ziekte

Gewrichtspijn

Vergelijk de ervaringen met medicijnen voor gewrichtspijn

De laatste ervaringen over medicijngebruik bij: gewrichtspijn

02-08-2019

Tramadol/paracetamol (tramadol/paracetamol)
Gewrichtspijn

Pijn schouder, elleboog, pols, nek wordt steeds erger Had medicijn in Hongarije: Analgesin 275 mg. Werkt uitstekend. Yramadol/paracetamol Teva helpt niets.
18-07-2019

Capsaicine crème (capsaicine)
Gewrichtspijn

Makkelijk een dun laagje aan te brengen. Werd aangenaam, heel lichtjes warm. Verlichte de pijn (waarvoor ik deze crime had) alleen niet echt. Echter 14 uur na aanbrengen een enorm branderig gevoel, ook na meerdere keren wassen. Water maakte het erger, uiteindelijk met melk gewassen om te verkoelen. Voor mij geen succes.
04-07-2019

Gewrichtspijn

1 tot 2 dagen gebruikt. Op vakantie veel bijwerkingen.
13-04-2019

Depo-Medrol (methylprednisolon)
Gewrichtspijn

ernstige rugpijn met uitstralingen. reden,vinden ze niet
28-01-2019

Gewrichtspijn

Toen ik net begon was ik laaiend enthousiast, bijna geen bijwerkingen , enkel een paar keer wat obstipatie . Maar verder zeer effectief en pijnstillend en het gaf een boost energie. Inmiddels van af en toe 50 Mg, naar drie x daag 50 , en nu drie x daags 100. Waarvan 100 retard voor de nacht. De werking is steeds minder en als ik een dosis vergeet wordt ik moe en misselij[lees meer...]k . Dus ik slik al de helft om me “normaal” te voelen, ik ben nu aan het afbouwen en richt me op natuurlijke pijnstillers en afleiding. Dit houd ik geen jaren meer vol. Liever iets meer pijn dan verslaafd zijn aan deze chemische pillen, advies, neem ze een korte periode voor hevige pijn, of heel af en toe, raak er niet gewend aan, je komt er amper af zonder detox verschijnselen.
12-01-2019

Arthrotec (diclofenac / misoprostol)
Gewrichtspijn

Helpt goed bij mij zeker in de wintervakantie t nat en vochtig is. Mijn gewrichten worden anders pijnlijk en ontstoken
19-09-2018

Gewrichtspijn

Heb Tramadol van Centrafarm, Teeva, Actavis en Sandoz gebruikt en ontdekt dat alleen Sandoz enigszins hielp bij mijn gewrichtspijn.
19-09-2018

Gewrichtspijn

Ibuprofen 400 was mijn favoriet (3 x daags 2 tabletten Ibuprofen 400). Dit totdat ik dikke benen (vocht) kreeg en de huisarts een idioot hoge bloeddruk constateerde. Vanaf dat moment me gered met paracetamol (6 x 500 mg per dag), daarna tramadol (4 caps per dag. Bij deze bleef de pijn bestaan, werd ook erger. Met de tramadol kon ik gewoon stoppen, niks afbouwen of zo. Nu [lees meer...]dus sinds een week oxycodon 10 mg met gereguleerde afgifte, eerst 1 tablet per dag, nu opgehoogd naar 1x 's morgens en 1x eind van de middag. We zijn dus nu in de fase van uitzoeken welke dosering optimaal is. Deze dosering (2 x daags) voelt al aanmerkelijk prettiger dan ik me de laatste jaren heb gevoeld. Natuurlijk wel oppassen als ik op reis ga, papieren meenemen want het is wel een drug, ook al merk ik die effecten er gelukkig niet van.
10-08-2018

Celecoxib (celecoxib)
Gewrichtspijn

Heb ziekte van Crohn. Daardoor veel gewrichtspijn. Dit medicijn is het minst schadelijk voor je darmen. Met deze medicatie kan ik weer nirmaal functioneren en werken. Zonder niet ivm ernstige gewrichtspijnen Heb geen last van bijwerkingen.
21-06-2018

Gewrichtspijn

Hoe kom ik er vanaf, ben totaal verslaafd. Maar wil heel langzaam minderen. Er is geen afkick programma verkrijgbaar helaas. Neem ook Lyrica 2x 150 mg er bij
24-03-2018

Fentanyl (fentanyl oromucosaal/transdermaal)
Gewrichtspijn

In verband chronische pijnklachten en andere klachten die door neuroloog behandelt worden van huisarts dit als ondersteuning erbij gekregen, werkt tegen de pijnklachten maar bijwerkingen zijn hinderlijk vooral de benauwdheid en oppervlakkige ademhaling als Copd patient.
14-02-2018

Gewrichtspijn

ik heb deze tabletten jarenlang zonder maagbeschermers geslikt! Huisarts schreef deze niet voor. Bijwerkingen waren heftig. Ik ben bang geworden toen de pijn op mijn borst en tussen mijn schouderbladen zo heftig werd dat ik stil moest gaan staan op de pijn te laten afnemen.
10-01-2018

Diclofenac/Misoprostol (diclofenac/misoprostol)
Gewrichtspijn

Vreselijk! ! Na inname van de eerste tablet al meteen na een half uur ontzettende maagkrampen. Het zweet brak me uit. Ik ben meteen gestopt weer.
03-01-2018

Gewrichtspijn

Mijn Si gewricht zat vast en was ontstoken geraakt hierdoor. Declifenac hielp totaal niet. Ben terug gevallen op aleve wat iets de aller scherpste randen eraf haalde maar niet genoeg
18-12-2017

Gewrichtspijn

Voor het eerst gebruikt na operatie,kon slechts weer slapen.
19-11-2017

13-11-2017

Ibuprofen (ibuprofen)
Gewrichtspijn

in het begin nam ik ze op advies vd huisarts 3x per dag ong 200 mg Ibuprofen. Dit heb ik afgebouwd tot 0 tabletten dus 0 mg per dag. Nu neem ik ze alleen nog maar incidenteel.
05-10-2017

Gewrichtspijn

Zeer veel gewrichtspijn door Essure. Tramadol voorgeschreven gekregen in afwachting van operatie. Paracetamol werkte niet, Tramadol haalt de ergste pijn weg waardoor ik kan zitten, liggen en lopen (enigszins). Over het algemeen zeer tevreden.
14-07-2017

Glucosamine / Chondroitine (glucosamine en chondroitine)
Gewrichtspijn

Heb al veel jaren last van knieën maar laatste jaar was het fel verergerd. Telkens daags na het sporten een hele dag pijnlijke knieën. (gevolg van 30 jaar squash, skien ?) Een MRI-scan van de LI-knie toonde kraakbeenschade 4 tot 5, twee gescheurde menisci, beschadigd knieschijfkraakbeen, botoedeem, enkele geoden en een paar cystes. Onder het motto 'baadt het niet, dan [lees meer...]schaadt het niet' bij Kruidvat goedkope Glucosamine/Chondroitine/MSM gekocht. Al na enkele weken was het verschil enorm. Niks last meer daags na het sporten, of tijdens het skien. En als 'bijwerking' is ook het vervelende kraken van mijn kaakgewricht verdwenen. Placebo-effect? Dacht het niet, daarvoor is het effect echt wel té groot.
06-07-2017

Gewrichtspijn

Door pijnlijke bijwerking van Simvastine ( gewrichtspijn m.n bij het opstaan en tuinieren) Simavastine) mee gestopt en heb nu Crestor gekregen Nog geen bijwerkingen ervaren, maar de pijn is ook nog niet geheel verdwenen. Pijn is voor 75% verminderd door het middel Tramadol HC1 50 PCH . Mijn leven is nu aangenamer geworden en kan nu o.a. mijn hobby uitoefenen zonder daar[lees meer...]bij gelopen moeten worden om overeind te komen.
13-06-2017

Finimal (paracetamol / coffeine)
Gewrichtspijn

heb vaak pijn aan mijn knie, dit middel werkt het beste. dat scheelt heel wat bij andere goedkopere middelen.
05-06-2017

Zaldiar (paracetamol / tramadol)
Gewrichtspijn

Ik neem in de middag 2 zakjes en voel binnen half uur mijn erge gewrichtspijn minder worden. Ik word wel suf en misselijk (de laatste soms). Eerste weken high gevoel ervan dat is nu niet meer. Autorijden gaat echt niet als ik de medicijnen heb genomen. Dat doe ik ook niet. In de ochtend neem ik diclofenac. Soms voor het slapen nog eens. Afhankelijk van hoe laat de zaldiar [lees meer...]genomen. Ik kan wel slechter slapen met deze medicijnen. Je wordt suf, maar ik blijf in die roes, ik val niet echt in slaap.
17-05-2017

Arcoxia (etoricoxib)
Gewrichtspijn

Gewrichtspijn n.a.v. Crohn, als 'veilig' middel voor darmen voorgesteld (in vergelijking met andere NSAID) maar in combinatie met Azathiorprine na ca. 2 maanden sterk verhoogde leverwaarden (ASAT/ALAT). Onmiddellijk gestopt. Middel was als pijnbestrijding wel effectief.
20-04-2017

Gewrichtspijn

Na een verdraaiing van mijn knie, letsel aan mijn meniscus opgelopen. Heel veel pijn en instabiel. Tramadol deed weinig en maakte me fuzzy en misselijk. Nu heb ik diclofenac en dat werkt prima en ik kan nog functioneren.
15-04-2017

Zaldiar (paracetamol / tramadol)
Gewrichtspijn

Tegen de pijn hielp het nauwelijks en ik had veel last van de bijwerkingen: droge mond, koude neus, duizelig, gevoel van dronkenschap.
15-04-2017

Palexia (tapentadol)
Gewrichtspijn

Na diverse behandelingen gericht op pijnbestrijding bevalt dit middel uitstekend. Als ik in periodes met minder pijn de dosis verlaag of tijdelijk stop, krijg ik zodra het middel is uitgewerkt last van zeer erge kriebelhoest. Eigenlijk dus geen bijwerking, maar een ontwenningsverschijnsel. De kriebelhoest is zelfs zo erg dat ik het middel maar weer in neem. Omdat deze "bij[lees meer...]werking" niet in de bijsluiter staat, gemeld aan de apotheek die het zou melden.
11-04-2017

Arthrotec (diclofenac / misoprostol)
Gewrichtspijn

helpt wel wat maar hoop dat er een beter medicijn is
29-03-2017

OxyNorm (oxycodon)
Gewrichtspijn

kreeg veel last van ontlastingsproblemen, ondanks dat ik aardig wat Lactulose daarvoor moest innemen. Als je je voeding goed aanpast, zoals 's morgens beginnen met Brinta e.d., veel vezels, rauwkost e.d. zijn de bijwerkingen minder. Zodra je slordig wordt met wat je eet komen de problemen meteen weer terug. Daarnaast ook nog maagbeschermers. Bij elkaar heb je heel wat extr[lees meer...]a's in te nemen en je voedingspatroon aan te passen als je aan morfine begint.
29-03-2017

Fentanyl (fentanyl oromucosaal/transdermaal)
Gewrichtspijn

pleister van 100 umg laat, door z'n grootte, vrij makkelijk los en is niet, als je heel tenger bent, makkelijk aan te brengen. 2 pleisters van 50 umg zijn makkelijker aan te brengen en laten minder snel los. Als de huid heel droog is, bij een warme douche en lange tijd in een warm zwembad kan de pleister sneller los gaan. Op vakantie is het daarom altijd verstandig extra[lees meer...] pleisters mee te nemen.
13-03-2017

Gewrichtspijn

Ik ben geopereerd aan mijn pols, een zeer pijnlijke operatie. Heb eerst de tramadol gekregen en toen dat niet voldoende werkte, overgeschakeld op de oxy. Dat voelt veel beter, maar de bijwerkingen zijn niet mis. Ik heb het nu een maand gebruikt, en ben uiteindelijk overgestapt op paracetamol omdat ik die wazigheid in mijn hoofd kwijt wilde. Dan maar pijn. Conclusie: [lees meer...]Prima middel, maar cold turkey stoppen is misschien toch niet zo heel verstandig.

Ziekten met de meeste ervaringen

Anticonceptie / zwangerschapspreventie (2286)
Depressie (1870)
Angst & paniekstoornis (1736)
Hoge bloeddruk (1305)
Acne/puistjes (919)