categorie

Bloeddruk - calciumantagonisten

Vergelijk de ervaringen met medicijnen in de categorie

De laatste ervaringen in de categorie: Bloeddruk - calciumantagonisten

18-04-2024 | Vrouw | 73
Hoge bloeddruk
gebruikte het met andere bloeddruk verlagende medicijnen en dat ging prima ...zijn niet meer verkrijgbaar . Heb veel bijwerkingen van andere medicijnen

17-04-2024 | Vrouw | 71
Hoge bloeddruk

veranderde stoelgang hand is rood

15-04-2024 | Man | 54
Syndroom van Raynaud
Voor Reynaud werkte dit totaal niet. Erg blij met de switch naar Nifedipine.

15-04-2024 | Man | 54
Syndroom van Raynaud
Werkt bij mij erg goed en ik heb geen bijwerkingen ervan.

Isoptin

05-04-2024 | Vrouw | 67
verapamil
Hartritmestoornissen

duizeligheid

Weinig effect op de hartritmestoornissen , wel telkens rare bijwerkingen en dat niet de eerste weken maar ook later: dan weer tintelende vingers, plekjes op huid, evenwichtsstoornissen etc. Ik dacht dat de bijwerkingen na 6 weken wel verdwenen waren.

02-04-2024 | Man | 71

algemene malaise

In eerste instantie goede resultaten, maar na een viertal weken kwamen er zoveel bijwerkingen, zwak en ziek gevoel, tintelingen, duizeligheid, hoofdpijn, buik en maagpijn, maar vooral een wezenloos gevoel. Overweeg sterk om in overleg met de HA ermee te stoppen. Bloeddruk wel goed, maar dit is geen leven ….

28-03-2024 | Vrouw | 78
Hoge bloeddruk

gebied van rode huid buikkrampen

Mijn been word blauw heb heel veel warmte aanvallen jeuk aanvallen,nacht zweten heb veel pijn aan mijn benen. De dokter zegt ik weet niet wat ik u anders moet geven, heb veel pijn aan mijn benen

25-03-2024 | Man | 56

slaapgebrek zweten spierkramp

Eerste paar dagen daalde de bloeddruk maar na een paar dagen ging de bloeddruk weer omhoog. Hooguit maar 4 uurtjes slaap in de nacht. Overdag moe. In de nacht soms wakker worden van spierkramp in de kuiten en in de nacht wakker worden badend in het zweet.

17-03-2024 | Vrouw | 78
Hoge bloeddruk

rode uitslag in één gebied gezwollen enkels pijn in de beenspier buikkrampen

De bijwerkingen gaan niet weg het word steeds erger

15-03-2024 | Man | 46

05-03-2024 | Vrouw | 73
Angina pectoris
Na plaatsing 2 stents kransslagader werkte deze medicatie te heftig. Zo'n lage hartslag, trillen, koud, algehele malaise. Metoprolol werd in ziekenhuis ditect gehalveerd naar 2 x 25 mg....Nu afbouwen...Later werd Amlodipine geheel gestopt!! Kwam voor 2e keer met ambulance in ziekenhuis door bloeddrukverlagende medicatie!! Klachten? Kijk goed wat je inneemt en raadpleeg [lees meer...]VERTROUWDE arts!!

28-02-2024 | Vrouw | 56

tandvleesproblemen

Slik het al vele jaren en kreeg tijdens zwangerschap (ze zijn volwassen) last van tandvlees. Zwangerschaps iets werd gezegd. Ernstig ontstoken tandvlees zeg 5 jaar maar met doodsangst tandarts bleef dat ook. Losse voortand maar je wordt creatief 3 jaar lang maar je word creatief. Toch met bloed zweet en tranen tandarts opgezocht. En zij gaven aan amlodipine. Zeldzaam maar[lees meer...] bijwerking. Gestopt en 3 kwart minstens minder. Nu Losartan begonnen (nog test en controle fase en reconstructie voortanden staat op stapel

10-02-2024 | Vrouw | 56
Angina pectoris
Veel last van kaakkrampen en na onderzoek twee stents gekregen . Calciumwaarde veels te hoog. Na 4 weken de amlidipine erbij voor geschreven gekregen en na drie weken helemaal van het padje. Onrustig kriebelig gevoel depressief. Kon njet van medicijn komen zei de cardioloog ga maar naar een psycholoog. Na aandringen mocht ik stoppen voor drie weken. Sinds twee dagen gestop[lees meer...]t en hoop dat het snel uit mijn bloed is en ik me weer wat rustiger ga voelen.

03-02-2024 | Vrouw | 75
Winterhanden en -voeten
Omdat ik hoge bloeddruk moet vermijden ivm lekkende hartkleppen en last heb van winterhanden en voeten leek dit middel in de winter ideaal. Dosering 10 mg werkte prima, maar is niet meer beschikbaar. Dosering 30 mg geeft veel bijwerkingen.

18-01-2024 | Vrouw | 31
Rectale / anale fissuur
Ik had zo ontzettend veel pijn bij het ontlasten. Na bevalling anale fissuur opgelopen. Lidocaine gebruikt en verschillende andere zalven. Diltiazem kon ik niet nemen omdat ik nog borstvoeding gaf. Om die reden uitgereikt naar een homeopaat en na een paar dagen van mijn klachten af!!! Ik wilde dit toch nog even hier zeggen, want ik weet de wanhoop die voelbaar is bij deze [lees meer...]klacht.

17-01-2024 | Vrouw | 68
Winterhanden en -voeten
Slechte ervaring geen verandering ga er mee stoppen te slikken

14-01-2024 | Man | 48
Hoge bloeddruk
Die zweetbuien zijn heeeeeel herkenbaar. Ik kreeg ze in het ziekenhuis na mijn hartoperatie en gelijk de eerste nacht badend in het zweet wakker geworden. Letterlijk hele bed nat. 3 kg vocht verloren in 1 nacht, amper tot niet kunnen slapen en duizelig. In overleg met de arts gestopt en zo verdwenen de klachten ( bijwerkingen ) ook. Bloeddruk is nu keurig, zonder amlodipin[lees meer...]e.

11-01-2024 | Vrouw | 63
Hoge bloeddruk
Vreselijk med ..beperkt mijn dagelijks ritme ..niet meer autorijden en bijna niet op de fiets...evenwichtsproblemen en moeilijk plassen.. nu samen met internist aan een afbouw begonnen

29-12-2023 | Man | 74
Hoge bloeddruk
In het begin, ongeveer 10 jaar geleden, nam ik de tablet in bij het ontbijt. Ik ben daarna verschillende keren ( in totaal 3 keer) in elkaar gezakt en heb het bewustzijn verloren waarna ik in het ziekenhuis weer bij kwam. Het gebeurde steeds begin middag maar dat was toeval volgens de artsen. Telkens werd ik cardiologisch en neurologisch onderzocht waarbij niets bijzonder[lees meer...]s werd gevonden en ze wezen naar elkaar als mogelijke oorzaak. Uiteindelijk kwam ik bij een arts die me aanraadde het medicijn ‘s avonds na de warme maaltijd in te nemen. Ik heb dat advies opgevolgd en nooit meer last gehad.

Tildiem oraal

16-12-2023 | Vrouw | 65
Angina pectoris
Voor mij werkt Tildiem het beste Hier geen bijwerkingen en klachten meer Slik deze medicijnen al heel lang zonder klachten Wel 3 keer andere geprobeerd en toen veel klachten

16-12-2023 | Vrouw | 65
Angina pectoris
Omdat tildiem niet meer in Nederland te krijgen was heb ik 3 andere soorten medicijnen geprobeerd maar helaas bijwerkingen en veel pijn op de borst Nu weer tildiem en de klachten zijn weg Maar moet ze nu zelf betalen sinds 2023

15-12-2023 | Vrouw | 76
Hoge bloeddruk
Super dikke voeten, futloos, traanogen.

30-11-2023 | Man | 74
Angina pectoris
Na gebruik van 2 dagen was mijn bloeddruk gezakt van 180 naar 120 en tevens was mijn oorsuizen drastisch verminderd

30-11-2023 | Vrouw | 59

26-11-2023 | Man | 71
Hoge bloeddruk
Nu de derde week innemen na veel te hoge bloeddruk. Ik voel me beter en rustiger en heb weinig klachten. Sinds vandaag wel wat blozen. Ben benieuwd naar verdere ervaring. Bloeddruk is goed.

Lercanidipine

23-11-2023 | Vrouw | 66
lercanidipine
Hoge bloeddruk
Na de menopauze zag ik jammergenoeg mijn bloeddruk stijgen, net als mijn moeder, dus waarschijnlijk genetisch. Sporten helpt enigszins, maar ik heb nu al een hele range aan bloeddrukpillen gehad, alle met bijwerkingen. De minste bijwerkingen had ik van hydrochloorthiazide, dus i.o.m. de huisarts ben ik geneigd weer terug te gaan naar deze medicatie.

18-11-2023 | Vrouw | 63
Hartklachten

17-11-2023 | Vrouw | 78
Hoge bloeddruk
vreselijke ervaringen met dikke enkels en rode huiduitslag en vreselijke jeuk

Cyress

05-11-2023 | Vrouw | 73
barnidipine
Hoge bloeddruk
Slik het een paar maanden kan bijna niet meer lopen van de pijn in mijn benen hoor graag reactie die hier ook last van hebben

31-10-2023 | Vrouw | 42
Syndroom van Raynaud
Helaas gaf het niet het gehoopte effect. De klachten bleven, de pijn was heftiger de aanvallen (meerdere per dag) bleven opkomen alleen werden mijn handen en voeten niet altijd bij elke aanval meer wit/blauw/zwart. De aanval voel ik dus wel opkomen, de duur is onverminderd van minuten tot enkele uren, de pijn is gewoon aanwezig zoniet verergerd, het dooie gevoel blijft aa[lees meer...]nwezig en de zenuwpijn en tintelingen ook. Enige verschil is dat bij sommige aanvallen alleen de kleur van mijn ledematen vaker rozer is tijdens de aanvallen. Verder last van bijwerkingen zoals hoofdpijn, duizelig, hitte aanvallen zonder zweten, knalrood gezicht en oren en ook na 9 maanden na het stoppen nog steeds biggetjes roze verkleuring aan handen die ik voorheen nooit had. Was wel de moeite waard om het uit te proberen, voor hetzelfde geld had ik er wel baat bij.

Categorieën met de meeste ervaringen

Depressie - antidepressiva SSRI (6347)
Anticonceptie - overig (4484)
Cholesterol (3288)
Depressie - antidepressiva overig (3120)
Psychose / schizofrenie - antipsychotica (2869)
ADHD - psychostimulantia (2538)
Pijn - morfine-achtigen (2518)
Verslavingsziekten (2309)
Pijn (2259)
Bloeddruk - betablokkers (1924)
Maagzuur - protonpompremmers (1782)
Diabetes (suikerziekte) - orale middelen (1720)
Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend) (1665)
Anticonceptie - eenfase (1595)
Angststoornissen (1574)
Bloed / stolling - thrombose (bloedstolsels) (1448)
Antibiotica - urineweginfectie (1279)
Depressie - antidepressiva TCA (1234)
Antibiotica - penicillines breedspectrum (1129)
Slaap- en kalmeringsmiddelen (1115)
Immuunsysteem - immunosuppressiva (1111)
Acne (988)
Bloeddruk - calciumantagonisten (937)
Kanker - hormonen en antihormonen (918)
Darmproblemen - verstopping (841)
Bloeddruk - angiotensine-antagonisten (838)
Neus (820)