ziekte

Bestaat uit:
Hersenbloeding (12)
Herseninfarct (66)
TIA (75)
CVA (cerebrovasculair accident) (22)

Vergelijk de ervaringen met medicijnen voor beroerte

De laatste ervaringen over medicijngebruik bij: beroerte

03-11-2021 | Vrouw | 63
Beroerte
Clopidogrel van grepid Pharmathen Ik heb meerdere beroertes gehad sinds 2009 en daarna nóg meerere Eerder om dezelfde reden gestopt met dit medicijn ,maar dit keer zijn de bijwerkingen vele maken erger Er stroomt de hele dag vocht uit mijn neus. Ik heb ook hele waterige diarree en last van braken, en durf niets te eten ! Ik heb dit medicijn eerder gebruik[lees meer...]t ,maar toen “alleen maar “ druipneuzen Het is werkelijk meer dan verschrikkelijk!

Ascal 38

26-10-2021 | Vrouw | 56
carbasalaatcalcium
Beroerte
Dit lijkt wel 10x bloedverdunnendender dan Ascal. Met alle consequenties van dien. Ik vind het vrij vervelend.

Acetylsalicylzuur

26-10-2021 | Vrouw | 56
acetylsalicylzuur
Beroerte
Vergeleken met Ascal 38 (wordt niet meer gemaakt) werkt dit middel zo veel beter dat ik er last van heb. Zomaar bloedneuzen die ook niet zomaar stoppen en ook midden in de nacht, als je sliep en dus écht niet hebt zitten peuteren. Spectaculaire blauwe plekken, of ik een ongeluk heb gehad of mishandeld ben. Een massive maagzweer, dat hadden ze in geen jaren meer gezien. Ik [lees meer...]lijk veel zieker met al dat bloederige gedoe. Ik vind het niks. Van persantin krijg ik gigantische koppijn, daarvan heb ik er ooit eentje geslikt - dat nooit meer We moeten op zoek naar een ander middel. Zoveel bloed verliezen lijkt me ook niet goed

01-08-2021 | Vrouw | 68
Beroerte
Ik heb mijn beroerte 1,5 jaar geleden op 67 jarige leeftijd meegemaakt en mijn hele leven nooit geen tabletten geslikt ofwel heel weinig alleen in erge noodsituaties , daardoor is me het slikken van de huidige medicijnen erg zwaar gevallen en ik moet heel duidelijk zeggen dat er verdere problemen bijgekomen ipv verminderd. Door de vele bijwerking van clopidogel heb ik er e[lees meer...]norme spierpijn bij gekregen waardoor me het lopen zwaar valt en ik zwaar overweeg of ik voortaan niet al deze troep uit mijn lichaam laat, want ik kan dit geen verbetering noemen maar wel verslechtering ... Jammer dat in deze huidige tijd de meeste dokters alleen maar over chemische middelen kunnen met té veel bijwerkingen kunnen praten ipv over natuurlijke werkzame middelen en zónder bijwerkingen ... Dan moet ik me helaas aansluiten bij dat bericht van 21-11-2020 van die meneer van 46 jaar : ,, Liever een korter leven dan geen leven..."

14-06-2021 | Man | 69
Beroerte
Na 3 jaar gebruik ben ik toevallig achter gekomen dat er een middel bestaat met dezelfde werking en zonder enige bijwerking: acetylsalicylzuur. Ik heb dat met mijn behandelend arts besproken en hij bleek dat een goed idee te vinden

16-05-2021 | Man | 62
Beroerte
Gebruikt het al zes jaar, alleen een beetje spierpijn. Geen problemen.

22-04-2021 | Man | 69
Beroerte
Sportte veel en had zéér goede conditie. Toch herseninfarct, na onderzoeken geen aanwijsbare oorzaak. Eigen interpretatie: waarschijnlijk door stress (Te zware mantelzorgtaak). Zelfs het kleinste wondje geeft veel bloed. Moet dan nog wel eens uitleggen dat het niet ernstig is, door bloedverdunner komt en het zo weer over gaat. Gebruik ook maagbeschermer Pantaprazol 20 m[lees meer...]g en heb verder geen bijwerkingen.

10-04-2021 | Vrouw | 62
Beroerte
Kreeg van apotheek vorig jaar deze voorgeschreven Vreselijk bijna jaar niet kunnen lopen naar voetzorg geweest podotherapeut zei ik weet niet wat dit is had zooltjes aangemeten gekregen het werd steeds erger . Toen bedacht ik heb andere medicijn huisarts gebeld direct stoppen met clopidogrel Ontstoken bloedvaten komt zelden voor.... Ben gestopt en vorige medicijnen weer e[lees meer...]n het is over.

28-03-2021 | Vrouw | 28
Beroerte
Hee mensen, Op mijn 23e heb ik 2 beroertes gehad. Ik slik clopidogrel 75mg en een maagbeschermer elke dag en moet dit m'n hele leven lang. Begonnen in 2016. Ik heb mega veel klachten en ben me er in de jaren hierop volgend niet beter gaan voelen. Duizelig ook vaak weinig energie. Ik heb nu bijna een jaar thuis gezeten omdat ik zo moe was en licht in m'n hoofd dat ik 't [lees meer...]niet meer aan kon. Ook heb ik verdenking van MS maar dit kunnen ze niet vinden. En is meerdere malen getest. Ook heb ik elk ziekenhuis al gehad in Nederland. ( kleine vlekjes hersenen) ik mag niet stoppen maar iets in mij zegt dat ik me echt slechter ben gaan voelen na gebruik van dit medicijn. En als ik jullie dingen lees erg herkenbaar. Is dit echt mogelijk denken jullie? En zijn er mensen die gestopt zijn en zich beter voelen? Ik ben wel benieuwd maar ook bang om te stoppen met de bloedverdunner. Weet iemand een alternatief en de ervaringen met een ander soort? Ik hoor het graag!

Acetylsalicylzuur Cardio / Neuro

13-03-2021 | Man | 47
acetylsalicylzuur
Beroerte
Mijn aravaring met deze middelen is heel slecht want neuroloog doet maar wat eerst bespreek met assist van neuroloog heb ik als verteld wat ik heb ik heb maagzweer en enstgte astma en enstige sarcadose ik zei ook ik heb enstige allegie wat hun zei we weten het dus hun luisteren niet naar hun patiënten daardoor komt altijd medische fouten als hun goed luisteren komt nooit m[lees meer...]edische fouten ik mag nooit deze middelen gebruiken ik had bijna dood geweest want door deze middelen had en heb ik nog klachten deze middelen zijn ergere dan TIA ik kon geen ademen 3 bewusloos tot me vrouw en me dochter albulance belt 8 dagen lang 24uur enstgte hik albulance kwam telt in een minuut 50keer hik dan uur is 3000keer hik kan je nagaan 24uur en 8dagen lang ik ben nu in behandeling bij psycholoog dus deze middelen zijn gevaarlijk dan TIA artsen moet goed luisteren naar hun patiënten. Nee hoor dus niet plus deze middelen mag je niet gebruikt bij patiënten met eplipsie

16-11-2020 | Man | 69
Beroerte
Hm,het komt mij voor dat er een aantal fake (zeer positieve ) ervaringen door de advertiser zelf worden vermeld. Daarnaast, hoe weet men nu als patiënt of bijv. in dit geval Clopidogrel ook werkt waar het voor bedoelt is ?? De bijwerkingen merk je natuurlijk wel. ////// (Red. mijn medicijn.nl: ter informatie, de meningen zijn op dit platform van gebruikers afkomstig. D[lees meer...]us naar waarheid voor elk gebruiker)

14-10-2020 | Vrouw | 63
Beroerte
Helaas kon ik niet meer lopen door het gebruik van bloedverdunners en barste van de pijn in mijn hele lichaam. Heb helaas moeten stoppen met bloedverdunners en nu maar afwachten of het goed blijft gaan. Maar kwaliteit van leven is voor mij belangrijker, dan de hele dag op bed liggen met ontzetten veel pijn.

16-08-2020 | Vrouw | 78
Beroerte
Ik heb in maart 2019 3 lichte TIA's gehad. Kreeg daarvoor clopidogrel 75mg van teva. 2 maanden later kreeg ik lichtgevoel in mijn hoofd. Heb dat nog steeds. Kan dit een bijwerking zijn. Is nu al ruim 1 jaar!

03-08-2019 | Man | 71
ik heb elke keer altijd hogebloed druk 144 92 80

Eliquis

10-07-2019 | Vrouw | 57
apixaban
Beroerte
Ik heb 2 herseninfarcten en 7 tia’s gehad in 1,5 jaar. Met clipidogrel alleen niet onder controle te krijgen. Nu 2,5 jaar eliquis. Ben zeer tevreden. Geen bijwerkingen en geen infarcten en tia’s meer. Mijn redding geweest.

20-05-2019 | Man | 64
Beroerte
Kreeg het middel in LUMC (leiden) na CVA. Na een week kreeg ik zware kramp in mijn bovenbeen en onder rug. Lopen werd een marteling, bewegen, opstaan, alles deed onnoemelijk veel pijn. Op advies van de dokter gestopt, kijken of de kram voorbij ging. En dat ging voorbij. Wat een troep is dat zeg! Van een normaal lopend e man naar een met kleine pasjes strompelende kneus. Be[lees meer...]dankt Sandoz! Een onderzoek van de Nijmeegse Radboud Universtiteit laat zien dat de hulpstoffen in statines de boosdoenders zijn. Die vernietigen de wanden van de cellen die zuurstof moeten vasthouden, die cellen gaan kapot. Met als gevolg dat je spieren te weinig zuurstof krijgen en daardoor die krampen en pijnen. Lacton is de boosdoener. Onderzoek lezen? LEES EN HUIVER.

Persantin

07-05-2019 | Man | 82
dipyridamol
Beroerte
Na een beroerte (CVA) Persantin voorgeschreven door de neuroloog. Al jaren gebruikt. Prima middel, zeer effectief en praktisch zonder bijwerkingen . Nu hoor ik dat dit middel uit de handel is genomen of dat de verzekeraar het middel (Persantin ) niet meer vergoed. Schandalig. Daarover heb ik (82 jaar) nu clopidogrel gekregen. Na 3 dagen misselijkheid, duizeligheid, temor[lees meer...] en niet mee op mij benen kunnen staan, en dus gevallen. Clopidogrel is rot zooi. De apotheker gaat een ander middel zoeken.

Pradaxa

14-09-2018 | Vrouw | 68
dabigatran etexilaat
Beroerte
Ik heb hartritmestoornissen en kreeg 2 TIA's. Ik heb nogal wat medicijnwisselingen gehad tot ik Pradaxa kreeg. Ik ben gewaarschuwd voor de bloedingen, die erg meevallen ondanks het gebruik van 2 capsules per dag. Mijn klachten zijn niet teruggekomen sinds ik het gebruik, dus ik ben er blij mee en ik hoef niet die vervelende tromboseprikken te krijgen.

Keppra

26-08-2018 | Man | 57
levetiracetam
Beroerte
Ik heb op 57 jaar een hersenbloeding gehad 3 weken later een kleinere bloeding door neuroloog kreppa voorgeschreven gekregen. Waar ik vooral in de avond en nacht zeer slecht op reageer .

Pradaxa

06-07-2018 | Man | 71
dabigatran etexilaat
Beroerte
Na het slikken van Pradaxa kan ik bijna niet meer op enige afstand van het toilet. Last van huiduitslag

28-05-2018 | Man | 65
Beroerte
Kan na 200m niet meer lopen.gevoelloos been en pijn in onderrug.

10-04-2018 | Man | 57

Persantin

03-03-2018 | Vrouw | 62
dipyridamol
Beroerte
Na een herseninfarct in 2007, veroorzaakt door bacterie Endocarditis, kreeg ik Persantin 2 x daags 200 mg. En Ascal 80 mg. Ook 40 mg Simvastatine maar daar ben ik 2 jaar geleden mee gestopt, mijn cholesterol bleek perfect in balans te zijn. Drie weken geleden voelde ik me de hele dag wat misselijk, een overvol gevoel. Die avond heb ik niet gegeten. Kort voor middernacht [lees meer...]moest ik naar toilet en in de badkamer kreeg ik een zware maagbloeding. Was alleen thuis, 112 gebeld en naar ziekenhuis gebracht. Bij de endoscopie trof men een klein maagzweertje ( ik heb nooit maagklachten gehad). Kreeg maagbeschermers mee. Wat de oorzaak is weet ik niet maar ik vernoed de enorme dagelijkse hoeveelheid bloedverdunners. Ik ga volgende week naar de huisarts, ik wil stoppen met Persantin. Het herseninfarct kwam niet door een bloedpropje. De cardioloog vertelde dat de uitwerpselen van die bacterie het infarct veroorzaakten. Tevens heb ik op bed last van tintelend rechterarm en rechterbeen. Ik wil stoppen met Persantin en alleen Ascal gebruiken Nu hopen dat de huisarts hierin meegaat.

14-01-2018 | Man | 51
Beroerte
Heb sinds ik dit middel gebruik, geen ‘wegtrekkers’ gehad. Na 3 TIA’s werd het me voorgeschreven door de neuroloog. Geen echte minpunten, behalve slaapproblemen dan. Die zijn in iddels weg. Ben begonnen met innemen in de avond. Ik ging echtersteeds slechter slapen. Sind een paar maanden neem ik de pil in de ochtend, slaap meteen een stuk beter.

24-11-2017 | Man | 70
Beroerte
(keuzelijst: rommeltje) Aard van de klacht: herseninfarct(je) Vooral enthousiast over de vorm van de tabletten: cirkel en niet zo groot. Doordrukstrip werkt daardoor subliem.

15-10-2017 | Vrouw | 62
Beroerte
Na mijn TIA in 2014 heb ik van de neuroloog 1x Carbasalaatcalcium 100mg en 2x Dipyridamol 200mg en Nifedipine 1x 30mg per dag moeten slikken. Nadat ik de vreselijke spierkrampen bleef houden zijn we in juli dit jaar overgestapt op Clopidogrel 1x 75mg. Ontevreden omdat ik veel buikklachten heb. Verlies van ontlasting en vocht.

09-08-2017 | Man | 74
Beroerte
Na herseninfarct in januari 2017 kreeg ik Simvastatine voorgeschreven, 1 x per dag 40 mg. Hevige pijn in schouder als bijwerking. Pijn in arm, in hand, niet slapen etc. Ben nu gestopt.

Carbasalaatcalcium

07-08-2017 | Man | 61
carbasalaatcalcium

Grepid

13-06-2017 | Man | 58
Beroerte
mijn ervaring met deze troep is dat ik steeds meer krampen krijg in handen en voeten en vooral kuiten. Ik hoef mij maar even te bewegen en het gaat al mis, de nachtrust is verdwenen. Daarentegen ben ik saggerijnig geworden, de kwaliteit van het leven is slecht geworden, ik ben nu met dit middel gestopt en ik merk na 5 dagen dat de krampen bijna tot het verleden horen. zijn[lees meer...] er nog meer mensen die zich hierin herkennen??? dan hoor ik er graag van, b.v.d.

Eliquis

03-06-2017 | Vrouw | 82
apixaban
Beroerte
Mijn moeder diende door een lichte beroerte over te stappen van Xarelto naar Eliquis. Door Eliquis sliep ze bijna heel de dag en is ze tenslotte gestorven aan een massieve maagbloeding (bijwerking bij 1 op de 10 patiënten!).

Ziekten met de meeste ervaringen

Anticonceptie / zwangerschapspreventie (2660)
Depressie (2151)
Angst & paniekstoornis (2111)
Hoge bloeddruk (1530)
Blaasontsteking (1111)