ziekte

PantoPac (amoxicilline/claritromicine/pantoprazol)

Vergelijk de ervaringen met medicijnen voor maagklachten

De laatste ervaringen over medicijngebruik bij: maagklachten

Tempocol

21-07-2022 | Man | 74
pepermuntolie
Maagklachten
Last van maagklachten, boeren opgeblazen gevoelen duizeligheid. Dat had ik al jaren. Veel medicatie gehad wat niet werkte. Na lezen over pepermuntolie van het Martini ziekenhuis ben ik ermee begonnen. Eerste keer ingenomen met 1 bekertje water waardoor al snel opvoeben pepermunt lucht. Daarna in genomen met 2 bekers koud water en geen last meer van de pepermunt. Werkt[lees meer...]e meteen al geen opgeblazen gevoel en na 3 dagen nergens last meer van. Na 4 weken last in de avond dus nu ook half uur voor het avondeten innemen. Gaat nu beter.

Esomeprazol

06-03-2022 | Vrouw | 57
esomeprazol
Maagklachten
Misselijkheid en zuurbranden bleef. Medicijn is slecht bij langdurig gebruik

31-12-2021 | Vrouw | 59
Maagklachten
Na 1 week gebruik kreeg ik uitslag, jeukende rode verdikking op mijn voorhoofd.

28-11-2021 | Vrouw | 40
Maagklachten
Ik heb nog nooit iets negatiefs ervaren van deze maagtabletten. Ze doen wat ze moeten doen en dat terwijl ik met omeprazol alleen maar het gevoel had dat ik altijd veel te veel gegeten had. Dus nee niks negatiefs te melden eigenlijk. Kwam hier omdat ik toevallig (kerriesoep gegeten 🙈) erg last van mijn maag heb en twijfel een 2e tablet nemen helpt 😅

22-10-2021 | Vrouw | 43
Maagklachten
Eerste wk leek het goed te werken. Echter daarna kreeg ik direct na het eten maagpijn en misselijk gevoel waardoor ik iedere avond anderhalf uur op de bank lag eer het gezakt was. Ik nam het in voor het avondeten. Ermee gestopt en klachten verdwenen. Weer begonnen na een week en klachten begonnen weer. Toen wist ik zeker dat het door dit middel kwam. Antagel als altern[lees meer...]atief genomen en geen bijwerkingen. Overigens geven maagmedicatie ook een averechts effect bij langdurig gebruik. Daar dus ook mee gestopt. Bleek dat aardappelen bij mij de trigger tot maagklachten was. Door daarmee ook te zijn gestopt en antagel te gebruiken tot maag weer tot rust gekomen was, bleken de klachten over te gaan.

25-09-2021 | Vrouw | 25
Maagklachten
Ik kreeg dit medicijn voorgeschreven tegen misselijkheid. Na een aantal dagen begon ik me mentaal slechter te voelen: huilen, angst, somber en paniekaanvallen. Ook kreeg ik enorme vermoeidheid, hoofdpijn en duizeligheid. Ik kon alleen maar op bed liggen. Omdat ik niet wist dat het aan het medicijn lag, heb ik het alsnog negen weken geslikt. De dag dat ik ermee stopte voeld[lees meer...]e ik me als herboren!

Esomeprazol

02-09-2021 | Vrouw | 70
esomeprazol
Maagklachten
Ik gebruik al jaren Esomeprasol maar heb al 6 jaar veel slijm vorming, s,nachts wordt ik 3 x per nacht wakker hier door, zijn er nog meer mensen die deze klachten hebben?

27-08-2021 | Vrouw | 37
Maagklachten
Sinds 4 dagen gebruik ik dit spul en merk totaal geen verbetering. Ik heb nog ontzettend veel pijn en heb zelfs het idee dat ik er slechter aan toe ben met de bijwerkingen erbij. At al erg slecht en krijg nu nauwelijks nog wat binnen. Ik zit vol en ben misselijk. Verder na het innemen een droge mond en last van obstipatie. Ik stop met het innemen.

24-08-2021 | Man | 69
Geïrriteerde slokdarm

14-08-2021 | Man | 30
Maagklachten
Ik heb ernstige maag/darmklachten , na de eerste dag van dit medicijn kreeg ik ernstige jeuk aanvallen en huiduitslag nooit meer dit medicijn!

Omecat

11-08-2021 | Vrouw | 76
Maagklachten
Na jaren gebruik Omeprazol Auro moest ik van de apotheker Omecat gaan gebruiken, groot drama... Nu betaal ik zelf de Omeprazol en het gaat weer goed met grote maaghernia !!!!!

29-07-2021 | Man | 68
Maagklachten
Voorgeschreven gekregen samen met Acetylsalicylzuur als bloedverdunner, preventief denk ik. Ik heb al eens eerder op dit forum gereageerd op dit pure vergif en ruggespraak met neuroloog bracht de raad op te stoppen met Dipyridamol, maar klachten bleven en bleken dus Pantoprazol gerelateerd. Ik ben direct gestopt met dit vergif en als je hier geen ernstige bijwerkingen va[lees meer...]n hebt zoals hoofdpijn, duizeligheid, misselijkheid, desoriëntatie en depressief, angstig gevoel, dan zoek op betrouwbare sites op internet maar eens op wat dit spulletje allemaal voor schade aan kan richten in je lichaam op korte én lange termijn… Tip bij maagzuur: lepeltje baking soda (géén bakpoeder) in beetje water oplossen 👍👍👍👍👍

28-06-2021 | Vrouw | 20
Maagklachten
Al een tijdje heb ik maagklachten, echt een branderig stekend gevoel. Nu ongeveer vijf weken verder met omeprazol 40 MG. De laatste dagen voel ik me zo onrustig, ik weet niet of het door het medicijn komt.. gelukkig gister de laatste tablet gehad. Mijn klachten zijn nog het zelfde als eerst, het heeft me niet geholpen. Volgende week een echo van mij bovenbuik, ik den[lees meer...]k niet dat er wat uitkomt, maar ergens hoop ik het wel! Iemand ervaring met je onrustig voelen en wanneer na het stoppen verdwijnt dit?

10-04-2021 | Vrouw | 65
Maagklachten
Ik heb al artrose maar na een aantal dagen famotidine heb ik zo veel pijn in mijn gewrichten dat het niet dragelijk is! Ik ben nu 4 dagen gestopt volgens de apotheek moet ik rekenen op 2 tot 4 weken voor dat het mijn lichaam uit is. De helse pijnen onderdruk ik met pijnstillers die gewoon niet helpen om de pijn weg te nemen. Ik heb in 65 jaar nog nooit zoveel pijn gehad[lees meer...].

01-12-2020 | Vrouw | 69
Maagklachten
heb ook hele slechte ervaring met deze tablet. ben ook duizelig en alles wat er bij de bijwerkingen staat heb ik ook . heel akelig allemaal. ben er nu een paar dagen mee gestopt maar merk dat nog niet.

20-10-2020 | Vrouw | 18
Maagklachten
paar dagen na innemen (om maagpijn- en zuur te verminderen) kreeg ik alleen maar meer maagpijn, waarbij duizeligheid, misselijkheid, moeheid, drukkend gevoel op borst en bovenbuik en nog meer klachten die kwamen.. hebben anderen hier last van?

Antagel

22-08-2020 | Vrouw | 21
algeldraat/magnesiumhydroxide
Maagklachten
Wat een wonderspul, wel heel moe en nare smaak in me mond maar klachten nemen af

Rennie

06-08-2020 | Vrouw | 53
calciumcarbonaat/magnesiumcarbonaat
Maagklachten
Doet niets bij mij bij reflux en maagpijn

06-08-2020 | Vrouw | 53
Maagklachten
Voorgeschreven als maagbeschermer en voor maagklachten. Vanaf begin gebruik werden klachter erger , 1 tablet minder per dag maar steeds zwaardere klachten . Volgens ha ben ik helaas 1 vd 1000 mensen waarbij dit middel averechts werkt, nog nooit zo beroerd geweest.

Mebeverine

30-06-2020 | Vrouw | 21
mebeverine
Maagklachten
Maagklachten, moet zijn maag-en darmklachten. Begon hoog de pijn en zakte daarna naar beneden. De pijn werd steeds erger, maar ik heb nooit een serieus onderzoek gehad. Toen ik bij de dokter uitkwam en die mij mebeverine meegaf was ik een beetje sceptisch, want een duidelijke oorzaak gaf hij mij niet. 60 capsules. 2 maal per dag na een week zou ik het verschil merken. Zo o[lees meer...]ok de eerste week heel erg veel pijn nog gehad, maar al snel werd dit minder. Nu 3 weken bezig en al 2 weken nergens last van. Vraag me nu af of dit medicijn de pijn enkel onderdrukt of dat het de pijn wegneemt. Wat gebeurd er als me strip straks op is? Enige bijwerking trouwens , lichte misselijkheid zo nu en dan, maar ik ben erg tevreden.

31-05-2020 | Vrouw | 67
Maagklachten
De Antagel moet in de koelkast bewaard worden, maar als je het dan neemt is het heel koud en weer een aanslag op de maag. En als je erna drinkt krijg ik weer maagzuur. Er staat niets in de beschrijving hoe Lang je moet wachten met drinken na de inname! En zuur gevoel blijf ik houden. Is iemand hiermee bekend? Hoe werkt het met drinken tussendoor? Ook met snakken, of na[lees meer...] een poosje met je toetje... weer een uur wachten?

14-05-2020 | Man | 68

07-11-2019 | Vrouw | 68
Maagklachten
Ik heb een middenrifbreukje en gebruik al jaren Omeprazol 20mg. Ik moet dit gemiddeld 1 tot 2 keer per dag doen maar heb het afgebouwd naar af en toe als ik mijn maag voel opspelen. De ene keer helpt het de andere keer niet. Omdat ik nu al enkele weken hevige buikkrampen heb, adviseerde mijn huisarts mij om de maag even heel goed te beschermen en drie dagen achter elkaar 2[lees meer...]x2 tabletten per dag te nemen. De eerste avond twee tabletten genomen, 's ochtends weer twee en in de loop van de dag liep ik de slalommen alsof ik onder invloed van drugs of alcohol was. Ik kon me amper aan het winkelwagentje vasthouden en een aardige dame hielp mij de boodschappen in de auto te zetten. Ik durfde niet meer naar buiten. Ik hoorde van een buurvrouw dat zij zo duizelig werd van Omeprazol, dus ik heb vandaag niets ingenomen en de duizeligheid is behoorlijk verminderd.

Mirtazapine

29-07-2019 | Vrouw | 29
mirtazapine
Maagklachten
Specialist schreef dit voor om m'n maag -en darmklachten te verbeteren (veel gewicht verloren na ziekte enz). De gewichtstoename vind ik niet erg, maar het blijvende hongerig gevoel vind ik vervelend omdat ik me soms heel de dag door volprop om geen flauwte te krijgen. Nog iemand hier ervaring mee? Over het algemeen vind ben ik tevreden over het medicijn.

Losec

10-07-2019 | Vrouw | 59
Geen klachten meer

11-03-2019 | Vrouw | 35
Maagklachten
Gekregen van de MDL ivm aanhoudende maagpijn, de inwendige jeuk ( in de maag) staat niet in de bijsluiter, ik ben meerdere keren getopt en begonnen en de pijnlijke jeuk komt echt door dit medicijn. Ik ben gestopt met dit medicijn.

Primperan

30-01-2019 | Vrouw | 49
metoclopramide
Maagklachten
ik gebruikte eerst metoclopramide tabletjes (in 1e instantie jaren geleden ivm zwangerschapsmisselijkheid en de laatste jaren ivm zeer regelmatige misselijkheid die optreedt zonder aanwijsbare reden) maar omdat dat op een gegeven moment niet op voorraad was bij de apotheek, kreeg ik primperan zetpillen. ik vind op zich het gebruik van zetpillen niet zo prettig maar ze we[lees meer...]rken wel. ik merk eigenlijk ook geen bijwerkingen. alleen ben ik wel benieuwd of dit middel zonder problemen op de lange termijn gebruikt mag blijven worden. ook al merk ik nu helemaal geen bijwerkingen.

Diclofenac

17-12-2018 | Man | 38
diclofenac
Maagklachten
Gebruik diclofenac al sind 4 dagen voor de maagpijn. 3 x per dag 25.mg Mijn God wat een vreselijk spul, heel erg misselijk vreselijke krampen rond de maag streek diarree duizelig hartkloppingen misselijk. Ik stop er per direct mee! Ik gebruik dit nooooooit meeerr!!!

14-11-2018 | Man | 52
Maagklachten
Last van veel maagzuur, eerst kuur gehad met omeprazol. Daarna dagelijks gebruikt. Klachten zijn niet weer gekomen. Bij scherp eten 1 extra genomen. wel elke 2 a 3 jaar een maag onderzoek en of darm onderzoek.

Panclamox

22-10-2018 | Man | 73
pantoprazol/ claritromycine/ amoxicilline
Maagklachten
de eerste dagen geen noemenswaardige bijwerking. maar de 4e dag veel boeren en oprispingen. en heel veel naar de wc lopen.s.morgens 5 uur wakker en vlug naar het toilet. en nog steeds maagpijn.boeren

Ziekten met de meeste ervaringen

Anticonceptie / zwangerschapspreventie (2788)
Angst & paniekstoornis (2248)
Depressie (2242)
Hoge bloeddruk (1601)