Ervaringen met Concerta

Bojan Nikolik (05-12-2014)

16-03-2021 | Vrouw | 33
methylfenidaat (72MG)
Autisme
Naast mijn Autisme heb ik ook ADD en Depressie. Zonder medicatie ben ik vaak chaotisch en soms heel erg hyper, ik kan mij slecht concentreren en ik kan mij slecht tot dingen zetten, ook voelde ik mij vaak een emotioneel wrak! Ik slik 1x 54MG+18MG Concerta van het merk Janssen en dat werkt geweldig. Ik zou mij geen leven meer in kunnen denken zonder Concerta. Ik heb hie[lees meer...]rvoor de langwerkende methylfenidaat van Mylan geprobeerd. Dit was geen succes! Na veel gesprekken met mijn Psychiater mocht ik dan toch de echte van Janssen proberen en ik ben daar na 2 jaar gebruik nog steeds heel erg gelukkig mee. Tjah je moet er wel zelf voor betalen en niet zo een beetje ook! Maar ik heb het er echt voor over.

29-04-2020 | Vrouw | 45
methylfenidaat (18mg)
Autisme
Tegen overprikkeling en ADD/ADHD klachten maar vooral conflicten en overprikkeling naast de onrust die andere middelen als bijwerking geven naast afvlakking, akatasie en verergering tics en ASS dwang en drang, nu weer start Concerta 18mg ophogen naar hogere dosering in komende weken. Eindelijk weer eerste dosering start Concerta 18mg met ophogen dosering in komende weken[lees meer...], nu van alle andere psycho farmaca af, dus geen anti psychotica meer of anti depressiva, stemmingstabillisoteren. Na 17 jaren geworstel is het zover!

29-08-2014 | Man | 26
methylfenidaat
Autisme
In het begin toen ik begon met concerta was het een levens redder. Ik kreeg een diagnose van autisme toen ik 14 jaar was en had moeite mij te concentreren ,ten ergernis van mijn leerkrachten. Die mij naar een psycholoog verwees Naast mijn voorschrift voor concerta kreeg ik ook wat antidepressiva om te voorkomen dat ik een depressie kreeg van de medicatie. Ik had er der ti[lees meer...]jde wel bedenkingen over maar dat ging vlug voorbij toen schoolresultaten zag. Dus voor jaren nam ik de concerta zonder na te denken of het wel goed was om het voor zo lang te nemen. Toen er bijwerkingen optraden wou ik er mee ophouden. Ik was toen zo gewend aan de medicatie en mijn leven was er kompleet rond gebouwd. Niet te vergeten mijn ouders die het idee afkeurde. Jaren later was ik geconstipeerd,depressief, had soms zware hartkloppingen,erectiestoornis,incontinentie en mij gedachte was wazig. Ik wist niet wat te doen. concerta had zo goed geholpen in het verleden. En de dokters zijden dat er geen correlatie was tussen mijn gezondheid en concerta. En bleven maar nieuwe voorschriften schijven voor meer medicatie. Ik was toen 24 Jaar .ik functioneerde niet meer, ik was altijd kwaad en duwde iedereen weg uit mijn leven en was zwaar depressief( zelf met antidepressiva). Ik was klaar om mezelf van kant te maken. Ik had het geluk toen ben ik een natuuropaat via een vriendin.Hij vertelde me dat de als er problemen zijn met de darmen, ondermijnt dat de hele welzijn van het lichaam waar onder de hersenen. De enige manier om dat om die te genezen is een verandering in voeding stijl. De dag daarna stopte ik onmiddellijk met al mijn medicatie ( smeet ze allemaal in de vuilbak) en begon aan een voedingskuur met glutamine (en geen graan, suiker, geprogreserd voedsel, aardappels, soya , mais en melk). Na 2 jaar gedediceerd te dieten. Ben ik van zogoed als van al de vorig vermelde kwalen genezen. Ik ben nog steeds onder psychologische stress van de hele ellende en heb soms moeite met concentreren maar ben in al niet ontevreden. Geloof me als ik zeg dat het niet de moeite is om je lichamelijke en mentale welzijn op prijs te stellen om voor de tijdelijke positive werking van deze middel. Het nam mij 10 jaar om dit te ontdekken. Geef je psycholoog niet gelijk. Ga tegen de farmaceutische instituut in. En zoek naar alternative.