Suikerziekte (type 2)

Let op! Dit is slechts een deel van de meningen in deze groep.
Voor alle meningen ga naar: Diabetes type 2 (1162)   Glimepiride

Vergelijk de ervaringen met medicijnen voor Suikerziekte (type 2)

Naam Aantal ervaringen Effectiviteit Algehele tevredenheid
Competact 1 4
Insulatard 1 5
Novorapid 1 3
Humalog 1 4

De laatste ervaringen over medicijngebruik bij: Suikerziekte (type 2)

08-04-2024 | Man | 71
Suikerziekte (type 2)
geen honger gevoel meer en suiker waarde super gebruikte 3 x novonorm 1 x jardiance nu 1 x novonorm 1 x jardiance

Competact

01-04-2024 | Man | 54
pioglitazon / metformine

droge mond

Ik nam 3x850 mg perdag en voelde me goed ermee, jammer dat mijn suiker toen aan 7,4 stond en ik Osempic 0,25 erbij moest nemen in het begin deed osempic zijn werk suikerghalte stond na 2jaar perfeck en ik viel 25 kilo af , maar osempic nevenwerkingen zijn hard en ik heb een maand alles moeten stoppen en voelde me weer goed maar natuurlijk met suikerziekte moet je weer iets[lees meer...] nemen en we hebben beslist Osempic 025 weer op te starten . Ik verwittig jullie alle nevenwerkingen zijn terug zelf erger , Metformine 850 alleen was buiten een droge mond zeer goed maar ik ben nu terug begonnen met Osempic ik voel veel nevenwerkingen en ben depri

01-04-2024 | Man | 54

acute diarree buikgeluid buikkrampen

Ik gebruik dit produckt al bijna 2jaar en ben ongeveer 25@30 Kilo afgevallen . Maar ik denk eraan om te stoppen ik heb last van mijn maag , darmen , en acute diaree . Ik mag stellen de pijn die je ondergaat door bijwerkkingen is een deel van mijn leven . Ik geef al aan ikndenk van te stoppen omdat je geen gewicht verlies meer hebt na 2 , mijn suiker staat nu wel goed 5,[lees meer...]7 maar die bijwerkingen zijn mijn leven gaan lijden . Natuurlijk moet ik naar de dokter luisteren en volgen hem komt het beter maar ik vraag het me af !!!

03-03-2024 | Man | 53
Suikerziekte (type 2)

impotentie duizeligheid misselijkheid algemene zwakte zelfmoordgedachten agressie

Hallo, ben een man 53j met suiker 2 ik ben met ozempic 0.25 begonnen op 11 januari 2024 das niets zo lang. In het begin super ik viel af werd zelfs potenter (waar niet mee aan de hand was vooraf) meer inergie tot de 4 week moest ik van de dokter 2x 0.25 prikken omdat de 0.50 niet te leveren was. Ik gedaan ja vanaf dag 1 geen honger gevoel meer dus vergat te eten das even j[lees meer...]e knop omzetten en wennen 3x verplicht te eten das meteen impotent er na viel ik zo snel af dat ik zoon pijn in mijn spieren had dat ik niet meer kon werken al van de bank af komen, depressie zelfmoord is al 2x voorbij gewaaid en extreme agressie, ik heb de dokter gebeld en moet terug naar 1x in de week. Inmiddels 2 weken later on steeds impotent en misselijk veel agressie, ik heb de dokter gebeld gezegt dat ik er mee stop, als ik heer mee door ga wordt ik niet gelukkigen herken me zelf niet meer en impotent op me 53j terwijl ik ergens lastvan had vooraf. Nee ik ik denk dat ik nog geen jaar meer leef als ik hier mee door ga, hoe goed het ook werkt ik de ochtend nuchter geen suiker maar is voor mij geen oplossing helaas op dit moment. Vindt het erg spijtig....... ps ben leesblind dus let op de spelfouten

Rybelsus

19-01-2024 | Man | 64
Suikerziekte (type 2)
Ik kreeg dit medicijn en na paar dagen al veel bijwerkingen geen zin meer in eten kwam heel gauw vol te zitten. Moest hier van kokhalzen en overgeven. Last van de maag ben er paar dagen mee gestopt maar bleef last houden van de bijwerkingen. Ben er naar een aantal weer mee begonnen . Wat me niet goed beviel. Naar huis arts gegaan alles aan gegeven wat me niet lekke[lees meer...]r zat en besloten er mee te stoppen. Nu ruim een week later nog last van de erge bijwerkingen. Hoop dat het aan de medicijnen lag en niet iets anders is. Ik zou wel willen weten hoe lang die bijwerkingen door werken maar dat je met het medicijn gestopt ben.

28-10-2023 | Vrouw | 53
Suikerziekte (type 2)
Maandag as. Mijn laatste 0.25 injectie. Daarna over op 0.5. Ik ben super enthousiast. Mijn suikerwaardes zijn nog nooit zo goed geweest. Ik slaap beter en maak betere keuzes met eten. Niet teveel niet te vet weinig tot geen suiker en geen alcohol. Heb je ook geen behoefte aan hoe gek dat klinkt. Eet je iets te vet of zoet dan ga je dat zeker merken. Heel vervelend je voelt[lees meer...] je echt niet goed. Dus dat laat je wel uit je hoofd. Ben 3 kg afgevallen. Prima als het langzaam gaat dan krijg je geen last van hangende huid. Belangrijkste is dat de suikerwaardes omlaag gaan en dat doet het! Ik neem vitamines en soms een proteine shake .

15-06-2022 | Man | 63
Suikerziekte (type 2)
Ben nog maar bezig van 1 juni 2022 , maar nog geen of weinig effect hopelijk komt het nog .

Jardiance

04-02-2022 | Man | 67
empagliflozine
Suikerziekte (type 2)
Het medicament lijkt effectief te zijn, maar een branderig gevoel bij het plassen is erg storend en ik vrees voor een blaasontsteking.

18-09-2021 | Man | 54
Suikerziekte (type 2)
3 maanden niet fit geweest. 2 dagen in de week misselijk. Geen eetlust. Binnen 3 maanden 25 kg afgevallen van 100>75kg. Had geen energie meer om te eten. Na een paar weken speciale voeding van Nutricia ging het beter. Heb nu mijnenergie weer terug. Eet weer gewoon. Blijf op gewicht. Na 20 jaar nog nooit zulke goede bloedwaarden gehad. Grootste nadeel (achteraf) i[lees meer...]s dat ik een hele nieuwe garderobe heb moeten aanschaffen

17-08-2021 | Man | 64
Suikerziekte (type 2)
Na 30 jaar last te hebben gehad van suikerziekte ben ik in samenwerking met diabeet verpleegkundige en internist gestart met wijziging in levensstijl. Hierbij ondersteunt door gebruik van ozempic. het resultaat na 6 maanden: insuline gebruik is bijna nihil. Medicijn gebruik ( tegen hoge bloeddruk en hoge cholesterol ) gestopt. In totaal 18 kg afgevallen. Eigenlijk ge[lees meer...]en bijwerkingen ondervonden in de afgelopen tijd. wel helpt het lichte gebrek aan eetlust om verder af te vallen. Doel: geheel stoppen met insuline en medicijn gebruik aan einde van het jaar.

28-07-2021 | Vrouw | 48
Suikerziekte (type 2)
Met 0.25 weinig last ban bijwerkingen, diarree en 1 keer misselijk en moeten spugen. Na 4 weken over op 0.5 nu veel meer last van; vannacht daardoor ook erg slecht geslapen. Ik hoop toch dat dat weggaat.... Inmiddels ruim 3 kilo afgevallen maar dat is ook niet zo raar denk met die diarree.... Suiker nuchter na 3 weken flink gezakt van 12.3 naar 8.7

Toujeo

20-04-2021 | Man | 78
insuline glargine
Suikerziekte (type 2)
Ongeveer 1jaar in gebruik veel gewicht toename.

02-12-2020 | Man | 43
Suikerziekte (type 2)
Gebruik nu ongeveer 2 jaar victoza Ben nu ongeveer 31 kilo kwijt en daar ben ik zeer blij mee. Heb wel last van bijwerkingen zoals rommelend gevoel in me darmen soms om gek van te worden. Maar neem dit op de koop toe. Ook de suikers etc gaat op dit middel heel goed naar beneden. Kortom heel erg tevreden tot nu toe

30-10-2020 | Man | 66
Suikerziekte (type 2)
na 18 mnd. gebruik kreeg ik last van hikken door mdl art gastroscopie gedaan. Gastroparese ontdekt en direct gestopt O.L. met internist. en over gegaan op Jardiance 10 Mgr. gestart . lijkt nu beter te gaan.

21-10-2020 | Man | 62
Suikerziekte (type 2)
Effectief kan ik nog niet zeggen te kort gebruik maar wel erg misselijk na twee dagen en twee keer over moet braken. Ondanks weinig eten hoge suiker 14

Trulicity

16-09-2020 | Vrouw | 46
dulaglutide
Suikerziekte (type 2)
Na wederom langere periode prednison te hebben moeten gebruiken voor reuma inflammaties, is mijn suiker van pad af gegaan. In jaar tijd was hij van normaal naar 22 gegaan in december 2019. Ik kwam niet meer aan revalideren toe, zo intens moe, kon niet afvallen ( 20 kg erbij op toch al morbide obesitas :-( ). Metformine moest bijgestaan worden door iets anders, dat werd d[lees meer...]an Trulicity. binnen paar dagen na de eerste spuit voelde ik het leven weer wat terugvloeien en kon ik weer lekker klussen aanpakken op de boerderij. Helaas veel bijwerkingen : misselijkheid, boeren, geen trek in eten, al bij het eten ruiken onpasselijk worden, alles wat ik eet komt er ook vrijwel meteen weer uit, steeds lichte druk/ hoofdpijn in voorhoofd. Maag voelt altijd vol, alsof er een ballon in opgepompt is.. ik weet niet meer wat te eten... In korte tijd wel 15 kg kwijt, waar ik dan weer dankbaar voor ben, maar om mij elke dag zo vreselijk ziek te voelen... zelfs als we ergens naartoe gaan niks kunnen eten tevoren omdat je bij toilet moet blijven, is toch wel erg vervelend :-( Ik ben nu 9de spuit verder ( 1 x per week) .. ik hoop dat het weer wat betert...

23-06-2020 | Vrouw | 59
Suikerziekte (type 2)
Het is kanker verwekkend niet gebruiken mensen krijgen alvleesklier ontsteking en kan omslaan in kanker!!!!

17-04-2020 | Man | 60
Suikerziekte (type 2)
Jaren last van een zeer onregelmatige suikerspiegel die niet onder controle te houden is. gebruik 3x1000mg metformine en ook 48 eenheden langwerkende insuline. Maar de curves vooral s'morgens waren slecht (gemiddeld 12/15) hoe meer insuline hoe slechter de waardes werden in december 2019 Ozempic gaan gebruiken. Meteen gingen de waarde s'morgens omlaag naar 6/7 dus ook bego[lees meer...]nnen met afbouw van de insuline. Nu 5 maanden verder spuit ik nog 8 eenheden en voel me top op een enkele x na dat ik wat misselijk ben, nog een bijkomend voordeel is dat al de nodige kilo's ben afgevallen

Insulatard

12-06-2019 | Vrouw | 71
insuline isofaan

Jardiance

28-05-2019 | Man | 63
empagliflozine
Suikerziekte (type 2)
Neem dit 40 dagen . In paniek terug naar huisdokter. Niet opgeven zegt hij. Naar hospitaal gebeld en antwoord was ..als niet kan stop dan 14 dagen en herstart . positief ..mijn gewicht daalt .

Gliclazide

13-02-2019 | Vrouw | 73
gliclazide
Suikerziekte (type 2)
Metformine gebruikt met veel schommeling in hoogte suiker n nu alles onder controle voel mij veel beter

Metformine

09-11-2018 | Man | 59
metformine

15-08-2018 | Man | 65
Suikerziekte (type 2)
Stapte over van Trulicity naar Victoza , max dosering Victoza 1.6 Klachten er jeuk, pijlijk prikkend gevoel lichaam. Bloedsuikers stegen ,ipv zakken De injectie spuit voor vaker gebruik, gammel. Weer terug op Trulicity.

05-08-2018 | Man | 46
Suikerziekte (type 2)
Ben tot nu toe zeer tevreden met dit medicijn, en makkelijk in gebruikt en bijna geen bijwerkingen gehad.

Bydureon

17-07-2018 | Man | 42
exenatide
Suikerziekte (type 2)
Sinds twee jaar gebruik ik bydureon voor suikerziekte type 2. (ben resistent voor insuline en gebruik daarom 1x per week bydureon) Opzich redelijk tevreden over product. Verder geen bijwerkingen volgens mij. Groei wel wat, maar dat terzijde. voor een maand terug is er een verandering in het product geweest. Daar waar ik eerst de spuit moest samenstellen, hebben ze nu een k[lees meer...]ant en klare pen. Echter heb ik het gevoel dat de naalden dikker zijn geworden. Ik kan het op de verpakking nergens terug vinden, om dit te controleren, omdat de taal op de verpakking in het vermoedelijk zweeds staat. Als je zegt het product komt uit griekenland geloof je het ook, gezien de letter en tekens. De handleiding binnen in de verpakking is wel in het nederlands gelukkig. Ik ben niet tevreden omdat het product in buitenlandse verpakking zit. En ben ergens ook argwanend omdat ik zo niet kan zien wat ik nu gebruik en over de kwaliteit en stoffen verhoudingen maar te zwijgen. Hebben meer mensen hier last van of ben ik de enige? Eigenlijk wil ik geen pen, maar de apothekers assistente verteld mij dat die uit de handel zijn. Wat mij ook geen goed gevoel geeft omdat ik dat ook niet kan controleren. Ondertussen zit ik met pijnlijke blauw/gele plekken op mijn buik. Wat kan ik hieraan doen? en bij wie moet ik aan kloppen? Heb het gevoel, dat ik van het kastje naar de muur word gestuurd. (contact gehad met huisarts/verzekering en apotheek).

Metformine

28-12-2017 | Vrouw | 15
metformine
Suikerziekte (type 2)
Ik gebruikte 500 mg metformine na het middageten. Ik had altijd na het innemen geen energie meer. Na jaren gebruik had ik helemaal geen eetlust meer dus ik ben veel afgevallen. Het was te zwaar voor mij ik begon ongeveer toen ik 13 jaar was en gestopt met 15 jaar. Nu ik gestopt ben heb ik vaak darm klachten maar is om andere reden denk ik.

09-08-2017 | Vrouw | 64
Suikerziekte (type 2)
Victoza helpt goed mijn bloedspiegel te verlagen. Ook ben ik veel afgevallen. Alleen verdwijnt er nu wel erg veel vet van mijn armen en benen. De botten steken erg uit. Bij mijn middel blijft het vet wel zitten helaas. Heel vreemd. Zou graag willen weten of meer mensen deze klachten hebben.

Eucreas

27-07-2017 | Man | 75
vildagliptine / metformine

Bydureon

06-02-2017 | Vrouw | 62
exenatide
Suikerziekte (type 2)
Voor de 2e keer moeten starten met Bydureon, nadat ik in eerste instantie alle medicijnen door een veranderde voeding kon laten staan. Waar ik de 1e keer nauwelijks bijwerkingen had (op wat misselijkheid na) heb ik nu behoorlijk wat bijwerkingen. Het begon met opgezette maag die vaak hard en licht pijnlijk wordt, branderig/misselijk gevoel, duizelig, lichte hoofdpijn en wa[lees meer...]zig zien en een merkbare hartslag. Na een paar keer spuiten kwam daar ook een pijnlijk, drukkend gevoel op mijn ribben bij dat doortrekt naar mijn rug. Een soort spierpijn…… De hoofdpijn, duizeligheid en het wazig zien zijn wel over gegaan. Omdat niet alle zaken als bijwerking staat aangeschreven heb ik een echo en bloedonderzoek gehad maar ik ben gewoon gezond. Dus nu besloten toch maar weer even te stoppen om te kijken of alles wegtrekt.....

Trajenta

14-08-2016 | Man | 58