Ervaringen met Isotretinoine Capsules

isotretinoine

algemene droogte vermoeidheid spierpijn lage weerstand tegen alcohol hoofdpijn algemene zwakte dubbel zicht verminderd gezichtsvermogen droge lippen

Acne/puistjes (226 meningen)
Rosacea (3 meningen)
Folliculitis (2 meningen)

13-02-2021 | Man | 22
Acne/puistjes
Nadat ik bij de huisarts verschillende producten had geprobeerd bleef de acne op mijn schouders/rug nog steeds terugkomen. Ook op mijn gezicht had ik aardig wat acne maar dit was nog te verdragen. Nadat ik was doorverwezen naar de dermatoloog kreeg ik isotretinoïne voorgeschreven. Gezien mijn lengte en gewicht moest ik een dosis van 20MG x 2(2 capsules) per dag innemen. D[lees meer...]eze neem ik meestal net na het avondeten tegelijk in. De eerste week last gehad van droge lippen en hele droge huid. Na een week was de droge huid al veel minder geworden maar de droge lippen bleef, dit wel te verhelpen met balsem. Nu ben ik zelf nog maar 2 weken bezig, maar het resultaat is tot nu toe goed, op mijn gezicht is de acne erg verminderd en op mijn rug wordt het ook steeds beter. Ik heb nog wel een lange weg te gaan maar ben nu tevreden met het resultaat. Ik hoop dat de behandeling zich zo blijf doorzetten maar vooral dat de bijwerkingen niet heftig gaan worden. Ik lees dat mensen last hebben van vermoeidheid. Zelf heb ik hier totaal niks van gemerkt terwijl ik toch 4/5 keer per week sport.

08-02-2021 | Vrouw | 26
Acne/puistjes
Ik slik nu voor de 2e keer deze kuur. De vorige keer was 2 jaar geleden. Mijn acne was niet heel erg maar ik irriteerde me er te erg aan aangezien ik 26 ben. Begon met 30 mg de eerste maand en de 2e maand naar 60 mg gegaan. Ik heb eigenlijk nu nergens meer last van en ben zeer tevreden! Een tip is om voor het slapen gaan je gezicht in te smeren met castor olie, werkt bij m[lees meer...]ij heel goed tegen de droogheid!

21-01-2021 | Man | 28
Acne/puistjes
Last van acne op de kaken die niet weggaat door benzolperoxide of andere middelen. Laatste redmiddel was isotretionine. Snel effect: binnen 6 weken waren de puisten al bijna weg, rest van het halfjaar nodig voor wegtrekken rode vlekken. Daarnaast had ik een vette voorhuid en borst, dat is ook helemaal verdwenen. Qua bijwerkingen waren droge lippen en in het begin de wi[lees meer...]tte huidschilfers die van het hoofd afkwamen (met vooral veel jeuk!) wat vervelend, maar te behappen. Bijwerkingen die wel vervelend waren: vermoeidheid, je kan echt een stuk minder dan normaal en de pijnlijke gewrichten, hardlopen (langere afstanden) zit er nauwelijks in. Tip: zorg de gehele periode dat je altijd purol of vaseline voor je lippen bij je hebt (gaan kilo's doorheen), ook smeersels voor armen (worden ook vrij droog).

03-01-2021 | Vrouw | 19
Acne/puistjes
Ik neem de minipil omdat ik van het hormoon oestrogeen migraineaanvallen kreeg. Van de minipil kreeg ik dan weer acne. Dit is heel gebruikelijk bij de minipil maar ik wilde er toch liever van af komen. Eerst kreeg ik een soort antibiotica voorgeschreven, maar die hielp niet dus toch maar isotretinoine dan. Ik begon op 20mg en alles ging 3 maanden perfect. Na 4 weken had ik[lees meer...] al resultaat. Maar na 3 maanden kreeg ik een hoge bloeddruk en steken in mijn linkerzij en rode vlekken in m'n gezicht. Er is nooit een andere verklaring voor gevonden dan een allergische reactie op isotretinoine. Na enkele weken stoppen zit ik nu op 10mg en gaat alles weer perfect. Verder had ik enkel last van droge lippen. Ik ben er heel tevreden over.

15-12-2020 | Vrouw | 25
Acne/puistjes
Ik heb dit product voorgeschreven gekregen nadat lokale middelen en in combinatie met de pil niet werkte. Ging vol vertouwen dit proces in. Het zijn vrij zware medicijnen dus ik verwachte dat het ook wel verandering zou brengen. Helemaal niks dus. Mijn huid ziet er precies hetzelfde uit als toen ik voor het eerst naar de dokter ging met acne problemen. Ik heb 5 maanden ach[lees meer...]ter de rug en zou ik bijna aan mijn voorgeschreven 6 maanden zitten maar ik denk niet dat die ene maand nog verschil gaat maken. 3 maanden heb ik 1 keer daags 20mg gehad en daarna voor 2 maanden 2 keer daags 20 mg, een vrij hoge dosis dus. Bijwerkingen begonnen met droge gebarstte lippen. Erg vervelend maar opzich goed te behandelen. Het ergste kwam toen ik per dag 40mg binnen kreeg en de oogirritatie optrad. Ik ben nu met de medicatie gestopt omdat de irritatie zo erg werd dat zelfs druppels en oogzalf gecombineerd niet het gevoel van een glasscherf in mijn oog tegen gaat. Verder heb ik ook een enorme dip in energie, te linken aan het verhoogd aantal bloedplaatjes. Conclusie, dit product was een lijdensweg zonder uitkomst. Ben benieuwt of ik hierna nog iets kan proberen of dat ik nu maar moet gaan leven met acne.

14-12-2020 | Vrouw | 19
Acne/puistjes
Ik slik het nu al 4 maanden, mijn puisten zijn er nog steeds. In het begin heilp het wel maar ik krijg nu nog steeds elke dag een puist erbij. Op sommige plekken is het nu wel glad maar ik zie nog niet duidelijk effect

16-11-2020 | Man | 23
Acne/puistjes
Gebruik het nu bijna 2 maanden blijven puistjes komen nu een maand op 20MG (begonnen op 10) en merk helemaal niks van bijwerkingen klein beetje droog. Ga bellen of ik al omhoog mag. 10 MG is veel te laag en 20 naar mijn idee ook. Ik raad het aan naar aanleiding van de vele goede verhalen ookal heb ik zelf nog geen resultaat maar de horrorverhalen kan ik me niet in vinden h[lees meer...]et voelt alsof ik elke dag een paracetamol inneem, nergens last van.

14-11-2020 | Man | 15
Acne/puistjes
beste mensen, Ik ben zelf 15 jaar en heb niet heel veel puisten van mezelf. Alleen echt hier en daar op me voorhoofd, wangen, kin, bovenlip. Mijn dermatologist heeft me dit aangeraden omdat niks anders hielp. Bij deze medicatie moet je een paar testen laten doen om te weten of je dit wel kan innemen. Een bloedtest en een zwangerschaptest, omdat je absoluut NIET zwanger m[lees meer...]ag raken tijdens de kuur. Nou, 2 dagen nadat ik was begonnen met de medicatie was ik erg moe. Ik wilde gaan slapen maar dat lukte ook niet. Ik had erg last van vermoeidheid. Je hebt geen energie om iets te doen of uberhaupt te lopen. Ik had beter de hele dag in bed gelegen dan te lopen. Ik raad dit echt niet aan. Ik ben zelf een persoon die geen bijwerkingen krijgt van een medicijn, maar bij deze dus wel. Ze hebben me 20mg gegeven, wat een hoge dosering is vindt ik voor nieuwe beginners. Dont do it.

02-11-2020 | Vrouw | 32
Acne/puistjes
Ik kreeg plots op mijn 32e last van acne aan 1 kant van mijn gezicht op mijn wang. Na verschillende crèmes te hebben geprobeerd via de dermatoloog besloot hij om isotretinoine voor te schrijven. De ontstekingen namen na een aantal maanden af en ik kon stoppen. Echter begon het weer net zo hevig en ook aan de andere kant van mijn gezicht. Dus werd de dosis iets verhoogd en[lees meer...] moest ik nog een aantal maanden doorgaan. Toen ging het de hele goede kant op! Ik ben denk ik al met al zo’n 1,5 jaar aan de tabletten geweest en nu al 11 maanden zonder. Voorheen had ik best een vettige huid met af en toe een puistje en veel mee-eters in de T zone. Toen ik volop onder de acne zat, waren dit hele diepe ontstekingen die je niet uit kon duwen. Langzaam aan gingen de ontstekingen weg en bleven er rode littekens over. Tijdens de tabletten was mijn huid heel droog en schilferig. Foundation had geen zin, want je huid zag er nog erger uit als een vis. En lippen moest ik de hele dag door vettig houden met labello. In elke tas en jas zat er wel 1! Na het stoppen met de tabletten waren de ontstekingen helemaal weg. Alleen de rode littekens en droge huid was er nog. Nadat de maanden verstreken werd mn huid weer lekker zacht, mede dankzij de crème van la roche posay voor hele droge huid. De roodheid is helemaal weg. De littekens zijn ook wat verminderd maar zullen nooit helemaal verdwijnen. Ik heb nog steeds geen vettige huid terug alsook geen enkele mee-eter. Heel soms nog eens een verdwaald puistje, maar dat was het dan ook. Wel heb ik nu in een versneld tempo best wel aardig wat rimpels gekregen rond mn ogen. Daar moeten we maar wat laten botoxen vroeg of laat. Je merkt toch dat er een hele tijd elasticiteit uit je huid gehaald is geworden en dat ga je uiteindelijk wel zien natuurlijk. Maar liever dat dan een ontzettend puistengezicht... Dus ik ben blij met het resultaat! Hopelijk heb je wat aan mijn ervaring ;)

07-10-2020 | Vrouw | 34
Acne/puistjes
Ik ben al langer bekend met acne maar door de diane pil is dat altijd redelijk acceptabel gebleven. Echter na 20 jaar de pil slikken wilde ik toch wel graag stoppen aangezien mijn partner toch onvruchtbaar is. Enkele weken na het stoppen met de pil begon namelijk de acne ernstig toe te nemen en werd met de week heftiger. Ik heb altijd alleen acne gehad in mijn gezicht. A[lees meer...]fspraak in ziekenhuis gemaakt waar ik overigens al eens eerder geweest was voor acne en toen talloze keren antibiotica gekregen. Arts had alle informatie na 10 jaar nog steeds in het systeem, hierdoor ging het eigenlijk heel snel en was het snel duidelijk dat dit medicijn mij zou moeten helpen. Na bloed en urine testen kon ik 2 dagen later aan de kuur van 7 maanden beginnen. Na eerste inname last van uitslag in hals en nek , dit nam na elke dag wat af gelukkig. Na 1,5 week begonnen mijn lippen uit te drogen, 3x daags insmeren met vaseline helpt. Ook na 1,5 week kreeg ik een hele droge hoofdhuid en dat jeukte ontzettend, mijn haar brak snel af en is net stro. Dat vind ik een vervelende bijwerking. Tegenhanger is wel, waar ik altijd mijn haar om de dag moest wassen vanwege de vettigheid, dat nu absoluut niet meer nodig is! 1x of 2x per week was ik het nu. Jeuk werd gelukkig na 1,5 maand wat minder. Acne werd de eerste weken ernstiger en je merkt dat de bovenlaag van je huid sneller los laat. Bij uitknijpen acne krijg je dan heel snel wondjes wat de boel er niet beter op maakt. Beter er van af blijven dus. Nu 2 maanden later merk je al verschil, acne neemt af en wat er komt is kleiner en sneller weg. Menstruatie is flink toegenomen, heel heftig en veel bloedverlies. Dit kijk ik nog even aan. Gewrichten vooral rond knieen en enkels zijn wat pijnlijk, op sportschool moet ik echt rustiger aan doen en kan ik minder zwaar pakken. Dit staat ook in de bijsluiter van het medicijn. Ik heb de lijn van biodermal gekocht voor de verzorging van mijn huid, dit is prettig om hier gelijk vanaf dag 1 mee te starten. Voor nu ben ik tevreden hopelijk houdt dit zo aan.

29-07-2020 | Vrouw | 23
Acne/puistjes
Aanrader voor iedereen die alles al geprobeerd heeft maar waarbij niks voldoende werkt. I.v.m. mijn lage dosering heb ik ook enkel bijwerkingen gehad waar zeer goed mee te leven valt. Na ongeveer 3 maanden begon ik duidelijk verschil te zien. Ik gebruik het medicijn op dit moment nog steeds, dus hopelijk blijft de acne ook weg als ik stop.

20-07-2020 | Vrouw | 14
Acne/puistjes
Niks hielp bij me huisarts gegaan daar hielp ook niks aan de medicatie begonnen en het werd in het begin echt heel erg grote puisten met witte puntjes niet normaal ik wilde ermee stoppen maar goed dat ik er mee door ben gegaan. Vandaag gehoord dat ik mag stoppen na 6 maanden. Ik heb nog rode vlekken op mijn wangen maar dat trekt langzaam weg In der loop der tijd. Ik ben er[lees meer...] blij mee een aanrader.

08-07-2020 | Man | 16
Acne/puistjes
Isotrentinoine is een zwaar medicijn, weet waar je aanbegint. Op het begint werd mijn acnee erger daarna minder . De bijwerkingen wen je wel aan maar blijf je lippen insmeren en oogdruppels gebruiken. Ik ga naar de fysiotherapeut voor mijn rug pijn en ik neem massages. Je kan snel geïrriteerd worden , dat heb ik ook heel erg . Voor de rest kan je gewoon in de zon zitt[lees meer...]en , mijn huid verbrand niet sneller of wat dan ook. Ik raad het wel aan maar de bijwerkingen kunnen erg heftig zijn Drink genoeg water , smeer je gezicht in . Ik gebruik de hydraterende creme van Mediopics. Voor mijn lippen gebruik ik valseline , vooral voor het slapen gaan een dikke laag valseline en voor overdag gebruik ik ook wel is ciciplast levres , daar zit een olie basis in dus hydrateerd de lippen goed . Ik wens je succes !!!

06-07-2020 | Vrouw | 16
Acne/puistjes
Ik ben 16 en ik heb sinds mijn 11/12e last van hele heftige acnee. Helaas heb ik het pech al dat ik van me zelf al een gevoelige huid heb dus mijn huis reageert heftig op alles. Op mijn 12 ben ik naar de huisarts gegaan en daar heb ik meerdere cremetjes gekregen . Ik heb wel 5 cremes gekregen , 3 keer antibiotica en 1 keer pillen . Dit natuurlijk wel allemaal verdeelt [lees meer...]. Na dat allemaal , (3 jaar later). Was ik er echt helemaal klaar mee. Ik werd door gestuurd naar de dermatoloog en daar zagen ze al snel dat ik echt heftige acnee had wat niet weg gaat naar een paar makkelijke apotheek cremetjes . Daar kreeg ik isotrentinoine . Ik ben begonnen met 20mg , ik weeg 58 kilo . De hoeveelheid mg die je krijgt wordt bepaald meT behulp van je gewicht. Voor dat je begint ben je verplicht een bloed en leveronderzoek te doen en een zwangerschapstest. Als alles goed is mag je direct beginnen . Ik ben altijd gezond geweest en heb eigelijk nooit bijwerkingen gehad als ik iets slikte of gebruikte. Daardoor dacht ik dat ik geen bijwerkingen zou hebben bij het slikken van isotrentinoine. Nou dus wel... Na 4 dagen kreeg ik al echt heledroge lippen. Droge ogen , ik begon vaak wazig te zien . Na anderhalfweek begon de vermoeidheid , ik was echt altijd moe , ik had zo veel rugpijn , bloedneuzen , pijn aan mijn knieën en bovenbenen en heel erg stemmingswisselend . Ik voelde me niet goed, ik lag liever in bed dan dat ik iets deed en ik reageerde vaak al heel vel op mensen terwijl ik dat nooit zo snel al zou doen. Bij mij werd mijn huid er eerst onrustiger van , na 4 weken werd het minder . ( ik heb alleen acnee op mijn geziicht) Je kan gewoon in de zon zitten , met of zonder zonnebrand creme je merkt geen verschil. Maar nu ben ik dus op mijn 5e week en ik merk zeker verschil , volgende week ga ik naar de 30mg en hou ik dat aan. Merk je dat het teveel wordt neem dat gewoon even een pauze en slik een tijdje niet. Smeer je lippen goed in vooral de hoekjes . Smeer je hele lichaam in maar niet met een creme waar parfum in zit . Ik gebruik voor mijn gezicht een creme van Mediopics (de hydratede creme). Ik raad isotrentinoine aan maar hou er rekening mee dat je zware bijwerkingen kan hebben. Geef het ook aan aan je dermatoloog. Succes!

14-06-2020 | Vrouw | 25
Acne/puistjes
Momenteel gebruik ik isotretroine (per dag 40 mg). Het is nu mijn zevende maand en ik heb nog een maand te gaan. Langer dan 10 jaar last van acne. Ik had gedacht dat de bijwerkingen mee zouden vallen maar dat valt erg tegen. Aan het begin weinig bijwerkingen gehad (droge lippen, ogen en huid) maar met de tijd is dit erger geworden. Het is nu zo heftig (schaafwonden op mijn[lees meer...] armen en benen) dat ik heb besloten om even een paar dagen ermee te stoppen. Desondanks zal ik mijn behandeling afmaken. Helaas heb ik nog steeds last van acne en dit is niet minder geworden. Het positieve is wel weer dat mijn poriën kleiner zijn geworden en dat mijn huid niet meer zo vettig is. Het is belangrijk om veel water te drinken en je gezicht/lichaam elke dag in te smeren met een creme. Voor mijn gezicht heb ik lanettecreme gekregen. Voor de schaafwonden gebruik ik cetomacrogozalf FNA. Voor mijn lichaam gebruik ik biotherm (te koop bij douglas/ici paris).

01-05-2020 | Vrouw | 24
isotretinoine (10mg)
Acne/puistjes
Ik heb al ruim 10 jaar acne, het is zo'n 3 jaar weggeweest door de Diane anticonceptie pil maar die wordt niet meer uitgegeven. Ik gebruik Isotretinoine van het merk Aurobindo nu ruim 2 maanden en ik ben over het algemeen heel tevreden over de werking! Ik neem de ernstige bijwerking van de droge en jeukende huid dan maar voor lief. Het is wel een heftig medicijn heb ik gem[lees meer...]erkt. Ik moet niet voor niets elke maand een zwangerschapstest doen van de huisarts (je mag absoluut niet zwanger raken) en elke maand bloed laten prikken om te controleren of mijn nieren het wel aankunnen. Mijn enige angst is dat de acne terugkomt zodra ik stop met dit medicijn en zo ja, wanneer ik weer begin met dit medicijn ik dan weer de ernstige bijwerkingen krijg.