ISO 27001

Bijwerkingen
Pagina 7 van 7

03-02-2016

Acne/puistjes

Ik pak sinds ongeveer 2 maanden isotretinoïne (1 x 20 mg per dag) en ben héél tevreden hiervan. Ik ben plots ongeveer een jaar en half geleden acné beginnen krijgen. Als puber had ik wel wat last van puistjes, maar nooit in grote mate. Als twintiger nooit last van gehad en dan opeens begon die uitslag te komen. Ik vond het vreselijk want van een gave huid ging ik naar een [lees meer...]slagveld. In het begin dacht ik dat het lag aan mijn voeding, verzorgingsproducten en make-up. Wat ik ook deed, niets hielp. Dermatoloog schreef me minocycline voor (dat ik jaar nam!!), maar het hielp niet plus ik kreeg er veel blaasontstekingen van. Sinds twee maand ben ik dan begonnen met isotretinoïne en wat een verschil. Ik heb nooit een echte uitbreek gehad, enkel rond mijn maandstonden kreeg ik er gevoelig meer. Nu heb ik nog amper iets op mijn gezicht en mijn huid voelt heel glad aan. Bijwerkingen vallen ook goed mee: mijn huid is wat droger, maar met La Roche Posay Effaclar H te gebruiken voelt het niet meer droog en trekkerig aan. De grootste bijwerking zijn mijn lippen die droog worden, maar ik gebruik vaseline die gemaakt is in de apotheek waardoor dit onder controle gehouden kan worden. Na één week de pillen te hebben gepakt, heb ik wel een ooglidontsteking gehad, maar die is tot nu toe niet meer terug gekomen. Ik ben op ski-reis geweest en daar had ik onder meer door de pillen en droge lucht wat last van neusbloedingen, maar sinds ik terug in België ben niet meer. Ik heb ook éénmalig handeczeem gehad dat volgens de dermatoloog ook veroorzaakt werd door te pillen, maar nadat ze me zalf had voorgeschreven was dit ook direct weg. Pluspunt is dat je haar ook droger wordt, waardoor je het minder moet wassen ;). Het kan voor sommige mensen misschien wat veel bijwerkingen lijken, maar het valt allemaal echt goed meer. De bijwerkingen kunnen direct worden verholpen in mijn geval en hebben geen invloed op mijn dagelijkse leven. De mooie huid die je in de plaats krijgt, maken die droge lippen het echt waard. Vorige week naar de dermatoloog geweest en ze is heel tevreden over het resultaat. Ze heeft besloten dat het niet nodig is om de dosis te verhogen, want het zou te zwaar zijn voor mij. Ik kan sinds jaar en half eindelijk zonder make-up gaan werken zonder mij te moeten schamen en dit gevoel is voor mij onbeschrijfelijk.
31-01-2016

Acne/puistjes

Graag wil ik jullie vragen wat jullie ervaring is na 4 maanden Isotretinoïne. Ik ben namelijk nu 4 maanden bezig met de kuur, en nog geen dag helemaal glad van acne geweest. Ik had eerst een dosis van 20 mg per dag, 2x 10 mg slikken en nu 2x 20mg per dag. Ik krijg een andere vorm van acne, het zijn een soort onderhuidse dikke pukkels. Als je er aan zit, worden het wonden.[lees meer...] Ik kan er toch moeilijk van af blijven, wil niet graag voor gek lopen met "witte koppen". Ik vind dat de werking nog niet goed is, had na 4 maanden echt een beter resultaat verwacht. Heeft iemand dit ook gehad? En is het daarna wel beter geworden? Mijn bijwerkingen vallen ook mee, eigenlijk alleen droge lippen. Ik draag nog lenzen, soms wat droge ogen maar verder voel ik me prima. Ik baal flink dat het niet heel goed werkt. Ik ben 25 jaar heb niet mn hele gezicht vol acne, maar wel al zeker 10 jaar minimaal 2 pukkels per dag vooral rondom mijn mond. Niets hielp dus ben ik uiteindelijk bij de dermatoloog terecht gekomen. Graag zou ik willen weten wat jullie ervaring met Isotretinoïne na 4 maanden is, en of dit nog verbetert. Bedankt alvast!!!
26-01-2016

Acne/puistjes

ik ben inderdaad ontzettend tevreden over het resultaat van de acne vermindering. Ik krijg complimenten over hoe mooi mijn huid is. Maar... ik ga nu na 4 maanden er mee stoppen, want de bijwerkingen zijn te heftig. Ik heb ernstige slaapproblemen, oog flikkeringen en vooral ontzettend veel rugpijn met uitstraling naar de benen. Nu maar hopen dat de acne niet terug komt. [lees meer...]In principe had ik nog 3/4 maanden moeten doorslikken maar dat kan ik niet meer opbrengen. Volgens mijn huisarts blijven de klachten zeker nog 2/3 maanden aanhouden ná het stoppen van de medicatie.
22-01-2016

Acne/puistjes

ik ben hier gisteren mee begonnen en kan niet wachten tot deze 8 maanden voorbij zijn
07-01-2016

Acne/puistjes

Ik lees altijd veel over isotretinoïne voor en tijdens mijn gebruik en dacht laat ik ook mijn verhaal maar eens delen. Sinds 1 december begonnen met isotretinoïne. Moet zeggen voor ik begon was ik best bang om dit medicijn te gaan gebruiken. Na alle verhalen met bijwerkingen te lezen, lijkt het net of je hele leven overgenomen wordt door dit medicijn. Na eindelijk doorges[lees meer...]tuurd worden naar de dermatoloog was ik er al bang voor dat ze me dit medicijn gingen voorschrijven. Maar de dermatoloog kwam zeer overtuigend over dat ik er zeker geen spijt van ging krijgen, en dat door ze je zo goed in de gaten houden er zelden wat mis kan gaan. Hop ik toch besloten te gaan beginnen met deze strijd tegen mijn hevige acne. Ik begon 1 december 2015 met 30mg isotretinoïne. Gelukkig zijn de capsules makkelijk weg te slikken. Ik neem ze elke avond voor ik ga slapen, omdat ik onregelmatige werktijden heb. Gelijk de 1e dag merkte ik dat ik dit medicijn ingenomen had. Ik voelde me de 1e week zwak, ziek en koortsig. Ik ben gewoon door gegaan met werken, omdat ik me even niet ziek kon melden, na een allergische reactie gehad te hebben op een antibiotica van de huisarts die ik een maand daarvoor had geslikt. De 2e week voelde ik me eigenlijk weer gewoon goed. Mijn huid begon langzaam uit te drogen net als mijn lippen. Ik moet zeggen dat ik vrij weinig last heb van bijwerkingen tot nu toe. Ik heb geen heftige uitbraak gehad en merk echt dat mijn acne zichtbaar minder word! Mijn acne was voor gebruik zo erg dat mijn hele gezicht vuur rood was met dikke bulten. Na mijn controle bij de dermatoloog zag zij ook zeker zichtbaar verschil! Super blij dus!! Mijn lichaam reageert zo goed op isotretinoïne dat ze mijn dosis sinds 31 december heeft verhoogd naar 60mg. Dit slik ik nu ongeveer 1 week. Merk er zelf gelukkig vrij weinig van. Ik sport nog steeds 3x per week. Soms wel wat meer last van gewrichts- en spierpijn, maar het is allemaal verdragelijk. Mijn lippen zijn superdroog, maar ik smeer er elke avond veel vaseline op. Verder met labello overdag is het prima te verdragen, ze zijn droog maar niet uitgescheurd of pijnlijk. Mijn bulten zijn zo goed als weg. Ergens nog wel een kleintje en wat rode vlekjes, maar die werk ik weg met een parfumvrije foundation van clinique. Tot zover mijn ervaring. Tot nu toe zou ik iedereen met hevige acne dit medicijn aanraden. Ik ga over een poosje weer mijn ervaring na een paar weken hier delen voor degene die daar behoefte aan hebben. Ook heb ik foto's gemaakt tussendoor van mijn gezicht. Hoe het nu is en ervoor was.. het is een verbluffend resultaat!! Maar we zijn er nog niet.. nog even bikkelen en hopelijk voor de zomer klaar!! :-) Groetjes
29-12-2015

Acne/puistjes

Ik ben een meisje van 1.65m en weeg ongeveer 56kg. Ik heb altijd last van puistjes. Op mijn kun vooral. Hele dikke pijnlijke ontstekingen. Op een dag na alles geprobeerd te hebben, van crème tot antibiotica was ik het zat! Ik ben naar de huisarts gegaan en die verwees mij naar de dermatoloog die de isotretioine heeft voorgeschreven. Sommige zullen nu denken, wat is dat. Di[lees meer...]t is het zelfde als roaccutane maar dan een andere naam. Ik ben nu 2 maanden bezig. Na 3 weken een mega uitbarsting van acne. Ik ben niet naar school geweest. Me gezicht deed zo zeer dat ik niet kon lachen of eten. Dit trok na een week langzaam weg. Ik heb weinig bijwerkingen. Ik slim 30mg vanaf het begin, per dag. Een beetje droge huid op de plekken van de puistjes, en af toe droge lippen en jeuk. Verder niet! Nu zit ik in de week dat ik ongesteld ben, en weer heb ik een uitbarsting. Dit na 2 maanden. Het maakt me onzeker en geeft het gevoel alsof het bij mij niet helpt.. Nou hoop ik natuurlijk dat dat niet zo is, en dat ook ik er aan het einde van de kuur vanaf ben. Ik plaats dit verhaal om te laten zien dat het niet bij iedereen na 2 maanden al helpt, maar het ook na 2 maanden nog veel erger kan worden. Ik zal over 2 maanden weer een stukje plaatsen, met hopelijk meer resultaat!
19-12-2015

Acne/puistjes

Ik ben inmiddels mijn 4e maand in gegaan, helaas nog steeds geen mooie gladde huid. Ik ben begonnen op 30 mg, na een maand is het verhoogd naar 40 mg en nu zit ik zelfs op 60 mg(lengte 1.69 / gewicht 59 kilo). De eerste maanden heb ik een verschrikkelijke uitbraak gekregen. Het werd veel erger dan het was, overal mega ontstekingen op de meest rare plekken, terwijl ik geen [lees meer...]hele ernstige acne had. Gelukkig is de uitbraak nu weg, maar de littekens en rode vlekken zie je nog heel duidelijk. Dit trekt heel langzaam weg, omdat je huid zo dun is. Nog steeds heb ik bijna elke dag een pukkel of een paar onstekingen. Mijn huid is wel super zacht geworden en mijn porieën lijken eindelijk wat kleiner te worden. De dermatoloog zegt dat ik vol moet houden, dus dit doe ik netjes, ik hoop dat ik nu eens een keer resultaat ga kunnen zien. De bijwerkingen: droge lippen, rugpijn(!), constant een loopneus, snel spierpijn, en ik word echt heel neerslachtig van deze pillen(snel boos/verdrietig/depressief) dus deze pillen zijn geen pretje. Ik hoop daarom dat het snel gaat werken, dan neem ik de bijwerkingen voor lief. Mijn tips: Gebruik de lijn Effeclar H van La roche posay. Deze is speciaal voor de acne huid welke is droog/broos geworden door de medicatie. De dagcreme is super, geen droog gezicht of velletjes. Ook de facewash is top en droogt je huid niet verder uit. Voor je lippen, zorg dat je altijd lippenbalsem mee neemt waar je ook heen gaat! Mijn absolute favoriet is PUROL. Goedkoop en werkt super goed. Labello enzo hoef je niet eens te proberen want je lippen zijn met 5 minuten weer droog. Sterkte en succes allemaal! Ik post een update als ik klaar ben met de kuur.
17-11-2015

Acne/puistjes

Ik ben net begonnen met het slikken van Isotretinoine, 20 mg per dag. Ben er bijna een week aan en begin al bijwerkingen te krijgen. Het lijkt wel of mijn gezicht lichtjes in brand staat of alles naar boven komt. Ook kan ik moeilijk naar de wc. Ook heb ik erg last van droge lippen maar dat heeft iedereen wel. Voel me ook soms wazig/lichtjes worden. Ik vroeg me af of er nog[lees meer...] mensen mee bezig zijn? Ik ben op zoek naar een forum die nog actief is, maar veel is er niet meer te vinden.
Pagina 7 van 7

Mirena (2019) - Anticonceptie - overig
Thyrax Duotab (828) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (425) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (424) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Amoxicilline / Clavulaanzuur (354) - Antibiotica - penicillines breedspectrum

Geniet van nieuwe muziek, apps, boeken en meer.

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik en maak kans
op een cadeaukaart voor de
Google Playstore of de Appstore
t.w.v. 15 euro!