Ervaringen met Oxycodon

oxycodon

Lage rugpijn (24 meningen)
Rugklachten (20 meningen)
Chronisch pijnsyndroom (18 meningen)
Gewrichtspijn (8 meningen)
Artrose van de wervelkolom (8 meningen)
Clusterhoofdpijn (5 meningen)
Polyneuropathie (5 meningen)
Gekneusde ribben (4 meningen)
Wervelkanaalstenose (3 meningen)
Fantoompijn (2 meningen)
Niersteen / -stenen (2 meningen)

Oxycodon (Oxycontin, Oxynorm)

Bojan Nikolik (12-05-2015)

21-01-2024 | Vrouw | 28
Pijn (algemeen)
2 maal gekregen na kaak operatie, maar volgens mij ben ik pittig ongevoelig voor dit middel. Heb niet het idee dat het de pijn echt wegneemt. Ook niet in combinatie met paracetamol en naproxen. Het is volgens de boeken een zeer sterke pijnstiller, maar dat merk ik niet en ik ben maar 53 kilo

17-12-2023 | Vrouw | 72
Pijn (algemeen)
Gecombineerd met paracetamol werkt het beter.

11-12-2023 | Man | 25
Pijn (algemeen)
Regelmatig bij pijn ivm pijn gewrichten. Doet prima zijn werk. Verder nooit last van bijwerkingen, ook geen afkickverschijnselen.

22-11-2023 | Vrouw | 26
Ivm veel pijn in me rechte been ben ik nu aan de oxycodon 5mg lang werkend

23-05-2023 | Vrouw | 68
Pijn (algemeen)
Na knieoperatie ( nieuwe halve knie) lange tijd veeel pijn. Oyycodon tablet 5 mg hielp bij mij goed tegen de pijn, ongeveer 6 uur, vergeleken met PCM of Naproxen die ongeveer 3 uur werken. Bijwerking was bij mij dat ik er soms wat euforisch en hyper van werd, dat is wel fijn maar ik kon er pertinent niet mee slapen.

06-12-2022 | Vrouw | 19
Pijn (algemeen)
Ik weet niet meer de periode waarin ik dit slikte. Ik slikte dit eigenlijk iets te makkelijk. Kreeg het voor flinke buikpijnaanvallen. Helaas werd ik al snel resistent en moest ik er steeds meer pakken. Op een begeven moment kon ik niet meer goed plassen en was ik zeer geobstipeerd. In het begin werd ik niet zo lekker van het medicijn als het eenmaal zijn piek had bereikt.[lees meer...] Na langer gebruik ging dat weg. Ik ben zeer tevreden over oxycodon.

02-06-2022 | Man | 57
oxycodon (40mg)
Pijn (algemeen)
Gebruik Oxycodon al 20 jaar. Na 10 jaar is de dosering verhoogd naar 2 maal per dag 40mg. Jammer dat je over het algemeen alleen maar slechte verhalen leest over Oxycodon. Ik vind het een fantastisch medicijn, en heb nagenoeg geen bijwerkingen. Dank zij dit middel kan ik normaal fuctioneren. Heb hiervoor 32!! Andere medicijnen gehad. Zonder resultaat en heel veel bijwerk[lees meer...]ingen. Alle antidepressiva’s en anti epileptica NSAID’s enz enz.

27-01-2022 | Vrouw | 58
oxycodon (10mg/ml)
Pijn (algemeen)
Bij slijmbeursontsteking in linkerschouder, eerst begonnen met Tramadol wat niet hielp. Toen naar de sterkere pijnstiller Morfinesulfaat, waar achteraf de werking van de bloedverdunner ernstig werd verstoord. Ocycodon 2x per dag 10mg, na 2 dagen ontstond er een zeer pijnlijke heup, bil, en bovenbeen ook aan de linkerzijde. De pijn werd ondraaglijk en was 24 uur continue[lees meer...] aanwezig. De pijn van de slijmbeursontsteking in schouder bleef wel weg. Zelf besloten om met Oxycodon te stoppen, en de pijn in linkerbeen, heup en bil verminderde binnen een paar uur. Na 2 dagen weer begonnen met Tramadol, de pijnen verminderen langzaam.

10-11-2021 | Vrouw | 62
oxycodon (15mg)
Pijn (algemeen)
Hallo, inmiddels al 14 jaar aan de oxycodon. Het helpt goed tegen de pijn maar na al die jaren wel enkele keren verhoogd. Als wilde verminderen was ik na een dag al een wrak en dacht is dat mijn lijf of de ontwenningsverschijnselen? Ik weet het nog steeds niet. Omdat ik dat graag wil weten ga ik toch afbouwen met behulp boven een afkickkliniek. Eerst intakegesprek over e[lees meer...]en paar weken, . Ik ben benieuwd. Zijn er meer mensen die ervaring hebben met afbouwen en stoppen?

27-07-2021 | Man | 59
oxycodon (30mg)
Pijn (algemeen)
Begonnen met 5 mg p/dag kortwerkend. Heel erg blij mee en gedurende 1jaar geen klachten. Daarna opgebouwd naar 2x 30Mg langwerkend en 6x 5 mg kortwerkend. De werkelijkheid is soms 120 - 150 mg per dag. Ik ben momenteel gewoon ziek en kan niets, grieperig, overmatig zweten, koorts, alles doet zeer. Ik wil minder gaan gebruiken maar de verslaving neemt alleen maar toe. Ver[lees meer...]schrikkelijke bijwerkingen, angst, verdriet, negatieve gedachten en veel over de dood

10-10-2018 | Man | 28
Pijn (algemeen)
Oxycodon gekregen tegen de pijn na een schouder operatie. Gebruik van de tablet was zeer gemakkelijk. Ook gaf het het gewenste effect dat de pijn na 1 uur na inname bij mij volledig verdwenen was. Qua bijwerkingen was ik suf en draaierig , maar dit was niet hinderlijk. Wel had ik dat ik bijna de gehele dag alleen wou slapen. Het enige vervelende was dat ik na gebruik s[lees meer...]oms ligt depressief was. Dit kan ook komen i.v.m ik weinig kon en vooral aan de bank gekluisterd was.

09-08-2018 | Man | 42
oxycodon (40mg)

01-02-2018 | Vrouw | 29
Pijn (algemeen)
Gekregen voor pijn nadat knieschijf uit de kom is gegaan. 2.5 week lang 3x 600 ibuprofen en 4x1000 paracetamol gebruikt maar pas na inname oxycodon 5 mg echt pijnvrij! 1e dag lichte jeuk op hele lichaam gekregen, dit ging weg na douche en bodylotion. Wel erg moe en misselijk gevoel. Na 3 dagen is dit gevoel van een zombie zijn wel weg.

12-04-2017 | Vrouw | 55
Pijn (algemeen)
was die dag geopereerd en had wat pijn, maar kan geen diclofinac of andere pijnstillers verdragen (een afwijking in mijn DNA gevoelig voor bepaalde medicatie dat een vergiftiging kan veroorzaken omdat mijn lichaam daar niet goed op reageert, was toen nog niet bekend). paracetamol hielp niet dus kreeg ik 1 pil voordat ik naar huis ging. Ik heb het geweten toen wij onderwe[lees meer...]g naar huis gingen en toen we thuis waren. Zo ontzettend beroerd en ziek geweest dat ik echt dacht dat mijn lichaam was vergiftigt (blijkt later ook te zijn, maar dat konden zij toen nog niet weten) en ook denkend dat mijn laatste uur had geslagen. Bijwerkingen: beroerd, misselijk, draaierig, hallucineren, beven over het lichaam, zweten, tegen flauwvallen aan,braken, denken en voelen dat je letterlijk vergiftigt bent. Durfde dus niets te zeggen bang om als aanstelster uit gemaakt te worden. Heeft een aantal dagen geduurd, maar voor mij NOOIT meer oxycodon

31-03-2017 | Vrouw | 50
Pijn (algemeen)
Dit middel kreeg ik voorgeschreven toen boven op polyneuropathie & spierreuma ook nog een scoliose in de onderrug werd geconstateerd. Het vaste rijtje was al afgewerkt: paracetamol, codeïne, diclofenac, tramadol, corticosteroïde-injecties, allemaal zonder of hooguit met minimaal effect. Met oxycodon lukte het ein-de-lijk de pijn tot een aanvaardbaar niveau te verlagen, du[lees meer...]s ik ben er diep gelukkig mee. Enige kanttekening is dat ik bij de zeldzame types hoor die een zogeheten 'paradoxale reactie' vertonen - in plaats van suf word ik er hyperactief van. Soms is dat geen probleem of zelfs mooi meegenomen, maar het betekent dat ik het middel niet voor het slapen gaan kan nemen, en juist 's nachts verhevigt de pijn altijd.

08-08-2016 | Vrouw | 43
Pijn (algemeen)
Ik kreeg dit medicijn voorgeschreven na een operatie. Mijn staartbeen (stuitje) is verwijderd. Dit middel was om de pijn te verzachten. Om niet verslaafd te raken heb ik het middel maar af en toe gebruikt. Als de pijn heel erg was of wanneer ik veel activiteiten op een dag had. Ik ben tevreden over de werking. Voor mij gaf het een goed ontspannend gevoel, wat erg fijn wa[lees meer...]s, aangezien ik door de pijn nogal verkrampt kon raken. Ik voelde mij vaak alsof ik een hele fles wijn leeggedronken had. Het maakte mij heel ontspannen. Je bent dus wel minder alert, dus pas op met autorijden.