Ervaringen met Elvanse

lisdexamfetamine

droge mond spierspanning kaak verminderde eetlust echt slaperig overdag hartkloppingen onvermogen om zich te concentreren moeite met slapen hoofdpijn

17-08-2021 | Man | 22
lisdexamfetamine (70mg)
ADD
Door het gebruik van deze medicatie kan ik mijzelf zijn en hab ik goed concentratie wat bij mijn vorig medicatie vaak een afwezig was

02-02-2024 | Man | 23
ADHD
Ik merk dat het de eerste 3/4 uur goed zijn werk doet. Daarna merk ik duidelijk dat het effect afzwakt en ik steeds minder kan hebben. Ik wordt geïrriteerd, snel boos, kan me niet concentreren en snel overprikkeld. Het zou 13 uur moeten werken maar zo lang merk ik het effect echt niet.

24-09-2023 | Vrouw | 23
lisdexamfetamine (70)
ADHD
Werkt als een tiet. Diegene die zegt dat je er misdrijven door pleegt.. je kan overdrijven. Je voelt je meer gefocust en scherper maar als je daardoor het criminele pad op gaat ligt het niet aan de medicatie ;)

01-03-2021 | Vrouw | 23
lisdexamfetamine (50)
ADD
Ik ben begonnen met Amfexa, wat totaal niet goed viel. Daarna overgestapt naar Methylfenidaat, waar ik ook erge bijwerkingen van kreeg. Ik slik nu sinds een paar weken Elvanse. Ik begon met 30 mg, wat best goed beviel (geen bijwerkingen etc., wel goede focus), maar het gaf nog niet helemaal het gewenste effect. Ik heb nu twee keer 50 mg geslikt, maar ik heb het gevoel juis[lees meer...]t onrustiger te zijn. Ik kan me niet zetten tot taken die ik moet doen, en ben continu bezig met andere dingen. Ik doe een universitaire studie, dus deze effecten helpen niet mee met mijn studievoortgang. Ik kan me echter voorstellen dat ik gewoon moet wennen, en dat dit gevoel later wel weg kan gaan. Hebben meerdere mensen hier last van (gehad)? Of heeft er iemand tips?

16-05-2023 | Vrouw | 24
lisdexamfetamine (20mg)
ADHD
Vroeger als tiener veel methylfenidaat gebruikt (concerta 54 mg, equasym 50g, en kortwerkende pillen 10 mg). Ik had enorm goede concentratie maar ik voelde me depressief/zombie. Sociaal contact voelde van mijn kant heel vervelend en ongemakkelijk terwijl ik zonder medicatie een vrolijk extravert persoon. Op den duur kreeg ik ook last van indringende gedachtes wat ik al hel[lees meer...]emaal eng vond. Naarmate ik ging studeren heb ik ritalin achterwege gelaten behalve als ik een zwaar tentamen had of deadline. Twee maanden geleden ben ik opnieuw in behandeling gegaan voor mijn ADHD. Ik was vrij sceptisch over medicatie gezien mijn eerdere ervaringen, maar mijn psychiater heeft een hele lichte dosis elvanse voorgeschreven (20mg). Ik was totaal verrast dat ik zo gevoelig was hiervoor gezien mijn hoge dosis aan ritalin! Eerste week last van hartkloppingen en drukpijn aan mijn borst. Dit kwam door caffeine die ik niet meer kan verdragen (nu alleen eentje aan het einde van de dag). Voor de rest alleen een hogere hartslag sochtends als het inkickt. Ik ben super tevreden met deze medicatie, mijn leven is zoveel makkelijker geworden! Ik heb een goede concentratie, zelfs mijn vrienden zijn versteld van hoe mooi opgeruimd mijn huis is, en heb ik ook nog zin om overdags lekker met collega's te babbelen. emotionele prikkels komen net iets minder hard binnen, hierdoor ben ik toch heel vrolijk want ik word niet meer gek van kleine stomme dingen. De beste bijwerking tot nu toe is dat ik rond 22-23 enorm inkak en slaperig word (bij inname 8 uur sochtends). Ik worstel al heel mijn leven met slapeloosheid dus merk ik ook hoe erg dit helpt bij mijn ADHD klachten. Voor mijn gevoel lijkt het rebound-effect zeer op hoe neurotypische mensen hun dagelijkse ritme ervaren. Helaas door deze medicatie rook ik weer vrij veel (binnenkort wil ik een afkickbehandeling doen). Ook moet ik met de psych gaan kijken naar mijn hartslag op lange termijn, gezien het bij de metingen aan de hoge kant zit (98 spm). Ook lichte hoofdpijn meerdere keren per week, maar dat wordt gewoon opgelost door paracetemol. Tot nu toe super blij met mijn "babydosis" elvanse :)

20-03-2023 | Man | 24
lisdexamfetamine (40)
Autisme
Reden van gebruik vermoeding add met diagnose autisme. Kort geleden is bekend geworden dat dexamphetamine/lisdexamphetamine kan helpen bij overprikkeling door autisme. Een diagnose add kost veel tijd en geld. Daarom heeft mijn psychiater besloten, op mijn verzoek, om lisdexamphetamine (elvanse) voor te schrijven. Start 30mg. Effectief voelt een beetje als modafinil maar d[lees meer...]an toch anders. Verhoogt naar 40mg en ik voel me rustig. Het gekke is, is dat ik niet onrustig voordat de behandeling begon. Mijn psychiater zei dat het waarschijnlijk komt doordat je minder gevoelig bent voor prikkels van je autisme doordat lisdexamphetamine mij een beetje dempt. Goed nieuws want ik zou andere effecten ervaren als ik geen add zou hebben namelijk een uplifting gevoel, soort euforie achtig. Maar niets van dat. Ik ervaar 0 bijwerkingen. 1 dingetje: af en toe voel ik mij social awkward niet anti-sociaal gelukkig maar thats it. Concentreren gaat beter en langer, voel me goed. Alleen ik kan nog wel extra focus gebruiken voor het leren. Daarom ga ik voorstellen om 1x per dag dexamphetamine van 10mg erbij te nemen puur voor het studeren. Mijn kamer is better, voel me beter, kan me beter concentreren ben minder impulsief. Ja dit middel is voor mij gemaakt

25-04-2022 | Vrouw | 24
lisdexamfetamine (70)
ADHD
Eerst 3 jaar methylfenidaat geslikt, werkte op het begin prima maar na verloop van tijd begon ik me er ontzettend opgejaagd van te voelen en verloor ik concentratie. Overgestapt op lisdexamfetamine, wat een verademing. Ik heb nooit meer last van een rebound, ik voel me veel minder 'onderdrukt', ik ben even gezellig/spontaan/creatief en ik kan me heel goed focussen. Mijn st[lees meer...]udiepresentaties zijn door het dak gegaan! Ik heb nauwelijks last van bijwerkingen, als ik er een zou moeten noemen dan zou het een droge mond/dorstig zijn, dat neemt helaas niet echt af (gebruik het ongeveer 8 maanden). Mijn eetlust is prima, ik ben niet snel hongerig en heb geen zin om veel te snacken, maar ik kan wel goed eten als het voor mijn neus staat. Dit in tegenstelling tot methylfenidaat; daarmee kreeg ik echt geen hap door mijn keel. Al met al ben ik ontzettend blij dat ik ben overgestapt!

18-04-2024 | Vrouw | 25
ADHD

spierspanning kaak echt slaperig overdag onvermogen om zich te concentreren

Ik slik nu een week Elvanse 30mg. Altijd Ritalin gehad, maar ik kreeg een lichte psychose (ik ben daar al heel gevoelig voor en heb een hele rits aan mentale problemen, dus die kans zit er nou eenmaal iets meer in) Bij mijn vriendin werkt dit medicijn geweldig, dus wilde ik de poging ook wagen. Ik heb namelijk heel veel last van geen concentratie, warrig zijn, mentaal hee[lees meer...]l druk, etc. Ook niet geheel onbelangrijk heb ik fibromyalgie en chronisch vermoeidheidssyndroom. Ik vind deze medicatie dramatisch. Ik word er zó slaperig van, dat mijn hoofd continu tolt en ik niet wakker kan blijven. Mijn manager heeft, nu na een week nemen, gezegd dat ze me anders vindt deze week. Ze wist niet van de medicatie. Afwezig, ik doe mijn taken niet goed, ik ben er gewoon niet bij en ze uitte haar zorgen bij mij. Mezelf geëxcuseerd en uitgelegd dat ik medicatie problemen heb. Ik spreek zsm met de dokter om iets anders te proberen. Mijn kaken klemmen zo onwijs hard dat ik er niet van kan slapen. De fibromyalgie pijn in mijn benen is ongekend verergerd. Het enige voordeel is dat mijn hoofd rustig is. Maar hierdoor kan ik niet functioneren. Ik kan mezelf nergens toe zetten, mede omdat ik nog vermoeider ben dan normaal. Als je gevoelig bent voor bijwerkingen in andere medicaties, raad ik dit denk ik niet aan. Ik hoor goede dingen van anderen maar helaas ervaar ik het niet zo!

30-01-2023 | Vrouw | 25
lisdexamfetamine (20)
ADHD
Na methylfenidaat en normale dexamfetamine zei mijn psychiater dat dit misschien fijner voor mij zou zijn. Ik gebruik het alleen tijdens tentamen periodes omdat ik de bijwerkingen haat. Ritalin kickt te hard in voor mij en daar krijg ik ernstige hartkloppingen van en ik word er onrustig van als ik niet weet wat ik moet doen. Elvanse is wel een uitkomst, maar ik geef echt [lees meer...]de voorkeur aan mijn normale gemoedstoestand. Hoe rot het soms ook is om adhd te hebben. De bijwerkingen van alle soorten medicatie wegen zwaarder voor mij! Elvanse werkt naar mijn gevoel wat te lang door, ik moet erg denken aan wanneer ik het inneem, vroeg in de ochtend want anders slaap ik niet ‘s nachts. Ik merk wel de voordelen zoals rustiger in m’n hoofd zijn, maar zonder voel ik me toch het aller fijnst. Studie en huishouden gerelateerd is het niet handig om mijn medicijnen niet te nemen, maar de bijwerkingen zijn vervelender dan een on-opgeruimd huis of me lastig kunnen focussen.

04-09-2022 | Man | 25
lisdexamfetamine (40)
ADD
Hier een 25-jarige jongeman die al heel zijn leven kampte met onder andere: ernstige vermoeidheid, een concentratie van niks, snel in een dip raken, hyperfocus, bij een minder interessant gesprek letterlijk bijna in slaap vallen, ontzettend snel overprikkelt raken waarna niks meer “binnen kwam”, in de ochtenden als labiel werd bestempelt, altijd gespannen zijn en ga zo maa[lees meer...]r door. Nooit kon ik ergens mijn plekje vinden op het werk. Sparen lukte mij nooit omdat ik altijd bezig was met compensatiegedrag (spullen kopen zorgt voor o.a. de aanmaak van tijdelijke geluksstofjes). En toen. Toen was er na maanden wachten de afspraak bij ADHD-Centraal. Alles viel op zijn plek. Er werd een ernstige vorm van ADD vastgesteld en we gingen gelijk over op medicatie. Eerst Methylfenidaat; ik merkte gelijk een heleboel rust zoals ik dit nog nooit had ervaren. Ook mijn concentratie ging er verschrikkelijk goed op vooruit. Ik herkende mezelf bijna niet meer, op een goede manier! Echter na enkele weken merkte ik dat ik er toch wel behoorlijk afgevlakt van raakte (zelfs zover dat ik op een gegeven moment helemaal geen emoties meer voelde) en daarnaast was het enkele keren per dag innemen van de medicatie voor mij niet praktisch. Uiteindelijk heb ik samen met de specialistisch verpleegkundige besloten om volledig over te stappen naar Elvanse; een vrij nieuw medicijn. We zijn begonnen met 1x per dag 30mg en.. WAUW. Mijn hele leven zag er ineens heel anders uit. De ochtenden waren ineens niet meer zo erg; waar ik tot voor deze medicatie op een vrije dag gemakkelijk uit kon slapen tot 11:00 uur, is dat nu 08:00 of hooguit 09:00 en ik voelde me ineens uitgerust. Iets wat ik nog nooit had ervaren! De constant aanwezige en soms idiote gedachtes verdwenen als sneeuw voor de zon. Ik heb ineens heel de dag door energie en kan me concentreren waar ik zelf op wil. Ineens kon ik elke maand wél geld sparen, omdat de geluksstofjes wél aanwezig waren in mijn hersenen en ik dat niet meer hoefte te compenseren. Daarbovenop kreeg ik midden in een reorganisatie als enige een vaste aanstelling wegens uitmuntende prestaties op het werk. Er onstond zelfs langzamerhand ruimte voor een relatie, iets wat ik voorheen niet voor mogelijk had gezien. En tot slot heb ik nu zoveel rust in mijn hoofd, dat ik letterlijk tijd overhou om te sporten! Iedereen merkt aan mij dat ik een heel ander mens ben. Voorheen merkte ik aan mezelf dat ik ongeveer 3 jaar achter liep op leeftijdgenoten en ik merk gewoon dat ik sinds ik deze medicatie slik binnen enkele maanden mentaal 3 jaar ouder ben geworden. Mijn tips voor iedereen die begint met dit medicijn: - geef het de tijd, het heeft bij mij 4 maanden geduurd voor mijn lichaam eraan was gewend en de bijwerkingen verdwenen. - houdt goed voor jezelf bij wat je voelt en wat je wilt verbeteren. Je medisch specialist kan je hierdoor beter helpen met het afstellen van de medicatie. Zo slik ik op een werkdag 40mg en op een vrije dag 30mg. - je gaat afvallen. Dit medicijn verminderd je eetlust (en vreetbuien) enorm. Negeer het gevoel, je lichaam heeft het voedsel écht nodig, als geeft het aan van niet. Bij mij is dit 3kg geweest. Dit komt er langzaam maar zeker vanzelf weer bij, mits je jezelf (bij mij vooral ‘s middags) dwingt om te eten. Ga eventueel naar een diëtiste. - behalve het niet hebben van een eetlust en het afvallen, kan je last gaan krijgen van een droge mond en tanden knarsen. Dit is bij mij vanzelf overgegaan. - voel je je op een bepaald moment op de dag té opgejaagd, bespreek dan snel met je medisch specialist of je toch niet 1 dosis lager kan gaan zitten. - ik heb zelf nog altijd (als enige bijwerking) ‘s middags een dipje van ongeveer een uurtje. In het begin voelde dit als een halve depressie, inmiddels als een beetje dufheid. Dus ook hier geldt; geef het de tijd en als je hier last van hebt, probeer dan in te prenten dat dit zometeen weer voorbij is en je lichaam je voor de gek aan het houden is. Ik hoop dat ik mensen hiermee kan overtuigen, want sinds ik Elvanse gebruik heb ik een volwaardig leven, iets waarvan ik hiervoor alleen maar kon dromen. Ik geloofde nooit in magie, maar voor mij is dit medicijn dit zeker!

24-07-2022 | Vrouw | 25
ADHD
Ik ben sinds 2017 2x gediagnosticeerd met adhd, omdat ik zelf tegen problemen aanliep in mijn dagelijkse functioneren. Op school kon ik nauwelijks docenten volgen en informatie opslaan. Ik maakte geen aantekeningen en als ik die maakte, was het enorm rommelig waar ik uiteindelijk niks mee deed. Over het algemeen was ik erg prikkelbaar en had nog moeite om emoties te regule[lees meer...]ren. Ik ging vaak in discussie waarbij ik snel vergat waar het überhaupt over ging en waarom ik zo kwaad werd. Begrijpen ging heel lastig, maar ook mezelf laten horen op een rustige manier. Ik ervaarde enorm emoties en gedachtes tegelijkertijd, waardoor ik aan het einde van de dag mezelf moest isoleren om tot rust te kunnen komen. Dat was natuurlijk tijdelijk want je hebt geen controle over hoe je brein werkt en moet telkens twee keer zoveel moeite doen dan andere mensen om ‘normaal’ te zijn. Ik heb 3 keer medicatie geprobeerd. Hielp niks. Ik heb milde voor van Tourette, deze verergerde best veel. Zelf ben ik best dun, heb een bmi van 16.5. Daarom slaat medicatie ook niet goed aan en ervaarde ik veel bijwerkingen. Ik heb het over dexamfetamine en methylfenidaat. Sinds 3,5 maanden gebruik ik Elvanse, die ik alleen op verzoek kreeg. Tot mijn verbazing werkt deze medicatie best goed. Mijn tics zijn heel weinig. Ik denk nu vlotter en begrijp sneller. Mijn hoofd is minder vol met onnodige gedachtes, die spelen nog af op de achtergrond, maar kan ze wel makkelijker negeren. Ik heb meer controle over mijzelf. Ook ben ik minder gevoelig geworden. Bij zelfde problemen reageer ik heel kalm en ik besef dat ik eerst probeer te begrijpen voordat ik reageer. Met school opdrachten gaat het ook veel beter. Al let ik nog steeds niet goed op, ik kan veel beter prioriteiten stellen en voordat ik telaat ben, mijn zaken voor elkaar brengen. Bijv. Aantekeningen van een ander vragen voordat ik starks in tijdsnood kom te zitten. Ik onthoud ook veel beter, dat is vooral fijn wanneer ik in gesprek ben met iemand. Ik voel me aanwezig en dat maakt me mentaal ook sterker. Negatieve kant is dat ik al dun was en nu 3 kilo ben afgevallen en niet voldoende slaap. Normaal kan ik 12 uur doorslapen, maar nu wordt ik na 6 à 7 uur wakker. Opzich geen probleem, maar met school of werk is dat minder fijn.

21-07-2022 | Vrouw | 25
ADHD
Begonnen met 1x een 20 mg capsule, vrijwel niks van vernomen. Dat een week volgehouden en toen op eigen initiatief maar 2 tegelijk genomen. Was toen redelijk tevreden met de werking, geen bijwerkingen alleen wel uitgewerkt rond 3 uur. Nu 40mg pillen gekregen en nog een 30 voor om 2 uur in de middag. Allen nu krijg ik hartkloppingen en word ik onrustig van deze dosering? Pa[lees meer...]ar dagen met de 40 begonnen maar toen maar de dag met 30 begonnen, en nog steeds last van deze bijwerkingen. Neem nu ook nog een 30 pil om 2 uur maar bijwerkingen worden nu erger in de avond en ik kan niet slapen, concentratie in de ochtend wel redelijk verbeterd maar in de avond nauwelijks verschil. Twijfel of ik even door moet zetten in de hoop dat de bijwerkingen verdwijnen. Ook beetje in de war dat ik nergens last van had bij 2x 20mg maar wel bij 1x 40? Iemand hier ook ervaring mee? En blijkbaar werkt de pil wel langer dan ik dacht, maar dan alleen het wakker blijven deel?

20-06-2022 | Vrouw | 25
lisdexamfetamine (30mg)
ADHD
Ik ben als kind al gediagnostiseerd met ADHD. Op de middelbare school ben ik begonnen met het slikken van Concerta 54. Dit heeft mij toen goed geholpen (om mijn examens te kunnen behalen), maar na 2,5 jaar was ik de somberheid, extreme hyperfocus en het niet kunnen eten zat. Ik ben toen gestopt en ben ook niet overgestapt naar een ander medicijn. 10 jaar later, na e[lees meer...]en hoop vallen en opstaan toch besloten om opnieuw, samen met een psychiater, te gaan kijken naar eventuele medicatie die beter bij mij zou passen. De eerste en de beste! De psychiater schreef mij Elvanse voor 20 mg om mee te proberen. De eerste 2-3 dagen voelde ik mij 'raar'. Als ik mij zo zou blijven voelen was ik direct weer gestopt, maar ik heb doorgezet. Na dag 4 voelde ik mij geweldig. Het medicijn voelde ik niet meer zo hard binnenkomen, geen opgejaagd gevoel meer, geen slapeloosheid en absoluut geen somberheid meer. Na 2 weken is mijn dossering verhoogd naar 30 mg. Het voelt als rust, eindelijk mijn werk af kunnen maken, minder error-momenten op een dag, minder boos/gefrustreerd, beter uit mijn woorden kunnen komen en vooral beter naar mijzelf kunnen luisteren. Ik voel mij herboren! ongelooflijk.. ik zou willen dat ik 10 jaar geleden dit middel al had ontdekt, wat had dat mij een hoop ellende bespaart. Mijn tip aan jou: Als je je de eerste dagen wat rot en raar voelt door het medicijn, probeer het nog even vol te houden.. wie weet heeft het bij jou ook 4 dagen nodig om het gewenste effect te mogen ervaren.

22-02-2021 | Vrouw | 25
lisdexamfetamine (50MG)
ADHD
In november 2019 heb ik een eerdere reactie geplaatst over de start van mijn gebruik. Ik ben toen van 30MG op 50MG overgestapt. Na ongeveer driekwart jaar wou ik kijken of ik wat kon afbouwen. Ik ben toen van 50MG naar 40MG en vervolgens 30MG gegaan. Hier merkte ik dat ik weer neerslachtig werd, prikkelbaar en richting depressieve gevoelens/gedachtes ging. Ik ben vervolgen[lees meer...]s weer teruggegaan op 50MG en slik dat nu nog steeds. Ik merk dat de werking van de medicatie per dag verschilt. Het ligt er echt aan hoe ik uit bed stap, wat en hoeveel ik gegeten heb, wat ik die dag ga doen en hoe ik me over het algemeen voel. De ene dag is het voor mij een wondermiddel de andere dag raak ik mijn zenuwen niet kwijt. Ik vraag me af of andere ook zo'n constant gejaagd gevoel hebben, alsof je kind bent en je de volgende dag op schoolreis gaat (erg vervelende zenuwen). Samen met de psychiater heb ik gesproken over het veranderen van medicatie. Eerder heb ik anti-depressiva erbij geslikt om van het zenuwachtige gevoel af te komen, dit werkte averechts en daarom snel weer mee gestopt. Ik ben mij nu aan het inlezen in Strattera, zie hier veel positieve verhalen over. Omdat ik een slechte ervaring heb gehad met andere medicatie voor ADHD twijfel ik enorm. Ook wordt de eigen bijdrage van Strattera niet vergoed, bij Elvanse wel. Al met al ben ik positief over het gebruik van Elvanse, zou op het moment niet zonder willen/kunnen. Als ik de medicatie niet gebruik ben ik niet vooruit te branden en is alles teveel, word snel boos/geïrriteerd en lig het liefst de hele dag in bed. Met medicatie ben ik meer 'mezelf'. Ik overzie dingen prima, eerst denken dan doen i.p.v. andersom, ik irriteer me niet aan alles en iedereen en kan 9/10 keer zonder al te veel prikkels de dag doorkomen. Nogmaals ligt het er ook echt aan hoe ik me voel. Elke dag/uur/minuut blijft voor de meeste personen met ADHD een verassing hoe je je voelt, alleen is het met deze medicatie voor mij een stuk stabieler en kan dingen meer relativeren. Ik hoor graag of mensen ook last hebben van gejaagdheid/zenuwen en wat zij daar eventueel aan doen/hebben gedaan.

23-10-2020 | Vrouw | 25
lisdexamfetamine (50)
ADHD
Ik ben sinds 2 maanden begonnen met Elvanse. Begonnen met 20mg omdat ik in het verleden een angststoornis heb gehad, na 2 weken 30 mg en ik zit nu sinds een week op 50mg 1 keer per dag. De eerste paar weken heb ik veel last gehad van het rebound effect, na 5 a 6 uur werkte het medicijn uit en werd ik erg moe en kreeg ik hoofdpijn. Ik voelde me soms ook warrig en snel geï[lees meer...]rriteerd. Ik moet zeggen dat al die bijwerkingen nu weg zijn sinds ik op 50 mg zit. Het werkt onwijs goed voor mijn concentratie en chaotisch zijn. Ik ben minder snel afgeleid in alles, ik kan rustiger gesprekken voeren en heb oprecht het idee dat ik slimmer ben of slimmer over kom. Klinkt een beetje gek... Maar omdat ik naar mijn idee een stuk kalmer in mijn hoofd ben, sla ik ook veel meer informatie op die normaal langs me heen gaan, bijvoorbeeld dingen voor school of het nieuws. Maar ook omdat ik beter kan luisteren naar wat andere zeggen en minder impulsief antwoorden geef. Verder voel ik me door dit medicijn niet euforisch, wat ik met Ritalin wel eens had. Heb wel dat ik de eerste 2 uur na inname soms een beetje angstig kan zijn, of somber. Ik kan het gevoel niet goed uitleggen. Hebben meer mensen hier last van? Misschien is dat omdat mijn lichaam er nog even aan moet wennen.

29-04-2022 | Vrouw | 26
lisdexamfetamine (50mg)
ADHD
Hoi Allen, Sinds ongeveer één jaar het ‘officiële’ label van AHDH. Doordat ik er in mijn dagelijkse bezigheden steeds meer last van had, ben ik begonnen met de zoektocht naar een geschikt medicijn. Van ritalin naar Tentin naar lisdexamfetamine. Bij elvanse 30mg had ik eindelijk het idee dat ik wat meer mentale rust kreeg, maar nog geen betere focus. Daarom nu sinds 3 we[lees meer...]ken opgehoogd naar 50mg. Nog steeds de mentale rust maar niet meer focus helaas.. ook denk ik te merken dat ik wat meer neerslachtige gevoelens heb sinds de ophoging, maar ik durf niet met zekerheid te zeggen dat dit door de verhoging komt. Heeft hier toevallig iemand vergelijkbare ervaringen mee? Ik had gehoopt dat dit het eindpunt van de zoektocht was, maar we gaan nog even door.