categorie

Darmproblemen - verstopping

Een nuttige ervaring van een mede-patient

Vergelijk de ervaringen met medicijnen in de categorie

De laatste ervaringen in de categorie: Darmproblemen - verstopping

13-11-2019

Darmproblemen - verstopping

Door foutief medicijn gebruik voorgeschreven door de huisarts, werd ik steeds zieker. Ben. Naar de huisartsenpost gegaan, kreeg toen microgolf en elektrolyten 13,8 mg drie keer per dag. Nu de derde dag ben ik ermee gestopt, je wordt er steeds zieker van, doodmoe en mijn buik werd steeds dikker door de lucht. En in de nacht slapen hoe maar, weinig. Dus morgen weer terug na[lees meer...]ar mijn huisarts. Ik heb namelijk een middenrifbreuk en daardoor had ik zo’n pijn in mijn maag en bovenbuik, daardoor ontstond de obstipatie.
11-11-2019

Endofalk (macrogol/elektrolyten)

smaak van rioolwater
26-10-2019

Lactulose Poeder/ Stroop (lactulose)
Ongewenste bijwerking van ander medicijn

Of ik 30,15 of 5ml neem, poep enne fikse rommel in dr buik. Bij 30 enorme krampen, bij 5ml stuk beter. Voorgeschreven dosering 15-30ml maar ik hou het wel bij 5. Misschien morgen 10 ml proberen. Ik vindt het turbospul.
22-10-2019

Forlax junior (macrogol)
Darmproblemen - verstopping

onze dochter nu 9 jaar krijgt dit medicijn al van af dat ze 2,5 jaar is. Het middel werkt goed ze krijgt 6 zakjes van 4 gram per dag in 1 keer met water aan gemengd. Nu blijkt dat ze heel veel gaatjes heeft in haar tanden. Dit is erg opvallend, ze snoept bijna niet een gezond en poetst goed. De tandarts maakte er een opmerking over dat het wel erg veel zijn... toen toch g[lees meer...]aan zoeken en deze info tegen gekomen... Ik ga nu wel opzoek naar een andere oplossing want dit kost haar gebit...
22-10-2019

Dulcolax (bisacodyl)
Obstipatie

Gebruikt vanwege obstipatie. Na de eerste pil (in de ochtend), kwam er inderdaad na zo'n 10 uur verlichting. Omdat er toch bloed bij zat en waarschijnlijk scheurtjes ontstaan waren, die avond voor het slapen gaan nog een pil genomen. Dit keer al na 4 uur ernstige buikkrampen (in de bijsluiter staat dat het de nachtrust niet verstoort, maar dat klopte in mijn geval dus niet[lees meer...]) en opnieuw ontlasting. Helaas wel gepaard met heftig zweten en duizeligheid. Daarna geen pil meer genomen, maar 2 dagen later is de misselijkheid nog steeds niet weg en heb ik continu flinke hoofdpijn. Deze pillen gaan meteen de prullenbak in!
21-10-2019

Darmproblemen - verstopping

Movicolon naturel wordt niet meer vergoed door de verzekering. Je moet met een smaakje nemen. Ik kan daar niet tegen. Ik koop nu zelf via mijn huisartshoudende apotheek macrogol en elektrolyten naturel. Dat is de goedkoopste optie! Voor mij is deze vorm van laxeren met darmspoelen de beste optie met de minste bijwerkingen. Ik heb veel andere laxeermiddelen gebruikt . dez[lees meer...]e is echt de beste voor mij. Veel mensen kunnen met 1 zakje toe . Dat is natuurlijk verschillend hoe je darmen nog functioneren.
18-10-2019

PDS (prikkelbare darmsyndroom)

Ik gebruik Movicolon al jaren vanwege prikkelbare darm. Nu kreeg ik van de Apotheek ineens Macrogol. Dit was hetzelfde zeiden ze. Nu al meer dan een maand heel erg ziek. Me zelfs ziek moeten melden op mijn werk. Heb veel paracetamol geslikt tegen de hoofdpijn, maar dat hielp niks. Mensen in mijn omgeving maakten zich zorgen omdat ik zo mat was. Omdat ik er van overtuigd wa[lees meer...]s dat ik iets mankeer vorige week bloed laten prikken. Nu vroeg ik me van de week ineens af of het niet door die Macrogol kwam, omdat ik geen last heb als ik opsta en na een half uur me misselijk begin te voelen en hoofdpijn krijg. Dan heb ik natuurlijk een zakje Macrogol genomen! Op deze site gezocht en veel dezelfde verhalen tegengekomen. Ik ben nu 3 dagen gestopt met Macrogol en ik voel me ineens niet meer ziek! Ik heb dit zojuist gemeld bij mijn huisarts
18-10-2019

PDS (prikkelbare darmsyndroom)

Ik kreeg voorheen altijd Movicolon voorgeschreven, wat altijd goed werkte. Sinds 2 maanden had ik weer wat problemen met mijn darmen, dus kreeg ik weer Movicolon voorgeschreven. Bij de Apotheek kreeg ik een doos waar Macrogol en elektrolyten op stond. Ik gaf aan dat ik Movicolon had besteld. De apotheker gaf aan dat dit hetzelfde was. Nu voelde ik me al ruim een maand heel[lees meer...] ziek. Hevige hoofdpijn, vreselijk misselijk, duizelig.. ik kwam heel mat over, mensen in mijn omgeving maakten zich zorgen. Ik verliet het huis niet zonder plastic zak in mijn tas omdat ik het gevoel had dat ik moest overgeven. Ook tijdens mijn vakantie me erg ziek gevoeld, niet veel kunnen eten. Ik heb me zelfs een paar dagen ziek gemeld op mijn werk. Vorige week bloed laten prikken omdat ik er van overtuigd was dat ik iets mankeerde. Nu vroeg ik me van de week af of het niet door de Macrogol kwam en ben ik op deze site gaan kijken. Hier kwam ik veel dezelfde verhalen tegen. Ik ben nu 3 dagen gestopt met dit medicijn en ik voel me niet ziek meer!! Blijkbaar is Macrogol goedkoper dan Movicolon en bepaalt de zorgverzekering dat ik deze maar moet krijgen?? Met het gevolg dat ik me meer dan een maand zo ziek als een hond heb gevoeld! Schandalig! Net naar mijn huisarts gebeld om het te melden. Die troep neem ik niet meer! Ik probeer me nu te redden met Psyliumvezels van de drogist zonder nare bijstoffen.
16-10-2019

Voorbereiding coloscopie / endoscopie

Ik nam dit medicijn sceptisch in daar ik van verschillende mensen had gehoord dat het niets deed voor hen. Het duurde dan ook ongeveer 9 uur voor dit medicijn begon te werken, maar toen het eenmaal werkte, heb ik het geweten ook. Eerst intense buikkrampen gevolgd door meerdere toiletbezoeken. Zorg wel goed dat je zouten goed op peil blijven, dit was bij mij niet het geval [lees meer...]waardoor ik me onwel voelde. Na 2 mokken heldere bouillon ging het wel weer redelijk.
29-09-2019

Psylliumvezels (psylliumzaad)
Darmproblemen - verstopping

IK KRIJG ER OOK BUIKPIJN VAN IK GEBRUIK DAAROM LIEVER KEFIR EN KUZU BEIDE IN DE NATUURWINKEL TE VINDEN...KUZU IS WEL WAT DUUR 9.00 NVOOR EEN POTJE EN HET IS EEN JAPANS BINDMIDDEL MAAR T WERKT GOED EN IS SUPERGEZOND. IK GA NU EEN HOMEOPATISCH MIDDEL GEBRUIKEN iK GEBRUIK AL PULSATILLA MAAR IK ZAG EEN BETER MIDDEL VAN DE BOOMSCHORS VAN EEN BOOM OP MADAGASKAR DIE DE MENSEN G[lees meer...]EBRUIKTE BIJ DARMKLACHTEN HARONGA. iK BEN BENIEUWD OF T WERKT.nOOIT DARMKLACHTEN GEHAD SINDS EEN JAAR GELEDEN...STEEDS LAST VAN EEN VERSTOPPIN EN T WORD STEEDS ERGER...ALTIJD GEZOND GEGETEN ROOK NIET DRINK NIET EN EET BIOLOGISCH SNAP ER DAN OOK NIETS VAN....ZE ZEGGEN HORMOONSCHOMMELINGEN...MAAR ER WORD ZOVEEL GESUGGEREERD...
13-09-2019

Darmproblemen - verstopping

Heb dit middel voorgeschreven gekregen van de huisarts toen ik al bijna 14 dagen geen ontlasting had. Dit middel samen met bisacodil hielp niet voldoende waarna ik 2 klisma’s in het ziekenhuis heb gekregen. De dagen erna dit middel 2 maal daags gebruikt in combinatie met goed drinken een vezelrijk dieet. Kon door dit middel dagelijks goed naar het toilet, maar mijn ontla[lees meer...]sting was wel licht van kleur (waarschijnlijk door verminderde opname voedingsstoffen). Telkens als iets in ontzettend kleine hoeveelheden iets wilde minderen werd mijn ontlasting dikker. Het leek wel alsof ik op een gegeven moment niet meer zonder kon, ook naast dat ik heel erg goed dronk en gezond at (geen alcohol en alles maar volkoren met veel groenten, fruit etc). Je wordt er op een gegeven moment afhankelijk van. . Ik heb een prikkelbare darm.. Door dit middel zijn mijn darmen waarschijnlijk overprikkelt geraakt en in combinatie met mijn dieet heb ik echt extreme klachten gekregen. Door dit middel is het bij mijn alleen maar erger worden. Ik kreeg hier een ontzettend opgeblazen buik van met veel gassen, geen eetlust, extreem vreemde stoelgang, dagelijks zeurende pijn onder de navel, flink afgevallen. Mede door dit middel een illeus gekregen. Ik raad mensen echt aan om goed uit te kijken naartoe hoe je lichaam erop reageert en anders zsm over te stappen naar andere medicatie. Vind zelf dat dit ook veel te makkelijk wordt voorgeschreven door huisartsen. Mijn advies is probeer het eerst alleen op te lossen door gewoon goed te drinken, te bewegen en normaal te blijven eten (ook vooral vet en alcohol niet uit de weg gaan). Alcohol had bij mij ook altijd een laxerende werking en had waarschijnlijk ook wel geholpen. Dit had ik in ieder geval na die klisma’s moeten doen!
09-09-2019

Metamucil (psylliumzaad)
Darmproblemen - verstopping

Ik heb dit middel jarenlang naar tevredenheid gebruikt tot ik meer kennis kreeg over aspartaam en bang werd van de gevolgen van aspartaamgebruik op de lange termijn. Ik ben in 2013 gestopt nadat ik diverse leverreinigingen had gedaan. Wanneer ik gezond eet met veel groente en goed water drink (minstens 2 liter) dan is de stoelgang goed. Het lukt me echter helaas niet a[lees meer...]ltijd om zo te eten en ook in tijden van stress heb ik weer obstipatie. Ik heb van alles geprobeerd zonder aspartaam om dan de stoelgang weer op gang te helpen. Uiteindelijk heb ik nu besloten dat ik toch weer metamucil ga gebruiken, want het is gewoon een oplichting om altijd een dagelijkse stoelgang te hebben. Gewone psylliumvezels krijg ik niet weg, omdat dat lastig te vermengen is met water en er daardoor een drankje ontstaat met een nare structuur. Ik wacht dus al jaren op een metamucil variant zonder aspartaam, maar bij gebrek aan beter blijf ik dit gebruiken.
25-08-2019

Obstipatie

Snachts om 1 uur 1 pil ingenomen en rond 12 uur smiddags lukte me het eindelijk om na 2 weken naar het toilet te gaan. Ander pillen, clima's en zakjes werken niet bij mij. Ik heb verder nergens last van gehad. Ik was alleen maar opgelucht. Producent: sanofi aventis
24-08-2019

Obstipatie

Na jaren van alles tevergeefs geprobeerd te hebben ivm obstipatie door PDS eindelijk bijna iedere dag normaal naar 't toilet. ..
20-08-2019

PDS (prikkelbare darmsyndroom)

Movicolon had niet de gewenste werking
20-08-2019

PDS (prikkelbare darmsyndroom)

Makkelijk in te nemen, na vele laxeermiddelen geprobeerd te hebben is bisacodyl het meest effectief.
13-08-2019

Voorbereiding coloscopie / endoscopie

Het werkt heel goed, maar ik krijg de kan echt niet leeg niet met een rietje, koud water of met ranja. Ik heb er zelf van overgegeven omdat het zo smerig was. Maar bij mij werkte het wel heel goed ookal had ik weinig ingenomen
12-08-2019

Eziclen (natrium-/kalium-/magnesiumsulfaat)
Voorbereiding coloscopie / endoscopie

Ter voorbereiding van coloscopie. Klein uur over gedaan om in te nemen (halfuur tot uur is ok volgens infofolder hospitaal). Ruikt goed, maar na de eerste slokken weet je wel dat je blij zal zijn als het binnen is. Halverwege met de neus dicht slok per slok verder uitgenomen, neem zeker je tijd. Volgens de bijsluiter zou koud innemen mogelijks beter werken. Nadien toch eer[lees meer...]st wat licht pijnlijke krampen en misselijkheid gehad, voor het na ruim anderhalf uur begon te werken. Werkt daarna ineens wel snel, op minder dan een uur zo goed als uitgewerkt, dus effectief is het heel zeker. Tussen de 5tal toiletbezoeken door amper 5 à 10 minuten tussentijd. Daarna vlotte nachtrust maar midden in de nacht korte tijd wel eens wakker geworden met wat lichte misselijkheid, lichte krampen en licht grieperig gevoel. Kort daarna verder kunnen slapen.
12-08-2019

Obstipatie

Na een heup operatie uit voorzorg ingenomen. Werkt wel maar moet stoppen wegens de bijwerking.
07-08-2019

Obstipatie

Ik had sinds 5 dagen klachten aan mijn buik. Zelf kwam ik erachter dat het om obstipatie ging. Na veel wandelen, veel drinken en vezelrijke voeding wist ik niet meer wat ik moest doen. Advies gevraagd bij kruidvat en daar een clisma en laxeertabletjes gehaald. De clisma haalde nauwelijks wat uit dus ik besloot rond 10.00 uur een laxeertabletje in te nemen. Ze zouden na 10 [lees meer...]uur werken, dus dat zou dan rond 20.00 uur zijn. Dat werkte ook nauwelijks, dus ik besloot om nog een laxeertabletje te nemen voor het slapengaan. Dat was rond een uur of 22.00. Om 03.30 uur wakker geworden met hevige buikkrampen. Tussen een kramp door naar het toilet in de badkamer gegaan. Ik ben op het toilet gaan zitten waar ik weer hevige krampen kreeg. Toen op de grond wakker geworden, met een blauwe wenkbrauw. Niks op het toilet gedaan blijkbaar en flauwgevallen. Ik kon nauwelijks overeind komen en heb me op het badkleed gesleept. De buikkrampen werden steeds heviger, dus heel hard geschreeuwd om hulp. Gelukkig werden mijn ouders wakker. Uiteindelijk kwam de ontlasting op gang, gevolgd door heel erg veel diarree, tussendoor heel erg veel braken en super veel zweten. Tot slot rillingen over mijn hele lichaam, ook klappertanden. Nu is het bijna 12.00 uur en nog steeds “lichte buikkrampen”, als ik het vergelijk met vannacht. Ik weet niet of het middel me zo doodziek liet voelen of dat het een onderliggende oorzaak had. Ik dacht oprecht dat ik dood ging toen ik zoveel steken en krampen in mijn buik ervaarde, het was echt niet normaal. Ik hoop dat het snel weer beter gaat. In de toekomst zou ik eerst langs een huisarts gaan, voordat ik zelf een laxeerpil inneem.
06-08-2019

Darmontsteking

Super veel last van de bijwerkingen gehad, 22:00 uur 2 pilletjes ingenomen en om 00:00 uur ongeveer begon de pijn. Heb er zelfs van moeten huilen zoveel buikkrampen en buikpijn had ik .
30-07-2019

Klean-Prep (macrogol/elektrolyten)
Voorbereiding coloscopie / endoscopie

De smaak is uiteraard niet alles,maar valt al bij nog mee.Wat moet,moet,zo is het nu eenmaal.Het medicijn werkte bij mij zeer goed,te goed eigenlijk.De diarree was voor mij een vreselijke ervaring.
27-07-2019

Obstipatie

Ik gebruik dit middel nu 14 jaar. Sinds 1 jaar over een duodenum sonde omdat ik gediagnosticeerd ben met gastroparese welke onbehandelbaar is geworden met prokinetica en/of chirurgische ingrepen. Door de ernstig vertraagde maaglediging en vertraagde darm werking zit ik om de haverklap ernstig verstopt. Daarnaast gebruik ik opiaten om zenuwpijn tegen te gaan, geen handige [lees meer...]combinatie, maar goed. Movicolon heeft een afschuwelijke smaak (neutraal, geen andere smaken beschikbaar hier helaas) en gaf via orale inname altijd nare klachten zoals opgeblazen buik, boeren, overgeven, misselijkheid. Als het middel wel werd opgenomen gaf het wel verlichting, maar de flatulentie was ook behoorlijk aanwezig. Nu ik movicolon over de sonde spuit, gaat het een stuk beter. Hier door geen problemen meer met de misselijkheid en het braken, echter nog wel (vaak) absurde darm krampen. Dit gaat gepaard met hevige hart kloppingen, pijn die niet te beschrijven is, flauwvallen en hoge koorts (41 graden). Daarnaast moet ik helaas vaak meer dan 4 sachets per dag gebruiken, soms 8 of 10. Enkel dan heeft het op slechte dagen/weken nut. Helaas als gevolg zorgt dit vaak voor een verstoring in mijn elektrolyten huishouding, bloed in de ontlasting, slijm afscheiding uit de darm/rectum en ook al een aantal keer gedehydreerd er door geraakt, terwijl er maar matige diarree aanwezig was. Helaas kan ik andere middelen niet verdragen, dus is dit het minst kwalijk...
27-06-2019

Aambeien en vaatscheurtjes

Ik heb geen problemen gehad en was heel goed te drinken lekker zelfs met sinaas orange het leek wel limonda
27-06-2019

Aambeien en vaatscheurtjes

" Aardbei"-versie .(pffffffffff) Inname ( na 12 uur ijskast ) ging , per glas 0,20 l , vlot bij eerste avond. Wel heel de nacht geborrel . Moet ik nu ..of niet ? Dus slecht geslapen . Daardoor ging de ochtendsessie moeilijker . Pas helder tegen het tijdstip van opname . Coloscopie ging vlot . narcose ...eventjes duizelig en dan " licht uit " . Wakker na 45 min . Moe[lees meer...]t nog een extra test ondergaan ., nml radiologische CT-scan Shittttt !!
22-06-2019

Psylliumvezels (psylliumzaad)
Obstipatie

Ik neem sinds 2 mnd net voor mijn ontbijt 3 capsules psyllium met een glas water. Veel beter door te slikken dan de poedervorm die in water opgelost moet worden en heel brijachtig wordt. Van die 2 maanden ben ik 90% van de tijd dagelijks naar het toilet kunnen gaan. De ene dag al wat beter dag de andere maar als ge gemiddeld 2 à 3x per week met moeite kunt gaan is dat top![lees meer...] Wel goed blijven drinken na de inname en zeker de eerste 3 dagen wat geduld hebben. Afhankelijk van mijn cyclus ga ik af en toe 1 of 2 dagen niet maar dat komt telkens weer in orde.
19-06-2019

Moviprep (macrogol/elektrolyten)

Voor een darmonderzoek nav bevolkingsonderzoek heb ik het middel moeten gebruiken. Bang gemaakt door alle verhalen zag ik er als een berg tegen op. Spul paar uur van te voren klaar gemaakt en in de koelkast gezet. Grote rietjes erbij zodat het direct achter in mijn mond kwam. Na de eerste 250 ml was ik aangenaam verrast. Het dronk makkelijk weg en ik proefde iets van de[lees meer...] orange smaak. Ook de andere 5 keer 250 ml kon ik erg makkelijk opdrinken die avond. En de volgende morgen om zes precies hetzelfde. Kortom ik heb nergens last van gehad en de werking was perfect. Ook het onderzoek (met roesje) is absoluut niet heel vervelend.
18-06-2019

Forlax (macrogol)
Darmproblemen - verstopping

Omdat ik oxycodon moet gebruiken tegen mijn complex regionaal pijnsyndroom moet ik elke dag laxeren. Nu is het feit zo,dat ik absoluut niet tegen de werkzame stof macrogol kan. Sterker nog,ik mag het absoluut nooit meer gebruiken,omdat het mijn darm beschadigd heeft. Ik heb er zelfs prikkelbaar darmsyndroom aan overgehouden. Als ik macrogol gebruik,en het maakt niet ui[lees meer...]t van welke fabrikant dan ook,wordt ik doodziek,en sta helemaal in de brand. Ben zelfs daardoor diverse malen op de ehbo beland,en daar hebben ze vast gesteld middels diverse onderzoeken dat al mijn klachten door de macrogol kwam. Heb er zelfs 1x een warmbloedig door gehad. Nu overgestapt op magnesiumhydrooxide, en gaat het laxeren gelukkig zonder problemen.
02-06-2019

Obstipatie

Ivm langdurig braken en daar mee verband houdend gebruik van ondansetron heb ik macrogol voorgeschreven gekregen. Echter toch volledige obstipatie en erg opgeblazen buik ondanks 3 dagen gebruik van macrogol. De macrogol versterkt weer de misselijkheid klachten die bestreden worden door de ondansetron.
22-05-2019

Voorbereiding (slok-)darmonderzoek

De eerste liter ging wel... was niet lekker, ook niet lekker gemixt met limonade maar goed... het moest erin! De tweede liter de volgende dag was een hel. Heb het uiteindelijk niet helemaal opgekregen omdat ik ervan moest overgeven.

Categorieën met de meeste ervaringen

Depressie - antidepressiva SSRI (4840)
Anticonceptie - overig (3540)
Cholesterol (2788)
Depressie - antidepressiva overig (2588)
Psychose / schizofrenie - antipsychotica (2212)
Pijn - morfine-achtigen (2114)
Pijn (1901)
ADHD - psychostimulantia (1868)
Verslavingsziekten (1823)
Bloeddruk - betablokkers (1584)
Maagzuur - protonpompremmers (1506)
Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend) (1439)
Anticonceptie - eenfase (1322)
Angststoornissen (1131)
Bloed / stolling - thrombose (bloedstolsels) (1069)
Diabetes (suikerziekte) - orale middelen (1065)
Depressie - antidepressiva TCA (999)
Antibiotica - penicillines breedspectrum (921)