Ervaringen met Strattera

Strattera bij ADHD

Bojan Nikolik (15-12-2014)

02-05-2012 | Man | 9
ADHD
Hallo Onze zoon van 8 heeft de diagnose adhd. Hij heeft na een aantal jaren te hebben aan gemoddert met verschillende medicatie.., srattera voorgeschreven gekregen. Dit heeft eindelijk een positief effect op hem en op ons. Alleen jammer dat dit zo ongelooflijk duur is!! Via google strattera gezocht en kwam op verscheidene sites terecht waar ze strattera aanbieden. [lees meer...]Deze "pharmacy" bieden strattera aan voor maar 0.61 cent per stuk. Heeft iemand hier ervaring mee?? groeten Rudi

16-09-2021 | Man | 10
atomoxetine (25mg)
ADHD
I.o.m. de kind- en jeugdpsychiater gestart met Atomoxetine voor mijn zoon van 10 jaar i.v.m. ADHD. 9 weken aangemodderd en achteraf gezien veel en veel te lang! In de eerste week van gebruik was hij een aantal dagen zeer ernstig emotioneel labiel. Dusdanig, dat mijn man en ik op het punt stonden om met hem te laten stoppen met dit medicijn. Onze zoon had echter de hoop dat[lees meer...] het hem op langere termijn zou kunnen gaan helpen meer rust in zijn hoofd te ervaren en nét toen we op het punt stonden om te stoppen, ging het plotseling een stuk beter. Dat was voor ons een reden om nog door te gaan. In de weken daarna ging het eerst een beetje op en af, maar op zich acceptabel en omdat het medicijn een inwerktijd nodig heeft, toch doorgezet (telkens in overleg met onze zoon, want hij hoeft geen medicatie in te nemen als dit voor hem niet goed voelt). Uiteindelijk werd zijn gedrag steeds heftiger en heeft hij in deze periode een dwangstoornis ontwikkeld (dwanggedachten had hij vóór gebruik ook al, maar nog wel acceptabel en niet te spreken over een dwangstoornis), speelde niet meer met vriendjes, snel verdrietig en de start van het nieuwe schooljaar was voor hem dramatisch. Dat was voor hem en ons de druppel en zijn we gestopt met deze troep! En serieus, binnen een week hadden we weer een vrolijk kind die weer met zijn vrienden speelt, positief in het leven staat en weer vol levenslust. Nog steeds wat dwanggedachten, maar weer acceptabel en goed te sturen. Als het aan ons als ouders ligt, krijgt hij helemaal geen medicatie meer, maar onze zoon zelf heeft eerder ervaren met de Methylfenidaat dat wanneer een medicijn wel werkt, hij hier ook echt veel profijt van heeft (alleen werkte dit medicijn na verloop van tijd helaas niet meer voor hem), met name op school op gebied van aandacht en concentratie. Vandaar dat hij mogelijk toch nog de (lis)dexamfetamine zou willen proberen, maar dat moeten we nog maar eens zien. Voorlopig gaat er niets gebeuren op gebied van medicatie.

30-07-2019 | Vrouw | 10
atomoxetine (40mg)
Autisme
Onze dochter kon zich slecht concentreren, nooit was haar werk af en ze was erg gefrustreerd (uit zich in agressief gedrag) vooral na een dag school omdat ze heel erg last had van prikkels. In overleg met de kinderarts en kinderpsychologe zijn we gestart (na een lange weg overigens van therapieën en een bijna ontwricht gezin) met de strattera. De eerste 2 dagen waren echt[lees meer...] vreselijk, onze dochter lag in bed als een soort zombie en wij waren erg verdrietig dat wij haar dit hadden aan gedaan. Maar na 2 dagen was dat over en ging het heel goed. Nu zijn wij tevreden over deze medicijnen de eetlust is wel echt lastig omdat we alles uit de kast moeten halen om haar te laten eten en ze is ook afgevallen in het begin waardoor wij daar wel zorgen over hadden. Maar ze wordt goed in de gaten gehouden door onze arts en zelf wil ze absoluut niet stoppen omdat ze zich echt beter voelt. Inmiddels hebben wij sinds kort ook de diagnose autisme voor onze dochter gekregen dit verklaard een heleboel samen met deze diagnose en de strattera hopen we op een zo goed mogelijke voor ons meisje.

20-11-2012 | Man | 10
ADD
Morgen gaat onze zoon van 10 jr beginnen met Strattera, nadat enkele weken geleden de diagnose ADD is gesteld. Zelf moet ik nog erg wennen aan zowel de diagnose, alhoewel ik veel herken in de omschrijvingen, maar vooral ook a h feit dat mijn zoontje aan de medicijnen moet. Op dit moment ben is dus veel bezig om achtergrondinformatie op te doen, wo de ervaringen van anderen[lees meer...]. Zo hoop ik te weten wat ons zoontje/ons te wachten staat en hoe ik hem het best kan helpen. Nadeel van deze site is dat ik al beoordelingen in moet vullen terwijl wij/ons zoontje nog geen ervaringen heeft. Ik heb dus alles in het midden ingevuld. Reden van invullen is op dit moment dat ik een aantal andere "ervaringsdeskundigen" vragen wil stellen, wat alleen lukt als je zelf een mening hebt gegeven. Wie weet kan ik een volgende keer de beoordelingen nog aanpassen? (Red; wij hanteren inderdaad de 'regel' dat gebruikers zelf een mening achterlaten alvorens verder te kunnen. Soms lastig als ik uw verhaal zo lees; ik zet hem nu dus door en laat het ons dan svp binnenkort nog weten mocht uw mening / sterrenrating veranderen, dan kunnen wij die nog wijzigen en includeren in de database mbt waardering. Succes, mvg MijnMedicjn )

11-05-2013 | Man | 11
ADHD
Onze zoon van 11 heeft sinds zijn 5de diagnose ADHD begonnen met methylfenidaat, geprobeert medikinet, concerta,. equasym en niets hielp langer dan 4 uur. Nu half jaar geleden dexamfetamine maar ook geen resultaat concentreren lukt niet evenals eerst denken en dan doen...Weinig eten en amper slapen. Nu begonnen met straterra 1week 10 mg zit erop en nu 1 week 18 mg geb[lees meer...]rukt. Hij is corigeerbaar maar nig wel heel druk, volgende week kijken of we naar 24 mg kunnen ...uiteindelijk mag hij maximaal 40 mg. Hopen dat het aanslaat.....

29-12-2012 | Man | 11
ADHD
Mijn zoontje van 12 gebruikt strattera nu ongeveer 2 jaar en het gaat heel goed, Eerst methilfenidaat en dexamfetamine gebruikt maar dat was een ramp. Hij sliep niet meer en at niet meer. Toen begonnen met strattera hij kwam weer aan en slaapt goed. Het is inderdaad wel duur, maar heb gezocht naar een verzekeraar die alles vergoed.

29-08-2014 | Man | 12
ADHD
Mijn zoon van 12 jaar gebruikt Stratrera en is hiermee heel goed geholpen. Hij heeft in het verleden relatie genomen maar had allemaal nevenverschijnselen, niet slapen, hallucinaties, slecht eten,.. Bij Strattera heeft hij er geen enkele. Het jammere is dat dit ontzettend duur is € 200 per maand. Weet iemand welke verzekeraar dit terug betaald? Heb al verschillende telefo[lees meer...]ons gedaan. Die tot nu toe niks opleveren. Wij wonen wel in België.

23-08-2013 | Man | 12
atomoxetine (60mg)
ADD
Mijn zoon wordt binnenkort 13 jaar. Ook hij heeft enkele jaren stratera gebruikt. In overleg met kinderarts begin dit jaar gestopt, mede om te kijken of zijn hersenen voldoende waren gegroeid en mijn zoon de kans te geven om te kijken hoe het gaat zonder medicatie. Tot nu toe gaat het goed zijn leerprestaties hebben er nog niet onder geleden. Voor ons was het een moeilijke[lees meer...] beslissing maar met regelmatig contact met arts is dit goed verlopen. Nu de puberteit er aankomt is het wel belangrijk om hem goed te observeren en bij terugval met arts overleggen voor evt herstart medicatie.

09-11-2012 | Man | 12
ADHD
Mijn zoon heeft ADHD en gebruikte eerst Ritalin. Daar werd hij een soort zombie van. OOk veel misselijk, duizelig, buikpijn en hoofdpijn. Over op de Concerta, maar zelfde bijwerkingen. Si 2,5 jaar gebruikt hij Strattera en dat gaat best heel goed. Concentratie op school is het belangrijkste probleem en daar gaat het heel goed mee. Wel wat last van bijwerkingen: o.a slech[lees meer...]te eetlust overdag en inslaap problemen, maar dat nemen we voor lief. Hij merkt zelf goed verschil en wij ook. Heb nu een erg relaxte jongen van 12 in huis. En dat is zeker anders geweest,

19-06-2012 | Man | 12
ADHD
Mijn zoon heeft na het gebruiken van Medikinet, Concerta en Ritalin heel veel baat gehad bij Strattera. Helaas is hij vanaf dag 1 licht misselijk geweest. Dat konden we op advies van de kinderpsychiater goed verhelpen door pindakaas en spa rood. Echter sinds enkele weken werden de klachten plotseling zo erg, dat hij is moeten stoppen. Hij is nu 12+ en we gaan kijken of hij[lees meer...] ook zonder medicatie kan. Al met al zijn wij erg tevreden op de bijwerking en de absurt hoge prijs van 92 euro per maand na! Maar mocht hij nog niet zonder medicatie kunnen, gaan we het met een lagere dosering proberen, hopelijk dan zonder bijwerkingen.

13-04-2011 | Man | 12
ADHD
mijn ervaring is razend positief ik kan mij veel beter concentreren op school, ik slaap beter, ik had overgewicht maar is nu weg, ik ben relaxter en vind het een topmedicijn!!! (wel is het soms vervelend dat je sneller boos wordt en soms last van stemmingswisslingen)

08-02-2016 | Man | 13
atomoxetine (40mg)
ADHD
Mijn zoon van 13 slikt nu ongeveer anderhalf jaar strattera 40 mg en dit bevalt ontzettend goed. Eerst gestart met Methylfenidaat en alle aanverwante middelen, maar dit gaf meer bijwerkingen dan rust. Ook de bijwerkingen vallen tot nu toe erg mee, het enige waar hij last van heeft, is wat minder eetlust. Ik lees elke keer op de site dat jullie alles moeten betalen, maar de[lees meer...] strattera wordt door mijn zorgverzekeraar vergoed, anders is het inderdaad niet te doen.

23-04-2013 | Man | 13
PDD-NOS
Mijn zoon is 13. Qua concentratie idd hulpzaam, ook is zoon stabieler in gedrag, minder heftig. Hij heeft al eerder Risperdal gehad en een antidepressivia maar werkten allen averechts op het gedrag. Concerta heeft wel een positief effect gehad op de lichamelijke en geestelijke onrust, maar maakte hem vermoeid en angstiger. Daarom Strattera. Het werkt goed op de concentra[lees meer...]tie zonder gelijk apatisch te worden. Echter is hij dood en dood moe steeds. Hij kan wel dagen slapen en idd is de eetlust en tijd weg geweest. Nu in de puberteit verhoogd, maar vind hem erg mager, verslapt, snel koud, hartkloppingen, snel uitgeput, veel acnee, geisoleerd en enigzins gedeprimeerd. Ik durf niet vast te stellen dat dit door de strattera komt, maarlekker zit het me niet waardoor ik wel wil gaan afbouwen/stoppen. Het blijft een angstige keuze, medicatie. Je weet nooit zeker waar je goed aan doet (op lange termijn).

29-01-2013 | Vrouw | 13
ADHD
Mijn zoon (nu 20) neemt Strattera 80 mg en mijn dochter (bijna 14) neemt Strattera 60mg. Mijn dochter had in het begin nogal wat bijwerkingen en ze moest het echt héél traag opbouwen. Maar eenmaal het medicijn gewoon is het echt een super-medicijn vind ik. Er zijn geen hoogtes en laagtes meer, het werkt ook 's nachts (mijn dochter kwam héél veel wakker vroeger) . Alleen ja[lees meer...]mmer dat het bij ons in België niet terugbetaald wordt.... Dat kost ons maandelijks heel wat!! Iemand een idee waar ik het eventueel goedkoper kan krijgen? (Red; leeftijd bij deze ervaring aangepast van 44 naar 13, aangezien de tekst grotendeels over de dochter van 13 gaat. Mvg, MijnMedicijn )

11-05-2012 | Man | 13
ADHD
onze zoon gebruikt al jaren stratera hij heeft nu als bijwerking niet in slaap komen en is sinds kort 60 mg hij is niet meer druk in zijn hoofd maar is labiel klein emotineel en komt niet in slaap gebruikt melatonine 5mg is er een medicijn wat dat minder heeft hoor ik graag want het gaat op school goed maar dit is voor hem een probleem

05-02-2013 | Man | 14
PDD-NOS
Is even doorbijten door de bijwerkingen heen, maar daarna ging het een stuk beter. goede eetlust wat met concerta en ritalin niet het geval was. als er meer mensen zijn die 60 mg slikken mail mij even ........ Merk dat hier niet gereageerd wordt op de reactie's. (Red; emailadres verwijderd ivm privacy en werkwijze van deze site. Wanneer er gereageerd wordt op een ervar[lees meer...]ing, dan ontvangt diegene daar een email van via ons systeem met de melding dat er iemand heeft gereageerd op zijn/haar ervaring. Vervolgens is het uiteraard aan diegene zelf de keuze om daar wel of niet op te antwoorden. Mvg, MijnMedicijn )