Ervaringen met Vesicare

solifenacine

Overactieve blaas (27 meningen)
Polyurie (23 meningen)
Incontinentie (12 meningen)
Urine-incontinentie (2 meningen)
Prostaathyperplasie (1 mening)
Prostaatklachten (overig) (1 mening)
Anurie / oligurie (1 mening)

05-08-2016 | Vrouw | 50
Overactieve blaas
In verleden Detrusitol geslikt tegen overactieve blaas, dat hielp goed. Toen klachten na paar jaar terugkwamen, kreeg ik via een inmiddels nieuwe huisarts Vesicare voorgeschreven, omdat Detrusitol te zwaar zou zijn met teveel kans op bijwerkingen. Na ongeveer 2 weken weinig tot geen resultaat. Ik mocht 2 tabletten per keer nemen als het niet hielp, dat heb ik toen een we[lees meer...]ek gedaan en toen begon ik het effect te merken, waarna ik weer op 1 tablet ben teruggestapt. Nu, na zo'n 2,5 maand, zijn mijn klachten sinds een paar dagen weer terug: heel veel aandrang hebben maar weinig tot niets hoeven plassen. Ook het gevoel dat ik niet alles uit kan plassen (zodra ik doortrek voel ik alweer aandrang). Ik kan het meestal wel goed ophouden (heb nog nooit ongelukjes gehad), maar om nou de hele dag door het gevoel te hebben dat je moet plassen is beslist geen pretje. Ik heb totaal niks van bijwerkingen gemerkt. Mijn huisarts is nu nog een week met vakantie, maar zodra zij terug is ga ik om een ander medicijn vragen.

28-07-2016 | Vrouw | 64
Overactieve blaas
erg misselijk en pijn in de maag. erg slaperig!

08-07-2016 | Man | 71
Anurie / oligurie
plasbroblemen, door vesicare veelbinder. bijwerkingen zoals droge mond vind ik de ergste, verder weinig.

17-06-2016 | Vrouw | 48
solifenacine (10mg)
Heel veel darmkrampen door chronische darmziekte, de blaas deed ook lekker mee aan deze krampen nu na drie dagen rust in mijn buik. Ik heb dit middel eerder gebruikt tegen een overactieve blaas. Nu om dit middel gevraagd, om te kijken of het in mijn buik wat rustiger kon worden. De krampen die ik had kun je vergelijken met bevallen.

16-05-2016 | Vrouw | 45
Overactieve blaas
Na een paar dagen merkte ik al dat ik veel minder vaak moest plassen. Ook kon ik voor het eerst weer 's nachts doorslapen. Echter al heel snel last van droge mond en ook neusslijmvlies, waarvoor ik uiteindelijk een neusspray moest gaan gebruiken, omdat deze steeds vaker dicht ging zitten met de nodige bloedneuzen erbij. Nadat ik ook last van mijn darmen kreeg (obstipatie) [lees meer...]en ook de rekening van mijn zorgverzekeraar kreeg, heb ik besloten per direct te stoppen met het medicijn. Dan maar vaak naar het toilet. Al direct kon ik weer normaal naar het toilet en mijn neus ging weer open. Droge mond verdween. En ik hoef niet meer wakker te liggen of ik het medicijn wel kan betalen deze maand. Jammer, maar helaas...

08-05-2016 | Vrouw | 28
Overactieve blaas
Ik heb nog geen of slechts zeer minimale gunstige effecten van dit medicijn ondervonden. Ik zou de dosering nog mogen verdubbelen maar gezien de bijwerkingen die ik ervaar (droge ogen, pijnlijke ogen, droge mond, dorst, obstipatie, hoofdpijn), lijkt dat me geen goed idee. Als het effect niet meer wordt en de bijwerkingen niet minder zal dit me onvoldoende helpen met mijn o[lees meer...]veractieve blaas als gevolg van een neurologische ziekte.

05-04-2016 | Vrouw | 70
Overactieve blaas
Van de huisarts en specialist moest ik gelijk stoppen toen ik vertelde van mijn hartkloppingen vooral als ik wilde gaan slapen dat was best angstig. Na het stoppen geen last meer gehad van deze bijwerkingen. Wel had ik het idee dat waar voor het bedoeld was hielp maar het risico om het te blijven gebruiken was voor mij te groot. Ik heb mijn hart erg lief ;-).

16-02-2016 | Man | 70
solifenacine (10mg)
In 1994 is er blaaskanker ontdekt, 5jaar blaasspoelingen hebben niet geholpen, daarna naar het E.M.C. Rotterdam, in mei 2002 is blaas eruit genomen, heb nu een darmblaas, beetje incontinent, heb daardoor Vesicare 10 mg enz. Ik heb direct na innemen droge mond, droge neus, droog voorhoofdholte, last van droge ogen, veel last van achillespeesonstekingen in beide benen, na ee[lees meer...]n jaar met deze klachten 5mg ruim drie jaar geslikt, daarna 1.1/2 jaar Tovias 4 mg, hetzelfde resultaat, na totaal 4.1/2 jaar heb ik moeten stoppen van de arts. ik vroeg waarom? deze medicijnen helpen niet bij u, je hebt je eigen blaas niet meer. Mijn vrouw en ik waren met stomheid geslagen, maar de Achillespees ontstekingen zijn na 4 weken over gegaan, heb nog steeds last van droge mond, neus en ogen.

11-02-2016 | Vrouw | 39
Overactieve blaas
Na twee maal in korte tijd weer een blaasontsteking te hebben gehad, heel weinig druk bij het plassen en veelvuldige bezoeken aan de huisarts en met een geschiedenis van vernauwde urinewegen een blaasonderzoek gehad bij de uroloog. Deze constateerde een overactieve blaas met een geïrriteerde blaaswand (rode vlekken). Ik kreeg Vesicare 5 mg (1x per dag) voorgeschreven. In [lees meer...]de bijsluiter stonden een aantal zaken, met name dat dit niet gebruik mag worden bij mensen die maar heel weinig blaasdruk hebben, dat vond ik vreemd omdat het één van de klachten is die ik heb en ook aangegeven heb bij de specialist. Toch begonnen met het medicijn. Wel ervoor gekozen om deze bij het avondeten in te nemen vanwege de bekende gele sticker (rijvaardigheid vermindering). In de eerste instantie merkte ik geen verschil maar na een dag of twee kon ik steeds moeilijker naar de wc, het duurde nu helemaal lang voordat er iets uit kwam. Wel was de vele aandrang een klein beetje minder. Vanaf dezelfde tijd kwamen ook de andere klachten, heel erg moe steeds, moeite met scherpstellen (ogen), de hele dag hoofdpijn, droge mond en keel. Ook kreeg ik (weer) last van zuurbranden, ik heb een chronische middenrif breuk waarvoor ik al een aantal jaren 1x per dag pantoprazol slik. Dit gaat al jaren goed maar nu ineens kreeg ik weer last van mijn maag. Ik heb na 5 dagen contact opgenomen met de specialist en ben gestopt met de medicijnen. Vrijwel meteen daarna verdween een groot deel van de klachten. Het zuurbranden en de vermoeidheid is nog niet helemaal weg maar de hoofdpijn, geen eetlust en het probleem met focussen is gelukkig wel weg. Voorlopig laat ik het even zo, ik heb liever dat ik wat vaker naar de wc moet dan dat ik alle andere klachten erbij heb. In maart heb ik een vervolgafspraak, hopelijk weet ik dan meer.

15-01-2016 | Man | 65
Geen effect

07-01-2016 | Vrouw | 38
Overactieve blaas
Ik ben zeer blij met het resultaat van de werking op mijn blaas. Ik rende elk uur naar de toilet voor een plasje. Nu kan ik doorwerken en doorslapen en ben ik zeer verrast over de verdubbeling van de inhoud van mijn blaas. Tegelijk heb ik wel erg last gekregen van dorst en droge mond, waar ik prima tegen kan. Gewoon lekker wat extra drinken is nu geen probleem. Maar de pij[lees meer...]n in mijn maag is echt naar. In de ochtend heb ik er geen last van, maar in de middag of de avond kan het op komen zetten en flink pijn doen. Helaas weet ik niet of het de combi is van de stress waar ik mee te dealen heb. Maar dit is mijn ervaring naar eer en geweten verteld.

29-07-2015 | Vrouw | 43
Overactieve blaas
Sinds een paar jaar heb ik last van een blaaspijnsyndroom. De pijn en aandrang is 5 weken geleden weer toegenomen. Ik slik nu 2 dagen Vesicare en ik voel me niet lekker. Ontzettend moe, draaiering, warrig en slecht zien en droge mond. Ik overweeg ermee te stoppen alleen komt de aandrang dan weer terug. Tja wat te doen..... Volgende week maar weer eens langs de uroloog....

23-07-2015 | Vrouw | 54
Overactieve blaas
Ik slik nu 8 dagen 5 mg astellas. Vanaf dag 7 voel ik steeds meer vermoeidheid. Heel vervelend. Wel helpt de medicatie: de frequentie van het plassen is echt afgenomen. Maar omdat de vermoeidheid erg vervelend is, overweeg ik sterk om te stoppen met de medicatie.

10-07-2015 | Vrouw | 44
solifenacine (5mg)
Ik slik nu 8 dagen vesicare en ik ben heel erg moe, plassen gaat zeer moeizaam, ik moet wel nog steeds vaak naar het toilet.

30-05-2015 | Man | 66
Blaaskanker
Vesicare vermindert het aantal blaaskrampen en de intensiteit van de blaaskrampen. De blaaskrampen zijn ontstaan na veelvuldige TURB operaties en de vele blaasspoelingen. Daardoor is de blaaswand kort na de ingreep snel en sterk geirriteerd. Na verloop van tijd wordt de irritatie minder. Dan verminder ga ik over van 10mg naar 5mg. Vesicare is bij mij na 24 uur uitgewerk[lees meer...]t en heeft geen verslavende bijwerking. Ik tracht dan ook zo snel mogelijk te stoppen wanneer ik geen blaaskrampen meer voel. De bijwerkingen van Vesicare zijn moeilijk aan te geven wanneer er verschillende medicijnen tegelijk worden genomen. Bijwerkingen zijn droge mond, slecht zien.

17-05-2015 | Man | 67
Polyurie
Wazig zien en erg afwezig en slaperigheid. Ben er mee gestopt en de klachten waren direct weg.