Ervaringen met Vesicare

solifenacine

Overactieve blaas (27 meningen)
Polyurie (23 meningen)
Incontinentie (12 meningen)
Urine-incontinentie (2 meningen)
Prostaathyperplasie (1 mening)
Prostaatklachten (overig) (1 mening)
Anurie / oligurie (1 mening)

14-05-2015 | Man | 43
solifenacine (10mg)
Overactieve blaas
Vesicare is best een goed middel, maar soms is het gevoel van aandrang nog aanwezig, soms loze keren naar het toilet. Erg vervelend, overigens soms denk ik dat ik wederom een blaasontsteking heb, dan laat ik het controleren.

12-05-2015 | Vrouw | 54
solifenacine (10mg)
Overactieve blaas
Werkte binnen 14 dagen, echter erg veel last van bijwerkingen mn droge mond, slijmvliezen (neus, ogen).

17-02-2015 | Vrouw | 50
Overactieve blaas
Werkt heel goed. Na 2 tabletten merkte ik al verbetering. Heb geen constante plasdrang meer. Kan de plas langer ophouden en ga veel minder naar de wc. Geeft veel rust. Voor de vesicare had ik ook aandrang bij slechts 30 ml. Ik heb geen enkele bijwerking. Ben heel erg tevreden over het medicijn.

07-08-2014 | Man | 58
Veel plassen
In overleg met de huisarts heb ik drie keer een kuur van 15 tabletten gedaan. Het resultaat is wisselend, soms moet ik nog steeds 4 keer in de nacht naar de toilet en een enkele keer kan ik wachten tot de volgende ochtend (06.00 uur). Graag wil ik de ervaring van andere gebruikers horen/lezen.

19-06-2014 | Vrouw | 44
Blaasontsteking
Ik gebruikte altijd urispas maar volgens huisarts deed urispas het werk niet meer. Daarom aangeraden over te stappen naar vesicare die ik nu test. Bijwerkingen droge mond, wazig zien met één oog en nog steeds vrij veel plassen maar wel minder dan daarvoor. Volgende week moeten we bepalen om door te gaan of niet... Gaan de bijwerkingen t.z.t. minder worden en heeft het zin [lees meer...]om het medicijn 's avonds i.p.v. 's morgens in te nemen?

06-06-2014 | Vrouw | 49
solifenacine
Na een aantal jaren gebruik werd het effect minder, daarom ben ik op advies van de specialist overgestapt op een medicijn met een andere werking dan de tot die tijd op de markt aanwezige medicatie. Het oude medicijn onderdrukte de overactieve blaas terwijl het nieuwe medicijn de blaas tot rust brengt en er dus meer capaciteit komt waardoor er minder snel een aandrang komt[lees meer...].

16-04-2014 | Vrouw | 54
solifenacine (5mg)
Gebruik nu anderhalve maand Vesicare. Geweldig! In een keer geen last meer van een overactieve blaas. Niet meer midden in de AH in mijn broek staan plassen. Geen tena lady meer. Na 3 maanden is het de bedoeling dat ik af ga bouwen. Eerst naar 5mg in de 2 dagen, dan verder. Maar als ik al deze reacties lees en het nodig is, blijf ik dit geweldige middel gebruiken. Alleen l[lees meer...]ast van maagpijn, maar dat heb ik er graag voor over.

20-02-2014 | Man | 68
solifenacine
Ik kon nauwelijks mijn plas ophouden.Ik gebruik de visicare en[ tamasuline of zoiets.]Ik kan zeggen dat ik totaal geen bijwerkingen heb of had.En en kon weer gewoon op straat lopen zonder het risico op wild plassen aangehouden te worden.Als ik voorheen boodschappen ging doen keek ik of wist ik dat er wc aanwezig was.zo al met al ik ben weer een blij mens.Zonder al die bij[lees meer...] werkingen.Dat is wel jammer help de medicatie krijg je dat weer er bij en moet je weer een keuze maken.Bad Luck.

06-02-2014 | Man | 60
Veel plassen
Bij de huisarts geweest voor het veelvuldig plassen - soms 6 x per uur, 4 x 's-nachts. Na bloed- en urineonderzoek schreef hij Vesicare 5 mg voor. Diagnose: spastische blaas. Na 6 weken gebruik zou het helemaal over moeten zijn voor onbepaalde tijd. Goed vooruitzicht dus! Na de eerste inname al gelijk resultaat en het werd alleen maar beter. Eindelijk een hele nacht doo[lees meer...]rslapen... heerlijk! Vandaag de 6e pil ingenomen, maar het lijkt opeens niet meer te werken. 6x per uur plassen. Is dit een tijdelijke "terugslag" of is het wat anders..? Wie heeft dit ook meegemaakt, en zo ja, wat zijn de ervaringen?

17-01-2014 | Man | 79
solifenacine (5mg)
Ik kreeg de ziekte van lier was er ernstig aantoe ik plaste waar ik was en waar ik ging.door medicijnen ben ik op geknapt , maar het plassen bleef een probleem mijn arts kwam met boven genoemd medicijn,en na het eerste tabletje had ik meteen succes het plassen minderde . Nu na 4 tabletjes kan ik zonder problemen slapen.chapeau!!!!!!!!!!!

27-11-2013 | Vrouw | 51
Hersenbloeding
ik hoef minder vaak te plassen , de aandrang is ook minder (pijnlijk) maar kan de plas toch maar even ophouden.

25-07-2013 | Vrouw | 53
solifenacine
ik gebruik dit middel nu een week,werkt fantastisch, sinds 3 nachten kan ik heerlijk doorslapen en hoef mn bed niet meer uit. De vermoeidheid waar ik al maanden last van had is verdwenen. Van bijwerkingen weinig last enkel af en toe een lichte hoofdpijn en lichte misselijkheid. Hoewel een van de bijwerkingen oedeem kan zijn, is het bij mij net andersom. Ik draag wegens oed[lees meer...]eem al jaren steunkousen, en wat verbaasd mij nu sinds 4 dagen geen last meer van dikke opgezette pijnlijke en vermoeide benen. Ik draag de kousen nu al 2 dagen niet meer en het gaat nog steeds goed ondanks de hitte van afgelopen. ik kan weer heerlijke wandelingen maken zonder last van dit al. Apotheker is er zeer verbaasd over ook,want dit zou niet kunnen. Vandaag nog artsen contact want ook die is verbaasd. maar tevens iedereen blij met deze bevindingen. Hopenlijk blijft het zo ook wanneer ik na de vakantie weer ga werken ( belast mijn benen dan meer). En heel blij ook want ik kan weer heerlijk jurkjes,rokken en korte broeken dragen. Wie oh wie heeft ook deze positieve ervaring?

30-06-2013 | Vrouw | 46
solifenacine
ik gebruik het middel nu paar dagen en de bijwerkingen zijn heftig maar de vermoeidheid heb ik deels op kunnen lossen door het in de avond in te nemen in de ochtend heb ik dan minder problemen met de moeheid de droge mond is dan ook beter te doen het helpt echt voor de blaaskrampen die gaan langzaam aan weg en daar ben ik heel blij om ik word 6 x daags gekatheriseerd[lees meer...] door de verpleegkundige en heb dus ook regelmatig blaasontstekingen maar ben blij dat dit middel de pijn aan het opheffen is en ik neem dus de bijwerkingen echt voor lief

15-06-2013 | Vrouw | 36
Blaasontsteking
Ik heb het hyperactieve blaassyndroom. Overgehouden aan heel veel blaasinfecties, ik gebruik daar nog dagelijks antibiotica voor in onderhoudsdosering. Op advies van mijn urologe gebruik ik nu sinds twee weken Vesicare. De voordelen zijn enorm, ik hoef overdag niet meer vaak te plassen en 's nachts maar 1x!! Maar wat een drama zijn de bijwerkingen. Ik ben zoooo moe, niet n[lees meer...]ormaal, spierklachten en suf. om nog maar te zwijgen over de droge mond. Ik overweeg nu serieus te stoppen. De voordelen zijn enorm, maar de bijwerkingen voor mij ook. Vooral het suffige en de vermoeidheid. Ik kan me dat met drie jonge kinderen helaas niet permitteren.

15-06-2013 | Vrouw | 63
solifenacine
Met dit middel slaap ik heerlijk, moet nog 2 keer per nacht plassen, 8 keer overdag en gemiddeld overdag 250ml per keer, s nachts 500 ml per keer. Het enige vervelende is een zekere obstipatie zelfs met bulkvoeding en een aangepast dieet, daarom ook niet de 10 mg pil. Met de droge mond valt te leven.

12-06-2013 | Vrouw | 46
solifenacine
Na 5 operaties ten aanzien van een verzakking, dacht ik dat mijn incontinentie eindelijk over was. Maar helaas, niets is minder waar, sinds eind januari is weer opnieuw vastgesteld dat ik wederom (het was bijna niet mogelijk) een blaasverzakking heb. Opereren is geen optie meer. De gyneacoloog schreef vesicare voor, ze waarschuwde wel voor een droge mond. Tjonge wat had ze[lees meer...] daar gelijk aan.Het middel werkt super wanneer het gaat om het beter kunnen ophouden van de plas. Maar nu vermoed ik na 3 maand gebruik van dit medicijn dat ik last heb van perifeer oedeem. Dit heb ik alleen bij niemand nog gelezen. Ook vraagt de arts zich af of het van de vesicare komt. Ik vroeg mij af of iemand dit kent og herkent??