Ervaringen met Methadon

Drugsverslaving (38 meningen)

Bojan Nikolik (16-05-2015)

15-10-2019 | Man | 58
methadon (20mg)
hoelang houden de ontwenningsverschijnselen van Methadon aan? ik heb jarenlang 60 Mg (30CC vloeibaar) gevruikt,maar daar ik geen crimineel verleden heb,niet meer gevruikte en niet geestelijk ziek was,en werkte,kreeg ik 10 jaar geleden mijn methadon van de huisarts(60 Mg).nu ben ik naar 20 Mg afgebouwd in 2 Maanden,maar sta nu al 3 weken op 20 Mg maar blijf maar rot slapen[lees meer...],zweten,gewoon beroerd voelen.je zou toch zeggen dat je je op een gegeven moment beter voelt. ik neem 1x per dag 1 tablet van 20 Mg in.wat is de beste manier om dit af te bouwen? alvast bedankt Cor.

15-01-2021 | Man | 59
methadon (10mg)
Lage rugpijn
Na jaren met volle tevredenheid Methadon van de Centrale Breidingapotheek Nederland Breda te hebben gebruikt, 2mg tabletten vanwege afbouw naar 12mg kreeg ik er nog 1 plus 10 mg tabletten van Extractum Pharma. Toen is de hel losgebarsten. Ik werd een zombie met een waas in mijn hoofd, onrust 24 uur per dag, zeer zware hoofdpijn. Dit middel is echt vergif uit Hongarije!!!!![lees meer...]! Na toch nog lang gebruikt te hebben zag ik het leven niet meer zitten. Nu terug naar de originele 2mg tabletten en het gaat prima. Mensen denk na wat dit middel met je lichaam doet.......het is verschrikkelijk. Binnenkort onder begeleiding verder afbouwen, daarna ook de pregabaline. DAN VOOR MIJ NOOIT GEEN MEDICIJNEN MEER.....PAS TOCH OP MET DEZE TROEP. Zal mij nooit meer overkomen, 5-6 jaar verslaafd aan pijnstillers die geen werking meer hebben alleen narigheid.

06-06-2013 | Man | 59
methadon
Ik wil mensen eens eindelijk vertellen,wat voor een zwendel methadon is.Je krijgt het als heroine-verslaafde voorgeschreven door het C.A.D.,wat nu valt onder de Mondriaan zorg.Aanvankelijk ben je heel blij dat je niet hoeft af te kicken van heroïne.Er word je verteld dat het de ontwennings verschijnselen tegenhoudt,maar je niet high maakt.Dat is hoofdargument.Je wordt niet[lees meer...] ziek bij de juiste dosis,en niet high,en dat klopt als een bus.Wat ze niet vertellen is dat de afbouw van methadon,wel 2 maanden cold turkey zou opleveren,en dat je 3 maanden zal lijden aan slapeloosheid.Bij Heroïne ben je maximaal 1 week ziek,waarbij de 4de de ergste is,en je hebt ook een week slapeloosheidsproblemen.Waardoor is dat verschil zo groot?Heroïne is natuurlijk ook een hel maar het wordt gemaakt van een natuurlijk plant.De knop en het sap van de opiumplant.Methadon is een chemisch nagemaakt middel wat als wondermiddel werd geprezen omdat het in bijna alle landen van de wereld wordt verkocht als genezingsmiddel,tegen verslaving.Als pijnstiller wordt het door artsen zelden verkocht,en die weten waarom.Als ze tenminste een geweten hebben.80% van de artsen verschrijven alleen in uiterste noodzaak methadon als pijnstiller,omdat ze op de hoogte zijn van mijn genoemde argument.Alleen mensen van staal,lukt het in heel kleine stappen om van methadon af te komen.En als het je lukt,moet je bergen van benzodiazepinen en antidepressiemiddelen nemen tegen de blijvende verschijnselen.Ikzelf heb methadon eens weren af te bouwen tot 7mg.Dat ging constant gepaard met zelfmoordneigingen,en bij beiden7mg voelde ik mij compleet zielloos.Je voelt geen gevoel meer geen geluk,geen ongeluk.Niets kan beschreven wat dat is.Ik weet niet of er zombies bestaan,maar je bent totaal gevoelloos,een levende doden.Ik ken mensen die clean zijn geraakt van methadon,maar of ze dat zijn gebleven weet ik niet.Mijn huisarts begon na twee weken te lachen.Ik zei,dokter ik vind het niet grappig.Nee,zei hij dat begrijp ik Cor.Maar dat is jou grens.We moeten je methadon op zo'n onderhoudsniveau zetten dat je geestelijk niet in elkaar stort,want wat je nu ervaart,of beter gezegd niet ervaart,is dat gedeelte van jou brein wat beschadigd is geraakt.Ik heb nooit gevraagd of het de methadon was die dat had veroorzaakt,of mijn andere pillen en enorm drugsgebruik,ik wou het ook niet weten,maar ik wil mensen hier zeggen.Methadon?Dan kun je beter heroïne blijven gebruiken,en dat afbouwen.Ik heb die keuze niet,of ik zou nu ik op 40mg methadon,en wat benzo"s,en een sterk antidepressiemiddel,afgestomd door het leven mijn hulpverleners dat moeten verklaren,maar daar heeft Cor geen zin meer in.Dus vrienden,voel jullie niet schuldig als jullie door pijn verslaafd bent geraakt.Er zijn pillendraaiers,en die zouden een veel groter schuldgevoel moeten hebben.Zeker als ze dat vooraf weten.Ik maak een grote buiging voor alle mensen die van al die "geneesmiddelen"door een grote wil,en een nog betere begeleiding,af zijn gekomen.

03-05-2013 | Man | 59
methadon
Uitstekend spul . ik gebruikte 2 jaar 3x 20mg oxicontin plus3x 5mg oxinorm , vanwegen zware neurotische helse pijnen door heel het lichaam. Ik lees en hoor ,ook hier op dit forum dat het in de meeste gevallen wordt gebruikt bij heroine verslaving, mensen ,lees eens wat verder dan je neus lang is, het is niet zo. het wordt veel voorgeschreven aan kankerpatienten waar net a[lees meer...]ls bij mij de morfine niet meer helpt, Dan verteld er ook nog iemand op dit forum dat er 7 opiaten in de methadon zit , ik weet niet hij aan die wijsheid komt , de klok waarschijnlijk horen luiden en niet weten waar de klepel hangt, ER zit dus maar 1 OPIAAT in, en dat is OPIAATAGONIST , en absoluut niet meer , wij zitten hier op dit forum om elkaars mening te horen , en niet om naar sprookjes te luisteren. En telkens weer , och ! ik ben er verslaafd aan geraakt , NIET zeuren , aan de vorige medicijnen was je toch ook verslaafd, het is gewoon de keuze uit 2 slechte dingen , of wil je dan net als ik met helse pijnen blijven lopen ! daarkomt nog bij dat het ene lichaam het andere niet. ik ben nooit verslaafd aan oxicontin en oxinorm geweest ,DUS !!!! Verder wens ik iedereen een pijnloze toekomst toe.

29-03-2024 | Man | 60

constipatie

Ik heb artrose diep in de onderrug. Fentanyl van de huisarts deed niks 600mg pleister om de 2 dagen. Naar de pijnpolie advies: Methadon. Ik heb dit 2,5 jaar geweigerd omdat ik een ex heroine gebruiker ben. 30 jaar clean en daarna verslavingsgeneeskunde gestudeerd. Neem Methadon enkel als je zoals ik een levenslange onomkeerbare aandoening hebt. Het afkicken van Methadon is[lees meer...] een pure hel erger dan afkicken van Heroine. Verder is het een fijn middel dat de pijn 90% onderdrukt, althans bij mij. Sterkte lieve mensen. Peter.

05-08-2022 | Man | 60
methadon (5mg)
Ik ben 2 keer geopereerd aan n dubbele nekhernia , maar de pijn bleef hetzelfde. Eerst doorgestuurd naar de pijnpoli voor zenuwblokkade ingrepen, die zeer kortdurend werkten. Ik ben nu twee jaar verder en uitbehandeld en zal de aankomend jaren steeds zwaardere pijnstillers moeten gaan gebruiken.

08-12-2020 | Man | 60
methadon (150mg)
Drugsverslaving
In 1979 is bij mij methadon opgestart en die dosis bedroeg toen 300mg/dag in te nemen in gemaakte galulen van 100mg/stuk. Ik nam in de morgen 100mg in de middag 100mg en in de avond rond acht uur nog eens 100mg. Ik was in die tijd zwaar verslaafd aan de heroïne en dankzij de methadon heb ik die verslaving onder de knie gekregen zij het met vallen en opstaan (terugval in v[lees meer...]erslaving) tegenwoordig gebruik ik nog een onderhoudsdosis van 150mg/dag die ik ‘s morgens inneem. Ik heb totaal geen bijwerkingen meer.

28-09-2020 | Man | 60
methadon (180mg)
Ik ben altijd een zware gebruiker van heroïne geweest, maar dankzij de methadon ben ik er mee kunnen stoppen. De hoogste dosis dat ik gestaan Heb was 250 milligram per dag en dat heb ik nu afgebouwd.

07-04-2020 | Vrouw | 60
methadon (80mg)
Drugsverslaving
Ik ben in '79 helemaal clean geworden, echter na een vreselijk drama heb ik een terugval gekregen van ongeveer 10 weken. Toen kreeg ik methadon voorgeschreven, maar men is mij vergeten op te roepen bij cad (dokter had teveel kindjes) De psychiater zou het voorschrijven. Ik heb menigmaal gevraagd af te bouwen met twee vieze middelen want had enorme bijwerkingen. Kreeg de dr[lees meer...]eiging, als jij stoppen wilt ga jij niet mee in mijn beleid en zet ik je eruit. Maar deze arts kreeg, toen ik doodziek, echt doodziek omdat ik met beide middelen in een keer gestopt was, seroquel en methadon (ik had geen kennis over nooit in een keer stoppen) van een vz medewerker te horen, waarom heeft deze vrouw methadon??? Daar komt ze nooit meer van af. Ik ben toen, ik kroop van het ziek zijn, door drie personen, twee artsen met grote fouten en medewerker de aanbieding, kom voor even in het heroïne project, en dan stop je gewoon als je het niet meer nodig hebt. Een hele grote fout maar de dokters fouten moesten onder een zwarte mantel geschoven worden. Dat is ze gelukt. Mensen, ik werd niet gehoord door dokters en achteraf bleek dat ik beide middelen niet nodig had. De artsen hebben mijn leven verwoest. Dus denk nooit zoals ik, de dokter heeft het goed met je voor. Voel en ga informatie op google zoeken. Zoek het niet bij een dokter wil je gezond blijven. Mijn leven is verwoest, laat het jou niet gebeuren.

09-10-2023 | Vrouw | 62
Drugsverslaving
40 jaar verslaafd gewwest , eerst heroine, later medicijnen vooral kalmeringsmiddelen etc. 10 jaar geleden methadon gaan gebruiken, geen heroine meer, soms nog medicijnen sinds ik methadon gebruik heb ik een stabiel leven, drink niet meer , rook bijna niet meer heb een gezin, kinderen kleinkinderen voor mij is het mijn redding geweest zonder methadon en mijn eigen st[lees meer...]erke wil en hulp van mijn man was ik er nu niet meer geweest.

30-05-2023 | Vrouw | 62
Drugsverslaving
ik ben 10 jaar geleden van polygebruik van drugs overgestapt naar methadon, een nieuwe wereld ging voor me open, geen heroine en andere drugs meer gebruikt. nu merk ik niets meer van de hoeveelheid die ik slik per dag maar oh wee als ik ze een dag of 2 niet neem. vreselijke ontwenningsverschijnselen, nog erger dan bij heroine ik slik ze dus maar ik denk dat ik ze eigenlij[lees meer...]k niet meer nodig heb maar afkicken gaat niet.

17-12-2018 | Vrouw | 63
Lage rugpijn
Ik kreeg dit middel omdat ik strak stond van de pijn, spit/ischias van de pijnpoli arts. Legde goed uit 2x per dag 2,5 Mg. Maar ik kreeg het tabletje niet gehalveerd. Stukjes nemen werkt niet. Uiteindelijk een paar keer wel, uitstekend op geslapen en geen pijn gehad. De ergste pijn nu is voorbij, ik ga proberen zonder methadon. De aandoening die ik heb blijkt wel weg lang[lees meer...] te duren i.v.m. veel rugoperaties. Ik heb wel pijnpoli vandaag gebeld en zij gaan kijken of ik misschien wel tegen iets minder kan 2x2 Mg. Daar blijken ook tabletten van te zijn, merk weet ik niet. Misschien om te slapen? ‘S nachts het meeste pijn. Ga ik weer opnieuw beginnen kom ik erop terug.

17-12-2018 | Vrouw | 63
methadon (5mg)
Tabletten van 5 Mg, niet te delen in exact 2 x 2,5 Mg Verpulveren. Geprobeert met mesje, schaar, pillenscheider, een puinhoop. Verder krijg ik dit bij decDiazepam en ‘smorgens weer innemen. Ik wil maar 1 ding slapen, niet hoeven na te denken. Volgens mij is het voor iemand als ik die overgevoelig is voor allerlei medicijnen veel te zwaar.

28-05-2017 | Man | 63
Chronisch pijnsyndroom
Ivm Chronische slijmbeurs ontsteking heb jaren oxycodon geslikt ongeveer 100 mg per dag. Ik was verslaafd, wilde afbouwen. Dit ging niet makkelijk ben 2 weken in een kliniek geweest voor verslaving, kreeg daar Methadon voor geschreven en nu bijna geen pijn meer.

29-05-2021 | Vrouw | 64
methadon (10mg)
Drugsverslaving
De methadon vlakt heel je gevoel af. Ik bleef gewoon gebruiken.

22-07-2017 | Man | 64
Chronisch pijnsyndroom
Na ruim 2 jaar Oxycodon hebben geslikt ben ik naar een detox kliniek gegaan daar kreeg ik Methadon 20 mg voorgeschreven. Het werkte goed, binnen 2 weken mocht ik weer naar huis maar helaas na ruim anderhalve maand kwam de pijn weer terug. Ik belde de verslaving arts en vertelde mijn verhaal. Hij zei: "ik zorg dat je weer naar de detox kliniek kan" en daar heb ik binnen and[lees meer...]erhalve week de methadon afgebouwd naar 0 en sta nu 17 dagen op nul, wat een hel is dit heb veel last van het afbouwen slaap slecht, spierpijnen, geïrriteerd diarree etc. Hebben jullie ook deze ervaringen en hoe lang gaat deze ellende nog duren. Heb nu wel slaapmedicatie Mirtazapine 7,5 mg maar dat is ook niet echt de oplossing.