t blijven gebruiken. Ik kan alsnog niet voldoende en goed naar het toilet. Ik zou er het liefst direct mee willen stoppen maar weet iemand een alternatief?

29-06-2022 | Vrouw | 69
Voorbereiding (slok-)darmonderzoek
Werkte totaal niet daardoor kon onderzoek niet plaatsvinden

23-06-2022 | Vrouw | 25
PDS (prikkelbare darmsyndroom)
Ik gebruik het nu een aantal dagen voor mijn PDS. Qua ontlasting echt veel verschil in positieve zin, minder buikkrampen en geen harde ontlasting meer. Echter tot op heden heel erg misselijk net na inname, vandaag tegen het randje van overgeven aan. Ik lees overal dat dat de eerste dagen erbij kan horen, dus ik kijk het wel even aan.

Eziclen

22-06-2022 | Vrouw | 49
natrium-/kalium-/magnesiumsulfaat
Voorbereiding coloscopie / endoscopie
Eerste flesje ging goed, erg misselijk bij tweede flesje. Toen ieder halfuur overgegeven en enorme hoofdpijn vanaf 4 uur 's ochtends (7 uur na 2e flesje) . Met veel moeite derde flesje naar binnen gewerkt maar alles kwam er gelijk weer uit, net als het liter water en sap erna. Doorgegaan met overgeven en erge hoofdpijn tot 18h00, ondanks NaCl infuus met primperan in het [lees meer...]ziekenhuis. Ze hadden zo erg braken/hoofdpijn nog niet eerder gezien en raadden me aan om een ander spoelmiddel te gebruiken mocht ik ooit nog een coloscopie moeten ondergaan. Gelukkig kon de endoscopie toch doorgaan.

21-06-2022 | Vrouw | 19
Darmproblemen - verstopping
nadat ik de verhalen hier had gelezen was ik zelf bang om het te gebruiken, eigenlijk heb ik er vrij weinig last van gehad, een beetje kramp smorgens maar daarna is alles er wel uit. dit is mijn 2e verpakking wat ik gebruik in 2 jaar

05-06-2022 | Vrouw | 36
Obstipatie
Omdat poeders van de huisarts en allerlei andere middeltjes tot nu toe niet geholpen hebben, toch maar eens dulcolax gekocht bij de Kruidvat. In de veronderstelling dat het een veilig product is. Op de verpakking staat 1 tot 2 tabletten innemen. Ik heb er 2 ingenomen omdat eigenlijk nooit iets helpt, dus ik dacht dat ik dit wel kon hebben. Ongeveer twee uur na inname m[lees meer...]oest ik 3x naar het toilet en had normale stoelgang, geen buikkrampen. Ik was blij dat ik eindelijk iets gevonden leek te hebben wat wel werkt. Daarna gaan slapen, en werd 's nachts wakker met het gevoel alsof er een steen door m'n darmen ging. Erg pijnlijk. Na een bezoekje aan het toilet (weer normale ontlasting) weer naar bed gegaan maar daar weer buikkrampen. Éénmaal op het toilet werd ik zeer misselijk, ging zweten en had het idee te gaan flauwvallen. De buikpijn was enorm en bijna niet uit te houden. Enorme diarree gekregen uiteindelijk. Na de halve nacht op de wc doorgebracht te hebben met een emmer voor me, weer naar bed gegaan en had het enorm koud. Volgende ochtend na wat eten weer gelijk buikpijn en diarree, en nog zo'n 3 dagen een vervelende buikpijn gehad. Ik zou niemand aanraden dit te gebruiken..ik vind het een gevaarlijk product en er wordt niet genoeg gewezen op de bijwerkingen. Vreselijk ziek geweest ervan. (En dat heb ik echt niet snel)

29-05-2022 | Vrouw | 33
Voorbereiding (slok-)darmonderzoek
Ook met limonade er in is dit nog steeds zo vies

Metamucil

29-05-2022 | Vrouw | 38
Darmverzakking

Microlax

29-05-2022 | Vrouw | 38
natriumlaurylsulfoacetaat/natriumcitraat/sorbitol
Darmproblemen - verstopping
Dit is voor mij HET ultieme middel dat direct werkt om Mijn verstopping en de daarbij horende buikpijn etc te verhelpen! Direct na gebruik +- 5 min laten komt de aandrang en ben ik er vanaf! Vooral op vakantie krijg ik na een paar dagen klachten, heb microlax altijd mee vanaf nu! Jammer dat ik bijwerkingen in moest vullen, deze zijn er nl niet voor mij

23-05-2022 | Vrouw | 70
psylliumzaad
de stoelgang is prima maar heb teveel lst van bijwerkingen zoals buikkrampen en jeuk aan de anus

Relistor

18-05-2022 | Vrouw | 45
methylnaltrexonbromide
Darmproblemen - verstopping
Dit middel moet je injecteren, ff wennen om bij je zelf te doen. Het middel werkte wisselend bij mij, maar als het werkte was dit ook binnen een half uur. Bijna geen bijwerkingen zoals kramp. Ik mocht het een maand uit proberen, maar het middel is erg prijzig, dus weet niet of het voor langere tijd mocht. Ook was de kans op een darm perforatie van de dunne darm wat grot[lees meer...]er volgens mijn MDL arts.

17-05-2022 | Vrouw | 22
bisacodyl
Doet wat het moet doen maar kreeg erg veel onprettige bijwerkingen. Zou hierdoor nooit meer gebruik maken van dit medicijn.

Colofort

12-05-2022 | Vrouw | 58
Darmproblemen - verstopping
Ik zwel op als een zwellichaam en dat gaat gepaard met ernstige brandende pijn in mijn buik. Ik heb het op recept, maar overweeg nu toch om het niet meer te nemen.. Ik word gek bij de gedachte dat ik weer dik ga worden. er zit zoveel sorbitol in dat ik weer ga aankomen. Ik ben 3 kg gegroeid sinds vorig jaar en mijn keto is niet te doen hiermee..

04-05-2022 | Vrouw | 45
Voorbereiding (slok-)darmonderzoek
Als darmvoorbereiding moest ik twee dagen voor de colonoscopie om 22.00 twee tabletten Bisacodyl nemen. De dag erna en de ochtend van het onderzoek ook nog 2 liter Moviprep en 2 liter heldere drank. De nacht op inname van Bisacodyl heb ik de ergste darmkrampen in mijn leven meegemaakt, ik heb van 02.00 tot 08.00 huilend en schreeuwend van pijn op het toilet gezeten. Alsof[lees meer...] mijn darmen werden fijn geknepen en uit elkaar getrokken. Ik had zo'n verschrikkelijke pijn. En ik ben pijn gewend, ben bekend met ondermeer zenuwpijn, endometriose, reumatische ontstekingspijn en ziekte van Crohn pijn. Onbegrijpelijk waarom ik deze marteling moest ondergaan. Ik heb eerder colonoscopiën ondergaan en altijd was Moviprep voldoende. Ik ben een 45-jarige vrouw van 65 kilo zwaar die al jaren veganist is dus wat de arts verwachtte in mijn darmen en daarom dit middel uit de hel voorschreef geen idee maar het is een verschrikking.

28-04-2022 | Vrouw | 36
Darmproblemen - verstopping
Omdat ik 3 weken nauwelijks naar de wc kon en een aantal dagen behoorlijke streken in mijn buik kreeg, en het gevoel had stenen in mijn buik te hebben, heb ik de dokter gesmeekt om iets voor te schrijven. Eerst een echo voordat ze moviprep voorschrijven om te kijken of je echt wel obstipatie hebt. 2 dagen later uitslag en moviprep kunnen gebruiken. Na 2 uur werkte het ma[lees meer...]ar er kwam alleen water en kleine brokjes uit. Bijna geen ontlasting….

Categorieën met de meeste ervaringen

Depressie - antidepressiva SSRI (5765)
Anticonceptie - overig (4239)
Cholesterol (3106)
Depressie - antidepressiva overig (2938)
Psychose / schizofrenie - antipsychotica (2673)
Pijn - morfine-achtigen (2413)
ADHD - psychostimulantia (2369)
Verslavingsziekten (2167)
Pijn (2158)
Bloeddruk - betablokkers (1822)
Maagzuur - protonpompremmers (1686)
Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend) (1623)
Anticonceptie - eenfase (1504)
Angststoornissen (1413)
Diabetes (suikerziekte) - orale middelen (1411)
Bloed / stolling - thrombose (bloedstolsels) (1339)
Depressie - antidepressiva TCA (1162)
Antibiotica - urineweginfectie (1135)