categorie

Bloeddruk - calciumantagonisten

Vergelijk de ervaringen met medicijnen in de categorie

De laatste ervaringen in de categorie: Bloeddruk - calciumantagonisten

13-10-2019

Hypertensie

Geen enkele bijwerking en ik gebruik het al jaren Maar ik beweeg veel en eet gezond, weinig koolhydraten en daardoor hou ik mijn gewicht op een goed BMI
15-09-2019

Vasexten (barnidipine)

Uiteraard is het nog wat vroeg (Na 3 weken gebruik) om echt een mening te geven. Maar het medicijn doet wat het doen moet. De bloeddruk is stabiel op gemiddeld 151/84. Voor mijn leeftijd is dat prima. Alleen lichte huiduitslag die alweer wegtrekt.
28-08-2019

Verapamil (verapamil)
Hartfalen

Ging de eerste jaren goed ,maar nu sinds een paar maanden veel last van opzwellende tong en keel. Duurt maar een paar seconden maar wel eng
28-08-2019

Amlodipine (amlodipine)

Na jaren gebruik van dit medicijn heb ik nu al maanden last van erge kramp in kuiten en voeten in de nacht, heel vervelend. Hoorde dat meer mensen hier last van hadden dus ben gestopt met dit medicijn en de kramp is weg ,maar heb nu veel last van zweten het loopt met straaltjes van mijn hoofd.met nu afspraak met HA om hierover te praten.
27-08-2019

Isoptin (verapamil)
Stemmingswisselingen

werkt goed, alleen als het heel warm weer is, ben ik vreselijk moe, en kan geen 1e stap voor de andere krijgen
26-08-2019

Vasexten (barnidipine)

Smorgens bisoprolol en s avonds vasexten 10mg het enige waar ik minder bijwerkingen van heb
19-08-2019

Angina pectoris

Met dit middel gestopt in overleg met cardioloog
19-08-2019

Angina pectoris

Ik gebruikte Diltiazem voor angina pectoris. De eerste weken alleen wat hoofdpijn wat te verwachten is omdat het verwijden van bloedvaten in werking wordt gebracht. Daarna begon de ellende , steeds vaker duizelig/misselijk/ darmklachten/ ontstekingen overal/ vreselijke jeuk/ down en verdrietig zonder aanwijsbare redenen / knal rood en heet hoofd wat continu onder spannin[lees meer...]g stond. Nu gelukkig in overleg met cardioloog gestopt , ik hoop mij weer snel wat beter te voelen. Daarna op zoek naar andere medicatie.
29-07-2019

Nifedipine (nifedipine)

eerste doosje van 30 stuks ging goed,hielp meteen, bloeddruk mooi,daarna vervolg recept voor 3 maanden, na een week weer zo vresekijk naar,huisarts zegt, opj°houden ermee, maar nu af en toe weer niet lekker.
06-07-2019

Hypertensie

Na 25 jaar gebruik altijd heel tevreden geen bijwerkingen en bloeddruk onder controle. De laatste jaren zelf moeten betalen daar interpolis geen vergoeding gaf. Voor 10 euro per maand altijd kunnen werken geen kosten voor de gemeenschap. Nu is het niet meer aan te komen en alternatief nifedeprine sandoz verschrikkelijke bijwerkingen ondraaglijke hoofdpijn. Nu.moet ik maa[lees meer...]r zien.
04-07-2019

Hartfalen

Voor mij een superslecht medicijn van Apotex, dit is nu het enigste merk te zijn waar je nog Diltiazem van kan krijgen. Het vorige merk is kennelijk met vele anderen uit de handel genomen. Lekker dan, ben er behoorlijk beroerd van. Na stoppen knapte ik langzaam weer op. In overleg met cardioloog met halve dosering begonnen en weer dezelfde ellende. Nu stop ik maar weer [lees meer...]en hoop dat ik het overleef tot mijn volgende afspraak met de cardioloog. Op het moment zal het me worst zijn maar ergens weet ik wel dat ik eigenlijk het liefst op een fijne manier verder kan met mijn leven.
25-06-2019

Hypertensie

Eerste weken raar gevoel in mijn hoofd steken en hoofdpijn duizelig wazig zien. Daarna opeens heftige uitslag vnl op mn onderbenen en voeten. Licht op mn armen. Jeuk en voelde heel warm en ongemakkelijk aan. Nu opgezwollen handen en voeten. Kan er geeneens lang op staan pijnlijk.Schoenen pas ik niet meer in. Gebeld ga nu stoppen en kijken of alle bijwerkingen snel weggaan.[lees meer...] Dan kijken hoe verder...
17-06-2019

Amlodipine (amlodipine)

amlodipin besilaat sandoz mg met zanidep mg tegen bloeddruk ,dit neem ik in & pijnlijke spieren in benen en knieen, gezwollen enkels s'avonds, smorgens enkels terug normaal, ik leg ijsblok op de pijn , dit helpt iets of wat maar pijn komt terug, soms reparil gel ,met zanidep alleen had ik geen nevenwerkingen, wie kan me helpen deze nevenwerken te stoppen , dank en grts[lees meer...] Christina
15-06-2019

Nifedipine (nifedipine)

Door deze medicatie in het begin benauwd, afgeknepen gevoel luchtwegen. Hierna snel kortademig. Veel last van gewrichtspijn en spierpijn in de benen. Vanaf begin een sluipend gevoel van algehele onvrede. Moeite om beslissingen te nemen.

Adalat (nifedipine)

Na 20 jaar adalat oros 60 mg gebruikt te hebben, is Bayer gestopt met de fabricage van adalat oros ( is nergens meer te verkrijgen in 60 mg. Ik kreeg Sandoz 60 mg retard, maar na een maand krijg ik middags steeds een trage hartslag en lijkt het hart even te stoppen om vervolgens weer door te gaan, het gaat gepaard met hoofdpijn. Ik vermoed dat 's-middags de rest van de n[lees meer...]efedipine vrij komt en ik daardoor deze enorme hartslag krijg. Naast mijn nefedipine slik ik ook 10 mg ramipril. Ben nu gestopt met Nefedipine en neem -s morgens een half tabletje erbij. Kijken of ik zo fitter blijf.

Nifedipine (nifedipine)

hetzelfde als de schrijver, 20 jaar adalat oros gebruikt zonder problemen, Bayer is gestopt met productie, is niet meer te krijgen. Nu ook Sandoz en heb hetzelfde ,later in de middag zeer vertraagde hartslag.

Cyress (barnidipine)
Aneurysma

Bijna 20 jaar heb ik cyress gebruikt in overleg met mijn cardioloog
17-05-2019

Amlodipine (amlodipine)

Eindelijk een middel dat mijn bloeddruk verlaagt, helaas nu na 2 maanden opgezwollen enkels en vooral rechter onderbeen...... HELP! Wat wordt mij nu geadviseerd???
13-05-2019

Syndroom van Raynaud

Hoge bloeddruk en vaatkramp. Juist de OROS variant maakt het zo gunstige verschil maar Bayer ‘maakt’ het niet meer.
08-05-2019

Hartruis

Medicijn werkt geweldig maar blijkt ineens uit de handel te zijn volgens mijn apotheek
05-05-2019

Amlodipine (amlodipine)

hele hete bovenbenen, rood gezicht met vlekken, naar hulppost ziekenhuis op zondag op verdenking van trombosebeen, advies steunkousen, gestopt met medicijn en na al 2 dagen slinking van enkels en been, nu na 10 dagen slanke enkels en been.
01-05-2019

Amlodipine (amlodipine)

Tot nog toe een goed resultaat zonder bijwerkingen
01-05-2019

Amlodipine (amlodipine)

Niet gebruiken vanwege vervelende bijwerkingen. Doet meer slecht dan goed!
27-04-2019

Amlodipine (amlodipine)

Gestart ivm hoge bloeddruk, vooral bovendruk moest lager worden. Deze is lager, op dit moment 130.
24-04-2019

Hypertensie

Ik krijg een uur na inname lang aanhoudende en stevige hoofdpijn. Neem ik het eind etenstijd in dan word ik 's ochtends wakker van de hoofdpijn. Een gejaagd gevoel, blozen, warm gezicht. Rond mijn enkels tekenen zich kleine puntbloedingen af waarvan ik weet dat het zeer lang duurt voor ze weg trekken omdat ik dit bij Amlodipine ook had. Mijn bloeddruk daalt wel, maar pas [lees meer...]10 uur na inname. Ik heb het twee weken geprobeerd maar de bijwerkingen verdwijnen niet. Ze worden wel minder heftig.
18-04-2019

Nifedipine (nifedipine)

Na jarenlang gebruik van Adalat Oros 60mg RETARD van Bayer heeft de apotheek mijn medicijn verandert in Nifedipine van Sandoz. Blijkbaar is deze nifedipine dezelfde werkzame stof in beide merken. Nu blijkt na weken van gebruik dat ik een paar keer per week zomaar een enorme bloeddruk vermindering heb naar minder dan 100/70 Dit gaat in eens meestal laat in de middag - zo'[lees meer...]n 8 tot 10 uur na inname. Deze drop in bloeddruk verdwijnt dan na een uur of twee. Het lijkt dat de RETARD functie niet werkt. Mijn conclusie is dat er op zeker moment de werkzame stof in ene wordt afgeven waardoor ik uitval, duizelig, slecht zien en moet gaan liggen. Terug op het oude medicijn Adalat ( had nog een strip ) gaf na een dag de oplossing, het probleem is nu weg. Zoek nu een leverancier - zelf betalen is geen probleem - omdat de apotheek het niet wil of kan leveren.
13-04-2019

Barnidipine (barnidipine)

Verlaagd wel de bloeddruk maar geeft vervelende bijwerking
10-04-2019

Verapamil (verapamil)
Hartritmestoornissen

Gebruik Verapamil 3x80mg per dag sinds een half jaar en ben er zeer tevreden over. Na diverse bètablokkers tevergeefs uitgeprobeerd te hebben gaf de huisarts, i.o.m. de cardioloog, deze calciumblokker. De eerste maanden was ik moe en leek alles trager te gaan, maar sliep goed (een van de voordelen in het begin). Kreeg 1x ook een allergische reactie in de vorm van netelro[lees meer...]os wegens combinatie Verapamil én alcohol, maar dat was na 5 dagen weg en is niet meer teruggekomen. Daarna kwamen de hartritmestoornissen alleen terug als ik 1 of 2 pilletjes achter elkaar vergat. Ben erg benieuwd of dit zo blijft.
05-04-2019

Aangeboren hartafwijking

Spierpijn en geen sex
02-04-2019

Hypertensie

Ik krijg deze tabletten niet geslikt, ze zijn te ruw en blijven in mijn keel steken. Helaas is er geen gecoate versie. Ik kreeg ook talloze puntbloedinkjes rond mijn enkels. Dat is niet pijnlijk en naar het schijnt niet gevaarlijk, maar ik vertrouw het niet. Kan niet gezond zijn.

Categorieën met de meeste ervaringen

Depressie - antidepressiva SSRI (4797)
Anticonceptie - overig (3512)
Cholesterol (2769)
Depressie - antidepressiva overig (2572)
Psychose / schizofrenie - antipsychotica (2191)
Pijn - morfine-achtigen (2100)
Pijn (1893)
ADHD - psychostimulantia (1824)
Verslavingsziekten (1805)
Bloeddruk - betablokkers (1581)
Maagzuur - protonpompremmers (1498)
Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend) (1433)
Anticonceptie - eenfase (1315)
Angststoornissen (1115)
Bloed / stolling - thrombose (bloedstolsels) (1059)
Diabetes (suikerziekte) - orale middelen (1059)
Depressie - antidepressiva TCA (987)
Antibiotica - penicillines breedspectrum (919)