categorie

Bloeddruk - calciumantagonisten

Vergelijk de ervaringen met medicijnen in de categorie

De laatste ervaringen in de categorie: Bloeddruk - calciumantagonisten

16-01-2020

Amlodipine (amlodipine)

Ik had eerst 5 mg Amlodipine per dag door extreem hoge bloeddruk van ongeveer 230/125. Intussen is dat na een maand gezakt naar ongeveer 160/95. Hoge bloeddruk komt door ernstige verveling op het werk, bore-out, indirect gerelateerd aan autisme.

Hypertensie

Hartkloppingen

Had dit medicijn al gebruikt voor hoge bloeddruk ging goed maar hielp niet voor hart kloppingen propranolol wel dus daar naar overgestapt echter bloeddruk bleef te hoog 180 107 ,weer dilititiazem maar direct hart kloppingen tot echt beroerd worden aan toe.Dus weer terug naar propranalol hart klopt keurig gelijk 63 maal per minuut maar bloeddruk weet ik op het moment niet.

Amlodipine (amlodipine)

zeer hoge bloeddruk geconstateerd in 2014 (210/110), acuut op amlopidine, long embolieen geconstateerd, kleine bijwerkingen, medicijn werkt wel goed bloeddrukverlagend
12-01-2020

Clusterhoofdpijn

Een aantal jaar geleden ben ik gediagnosticeerd met clusterhoofdpijn vrijwel direct gestart met het gebruik van verapamil begonnen met 3 x per dag 1 tablet dit is verhoogd naar nu 3x per dag 2 tabletten en eventueel nog sumatiptan injectie spuiten voor de enkele keer dat er nog een aanval doorbreekt ik ben zeer tevreden met het resultaat.
10-01-2020

Angina pectoris

Kreeg amlodipine voorgeschreven vanwege hoge bloeddruk en a.p. Het werkt, intussen op 5 mg. in de cocktail waardoor ik wat minder vocht vasthoud -- dat was bij de aanvankelijk hoger dosering een beetje een probleem.
08-01-2020

Amlodipine (amlodipine)

Mijn bloeddruk is eindelijk gezakt. Jaren tussen 140/90 minimaal en gewoonlijk 190/100 tot zelfs metingen tot 250/135. Helaas wel licht verdikte hartspier aan over gehouden. Nu eindelijk wel normale bloeddruk. Voel me stukken beter. Bijwerking dikke benen is volgens medici normaal. Niet hinderlijk geluklig. Af en toe kramp in de kuiten 's nachts. Na regelmatig 'ma[lees meer...]sseren ' door in bed afwisselend de benen en kuiten in de matras te duwen geen last meer van kramp.
30-12-2019

Lomir (isradipine)

Lomir was een medicatie waar ik geen bijwerkingen kreeg.
30-12-2019

Nifedipine (nifedipine)

Ik heb fibromyalgie in het hele lichaam en polyneuropathie in beide voeten. Sinds ik nifedripine neem zijn de klachten heel erg verergerd. Ik ben sinds januari 2018 op zoek naar de juiste medicatie voor mijn hoge bloeddruk. Ik heb jaren Lomir 5mg genomen zonder problemen, helaas werd dit middel in januari 2018 van de markt genomen. Ik heb sinds toen 16 verschillende medic[lees meer...]aties gekregen die allemaal veel bijwerkingen veroorzaken. Ik ben aan het eind van mijn Latijn.
28-12-2019

Aortaklep aandoening

Gebruik het reeds jaren, vooral de overgang naar Apothek, werden de bijwerkingen heftiger. Zozeer dat ik zelfstandig besloten heb om de hoeveelheid naar 60 mgr terug te brengen. Tot volgende maand tot het bezoek bij de cardioloog kijk ik het effect maar even aan.
02-12-2019

Nifedipine (nifedipine)

Ik gebruik nu 6 dagen nifedipine en ik heb heel veel bijwerkingen. Mijn buik blaast op en ik ben constant misselijk. mijn gewrichten in de pols voelen doof aan Dan het ergste is dat ik sinds het gebruik van deze medicijnen een vreselijk pijn in mijn rug heb. Mijn bloeddruk is te hoog en schommelt nu hij van 130-80 de ene dag naar 190-140 de andere dag. Ik gebruik oo[lees meer...]k lotarsan en die helpt helemaal niet. Zijn net smarties.
29-11-2019

Angina pectoris

gebruik het al een hele tijd, maar zie af en toe wazig. ik weet niet of, DILTIAZEM, SANDOZ. 300MG, HIER DE OORZAAK VAN IS, BIJWERKINGEN. BEN bij een, BRILLENZAAK, geweest, maar de brillenman, kon niks vinden aan de ogen. graag meerder mensen, die zelfde soort klacht hebben.
25-11-2019

Clusterhoofdpijn

24-11-2019

Amlodipine (amlodipine)

Het gebruik van dit medicijn is goed Alleen heb ik de indruk dat ik nu last krijg van enkele bijwerkingen.
22-11-2019

Amlodipine (amlodipine)

Sinds het gebruik oorsuizen, nu gestopt 2 dagen maar nog geen herstel. Hoelang duurt het voor de bijwerkingen weer stoppen. Hierna weer naar huisarts voor of nieuwe medicatie of weer starten bij geen resultaat stoppen Oorsuizen.
15-11-2019

Nifedipine (nifedipine)

Na een redelijk goede start, steeds meer bijwerkingen zoals boven omschreven. Hartkloppingen, trage hartslag, veel urineproductie, zeer regelmatige stoelgang, slapeloosheid. Het middel lijkt erger dan de kwaal. Er wordt slecht geluisterd naar de ervaringen de patient.
14-11-2019

Amlodipine (amlodipine)

neem het nu vijf weken in. mijn gezondheid holt achteruit.kan heel slecht lopen van de rugpijn en spierpijn in de benen.als ik opsta heb ik al dikke benen. dit kan niet goed zijn.
08-11-2019

Amlodipine (amlodipine)

Bloeddruk mooi omlaag na een paar weken, in tegenstelling tot andere middelen. Geen last van bijwerkingen. Gewoon blijven puzzelen met je cardioloog tot je de juiste mix vind. Heeft wel even geduurd, doorzetten
07-11-2019

Hartritmestoornis

Door overprikkelde hartcellen verapamil gekregen van cardioloog. 2 x per dag 120 mg. Goed onder controle te houden. Wou afbouwen maar hart reageerde gelijk weer, veel schokken voelen, kloppen in keel, minder energie, conditie, adem. Vervelend gevoel. Na bètablokkers geprobeerd te hebben heel blij nu met deze calciumblokkers. Ook ijzertabletten voor laag hb
06-11-2019

Amlodipine (amlodipine)

Zoveel bijwerkingen dat ik er na een paar dagen mee gestopt ben. Het voelde wel alsof mijn hartslag trager werd, dus het zal vast geholpen hebben. Maar mijn lichaam reageerde met 'neeeee', gezien alle bijwerkingen. Duizelig, wiebelig op de benen. Voelde aan alsof ik zwalkend over straat liep. Huiduitslag binnen 4 uur na inname tablet, ernstige jeuk hoofdhuid, handpalmen. [lees meer...] Rode vlekken hoofd en hals. Vertraagd reactievermogen, spreken werd lastig
04-11-2019

Syndroom van Raynaud

Voorgeschreven door huisarts om de doorbloeding te verbeteren en wondjes/ontstekingen aan handen en voeten te verminderen. Het werkte. Maar ik werd er misselijk van en in toenemende mate ontzettend moe. Maar grootste nadeel was dat hardlopen en fietsen nauwelijks meer lukte en zelfs een trap oplopen moeizaam ging. Als topsporter wogen de bijwerkingen niet op tegen de voord[lees meer...]elen ervan. Na een paar weken in overleg met huisarts en sportarts het gebruik gestopt.
31-10-2019

Amlodipine (amlodipine)

Mijn bloeddruk te hoog en vocht vasthouden. Moet veel plassen. Op zich geen probleem maar s-nachts is het een probleem. Ook in de nacht veel plassen en kan dan niet meer in slaap komen. Voorlopig slik ik het niet meer en ga dus tegen het advies van de HA. Nu slik ik het niet meer en
26-10-2019

Adalat (nifedipine)

Met nifidipine veel hoofdpijn
26-10-2019

Nifedipine (nifedipine)

Jaren adalat oros gehad nergens geen last van .adalat is niet meer te ktijgen .Tonen overgestapt naar nefadipine .Kreeg last van hoofdpijn .paar maanden door gezet maar blijf hoofdpijn houden .Paar dagen gestopt hoofd pijn was weg .Nu weer begonnen en .....weer hoofdpijn.
19-10-2019

Amlodipine (amlodipine)

Gebruik amlpdipine nu 5 maanden en heb sinds jaren geen migraine meer, terwijl ik dit soms wel elke 2 tot 3 weken had. Wel wat zere benen en in de zomer vocht in enkels maar dat stoort mij tot op heden niet.
16-10-2019

Amlodipine (amlodipine)

Jaren last van migraine (soort van) 1-2 keer per week, overgeven; hoofdpijn... ; vastgesteld bloeddruk 189/120 ! Amlodipine gebruik = alle klachten weg !!! naar drie manden gestopt met slikken = klachten terug ! dus beter maar blijven innemen. Nu een jaar later gaat het me beter behalve dat er slaapapneu is vastgesteld. (denk zelf gevolg van vroeger steeds maar veel overg[lees meer...]even...)
16-10-2019

Vasexten (barnidipine)

Ik herroep mijn eerdere reactie. Het was inderdaad te kort na de start. Nadien bijwerkingen: bolle ogen, huidproblemen, maagproblemen, dairree. Na 4 weken was alleen de diarree nog over. 'Gerommel in maag en darmen' en frequent toiletbezoek. Staat niet als bijwerking in de bijsluiter. Op eigen initiatief gestopt. Direct geen 'gerommel' meer en geen frequent toiletbezoek. V[lees meer...]olgende dag normale ontlasting. Na twee dagen toch maar weer mediactie genomen. En dus ook weer 'gedoe' in maag en darmen plus diarree. Deze keer met lichte krampjes. Eén week later opnieuw gestopt met medicatie. Problems are over, net als een week terug. Meer bewijs heb ik niet nodig. Vasexten 10mg komt er bij mij niet meer in. Maar ja, wat nu? Zo langzamerhand heb ik uit alle vier families medicatie voor hoge bloeddruk meedere gehad. Altijd gestopt/veranderd vanwege bijwerkingen. Ik ga voor verandering van lifestyle en zoek het maar eens in de alternatieve hoek. De pharmaceuten hebben voor mij kennelijk geen oplossing.
13-10-2019

Hypertensie

Geen enkele bijwerking en ik gebruik het al jaren Maar ik beweeg veel en eet gezond, weinig koolhydraten en daardoor hou ik mijn gewicht op een goed BMI
15-09-2019

Vasexten (barnidipine)

Uiteraard is het nog wat vroeg (Na 3 weken gebruik) om echt een mening te geven. Maar het medicijn doet wat het doen moet. De bloeddruk is stabiel op gemiddeld 151/84. Voor mijn leeftijd is dat prima. Alleen lichte huiduitslag die alweer wegtrekt.
28-08-2019

Hartfalen

Ging de eerste jaren goed ,maar nu sinds een paar maanden veel last van opzwellende tong en keel. Duurt maar een paar seconden maar wel eng

Categorieën met de meeste ervaringen

Depressie - antidepressiva SSRI (4914)
Anticonceptie - overig (3597)
Cholesterol (2820)
Depressie - antidepressiva overig (2619)
Psychose / schizofrenie - antipsychotica (2238)
Pijn - morfine-achtigen (2127)
ADHD - psychostimulantia (1933)
Pijn (1918)
Verslavingsziekten (1847)
Bloeddruk - betablokkers (1611)
Maagzuur - protonpompremmers (1521)
Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend) (1460)
Anticonceptie - eenfase (1335)
Angststoornissen (1147)
Bloed / stolling - thrombose (bloedstolsels) (1095)
Diabetes (suikerziekte) - orale middelen (1074)
Depressie - antidepressiva TCA (1013)
Antibiotica - penicillines breedspectrum (929)