categorie

Bloeddruk - calciumantagonisten

Vergelijk de ervaringen met medicijnen in de categorie

De laatste ervaringen in de categorie: Bloeddruk - calciumantagonisten

Adalat

19-06-2020 | Vrouw | 50
nifedipine
Jaren met volle tevredenheid gebruikt. Is uit de handel en het alternatief is waardeloos dus moest overgaan op Lercandipine. Matig tevreden, veel bijwerkingen. Hoop dat de Adelat Oros weer terug komt.

03-06-2020 | Vrouw | 17

02-06-2020 | Vrouw | 67
Hypertensie
pas na ca. 4 maanden zijn de klachten begonnen, ik twijfel of ik deze medicatie nog langer zal slikken...naast Amlodipine slik ik ook 2xdgs 50 mg. Metoprolol...

18-05-2020 | Vrouw | 70
amlodipine
wil graag wat meer over weten neuro-pathie met dit medicijn. veel pijn ik heb neuro-pathie me onder benen en voeten daar wil geen bloed doorlopen met dit medicijn word het veel erger.

18-05-2020 | Vrouw | 70
amlodipine
heb veel last ik heb een erge neuro-pathie het bloed wil niet verder naar de onderbenen kuiten +voeten vreselijk veel last van.

20-04-2020 | Vrouw | 69
amlodipine
Het middel helpt goed wat betreft bloeddrukverlaging, maar heb heel veel last van mijn benen, moet om de 100 meter stoppen omdat ik door de kramp niet meer vooruit kan.

19-04-2020 | Vrouw | 75
verapamil
6 jaar geleden kreeg ik hoge bloeddruk en ben begonnen met Bisoprolol.Ik was heel de dag doodmoe,had stramme spieren en kreeg afschuwelijke nachtmerries.Ik mocht overstappen op Metoprolol.Alle klachten werden erger en de nachtmerries werden hallucinaties.Daarbij kreeg ik psoriasis op mijn hoofd en haaruitval.Toen ben ik overgestapt op Verapamil en ik kan mijn geluk niet op[lees meer...].Geen stramme spieren, niet meer moe,geen enge beelden meer ,geen haaruitval.Ik ben zo blij met Verapamil.

26-03-2020 | Vrouw | 68
verapamil
Mijn bloeddruk is prima met dit medicijn maar mijn hartslag is te hoog.

Barnidipine

15-03-2020 | Man | 72
barnidipine
Door de ziekte van Conn. heb je een veel te hoge broeddruk t.w. 200/115 In eerste instantie alleen eplerenon voorgeschreven gekregen en daar ging mijn bloeddruk niet mee omlaag. Dus daarna barnidipine 10mg en wel omlaag. Maar niet spectuculair. Dus dosering nu op 20mg. Bloeddruk nu 145/80 De ziekte van Conn is een aandoening aan de bijnieren. Deze ziekte komt zelden [lees meer...]voor en een ieder, die te hoge bloeddruk heeft en een te laag kaliumgehalte....laat je checken. In Nederland zijn er circa 7000 mensen met deze kwaal

14-03-2020 | Vrouw | 52
Angina pectoris
Ik heb kramp in mijn kransslagader en microbloedvaten kramp. Hierdoor heb ik altijd pijn. Door deze medicijnen is de kramp minder in mijn kransslagader maar de pijn blijft in de microbloedvaten .. veel last van blauwe plekken nu . Dit komt door de bloedverdunners en samen met diltiazem is dit erger omdat dat de bloedvaten wijder maakt. Logisch dus. Ook stijve handen en las[lees meer...]t van trickervingers en dikke opgezette voeten en enkels. Voel me super zwaar vanwege het vocht vasthouden. Droge mond en misschien is het slim om toch lichter te gaan en dan maar af en toe een spuitje nitroglycerine. Ik voel me bij deze sterkte niet echt fijn maar 120 mg is weer te licht. Misschien is het slim om tussen de 120 mg en 200 mg nog een middelmaat te maken. Bijvoorbeeld 160 mg of zo.

17-02-2020 | Man | 68

11-02-2020 | Vrouw | 56
amlodipine
Twee weken 5 mg geslikt omdat enalapril bij mij niet afdoende was om de bloeddruk naar een acceptabel niveau te doen zakken. Veel last van de volgende bijwerkingen: duizelig, zwalkend over straat lopen, moe, onzeker, licht in het hoofd, vertraagd reactievermogen, moeilijk kunnen concentreren, opgezwollen gezicht, drukkend gevoel op de borst en steken bij rechter schouderbl[lees meer...]ad. In overleg met huisarts gestopt. Nooit meer deze rotzooi! Nu uitsluitend enalapril 20 mg. Ik ga vanaf morgen op eigen initiatief de door mijn huisarts voorgeschreven dosering verdelen over 2 maal 10 mg omdat mijn bloeddruk over de dag sterk schommelend is. Hopelijk is dit effectief. Daarnaast heb ik afgelopen weken mijn voedingspatroon en leefstijl aangepast: geen alcohol meer, max 3 kopjes koffie per dag, bietjes op het menu (natuurlijke vaatverwijder), appelcider azijn (1 eetlepel vermengen met 200 ml water en met een rietje drinken). Verder gebruik ik dagelijks supplementen: visolie capsules, vitamine D en magnesium. Meer bewegen en stress vermijden is ook belangrijk als je op een natuurlijke manier je bloeddruk omlaag wilt krijgen!

10-02-2020 | Vrouw | 51
Angina pectoris
Twee uur na gebruik onhoudbare hoofdpijn, hoge hartslag, hoge bloeddruk, misselijk. Ontzettend naar van gevoeld

29-01-2020 | Man | 85
amlodipine
Zwalken, spierpijn, veel plassen, wazigzien, krampen benen en armen, hierdoor gevallen, etc.

25-01-2020 | Vrouw | 69
amlodipine
Heb dit medicijn gekregen tegen hoge bloeddruk. Ben 69 jaar en vroeger altijd lage bloeddruk. Hartproblemen zitten in de familie. Heb nu een redelijk goede bloeddruk, meestal wel even boven de 14 maar dan wel met 7 onderdruk. Voor mij heeft dit medicijn totaal geen bijwerkingen, en neem het nochtans in combinatie met medicijnen voor epilepsie.

20-01-2020 | Man | 73
amlodipine
De bloeddruk is in combinatie met plaspil goed gedaald

17-01-2020 | Man | 52
amlodipine
Ik heb dit middel drie jaar trouw iedere dag geslikt. Eerst in de ochtend maar omdat ik er erg duizelig van werd ben ik het in de avond gaan slikken. Daardoor minder last van de duizelingen. Ik kreeg last van wazig beeld en voelde mij lange tijd gewoon niet lekker (onzeker, angstig etc) Het duurde echt een tijd voordat ik erachter kwam dat het met Amlodipine te maken had. [lees meer...]De afname van het libido gaf voor mij de doorslag om direct met het middel te stoppen. Dan maar een hoge bloeddruk, ik was het zat! Nu inmiddels overgestapt op Olmesartan en mijn bloeddruk is perfect, ik voel mij weer als vanouds en het libido is weer helemaal terug. Voor mij was Amlodipine een drama !

16-01-2020 | Man | 53
amlodipine
Ik had eerst 5 mg Amlodipine per dag door extreem hoge bloeddruk van ongeveer 230/125. Intussen is dat na een maand gezakt naar ongeveer 160/95. Hoge bloeddruk komt door ernstige verveling op het werk, bore-out, indirect gerelateerd aan autisme.

13-01-2020 | Man | 62
Hypertensie

13-01-2020 | Man | 63
Hartkloppingen
Had dit medicijn al gebruikt voor hoge bloeddruk ging goed maar hielp niet voor hart kloppingen propranolol wel dus daar naar overgestapt echter bloeddruk bleef te hoog 180 107 ,weer dilititiazem maar direct hart kloppingen tot echt beroerd worden aan toe.Dus weer terug naar propranalol hart klopt keurig gelijk 63 maal per minuut maar bloeddruk weet ik op het moment niet.

13-01-2020 | Vrouw | 51
amlodipine
zeer hoge bloeddruk geconstateerd in 2014 (210/110), acuut op amlopidine, long embolieen geconstateerd, kleine bijwerkingen, medicijn werkt wel goed bloeddrukverlagend

12-01-2020 | Vrouw | 28
Clusterhoofdpijn
Een aantal jaar geleden ben ik gediagnosticeerd met clusterhoofdpijn vrijwel direct gestart met het gebruik van verapamil begonnen met 3 x per dag 1 tablet dit is verhoogd naar nu 3x per dag 2 tabletten en eventueel nog sumatiptan injectie spuiten voor de enkele keer dat er nog een aanval doorbreekt ik ben zeer tevreden met het resultaat.

10-01-2020 | Man | 60
Angina pectoris
Kreeg amlodipine voorgeschreven vanwege hoge bloeddruk en a.p. Het werkt, intussen op 5 mg. in de cocktail waardoor ik wat minder vocht vasthoud -- dat was bij de aanvankelijk hoger dosering een beetje een probleem.

08-01-2020 | Vrouw | 65
amlodipine
Mijn bloeddruk is eindelijk gezakt. Jaren tussen 140/90 minimaal en gewoonlijk 190/100 tot zelfs metingen tot 250/135. Helaas wel licht verdikte hartspier aan over gehouden. Nu eindelijk wel normale bloeddruk. Voel me stukken beter. Bijwerking dikke benen is volgens medici normaal. Niet hinderlijk geluklig. Af en toe kramp in de kuiten 's nachts. Na regelmatig 'ma[lees meer...]sseren ' door in bed afwisselend de benen en kuiten in de matras te duwen geen last meer van kramp.

Lomir

30-12-2019 | Vrouw | 67
isradipine
Lomir was een medicatie waar ik geen bijwerkingen kreeg.

30-12-2019 | Vrouw | 67
nifedipine
Ik heb fibromyalgie in het hele lichaam en polyneuropathie in beide voeten. Sinds ik nifedripine neem zijn de klachten heel erg verergerd. Ik ben sinds januari 2018 op zoek naar de juiste medicatie voor mijn hoge bloeddruk. Ik heb jaren Lomir 5mg genomen zonder problemen, helaas werd dit middel in januari 2018 van de markt genomen. Ik heb sinds toen 16 verschillende medic[lees meer...]aties gekregen die allemaal veel bijwerkingen veroorzaken. Ik ben aan het eind van mijn Latijn.

28-12-2019 | Man | 72
Aortaklep aandoening
Gebruik het reeds jaren, vooral de overgang naar Apothek, werden de bijwerkingen heftiger. Zozeer dat ik zelfstandig besloten heb om de hoeveelheid naar 60 mgr terug te brengen. Tot volgende maand tot het bezoek bij de cardioloog kijk ik het effect maar even aan.

02-12-2019 | Vrouw | 66
nifedipine
Ik gebruik nu 6 dagen nifedipine en ik heb heel veel bijwerkingen. Mijn buik blaast op en ik ben constant misselijk. mijn gewrichten in de pols voelen doof aan Dan het ergste is dat ik sinds het gebruik van deze medicijnen een vreselijk pijn in mijn rug heb. Mijn bloeddruk is te hoog en schommelt nu hij van 130-80 de ene dag naar 190-140 de andere dag. Ik gebruik oo[lees meer...]k lotarsan en die helpt helemaal niet. Zijn net smarties.

29-11-2019 | Man | 65
Angina pectoris
gebruik het al een hele tijd, maar zie af en toe wazig. ik weet niet of, DILTIAZEM, SANDOZ. 300MG, HIER DE OORZAAK VAN IS, BIJWERKINGEN. BEN bij een, BRILLENZAAK, geweest, maar de brillenman, kon niks vinden aan de ogen. graag meerder mensen, die zelfde soort klacht hebben.

25-11-2019 | Man | 43
Clusterhoofdpijn

Categorieën met de meeste ervaringen

Depressie - antidepressiva SSRI (5053)
Anticonceptie - overig (3712)
Cholesterol (2877)
Depressie - antidepressiva overig (2698)
Psychose / schizofrenie - antipsychotica (2317)
Pijn - morfine-achtigen (2183)
ADHD - psychostimulantia (2039)
Pijn (1967)
Verslavingsziekten (1914)
Bloeddruk - betablokkers (1663)
Maagzuur - protonpompremmers (1552)
Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend) (1504)
Anticonceptie - eenfase (1377)
Angststoornissen (1196)
Bloed / stolling - thrombose (bloedstolsels) (1142)
Diabetes (suikerziekte) - orale middelen (1117)
Depressie - antidepressiva TCA (1036)
Antibiotica - penicillines breedspectrum (950)