categorie

Bloeddruk - calciumantagonisten

Vergelijk de ervaringen met medicijnen in de categorie

De laatste ervaringen in de categorie: Bloeddruk - calciumantagonisten

18-09-2022 | Vrouw | 62
amlodipine
Inmiddels een aantal weken van de Amlodipine af. Tot nu ben ik 8 cm buikomvang kwijt en heb nu een stoelgang van 2 tot 3 x per dag. Geen beenkrampen meer en heb het ook een stuk minder koud. Slapen doe ik wel veel maar dat vind ik niet erg na jaren heel slecht geslapen te hebben. Weet niet of dat ook door de amlodipine kwam maar tot nu toe voel ik mij een stuk beter. En[lees meer...] de bloeddruk is niet veel veranderd.

11-09-2022 | Vrouw | 67
amlodipine
Ik heb veel last van spierpijn, zweetaanvallen, blaasontstekingen en slapeloosheid. Ben er mee gestopt, ik hoop dat ik snel opknap. Mijn bloeddruk was trouwens niet extreem hoog 153/85. Ik heb het idee dat je door de HA richting medicijn maffia wordt gestuurd. Ik ga over op Lucovitaal.

01-09-2022 | Man | 63

30-08-2022 | Vrouw | 68
Hartklachten
Ik slik al 6 weken Diltiazem Milan 200 mg voor hartspasmen. Het helpt wel een beetje, maar ik ben nog niet klachten vrij. Wel heel veel bijwerkingen. Na 6 weken nog steeds. Mijn haar valt af. Ik voel mij zeer moe en zwakte in mijn benen. Ik heb nog veel spier en gewrichtspijn. Slaap ik ook slecht. Zijn er meer mensen die deze klachten ook hebben? Hoor ik graag.

29-08-2022 | Vrouw | 52
amlodipine
Ik gebruik al jaren Metoprolol en Losartan voor mijn te hoge bloeddruk. Tevens slik ik antidepressiva tegen mijn angst en paniekklachten. Sinds 3 maanden gebruik ik ook Amlodipine omdat mijn bloeddruk ineens weer heel erg hoog werd. Afhankelijk zakte mijn bloeddruk en ondervond ik ook geen erge klachten. Maar nu sinds een paar weken voel ik mij heel erg slecht. Heel veel s[lees meer...]pierspanning in nek en schouders maar vooral heel somber en onrustig voel ik me. Ik ben me heel erg bewust van mijn hartslag. Slaat af en toe over en voel ik duidelijk de hele dag in mijn keel kloppen. Ik word hier heel erg onzeker van. Vanmiddag met de huisarts overlegt om even te stoppen met de Amlodipine om te kijken of de klachten verminderen. Vooral dat sombere gevoel is vreselijk. Iemand anders hier dezelfde ervaring mee?? Ben heel benieuwd. Ook mijn eetlust is weg en mijn smaak is veranderd.

23-08-2022 | Vrouw | 41

20-08-2022 | Man | 86
verapamil
Darm klachten.Zeer harde ontlasting. Pijn tijdens het ontlasten van mijn darmen.Ook bloeden tijdens het ontlasten.Ben met Isopan gestopt.

Tildiem oraal

16-08-2022 | Vrouw | 61
Angina pectoris
Dit middel was het originele en werkte heel goed. Helaas nu uit de handel

16-08-2022 | Vrouw | 61
Angina pectoris
U geeft aan dat de medicatie niet meer leverbaar is van sandoz. Ik gebruik het van Sandoz sinds 2 weken ipv Tildiem van Sanofi (originele). Deze is uit de handel. Ik gebruik 200 mg retard capsules en gaat gelukkig heel goed. Eerder had ik tabletten en daar werd ik ernstig ziek van. Hopelijk wil de apotheker voor u ook Sandoz bestellen.

Verapamil

15-08-2022 | Vrouw | 52
Hartritmestoornissen
Ik slik Verapamil nu ongeveer een jaar. Super blij met de medicijnen. Sinds vorig jaar is er een hartritmestoornis geconstateerd en direct met Verapamil begonnen. Eindelijk niet ziek meer van een hart dat de weg kwijt is. Bijwerkingen heb ik niet gehad Afgelopen dagen tijdens de hitte wel heel veel last gehad van; misselijkheid, moe, slaperig, hoofdpijn, opvliegers, warmt[lees meer...]egevoel, meer zweten dan normaal, nervositeit. Vandaag is het koeler en het gaat weer goed. Misschien meer mensen last van bijwerken bij temperatuur boven de +30?

12-08-2022 | Vrouw | 20
amlodipine
Maar van korte duur gebruikt. Mijn bloeddruk was wel mooi onder controle door de amlodipine, maar ik sliep enorm veel en bleef moe, mijn enkels leken wel golfballen. Daardoor ook op advies van arts over gestapt op andere medicatie.

31-07-2022 | Vrouw | 71
verapamil
Ik heb 1 tablet van 240 mg en s’Avonds een tablet van 120 mg, het wekt niet voldoende om de bloeddruk te laten zakken…mijn ergste bijwerking is dat ik een ernstige obstipatie heb , zo hard en niks helpt. Ik wandel veel per dag Ontlasting wordt erg hard, de bloeddruk zakt wel iets maar niet voldoende

27-07-2022 | Vrouw | 62
amlodipine
Nadat ik in oktober 2008 onderuit ging bleek mijn bloeddruk veel te hoog. Dus ging ik aan de Amlodipine. Dus die nam ik dus 12 jaar trouw in. Maar ik kreeg last van zo veel klachten dat ik er nooit bij nagedacht had dat het van dit medecijn kon komen. Eerlijk gezegd weet ik dat nu ook nog niet maar ik ben in ieder geval nu gestopt met Amlodipine en Omeprazol en heb bij [lees meer...]het reformhuis nu iets wat me voor de bloeddruk moet gaan helpen. Ik wacht het af en laat het jullie weten.

13-07-2022 | Vrouw | 75
Hartklachten
verstopping bloedvat kransslagader. Sinds gebruik Diltiazem samen met Rosouvastatine al 2 jaar geen pijnaanval meer gehad.

13-07-2022 | Vrouw | 68
amlodipine
Ik gebruikte al jaren amlodipine 5mg en mijn bloeddruk bleef toch wat hoog, ik had vreselijke krampen in voeten, enkels, benen. Kreeg last van kortademigheid en vergeetachtigheid. Naar allerlei testen kwam dit door het medicijn. Wat een gif is dit, de bijwerkingen zijn heftiger dan de kwaal. Ik voel mij een stuk beter en nergens meer last van!

01-07-2022 | Vrouw | 77
Hartklachten
Bijna geen bijwerkingen, wel regelmatig behoorlijk moe 🦋🦋🦋

Lercanidipine

29-06-2022 | Man | 76
lercanidipine
Eerst gecombineerd met hydrochloorthiazide. Dat bleek dubbelop re zijn. Eerst zeer frequente stoelgang en dunne ontlasting. Zelf besloten tot dagelijks halve pil. En dan plots die huiduitslag. Het gloeit behoorlijk.

26-06-2022 | Man | 65
diltiazem
Na een moeizaam traject van een jaar om de juiste medicijnen voor de behandeling van mijn hypertensie te vinden (veel last van bijwerkingen) kreeg ik diltiazem voorgeschreven. Na inname kreeg ik vrij snel last van misselijkheid en braken en steeg mijn bloeddruk ver boven de 200. Na bemiddeling van de huisarts kon ik naar de eerste hulp van het Martiniziekenhuis Groning[lees meer...]en. Na een tijdje werd daar een hartaanval geconstateerd en werd ik in het UMCG gedotterd en een stent geplaatst. Een beangstigende ervaring. Er is nu gelukkig een werkzame medicatie gevonden en is mijn bloeddruk in orde en kan ik gewoon weer functioneren.

19-06-2022 | Vrouw | 53
amlodipine
Sinds januari gebruik ik Amlodipine. Merkte wel direct verlaging van de bloeddruk. Helaas wel enkele bijwerking, zoals lichte krampen in onderarmen en kuiten, koude handen en voeten en vooral in de voeten ook erge tinteling of 'doof' gevoel. En ik ben sinds januari 4 kilo aangekomen, terwijl ik al 25 jaar hetzelfde weeg. Als dit nog verder toeneemt, ga ik zéker overwegen[lees meer...] om een andere bloeddrukverlager te krijgen. Vaak zijn helaas de bijwerkingen erger als de kwaal zelf.

18-05-2022 | Man | 57

08-05-2022 | Man | 58
amlodipine
Slecht ervaringen ik wist niet waar al die klachten die ik heb beschreven bij bijwerkingen vandaag komen tot dat ik mensen tegen kwam via internet en die ik prive kenden de zelfde klachten hadden toen wist ik dit is troep, ik ben er meteen mee gestop , en kreeg van iemand te horen moringa te gebruiken en dat helpt mij goed. mijn bloed druik is nou rond 140/90 som nog lager[lees meer...] zelfs

07-05-2022 | Man | 63
amlodipine
Bloeddruk onder controle, Maar ik vind de bijwerkingen echt lastig! (Impotentie)***

Verapamil

29-04-2022 | Man | 33
Clusterhoofdpijn
Een aantal jaar gebruik ik nu verapamil om aanvallen van clusterhoofdpijn te voorkomen. De medicatie werkt voor mij zeer effectief. Het laatste half jaar ben ik aanvalsvrij. Ik heb in de afgelopen jaren een aantal keren geprobeerd af te bouwen, maar dit leidde dan opnieuw tot aanvallen. Met de huidige dosering heb ik nauwelijks klachten. Soms heb ik nog het gevoel alsof er[lees meer...] een aanval begint, maar die zet dan niet door.

Nifedipine

19-04-2022 | Vrouw | 34
nifedipine
Syndroom van Raynaud
Toen ik de pil nog slikte (levonogestrol o.i.d.) werkte de Nifedipine beter. Nu doet hij erg matig z'n werk helaas. Eerder had ik veel minder vaak witte vingers. Soms dagen achter elkaar niet. Wel met goed gebruik van handschoenen. Nu heb ik weer vaker witte vingers helaas.

19-04-2022 | Vrouw | 82
amlodipine
opgezette voeten en enkels en nu extreem droge jeukerige huid voeten en benen en slecht lopen vanwege zwelling tenen

14-04-2022 | Vrouw | 82
amlodipine
Naast amlodipine 5 mg kreeg ik losartan 50 mg, dus 2x bloeddrukverlager, vanwege hartproblemen.

Vasexten

04-04-2022 | Man | 64
barnidipine
Na het doneren van een van mijn nieren aan mijn dochter was mijn bloeddruk hoger dan voorheen en daarna moet ik medicijnen innemen. (red . ORIGINELE TEKST: 'After donating one of my kidneys to my daughter my blood pressure was higher than before and subsequently I have to take medication.'

15-03-2022 | Vrouw | 70
Hartklachten
Voor mij nooit geen Diltiazem meer. Niet in zalf en ook niet in tablet. Krijg er zwaar huiduitslag van.

24-02-2022 | Man | 70
blijf dit invullen

24-02-2022 | Man | 70
verapamil
Kreeg dit middel als generiek van middel van sandoz. heb ernstig slokdarm probleem en maagzuur en brandende slokdarm, was zeer heftig en direct slokdarm onderzoek (moest met spoed gecontroleerd worden op kanker) in ziekenhuis. Terug naar Sandoz pillen en probleem was over - heb barret, en verapamil van deze leverancier zorgde er voor dat ik enorme slokdarm klachten kree[lees meer...]g. heb slecht werkende slokdarm, en slik daarom veel maagbeschermers.. Ongetwijfeld goed middel, alleen niet voor mij Puur persoonlijke aangelegenheid dus. hoop dat anderen gewoon een effectieve werking mogen hebben

Categorieën met de meeste ervaringen

Depressie - antidepressiva SSRI (5769)
Anticonceptie - overig (4243)
Cholesterol (3107)
Depressie - antidepressiva overig (2938)
Psychose / schizofrenie - antipsychotica (2675)
Pijn - morfine-achtigen (2414)
ADHD - psychostimulantia (2371)
Verslavingsziekten (2167)
Pijn (2158)
Bloeddruk - betablokkers (1822)
Maagzuur - protonpompremmers (1687)
Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend) (1623)
Anticonceptie - eenfase (1504)
Diabetes (suikerziekte) - orale middelen (1416)
Angststoornissen (1415)
Bloed / stolling - thrombose (bloedstolsels) (1339)
Depressie - antidepressiva TCA (1162)
Antibiotica - urineweginfectie (1135)