categorie

Bloeddruk - calciumantagonisten

Vergelijk de ervaringen met medicijnen in de categorie

De laatste ervaringen in de categorie: Bloeddruk - calciumantagonisten

24-04-2021 | Vrouw | 25
nifedipine
Paar uur na inname een knalrood en warm gezicht/hals krijgen. Ook voelt het alsof er heet water door de benen stroomt. Tevens ook veel plassen.

19-04-2021 | Vrouw | 27
Winterhanden en -voeten
Had last van wintertenen (rood/paars) en ik kon ze niet warm krijgen ondanks dikke sokken en pantoffels. Vanwege veel last (jeuk, verdikking, pijn) nifedipine geprobeerd. Hoewel de bijwerkingen wat heftig aanwezig waren de eerste twee uur na inname (hoge hartslag, licht in het hoofd, rood hoofd, rode vlekken op het lichaam), was ook te merken dat de doorbloeding direct ver[lees meer...]beterde. Mijn handen en voeten waren warm. Na 12 dagen gebruik waren mijn wintertenen hersteld.

17-04-2021 | Man | 66
Hypertensie
ivm hoge bloeddruk in ziekenhuis geconstateerd, 216/110, gestart met enalapril 10 mgr en amlodepine 10 mgr, na 2 dagen weinig resultaat Bloeddruk daalde amper en veel bijwerkingen, zoals duizelig en pijn schouders/nek en rugpijn ook koude handen/voeten en tintelingen iom huisarts, alleen amlodepine 10 mgr gebruiken Klachten blijven hetzelfde en merk nog geen vooruitg[lees meer...]ang. bij geen verandering stop ik met alodepine, je krijgt alleen meer klachten en geen verbetering.

06-04-2021 | Vrouw | 69
amlodipine
Na een aantal dagen innemen ben ik niet in staat meer verder dan 100 meter te lopen zonder te rusten wegens vermoeide spieren en pijn in heup. Vervolgens moet ik na een paar stappen alweer stilstaan. Welliswaar heb ik slagaderverkalking in benen, maar zonder Amlodipine heb ik daar nauwelijks last van.

01-04-2021 | Vrouw | 67
amlodipine
Last van slapeloosheid, ik lag soms tot 4 uur wakker. S-nachts erge spierkrampen. Overdag pijn in mijn benen en heupen. Ik houd erg van lange wandelingen maar dat lukte niet meer. Ook kreeg ik een rood, warm gezicht en erg veel last van witte, gevoelloze vingers zodra ik iets vastpak dat koud is. Ik ben met het medicijn gestopt maar nu 2 weken later nog steeds pijn in mij[lees meer...]n benen, dat gaat maar langzaam weg.

28-03-2021 | Man | 55
Ellende

26-03-2021 | Vrouw | 68
amlodipine
Na inname tot 2 x toe hypertensie 230/110 met ambu opgehaald ivm een aanval van hoge bloeddruk. Bijwerkingen zijn vreselijk, niet slapen, hartkloppingen een uur na inname de hele nacht door, spierpijn, krampen, pijn in benen, misselijk, geen honger, beroerd. Moet ik doorgaan? Of is dit voldoende info voor de lezer hier absoluut niet aan te beginnen.

26-03-2021 | Man | 68
Hartklachten
Lang op zoek geweest naar de oorzaak van de hevige schimmelinfectie en kom uiteindelijk tot de conclusie dat dit, samen met ernstige evenwichtsstoornis (bij opstaan) en slecht zien, bijwerkingen zijn van dit medicijn.

22-03-2021 | Vrouw | 41
Hypertensie
Ik gebruik Nifedipine gereguleerde afgifte 2x daags 10mg. Nu is het tijdelijk niet meer bestelbaar en heb ik daarvoor in de plaats Coracten SR capsules gekregen. Dit zijn dus geen tabletjes maar gevulde capsules met gereguleerde afgifte. Nu heb ik het gevoel dat mijn bloeddruk gedurende de dag sneller weer wat omhoog gaat dan met het gebruik van tabletjes. Ik kan ook ge[lees meer...]en enkele review vinden en heb daar niet zo'n goed gevoel bij. Is er iemand met dit medicijn bekend?

20-03-2021 | Vrouw | 53
amlodipine
Heb amlodipine ruim een maand gebruikt, veel last van bijwerkingen. Voelde me niet comfortabel en bloeddruk ging nauwelijks omlaag. Ben er mee gestopt en krijg andere medicatie van de huisarts.

18-03-2021 | Vrouw | 65
amlodipine
Ik gebruik de Amlodipine al een flink aantal jaren. Totaal geen last van bijwerkingen. (Terwijl ik bij bijv. statines verga van de spierpijn).

14-03-2021 | Vrouw | 68
nifedipine
Veel onrust door voortdurend last van hartkloppingen te hebben. Daardoor moeite om in slaap te komen een rust te ervaren zowel in de nacht als overdag.

04-03-2021 | Man | 70
Angina pectoris
Ik krijg dikke voeten en dikke enkels druk op de borst en stekende pijn bij het hart ,en pijn in de rug.

02-03-2021 | Vrouw | 64
Afslanken - overgewicht
Ik heb 35 jaar dit geslikt na de zwangerschap van mijn zoon. Ben na afbouwen gestopt, gelukkig mijn bloeddruk is nu mooi. Maar ik was heel hard bezig met afvallen en dat lukte, maar ben nu aangekomen. Ook corona natuurlijk maar ....tis wel heel erg veel verschil ineens. Heeft iemand daar ook ervaringen mee????

27-02-2021 | Vrouw | 65
Verhoogde hartslag
Ik heb dit middel ongeveer zes weken na mijn bypassoperatie gebruikt ter voorkoming van vaatspasmen. Ondertussen twee keer mijn huisarts bezocht, die het heeft doorgespeeld aan de cardioloog. Andere medicatie gekregen waardoor oedeem onderbeen grotendeels is verdwenen. De pijn aan mijn voet is niet weggegaan. Moet het in totaal drie maanden gebruiken. Daarna mag ik stop[lees meer...]pen. Schoenen passen niet meer, grotere maat aangeschaft. Tip voor een soepele afwikkeling van de voet: hardloopschoenen.

18-02-2021 | Vrouw | 57

13-02-2021 | Vrouw | 72
diltiazem
Brandende tong en verhemelte komt een uur na innamen en blijft ongeveer 16 uur en medicijn geeft niet het gewenste effect op de bloeddruk.

01-02-2021 | Vrouw | 59
amlodipine
Op 18 september 2019 gestart met Amlodipine ivm een te hoge bloeddruk. De bloeddruk ging naar normale waardes. Ik was dus erg tevreden. Rond 20 januari 2020 kreeg ik een aantal keren per dag last van kramp in de benen, voeten en tenen. De kramp bleef lang aanhouden en kwam steeds weer terug. Een paar dagen hierna werd de huid op mijn buik en rondom de oksels rood. Sinds [lees meer...]25 januari heb ik vreselijke jeuk. Op 29 januari ben ik gestopt met de Amlodipine.

Vasexten

26-01-2021 | Man | 75
barnidipine
Geen bijwerkingen helpt goed

21-01-2021 | Man | 58
nifedipine
goede ervaring, werkt perfect en geen of minimale bijwerkingen

19-01-2021 | Man | 61
amlodipine
Na 23 jaar Norvasc Amlodipine te hebben geslikt moest ik overstappen naar een goedkoop merk volgens de apotheker, dus nu van het merk Accord. Nou dat heb ik dus geweten, ik ben helemaal depressief geworden, kon bijna niet meer functioneren. Ik snap niet dat je na zoveel jaren zonder problemen over moet stappen naar zulke rommel. Dus ze hoeven me nooit meer te zegg[lees meer...]en dit is het zelfde als je vorige medicijn. Na terug gaan naar mijn oude vertrouwde medicijn is het weer langzaam goed gekomen, maar de lijdensweg weg was groot. Verzekeraars moeten eens na gaan waar ze mee bezig zijn. Normaal ga je toch om beter te worden en niet slechter. Zelde medicijn in ander jasje, vergeet het maar.

17-01-2021 | Vrouw | 41
Syndroom van Raynaud
ter voorkoming van bijwerkingen gestart met zeer lage dosering. Alsnog extreem heftige hoofdpijn, waardoor het middel erger is dan de kwaal....

13-01-2021 | Vrouw | 74
nifedipine
Erg veel last van opstepatie en moet er op advies van de huisarts vezels bij slikken.

Amlor

29-12-2020 | Vrouw | 64
amlodipine
Altijd heel goed de bijsluiter lezen zodat onmiddelijk de medicatie stopgezet kan worden als er zich problemen voordoen. Amlor bijwerkingen bloedverlies, prolaps, zakking van de baarmoeder en poliep vorming door te hoge slijmproductie.

18-12-2020 | Vrouw | 50
Angina pectoris
Heb dit middel in mei al een keer gekregen werd er erg slecht van moe , moeite met ademhalen en verloor intresse in alles.Volgens de cardioloog kon dit absoluut niet door de diltiazem komen maar als ik dit niet meer wilde weer alleen de mono cedocard om de aanvallen te onder drukken.Op dat moment geen alternatief gekregen.Na opname door weer aanval van andere cardioloog[lees meer...] amlopidine dit ging paar maanden goed na weer aanval verapamil kreeg 2 dagen later weer aanval ,nu van de cardioloog weer diltiazem gekregen slik het nu 5 dagen maar benauwde gevoel op borst is al terug .Echt een rot middel dit .Bloeddruk was al niet hoog maar sinds diltiazem 100/ 63 kijk het nog een week aan en anders war anders en aanvallen voor lief nemen .

Amlor

12-12-2020 | Vrouw | 49
Enorm moe

30-11-2020 | Vrouw | 56
diltiazem
Pijn in rug, bil, handen, nek , wakker worden van de pijn, vaak ‘s nachts plassen, extreem haaruitval.

16-11-2020 | Vrouw | 52
Angina pectoris
Door gebruik medicijn, na 2 weken, flinke psychische problemen.Na afbouwen en stoppen met gebruik, direct weer fysieke klachten (angina pectoris) , echter geen psychische klachten (depressies) meer. Nu alternatief medicijn gekregen en hopen op fysiek herstel.

11-11-2020 | Man | 36
amlodipine
mijn bloeddruk gaat eigenlijk niet echt omlaag hij blijft regelmatig te hoog hij schommelt nogal

29-10-2020 | Vrouw | 29
Angina pectoris
Ik ben zeer tevreden over het medicijn tot nu toe. Ik moet alleen helaas ophogen naar 10 mg door verminderde werking. Mogelijk door stress na hartkatherisatie die niet goed ging. Voor de behandeling hielp hij afdoende. Had meer klachten van mono cedocard. Dus voor mij is het een goed medicijn.

Categorieën met de meeste ervaringen

Depressie - antidepressiva SSRI (5386)
Anticonceptie - overig (3945)
Cholesterol (2963)
Depressie - antidepressiva overig (2806)
Psychose / schizofrenie - antipsychotica (2471)
Pijn - morfine-achtigen (2275)
ADHD - psychostimulantia (2191)
Pijn (2059)
Verslavingsziekten (2036)
Bloeddruk - betablokkers (1731)
Maagzuur - protonpompremmers (1609)
Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend) (1557)
Anticonceptie - eenfase (1438)
Angststoornissen (1271)
Bloed / stolling - thrombose (bloedstolsels) (1229)
Diabetes (suikerziekte) - orale middelen (1192)
Depressie - antidepressiva TCA (1079)
Antibiotica - urineweginfectie (1005)