Ervaringen met Vesicare

solifenacine

Overactieve blaas (27 meningen)
Polyurie (23 meningen)
Incontinentie (12 meningen)
Urine-incontinentie (2 meningen)
Prostaathyperplasie (1 mening)
Prostaatklachten (overig) (1 mening)
Anurie / oligurie (1 mening)

10-06-2013 | Vrouw | 50
Blaasontsteking
Klachten waarschijnlijk ontstaan n.a.v een zware blaasontsteking. Ik bleef pijnklachten houden, alsof er weer een ontsteking aan zat te komen. Ik had een heftige drang tot plassen hetgeen met veel pijn gepaard ging.In de urine werden geen afwijkingen gevonden, ook niet nadat die op kweek was gezet. Diagnose; overbelaste blaas. Vesicare had direct effect, in die zin dat je [lees meer...]niet meer iedere 15 min. intense drang voelt. Pas na een paar weken gebruik krijg je daadwerkelijk meer rust en tijd . ook om te oefenen je toiletgang uit te stellen. Ik ben nu aan het afbouwen, het gaat stukken beter, verwacht geen wonderen van dit medicijn, het is een hulpmiddel. Het vergt lange tijd, lichamelijk en geestelijk om de blaas zich weer te laten herstellen. Heb geduld! Ik was zeker in het begin te makkelijk in paniek. Kalmte bewaren helpt echt!

20-05-2013 | Vrouw | 65
solifenacine
Veel last van bijwerkingen zoals hoofdpijn, maagzuur, hartkloppingen, duizelig en wazig zien

20-05-2013 | Man | 65
solifenacine
Het middel werkt wel ben van 4 x per nacht plassen naar 1 x gegaan. Wel veel bijwerkingen, Hoofdpijn, maagzuur, hartkloppingen, wazig zien, moe spierpijn. De eerste keer na een maand gestopt en alle klachten van de bijwerking waren weg. Dus ik sta voor een dilemma of minder plassen en last van de bijwerkingen of meer plassen, lastig ga het met de Andros kliniek bespreke[lees meer...]n

22-04-2013 | Man | 67
solifenacine
mijn blaas is mei 202 uit genomen heb op 12-12-2007 vesicare 10 mg voor geschreven gekregen van mijn uroloog wegen incontinentie heeft iets geholpen naar mijn idee last van droge mond en weinig smaak, krijg na 1 jaar last van achillespees ontsteking linker hiel, fiso niets hielp een haf jaar daarna rechter hiel er bij naar huisarts weer fisio niets geholpen{radeloos} na [lees meer...]5 jaar sukkelen toevallig weer naar de zelfde uroloog vroeg aan mij waar voor gebruikt u TOVIAS 4 mg? u heeft mij voor geschreven na5 weken achillesonteking weg.

11-04-2013 | Vrouw | 35
solifenacine
Ik slik nu een paar weken Vesicare. Ik heb nu niet meer de constante aandrang om naar het toilet te gaan en slaap de nachten zelfs door. Ik heb wel veel hoofdpijn en soms zie ik wazig, vooral bij lezen (de lettertjes gaan dan 'dansen') en natuurlijk de droge mond. Maar ik ben al zo blij dat ik onderweg niet bij iedere benzine pomp hoef te stoppen om te plassen. Normaal gin[lees meer...]g ik zo'n 28 x per 24 uur. Nu ongeveer 10 tot 12 x

02-04-2013 | Vrouw | 25
solifenacine
Ik neem sinds mijn 19 jaar vesicare. Ben namelijk geboren met een blaasinstabiliteit. De eerste maanden last gehad van bijwerkingen zoals droge mond, veel drinken, vergeetachtig, moe,... Maar niet ernstig. Nu neem ik nog 1 pilletje om de 2 dagen, maar kan er nooit vanaf geraken. Maar nu gaat alles goed. Ik drink gemakkelijk 2 liter op een dag en ga amper 4 keer naar het to[lees meer...]ilet. De medicatie heeft gewoon tijd nodig om zijn werk te doen.

11-03-2013 | Man | 57
solifenacine
Ik heb op 28-01-2013 een TURP operatie gehad waarbij ook blaasstenen en prostaatstenen zijn verwijderd. Na de operatie veel bloedverlies maar vooral 5x in een uur naar het toilet en kreeg eerst tamsulosine. maar heb 14 februari de uroloog gebeld dat ik s' nachts 5 x eruit moest en bijna geen wandeling meer durfde te maken en onderhand lichamelijk een wrak werd. Na een cyst[lees meer...]oscopie controle bleek alles nog erg rauw eruit te zien en heb ik Vesicare gekregen wat ik nu een paar weken gebruik, 10mg per dag. Maar ga nog steeds 2 tot 3x per uur naar toilet en heb veel kramp na het plassen en kan nog steeds niet langer dan een half uur weg zijn want als ik aandrang krijg moet ik toch snel een toilet vinden anders loopt het er gewoon zonder dat ik daar enige invloed op heb. Uroloog gebeld en hij zei dat ik geduld moest hebben, het kost enige maanden voordat de blaas weer een normale sluiting heeft. Ik moest geopereerd worden maar heb nu het gevoel dat ik er een probleem bij heb gekregen, want ik zie nog weinig verbetering, alleen het bloedplassen is gestopt. Dus gaat dit echt nog goed komen?

20-02-2013 | Man | 69
solifenacine
Door zeer frekwente blaasspoelingen tegen blaaskanker is het ophouden van de plas sinds juli 2012 een groot probleem vooral in de nacht 6 tot 7 keer van bed dus je komt niet tot rust. De blaaskanker is onder controle dus blij maar er is een "kwaal" bijgekomen nl. een zwaar geirriteerde blaas. Ik heb Toviaz gebruikt maar na 3 weken was dat uitgewerkt, Emselex gebruikt deed [lees meer...]helemaal niets dus nu weer aan de Vesicare 10 mg met een droge mond, wazig zien, afwezig maar ik weet niet hoe het nu verder moet? Mijn dagen draaien uitsluitend om het toiletbezoek.

10-02-2013 | Man | 49
COPD
Ik slik sinds enige maanden vesicare en heb veel meer last van mijn COPD. Erg benauwd en slijm lijkt vast te blijven zitten. Op advies van uroloog gestopt met vesicare en nu veel minder last.

11-01-2013 | Vrouw | 24
solifenacine
nu zon 15 keer plassen in 24 uur ipv 30 keer. Kan weer redelijk normaal leven zonder voortdurend op het toilet moeten verblijven. Buikpijn minder. Wel veel misselijk en hoofdpijn van medicijnen. Soms duizelig. Vergeetachtig. Soms beetje verward.

20-12-2012 | Vrouw | 49
Blaasontsteking
Ik heb vesicare gekregen omdat ik constant pijn mijn onderbuik heb en het idee dat ik steeds blaasontsteking heb. Na controle 1e keer wel daarna schone urine. Dus aan de vesicare. Vraag me alleen af of dit helpt want heb geen urineverlies of veel plassen. Maar ja moet het nu 2 maanden gaan slikken. Dus maar eens kijken of het ook voor mijn klachten helpt en anders maar vra[lees meer...]gen of ik naar een Uroloog mag.

23-04-2012 | Man | 75
solifenacine
Erge last van aandrang na het plassen. Via de huisarts naar de uroloog, geprobeerd de plasbuis te vergroten maar bleek toen helemaal dicht te zitten. sÁvonds buik katheter ingebracht en voor drie weken Vesicare gekregen mocht het niet langer gebruiken. Het heeft mij niet geholpen weer plasbuis open gemaakt nog een katheter erbij. Nu katheter vrij maar nog dezelfde klacht[lees meer...]en. Bijwerking Vesicare 10mg: droge mond- moeite met slikken-moe-lust geen alcoholische dranken meer.

16-04-2012 | Vrouw | 59
solifenacine
Ik gebruik nu ca. 2 maanden Vesicare en ik ben heel tevreden met het resultaat. In het begin wat last van een droge mond, een stukje kauwgom helpt prima. Kan weer lekker wandelen met de honden zonder me druk te maken over aandrang enz. Het enige is dat wijn me niet meer smaakt. Dus vanaf nu ook nog geheelonthouder. Misschien wel beter zo?

09-04-2012 | Vrouw | 62
solifenacine
hoef minder vaak te plassen maar heb wel meer moeite met aanplassen en doorplassen. heb vaak hoofdpijn boven ogen en duizelingen. had na twee weken blaasonsteking,daar had al jaren geen last meer van gehad.droge ogen en droge mond.het ergste vind ik het dat ik moeite heb met slikken en mij vaak vast eet.ik vraag mij af of het allemaal van de medicijnen komt,graag reacties [lees meer...]hierover van anderen. groetjes

26-12-2011 | Vrouw | 21
solifenacine
Ik heb herhaaldelijk urineweg infecties gehad gedurende 2 jaar als gevolg van een behandeling met roaccutane, en een die nooit helemaal genezen is. Sinds meer dan een jaar, heb ik telkens de aandrang om te plassen, want misschien grappig lijkt, maar dat helemaal niet is (verlies van slaap, behoefte om altijd toiletten bij de hand te hebben, zeer prikkelbaar etc). De ves[lees meer...]icare die ik neem voor het slapen verdoofd me en helpt me om 's avonds in te slapen, wat heel moeilijk was (ik bracht een groot deel 's nachts door op het toilet). De rest van de dag, het is waar dat het goed de effecten onderdrukt, zelfs al zijn sommige dagen heel moeilijk. Ik heb hier voor ceris en oxybutinine geprobeerd die me absoluut niet geholpen hebben.

28-11-2011 | Vrouw | 62
Blaaskanker