categorie

Bloeddruk - calciumantagonisten

Vergelijk de ervaringen met medicijnen in de categorie

De laatste ervaringen in de categorie: Bloeddruk - calciumantagonisten

26-03-2020

Verapamil (verapamil)

Mijn bloeddruk is prima met dit medicijn maar mijn hartslag is te hoog.
15-03-2020

Barnidipine (barnidipine)

Door de ziekte van Conn. heb je een veel te hoge broeddruk t.w. 200/115 In eerste instantie alleen eplerenon voorgeschreven gekregen en daar ging mijn bloeddruk niet mee omlaag. Dus daarna barnidipine 10mg en wel omlaag. Maar niet spectuculair. Dus dosering nu op 20mg. Bloeddruk nu 145/80 De ziekte van Conn is een aandoening aan de bijnieren. Deze ziekte komt zelden [lees meer...]voor en een ieder, die te hoge bloeddruk heeft en een te laag kaliumgehalte....laat je checken. In Nederland zijn er circa 7000 mensen met deze kwaal
14-03-2020

Angina pectoris

Ik heb kramp in mijn kransslagader en microbloedvaten kramp. Hierdoor heb ik altijd pijn. Door deze medicijnen is de kramp minder in mijn kransslagader maar de pijn blijft in de microbloedvaten .. veel last van blauwe plekken nu . Dit komt door de bloedverdunners en samen met diltiazem is dit erger omdat dat de bloedvaten wijder maakt. Logisch dus. Ook stijve handen en las[lees meer...]t van trickervingers en dikke opgezette voeten en enkels. Voel me super zwaar vanwege het vocht vasthouden. Droge mond en misschien is het slim om toch lichter te gaan en dan maar af en toe een spuitje nitroglycerine. Ik voel me bij deze sterkte niet echt fijn maar 120 mg is weer te licht. Misschien is het slim om tussen de 120 mg en 200 mg nog een middelmaat te maken. Bijvoorbeeld 160 mg of zo.
17-02-2020

11-02-2020

Amlodipine (amlodipine)

Twee weken 5 mg geslikt omdat enalapril bij mij niet afdoende was om de bloeddruk naar een acceptabel niveau te doen zakken. Veel last van de volgende bijwerkingen: duizelig, zwalkend over straat lopen, moe, onzeker, licht in het hoofd, vertraagd reactievermogen, moeilijk kunnen concentreren, opgezwollen gezicht, drukkend gevoel op de borst en steken bij rechter schouderbl[lees meer...]ad. In overleg met huisarts gestopt. Nooit meer deze rotzooi! Nu uitsluitend enalapril 20 mg. Ik ga vanaf morgen op eigen initiatief de door mijn huisarts voorgeschreven dosering verdelen over 2 maal 10 mg omdat mijn bloeddruk over de dag sterk schommelend is. Hopelijk is dit effectief. Daarnaast heb ik afgelopen weken mijn voedingspatroon en leefstijl aangepast: geen alcohol meer, max 3 kopjes koffie per dag, bietjes op het menu (natuurlijke vaatverwijder), appelcider azijn (1 eetlepel vermengen met 200 ml water en met een rietje drinken). Verder gebruik ik dagelijks supplementen: visolie capsules, vitamine D en magnesium. Meer bewegen en stress vermijden is ook belangrijk als je op een natuurlijke manier je bloeddruk omlaag wilt krijgen!
10-02-2020

Angina pectoris

Twee uur na gebruik onhoudbare hoofdpijn, hoge hartslag, hoge bloeddruk, misselijk. Ontzettend naar van gevoeld
29-01-2020

Amlodipine (amlodipine)

Zwalken, spierpijn, veel plassen, wazigzien, krampen benen en armen, hierdoor gevallen, etc.
25-01-2020

Amlodipine (amlodipine)

Heb dit medicijn gekregen tegen hoge bloeddruk. Ben 69 jaar en vroeger altijd lage bloeddruk. Hartproblemen zitten in de familie. Heb nu een redelijk goede bloeddruk, meestal wel even boven de 14 maar dan wel met 7 onderdruk. Voor mij heeft dit medicijn totaal geen bijwerkingen, en neem het nochtans in combinatie met medicijnen voor epilepsie.
20-01-2020

Amlodipine (amlodipine)

De bloeddruk is in combinatie met plaspil goed gedaald
17-01-2020

Amlodipine (amlodipine)

Ik heb dit middel drie jaar trouw iedere dag geslikt. Eerst in de ochtend maar omdat ik er erg duizelig van werd ben ik het in de avond gaan slikken. Daardoor minder last van de duizelingen. Ik kreeg last van wazig beeld en voelde mij lange tijd gewoon niet lekker (onzeker, angstig etc) Het duurde echt een tijd voordat ik erachter kwam dat het met Amlodipine te maken had. [lees meer...]De afname van het libido gaf voor mij de doorslag om direct met het middel te stoppen. Dan maar een hoge bloeddruk, ik was het zat! Nu inmiddels overgestapt op Olmesartan en mijn bloeddruk is perfect, ik voel mij weer als vanouds en het libido is weer helemaal terug. Voor mij was Amlodipine een drama !
16-01-2020

Amlodipine (amlodipine)

Ik had eerst 5 mg Amlodipine per dag door extreem hoge bloeddruk van ongeveer 230/125. Intussen is dat na een maand gezakt naar ongeveer 160/95. Hoge bloeddruk komt door ernstige verveling op het werk, bore-out, indirect gerelateerd aan autisme.

Hypertensie

Hartkloppingen

Had dit medicijn al gebruikt voor hoge bloeddruk ging goed maar hielp niet voor hart kloppingen propranolol wel dus daar naar overgestapt echter bloeddruk bleef te hoog 180 107 ,weer dilititiazem maar direct hart kloppingen tot echt beroerd worden aan toe.Dus weer terug naar propranalol hart klopt keurig gelijk 63 maal per minuut maar bloeddruk weet ik op het moment niet.

Amlodipine (amlodipine)

zeer hoge bloeddruk geconstateerd in 2014 (210/110), acuut op amlopidine, long embolieen geconstateerd, kleine bijwerkingen, medicijn werkt wel goed bloeddrukverlagend
12-01-2020

Clusterhoofdpijn

Een aantal jaar geleden ben ik gediagnosticeerd met clusterhoofdpijn vrijwel direct gestart met het gebruik van verapamil begonnen met 3 x per dag 1 tablet dit is verhoogd naar nu 3x per dag 2 tabletten en eventueel nog sumatiptan injectie spuiten voor de enkele keer dat er nog een aanval doorbreekt ik ben zeer tevreden met het resultaat.
10-01-2020

Angina pectoris

Kreeg amlodipine voorgeschreven vanwege hoge bloeddruk en a.p. Het werkt, intussen op 5 mg. in de cocktail waardoor ik wat minder vocht vasthoud -- dat was bij de aanvankelijk hoger dosering een beetje een probleem.
08-01-2020

Amlodipine (amlodipine)

Mijn bloeddruk is eindelijk gezakt. Jaren tussen 140/90 minimaal en gewoonlijk 190/100 tot zelfs metingen tot 250/135. Helaas wel licht verdikte hartspier aan over gehouden. Nu eindelijk wel normale bloeddruk. Voel me stukken beter. Bijwerking dikke benen is volgens medici normaal. Niet hinderlijk geluklig. Af en toe kramp in de kuiten 's nachts. Na regelmatig 'ma[lees meer...]sseren ' door in bed afwisselend de benen en kuiten in de matras te duwen geen last meer van kramp.
30-12-2019

Lomir (isradipine)

Lomir was een medicatie waar ik geen bijwerkingen kreeg.
30-12-2019

Nifedipine (nifedipine)

Ik heb fibromyalgie in het hele lichaam en polyneuropathie in beide voeten. Sinds ik nifedripine neem zijn de klachten heel erg verergerd. Ik ben sinds januari 2018 op zoek naar de juiste medicatie voor mijn hoge bloeddruk. Ik heb jaren Lomir 5mg genomen zonder problemen, helaas werd dit middel in januari 2018 van de markt genomen. Ik heb sinds toen 16 verschillende medic[lees meer...]aties gekregen die allemaal veel bijwerkingen veroorzaken. Ik ben aan het eind van mijn Latijn.
28-12-2019

Aortaklep aandoening

Gebruik het reeds jaren, vooral de overgang naar Apothek, werden de bijwerkingen heftiger. Zozeer dat ik zelfstandig besloten heb om de hoeveelheid naar 60 mgr terug te brengen. Tot volgende maand tot het bezoek bij de cardioloog kijk ik het effect maar even aan.
02-12-2019

Nifedipine (nifedipine)

Ik gebruik nu 6 dagen nifedipine en ik heb heel veel bijwerkingen. Mijn buik blaast op en ik ben constant misselijk. mijn gewrichten in de pols voelen doof aan Dan het ergste is dat ik sinds het gebruik van deze medicijnen een vreselijk pijn in mijn rug heb. Mijn bloeddruk is te hoog en schommelt nu hij van 130-80 de ene dag naar 190-140 de andere dag. Ik gebruik oo[lees meer...]k lotarsan en die helpt helemaal niet. Zijn net smarties.
29-11-2019

Angina pectoris

gebruik het al een hele tijd, maar zie af en toe wazig. ik weet niet of, DILTIAZEM, SANDOZ. 300MG, HIER DE OORZAAK VAN IS, BIJWERKINGEN. BEN bij een, BRILLENZAAK, geweest, maar de brillenman, kon niks vinden aan de ogen. graag meerder mensen, die zelfde soort klacht hebben.
25-11-2019

Clusterhoofdpijn

24-11-2019

Amlodipine (amlodipine)

Het gebruik van dit medicijn is goed Alleen heb ik de indruk dat ik nu last krijg van enkele bijwerkingen.
22-11-2019

Amlodipine (amlodipine)

Sinds het gebruik oorsuizen, nu gestopt 2 dagen maar nog geen herstel. Hoelang duurt het voor de bijwerkingen weer stoppen. Hierna weer naar huisarts voor of nieuwe medicatie of weer starten bij geen resultaat stoppen Oorsuizen.
15-11-2019

Nifedipine (nifedipine)

Na een redelijk goede start, steeds meer bijwerkingen zoals boven omschreven. Hartkloppingen, trage hartslag, veel urineproductie, zeer regelmatige stoelgang, slapeloosheid. Het middel lijkt erger dan de kwaal. Er wordt slecht geluisterd naar de ervaringen de patient.
14-11-2019

Amlodipine (amlodipine)

neem het nu vijf weken in. mijn gezondheid holt achteruit.kan heel slecht lopen van de rugpijn en spierpijn in de benen.als ik opsta heb ik al dikke benen. dit kan niet goed zijn.
08-11-2019

Amlodipine (amlodipine)

Bloeddruk mooi omlaag na een paar weken, in tegenstelling tot andere middelen. Geen last van bijwerkingen. Gewoon blijven puzzelen met je cardioloog tot je de juiste mix vind. Heeft wel even geduurd, doorzetten
07-11-2019

Hartritmestoornis

Door overprikkelde hartcellen verapamil gekregen van cardioloog. 2 x per dag 120 mg. Goed onder controle te houden. Wou afbouwen maar hart reageerde gelijk weer, veel schokken voelen, kloppen in keel, minder energie, conditie, adem. Vervelend gevoel. Na bètablokkers geprobeerd te hebben heel blij nu met deze calciumblokkers. Ook ijzertabletten voor laag hb
06-11-2019

Amlodipine (amlodipine)

Zoveel bijwerkingen dat ik er na een paar dagen mee gestopt ben. Het voelde wel alsof mijn hartslag trager werd, dus het zal vast geholpen hebben. Maar mijn lichaam reageerde met 'neeeee', gezien alle bijwerkingen. Duizelig, wiebelig op de benen. Voelde aan alsof ik zwalkend over straat liep. Huiduitslag binnen 4 uur na inname tablet, ernstige jeuk hoofdhuid, handpalmen. [lees meer...] Rode vlekken hoofd en hals. Vertraagd reactievermogen, spreken werd lastig

Categorieën met de meeste ervaringen

Depressie - antidepressiva SSRI (4977)
Anticonceptie - overig (3666)
Cholesterol (2850)
Depressie - antidepressiva overig (2659)
Psychose / schizofrenie - antipsychotica (2269)
Pijn - morfine-achtigen (2156)
ADHD - psychostimulantia (1999)
Pijn (1944)
Verslavingsziekten (1884)
Bloeddruk - betablokkers (1632)
Maagzuur - protonpompremmers (1535)
Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend) (1488)
Anticonceptie - eenfase (1357)
Angststoornissen (1172)
Bloed / stolling - thrombose (bloedstolsels) (1116)
Diabetes (suikerziekte) - orale middelen (1090)
Depressie - antidepressiva TCA (1027)
Antibiotica - penicillines breedspectrum (939)