ziekte

Tramadol

Vergelijk de ervaringen met medicijnen voor Pijn (algemeen)

De laatste ervaringen over medicijngebruik bij: Pijn (algemeen)

12-10-2019

Naproxen (naproxen)
Pijn (algemeen)

Omdat paracetamol niet werkt en iboprofen niet gewenst effect heeft, deze voorgeschreven gekregen, en mag bij pijn 2x per dag eentje hebben. Momenteel gebruik ik het doordat ik lelijk hoofdletsel met daardoor continu hoofdpijn heb opgelopen, blij dat ik nog wat op voorraad had. Laatste keer kreeg ik wat extra voorgeschreven op verzoek, zodat ik altijd wat in huis heb, moch[lees meer...]t ik het nodig hebben.
09-10-2019

Tradonal (tramadol)
Pijn (algemeen)

Ik neem het voor verschillende pijnen. Lage rug, nek, schouders, gewrichtspijn,... Neem het al verschillende jaren, het nadeel ervan is dat je steeds meer nodig hebt om hetzelfde effect te houden. Verder is dit voor mij steeds een goed redmiddel als de pijn te hevig wordt. Effect houdt 2 tot 5 uren aan.
11-08-2019

Lyrica (pregabaline)
Pijn (algemeen)

ik heb al weken branderige tintelende pijn in beide benen links ergst pijndokter deed al rug punctie maar nog niet oke en andere dokter solferd mij nu Lyrica op om die tintelingen te stoppen en angst beknotten ( heb ik niet ) hij sprak fameuze pijnstiller maar is geen pijn neen ellende die u belet goed te slapen .
18-07-2019

Pijn (algemeen)

Langdurig gebruik voor pijn in spieren, gewrichten en pezen. Geen last van bijwerkingen, ook niet in het begin van gebruiken. Werkt goed als pijnstilling, heel blij met het effect.
17-05-2019

Dipidolor (piritramide)
Pijn (algemeen)

Het medicijn werd mij tweemaal toegediend om de hevige pijn te onderdrukken tgv een zware chirurgische ingreep (enkelartrodese en fibula resectie). De pijn verminderde snel (na een kwartiertje, halfuurtje) daar waar andere pijnstillers niet efficiënt bleven.
14-05-2019

Pijn (algemeen)

daar ik een aardige hoeveel heid inneem 3x50mg is het na jaren helaas bij mij niet meer werkzaam duurt zeker een paar uur voor ik iets voeld dat de pijn lichter wordt ik heb een zeer grote wond aan mijn rechterkant van mijn voet die niet meer te genezen valt ik heb ook tromboze aanleg (erg) vandaar mijn doorbloeding erg lang aam is (vaatje kleppen gaan zeer langzaam werken[lees meer...])een kous jaren aangehad hielp ook niks.dokters staan voor een raadsel niemand kan mij nu genezen
01-02-2019

Fentanyl (fentanyl oromucosaal/transdermaal)
Pijn (algemeen)

De pleisters plakken aan de randen/hoeken niet altijd even goed. Soms gebeurd het dat de letters ineens niet meer te lezen zijn. 1 uitgelopen inktvlek zeg maar. In de apotheek weten ze niet hoe dit komt. Hier iemand bekend mee
31-01-2019

Synapause E3 ovules/vaginaal crème (estriol vaginaal)
Pijn (algemeen)

Heb het middel zeer kort gebruikt: maar 5 dagen achtereen. Hoewel de dosering laag schijnt te zijn, schrik ik toch van het directe effect. Meteen al het opzetten van de schaamlippen en na enkele dagen een krampgevoel in de buik/baarmoeder met uitstraling naar rug en benen. Verder vind ik het gelige, soms slijmerige uitvloeien erg onprettig. Nu ik gestopt ben , krijg ik la[lees meer...]ngzaam maar zeker een druk (gevoel van band erom) op de keel, zonder dat er duidelijk klieren zijn opgezet. Komt vast weer goed, maar voelt nu nog als een onbalans door het middel.
19-01-2019

Venlafaxine (venlafaxine)
Pijn (algemeen)

Gekregen van mijn mdl arts ivm neuropatische pijn bij ziekte van Crohn. Eerste week was een hel. net of ik continu dronken rondliep. Na een week gewend en met 2 weken voor het eerst in jaren geen buikpijn en ook geen hoofdpijn meer. Het overmatig gapen en de zweetaanvallen nam ik voor lief. Na iets meer als 5 jaar begonnen er steeds meer bijwerking op te treden en worden z[lees meer...]e ook steeds heftiger. Naast gapen en zweetaanvallen (die nu iedere dag gebeuren en niet meer bij meer dan 20 graden) ook moeite met slapen, heel erg moe en krijg weer hoofdpijnklachten. Heb verschillende merken gehad. Accord, teva, auro allemaal dezelfde bijwerkingen en evrn erg
29-12-2018

Carbamazepine (carbamazepine)
Pijn (algemeen)

ik loop ook al 2 jaar met pijn in mijn kiezen, begon heel heftig, heb 2 jaar terug toen 2 wortel kanaal behandelingen gekregen, de pijn bleef daarna, toen ook al carbamazepine gekregen. Mijn tandarts dacht aan aangezichtspijn, heb toen een MRI scan gehad, aan m’n zenuwen konden ze niks ontdekken, ze hebben toen bij toeval wel een goedaardige tumor in m’n hoofd ontdekt, d[lees meer...]aar ben ik 3 weken geleden aan geopereerd. Ben toen ook door verwezen naar de ACTA, ( academisch centrum voor tandheelkunde) daar heb ik in september nog een onderzoek gehad, en zou nog een uitgebreider onderzoek krijgen dit jaar, allerlei testjes, maar omdat ik geopereerd werd moest ik die afspraak afzeggen. Heb sinds een week nu weer hele erge pijn aan m’n kiezen/kaak, weer van de week naar tandarts geweest, die kon niks ontdekken, zit nu weer aan de carbamazepine, eerst 2 per dag, maar ik bleef pijn houden, gebruik er nu 4 per dag, helpt wel tegen de pijn, alleen ben wel heel erg moe, slaap veel, en heel duizelig. Ik ben door de operatie m’n reuk en smaak kwijt geraakt, m’n linker reuk zenuw is beschadigt, wel heel toevallig want de pijn is ook in m’n linker kaak, volgende m’n neuro chirurg staat dat niet in verbinding met elkaar. Ik vind het allemaal erg lastig, ik kan toch niet altijd dit medicijn blijven gebruiken....
10-10-2018

Pijn (algemeen)

Oxycodon gekregen tegen de pijn na een schouder operatie. Gebruik van de tablet was zeer gemakkelijk. Ook gaf het het gewenste effect dat de pijn na 1 uur na inname bij mij volledig verdwenen was. Qua bijwerkingen was ik suf en draaierig , maar dit was niet hinderlijk. Wel had ik dat ik bijna de gehele dag alleen wou slapen. Het enige vervelende was dat ik na gebruik s[lees meer...]oms ligt depressief was. Dit kan ook komen i.v.m ik weinig kon en vooral aan de bank gekluisterd was.
09-09-2018

Pijn (algemeen)

Ik heb al eerder (probleemloos) diclofenac in deze dosering voorgeschreven gekregen en de kuur afgemaakt. Ditmaal ben ik na 5 tabletten gestopt, de combinatie met mijn ad (sertraline 10) viel niet goed. Ondanks de maagbeschermers die ik erbij had gehad. Zondagochtend overleg gehad met de hap en besloten om over te gaan op 4 maal daags 2 paracetamol (500). Los d[lees meer...]aarvan vind ik persoonlijk dat diclofenac weinig tot geen pijnstillende werking heeft.
09-08-2018

21-07-2018

Voltaren (diclofenac)
Pijn (algemeen)

Voltaren emugel werkt voor geen meter Ze zeggen dat de pijn minder moet worden maar Dat word het niet het word alleen maar erger
03-07-2018

Gabapentine (gabapentine)
Pijn (algemeen)

samen met paracetamol (4 x dgs 2st) pijnbestrijding na het doorbuigen van mijn knie. 7 weken terug heb ik een hele knieprothese gekregen.
21-03-2018

Dipidolor (piritramide)
Pijn (algemeen)

Gekregen na keizersnede. Werking prima, alleen wat me verbaasde is dat ik nog jaren later regelmatig dikke jeukende plekken kon krijgen bij de infuus plek (op mijn buik). Idioot: ik kan geen passende reden voor het gebruik selecteren. Dosering ed weet ik helaas niet.
12-03-2018

Fentanyl (fentanyl oromucosaal/transdermaal)
Pijn (algemeen)

als ondersteuning voor de pijnklachten door ex man mee gezegend door zijn mishandelingen. Hij alles afgenomen, ik pijn en schade aan lichaam en geest door hem. JvdM te S. , tijdens huwelijk al niet aanspreekbaar en ging door met mij aanvallen waardoor ik nu chronische pijnklachten heb ontwikkeld waar weinig zorg voor is behalve gezonde leefregels, veel fysio therapie en bu[lees meer...]itensporige kosten aan zelfzorgmiddelen.
15-02-2018

Pijn (algemeen)

Klachten van nek, schouder en arm. In de eerste paar dagen klachten, daarna goed middel tegen extreme pijnen. Aangezien ik alcoholist ben leek het alsof ik een trip maakte. Erg grappig, de indianen kwamen uit mijn stopcontact en aangezien ik alleen ben, werd het nog gezellig ook! ;-)
01-02-2018

Pijn (algemeen)

Gekregen voor pijn nadat knieschijf uit de kom is gegaan. 2.5 week lang 3x 600 ibuprofen en 4x1000 paracetamol gebruikt maar pas na inname oxycodon 5 mg echt pijnvrij! 1e dag lichte jeuk op hele lichaam gekregen, dit ging weg na douche en bodylotion. Wel erg moe en misselijk gevoel. Na 3 dagen is dit gevoel van een zombie zijn wel weg.
12-12-2017

Pijn (algemeen)

Nadat een gewoon paracetamolletje niet werkte, heb ik twee avonden een tablet diclofenac geslikt. Ik viel vlot in slaap, maar na een half uurtje werd ik wakker met het gevoel alsof mijn lijf in brand stond! Ik heb over de badkamervloer liggen rollen om af te koelen!! Overgegeven, daarna een hele koude douche gepakt. Manlief had inmiddels mijn zware antihystamine tabletten [lees meer...]gegeven. Samen op de badrand, nog nat druipend van de koude douche gewacht of het af zwakte en gelukkig!! Achteraf was de eerste avond ook al een dergelijke, maar veel minder heftige reactie opgetreden. Maar ja, nieuw medicijn hè, even wennen, ff op de tanden bijten.... Voor mij NOOIT meer diclofenac!!
03-12-2017

Bacicoline-B (hydrocortison/ colistine/ bacitracine)
Pijn (algemeen)

Mijn zoontje van bijna 3 kreeg deze druppels omdat hij nog steeds vreselijke oorpijn had na 5dgn antibiotica (oraal) en constant pijnstilling. Er zat ook een scheurtje in zijn trommelvlies en had dus al dgn een loopoor pijn werd njet minder. Mag geen vocht in de oren komen maar wel oordruppels??? Hij gilde het echt uit vd pijn tijdens de druppels en daarna hij had zo'n ve[lees meer...]rschrikkelijke pijn daarna liep hij zigzaggend. Huisartsenpost gebeld en toch maar meteen mee stoppen. Geen goede ervaring mee dus bij zo'n jong kindje
29-10-2017

Zaldiar (paracetamol / tramadol)
Pijn (algemeen)

Zaldiar helpt de scherpe rand eraf te halen, veel pijn door bindweefsel/botziekte. De tramadol hielp niet, hoewel het hetzelfde moet zijn? Ik ben zeer tevreden over dit medicijn.
03-09-2017

Codeine Tabletten (codeine)

Wegens operatie.
01-08-2017

Methadon (methadon)
Pijn (algemeen)

ik weet uit ervaring dat het een pijnstiller is waarvan je geen bijklachten krijgt. nu kan ik weer alles, dansen, plus mijn whiplash geen last meer van. Dus zo kan de werkmens langer genieten van zijn werk, je mag na 2 weken gebruik gewoon autorijden.
15-06-2017

BuTrans (buprenorfine)
Pijn (algemeen)

Ik kreeg deze van de pijnpoli. Ik heb een hekel aan pleisters, geef mij maar een pil. Ik ga graag naar sauna en strand en dat kan niet met dit spul, en je krijgt zichtbaar sporen op je huid van het gebruik. Ook jeuk en irritatie van de huid plus het feit dat ze nogal groot zijn, dus grote plekken achterlaten. Geen optie voor mij dus. Daarnaast vrijwel direct problemen met[lees meer...] slapen, naar dromen en niet meer inslapen.
08-06-2017

Amitriptyline (amitriptyline)
Pijn (algemeen)

In december 2016 heeft anesthesioloog een blokkade in de nervus pudendis verricht na jaren lang pijn aan linker zijde van de lies, een gevoel of ik op scherven zit bij langer zitten. Ik moest ook meteen beginnen met amitriptyline en langzaam opvoeren naar 2 x 25 mg per dag. Bijna 3 maanden ben ik van de pijn af geweest. De amitriptylyne moet ik blijven innemen. Ik weet nie[lees meer...]t of de blokkade én de amitriptyline samen de pijn verminderd hebben. In elk geval is de pijn teruggekomen, wel minder erg als in december. Men onderzoekt nu het darmgebied, om te kijken of er mogelijk nog een andere oorzaak is voor die "pijn bij het zitten, een gevoel of je op scherven zit". Misschien anders weer een blokkade. Van de amitriptyline heb ik een droge mond, ben in gewicht toegenomen, maar ben minder depressief als voorheen.
27-04-2017

Pijn (algemeen)

Moest het innemen voor een kleine ingreep. Had letterlijk alles behalve epilepsie, geen burgada syndroom en galbulten. Ik kreeg niks binnen 1 slok water alles kwam eruit. Was mezelf niet meer. Had een grauwe huids kleur en lippen blauw. Geen kracht in benen armen, benauwd, trillen (klappertanden), lage bloeddruk, hoge hartslag, zweten, droge mond, uitdrooging verschijnsel[lees meer...]en, duizelig, misselijk, moeite met ademhalen, angstig. Het was een grote hel. Voorlopig wil ik geen medicijn meer zien.
22-04-2017

Lyrica (pregabaline)
Pijn (algemeen)

Na meerdere pijnstillers deze geprobeerd van de 100 andere mogelijkheden.
20-04-2017

Paracetamol (paracetamol)
Pijn (algemeen)

Zeer goede pijn bestrijdingsmiddel waarvan nauwelijks bijwerking op te merken zijn. Geen last van oprispingen of sufheid of allergie.
12-04-2017

Pijn (algemeen)

was die dag geopereerd en had wat pijn, maar kan geen diclofinac of andere pijnstillers verdragen (een afwijking in mijn DNA gevoelig voor bepaalde medicatie dat een vergiftiging kan veroorzaken omdat mijn lichaam daar niet goed op reageert, was toen nog niet bekend). paracetamol hielp niet dus kreeg ik 1 pil voordat ik naar huis ging. Ik heb het geweten toen wij onderwe[lees meer...]g naar huis gingen en toen we thuis waren. Zo ontzettend beroerd en ziek geweest dat ik echt dacht dat mijn lichaam was vergiftigt (blijkt later ook te zijn, maar dat konden zij toen nog niet weten) en ook denkend dat mijn laatste uur had geslagen. Bijwerkingen: beroerd, misselijk, draaierig, hallucineren, beven over het lichaam, zweten, tegen flauwvallen aan,braken, denken en voelen dat je letterlijk vergiftigt bent. Durfde dus niets te zeggen bang om als aanstelster uit gemaakt te worden. Heeft een aantal dagen geduurd, maar voor mij NOOIT meer oxycodon

Ziekten met de meeste ervaringen

Anticonceptie / zwangerschapspreventie (2210)
Depressie (1821)
Angst & paniekstoornis (1671)
Hoge bloeddruk (1272)
Acne/puistjes (884)