categorie

Bloeddruk - calciumantagonisten

Vergelijk de ervaringen met medicijnen in de categorie

De laatste ervaringen in de categorie: Bloeddruk - calciumantagonisten

24-07-2021 | Vrouw | 74
amlodipine
De H.H heeft altijd bijwerkingen herkent, Deze bijwerkingen niet. Strakke enkels, hartkloppingen,dikke voeten,6mnd. wiebelende been,haaruitval.Spierpijn arm en been,Kon nek niet meer goed overeind houden.Manueel therapeut,hij leraar Han, voelde dat dit anders was.Podotherapeut zei"je voeten veranderen steeds.Dacht ouderdom. Maar deze bijwerkingen verdwenen weer. Nu voel ik[lees meer...] die spier af en toe even terugkomen.Totdat na 3 jaar ik plotseling de zenuwen van mijn benen niet meer goed kon sturen en fietsen was gevaarlijk.Gestopt afkick verschijnselen de zelfde als wanneer je het gebruikt.Ga nu 4 week in zonder.Drink bietensap Meloen. Zuiveringszout 6 halve theelepeltjes. Veel water.Maar ben er nog niet.Alle bijwerking bij mijn H.A. neer gelegd.Denk dat ik dit middel eerst 5mgr, daarna 10 zeker 6 jaar gebruikt.

20-07-2021 | Man | 65
nifedipine
Ik heb de Nifedipine retard 30mg voorgeschreven gekregen ivm hoge bloeddruk (188/ 115) en duizeligheid. Tabletten werken goed, mijn bloeddruk is nu gezakt naar 115 / 71. Wel nare bijwerkingen gehad, hoofdpijn, duizeligheid en de hele dag vermoeidheidsverschijnselen en slapeloosheid. Zodra je stopt met het innemen van de tabletten, gaat de bloeddruk weer omhoog, is momentee[lees meer...]l 138 / 95. Deze pillen zijn te zwaar, ga waarschijnlijk over op plaspillen of bètablokkers.

Isoptin

18-07-2021 | Man | 57
Hartritmestoornissen

18-07-2021 | Man | 70
Boezemfibrilleren
In tegenstelling tot de Teva omhulde verapamil toont dit medicijn geen merkbare werking

18-07-2021 | Man | 70
Boezemfibrilleren
Deze filmomhulde tabletten werken veel beter dan denier omhulde tabletten

Adalat

17-07-2021 | Man | 71
nifedipine
Jaren lang Adalat ingenomen, na hoge bloeddruk veroorzaakt door nauwe aderen. Bijwerking van langdurig (30 jaar) prednison gebruik, regelmatig (100mg) hoge dosering. Adalat uit de handel en Nefidepine gekregen. Hiervan krijg ik enorme nare bijwerkingen, dus gebruik ik niet.

16-07-2021 | Vrouw | 48
nifedipine
troep troep......Ben van kastje naar de muur gestuurd. Inmiddels ook bekend dat er kankerverwekkende stoffen inzitten. Zelf gaan zoeken....gestopt met alle medicijnen. Nu aan Kyolic (EPA en K2) Selenium en Q10. Bloeddruk gaat nog wat op en neer. Het zakt af met de dag.

04-07-2021 | Vrouw | 96
amlodipine
Na een week, hevige maagkrampen, kaakkramp. Gevoel dat ik vanaf mijn hals en hoofd aan het blozen was, zag ook rood en voelde heel warm. Geen koorts Het ergste Is wel de jeuk over mijn hele lijf, begon op plekken waar haar zit, daarnaast heel erg veel jeuk in mijn handen. Op aanraden cardioloog gestopt met dit medicijn. Gestart met ander medicijn

03-07-2021 | Vrouw | 71
diltiazem
Sinds ik deze medicatie gebruik ben ik veel moe en suf. Heb veel spierpijn en ben er depressief van.

23-06-2021 | Vrouw | 48
amlodipine
Bekend met hoge bloeddruk. Twee jaar Cozaar gebruikt (zelf betalen maar een klein kuchje op de koop) Kuchje vondt de praktijkondersteuner genoeg om me op andere troep te gooien. Nu weer terug op mijn oude betaalde cozaar. Maar ben nog steeds van de kaart. Amplodipine heeft een half waarde tijd van 50 uur. Betekent troep en is bij mij pas over drie weken uit mijn lijf

23-06-2021 | Man | 42
nifedipine
Als extra middel tegen hoge bloeddruk dit middel gekregen. Bloeddruk lager maar zeer veel bijwerkingen. Bij mij met name hartkloppingen (extra systolen). Duizeligheid. Misselijkheid. Vermoeidheid en dankzij dit alles anstig/onrustig.

23-06-2021 | Vrouw | 59
Hartklachten
Al binnen een paar dagen nadat ik noodgedwongen ( merken zijn niet leverbaar) moest overstappen van mijn gebruikelijke merk eerst Sandoz daarna Aurobindo nu EuroGernerici EG gekregen. Werden de klachten van vermoeidheid nog erger veel slaap en heel de dag een licht gevoel in mijn hoofd en met vlagen zo sterk dat het gevoel bestaat om flauw te vallen, enorme impact op mijn [lees meer...]dagbesteding en beperking met bijv durven fietsen of auto rijden. Inmiddels weet ik dat dit middel tijdelijk is goed gekeurd ivm de leverproblemen van het merk Sandoz en Aurobindo mogelijk is binnenkort ook 60 mg niet meer leverbaar en ben je verplicht een hogere dosering te nemen inmijn geval ga ik van 2x 60 mg naar 2x 90 mg , dat is dus een complete tablet per dag meer. Gezien de klachten die ik nu al ondervind, baart dit mijn ernstige zorgen. Ik hoor graag meer van andere gebruikers.

21-06-2021 | Man | 28
amlodipine
Ik braak soms onafgebroken door de Amlodipine. Wat ee naar spul. na 4 maanden is mijn bloeddruk nauwelijks omlaag.

19-06-2021 | Vrouw | 67
Angina pectoris

18-06-2021 | Vrouw | 53
amlodipine
Ik heb dit een week gebruikt en de bijwerkingen namen met de dag toe. Extreme duizeligheid, zware benen en tinteleling/rusteloze benen, zombie, wazig en dubbelzien, spierzwakte, hoofdpijn. Durfde bijna niet meer alleen over straat. Grote schommeling in bloeddruk van hoog naar laag naar hoog. Na week van huisarts moeten stoppen en ander middel gekregen.

11-06-2021 | Man | 71
amlodipine
Ondanks dat de bloeddruk acceptabel was,adviseerde de cardioloog om toch dit middel te gaan nemen. Na 10 dagen direct gestopt met Amlodipine omdat de bijwerkingen werkelijk het leven onmogelijk maakte. Hartkloppingen en overslag de gehele dag en nacht waardoor slapen bijna onmogelijk. Mijn conclusie een voor mij totaal onbruikbaar en niet acceptabel medicijn waarvan de [lees meer...]voorschrijving niet begrijpbaar is. Na stoppen zijn de bijwerkingen dan ook direct verdwenen!

06-06-2021 | Vrouw | 76
amlodipine
slechte ervaringen heel erge opgezwollen tandvlees en een witte tong ben daar heel er beroerd van en veel hoesten.

24-05-2021 | Man | 78
Angina pectoris

23-05-2021 | Vrouw | 65
Hartklachten
Jaren lang diltilazem van sandoz gebruikt zonder problemen. Nu is het niet meer leverbaar. Bij aurobindo hartkloppingen. Nu een Duits merk en mijn bloeddruk schiet alle kanten op. Ik begrijp niet dat er met mensen levens gespeeld wordt. Het ene moment heb ik 110-40 het andere 190-97. Terwijl met sandoz ik het met mijn fibromyalgie goed kon reguliere vanaf 2012. Hoop dat er[lees meer...] gauw wat gebeurt

21-05-2021 | Vrouw | 33
Hartritmestoornissen
In augustus 2020 ivm hartritmestoornissen een cardioversie uitgevoerd bij mij. Hierna van de cardioloog metropolol 50mg voorgeschreven. Na wat onderzoeken aan mijn hart en bloeddruk, waar overigens niets zorgwekkends uit is gekomen, kreeg ik na telefonisch consult met een cardioloog een vervolg met de metropolol. Just in case. De cardioloog belde later terug en wilde mij t[lees meer...]och van de metropolol af hebben ivm mijn psoriasis. Er blijkt een stofje in de metropol te zitten welke psoriasis triggert. Ik mocht over op de Verapamil 120mg 1x daags. Wat een verademing. Ik was niet meer de hele dag misselijk, geen kloppingen en duizelingen meer. Heel blij met deze overstap. En de psoriasis is ook rustiger geworden.

20-05-2021 | Vrouw | 70
amlodipine
Door prednisongebruik hoge bloeddruk . Algeheel malaisegevoel. Slecht slapen lig te baden in mijn zweet daarna ijzig koud. Tintelingen. Rood hoofd, oedeem enkels. Bloeddruk bleef hoog. Ben iom arts gestopt vandaag. Hopelijk voel ik me weer snel de "oude" .

24-04-2021 | Vrouw | 25
nifedipine
Paar uur na inname een knalrood en warm gezicht/hals krijgen. Ook voelt het alsof er heet water door de benen stroomt. Tevens ook veel plassen.

19-04-2021 | Vrouw | 27
Winterhanden en -voeten
Had last van wintertenen (rood/paars) en ik kon ze niet warm krijgen ondanks dikke sokken en pantoffels. Vanwege veel last (jeuk, verdikking, pijn) nifedipine geprobeerd. Hoewel de bijwerkingen wat heftig aanwezig waren de eerste twee uur na inname (hoge hartslag, licht in het hoofd, rood hoofd, rode vlekken op het lichaam), was ook te merken dat de doorbloeding direct ver[lees meer...]beterde. Mijn handen en voeten waren warm. Na 12 dagen gebruik waren mijn wintertenen hersteld.

17-04-2021 | Man | 66
Hypertensie
ivm hoge bloeddruk in ziekenhuis geconstateerd, 216/110, gestart met enalapril 10 mgr en amlodepine 10 mgr, na 2 dagen weinig resultaat Bloeddruk daalde amper en veel bijwerkingen, zoals duizelig en pijn schouders/nek en rugpijn ook koude handen/voeten en tintelingen iom huisarts, alleen amlodepine 10 mgr gebruiken Klachten blijven hetzelfde en merk nog geen vooruitg[lees meer...]ang. bij geen verandering stop ik met alodepine, je krijgt alleen meer klachten en geen verbetering.

06-04-2021 | Vrouw | 69
amlodipine
Na een aantal dagen innemen ben ik niet in staat meer verder dan 100 meter te lopen zonder te rusten wegens vermoeide spieren en pijn in heup. Vervolgens moet ik na een paar stappen alweer stilstaan. Welliswaar heb ik slagaderverkalking in benen, maar zonder Amlodipine heb ik daar nauwelijks last van.

01-04-2021 | Vrouw | 67
amlodipine
Last van slapeloosheid, ik lag soms tot 4 uur wakker. S-nachts erge spierkrampen. Overdag pijn in mijn benen en heupen. Ik houd erg van lange wandelingen maar dat lukte niet meer. Ook kreeg ik een rood, warm gezicht en erg veel last van witte, gevoelloze vingers zodra ik iets vastpak dat koud is. Ik ben met het medicijn gestopt maar nu 2 weken later nog steeds pijn in mij[lees meer...]n benen, dat gaat maar langzaam weg.

28-03-2021 | Man | 55
Ellende

26-03-2021 | Vrouw | 68
amlodipine
Na inname tot 2 x toe hypertensie 230/110 met ambu opgehaald ivm een aanval van hoge bloeddruk. Bijwerkingen zijn vreselijk, niet slapen, hartkloppingen een uur na inname de hele nacht door, spierpijn, krampen, pijn in benen, misselijk, geen honger, beroerd. Moet ik doorgaan? Of is dit voldoende info voor de lezer hier absoluut niet aan te beginnen.

26-03-2021 | Man | 68
Hartklachten
Lang op zoek geweest naar de oorzaak van de hevige schimmelinfectie en kom uiteindelijk tot de conclusie dat dit, samen met ernstige evenwichtsstoornis (bij opstaan) en slecht zien, bijwerkingen zijn van dit medicijn.

22-03-2021 | Vrouw | 41
Hypertensie
Ik gebruik Nifedipine gereguleerde afgifte 2x daags 10mg. Nu is het tijdelijk niet meer bestelbaar en heb ik daarvoor in de plaats Coracten SR capsules gekregen. Dit zijn dus geen tabletjes maar gevulde capsules met gereguleerde afgifte. Nu heb ik het gevoel dat mijn bloeddruk gedurende de dag sneller weer wat omhoog gaat dan met het gebruik van tabletjes. Ik kan ook ge[lees meer...]en enkele review vinden en heb daar niet zo'n goed gevoel bij. Is er iemand met dit medicijn bekend?

Categorieën met de meeste ervaringen

Depressie - antidepressiva SSRI (5455)
Anticonceptie - overig (3989)
Cholesterol (2993)
Depressie - antidepressiva overig (2825)
Psychose / schizofrenie - antipsychotica (2500)
Pijn - morfine-achtigen (2299)
ADHD - psychostimulantia (2230)
Pijn (2079)
Verslavingsziekten (2063)
Bloeddruk - betablokkers (1747)
Maagzuur - protonpompremmers (1623)
Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend) (1576)
Anticonceptie - eenfase (1451)
Angststoornissen (1285)
Bloed / stolling - thrombose (bloedstolsels) (1242)
Diabetes (suikerziekte) - orale middelen (1203)
Depressie - antidepressiva TCA (1089)
Antibiotica - urineweginfectie (1029)