Ervaringen met Strattera

Bojan Nikolik (15-12-2014)

23-05-2017 | Man | 56
atomoxetine (40mg)
ADD
Methylfenidaat en dexamfetamine bleken niet effectief. Vooral bij methylfenidaat (ritalin) had ik veel last van forse rebound. Bij dexamfetamine ook, maar in iets mindere mate. Bovendien bij beide slaapproblemen. Ben nu atomoxetine aan het uitproberen. Iets mindere mate slaapproblemen, maar bij 80 mg heb ik nu behoorlijke stemmingswisselingen. Wordt vervolgd.

29-04-2015 | Man | 25
atomoxetine (80mg)
Autisme
Ik ben in mijn pubertijd begonnen met het slikken van Strattera, dit hielp toen der tijd prima. Veel bijwerkingen die al worden aangegeven door veel ervaringen op mijnmedicijn.nl komen me bekend voor. Zoals: Droge mond, snel vermoeid. Echter ben ik nu bezig met het medicijn af te bouwen na bijna 10 jaar gebruik, omdat ik met een veels te hoge bloeddruk leef, waarschijnlijk[lees meer...] door toedoen van Strattera (Nier test/bloedonderzoek sluiten in ieder geval andere oorzaken uit). Afbouwen verloopt tot nu toe verschrikkelijk. Ontzettend veel last van ontwenningsverschijnselen die er voor zorgen dat ik niet meer in staat ben mijn werk te doen. Dit gebeurde al met afbouwen van 80mg naar 70mg. Nu proberen we dit stap voor stap te doen: Van 80mg naar 76 naar 72 etc. Ik kan iedereen aanraden hier voorzichtig mee om te gaan. Door het afbouwen kunnen gevaarlijke situaties ontstaan.

13-04-2015 | Man | 47
atomoxetine (100mg)
ADHD
Strattera opbouw gedaan 40,60,80 en tot slot 100 mg in 4 weken. Op einde eerste week voelde ik letterlijk soort verlichting in hoofd. Alsof mist wegviel. Voor het eerst in al de jaren van zoeken naar verlichting, dacht ik HET gevonden te hebben. Initieel bleef de werking enkele uren duren en kwam nu en dan tot het nooit meer kwam. Psychiater laat me nog extra maand doorga[lees meer...]an voor het bekomen van stabiele hoeveelheid in bloed. Tevergeefs. Enkel bijwerkingen blijven zijnde occasioneel misselijk, slaperig en hoofdpijn maar vooral problemen " down under" zijnde moeilijk plassen en impotentie. Ik ga ermee stoppen. Sop is de kool niet waard. En toch zou ik dit alles erbij genomen hebben als het zou verder geholpen hebben. Spijtig.

01-02-2013 | Man | 45
ADHD
3 jaar geleden gediagnosticeerd met ADHD. Begonnen met Welbutrin. Dat werkte niet. Daarna Ritalin. Dat werkte bij mij als zeer groot recreatief drugsgebruiker averechts. Ik ging het als pretpil slikken. 2 jaar geen medicatie gehad. Nu sinds 4 weken Strattera. 1e week 40mg per dag. Resultaat leek veelbelovend. Er leek vrij snel rust in mijn hoofd te komen. Vanaf 2e week 80m[lees meer...]g per dag. Kreeg toen snel wat maagklachten als misselijkheid. De laatste 2 weken en dan de laatste week helemaal voel ik me een wat onverschillige zombie. Teveel rust in mijn hoofd dat het me zelfs moeite kost om goed na te denken bij wat moeilijkere vragen. Daarnaast sinds dag 1 libido vermindering. Dat wordt wel steeds iets beter, maar is nog niet zoals het was. Hoop dat het beter wordt. Anders toch maar stoppen. Zal later weer updaten.

08-01-2013 | Vrouw | 40
ADHD
Heykes, Na jaren sukkelen met mezelf en mijn persoon zijn kwam ik terecht in een leven met drugs en alchohol om die chaos in mijn hoofd tot rust te brengen. In het begin hielp dat wel maar naarmate de tijd en jaren verstreken hielp dit niet meer en begon ik mijn zelfmoord te plannen en dan heb ik me laten opnemen in ziekenhuis waar ik twee maand verbleef en heb diagnose[lees meer...] was adhd in de ernstigste vorm kreeg dan strattera toegediend en het hielp wel maar dit bleef niet duren ben nu twee maand thuis en de chaos en negatieve gedachten zijn terug,. financieel kan ik heel moeilijk die strattera betalen en eigenlijk ben ik nu terug van begin af, ..... mijn vraag is nu zijn er hier nog meer mensen die dit hebben ervaren , In het begin van strattera alles ok en dan plots van positief naar negatief ????

18-07-2012 | Vrouw | 8
ADHD
Mijn dochter van 8 jaar is ivm slechte concentratie op school, gestart met Strattera (ze kreeg diagnose ADHD), eerst erg lage dosering, met tussenstappen opgebouwd naar nu sinds ruim 3 weken 25mg. Sinds een week slaapt ze bijna niet meer, eet ze met erg veel tegenzin, en is ze om niks idioot boos! Ze is 4 kg afgevallen en de sfeer in huis is er niet beter op geworden! Iom[lees meer...] de kinderpsychiater zijn we vandaag vandaag gestopt met de Strattera. Hopelijk kan ze snel weer eten en slapen!

13-11-2011 | Man | 20
ADHD
Ik was niet erg blij met het medicijn want ik had het idee dat ik het helemaal niet meer nodig had voor mijn ADHD. Mijn ouders wouden graag dat ik door ging tot ik mijn examens af had. Daarom heb ik het nog een tijdje doorgezet, maar kreeg wel last van depressieve gevoelens, duizeligheid en soms moest ik overgeven. S'ochtends had ik het ergst. Daarbij moet ik wel zeggen da[lees meer...]t dit het minst erge medicijn was wat ik voor mijn ADHD heb genomen. Bij conserta kon ik bijvoorbeeld niet slapen als het medicijn nog werkte.

10-06-2011 | Vrouw | 37
Adhd
Weet sinds Maart 2011dat ik adhd heb concerta en welbrutien sloegen niet aan. Begin Mei begonnen met Strattera eerst 40mg dat ging redelijk werd wat rustiger minder opgefokt(wisselende stemmingen) minder snel praten na 2 weken verhoogd na 80mg merkte al vrij snel helemaal niks meer. Had de zelfde klachten als zonder medicijnen. Na ongeveer 2 weken arts gebeld en 60mg gek[lees meer...]regen en tot nu toe merk ik ook daar nog niks van. Ben weer erg onrustig, opgefokt val weer veel uit en praat ook weer snel. Maar ja mijn eigen arts is tot begin jullie met vakantie dus ik zet nog even door met deze troep. De bijwerkingen vielen mee 1 week een grieperig gevoel gehad(misselijk) en een erg droge mond

07-03-2011 | Vrouw | 26
ADD
ik gebruik Strattera nog niet zo lang, dus ik wacht het nog zeker 3 weken af. Maar de bijwerkingen beginnen me toch erg tegen te werken. Het is heel rustig opgebouwd, van 10mg naar (sinds vandaag) 60mg wat voor mijn gewicht normaal is. Maar ik voel me, zeker sinds de dosering is verhoogd tot 40mg, zeer onrustig (hart klopt gejaagd, stressgevoel, soms neiging tot hyperventi[lees meer...]latie) en somber (of soms overdreven druk en blij). Daar komt bij dat mijn eetlust ook totaal verdwenen is. Ik had al problemen met ondergewicht, dus dit is een zeer onwelkome verrassing! (hetzelfde is mij overkomen met Ritalin, in korte tijd was ik 5 kilo afgevallen!). Ik merk nog niet zoveel voordelen. Ik lijk juist onrustiger, afweziger en minder lekker in mijn vel te zitten dan het tegenovergestelde. Zoals ik al zei, wacht ik het maar af, in de hoop dat de bijwerkingen alleen aan het begin merkbaar zijn, en vanzelf verdwijnen of minder worden. Zijn er mensen hier met een dergelijke ervaring? - jeske

28-02-2011 | Man | 31
ADHD
Ik geloof dat mijn post niet volledig is geweest en daardoor een verkeerd beeld heeft gegeven. Ik ben begonnen met 40 mg, daarna 65, 80 en toen pas 100. Heb in overleg met arts besloten dat ik zelf kijk hoe het gaat als ik minder ga slikken. Ben nu inderdaad helemaal gestopt met de strattera en slik nu, als ik het ECHT nodig heb, ritalin.

05-01-2011 | Man | 31
ADHD
Ik heb eerst 100mg geslikt. 's ochtends 60 en 's avonds 40. Ik was er wel rustiger van, maar toen ik een relatie kreeg werd ik gewezen op de bijwerkingen. Ik had een superkort lontje en veel stemmingswisselingen. Op aanraden van arts naar de 85mg gegaan. Heb nu meer 'last'van mijn ADHD maar een iets langer lontje. Toch vind ik nog steeds dat de bijwerkingen te negatief zij[lees meer...]n. Ben nu zelf aan het experimenteren met lagere dosering. Het punt is alleen dat het medicijn nu bijna geen werking meer heeft (slik nu nog maar 25mg). Zit nu te twijfelen of ik hier wel mee door ga.... (Red; wij adviseren altijd om het wijzigen van dosering in overleg te doen met de behandelend arts of apotheker )

30-06-2010 | Man
Gedragsproblemen op school
Ons zoontje van 5 jaar slikt nu ruim een half jaar medicijnen. Hij is begonnen met Ritalin, maar reageerde daar slecht op. School gaf aan dat de problemen minder werden, maar wij zagen een ziek kind. We zijn overgestapt op Strattera. Hij vind deze pil makkelijker om te slikken, maar dat is het enige voordeel. Wij zien nog steeds een ongelukkig kind, vlak en niet zichzelf. [lees meer...]Daarnaast wordt het niet vergoed, het kost ons ongeveer 100 euro per maand! Ik vind hem erg jong voor medicijnen. Ik hoor graag van andere ouders van kleuters die ook dit medicijn slikken wat hun ervaringen zijn.

23-12-2023 | Man | 54
atomoxetine (60mg)
ADHD
Ivm ADHD en angst/paniekstoornis eerst begonnen met methylfenidaat, daarna dexamfetamine, daarna Ritalin en nu sinds een maand Atomoxetine. Doet meer aan de angst maar bijwerkingen zijn heftig. Vreselijke last van obstipatie, buikpijn, rugpijn, pijn bij plassen, niet goed kunnen uitplassen en pijn bij klaarkomen. Ik eet pruimen, kiwi’s, havermout en gebruik een laxeermidde[lees meer...]l maar stoelgang is vreselijk.

01-02-2022 | Man | 50
atomoxetine (80mg)

09-05-2021 | Vrouw | 30
atomoxetine (10mg)
ADHD
Werkt ge-wel-dig voor mijn hyperactiviteit. Zo rustig, ik heb ook voor het eerst in jaren geen ‘angstig’/onrustig gevoel. Maar het maakt me iets te ontspannen? Heel erg slaperig. Ik kan mijn ogen niet open houden. ‘Drowsy’ is het woord. Al een maand bezig en het gaat niet weg :( jammer want Ritalin hield me wel wakker maar daar had ik extreem veel bijwerkingen van. Ik ga h[lees meer...]et maar in de avond proberen in te nemen en anders een lagere dosis. Andere bijwerkingen zijn overigens een veel lager libido en ik heb juist meer honger. Ook menstruatie lijkt te zijn veranderd. Voelde me de eerste dagen ook heel apathisch depressief. Dit is allemaal wel minder geworden gelukkig. Ik weet niet wat ik moet. Alleen dit helpt voor mijn onrust adhd maar ik kom zo nergens aan toe door de slaperigheid waardoor ik nog minder productiever ben :( heel jammer.

10-08-2017 | Man | 44
atomoxetine (40mg)