Ervaringen met Vesicare

solifenacine

Overactieve blaas (27 meningen)
Polyurie (23 meningen)
Incontinentie (12 meningen)
Urine-incontinentie (2 meningen)
Prostaathyperplasie (1 mening)
Prostaatklachten (overig) (1 mening)
Anurie / oligurie (1 mening)

17-10-2010 | Vrouw
Overactieve blaas
Ik merkte na 1 dag al effect, na 5 dagen plasproblemen grotendeels over. Lastig zijn de droge mond en ogen. Ook lichte jeuk over mijn gehele lichaam. Vreemde, metaalachtige smaak en door de droge mond moeite met slikken (vooral droge dingen, zoals brood). Al deze bijwerkingen neem ik voor lief want alles beter dan die vreselijke onophoudelijke aandrang.

27-09-2010 | Vrouw
Actieve blaas verdenking
Direct na de eerste inname, doodmoe, ogen wazig/droog/vermoeid, misselijk, oprisping, droge mond/keel, smaakaangetast, lusteloos. Na een aantal dagen (3) kwam erbij zwarte vlekken zien, plas brand, veel witvloed, hartkloppingen duizelig, nog vaker plassen, diarree, pijnin de onderbuik welke doorzeurt naar benen, opgezette onderbuik, hoofdpijn vlak boven ogen, jeuk aan de [lees meer...]huid, angst, koortsig voelen, ijskoud hebben, braken, doodmoe, gevoel hebben dat je een valiumiraat tablet hebt gehad. Heb nu de huisarts gebeld en per direkt stoppen. Nu een week wachten voor het uit mijn lichaam is. Ik ben dus echt niet te spreken over deze tablet. Succes voor anderen. MVG

06-06-2010 | Vrouw
Overactieve blaas t.g.v. dwarslaesie
Na jaren Ditropan was Botox (eenmalige rechtstreekse inspuiting in de blaaswand) een verademing, hoewel van korte duur. Botox werkte pas na 10 dagen optimaal en vanaf dan kon ik er slechts twee maanden vlekkeloos (en 'ongelukjesloos') op vertrouwen, maar het waren de twee beste maanden die ik ooit al had meegemaakt in mijn leven. Na twee maanden nam de werking echter weer [lees meer...]af. De derde botox-inspuiting (ondertussen een jaar verder) haalde helemaal niets meer uit. Toen ben ik overgeschakeld op oxybutinine, 6 keer 5mg per dag (inspuiting via sonde). Dit werkte goed voor zo'n 3 jaar. Nu neem ik 1x per dag 10 mg vesicare, samen met de oxybutinine. Na 6 maanden merk ik nu echter weer dat ik er niet op kan vertrouwen. Het veiligheidsgevoel dat ik had met de eerste twee Botox-inspuiting, heb ik trouwens nooit meer meegemaakt. Frustrerend.

03-06-2010 | Vrouw
Overactieve blaas
ik merkte al lichte verbetering maar moest na 1 week van de uroloog stoppen omdat er urine in mijn blaas achterblijft. Dit zou met de vesicare alleen maar erger worden. Ik ga nu leren zelf te katheteriseren.

26-05-2010 | Vrouw
solifenacine (10mg)
Hyperactieve blaas
Gebruik het nu sinds een week en merk al verschil. Ik hoef niet meer zo vaak naar het toilet dan anders. Ik heb wel meer last van hoofdpijn. Dan neem ik een extra pijnstiller (paracetamol). Meestal trekt de hoofdpijn dan weg in 2 uur tijd.

18-05-2010 | Man
solifenacine
Ontspannen van de blaasspier om meer blaasinhoud te krijgen

25-04-2010 | Man
solifenacine
Ik merk maar zeer beperkte verbetering bij gebruik. Het scheelt wel iets, maar niet in de mate die ik zou verwachten/hopen.

26-03-2010 | Vrouw
Aandrangincontinentie(urge)
Ik draag zachte contactlenzen.Heb nu droge ogen en overgestapt op daglenzen(tijdelijk) kan de lenzen niet langer dan een paar uren dragen.Waarschijnlijk overstappen op bril.Jammer, maar mijn urineklachten zijn wel grotendeels weg.

18-03-2010 | Man
Vaak plassen
bij regelmatige inname, helpt het tegen vaker plassen

18-03-2010 | Vrouw

06-12-2009 | Vrouw
Overactieve blaas
Andere middelen (w.o. toviaz) gebruik zonder resultaat. Nu wel weer op stap en andere activiteiten buitenshuis. Bijwerking van verstopping volledig de baas met het gebruik van Forlax.

15-11-2008 | Vrouw
Aandrang incontenentie
heb dit medicijn 3 maanden geprobeert. maar het werkte niet bij mij. ik gebruik nu het nieuwe middel Toviaz dit werkt nu na 6 maanden geweldig ik kan het iedereen aanbevelen!!!!