ISO 27001

Bijwerkingen
Pagina 7 van 7

09-04-2016

Acne/puistjes

Hallo iedereen. Voordat ik na jaren acne vijf dagen geleden eindelijk ben begonnen met roaccutane, las ik heel veel op deze site over ervaringen van andere mensen. Het gaf me hoop, maar schrok me soms ook af. Voordat ik begon wist ik eigenlijk al dat ik het niet af wilde maken, ik dacht dat mijn acne wel meeviel in vergelijking met andere mensen die dit medicijn gebruiken,[lees meer...] en ik meteen verschil zou zien. dat is niet zo. Het is nu dag vijf en ik heb een break out. Puistjes op plekken om mijn mond en op mijn wangen. Heel vervelend. Het doet veel met mijn zelfvertrouwen, en hoe gelukkig ik me voel. Verder heb ik last van rugpijn, en spierpijn. En net als iedereen een droge huid. Ik ben best zwak en heb altijd een lage weerstand, waardoor ik snel een koortslip bijvoorbeeld krijg. Ik wist dus dat ik ook voor deze bijwerkingen heel vatbaar zou zijn. Het bangst was ik voor een droge vagina. Daar is eigenlijk niet heel veel over te lezen als ik dit medicijn google. toch is het een veel voorkomende bijwerking omdat de vagina ook een slijmvlies is. Ik heb hier vaker last van gehad en dit zorgt voor jeuk en pijn en is ook iets wat me erg onzeker en zelfbewust maakt. Net als acne. Ik wist voordat ik begon dat ik hier waarschijnlijk mee zou moeten gaan dealen, nu op dag 5, heb ik en hele erge acne en beginnende droogte, ook op mijn huid. Ik hoop dat ik het volhoud. Ik wil zo graag van mijn acne af. Ik zou tegen iedereen die op deze site kijkt naar reviews van anderen, ipv actie ondernemen, willen zeggen, als je echt onzeker wordt van je huid, probeer dit. Ik ben ook net begonnen, en voel me er ook nog onzeker over, maar je over laten nemen door iets is verschrikkelijk. een paar maanden lijden is daar niks bij. Ben benieuwd hoe dit uit gaat pakken voor mij. Liefs Robin
16-03-2016

Acne/puistjes

Sinds ik 4 maanden terug ben gestart met deze capsules te slikken, merk ik echt een wereld van verschil. Geen puistje meer te vinden en voelt egaal aan. De huid is nog wel droog, dus elke ochtend wat crème opsmeren na het douchen is wel nodig. Wel merk ik dat ik wel sneller moe ben als normaal en heb ik na het sporten wat sneller last van mijn spieren, maar er is goed mee [lees meer...]te leven. Wel is het van belang dat je altijd je lippenvet bij je hebt, want je lippen worden kurkdroog, en 4 uur lang daar niet mee smeren is bijna geen doen. Ik heb nog 3 maand te gaan nu, maar ik ben nu al zeer tevreden met het resultaat.
09-03-2016

Acne/puistjes

Ik gebruik zelf isotretinoine. Ik heb een vraag, weten jullie misschien als je isotretinoine capsules. En dat je op je gezicht make up mag doen of niet?
06-03-2016

Acne/puistjes

Ik moet nog 3 maanden slikken om de kuur af te maken. Ik ben zo blij dat ik hieraan begonnen ben. Ik voelde mij heel onzeker door de acne op mijn rug, voorhoofd en borst. Ik ben 21 en voelde mij een puber van 13. De arts hield mij goed in de gaten. Ondanks de vele bijwerkingen (waar ik heel gevoelig voor ben) heb ik dit er wel voor over. Ik heb nu een onwijs gladde huid. N[lees meer...]a de behandeling heeft de arts al ingestemd met een behandeling om de littekens weg te halen. Raad het echt aan!!!
03-02-2016

Acne/puistjes

Ik pak sinds ongeveer 2 maanden isotretinoïne (1 x 20 mg per dag) en ben héél tevreden hiervan. Ik ben plots ongeveer een jaar en half geleden acné beginnen krijgen. Als puber had ik wel wat last van puistjes, maar nooit in grote mate. Als twintiger nooit last van gehad en dan opeens begon die uitslag te komen. Ik vond het vreselijk want van een gave huid ging ik naar een [lees meer...]slagveld. In het begin dacht ik dat het lag aan mijn voeding, verzorgingsproducten en make-up. Wat ik ook deed, niets hielp. Dermatoloog schreef me minocycline voor (dat ik jaar nam!!), maar het hielp niet plus ik kreeg er veel blaasontstekingen van. Sinds twee maand ben ik dan begonnen met isotretinoïne en wat een verschil. Ik heb nooit een echte uitbreek gehad, enkel rond mijn maandstonden kreeg ik er gevoelig meer. Nu heb ik nog amper iets op mijn gezicht en mijn huid voelt heel glad aan. Bijwerkingen vallen ook goed mee: mijn huid is wat droger, maar met La Roche Posay Effaclar H te gebruiken voelt het niet meer droog en trekkerig aan. De grootste bijwerking zijn mijn lippen die droog worden, maar ik gebruik vaseline die gemaakt is in de apotheek waardoor dit onder controle gehouden kan worden. Na één week de pillen te hebben gepakt, heb ik wel een ooglidontsteking gehad, maar die is tot nu toe niet meer terug gekomen. Ik ben op ski-reis geweest en daar had ik onder meer door de pillen en droge lucht wat last van neusbloedingen, maar sinds ik terug in België ben niet meer. Ik heb ook éénmalig handeczeem gehad dat volgens de dermatoloog ook veroorzaakt werd door te pillen, maar nadat ze me zalf had voorgeschreven was dit ook direct weg. Pluspunt is dat je haar ook droger wordt, waardoor je het minder moet wassen ;). Het kan voor sommige mensen misschien wat veel bijwerkingen lijken, maar het valt allemaal echt goed meer. De bijwerkingen kunnen direct worden verholpen in mijn geval en hebben geen invloed op mijn dagelijkse leven. De mooie huid die je in de plaats krijgt, maken die droge lippen het echt waard. Vorige week naar de dermatoloog geweest en ze is heel tevreden over het resultaat. Ze heeft besloten dat het niet nodig is om de dosis te verhogen, want het zou te zwaar zijn voor mij. Ik kan sinds jaar en half eindelijk zonder make-up gaan werken zonder mij te moeten schamen en dit gevoel is voor mij onbeschrijfelijk.
31-01-2016

Acne/puistjes

Graag wil ik jullie vragen wat jullie ervaring is na 4 maanden Isotretinoïne. Ik ben namelijk nu 4 maanden bezig met de kuur, en nog geen dag helemaal glad van acne geweest. Ik had eerst een dosis van 20 mg per dag, 2x 10 mg slikken en nu 2x 20mg per dag. Ik krijg een andere vorm van acne, het zijn een soort onderhuidse dikke pukkels. Als je er aan zit, worden het wonden.[lees meer...] Ik kan er toch moeilijk van af blijven, wil niet graag voor gek lopen met "witte koppen". Ik vind dat de werking nog niet goed is, had na 4 maanden echt een beter resultaat verwacht. Heeft iemand dit ook gehad? En is het daarna wel beter geworden? Mijn bijwerkingen vallen ook mee, eigenlijk alleen droge lippen. Ik draag nog lenzen, soms wat droge ogen maar verder voel ik me prima. Ik baal flink dat het niet heel goed werkt. Ik ben 25 jaar heb niet mn hele gezicht vol acne, maar wel al zeker 10 jaar minimaal 2 pukkels per dag vooral rondom mijn mond. Niets hielp dus ben ik uiteindelijk bij de dermatoloog terecht gekomen. Graag zou ik willen weten wat jullie ervaring met Isotretinoïne na 4 maanden is, en of dit nog verbetert. Bedankt alvast!!!
26-01-2016

Acne/puistjes

ik ben inderdaad ontzettend tevreden over het resultaat van de acne vermindering. Ik krijg complimenten over hoe mooi mijn huid is. Maar... ik ga nu na 4 maanden er mee stoppen, want de bijwerkingen zijn te heftig. Ik heb ernstige slaapproblemen, oog flikkeringen en vooral ontzettend veel rugpijn met uitstraling naar de benen. Nu maar hopen dat de acne niet terug komt. [lees meer...]In principe had ik nog 3/4 maanden moeten doorslikken maar dat kan ik niet meer opbrengen. Volgens mijn huisarts blijven de klachten zeker nog 2/3 maanden aanhouden ná het stoppen van de medicatie.
22-01-2016

Acne/puistjes

ik ben hier gisteren mee begonnen en kan niet wachten tot deze 8 maanden voorbij zijn
Pagina 7 van 7

Mirena (2034) - Anticonceptie - overig
Thyrax Duotab (832) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Amoxicilline (439) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (437) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline / Clavulaanzuur (360) - Antibiotica - penicillines breedspectrum

Geniet van nieuwe muziek, apps, boeken en meer.

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik en maak kans
op een cadeaukaart voor de
Google Playstore of de Appstore
t.w.v. 15 euro!