amitriptyline

Slapeloosheid (40 meningen)
Hoofdpijn (32 meningen)
Spanningshoofdpijn (18 meningen)
Pijn (algemeen) (17 meningen)
Aangezichtspijn (16 meningen)
Hernia (10 meningen)
Reuma (10 meningen)
Polyneuropathie (5 meningen)
Rugklachten (3 meningen)
Artrose van de wervelkolom (2 meningen)
Fantoompijn (1 mening)

Hebben mijn genen invloed op antidepressiva?

W. Wessels (24-01-2018)

02-10-2020 | Vrouw | 32
Fibromyalgie
Medicatie heeft voornamelijk geholpen met het doorbreken van vicieuze cirkel: pijn, vermoeidheid, slecht slapen, meer pijn en vermoeidheid, niet kunnen bewegen laat staat sporten, etc. Door medicatie kon ik beter slapen, waardoor ik meer energie had om rustig te bewegen en om te gaan met tegenslag (ik kon minder dan ik zou willen). Uiteindelijk door goede voeding, veel bew[lees meer...]egen (wandelen) en minder pijn en goede nachtrust door amytriptyline is mijn fibromyalgie met 85% verbeterd. Stress, slechte voeding en slechte nachtrust zijn veroorzakers van meer pijn. Het revalidatiecentrum, afdeling chronische pijn, heeft voor een deel geholpen met omgaan met stress en acceptatie van de pijn.

23-07-2020 | Vrouw | 45
Fibromyalgie
Het helpt ne in te skaoen en door te slapen. Mocht ik snachts wakker worden slaap ik sneller weer in. Het maakt ook mijn hoofd rustiger. Minder piekeren.

01-03-2020 | Vrouw | 47
Fibromyalgie
Op aanraden van mijn tante gevraagd bij huisarts ivm slecht slapen. Zeer veel en lang last gehad vd bijwerkingen. Minstens 8wk. Sinds paar maanden vliegen de kilo's eraan en ben inmiddels op 6 mnd tijd 7a8 kg bijgekomen. Ik slaap op zich wel beter maar inslapen blijft een dingetje. Twijfel heel erg om te stoppen, vind goede nachtrust nl toch wel belangrijk.

13-10-2019 | Vrouw | 43
Fibromyalgie
Het helpt mij goed, doordat ik nu minder pijn ervaar, de nachten doorslapen blijft onregelmatig, terwijl ik ze voor het slapen gaan inneem 2 keer 25 mg. Wel heb ik het idee dat ik iets aangekomen ben, niet door eetbuien ofzo, maar doordat ik meer vocht lijk vast te houden! Maar verder ben ik positief over dit medicijn!

14-01-2019 | Vrouw | 51
Fibromyalgie
4 jr heel slecht geslapen door pijn in mijn lijf. Tot deze diagnose kwam met de voorgeschreven medicijnen. Ik gebruik 4 x 10 mg om 20.00 en slaap sindsdien weer als een roosje. Voor mij zijn het wonderpilletjes...

26-12-2018 | Vrouw | 40
Fibromyalgie
Tijd lang 20 mg gebruikt, eind 2017 verhoogd naar 25 mg, werkt goed tegen de fibromyalgie, nadeel is de melkafgifte. Dit werkt niet stimulerend tijdens de sex

24-09-2018 | Vrouw | 41

18-09-2018 | Vrouw | 54
Fibromyalgie
Over het algemeen ben ik tevreden over amitryptoline. Minder over ook hier gewichtstoename. Ik heb dit uitgetest door na anderhalf jaar gebruik te stoppen 6 maanden en weer opnieuw in gaan nemen ivm slechte slaap. Ik viel af na geen inname en kwam weer 5 kilo aan bij inname.

18-06-2018 | Vrouw | 54
Fibromyalgie
Ik kreeg dit middel voor een betere nachtrust. Dit hielp goed, maar ik hou niet van al die troep slikken en wilde er toch mee stoppen. Ik heb er echter ook tinnitus door gekregen denk ik. Een hoge pieptoon die nooit meer we is gegaan. Heel erg om hiermee te moeten leven. Na biofotonen-therapie zijn de fibromyalgieklachten behoorlijk afgenomen.

18-01-2018 | Vrouw | 35
Fibromyalgie
Ik kan er beter mee slapen maar de stijfheid vooral in de ochtend nemen niet af. Dus alleen alvoor het slapen zijn ze ideaal. Nu nog een middel voo mijn pijntjes vinden

22-11-2017 | Vrouw | 22
Fibromyalgie
Ik ben al geruime tijd bezig met het zoeken naar medicijnen die de klachten van fibromyalgie verminderen. Na vele verschillende medicijnen te hebben geprobeerd kreeg ik uiteindelijk amitriptyline voorgeschreven. Voor mij waren de ochtenden altijd de grootste uitdaging. De pijn die ik ‘s ochtends ervaarde beïnvloedde gelijk de rest van mijn dag. Dankzij amitriptyline is het[lees meer...] mogelijk om de avonden goed door te slapen en de ochtenden op een normale manier te doorstaan. Mede merk ik overdag dat de pijn niet zozeer veel minder wordt maar er valt gewoon een stuk beter mee te leven.

06-11-2017 | Vrouw | 65
Fibromyalgie
voorgeschreven voor de fibromyalgie, maar is nu erger sinds ik het inneem. En dan nog de bijwerkingen die wil ik er niet bij hebben. Spierpijn, duizelig, opgeblazen buik, dikke keel, dus algehele malaise.

14-10-2017 | Vrouw | 63
Fibromyalgie
Sinds een maand gebruik ik amytr 10 mg. Enorme pijnvermindering. Enige nadeel is s morgens een duf hoofd. Beter na kop koffie. Kan weer veel meer dan paar maanden terug. Ben er blij mee! Inname met vanilleyoghurt , dan geen vieze smaak.

04-09-2017 | Vrouw | 43
Fibromyalgie
Na veel slapeloze nachten door pijn, heb ik dit middel voorgeschreven gekregen van de huisarts. in eerste instantie 1 x 10 mg, maar dit bleek niet voldoende. Dosis verdubbeld. Dit leek efectief. Ik sliep ineens veel beter en mijn spieren waren minder pijnlijk. Maar.... ik merkte ineens dat ik erg moe bleef. Ik heb net 2 jaar geknokt om van chonische vermoeidheid af te ko[lees meer...]men, en het leek of ik ineens volledig was teruggezet. Kreeg niks meer uit handen, ongeconcentreerd, gewichtstoename, algehele slapte. Na overleg met de huisarts recent gestopt. Nu weer terug bij af qua pijn en nachtrust, maar tenminste niet meer die mist in mijn hoofd. Op dit moment zo erg dat ik niet kan werken. Hopenlijk trekt dit nog bij.

25-07-2017 | Vrouw | 54
Fibromyalgie
Ik ben ooit, 20 jaar terug, begonnen met deze medicijnen, want ik kon niets meer, niet lopen, niet zitten, niks dus. Ik heb hele goede ervaringen hiermee, ben begonnen met 25 mg p.d. en zit nu op 75 mg p.d. Soms heb ik dagen dat ik met 25 mg. uitkan. Ik kan nu vrij normaal functioneren in mn dagelijkse bezigheden.

31-12-2016 | Vrouw | 49
amitriptyline (50mg)
Fibromyalgie
voorgeschreven gekregen van de huisarts op advies reumatoloog. kan nu ik opgebouwd heb naar 50 mg langer doorslapen wel nog vaak wakker worden van de pijn. ik ben begonnen met 10 mg nu dus 50 mg, tegen de pijn werkt t niet echt. ik ga binnenkort n nieuwe afspraak maken bij de huisarts. wat nu te doen

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (551) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (506) - Antibiotica - penicillines breedspectrum