Ervaringen met Vesicare

solifenacine

Overactieve blaas (27 meningen)
Polyurie (23 meningen)
Incontinentie (12 meningen)
Urine-incontinentie (2 meningen)
Prostaathyperplasie (1 mening)
Prostaatklachten (overig) (1 mening)
Anurie / oligurie (1 mening)

28-11-2011 | Man | 69
Blaas overactief.
wel meer ontspannen, kan niet helemaal leeg.

15-11-2011 | Vrouw | 67
solifenacine
Toch nog incontinentie na operatie tvt-bandje
Het duurde wel een maand eer ik resultaat had, moest toen nog veel plassen en was toch nog incontinent. Niettemin verbetering en heb vesicare afgebouwd naar 1 keer 5 mgr.i.v.m. tè droge mond. na ongeveer 2 maanden. Het gaat nu best goed en mag helemaal afbouwen . Hoop dat het resutaat van grotere "plassen"blijft

09-11-2011 | Man | 70
BLAASTUMOR
HEB LAST VAN DUIZELINGEN MAAR GELUKKIG NIET MEER OM HET HALF PLASSEN

08-11-2011 | Man | 42
Vesicare, incontinentie
droge mond, verder weinig tot geen verschil

01-11-2011 | Vrouw | 42
solifenacine
Overactieve blaas en niet leegplassen van de blaas
Slik dit nu 2 weken. Al vanaf de eerste dag verminderde het prikkelende gevoel in de blaas al en kon ik bijna een hele nacht doorslapen. Moet nog 1 keer 'snachts naar het toilet. Heb wel last van een droge mond maar in combinatie met citalopram waarvan je ook een droge mond krijgt is de droge mond niet erger geworden. Ervaar nauwelijks bijwerkingen. Voel me er goed bij en [lees meer...]ben zeer tevreden aangezien ik mijn nachtrust weer terug heb. wel blijf ik kleine hoeveelheden urine produceren dus mijn blaas leegt nog niet voldoende.

31-10-2011 | Vrouw | 24
Overactieve blaas
Heb nog niet het idee dat het erg veel helpt, wel bijwerkingen, begon met droge mond, vermoeidheid, elke dag hoofdpijn, slaperigheid, toen concentratieproblemen, galbultjes hier en daar, verstoppingen... wordt er niet heel vrolijk van.

09-10-2011 | Vrouw | 30
Overactieve blaas
Ik gebruik Vesicare (10 mg per dag) nu sinds 3 dagen en ik merk al een heel duidelijk verschil. Mijn arts daarentegen geloofde niet dat dit medicijn bij mij zou werken omdat het medicijn "detrusitol" dat ik eerder gebruikte totaal niet bij mij aansloeg. Hij stelde een botox behandeling voor. Omdat ik bij die behandeling het risico zou lopen om niet meer zelf te kunnen plas[lees meer...]sen, wilde ik eerst medicatie proberen. Ik ben over het algemeen positief te spreken over dit medicijn, maar moet wel toegeven dat ik vaak misselijk ben. Ik hoop dat deze bijwerking na een tijd minder worden.

27-07-2011 | Man | 53
Dijkwijls moeten plassen
De eerste week merkte ik niets, gaandeweg begon ik me duffer te voelen, moeilijker concentreren en snel/vaaak moe. Dit werd geleidelijk aan erger. Daarnaast begon na 14 dagen geleidelijk aan de huis op mijn vingers los te laten als de huid verbrand was. Ik ben ruim een week geleden gestopt en nog steeds is dat niet over. De dufheid en vermoeidheid is wel zo goed als verdwe[lees meer...]nen. Het plassen werd overigens ook niet minder.

22-07-2011 | Vrouw | 59
Over actieve blaas

14-06-2011 | Vrouw | 21
Veel plassen

05-04-2011 | Vrouw | 49
Blaasproblemen
het middel werkt bij mij goed, maar ik heb wel bijwerkingen, droge mond, wazig zien, heb nu darmklachten, maar ik ben 2 weken geleden geopereerd aan mijn blindedarm, dus daar kan het ook van zijn, ik slik het middel vanaf dec 2010 en had toen geen darmklachten.

01-04-2011 | Vrouw | 58
Aandrangincontinentie
ik gebruik het nog niet lang de eerste dagen hielp het beter als nu.

18-03-2011 | Vrouw | 59
Overactieve blaas
De eerste nachten kon ik eindelijk eens doorslapen met deze nieuwe medicijn... Nu na 14 dagen heb ik 't gevoel dat de medicijn toch niet echt helpt tegen mijn kwaal... Nog meer onrust op mijn blaas, eenmaal wakker na 4 á 5 uur slaap, kan ik niet meer inslapen... Misschien na langere gebruik, dan wel resultaat... 'n Droge mond en wazig zien is nu wel vervelend..

23-01-2011 | Vrouw | 59
Blaasontspanning
de prikkels van de blaas onerdrukken, dit wordt ook gebruikt bij stress/incontinentie.

01-01-2011 | Vrouw | 45
solifenacine (5mg)
Overactieve blaas
eerst 5mg gehad, toen opgestart naar 10 mg. Moet nu eigenlijk weer afbouwen, maar de 5mg tabletten worden niet vergoed, terwijl de zwaardere 10 mg dosering wel wordt vergoed. Ik heb nog voorraad die ik opmaak en dan stop ik er geheel mee. Ik zag wazig in het begin en ben vaak moe. Dat wazig zien is nog minimaal, de vermoeidheid blijft

28-10-2010 | Vrouw
Overactieve blaas
Na een paar dagen merkte ik al verbetering. Voorheen moest ik meerdere malen per nacht eruit om kleine beetjes te plassen. Nu gebruik ik Vesicare 2 maanden en kan hele nachten doorslapen. Heb denk ik een week van droge ogen/mond last gehad, nu geen problemen meer daarmee.