categorie

Bloeddruk - calciumantagonisten

Vergelijk de ervaringen met medicijnen in de categorie

De laatste ervaringen in de categorie: Bloeddruk - calciumantagonisten

18-02-2021 | Vrouw | 57

13-02-2021 | Vrouw | 72
diltiazem
Brandende tong en verhemelte komt een uur na innamen en blijft ongeveer 16 uur en medicijn geeft niet het gewenste effect op de bloeddruk.

01-02-2021 | Vrouw | 59
amlodipine
Op 18 september 2019 gestart met Amlodipine ivm een te hoge bloeddruk. De bloeddruk ging naar normale waardes. Ik was dus erg tevreden. Rond 20 januari 2020 kreeg ik een aantal keren per dag last van kramp in de benen, voeten en tenen. De kramp bleef lang aanhouden en kwam steeds weer terug. Een paar dagen hierna werd de huid op mijn buik en rondom de oksels rood. Sinds [lees meer...]25 januari heb ik vreselijke jeuk. Op 29 januari ben ik gestopt met de Amlodipine.

Vasexten

26-01-2021 | Man | 75
Geen bijwerkingen helpt goed

21-01-2021 | Man | 58
nifedipine
goede ervaring, werkt perfect en geen of minimale bijwerkingen

19-01-2021 | Man | 61
amlodipine
Na 23 jaar Norvasc Amlodipine te hebben geslikt moest ik overstappen naar een goedkoop merk volgens de apotheker, dus nu van het merk Accord. Nou dat heb ik dus geweten, ik ben helemaal depressief geworden, kon bijna niet meer functioneren. Ik snap niet dat je na zoveel jaren zonder problemen over moet stappen naar zulke rommel. Dus ze hoeven me nooit meer te zegg[lees meer...]en dit is het zelfde als je vorige medicijn. Na terug gaan naar mijn oude vertrouwde medicijn is het weer langzaam goed gekomen, maar de lijdensweg weg was groot. Verzekeraars moeten eens na gaan waar ze mee bezig zijn. Normaal ga je toch om beter te worden en niet slechter. Zelde medicijn in ander jasje, vergeet het maar.

17-01-2021 | Vrouw | 41
Syndroom van Raynaud
ter voorkoming van bijwerkingen gestart met zeer lage dosering. Alsnog extreem heftige hoofdpijn, waardoor het middel erger is dan de kwaal....

13-01-2021 | Vrouw | 74
nifedipine
Erg veel last van opstepatie en moet er op advies van de huisarts vezels bij slikken.

Amlor

29-12-2020 | Vrouw | 64
amlodipine
Altijd heel goed de bijsluiter lezen zodat onmiddelijk de medicatie stopgezet kan worden als er zich problemen voordoen. Amlor bijwerkingen bloedverlies, prolaps, zakking van de baarmoeder en poliep vorming door te hoge slijmproductie.

18-12-2020 | Vrouw | 50
Angina pectoris
Heb dit middel in mei al een keer gekregen werd er erg slecht van moe , moeite met ademhalen en verloor intresse in alles.Volgens de cardioloog kon dit absoluut niet door de diltiazem komen maar als ik dit niet meer wilde weer alleen de mono cedocard om de aanvallen te onder drukken.Op dat moment geen alternatief gekregen.Na opname door weer aanval van andere cardioloog[lees meer...] amlopidine dit ging paar maanden goed na weer aanval verapamil kreeg 2 dagen later weer aanval ,nu van de cardioloog weer diltiazem gekregen slik het nu 5 dagen maar benauwde gevoel op borst is al terug .Echt een rot middel dit .Bloeddruk was al niet hoog maar sinds diltiazem 100/ 63 kijk het nog een week aan en anders war anders en aanvallen voor lief nemen .

Amlor

12-12-2020 | Vrouw | 49
Enorm moe

30-11-2020 | Vrouw | 56
diltiazem
Pijn in rug, bil, handen, nek , wakker worden van de pijn, vaak ‘s nachts plassen, extreem haaruitval.

16-11-2020 | Vrouw | 52
Angina pectoris
Door gebruik medicijn, na 2 weken, flinke psychische problemen.Na afbouwen en stoppen met gebruik, direct weer fysieke klachten (angina pectoris) , echter geen psychische klachten (depressies) meer. Nu alternatief medicijn gekregen en hopen op fysiek herstel.

11-11-2020 | Man | 36
amlodipine
mijn bloeddruk gaat eigenlijk niet echt omlaag hij blijft regelmatig te hoog hij schommelt nogal

29-10-2020 | Vrouw | 29
Angina pectoris
Ik ben zeer tevreden over het medicijn tot nu toe. Ik moet alleen helaas ophogen naar 10 mg door verminderde werking. Mogelijk door stress na hartkatherisatie die niet goed ging. Voor de behandeling hielp hij afdoende. Had meer klachten van mono cedocard. Dus voor mij is het een goed medicijn.

Vasexten

13-10-2020 | Man | 71
Hartritmestoornissen
Eenmaal hartritmestoornis 2005 bij onderzoek Ingang aorta te wijd door hypertensie inmiddels al een paar jaar stabiel en geen problemen dankzij medicaties. Eenmaal per jaar onderzoek door cardioloog in de Hartkliniek in Lelystad.

09-10-2020 | Vrouw | 31
Hypertensie
Heb het 7 jaar gebruikt zonder problemen gewisseld van leverancier en ik heb allemaal bijwerkingen..

26-09-2020 | Vrouw | 75
amlodipine
niet prettig op gezwollen tandvlees en soms misselijk.

21-09-2020 | Vrouw | 70
Angina pectoris
Diltiaz hcl .is echt niet te doen heel veel bijwerkingen.wat een ellende.maag darm klachten erg duizelig hartkloppingen en overslaan van mn hart erg down.nee echt ik bel de cardioloog of ik mag stoppen.ik lijk wel een zombie.

11-09-2020 | Man | 56
bloeddruk reductie

02-09-2020 | Vrouw | 61
Hartkloppingen
Na metoprolol (hier kreeg ik huiduitslag van met hevige jeuk) overgestapt op verapamil. Na overleg met mijn cardioloog ook gestopt met verapamil. Hier kreeg ik vervelende bijwerkingen van. Nu even wachten welk middel de arts nu aan mij voorschrijft.

01-09-2020 | Vrouw | 75
Hartritmestoornissen

Isoptin

30-08-2020 | Vrouw | 19
Clusterhoofdpijn
Ik gebruikte verapamil vanwege clusterhoofdpijn. De hoofdpijn zelf met verapamil was echt top. Alleen ik werd er heeeeeel misselijk door. Zo misselijk dat ik geen ontbijt en middag at, en maar klein beetje in avond omdat ik wist dat er anders niks van me overbleef. Ben 25 kilo afgevallen(achteraf nalatigheid van neuroloog natuurlijk, want veel gesprekken gehad erover, en t[lees meer...] boeide dr niet.) maar even serieus, de misselijkheid was het ergste wat ik ooit heb meegemaakt. En dat zeg ik niet snel.

Barnidipine

02-08-2020 | Vrouw | 77
barnidipine
Mijn bloeddruk is te hoog en ik heb nu alle medicijnen geprobeerd. Bij ieder medicijn veel nare bijwerkingen. In eerste instantie dacht ik dat dit het goede medicijn was voor mij. Na ruim 1 maand kreeg ik steeds meer last van bovengenoemde bijwerkingen. Ik word er depressief van. Komende week nog meer water drinken en anders vervroegd terug naar de huisarts. Ik worstel[lees meer...] al 16 jaar met overgewicht zonder ook maar 1 kilo af te vallen. Met dit medicijn er weer 2 kilo bij.

26-07-2020 | Vrouw | 67
amlodipine
in het begin deed het medicijn weinig. Bloeddruk schommelde van 154/109 wat mij zeer duizelig en bibberig maakte. Nu, na een maand, niet erg veel effect en vooral de lamlendigheid breekt mij op. Ik ben anders zeer vitaal. Nu te moe om iets e doen.

17-07-2020 | Man | 71
amlodipine
Mijn benen hielden erg veel vocht vast met het gevolg dat ik weinig urineerde. En de bloeddruk daalde maar een klein beetje.

17-07-2020 | Man | 71
nifedipine
Overgestapt op dit medicijn, om dikke voeten en benen te verminderen, die ik kreeg van Amlopidine . Langzaam opgebouwd. Door spierpijn nauwelijks in staat om wat te doen. Ik hoopte dat de klachten over zouden gaan, helaas verergerden ze. Nu er mee gestopt, middel erger dan de kwaal.

16-07-2020 | Vrouw | 50
Hypertensie
binnen enkele dagen zware reumatische pijnen in gewrichten die al jaren rustig waren. bijgevolg moeilijk lopen, moeizaam gebruik van handen; flink vocht vasthouden (daar had ik diuretica voor, die dus niets uithalen)

15-07-2020 | Vrouw | 65
Hartritmestoornis
Hartslag blijft ondanks gebruik tussen 80 en 100 en veel maagklachten

13-07-2020 | Man | 77
amlodipine
Duizeligheid, en zweverig, vermindering van energie,

Categorieën met de meeste ervaringen

Depressie - antidepressiva SSRI (5315)
Anticonceptie - overig (3874)
Cholesterol (2936)
Depressie - antidepressiva overig (2784)
Psychose / schizofrenie - antipsychotica (2430)
Pijn - morfine-achtigen (2247)
ADHD - psychostimulantia (2147)
Pijn (2034)
Verslavingsziekten (2003)
Bloeddruk - betablokkers (1717)
Maagzuur - protonpompremmers (1590)
Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend) (1543)
Anticonceptie - eenfase (1418)
Angststoornissen (1256)
Bloed / stolling - thrombose (bloedstolsels) (1195)
Diabetes (suikerziekte) - orale middelen (1177)
Depressie - antidepressiva TCA (1066)
Antibiotica - penicillines breedspectrum (984)