categorie

Bloeddruk - calciumantagonisten

Vergelijk de ervaringen met medicijnen in de categorie

De laatste ervaringen in de categorie: Bloeddruk - calciumantagonisten

10-10-2021 | Vrouw | 48
amlodipine
Direct na t eerste gebruik was de volgende dag m’n bloeddruk van 220/120 gedaald naar acceptabele waarden rond 150/100. Maar de bijwerkingen werden na twee dagen ondraaglijk, ik was totaal uitgeschakeld, van normaal 3x sporten en lange wandelingen met de hond, durfde ik amper nog alleen naar buiten en was ik al blij met een wandeling van 5 minuten. Hartkloppingen, niet kun[lees meer...]nen slapen, extreem moe, enorm onwel gevoel, nooit meegemaakt dit. Na 6 dagen stop ik met dit middel en morgen (maandag) ga ik overleggen met de HA.

25-09-2021 | Man | 59
Clusterhoofdpijn
Hallo hier Hans 59 jaar, Al 15 jaar clusterhoofdpijn, 3 jaar geleden gestopt, begin sept. Weer begonnen, ik slik 3x120 verapamil en de cluster stopt,... maar de bijwerking zijn niet te accepteren , Ga minderen en zien wat er gebeurd...hans

24-09-2021 | Man | 76
nifedipine
Tijden ssn nachtje in een hotel werd ik de volgende ochtend wakker met duizelingen, daarvoor was mijn bloedruk gemeten en was die nog normaal voor mijn leeftijd, dus ik ging de volgende dag na thuiskomst meteen naar mijn huisarts, bloeddruk gemeten bleek 200 te zijn, Nifedepine gekregen en ingenomen, een week later was mijn bloedruk lager en bijna normaal.

21-09-2021 | Vrouw | 72
amlodipine
Ik heb Amlodipine 5mg naast Enalapril 20 mg, waar ik geen problemen mee heb anders dan in het begin iets duizelig aanvullend gekregen, toen ik een periode te hoge bloeddruk had door stress. Voelde mij direct heel ellendig. Met huisarts besloten 3 tot 4 weken te stoppen en daarna weer bloeddruk laten meten.

15-09-2021 | Man | 72
Veel onrust in de benen

15-09-2021 | Vrouw | 72

15-09-2021 | Vrouw | 72

14-09-2021 | Vrouw | 60
diltiazem
Ivm CMD ofwel vaatkrampen dit medicijn voorgeschreven gekregen. Voelde me altijd naar na het innemen en ineens ben ik ernstig ziek geworden. Zweten, misselijk, duizelig, overgeven en me heel ziek voelen. Ben direct gestopt. Na een week of 3 pas weer opgeknapt. Gewoon vergiftigd. Ik wilde de originele maar helaas word je door de arts, huisarts of apotheker niet geholpen en[lees meer...] ben ikzelf op zoek gegaan. De originele gevonden. Die heet Tildiem van Sanofi en is in een capsule. 200 of 300 mg. Ik heb nu 200 mg. en dit gaat heel goed. Geen bijwerkingen en het middel werkt prima. Ik ben heel gevoelig voor de hulpstoffen. Je bent verplicht om de generieke medicatie eerst te slikken. Ziek worden is voor mij bijna altijd het gevolg. Iedere keer is dit een strijd.

Barnidipine

12-09-2021 | Vrouw | 67
barnidipine
Herseninfarct
Ik tril zenuwachtig en depressief

Zanidip

08-09-2021 | Vrouw | 69
lercanidipine

29-08-2021 | Man | 68
amlodipine
Gebruik Enalapril 5 mg dit is naar twee gegaan bloeddruk was altijd met 1 Enalapril rond de 140 80 maar bloeddruk was het afgelopen jaar gaan stijgen tussen 150 en 160 dus Enalapril naar 10 mg dit gaf niet de nodige veranderingen dus kreeg ik Emlodipine 5 mg voor 6 weken ben de twee 5 mg Enalapril 'smorgens tussen 08.00 en 09.00 uur gaan slikken en 's.vondts de Emlodipi[lees meer...]ne 10 mg tot ik na 2 weken merkte vocht in scheenbenen . Heb dit aan plaats vervangende huisarts gemeld waardoor ik die zelfde dag nog een afspraak bij hem had de dag hierna bloed wezen prikken de resultaten waren goed en heb daarna contakt gehad met assistent huisarts om te melden dat ik zou stoppen en ben gestopt met Emlodipine assistent heeft toen met huisarts gesproken en belden later terug met de mededeling dat huisarts mij de volgende dag om 09.00 uur zou terug bellen. Die arts die zou terug bellen heeft niet gebeld maar een collega om 11.55 uur met hem de afspraak gemaakt dat mijn eigenlijke huisarts op 6 -9-2021. Mijn bloeddruk was 15974 zonder pillen en na innamen anderhalf uur later 165 74 dit 29-08-2021 . Is nu afwachten wat mijn eigenlijke Arts gaat doen of ik andere pillen ga krijgen.

26-08-2021 | Vrouw | 71
Syndroom van Raynaud
Ik gebruik nifedipine nu 9 jaar , maar merk er niets van.Ik ben er zins 2 maanden mee Gestopt in over leg met de reumatoloog.

22-08-2021 | Vrouw | 80
Angina pectoris
Vreselijk medicijn. Eerst 300 mg maar heb nu mijn huisarts gevraagd om 200 mg. Ik blijf de zelfde klachten houden. Was altijd zeer actief nu genoodzaakt achter de rollator. Gebruik ook nog eens bloeddruk medicijn en bloeddruk en bloeddruk verdunners.

16-08-2021 | Man | 68

03-08-2021 | Vrouw | 71
amlodipine
In het begin voelde ik me erg moe en energieloos. Nu na 2 maanden gaat het beter. Maar vooral het lang wakker blijven en niet goed in slaap kunnen komen en toch vroeg wakker worden is verschrikkelijk. Dat is nog steeds. Daar word je dus ook moe en depri van.

02-08-2021 | Man | 67
Hartritmestoornissen
Na een ritmestoornis bloedverdunners en verapamil. Vaker ritmestoornis gehad. 120 mg was een ramp. Heel veel klachten, ook na maanden over gestapt naar 2x40. Geen verbetering. Overgestapt 1x 40 geen verbetering. Auto rijden wil eigenlijk nog steeds niet. Ben gestopt met verapamil. En zie daar na een jaar van gebruik ben ik nu weer de oude. Kan alles weer. Veilig achter het[lees meer...] stuur. Fietsen geen enkel probleem meer. Hartkloppingen zijn over. Slapen op een bonkend hart is over. Maar.... Een jaar geen ritme stoornis gehad. Mogelijk komt dat weer... Geen idee.

02-08-2021 | Vrouw | 82
amlodipine
Gedurende de dag kreeg ik opgezette enkels/benen en ben overgegaan naar Lisinopril. De bijwerkingen daarvan zijn voor mij funest in de vorm van dag en nacht (kriebel)hoestbuien. Zeker in Corona-tijd is ieder kuchje verdacht.

24-07-2021 | Vrouw | 74
amlodipine
De H.H heeft altijd bijwerkingen herkent, Deze bijwerkingen niet. Strakke enkels, hartkloppingen,dikke voeten,6mnd. wiebelende been,haaruitval.Spierpijn arm en been,Kon nek niet meer goed overeind houden.Manueel therapeut,hij leraar Han, voelde dat dit anders was.Podotherapeut zei"je voeten veranderen steeds.Dacht ouderdom. Maar deze bijwerkingen verdwenen weer. Nu voel ik[lees meer...] die spier af en toe even terugkomen.Totdat na 3 jaar ik plotseling de zenuwen van mijn benen niet meer goed kon sturen en fietsen was gevaarlijk.Gestopt afkick verschijnselen de zelfde als wanneer je het gebruikt.Ga nu 4 week in zonder.Drink bietensap Meloen. Zuiveringszout 6 halve theelepeltjes. Veel water.Maar ben er nog niet.Alle bijwerking bij mijn H.A. neer gelegd.Denk dat ik dit middel eerst 5mgr, daarna 10 zeker 6 jaar gebruikt.

20-07-2021 | Man | 65
nifedipine
Ik heb de Nifedipine retard 30mg voorgeschreven gekregen ivm hoge bloeddruk (188/ 115) en duizeligheid. Tabletten werken goed, mijn bloeddruk is nu gezakt naar 115 / 71. Wel nare bijwerkingen gehad, hoofdpijn, duizeligheid en de hele dag vermoeidheidsverschijnselen en slapeloosheid. Zodra je stopt met het innemen van de tabletten, gaat de bloeddruk weer omhoog, is momentee[lees meer...]l 138 / 95. Deze pillen zijn te zwaar, ga waarschijnlijk over op plaspillen of bètablokkers.

Isoptin

18-07-2021 | Man | 57
Hartritmestoornissen

18-07-2021 | Man | 70
Boezemfibrilleren
In tegenstelling tot de Teva omhulde verapamil toont dit medicijn geen merkbare werking

18-07-2021 | Man | 70
Boezemfibrilleren
Deze filmomhulde tabletten werken veel beter dan denier omhulde tabletten

Adalat

17-07-2021 | Man | 71
nifedipine
Jaren lang Adalat ingenomen, na hoge bloeddruk veroorzaakt door nauwe aderen. Bijwerking van langdurig (30 jaar) prednison gebruik, regelmatig (100mg) hoge dosering. Adalat uit de handel en Nefidepine gekregen. Hiervan krijg ik enorme nare bijwerkingen, dus gebruik ik niet.

16-07-2021 | Vrouw | 48
nifedipine
troep troep......Ben van kastje naar de muur gestuurd. Inmiddels ook bekend dat er kankerverwekkende stoffen inzitten. Zelf gaan zoeken....gestopt met alle medicijnen. Nu aan Kyolic (EPA en K2) Selenium en Q10. Bloeddruk gaat nog wat op en neer. Het zakt af met de dag.

04-07-2021 | Vrouw | 96
amlodipine
Na een week, hevige maagkrampen, kaakkramp. Gevoel dat ik vanaf mijn hals en hoofd aan het blozen was, zag ook rood en voelde heel warm. Geen koorts Het ergste Is wel de jeuk over mijn hele lijf, begon op plekken waar haar zit, daarnaast heel erg veel jeuk in mijn handen. Op aanraden cardioloog gestopt met dit medicijn. Gestart met ander medicijn

03-07-2021 | Vrouw | 71
diltiazem
Sinds ik deze medicatie gebruik ben ik veel moe en suf. Heb veel spierpijn en ben er depressief van.

23-06-2021 | Vrouw | 48
amlodipine
Bekend met hoge bloeddruk. Twee jaar Cozaar gebruikt (zelf betalen maar een klein kuchje op de koop) Kuchje vondt de praktijkondersteuner genoeg om me op andere troep te gooien. Nu weer terug op mijn oude betaalde cozaar. Maar ben nog steeds van de kaart. Amplodipine heeft een half waarde tijd van 50 uur. Betekent troep en is bij mij pas over drie weken uit mijn lijf

23-06-2021 | Man | 42
nifedipine
Als extra middel tegen hoge bloeddruk dit middel gekregen. Bloeddruk lager maar zeer veel bijwerkingen. Bij mij met name hartkloppingen (extra systolen). Duizeligheid. Misselijkheid. Vermoeidheid en dankzij dit alles anstig/onrustig.

23-06-2021 | Vrouw | 59
Hartklachten
Al binnen een paar dagen nadat ik noodgedwongen ( merken zijn niet leverbaar) moest overstappen van mijn gebruikelijke merk eerst Sandoz daarna Aurobindo nu EuroGernerici EG gekregen. Werden de klachten van vermoeidheid nog erger veel slaap en heel de dag een licht gevoel in mijn hoofd en met vlagen zo sterk dat het gevoel bestaat om flauw te vallen, enorme impact op mijn [lees meer...]dagbesteding en beperking met bijv durven fietsen of auto rijden. Inmiddels weet ik dat dit middel tijdelijk is goed gekeurd ivm de leverproblemen van het merk Sandoz en Aurobindo mogelijk is binnenkort ook 60 mg niet meer leverbaar en ben je verplicht een hogere dosering te nemen inmijn geval ga ik van 2x 60 mg naar 2x 90 mg , dat is dus een complete tablet per dag meer. Gezien de klachten die ik nu al ondervind, baart dit mijn ernstige zorgen. Ik hoor graag meer van andere gebruikers.

21-06-2021 | Man | 28
amlodipine
Ik braak soms onafgebroken door de Amlodipine. Wat ee naar spul. na 4 maanden is mijn bloeddruk nauwelijks omlaag.

Categorieën met de meeste ervaringen

Depressie - antidepressiva SSRI (5515)
Anticonceptie - overig (4036)
Cholesterol (3011)
Depressie - antidepressiva overig (2855)
Psychose / schizofrenie - antipsychotica (2529)
Pijn - morfine-achtigen (2323)
ADHD - psychostimulantia (2253)
Pijn (2097)
Verslavingsziekten (2078)
Bloeddruk - betablokkers (1768)
Maagzuur - protonpompremmers (1646)
Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend) (1585)
Anticonceptie - eenfase (1462)
Angststoornissen (1305)
Bloed / stolling - thrombose (bloedstolsels) (1257)
Diabetes (suikerziekte) - orale middelen (1223)
Depressie - antidepressiva TCA (1106)
Antibiotica - urineweginfectie (1057)