Ervaringen met Isotretinoine Capsules

isotretinoine

vermoeidheid hoofdpijn algemene zwakte dubbel zicht verminderd gezichtsvermogen droge lippen

Acne/puistjes (225 meningen)
Rosacea (3 meningen)
Folliculitis (2 meningen)

28-11-2018 | Vrouw | 32
Acne/puistjes
Beste mensen, ik ben vandaag begonnen met isotretinoine, in het begin de eerste 4 weken dus kunnen klachten erger worden , nu vraag ik me af dat echt zo is of bij iedere persoon is anders ? Alvast bedankt!

12-11-2018 | Vrouw | 23
Acne/puistjes
Elke dag was ik onzeker over mijn huid, het deed vooral veel pijn en voelde mijn acne zitten. Ik ben voor de zoveeeeelste keer naar de huisarts/dermatoloog geweest. Ik kreeg medicijnen, ging met het gevoel erin van “dit zal wel weer troep zijn”. Toch heb ik het geprobeerd. En tot op de dag van vandaag geen spijt van mijn keuze, ja het zijn zware medicijnen. Ik kreeg e[lees meer...]r stemmingswisselingen van, maar je word zo goed begeleid tijdens de periode dat je de medicijnen gebruikt. Mijn huid is egaal & heb geen littekens overgehouden. Ik kon na jaren van knijpen pulleken aan mijn huid. Van mijn huid afblijven. Geen puistjes meer & een grote glimlach op mijn gezicht! Ik raad iedereen het medicijn aan wanneer je er voor in aanmerking komt. Ik heb een foto gemaakt voordat ik begon aan mijn medicijnen. Voor wanneer ik dacht “waarom doe ik dit” keek ik naar mijn foto en wist ik het weer. Ik heb nu ook en na foto en het is een wereld van verschil!

09-11-2018 | Vrouw | 27
Acne/puistjes
Ik heb wekelijks foto's gemaakt en ervaring bijgehouden op een niet te vinden via google website : isotretinoine. (..). Dit medicijn is het waard als je onder de acne zit en niet meer weet wat je moet doen.

08-11-2018 | Vrouw | 26
Acne/puistjes
Rond mijn 22ste kreeg ik erg last van acne in mijn gezicht. Tijdens mijn pubertijd had ik er niet bijzonder veel last van. Toen ik 25 was besloot ik dat het genoeg was, en ben ik via de dermatoloog naar dit medicijn gewezen. De eerste twee maanden (20 mg) werd de acne iets minder heftig, maar het bleef komen. Na 3-4 maanden heb ik om verhoging van de dosis gevraagd, ik kon[lees meer...] vanaf toen 30 mg slikken. Dit heb ik gevraagd omdat ik er nog steeds veel last van had. Toen werd het beter, ik kreeg nauwelijks nieuwe puistjes, alleen had ik nog roodheid en of littekens overgehouden aan de afgelopen jaren. Na 6-7 maanden ben ik van 30 mg naar 20 mg gegaan, het ging echt super. Ik schaamde mij niet meer voor mijn huid, het zag er weer normaal uit. Nu, 11 maanden na mijn start, bouw ik af met 10 mg. Mijn huid straalt weer. Hoewel de restjes nog licht te zien zijn, ben ik enorm blij, een beter resultaat had ik niet kunnen wensen. De bijwerkingen vielen mij erg mee. Natuurlijk had ik zeer droge lippen en droge ogen, dat is geen pretje. Maar dit is het voor mij zeker waard geweest. Ik heb spijt dat ik het niet eerder gedaan heb en dat ik te lang heb aangerommeld met cremes, kuren, zalfjes etc.

11-10-2018 | Vrouw | 19
Acne/puistjes
Ik ben begonnen met 20 mg. Hierdoor droogde mijn huid en lippen etc. helemaal uit. Wat resulteerde in krentenbaard, doordat mijn huid open sprong. Na 4 maanden heeft mijn dermatoloog het verminderd naar 10 mg. Nu geen terugkerende krentenbaard meer. Droge huid en droge lippen wel gebleven, maar in veel mindere mate. Mijn huid ziet er piekfijn uit, geen (onderhuidse)[lees meer...] acne meer te bekennen.

07-09-2018 | Man | 53
isotretinoine (30mg)
Acne/puistjes
Hallo, Ik heb dit nog nooit gedaan maar ik dacht , ik schrijf ook eens een "review" over isotretinoine. Ik ben een man va n 53 die geen ernstige acne heeft maar wel extreem hardnekkig. Ik heb in mijn acne leven al 3 keer eerder een dergelijke kuur gehad met geweldig resultaat. Niets van acne meer na elke kuur.... alleen... helaas steeds niet blijvend resultaat. Daaro[lees meer...]m nu weer en sinds 1 september jl. Het goede nieuws is , en voor mij bekend, is dat het nu erger wordt. Goed nieuws om dat dat betekent dat alle rotzooi, inclusief de slechte bacteriën gewoon uit je huid "gestoten" worden. Het werkt dus gewoon. En het is bekend dat het eerst erger kan worden dus dat neem ik op de koop toe. Ik weet ook zeker dat ik er nu helemaal van af ga komen. Daar kijk ik reikhalzend naar uit. Kan wat maanden kosten maar ik heb een vrij lage dosering, 30mg per dag, dus de bijwerkingen vallen erg mee. Droge lippen en droge huid, vooral in gezicht, maar daar heb ik wel wat voor. Ik heb er alle vertrouwen in dat ik er nu weer vanaf kom en om te voorkomen dat het dan toch weer terug komt wil ik na de kuur door gaan met een nog lagere dosering , bijv 10mg.. Maar mijn overtuiging is isotretinoine tot op heden het veruit beste medicijn tegen acne met voor de een gelijk blijvend resultaat of anders in ieder geval langdurig resultaat. De horror scenarios over de bijwerkingen neem ik voor lief. Die zijn gewoon sterk afhankelijk per persoon maar óök van de dosering . Ik hou jullie op de hoogte van de voortgang . Ik slik ze nu net een week..

27-07-2018 | Vrouw | 29
Acne/puistjes
Voordat ik startte met Isotretinoïne ben ik hier ervaringen gaan lezen en was ik toch best wel huiverig om te gaan beginnen. Toch heb ik het gedaan en ik ben heel blij met het resultaat tot nu toe! Ik slik sinds 4,5 maand 20mg per dag. De bijwerkingen die ik heb: natuurlijk de droge lippen (tip: Eucerin Aquaphor! top spul), droge/geïrriteerde ogen, droge neus, eczeem op mi[lees meer...]jn armen en een droge huid. En in het begin had ik jeuk op mijn hoofd en een paar keer een soort explosie van uitslag op mijn handen. Conclusie: alles droogt gewoon uit! Maar daar is tegen te smeren en ik vind het absoluut de moeite waard, het resultaat is mooi. Af en toe nog een enkel puistje, maar die is dan ook snel weer weg. Ik slik nog even door om te voorkomen dat het snel weer terugkomt. Een lage dosering heeft dus ook resultaat!

14-06-2018 | Man | 16
Acne/puistjes
Ik gebruik het iets langer dan een week. Ik krijg steeds meer last van puistjes. Ik krijg overal puistjes die ik eerder niet had en inderdaad droge lippen. Ik wil echt zo snel mogelijk af van de puistjes die ik eerst niet had. Heeft iemand misschien advies?

25-05-2018 | Man | 14
Acne/puistjes
Ik had erg last van brandende, pijlijke en veel acne op mijn gezicht en rug. ik ben toen naar de huisarts gegaan en heb veel verschillende medicijnen en pillen en kuuren gehad en geprobeerd. Maar dat helaas zonder goed resutlaat. Toen is mij dit medicijn aangeraden door mijn huisarts, voordat ik dit medicijn mocht gaan gebruiken moest ik veel vragen beantwoorden en testjes[lees meer...] zoen (zwangerschap test en bloedprikken) om te kijken of mijn lichaam hier aan toe was, toen heb ik toestemming gekregen om dit medicijn te gaan gebruiken en ben ik snel gaan opbouwen naar 30 mg per dag (3 capsules met 10 mg verdeeld over de dag) maar daarbij werden de bijwerking mij te heftig en ben ik snel weer gaan afbouwen naar 20 mg per dag, ik ben 2 weken geleden gestopt met de medicijnen en het bevalt mij eerlijk gezegd best wel zwaar, ik merk nu ik gestopt ben ik "puistjes/bultjes"op mijn voorhoofd krijg, ik hoop trouwens dat dit weer snel zal verdwijnen maar over het algemeen is mijn huid na de medicijnen kuur enorm verbeterd en daar heb ik de "last van de bijwerkingen"en alles wat ik er voorover heb gehad is het zeker waard geweest. (maar ik zou dit als "laatste optie" doen aangezien dit een zwaar medicijn is)

23-05-2018 | Man | 19
Acne/puistjes
Vroeger had ik last van heftige acné op m’n rug en een beetje op m’n borst. Ook had ik altijd wel meerdere puistjes in m’n gezicht. Ik ben twee maanden geleden gestopt met een kuur van isotretinoine/roaccutane van 6 maanden. In totaal heb ik zo’n 8400mg tot me genomen (lichaamgsgewicht: 60kg). Ik varieerde maandelijks van 30mg tot 40mg per dag, ook heb ik een maand zelf[lees meer...]s 2 x 30mg gedaan, maar toen werden de bijwerkingen te heftig. Het is een zware kuur. De bijwerkingen zijn vervelend, maar te behandelen. Het ergst zijn de droge lippen (oplossing: Purol!). M’n handen werden erg droog, dat leidde tot lichte eczeem (oplossing: zalfje van huisarts). Verder veroorzaakten droge neusslijmvliezen bij mij vaak bloedneuzen. Ook vond in het lastig om (op 18jarige leeftijd) (bijna) niks te mogen drinken, maar je moet er iets voor over hebben. Daarnaast is het moeilijk (vooral in het begin) om iedere dag die pillen te slikken, ik ben het wel een paar keer vergeten. Uiteindelijk wordt het wel een gewoonte. Nu, 2 maanden verder, is de acné zo goed als weg. M’n gezicht is helemaal schoon en ik heb heel af en toe nog een plekje op m’n rug. Ik heb nu alleen nog littekens op m’n rug van de acné, maar dat heeft tijd en zalf nodig... Ik raad iedereen die last heeft van acné dit medicijn aan. Informeer je goed over alle mogelijke bijwerkingen.

04-05-2018 | Vrouw | 24
isotretinoine (40mg)
Acne/puistjes
Vanaf mn tienerjaren heb ik wat last van acne, met name rond de menstruatie. Nadat ik over ging van de pil naar een spiraaltje, kreeg ik na vijf maanden ineens ernstige acne rond de kaaklijn en in de hals. Dit trok ook niet meer weg en bleef toenemen in ernst. De huisarts schreef een antibiotica voor op de huid voor. Dit gaf niet het gewenste resultaat. Daarna kreeg ik an[lees meer...]tibiotica in pilvorm. Ook dat hielp niet. Toen werd ik doorgestuurd naar de dermatoloog, waar ik isotretinoïne kreeg (30 mg). Dit was in december 2017. In januari 2018 werd dit opgehoogd naar 40 mg. De medicijnen hebben zeer goed hun werk gedaan. Eind februari was alles zo goed als weg. Ik heb nu vooral nog vlekjes overgehouden, die hopelijk nog wegtrekken. De bijwerkingen zijn mij erg meegevallen. Ik heb hele droge lippen dus gebruik veel labello. Verder heb ik wat bloedkorstjes in mn neus, sneller last van geïrriteerde ogen en wat uitslag/droge plekjes op mn armen. Dit is echter allemaal te overzien en ervaar ik niet als vervelend. Ik ben nu bijna twee maanden stabiel. De dermatoloog geeft aandat ik nog even door moet slikken, zodat de kans dat het terug komt wordt beperkt. Ik ben blij deze medicijnen te hebben gekregen!

28-04-2018 | Man | 32
Acne/puistjes
De overtollig talk is weg, gezicht / neus is schoon en ziet er glad uit... maar de bijwerkingen zijn zeer schadelijk voor je huid. Ik zou 10 keer nadenken of je dit wel wilt. Ik heb er nu andere problemen voor terug gekregen... die ik hiervoor niet had

26-04-2018 | Man | 22
Acne/puistjes
Hallo allemaal, Sinds half januari ben ik begonnen met de isotretinoine kuur. 3 capsules per dag. In totaal moet ik 6 maanden. De acne zit bij mij voornamelijk op mijn voorhoofd en een beetje op mijn rug. Nadat ik gestart ben de kuur heb ik eigenlijk nog geen resultaat gezien, alleen op mn rug is wel veel minder. In het gezicht blijven er maar pukkels terug komen. Ik[lees meer...] heb het idee dat het geen enkele nut heeft aangezien ik nou al bijna 4 maanden bezig ben. Van de bijwerkingen heb ik echt veel last: extreem droge huid/mondhoeken, traanogen, bloedneus, spierpijn en soms stemmingswisselingen. Als ik 1x aan mn huid zit dan wordt het meteen een korstje. Ook in de zon zitten is een no-go Zou het in de komende maanden ineens omslaan of heeft het op mij gewoon geen nut? Ik hoop dat er reacties komen met vergelijkbare ervaringen. Ik hoor graag van jullie!

20-04-2018 | Vrouw | 24
Acne/puistjes
Normaal gesproken schrijf ik geen reviews, maar zelf heb ik veel aan de reviews van andere gehad. Ik heb dit medicijn tegen acne gebruikt. ik had lange tijd af en toe last van een puistje. Op mijn 23ste liet ik mijn spiraal liet verwijderen en er opeens acne begon te ontstaan. In eerste instantie heb ik een half jaar lang geprobeerd dit met de dianapil weg te krijgen, maar[lees meer...] het werd alleen maar erger. Samen met mijn huisarts heb ik besloten aan de isotretinoine te gaan omdat ik in het verleden al eens antibiotica had geprobeerd zonder resultaat. Ik las op deze site dat iedereen ongeveer de eerste 1 a 2 maanden verergering kreeg. Helaas duurde het bij mij 5(!) maanden waarin mijn huid zo verschrikkelijk zeer deed en jeukte en op één groot maanlandschap leek. Mijn huisarts had niet eerder meegemaakt dat het zo lang duurde voordat de acne wegtrok. ook ik begon ondertussen de hoop te verliezen dat ik ooit nog zonder acne zou zijn. na een bezoek aan de dermatoloog kreeg ik ook treclinac voor ernaast en na vijf maanden wachten begon het langzaam weg te trekken. nu na 8 maanden ben ik helemaal acne vrij!! ik moet nog één maand slikken. de bijwerkingen zijn wel heftig. Ik heb last gehad van zeer droge lippen, droge ogen, een zeer dunne huid die bij ieder scherp randje opensprong (dit kan ook deels door de winter te maken hebben), nu in de zomer verbrand ik heel snel. Ik had ook last van zware gedachten in het begin, maar dit kan ook komen door de zeer grote hoeveelheid acne die alleen maar verergerde. Ik hoop dat het wegblijft en dat ik niet voor een tweede kuur hoef, omdat ik weer bang ben voor een gigantische acne uitbraak. ik wilde dit verhaal delen zodat ook mensen die een 'langere' acneuitbraak dan 1 a 2 maanden de hoop niet verliezen en door blijven slikken.

18-04-2018 | Vrouw | 45
Acne/puistjes
Van de één op de andere dag had ik wat pukkeltjes bij mijn mondhoek (koortslipachtig, maar was het niet. Daarna schoof het probleem elders in mijn gezicht en voor ik het wist had ik het in mijn hele gezicht. Ik ben 45 jaar en nooit van mijn leven met puistjes of acne te maken gehad. Mijn gezicht was dan ook altijd gaaf en geen vlek niks. Maar sinds 4 maanden wil ik niet ee[lees meer...]ns meer in de spiegel kijken, want ik herken mezelf niet eens meer terug. Na 3 keer bezoek te hebben gebracht aan de huisarts, ben ik doorverwerzen naar de dermatoloog. Ook daar een kuur van 6 weken gekregen en ipv beter werd het slechter, mijn gezicht was een slagveld. 3 weken geleden heb ik Isotretinoine voorgeschreven van de specialist en heb ik sindsdien onderhuidse ontstekingen die zo pijn doen en zitten er 5 a 6 dagen. Als ik denk dat ik resultaat zie, word ik de volgende wakker met weer een onderhuidse puist en dan zakt wederom de moed in mijn schoenen, want wanneer moet het dan gaan werken? Zelf heb ik GEEN bijwerkingen die door de meeste genoemd worden en dan vraag ik me af of dit wel de juiste middel is voor mij. Nu moet ik volgende week terug naar de specialist, want dan heb ik een maand geslikt en ja wat is wijsheid, doorgaan of stoppen want ik zie geen verbetering!!! Want ja laten we eerlijk zijn, het is troep wat je lichaam naar binnen krijg en ik weeg maar 47 kg en vraag ik me af hoeveel ik kan verdragen. Voor degene bij wie het wel helpt, fijn voor jullie dat het werkt. Ik zal me zeker weer melden als het bij mij ook het geval is, want ik kan me voorstellen dat je hier onzeker van wordt (tenminste ik wel:-() Met vriendelijke groet, Gina

17-04-2018 | Man | 22
Acne/puistjes
Begonnen met isotretinoine. ik zit op dit moment in week 4. De meest vervelende bijwerking vind ik de stemmingswisselingen. het is niet altijd hevig, maar soms wordt ik er helemaal gek van. Verder is labello je beste vriend. Het is wel een heftig middel. Maar ik hoop zo dat het werkt. Ik ben er iig positief over!