categorie

Bloeddruk - calciumantagonisten

Vergelijk de ervaringen met medicijnen in de categorie

De laatste ervaringen in de categorie: Bloeddruk - calciumantagonisten

16-11-2020 | Vrouw | 52
Angina pectoris
Door gebruik medicijn, na 2 weken, flinke psychische problemen.Na afbouwen en stoppen met gebruik, direct weer fysieke klachten (angina pectoris) , echter geen psychische klachten (depressies) meer. Nu alternatief medicijn gekregen en hopen op fysiek herstel.

11-11-2020 | Man | 36
amlodipine
mijn bloeddruk gaat eigenlijk niet echt omlaag hij blijft regelmatig te hoog hij schommelt nogal

29-10-2020 | Vrouw | 29
Angina pectoris
Ik ben zeer tevreden over het medicijn tot nu toe. Ik moet alleen helaas ophogen naar 10 mg door verminderde werking. Mogelijk door stress na hartkatherisatie die niet goed ging. Voor de behandeling hielp hij afdoende. Had meer klachten van mono cedocard. Dus voor mij is het een goed medicijn.

Vasexten

13-10-2020 | Man | 71
Hartritmestoornissen
Eenmaal hartritmestoornis 2005 bij onderzoek Ingang aorta te wijd door hypertensie inmiddels al een paar jaar stabiel en geen problemen dankzij medicaties. Eenmaal per jaar onderzoek door cardioloog in de Hartkliniek in Lelystad.

09-10-2020 | Vrouw | 31
Hypertensie
Heb het 7 jaar gebruikt zonder problemen gewisseld van leverancier en ik heb allemaal bijwerkingen..

26-09-2020 | Vrouw | 75
amlodipine
niet prettig op gezwollen tandvlees en soms misselijk.

21-09-2020 | Vrouw | 70
Angina pectoris
Diltiaz hcl .is echt niet te doen heel veel bijwerkingen.wat een ellende.maag darm klachten erg duizelig hartkloppingen en overslaan van mn hart erg down.nee echt ik bel de cardioloog of ik mag stoppen.ik lijk wel een zombie.

11-09-2020 | Man | 56
bloeddruk reductie

02-09-2020 | Vrouw | 61
Hartkloppingen
Na metoprolol (hier kreeg ik huiduitslag van met hevige jeuk) overgestapt op verapamil. Na overleg met mijn cardioloog ook gestopt met verapamil. Hier kreeg ik vervelende bijwerkingen van. Nu even wachten welk middel de arts nu aan mij voorschrijft.

01-09-2020 | Vrouw | 75
Hartritmestoornissen

Isoptin

30-08-2020 | Vrouw | 19
Clusterhoofdpijn
Ik gebruikte verapamil vanwege clusterhoofdpijn. De hoofdpijn zelf met verapamil was echt top. Alleen ik werd er heeeeeel misselijk door. Zo misselijk dat ik geen ontbijt en middag at, en maar klein beetje in avond omdat ik wist dat er anders niks van me overbleef. Ben 25 kilo afgevallen(achteraf nalatigheid van neuroloog natuurlijk, want veel gesprekken gehad erover, en t[lees meer...] boeide dr niet.) maar even serieus, de misselijkheid was het ergste wat ik ooit heb meegemaakt. En dat zeg ik niet snel.

Barnidipine

02-08-2020 | Vrouw | 77
barnidipine
Mijn bloeddruk is te hoog en ik heb nu alle medicijnen geprobeerd. Bij ieder medicijn veel nare bijwerkingen. In eerste instantie dacht ik dat dit het goede medicijn was voor mij. Na ruim 1 maand kreeg ik steeds meer last van bovengenoemde bijwerkingen. Ik word er depressief van. Komende week nog meer water drinken en anders vervroegd terug naar de huisarts. Ik worstel[lees meer...] al 16 jaar met overgewicht zonder ook maar 1 kilo af te vallen. Met dit medicijn er weer 2 kilo bij.

26-07-2020 | Vrouw | 67
amlodipine
in het begin deed het medicijn weinig. Bloeddruk schommelde van 154/109 wat mij zeer duizelig en bibberig maakte. Nu, na een maand, niet erg veel effect en vooral de lamlendigheid breekt mij op. Ik ben anders zeer vitaal. Nu te moe om iets e doen.

17-07-2020 | Man | 71
amlodipine
Mijn benen hielden erg veel vocht vast met het gevolg dat ik weinig urineerde. En de bloeddruk daalde maar een klein beetje.

17-07-2020 | Man | 71
nifedipine
Overgestapt op dit medicijn, om dikke voeten en benen te verminderen, die ik kreeg van Amlopidine . Langzaam opgebouwd. Door spierpijn nauwelijks in staat om wat te doen. Ik hoopte dat de klachten over zouden gaan, helaas verergerden ze. Nu er mee gestopt, middel erger dan de kwaal.

16-07-2020 | Vrouw | 50
Hypertensie
binnen enkele dagen zware reumatische pijnen in gewrichten die al jaren rustig waren. bijgevolg moeilijk lopen, moeizaam gebruik van handen; flink vocht vasthouden (daar had ik diuretica voor, die dus niets uithalen)

15-07-2020 | Vrouw | 65
Hartritmestoornis
Hartslag blijft ondanks gebruik tussen 80 en 100 en veel maagklachten

13-07-2020 | Man | 77
amlodipine
Duizeligheid, en zweverig, vermindering van energie,

13-07-2020 | Man | 69
Hartritmestoornis
Vanwege incidenteel boezemfibrilleren kreeg ik Verapamil 120mg 1 keer per dag voorgeschreven. In de infofolder van de ziekenhuisapotheek stond dat bijwerkingen als hoofdpijn en duizelig worden vooral in het begin kunnen voorkomen, maar dat de klachten meestal vanzelf weer over gaan. Na een maand inname had ik nog steeds flinke hoofdpijn, net of er een riem rondom je hoof[lees meer...]d zat die steeds harder werd aangetrokken. Bovendien had ik een erg pijnlijke anus gekregen vanwege de dikke en harde ontlasting die als bijwerking optrad. Ook merkte ik dat er een soort waas voor mijn ogen hing waardoor ik geen goed contact meer had met de buitenwereld. Tijdens rust had ik ook een erg trage hartslag. Na die eerste maand moest ik nog een maand wachten op de volgende afspraak bij de cardiologe, maar had geen zin meer om nog een maand hiermee door te gaan. Dus zelf besloten om i.p.v. 1 tablet per dag een halve in te nemen, om te kijken wat er dan zou gaan gebeuren. Op het tablet zit een gleuf waardoor het heel makkelijk is om deze gelijkmatig in tweeën te verdelen. Ik neem nu ong. 10 dagen een halve dosering en alle bijwerkingen zijn verdwenen, terwijl het medicijn naar mijn idee nog steeds zijn werk doet, maar zekerheid heb ik daar niet over. Als ik de cardiologe weer zie zal ik dat met haar bespreken. Ik voel me in ieder geval nog steeds rustig en heb weer een normale hartslag. Ik ga er maar van uit dat het farmaciebedrijf Sandoz de standaarddosering aan de ruime kant heeft gehouden, want er moet immers geld verdiend worden, en dat een wat lagere dosering niet meteen tot ongelukken leidt.

05-07-2020 | Man | 60
amlodipine
Op advies van de arts begonnen met 5 mg amlodipine icm. Hydrochloorthiazide 12.5 mg. Bloeddruk was keurig gezakt naar. 150/155. 80/90. De arts was van mening dat de BD nog verder naar beneden zou moeten en heeft de dosis amlodipine verhoogd naar 10 mg. Nu,na 4a 5 maanden gebruik, sluipen er ongemerkt toch een aantal ongewenste bijwerkingen in. S’nachts Verschrikkelij[lees meer...]ke kramp in de kuiten, een uur na het innemen soms hartkloppingen, onbestendig gevoel en wazig zien. Als absolute dieptepunt ben ik gisteren met een ambulance afgevoerd naar de spoedeisende hulp. Daar konden ze uiteindelijk niets vinden van hartfalen of neurologische problemen dus weer naar huis gekomen. Vanmorgen na het innemen van de amlodipine onmiddelijk weer duizelig benauwd en hartkloppingen. Morgen afspraak met HA en dan maar eens bespreken of ik hier mee door moet gaan.

Adalat

19-06-2020 | Vrouw | 50
nifedipine
Jaren met volle tevredenheid gebruikt. Is uit de handel en het alternatief is waardeloos dus moest overgaan op Lercandipine. Matig tevreden, veel bijwerkingen. Hoop dat de Adelat Oros weer terug komt.

03-06-2020 | Vrouw | 17

02-06-2020 | Vrouw | 67
Hypertensie
pas na ca. 4 maanden zijn de klachten begonnen, ik twijfel of ik deze medicatie nog langer zal slikken...naast Amlodipine slik ik ook 2xdgs 50 mg. Metoprolol...

18-05-2020 | Vrouw | 70
amlodipine
wil graag wat meer over weten neuro-pathie met dit medicijn. veel pijn ik heb neuro-pathie me onder benen en voeten daar wil geen bloed doorlopen met dit medicijn word het veel erger.

18-05-2020 | Vrouw | 70
amlodipine
heb veel last ik heb een erge neuro-pathie het bloed wil niet verder naar de onderbenen kuiten +voeten vreselijk veel last van.

20-04-2020 | Vrouw | 69
amlodipine
Het middel helpt goed wat betreft bloeddrukverlaging, maar heb heel veel last van mijn benen, moet om de 100 meter stoppen omdat ik door de kramp niet meer vooruit kan.

19-04-2020 | Vrouw | 75
verapamil
6 jaar geleden kreeg ik hoge bloeddruk en ben begonnen met Bisoprolol.Ik was heel de dag doodmoe,had stramme spieren en kreeg afschuwelijke nachtmerries.Ik mocht overstappen op Metoprolol.Alle klachten werden erger en de nachtmerries werden hallucinaties.Daarbij kreeg ik psoriasis op mijn hoofd en haaruitval.Toen ben ik overgestapt op Verapamil en ik kan mijn geluk niet op[lees meer...].Geen stramme spieren, niet meer moe,geen enge beelden meer ,geen haaruitval.Ik ben zo blij met Verapamil.

26-03-2020 | Vrouw | 68
verapamil
Mijn bloeddruk is prima met dit medicijn maar mijn hartslag is te hoog.

Barnidipine

15-03-2020 | Man | 72
barnidipine
Door de ziekte van Conn. heb je een veel te hoge broeddruk t.w. 200/115 In eerste instantie alleen eplerenon voorgeschreven gekregen en daar ging mijn bloeddruk niet mee omlaag. Dus daarna barnidipine 10mg en wel omlaag. Maar niet spectuculair. Dus dosering nu op 20mg. Bloeddruk nu 145/80 De ziekte van Conn is een aandoening aan de bijnieren. Deze ziekte komt zelden [lees meer...]voor en een ieder, die te hoge bloeddruk heeft en een te laag kaliumgehalte....laat je checken. In Nederland zijn er circa 7000 mensen met deze kwaal

14-03-2020 | Vrouw | 52
Angina pectoris
Ik heb kramp in mijn kransslagader en microbloedvaten kramp. Hierdoor heb ik altijd pijn. Door deze medicijnen is de kramp minder in mijn kransslagader maar de pijn blijft in de microbloedvaten .. veel last van blauwe plekken nu . Dit komt door de bloedverdunners en samen met diltiazem is dit erger omdat dat de bloedvaten wijder maakt. Logisch dus. Ook stijve handen en las[lees meer...]t van trickervingers en dikke opgezette voeten en enkels. Voel me super zwaar vanwege het vocht vasthouden. Droge mond en misschien is het slim om toch lichter te gaan en dan maar af en toe een spuitje nitroglycerine. Ik voel me bij deze sterkte niet echt fijn maar 120 mg is weer te licht. Misschien is het slim om tussen de 120 mg en 200 mg nog een middelmaat te maken. Bijvoorbeeld 160 mg of zo.

Categorieën met de meeste ervaringen

Depressie - antidepressiva SSRI (5232)
Anticonceptie - overig (3810)
Cholesterol (2916)
Depressie - antidepressiva overig (2755)
Psychose / schizofrenie - antipsychotica (2389)
Pijn - morfine-achtigen (2227)
ADHD - psychostimulantia (2106)
Pijn (2014)
Verslavingsziekten (1980)
Bloeddruk - betablokkers (1704)
Maagzuur - protonpompremmers (1580)
Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend) (1531)
Anticonceptie - eenfase (1405)
Angststoornissen (1240)
Bloed / stolling - thrombose (bloedstolsels) (1179)
Diabetes (suikerziekte) - orale middelen (1155)
Depressie - antidepressiva TCA (1052)
Antibiotica - penicillines breedspectrum (975)