Pijn (algemeen)

Vergelijk de ervaringen met medicijnen voor Pijn (algemeen)

De laatste ervaringen over medicijngebruik bij: Pijn (algemeen)

Tramadol/paracetamol

29-02-2024 | Vrouw | 42
tramadol/paracetamol

misselijkheid duizeligheid asthenie

Nooit meer! Liever de verschrikkelijke pijn dan de bijwerkingen van dit middel. Eerste dag ging wel oké, vanaf de tweede dag zwak, ziek en misselijk. Meteen gestopt, maar bijwerkingen nemen langzaam af.

21-01-2024 | Vrouw | 28
Pijn (algemeen)
2 maal gekregen na kaak operatie, maar volgens mij ben ik pittig ongevoelig voor dit middel. Heb niet het idee dat het de pijn echt wegneemt. Ook niet in combinatie met paracetamol en naproxen. Het is volgens de boeken een zeer sterke pijnstiller, maar dat merk ik niet en ik ben maar 53 kilo

12-01-2024 | Man | 35
Pijn (algemeen)
Lees de gebruiksaanwijzing goed door. Probeer bij een lichte dosering (ik gebruik 10 mg) het een uur tot een half uur voor het slapen gaan in te nemen. Het stimuleert je slaap, komt in diepere slaap, gaat op den duur dromen (droomde voorheen nooit) Bij mij zeer effectief. In de zin van scherpe randen van de pijn weg nemen. Ik heb chronische pijnen na een ongeval, dan komt [lees meer...]in combinatie met enkele paracetamol na 2 jaar voor mij deze medicatie als het best passend na voren. Bij meer gebruik (proberen deze op het meest handige moment van de dag in te nemen) dat je bijvoorbeeld tussen bepaalde tijden thuis bent en niet meer weg hoef met bijvoorbeeld een auto. Dit omdat je er gewoon enorm slaperig van kan worden. Ook uitkijken met feestjes en alcohol. Een drankje kan zeker, maar er absoluut mee uitkijken in combinatie.

Naproxen

11-01-2024 | Vrouw | 62
naproxen
Pijn (algemeen)
Naproxen voorgeschreven gekregen bij gekneusde ribben. Voor de nacht 1 tablet van 500 mg ingenomen na gegeten te hebben. Ook 4x per dag 2 paracetamol. S nachts begonnen de maag en darmkrampen. En erg misselijk. Ik was bang te moeten overgeven en dat met gekneusde ribben. Volgende dag hele dag misselijk en vreselijk moe en slaperig. Maag en darmen nog steeds uit hun doen. [lees meer...]Nooit meer dit medicijn

17-12-2023 | Vrouw | 72
Pijn (algemeen)
Gecombineerd met paracetamol werkt het beter.

11-12-2023 | Man | 25
Pijn (algemeen)
Regelmatig bij pijn ivm pijn gewrichten. Doet prima zijn werk. Verder nooit last van bijwerkingen, ook geen afkickverschijnselen.

22-11-2023 | Vrouw | 26
Ivm veel pijn in me rechte been ben ik nu aan de oxycodon 5mg lang werkend

Buprenorfine

13-10-2023 | Man | 61
buprenorfine
Pijn (algemeen)
De afbouw van 20mg per dag door middel van pleisters is het ergste wat je kan meemaken, na ongeveer 8 jaar alle heftige middelen voor pijnbestrijding te hebben gebruikt wat niet meer werkte van methadon naar buprenorfine/naloxon pillen, toen pleisters steeds verkleind en steeds ziek, ziek, ziek, druk in hoofd, algehele malaise. Nu gaat het eindelijk minderen, nog een paar [lees meer...]weken volhouden dan ben ik weer mens hoop ik. En de jarenlange ondraaglijke pijn is bij het Amphia Ziekenhuis in Breda binnen 20 minuten opgelost. Daar laten ze je jaren voor lopen na 6-7 mislukte behandelingen bij het ADRZ. Hopeloos allemaal en de zorgverzekeringen maar klakkeloos betalen. Buprenorfine is GIF... Bijna niet van af te kicken, het zit in je hele lichaam.

08-09-2023 | Man | 65
Pijn (algemeen)
Versleten rug daardoor veel pijn, Tramadol werkt bij mij goed en geen bijwerkingen.

Fentanyl

07-08-2023 | Vrouw | 94
fentanyl oromucosaal/transdermaal
Pijn (algemeen)
Mijn moeder is er aan overleden dit is helemaal verkeerd gegaan. Ze had een ademapneu en is daardoor levenloos verklaard volgens de instructie klopt dit totaal niet. Die dokter heeft prutswerk geleverd.

Baclofen

26-07-2023 | Man | 29
baclofen
Pijn (algemeen)
Ik kreeg het voorgeschreven van de huisarts voor trapezius spasme nadat kinesist therapie totaal niet heeft geholpen. Ik heb al meer dan 3 maanden nek en schouderpijn en meestal ook wel gepaard met hoofdpijn. Nu neem ik het voor de 3e dag in,en dit aan 10mg 1x voor het slapen gaan. Dag 1 had ik een beetje een raar gevoel toen ik wakker werd. Soort van licht verdovend [lees meer...]gevoel maar wel nog stijve spieren in de nek. Dag 2 werd dat gevoel sterker,en leek ik ook meer afwezig te zijn van de werkelijkheid. Ook werd ik wat onzekerder bij het stappen. Maar alsnog stijve en pijnlijke spieren en geen spierontspannend gevoel. Dag 3 voelde ik me verre van normaal. Ik had (meer) last van paniek en ik kon maar niet helder worden in mijn hoofd. Ik leek onder invloed te zijn en het onwerkelijke gevoel had opnieuw een hoogtepunt bereikt. Alsook pijn in mijn maag. Hierop ben ik ermee gestopt. Ik kan amper een simpel gesprek houden zonder dat dit aan me te zien is dat ik afwezig ben. Ik neem nog vele andere medicatie ivm paniek/angst/agorafobie,misschien dat er wisselwerkingen zijn. Alhoewel ik daar niet meteen iets over terugvond.

Targinact

24-07-2023 | Vrouw | 53
oxycodon / naloxon
Pijn (algemeen)
Ik gebruik dit medicijn na een ingrijpende wervelkolom-operatie en daarna twee darmoperaties als gevolg van complicaties. De artsen kozen voor Targin Act omdat dit medicijn niet voor obstipatie zorgt en dat klopt. Ik gebruik er voor de zekerheid nog een zakje Macrogol per dag bij, maar ook zonder zou het wel lukken. Ik vind dit een heel fijn medicijn, omdat het me kracht [lees meer...]en energie geeft, waardoor ik overdag beter functioneer en mijn oefeningen kan doen. Als ik het oversla, merk ik dat ik mijn dagelijkse ommetje bijna niet vol kan houden. Ook werkt het prima tegen pijn (ook zenuwpijn) , zelfs in de laagste dosering. Wel merk ik dat ik na 6 uur weer een pilletje moet innemen, het werkt bij mij zeker geen 12 uur. Maar dit komt dan ook tevoorschijn uit een farmacogenetische test. De een breekt het sneller af dan de ander. Heel jammer dat dit fijne medicijn niet vergoed wordt, zeker als er goede redenen zijn om voor de toevoeging met Naloxone te kiezen.

24-07-2023 | Vrouw | 54
Pijn (algemeen)
Ik gebruikte 1 tbl in combinatie met oxycodon. In overleg met de huisarts opgehoogd naar 2. Echter had 1 tbl al invloed op mijn humeur, 2 des te meer. Daarbij voelde ik mij extreem moe, prikkelbaar, geen zin meer in het leven.

22-07-2023 | Vrouw | 50
Pijn (algemeen)
1 pil ingenomen en pijn werd niet minder. Maar alleen maar geslapen en dmsuf. Dit is geen pijnstiller maar een slaapmiddel. Zéér slechte ervaring en nooit weer

Tradonal

29-05-2023 | Vrouw | 39
Pijnlijke heup

23-05-2023 | Vrouw | 68
Pijn (algemeen)
Na knieoperatie ( nieuwe halve knie) lange tijd veeel pijn. Oyycodon tablet 5 mg hielp bij mij goed tegen de pijn, ongeveer 6 uur, vergeleken met PCM of Naproxen die ongeveer 3 uur werken. Bijwerking was bij mij dat ik er soms wat euforisch en hyper van werd, dat is wel fijn maar ik kon er pertinent niet mee slapen.

04-01-2023 | Man | 58

22-12-2022 | Man | 63
Pijn (algemeen)
qua pijnestrijdinge werkte het totaal niet. ik werd er alleen super duf van. onverantwoord. leefde als een zombie. meteen mee gestopt.

06-12-2022 | Vrouw | 19
Pijn (algemeen)
Ik weet niet meer de periode waarin ik dit slikte. Ik slikte dit eigenlijk iets te makkelijk. Kreeg het voor flinke buikpijnaanvallen. Helaas werd ik al snel resistent en moest ik er steeds meer pakken. Op een begeven moment kon ik niet meer goed plassen en was ik zeer geobstipeerd. In het begin werd ik niet zo lekker van het medicijn als het eenmaal zijn piek had bereikt.[lees meer...] Na langer gebruik ging dat weg. Ik ben zeer tevreden over oxycodon.

Dipidolor

06-12-2022 | Vrouw | 19
piritramide
Pijn (algemeen)
Ik heb om de zoveel tijd last van gekke pijnaanvallen in mijn buik. Ik hed pds en een luie darm. Of die aanvallen daar van komen weet ik niet, het kan ook gynaecologisch zijn, maar de artsen komen er niet aan uit. Ik wilde geen echte morfine dus kreeg ik op de SEH eerst 5mg toegediend (wegens ondergewicht een te lage bloedruk. Vandaar eerst een lagere dosis). Dit werkte he[lees meer...]laas niet dus kreeg ik nog eens 5mg toegediend. Dit werkte binnen een kwartierje gelukkig. De volgende dag op de SEH precies hetzelfde. Alleen werd ik er ziek van de 2e x. Eerst kreeg ik een opleving, maar als ik niet mijn ogen dicht had werd ik zeer misselijk en niet lekker. Misselijkheidsmedicatie deed helaas niet. Verder doet het zeker wat het moet doen!

Baclofen

18-11-2022 | Vrouw | 34
baclofen
Pijn (algemeen)
Al 3 jaar pijn in mijn nek. Van alles geprobeerd totdat de huisarts dit voorschreef. De spierspanning in mijn nek is veel minder. De pijn zit er nog wel, maar omdat de spanning minder is, is het dragelijk geworden. Ik heb zelf een depressie en angst klachten daar werkt het ook voor. (Gebruik ook antidepresiva). Ik ben nog in de opbouw fase maar merk al wat verschil.[lees meer...]

Paracetamol

14-11-2022 | Man | 70
paracetamol
Pijn (algemeen)
advies: slik maar paracetamol bij pijn. Vaak krijg je die in ziekenhuis al voor de operatie om een spiegel op te bouwen. werkt best goed. Alleen na korte tijd gebruiken krijg ik spontane bloed neus sowieso aan begin en einde van de dag en vaak ook tussen door. Gebruik daarom zo minimaal mogelijk

Naproxen

17-09-2022 | Vrouw | 47
naproxen
Pijn (algemeen)
Chronische flankpijn met uitstraling bil/been a.g.v. nieroperaties (open) kreeg ik Naproxen + maagbeschermer Omeprazol 20mg . Pijn zakte weg, maar 's nachts begon maagpijn, maagkrampen en misselijkheid. Niet te doen!! Na maar 1 pil ingenomen te hebben, meteen gestopt. Bijwerkingen wegen niet op tegen de pijn in mn zij. Munt thee en warme melk met nootmuskaat verzachte de[lees meer...] maagpijn gelukkig nog n beetje. Wat een troep die Naproxen.

02-06-2022 | Man | 57
Pijn (algemeen)
Gebruik Oxycodon al 20 jaar. Na 10 jaar is de dosering verhoogd naar 2 maal per dag 40mg. Jammer dat je over het algemeen alleen maar slechte verhalen leest over Oxycodon. Ik vind het een fantastisch medicijn, en heb nagenoeg geen bijwerkingen. Dank zij dit middel kan ik normaal fuctioneren. Heb hiervoor 32!! Andere medicijnen gehad. Zonder resultaat en heel veel bijwerk[lees meer...]ingen. Alle antidepressiva’s en anti epileptica NSAID’s enz enz.

10-03-2022 | Vrouw | 47
Pijn (algemeen)
In het begin direct last van nachtmerries. Na een aantal dagen begon mijn mond droog aan te voelen, daardoor slecht gebit ontwikkeld. Daarnaast hielp het niks voor het verbeteren van de stemming. Nu overgestapt op citalopram en duloxetine. Hierdoor voel ik mij een stuk beter.

Actiq

15-02-2022 | Vrouw | 55
fentanyl oromucosaal/transdermaal
Pijn (algemeen)
Het gebruik van fenthanyl pleisters 100mcg per 48 uur merk ik nu echt. Ik ben heel wazig en vergeetachtig geworden waardoor mijn leven heel erg achteruit is gegaan. Ik heb ik geen energie meer de gewone dingen in het leven krijg ik niet meer voor elkaar. Ik probeer sinds 1 week de fenthanyl af te bouwen en dit is heftig, want mijn pijn komt weer terug ik sleep me met moeit[lees meer...]e uit bed naar de bank. Ik besef niet wat er op tv gebeurd. Is er iemand die dit herkend en mij tips kan geven?

27-01-2022 | Vrouw | 58
Pijn (algemeen)
Bij slijmbeursontsteking in linkerschouder, eerst begonnen met Tramadol wat niet hielp. Toen naar de sterkere pijnstiller Morfinesulfaat, waar achteraf de werking van de bloedverdunner ernstig werd verstoord. Ocycodon 2x per dag 10mg, na 2 dagen ontstond er een zeer pijnlijke heup, bil, en bovenbeen ook aan de linkerzijde. De pijn werd ondraaglijk en was 24 uur continue[lees meer...] aanwezig. De pijn van de slijmbeursontsteking in schouder bleef wel weg. Zelf besloten om met Oxycodon te stoppen, en de pijn in linkerbeen, heup en bil verminderde binnen een paar uur. Na 2 dagen weer begonnen met Tramadol, de pijnen verminderen langzaam.

Tramadol/paracetamol

15-01-2022 | Man | 89
tramadol/paracetamol
Pijn (algemeen)
ben van de trap gevallen,8 ribben gebroken 2 schedelbreuken ,andere kneuzingen,de ribben zijn met metalen strips weer aan elkaar gemaakt,het is nu 5 jaar later,maar de pijn blijft,

Diclofenac

12-01-2022 | Vrouw | 40
diclofenac
Pijn (algemeen)
Heb dit medicijn verschillende keren gekregen, onder andere bij nierkolieken, kiespijn en hevige nekpijn + spanningshoofdpijn. Het is voor mij een godsgeschenk. Kan altijd wel janken van opluchting.

Diclofenac

01-12-2021 | Vrouw | 34
diclofenac
Pijn (algemeen)
Ik kreeg de diclofenac aangezien ik erge pijn had. Helaas werkte de medicatie niet, maar aangezien ik dacht dat pijnstillers zo weinig effect hoorden te hebben bleef ik het toch nemen. Na een aantal maanden kreeg ik enorme buikpijn, bloed bij mijn ontlasting, diarree en koorts. Om deze rede ben ik gelijk overgestapt naar Zaldiar. Deze pijnstiller werkt gelukkig wel goed. B[lees meer...]innen drie dagen was mijn ontlasting weer goed. De buikpijn en koorts bleven, maar dit was mede doordat ik ook coeliakie heb, wat toen nog niet was gediagnosticeerd.