tramadol

Pijn (algemeen) (84 meningen)
Hernia (81 meningen)
Artrose (64 meningen)
Reuma (23 meningen)
Fibromyalgie (17 meningen)
Chronisch pijnsyndroom (12 meningen)
Aangezichtspijn (6 meningen)
Artrose van de wervelkolom (6 meningen)
Complicatie na operatie (2 meningen)
Ziekte van Bechterew (1 mening)
Artritis psoriatica (1 mening)
Brandwonden (0 meningen)

06-05-2020 | Man | 50
Gewrichtspijn
Vannacht mijn eerste capsule ingenomen vanwege de hevige pijn. Ik slik ook nog antidepressive (Citalopram). Vanochtend goed opgestaan en voelde me opperbest. Na wat kilometers gereden te hebben richting mijn werk, de afslag genomen vanwege misselijkheid, duizeligheid en transpiratie. Zakte na het eten van een boterham af. Daarna op en afgaand misselijk en draaierig.

30-04-2020 | Man | 72
tramadol (100mg/ml)
Gewrichtspijn
Gebruik Tramadol 100 mg voor heftige gewrichtspijn, mn. bij het opstaan 's- morgens. 2x p.d. 1 pil. Helaas de bijwerkingen zijn voor mij verschrikkelijk, DRAMATISCH! Ik drink gemiddeld 2 en halve liter vocht per.dag. Ik wandel elke dag met de hond, 3 kleine wandelingen en 1 grote wandeling van zeker 1 uur elke dag. 1 x in de 10 dagen ontlasting, keiharde ping[lees meer...]pongballen, het gaat er niet op een normale manier er uit. De anus opening is dan te nauw enz. De rest kan u wel raden, een DRAMA voor mij.

30-04-2020 | Vrouw | 22
tramadol (100mg)
Gewrichtspijn
Het middel werkte vrij goed tegen de pijn. Echter was ik hele dagen misselijk. Ik hield niks binnen.. dus toch mee gestopt.

28-01-2019 | Vrouw | 46
Gewrichtspijn
Toen ik net begon was ik laaiend enthousiast, bijna geen bijwerkingen , enkel een paar keer wat obstipatie . Maar verder zeer effectief en pijnstillend en het gaf een boost energie. Inmiddels van af en toe 50 Mg, naar drie x daag 50 , en nu drie x daags 100. Waarvan 100 retard voor de nacht. De werking is steeds minder en als ik een dosis vergeet wordt ik moe en misselij[lees meer...]k . Dus ik slik al de helft om me “normaal” te voelen, ik ben nu aan het afbouwen en richt me op natuurlijke pijnstillers en afleiding. Dit houd ik geen jaren meer vol. Liever iets meer pijn dan verslaafd zijn aan deze chemische pillen, advies, neem ze een korte periode voor hevige pijn, of heel af en toe, raak er niet gewend aan, je komt er amper af zonder detox verschijnselen.

19-09-2018 | Man | 65
Gewrichtspijn
Heb Tramadol van Centrafarm, Teeva, Actavis en Sandoz gebruikt en ontdekt dat alleen Sandoz enigszins hielp bij mijn gewrichtspijn.

05-10-2017 | Vrouw | 42
Gewrichtspijn
Zeer veel gewrichtspijn door Essure. Tramadol voorgeschreven gekregen in afwachting van operatie. Paracetamol werkte niet, Tramadol haalt de ergste pijn weg waardoor ik kan zitten, liggen en lopen (enigszins). Over het algemeen zeer tevreden.

06-07-2017 | Man | 69
Gewrichtspijn
Door pijnlijke bijwerking van Simvastine ( gewrichtspijn m.n bij het opstaan en tuinieren) Simavastine) mee gestopt en heb nu Crestor gekregen Nog geen bijwerkingen ervaren, maar de pijn is ook nog niet geheel verdwenen. Pijn is voor 75% verminderd door het middel Tramadol HC1 50 PCH . Mijn leven is nu aangenamer geworden en kan nu o.a. mijn hobby uitoefenen zonder daar[lees meer...]bij gelopen moeten worden om overeind te komen.

20-04-2017 | Vrouw | 37
tramadol (50)
Gewrichtspijn
Na een verdraaiing van mijn knie, letsel aan mijn meniscus opgelopen. Heel veel pijn en instabiel. Tramadol deed weinig en maakte me fuzzy en misselijk. Nu heb ik diclofenac en dat werkt prima en ik kan nog functioneren.

29-06-2016 | Vrouw | 70
Gewrichtspijn
Voor pijnbestrijding i.v.m. komende knieoperatie

26-06-2016 | Vrouw | 71
Gewrichtspijn
Het werkt absoluut heel goed tegen mijn pijn. Je moet ze alleen nooit vergeten om in te nemen, Ik ben begonnen met het wennen aan de Tramadol om het in de 1e instantie alleen s'nachts 50 mg in te nemen...toen ik eenmaal gewend was ook overdag.

15-01-2016 | Man | 40
Gewrichtspijn
Na ski-ongeval alle ligamenten sleutelbeen-schouder afgescheurd. Tossy 3. Ter plekke injectie met lidocaine. Na uitwerking over op tramadol. Zeer effectief. Nam er iets te veel van denk ik. Behoorlijlk van de kaart qua sufheid, maar blij dat de pijn enorm afnam. Ik heb het 5 jaar eerder ook gebruikt voor een nek-hernia. Na een aantal dagen waren de bijwerkingen veel min[lees meer...]der en was het uiterst effectief.

24-10-2014 | Vrouw | 21

13-10-2012 | Man | 40
Gewrichtspijn
pijn patient na ongeval en failed back surgery

22-08-2012 | Man | 45
Gewrichtspijn
Al jaren last van pijn in mijn heup en knie. Paracetamol deed helemaal niets en van Naproxen, later Ibuprofen, kreeg ik erge maagpijn en mag absoluut geen NSAID meer hebben. Doordat ik ook astma heb was het even aankijken wat de tramadol deed. Daar paracetamol/codeine een droge keel en een astma aanval uitlokte ben ik overgegaan op de tramadol. Eerst was ik bang en onzeker[lees meer...] of dit ook een astma aanval zou uitlokken maar nee, wel andere bijwerkingen zoals een lagere bloeddruk en duizeligheid, maagpijn, hoofdpijn. Maar deze bijwerkingen verdwenen na het voortzetten van de behandeling met tramadol. De pijn verdween voor 70% en dat was voor mij geweldig. Ik ben bewust met tramadol gestopt na maanden van gebruik (zonder afte bouwen) om te kijken of de pijn wegbleef, maar na een week was de pijn weer terug. Daarna weer de tramadol ingenomen maar duurde weer een aantal dagen voordat de bijwerkingen minder waren. Tramadol helpt mij goed al moet ik zeggen dat er altijd wel iets van duizeligheid , lichte hoofdpijn blijft en psychisch ben je ook wat zwakker. Het is afwegen wat voor jou persoonlijk zwaarder weegt. Ik ben blij dat de pijn voor een groot gedeelte verdwenen is.

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (551) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (505) - Antibiotica - penicillines breedspectrum