categorie

Bloeddruk - calciumantagonisten

Vergelijk de ervaringen met medicijnen in de categorie

De laatste ervaringen in de categorie: Bloeddruk - calciumantagonisten

02-12-2019

Nifedipine (nifedipine)

Ik gebruik nu 6 dagen nifedipine en ik heb heel veel bijwerkingen. Mijn buik blaast op en ik ben constant misselijk. mijn gewrichten in de pols voelen doof aan Dan het ergste is dat ik sinds het gebruik van deze medicijnen een vreselijk pijn in mijn rug heb. Mijn bloeddruk is te hoog en schommelt nu hij van 130-80 de ene dag naar 190-140 de andere dag. Ik gebruik oo[lees meer...]k lotarsan en die helpt helemaal niet. Zijn net smarties.
29-11-2019

Angina pectoris

gebruik het al een hele tijd, maar zie af en toe wazig. ik weet niet of, DILTIAZEM, SANDOZ. 300MG, HIER DE OORZAAK VAN IS, BIJWERKINGEN. BEN bij een, BRILLENZAAK, geweest, maar de brillenman, kon niks vinden aan de ogen. graag meerder mensen, die zelfde soort klacht hebben.
25-11-2019

Clusterhoofdpijn

24-11-2019

Amlodipine (amlodipine)

Het gebruik van dit medicijn is goed Alleen heb ik de indruk dat ik nu last krijg van enkele bijwerkingen.
22-11-2019

Amlodipine (amlodipine)

Sinds het gebruik oorsuizen, nu gestopt 2 dagen maar nog geen herstel. Hoelang duurt het voor de bijwerkingen weer stoppen. Hierna weer naar huisarts voor of nieuwe medicatie of weer starten bij geen resultaat stoppen Oorsuizen.
15-11-2019

Nifedipine (nifedipine)

Na een redelijk goede start, steeds meer bijwerkingen zoals boven omschreven. Hartkloppingen, trage hartslag, veel urineproductie, zeer regelmatige stoelgang, slapeloosheid. Het middel lijkt erger dan de kwaal. Er wordt slecht geluisterd naar de ervaringen de patient.
14-11-2019

Amlodipine (amlodipine)

neem het nu vijf weken in. mijn gezondheid holt achteruit.kan heel slecht lopen van de rugpijn en spierpijn in de benen.als ik opsta heb ik al dikke benen. dit kan niet goed zijn.
08-11-2019

Amlodipine (amlodipine)

Bloeddruk mooi omlaag na een paar weken, in tegenstelling tot andere middelen. Geen last van bijwerkingen. Gewoon blijven puzzelen met je cardioloog tot je de juiste mix vind. Heeft wel even geduurd, doorzetten
07-11-2019

Hartritmestoornis

Door overprikkelde hartcellen verapamil gekregen van cardioloog. 2 x per dag 120 mg. Goed onder controle te houden. Wou afbouwen maar hart reageerde gelijk weer, veel schokken voelen, kloppen in keel, minder energie, conditie, adem. Vervelend gevoel. Na bètablokkers geprobeerd te hebben heel blij nu met deze calciumblokkers. Ook ijzertabletten voor laag hb
06-11-2019

Amlodipine (amlodipine)

Zoveel bijwerkingen dat ik er na een paar dagen mee gestopt ben. Het voelde wel alsof mijn hartslag trager werd, dus het zal vast geholpen hebben. Maar mijn lichaam reageerde met 'neeeee', gezien alle bijwerkingen. Duizelig, wiebelig op de benen. Voelde aan alsof ik zwalkend over straat liep. Huiduitslag binnen 4 uur na inname tablet, ernstige jeuk hoofdhuid, handpalmen. [lees meer...] Rode vlekken hoofd en hals. Vertraagd reactievermogen, spreken werd lastig
04-11-2019

Syndroom van Raynaud

Voorgeschreven door huisarts om de doorbloeding te verbeteren en wondjes/ontstekingen aan handen en voeten te verminderen. Het werkte. Maar ik werd er misselijk van en in toenemende mate ontzettend moe. Maar grootste nadeel was dat hardlopen en fietsen nauwelijks meer lukte en zelfs een trap oplopen moeizaam ging. Als topsporter wogen de bijwerkingen niet op tegen de voord[lees meer...]elen ervan. Na een paar weken in overleg met huisarts en sportarts het gebruik gestopt.
31-10-2019

Amlodipine (amlodipine)

Mijn bloeddruk te hoog en vocht vasthouden. Moet veel plassen. Op zich geen probleem maar s-nachts is het een probleem. Ook in de nacht veel plassen en kan dan niet meer in slaap komen. Voorlopig slik ik het niet meer en ga dus tegen het advies van de HA. Nu slik ik het niet meer en
26-10-2019

Adalat (nifedipine)

Met nifidipine veel hoofdpijn
26-10-2019

Nifedipine (nifedipine)

Jaren adalat oros gehad nergens geen last van .adalat is niet meer te ktijgen .Tonen overgestapt naar nefadipine .Kreeg last van hoofdpijn .paar maanden door gezet maar blijf hoofdpijn houden .Paar dagen gestopt hoofd pijn was weg .Nu weer begonnen en .....weer hoofdpijn.
19-10-2019

Amlodipine (amlodipine)

Gebruik amlpdipine nu 5 maanden en heb sinds jaren geen migraine meer, terwijl ik dit soms wel elke 2 tot 3 weken had. Wel wat zere benen en in de zomer vocht in enkels maar dat stoort mij tot op heden niet.
16-10-2019

Amlodipine (amlodipine)

Jaren last van migraine (soort van) 1-2 keer per week, overgeven; hoofdpijn... ; vastgesteld bloeddruk 189/120 ! Amlodipine gebruik = alle klachten weg !!! naar drie manden gestopt met slikken = klachten terug ! dus beter maar blijven innemen. Nu een jaar later gaat het me beter behalve dat er slaapapneu is vastgesteld. (denk zelf gevolg van vroeger steeds maar veel overg[lees meer...]even...)
16-10-2019

Vasexten (barnidipine)

Ik herroep mijn eerdere reactie. Het was inderdaad te kort na de start. Nadien bijwerkingen: bolle ogen, huidproblemen, maagproblemen, dairree. Na 4 weken was alleen de diarree nog over. 'Gerommel in maag en darmen' en frequent toiletbezoek. Staat niet als bijwerking in de bijsluiter. Op eigen initiatief gestopt. Direct geen 'gerommel' meer en geen frequent toiletbezoek. V[lees meer...]olgende dag normale ontlasting. Na twee dagen toch maar weer mediactie genomen. En dus ook weer 'gedoe' in maag en darmen plus diarree. Deze keer met lichte krampjes. Eén week later opnieuw gestopt met medicatie. Problems are over, net als een week terug. Meer bewijs heb ik niet nodig. Vasexten 10mg komt er bij mij niet meer in. Maar ja, wat nu? Zo langzamerhand heb ik uit alle vier families medicatie voor hoge bloeddruk meedere gehad. Altijd gestopt/veranderd vanwege bijwerkingen. Ik ga voor verandering van lifestyle en zoek het maar eens in de alternatieve hoek. De pharmaceuten hebben voor mij kennelijk geen oplossing.
13-10-2019

Hypertensie

Geen enkele bijwerking en ik gebruik het al jaren Maar ik beweeg veel en eet gezond, weinig koolhydraten en daardoor hou ik mijn gewicht op een goed BMI
15-09-2019

Vasexten (barnidipine)

Uiteraard is het nog wat vroeg (Na 3 weken gebruik) om echt een mening te geven. Maar het medicijn doet wat het doen moet. De bloeddruk is stabiel op gemiddeld 151/84. Voor mijn leeftijd is dat prima. Alleen lichte huiduitslag die alweer wegtrekt.
28-08-2019

Hartfalen

Ging de eerste jaren goed ,maar nu sinds een paar maanden veel last van opzwellende tong en keel. Duurt maar een paar seconden maar wel eng
28-08-2019

Amlodipine (amlodipine)

Na jaren gebruik van dit medicijn heb ik nu al maanden last van erge kramp in kuiten en voeten in de nacht, heel vervelend. Hoorde dat meer mensen hier last van hadden dus ben gestopt met dit medicijn en de kramp is weg ,maar heb nu veel last van zweten het loopt met straaltjes van mijn hoofd.met nu afspraak met HA om hierover te praten.
27-08-2019

Isoptin (verapamil)
Stemmingswisselingen

werkt goed, alleen als het heel warm weer is, ben ik vreselijk moe, en kan geen 1e stap voor de andere krijgen
26-08-2019

Vasexten (barnidipine)

Smorgens bisoprolol en s avonds vasexten 10mg het enige waar ik minder bijwerkingen van heb
19-08-2019

Angina pectoris

Met dit middel gestopt in overleg met cardioloog
19-08-2019

Angina pectoris

Ik gebruikte Diltiazem voor angina pectoris. De eerste weken alleen wat hoofdpijn wat te verwachten is omdat het verwijden van bloedvaten in werking wordt gebracht. Daarna begon de ellende , steeds vaker duizelig/misselijk/ darmklachten/ ontstekingen overal/ vreselijke jeuk/ down en verdrietig zonder aanwijsbare redenen / knal rood en heet hoofd wat continu onder spannin[lees meer...]g stond. Nu gelukkig in overleg met cardioloog gestopt , ik hoop mij weer snel wat beter te voelen. Daarna op zoek naar andere medicatie.
29-07-2019

Nifedipine (nifedipine)

eerste doosje van 30 stuks ging goed,hielp meteen, bloeddruk mooi,daarna vervolg recept voor 3 maanden, na een week weer zo vresekijk naar,huisarts zegt, opj°houden ermee, maar nu af en toe weer niet lekker.
06-07-2019

Adalat (nifedipine)
Hypertensie

Na 25 jaar gebruik altijd heel tevreden geen bijwerkingen en bloeddruk onder controle. De laatste jaren zelf moeten betalen daar interpolis geen vergoeding gaf. Voor 10 euro per maand altijd kunnen werken geen kosten voor de gemeenschap. Nu is het niet meer aan te komen en alternatief nifedeprine sandoz verschrikkelijke bijwerkingen ondraaglijke hoofdpijn. Nu.moet ik maa[lees meer...]r zien.
04-07-2019

Hartfalen

Voor mij een superslecht medicijn van Apotex, dit is nu het enigste merk te zijn waar je nog Diltiazem van kan krijgen. Het vorige merk is kennelijk met vele anderen uit de handel genomen. Lekker dan, ben er behoorlijk beroerd van. Na stoppen knapte ik langzaam weer op. In overleg met cardioloog met halve dosering begonnen en weer dezelfde ellende. Nu stop ik maar weer [lees meer...]en hoop dat ik het overleef tot mijn volgende afspraak met de cardioloog. Op het moment zal het me worst zijn maar ergens weet ik wel dat ik eigenlijk het liefst op een fijne manier verder kan met mijn leven.
25-06-2019

Hypertensie

Eerste weken raar gevoel in mijn hoofd steken en hoofdpijn duizelig wazig zien. Daarna opeens heftige uitslag vnl op mn onderbenen en voeten. Licht op mn armen. Jeuk en voelde heel warm en ongemakkelijk aan. Nu opgezwollen handen en voeten. Kan er geeneens lang op staan pijnlijk.Schoenen pas ik niet meer in. Gebeld ga nu stoppen en kijken of alle bijwerkingen snel weggaan.[lees meer...] Dan kijken hoe verder...
17-06-2019

Amlodipine (amlodipine)

amlodipin besilaat sandoz mg met zanidep mg tegen bloeddruk ,dit neem ik in & pijnlijke spieren in benen en knieen, gezwollen enkels s'avonds, smorgens enkels terug normaal, ik leg ijsblok op de pijn , dit helpt iets of wat maar pijn komt terug, soms reparil gel ,met zanidep alleen had ik geen nevenwerkingen, wie kan me helpen deze nevenwerken te stoppen , dank en grts[lees meer...] Christina

Categorieën met de meeste ervaringen

Depressie - antidepressiva SSRI (4867)
Anticonceptie - overig (3558)
Cholesterol (2798)
Depressie - antidepressiva overig (2599)
Psychose / schizofrenie - antipsychotica (2216)
Pijn - morfine-achtigen (2116)
Pijn (1909)
ADHD - psychostimulantia (1902)
Verslavingsziekten (1836)
Bloeddruk - betablokkers (1592)
Maagzuur - protonpompremmers (1512)
Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend) (1443)
Anticonceptie - eenfase (1326)
Angststoornissen (1136)
Bloed / stolling - thrombose (bloedstolsels) (1075)
Diabetes (suikerziekte) - orale middelen (1069)
Depressie - antidepressiva TCA (1001)
Antibiotica - penicillines breedspectrum (922)