ziekte

Pijn (algemeen)

Vergelijk de ervaringen met medicijnen voor Pijn (algemeen)

De laatste ervaringen over medicijngebruik bij: Pijn (algemeen)

Baclofen

18-11-2022 | Vrouw | 34
baclofen
Pijn (algemeen)
Al 3 jaar pijn in mijn nek. Van alles geprobeerd totdat de huisarts dit voorschreef. De spierspanning in mijn nek is veel minder. De pijn zit er nog wel, maar omdat de spanning minder is, is het dragelijk geworden. Ik heb zelf een depressie en angst klachten daar werkt het ook voor. (Gebruik ook antidepresiva). Ik ben nog in de opbouw fase maar merk al wat verschil.[lees meer...]

Paracetamol

14-11-2022 | Man | 70
paracetamol
Pijn (algemeen)
advies: slik maar paracetamol bij pijn. Vaak krijg je die in ziekenhuis al voor de operatie om een spiegel op te bouwen. werkt best goed. Alleen na korte tijd gebruiken krijg ik spontane bloed neus sowieso aan begin en einde van de dag en vaak ook tussen door. Gebruik daarom zo minimaal mogelijk

Naproxen

17-09-2022 | Vrouw | 47
Pijn (algemeen)
Chronische flankpijn met uitstraling bil/been a.g.v. nieroperaties (open) kreeg ik Naproxen + maagbeschermer Omeprazol 20mg . Pijn zakte weg, maar 's nachts begon maagpijn, maagkrampen en misselijkheid. Niet te doen!! Na maar 1 pil ingenomen te hebben, meteen gestopt. Bijwerkingen wegen niet op tegen de pijn in mn zij. Munt thee en warme melk met nootmuskaat verzachte de[lees meer...] maagpijn gelukkig nog n beetje. Wat een troep die Naproxen.

02-06-2022 | Man | 57
Pijn (algemeen)
Gebruik Oxycodon al 20 jaar. Na 10 jaar is de dosering verhoogd naar 2 maal per dag 40mg. Jammer dat je over het algemeen alleen maar slechte verhalen leest over Oxycodon. Ik vind het een fantastisch medicijn, en heb nagenoeg geen bijwerkingen. Dank zij dit middel kan ik normaal fuctioneren. Heb hiervoor 32!! Andere medicijnen gehad. Zonder resultaat en heel veel bijwerk[lees meer...]ingen. Alle antidepressiva’s en anti epileptica NSAID’s enz enz.

Amitriptyline

10-03-2022 | Vrouw | 47
amitriptyline
Pijn (algemeen)
In het begin direct last van nachtmerries. Na een aantal dagen begon mijn mond droog aan te voelen, daardoor slecht gebit ontwikkeld. Daarnaast hielp het niks voor het verbeteren van de stemming. Nu overgestapt op citalopram en duloxetine. Hierdoor voel ik mij een stuk beter.

Actiq

15-02-2022 | Vrouw | 55
fentanyl oromucosaal/transdermaal
Pijn (algemeen)
Het gebruik van fenthanyl pleisters 100mcg per 48 uur merk ik nu echt. Ik ben heel wazig en vergeetachtig geworden waardoor mijn leven heel erg achteruit is gegaan. Ik heb ik geen energie meer de gewone dingen in het leven krijg ik niet meer voor elkaar. Ik probeer sinds 1 week de fenthanyl af te bouwen en dit is heftig, want mijn pijn komt weer terug ik sleep me met moeit[lees meer...]e uit bed naar de bank. Ik besef niet wat er op tv gebeurd. Is er iemand die dit herkend en mij tips kan geven?

27-01-2022 | Vrouw | 58
Pijn (algemeen)
Bij slijmbeursontsteking in linkerschouder, eerst begonnen met Tramadol wat niet hielp. Toen naar de sterkere pijnstiller Morfinesulfaat, waar achteraf de werking van de bloedverdunner ernstig werd verstoord. Ocycodon 2x per dag 10mg, na 2 dagen ontstond er een zeer pijnlijke heup, bil, en bovenbeen ook aan de linkerzijde. De pijn werd ondraaglijk en was 24 uur continue[lees meer...] aanwezig. De pijn van de slijmbeursontsteking in schouder bleef wel weg. Zelf besloten om met Oxycodon te stoppen, en de pijn in linkerbeen, heup en bil verminderde binnen een paar uur. Na 2 dagen weer begonnen met Tramadol, de pijnen verminderen langzaam.

Tramadol/paracetamol

15-01-2022 | Man | 89
tramadol/paracetamol
Pijn (algemeen)
ben van de trap gevallen,8 ribben gebroken 2 schedelbreuken ,andere kneuzingen,de ribben zijn met metalen strips weer aan elkaar gemaakt,het is nu 5 jaar later,maar de pijn blijft,

12-01-2022 | Vrouw | 40
Pijn (algemeen)
Heb dit medicijn verschillende keren gekregen, onder andere bij nierkolieken, kiespijn en hevige nekpijn + spanningshoofdpijn. Het is voor mij een godsgeschenk. Kan altijd wel janken van opluchting.

01-12-2021 | Vrouw | 34
Pijn (algemeen)
Ik kreeg de diclofenac aangezien ik erge pijn had. Helaas werkte de medicatie niet, maar aangezien ik dacht dat pijnstillers zo weinig effect hoorden te hebben bleef ik het toch nemen. Na een aantal maanden kreeg ik enorme buikpijn, bloed bij mijn ontlasting, diarree en koorts. Om deze rede ben ik gelijk overgestapt naar Zaldiar. Deze pijnstiller werkt gelukkig wel goed. B[lees meer...]innen drie dagen was mijn ontlasting weer goed. De buikpijn en koorts bleven, maar dit was mede doordat ik ook coeliakie heb, wat toen nog niet was gediagnosticeerd.

Zaldiar

01-12-2021 | Vrouw | 34
paracetamol / tramadol
Pijn (algemeen)
Ik heb al een paar jaar last van een functionele neurologische symptoomstoornis. Aangezien paracetamol en diclofenac niet hielpen zijn we overgestapt op de zaldiar. Dit medicijn werkt enorm goed! Ik heb geen bijwerkingen, alleen minder pijn. Door een terugval slik ik nu tijdelijk wat meer, maar ik probeer het normaal te houden op 1 a 2 per dag. Zo nu en dan gebruik ik het [lees meer...]een week niet om te kijken of ik ook zonder kan functioneren, maar dat maakt helaas een enorm verschil. Voor mij is dit medicijn dus een enorme verademing.

10-11-2021 | Vrouw | 62
Pijn (algemeen)
Hallo, inmiddels al 14 jaar aan de oxycodon. Het helpt goed tegen de pijn maar na al die jaren wel enkele keren verhoogd. Als wilde verminderen was ik na een dag al een wrak en dacht is dat mijn lijf of de ontwenningsverschijnselen? Ik weet het nog steeds niet. Omdat ik dat graag wil weten ga ik toch afbouwen met behulp boven een afkickkliniek. Eerst intakegesprek over e[lees meer...]en paar weken, . Ik ben benieuwd. Zijn er meer mensen die ervaring hebben met afbouwen en stoppen?

Temgesic

23-09-2021 | Vrouw | 48
buprenorfine
Pijn (algemeen)
Hernia, fybromyagie, spasmophily, frozen shoulders artrose ext

27-07-2021 | Man | 59
Pijn (algemeen)
Begonnen met 5 mg p/dag kortwerkend. Heel erg blij mee en gedurende 1jaar geen klachten. Daarna opgebouwd naar 2x 30Mg langwerkend en 6x 5 mg kortwerkend. De werkelijkheid is soms 120 - 150 mg per dag. Ik ben momenteel gewoon ziek en kan niets, grieperig, overmatig zweten, koorts, alles doet zeer. Ik wil minder gaan gebruiken maar de verslaving neemt alleen maar toe. Ver[lees meer...]schrikkelijke bijwerkingen, angst, verdriet, negatieve gedachten en veel over de dood

Tramadol/paracetamol

11-07-2021 | Man | 89
tramadol/paracetamol
Pijn (algemeen)
bij een val 8 gebroken ribben, kneuzingen,schedelbreuk,versleten gewrichten.

MS Contin

11-07-2021 | Man | 57
morfine retard
Pijn (algemeen)
Kreeg deze medicatie van het UMCG. Ik liep al lange tijd met pijn in benen en armen en handen. Na verschillende medicatier waar ik vaak maagpijn en andere bijwerking mee kreeg heeft men mij op deze medicatie gezet. Na een aantal jaren kreeg ik pijnrevalidatie in Beatrixoord en hoopte deze medicatie te kunnen laten staan. Zij gaven aan beter door te zetten daar ik anders mo[lees meer...]eilijk zou kunnen functioneren. In het begin slikte ik 50 of 60 mg per dag. Dit heb ik na een aantal maanden afgebouwd waarna ik een paar jaar 30 mg per dag slikt. Uiteindelijk een jaar of 2 op 10 mg gezeten en ruim 8 maanden geleden geheel gestopt. Bij het stoppen of zelfs verminderen van de dosis kreeg ik veel last van ontwenningsverschijnselen. Vooral de nachten waren niet leuk. Kramp, zweetaanvallen en het niet stil krijgen van je benen. Om hier minder last van te hebben kun je aan de arts slaapmedicatie vragen zodat het wat beter te doen is in de nacht. Deze symptomen duurde bij mij altijd een dag of 4. ik ben in al die jaren vaak gestopt na een tijd maar begon er steeds weer aan als de pijn terug kwam. Ook nam ik deze medicatie altijd in voor het slapen. Als pijnbestrijder is het een grandioos medicijn. na inname kreeg ik eerst wat pijn in de maag. Na een half uur ongeveer begint het te werken en voel je de pijn bijna binnen een minuut weg gaan. De stijfheid bleef op de pijnlijke plekken maar de pijn was weg. Begin deze medicatie rustig. Bij een dosis van 20 mg of meer voel je hem er inklappen en (iedereen een andere beleving). Je kunt je er behoorlijk onheimisch door voelen. Dit gevoel is ook niet snel weg maar zal minder worden naarmate je het lange tijd inneemt. Van alle pijnmedicatie was dit voor mij het aller beste.

Aleve intense

25-05-2021 | Man | 66
Pijn (algemeen)
IK heb goede ervaringen met Aleve 550 tegen meerdere pijn soorten en is mijn favoriete pijnstiller. Gebruik het ook bij spit.

Buprenorfine

06-05-2021 | Vrouw | 48
buprenorfine
Pijn (algemeen)
door erg lang moeten wachten op een operatie van een halve knie al ander pijn medicatie gehad maar kreeg daar zn last van in mijn maag. Eest kreeg ik 5 microgram per uur . Dat ging goed, opgebouwd naar 10 mg eerste weken ging het goed . Nu al meer last van wisseling van de pleister. Krijg macrogol en elecrolyten om de darmen te helpen. Maar bij wisseling pleister ben ik[lees meer...] zo ziek aan het worden soms 3 dagen last daar van maar dan gaat het goed. Ga nu naar een ander ziekenhuis in de hoop dat ik sneller geopereerd wordt en daarna snel van de medicatie af ben.

Amitriptyline

05-05-2021 | Vrouw | 63
amitriptyline
Tintelende voeten

Tradonal

20-04-2021 | Man | 33
Pijn (algemeen)
Ik gebruik Tramadol al sinds ik 10-12jaar oud ben (daar ik EXTREEM allergisch ben aan alle mogelijke, courante pijnstillers zoals paracetamol, aspirine (acetylsalicylzuur), NSAID'S (alle soorten ontstekingsremmers) enzovoort... Dit is uitgebreid (tot in de praktijk zelfs)getest geweest in het UZ Gent tijdens een opname van 2weken, waar ik toen elk product toegediend heb g[lees meer...]ekregen(grotendeels op eigen aanvraag want ik MOEST weten welke oplossingen er WEL voorhanden waren). Het resultaat was uiteindelijk: enkel pijnstillers van de opiaten-familie (en dat zijn er uiteindelijk maar een hand vol die je zelfstandig thuis kan/mag nemen)en narcotica,anesthetica,hypnotica,enz... kon ik zonder problemen wel verdragen. Helaas krijgt/reageert mijn lichaam , bij inname van Tramadol, exact hetzelfde als ik vroeger ten tijde van mijn zware druggebruik..... Waardoor ik dus (puur lichamelijk,niet mentaal dus) hetzelfde effect krijg (helaas) als toen ik heel regelmatig cocaïne gebruikte.... Niet echt aangenaam moet ik eerlijk toegeven! Mijn normale, frequentste dosis/dag (ochtend-middag-16u-avond)= 1x100mg retard- 100mg gewoon -100mg gewoon - 100mg retard. Maar qua werking ben ik wel vrij tevreden over dit product! Ik gebruik het nu meer dan 20jaar waarvan +/-6jaar dagelijks te moeten gebruiken voor de pijn te bestrijden van mijn ondertussen 5de tumor... Het komt uiteraard af en toe voor dat ik nog iets anders moet bijnemen(veel zwaardere pijnstiller) maar dat is dan enkel in het ziekenhuis dat ze mij dit mogen/kunnen toedienen, want wanneer de pijn te erg is ondanks de Tramadol dan is het ook elke keer in het ziekenhuis tijdens een behandeling.

03-04-2021 | Vrouw | 57
Gekneusde ribben

Tramadol

19-03-2021 | Vrouw | 54
Pijn (algemeen)
Na een uur voelde ik werking in m’n hoofd, suf gevoel. Alsof ik alcohol op had. Smorgens bij wakker worden had ik hoofdpijn. 9:00 flink zweten, misselijk, overgeven. Ziek gemeld en in bed gaan liggen. Werd pas 1300 wakker uit een soort coma. Er wordt nog onderzocht waar de pijn van komt. Ben in behandeling bij huisarts en osteopaat.

Vesicare

28-02-2021 | Man | 69
solifenacine
Pijn (algemeen)
heb jaren geleden vesicare langere tijd gebruikt. Om dat bij aandrang de urine direct begon te stromen. Had bij mij geen effect daarop wel dat ik na jaren nogsteeds wel aandrang voel maar niet of ik plas of dat ik klaar ben. Mag hand er onder houden of zo gaan staan/zitten dan ik kan kijken

Ibuprofen

26-02-2020 | Vrouw | 31
ibuprofen
Pijn (algemeen)
Om diverse redenen al eens ibuprofen gebruikt (hoofdpijn, buikpijn/griepachtige verschijnselen, bij verstandkiezen, spit etc.). het is makkelijk in te nemen en de werking vind ik wisselend maar over het algemeen werkt het wel redelijk bij mij. Ik krijg er echter misselijkheidsklachten / buikpijn van (ook als ik er maagbeschermers bij neem) dus voor mij is het niet de[lees meer...] ideale pijnstiller. Ik neem bij simpele dingen liever gewone paracetamol en bij dingen waarbij ik iets zwaarders nodig heb dan krijg ik Naproxen en dat werkt bij mij weer heel fijn.

Naproxen

12-10-2019 | Vrouw | 35
Pijn (algemeen)
Omdat paracetamol niet werkt en iboprofen niet gewenst effect heeft, deze voorgeschreven gekregen, en mag bij pijn 2x per dag eentje hebben. Momenteel gebruik ik het doordat ik lelijk hoofdletsel met daardoor continu hoofdpijn heb opgelopen, blij dat ik nog wat op voorraad had. Laatste keer kreeg ik wat extra voorgeschreven op verzoek, zodat ik altijd wat in huis heb, moch[lees meer...]t ik het nodig hebben.

Tradonal

09-10-2019 | Man | 35
Pijn (algemeen)
Ik neem het voor verschillende pijnen. Lage rug, nek, schouders, gewrichtspijn,... Neem het al verschillende jaren, het nadeel ervan is dat je steeds meer nodig hebt om hetzelfde effect te houden. Verder is dit voor mij steeds een goed redmiddel als de pijn te hevig wordt. Effect houdt 2 tot 5 uren aan.

Lyrica

11-08-2019 | Man | 80
pregabaline
Pijn (algemeen)
ik heb al weken branderige tintelende pijn in beide benen links ergst pijndokter deed al rug punctie maar nog niet oke en andere dokter solferd mij nu Lyrica op om die tintelingen te stoppen en angst beknotten ( heb ik niet ) hij sprak fameuze pijnstiller maar is geen pijn neen ellende die u belet goed te slapen .

18-07-2019 | Vrouw | 28
Pijn (algemeen)
Langdurig gebruik voor pijn in spieren, gewrichten en pezen. Geen last van bijwerkingen, ook niet in het begin van gebruiken. Werkt goed als pijnstilling, heel blij met het effect.

Dipidolor

17-05-2019 | Man | 61
piritramide
Pijn (algemeen)
Het medicijn werd mij tweemaal toegediend om de hevige pijn te onderdrukken tgv een zware chirurgische ingreep (enkelartrodese en fibula resectie). De pijn verminderde snel (na een kwartiertje, halfuurtje) daar waar andere pijnstillers niet efficiënt bleven.

Tramadol

14-05-2019 | Man | 62
Pijn (algemeen)
daar ik een aardige hoeveel heid inneem 3x50mg is het na jaren helaas bij mij niet meer werkzaam duurt zeker een paar uur voor ik iets voeld dat de pijn lichter wordt ik heb een zeer grote wond aan mijn rechterkant van mijn voet die niet meer te genezen valt ik heb ook tromboze aanleg (erg) vandaar mijn doorbloeding erg lang aam is (vaatje kleppen gaan zeer langzaam werken[lees meer...])een kous jaren aangehad hielp ook niks.dokters staan voor een raadsel niemand kan mij nu genezen

Ziekten met de meeste ervaringen

Anticonceptie / zwangerschapspreventie (2843)
Angst & paniekstoornis (2304)
Depressie (2285)
Hoge bloeddruk (1637)