categorie

Bloeddruk - calciumantagonisten

Vergelijk de ervaringen met medicijnen in de categorie

De laatste ervaringen in de categorie: Bloeddruk - calciumantagonisten

04-02-2023 | Man | 48
nifedipine
Slik nefidipine tegen hogebloed druk . Na inname beginnen tintelingen in armen en benen en optreden van verstijfde spieren. Bijwerkingen worden niet minder ondanks langer gebruik. Slecht product!

17-01-2023 | Man | 59
amlodipine
Slechte medicijnen. Klachten worden alleen maar erger. Niet aan te raden. Puur vergif voor je lichaam

13-01-2023 | Man | 65

05-01-2023 | Vrouw | 72
amlodipine
Amlodipine werkt bij mij als puur vergif. De praktijkondersteuner wil het mij maar opdringen en gelooft de gemene bijwerkingen niet van dit medicijn. In de tijd dat ik amlodipine gebruikte hield ik op met leven. Kon nergens naar toe. Moest in de buurt van een toilet blijven. Bevuilde mijzelf en mijn woning dagelijks met dat vergif. Zelf dagelijkese inname van diareeremmme[lees meer...]rs stopten de diaree niet dat veroorzaakt werd door Amlodipine.

23-12-2022 | Vrouw | 71
nifedipine
Dit medicijn helpt mij volledig. Is uit de handel krijg andere medicijnen ,maar heb veel bijwerkingen

22-12-2022 | Man | 69
Hartritmestoornissen
Sinds kort dit middel gekregen na 2 cardioversies. Mijn hartritme is onregelmatig en mijn bloeddruk was te hoog. Het helpt een beetje maar heb erg veel last van de vele bijwerkingen. Over 2 weken terug naar cardioloog dus we zullen het deze weken maar blijven innemen

15-12-2022 | Vrouw | 69
nifedipine
Ik gebruik dit medicijn naast hydrochloortiazine en losatankalium . Ondanks dat ik me twee maal per dag was en een goede deodorant gebruik , meen ik telkens dat ik mezelf onaangenaam ( zweterig) vind ruiken.

14-12-2022 | Vrouw | 71
nifedipine
Gebruikte het samen met andere medicijnen...sinds de nefipine niet meer leverbaar is gaat mijn bloeddruk weer omhoog. Heb vervangende medicijnen gehad maar krijg er steeds vervelende bijwerkingen v an

13-12-2022 | Man | 53
Clusterhoofdpijn
ik slik dit nu 2 jaar sindsdien heb ik geen of heeeeeel weinig last van clusterhoofdpijn . vanaf mijn 17e clusterhoofdpijn vroeger hadden ze er niks voor tot dat het mijn baan bijna koste. toen alles goed laten checken bij de specialist. ik wil niks anders meer.

11-12-2022 | Man | 57
amlodipine
Voel me wiebelig en onzeker in motoriek geen last van duizeligheid!bovendruk was 200 nu 148

10-12-2022 | Man | 67
Ademhalingsproblemen
Gebruik nu +- 10 jaar deze medicatie tevens atorvastine 15 mgr en ibersatan 150 mgr

01-12-2022 | Vrouw | 79

29-11-2022 | Man | 23
nifedipine
Vandaag bij de internist geweest vanwege mijn hypertensie 209/127 en dit middel gekregen, nou weet ik dat ik pas één tablet heb genomen, maar de hoofdpijn is niet uit te houden, ik kan er niet van slapen… Ik kijk het wel nog aan maar hoop dat dit snel over is!

21-11-2022 | Vrouw | 79
diltiazem
Al jaar op zoek naar medicatie voor kramp in de kleine haarvaten. Kramp is er nog, meer pijn in ledematen.

14-11-2022 | Man | 70
verapamil
door ervaring wijzer geworden dat uitsluitend van Sandoz mij beste resultaat geeft. Generiek geeft als resultaat zo veel bijwerkingen dat eerste hulp weer een bezoeker krijgt. Allemaal dure onderzoeken , terwijl door centen kwestie van zorgverzekeraar ik af en toe een generiek in maag gesplitst krijg. Duidelijke afspraak met mijn apotheek is dat ik nu geen andere verstrekt[lees meer...] krijg dan van Sandoz.

09-11-2022 | Man | 43
nifedipine
Vanwege migraine klachten dit middel ( off label) via de neuroloog gekregen. Helaas na 2x inname voel ik mij zo beroerd ik kan niet normaal functioneren. Al meerdere soorten medicatie uitgeprobeerd en dit was het ergste. Ik moet ermee stoppen want de bijwerkingen gaan niet weg en is erger dan de migraine.

05-11-2022 | Man | 79
amlodipine
Geen effect en draaierig.

29-10-2022 | Vrouw | 86
amlodipine
Verschrikkelijk moe, kan niet goed functioneren. Lage hartslag 37!

17-10-2022 | Vrouw | 57
Hartklachten
Dit medicijn voorgeschreven gekregen door de behandelend cardioloog voor microcoronaire vasulaire disfunctie, in jip en janneke taal, de kleinste vaatjes rond het hart doorbloeden niet goed. Het medicijn werkt voor mij niet. In plaats daarvan ben ik, zonder overleg met de arts, ermee gestopt. Ik heb m'n levenstijl aangepast, (veel) meer bewegen: wandelen, en fietsen en ho[lees meer...]metrainer. Voedingspatroon aangepast. En 's ochtends een thee, van meidoorn, gulden roede en mare tak. Deze hebben een gunstige werking op bloeddruk, vochthuishouding en de bloedvaten. Voor mij werkt het.

02-10-2022 | Vrouw | 56
Clusterhoofdpijn
Sinds het voorjaar clusterhoofdpijn gekregen, 4 tot 2 aanvallen in de avond. Vorige maand ben ik gaan afbouwen van 2 naar 1 tablet maar ik kreeg na een week weer een korte aanval. Toen weer 2 tabletten gaan slikken. Ik krijg nu steeds korte aanvallen van een paar seconden, ben daardoor erg gespannen en onzeker. Hopelijk gaat het snel over.

18-09-2022 | Vrouw | 62
amlodipine
Inmiddels een aantal weken van de Amlodipine af. Tot nu ben ik 8 cm buikomvang kwijt en heb nu een stoelgang van 2 tot 3 x per dag. Geen beenkrampen meer en heb het ook een stuk minder koud. Slapen doe ik wel veel maar dat vind ik niet erg na jaren heel slecht geslapen te hebben. Weet niet of dat ook door de amlodipine kwam maar tot nu toe voel ik mij een stuk beter. En[lees meer...] de bloeddruk is niet veel veranderd.

11-09-2022 | Vrouw | 67
amlodipine
Ik heb veel last van spierpijn, zweetaanvallen, blaasontstekingen en slapeloosheid. Ben er mee gestopt, ik hoop dat ik snel opknap. Mijn bloeddruk was trouwens niet extreem hoog 153/85. Ik heb het idee dat je door de HA richting medicijn maffia wordt gestuurd. Ik ga over op Lucovitaal.

01-09-2022 | Man | 63

30-08-2022 | Vrouw | 68
Hartklachten
Ik slik al 6 weken Diltiazem Milan 200 mg voor hartspasmen. Het helpt wel een beetje, maar ik ben nog niet klachten vrij. Wel heel veel bijwerkingen. Na 6 weken nog steeds. Mijn haar valt af. Ik voel mij zeer moe en zwakte in mijn benen. Ik heb nog veel spier en gewrichtspijn. Slaap ik ook slecht. Zijn er meer mensen die deze klachten ook hebben? Hoor ik graag.

29-08-2022 | Vrouw | 52
amlodipine
Ik gebruik al jaren Metoprolol en Losartan voor mijn te hoge bloeddruk. Tevens slik ik antidepressiva tegen mijn angst en paniekklachten. Sinds 3 maanden gebruik ik ook Amlodipine omdat mijn bloeddruk ineens weer heel erg hoog werd. Afhankelijk zakte mijn bloeddruk en ondervond ik ook geen erge klachten. Maar nu sinds een paar weken voel ik mij heel erg slecht. Heel veel s[lees meer...]pierspanning in nek en schouders maar vooral heel somber en onrustig voel ik me. Ik ben me heel erg bewust van mijn hartslag. Slaat af en toe over en voel ik duidelijk de hele dag in mijn keel kloppen. Ik word hier heel erg onzeker van. Vanmiddag met de huisarts overlegt om even te stoppen met de Amlodipine om te kijken of de klachten verminderen. Vooral dat sombere gevoel is vreselijk. Iemand anders hier dezelfde ervaring mee?? Ben heel benieuwd. Ook mijn eetlust is weg en mijn smaak is veranderd.

23-08-2022 | Vrouw | 41

20-08-2022 | Man | 86
verapamil
Darm klachten.Zeer harde ontlasting. Pijn tijdens het ontlasten van mijn darmen.Ook bloeden tijdens het ontlasten.Ben met Isopan gestopt.

Tildiem oraal

16-08-2022 | Vrouw | 61
Angina pectoris
Dit middel was het originele en werkte heel goed. Helaas nu uit de handel

16-08-2022 | Vrouw | 61
Angina pectoris
U geeft aan dat de medicatie niet meer leverbaar is van sandoz. Ik gebruik het van Sandoz sinds 2 weken ipv Tildiem van Sanofi (originele). Deze is uit de handel. Ik gebruik 200 mg retard capsules en gaat gelukkig heel goed. Eerder had ik tabletten en daar werd ik ernstig ziek van. Hopelijk wil de apotheker voor u ook Sandoz bestellen.

15-08-2022 | Vrouw | 52
Hartritmestoornissen
Ik slik Verapamil nu ongeveer een jaar. Super blij met de medicijnen. Sinds vorig jaar is er een hartritmestoornis geconstateerd en direct met Verapamil begonnen. Eindelijk niet ziek meer van een hart dat de weg kwijt is. Bijwerkingen heb ik niet gehad Afgelopen dagen tijdens de hitte wel heel veel last gehad van; misselijkheid, moe, slaperig, hoofdpijn, opvliegers, warmt[lees meer...]egevoel, meer zweten dan normaal, nervositeit. Vandaag is het koeler en het gaat weer goed. Misschien meer mensen last van bijwerken bij temperatuur boven de +30?

Categorieën met de meeste ervaringen

Depressie - antidepressiva SSRI (5893)
Anticonceptie - overig (4318)
Cholesterol (3148)
Depressie - antidepressiva overig (2973)
Psychose / schizofrenie - antipsychotica (2720)
Pijn - morfine-achtigen (2442)
ADHD - psychostimulantia (2409)
Verslavingsziekten (2200)
Pijn (2186)
Bloeddruk - betablokkers (1847)
Maagzuur - protonpompremmers (1705)
Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend) (1636)
Anticonceptie - eenfase (1519)
Angststoornissen (1471)
Diabetes (suikerziekte) - orale middelen (1459)
Bloed / stolling - thrombose (bloedstolsels) (1359)
Depressie - antidepressiva TCA (1180)
Antibiotica - urineweginfectie (1168)