Ervaringen met Tramadol

tramadol

Fibromyalgie (20 meningen)
Chronisch pijnsyndroom (15 meningen)
Artrose van de wervelkolom (7 meningen)
Aangezichtspijn (6 meningen)
Complicatie na operatie (4 meningen)
Artritis psoriatica (1 mening)
Brandwonden (0 meningen)

26-12-2023 | Vrouw | 52
Gewrichtspijn
Ik heb pijn aan mijn gewrichten zoals mijn benen mijn rug

11-12-2023 | Man | 25
Gewrichtspijn
Pijn aan gewrichten ivm medicatie van colitis ulcerosa. Pijn wordt bestreden met tramadol. Geeft een zeer ontspannen gevoel na inname, suf zou je het ook kunnen noemen. Verder geen last van bijwerkingen, neem het ook alleen voor het slapen gaan zodat ik een goede nachtrust heb. Overdag goed uit te houden zonder, geen afkickverschijnselen bij kort gebruik. Eenmalig langduri[lees meer...]g gebruikt (> 1.5 week) daarna een tweetal dagen last van zweten en een soort van grieperig gevoel, niet meer dan dat. Ook geen gevoel gehad dat ik verslaafd was of meer wilde. Verantwoord met het middel omgaan en in nauw contact met je arts blijven is het beste advies wat ik kan meegeven.

12-10-2023 | Man | 59
Gewrichtspijn
De capsule werkt bij mij na zo'n 2 uur pas. Maar het verlicht de pijn (rug,nek spieren) heel goed. Ik voelde me er tevens fijn door, doordat mijn lijf ook rustiger en ontspannen werd. Werkt bij mij goed! Ik denk dat je je aan het medicijn 'over moet geven' en er niet tegen moet gaan vechten uit angst ofzo.

11-02-2022 | Man | 70
Gew

31-07-2021 | Man | 55
Gewrichtspijn
Ik heb de eerste 2 jaar van het gebruik er profijt van gehad, maar toen beperkte de pijnklachten zich tot rug en nek, nu echter, de laatste 5 maanden zijn mijn klachten in een rap tempo uitgebreid naar nagenoeg alle gewrichten (artrose en andere complicatie), de eerste dosis vroeg in de ochtend werkt ongeveer 6 van de 10 keer binnen 2 uur, maar de dosis in de middag doet b[lees meer...]ij mij persoonlijk bijvoorbeeld helemaal niets. dat maakt het onvoorspelbaar, en toch ben ik blij dat ik het voorhanden heb, met name bij het opstaan, mijn pijn is zo hevig dat ik gedwongen wordt tot passiviteit, en als het medicijn ook maar iets werkt, dan kom ik in ieder geval wat in beweging.

03-05-2021 | Vrouw | 48
tramadol (200mg)
Gewrichtspijn
Sinds 20 jaar chronische pijn in rug en heupen. Sinds jaren nu aan de 200 mg tramadol per dag tesamen met 1000 pcm per keer. Kan er goed mee leven en me werk doen. Zeker niet pijnvrij. Sinds een jaar nu in de ochtend wakker worden met een soort paniekaanvallen enorme opgejaagdheid die weer weg gaat als ik med inneem en bezig ga zijn. Slaap slecht. Snachts veel wakker li[lees meer...]ggen maar weet niet of dat ook bijwerkingen zijn. Na jaren geklooi in mijn eigen zh nu eindelijk naar het amc voor beter onderzoek.

09-03-2021 | Man | 25
Gewrichtspijn
Ik gebruik deze pijnstiller al enkele jaren wanneer ik het nodig heb. 's nachts word ik soms wakker gehouden door zenuw en gewrichtspijn in mijn onderrug. Ik gebruik dit middel enkel wanneer ik mij niet over de pijn kan heen zetten. Ergo, ik probeer het zo min mogelijk te gebruiken. Middel werkt voor mij vrij snel, ik weet niet precies hoe lang de werking is omdat ik in[lees meer...] slaap val wanneer het werkt. Maar voor mij zit het probleem in de volgende dag, ik heb de dag na het gebruik van Tramadol barstende koppijn en ben erg sloom. Het gevoel is brak te noemen.

06-05-2020 | Man | 50
Gewrichtspijn
Vannacht mijn eerste capsule ingenomen vanwege de hevige pijn. Ik slik ook nog antidepressive (Citalopram). Vanochtend goed opgestaan en voelde me opperbest. Na wat kilometers gereden te hebben richting mijn werk, de afslag genomen vanwege misselijkheid, duizeligheid en transpiratie. Zakte na het eten van een boterham af. Daarna op en afgaand misselijk en draaierig.

30-04-2020 | Man | 72
Gewrichtspijn
Gebruik Tramadol 100 mg voor heftige gewrichtspijn, mn. bij het opstaan 's- morgens. 2x p.d. 1 pil. Helaas de bijwerkingen zijn voor mij verschrikkelijk, DRAMATISCH! Ik drink gemiddeld 2 en halve liter vocht per.dag. Ik wandel elke dag met de hond, 3 kleine wandelingen en 1 grote wandeling van zeker 1 uur elke dag. 1 x in de 10 dagen ontlasting, keiharde ping[lees meer...]pongballen, het gaat er niet op een normale manier er uit. De anus opening is dan te nauw enz. De rest kan u wel raden, een DRAMA voor mij.

30-04-2020 | Vrouw | 22
tramadol (100mg)
Gewrichtspijn
Het middel werkte vrij goed tegen de pijn. Echter was ik hele dagen misselijk. Ik hield niks binnen.. dus toch mee gestopt.

28-01-2019 | Vrouw | 46
Gewrichtspijn
Toen ik net begon was ik laaiend enthousiast, bijna geen bijwerkingen , enkel een paar keer wat obstipatie . Maar verder zeer effectief en pijnstillend en het gaf een boost energie. Inmiddels van af en toe 50 Mg, naar drie x daag 50 , en nu drie x daags 100. Waarvan 100 retard voor de nacht. De werking is steeds minder en als ik een dosis vergeet wordt ik moe en misselij[lees meer...]k . Dus ik slik al de helft om me “normaal” te voelen, ik ben nu aan het afbouwen en richt me op natuurlijke pijnstillers en afleiding. Dit houd ik geen jaren meer vol. Liever iets meer pijn dan verslaafd zijn aan deze chemische pillen, advies, neem ze een korte periode voor hevige pijn, of heel af en toe, raak er niet gewend aan, je komt er amper af zonder detox verschijnselen.

19-09-2018 | Man | 65
Gewrichtspijn
Heb Tramadol van Centrafarm, Teeva, Actavis en Sandoz gebruikt en ontdekt dat alleen Sandoz enigszins hielp bij mijn gewrichtspijn.

05-10-2017 | Vrouw | 42
Gewrichtspijn
Zeer veel gewrichtspijn door Essure. Tramadol voorgeschreven gekregen in afwachting van operatie. Paracetamol werkte niet, Tramadol haalt de ergste pijn weg waardoor ik kan zitten, liggen en lopen (enigszins). Over het algemeen zeer tevreden.

06-07-2017 | Man | 69
Gewrichtspijn
Door pijnlijke bijwerking van Simvastine ( gewrichtspijn m.n bij het opstaan en tuinieren) Simavastine) mee gestopt en heb nu Crestor gekregen Nog geen bijwerkingen ervaren, maar de pijn is ook nog niet geheel verdwenen. Pijn is voor 75% verminderd door het middel Tramadol HC1 50 PCH . Mijn leven is nu aangenamer geworden en kan nu o.a. mijn hobby uitoefenen zonder daar[lees meer...]bij gelopen moeten worden om overeind te komen.

20-04-2017 | Vrouw | 37
tramadol (50)
Gewrichtspijn
Na een verdraaiing van mijn knie, letsel aan mijn meniscus opgelopen. Heel veel pijn en instabiel. Tramadol deed weinig en maakte me fuzzy en misselijk. Nu heb ik diclofenac en dat werkt prima en ik kan nog functioneren.

29-06-2016 | Vrouw | 70
Gewrichtspijn
Voor pijnbestrijding i.v.m. komende knieoperatie