Ervaringen met Medikinet

ADD (41 meningen)
Autisme (5 meningen)
PDD-NOS (4 meningen)
Concentratieproblemen (3 meningen)
Syndroom van Asperger (1 mening)

Concerta (483 meningen)
Dexamfetamine (428 meningen)
Ritalin (406 meningen)
Methylfenidaat (401 meningen)
Amfexa (210 meningen)

Bojan Nikolik (30-12-2014)

22-10-2012 | Man | 9
ADHD
gestart met 10 mg op 7 jarige leeftijd, na een jaartje bleek effect minder, dus werd dosering verhoogd naar 20 mg. Helaas is er niets tussen de 10 en 20 mgr medicinet cr. De enige mogelijkheid is dan 10 Mgr CR en 5 of 10 mg kortwerkende medikinet, maar mijn zoon staat niet open voor extra inname momenten. 20 mgr Cr lijkt te hoog: meer vervlakking en negatieve uitlating[lees meer...]en. Nu is het vorostel om Concerta te proberen 18 mgr

17-10-2012 | Vrouw | 7
ADHD
Onze dochter heeft 2 maanden medikinet geslikt maar zijn gestopt omdat wij vonden dat ze niet meer zo spontaan was en toch veel huilden en zich zelf terug trok, alleen nu komt het; wat ze in 2 maanden op haar SBo school heeft geleerd gaat nu weer achter uit, ze kan zich weer niet concentreren en haar speelgedrag veranderd weer in pest gedrag. nu overwegen we om weer te beg[lees meer...]innen, terwijl wij ook weten dat ze somberder word. wie kan mij nog advies geven? maak me best veel zorgen. moeder van een lief kind

10-10-2012 | Vrouw | 15
ADHD
Ik heb een tijdje medikinet gebruikt toen ik in de 2e zat( middelbare) maar ben snel gestopt omdat ik er een gehaast gevoel van kreeg en hartkloppingen... Verder kon ik me wel heel goed concentreren, en daarom ben ik er ook mee begonnen, ik heb add/adhd en kan me voor geen meter concentreren. Maar ik voelde me als de pil was uitgewerk ook heel slecht, depri maar vooral moe[lees meer...], ik was constant aant gapen. Verder op school was ik ook minder sociaal dan normaal. Van de psychoog mog ik kiezen: goede cijfers halen en goed concentreren, maar me heel slecht en depressief voelen. Of: slecht concentreren, gemiddelde cijfers halen en socialer en happier zijn. Ik koos voor het laatste.. En nu gebruik ik strattera al een week, maar merk nog niks want dat komt pas na 6weken.

08-10-2012 | Vrouw | 8
ADHD
Geweldig medicijn. Mijn dochter van 8 jaar kan nu gewoon meekomen op school, de juf merkt plotseling op dat ze echt een slimme meid is, terwijl dat voor heen niet gezien werd (ondanks haar IQ van 120). Laatst een dag vergeten en ze komt helemaal van slag thuis: mama het rekenen lukt helemaal niet net als vroeger toen ik nog geen pilletjes had. Toen pas had ik door dat we h[lees meer...]et vergeten waren. Helemaal geen last van bijwerkingen en gewoon nog mijn vrolijke meid zoals ik haar ken. Echt geloof niet meteen de spookverhalen van anderen over dat je kind er een zombie van wordt: die kinderen zijn meest niet goed ingesteld.

24-09-2012 | Vrouw | 9
ADD
Mijn dochter van 9,5 jaar heeft sinds 5 dagen Medikinet CR. Het is ongelofelijk wat een verandering wat dit medicijn kan geven. Vanaf dag 1 werkte het meteen. De lerares op school merkte gelijk dat haar concentratie stukker beter was. Normaal is ze altijd als laatste klaar met de toets en nu als eerste en nog zonder fouten ook. Vandaag naar Remedial Teacher geweest ook zij[lees meer...] was erg enthousiast het ging super en ze hadden nog nooit zoveel in één uur kunnen doen. Tot nu toe heeft ze nog geen bijwerkingen gehad en ik heb ze nog nooit zo vrolijk gezien. Zo blij dat ze nu eindelijk met he tempo van de rest van haar klas mee kan. Ze gebruikt het natuurlijk nog maar kort, maar ongelofelijk wat een verandering.

24-09-2012 | Vrouw | 3
methylfenidaat
mijn zoon 3 jaar adhd en pdd-nos gebruikt dit medicijn bij wijze van uitzondering daar hij zeer jong is,ik ben zeer te vreden met het reslutaat,mijn zoon kan weer spelen,veel minder prikkelbaar,niet snel meer boos/agressief,geen gevaarlijke acties meer... mijn dochter 6 jaar groep 3 nu,presteert beter op school,minder snel afgeleid,concentratie is beter,ze is veel vrolijk[lees meer...]er,veel minder snel boos en grof in de mond,de vele ruzies tussen beiden waar soms echt werd geslagen, gebeten,de kinderen spelen samen als echte broer en zus... Daarbij voor mijzelf het beste resultaat,mijn zoon heeft 2,5 jaar niet goed geslapen gemiddeld 4x per nacht een uur wakker met veel angsten,wij slapen nu allemaal de hele nacht door,daarbij sliepen de kinderen bij de ouders in bed door de vele angsten....enige bijwerking nagelbijten,friemelen....

06-08-2012 | Man | 40

21-07-2012 | Man | 6
ADHD
Mijn dochter van 6 gebruikt nu een week medikinet, maar merk weinig verschil. vind haar zelfs nog meer aandacht vragen als daarvoor en zoals gezegd werd, dat ze meer open zal staan voor anderen? Merk ik weinig van. Of haar dosis van 10 mg is te laag, maar ze is nog zo jong dat je ook niet weet of ik wel hoger wil proberen. Ze heeft ook veel slapeloze nachten en droomt veel[lees meer...], ik heb mijn twijfels.

16-07-2012 | Man | 9
ADHD
Mijn zoontje van 9 gebruikt na het proberen van 20 mg ( toch iets te sterk) nu 15 met veel succes. Twee langwerkende pilletjes 1 van 10 mg en 1 van 5 die hij in de ochtend neemt. (na zijn ontbijt!) Zijn resultaten op school zijn enorm verbetert en zijn gedrag ook. Veel liever en begripvoller. Ipv dat hij de aanstichter was van kleine pesterijtjes is hij nu degene die bem[lees meer...]iddeld. Hij snapt onderlinge relaties veel beter en is hier zelf ook zeer gelukkig onder. In het weekend geven hem alleen 10 mg omdat hij minder nodig heeft. Als hij niet in zijn ritme van school zit dan heeft hij meer last van misselijkheid en of hoofdpijn. In het begin had hij daar meer last van maar nu bijna niet meer. Het werkt wel het beste als hij in zijn ritme van school zit want daar helpt het hem ook enorm. Als het in de avond is uitgewerkt moeten wij ook weer even 'bijstellen' want dan is hij meteen drukker en komen de kleine pesterijtjes om de hoek kijken. We proberen hem ook aan te leren dat hij ook zonder medicijnen op zijn gedrag moet passen. Deze zomervakantie gaan we een rustperiode inlassen en kijken hoe het zonder gaat. Wij zijn echt heel tevreden met deze dosering en medicatie!

06-07-2012 | Man | 18
ADD
Ben zelf nu 18,5 jaar en heb een jaar geleden te horen gekregen dat ik dus ADD had. Ik kreeg concerta op recept, zware, lichte. Het werkte goed voor concentratie maar ik werd er zo depressief van bij uitwerking. net een zombie. Van alles geprobeerd toen kwam medikinet. Dit is eigenlijk veel te licht voor mij lees ik zo. Als ik het inneem is het rust in mijn hoofd, alles is[lees meer...] helder en ik krijg gewoon dingen voor elkaar waar ik voorheen op vast liep door het gekkenhuis in mijn hoofd. Ik ben wel wat meer emotieloos en ik heb wat minder eetlust. Bij concerta voelde ik me eigen ook echt onder invloed. Bij medikinet zie ik het als een duwtje in de rug. De ADD voelt niet helemaal als weg maar het is zeker een goed hulpmiddel als je eraan gewend bent. Zeker het wennen heeft even tijd nodig. ik ben overigens wel wat kilo's verloren terwijl ik al best dun ben. Risico!

18-06-2012 | Man | 11
ADHD
hierbij wil ik reageren op de laatste reactie, die ik op mijn vorige bericht heb gekregen, wij, mijn vriend en ik hebben besloten om het de kinderen niet meer te geven.\, we hebben zelf het idee dat moeder een beetje drukke zonen niet aan kan, als de kinderen de medicijnen niet krijgen, zijn ze vrolijk levenslustig eten en slapen goed, doen gezellig met anderen, en twee[lees meer...] jongens met een jaar leeftijdsverschil doen nou eenmaal wat drukker, de tics zijn helemaal verdwenen. jammer alleen dat ze ze bij moeder wel krijgen, die is het er ook helemaal niet mee eens, omdat ze dan op maandag avond 8 uur drukkere kinderen thuis krijgt, ik heb aan iedereen in mijn omgeving gevraagd of ze de kinderen dan abnormaal druk vinden, en iedereen vind ze prettiger in de omgang. nu wil ik hiermee niet zeggen dat dit voor alle kinderen geld, er zullen best kinderen zijn die onhoudbaar zijn, maar in ons geval kan de moeder beter een pilletje nemen, ze praat de kinderen van alles aan, waardoor ze zelf gaan denken dat ze van alles mankeren, alleen is dit niet zo en dat hebben wij ze ook duidelijk gemaakt, ik heb veel van internet gehaald en ze dit ook laten lezen. bedenk dat adhd nooit bewezen kan worden, en meer een hype is van de laatste jaren. ik hoop dat deze beslissing geen verdere consequenties heeft voor mijn vriend, mbt het zien van de kinderen, maar desnoods word het een rechtzaak, je moet vechten voor het wezijn van je kinderen. Ooit was u een kind. U kunt zich vast nog wel een periode herinneren dat u verveeld was in de klas of druk of rusteloos, uw jeugdige energie bracht u soms in de problemen. Werd u door uw ouders of door een arts aan bewustzijnsveranderende middelen gezet om uw jeugdig enthousiasme te onderdrukken? Natuurlijk niet. De waarheid is dat in veel gevallen opstandig gedrag niet een psychologische of chemische stoornis is… maar een symptoom van kind zijn. misschien dat iemand na het lezen hiervan, zich nog een achter de oren krabt. (RED: helaas van het vele werk, hebben we de mening in moeten korten tot zuiver eigen ervaringen. De kracht is juist dat eigen verhaal, niet de resultaten van een verre studie!)

14-06-2012 | Man | 8
ADD
Het middel medikinet werkt op zich goed bij onze zoon van 8 jaar. Schoolprestaties zijn beter, concentratie is toegenomen en de bijwerkingen vallen tot nu toe mee. Behalve de standaard zaken als verminderde eetlust heeft hij, voor zover we kunnen nagaan, sinds het begin last van tics, ongecontroleerde bewegingen zoals het wapperen met handen en het over elkaar wrijven van[lees meer...] de vingers. Het is nu dusdanig dat hij met zijn ogen draait en met zijn mond trekt. Op dit forum heb ik gelezen dat meer mensen hiermee te maken hebben gehad. Ik ben benieuwd wat de ervaringen zijn op langere termijn en of de tics weer afnemen. Dank en veel wijsheid voor iedereen.

27-05-2012 | Man | 8
ADHD
Onze zoon van 8 jaar gebruikt dit sinds 25 april jl. omdat de juf op school vond dat ie concentratieproblemen heeft, onrustig is, enz. De bijwerkingen verschillen alsmaar, maar wel is het steeds zo dat hij zeer weinig tot niets eet, terwijl eten al een groot probleem was. De laatste week heeft hij ook inslaapproblemen, normaal sliep hij om 19.15 uur al lang, maar nu geb[lees meer...]eurt het meestal pas dat hij tegen 22 uur pas in slaap valt. Tabletjes met melatonine helpen niet. Verder heeft hij ook veel hoofdpijn en ineens een zonne-allergie. Aanstaande week hebben we een gesprek met zijn juf en zijn we erg benieuwd of zij positieve veranderingen heeft ontdekt. Wij hebben nog twijfels over alles.

05-05-2012 | Man | 8
ADHD
Mijn zoontje van 8 heeft adhd in combinatie met ppd nos. Heel erg lang tegenstander geweest om medicatie te gebruiken. Eenmaal nu de laagste dosis geprobeerd, heel erg tevreden. Had ik dit maar jaren eerder gedaan. Hij werd altijd heel erg snel boos en is mega koppig. Nu hij dit slikt is dit echt heel sterk afgenomen. Is geen zombie, nog altijd actief met pretogen. Zola[lees meer...]ng de werking er is, is er met hem te comminuceren en een doorkomen aan. Hij lijkt dan eindelijk een "normaal" kind en twijfel ik soms, miss is het niet nodig. Totdat de werking voorbij is, en het weer duidelijk zichtbaar is dat hij er wel degelijk baat bij heeft. Ook naar andere toe. Hij stond zichzelf zo vaak onbewust in de weg. De 1ste 2 weken van gebruik waren de bijwerkingen wel heftig. Hem niet verteld dat het daar van was. Klaagde hij constant over buikpijn en hoofdpijn. Toch blij doorgezet te hebben. Sinds gebruik heeft hij ook kleur op zijn gezicht (dat ik me in het begin regelmatig heb afgevraagd of hij geen koorts had, niet gewend die kleur). Normaal gezien neemt hij niet zomaar iets (pdd nos), maar gaan deze gelukkig zonder problemen.

01-05-2012 | Vrouw | 13
ADHD
Mijn dochter gebruikt nu sinds een maandje medikinet opgebouwd tot 1keer s'ochtends 30mg enbegin vd middag10mg overdag op school voelt ze zich lekkerder hierdoor maar s'avonds vanaf een uur of 18:00wordt ze heel opstandig en depressief. Herkent iemand dit ?

26-04-2012 | Man | 12
ADHD
Mijn zoon gebruikt het medicijn medikinet 3-3,5 jaar en in de loop van deze jaren werden zijn woede buien sterker , waardoor afgelopen weekend hij flipte. Ik had al een lange tijd aan de neuroloog aangegeven dat zijn woede buien toename , maar er kon niets veranderd worden qua medicatie. Van ritalin kreeg hij hartkloppingen en het gaat om zijn concentratieproblemen. Mediki[lees meer...]net bleek het juiste te zijn. Tot van het weekende , mijn zoon is dus helemaal geflipt, je had hem moeten zien. Die blik in zijn ogen, om bang van te worden. Maandag gelijk gebeld naar de neuroloog, deze was er zodanig van geschrokken dat hij acuut moest stoppen met medikinet, daar de woede door het medicijn versterkt kan worden. Het gaat inmiddels weer goed met hem , af en toe is hij heel druk is, maar het is en blijft een kind, moet zijn energie kwijt . Dit is mijn verhaal als moeder zijnde; aub houdt u kind goed in de gaten, volg je innnerlijke gevoel als deze zegt dit is mijn kind niet meer, knok hiervoor.