Bestaat uit:
Hersenbloeding (12)
Herseninfarct (67)
TIA (87)
CVA (cerebrovasculair accident) (26)

Vergelijk de ervaringen met medicijnen voor beroerte

De laatste ervaringen over medicijngebruik bij: beroerte

Repatha

16-03-2024 | Man | 71
evolocumab
Beroerte

acute rugpijn overal uitslag concentratieproblemen weinig energie vermoeidheid griepachtige symptomen

Vorig jaar een TIA gehad en geopereerd aan de halsslagader die vernauwd was. Voor deze tijd altijd sportief, redelijk energiek iemand; gezond eten, geen overgewicht. Kreeg meteen statines voorgeschreven en kreeg na enkele weken spier- en vooral rugpijn met pijnscheuten. Drie andere statines geprobeerd en steeds hetzelfde patroon. Uiteindelijk in oktober 2023 begonnen [lees meer...]met Repatha injecties. Ldl cholesterol dook meteen omlaag van 3.0 naar 1.0. De volgende maanden zeer ernstige klachten gekregen, van griep met langdurige hoestbuien tot zware spitaanvallen. Veel pijnstillers gebruikt. Totaal geen energie en een hoofd vol watten. Rugklachten gingen en kwamen weer in alle hevigheid terug. Pas later gerealiseerd dat dit door Repatha zou kunnen komen. Januari 2024 i,o,m, de specialist gestopt; ik had geen leven meer. Na 2 weken werden rugklachten minder en na een maand verdwenen ze. Nu , half maart nog steeds last van perioden van minder energie en soms huiduitslag. Bewegen en een beetje sporten lukt weer.

17-07-2023 | Man | 73

20-03-2023 | Vrouw | 41
Beroerte
In 2021 een herseninfarct en tia gehad als gevolg van een aangeboren hartafwijking. Sindsdien gebruik ik oa clopidrogel. Fabrikant is pharmathen, staat niet in de keizerlijke. Ik vind het lastig om de effectiviteit te beoordelen. Zolang ik niet opnieuw een beroerte krijg, vertrouw ik erop dat het werkt. Ik merk wel dat ik veel sneller blauwe plekken krijg. Af en toe een[lees meer...] bloedneus, waarvan 1x oncontroleerbaar. Ik heb sindsdien regelmatig last van maagzuur. Vroeger nooit last van, waardoor ik vermoed dat het een bijwerking is. Last van duizelingen, maar is denk ik een gevolg van de hersenschade door het herseninfarct. Ik ben verder wel tevreden over het medicijn. Liever deze bijwerkingen dan opnieuw een beroerte. Door de beperkingen van het herseninfarct ben ik veel kwijt geraakt, zoals mijn bedrijf, mijn mobiliteit, altijd moe en een warboel in mijn hoofd, kan een deel van mijn hobby’s niet meer uitvoeren en ik word ziek van de prikkels in winkels en op feestjes. Als dit medicijn de kans kan verkleinen dat ik nog meer hersenschade oploop door weer een beroerte dan neem ik alle bijwerkingen op de koop toe.

15-03-2023 | Man | 67
Beroerte
Ik kreeg al snel fikse bloedingen op de meest vreemde plekken. Heb toen meteen de neuroloog gebeld, hij adviseerde meteen te stoppen met dit medicijn. Hij zei ook dat er helaas geen vervanger voor voor was. Dat zag ik ziet zo zitten. Ik was blij dat ik na de derde Tia eindelijk bloedverdunner kreeg, en nu had ik weer niks. Maar ik was ondertussen wijzer geworden en heb gel[lees meer...]ukkig vrije keuze bij DSW. Na wat gebel naar verschillende ziekenhuizen kwam ik bij een neuroloog terecht die mijn Dipyridamol voorschreef. En was het probleem opgelost.

Dipyridamol

15-03-2023 | Man | 67
dipyridamol
Beroerte
Ik kreeg dit medicijn voorgeschreven nadat ik allergisch bleek voor Clopidogrel (in en externe bloedingen). Ik gebruik Dipyridamol zonder ook maar een bijwerking, en voor de rest van mijn leven. Ik mag het ook gewoon blijven gebruiken bij b.v. de kaakchirurg e.d.. P.S Ik kan de juiste startdatum niet invullen, dat word geblokkeerd.

04-10-2022 | Man | 57
Beroerte
Eind april 2021 kleine beroerte gehad, ga er nog steeds vanuit dat dit door mijn corona infectie veroorzaakt is eb toen 4 dagen onafgebroken hoofdpijn gehad, en in de neurologische mallemolen geraakt. Na vele onderzoeken is mijn lichaam nu ingesteld op 1x per dag Grepid 75mg en Atorvastatine 40mg tevens ook nog een Hydrochloorthiazide 25mg welke ik al had. Na vele weken th[lees meer...]uiszitten weer aan het werk gegaan doch op een of andere manier is de kracht, uithoudingsvermogen en ook mildheid bij luistern verdwenen en anders. Ook vaak krampen 's nachts, vooral onderbeen en rare verkleuringen van de huid in de zomer tevens vooral koude handen altijd terwijl ik in de vriendengroep degene was welke altijd in een t shirt overal heen kon en in bed het kacheltje voor mijn vrouw was. Nu thuis met vreemde spier problemen in been, leek op zweepslag, en schouderspier welke kleine scheurtjes leek te hebben. Fysiotherapeut zegt bij eerste bezoek, gebruik jij cholesterol verlager en nu zit ik mij dus in te lezen. Mooie zooi die ik slik, lijk mij aan het vergiftigen te zijn. Ergste is nog mijn karater verandering waar mijn jonge kinderen en vrouw al een jaar mee moeten dealen. Nu op zoek naar een beter middel!

26-06-2022 | Vrouw | 56
Beroerte
16 februari 2021 had ik geen controller over mijn linker hand ben naar ziekenhuis geweest toen bleek ik een hersen infarct te hebben. 21 maart 2022 kreeg ik mijn linker been niet omhoog om te trap op te gaan. Naar het ziekenhuis en weer raak. Gebruik grepid maar voel me helemaal niet goed van..

Acenocoumarol

13-06-2022 | Man | 84
acenocoumarol
Beroerte
Sinds half jaar acenocoumarol 1mg. Elke nacht zeren bovenbenen. Ook eerde met "DOAC". Overweeg aanvraag hartoor sluiting dan geen bloed verdunners meer.

25-03-2022 | Vrouw | 52
Beroerte
Ben meteen aan de grepid gezet na een lichte beroerte op mijn spraak. Na een paar weken had ik ineens last van kleine puistjes in mijn gezicht. Ik had voor een ander probleem al een anti-jeukzalf, dit erop gesmeerd. Na 2 dagen waren de puistjes verdwenen. Maar... ze kwamen na een week terug. Ze ontwikkelen zich snel, dezelfde dag dat je denkt: hé er zit er 1, hebben ze ook[lees meer...] al witte puntjes. Nu kijk ik net naar mijn hals en er lopen 3 sporen van rode puistjes van links, rechts en vanonder mijn kin naar mijn hals toe. Ik heb binnenkort een afspraak met mijn huisarts, dan ga ik het aankaarten.

Carbasalaatcalcium Cardio / Neuro

13-01-2022 | Vrouw | 69
carbasalaatcalcium
Niet innemen ,echt doodziek geweest

03-11-2021 | Vrouw | 63
Beroerte
Clopidogrel van grepid Pharmathen Ik heb meerdere beroertes gehad sinds 2009 en daarna nóg meerere Eerder om dezelfde reden gestopt met dit medicijn ,maar dit keer zijn de bijwerkingen vele maken erger Er stroomt de hele dag vocht uit mijn neus. Ik heb ook hele waterige diarree en last van braken, en durf niets te eten ! Ik heb dit medicijn eerder gebruik[lees meer...]t ,maar toen “alleen maar “ druipneuzen Het is werkelijk meer dan verschrikkelijk!

Ascal 38

26-10-2021 | Vrouw | 56
carbasalaatcalcium
Beroerte
Dit lijkt wel 10x bloedverdunnendender dan Ascal. Met alle consequenties van dien. Ik vind het vrij vervelend.

Acetylsalicylzuur

26-10-2021 | Vrouw | 56
acetylsalicylzuur
Beroerte
Vergeleken met Ascal 38 (wordt niet meer gemaakt) werkt dit middel zo veel beter dat ik er last van heb. Zomaar bloedneuzen die ook niet zomaar stoppen en ook midden in de nacht, als je sliep en dus écht niet hebt zitten peuteren. Spectaculaire blauwe plekken, of ik een ongeluk heb gehad of mishandeld ben. Een massive maagzweer, dat hadden ze in geen jaren meer gezien. Ik [lees meer...]lijk veel zieker met al dat bloederige gedoe. Ik vind het niks. Van persantin krijg ik gigantische koppijn, daarvan heb ik er ooit eentje geslikt - dat nooit meer We moeten op zoek naar een ander middel. Zoveel bloed verliezen lijkt me ook niet goed

01-08-2021 | Vrouw | 68
Beroerte
Ik heb mijn beroerte 1,5 jaar geleden op 67 jarige leeftijd meegemaakt en mijn hele leven nooit geen tabletten geslikt ofwel heel weinig alleen in erge noodsituaties , daardoor is me het slikken van de huidige medicijnen erg zwaar gevallen en ik moet heel duidelijk zeggen dat er verdere problemen bijgekomen ipv verminderd. Door de vele bijwerking van clopidogel heb ik er e[lees meer...]norme spierpijn bij gekregen waardoor me het lopen zwaar valt en ik zwaar overweeg of ik voortaan niet al deze troep uit mijn lichaam laat, want ik kan dit geen verbetering noemen maar wel verslechtering ... Jammer dat in deze huidige tijd de meeste dokters alleen maar over chemische middelen kunnen met té veel bijwerkingen kunnen praten ipv over natuurlijke werkzame middelen en zónder bijwerkingen ... Dan moet ik me helaas aansluiten bij dat bericht van 21-11-2020 van die meneer van 46 jaar : ,, Liever een korter leven dan geen leven..."

14-06-2021 | Man | 69
Beroerte
Na 3 jaar gebruik ben ik toevallig achter gekomen dat er een middel bestaat met dezelfde werking en zonder enige bijwerking: acetylsalicylzuur. Ik heb dat met mijn behandelend arts besproken en hij bleek dat een goed idee te vinden

16-05-2021 | Man | 62
Beroerte
Gebruikt het al zes jaar, alleen een beetje spierpijn. Geen problemen.

22-04-2021 | Man | 69
Beroerte
Sportte veel en had zéér goede conditie. Toch herseninfarct, na onderzoeken geen aanwijsbare oorzaak. Eigen interpretatie: waarschijnlijk door stress (Te zware mantelzorgtaak). Zelfs het kleinste wondje geeft veel bloed. Moet dan nog wel eens uitleggen dat het niet ernstig is, door bloedverdunner komt en het zo weer over gaat. Gebruik ook maagbeschermer Pantaprazol 20 m[lees meer...]g en heb verder geen bijwerkingen.

10-04-2021 | Vrouw | 62
Beroerte
Kreeg van apotheek vorig jaar deze voorgeschreven Vreselijk bijna jaar niet kunnen lopen naar voetzorg geweest podotherapeut zei ik weet niet wat dit is had zooltjes aangemeten gekregen het werd steeds erger . Toen bedacht ik heb andere medicijn huisarts gebeld direct stoppen met clopidogrel Ontstoken bloedvaten komt zelden voor.... Ben gestopt en vorige medicijnen weer e[lees meer...]n het is over.

28-03-2021 | Vrouw | 28
Beroerte
Hee mensen, Op mijn 23e heb ik 2 beroertes gehad. Ik slik clopidogrel 75mg en een maagbeschermer elke dag en moet dit m'n hele leven lang. Begonnen in 2016. Ik heb mega veel klachten en ben me er in de jaren hierop volgend niet beter gaan voelen. Duizelig ook vaak weinig energie. Ik heb nu bijna een jaar thuis gezeten omdat ik zo moe was en licht in m'n hoofd dat ik 't [lees meer...]niet meer aan kon. Ook heb ik verdenking van MS maar dit kunnen ze niet vinden. En is meerdere malen getest. Ook heb ik elk ziekenhuis al gehad in Nederland. ( kleine vlekjes hersenen) ik mag niet stoppen maar iets in mij zegt dat ik me echt slechter ben gaan voelen na gebruik van dit medicijn. En als ik jullie dingen lees erg herkenbaar. Is dit echt mogelijk denken jullie? En zijn er mensen die gestopt zijn en zich beter voelen? Ik ben wel benieuwd maar ook bang om te stoppen met de bloedverdunner. Weet iemand een alternatief en de ervaringen met een ander soort? Ik hoor het graag!

Acetylsalicylzuur Cardio / Neuro

13-03-2021 | Man | 47
acetylsalicylzuur
Beroerte
Mijn aravaring met deze middelen is heel slecht want neuroloog doet maar wat eerst bespreek met assist van neuroloog heb ik als verteld wat ik heb ik heb maagzweer en enstgte astma en enstige sarcadose ik zei ook ik heb enstige allegie wat hun zei we weten het dus hun luisteren niet naar hun patiënten daardoor komt altijd medische fouten als hun goed luisteren komt nooit m[lees meer...]edische fouten ik mag nooit deze middelen gebruiken ik had bijna dood geweest want door deze middelen had en heb ik nog klachten deze middelen zijn ergere dan TIA ik kon geen ademen 3 bewusloos tot me vrouw en me dochter albulance belt 8 dagen lang 24uur enstgte hik albulance kwam telt in een minuut 50keer hik dan uur is 3000keer hik kan je nagaan 24uur en 8dagen lang ik ben nu in behandeling bij psycholoog dus deze middelen zijn gevaarlijk dan TIA artsen moet goed luisteren naar hun patiënten. Nee hoor dus niet plus deze middelen mag je niet gebruikt bij patiënten met eplipsie

16-11-2020 | Man | 69
Beroerte
Hm,het komt mij voor dat er een aantal fake (zeer positieve ) ervaringen door de advertiser zelf worden vermeld. Daarnaast, hoe weet men nu als patiënt of bijv. in dit geval Clopidogrel ook werkt waar het voor bedoelt is ?? De bijwerkingen merk je natuurlijk wel. ////// (Red. mijn medicijn.nl: ter informatie, de meningen zijn op dit platform van gebruikers afkomstig. D[lees meer...]us naar waarheid voor elk gebruiker)

Simvastatine

14-10-2020 | Vrouw | 63
simvastatine
Beroerte
Helaas kon ik niet meer lopen door het gebruik van bloedverdunners en barste van de pijn in mijn hele lichaam. Heb helaas moeten stoppen met bloedverdunners en nu maar afwachten of het goed blijft gaan. Maar kwaliteit van leven is voor mij belangrijker, dan de hele dag op bed liggen met ontzetten veel pijn.

16-08-2020 | Vrouw | 78
Beroerte
Ik heb in maart 2019 3 lichte TIA's gehad. Kreeg daarvoor clopidogrel 75mg van teva. 2 maanden later kreeg ik lichtgevoel in mijn hoofd. Heb dat nog steeds. Kan dit een bijwerking zijn. Is nu al ruim 1 jaar!

03-08-2019 | Man | 71
ik heb elke keer altijd hogebloed druk 144 92 80

Eliquis

10-07-2019 | Vrouw | 57
apixaban
Beroerte
Ik heb 2 herseninfarcten en 7 tia’s gehad in 1,5 jaar. Met clipidogrel alleen niet onder controle te krijgen. Nu 2,5 jaar eliquis. Ben zeer tevreden. Geen bijwerkingen en geen infarcten en tia’s meer. Mijn redding geweest.

Simvastatine

20-05-2019 | Man | 64
simvastatine
Beroerte
Kreeg het middel in LUMC (leiden) na CVA. Na een week kreeg ik zware kramp in mijn bovenbeen en onder rug. Lopen werd een marteling, bewegen, opstaan, alles deed onnoemelijk veel pijn. Op advies van de dokter gestopt, kijken of de kram voorbij ging. En dat ging voorbij. Wat een troep is dat zeg! Van een normaal lopend e man naar een met kleine pasjes strompelende kneus. Be[lees meer...]dankt Sandoz! Een onderzoek van de Nijmeegse Radboud Universtiteit laat zien dat de hulpstoffen in statines de boosdoenders zijn. Die vernietigen de wanden van de cellen die zuurstof moeten vasthouden, die cellen gaan kapot. Met als gevolg dat je spieren te weinig zuurstof krijgen en daardoor die krampen en pijnen. Lacton is de boosdoener. Onderzoek lezen? LEES EN HUIVER.

Persantin

07-05-2019 | Man | 82
dipyridamol
Beroerte
Na een beroerte (CVA) Persantin voorgeschreven door de neuroloog. Al jaren gebruikt. Prima middel, zeer effectief en praktisch zonder bijwerkingen . Nu hoor ik dat dit middel uit de handel is genomen of dat de verzekeraar het middel (Persantin ) niet meer vergoed. Schandalig. Daarover heb ik (82 jaar) nu clopidogrel gekregen. Na 3 dagen misselijkheid, duizeligheid, temor[lees meer...] en niet mee op mij benen kunnen staan, en dus gevallen. Clopidogrel is rot zooi. De apotheker gaat een ander middel zoeken.

Pradaxa

14-09-2018 | Vrouw | 68
dabigatran etexilaat
Beroerte
Ik heb hartritmestoornissen en kreeg 2 TIA's. Ik heb nogal wat medicijnwisselingen gehad tot ik Pradaxa kreeg. Ik ben gewaarschuwd voor de bloedingen, die erg meevallen ondanks het gebruik van 2 capsules per dag. Mijn klachten zijn niet teruggekomen sinds ik het gebruik, dus ik ben er blij mee en ik hoef niet die vervelende tromboseprikken te krijgen.

Keppra

26-08-2018 | Man | 57
levetiracetam
Beroerte
Ik heb op 57 jaar een hersenbloeding gehad 3 weken later een kleinere bloeding door neuroloog kreppa voorgeschreven gekregen. Waar ik vooral in de avond en nacht zeer slecht op reageer .

Pradaxa

06-07-2018 | Man | 71
dabigatran etexilaat
Beroerte
Na het slikken van Pradaxa kan ik bijna niet meer op enige afstand van het toilet. Last van huiduitslag