ziekte

Pijn (algemeen)

Vergelijk de ervaringen met medicijnen voor Pijn (algemeen)

De laatste ervaringen over medicijngebruik bij: Pijn (algemeen)

Tramadol/paracetamol

15-01-2022 | Man | 89
tramadol/paracetamol
Pijn (algemeen)
ben van de trap gevallen,8 ribben gebroken 2 schedelbreuken ,andere kneuzingen,de ribben zijn met metalen strips weer aan elkaar gemaakt,het is nu 5 jaar later,maar de pijn blijft,

12-01-2022 | Vrouw | 40
Pijn (algemeen)
Heb dit medicijn verschillende keren gekregen, onder andere bij nierkolieken, kiespijn en hevige nekpijn + spanningshoofdpijn. Het is voor mij een godsgeschenk. Kan altijd wel janken van opluchting.

01-12-2021 | Vrouw | 34
Pijn (algemeen)
Ik kreeg de diclofenac aangezien ik erge pijn had. Helaas werkte de medicatie niet, maar aangezien ik dacht dat pijnstillers zo weinig effect hoorden te hebben bleef ik het toch nemen. Na een aantal maanden kreeg ik enorme buikpijn, bloed bij mijn ontlasting, diarree en koorts. Om deze rede ben ik gelijk overgestapt naar Zaldiar. Deze pijnstiller werkt gelukkig wel goed. B[lees meer...]innen drie dagen was mijn ontlasting weer goed. De buikpijn en koorts bleven, maar dit was mede doordat ik ook coeliakie heb, wat toen nog niet was gediagnosticeerd.

Zaldiar

01-12-2021 | Vrouw | 34
paracetamol / tramadol
Pijn (algemeen)
Ik heb al een paar jaar last van een functionele neurologische symptoomstoornis. Aangezien paracetamol en diclofenac niet hielpen zijn we overgestapt op de zaldiar. Dit medicijn werkt enorm goed! Ik heb geen bijwerkingen, alleen minder pijn. Door een terugval slik ik nu tijdelijk wat meer, maar ik probeer het normaal te houden op 1 a 2 per dag. Zo nu en dan gebruik ik het [lees meer...]een week niet om te kijken of ik ook zonder kan functioneren, maar dat maakt helaas een enorm verschil. Voor mij is dit medicijn dus een enorme verademing.

10-11-2021 | Vrouw | 62
Pijn (algemeen)
Hallo, inmiddels al 14 jaar aan de oxycodon. Het helpt goed tegen de pijn maar na al die jaren wel enkele keren verhoogd. Als wilde verminderen was ik na een dag al een wrak en dacht is dat mijn lijf of de ontwenningsverschijnselen? Ik weet het nog steeds niet. Omdat ik dat graag wil weten ga ik toch afbouwen met behulp boven een afkickkliniek. Eerst intakegesprek over e[lees meer...]en paar weken, . Ik ben benieuwd. Zijn er meer mensen die ervaring hebben met afbouwen en stoppen?

Temgesic

23-09-2021 | Vrouw | 48
buprenorfine
Pijn (algemeen)
Hernia, fybromyagie, spasmophily, frozen shoulders artrose ext

27-07-2021 | Man | 59
Pijn (algemeen)
Begonnen met 5 mg p/dag kortwerkend. Heel erg blij mee en gedurende 1jaar geen klachten. Daarna opgebouwd naar 2x 30Mg langwerkend en 6x 5 mg kortwerkend. De werkelijkheid is soms 120 - 150 mg per dag. Ik ben momenteel gewoon ziek en kan niets, grieperig, overmatig zweten, koorts, alles doet zeer. Ik wil minder gaan gebruiken maar de verslaving neemt alleen maar toe. Ver[lees meer...]schrikkelijke bijwerkingen, angst, verdriet, negatieve gedachten en veel over de dood

Tramadol/paracetamol

11-07-2021 | Man | 89
tramadol/paracetamol
Pijn (algemeen)
bij een val 8 gebroken ribben, kneuzingen,schedelbreuk,versleten gewrichten.

MS Contin

11-07-2021 | Man | 57
morfine retard
Pijn (algemeen)
Kreeg deze medicatie van het UMCG. Ik liep al lange tijd met pijn in benen en armen en handen. Na verschillende medicatier waar ik vaak maagpijn en andere bijwerking mee kreeg heeft men mij op deze medicatie gezet. Na een aantal jaren kreeg ik pijnrevalidatie in Beatrixoord en hoopte deze medicatie te kunnen laten staan. Zij gaven aan beter door te zetten daar ik anders mo[lees meer...]eilijk zou kunnen functioneren. In het begin slikte ik 50 of 60 mg per dag. Dit heb ik na een aantal maanden afgebouwd waarna ik een paar jaar 30 mg per dag slikt. Uiteindelijk een jaar of 2 op 10 mg gezeten en ruim 8 maanden geleden geheel gestopt. Bij het stoppen of zelfs verminderen van de dosis kreeg ik veel last van ontwenningsverschijnselen. Vooral de nachten waren niet leuk. Kramp, zweetaanvallen en het niet stil krijgen van je benen. Om hier minder last van te hebben kun je aan de arts slaapmedicatie vragen zodat het wat beter te doen is in de nacht. Deze symptomen duurde bij mij altijd een dag of 4. ik ben in al die jaren vaak gestopt na een tijd maar begon er steeds weer aan als de pijn terug kwam. Ook nam ik deze medicatie altijd in voor het slapen. Als pijnbestrijder is het een grandioos medicijn. na inname kreeg ik eerst wat pijn in de maag. Na een half uur ongeveer begint het te werken en voel je de pijn bijna binnen een minuut weg gaan. De stijfheid bleef op de pijnlijke plekken maar de pijn was weg. Begin deze medicatie rustig. Bij een dosis van 20 mg of meer voel je hem er inklappen en (iedereen een andere beleving). Je kunt je er behoorlijk onheimisch door voelen. Dit gevoel is ook niet snel weg maar zal minder worden naarmate je het lange tijd inneemt. Van alle pijnmedicatie was dit voor mij het aller beste.

Aleve intense

25-05-2021 | Man | 66
naproxen
Pijn (algemeen)
IK heb goede ervaringen met Aleve 550 tegen meerdere pijn soorten en is mijn favoriete pijnstiller. Gebruik het ook bij spit.

Buprenorfine

06-05-2021 | Vrouw | 48
buprenorfine
Pijn (algemeen)
door erg lang moeten wachten op een operatie van een halve knie al ander pijn medicatie gehad maar kreeg daar zn last van in mijn maag. Eest kreeg ik 5 microgram per uur . Dat ging goed, opgebouwd naar 10 mg eerste weken ging het goed . Nu al meer last van wisseling van de pleister. Krijg macrogol en elecrolyten om de darmen te helpen. Maar bij wisseling pleister ben ik[lees meer...] zo ziek aan het worden soms 3 dagen last daar van maar dan gaat het goed. Ga nu naar een ander ziekenhuis in de hoop dat ik sneller geopereerd wordt en daarna snel van de medicatie af ben.

Amitriptyline

05-05-2021 | Vrouw | 63
amitriptyline
Tintelende voeten

Tradonal

20-04-2021 | Man | 33
Pijn (algemeen)
Ik gebruik Tramadol al sinds ik 10-12jaar oud ben (daar ik EXTREEM allergisch ben aan alle mogelijke, courante pijnstillers zoals paracetamol, aspirine (acetylsalicylzuur), NSAID'S (alle soorten ontstekingsremmers) enzovoort... Dit is uitgebreid (tot in de praktijk zelfs)getest geweest in het UZ Gent tijdens een opname van 2weken, waar ik toen elk product toegediend heb g[lees meer...]ekregen(grotendeels op eigen aanvraag want ik MOEST weten welke oplossingen er WEL voorhanden waren). Het resultaat was uiteindelijk: enkel pijnstillers van de opiaten-familie (en dat zijn er uiteindelijk maar een hand vol die je zelfstandig thuis kan/mag nemen)en narcotica,anesthetica,hypnotica,enz... kon ik zonder problemen wel verdragen. Helaas krijgt/reageert mijn lichaam , bij inname van Tramadol, exact hetzelfde als ik vroeger ten tijde van mijn zware druggebruik..... Waardoor ik dus (puur lichamelijk,niet mentaal dus) hetzelfde effect krijg (helaas) als toen ik heel regelmatig cocaïne gebruikte.... Niet echt aangenaam moet ik eerlijk toegeven! Mijn normale, frequentste dosis/dag (ochtend-middag-16u-avond)= 1x100mg retard- 100mg gewoon -100mg gewoon - 100mg retard. Maar qua werking ben ik wel vrij tevreden over dit product! Ik gebruik het nu meer dan 20jaar waarvan +/-6jaar dagelijks te moeten gebruiken voor de pijn te bestrijden van mijn ondertussen 5de tumor... Het komt uiteraard af en toe voor dat ik nog iets anders moet bijnemen(veel zwaardere pijnstiller) maar dat is dan enkel in het ziekenhuis dat ze mij dit mogen/kunnen toedienen, want wanneer de pijn te erg is ondanks de Tramadol dan is het ook elke keer in het ziekenhuis tijdens een behandeling.

03-04-2021 | Vrouw | 57
Gekneusde ribben

Tramadol

19-03-2021 | Vrouw | 54
Pijn (algemeen)
Na een uur voelde ik werking in m’n hoofd, suf gevoel. Alsof ik alcohol op had. Smorgens bij wakker worden had ik hoofdpijn. 9:00 flink zweten, misselijk, overgeven. Ziek gemeld en in bed gaan liggen. Werd pas 1300 wakker uit een soort coma. Er wordt nog onderzocht waar de pijn van komt. Ben in behandeling bij huisarts en osteopaat.

Vesicare

28-02-2021 | Man | 69
solifenacine
Pijn (algemeen)
heb jaren geleden vesicare langere tijd gebruikt. Om dat bij aandrang de urine direct begon te stromen. Had bij mij geen effect daarop wel dat ik na jaren nogsteeds wel aandrang voel maar niet of ik plas of dat ik klaar ben. Mag hand er onder houden of zo gaan staan/zitten dan ik kan kijken

Ibuprofen

26-02-2020 | Vrouw | 31
ibuprofen
Pijn (algemeen)
Om diverse redenen al eens ibuprofen gebruikt (hoofdpijn, buikpijn/griepachtige verschijnselen, bij verstandkiezen, spit etc.). het is makkelijk in te nemen en de werking vind ik wisselend maar over het algemeen werkt het wel redelijk bij mij. Ik krijg er echter misselijkheidsklachten / buikpijn van (ook als ik er maagbeschermers bij neem) dus voor mij is het niet de[lees meer...] ideale pijnstiller. Ik neem bij simpele dingen liever gewone paracetamol en bij dingen waarbij ik iets zwaarders nodig heb dan krijg ik Naproxen en dat werkt bij mij weer heel fijn.

Naproxen

12-10-2019 | Vrouw | 35
naproxen
Pijn (algemeen)
Omdat paracetamol niet werkt en iboprofen niet gewenst effect heeft, deze voorgeschreven gekregen, en mag bij pijn 2x per dag eentje hebben. Momenteel gebruik ik het doordat ik lelijk hoofdletsel met daardoor continu hoofdpijn heb opgelopen, blij dat ik nog wat op voorraad had. Laatste keer kreeg ik wat extra voorgeschreven op verzoek, zodat ik altijd wat in huis heb, moch[lees meer...]t ik het nodig hebben.

Tradonal

09-10-2019 | Man | 35
Pijn (algemeen)
Ik neem het voor verschillende pijnen. Lage rug, nek, schouders, gewrichtspijn,... Neem het al verschillende jaren, het nadeel ervan is dat je steeds meer nodig hebt om hetzelfde effect te houden. Verder is dit voor mij steeds een goed redmiddel als de pijn te hevig wordt. Effect houdt 2 tot 5 uren aan.

Lyrica

11-08-2019 | Man | 80
pregabaline
Pijn (algemeen)
ik heb al weken branderige tintelende pijn in beide benen links ergst pijndokter deed al rug punctie maar nog niet oke en andere dokter solferd mij nu Lyrica op om die tintelingen te stoppen en angst beknotten ( heb ik niet ) hij sprak fameuze pijnstiller maar is geen pijn neen ellende die u belet goed te slapen .

18-07-2019 | Vrouw | 28
Pijn (algemeen)
Langdurig gebruik voor pijn in spieren, gewrichten en pezen. Geen last van bijwerkingen, ook niet in het begin van gebruiken. Werkt goed als pijnstilling, heel blij met het effect.

Dipidolor

17-05-2019 | Man | 61
piritramide
Pijn (algemeen)
Het medicijn werd mij tweemaal toegediend om de hevige pijn te onderdrukken tgv een zware chirurgische ingreep (enkelartrodese en fibula resectie). De pijn verminderde snel (na een kwartiertje, halfuurtje) daar waar andere pijnstillers niet efficiënt bleven.

Tramadol

14-05-2019 | Man | 62
Pijn (algemeen)
daar ik een aardige hoeveel heid inneem 3x50mg is het na jaren helaas bij mij niet meer werkzaam duurt zeker een paar uur voor ik iets voeld dat de pijn lichter wordt ik heb een zeer grote wond aan mijn rechterkant van mijn voet die niet meer te genezen valt ik heb ook tromboze aanleg (erg) vandaar mijn doorbloeding erg lang aam is (vaatje kleppen gaan zeer langzaam werken[lees meer...])een kous jaren aangehad hielp ook niks.dokters staan voor een raadsel niemand kan mij nu genezen

Fentanyl

01-02-2019 | Vrouw | 62
fentanyl oromucosaal/transdermaal
Pijn (algemeen)
De pleisters plakken aan de randen/hoeken niet altijd even goed. Soms gebeurd het dat de letters ineens niet meer te lezen zijn. 1 uitgelopen inktvlek zeg maar. In de apotheek weten ze niet hoe dit komt. Hier iemand bekend mee

Synapause E3 ovules/vaginaal crème

31-01-2019 | Vrouw | 60
estriol vaginaal
Pijn (algemeen)
Heb het middel zeer kort gebruikt: maar 5 dagen achtereen. Hoewel de dosering laag schijnt te zijn, schrik ik toch van het directe effect. Meteen al het opzetten van de schaamlippen en na enkele dagen een krampgevoel in de buik/baarmoeder met uitstraling naar rug en benen. Verder vind ik het gelige, soms slijmerige uitvloeien erg onprettig. Nu ik gestopt ben , krijg ik la[lees meer...]ngzaam maar zeker een druk (gevoel van band erom) op de keel, zonder dat er duidelijk klieren zijn opgezet. Komt vast weer goed, maar voelt nu nog als een onbalans door het middel.

Venlafaxine

19-01-2019 | Vrouw | 35
venlafaxine
Pijn (algemeen)
Gekregen van mijn mdl arts ivm neuropatische pijn bij ziekte van Crohn. Eerste week was een hel. net of ik continu dronken rondliep. Na een week gewend en met 2 weken voor het eerst in jaren geen buikpijn en ook geen hoofdpijn meer. Het overmatig gapen en de zweetaanvallen nam ik voor lief. Na iets meer als 5 jaar begonnen er steeds meer bijwerking op te treden en worden z[lees meer...]e ook steeds heftiger. Naast gapen en zweetaanvallen (die nu iedere dag gebeuren en niet meer bij meer dan 20 graden) ook moeite met slapen, heel erg moe en krijg weer hoofdpijnklachten. Heb verschillende merken gehad. Accord, teva, auro allemaal dezelfde bijwerkingen en evrn erg

Carbamazepine

29-12-2018 | Vrouw | 48
carbamazepine
Pijn (algemeen)
ik loop ook al 2 jaar met pijn in mijn kiezen, begon heel heftig, heb 2 jaar terug toen 2 wortel kanaal behandelingen gekregen, de pijn bleef daarna, toen ook al carbamazepine gekregen. Mijn tandarts dacht aan aangezichtspijn, heb toen een MRI scan gehad, aan m’n zenuwen konden ze niks ontdekken, ze hebben toen bij toeval wel een goedaardige tumor in m’n hoofd ontdekt, d[lees meer...]aar ben ik 3 weken geleden aan geopereerd. Ben toen ook door verwezen naar de ACTA, ( academisch centrum voor tandheelkunde) daar heb ik in september nog een onderzoek gehad, en zou nog een uitgebreider onderzoek krijgen dit jaar, allerlei testjes, maar omdat ik geopereerd werd moest ik die afspraak afzeggen. Heb sinds een week nu weer hele erge pijn aan m’n kiezen/kaak, weer van de week naar tandarts geweest, die kon niks ontdekken, zit nu weer aan de carbamazepine, eerst 2 per dag, maar ik bleef pijn houden, gebruik er nu 4 per dag, helpt wel tegen de pijn, alleen ben wel heel erg moe, slaap veel, en heel duizelig. Ik ben door de operatie m’n reuk en smaak kwijt geraakt, m’n linker reuk zenuw is beschadigt, wel heel toevallig want de pijn is ook in m’n linker kaak, volgende m’n neuro chirurg staat dat niet in verbinding met elkaar. Ik vind het allemaal erg lastig, ik kan toch niet altijd dit medicijn blijven gebruiken....

10-10-2018 | Man | 28
Pijn (algemeen)
Oxycodon gekregen tegen de pijn na een schouder operatie. Gebruik van de tablet was zeer gemakkelijk. Ook gaf het het gewenste effect dat de pijn na 1 uur na inname bij mij volledig verdwenen was. Qua bijwerkingen was ik suf en draaierig , maar dit was niet hinderlijk. Wel had ik dat ik bijna de gehele dag alleen wou slapen. Het enige vervelende was dat ik na gebruik s[lees meer...]oms ligt depressief was. Dit kan ook komen i.v.m ik weinig kon en vooral aan de bank gekluisterd was.

09-09-2018 | Vrouw | 34
Pijn (algemeen)
Ik heb al eerder (probleemloos) diclofenac in deze dosering voorgeschreven gekregen en de kuur afgemaakt. Ditmaal ben ik na 5 tabletten gestopt, de combinatie met mijn ad (sertraline 10) viel niet goed. Ondanks de maagbeschermers die ik erbij had gehad. Zondagochtend overleg gehad met de hap en besloten om over te gaan op 4 maal daags 2 paracetamol (500). Los d[lees meer...]aarvan vind ik persoonlijk dat diclofenac weinig tot geen pijnstillende werking heeft.

09-08-2018 | Man | 42
Pijn (algemeen)

Ziekten met de meeste ervaringen

Anticonceptie / zwangerschapspreventie (2688)
Depressie (2167)
Angst & paniekstoornis (2129)
Hoge bloeddruk (1540)
Blaasontsteking (1132)