Ervaringen met Aerius

Jeuk (8 meningen)
Astma (6 meningen)
Netelroos (4 meningen)

Levocetirizine (168 meningen)
Cetirizine Tabletten (147 meningen)
Desloratadine (99 meningen)
Tavegil (78 meningen)
Xyzal (77 meningen)

01-07-2019 | Man | 71
desloratadine (5mg)
Nadat Aerius niet meer vergoed werd moest ik van Aerius naar desloratadine. Dit generieke middel van Aurobindo werkte totaal niet. Waardeloos maar wel goedkoper. Ik moest er een antihoest middel bij gebruiken en een neusspray ziehier de kosten besparing ??

16-09-2016 | Man | 9
desloratadine (2,5mg)
Allergische reactie
Na 1 pilletje klacht verholpen!

20-08-2015 | Man | 26
desloratadine (5mg)
Beste mensen k was paar weken terug op vakantie in turkije en deze pillen krijg je daar zonder recept in de apotheek voor 4 euro per pak 30 stuks,Gelijk paar pakken meegenomen voor mensen die op Vakantie gaan naar turkije eff langs de apotheek . 👍

25-04-2015 | Man | 39
Hooikoorts
Kleine tabletjes, geen bijwerkingen zoals sufheid. Goed effect tegen hooikoorts en andere allergieën.

14-01-2015 | Man | 10
Astma
Mijn oudste zoontje heeft dit jaren gebruikt. Ik merkte meteen dat zijn gedrag serieus veranderde, heel druk en opvliegend. Andere druppels gekregen maar nog erger. Geen keus ivm ernst allergie. Toen mijn 3e zoontje ook dit spul kreeg, echt weer hetzelfde te merken aan gedrag. Inmiddels was mijn oudst depressief! Ik had er deze zomer genoeg van en heb het spul de deur uit [lees meer...]gedaan. Eerlijk waar.. mijn oudste kijkt weer vrolijk en ze hebben beiden geen terugval gehad. (nu is Montelukast blijkbaar een goed alternatief, zijn tabletjes, wel prijzig -hier in België toch) Ik werd niet serieus genomen door de longspecialist van mijn oudste, goh hoor je niet vaak hoor.

24-07-2014 | Man | 44
desloratadine
Ook een ander merk gekregen (Teva Pharma) dan Aerius en de effectieviteit is inderdaad een stuk minder. Na weken slikken nog steeds tranende ogen en veel, heel veel niezen. Om gek van te worden soms. Gelukkig 's-nachts niet. Nu gevraagd om Aerius terug te krijgen, zal me lukken ook al moet ik ervoor bijbetalen.

22-10-2013 | Man | 70
Astma

09-08-2013 | Man | 29
desloratadine
Gebruik de aerius voor mijn allergische rhinitis, nou eerlijk is eerlijk, als ik het huismerk (desloratadine) gebruik van kruidvat en dan een half tablet daarvan, werkte beter dan de aerius. Nu ik actavis krijg, welk gewoon bij mij beter werkt dan de aerius gebruik ik deze voorlopig. Voor mensen waar het niet werkt, een tip gebruik anders die van kruidvat.Aerius nam ik lie[lees meer...]ver in de avond omdat ik minder bijwerkingen had hierdoor ipv ochtend. Ik gebruik het met nasonex spray.

03-08-2013 | Man | 34
Hooikoorts
Ik begin ieder jaar in maart met het slikken van desloratadine en doe dat tot eind oktober. Voorheen was het Aerius, nu een vervangend middel. In tegenstelling tot veel mensen hier ervaar ik geen verschil met Aerius: het heeft bij mij altijd 3-4 weken nodig voordat het optimaal werkt. Dat was met Aerius zo en met het vervangend middel is dat niet anders.

19-06-2013 | Man | 30
Hooikoorts
Aerius was echt een topper, helaas krijg ik nu die goedkope rommel van actavis! Echt dramatische medicijnen,de klachten worden alleen maar erger! Schandalig dat de zorg hier voor kiest. Zo kan ik niet eens normaal werken, omdat ik alleen maar loop te snotteren en te tranen en last heb van jeukende ogen. Belachelijk!

16-06-2013 | Man | 10
desloratadine
Jarenlang gebruikt mijn zoontje al Aerius, eerst de drank, toen de oplosbare tablet, en in derdaad wordt deze de laatste tijd niet meer geleverd omdat deze voor volwassenen niet meer wordt vergoed. Nu weer de Aerius drank, niet zo handig, maar nog steeds net zo effectief en daar gaat het om!

03-06-2013 | Man | 45
desloratadine
Heb al mn hele leven allergie. Aerius was mn redding. We hebben dieren. En die gaan echt niet weg. Echter nu zijn er nieuwe regels. Goedkopere vervangende medicijnen. Werken voor geen meter. Kan beter in de kelder gaan wonen. Apotheek doet heel vervelend. Zorgverzekering VGZ ook. Nu slik ik niks meer. Dike neus - rode ogen - hoesten - jeuk - geen lucht etc etc. [lees meer...] Net Verzekeraar gebeld. Waardeloos. Actavis Desloratadine 5mg , werkt niet Desloratadine ratiopharm 5mg werkt niet Heb geen leven meer. Kan beter met mond neus kapje gaan lopen.

08-05-2013 | Man | 47
Hooikoorts
De ervaringen met de slechte vervanging voor Aerius gelezen hebbende, wil ik nog het volgende toevoegen. Met uw recept kunt u ook in Duitsland en België uw medicijnen krijgen bij elke apotheek! Gewoon even bellen wat het kost (meestal veel goedkoper dan in Nederland, want de Nederlandse apothekers zijn de duurste van Europa!). Uw recept is overal geldig nl. en u bent besl[lees meer...]ist niet afhankelijk van uw ""eigen"" apotheek zoals ze u graag willen laten geloven.

05-04-2013 | Man | 18
Hooikoorts
Ik gebruik al jaren hooikoorts medicijnen. In het verleden heb ik denk ik wel 8 verschillende soorten gebruikt. vorige week (28-03-2013) had ik bij de apotheek milzollen gehaald. Die werkten niet. Daarna van de dokter het namaak merk van Aerius gekregen. Desloratadine actavis, wat een waardeloze rommel. Het kost niks maar dan heb je ook niks. De pijn/jeuk in mn neus neemt [lees meer...]af. Maar sinds ik het gebruik heb ik altijd hoofdpijn, ben sneller moe en mijn ogen branden. Zelf betalen moet ik toch vanwege mijn eigen risico, dus dan betaal ik liever meer voor de echte Aerius.

03-04-2013 | Man | 24
Hooikoorts
Jaren lang Aerius gebruikt met veel plezier, maar door bezuinigingen ineens Actavis voorgeschreven gekregen. Helaas werkt dit middel niet (huisarts zegt dat dit niet kan door zelfde stof). Huisarts schrijft wel Aerius voor, maar apotheek heeft geen aerius en geeft dus hun B-merk. Nu wel besteld via apotheek, maar grof bijbetalen. Bezuinigingen in de zorg oke, maar ten k[lees meer...]oste van gezondheid nee!

25-03-2013 | Man | 42
desloratadine
Ik ervaar veel hoofdpijn sinds ik dit middel gebruik. Deze site is niet de juiste plaats om je klachten te uiten dat is volgens mijn bij de fabrikant en onze regering. deze site doet naar mijn weten niks met onze informatie. (RED: gelukkig kunnen wij zeggen dat we wel degelijk in de gaten houden wat er gebeurt, en als er genoeg ervaringen zijn, dan kunnen we het goed o[lees meer...]nderzoeken. De resultaten daarvan komen bij registratie-instanties, bij de artsen en/of apothekers of fabrikanten).