ziekte

Suikerziekte (type 2)

Let op! Dit is slechts een deel van de meningen in deze groep.
Voor alle meningen ga naar: Diabetes type 2 (767)   Glimepiride

Vergelijk de ervaringen met medicijnen voor Suikerziekte (type 2)

Naam Aantal ervaringen Effectiviteit Algehele tevredenheid
Eucreas 1 4
Insulatard 1 5
Novorapid 1 3
Humalog 1 4

De laatste ervaringen over medicijngebruik bij: Suikerziekte (type 2)

12-06-2019

Insulatard (insuline isofaan)

28-05-2019

Jardiance (empagliflozine)
Suikerziekte (type 2)

Neem dit 40 dagen . In paniek terug naar huisdokter. Niet opgeven zegt hij. Naar hospitaal gebeld en antwoord was ..als niet kan stop dan 14 dagen en herstart . positief ..mijn gewicht daalt .
13-02-2019

Suikerziekte (type 2)

Metformine gebruikt met veel schommeling in hoogte suiker n nu alles onder controle voel mij veel beter
09-11-2018

15-08-2018

Suikerziekte (type 2)

Stapte over van Trulicity naar Victoza , max dosering Victoza 1.6 Klachten er jeuk, pijlijk prikkend gevoel lichaam. Bloedsuikers stegen ,ipv zakken De injectie spuit voor vaker gebruik, gammel. Weer terug op Trulicity.
05-08-2018

Suikerziekte (type 2)

Ben tot nu toe zeer tevreden met dit medicijn, en makkelijk in gebruikt en bijna geen bijwerkingen gehad.
17-07-2018

Suikerziekte (type 2)

Sinds twee jaar gebruik ik bydureon voor suikerziekte type 2. (ben resistent voor insuline en gebruik daarom 1x per week bydureon) Opzich redelijk tevreden over product. Verder geen bijwerkingen volgens mij. Groei wel wat, maar dat terzijde. voor een maand terug is er een verandering in het product geweest. Daar waar ik eerst de spuit moest samenstellen, hebben ze nu een k[lees meer...]ant en klare pen. Echter heb ik het gevoel dat de naalden dikker zijn geworden. Ik kan het op de verpakking nergens terug vinden, om dit te controleren, omdat de taal op de verpakking in het vermoedelijk zweeds staat. Als je zegt het product komt uit griekenland geloof je het ook, gezien de letter en tekens. De handleiding binnen in de verpakking is wel in het nederlands gelukkig. Ik ben niet tevreden omdat het product in buitenlandse verpakking zit. En ben ergens ook argwanend omdat ik zo niet kan zien wat ik nu gebruik en over de kwaliteit en stoffen verhoudingen maar te zwijgen. Hebben meer mensen hier last van of ben ik de enige? Eigenlijk wil ik geen pen, maar de apothekers assistente verteld mij dat die uit de handel zijn. Wat mij ook geen goed gevoel geeft omdat ik dat ook niet kan controleren. Ondertussen zit ik met pijnlijke blauw/gele plekken op mijn buik. Wat kan ik hieraan doen? en bij wie moet ik aan kloppen? Heb het gevoel, dat ik van het kastje naar de muur word gestuurd. (contact gehad met huisarts/verzekering en apotheek).
28-12-2017

Suikerziekte (type 2)

Ik gebruikte 500 mg metformine na het middageten. Ik had altijd na het innemen geen energie meer. Na jaren gebruik had ik helemaal geen eetlust meer dus ik ben veel afgevallen. Het was te zwaar voor mij ik begon ongeveer toen ik 13 jaar was en gestopt met 15 jaar. Nu ik gestopt ben heb ik vaak darm klachten maar is om andere reden denk ik.
09-08-2017

Suikerziekte (type 2)

Victoza helpt goed mijn bloedspiegel te verlagen. Ook ben ik veel afgevallen. Alleen verdwijnt er nu wel erg veel vet van mijn armen en benen. De botten steken erg uit. Bij mijn middel blijft het vet wel zitten helaas. Heel vreemd. Zou graag willen weten of meer mensen deze klachten hebben.
27-07-2017

Eucreas (vildagliptine / metformine)

06-02-2017

Suikerziekte (type 2)

Voor de 2e keer moeten starten met Bydureon, nadat ik in eerste instantie alle medicijnen door een veranderde voeding kon laten staan. Waar ik de 1e keer nauwelijks bijwerkingen had (op wat misselijkheid na) heb ik nu behoorlijk wat bijwerkingen. Het begon met opgezette maag die vaak hard en licht pijnlijk wordt, branderig/misselijk gevoel, duizelig, lichte hoofdpijn en wa[lees meer...]zig zien en een merkbare hartslag. Na een paar keer spuiten kwam daar ook een pijnlijk, drukkend gevoel op mijn ribben bij dat doortrekt naar mijn rug. Een soort spierpijn…… De hoofdpijn, duizeligheid en het wazig zien zijn wel over gegaan. Omdat niet alle zaken als bijwerking staat aangeschreven heb ik een echo en bloedonderzoek gehad maar ik ben gewoon gezond. Dus nu besloten toch maar weer even te stoppen om te kijken of alles wegtrekt.....
14-08-2016

Trajenta (linagliptine)

13-11-2015

Suikerziekte (type 2)

Sinds ik gliclazide gebruik, is mijn suikerspiegel wel gezakt, maar mijn gewicht enorm toegenomen. Wel 8 kilo. Toen ik er mee begon woog ik 56kilo bij een lengte van 154cm, vandaag woog ik 64 kg.
10-10-2015

24-08-2015

Suikerziekte (type 2)

Ik gebruikte tot 2 weken geleden Metformine en bleef maar diarree houden. Ik heb sinds 11 augustus Gliclazide gekregen en ben van mij diarree af. Ik ben zeer tevreden over dit medicijn.
11-02-2015

Overgewicht 12 kilo afgevallen
29-07-2014

Suikerziekte (type 2)

ik heb het idee dat door de metformine mijn psoriasis verergert ik gebruik nog meer medicijnen zoals acetyl cardio t80mg apotex felodipine mga 10mg hydrochloorthiazide 25mg ap hydroxyzine omh 25mg pantoprazpl msr 40mg acferrofumaraat t 200mg aptx simvastatine om 20mg paracetamol
22-02-2014

12-09-2013

Suikerziekte (type 2)

Sinds een paar weken heb ik de diagnose suikerziekte gekregen, metformine bluefish gekregen en nog een middel (waarvan ik de naam niet weet). Ik had al last van diarree de weken voordat ik de diagnose kreeg en de medicijnen kreeg, inmiddels heb ik, ondanks het slikken van metformine nauwelijks last van mijn darmen / diarree. Ik moet wel vaak winden, maar ook dat ha[lees meer...]d ik enkele weken voor de diagnose ineens. Ik vermoed dat dit iets met de suikerziekt te maken heeft. Ik slik nu een paar weken Metformine en ik heb de laatste dagen wel veel pijn van mijn gebit/tandvlees op diverse plekken maar hier kan ik wel redelijk mee leven. Ik zit nu op 2x 500 mg per dag, over 2 weken mag ik pas verhogen naar 3x 500 mg en daarna moet ik 4x 500 mg per dag slikken. Sterkte mensen, ik hoop dat jullie weinig bijwerkingen krijgen.
27-07-2013

Suikerziekte (type 2)

Sinds een tijdje heb ik erge last van "dood" gevoel in mijn onderbenen en voeten. Nu krijg ik vooral s'nacht heftige pijn in mijn voet. Een soort van kramp boven op mijn voet. Deze klacht staat niet in de bijwerkingen en vraag me af of er meerdere mensen zijn die hier last van hebben. Je kan het vergelijken met alsof je een strakke kous aan heb die afknelt
09-05-2013

Immukine (interferon gamma)
Suikerziekte (type 2)

Totdat ik Immukine ging gebruiken is mijn gezondheid in de loop der jaren achteruitgegaan en zo ernstig dat normaal functioneren in het gezin en werk niet meer mogelijk was en alleen bestreden kon worden met prednison en smeren van cortison, Sinds gebruik Immukine enorme vooruitgang gezondheid. Eczeem klachten vrijwel weg en andere medicijnen, naast regulieren suikerziekte[lees meer...] medicijnen, niet meer nodig. Zou mooi zijn als er een tablet kwam voor oraal gebruik. Injecteren inmiddels routine geworden en ook prima. Bijwerkingen met 2 uur van te voren en net na injecteren van 1000mg paracetamol voldoende op te vangen. Dank aan Radboud Nijmegen afd. Interne Geneeskunde: Prof dr vd Meer
03-03-2013

Atorvastatine (atorvastatine)
Suikerziekte (type 2)

Nadat vorig jaar bleek dat mijn goede cholesterol wat te laag is moest ik preventief cholesterol tabletten gaan slikken. Ik heb al tijden klachten maar de dokter heeft iedere keer een andere verklaring . Gisteren na een gesprek met een vriendin over mijn klachten het internet op gegaan en op deze site beland. Helaas herken ik vele klachten zoals spierpijn brandende bove[lees meer...]nbenen,gevoelloze tenen en bijna altijd wel een gewricht wat zoveel pijn doet dat ik de trap niet eens opkan. Ik slaap slecht en heb vaak geen eetlust en dat allemaal omdat ik preventief slik ...morgen bel ik de dokter maar wee reens voor een ander medicijn .
02-03-2013

Suikerziekte (type 2)

Sinds december begonnen met Victoza, Gestopt met de tolbutamide i.v.m. leverklachten. Gebruik nog wel metformine 2x 500 mg, s'morgen en s'avonds. Sinds ik de Victoza gebruik heb ik sinds kort last van psychische klachten! Voorheen met de tolbutamide en metformine geen last van! Zijn er meer mensen die deze ervaringen hebben? En voor de bloeddruk kaliumlosartan, en amlodi[lees meer...]pine.
01-03-2013

Suikerziekte (type 2)

Ik ben uit mezelf 26 kg afgevallen maar verder kwam ik niet., En doordat de suikers met al die medicijnen niet naar de gewenste cijfers daalden heeft mijn diab.ass mij over Victoza verteld en ze heeft me na een bedenk periode gebeld wat ik nu wilde ...en ik zei dat we er voor gingen. Ze heeft een afspraak met de internist gemaakt en die stemde toe dat ik ermee mocht beginn[lees meer...]en. Doordat dit via de internist gaat wordt het geheel vergoed. Dus dat is een mooie bijkomstigheid. Ik ben sinds 22-2-2013 begonnen met Victoza,en de stand is 0,6 mg . De bijwerkingen waren buikkrampen ,misselijk ,op boeren, droge mond,en natuurlijk niet veel eetlust meer . Maar dat is wel goed want hierdoor ben ik al 2 a 3 kg kwijt. 8 maart moet ik mijn Victoza verhogen naar 1,2 mg,ik ben benieuwd hoe ik daar op reageer... Ik voel me verder heel goed . Dus ik ben na zo'n korte tijd ...heel tevreden. Kijken hoe het verder gaat.... Groetjes van Jeanet.
17-01-2013

Pravastatine (pravastatine)
Suikerziekte (type 2)

Het schijnt zo te zijn dat het een standaard is om suikerpatienten ook een medicijn tegen choresterol voor te schrijven. ook ik kreeg het voor geschreven, nadat mijn choresterol was gemeten en elke keer kreeg ik een ander soort als ik er een geprobeert had, want telkens voelde ik mij beroerd, duizelig, niet echt lekker, vermoeid enz. In de korte tijd (± 1 maand) dat ik[lees meer...] Pravastatine Ranbaxy gebruikte had ik het gevoel dat ik een oud mannetje ben geworden, Als ik me een beetje meer inspan dan gewoon lopen (ook nu nog ± 2 weken na het stoppen) dus iets sneller ga lopen, krijg ik een beklemde borst (spieren, en/of hart), waardoor ik al gauw een zeer rustig tempo aan ga houden. Bovendien had ik het gevoel dat ik een zombie was en mijn hoestprikkels gingen niet over, totdat k stopte met dit medicijn en helemaal niets meer gebuikte. wel heb ik een week na het stoppen nog last van mijn zere spieren, ook in de hartstreek, maar het schijnt dat zoiets na verloop van tijd weer over gaat (ik hoop het vanharte!!!!!!) Mocht het niet overgaan, dan heeft degene die het heeft voorgeschreven mijn leven beknot en dat hoop ik niet voor hem/haar.
07-12-2012

Suikerziekte (type 2)

Hallo,ik gebruik victoza vanaf 25 oktober 2012 heb wat last van misselijkheid en diaree maar is goed te doen was zelf van de insulline af door 10kg af te vallen zonder dieet dus gewoon zelf en nu zijn er nog 4kg af dus volhouden! gebruik nog 3 metformine en nog 1gliclazide en had er 3 dus ben wel tevreden ben erg blij en verder geen bijwerkingen dus ben positief groet ria
07-12-2012

Suikerziekte (type 2)

Gebruik nu van september al Victoza 120ml en vind dat ik terug honger gevoel krijg ,vroeger als ik een bord soep voor me had moest ik bijna overgeven en nu krijg ik appetijt als ik er aan denk . Mijn suikerspiegel is smorgens nog hoog 10 tot soms 11 en spuit mij dan 60 units Novamix 30 in gewoonlijk voor het avondmaal meet ik dan rond de 7 a 8 suikerspiegel . Ik denk dat[lees meer...] ik mijn Victoza zal mogen verhogen tot180 ml zijn er soms nog mensen met deze ervaring ?? Laat eens iets weten of horen .
05-11-2012

Suikerziekte (type 2)

heel fijn spul dit ben van 1,2 terug naar 0,6 gegaan en dat werkt erg goed enige nadeel van tijd tot tijd diarre maar dat is volgens mij is dit een combinatie met kruiden maar dat ga ik uitzoeken verder al 5 kg afgevallen
01-10-2012

Suikerziekte (type 2)

laatste tijd gebruikte ik teveel insuline en werd steeds zwaarder reeds 120kg ,na raad v/internist begonnen met Victoza o.6 mg was ik wel ziek en overgeven in het begin maar nu zit ik al op 1.2 mg en voel me veel beter buiten nu en dan maagoprispingen en maagzuur . Soms al eens diaree. Ik ben ook reeds 5kg kwijt op 1maand en spuit minder insuline men waardes zijn smorgen[lees meer...]s hoger ongv.10 en na midag 8 soms 6 vind ik terug leuk .
12-09-2012

Suikerziekte (type 2)

Ziekten met de meeste ervaringen

Anticonceptie / zwangerschapspreventie (2210)
Depressie (1821)
Angst & paniekstoornis (1671)
Hoge bloeddruk (1272)
Acne/puistjes (884)