categorie

Bloeddruk - calciumantagonisten

Vergelijk de ervaringen met medicijnen in de categorie

De laatste ervaringen in de categorie: Bloeddruk - calciumantagonisten

26-06-2022 | Man | 65
diltiazem
Na een moeizaam traject van een jaar om de juiste medicijnen voor de behandeling van mijn hypertensie te vinden (veel last van bijwerkingen) kreeg ik diltiazem voorgeschreven. Na inname kreeg ik vrij snel last van misselijkheid en braken en steeg mijn bloeddruk ver boven de 200. Na bemiddeling van de huisarts kon ik naar de eerste hulp van het Martiniziekenhuis Groning[lees meer...]en. Na een tijdje werd daar een hartaanval geconstateerd en werd ik in het UMCG gedotterd en een stent geplaatst. Een beangstigende ervaring. Er is nu gelukkig een werkzame medicatie gevonden en is mijn bloeddruk in orde en kan ik gewoon weer functioneren.

19-06-2022 | Vrouw | 53
amlodipine
Sinds januari gebruik ik Amlodipine. Merkte wel direct verlaging van de bloeddruk. Helaas wel enkele bijwerking, zoals lichte krampen in onderarmen en kuiten, koude handen en voeten en vooral in de voeten ook erge tinteling of 'doof' gevoel. En ik ben sinds januari 4 kilo aangekomen, terwijl ik al 25 jaar hetzelfde weeg. Als dit nog verder toeneemt, ga ik zéker overwegen[lees meer...] om een andere bloeddrukverlager te krijgen. Vaak zijn helaas de bijwerkingen erger als de kwaal zelf.

18-05-2022 | Man | 57

08-05-2022 | Man | 58
amlodipine
Slecht ervaringen ik wist niet waar al die klachten die ik heb beschreven bij bijwerkingen vandaag komen tot dat ik mensen tegen kwam via internet en die ik prive kenden de zelfde klachten hadden toen wist ik dit is troep, ik ben er meteen mee gestop , en kreeg van iemand te horen moringa te gebruiken en dat helpt mij goed. mijn bloed druik is nou rond 140/90 som nog lager[lees meer...] zelfs

07-05-2022 | Man | 63
amlodipine
Bloeddruk onder controle, Maar ik vind de bijwerkingen echt lastig! (Impotentie)***

29-04-2022 | Man | 33
Clusterhoofdpijn
Een aantal jaar gebruik ik nu verapamil om aanvallen van clusterhoofdpijn te voorkomen. De medicatie werkt voor mij zeer effectief. Het laatste half jaar ben ik aanvalsvrij. Ik heb in de afgelopen jaren een aantal keren geprobeerd af te bouwen, maar dit leidde dan opnieuw tot aanvallen. Met de huidige dosering heb ik nauwelijks klachten. Soms heb ik nog het gevoel alsof er[lees meer...] een aanval begint, maar die zet dan niet door.

Nifedipine

19-04-2022 | Vrouw | 34
nifedipine
Syndroom van Raynaud
Toen ik de pil nog slikte (levonogestrol o.i.d.) werkte de Nifedipine beter. Nu doet hij erg matig z'n werk helaas. Eerder had ik veel minder vaak witte vingers. Soms dagen achter elkaar niet. Wel met goed gebruik van handschoenen. Nu heb ik weer vaker witte vingers helaas.

19-04-2022 | Vrouw | 82
amlodipine
opgezette voeten en enkels en nu extreem droge jeukerige huid voeten en benen en slecht lopen vanwege zwelling tenen

14-04-2022 | Vrouw | 82
amlodipine
Naast amlodipine 5 mg kreeg ik losartan 50 mg, dus 2x bloeddrukverlager, vanwege hartproblemen.

Vasexten

04-04-2022 | Man | 64
barnidipine
Na het doneren van een van mijn nieren aan mijn dochter was mijn bloeddruk hoger dan voorheen en daarna moet ik medicijnen innemen. (red . ORIGINELE TEKST: 'After donating one of my kidneys to my daughter my blood pressure was higher than before and subsequently I have to take medication.'

15-03-2022 | Vrouw | 70
Hartklachten
Voor mij nooit geen Diltiazem meer. Niet in zalf en ook niet in tablet. Krijg er zwaar huiduitslag van.

24-02-2022 | Man | 70
blijf dit invullen

24-02-2022 | Man | 70
verapamil
Kreeg dit middel als generiek van middel van sandoz. heb ernstig slokdarm probleem en maagzuur en brandende slokdarm, was zeer heftig en direct slokdarm onderzoek (moest met spoed gecontroleerd worden op kanker) in ziekenhuis. Terug naar Sandoz pillen en probleem was over - heb barret, en verapamil van deze leverancier zorgde er voor dat ik enorme slokdarm klachten kree[lees meer...]g. heb slecht werkende slokdarm, en slik daarom veel maagbeschermers.. Ongetwijfeld goed middel, alleen niet voor mij Puur persoonlijke aangelegenheid dus. hoop dat anderen gewoon een effectieve werking mogen hebben

24-02-2022 | Man | 72
amlodipine
Als aanvulling enalapril tegen hoge bloeddruk. Alleen maar negatieve effecten. Vooral hoge mate van oorsuizen groot probleem waardoor vermoeidheid, slapeloosheid, angstaanvallen, depressieve gevoelens et. Na 3 maanden in overleg huisarts gestopt met innemen. Nu 3 dagen geleden en oorsuizen lijkt sterk afgenomen, hopelijk blijft dat zo. Wat een troep is dit want alleen maar[lees meer...] vergaande bijwerkingen en geen effect waar het voor bedoeld is.

Nifedipine

21-02-2022 | Man | 87
nifedipine
heb sporiasis kan geen medicamenter voor innemen veelzalf gebruik. veel last van jeuk hele lichaam tranerige ogen neusloop na 8 uur kou bloeddruk zakt niet genoeg

11-02-2022 | Vrouw | 65
amlodipine
hoi, gebruik 3 soorten voor de bloeddruk, maar na inname smorgens van dit medicijn krijg ik na een tijdje een raar gevoel in mijn hoofd en soms ook last van mijn oren. rot gevoel

09-02-2022 | Vrouw | 50
Hartritmestoornissen
Gekregen omdat ik absoluut niet tegen betablokkers kon bij ventrikel tachycardie. Gebruik het nu sinds bijna een jaar. ben wel snel slechter (wazig) gaan zien. Moe, verstopping en soms onrust. Verder geen aanval van VT gehad sinds ik het gebruik. (Maar zonder medicijn bleef het ook wel eens 1,5 jaar weg).

08-02-2022 | Vrouw | 19
amlodipine
Werkt wel, maar door de vermoeidheid, heel veel vocht dat ik vast hield waardoor ik ontzettend pijn had, voornamelijk in de enkels, overgestapt

07-02-2022 | Vrouw | 65
amlodipine
Hallo, lees dat u licht gevoel in hoofd hebt, heb daar ook last van maar weet niet of het door de amlodipine komt, gebruik ook metoprolol en perindopril voor de bloeddruk en medicijnen voor diabertes en bloedverdunners. atorvastatine voor cholesterol dus ik weet niet waar dit vervelende gevoel van komt, huisarts geweest en neurolooog maar niks mee opgeschoten. [lees meer...]gebruik deze medicijnen al jaren, maar sinds juni 2021 worstel ik hier mee.

05-02-2022 | Vrouw | 57
amlodipine
Ga ermee stoppen na 9 maanden ontzettend slecht te voelen.. Dit na gebruik van 26 jaar.. Kan bijna niks meer vanwege energie level..

02-02-2022 | Vrouw | 53
amlodipine
Omdat mijn bloeddruk erg hoog was en ik klachten had gestart met amlodipine. Eerste 2 weken gingen prima. Ik voelde me eindelijk weer goed. Minder moe ook. Maar helaas kreeg ik daarna last van vocht in de enkels en rode knieën die heel warm worden. Soms kon ik er niet van slapen. Overdag ging het goed maar eind van de middag begon het dan weer. Nu starten met enalapril. Ho[lees meer...]op dat dit beter gaat. Bloeddruk was namelijk nog steeds hoog. 150 -110

26-01-2022 | Man | 82
Hartritmestoornissen
Aanvankelijk geen probleem. Slik Diltiazem sinds 2019. Maar vanaf december 2021 last van ernstige slapeloosheid.

Cyress

29-12-2021 | Vrouw | 78
barnidipine
Hartfalen
Bloeddruk was rond 100/160. Nu 75/100, best extreem, schijnt te zullen gaan oplopen. Overweeg morgen te stoppen vanwege de bijwerkingen, dan maar hoge bloeddruk.

28-12-2021 | Vrouw | 71
Hartritmestoornissen
Kan niet tegen dit middel moet het door gebruiken terwijl de MDL arts zegt dat ik een vervanging moet. Heb er aambeien van gekregen vocht rond de enkels

23-12-2021 | Vrouw | 55
Hartritmestoornissen
4 weken geleden op de eerstehulphartbewaking terecht gekomen omdat mijn hartslag heel hoog was en na 2 dagen nog niet wilde zakken. Ik kreeg daar veramapil voorgeschreven 1x daags 120mg, dat werkte niet echt om de ritmestoornis(AVre-entry) weg te houden, cardioloog heeft het verhoogd naar 240mg en dat gaat echt perfect, nergens geen last van, ook niet van bijwerkingen. Nog[lees meer...] een voordeel sinds ik 240mg gebruik heb ik geen last meer gehad van migraine(normaal 3 à 4 dagen per week) en ik heb veel meer energie.

03-12-2021 | Vrouw | 42
amlodipine
Lichaam moet er even aan wennen, maar ik begon tegelijk met de Sotalol ivm boezemfibr. dus moeilijk te zeggen waar het vanaf komt. Blozen en warm gezicht. Geen honger gevoel, erg moe, in de avond rillerig, diarree en een paar kg lichter. Maar na een week een heel rustig hart! En bijwerkingen bijna weg. Beetje suf nog. Maar wat een verademing met hoe ik me hiervoor voelde[lees meer...]. Slapen lukt goed, eindelijk geen natte dekens van het zweten!

25-11-2021 | Man | 46
Hartfalen
4 jaar geleden hartfalen geconstateerd inc.bijna 10 liter vocht achter de longen.Ook boezemfibrilleren,hartslag van 180 een week lang en hoge bloedruk in een pakket.Dus ik slik 1x Amlodipine 5 mg,1xMetoprolol 190 retard,2x perindopril en 1x xarelto 20 mg elke dag voor 4 jaar lang.6 maanden tot 1 jaar lang ook furosemide,spironolacton,en sotanol geslikt maar wel gestopt.Ik [lees meer...]heb nog steeds boezem fibrilleren,onregelmatig hartslag,bloeddruek 135-145/95-110,bovenduk is meestal goed maar onderdruk vaak aan de hoge kant.Ik houd geen vocht vast.Wel vaak koude handen,en gevoel van rusteloze benen,tintrlingen,branderig gevoel.Nu lees ik dat veel mensen denken dat amlodipine de oorzak is?Ook ben ik 105 kilo zwaar,15 kilo aangekomen door stopen met roken,medicijn en minder bewegen.Toch heb ik niet te veel last van benauwdheid en kortademheid.Ik beweeg niet veel,geen wilskracht,ik ben snel kaal en grijs gewoorden,zin in..heb ik maar dan wel erectie problemen..ik ben ook snel geirriteerd en moelijk gewoorden tegen mijn vrouw en kinderen.Of dat hartfalen is of gebruik van zoveel van medicijn weet ik niet.Door de UVW ben ik 33 % arbeidsongeschikt verklaard,dus niet.Voor mijn ziekte heb ik in metaal branche gewerkt,dat is niet meer mogelijk..Maar door hartfalen,33%,handvol pillen en alle bijwerkingen moet ik toch aan de slag.Want ik leef nog.

18-11-2021 | Vrouw | 80
Hartritmestoornissen
ik ben 80 jaar en begrijp dat sommige klachten bij de leeftijd horen,maar de bijwerkingen zijn verre van prettig.Welk medicijn kan ik nu beter nemen. Nebivolol gaf ook teveel bijwerkingen,o.a. pijnlijke benen,kortademig en wazig zicht.

08-11-2021 | Vrouw | 88
amlodipine
sinds ik deze pil moet gebruiken, ben ik verward. slaapstoornissen. gespannen. emotioneel

31-10-2021 | Man | 43
amlodipine
Ik gebruikte dit middel al een lange tijd, echter ineens heb ik problemen er mee. Een aantal uur na inname word ik licht in m'n hoofd.

Categorieën met de meeste ervaringen

Depressie - antidepressiva SSRI (5680)
Anticonceptie - overig (4183)
Cholesterol (3079)
Depressie - antidepressiva overig (2916)
Psychose / schizofrenie - antipsychotica (2619)
Pijn - morfine-achtigen (2382)
ADHD - psychostimulantia (2342)
Pijn (2141)
Verslavingsziekten (2137)
Bloeddruk - betablokkers (1809)
Maagzuur - protonpompremmers (1675)
Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend) (1611)
Anticonceptie - eenfase (1492)
Angststoornissen (1374)
Diabetes (suikerziekte) - orale middelen (1346)
Bloed / stolling - thrombose (bloedstolsels) (1315)
Depressie - antidepressiva TCA (1147)
Antibiotica - urineweginfectie (1118)