Ervaringen met Vesicare

solifenacine

Overactieve blaas (27 meningen)
Polyurie (23 meningen)
Incontinentie (12 meningen)
Urine-incontinentie (2 meningen)
Prostaathyperplasie (1 mening)
Prostaatklachten (overig) (1 mening)
Anurie / oligurie (1 mening)

13-12-2018 | Vrouw | 53
solifenacine (10mg)
ik moest altijd wel 3 tot 4 keer mijn bed uit om te plassen en nu nog maar 1 keer. Slaap daardoor weer voldoende op een nacht, waardoor ik me een stuk fijner voel. Dus voor mij werkt dit medicijn prima met de bijwerkingen kan ik leven.

06-09-2018 | Man | 73
Prostaatklachten (overig)
Na eerst een onderzoek van de oncoloog naar prostaatkanker, was er geen prostatkanker, daarna naar uroloog die mij wegens het vele plassen in de nacht vesicare 5Mg voorschreef. De volgende dag 1 tablet in genomen, even later kreeg ik, Hartpatient zeer ernstige hartklachten en benauwdheid met daarbij komende, ontzettend raar in het hoofd als ok in ook nog een flinke dosis [lees meer...]morfine had in genomen en viel steeds in slaap aan de tafel, toen ik wat beter was geworden direct het ziekenhuis op gebeld en het bovenvermelde gemeld, de reactie was, onmiddellijk stoppen met dit medicijn dit is een zeer heftige reactie, thans na een nieuw gesprek moet ik Furosemide 20 gaan gebruiken in de avond, zodat ik misschien eindelijk snachts weer eens rustig kan slapen zonder steeds het bed uit te moeten.

21-05-2018 | Vrouw | 63
Hernia
Na een operatie en kanaalstenose operatie heb ik blijvend urine incontinentie klachten, voor de operatie voelde ik niet meer dat ik moest plassen. Ga nu om het uur omdat ik vreselijke drang heb, maar kost me moeite om het eruit te plassen....het helpt iets. Neem ze in omdat ik dan nog wat kan slapen, anders is het om de 5 minuten naar het toilet.....voel me erg ongelukkig[lees meer...] met deze situatie.....behandeld arts zegt dat er niets aan te doen is.....Binnenkort toch maar weer bespreken of de blaas beschadigd is, heb nog steeds veel pijn, misschien toch weer een nieuwe hernia.

07-02-2018 | Vrouw | 46
Incontinentie
ruim 6 jaar incontinentie, aanvankelijk verweten aan zwangerschap. Wegens neurologische aandoening nader onderzocht. Medicatie blijkt zeer effectief.

17-01-2018 | Vrouw | 24

24-11-2017 | Man | 66
Overactieve blaas
Overactieve blaas moet binnen het uur naar het toilet. Met Vesicare is dit iets langer dan een uur. Kreeg al snel last van een droge mond maar daar valt mee te leven. Na een jaar kreeg ik een hinderlijke kriebel in mijn keel veel kuchen en daarna zelfs grote problemen met praten. Voorheen sociale problemen i.v.m. plassen nu sociale problemen omdat je geen gesprek meer kunt[lees meer...] voeren.

30-09-2017 | Man | 53
Blaaskanker
Vanwege een TURBT werd de blaas continu gespoeld. Had hierdoor en door de katheter veel last van blaas spasmen. Na inname van Vesicare namen de klachten snel af. Tijdens opname en na ontslag had ik in hoge mate last van constipatie. Vanwege de TURBT mocht ik geen druk zetten dus zit ik nu aan de Macrogol en Lactulose. Constipatie is daardoor wel weg. Ook had ik redelijk w[lees meer...]at last van wazig zien maar dit verdween snel nadat ik gestopt was met Vesicare.

15-07-2017 | Man | 66
Prostaathyperplasie
Veel problemen van droge mond vooral tijdens het sporten. Ben van geneesmiddel veranderd op aanraden van de huisdokter. Nu Betmiga en veel minder problemen en zeker zo effectief.

01-07-2017 | Vrouw | 47
Overactieve blaas
Ik had na een blaasontsteking nog meer klachten dan tijdens de ontsteking zelf. Ik had veel aandrang en veel pijn in de plasbuis. Met dit medicijn was de pijn na een week weg en kan ik een hele dag over een festival lopen zonder aandrang. Ik neem die bijwerkingen op de koop toe het weegt voor mij niet op tegen die vreselijke pijn die ik soms uren had na het plassen. Ik heb[lees meer...] iets slechter zicht maar dan van dichtbij en een wat drogere mond. Ik ben heel blij dat ik dit medicijn heb gekregen want het helpt mij goed.

30-06-2017 | Man | 54
Blaasontsteking

09-05-2017 | Vrouw | 47
Overactieve blaas
Overactieve blaas. Zeer veel plassen. Nu veel meer dan de helft verbeterd. Alleen jammer dat ik niet meer kan lezen, erg slecht zicht in week drie. Duizelig. Hopelijk word dit minder.

13-03-2017 | Man | 39
Polyurie
ik moest binnen een uur alweer rennen naar de toilet, dus tussen 9 en twaalf ging ik al 5 x. Bleek vaak helemaal niet veel in mijn blaas te zitten. Omdat mijn maag er pijn van ging doen, heb ik geprobeerd de dosis te verlagen, maar vanwege de pijn uiteindelijk gestopt. Nu een jaar verder heb ik gelukkig nergens last meer van en is het uit zichzelf toch hersteld.

01-03-2017 | Vrouw | 56
Overactieve blaas
Jaren gebruikt medicijn helpt perfect tegen een overactieve blaas. Wel altijd een verstopte neus gehad. Sinds een jaar veel maagklachten, pijn bovenin de maag. Omeprazol gekregen, maar dat helpt onvoldoende. Gestopt met Vesicare en de klachten waren weg. Na 2 maanden weer begonnen en de maagklachten kwamen weer terug. Ik heb dit 3x geprobeerd en steeds als ik stop met Vesi[lees meer...]care verdwijnen de maagklachten en deze zijn behoorlijk dus doorgaan met Vesicare is geen optie. Ook al andere maagtabletten geprobeerd maar ook dat werkt niet, dus nu maar gestopt, helaas geen oplossing

15-01-2017 | Vrouw | 60
Overactieve blaas
Eerst Oxybutinine gebruikt zonder resultaat. Zag er tegenop om het huis uit te gaan als ik niet wist of er toiletten in de buurt waren. Op een uur ging ik gemakkelijk 5 à 6 keer naar het toilet. Het domineerde mijn leven. Nu kan ik 4 uur wachten. Alleen als ik dan voel dat ik moet gaan dan kan ik ook geen 5 minuten meer wachten. Maar daar is mits wat organisatie wel me[lees meer...]e te leven. Ben tevreden dat ik de stap naar het UZA gezet heb.

15-01-2017 | Vrouw | 70
Blaasontsteking
Gezien ik al jaren last heb van steeds terugkerende blaasontsteking is dit dank zij Vesicare sterk verbetert. Ik vindt het medicijn wel heel duur voor een gepensioneerde als ik. Geen noemenswaardige bijwerkingen.

29-10-2016 | Vrouw | 18
Overactieve blaas
Ik heb helaas heel veel bijwerkingen door dit medicijn maar mag helaas niet afbouwen van mijn arts. Mijn bijwerkingen: droge mond/huid/lippen, slecht zien, enorm moe, hoofdpijn, buikpijn.