Oxycodon

oxycodon

Hernia (42 meningen)
Lage rugpijn (21 meningen)
Artrose (14 meningen)
Rugklachten (11 meningen)
Chronisch pijnsyndroom (10 meningen)
Artrose van de wervelkolom (7 meningen)
Gewrichtspijn (6 meningen)
Polyneuropathie (4 meningen)
Gekneusde ribben (4 meningen)
Clusterhoofdpijn (3 meningen)
Ziekte van Bechterew (2 meningen)
Wervelkanaalstenose (2 meningen)
Fantoompijn (1 mening)
Niersteen / -stenen (1 mening)

Oxycodon (Oxycontin, Oxynorm)

Bojan Nikolik (12-05-2015)

10-10-2018

Pijn (algemeen)

Oxycodon gekregen tegen de pijn na een schouder operatie. Gebruik van de tablet was zeer gemakkelijk. Ook gaf het het gewenste effect dat de pijn na 1 uur na inname bij mij volledig verdwenen was. Qua bijwerkingen was ik suf en draaierig , maar dit was niet hinderlijk. Wel had ik dat ik bijna de gehele dag alleen wou slapen. Het enige vervelende was dat ik na gebruik s[lees meer...]oms ligt depressief was. Dit kan ook komen i.v.m ik weinig kon en vooral aan de bank gekluisterd was.
09-08-2018

01-02-2018

Pijn (algemeen)

Gekregen voor pijn nadat knieschijf uit de kom is gegaan. 2.5 week lang 3x 600 ibuprofen en 4x1000 paracetamol gebruikt maar pas na inname oxycodon 5 mg echt pijnvrij! 1e dag lichte jeuk op hele lichaam gekregen, dit ging weg na douche en bodylotion. Wel erg moe en misselijk gevoel. Na 3 dagen is dit gevoel van een zombie zijn wel weg.
12-04-2017

Pijn (algemeen)

was die dag geopereerd en had wat pijn, maar kan geen diclofinac of andere pijnstillers verdragen (een afwijking in mijn DNA gevoelig voor bepaalde medicatie dat een vergiftiging kan veroorzaken omdat mijn lichaam daar niet goed op reageert, was toen nog niet bekend). paracetamol hielp niet dus kreeg ik 1 pil voordat ik naar huis ging. Ik heb het geweten toen wij onderwe[lees meer...]g naar huis gingen en toen we thuis waren. Zo ontzettend beroerd en ziek geweest dat ik echt dacht dat mijn lichaam was vergiftigt (blijkt later ook te zijn, maar dat konden zij toen nog niet weten) en ook denkend dat mijn laatste uur had geslagen. Bijwerkingen: beroerd, misselijk, draaierig, hallucineren, beven over het lichaam, zweten, tegen flauwvallen aan,braken, denken en voelen dat je letterlijk vergiftigt bent. Durfde dus niets te zeggen bang om als aanstelster uit gemaakt te worden. Heeft een aantal dagen geduurd, maar voor mij NOOIT meer oxycodon
31-03-2017

Pijn (algemeen)

Dit middel kreeg ik voorgeschreven toen boven op polyneuropathie & spierreuma ook nog een scoliose in de onderrug werd geconstateerd. Het vaste rijtje was al afgewerkt: paracetamol, codeïne, diclofenac, tramadol, corticosteroïde-injecties, allemaal zonder of hooguit met minimaal effect. Met oxycodon lukte het ein-de-lijk de pijn tot een aanvaardbaar niveau te verlagen, du[lees meer...]s ik ben er diep gelukkig mee. Enige kanttekening is dat ik bij de zeldzame types hoor die een zogeheten 'paradoxale reactie' vertonen - in plaats van suf word ik er hyperactief van. Soms is dat geen probleem of zelfs mooi meegenomen, maar het betekent dat ik het middel niet voor het slapen gaan kan nemen, en juist 's nachts verhevigt de pijn altijd.
08-08-2016

Pijn (algemeen)

Ik kreeg dit medicijn voorgeschreven na een operatie. Mijn staartbeen (stuitje) is verwijderd. Dit middel was om de pijn te verzachten. Om niet verslaafd te raken heb ik het middel maar af en toe gebruikt. Als de pijn heel erg was of wanneer ik veel activiteiten op een dag had. Ik ben tevreden over de werking. Voor mij gaf het een goed ontspannend gevoel, wat erg fijn wa[lees meer...]s, aangezien ik door de pijn nogal verkrampt kon raken. Ik voelde mij vaak alsof ik een hele fles wijn leeggedronken had. Het maakte mij heel ontspannen. Je bent dus wel minder alert, dus pas op met autorijden.
18-02-2016

Pijn (algemeen)

Verlicht de pijn, verhelpt het niet
24-10-2015

Pijn (algemeen)

Ben blij dat ik van de huisarts weer oxicodon kon gaan gebruiken . Na een nieuwe-knie-operatie is de pompfunctie van beenspieren verminderd. Geen pijn bij lopen wel bij liggen/slapen. Ter voorkoming van obstipatie gebruik ik elke avond een calcium tablet die ook goed is voor de botten na de overgang. Ik wil nog weten hoe, door oefeningen knie waarschijnlijk, de pompfuncti[lees meer...]e been verbetert. Zodat ik weer medicijnvrij kan zijn als 70-jarige vrouw.
29-04-2015

12-09-2014

Pijn (algemeen)

Ik heb elke keer nadat ik een tabletje van 10mg innam overgegeven. De hele dag door een misselijk gevoel. Na alles wat ik at en dronk moest ik overgeven. Zelfs water kwam er weer uit.
28-05-2013

Pijn (algemeen)

Ik ben begonnen met tramadol. Hier kreeg ik jeuk van en ben over gegaan naar oxycodon. Ik slikte eerst 10 mg, 2x 5. Dit is na een maand verhoogd naar 25 mg, omdat ik erg veel pijn had. Nu ben ik aan het minderen. Ik ben van 25 in 1 keer naar 15 gegaan. Dit werkte goed. Wel last van onrustige armen en benen. Dit was erg vervelend, hierdoor werd ik 's nachts wakker en moest [lees meer...]ik bewegen. Ik deed 's nachts spieroefeningen om daarna weer in slaap te kunnen komen. Erg vervelend. Nu ben ik aan het minderen van 15 naar 10 mg. Het is al heel weinig, toch houd ik de bijwerkingen van onrustige armen en benen. Ik heb sinds ik dit medicijn slik ook last van obstipatie. Ik nam hiervoor movicol, maar dit werkte niet. Nu heb ik een drankje ervoor in de plaats gekregen.

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (499) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (470) - Antibiotica - penicillines breedspectrum