ziekte

Gewrichtspijn

Vergelijk de ervaringen met medicijnen voor gewrichtspijn

De laatste ervaringen over medicijngebruik bij: gewrichtspijn

Naproxen

15-10-2021 | Vrouw | 64
naproxen

31-07-2021 | Man | 55
Gewrichtspijn
Ik heb de eerste 2 jaar van het gebruik er profijt van gehad, maar toen beperkte de pijnklachten zich tot rug en nek, nu echter, de laatste 5 maanden zijn mijn klachten in een rap tempo uitgebreid naar nagenoeg alle gewrichten (artrose en andere complicatie), de eerste dosis vroeg in de ochtend werkt ongeveer 6 van de 10 keer binnen 2 uur, maar de dosis in de middag doet b[lees meer...]ij mij persoonlijk bijvoorbeeld helemaal niets. dat maakt het onvoorspelbaar, en toch ben ik blij dat ik het voorhanden heb, met name bij het opstaan, mijn pijn is zo hevig dat ik gedwongen wordt tot passiviteit, en als het medicijn ook maar iets werkt, dan kom ik in ieder geval wat in beweging.

Palexia

31-07-2021 | Man | 55
tapentadol
Gewrichtspijn
Goedendag, ik heb het 14 dagen geprobeerd als alternatief voor Tramadol en Fentanyl. Ik heb uitgebreide gewrichtsproblematiek door artrose en radiculopathie, stenose, hernia's, haakvorming aan gewrichten enzovoort.. Het zou sterker moeten zijn dan Tramadol , maar bij mij heeft het geen enkel effect gehad op pijnvermindering, ik lees ook wel veel positieve ervaringen, i[lees meer...]k denk dat het allemaal erg persoonlijk is. Een lagere dosering Tramadol op de nuchtere maag doet iets bij mij, halt iets weg van de pijn, maar onvoorspelbaar. Succes allemaal met de zoektocht

03-05-2021 | Vrouw | 48
Gewrichtspijn
Sinds 20 jaar chronische pijn in rug en heupen. Sinds jaren nu aan de 200 mg tramadol per dag tesamen met 1000 pcm per keer. Kan er goed mee leven en me werk doen. Zeker niet pijnvrij. Sinds een jaar nu in de ochtend wakker worden met een soort paniekaanvallen enorme opgejaagdheid die weer weg gaat als ik med inneem en bezig ga zijn. Slaap slecht. Snachts veel wakker li[lees meer...]ggen maar weet niet of dat ook bijwerkingen zijn. Na jaren geklooi in mijn eigen zh nu eindelijk naar het amc voor beter onderzoek.

09-03-2021 | Man | 25
Gewrichtspijn
Ik gebruik deze pijnstiller al enkele jaren wanneer ik het nodig heb. 's nachts word ik soms wakker gehouden door zenuw en gewrichtspijn in mijn onderrug. Ik gebruik dit middel enkel wanneer ik mij niet over de pijn kan heen zetten. Ergo, ik probeer het zo min mogelijk te gebruiken. Middel werkt voor mij vrij snel, ik weet niet precies hoe lang de werking is omdat ik in[lees meer...] slaap val wanneer het werkt. Maar voor mij zit het probleem in de volgende dag, ik heb de dag na het gebruik van Tramadol barstende koppijn en ben erg sloom. Het gevoel is brak te noemen.

Naproxen

26-08-2020 | Man | 54
naproxen
Gewrichtspijn
Heb het eerder gebruikt tegen jicht en ondervond hevige maagklachten ondanks maagbeschermer. De laatste keer dat ik het gebruikte tegen gewrichtspijn kreeg ik vreselijk last van mijn maag ( net of mijn maag werd opgepompt) daarbij kreeg ik hartkloppingen en het gevoel of er 100 kg op mijn borst lag en een paniekaanval. Ik moet die rotzooi nooit meer! Merk teva stond er nie[lees meer...]t bij

Femoston

08-06-2020 | Vrouw | 48
estradiol / dydrogesteron
Gewrichtspijn
Sinds een week gebruik ik dit medicijn.nu krijg iknetelroos erbij. Iemand hiet ervaringen mee. Moet ik stoppen met het medicijn. Weet iemand of er een alternatief medicijn id

06-05-2020 | Man | 50
Gewrichtspijn
Vannacht mijn eerste capsule ingenomen vanwege de hevige pijn. Ik slik ook nog antidepressive (Citalopram). Vanochtend goed opgestaan en voelde me opperbest. Na wat kilometers gereden te hebben richting mijn werk, de afslag genomen vanwege misselijkheid, duizeligheid en transpiratie. Zakte na het eten van een boterham af. Daarna op en afgaand misselijk en draaierig.

30-04-2020 | Man | 72
Gewrichtspijn
Gebruik Tramadol 100 mg voor heftige gewrichtspijn, mn. bij het opstaan 's- morgens. 2x p.d. 1 pil. Helaas de bijwerkingen zijn voor mij verschrikkelijk, DRAMATISCH! Ik drink gemiddeld 2 en halve liter vocht per.dag. Ik wandel elke dag met de hond, 3 kleine wandelingen en 1 grote wandeling van zeker 1 uur elke dag. 1 x in de 10 dagen ontlasting, keiharde ping[lees meer...]pongballen, het gaat er niet op een normale manier er uit. De anus opening is dan te nauw enz. De rest kan u wel raden, een DRAMA voor mij.

30-04-2020 | Vrouw | 22
Gewrichtspijn
Het middel werkte vrij goed tegen de pijn. Echter was ik hele dagen misselijk. Ik hield niks binnen.. dus toch mee gestopt.

Tramadol/paracetamol

02-08-2019 | Vrouw | 53
tramadol/paracetamol
Gewrichtspijn
Pijn schouder, elleboog, pols, nek wordt steeds erger Had medicijn in Hongarije: Analgesin 275 mg. Werkt uitstekend. Yramadol/paracetamol Teva helpt niets.

Capsaicine crème

18-07-2019 | Vrouw | 28
capsaicine
Gewrichtspijn
Makkelijk een dun laagje aan te brengen. Werd aangenaam, heel lichtjes warm. Verlichte de pijn (waarvoor ik deze crime had) alleen niet echt. Echter 14 uur na aanbrengen een enorm branderig gevoel, ook na meerdere keren wassen. Water maakte het erger, uiteindelijk met melk gewassen om te verkoelen. Voor mij geen succes.

04-07-2019 | Vrouw | 69
Gewrichtspijn
1 tot 2 dagen gebruikt. Op vakantie veel bijwerkingen.

Depo-Medrol

13-04-2019 | Man | 59
methylprednisolon
Gewrichtspijn
ernstige rugpijn met uitstralingen. reden,vinden ze niet

28-01-2019 | Vrouw | 46
Gewrichtspijn
Toen ik net begon was ik laaiend enthousiast, bijna geen bijwerkingen , enkel een paar keer wat obstipatie . Maar verder zeer effectief en pijnstillend en het gaf een boost energie. Inmiddels van af en toe 50 Mg, naar drie x daag 50 , en nu drie x daags 100. Waarvan 100 retard voor de nacht. De werking is steeds minder en als ik een dosis vergeet wordt ik moe en misselij[lees meer...]k . Dus ik slik al de helft om me “normaal” te voelen, ik ben nu aan het afbouwen en richt me op natuurlijke pijnstillers en afleiding. Dit houd ik geen jaren meer vol. Liever iets meer pijn dan verslaafd zijn aan deze chemische pillen, advies, neem ze een korte periode voor hevige pijn, of heel af en toe, raak er niet gewend aan, je komt er amper af zonder detox verschijnselen.

Arthrotec

12-01-2019 | Vrouw | 74
diclofenac / misoprostol
Gewrichtspijn
Helpt goed bij mij zeker in de wintervakantie t nat en vochtig is. Mijn gewrichten worden anders pijnlijk en ontstoken

19-09-2018 | Man | 65
Gewrichtspijn
Heb Tramadol van Centrafarm, Teeva, Actavis en Sandoz gebruikt en ontdekt dat alleen Sandoz enigszins hielp bij mijn gewrichtspijn.

19-09-2018 | Man | 65
Gewrichtspijn
Ibuprofen 400 was mijn favoriet (3 x daags 2 tabletten Ibuprofen 400). Dit totdat ik dikke benen (vocht) kreeg en de huisarts een idioot hoge bloeddruk constateerde. Vanaf dat moment me gered met paracetamol (6 x 500 mg per dag), daarna tramadol (4 caps per dag. Bij deze bleef de pijn bestaan, werd ook erger. Met de tramadol kon ik gewoon stoppen, niks afbouwen of zo. Nu [lees meer...]dus sinds een week oxycodon 10 mg met gereguleerde afgifte, eerst 1 tablet per dag, nu opgehoogd naar 1x 's morgens en 1x eind van de middag. We zijn dus nu in de fase van uitzoeken welke dosering optimaal is. Deze dosering (2 x daags) voelt al aanmerkelijk prettiger dan ik me de laatste jaren heb gevoeld. Natuurlijk wel oppassen als ik op reis ga, papieren meenemen want het is wel een drug, ook al merk ik die effecten er gelukkig niet van.

Celecoxib

10-08-2018 | Vrouw | 49
celecoxib
Gewrichtspijn
Heb ziekte van Crohn. Daardoor veel gewrichtspijn. Dit medicijn is het minst schadelijk voor je darmen. Met deze medicatie kan ik weer nirmaal functioneren en werken. Zonder niet ivm ernstige gewrichtspijnen Heb geen last van bijwerkingen.

21-06-2018 | Man | 74
Gewrichtspijn
Hoe kom ik er vanaf, ben totaal verslaafd. Maar wil heel langzaam minderen. Er is geen afkick programma verkrijgbaar helaas. Neem ook Lyrica 2x 150 mg er bij

Fentanyl

24-03-2018 | Vrouw | 43
fentanyl oromucosaal/transdermaal
Gewrichtspijn
In verband chronische pijnklachten en andere klachten die door neuroloog behandelt worden van huisarts dit als ondersteuning erbij gekregen, werkt tegen de pijnklachten maar bijwerkingen zijn hinderlijk vooral de benauwdheid en oppervlakkige ademhaling als Copd patient.

14-02-2018 | Vrouw | 62
Gewrichtspijn
ik heb deze tabletten jarenlang zonder maagbeschermers geslikt! Huisarts schreef deze niet voor. Bijwerkingen waren heftig. Ik ben bang geworden toen de pijn op mijn borst en tussen mijn schouderbladen zo heftig werd dat ik stil moest gaan staan op de pijn te laten afnemen.

Diclofenac/Misoprostol

10-01-2018 | Man | 37
diclofenac/misoprostol
Gewrichtspijn
Vreselijk! ! Na inname van de eerste tablet al meteen na een half uur ontzettende maagkrampen. Het zweet brak me uit. Ik ben meteen gestopt weer.

03-01-2018 | Vrouw | 60
Gewrichtspijn
Mijn Si gewricht zat vast en was ontstoken geraakt hierdoor. Declifenac hielp totaal niet. Ben terug gevallen op aleve wat iets de aller scherpste randen eraf haalde maar niet genoeg

18-12-2017 | Man | 82
Gewrichtspijn
Voor het eerst gebruikt na operatie,kon slechts weer slapen.

19-11-2017 | Vrouw | 14

Ibuprofen

13-11-2017 | Vrouw | 60
ibuprofen
Gewrichtspijn
in het begin nam ik ze op advies vd huisarts 3x per dag ong 200 mg Ibuprofen. Dit heb ik afgebouwd tot 0 tabletten dus 0 mg per dag. Nu neem ik ze alleen nog maar incidenteel.

05-10-2017 | Vrouw | 42
Gewrichtspijn
Zeer veel gewrichtspijn door Essure. Tramadol voorgeschreven gekregen in afwachting van operatie. Paracetamol werkte niet, Tramadol haalt de ergste pijn weg waardoor ik kan zitten, liggen en lopen (enigszins). Over het algemeen zeer tevreden.

Glucosamine / Chondroitine

14-07-2017 | Man | 54
glucosamine en chondroitine
Gewrichtspijn
Heb al veel jaren last van knieën maar laatste jaar was het fel verergerd. Telkens daags na het sporten een hele dag pijnlijke knieën. (gevolg van 30 jaar squash, skien ?) Een MRI-scan van de LI-knie toonde kraakbeenschade 4 tot 5, twee gescheurde menisci, beschadigd knieschijfkraakbeen, botoedeem, enkele geoden en een paar cystes. Onder het motto 'baadt het niet, dan [lees meer...]schaadt het niet' bij Kruidvat goedkope Glucosamine/Chondroitine/MSM gekocht. Al na enkele weken was het verschil enorm. Niks last meer daags na het sporten, of tijdens het skien. En als 'bijwerking' is ook het vervelende kraken van mijn kaakgewricht verdwenen. Placebo-effect? Dacht het niet, daarvoor is het effect echt wel té groot.

06-07-2017 | Man | 69
Gewrichtspijn
Door pijnlijke bijwerking van Simvastine ( gewrichtspijn m.n bij het opstaan en tuinieren) Simavastine) mee gestopt en heb nu Crestor gekregen Nog geen bijwerkingen ervaren, maar de pijn is ook nog niet geheel verdwenen. Pijn is voor 75% verminderd door het middel Tramadol HC1 50 PCH . Mijn leven is nu aangenamer geworden en kan nu o.a. mijn hobby uitoefenen zonder daar[lees meer...]bij gelopen moeten worden om overeind te komen.

Ziekten met de meeste ervaringen

Anticonceptie / zwangerschapspreventie (2660)
Depressie (2151)
Angst & paniekstoornis (2111)
Hoge bloeddruk (1530)
Blaasontsteking (1111)