ziekte

Oedeem

Vergelijk de ervaringen met medicijnen voor oedeem

Naam Aantal ervaringen Effectiviteit Algehele tevredenheid
Xolair 1 5
Perindopril 1 4
Enalapril 1 4
Spironolacton 1 4

De laatste ervaringen over medicijngebruik bij: oedeem

24-09-2021 | Man | 76
Oedeem
Dikke voeten en enkels door hartfalen.

Xolair

25-03-2019 | Vrouw | 35
omalizumab
Oedeem
Jaren chronische oedeem in het gezicht! zwelling die altijd snacht opkomt in het gezicht.jaren gezocht met verschillende dokters voor een oplossing.met die xolair spuiten heb ik geen aanval meer.buiten wat jeuk aan de ogen.

Spironolacton

12-03-2019 | Man | 79
spironolacton

06-11-2018 | Vrouw | 39
Oedeem
Smorgens begonnen met dit medicijn, plassen om de 10 min en is ook niet op te houden. Na een paar uur werd dat gelukkig wel wat minder. Wel heb ik echt vrƩselijke maag krampen gehad zo erg dat ik bijna flauw viel omdat het dik een uur aanhield. Zelfs de dokter gebeld en die is langs gekomen. Gelijk gestopt met het medicijn, maar maag (spier) nog steeds gevoelig. Wil dit e[lees meer...]cht nooooit meer meemaken.

22-10-2018 | Vrouw | 65
Oedeem
Na het innemen werd ik binnen een paar uur echt doodziek van de bijwerkingen. Na die eerste pil verloor ik 1 liter vocht, het werkte wel. Toch ben ik na die eerste pil gestopt. Nu, na twee dagen zonder het medicijn, ben ik nog altijd ziek, doodmoe, slaperig, duizelig, hoofdpijn, mijn eetlust is weg. Ik lig te trillen in bed van de ijzige, innerlijke kou. Dan heb ik 40 gr[lees meer...]aden koorts. Verder overal pijn en astmatische hoestaanvallen. Ik slik het samen met een betablokker. Maar Furosemide slik ik dus echt niet meer. Vals spul.

Hydrochloorthiazide

29-07-2018 | Vrouw | 65
hydrochloorthiazide
Oedeem
vanaf 2013 12,5 mg voor verlagen bloeddruk; sinds begin 2018 verdubbeling naar 25 mg voor oedeem van benen. werkt perfect samen met steunkousen šŸ‘šŸ˜Š

Amiloride - Hydrochloorthiazide

24-07-2018 | Vrouw | 67
amiloride / hydrochloorthiazide
Oedeem
Wat een vresellijk middel...doodziek ben ik ervan geweest

25-06-2018 | Vrouw | 75

Diamox

22-07-2017 | Man | 66
acetazolamide
Oedeem
Na katarakt operatie oedeem op netvlies. Gevolg: Verminderd zicht. Bijwerking: spijsvertering totaal ontregeld: overgeven en diarree, ook vermoeidheid.

16-07-2017 | Vrouw | 65
Oedeem
Hoi Mensen, Mijn moeder kreeg eerst furosemide voorgeschreven. Het hielp wel, vocht werd afgedreven maar zij zat 6 uur per dag op de wc. Voornamelijk 's nachts. Er was geen goed toezicht op haar medicatie. Zij kreeg jeuk over haar hele lichaam en een metaal smaak in de mond en vreselijke maagpijn. Ze kreeg maagbeschermers, ze nam haar medicatie trouw in, altijd op voorges[lees meer...]chreven tijdstip. Een arts schreef haar toen lasix voor en metformine door beginnende diabetes, wat ze nooit had ervoor uit bloedonderzoek. Ze is overleden door verslechterde nierfunctie. Je kunt niks bewijzen maar hoe kun je zonder nierziekte te hebben van 70% nierfunctie (65) jarige naar 17% gaan?

08-01-2016 | Vrouw | 69
Oedeem
veel vocht in de enkels en benen. Gewichtsvermeerdering binnen enkele dagen met 7 kg! Gebruik tabletten na 5 dagen 4 kg minder. Arts geeft aan nu halve tablet, maar na 2 dagen weer gewichtsvermeerdering met 2 kg! Helpt dus niet! Tot slot ook nog bloed in de urine, en nu? Stoppen en cranberries gaan eten of sap drinken? Kost minder, helpt als natuurmiddel ws beter, maar da[lees meer...]ar wordt minder aan verdiend!

Perindopril

Enalapril

07-09-2015 | Vrouw | 50
enalapril(aat)
Oedeem
door gebruik oedeemvorming in de buik, jarenlang tot op een gegeven moment er daardoor een darmafsluiting ontstond. Jarenlang niet opgemerkt, maar kostte me bijna mijn leven. Na de operatie kreeg ik de volgende dag weer medicijnen, terwijl een radioloog de oorzaak al had gesuggereerd. Toevallig zag diezelfde radioloog mij met dezelfde klacht en sprak hij mij persoonlijk aa[lees meer...]n. Onmiddellijk opgehouden, geen klachten meer.

02-09-2015 | Vrouw | 47
Oedeem
gaat goed, alleen veel blaren. dermatoloog denkt dat het aan dit medicijn ligt.

Amiloride - Hydrochloorthiazide

14-11-2014 | Vrouw | 53
amiloride / hydrochloorthiazide
Oedeem
Het middel helpt goed om vocht af te drijven, het is alleen vervelend dat ik heel erg ga zweten.

Ziekten met de meeste ervaringen

Anticonceptie / zwangerschapspreventie (2660)
Depressie (2151)
Angst & paniekstoornis (2111)
Hoge bloeddruk (1530)
Blaasontsteking (1111)