Amitriptyline

amitriptyline

Slapeloosheid (36 meningen)
Hoofdpijn (32 meningen)
Spanningshoofdpijn (18 meningen)
Pijn (algemeen) (17 meningen)
Aangezichtspijn (16 meningen)
Reuma (10 meningen)
Hernia (9 meningen)
Polyneuropathie (5 meningen)
Rugklachten (3 meningen)
Artrose van de wervelkolom (2 meningen)
Fantoompijn (1 mening)

Hebben mijn genen invloed op antidepressiva?

W. Wessels (24-01-2018)

13-10-2019

Fibromyalgie

Het helpt mij goed, doordat ik nu minder pijn ervaar, de nachten doorslapen blijft onregelmatig, terwijl ik ze voor het slapen gaan inneem 2 keer 25 mg. Wel heb ik het idee dat ik iets aangekomen ben, niet door eetbuien ofzo, maar doordat ik meer vocht lijk vast te houden! Maar verder ben ik positief over dit medicijn!
14-01-2019

Fibromyalgie

4 jr heel slecht geslapen door pijn in mijn lijf. Tot deze diagnose kwam met de voorgeschreven medicijnen. Ik gebruik 4 x 10 mg om 20.00 en slaap sindsdien weer als een roosje. Voor mij zijn het wonderpilletjes...
26-12-2018

Fibromyalgie

Tijd lang 20 mg gebruikt, eind 2017 verhoogd naar 25 mg, werkt goed tegen de fibromyalgie, nadeel is de melkafgifte. Dit werkt niet stimulerend tijdens de sex
24-09-2018

18-09-2018

Fibromyalgie

Over het algemeen ben ik tevreden over amitryptoline. Minder over ook hier gewichtstoename. Ik heb dit uitgetest door na anderhalf jaar gebruik te stoppen 6 maanden en weer opnieuw in gaan nemen ivm slechte slaap. Ik viel af na geen inname en kwam weer 5 kilo aan bij inname.
18-06-2018

Fibromyalgie

Ik kreeg dit middel voor een betere nachtrust. Dit hielp goed, maar ik hou niet van al die troep slikken en wilde er toch mee stoppen. Ik heb er echter ook tinnitus door gekregen denk ik. Een hoge pieptoon die nooit meer we is gegaan. Heel erg om hiermee te moeten leven. Na biofotonen-therapie zijn de fibromyalgieklachten behoorlijk afgenomen.
18-01-2018

Fibromyalgie

Ik kan er beter mee slapen maar de stijfheid vooral in de ochtend nemen niet af. Dus alleen alvoor het slapen zijn ze ideaal. Nu nog een middel voo mijn pijntjes vinden
22-11-2017

Fibromyalgie

Ik ben al geruime tijd bezig met het zoeken naar medicijnen die de klachten van fibromyalgie verminderen. Na vele verschillende medicijnen te hebben geprobeerd kreeg ik uiteindelijk amitriptyline voorgeschreven. Voor mij waren de ochtenden altijd de grootste uitdaging. De pijn die ik ‘s ochtends ervaarde beïnvloedde gelijk de rest van mijn dag. Dankzij amitriptyline is het[lees meer...] mogelijk om de avonden goed door te slapen en de ochtenden op een normale manier te doorstaan. Mede merk ik overdag dat de pijn niet zozeer veel minder wordt maar er valt gewoon een stuk beter mee te leven.
06-11-2017

Fibromyalgie

voorgeschreven voor de fibromyalgie, maar is nu erger sinds ik het inneem. En dan nog de bijwerkingen die wil ik er niet bij hebben. Spierpijn, duizelig, opgeblazen buik, dikke keel, dus algehele malaise.
14-10-2017

Fibromyalgie

Sinds een maand gebruik ik amytr 10 mg. Enorme pijnvermindering. Enige nadeel is s morgens een duf hoofd. Beter na kop koffie. Kan weer veel meer dan paar maanden terug. Ben er blij mee! Inname met vanilleyoghurt , dan geen vieze smaak.
04-09-2017

Fibromyalgie

Na veel slapeloze nachten door pijn, heb ik dit middel voorgeschreven gekregen van de huisarts. in eerste instantie 1 x 10 mg, maar dit bleek niet voldoende. Dosis verdubbeld. Dit leek efectief. Ik sliep ineens veel beter en mijn spieren waren minder pijnlijk. Maar.... ik merkte ineens dat ik erg moe bleef. Ik heb net 2 jaar geknokt om van chonische vermoeidheid af te ko[lees meer...]men, en het leek of ik ineens volledig was teruggezet. Kreeg niks meer uit handen, ongeconcentreerd, gewichtstoename, algehele slapte. Na overleg met de huisarts recent gestopt. Nu weer terug bij af qua pijn en nachtrust, maar tenminste niet meer die mist in mijn hoofd. Op dit moment zo erg dat ik niet kan werken. Hopenlijk trekt dit nog bij.
25-07-2017

Fibromyalgie

Ik ben ooit, 20 jaar terug, begonnen met deze medicijnen, want ik kon niets meer, niet lopen, niet zitten, niks dus. Ik heb hele goede ervaringen hiermee, ben begonnen met 25 mg p.d. en zit nu op 75 mg p.d. Soms heb ik dagen dat ik met 25 mg. uitkan. Ik kan nu vrij normaal functioneren in mn dagelijkse bezigheden.
31-12-2016

Fibromyalgie

voorgeschreven gekregen van de huisarts op advies reumatoloog. kan nu ik opgebouwd heb naar 50 mg langer doorslapen wel nog vaak wakker worden van de pijn. ik ben begonnen met 10 mg nu dus 50 mg, tegen de pijn werkt t niet echt. ik ga binnenkort n nieuwe afspraak maken bij de huisarts. wat nu te doen
13-08-2016

Fibromyalgie

Dosis is in de loop van de jaren verhoogd, omdat steeds meer gewrichten werden aangetast en algehele pijnniveau toenam. medicatie haalt de felheid van de pijn eraf, meer niet. combinatie amitriptiline 2 x 50 mg, andullatietherapie en soms kuren diclophenac met paracetamol houden me meestal vertikaal, maar met behoud van klachten. In periodes van diclophenac gebruik, alleen[lees meer...] bij sterke ontstekingen, ben ik echt van de kaart, moet veel rusten en kan dan niets veel meer. Ik krijg vrij snel een frozen shoulder, lijkt me in verband te staan met de andere ontstekingen en/ of schildklierklachten.
22-05-2016

Fibromyalgie

Jaren geleden ooit eens amytriptyline gekregen van de huisarts voor pijnstilling van fibromyalgie. Dit werkte toen goed. Echter was mijn voormalige psychiater niet blij met de keuze van dit middel en heeft dit afgebouwd en mij andere medicatie gegeven voor mijn PTSS die uiteindelijk helemaal niet werkten. Terug naar de amytriptyline mocht ik niet van deze psychiater. Uitei[lees meer...]ndelijk ben ik nu ca een jaar geleden weer begonnen met amytriptyline en dit werkt nu beduidend minder goed als het in het verleden deed. Ik gebruik nu naast de amytriptyline als onderhoudsdosering ook nog in grootverbruik paracetamol, tramadol, valium en diclofenac. Door de pijn in mijn lichaam vaak niet in staat om te slapen of wordt wakker tijdens het slapen van de pijn. Ik overweeg nu of ik opnieuw zal stoppen met de amytripyline om opnieuw te starten na een aantal weken om te zien of ik met een reset wel weer voldoende werking van de amytriptyline krijg.
02-12-2015

Fibromyalgie

De eerste week kon ik er goed van slapen, nauwelijks door de pijn wakker, maar na 2 weken kreeg ik bijwerkingen, zoals een droge mond, verward zijn, en heel erg oorsuizen. Ik ga er mee stoppen.

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (512) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (482) - Antibiotica - penicillines breedspectrum