categorie

Bloeddruk - calciumantagonisten

Vergelijk de ervaringen met medicijnen in de categorie

De laatste ervaringen in de categorie: Bloeddruk - calciumantagonisten

17-06-2019

Amlodipine (amlodipine)

amlodipin besilaat sandoz mg met zanidep mg tegen bloeddruk ,dit neem ik in & pijnlijke spieren in benen en knieen, gezwollen enkels s'avonds, smorgens enkels terug normaal, ik leg ijsblok op de pijn , dit helpt iets of wat maar pijn komt terug, soms reparil gel ,met zanidep alleen had ik geen nevenwerkingen, wie kan me helpen deze nevenwerken te stoppen , dank en grts[lees meer...] Christina
15-06-2019

Nifedipine (nifedipine)

Door deze medicatie in het begin benauwd, afgeknepen gevoel luchtwegen. Hierna snel kortademig. Veel last van gewrichtspijn en spierpijn in de benen. Vanaf begin een sluipend gevoel van algehele onvrede. Moeite om beslissingen te nemen.

Adalat (nifedipine)

Na 20 jaar adalat oros 60 mg gebruikt te hebben, is Bayer gestopt met de fabricage van adalat oros ( is nergens meer te verkrijgen in 60 mg. Ik kreeg Sandoz 60 mg retard, maar na een maand krijg ik middags steeds een trage hartslag en lijkt het hart even te stoppen om vervolgens weer door te gaan, het gaat gepaard met hoofdpijn. Ik vermoed dat 's-middags de rest van de n[lees meer...]efedipine vrij komt en ik daardoor deze enorme hartslag krijg. Naast mijn nefedipine slik ik ook 10 mg ramipril. Ben nu gestopt met Nefedipine en neem -s morgens een half tabletje erbij. Kijken of ik zo fitter blijf.

Nifedipine (nifedipine)

hetzelfde als de schrijver, 20 jaar adalat oros gebruikt zonder problemen, Bayer is gestopt met productie, is niet meer te krijgen. Nu ook Sandoz en heb hetzelfde ,later in de middag zeer vertraagde hartslag.

Cyress (barnidipine)
Aneurysma

Bijna 20 jaar heb ik cyress gebruikt in overleg met mijn cardioloog
17-05-2019

Amlodipine (amlodipine)

Eindelijk een middel dat mijn bloeddruk verlaagt, helaas nu na 2 maanden opgezwollen enkels en vooral rechter onderbeen...... HELP! Wat wordt mij nu geadviseerd???
13-05-2019

Syndroom van Raynaud

Hoge bloeddruk en vaatkramp. Juist de OROS variant maakt het zo gunstige verschil maar Bayer ‘maakt’ het niet meer.
08-05-2019

Hartruis

Medicijn werkt geweldig maar blijkt ineens uit de handel te zijn volgens mijn apotheek
05-05-2019

Amlodipine (amlodipine)

hele hete bovenbenen, rood gezicht met vlekken, naar hulppost ziekenhuis op zondag op verdenking van trombosebeen, advies steunkousen, gestopt met medicijn en na al 2 dagen slinking van enkels en been, nu na 10 dagen slanke enkels en been.
01-05-2019

Amlodipine (amlodipine)

Tot nog toe een goed resultaat zonder bijwerkingen
01-05-2019

Amlodipine (amlodipine)

Niet gebruiken vanwege vervelende bijwerkingen. Doet meer slecht dan goed!
27-04-2019

Amlodipine (amlodipine)

Gestart ivm hoge bloeddruk, vooral bovendruk moest lager worden. Deze is lager, op dit moment 130.
24-04-2019

Vasexten (barnidipine)
Hypertensie

Ik krijg een uur na inname lang aanhoudende en stevige hoofdpijn. Neem ik het eind etenstijd in dan word ik 's ochtends wakker van de hoofdpijn. Een gejaagd gevoel, blozen, warm gezicht. Rond mijn enkels tekenen zich kleine puntbloedingen af waarvan ik weet dat het zeer lang duurt voor ze weg trekken omdat ik dit bij Amlodipine ook had. Mijn bloeddruk daalt wel, maar pas [lees meer...]10 uur na inname. Ik heb het twee weken geprobeerd maar de bijwerkingen verdwijnen niet. Ze worden wel minder heftig.
18-04-2019

Nifedipine (nifedipine)

Na jarenlang gebruik van Adalat Oros 60mg RETARD van Bayer heeft de apotheek mijn medicijn verandert in Nifedipine van Sandoz. Blijkbaar is deze nifedipine dezelfde werkzame stof in beide merken. Nu blijkt na weken van gebruik dat ik een paar keer per week zomaar een enorme bloeddruk vermindering heb naar minder dan 100/70 Dit gaat in eens meestal laat in de middag - zo'[lees meer...]n 8 tot 10 uur na inname. Deze drop in bloeddruk verdwijnt dan na een uur of twee. Het lijkt dat de RETARD functie niet werkt. Mijn conclusie is dat er op zeker moment de werkzame stof in ene wordt afgeven waardoor ik uitval, duizelig, slecht zien en moet gaan liggen. Terug op het oude medicijn Adalat ( had nog een strip ) gaf na een dag de oplossing, het probleem is nu weg. Zoek nu een leverancier - zelf betalen is geen probleem - omdat de apotheek het niet wil of kan leveren.
13-04-2019

Barnidipine (barnidipine)

Verlaagd wel de bloeddruk maar geeft vervelende bijwerking
10-04-2019

Hartritmestoornissen

Gebruik Verapamil 3x80mg per dag sinds een half jaar en ben er zeer tevreden over. Na diverse bètablokkers tevergeefs uitgeprobeerd te hebben gaf de huisarts, i.o.m. de cardioloog, deze calciumblokker. De eerste maanden was ik moe en leek alles trager te gaan, maar sliep goed (een van de voordelen in het begin). Kreeg 1x ook een allergische reactie in de vorm van netelro[lees meer...]os wegens combinatie Verapamil én alcohol, maar dat was na 5 dagen weg en is niet meer teruggekomen. Daarna kwamen de hartritmestoornissen alleen terug als ik 1 of 2 pilletjes achter elkaar vergat. Ben erg benieuwd of dit zo blijft.
05-04-2019

Aangeboren hartafwijking

Spierpijn en geen sex
02-04-2019

Hypertensie

Ik krijg deze tabletten niet geslikt, ze zijn te ruw en blijven in mijn keel steken. Helaas is er geen gecoate versie. Ik kreeg ook talloze puntbloedinkjes rond mijn enkels. Dat is niet pijnlijk en naar het schijnt niet gevaarlijk, maar ik vertrouw het niet. Kan niet gezond zijn.

Amlodipine (amlodipine)

sinds 2011 anti depressivia (Citolapram), sinds decemer 2017 Lisinopril 5mg, vanaf 29-12-2018 hydrochloorthiazide 12,5 mg erbij (negatief advies apotheker) maar na 6 weken gestopt vanwege bijwerkingen en geen resultaat. Nu dan mogen genieten van Amlopidine hetgeen direct misging. Door voorlichting verpleegkundige huisartsenpraktijk en huisarts alle vertrouwen verloren e[lees meer...]n ga op zoek naar andere weg.

20-02-2019

Atriumfibrilleren

19-02-2019

Angina pectoris

Hielp mij fantastisch 20 jaar gebruikt. Is nu niet meer te verkrijgen omdat fabrikant niet meer levert? Krijg nu amlodipine werkt minder, gebruik het nu 14 dagen.
09-02-2019

Hartritmestoornissen

Ik heb na mijn bypassoperatie in september 2014 last gekregen van hartritmestoornissen. Ben begonnen met Metoprolol 50 mg retard.Kreeg hierdoor een veel te lagen rust pols van rond de 42 slagen per minuut en bij inspanningen niet hoger dan rond de 110 slagen.Over gestapt op Sotalol 3x daags 40 mg.Veel bijwerkingen van dit medicijn gehad zoals misselijk, geen eetlust en v[lees meer...]aak een onstabiel gevoel.Kreeg later meer last van boezemfibrilleren die over gingen in flutter.Betablokkers gooit een rem op jou lichaam wat niet natuurlijk is.Ik kan slecht tegen betablokkers.Nu met goed keuring van de cardioloog,overgestapt op Verapamil 120 mg retard om uit te proberen.Ik gebruik dit medicijn wat geen (betablokker is maar een calsiumblokker),nu 6 weken.Wat een verschil zeg.De rem is er af.Mijn hart maakt in rust weer rond de 70 slagen per minuut.Bijna geen bijwerkingen.Alleen wat vaker plassen.Het geeft ook de zelfde bescherming tegen hartritmestoornissen als een betablokker.Maar wat een verschil dit medicijn,met die betablokkers.Maar niet te vroeg juichen ik gebruik het pas 6 weken. Voor mij tot nu toe een perfecte alternatief.In het begin moet je wel uitkijken met het doen van inspanningen.Het lichaam is nog niet gewend dat de rem er af is.Dus alles heel rustig aan opbouwen.
06-02-2019

Amlodipine (amlodipine)

Werkt goed en verlaagde mijn bloeddruk maar kreeg veel hoofdpijn de 1e week. Na 2 weken jeukend en rood gezicht. Lippen en tong gingen branden en blaarvorming op verhemelte. Naar een half tablet gegaan maar klachten gingen niet over dus gestopt na 4 weken gebruikt te hebben. Nu naar internist omdat ik slecht tegen medicijnen kan.
30-01-2019

Amlor (amlodipine)

Ik had 24-01-2019 hele hoge bloed. ( 183/ 110 . Ben gestart met amlor en nobirectic slikt het nu 6 dagen mijn bloed is nu 120 / 80 . Amlor 5 mg en nobirectic 30 mg . Ik slikte al ongeveer 4 jaren metoprolol succinaat 100 MG en hydrochloorthiazide 12,5 mg en mijn bloeddruk schommelde altijd tussen de 150/100 en 140/ 90.
30-01-2019

Amlodipine (amlodipine)

Ik kreeg deze medicatie wegens hoge bloeddruk. Maar wat bleek, mijn migraine aanvallen (2 per week gemiddeld )bestreden met sumatriptan, bleven weg. Nu anderhalve maand. Migraine sinds de puberteit (ben nu 65 jaar) en vrijwel elk medicijn of behandeling gevolgd. Nu blij verrast met deze "bijwerking" De bloeddruk is ook wat gedaald tot acceptabele waarden
23-01-2019

Cyress (barnidipine)
Aangeboren hartafwijking

Ivm harttransplantatie deze medicijnen voorgeschreven gekregen. Vanaf het begin heb ik in meer een mindere mate klachten gehad maar deze zijn niet door mij en niet door mijn cardioloog in verband gebracht met bijwerkingen van de medicatie. (Wat ik overigens wel vreemd vind....) Mijn klachten waren voornamelijk een snelle HARDE hartslag, het bonst in mijn hooft. Zenuwachtig[lees meer...], opgejaagd gevoel. Trillende handen en erg moe bij enige inspanning. Na een tijdje erg droge mond en tintelende voeten. Ik hou dan vocht vast. Na ongeveer 2 uur moet ik heel vaak plassen en nemen de klachten langzaam af. Omdat de klachten steeds meer toenamen is de dosis verhoogd naar 20 mg. (Cardioloog dacht dat mijn klachten misschien toch te maken konden hebben met een hoge bloeddruk). Dat hielp dus voor geen meter. Sterker nog; de klachten waren er nu elke dag! Dat heeft het dus in ieder geval duidelijk gemaakt. Ik ben acuut gestopt en voel me nu veel beter. Ik zal alleen wel iets anders moeten vinden tegen een hoge bloeddruk....
19-01-2019

Amlodipine (amlodipine)

Ik heb al 22 jaar een hoge bloeddruk zelfs 10 jaar geleden een herseninfarct gehad .In mei 2018 had een exstreem hoge bloeddruk 216-160 in het ziekenhuis bij de eerste hulp kreeg ik dubbele dose van dit medicijn ik weet niet precies hoe hoog ,maar mijn bloeddruk daalde vrijwel meteen ! Ik kreeg dit de andere dag gelijk voorgeschreven door de Internist 5 mg ,bij mijn ande[lees meer...]re bloeddruk verlagers .Ik ben zeer tevreden mijn bloeddruk nu jan 2019 is 130-80 gaat heel goed nog niet te hoog geweest geen last van bijwerkingen .
14-01-2019

Lacidipine (lacidipine)

Categorieën met de meeste ervaringen

Depressie - antidepressiva SSRI (4670)
Anticonceptie - overig (3453)
Cholesterol (2720)
Depressie - antidepressiva overig (2517)
Psychose / schizofrenie - antipsychotica (2153)
Pijn - morfine-achtigen (2058)
Pijn (1858)
Verslavingsziekten (1768)
ADHD - psychostimulantia (1729)
Bloeddruk - betablokkers (1559)
Maagzuur - protonpompremmers (1481)
Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend) (1423)
Anticonceptie - eenfase (1279)
Angststoornissen (1066)
Diabetes (suikerziekte) - orale middelen (1045)
Bloed / stolling - thrombose (bloedstolsels) (1028)
Depressie - antidepressiva TCA (968)
Antibiotica - penicillines breedspectrum (904)