ziekte

Fibromyalgie

Vergelijk de ervaringen met medicijnen voor fibromyalgie

De laatste ervaringen over medicijngebruik bij: fibromyalgie

Durogesic

13-04-2020 | Vrouw | 46
fentanyl oromucosaal/transdermaal
Fibromyalgie
Je wordt er héél snel afhankelijk van en dat is geen lachertje dus bezint voor je eraan begint... Na een bad of douche komt hij los en dien je een andere te plakken, dit is ook het geval bij warm weer wanneer je zweet of in contact komt met zonnecrème... Ik word prikkelbaar wanneer het tijd is om een andere te kleven. Héél lastig. Jammer genoeg kan ik niet meer zonder... �[lees meer...]

Venlafaxine

14-03-2020 | Vrouw | 59
venlafaxine
Fibromyalgie
Ik gebruik Venlafaxine 150 mg een tiental jaren. Initieel voor depressie maar volgens de reumatoloog zou het ook mijn pijngrens verhogen waardoor ik de pijnen van de fibromyalgie beter kan verdragen. Soms probeer ik te verminderen naar 75 mg maar dan merk ik dat het minste beetje tegenslag mij dieper doet wegzinken en de tranen steeds klaar staan. Dus ik hou het maar op [lees meer...]150 mg. Buiten de gewichtstoename heb ik verder geen bijwerkingen.

01-03-2020 | Vrouw | 47
Fibromyalgie
Op aanraden van mijn tante gevraagd bij huisarts ivm slecht slapen. Zeer veel en lang last gehad vd bijwerkingen. Minstens 8wk. Sinds paar maanden vliegen de kilo's eraan en ben inmiddels op 6 mnd tijd 7a8 kg bijgekomen. Ik slaap op zich wel beter maar inslapen blijft een dingetje. Twijfel heel erg om te stoppen, vind goede nachtrust nl toch wel belangrijk.

Vimovo

22-02-2020 | Vrouw | 36
naproxen/esomeprazol
Fibromyalgie
Ik kan dankzij deze tabletten weer functioneren en zelfs deeltijd werken. Ben niet geheel pijnvrij maar na wat t was ben ik nu tevreden en op soms hoofdpijn na geen bijwerkingen

17-01-2020 | Vrouw | 47
Fibromyalgie
Geen effect op de fibromylogie ,erg moe energieloos,duizeligheid en hoofdpijn

Diazepam

12-01-2020 | Vrouw | 32
diazepam
Fibromyalgie
De diazepam is nu op! En heb veel last van vij werken. Zijn er mensen jn Almere. En die genoeg doosjes in huis hebben. Zou ik een doosje over kunnen nemen.

Palexia

Tramadol

28-10-2019 | Vrouw | 23
tramadol
Fibromyalgie
Tramadol bij fibromyalgie. Helpt goed tegen de pijn/stijfheid vooral tijdens de dagstart. Wel veel last van misselijkheid.

19-10-2019 | Vrouw | 52
Fibromyalgie
Ik slik nu 2 mnd duloxetine 60mg en ik voel mezelf een heel ander mens ,ik heb 15 jaar amitriptyline 75mg geslikt ,maar dat werkte niet meer kreeg hoge bloeddruk en was heel wat kilo's aan gekomen ook kreeg ik paniekaanvallen,dus is besloten om te stoppen met amitriptyline en over te gaan op de duloxetine,het was echt niet leuk het afbouwen maar ik ben er nu van af en he[lees meer...]lemaal op de duloxetine en wat ben ik blij,ik kan weer genieten de pijn is een stuk dragelijker ,bloeddruk en cholesterol naar beneden en al weer 10 kilo afgevallen,geen paniek aanvallen meer gehad .Alleen krijg ik nu vreselijke jeuk over heel mijn lichaam en wat is dat vervelend ik denk dat het van de duloxetine is,zijn er meer mensen die hier last van hebben en zo ja wat hebben jullie hier aan gedaan?Ik hoop niet dat het nog erger word ,wil niet stoppen !!!

Tramadol

16-10-2019 | Vrouw | 24
tramadol
Fibromyalgie
Door een schildklierziekte en Fibromyalgie last van chronische pijn door mijn hele lijf. Naast thyrax en amitriptyline (10 mg, tegen de zenuwpijnen en voor het slapen) gebruik ik op een hele slechte dag ook tramadol met paracetamol. Ik wil niet continu afhankelijk zijn van de tramadol maar op zo'n slechte dag trekt het mij er echt doorheen. De pijn is absoluut niet weg maa[lees meer...]r wel draagbaarder. Het blijft z'n werking tot nog toe nog prima behouden, ik denk dat ik het gemiddeld eens in de 3 weken gebruik.

13-10-2019 | Vrouw | 43
Fibromyalgie
Het helpt mij goed, doordat ik nu minder pijn ervaar, de nachten doorslapen blijft onregelmatig, terwijl ik ze voor het slapen gaan inneem 2 keer 25 mg. Wel heb ik het idee dat ik iets aangekomen ben, niet door eetbuien ofzo, maar doordat ik meer vocht lijk vast te houden! Maar verder ben ik positief over dit medicijn!

30-09-2019 | Vrouw | 68
Fibromyalgie
pijn fibromyalgie/angststoornissen. Het hielp binnen twee weken. Geen bijwerkingen (voor zover ik kan nagaan)

Cymbalta

06-06-2019 | Vrouw | 36
Fibromyalgie
Voor mij heeft het nieks gedaan.... Ik denk niet dat het effect heeft op fibromyalgie...Heel moeilijk om af te bouwen .over periode van 2 jaar afgebouwd van 60 naar 30 dan 25 ,20,15,10,5, en dan nog veel last van afkick verschijnselen.

03-06-2019 | Vrouw | 44
Fibromyalgie
Ik gebruik nu 9/10 jaar de meloxicam 15mg samen met de tramadol 2x 100mg (ik zat op 300mg) en de amitriptyline 2x 25mg en ik slikte ook 160mg oxicontin, maar van deze ben ik afgekickt via een afkick kliniek. Ik heb in 2009 een heel ernstig ongeluk gehad. Ik deed aan zijspanracen en ben samen met mijn rijder met 170km per uur uit een bocht gevlogen, door een mankement a[lees meer...]an de motor. Ik had al zeker een jaar of 8 last van de fybro, vooral in de winter/ koude/ natte dagen maar nam daar geen medicijnen voor toen, ik kon alles goed balanceren. Maar na mijn ongeluk kon ik dat niet meer. Ik heb er heel veel pijn aan overgehouden. Ik had toen mijn linker arm gecompliceerd gebroken, waar ik aan geopereerd ben. Ook had ik 2 rugwervels gebroken, gelukkig gunstig waardoor een operatie niet nodig was. Ook had ik een geperforeerde long en ik had mijn rechter schouderblad verbrijzeld. Deze lag in 10 stukken. Helaas konden ze dit niet opereren, omdat ze door alle spierlagen heen moeten waardoor de kans groot was dat ik de functie van mijn arm zou verliezen. Ik heb de diagnose posttraumatische dystrofie in bij rug ter hoogte van mijn schouderblad. Sinds het ongeluk kan ik geen bh of strakke kleding hebben, omdat ik dan door de grond ga van de pijn. Vanaf dat moment ging het helemaal mis en ben ik opgenomen in het ziekenhuis met hartritme stoornis, puur van de pijn en de stress. Door de fybro moest ik altijd in beweging blijven, de spieren soepel houden, maar de trauma pijn gaf aan mijn lichaam aan dat ik meerdere keren per dag moest gaan liggen. Dat was het punt dat ik in de neerwaartse spiraal terecht kwam. Op de hart afdeling zag 1 verpleegster hoe slecht ik erbij liep (als een oma van 90) en zij heeft een afspraak gemaakt bij de reumatoloog. Zij heeft mij direct de medicijnen voor geschreven en hoewel ik nooit pijn vrij ben heb ik wel een klein beetje mijn leven terug en kan ik nu iets makkelijker balanceren, niet zoals voor het ongeluk, maar genoeg om weer dingen te kunnen doen en ondernemen. Ik deel mijn activiteiten in per dag en geef daar punten aan. Ik moet ervoor zorgen dat ik nooit boven een aantal punten uit kom of er te ver onder blijf. Bijv. Mijn lichaam kan elke dag 275 punten aan dan moet ik zorgen dat ik elke dag rond dat aantal uitkom. Deze punten telling en mijn medicatie werken opdit moment goed voor mij. Zelf heb ik nooit bijwerkingen gehad van de meloxicam, ik slik ook geen maag beschermers. Ik heb geen afkick verschijnselen van de meloxicam als ik per ongeluk een dosis mis. Ook word ik er niet slaperig of loom van. Voor mij was dit het middel wat mijn leven redde 9/10 jaar terug.

Aspirine

07-05-2019 | Vrouw | 51
acetylsalicylzuur
Fibromyalgie
Ik neem bijna geen medicatie zodoende is als ik het echt nodig heb een asperine erg effectief

Aleve select

27-03-2019 | Man | 47
naproxen
Fibromyalgie
Toevallig erachter gekomen dat dit heel goed helpt tegen fibromyalgie. Ik ben er heel blij mee en werkt bij mij heel goed.

Cymbalta

10-03-2019 | Vrouw | 24
Fibromyalgie
Ik neem cymbalta op aanraden van de reumatoloog voor mijn soms helse spier en gewrichtspijnen. Deze brengen ook psychisch veel schade, zeker in combinatie met mijn borderline. Ik moet zeggen dat de pijn effectief minder is, little side note: ik ben gelijktijdig gestart met kurkuma supplementen dus ik heb geen idee of het door de cymbalta is of door de kurkuma. Wat ik van c[lees meer...]ymbalta wel weet is dat ik emotioneel wel oké ben met af en toe een diep momentje. Ik stoor me echter wel aan de afgevlakte emoties die ik nu heb, niet weten of je nu blij, boos of verdrietig bent en wenen lukt ook niet echt. Door de vele bijwerkingen overweeg ik echter om te stoppen met cymbalta. Ik merkte al meteen de eerste avond na inname bijwerkingen, ik lag wakker ik het zweet te trillen in mijn bed met hevige hartkloppingen. Ik heb die nacht geen oog meer dicht gedaan. Dat gebeurd nu wel vaker, rond 3-4-5 u wakker worden en dan de slaap niet meer vatten. Meestal word ik wakker omwille van hevige misselijkheid. Dit brengt voor mij in combinatie met de zware lusteloosheid en vermoeidheid de grote belemmering voor mijn leven. Ik kan amper mijn deur nog uit zonder een lading motilium op zak te hebben owv de hevige misselijkheid. Daarnaast ben ik ook vaak duizelig, vooral bij plotse bewegingen of bij het bukken en rechtstaan. Mijn mond valt te vergelijken met een woestijn, zo droog is hij. Zeer frustrerend als je zoals mij een job hebt waar communicatie zeer belangrijk is. De eerste paar weken ben ik 3 kg afgevallen owv de verminderde eetlust, ondertussen krijg ik eerder vreetbuien waardoor ik op vreemde momenten mij volprop met eten met veel buikpijn tot gevolg. Op sommige momenten krijg ik een hevige wiebel in mijn benen. Ik kan dit niet controleren, je kan het vergelijken met een tik nerveu, zeer frustrerend omdat andere mensen dit ook opvalt en ze dan denken dat ik zenuwachtig ben of dergelijke. Over het algemeen kan ik zeggen dat mijn levenslust met 50 % is afgenomen. Ik zou het liefst dagenlang op mijn zetel vertoeven en tv kijken. Mijn werk in het huishouden stapelt zich op en ik krijg het niet gedaan. Alles is teveel en de gedachte alleen al maakt me moe.

Lyrica

08-03-2019 | Vrouw | 34
pregabaline
Fibromyalgie
Ik gebruik het nu een maand, ik was mega bang voor de bijwerkingen maar ik heb nergens last van. Alleen mijn menstruatie blijft uit maar goed dat vind ik niet heel erg ;) Ik heb minderpijn en ik ben niet meer zo wazig in mijn hoofd, bewegen gaat ook steeds beter en daardoor merk ik ook dat ik met energie heb. Ik ben nog niet aangekomen hopelijk blijft dat zo.

14-01-2019 | Vrouw | 51
Fibromyalgie
4 jr heel slecht geslapen door pijn in mijn lijf. Tot deze diagnose kwam met de voorgeschreven medicijnen. Ik gebruik 4 x 10 mg om 20.00 en slaap sindsdien weer als een roosje. Voor mij zijn het wonderpilletjes...

26-12-2018 | Vrouw | 40
Fibromyalgie
In het begin werkte dit middel prima, geen problemen, na een tijdje wende mijn lichaam er zeker aan, maar het deed niks meer, waardoor ik niet meer kon werken, ik ben hoofdkostwinnaar, dus moest iets anders zoeken.

26-12-2018 | Vrouw | 40
Fibromyalgie
Tijd lang 20 mg gebruikt, eind 2017 verhoogd naar 25 mg, werkt goed tegen de fibromyalgie, nadeel is de melkafgifte. Dit werkt niet stimulerend tijdens de sex

Zaldiar

26-09-2018 | Vrouw | 41
paracetamol / tramadol
Fibromyalgie
Ik ondervond geen verbetering. De pijn bleef het zelfde.

24-09-2018 | Vrouw | 41

18-09-2018 | Vrouw | 54
Fibromyalgie
Over het algemeen ben ik tevreden over amitryptoline. Minder over ook hier gewichtstoename. Ik heb dit uitgetest door na anderhalf jaar gebruik te stoppen 6 maanden en weer opnieuw in gaan nemen ivm slechte slaap. Ik viel af na geen inname en kwam weer 5 kilo aan bij inname.

18-09-2018 | Vrouw | 54
Fibromyalgie
Ivm ontzettende pijnklachten, niet lekker in mijn vel (depressief), niet kunnen slapen ben ik Duloxetine gaan gebruiken. Na verloop van weken voelde ik mij hartstikke goed. Het ging beter met mij. Maar ik kwam 5 kilo aan. Ik was al over de 80 kilo en ondanks gezond eten en bijhouden wat ik at etc...kwam ik aan. Ik hoorde dat dit mogelijk kwam door vocht vast houden. Ik ben[lees meer...] gestopt na ruim een half jaar gebruik. In overleg met de huisarts van 60 naar 30 mg in 4 weken en dan nog 4 weken om de dag 30 mg en vervolgens niets meer. Nou na het niets meer.....heb ik vreselijk veel ontwenningsverschijnselen gehad. Verschrikkelijk zweten (nog 10x erger dan de overgang waar ik al in zat), ontzettend moe....raar gevoel in mijn hoofd en ontzettende hoofdpijn. Na weer 4 weken verder nam dit gevoel gelukkig af en gaat het nu weer beter met mij. Ik vermoed dus dat de Duloxetine uit mijn lijf is.

Oxycodon

11-09-2018 | Vrouw | 42
oxycodon
Fibromyalgie
Als ik erge aanvallen heb gebruik ik het, en dan max 1 week iedere dag 1 a 2 capsules . Als ik dan stop heb ik geen afkick klachten zoals ik sommige zie schrijven. Wel blijf ik nog een paar dagen wat vermoeid. Ik mag van mezelf na 1 week intens slikken de eerste drie weken daarna alleen nog maar gewone pijnstillers gebruiken. Als dat niet gaat omdat de pijn te erg is, ( i[lees meer...]s in 6 jaar 3x gebeurt) dan alleen in overleg met m'n arts max 1 capsule per dag (soms is dit echt even doorbijten, maar ik ben zelf dan ook erg bang om afhankelijk van dit medicijn te worden.) Voor mij is dit het enige wat het voor mij dan dragelijk maakt met de pijn.....ik ben, ondanks de vervelende bijwerkingen, erg blij met dit medicijn. Wel merk ik dat ik inmiddels wel wat gewend raakt en soms de neiging dan heb om 1 capsule erbij te nemen. Ben dan ook wel eens angstig dat ik straks in de toekomst weer opzoek moet naar iets anders. Inmiddels gebruik ik dit middel nu 6 jaar.

08-09-2018 | Vrouw | 49
Fibromyalgie
Ik heb van de Reumatoloog Meloxicam 15 mg gekregen ivm weke delen reuma en het helpt enorm goed tegen de pijn ik neem 1 keer per dag een tablet,Ik gebruik geen maagbeschermers want ik zorg dat ik eerst iets eet zodat er wat vulling in mijn maag zit en dat helpt bij mij,verder gelukkig geen last van bijwerkingen , nog niet althans.

Voltaren

27-08-2018 | Vrouw | 39
diclofenac
Fibromyalgie
Valtran heeft een hele tijd geholpen, tot mijn lichaam er aan gewoon was geworden. Is ook niet goed voor de maag als je een chronisch maaglijder bent zoals ik.

Ziekten met de meeste ervaringen

Anticonceptie / zwangerschapspreventie (2354)
Depressie (1908)
Angst & paniekstoornis (1805)
Hoge bloeddruk (1343)
Acne/puistjes (953)