categorie

Darmproblemen - verstopping

Een nuttige ervaring van een mede-patient

Vergelijk de ervaringen met medicijnen in de categorie

De laatste ervaringen in de categorie: Darmproblemen - verstopping

18-02-2020

Obstipatie

Ik gebruik het al jaren 1x p.w zetpil nooit last van bijwerkingen en buikkrampen ik herken ook helemaal niets van de horror verhalen . Ik heb zelf spastische darmen dus heel gevoelig, daar in tegen kan ik weer niet tegen laxeermiddelen
11-02-2020

Voorbereiding coloscopie / endoscopie

Ik heb het innemen van de moviprep helemaal niet als afschuwelijk ervaren. Nee het was niet lekker, maar prima te doen, helemaal als je er 2 uur de tijd voor hebt. Gewoon 5 grote glazen verdelen en er voor gaan. Goede tip, zet een glaasje zoete ranja klaar, als je dan een paar slokken moviprep genomen hebt, een slokje ranja erachteraan, dan ben je die vieze smaalk zo kwi[lees meer...]jt.
10-02-2020

Afslanken - overgewicht

04-02-2020

Klean-Prep (macrogol/elektrolyten)
Voorbereiding coloscopie / endoscopie

Geen enkel probleem met dit middel. In 2 dagen 4 liter weggedronken en dat gaat prima. Ik snap niet dat mensen hier zo enorm klagen over dit middel..
29-01-2020

29-01-2020

Microlax (natriumlaurylsulfoacetaat/natriumcitraat/sorbitol)
Darmproblemen - verstopping

Mijn zoontje van 2 had 9 dagen niet gepoept. Toen microlax ingezet. Er gebeurde letterlijk niks. 2 dagen later 2x microlax gegeven. Hij kreeg ontzettende buikpijn. Maar verder gebeurde er helemaal niks. Niet persen niks. De andere dag meerdere zakjes forlax gegeven en toen kwam alles eruit
25-01-2020

Rectale / anale fissuur

Voor de anale fissuur, werkt het goed, maar ik neem alleen zo nodig in, anders ben ik bang dat ik luie darmen krijg, ik heb hier veel baat bij, ik ben er ooit mee begonnenals bijwerking van medicijnen tegen obstipatie, met veel vsn deze medicatie ben ik inmiddels gestopt, maar gebruik het nu indien nodig
19-01-2020

Voorbereiding coloscopie / endoscopie

Met dank aan alle verhalen wil ik ook mijn verhaal delen. En tips geven. Ik moest voor een endoscopie. Ik ben drie dagen van tevoren gestopt met vast voedsel, en dat heeft mij enorm geholpen. Je kunt echt wel met wat minder voedsel, je valt er ook nog een klein beetje van af ;)) Gewoon bouillon, en water. En één keer per dag wat wit brood met rosbief. En een eitje. Dan ku[lees meer...]n je prima op leven. Ik had Moviprep met citroen smaak Moest om 18.30 uur starten, mijn onderzoek was de volgende ochtend. Advies: drink op deze dag tot 18.30u niet te veel, want je moet in twee uur tijd meer dan 2 liter drinken. Het is dus prima als je goed dorst hebt. Ik vond het spul niet heel vervelend, het is een beetje gel achtig. Neem gewoon grote slokken en gaan!! Ik deed elk kwartier een groot glas. Toegegeven, na drie glazen zit je goed vol. En het vierde glas is even doorzetten. Daarna nog een liter water in een uur verwerkt. Elk kwartier een glas. Dat is eigenlijk prima te doen omdat het een hele lichte vloeistof is ter vergelijking. Bij mij begon het te werken exact twee uur na de eerste inname. Tja, dan is de WC je grootste vriend en zit je daar ook 2 uurtjes best wel veel op en aan. Niet nadenken en gewoon de natuur zijn werk laten doen. Ik ben 6 uren voor de start van het onderzoek begonnen met de tweede liter en ook weer water daarna. Het klopt dat je die nacht misschien een beetje onrustig slaapt, omdat je ook nerveus bent. De tweede liter werkt sneller omdat je al soort van leeg bent. Dan voelt het ook minder raar, want je weet waarvoor je het doet. Het onderzoek zelf is spannend, maar per saldo valt het mee. In mijn situatie heb ik het zonder Roesje ondergaan, dat was even pittig, maar ik ben nog nooit zo trots op mezelf geweest Maar ik kan begrijpen dat de meesten het met roesje willen. Het onderzoek geeft heel veel duidelijkheid over je situatie en in mijn geval waren de uitslagen zeer positief en was ik heel erg opgelucht. Als het achter de rug is, ga je het leven steeds weer meer waarderen. En nogmaals, wees trots dat je het ondergaat, en daarna gewoon weer lekker eten en genieten! Iedereen die het moet ondergaan, veel succes, ga ervoor, want als wij het hier allemaal kunnen, dan kun jij het ook!!
15-01-2020

Klean-Prep (macrogol/elektrolyten)
Voorbereiding (slok-)darmonderzoek

Ben nu met mijn laatste zakje bezig. Halve liter appelsap en een halve liter water. In de koelkast en drinken met een rietje. Geur en smaak van de appelsap overheerst dan. Geen problemen met drinken gehad. Denk wel dat ik de eerste jaren geen appelsap meer drink.
10-01-2020

Psylliumvezels (psylliumzaad)
Colitis ulcerosa

Na de diagnose Colitis Ulcerosa heb ik 5 jaar aan de infusen en dagelijkse medicatie gezeten. Op dit moment is de ziekte in remise en ben ik medicijnvrij (in overleg met de specialist) en dit gaat perfect. Toch merkte ik dat mijn ontlasting breiig bleef en na een tip van een collega heb ik de vezels geprobeerd en dit had ik veel eerder moeten doen. Mijn darmen zijn veel ru[lees meer...]stiger en de ontlasting is gewoon zoals het vroeger (voor de diagnose) was. In plaats van 3 keer per dag naar de wc hoef ik nu maar 1 keer per dag. Ik meng elke ochtend en elke avond een eetlepel van de vezels door griekse yoghurt die ik verdun met een klein beetje water. Wat havermout en rozijnen erbij en het is prima weg te krijgen. Door de dikke, klonterige structuur van de yoghurt merk ik niet eens dat de vezels erin zitten. (Ik geef het niet graag toe, gezien de verhalen die ik hier lees, maar de yoghurt zonder vezels vind ik niet eens meer lekker :) :P)
07-01-2020

Voorbereiding coloscopie / endoscopie

Het eerste glas Moviprep was te doen. Het tweede glas eigenlijk niet en vanaf het derde glas heb ik de rest al kokhalzend naar binnen gewerkt. Wat een bagger. Tijdens de controle van het vervolgonderzoek, dat nog gaat komen, vraag ik of ik voor het derde controleonderzoek Eziclen mag gebruiken. De ervaringen hiermee zijn zeer positief, de bijwerkingen hopelijk minder, [lees meer...]de darm is schoner en de totale hoeveelheid vloeistof is de helft van die van het gebruik van Moviprep, tenminste als ik de artikelen op het internet mag geloven. Als het aan mij ligt nooit meer Moviprep. Jakkes en nog eens jakkes, wat een troep.
28-12-2019

Obstipatie

Dit product gebruik ik nu een aantal maanden en naar grote tevredenheid! Door problemen met het verteren van voedsel kon ik niet goed naar het toilet. Dit middel voorgeschreven gekregen (Teva), zonder zoetstoffen. Ik ga nu netjes iedere dag naar het toilet. Het middel neem ik iedere dag rond hetzelfde tijdstip in, op een nuchtere maag. Daarna nog een glas extra water. [lees meer...]Ongeveer een kwartiertje later ontbijt ik. Nog voor ik naar het werk ga, ben ik mijn ontlasting kwijt. Let wel op: je moet bij dit middel echt iedere dag minimaal 1 1/2 liter vocht gebruiken. Doe je dat niet, dan werkt het averechts en raak je juist verstopt! Het middel is eigenlijk niets anders dan vezels en vezels hebben veel vocht nodig om soepel te blijven! Gebruik dit middel niet in de avond, bijv voor het slapen gaan. Dat geeft verstopping doordat er 's nachts weinig tot geen vocht wordt ingenomen.
16-12-2019

Macrogol en elektrolyten (Macrogol-elektrolyten)

mijn ervaring is bij de eerste 2 zakjes niks, de dag erop 3e zakje, ik werd ineens behoorlijk ziek, moest naar de wc en had allemaal diarree. en voelde me echt beroerd, ik dacht wat gebeurt me nou.. m'n buik ging te keer en weer diarree 3 x de pot vol en flinke naweeën . en de hele nacht ziek. dat middel moet eigenlijk uit de handel, is zo heftig, pak een paar pruimen, wan[lees meer...]t net als vandaag een dag later, heb ik nog steeds behoorlijk buikpijn, ik adviseer dit middel niet te nemen, is niet hetzelfde als movicolon veel heftiger, nou doe wat je wilt maar dit is een waarschuwing.....
06-12-2019

Obstipatie

Smerig, mierzoet, vreselijk chemisch. Voornamelijk Sorbitol, maar dat wordt in de bijsluiter van de apotheek niet vermeld. Het wordt je door elke arts die morfine voorschrijft (en dat doen ze al heel snel tegenwoordig) door de strot geduwd en weigeren lukt bijna niet. Ook de apotheek reageert als een hert in de koplampen als je zegt dat je er niet om gevraagd hebt ("de ve[lees meer...]rzekering betaalt, hoor") en het ook niet wil hebben ("ja maar... obstipatie...."). Resultaat geeft het ook niet, een paar gewelde pruimen werkt beter. Snel overgestapt op psylliumvezels met inuline. De smaak daarvan is ook niet alles maar het is tenminste natuurlijker en het werkt veel beter op je stoelgang.
03-12-2019

Bisacodyl (bisacodyl)
Obstipatie

Na het avondeten begon ik een vervelende pijn in mijn onderbuik te krijgen, waarvan ik dacht dat het diarree was aangezien ik PDS (Prikkelbare Darm Syndroom) heb en ik vaker pijn in mijn buik krijg na het avondeten. Het was een eentonige pijn in mijn onderbuik die maar aanhield, met af en toe een opkomende kramp tussendoor en veel winderigheid. Ik had een paar dagen hiervo[lees meer...]or al obstipatie met één keer diarree tussendoor, maar omdat de wc bezoek niet hielp en de pijn niet wegging gokte ik dat ik verstopt was. Mijn schoonmoeder raadde mij daardoor twee van haar pillen aan die zij kreeg wegens obstipatie door haar morfine pleisters. Ik nam daar twee van rond een uur of 10 - half 11 en de pijn begon wat te zakken erdoor. Rond kwart voor 3 s'nachts in bed begon ik uiteindelijk kramp in de vorm van wc spoed te krijgen, waardoor ik eindelijk mijzelf kon verlossen. Ik had waterige diarree en ook veel valse lucht, maar het hielp wel om de pijn weg te krijgen. Waarschijnlijk was het toch verstopping, of misschien de valse lucht wat dwars zat. Mijn maag knort nu nog wel een beetje en er zal vast misschien nog een tweede en derde wc bezoek bij komen, maar tot nu toe voel ik me heel goed en tevreden over het medicijn. Heb geen andere bijwerkingen gehad en voel me prima. Hopelijk kan ik nu even een paar uurtjes slapen.
30-11-2019

Obstipatie

Macrogol voorgeschreven gekregen samen met Oxycodon. Opiaten veroorzaken obstipatie. Drankje is vies, maar vooruit. Het werkt voor mij echter niet. Voor zover er al ontlasting kwam (2 x per week ofzo) ging het ontlasten erg moeilijk. Mijn ontlasting was kurkdroog, bijna niet uit te poepen. En aangezien ik gebroken ribben heb (vandaar pijnstilling) deed persen erg pijn. Bis[lees meer...]acodyl werkt voor mij veel beter.
27-11-2019

Obstipatie

Zit nu bijna 2 weken aan de magrocol en her werkt zeker goed. Nu had ik een hele lichte obstipatie (ging nog steeds elke dag toilet alleen niet genoeg) nu ga ik elke dag 2x naar de toilet en genoeg. Ik heb geen bijwerkingen, misschien alleen meer dorst dan normaal en meer aandrang maar dat is het. Smaak vind ik ook mee vallen, nee het is niet lekker maar het is ook niet[lees meer...] ranzig.
18-11-2019

Metamucil (psylliumzaad)
Darmproblemen - diarree

Dikke darm incontinentie Ik ben heel erg blij met de Metamucil
13-11-2019

Darmproblemen - verstopping

Door foutief medicijn gebruik voorgeschreven door de huisarts, werd ik steeds zieker. Ben. Naar de huisartsenpost gegaan, kreeg toen microgolf en elektrolyten 13,8 mg drie keer per dag. Nu de derde dag ben ik ermee gestopt, je wordt er steeds zieker van, doodmoe en mijn buik werd steeds dikker door de lucht. En in de nacht slapen hoe maar, weinig. Dus morgen weer terug na[lees meer...]ar mijn huisarts. Ik heb namelijk een middenrifbreuk en daardoor had ik zo’n pijn in mijn maag en bovenbuik, daardoor ontstond de obstipatie.
11-11-2019

Endofalk (macrogol/elektrolyten)

smaak van rioolwater
26-10-2019

Lactulose Poeder/ Stroop (lactulose)
Ongewenste bijwerking van ander medicijn

Of ik 30,15 of 5ml neem, poep enne fikse rommel in dr buik. Bij 30 enorme krampen, bij 5ml stuk beter. Voorgeschreven dosering 15-30ml maar ik hou het wel bij 5. Misschien morgen 10 ml proberen. Ik vindt het turbospul.
22-10-2019

Forlax junior (macrogol)
Darmproblemen - verstopping

onze dochter nu 9 jaar krijgt dit medicijn al van af dat ze 2,5 jaar is. Het middel werkt goed ze krijgt 6 zakjes van 4 gram per dag in 1 keer met water aan gemengd. Nu blijkt dat ze heel veel gaatjes heeft in haar tanden. Dit is erg opvallend, ze snoept bijna niet een gezond en poetst goed. De tandarts maakte er een opmerking over dat het wel erg veel zijn... toen toch g[lees meer...]aan zoeken en deze info tegen gekomen... Ik ga nu wel opzoek naar een andere oplossing want dit kost haar gebit...
22-10-2019

Obstipatie

Gebruikt vanwege obstipatie. Na de eerste pil (in de ochtend), kwam er inderdaad na zo'n 10 uur verlichting. Omdat er toch bloed bij zat en waarschijnlijk scheurtjes ontstaan waren, die avond voor het slapen gaan nog een pil genomen. Dit keer al na 4 uur ernstige buikkrampen (in de bijsluiter staat dat het de nachtrust niet verstoort, maar dat klopte in mijn geval dus niet[lees meer...]) en opnieuw ontlasting. Helaas wel gepaard met heftig zweten en duizeligheid. Daarna geen pil meer genomen, maar 2 dagen later is de misselijkheid nog steeds niet weg en heb ik continu flinke hoofdpijn. Deze pillen gaan meteen de prullenbak in!
21-10-2019

Movicolon (macrogol/elektrolyten)
Darmproblemen - verstopping

Movicolon naturel wordt niet meer vergoed door de verzekering. Je moet met een smaakje nemen. Ik kan daar niet tegen. Ik koop nu zelf via mijn huisartshoudende apotheek macrogol en elektrolyten naturel. Dat is de goedkoopste optie! Voor mij is deze vorm van laxeren met darmspoelen de beste optie met de minste bijwerkingen. Ik heb veel andere laxeermiddelen gebruikt . dez[lees meer...]e is echt de beste voor mij. Veel mensen kunnen met 1 zakje toe . Dat is natuurlijk verschillend hoe je darmen nog functioneren.
18-10-2019

Movicolon (macrogol/elektrolyten)
PDS (prikkelbare darmsyndroom)

Ik gebruik Movicolon al jaren vanwege prikkelbare darm. Nu kreeg ik van de Apotheek ineens Macrogol. Dit was hetzelfde zeiden ze. Nu al meer dan een maand heel erg ziek. Me zelfs ziek moeten melden op mijn werk. Heb veel paracetamol geslikt tegen de hoofdpijn, maar dat hielp niks. Mensen in mijn omgeving maakten zich zorgen omdat ik zo mat was. Omdat ik er van overtuigd wa[lees meer...]s dat ik iets mankeer vorige week bloed laten prikken. Nu vroeg ik me van de week ineens af of het niet door die Macrogol kwam, omdat ik geen last heb als ik opsta en na een half uur me misselijk begin te voelen en hoofdpijn krijg. Dan heb ik natuurlijk een zakje Macrogol genomen! Op deze site gezocht en veel dezelfde verhalen tegengekomen. Ik ben nu 3 dagen gestopt met Macrogol en ik voel me ineens niet meer ziek! Ik heb dit zojuist gemeld bij mijn huisarts
18-10-2019

PDS (prikkelbare darmsyndroom)

Ik kreeg voorheen altijd Movicolon voorgeschreven, wat altijd goed werkte. Sinds 2 maanden had ik weer wat problemen met mijn darmen, dus kreeg ik weer Movicolon voorgeschreven. Bij de Apotheek kreeg ik een doos waar Macrogol en elektrolyten op stond. Ik gaf aan dat ik Movicolon had besteld. De apotheker gaf aan dat dit hetzelfde was. Nu voelde ik me al ruim een maand heel[lees meer...] ziek. Hevige hoofdpijn, vreselijk misselijk, duizelig.. ik kwam heel mat over, mensen in mijn omgeving maakten zich zorgen. Ik verliet het huis niet zonder plastic zak in mijn tas omdat ik het gevoel had dat ik moest overgeven. Ook tijdens mijn vakantie me erg ziek gevoeld, niet veel kunnen eten. Ik heb me zelfs een paar dagen ziek gemeld op mijn werk. Vorige week bloed laten prikken omdat ik er van overtuigd was dat ik iets mankeerde. Nu vroeg ik me van de week af of het niet door de Macrogol kwam en ben ik op deze site gaan kijken. Hier kwam ik veel dezelfde verhalen tegen. Ik ben nu 3 dagen gestopt met dit medicijn en ik voel me niet ziek meer!! Blijkbaar is Macrogol goedkoper dan Movicolon en bepaalt de zorgverzekering dat ik deze maar moet krijgen?? Met het gevolg dat ik me meer dan een maand zo ziek als een hond heb gevoeld! Schandalig! Net naar mijn huisarts gebeld om het te melden. Die troep neem ik niet meer! Ik probeer me nu te redden met Psyliumvezels van de drogist zonder nare bijstoffen.
16-10-2019

Bisacodyl (bisacodyl)
Voorbereiding coloscopie / endoscopie

Ik nam dit medicijn sceptisch in daar ik van verschillende mensen had gehoord dat het niets deed voor hen. Het duurde dan ook ongeveer 9 uur voor dit medicijn begon te werken, maar toen het eenmaal werkte, heb ik het geweten ook. Eerst intense buikkrampen gevolgd door meerdere toiletbezoeken. Zorg wel goed dat je zouten goed op peil blijven, dit was bij mij niet het geval [lees meer...]waardoor ik me onwel voelde. Na 2 mokken heldere bouillon ging het wel weer redelijk.
29-09-2019

Psylliumvezels (psylliumzaad)
Darmproblemen - verstopping

IK KRIJG ER OOK BUIKPIJN VAN IK GEBRUIK DAAROM LIEVER KEFIR EN KUZU BEIDE IN DE NATUURWINKEL TE VINDEN...KUZU IS WEL WAT DUUR 9.00 NVOOR EEN POTJE EN HET IS EEN JAPANS BINDMIDDEL MAAR T WERKT GOED EN IS SUPERGEZOND. IK GA NU EEN HOMEOPATISCH MIDDEL GEBRUIKEN iK GEBRUIK AL PULSATILLA MAAR IK ZAG EEN BETER MIDDEL VAN DE BOOMSCHORS VAN EEN BOOM OP MADAGASKAR DIE DE MENSEN G[lees meer...]EBRUIKTE BIJ DARMKLACHTEN HARONGA. iK BEN BENIEUWD OF T WERKT.nOOIT DARMKLACHTEN GEHAD SINDS EEN JAAR GELEDEN...STEEDS LAST VAN EEN VERSTOPPIN EN T WORD STEEDS ERGER...ALTIJD GEZOND GEGETEN ROOK NIET DRINK NIET EN EET BIOLOGISCH SNAP ER DAN OOK NIETS VAN....ZE ZEGGEN HORMOONSCHOMMELINGEN...MAAR ER WORD ZOVEEL GESUGGEREERD...
13-09-2019

Darmproblemen - verstopping

Heb dit middel voorgeschreven gekregen van de huisarts toen ik al bijna 14 dagen geen ontlasting had. Dit middel samen met bisacodil hielp niet voldoende waarna ik 2 klisma’s in het ziekenhuis heb gekregen. De dagen erna dit middel 2 maal daags gebruikt in combinatie met goed drinken een vezelrijk dieet. Kon door dit middel dagelijks goed naar het toilet, maar mijn ontla[lees meer...]sting was wel licht van kleur (waarschijnlijk door verminderde opname voedingsstoffen). Telkens als iets in ontzettend kleine hoeveelheden iets wilde minderen werd mijn ontlasting dikker. Het leek wel alsof ik op een gegeven moment niet meer zonder kon, ook naast dat ik heel erg goed dronk en gezond at (geen alcohol en alles maar volkoren met veel groenten, fruit etc). Je wordt er op een gegeven moment afhankelijk van. . Ik heb een prikkelbare darm.. Door dit middel zijn mijn darmen waarschijnlijk overprikkelt geraakt en in combinatie met mijn dieet heb ik echt extreme klachten gekregen. Door dit middel is het bij mijn alleen maar erger worden. Ik kreeg hier een ontzettend opgeblazen buik van met veel gassen, geen eetlust, extreem vreemde stoelgang, dagelijks zeurende pijn onder de navel, flink afgevallen. Mede door dit middel een illeus gekregen. Ik raad mensen echt aan om goed uit te kijken naartoe hoe je lichaam erop reageert en anders zsm over te stappen naar andere medicatie. Vind zelf dat dit ook veel te makkelijk wordt voorgeschreven door huisartsen. Mijn advies is probeer het eerst alleen op te lossen door gewoon goed te drinken, te bewegen en normaal te blijven eten (ook vooral vet en alcohol niet uit de weg gaan). Alcohol had bij mij ook altijd een laxerende werking en had waarschijnlijk ook wel geholpen. Dit had ik in ieder geval na die klisma’s moeten doen!
09-09-2019

Metamucil (psylliumzaad)
Darmproblemen - verstopping

Ik heb dit middel jarenlang naar tevredenheid gebruikt tot ik meer kennis kreeg over aspartaam en bang werd van de gevolgen van aspartaamgebruik op de lange termijn. Ik ben in 2013 gestopt nadat ik diverse leverreinigingen had gedaan. Wanneer ik gezond eet met veel groente en goed water drink (minstens 2 liter) dan is de stoelgang goed. Het lukt me echter helaas niet a[lees meer...]ltijd om zo te eten en ook in tijden van stress heb ik weer obstipatie. Ik heb van alles geprobeerd zonder aspartaam om dan de stoelgang weer op gang te helpen. Uiteindelijk heb ik nu besloten dat ik toch weer metamucil ga gebruiken, want het is gewoon een oplichting om altijd een dagelijkse stoelgang te hebben. Gewone psylliumvezels krijg ik niet weg, omdat dat lastig te vermengen is met water en er daardoor een drankje ontstaat met een nare structuur. Ik wacht dus al jaren op een metamucil variant zonder aspartaam, maar bij gebrek aan beter blijf ik dit gebruiken.

Categorieën met de meeste ervaringen

Depressie - antidepressiva SSRI (4952)
Anticonceptie - overig (3638)
Cholesterol (2837)
Depressie - antidepressiva overig (2651)
Psychose / schizofrenie - antipsychotica (2256)
Pijn - morfine-achtigen (2145)
ADHD - psychostimulantia (1968)
Pijn (1936)
Verslavingsziekten (1866)
Bloeddruk - betablokkers (1627)
Maagzuur - protonpompremmers (1529)
Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend) (1476)
Anticonceptie - eenfase (1349)
Angststoornissen (1165)
Bloed / stolling - thrombose (bloedstolsels) (1110)
Diabetes (suikerziekte) - orale middelen (1085)
Depressie - antidepressiva TCA (1021)
Antibiotica - penicillines breedspectrum (936)