lisdexamfetamine

Dr Joseph Firth et al. - World Psychiatry (11-09-2019)

20-11-2019 | Vrouw | 49
lisdexamfetamine (30mg)
Borderline persoonlijkheidsstoornis
Hallo Sinds 15 dagen slik ik elvanse omdat ik veel hoge en lage heftige emoties heb en ik continu druk in mijn hoofd ben. Ik kreeg eerst venlafaxine 150 mg maar had erge zweetaanvallen en werd soms naar in mijn hoofd. Met elvanse ben ik rustig vlak en heb weinig emotie wat ik zelf wel prettig vind nu...mijn omgeving vind mij ook verdacht rustig . Ik heb geen vreetbuien[lees meer...] meer en heb ook geen honger moet wel opletten dat ik eet en drink .kan normaal stil zitten zonder te wiebelen of dergelijke en kan beter relativeren. Voor mij is het een fijn middel heb geen nare bijwerkingen

12-10-2020 | Vrouw | 51
lisdexamfetamine (20mg)
ADD
Heb een maagverkleining en last van depressies, waarschijnlijk kimt datbdoor de hormonen. Hele leven al, nu in overgang. Hogere dosering werkt daar goed op, alleen heb ik daardoor erg veel bijwerkingen, want het heeft een korte werkingsduur vanwege maagverkleining. Na uiteindelijk op 3x p dag 40 mg nu: 2x 20. Is eigenlijk te weinig, heb snel een overprikkeld hoofd en nog [lees meer...]steeds last van stemmingen voor de menstruatie. Maar is beter dan niets te gebruiken. En meer is ook geen optie, veel te veel bijwekingen, kon niet meer staan door duizelingen en soort van hypo's. Ook veel last vvan ontwenningsverschijnselen, koud, koortsig, hoofdpijn branderige ogen. Hoef nu geen anti depressiva meer.

25-12-2019 | Man | 52
ADHD
Ook net begonnen, ben benieuwd hoe het nu werkt bij je!

25-12-2019 | Man | 52
lisdexamfetamine (30mg)
ADHD
Ook net begonnen, hoe is het nu voor jou?

14-09-2022 | Man | 54
lisdexamfetamine (70mg)
ADHD
Ik weet sinds een paar maanden dat ik al mijn hele leven ADHD heb. Na een tijd tussen psychologen heen en weer geslingerd te zijn omdat ik depressief was. Bleek de laatste psycholoog (hij zei ik denk dat jij ADHD hebt en geen depressie) het bij het rechte eind te hebben. Dus mezelf laten testen bij ADHD centraal en daar bleek ik 9 van de 9 herkenningspunten van ADHD af te [lees meer...]vinken. Toen ben ik met een recept methylfenidaat naar huis gestuurd wat ik eerst maar eens moest proberen maar al snel bleek dat dit niet het juiste medicijn voor mij was omdat ik me daar best gejaagd door voelde. Dus werd me lisdexamfetamine 50 mg voorgeschreven wat me al veel beter paste, ik functioneerde ineens veel beter en voelde me een al stuk gelukkiger en na een paar aanpassingen zit ik uiteindelijk op 70 mg , dat past me nog net een stukje beter. Alles gaat me wat makkelijker af en de "depressie" is omgezet in geluk. Ik ben super blij met dit resultaat.

28-01-2021 | Vrouw | 54
lisdexamfetamine (50Mg)
ADHD
Had al van alles geprobeerd, maar niet naar tevredenheid. Heb Concerta, Ritalin, Methylfenidaat, Amfexa, Dexmethylfenidaat etc. geprobeerd. Gebruik nu méér dan een jaar Elvanse Lisdexamfetamine. Ben heel tevreden. Neem 50 Mg in de ochtend en klaar. Ik heb weer focus, ben niet chaotisch, blijf rustig, kan mezelf concentreren, geen opgejaagd gevoel, maak zaken af wanneer ik [lees meer...]eraan begin etc. Kortom FANTASTISCH!! Heb geen bijwerkingen. Heel af en toe een droge mond. 'sAvonds neem ik 25 Mg Seroquel /Quetiapine om heerlijk rustig te slapen en fris en fruitig wakker te worden.

27-12-2019 | Man | 57
ADHD
Omdat dexamfetamine niet meer geleverd mocht worden, werd het Elvanse. Ik had 3x2 2,5mg dex nu 1x , 1 tablet 30 mg. Dit is natuurlijk veel makkelijker. Bij de dex wel rebounds of steeds kijken wanneer weer nieuwe inname. om de rebound te beperken (voorkomen). Sociaal ook niet altijd handig als er rond een bepaald tijdstip midden op de dag medicatie ingenomen moet wor[lees meer...]den. Hier dus van af. Geen enkele bijwerking, waar ik met andere medicatie in het verleden wel last van had met opstarten. Voel me rustig. Gebruik het nu 3 weken. Neem rond 8.00 uur in In de middag rond 16.00 uur vaak een dip. Even moe. Daarna trekt het wel weer bij. Kan zijn dat het met gebeurtenissen die zo gebeuren in het leven te maken heeft of dat de sterkte net te gering is voor mij. Dit even aanzien en overleggen met de voorschrijvend arts. Maar al met al nu redelijk tevreden, kan wellicht iets beter als het wat rustiger in het leven wordt of met verhoging doses.

17-11-2020 | Vrouw | 59
lisdexamfetamine (50mg)
Prima middel alleen het is niet meer te betalen zit bij z en z de eerste 250 moest ik zelf betalen euro bedoel ik nu krijg ik volop rekeningen zit al bijna op 700 euro hoe doen jullie dat zit av top

19-11-2021 | Vrouw | 62
ADHD
Na een proef met methylfenidaat en dexamfetamine (Tentin) nu overgestapt op Elvanse (30 mg). Behalve het gemak van maar 1 innamemoment (08:00) is de werking veel geleidelijker: geen pieken/dalen en geen rebound. Ik focus me beter op taken, beheers impulsen veel beter en ben inderdaad veel kalmer. Ik lees dat mensen hier problemen hebben met ‘s morgens stevig eten, terwi[lees meer...]jl je écht wel een bodempje nodig hebt bij dit medicament. Mijn oplossing: de Plenny Shakes van Jimmy Joy. Alle benodigde voedingsstoffen in één drankje en je bent met 440 Kcal gecoverd tot na het middaguur. Want inderdaad: die onderdrukte hongerprikkel is wel iets om in de gaten te houden. En ook ik heb de ervaring dat (lis)dex absoluut niet samengaat met alcohol (ook al is het maar 1 klein glas). Tenzij je misselijkheid en knallende hoofdpijn voor lief neemt.

17-01-2021 | Man | 69
lisdexamfetamine (40mg)
Onrust
Voel me voor het eerst sinds vele jaren rustiger

Thyrax Duotab (871) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (596) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (558) - Antibiotica - penicillines breedspectrum