Ervaringen met Medikinet

ADD (41 meningen)
Autisme (5 meningen)
PDD-NOS (4 meningen)
Concentratieproblemen (3 meningen)
Syndroom van Asperger (1 mening)

Concerta (482 meningen)
Dexamfetamine (428 meningen)
Ritalin (406 meningen)
Methylfenidaat (400 meningen)
Amfexa (210 meningen)

Bojan Nikolik (30-12-2014)

20-09-2011 | Man | 10
ADHD
Mijn zoon (10 jaar) gebruikt sinds 1 maand Medikinet. Hij begon met 10 mg. Dosis is opgebouwd en inmiddels slikt hij sinds 2 weken 20 mg. In het begin had hij verschillende bijwerkingen, zoals: misselijkheid, draaierig, autoziek, minder eetlust, moeite met inslapen. Eten van melkproducten helpt tegen de misselijkheid. 1 pilletje Melatonine helpt goed voor het inslapen. Er[lees meer...] is waarschijnlijk 1 bijwerking die door niemand is beschreven en daar maak ik me zorgen om. Sinds hij 20 mg medikinet slikt maakt hij rare gezichtstrekkingen. Het lijkt op gekke zenuwtrekkingen. Zijn wenkbrauw gaat omhoog en ogen worden wijder. Hij draait met zijn ogenbol en op een gekke manier maakt hij zijn mond wijd open. Hij draait ook met zijn hele hoofd. Ik zal zo snel mogelijk contact opnemen met de kinderarts, maar toch doe ik een oproep aan medikinet gebruikers en zijn/haar omgeving. Wie herkent dit en zou dat te maken hebben met het gebruik van medikinet? Graag jullie reactie.

04-09-2011 | Vrouw | 27
ADHD
Van jongs af aan weet ik dat ik ADHD heb. Ik ben op mijn 15de pas begonnen met medicijnen. Het gebruik van Ritalin werkte niet goed bij mij, de korte werking, vaak innemen en de rebounds. Daarna ben ik overgegaan naar Equazim, deze beviel me redelijk omdat ik maar 2 pillen hoefde te nemen en de werking langer was, maar nog steeds veel last van rebounds tussen de innames[lees meer...] in. Toen ben ik Concerta gaan gebruiken, in een half jaar tijd ben ik 14 kg afgevallen doordat mijn eetlust helemaal weg was, en ik had niet genoeg aan de 12uur werking van het medicijn, waardoor ik 's avonds niet goed in slaap kwam. Na heel wat overleg ben ik toen met Medikinet begonnen, wat destijds een 'nieuw' medicijn was. En na 2 dagen gebruik, was ik een totaal ander mens. Ik voelde me veel rustiger en mijn gedrag was 'normaal'. In mijn omgeving kreeg ik te horen dat ik erg positief veranderd was en ik heb zelfs geen ruzies meer gehad met mijn moeder sinds ik Medikiet gebruik. Wat eerder dus wel erg vaak voorkwam. Dankzij dit medicijn kan ik echt mee komen met de rest van de wereld en voel ik me veel fijner. Ik ben moeder van een 5 jarige en het is nu veel makkelijker om op te voeden dan voorheen. Ik ben echt zeer te spreken over Medikinet en als je je goed houdt aan de inname tijden, werkt het gewoonweg geweldig. Voor mij tenminste wel.

19-08-2011 | Vrouw | 29
ADHD
Medikinet werkte wel alleen waren de bijwerkingen duidelijk aanwezig. Zo moest ik inhoud v/d capsules door appelmoes of yoghurt mengen en daarnaast genoeg eten omdat ik anders last van mijn maag kreeg, In de ochtend bij onvoldoende eten na +/- 1,5 uur hartkloppingen en een opgejaagd gevoel. Tevens wel eetlust vermindering maar ondanks het weinige eten wel behoorlijke gew[lees meer...]ichtstoename.

02-08-2011 | Man | 17
ADD
Ik vertel dit zo snel mogelijk. Werkt goed als concentratie medicijn maar na 7 jaar gebruik .. ik kan me emoties niet meer erkennen zit bij een psychiater omdat ik me emoties niet meer kan voelen sneed me kapot.., misschien dat dit een bijwerking bij mij is maar er zijn vast kinderen die deze bijwerkingen ook kunnen krijgen houd hem daarom of haar zo goed mogelijk in de g[lees meer...]aten en praat veel met ze over hun gevoellens of problemen alsjeblieft dit is goed voor hun dit kan zoveel voorkomen, in naam van uw kinderen die medikinet gebruikt let op ze ! , mijn ouders viel het namelijk ook niet op ... Ik dank u voor het lezen van dit en als u meer op uw kinderen let hierover te lezen dan dank ik uw vriendelijk.

26-07-2011 | Man | 12
ADHD met beperkte hyperactiviteit
Mijn zoon slikt deze medicatie nu 5 jaar. Hij is begonnen met Ritalin maar vond het niet prettig om dit ook op school tijdens de overblijf te moeten innemen. Hierna Concerta geprobeerd maar sloeg eigenlijk nauwelijks aan. Toen gestart met Medikinet. Dit sloeg direct goed aan. Voordeel is dat de 8 uur ruim de schooltijd overlapt, waardoor hij veel profeit heeft van de conce[lees meer...]ntratieverbetering. Het is ook lastig als een kind ADHD heeft om dan niet te vergeten om iedere 4 uur je medicatie in te nemen....... Gedurende de afgelopen jaren 1 x opgebouwd naar de 30 mg ivm groei. Hijj heeft heel veel profeit van deze medicatie. Schoolprestatie zijn er zeker op vooruit gegaan, maar ook in privesfeer is hij makkerlijker te benaderen en daarldoor ook leerzamer zeg maar.

27-06-2011 | Man | 7
PDD-NOS en ADHD
Mijn zoon van 7 jaar gebruikt na het testen van Ritalin en Equasim en Concerta nu een jaar de Medikinet en die bevalt voor hem uitstekend, de andere middelen werkten door zijn snelle stofwisseling te kortdurend. Hij is nu zojuist overgegaan van 1 x 20 mg en 1 x 10 mg naar 2 x 20 mg . ( 7 uur 's morgens 1 x 20 mg en 14 uur 's middags 1 x 20 mg ) Hij gebruikt daarbij ook Ri[lees meer...]sperdal maar wij gaan die nu 's morgens weglaten en kijken hoe dat gaat. Het enige nadeel dat ik vind is dat hij moeite heeft met inslapen en dat vermoedelijk komt door de Medikinet en te kort aan lichaamseigen Melatonine maar daarvoor gaan we hem nu testen.

24-06-2011 | Man | 8
ADD
Onze zoon gebruikt nu bijna 3 jaar medikinet cr. Begonnen met 10mg, daarna 20mg en nu al langere tijd 30mg. Mijn zoon heeft nooit geklaagt over bijwerkingen. Schoolprestaties boven verwachting goed ! Aan het einde van de middag wordt hij wat "wild" in zijn hoofd zoals hij het zelf noemt. Inslapen s'avonds soms moeizaam. Hiervoor krijgt hij dan een tabletje melatonime. Eetl[lees meer...]ust was nooit groot en die is gelijk gebleven of iets verminderd.

17-06-2011 | Man | 15
ADD
Ik merk niks van het medicijn. Als ik het geslikt heb wordt ik er alleen vreselijk misselijk van. Ik heb er ook al een paar keer door moeten overgeven.

03-06-2011 | Man | 19
ADHD
hoi vraagje, ik ben sinds een paar dagen begonnen met medikenet ivm mijn adhd, hierbij merk ik dat ik heel duizelig word hardkloppingen krijg en me heel vaag voel. tegen mij is door mijn psycholoog gezegd dat ik daar inderdaad last van (kan) krijgen en er wel mee door moet gaan omdat je lichaam eraan moet wennen. nou is dit de eerste keer dat ik medicatie slik en kan het n[lees meer...]iet goed beschrijven hoe ik me voel op het moment. wat is wijsheid, toch doorgaan of mijn psych raadplegen of iets anders?

27-05-2011 | Man | 12
Adhd
mijn zoon is er 2-5 MEE BEGONNEN Snachts was hij erg duizelig en de volgende morgen ging hij braken en was erg duizelig had ook hele wijde puppillen van de ogen was heel de dag erg suf en wou niets eten en drinken pas om 6uur wou hij wat eten en drinken hij had hiervoor ritalin en had daar geen last van ik ben me naar geschroken dus voor ons ritalin dan maar geen langdurig[lees meer...]e werken en dan maar eens een pilletje vergeten jammer dan voor de leraar maar ik wil wel mijn kind behouden ik vind het trouwens allemaal troep maarja wat moet je als ouders ik vind het is en blijft een probleem en het zijn puur drugs

26-05-2011 | Vrouw | 44
ADHD
Gebruik nu sinds ruim een week Medikinet, eerst 5mg capsule om te wennen, nu 10mg per dag. Eerst heb ik dezelfde stof gebruikt, merkloos zonder vertrager en daar kreeg ik forse rebounds van, ook bij de allerlaagste dosis. Met de vertrager werkt het beter, helaas moet ik het zelf betalen en dat vind ik apart. Ik heb nu weinig bijwerkingen, wat moe, verder niet en concentr[lees meer...]atie is redelijk, kan beter ook veel slechter.

14-05-2011 | Man | 17
ADHD
Over het medicijn ben ik in het algemeen positief. Het enige wat mij minder bevalt is dat ik vaak last heb van misselijkheid en verminderde eetlust. Mijn school gaat veel beter dan toen ik het nog niet slikte.

08-04-2011 | Man | 23
Concentratie
ik voel wel beetje verbeteren.. maar ik heb soms las van emoties dat ik graag wil hullien en heb ik nog steeds. wie kan mee iets over vertellen is dat normaal? gr

22-03-2011 | Man | 14
Concentratieproblemen (ADD)
Ik gebruik medikinet sinds een paar maanden, en ik ben er erg tevreden over. Geen bijwerkingen gehad. Wel heb ik af en toe een grote drang om te gaan leren of om iets nuttigs te doen.

14-03-2011 | Vrouw | 26
ADD
Ik slik sinds december medikinet, hier voor heb ik al ritalin Dextro amfetamine en een anti depressiva gehad dextro dat ging helemaal mis ritalin ging wel goed maar werdt er erg nerveus van en nu heb ik dus medikinet en het werkt erg goed op het gebied van mijn emoties en concentratie maar ook deze medicatie heeft voor mij de vervelende bijwerking dat ik er erg neveus van [lees meer...]wordt en ik gebruik dan om vier uur een ritalin nu heb ik sinds 2 weken een betablokker er bij het werkt nog niet echt maar hopelijk gaat dit wel gebeuren. Moet wel eerlijk zeggen heb nog nooit medicatie geslikt en voel me er dan ook niet helemaal happy mee maar het werkt wel. zou wel van de medicatie af willen en nu hoorde ik van iemand die ook adhd heeft dat zij neurofeedback heeft gedaan en dat zij zichzelf nu zonder medicatie red nu wou ik dit ook maar is het uit het parket gehaalt en wordt het niet vergoed alleen voor kinderen onder de 18 jaar als ik dit zelf moet gaan betalen komt dit neer op een 3000 euro heeft iemand ervaring met neurofeedback vrg Bernice

04-03-2011 | Man | 8
ADD
Ons zoontje van 8 jaar is zo'n 3 maanden geleden begonnen met medikinet. We stonden zeer sceptisch tegenover medicijngebruik, maar wilden het toch proberen omdat hij steeds meer problemen kreeg met concentreren. Hij kreeg nog maar de helft mee van opdrachten in de klas en kreeg zijn werkjes niet meer op tijd af. Vergat altijd al zijn spullen enz enz. De eerste 2 weken voor[lees meer...]al last van bijwerkingen, beetje licht in zijn hoofd, duizelig, misselijk. Hij klaagde zoveel dat we er eigenlijk mee wilden stoppen. Toch hebben we even doorgezet en wat zijn we blij!! Het gaat supergoed op school, hij is opgeruimder in zijn hoofd en dat geeft thuis ook veel minder spanning. Okee, na 4 uur 's middags is hij weer even wat drukker in zijn hoofd. Dat rent hij er dan uit met spelen op de BSO of buiten. Na het eten kan hij nog even wat lezen op bed en dan slaapt hij goed in. Hij is niet meer misselijk. Alleen zijn eetlust is iets minder, waardoor hij overdag nog maar 2 boterhammen eet ipv 4, maar met een stukje fruit erbij is dat geen probleem. Hij voelt zich nu veel meer begrepen, krijgt veel meer mee van alles wat er om hem heen gebeurd en is daardoor een vrolijk kind geworden en hebben we thuis bijna geen ruzie en discussies meer ;-)