ziekte

Autisme

Vergelijk de ervaringen met medicijnen voor autisme

De laatste ervaringen over medicijngebruik bij: autisme

22-03-2019

Autisme

Ik ben Autistisch (Asperger) heb daarbij ook ADHD en een depressie en angst/paniekstoornis. Via mijn specialist heb ik Venlafaxine 225 mg voorgeschreven gekregen en dit helpt mij bij de depressie en angst en paniekaanvallen. Ik heb er geen last meer van dankzij dit medicijn in combinatie met de juiste therapie. Ik ben mijn specialist dankbaar hiervoor, want mijn leven ziet[lees meer...] er nu kleurrijker uit hierdoor. Wat ook fijn is, dat ik totaal geen last heb van bijwerkingen met dit middel.
22-03-2019

Autisme

Ik ben Autistisch (Asperger) heb daarbij ook ADHD en een depressie en angst/paniekstoornis. Via mijn specialist heb ik Quetiapine (Seroquel) 200 mg voorgeschreven gekregen en dit helpt mij bij de prikkelverwerking en de prikkels te dempen, maar ook bij het in en door slapen. Ik ben mijn specialist dankbaar hiervoor, want mijn leven ziet er nu kleurrijker uit hierdoor. Wat [lees meer...]ook fijn is, dat ik totaal geen last heb van bijwerkingen met dit middel.

Autisme

Wegens Autisme krijg ik Seroquel 150 voor de prikkelverwerking en het in en door slapen. Dit slaat goed aan en heb verder geen last van bijwerkingen. Top middel voor mij.

Autisme

Wegens Autisme een depressie en angst/paniekstoornis neem ik Venlafaxine 225 mg in. Het heeft mij echt geholpen, ik lijk weer de oude en mijn leven terug te krijgen. Top medicijn en ben mijn specialist zeer dankbaar. Geen bijwerkingen.

Autisme

Wegens Autisme neem ik Quetiapine 150 mg in. Dit helpt bij de prikkelverwerking en het inslapen en doorslapen. Geen bijwerkingen. Zeer tevreden over dit medicijn.

Autisme

Ik gebruik 50 mg Seroquel i.v.m. mijn Autisme. Dit helpt mij om de prikkels beter aan te kunnen en zaken beter los te kunnen laten. Ook werkt het goed om in slaap te komen en door te slapen. Geen last van vervelende bijwerkingen of iets dergelijks.

Autisme

Ik gebruik 50 mg Seroquel i.v.m. mijn Autisme. Dit helpt mij om de prikkels beter aan te kunnen en beter zaken los te laten. Ook werkt het goed om in slaap te komen en door te slapen. Geen last van vervelende bijwerkingen of iets dergelijks.

Tegen prikkels
05-03-2019

Tegen prikkels
18-02-2019

Autisme

Autistisch met daarbij een forse depressie een GAS, sociale angststoornis en paniekstoornis. Hiervoor krijg ik Venlafaxine 225 mg voorgeschreven gekregen. Voorheen 150 mg. Ik ervaar dat de klachten afnemen en de scherpe radnjes eraf gaan. Qua bijwerkingen merk ik nauwelijks wat. Voorheen andere (AD) gebruikt dat was 1 en al bijwerkingen met dit middel is dit niet het geval[lees meer...]. Zeer tevreden mee!
27-01-2019

Autisme

Wegens Autisme met daarbij PTSS een zware depressie en paniek-sociale angststoornis krijg ik Venlafaxine (Efexor) 75 mg voorgeschreven gekregen. Het helpt goed om de scherpe randjes van de klachten eraf te halen en maakt je langzaam een nieuw mens. De bijwerkingen duurde bij mij maar een paar dagen, niets ernstigs.
05-01-2019

Aripiprazol (aripiprazol)
Autisme

ik ben een tijdje geleden met aripiprazol 1 mg om mee te beginnen tegen prikkels die ik krijg door mijn autisme. ik voelde helemaal niets toen mij werd gezegd dat ik naar de 1,5 mg moest gaan. pas toen ik op 2 mg kwam kreeg ik last van heftige dromen, hoofdpijn, misselijkheid, etc. maar het hielp nog steeds niet tegen mijn prikkels. toen werd gezegd dat ik naar de 2,5 mg [lees meer...]moest gaan, maar de eerste dag op 2,5 mg was alles behalve fijn. ik was de hele dag misselijk en duizelig en voelde me net een zombie. heb de volgende dag gewoon weer 2 mg genomen waar ik het beter op deed ook al was het ook niet ideaal. ben nu aan het overwegen om te stoppen met dit medicijn.
03-01-2019

Risperidon (risperidon)
Autisme

Ik gebruik deze medicijnen omdat ik ASS heb en dwangstoornissen. Ik ben veel rustiger in mijn hoofd door Risperidon
30-12-2018

Risperdal (risperidon)
Autisme

Via de specialist Risperdal voorgeschreven voor mijn Autisme. Tot nu toe bevalt het aardig, het helpt mij om beter de dag door te komen. Slapen gaat ook veel beter en kan de prikkels beter verwerken. Geen bijwerkingen verder.
22-12-2018

Autisme

hallo, ik heb autisme en waarschijnlijk ook add. ik ben met wellbutrin 150 mg begonnen 26 oktober 2018 elke morgen 1 tablet. ik begon al de eerste dag last van bijwerkingen te krijgen, voelde me vooral heel erg wazig, ook wel wat hyperactief alsof ik heel veel energie had, en dan weer wat moe, en soms wat angstig, maar na een paar dagen werkte het wel. ik heb het vo[lees meer...]ornamenlijk voor de drukte en chaos in mn hoofd, ik denk altijd te veel en dat is zo goed als weg nu. maar ik besloot om toch naar de 300 mg te gaan en daar begon ik mee op 17 november 2018. ook weer dezelfde bijwerkingen gehad maar deze werkt wel nog beter op mn klachten, ook slapen gaat veel beter als voor de medicatie want dat was ook echt vreselijk. maar ik heb nu wel sinds 23 novemer last van mn keel. ik heb 2 weken lang een brok in mn keel gehad alsof er wat in zat en keel schrapen. heb toen van de dokter codeine fosfaat gekregen en na een a twee dagen was de brok in de keel weg maar het schrapen niet, na enkele dagen maar gestopt met de codeine want het hielp toch niet. nu heb ik nog steeds last van mn keel schrapen en een hese stem, zit geen slijm bij en voel me ook vaak heel moe en snel buiten adem. zou het miss komen door de wellbutrin? ik moet 31 december naar de dokter maar wilde vragen of meer mensen dit hadden?
19-12-2018

Citalopram (citalopram)
Autisme

In het verleden ook al 2x geslikt voor enkele jaren. In augustus had ik afgebouwd en vertrouwde ik erop, dat ik nu zonder verder kon, omdat de startredenen niet meer aan de orde waren. Niets bleek minder waar. Door het autisme heb ik ook depressies en mijn doodswens stak zeer snel de kop op en werd sterker. Toch maar weer aan een lichte dosering pilletjes en binnen 7 dagen[lees meer...] ging het alweer een stuk beter. Hoop net dit scherpe randje eraf te houden. Eerder ook op 20 en 30 mg gezeten, toen waren de eerste weken niet grappig zeg maar.... Nu niet aan de orde en blij dat ik weer meer aankan en de doodswens weg is.
09-11-2018

Autisme

eerste week van inname lastig in mijn hoofd, duizeligheid, hoofdpijn Mijn neuroloog had me verteld dat dit een stimulerend middel is, het maakt veel eenvoudiger: vb koken; vroeger kon ik geen eten op tafel zetten dat ofwel koud was of aangebrand, nu ging dit zonder probleem. De eerste paar jaar overheesten de voordelen tegenovefr nadelen, maar nu, na een 4tal jaar lijkt [lees meer...]dit eerder omgekeerd. Ik voel me neerslachtig, hartkloppingen, vlug zweten, beetje paranoïa zelfs. Ik ging naar een stomatoloog voor mijn bruxisme (klemmen) dat een enorme spierspanning teweeg brengt. Die schreef me valium voor van 5mg; maar ik voel totaal geen effect, zelfs nog meer slaapproblemen wat ik heel vreemd vind, ook moet ik van een andere neuroloog Trazodone bijnemen, ik vrees dat een beetje teveel van het goede is. ik heb dus voor mezelf besloten om de wellbutrin af te bouwen, op eigen initiatief... En op mij was de bijwerking van het vermageren niet van toepassing; integendeel, ik kwam op die periode 10 kg bij.
03-10-2018

Orap (pimozide)
Autisme

Het medicijn was in mijn tienertijd door de huisarts voorgeschreven als prikkeldemper en emotieregulator, maar verloor gedurende mijn jongvolwassen leven zijn werkzaamheid. Ik ben toen onder begeleiding van een psychiater van het RIAGG overgestapt op een combinatie van Seroxat (Paroxetine) en Risperdal (Risperidon). Om deze medicijnen te kunnen gaan gebruiken, moest ik ee[lees meer...]rst ruim twee weken van de Orap afzijn; pas wanneer de nog in mijn bloed aanwezige sporen van Orap volledig waren afgebroken in mijn lichaam mocht ik beginnen met de nieuwe pillen. Ik gebruik Risperdal (3mg) en Seroxat (20mg) nog steeds naar volle tevredenheid (okt 2018).
03-10-2018

Risperdal (risperidon)
Autisme

Ik gebruik het middel, op een (alleszins redelijke) sterkte van 3 mg, al zo'n 14 jaar, om de prikkelverwerking te reguleren. Daar werkt het bij mij uitstekend voor. Wel ben ik in die 14 jaar naar schatting zo'n 20 kilo aangekomen, omdat mijn stofwisseling wat is vertraagd en mijn trek in eten is toegenomen. Als ik het pilletje een avond vergeet in te nemen, dan slaap ik [lees meer...]lichter en korter en heb ik ook zeer levendige dromen die ik nog lang kan navertellen. Een dag later, als ik het pilletje weer inneem, dan slaap ik meteen weer prima (lees langer en dieper, met minder droomactiviteit). Ik gebruik het middel succesvol in combinatie met Seroxat (Paroxetine), dat ik neem tegen somberheid. Hoewel de fabrikant van het medicijn dit sterk ontraadt - zie bijsluiter - en de huisarts het ook niet propageert, drink ik gewoon alcohol, zij het matig (een paar glazen in het weekend). De werking van Risperdal zou verhoogd worden door het gebruik van alcohol, maar dat kan ik bevestigen noch ontkennen, omdat ik niet weet hoe je dat zou moeten merken. Ik word sinds 2 jaar pro-actief gecontroleerd (d.m.v. huisartsconsult en bloedonderzoek) op de aanwezigheid van overgewicht- en medicatie-gerelateerde valkuilen zoals verhoogde bloedsuiker-, vet-, cholesterol- en leverwaarden en verstoorde schildklier- en nierwerking. Met mij is verder nauwelijks iets aan de hand, maar met name de leverwaarden waren recent wat verhoogd; een echo bevestigde dat het om een vervetting van de lever gaat. De aandoening wordt deels door de Risperdal veroorzaaakt, en deels doordat ik nogal kan genieten van lekker eten. Voor mij wegen de nadelen en de bijwerkingen niet op tegen de voordelen van de Risperdal, dus tot mijn huisarts ooit anders oordeelt, blijf ik het voorlopig naar volle tevredenheid gebruiken.
20-08-2018

Zyprexa (olanzapine)
Autisme

Voor mijn prikkelgevoeligheid krijg ik Zyprexa (Olanzapine). Medicijn werkt goed, maar er zitten ook vervelende bijwerkingen aan. Bijwerkingen: Enorme gewichtstoename, droge mond, plasproblemen, vergeetachtig, afgevlakte gevoelens.
16-08-2018

Autisme

Heb deze medicatie 2,5 week genomen. Niet voor depressie maar voor overprikkeling bij autisme. Hoofdpijn en niet kunnen slapen viel mee. Maar in de 2e week begonnen de akelige dromen en zweetaanvallen. Ook huiduitslag en ontstoken mond. Ook begon ik behoorlijk bozig en agressief te worden. Kreeg snachts een compleet verwarde periode van een uur , wist niet waar ik was, [lees meer...]wie ik was, of het dag of nacht was, doodeng. Besloten om per direct te stoppen want medicatie waarbij ik van het padje raak gaat zijn doel ver voorbij.
08-08-2018

Autisme

Wanneer ik overprikkelt raak, dan kan ik wat psychotische klachten ontwikkelen. Olanzapine helpt om dit tegen te gaan, zodat ik beter kan functioneren in het dagelijkse leven. Eerst gestart met 5 mg daarna verhoogd naar 10 mg. Tien milligram was te hoog, toen is de dosering weer verlaagd naar 7,5 mg. Dit werkt voor mij het beste. Op vijf milligram merkte ik al gauw dat het[lees meer...] effect minder was en op tien werd ik te suf waardoor ik nergens zin meer in had. Het medicijn werkt goed, echter heb ik wel sterk het idee dat ik hier heel mijn leven aan vast zit. Eenmaal eraan begonnen en met de gewenning kom je er niet zomaar vanaf. Verder qua bijwerkingen ben ik wel behoorlijk aangekomen. Dat zit me soms wel dwars, maar door te sporten probeer ik het een beetje in de hand te houden.
04-08-2018

Autisme

Kreeg 1 maand geleden een psychose, hierdoor moest ik opgenomen worden in een psychiatrisch-kliniek. Op de afdeling schreef de psychiater het middel ‘ Haldol ’ voor. Dit werkte compleet averechts bij mij en zat vol met bijwerkingen. Kreeg er een dikke kop van en werd er ook soms duizelig van. Toen ik mijn ovrede uite over het middel, stelde de psychiater ‘ Zyprexa (Olanzap[lees meer...]ine) ‘ voor. In het het begin dacht ik, wat voor verschil zal dit nou weer uitmaken ze zijn allemaal het zelfde volgens mij. Nou dat heb ik gemerkt! Gestart met Olanzapine 5 mg en daarna verhoogd naar 10 mg, omdat tien net effe wat effectiever was. Weinig bijwerkingen behalve een toename van eetlust en dus ook aankomen. Al met al ben ik aardig tevreden, het werkt echt en los van het feit dat het me (psychose) vrij laat, merk ik dat het ook goed werkt voor mijn autisme. Kan beter met alle daagse zaken omgaan, veel minder prikkels en stress. Ik heb wel het geluk dat ik regelmatig sport, maar heb wel gemerkt dat je door dit medicijn zwaarder wordt. Door het sporten heb ik dit gedeelte onder controle. Dus kan ik Olanzapine anderen aanraden? Ik zou zeggen probeer het, veel beter dan Haldol in ieder geval ! Ik kan hiermee wel leven zeg maar..
01-08-2018

Autisme

Olanzapine 5 mg. Helpt goed om prikkels te dempen. Kom ook sneller in slaap.
30-07-2018

Autisme

Werkt goed om de symptomen te onderdrukken. Je komt wel snel aan.
28-07-2018

Autisme

angst en autistische klachten. medicijn werkt wel aardig. heb geen last meer van slapeloosheid. bijwerking: enorme gewichtstoename en een suf afgvlakt gevoel. verder doet het medicijn wat het doen moet.
14-07-2018

Autisme

wegens autisme en angstklachten neem ik dit medicijn in. het werkt eigenijk prima voor mij tot nu toe. veel minder angstig en veel minder gepieker. wel ben ik in een korte periode snel aangekomen. heb vaak zin in iets zoetigs te eten en te drinken. voel me wel ongemakkelijk over het plotselinge aankomen in gewicht. volgende week heb ik daarvoor een afspraak bij de diëtiste[lees meer...].
06-07-2018

Autisme

In het begin last van lichte bijwerkingen zoals een suf gevoel, dit ging na een paar weken over. Ben wel tevreden met dit medicijn, het helpt om mijn autistische klachten draagbaar te maken. Heb wel constant na het slapen bij het opstaan telkens een extreem droge mond, dat is wel echt minder. Doordat deze medicatie verder goed werkt met minimale bijwerkingen, ben ik voor[lees meer...]lopig van plan het door te zetten.
01-07-2018

Autisme

in het begin was ik wat huiverig om een antipsychotica middel te gebruiken, nou ben ik mijn psychiater dankbaar dat hij mij olanzapine heeft voorgeschreven. kan nou beter omgaan met mijn autisme en dingen beter relativeren. heb niet echt last gehad van bijwerkingen, behalve in het begin een wat suf gevoel en een droge mond.
27-06-2018

Autisme

door mijn autisme loopt mijn emmer snel vol. bij de specialist geweest en die stelde dit middel voor. eerst was ik wat huiverig ervoor, nou ben ik blij dat ik ermee gestart ben.

Ziekten met de meeste ervaringen

Anticonceptie / zwangerschapspreventie (2063)
Depressie (1705)
Angst & paniekstoornis (1498)
Hoge bloeddruk (1176)
ADD (565)
Depressiviteit (526)
Astma (467)
Angststoornis (465)

Geniet van nieuwe muziek, apps, boeken en meer.

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik en maak kans
op een cadeaukaart voor de
Google Playstore of de Appstore
t.w.v. 15 euro!