Ervaringen met Wellbutrin XR

bupropion

Bij  DepressieX

duizeligheid

Chronische depressie (42 meningen)
Psychische klachten (30 meningen)
Stoppen met roken (3 meningen)

Bupropion (Wellbutrin)

Bojan Nikolik (06-05-2015)

16-03-2021 | Vrouw | 30
bupropion (150mg)
Wellbutrin hielp mij geweldig! tot dat ik last kreeg van oorsuizen die steeds erger werden en ik mijn totale gehoor verloor. Ik moest gelijk stoppen! Gelukkig is mijn gehoor daarna weer hersteld.

07-03-2021 | Man | 52
bupropion (300mg)
Eerst Venlafaxine voor 8 jaar gebruikt en de eerste jaren echt goed geholpen maar de laatste 2 jaar bijna geen positief gevoel meer. Het lijkt dat Venlafaxine nu niet meer werkt. Afbouwen met Venlafaxine, en sinds een week van 150 mg naar 300 mg Wellbutrin. De laatste 2 dagen met dit middel en gestopt met Venlafaxine is een hel. Het is gewoon gevaarlijk zo depressief ben [lees meer...]ik nu...Zijn dat de bijwerkingen en moet ik deze hel zogenaamd 2/3 weken volhouden. Met Venlafaxine nooit depressief geweest in het begin.

03-03-2021 | Vrouw | 55
bupropion (300mg)
Eerst ongeveer 3 jaar seroxat gebruikt maar begon weer milde depressieve gedachtes te krijgen. Direct aan de noodklok gehangen en kreeg ik Bupropion 150mg wat weinig effect had dus 150mg erbij 300mg in de ochtend. Ik ben een timide persoon die niet snel boos wordt. Maar na 2 maanden herkende ik mijzelf niet meer, overal ruzie maken en zeer agressief reageren, overal bo[lees meer...]os om worden. Ik slik ook nog 2 maal daags clonazepam 0,5mg. Nu direct gestopt met de Bupropion. Liever depressief dan agressief!

14-12-2020 | Vrouw | 30
bupropion (150mg)
Van de 150mg had ik weinig bijwerkingen, maar ook weinig effect. Na een maand verhoogd naar 300mg. Ik kreeg een constante bittere smaak in de mond, zeer hevige diarree, nachtmerries, en algemeen ziek gevoel. Daarna in overleg met de huisarts terug naar 150mg gegaan. Wegens ernstige intollerantie aan andere antidepressiva was dit de laatste optie voor mij. Ik neem dit nu ee[lees meer...]n jaar. Na langdurig gebruik heb ik nog steeds constant de bittere smaak in mijn mond, en vooral 's avonds hartkloppingen (frequente extrasystolen) en daar neem ik nu ook bisoprolol voor. Maar ik heb eerlijk gezegd het meest baat gehad bij de psychotherapie. Ik voel me nu ook niet echt meer depressief en zal vragen aan de huisarts of ik mag stoppen met de wellbutrin. Hopelijk verdwijnen de bijwerkingen en ben ik eindelijk af van deze troep.

21-10-2020 | Man | 20
Depressiviteit
Begin juni begonnen met dit medicijn. Ik heb ADHD en zit ruim 1,5 jaar in een depressie. Hiervoor al meerdere depressies gehad, nooit medicatie gehad tegen depressies. Ik slikte al een aantal jaar dexamfetamine voor mijn ADHD en was daar tevreden over, totdat het opeens helemaal geen effect meer had. In overleg met psychiater (en psycholoog) besloten om bupropion te prober[lees meer...]en, in de hoop dat het zowel voor mijn ADHD-klachten en depressiviteitsklachten zou helpen. Ik wilde nooit antidepressiva omdat ik bang was voor de bijwerkingen en bang was dat ik een soort zombie zou worden, maar omdat het ook voor mijn ADHD zou kunnen helpen, wilde ik het toch een kans geven. Ik vond het een grote stap en was bang dat ik in het begin depressiever/suïcidaal zou worden, maar het viel gelukkig allemaal mee: Ik had alleen twee weken last van sterke misselijkheid en vervelende hoofdpijn, maar dat vond ik prima aangezien het veel erger zou kunnen zijn. Dosis uiteindelijk verhoogd naar 300mg en gewacht "tot ik wat zou voelen". Ik merkte er niks van nadat de bijwerkingen waren weggetrokken, maar ik aangezien ik er geen last meer van had, bleef ik doorgaan met slikken. Op een gegeven moment was ik sociaal erg actief, had ik overal energie voor en vond ik sociale dingen en feestjes weer leuk. Ik had het zelf niet helemaal door, maar opeens had ik door dat het weer was zoals vroeger, toen ik nog niet depressief was. Ik wilde elke dag dingen doen en gezelligheid om me heen. Mensen begonnen het ook aan mij te merken, terwijl ze niet wisten dat ik medicatie gebruikte. Ik kreeg heel veel opmerkingen in de zin van: "Ik zie dat het beter met je gaat", "Ik merk dat je weer je oude zelf bent", "Ik zie dat je weer van dingen kan genieten". Dit was erg bemoedigend en bevestigde alleen maar wat ik zelf al een beetje dacht. Voor mijn ADHD merk ik er helaas niks van. Gebruik nu ritalin wanneer ik moet studeren. Vind dat maar troep met vervelende bijwerkingen, maar het is niet anders. Inmiddels heb ik helemaal geen bijwerkingen van de bupropion en heb ik niet door dat ik iets gebruik. Het werkt echt goed en ik ben emotioneel veel stabieler en heb veel meer energie. Ik blijf dit voorlopig nog slikken, ben echt heel blij dat ik dit geprobeerd heb.

12-10-2020 | Man | 47
bupropion (300mg)
Zie Efexor (Venlafaxine). Geen of nauwelijks betering op depressie, wel aangeraden voor eventueel mensen die proberen te stoppen met roken, dure medicatie.

28-09-2020 | Vrouw | 59
Depressief
Ik ben begonnen in mei met citalopram voor hele erge angst paniekaanvallen omdat mijn man ziek is geworden ongeneeslijk. Lorazepam om de ellende van bijwerkingen te onderdrukken. Nu erbij sinds 3 weken bupropion 150 voor de enorme somberheid die ik erbij kreeg. Heb nog veel last van een heel zenuwachtig gevoel met wat angst erbij. Somberheid wordt heel iets minder[lees meer...] maar ook veel huilbuien. Hoeveel weken duurt het totdat je baat hebt bij dit middel, want ik moet na het wakker worden nog steeds 1 lorazepan nemen en om 12.00 een halve. Na 19.00 in de avond uur ben ik altijd weer de oude nergens geen last van, vrolijk energiek, blij. Soms denk ik wel eens 'savonds is alle medicatie wat uitgewerkt en loop ik overdag met die rot klachten door de chemische werkingen van alles wat ik in neem, hoe kan het dan dat er 'savonds niks meer aan de hand is.

15-09-2020 | Man | 33
bupropion (150mg)
Gebruik nu 4 weken dit medicijn en heb er na de inwerkperiode prima baat bij. Neem dit niet in combinatie met alcohol en neem zeker de eerste weken rust. Probeer het, het kan je zeker helpen een stap te maken.