Aerius

Jeuk (8 meningen)
Astma (6 meningen)
Netelroos (3 meningen)

Levocetirizine (133 meningen)
Cetirizine Tabletten (128 meningen)
Xyzal (75 meningen)
Tavegil (66 meningen)
Desloratadine (61 meningen)

13-09-2019

Allergische reactie

Krijg hier gelukkig nog de originele Aerius. Bij het gebruik van diversen andere merken is er door de hulpstoffen die men gebruikt het al een paar keer fout gegaan. Zeker als men als hulpstof E110 in de tabletten heeft zitten roept het bij mij astma aanvallen op
25-04-2019

Allergische reactie

Vanwege een allergische reactie op kaneel, cacao en banaan nam ik Aerius. Na inname verdwenen de klachten (jeuk, galbulten) binnen 20 minuten. Zeer tevreden over Aerius. Helaas werd Aerius vervangen door Desloratadine. Ook effectief maar minder naar mijn gevoel. Geen bijwerkingen bij beide middelen.
11-08-2017

Allergie

Overgestapt naar cetirizine ivm steeds vocht achter de trommelvlies.
30-06-2016

Allergie

Fijn middel, waar je niet suf van wordt, zoals andere medicijnen die ik heb gebruikt. Soms breekt de allergie wel door de medicatie heen, maar over het algemeen houdt hij m onder controle.
24-01-2016

Allergie

Onze dochter kreeg dystonie van de Desloratidine, ze heeft een aantal dagen in het ziekenhuis doorgebracht, het was enorm schrikken en angstig om te zien. Komt zeldzaam voor bij deze medicatie, wij vinden het echt troep dus, voor ons deze zooi nooit meer!
12-05-2015

Hooikoorts

ik werd er na een dag of drie, enorm suf van en kon alleen nog maar slapen. Ik had het gevoel mezelf kwijt te zijn. Ik ben een actieve ADHD'er zonder medicijn gebruik. Dit medicijn is nog erger dan de kwaal.
21-04-2015

17-10-2014

Jeuk

Had meer dan 30 jaar afwisselend weinig tot extreem veel jeuk, krabde me over heel mijn lichaam dan open. Had er vroeger 2 maanden voor in een academisch ziekenhuis gelegen, alle denkbare therapieen gehad, niets hielp ook maar in 't minst. Veel dermatologen gezien, onderzoeken gehad, alles zonder enig resultaat. De meeste antihistamine tabletten waren zeer versuffend, hie[lees meer...]ld toch nog jeuk. Desloratadine (Aerius) hielp mij binnen een half uur.... onvoorstelbaar. Ik mag er tot 6 per dag ! Is niet eens nodig. Mijn man kreeg netelroos, hem hielpen ze ook enorm goed. Nu heb ik Desloratadine van Actavis, helpt ook goed. Ik kan nu toe met 1 per dag, gebruik al 3 jaar dagelijks de Desloratadine, maar als ik stop begint de jeuk na enkele dagen weer...Dus stoppen gaat (nog) niet, maar ik ben er laaiend enthousiast over, het heeft mijn leven veranderd !!
03-07-2014

Allergie

Toen we op een hond pasten van een vriendin moest ik naar de KNO-arts en die vond de allergie zo erg dat hij Aerius voorschreef. Het werkt bij mij erg goed, ik neem het alleen in als ik ergens heen ga waar huisdieren zijn of als ik ga zwemmen ivm chloorallergie, daar werkt het bij mij ook goed bij. Toen ik 12 werd wilde de KNO-arts me ipv de drank aan de pilletjes hebben,[lees meer...] 1 keer geprobeerd, nooit weer. Ik bleek allergisch te zijn voor die pillen en het werd alleen maar erger en ik werd er ook nog eens heel duf van. Daarna weer aan het drankje begonnen en daar ben ik erg tevreden over. Het wordt tegenwoordig wel steeds lastiger om het bij de apotheek te krijgen, ondanks expliciet voorschrift van de KNO-arts om me de Aerius te geven in vloeibare vorm op het recept, doet de apotheek vaak moeilijk. De ene keer moeten we zelf betalen (kan ook aan zorgverzekeraars liggen) de andere keer willen ze me weer aan de pillen hebben (die duurder zijn, logisch) en weer een andere keer verkopen ze me een goedkopere versie, waarvan ik dus maar weer af moet wachten of ik er geen klachten van krijg. Ik heb nu de goedkopere versie meegkregen, die heeft mijn moeder gekregen, ondanks dat ze vroeg om Aerius, ik heb nu desloratadine Teva, de bestanddelen zijn hetzelfde als van Aerius, dus ik ga het wel proberen, na aandringen van de apotheek. Maar de pillen neem ik nooit meer.
10-06-2014

Hooikoorts

Helpt snel en hoeft alleen te worden genomen als je last hebt. Moeheid is wel een kleine bijwerking, maar dat ligt wellicht ook aan de hooikoorts zelf.
27-04-2014

Hooikoorts

Desloratadine...............hondskotsmisselijk van die pillen en toch nog niezen, ik heb me al 'ns 'n stoma breuk geniesd. Wat moet ik doen om van dat niezen ieder voorjaar af te komen??? Toch maar weer 'n pot bijenpollen kopen .
24-02-2014

Kroep

Dochter heeft dit door de kinderarts hier in België voorgeschreven gekregen. In siroopvorm. Geen enkel probleem gehad bij het afhalen en ook niks gehoord over uit handel. Maar ja in België liggen de wetten misschien wel anders. Zo als eerste indruk niet slecht en ook qua smaak voor kids valt dit wel goed mee. want probeer maar eens een drie jarige een vieze siroop te [lees meer...]laten inslikken...
30-08-2013

Aerius (desloratadine)

Mijn verhaal over de nieuwe goedkopere versie Actavis is heel positief, heb dit jaar niet een keer de speciale sunblok hoeven te smeren! Bij Aerius kreeg ik toch nog veel jeuk en overal rode bultjes (plakkaten noem ik ze liever, want het waren er zoveel!) Bij het nieuwe goedkopere middel heb ik het hele jaar niet 1 allergische reactie gekregen! Vind het jammer voor de mens[lees meer...]en waar het niet bij werkt en wens jullie veel sterkte toe!
06-08-2013

Aerius (desloratadine)

Ik kreeg netelroos als gevolg van een reactie op een antibioticakuur voor een blaasontsteking . Klachten verergeren ernstig na inname, de vlekken vliegen mijn lijf uit , mijn gezicht is opgeblazen, tintelt , zelfs tussen mijn hoofdhuid. Niks dus !!!
29-07-2013

Allergie

Ik heb zeer goede ervaringen met dit middel net als mijn zoontje van 3. Zowel voor hooikoorts als voor voedselallergie. Kreeg net ook van de huisarts te horen dat het niet meer wordt vergoed. Na alle negatieve verhalen over de vervanger hier, kies ik toch maar voor zelf betalen. Kost wel €20 voor 30 tabletten en €15 voor het drankje voor mijn zoon maar dat heb ik ervoor ov[lees meer...]er aangezien we het niet het hele jaar door moeten gebruiken. Echt kortzichtig om op die manier te bezuinigen. Worden mensen alleen maar zieker van, kost het toch extra.
16-07-2013

Misselijkheid

Helaas kreeg ik ook Desloratidine ipv de echte Aerius. Echt maanden tobben van misselijkheid tot steeds terugkerende diarree. ..... Na overleg apotheek de huisarts gevraagd de echte Arius weer voor te schrijven onder de noemer 'medische noodzaak' Gevolg; klachtenvrij en t medicijn wordt ook nog vergoed!

Amoxicilline (483) - Antibiotica - penicillines breedspectrum