categorie

Bloeddruk - calciumantagonisten

Vergelijk de ervaringen met medicijnen in de categorie

De laatste ervaringen in de categorie: Bloeddruk - calciumantagonisten

Cyress

29-12-2021 | Vrouw | 78
barnidipine
Hartfalen
Bloeddruk was rond 100/160. Nu 75/100, best extreem, schijnt te zullen gaan oplopen. Overweeg morgen te stoppen vanwege de bijwerkingen, dan maar hoge bloeddruk.

28-12-2021 | Vrouw | 71
Hartritmestoornissen
Kan niet tegen dit middel moet het door gebruiken terwijl de MDL arts zegt dat ik een vervanging moet. Heb er aambeien van gekregen vocht rond de enkels

23-12-2021 | Vrouw | 55
Hartritmestoornissen
4 weken geleden op de eerstehulphartbewaking terecht gekomen omdat mijn hartslag heel hoog was en na 2 dagen nog niet wilde zakken. Ik kreeg daar veramapil voorgeschreven 1x daags 120mg, dat werkte niet echt om de ritmestoornis(AVre-entry) weg te houden, cardioloog heeft het verhoogd naar 240mg en dat gaat echt perfect, nergens geen last van, ook niet van bijwerkingen. Nog[lees meer...] een voordeel sinds ik 240mg gebruik heb ik geen last meer gehad van migraine(normaal 3 à 4 dagen per week) en ik heb veel meer energie.

03-12-2021 | Vrouw | 42
amlodipine
Lichaam moet er even aan wennen, maar ik begon tegelijk met de Sotalol ivm boezemfibr. dus moeilijk te zeggen waar het vanaf komt. Blozen en warm gezicht. Geen honger gevoel, erg moe, in de avond rillerig, diarree en een paar kg lichter. Maar na een week een heel rustig hart! En bijwerkingen bijna weg. Beetje suf nog. Maar wat een verademing met hoe ik me hiervoor voelde[lees meer...]. Slapen lukt goed, eindelijk geen natte dekens van het zweten!

25-11-2021 | Man | 46
Hartfalen
4 jaar geleden hartfalen geconstateerd inc.bijna 10 liter vocht achter de longen.Ook boezemfibrilleren,hartslag van 180 een week lang en hoge bloedruk in een pakket.Dus ik slik 1x Amlodipine 5 mg,1xMetoprolol 190 retard,2x perindopril en 1x xarelto 20 mg elke dag voor 4 jaar lang.6 maanden tot 1 jaar lang ook furosemide,spironolacton,en sotanol geslikt maar wel gestopt.Ik [lees meer...]heb nog steeds boezem fibrilleren,onregelmatig hartslag,bloeddruek 135-145/95-110,bovenduk is meestal goed maar onderdruk vaak aan de hoge kant.Ik houd geen vocht vast.Wel vaak koude handen,en gevoel van rusteloze benen,tintrlingen,branderig gevoel.Nu lees ik dat veel mensen denken dat amlodipine de oorzak is?Ook ben ik 105 kilo zwaar,15 kilo aangekomen door stopen met roken,medicijn en minder bewegen.Toch heb ik niet te veel last van benauwdheid en kortademheid.Ik beweeg niet veel,geen wilskracht,ik ben snel kaal en grijs gewoorden,zin in..heb ik maar dan wel erectie problemen..ik ben ook snel geirriteerd en moelijk gewoorden tegen mijn vrouw en kinderen.Of dat hartfalen is of gebruik van zoveel van medicijn weet ik niet.Door de UVW ben ik 33 % arbeidsongeschikt verklaard,dus niet.Voor mijn ziekte heb ik in metaal branche gewerkt,dat is niet meer mogelijk..Maar door hartfalen,33%,handvol pillen en alle bijwerkingen moet ik toch aan de slag.Want ik leef nog.

Isoptin

18-11-2021 | Vrouw | 80
Hartritmestoornissen
ik ben 80 jaar en begrijp dat sommige klachten bij de leeftijd horen,maar de bijwerkingen zijn verre van prettig.Welk medicijn kan ik nu beter nemen. Nebivolol gaf ook teveel bijwerkingen,o.a. pijnlijke benen,kortademig en wazig zicht.

08-11-2021 | Vrouw | 88
amlodipine
sinds ik deze pil moet gebruiken, ben ik verward. slaapstoornissen. gespannen. emotioneel

31-10-2021 | Man | 43
amlodipine
Ik gebruikte dit middel al een lange tijd, echter ineens heb ik problemen er mee. Een aantal uur na inname word ik licht in m'n hoofd.

28-10-2021 | Vrouw | 65
amlodipine
Effectief, maar waardeloos met veel bijwerkingen. Van verandering ontlasting hartkloppingen haaruitval , opvliegers. Vocht vasthouden. Kortom ellende.

27-10-2021 | Vrouw | 54
amlodipine
Amlodipine zorgt bij mij voor pijnlijke, opgezette benen. 'S nachts komt dat vocht er weer uit want dan moet ik heel vaak plassen. Spierkrampen in mijn benen veroorzaakten veel pijn. Daarna Nifedipine gekregen maar de klachten werden uiteindelijk weer net zo erg.

27-10-2021 | Vrouw | 54
nifedipine
Ik kreeg nifedipine ipv amlodipine vanwege de bijwerkingen. In het begin daalde mijn bloeddruk meteen en de klachten werden minder. Na een paar maanden gebruik ben ik weer terug bij af. Ik ben pas 54 jaar maar strompel als een oude vrouw. Kan bijna de trap niet op en af van de pijn. Voor mijn overgewicht moet ik veel wandelen maar door de pijn kost dat te veel moeite. Daa[lees meer...]rbij moet ik 's nachts 4 á 5x plassen en haal vaak net op tijd de wc. Precies dezelfde bijwerkingen als ik van de amlodipine had. Nu ik zelfs angstige dromen krijg en me steeds depressiever voel ben ik er klaar mee. Ik ben gisteren gestopt met nifedipine en wacht het een paar dagen af voor ik weer naar de dokter ga. De Losartan en Bisoprolol blijf ik wel gebruiken en ik hoop dat dit voorlopig voldoende is.

18-10-2021 | Vrouw | 53
Clusterhoofdpijn
Ik gebruik het nu 2 jaar. Tijdens een heftige periode met 2 tot 4 aanvallen per dag neem ik 3xp.d 1 tablet van 240 mg. Ze onderdrukken de aanvallen met 50%. Als na 2 maanden aanval vrij ben ga ik 2xp.d een tablet van 240 mg. Dit werkt voor mij erg goed.

15-10-2021 | Vrouw | 37
amlodipine
Veel middelen geprobeerd maar bij deze geen last van bijwerkingen.... Heb lisinopril gehad en losartan en elanapril alleen maar problemen met deze nog niks

10-10-2021 | Vrouw | 48
amlodipine
Direct na t eerste gebruik was de volgende dag m’n bloeddruk van 220/120 gedaald naar acceptabele waarden rond 150/100. Maar de bijwerkingen werden na twee dagen ondraaglijk, ik was totaal uitgeschakeld, van normaal 3x sporten en lange wandelingen met de hond, durfde ik amper nog alleen naar buiten en was ik al blij met een wandeling van 5 minuten. Hartkloppingen, niet kun[lees meer...]nen slapen, extreem moe, enorm onwel gevoel, nooit meegemaakt dit. Na 6 dagen stop ik met dit middel en morgen (maandag) ga ik overleggen met de HA.

25-09-2021 | Man | 59
Clusterhoofdpijn
Hallo hier Hans 59 jaar, Al 15 jaar clusterhoofdpijn, 3 jaar geleden gestopt, begin sept. Weer begonnen, ik slik 3x120 verapamil en de cluster stopt,... maar de bijwerking zijn niet te accepteren , Ga minderen en zien wat er gebeurd...hans

24-09-2021 | Man | 76
nifedipine
Tijden ssn nachtje in een hotel werd ik de volgende ochtend wakker met duizelingen, daarvoor was mijn bloedruk gemeten en was die nog normaal voor mijn leeftijd, dus ik ging de volgende dag na thuiskomst meteen naar mijn huisarts, bloeddruk gemeten bleek 200 te zijn, Nifedepine gekregen en ingenomen, een week later was mijn bloedruk lager en bijna normaal.

21-09-2021 | Vrouw | 72
amlodipine
Ik heb Amlodipine 5mg naast Enalapril 20 mg, waar ik geen problemen mee heb anders dan in het begin iets duizelig aanvullend gekregen, toen ik een periode te hoge bloeddruk had door stress. Voelde mij direct heel ellendig. Met huisarts besloten 3 tot 4 weken te stoppen en daarna weer bloeddruk laten meten.

15-09-2021 | Man | 72
Veel onrust in de benen

15-09-2021 | Vrouw | 72

15-09-2021 | Vrouw | 72

14-09-2021 | Vrouw | 60
diltiazem
Ivm CMD ofwel vaatkrampen dit medicijn voorgeschreven gekregen. Voelde me altijd naar na het innemen en ineens ben ik ernstig ziek geworden. Zweten, misselijk, duizelig, overgeven en me heel ziek voelen. Ben direct gestopt. Na een week of 3 pas weer opgeknapt. Gewoon vergiftigd. Ik wilde de originele maar helaas word je door de arts, huisarts of apotheker niet geholpen en[lees meer...] ben ikzelf op zoek gegaan. De originele gevonden. Die heet Tildiem van Sanofi en is in een capsule. 200 of 300 mg. Ik heb nu 200 mg. en dit gaat heel goed. Geen bijwerkingen en het middel werkt prima. Ik ben heel gevoelig voor de hulpstoffen. Je bent verplicht om de generieke medicatie eerst te slikken. Ziek worden is voor mij bijna altijd het gevolg. Iedere keer is dit een strijd.

Barnidipine

12-09-2021 | Vrouw | 67
barnidipine
Herseninfarct
Ik tril zenuwachtig en depressief

Zanidip

08-09-2021 | Vrouw | 69
lercanidipine

29-08-2021 | Man | 68
amlodipine
Gebruik Enalapril 5 mg dit is naar twee gegaan bloeddruk was altijd met 1 Enalapril rond de 140 80 maar bloeddruk was het afgelopen jaar gaan stijgen tussen 150 en 160 dus Enalapril naar 10 mg dit gaf niet de nodige veranderingen dus kreeg ik Emlodipine 5 mg voor 6 weken ben de twee 5 mg Enalapril 'smorgens tussen 08.00 en 09.00 uur gaan slikken en 's.vondts de Emlodipi[lees meer...]ne 10 mg tot ik na 2 weken merkte vocht in scheenbenen . Heb dit aan plaats vervangende huisarts gemeld waardoor ik die zelfde dag nog een afspraak bij hem had de dag hierna bloed wezen prikken de resultaten waren goed en heb daarna contakt gehad met assistent huisarts om te melden dat ik zou stoppen en ben gestopt met Emlodipine assistent heeft toen met huisarts gesproken en belden later terug met de mededeling dat huisarts mij de volgende dag om 09.00 uur zou terug bellen. Die arts die zou terug bellen heeft niet gebeld maar een collega om 11.55 uur met hem de afspraak gemaakt dat mijn eigenlijke huisarts op 6 -9-2021. Mijn bloeddruk was 15974 zonder pillen en na innamen anderhalf uur later 165 74 dit 29-08-2021 . Is nu afwachten wat mijn eigenlijke Arts gaat doen of ik andere pillen ga krijgen.

26-08-2021 | Vrouw | 71
Syndroom van Raynaud
Ik gebruik nifedipine nu 9 jaar , maar merk er niets van.Ik ben er zins 2 maanden mee Gestopt in over leg met de reumatoloog.

22-08-2021 | Vrouw | 80
Angina pectoris
Vreselijk medicijn. Eerst 300 mg maar heb nu mijn huisarts gevraagd om 200 mg. Ik blijf de zelfde klachten houden. Was altijd zeer actief nu genoodzaakt achter de rollator. Gebruik ook nog eens bloeddruk medicijn en bloeddruk en bloeddruk verdunners.

16-08-2021 | Man | 68

03-08-2021 | Vrouw | 71
amlodipine
In het begin voelde ik me erg moe en energieloos. Nu na 2 maanden gaat het beter. Maar vooral het lang wakker blijven en niet goed in slaap kunnen komen en toch vroeg wakker worden is verschrikkelijk. Dat is nog steeds. Daar word je dus ook moe en depri van.

02-08-2021 | Man | 67
Hartritmestoornissen
Na een ritmestoornis bloedverdunners en verapamil. Vaker ritmestoornis gehad. 120 mg was een ramp. Heel veel klachten, ook na maanden over gestapt naar 2x40. Geen verbetering. Overgestapt 1x 40 geen verbetering. Auto rijden wil eigenlijk nog steeds niet. Ben gestopt met verapamil. En zie daar na een jaar van gebruik ben ik nu weer de oude. Kan alles weer. Veilig achter het[lees meer...] stuur. Fietsen geen enkel probleem meer. Hartkloppingen zijn over. Slapen op een bonkend hart is over. Maar.... Een jaar geen ritme stoornis gehad. Mogelijk komt dat weer... Geen idee.

02-08-2021 | Vrouw | 82
amlodipine
Gedurende de dag kreeg ik opgezette enkels/benen en ben overgegaan naar Lisinopril. De bijwerkingen daarvan zijn voor mij funest in de vorm van dag en nacht (kriebel)hoestbuien. Zeker in Corona-tijd is ieder kuchje verdacht.

Categorieën met de meeste ervaringen

Depressie - antidepressiva SSRI (5567)
Anticonceptie - overig (4096)
Cholesterol (3036)
Depressie - antidepressiva overig (2878)
Psychose / schizofrenie - antipsychotica (2561)
Pijn - morfine-achtigen (2340)
ADHD - psychostimulantia (2283)
Pijn (2120)
Verslavingsziekten (2105)
Bloeddruk - betablokkers (1782)
Maagzuur - protonpompremmers (1660)
Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend) (1594)
Anticonceptie - eenfase (1467)
Angststoornissen (1324)
Bloed / stolling - thrombose (bloedstolsels) (1276)
Diabetes (suikerziekte) - orale middelen (1260)
Depressie - antidepressiva TCA (1119)
Antibiotica - urineweginfectie (1087)