varenicline

Stoppen met roken (828 meningen)

Wellbutrin XR (478 meningen)
Methadon (89 meningen)
Zyban (50 meningen)
NiQuitin (49 meningen)
Naltrexon (39 meningen)

15-01-2020 | Vrouw | 53
Stoppen met roken
Het is nu voor de derde keer dat ik ben begonnen met Champix. De vorige keren ben ik ermee gestopt vanwege de ernstige misselijkheid en buikpijn.Ook vanwege de heftige dromen. Na een week gebruik heb ik geen trek meer in een sigaret. Ik probeer nu toch door te zetten om de eerste weken door te komen. Ik doe dit in combinatie met een stoppen-met-rokenprogramma

06-12-2019 | Vrouw | 64
Ademhalingsproblemen
Vanwege problemen met luchtwegen zoals benauwdheid en kortademigheid en regelmatig luchtwegen infectie heb ik toen besloten om te gaan stoppen met roken. Ik neem reeds 5 weken champix en ben al 3 weken gestopt met roken. Het gaat mij nu goed af, ik vind de reuk van sigaretten nu smerig en vies en als ik dat ruik wordt ik al misselijk van. De enigste probleem is dat ik al[lees meer...]leen in de ochtend misselijk ben na het innemen van de champix en in de avond heb ik daar geen last van. heeft waarschijnlijk met eten te maken, omdat ik s"morgens vroeg niet goed en voldoende kan eten voordat ik champix inneem ( wat je wel moet doen )

03-12-2019 | Vrouw | 23
Rookverslaving
Nu 5 weken champix , volledig gestopt met roken en zelf geen trek meer !! Helpt echt goed , ook heb ik enkel als bijwerking de misselijkheid na het innemen ( gaat wel terug over na een uurtje ) De andere bijwerkingen zijn voor mij zeker niet van toepassing , integendeel ik slaap stukken beter 😂 Het is echt een aanrader (voor mensen met relatief sterke maag 😉)

25-11-2019 | Vrouw | 59
Stoppen met roken
Werkte zo goed, geen last van bijwerkingen gehad. Ik ben nu sinds 3 jaar gestopt na 40 jaar. Daarnaast gebruikte ik de app Quit smoking Buddy.

22-11-2019 | Vrouw | 39
Stoppen met roken
Inmiddels 5 weken aan de champix. De eerste week ben ik echt heel ziek geweest van het roken in combi met pil slikken. Vreselijk overgeven en misselijk. Toen ik stopte met roken, werd het langzaam minder , maar heb trouw doorgezet. Ik gebruik het in combi met oxazepam (vanwege heftige ontwenning in de nacht) inmiddels 18 dagen gestopt. Champix helpt je echt lichamelijk afk[lees meer...]icken, geestelijk afkicken is een ander verhaal. Gewoon niet meer roken, daar hou ik het bij:-)

19-11-2019 | Vrouw | 53
Stoppen met roken
Ik gebruik champix nu 11 dagen. Na dag 1 ben ik gestopt met roken. Champix helpt zeker om te stoppen maar je moet het echt willen. Champix is een hulpmiddel met best wel veel bijwerkingen en vooral voor mensen met depressieve achtergrond is het wel oppassen. Ik ervaar sinds het opvoeren van de dosis wel dat ik heel erg somber ben. Ik ben terug naar een lagere dosis van 2x [lees meer...]1 mg naar 1 mg. Hopelijk wordt de stemming wat beter..

07-11-2019 | Vrouw | 36
Stoppen met roken
Ik zag destijds er aan tegen het gebruiken van dit medicijn vanwege eventuele bijwerkingen. Ik moet zeggen, dat is me echt enorm meegevallen. Had er eigenlijk geen enkele! En nu na zoveel pogingen door de champix wel al 3+ jaren gestopt met roken! Dit wel in combinatie met consulten wijkverpleegkundige (verplicht) maar dat was omdat het nou eenmaal moest. Het was de Cha[lees meer...]mpix die het hem deed. 100%

05-11-2019 | Vrouw | 48
Stoppen met roken
Zou het bijna wonderpillen noemen. Heel makkelijk in gebruik en zeer effectief. Natuurlijk moet je wel echt willen stoppen met roken maar het werk echt. Wel jammer van de bijwerkingen maar dat is wel uit te houden, het is maar voor even en dan ben je klaar met roken!

04-11-2019 | Vrouw | 74
Ademhalingsproblemen
Na 60 jaar gerookt te hebben wou ik er vanaf. Met champix begonnen en langzaam opgevoerd. Na 5 weken nog heel erg misselijk, de hele dag, ook met overgeven. Toen ben ik ermee gestopt en op eigen kracht verder gegaan en rook nu al 3, 5 mnd niet meer maar het is zwaar.

24-10-2019 | Vrouw | 53
Stoppen met roken
Na twee dagen Champix smaakten sigaretten eigenlijk al niet meer, ik kreeg niet meer het fijne voldane gevoel wat ik anders wel had. Heel bizar, bijna 40 jaar gerookt en nog nooit met tegenzin gerookt. Dat was nu ineens anders. Half opgerookte sigaretten en een vieze smaak. Ik had bedacht op dag 14 te stoppen, maar dat werd dag 11. Het is nu pas mijn tweede niet roken we[lees meer...]ek, maar het gaat me heel gemakkelijk af! Ik ben er zo blij mee en zo trots op mezelf! Op naar een gezond en rookvrij leven!

16-10-2019 | Vrouw | 72
Stoppen met roken
Nu, 4weken champix gebruikt en 2weken niet gerookt. Vanaf het begin klachten als: slecht slapen en dromen, misselijk en darmklachten. Nu, hele dagen misselijk, darmklachten en heel erg bang dat er iets ernstig met mijn darmen aan de hand is. Dit is niet fijn.

29-09-2019 | Vrouw | 47
varenicline (0,5mg)
Stoppen met roken
Nu 2 weken helemaal gestopt met roken. Heeft mij heel erg goed geholpen. Na twee dagen rookte ik al de helft minder dan normaal. De vijfde dag beetje stekend gevoel bij mijn hartstreek. Heb besloten om niet te verhogen naar 1 mg en niet door te roken. Op de 6e dag gestopt met roken dus en nog wel 2x per dag een halve ingenomen. Op dag 8 helemaal gestopt met die pillen. I[lees meer...]k wilde kijken of ik het zonder kon en dat lukt helemaal goed, want ik merk geen verschil. Wel moet ik melden, dat ik er 100 procent achter het stoppen met roken sta. Ik was er al klaar mee. Hoesten de hele dag . En dit is nu allemaal over en weg. Ik voel met geweldig en heb meer energie. Ik ga echt ook nooit meer beginnen. Na 30 jaar is het voor mij genoeg. Wel wil ik nog even zeggen, dat dit middel bij iedereen anders werkt. Mijn man moest het helaas stoppen i.v.m ernstige bijwerkingen. Maar doet het op eigen kracht verder. Succes allemaal.

31-08-2019 | Vrouw | 53
Rookverslaving
Angst voor stoppen met roken. Met champix is het me 100 % mee gevallen. Wel veel dromen. Misselijkheid te voorkomen om tegelijk met eten in te nemen. 3 maanden gebruikt. Tot nu toe is de drang naar een shaggie beheersbaar! 37 jaar gerookt en 18 stuks per dag! Echt aanrader om champix te gebruiken!

12-08-2019 | Vrouw | 42
Stoppen met roken
Werkt goed gebruik 2 weken. Maar onwijs misselijk wel 22uur per dag. En echt heeeel erg. Hoofdpijn. Traag, erg moe kan de hele dag slapen. Geen energie. Kan amper spelen met de kinderen. Ben teruggetrokken. Slechte concentratie en sloom. Werk 100% en onregelmatig maar dat is ook alles. Droge mond.

04-08-2019 | Vrouw | 41
Stoppen met roken
Binnen no-time last van stemmingswisselingen, toen gestopt met Champix, maar helaas werkt het effect nog even door waardoor ik nu 2 maanden na het stoppen zwaar depressief ben en suïcidaal .

22-07-2019 | Vrouw | 36
varenicline (0,5mg)
Zou dit helpen om benzogebruik te kunnen stoppen? Tamara

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (549) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (503) - Antibiotica - penicillines breedspectrum